Ik heb een tijdje geleden de Xiaomi Mi 3G router besteld uit China.
Omdat ik de software/firmware niet helemaal vertrouw heb ik er direct Padavan firmware opgezet.
Lijkt van te voren erg intimiderend, maar uiteindelijk viel het reuze mee.
Ik dacht; het moeilijkste heb ik gehad. Nee dus.
Momenteel is de setup hier als volgt; Ziggo modem (staat in bridge-modus) -> TP-Link TL-WR1043ND.
Ik wil de TP-Link vervangen door de Mi router en dan de TP-Link puur als switch gebruiken (dus DHCP en Wifi uitzetten) omdat de Mi minder LAN-poorten heeft en ik wel een aantal LAN-poorten nodig heb.
Dus ik heb de TP-Link vervangen door de MI; de TP-Link heb ik nog niet aangesloten.
Uiteraard gaat de ethernetkabel van LAN1 op het Ziggo modem naar de WAN-poort op de Xiaomi.
Maar dan het probleem; ik heb internetverbinding; ik kan pingen naar o.a. Google (al heb ik af een toe een paar 'Request timed out' tussendoor), netwerk icon rechtsonder geeft ook aan dat ik internetverbinding heb maar ik kan geen internetpagina's laden.
Eerst leek het DNS-problemen te zijn (misschien nog wel) maar als ik netwerkcentrum problemen laat zoeken/oplossen vind die niets.
Deze problemen speelt niet op 1 PC af; ook mijn laptop heeft hetzelfde probleem; dus het moet lijkt me wel aan de router liggen.
Enkele router instellingen.

Wat ik onder andere al heb geprobeerd:
Verschilt per keer of ik alle 4 packets ontvang of -3 verlies.
Ik geloof wat je zou verwachten, met tweemaal een request timed out tusendoor (van de 13 netwerk devices)
Een naar google.nl geeft 1 request timed out (van de 10 network devices)
Daar heb ik inderdaad de Default gateway op het IP-adres van de Mi staan en de DNS Servers staan op 8.8.8.8 en 8.8.4.4.
Heeft iemand nog ideeën hoe ik dit kan oplossen? Zou erg jammer zijn als ik dit allemaal voor niets heb gekocht en geflashed e.d.
Omdat ik de software/firmware niet helemaal vertrouw heb ik er direct Padavan firmware opgezet.
Lijkt van te voren erg intimiderend, maar uiteindelijk viel het reuze mee.
Ik dacht; het moeilijkste heb ik gehad. Nee dus.
Momenteel is de setup hier als volgt; Ziggo modem (staat in bridge-modus) -> TP-Link TL-WR1043ND.
Ik wil de TP-Link vervangen door de Mi router en dan de TP-Link puur als switch gebruiken (dus DHCP en Wifi uitzetten) omdat de Mi minder LAN-poorten heeft en ik wel een aantal LAN-poorten nodig heb.
Dus ik heb de TP-Link vervangen door de MI; de TP-Link heb ik nog niet aangesloten.
Uiteraard gaat de ethernetkabel van LAN1 op het Ziggo modem naar de WAN-poort op de Xiaomi.
Maar dan het probleem; ik heb internetverbinding; ik kan pingen naar o.a. Google (al heb ik af een toe een paar 'Request timed out' tussendoor), netwerk icon rechtsonder geeft ook aan dat ik internetverbinding heb maar ik kan geen internetpagina's laden.
Eerst leek het DNS-problemen te zijn (misschien nog wel) maar als ik netwerkcentrum problemen laat zoeken/oplossen vind die niets.
Deze problemen speelt niet op 1 PC af; ook mijn laptop heeft hetzelfde probleem; dus het moet lijkt me wel aan de router liggen.
Enkele router instellingen.

Wat ik onder andere al heb geprobeerd:
Resultaten:Bvapple schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:37:
@Piet91 Ik zie connected staan...
=> Heb je al geprobeerd om te pingen naar Google.be krijg je een IP-adres
=> Wat krijg je als je nslookup google.be doet ?
=> Wat krijg je als je tracert google.be doet ?
In de netwerk instellingen krijg je daar de juiste gateway/DNS te zien ?
Als ik ping naar google.be krijg ik inderdaad een IP-adres.Bvapple schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:37:
@Piet91 Ik zie connected staan...
=> Heb je al geprobeerd om te pingen naar Google.be krijg je een IP-adres
Verschilt per keer of ik alle 4 packets ontvang of -3 verlies.
Meestal DNS request timed out. Maar ook een aantal keer (in het geval van nslookup google.com):=> Wat krijg je als je nslookup google.be doet ?
code:
1
2
3
4
| Server: google.public-dns-a.google.com Address: 8.8.8.8 Addresses: 2a00:1450:400e:808::200e 172.217.19.206 |
2 pogingen gedaan; een naar .be en een naar .nl.=> Wat krijg je als je tracert google.be doet ?
Ik geloof wat je zou verwachten, met tweemaal een request timed out tusendoor (van de 13 netwerk devices)
Een naar google.nl geeft 1 request timed out (van de 10 network devices)
Je bedoelt onder ipconfig /all neem ik aan?In de netwerk instellingen krijg je daar de juiste gateway/DNS te zien ?
Daar heb ik inderdaad de Default gateway op het IP-adres van de Mi staan en de DNS Servers staan op 8.8.8.8 en 8.8.4.4.
Heeft iemand nog ideeën hoe ik dit kan oplossen? Zou erg jammer zijn als ik dit allemaal voor niets heb gekocht en geflashed e.d.