Shopping Forum - Feedbacktopic

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:53
Welkom in het Shopping Forum feedbacktopic.

Wat je hier kwijt kunt:
  • Vragen of opmerkingen over de Shopping Forum Handleiding
  • Je mening over de algemene manier van modereren in SF
  • Vragen, opmerkingen en ideeën over SF in het algemeen
Individuele slotjes staan niet ter discussie. In plaats daarvan kun je met de slotzettende moderator contact opnemen zoals in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Waar is de FAQ? Er zijn een behoorlijk aantal zaken waarop antwoorden komen die zo standaard zijn dat een FAQ misschien wel zo handig is.

Verder een prima idee zeker gezien de beperkte toegang tot SG.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ik denk dat er binnenkort geen FAQ te verwachten valt die door de crew wordt samengesteld. Wellicht dat er op basis van wat user-generated-contentFAQ wel wat is samen te stellen, maar dat hangt van de userbase af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Dit vind ik van shoppen.
M.a.w. trauma's dat ik op die laatste grove flame niet heb kunnen terugflamen.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 156750 op 28-03-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

Anoniem: 156750 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:19:
Dit vind ik van shoppen.
M.a.w. trauma's dat ik op die laatste grove flame niet heb kunnen terugflamen.
Sorry hoor, maar vind je het niet ronduit asociaal om vanwege je eigen mening iemand anders zijn topic te kapen? Ik wel en met mij waarschijnlijk vele anderen :w

On to feedback: Is er de mogelijk om i.p.v. een FAQ (of erbij naast) een soort handleidingen topic te openen voor verschillende onderwerpen?
Een voorbeeld hiervan is al door Zomertje geopperd in 'Shopping forum open for business'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Mijn mening is dat als iemand een leuk verhaal schrijft dat we best kunnen kijken hoe we daar een zo groot mogelijk publiek mee kunnen bereiken. Je kunt daarbij denken aan een een link vanuit een centraal topic, sticky maken, opname (door onze l33t move- en splitsrechten) van de betreffende reactie in een verzameltopic (==handleidingentopic :?), etc.

Belangrijkste is dat de inhoud er is dus leef je uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Cyberpope in "Webwinkel wil verzendkosten RMA laten be..."

Nu had ik de aanname dat in dit forum gewoon de namen van winkels genoemd mogen worden. En als het de betreffende winkel is staat er ook een duidelijk advies in. Dat en als het niet die betreffende winkel is, kan dat advies ook bij de betreffende winkel geplaatst worden.

Of moeten we ook in dit forum weer allemaal suggestief gaan doen?

Wellicht had ik wel ipv

Azerty, zeker.

Moeten zetten:

Ik heb eenzelfde ervaring met Azerty gehad, die dit tot beleid heeft verheven. Als het die winkel is kan ik je het volgende adviseren???

[ Voor 19% gewijzigd door Cyberpope op 15-04-2008 12:04 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
In het Shopping Forum mogen inderdaad namen van winkels genoemd worden. Dat op zich zal dus ook niet snel een reden vormen om in te grijpen. Een reden om in een dergelijk topic een reactie als "Gokje, Azerty?" weg te halen is dat de vorm niet erg constructief is: het komt over als een losse flodder (zie bv ook ljarutten in "RMA levert 2600XT als vervanging 6800GT,..." waarin ongeveer hetzelfde plaatsvond incl. een trollerige verbastering van de naam) en het herbergt het risico dat een best interessante discussie vervalt tot een ervaringentopic over een specifieke winkel wat erg jammer zou zijn.
En als het de betreffende winkel is staat er ook een duidelijk advies in.
Dit haalde ik er bij een eerste lezing absoluut niet uit. Het leek vooral bedoeld om <vul hier uw niet-zo-favo shop in> (negatief) te pitchen.

In je edit geef je zelf al aan hoe het ook kan: de shopnaam wel noemen, maar in een constructieve vorm en om een illustratief voorbeeld te onderbouwen met nadruk op het inhoudelijke punt en minder op de shop. Ik kan geen garanties geven, maar in zo'n geval is de kans op ingrijpen een stuk minder :)

Ik heb Orion84 ook nog even gevraagd te reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Cyberpope schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:11:
Cyberpope in "Webwinkel wil verzendkosten RMA laten be..."

Nu had ik de aanname dat in dit forum gewoon de namen van winkels genoemd mogen worden. En als het de betreffende winkel is staat er ook een duidelijk advies in. Dat en als het niet die betreffende winkel is, kan dat advies ook bij de betreffende winkel geplaatst worden.

Of moeten we ook in dit forum weer allemaal suggestief gaan doen?

Wellicht had ik wel ipv

Azerty, zeker.

Moeten zetten:

Ik heb eenzelfde ervaring met Azerty gehad, die dit tot beleid heeft verheven. Als het die winkel is kan ik je het volgende adviseren???
Op die manier was het, zoals Rukapul al uitlegt, een stuk beter geweest ja :)

Dan is het gewoon een behulpzame post van een 'ervaringsdeskundige'. Zoals je het nu postte was het meer een wat hatelijke reactie richting Azerty. Zo van: "Ik heb slechte ervaringen met Azerty, dus het zal hier ook wel weer Azerty zijn die lastig doet." En dat soort speculaties kunnen een topic nogal verstoren, vandaar dat ik even ingreep :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Oke, duidelijk. Het is niet het noemen van de naam, maar de wijze waarop en de gebrekkige onderbouwing daarbij. Dat haalde ik niet meteen uit de push-message. Maar het is nu duidelijk.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:25
Kan er misschien een 'Neem eerst contact op met de leverancier voor je hier komt klagen' topic komen? Op GoT heerst namelijk een beetje zo'n cultuur van huilen voor je uberhaupt contact met degene waar je een probleem mee hebt, hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Lijkt me dat er weinig is om in zo'n topic te bespreken. In gevallen waarbij dit echt een essentiele stap is dan wordt dit reeds afgedekt door de huidige GoT policy.

Ik begrijp je frustratie, maar concreet is hier weinig aan doen dan af en toe aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

418O2 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:25:
Kan er misschien een 'Neem eerst contact op met de leverancier voor je hier komt klagen' topic komen? Op GoT heerst namelijk een beetje zo'n cultuur van huilen voor je uberhaupt contact met degene waar je een probleem mee hebt, hebt gehad.
Gewoon blijven reporten _/-\o_
Zo heb ik een report geplaatst op Videokaart kapot, winkel ineens weg omdat TS alleen loopt te klagen maar niet eens zelf even contact opneemt mbt bijvoorbeeld verzendkosten... Nu druk ik weer op de report knop en staat er niks, oftewel mijn report is verwijderd oftewel er is iets fout gegaan bij verzenden. Gewoon nog een report gedaan zojuist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je problemen hebt met een bedrijf (zoals in dit topic: UPC is een oplichter) is het dan ook mogelijk dat er hier een topic geplaatst wordt? Deze vraag komt vanwege deze zinnen in de Handleiding:
Het Shopping Forum is bedoeld voor discussies rond de diverse aspecten van het (online) aanschaffen van producten en diensten. Je kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan discussies, vragen, problemen, meningen en ervaringen met:

Verkoopt zijn woning in Zutphen! DM voor meer informatie
Zoekt nieuwe collega's in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ik zou zeggen van niet. Telco's, ISPs, etc. worden al sinds lange tijd in hun 'eigen' fora besproken. Bovendien lopen in dergelijke topics techniek en non-techniek vaak door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dan is er bij mij een klein beetje een onduidelijk waarom het een hier wel kan en het ander niet.
Neem Het Games Import topic als voorbeeld. Dat past imo prima in SGD, maar toch staat het hier.

Tele 2 weigert abonnement op te zeggen staat hier ook, maar is eigenlijk een telefonie ding. Waar wordt het onderscheid gemaakt? Dat is me niet helemaal duidelijk.

offtopic:
Het maakt me niet zoveel uit waar het eigenlijk staat, maar misschien is dit een puntje wat opgenomen kan worden in de Handleiding oid

Verkoopt zijn woning in Zutphen! DM voor meer informatie
Zoekt nieuwe collega's in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Outerspace schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:36:
Dan is er bij mij een klein beetje een onduidelijk waarom het een hier wel kan en het ander niet.
Neem Het Games Import topic als voorbeeld. Dat past imo prima in SGD, maar toch staat het hier.
Dat kan ik wel toelichten :)

Het shoppingforum gaat over het aankoopproces, aftercare, etc. Bij een product (games, hardware, etc.) is dit typisch slechts heel licht verbonden aan het product zelf. Bij diensten of product-dienst combinaties is de verbondenheid veel directer. Dit ligt ook juridisch zo: bij een product is het eerste aanspreekpunt de verkoper, bij een dienst de dienstverlener. Daarmee, wordt de aanschaf en aftercare bijna onderdeel van de dienst.
Tele 2 weigert abonnement op te zeggen staat hier ook, maar is eigenlijk een telefonie ding. Waar wordt het onderscheid gemaakt? Dat is me niet helemaal duidelijk.
Grijs gebied, plus dat we niet alles opmerken. Dit hangt van het geval af.
offtopic:
Het maakt me niet zoveel uit waar het eigenlijk staat, maar misschien is dit een puntje wat opgenomen kan worden in de Handleiding oid
De ervaring leert dat alle gevallen uitspellen in beleid niet per se tot een betere praktijk leidt. Vooralsnog ben ik geneigd het daarom te laten voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:58

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Na recent wat topics te hebben gezien met als titel "is [webshop] betrouwbaar?" dacht ik (met wat aanmoediging van Orion84 ;)) dat het misschien handig is om een stucky op te stellen met wat tips. Hiervoor heb ik een ruwe eerste versie gemaakt die hieronder is te vinden.
Ik plaats dit in het feedbacktopic omdat er in dit topic al eerder sprake was van dit soort FAQ's / handleidingentopics / stuckies.

(on)betrouwbare webshops herkennen
Disclaimer: dit zijn indicaties! Ieder genoemd signaal kan een aanwijzing zijn dat de webshop betrouwbaar is. Dat betekent niet automatisch dat een webshop volledig te vertrouwen is!

Online shoppen, welke tweaker kent het niet? De een koopt maar zelden wat online, bij de ander kan de postbode elke dag aanbellen. Natuurlijk, online is er ook vanalles te vinden, van over de hele wereld, en vaak nog goedkoop ook! Alleen, waar koopjes zijn te vinden, is het soms moeilijk om te onderscheiden waar je veilig je aankopen kunt doen. Aasgieren liggen immers altijd op de loer!

Hoe kun je een webshop natrekken?

Om te beginnen kun je kijken of een webshop op Tweakers.net bekend is in de Shop Review. Hier kun je ervaringen met de betreffende webshop vinden. Help ook anderen door zelf reviews van je eigen aankopen toe te voegen. :)

Ook op andere sites, bijvoorbeeld bij Ebay, kun je reviews van de verkoper terug vinden. Ligt het er te dik bovenop dat iemand de verkoper ophemelt? Kijk dan goed uit! Als er alleen negatieve beoordelingen zijn geldt natuurlijk hetzelfde. :P

Keurmerken:

Stichting Webshop Keurmerk
De Stichting Webshop Keurmerk is sinds 2001 dé brancheorganisatie en hét Thuiswinkel Keurmerk van thuiswinkels die de producten en diensten voornamelijk via internet aanbieden. De bij het Nederlandse Webshop Keurmerk aangesloten winkels staan onder onafhankelijk toezicht van de Stichting. De Stichting Webshop Keurmerk beoogt consumenten te beschermen tegen ondeugdelijke webwinkels en/of thuiswinkels. Op 17 april 2008 heeft Webshop Keurmerk de keurmerkentoets van het Ministerie van Economische Zaken ondergaan. De toets is uitgevoerd door de Raad voor Accreditatie.
bron

Dit zijn de logo's die gehanteerd mogen worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.keurmerk.info/logos/Webshop-KeurmerkWeb1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.keurmerk.info/logos/Webshop-KeurmerkWeb2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.keurmerk.info/images_content/logos-wsk/logo-WSK-compleet_me.jpg

Shops die bij Webshop Keurmerk aangesloten zijn, kun je hier terugvinden. :)

Qshops
QShops organisatie

Als onafhankelijke organisatie certificeren wij internetwinkels, waarbij aan voorwaarden en gedragsregels moet worden voldaan. Om ons ledenbestand op een hoogwaardig niveau te houden voeren wij periodieke controles uit om de kwaliteit te kunnen waarborgen.

Voor consumenten betekent dit dat u prettig en veilig bij de aangesloten winkels aankopen kunt doen. Uit onderzoek is gebleken dat veel internetwinkels zich niet aan afspraken houden wat resulteert in het verlies van vertrouwen bij de consument.

Door alleen internetwinkels toe te laten die aan de hoogste eisen voldoen, biedt onze organisatie een reeks van bedrijven waar u vertrouwd uw online aankopen kunt doen.

Tevens doet u nooit een aankoop bij een antwoordnummer of postbus. Alle gegevens van onze leden zijn terug te vinden op onze site. U koopt dus nooit bij een onbekende.
bron
Een webshop die is aangesloten bij QShops voert het volgende logo:
Afbeeldingslocatie: http://www.qshops.org/images/QShops-Keurmerk150.jpg

Shops die bij QShops aangesloten zijn, kun je hier terugvinden. :)

BEshops Keurmerk (Keurmerk voor Belgische winkels)
Het Beshops keurmerk is het officiële Belgische keurmerk voor veilige, betrouwbare en klantvriendelijke webshops, die beantwoorden aan de wettelijke vereisten en zelfs nog voldoen aan de strengere voorwaarden van Beshops.
Bron
Winkels die bij BEshops zijn aangesloten kun je hier controleren.

Veiligheidscertificaten
VeriSign
Het is een goed teken als je dit bij een webshop aantreft. Het betekent namelijk dat de communicatie met de webshop wordt versleuteld. Hier is een SSL certificaat voor nodig. Op de site van de webshop kun je volgend logo aantreffen:
Afbeeldingslocatie: https://seal.verisign.com/images/logo2.gif
Als je bij de shop op dit logo klikt wordt er direct bij VeriSign gecontroleerd of het certificaat nog actueel is.

McAfee Secure
Leveraging Hacker Safe's remote vulnerability scanning technology, McAfee SECURE service tests Web sites daily for vulnerabilities, dangerous content and links that expose consumers' computer and personal information to malicious use. McAfee SECURE service helps protect businesses and consumers from hackers, adware, spyware, browser exploits, spammers, phishing attacks and online scams.
Bron
Er wordt dus dagelijks gescand op malware die de site geïnfecteerd kan hebben. Het logo van McAfee Secure bevat de datum van de laatste scan.
Afbeeldingslocatie: http://images.scanalert.com/images/msp-petco-ss.gif

Good-old Google
Op de site van een webshop staan vaak ook contactgegevens. Voer de naam, het adres of het telefoonnummer bijvoorbeeld eens aan google; misschien vind je vreemde zaken. Misschien beweert een verkoper dat zijn winkel al 10 jaar internationaal actief is. Controleer zijn verhaal! Zijn de enige hits die je krijgt pas een paar dagen oud? Je begrijpt het vast al... ;)

KvK nummer en algemene voorwaarden
Als een bedrijf is ingeschreven bij de KvK moet het KvK-nummer op de site vermeld staan. (Toch? :? ) Dit geldt ook voor de algemene voorwaarden. Bij een KvK inschrijving is de kans dat het om een legitieme verkoper gaat een stukje groter.

Gebruik je verstand
Tot slot nog wat simpele tips:
- If it sounds too good to be true, it probably is! Iemand die iets verkoopt, wil winst maken. Als een aanbod dus veel goedkoper is dan ieder ander redelijk alternatief, hoort er een belletje bij je te rinkelen.
- Komt iemand met een onwaarschijnlijk verhaal aanzetten? Loop er met een grote boog omheen!
- Kun je alleen vooraf betalen? Doe dit dan alleen als je je er goed bij voelt. Doe dit bijvoorbeeld alleen met kleine bedragen die je veilig kunt missen.

Uiteraard kan dit op allerlei fronten aangevuld worden. Denk hierbij aan internetaankopen in het algemeen, waaronder ook veilingsites vallen. Denk ook aan de (on)veiligheid van de beschikbare betaalmethoden, of verzendmethoden. Als iemand een mooie uitleg van de wet "Koop op afstand" heeft, post hem erbij! :)

Misschien staat er hierboven een fout vermeld? Niets menselijks is mij vreemd. ;) Als iemand me wil verbeteren, graag! Kortom, samen maken we er iets moois van.

update1: Shopsurvey -> Shopreview + link
update2: Meerdere keurmerken toegevoegd
update3: Veiligheidscertificaten apart gezet, McAfee Secure toegevoegd.

[ Voor 45% gewijzigd door DrivinUCrazy op 21-06-2009 16:54 . Reden: Updateje ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Bedankt voor het initiatief :)

Ik stel voor dat we het even hier laten staan, zodat iedereen die daar behoefte aan heeft verbeteringen/uitbreidingen kan aandragen. Kortom: brand los allen :)

Ondertussen zal ik dan met mijn collega crewleden even overleggen in welke vorm we dit willen presenteren en wat het gevolg van het bestaan van zo'n verhaal gaat zijn voor het bestaansrecht van dergelijke topics :)

Een paar concrete opmerkingen over de tekst so far:
Shopsurvey heet tegenwoordig Shop Review en van die term een linkje maken naar http://tweakers.net/shopreview/ zou ook wel fraai zijn :)

Thuiswinkel waarborg is niet het enige shop keurmerk, er is ook qshops en wellicht zijn er nog meer? Het makkelijkste is denk ik om een algemeen verhaaltje neer te zetten over dergelijke keurmerken en dat te voorzien van een lijstje voorbeelden.

Ik zal eens kijken of ik de komende dagen nog wat concrete tips uit de gepasseerde topics kan vissen die hier nog niet tussenstaan :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ja, oude gewoonte waarschijnlijk. :P Ik heb het veranderd naar Shop Review, wat uiteraard klikbaar is geworden. :)

Qua keurmerken: Verisign is ook zoiets. Die heb ik alleen (nog) niet genoemd omdat ik me daar wat meer in moet verdiepen zodat het verhaaltje eromheen ook klopt.

Verder moet het natuurlijk ook nog een lekker leesbare layout krijgen, maar dat heeft nu geen prioriteit. Het gaat nu nog vooral om de inhoud.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Update: Enkele keurmerken toegevoegd, opmaak tikkeltje leesbaarder gemaakt.

ToDo: http://www.safe2shop.nl/ toevoegen

Oh, was als edit bedoeld.

[ Voor 37% gewijzigd door DrivinUCrazy op 21-06-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:25
Misschien een sticky met als onderwerp 'Product verkopen aan nigeriaan met broer in engeland en Western Union betaling?' ofzo ? :P

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Inmiddels heeft Floppus Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten uit de grond gestampt. Een aantal van de opmerkingen uit DrivinUCrazy in "Shopping Forum - Feedbacktopic" zijn daar in verwerkt. Nogmaals bedankt voor de opzet DrivinUCrazy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Bolk schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:50:
Echt hopeloos dit :(

[mbr]Let even op de toegevoegde waarde van je post! Graag geen "Ik ook" berichten meer.[/]
Wellicht is het een idee om er dan een topic waarschuwing van te maken. Want ik vind dit niet terug in de startpost en ben het ook niet tegen gekomen in het topic zelf.

Tevens c/p-ed iedereen zijn of haar tracking gegevens wat óók 0,0 toegevoegde waarde geeft aan het topic. De discussie zelf is amper te volgen. Wellicht is het een idee om het topic iets meer te sturen of ik begrijp het doel niet helemaal...

[ Voor 7% gewijzigd door Bolk op 01-12-2009 12:56 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Je zult het toch met me eens zijn dat "Echt hopeloos dit :(" weinig toevoegt aan het topic? Dat hoeft ook niet in een startpost of waarschuwing te staan, dat is gewoon een algemene regel. We verwachten dat als je reageert, dat het wat toevoegt aan het topic. Verder kan je die specifieke ingreep misschien beter even met mig29 bespreken als je daar nog behoefte aan hebt, daar is dit publieke topic denk ik niet de beste plek voor.

Wat betreft je opmerking dat dat topic een beetje verzandt in een herhaling van stappen ben ik het wel met je eens. Het is continue "paniek, Track&Trace zegt dit en dat, wat nu!?" waarna vervolgens iemand met meer ervaring laat weten dat er niks aan de hand is etc. etc.
Je hebt het over een discussie die nauwelijks te volgen is, maar als ik heel eerlijk ben zie ik überhaupt geen discussie in de laatste honderd reacties of zo. Nu heb ik het topic niet direct op de voet gevolgd, maar als jij kan aangeven welke discussie er liep - tussen het bespreken van al die paniekgevallen door - dan wil ik best een poging wagen om het topic weer een beetje op de rails te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Orion84 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:24:
Je zult het toch met me eens zijn dat "Echt hopeloos dit :(" weinig toevoegt aan het topic?
Eens. Dat was gewoon frustratie en dat had ik niet hoeven zeggen.
Wat betreft je opmerking dat dat topic een beetje verzandt in een herhaling van stappen ben ik het wel met je eens. Het is continue "paniek, Track&Trace zegt dit en dat, wat nu!?" waarna vervolgens iemand met meer ervaring laat weten dat er niks aan de hand is etc. etc.
Je hebt het over een discussie die nauwelijks te volgen is, maar als ik heel eerlijk ben zie ik überhaupt geen discussie in de laatste honderd reacties of zo. Nu heb ik het topic niet direct op de voet gevolgd, maar als jij kan aangeven welke discussie er liep - tussen het bespreken van al die paniekgevallen door - dan wil ik best een poging wagen om het topic weer een beetje op de rails te krijgen :)
mrc16 in "USPS pakketje bij Douane" hier werd de discussie over 'zelf inklaren' verlaten en ging het meer van 'ja, ik hoor er ook bij' en was de discussie m.i. een beetje weg. Dat was ongeveer een turningpoint waar veel reacties kwamen zoals de mijne...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Eigenlijk is het topic ook gewoon begonnen met "Track & Trace info zegt X, hoe lang kan dat nog gaan duren" en die vraag komt steeds weer terug. Tussendoor bloeit er af en toe iets van een discussie op over bepaalde aspecten van het importeren/inklaren.

Opzich heb ik niet zo'n moeite met mensen die hun USPS ervaringen willen bespreken met lotgenoten, maar steeds weer dezelfde situaties posten heeft weinig nut. Ik heb daarom een topicwaarschuwing geplaatst. Hopelijk komt er zo iets meer ademruimte voor interessantere reacties :)

[ Voor 18% gewijzigd door Orion84 op 01-12-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Ik lees dat er voorlopig nog geen FAQ komt voor het SF. Wel zie ik dat er een sticky is gemaakt, waarin e.e.a. wordt verteld over veilig online handelen / winkelen. Het lijkt me erg handig als er in dat topic ook een link wordt gelegd met het draadje Veiligheid Paypal en andere online betaalmiddelen , onder een kopje 'online betaalverkeer' oid. Hier kunnen misschien even kort de veel gebruikte betaalmethodes worden genoemd (Visa, Mastercard, Wirecard, iDeal, Paypal, wat nog meer) en wat voor/nadelen zijn of waar ervaringen op Tnet staan genoemd.

Het is maar een idee!

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Dank je wel voor je input. Ik heb even een link van je post aan Floppus doorgestuurd, aangezien het topic waarnaar je refereert zijn kindje is. Ik weet uit betrouwbare bron dat zijn tijd momenteel alleen wat beperkt is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Laatst online: 11-04 12:53
Alle begrip daarvoor! Dank voor het doorsturen van de link.

[ Voor 11% gewijzigd door pkopf op 02-02-2010 11:30 ]

wild mutant space hamsters

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Anoniem: 22659 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:16:
Tot slot reageert de webshop hier om duidelijk te maken dat zij geen betrokkenheid hebben in dit verhaal. Ik vind het onnodig en onjuist om in dit topic vervolgens in te gaan op hun AV. Ik heb reacties die hierover gingen verplaatst naar de TC en zal datzelfde doen met volgende reacties met soortgelijke inhoud. Dit topic gaat over ECC reepjes die bij hardware.nl vandaan komen!
Ben ik het totaal niet mee eens... Als een shop reageert met een toch enigzins snoevende opmerking als
Anoniem: 130814 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:01:
Wij weten wel dat wij bij de wet kopen op afstand zaken retour moeten nemen.
"Wij weten wel hoe het hoort" (of te wel wij doen het wel goed i.t.t. de winkel die de fout in gaat).

Maar zelf de totaal verkeerde dingen in zijn algemene voorwaarden heeft staan, waarom mag die dan daar niet op aangesproken worden? Dat mag toch elke user die controleerbare onwaarheden staat te verkondigingen??
Of staan winkels hier boven??

Verwijder dan hun hele reactie, dat zou een stuk stijlvoller zijn.

Overigens ging de post van Boomlars wel over de winkel die hij noemt. Dat dit de verkeerde winkel is ten opzicht van TS, maakt niet plots zijn post onwaar... (i.t.t de post van de winkel die iets beweerd, wat ze aantoonbaar anders op hun site vermelden)

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 21-04 20:22
Eens met Cyberpope. De reactie stootte mij ook tegen de borst om exact die reden. Ze hebben zelf daar ook de boel niet op orde met betrekking tot hun AV, maar komen hier mooi weer spelen.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Ik heb dan ook niet aangegeven dat er niet over gediscussieerd mag worden, maar ik wil het niet in dat topic hebben. Dat topic draait om de situatie van Boomlars en hardware.nl. Door zijn verkeerde citaat dacht ik dat het ging om OCBS (hier kan de naam prima vermeld worden imo, maar dank voor het weghalen :) ). Hierdoor is de naam van OCBS in een topic gekomen met een probleem geval. Google op OCBS en je vindt een probleem. Ik vind dat niet fair tav OCBS en heb om die reden de naam weggehaald.

De discussie over de AV van OCBS vind ik interessant en zou in een eigen topic kunnen. Ik vraag me alleen af of je dan alleen een topic moet openen over de AV van OCBS en zou dat pas verwachten als je erdoor in de problemen komt. Nu openen vind ik een beetje flauw.

Ik ben het met jullie eens dat de toevoeging van OCBS niet heel erg slim was, omdat ze daarmee een discussiepunt raken, wat dus kan resulteren in discussie over hun AV. Aangezien het bericht er in de eerste plaats niet had gehoord, vindt ik het ook om die reden niet wenselijk om daar verder te gaan :)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Anoniem: 22659 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:12:
Ik ben het met jullie eens dat de toevoeging van OCBS niet heel erg slim was, omdat ze daarmee een discussiepunt raken, wat dus kan resulteren in discussie over hun AV. Aangezien het bericht er in de eerste plaats niet had gehoord, vindt ik het ook om die reden niet wenselijk om daar verder te gaan :)
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:18:
@cyberpope (en daarna mag de rest in het feedback topic): mijn reden om dat te laten staan is omdat ik het niet fair vind dat zij in de resultaten van google opduiken met een probleemgeval dat niet van hun is. Dat hun AV niet volledig in de lijn is met de wet dat is een ander verhaal, dat imo niet hier (in dit topic) besproken dient te worden.
Omdat de hele naam van OCBS niet meer relevant is en verwijderd uit het topic, kun je de reactie nu toch verwijderen? Hij voegt nu niets meer toe en juist omdat hij erin staat kun je hem herleiden naar OCBS.

*done* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-04 18:10

migros

Nooit meer een Samsung

Jammer dat me topic over Komplett.nl ook al weg is gehaald. Vraag me alleen af waarom?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat staat in de sluitmessage. Voor concrete vragen kun je contact met me opnemen via de DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-04 18:10

migros

Nooit meer een Samsung

oke

[ Voor 93% gewijzigd door migros op 23-02-2010 11:12 ]

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:04

Haan

dotnetter

Orion84 in "Technet Plus Direct 3 maanden gratis"
Strak plan, ik zou er dan gewoon iets van "Microsoft TechNet Subscriptions" van maken, simpel, dekt de lading van het topic.

En zou dit topic ook eigenlijk niet beter tot z'n recht komen in Softe Goederen? Alleen wel lastig te bepalen welk subforum dan, omdat het in meerdere past, maar misschien als alias? ( * Haan denkt wat hardop )

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat laatste vroeg ik me inderdaad ook af en dat was ook min of meer waarom ik de term kortingsacties in de titel had voorgesteld, omdat het op die manier nog SF gerelateerd is.

Puur een discussie over de inhoud van Technet en zo heeft immers weinig met SF te maken. Ik zal eens een balletje opgooien richting softe goederen hoe zij denken over verplaatsing of alias :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:39

Bozevkwa

The Falcons have landed

Een ander idee is om het topic te splitsen:
"Technet Plus Direct 3 maanden gratis" (in shopping forum en deze gesloten houden totdat Microsoft weer een gelijk soortige actie houdt)
en een "MS technet supscriptions" topic in softe goederen.

Just my two cents

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Bozevkwa schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:13:
Een ander idee is om het topic te splitsen:
"Technet Plus Direct 3 maanden gratis" (in shopping forum en deze gesloten houden totdat Microsoft weer een gelijk soortige actie houdt)
en een "MS technet supscriptions" topic in softe goederen.

Just my two cents
Als de boel naar Softe Goederen zou gaan dan is een splitsing, of een verse start incl. mooie topicstart misschien wel een optie ja :)

Of sowieso een scheiding maken tussen het aankondigen/bespreken van kortingsacties en -codes en inhoudelijke discussie over Technet. Maar dat hangt ook een beetje af van wat de SG mensen hier voor idee over hebben, het is daar nu in elk geval in beraad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Update: Softe Goederen heeft wel oren naar een topic over TechNet en Pim. stelt voor om daarvoor een nieuw topic te openen zodat er een mooie TS kan komen en ze niet zitten te kijken met het huidige topic dat voor een groot deel over de oorspronkelijke actie gaat.

Iemand interesse om een mooie TS in elkaar te draaien? :)

[ Voor 70% gewijzigd door Orion84 op 01-07-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ja ik wel

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Prima, ga je gang zou ik zeggen, overleg even met Pim. over de beste plek om hem neer te zetten. Wat mij betreft kan je dit topic best even als speeltuin gebruiken voor eventueel work in progress, wellicht levert dat nog nuttige feedback of een mede-auteur op :)

Zodra het nieuwe topic dan een feit is koppelen we het oude topic er aan en gaat het oude topic op slot :)

[ Voor 30% gewijzigd door Orion84 op 01-07-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Nu online

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Orion84 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:40:
Prima, ga je gang zou ik zeggen, overleg even met Pim. over de beste plek om hem neer te zetten. Wat mij betreft kan je dit topic best even als speeltuin gebruiken voor eventueel work in progress, wellicht levert dat nog nuttige feedback of een mede-auteur op :)

Zodra het nieuwe topic dan een feit is koppelen we het oude topic er aan en gaat het oude topic op slot :)
dus ik haal alle info uit het oude, en zet daar de progress in?
dus een CiP, maar dan SPiP (StartPost in Progress :+ )
Ik maak al een beginnetje

Oja, Ik doe er ook direct een discussietopic over technet zelf bij...

[ Voor 5% gewijzigd door F.West98 op 01-07-2010 20:59 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Het is juist de bedoeling dat het een algemeen discussietopic over TechNet wordt :)

Succes er mee en in elk geval al vast dank voor de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03 18:15
Er werden toch nog mensen gezocht voor het dealextreme topic, die nu iets breder gaat worden? Ik meld me aan om te helpen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-06-2020
hardware.tom schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:11:
Er werden toch nog mensen gezocht voor het dealextreme topic, die nu iets breder gaat worden? Ik meld me aan om te helpen daarmee.
Ik sluit me hierbij aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Kijk, dat is goed om te horen :)

Het idee is om een nieuwe topicstart te maken met vergelijkbare info als de huidige, maar dan gericht op meer shops. Het lijkt me het handigste als jullie in overleg (hier, of per DM) een opzet maken voor de nieuwe topicstart en zodra die klaar is in elk geval even een seintje geven, dan kunnen we het oude topic sluiten en kan een van jullie het nieuwe openen.

Zo te zien is de topicstarter van het huidige topic ook nog actief in het topic, dus wellicht dat jullie mandera ook nog even hierbij kunnen betrekken. Hij heeft een boel moeite in de huidige topicstart gestoken en het zou zonde zijn als dat verloren gaat en hij kan jullie vast op weg helpen met een topicstart voor een uitgebreid nieuw topic :)

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 24-08-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Orion84 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:55:
Kijk, dat is goed om te horen :)

Het idee is om een nieuwe topicstart te maken met vergelijkbare info als de huidige, maar dan gericht op meer shops. Het lijkt me het handigste als jullie in overleg (hier, of per DM) een opzet maken voor de nieuwe topicstart en zodra die klaar is in elk geval even een seintje geven, dan kunnen we het oude topic sluiten en kan een van jullie het nieuwe openen.

Zo te zien is de topicstarter van het huidige topic ook nog actief in het topic, dus wellicht dat jullie mandera ook nog even hierbij kunnen betrekken. Hij heeft een boel moeite in de huidige topicstart gestoken en het zou zonde zijn als dat verloren gaat en hij kan jullie vast op weg helpen met een topicstart voor een uitgebreid nieuw topic :)
Prima. Ik zal mandera even inlichten met de nieuwe plannen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou het waarderen als je even iets meer zou doen dan Mandera inlichten. Hij heeft recent een hele nieuwe OP gemaakt en dan is het wel zo netjes als hij volledig betrokken wordt bij een nieuwe versie. Als hij hieraan meewerkt, dan zou ik het logisch vinden als hij de nieuwe TS wordt met de anderen als mede-auteur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:10:
Ik zou het waarderen als je even iets meer zou doen dan Mandera inlichten. Hij heeft recent een hele nieuwe OP gemaakt en dan is het wel zo netjes als hij volledig betrokken wordt bij een nieuwe versie. Als hij hieraan meewerkt, dan zou ik het logisch vinden als hij de nieuwe TS wordt met de anderen als mede-auteur. :)
Dit berichtje heb ik naar mandera gestuurd:

Reg. datum: 08 september 2009
--------------------------------------------------------------------------------
Hi Mandera,

Ik volg al een tijd het ervaringen topic van DealExtreme. Nu was er laatst een verzoek om dit topic wat uitgebreider te maken. Niet alleen over Dealextreme maar met meerdere webshops uit China.

Niemand was bereid om een nieuw topic te maken, maar hardware.tom en ik (Yrck) zijn eventueel bereid om een opzet te maken. Als jij zin en tijd hebt om een nieuw topic te starten, zijn hardware.tom en ik bereid om je hierbij te helpen.

Groetjes!

Snap dat mandera het recht heeft om een nieuw topic te maken. Wij willen alleen helpen met een opzet, ideeen aandragen etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Yrck schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:22:
[...]

Dit berichtje heb ik naar mandera gestuurd:

Reg. datum: 08 september 2009
--------------------------------------------------------------------------------
Hi Mandera,

Ik volg al een tijd het ervaringen topic van DealExtreme. Nu was er laatst een verzoek om dit topic wat uitgebreider te maken. Niet alleen over Dealextreme maar met meerdere webshops uit China.

Niemand was bereid om een nieuw topic te maken, maar hardware.tom en ik (Yrck) zijn eventueel bereid om een opzet te maken. Als jij zin en tijd hebt om een nieuw topic te starten, zijn hardware.tom en ik bereid om je hierbij te helpen.

Groetjes!

Snap dat mandera het recht heeft om een nieuw topic te maken. Wij willen alleen helpen met een opzet, ideeen aandragen etc. ;)
Ik wil ook wel helpen met tekst hoor, Een leuke header is ook altijd leuk, wil ik ook wel doen mocht het nodig zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yrck schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:22:

Prima DM lijkt me. Wat betreft mijn bericht; liever vooraf duidelijk, dan achteraf ellende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325526

Ik zou wel graag weten waarom deze discussie zo nodig op slot moet:

Makrodagdeal Lenovo-laptop

Kern van het verhaal: ik krijg iets geleverd wat niet klopt, ik stuur email en bel met moederbedrijf (webshop zelf heeft geen tel.nr.), krijg geen reactie en vraag vervolgens hier of er meer mensen zijn die met die shop hetzelfde probleem hebben (voor evt. verdere actie mocht dit zo blijven). Na wat getrol van multireageerdes (klantenservicemedewerkers toevallig?) stelt de mod dat ik te weinig gedaan heb om contact met het bedrijf te krijgen en dat ik maar een week moet wachten.

Wat is hier aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Wat er aan de hand is, is blijkbaar dat je het idee een beetje hebt dat de wereld om jou draait :) Het forum is een discussieplatform en er wordt eigen inzet verwacht. Je zet neer dat iets bij een winkel niet klopt, waar je zelf pas een paar uur van weet. Het is gans onmogelijk dat je alle mogelijkheden uitgeput hebt zaken duidelijk te krijgen met de winkel.

Mensen die dat aangeven zijn dan uiteraard gelijk klantenservicemedewerkers, want het kan er onmogelijk aan liggen dat je zelf enigszins voorbarig bezig bent. De reactie hier laat hetzelfde beeld ook weer zien:

Je hebt je allereerst al niet verdiept in hoe het forum werkt en wat de lokale regels zijn. Vervolgens lees je ook niet eens de topicstart hier in het feedbacktopic voor je post. Nee, je laat een geweldige indruk achter zo d:)b

[edit]En ik heb eens even op de betreffende site gekeken, en blijkbaar heb je daar hetzelfde gedaan als hier: niet lezen maar zonder inzet *nu* een antwoord willen. Ik ga het je hier ook niet voorkauwen, maar suffice it to say dat als je een klein beetje eigen inzet had gehad, je het antwoord daar al luid en duidelijk had kunnen vinden...

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 13-09-2010 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:17
Weet hier misschien iemand wanneer de uitslag is van de Bol.com 'prijsvraag'? De inzendtermijn is anderhalve week geleden en ik zag nergens een update staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:19
Men is nog zeker een week bezig, zo heb ik vernomen. Het wordt allemaal serieus bekeken en gewogen en dat kost nu eenmaal wat meer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:17
Dank voor je terugkoppeling, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:19
Ik ben erg benieuwd waarom ervoor gekozen is shops punten te geven als ze de score slecht of zeer slecht ontvangen? Uiteindelijk draagt dit bij aan een hogere score. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421162

Even een crosspost omdat het hier denk beter op zijn plek is:

Ik vind het sluiten van het Dealextreme topic niet echt handig, alle forums worden tot in de oneindigheid opgesplitst (de game forums gaan nergens meer over met een forum voor ieder genre) en een gigantisch breed onderwerp als "shoppen in China" word in een topic gepropt? De logica is ver te zoeken..

Shoppen in China zou beter op zijn plek zijn als subforum naar mijn mening, dan is alle informatie veel makkelijker te vinden dan in een enkel topic waar 80 verschillende Chinese webshops worden besproken.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 421162 op 16-10-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Anoniem: 421162 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 15:13:
Even een crosspost omdat het hier denk beter op zijn plek is:

Ik vind het sluiten van het Dealextreme topic niet echt handig, alle forums worden tot in de oneindigheid opgesplitst (de game forums gaan nergens meer over met een forum voor ieder genre) en een gigantisch breed onderwerp als "shoppen in China" word in een topic gepropt? De logica is ver te zoeken..

Shoppen in China zou beter op zijn plek zijn als subforum naar mijn mening, dan is alle informatie veel makkelijker te vinden dan in een enkel topic waar 80 verschillende Chinese webshops worden besproken.
Hier gaat het toch ook prima: http://forum.fok.nl/topic/1724011

Het is idd een idee, maar meer een idee voor als het echt niet meer duidelijk is in dit topic. Maar ik ben blij dat je meedenkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 14-04 18:25
Ik zou graag een review schrijven over de garantieafhandeling van mijn netbook. Deze heb ik direct door de fabrikant (MSI) laten afhandelen, en niet via de verkoper (Alternate). Ik kan echter geen plek vinden om deze review te plaatsen, terwijl ik de omstandigheden dusdanig bijzonder (zeer goede service gecombineerd met een zeer slechte cosmetische behandeling van mijn laptop) vind dat ik dat toch graag zou willen doen. Waar kan ik dit kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Als het niet in ShopSurvey kan/hoort dan kan het in principe in SF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448373

Ik begrjp niet waarom mijn bericht als spam wordt gezien, d8 vraag het hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De beste manier van hier achter komen is om de betreffende mod aan te spreken via DM/email, maar in dit geval ben ik het helemaal eens met SmartDoDo. Ik neem aan dat je het hier hebt over Iphonemania bij KPN? Dit topic bevat zuiver een mededeling over een prijs van een bepaald product. Hoewel ik ervan overtuigd ben dat je hier verder weinig/geen belang bij hebt, heeft het topic een wervend karakter (kopen, kopen, kopen), hetgeen zo'n beetje de definitie van spam is. Daarnaast is een forum bedoeld als discussiemedium en heeft een losse opmerking geen toegevoegde waarde als zelfstandig topic. Het zou daarentegen wel als post kunnen in een telecom aanbiedingen topic bijvoorbeeld.

Ik hoop dat dat je vraag beantwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:51
naar aanleiding van dit topic: wet koop op afstand (en de vele andere topics met vragen over de Wet Koop op Afstand).

Is het een idee om een sticky post te maken voor het Shopping Forum met de titel: 'hoe werkt de Wet Koop op Afstand' ?

Bij ieder topic waar er nu vragen over gesteld worden, buitelen er mensen over elkaar heen om op basis van foute aannames, vermoedens en meningen hun zegje te doen. Er lijkt door velen geen onderscheid gemaakt te worden in wet, ethiek, mening en belang, waardoor er een enorm rommelige thread ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:59

SmartDoDo

Woeptiedoe

Floppus heeft daar een stuk over opgenomen in Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie dus dat lijkt mij wat dubbel gaan worden dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Daar zou eventueel wel nog aan kunnen worden toegevoegd wat er volgens de wet wordt verstaan onder "koop op afstand". Want Floppus beschrijft daar wel de verschillende rechten die je als consument hebt, maar niet de definitie van wanneer iets wordt opgevat als koop op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Ik wil graag dat dit topic \[studentmobiel.nl] Garantiegeschil One X weer geopend wordt. Wat had Floppus nou in hemelsnaam verwacht? Dat wij positief zouden reageren op censuur?

Ik heb nog genoeg vragen gesteld waar geen antwoord op is gekomen omdat Floppus de aandacht naar zichzelf en de vraagstuk: Censuur of Chantage? trekt.
Kan ik hun ook financieel aansprakelijk stellen voor de dagen dat ik geen werkend mobiel ter beschikking heb als dit tot een rechtszaak zou komen? Ik denk erover na mijn rechtsbijstand in te schakelen. Kan ik trouwens de contract ook nog ontbinden want ik zit nog binnen de 14 dagen maar heb al wel gebruik gemaakt van data/sms van mijn bundel?
Hier wil ik nog antwoord op hebben, en het vriendelijke verzoek aan de moderatie: geen discussies meer aangaan die je niet/nooit/never zult winnen en niet boos een slotje eropgooien als je geen gelijk krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 20-05-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat het topic inderdaad voldoende discussiewaarde heeft, maar ik lees hier in jouw motivatie wederom een heleboel gemopper over ons standpunt over het schrijven van een ShR. Slaap er even een nachtje over en stuur me dan nog even een nieuw verzoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morgen wil ik aktie ondernemen, zoals de phone terugbrengen want hoe langer hij hier ligt, hoe groter de schijn dat ik hem misschien nog gebruik. Als de topic pas morgen weer open kan waarbij misschien nuttigere info eruit komt, is het dus min of meer.... te laat?

Hoe laat ben je morgen aanwezig op het forum btw? Misschien DM ik je wel om die tijd met het verzoek tot opengooien van het topic. :9

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 20-05-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lees je reacties even terug en bedenk even goed wat je vraagt. Ik ben echt bereid om je te helpen, maar ik wil graag dat je even iets overweegt voordat ik dat doe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:05:
Lees je reacties even terug en bedenk even goed wat je vraagt. Ik ben echt bereid om je te helpen, maar ik wil graag dat je even iets overweegt voordat ik dat doe. :)
Het is me niet duidelijk wat ik moet overwegen? ShR mag ik aanstaande donderdag gewoon invullen aangezien er dan 2 weken om zijn. En zij hebben dan ook genoeg kansen gehad hier een goed einde aan te breien. Tot en met woensdag hoeven we dus niet meer over ShR te hebben, maar kunnen wel andere vragen beantwoord worden.

Klaar toch of wil je toch iets anders van me?

Trouwens moet je de laatste reactie van Floppus wel weghalen, waar hij uithaalt naar mij en anderen en vervolgens snel hem sluit voordat men een weerwoord kan uittypen. Als je het topic heropent zal men zeer zeker op zijn post reageren en dat zal hem wederom niet bevallen en heb ik in notime weer een slotje te pakken.

[ Voor 162% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 20-05-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mig29: In DM hebben we afgesproken dat ik een nieuw topic mag openen, maar ik wil toch graag op de laatste post van Floppus waarin hij zo tekeer gaat reageren, en nee, ik duik zijn DM niet in.

Ik reageer liever in het openbaar, net als hij, ik wil ff wat dingen rechtzetten.

Alvast bedankt voor het opnieuw openen van mijn topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi, ik heb je via de DM al aangegeven dat je van mij prima een topic mag openen om je casus met studentmobiel voor te leggen aan het publiek.

Wat betreft ons beleid met betrekking tot het schrijven van een Shop Review. Hierover heeft Floppus reeds het volgende geschreven en dit is nog steeds relevant en actueel:
Anoniem: 27535 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 08:48:
Gelieve het verder te houden bij advies aan koper, wie discussie wil over het beleid in de ShR, is van harte welkom in het PW forum, waarbij wel verwacht wordt dat er even de historie ingedoken wordt, aangezien dit beleid al meer dan eens is uitgelegd.
SF is gewoonweg niet de plaats om een discussie te voeren omtrent de regels voor het schrijven van een Shop Review.

Wat betreft:
Anoniem: 237909 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:30:
.. maar ik wil toch graag op de laatste post van Floppus waarin hij zo tekeer gaat reageren, en nee, ik duik zijn DM niet in.

Ik reageer liever in het openbaar, net als hij, ik wil ff wat dingen rechtzetten.
Als je feitelijke onjuistheden mbt zijn adviezen over jouw casus wilt rechtzetten dan kun je dat op een positieve manier doen in je nieuwe OP. Als je zaken wilt rechtzetten mbt het hoe en wanneer schrijven van een ShR dan heeft Floppus je reeds uitgenodigd om een topic in PW te openen. En als je een appeltje te schillen hebt met Floppus omtrent zijn manier van het plaatsen van reacties dan is dat een zaak tussen jou en hem en die discussie kan prima in een DM plaats vinden; niemand is daarin geinteresseerd in het publieke deel van GoT.

Succes met het bepalen van de juiste acties en eveneens veel succes met het oplossen van je probleem met studentmobiel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:49:
Wat betreft:

[...]

Als je feitelijke onjuistheden [KNIP} over jouw casus wilt rechtzetten dan kun je dat op een positieve manier doen in je nieuwe OP. Als je zaken wilt rechtzetten [KNIP]. En als je een appeltje te schillen hebt met Floppus omtrent zijn manier van het plaatsen van reacties dan is dat een zaak tussen jou en hem en die discussie kan prima in een DM plaats vinden; niemand is daarin geinteresseerd in het publieke deel van GoT.

Succes met het bepalen van de juiste acties [KNIP] :)
Ik heb ff je post aangepast, omdat ik zie dat je afdwaalt en randzaken erbij haalt. Zoals er nu staat klopt het ongeveer. Ik dacht dat mijn vorige post best duidelijk was wat ik wilde.

In zijn DM duik ik doodeenvoudig niet. En aangezien hij mij afbrand in zijn laatste post, op een publieke deel en verder onwaarheden/onjuistheden plaatst over mij als persoon, mag ik best publiekelijk daarop reageren toch? Ik zie niet in waarom een wederwoord ineens achter de schermen moet of wederom een topic moet openen puur als reactie op die post.

Nogmaals het verzoek het topic te heropenen. Alvast bedankt. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 22-05-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:12:

In zijn DM duik ik doodeenvoudig niet. En aangezien hij mij afbrand in zijn laatste post, op een publieke deel en verder onwaarheden/onjuistheden plaatst over mij als persoon, mag ik best publiekelijk daarop reageren toch? Ik zie niet in waarom een wederwoord ineens achter de schermen moet of wederom een topic moet openen puur als reactie op die post.
Als zijn aantijgingen aan jouw adres en het gebrek aan reactie een probleem vormen dan ben ik ervan overtuigd dat Floppus best bereid is om het laatste bericht in het topic wat aan te passen. De procedure om dit te bereiken is om contact met hem te zoeken via een DM of via de email (username +"@tweakers.net"). Ik kan weinig met een stelling dat je weigert contact te zoeken.

De reden waarom het geen zin heeft om het topic te openen, is omdat de discussie tussen jou en Floppus precies dat is; een discussie tussen jou en Floppus en die heeft geen enkele meerwaarde voor iemand anders dan jou/jullie. Ik voorzie alleen maar een offtopic discussie over het algemene beleid en niet over de interessante discussie die je in eerste instantie poogde te starten. Ik vind het ook jammer dat je die discussie een beetje uit het oog lijkt te zijn verloren en meer gefocust bent om te reageren op Floppus dan om advies te krijgen over de situatie met studentmobiel.
Nogmaals het verzoek het topic te heropenen. Alvast bedankt. :)
Zoals hierboven al verklapt: ik zie geen meerwaarde in het heropenen van je oude topic, maar ik sta absoluut open voor een topic omtrent de situatie met SM onder de voorwaarden die ik schreef in mijn DM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:44:
[...]

Als zijn aantijgingen aan jouw adres en het gebrek aan reactie een probleem vormen dan ben ik ervan overtuigd dat Floppus best bereid is om het laatste bericht in het topic wat aan te passen. De procedure om dit te bereiken is om contact met hem te zoeken via een DM of via de email (username +"@tweakers.net"). Ik kan weinig met een stelling dat je weigert contact te zoeken.

De reden waarom het geen zin heeft om het topic te openen, is omdat de discussie tussen jou en Floppus precies dat is; een discussie tussen jou en Floppus en die heeft geen enkele meerwaarde voor iemand anders dan jou/jullie. Ik voorzie alleen maar een offtopic discussie over het algemene beleid en niet over de interessante discussie die je in eerste instantie poogde te starten. Ik vind het ook jammer dat je die discussie een beetje uit het oog lijkt te zijn verloren en meer gefocust bent om te reageren op Floppus dan om advies te krijgen over de situatie met studentmobiel.

[...]

Zoals hierboven al verklapt: ik zie geen meerwaarde in het heropenen van je oude topic, maar ik sta absoluut open voor een topic omtrent de situatie met SM onder de voorwaarden die ik schreef in mijn DM. :)
Het was zeker een topic met potentie, ik vind het fijn dat je dat zelf ook ziet. Jammer dat Flop het gebruikte om iets uit te vechten wat hij toch niet kon winnen en zodra hij dat inzag een slotje erop knalde.

Maar nogmaals, ik wil op zijn eindpost reageren, en wie in zijn DM duikt krijgt een vakantiebannetje plus een handjevol sneren naar zijn hoofd geworpen, ik maak niet dezelfde fout.

Ik ga niet over beleid schrijven, daarover heb ik min of meer al gezegd wat ik kwijt wou. Mag ik van jou hier een reactie schrijven op zijn eindpost? Als er iets staat wat jou of jullie absoluut niet bevalt, dan modbreak je het toch. Hierbij de belofte dat het dan klaar is voor mij. Ik hoop dat er wat positiefs met mijn post gedaan wordt maar dat hangt ook helemaal van Flop zijn instelling af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Dan zijn we hier klaar. Als je een specifiek probleem hebt met een actie van een crewlid dan kun je deze direct per DM benaderen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 23-05-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik wil toch even naar aanleiding van deze posts mijn input hier geven.

De betreffende reacties:
Orion84 in "Het tweakerwaardige kortingen en aanbiedingen topic - deel 2"

"tweakerwaardige" aanbiedingen vind ik een onnodige term. Dus voortaan enkel aanbiedingen met betrekking tot hardware plaatsen? Dat zou ik zeer jammer vinden en het is denk ik ook niet goed voor het topic.
Het algemene kortingen en aanbiedingen topic is de laatste jaren gegroeid naar een topic dat tweakers wijst op kortingen en aanbiedingen van allerlei producten. Dit betreft producten die ook buiten de hardware categorie vallen. Ik zie niet in wat daar negatief aan kan zijn. Ook tweakers hebben behoeftes naast hardware. Het houdt het topic levendig en interessant.

Ik pleit daarom voor het laten vieren van de teugels en niet zo krampachtig het topic in te perken. Iets met evolutie en stilstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regtur2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-04 12:33
Volledig eens met Freakster.

Het Shopping forum valt onder de categorie General Talk wat doet vermoeden dat het niet perse over "tweaker-zaken" (computers, software, etc.) hoeft te gaan (zie ook de andere fora zoals Actualiteit, Sport & Politiek, Film, TV & Muziek die onder General Talk vallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:19
Freakster86 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:19:
Ik wil toch even naar aanleiding van deze posts mijn input hier geven.

De betreffende reacties:

"tweakerwaardige" aanbiedingen vind ik een onnodige term. Dus voortaan enkel aanbiedingen met betrekking tot hardware plaatsen? Dat zou ik zeer jammer vinden en het is denk ik ook niet goed voor het topic.
Het algemene kortingen en aanbiedingen topic is de laatste jaren gegroeid naar een topic dat tweakers wijst op kortingen en aanbiedingen van allerlei producten. Dit betreft producten die ook buiten de hardware categorie vallen. Ik zie niet in wat daar negatief aan kan zijn. Ook tweakers hebben behoeftes naast hardware. Het houdt het topic levendig en interessant.

Ik pleit daarom voor het laten vieren van de teugels en niet zo krampachtig het topic in te perken. Iets met evolutie en stilstand.
Je mag het lezen als "aanbiedingen interessant voor Tweakers" en dat dan in de breedste zin van het woord. Daar vallen wel vakanties en bladblazers onder maar ik heb zo mijn twijfels bij make-up. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regtur2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-04 12:33
zeef schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:12:
[...]

Je mag het lezen als "aanbiedingen interessant voor Tweakers" en dat dan in de breedste zin van het woord. Daar vallen wel vakanties en bladblazers onder maar ik heb zo mijn twijfels bij make-up. ;)
Vanwaar de modbreak dan in het kortingstopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Laatst online: 19-04 22:42
Tweakerwaardig vind ik niet nodig, juist kwam ik voor de vele niet tweaker-aanbiedingen. Waarik het wel mee eens ben, is dat het wel echte aanbiedingen moeten zijn. Niet van 100 voor 99 euro praktijken.

Ook ben ik voor het terugkeer van de mobile aanbiedingen topic, met losse telefoons, combi abbos en simonlys tegen goede prijzen die gebruikers posten.

Overigens respecteer ik de Mods met het werk wat ze doen, echter vind ik ze wel erg streng op sommige vlakken. Juist af en toe off topic of een flauw geintje moet wel kunnen. Dat maakte tweakers zo leuk. Natuurlijk moet het geen FOK niveau worden, no disrespect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:04
Ik vind ook dat er gerust andere aanbiedingen erin mogen staan die niet 'tweaker waardig' zijn.
Zoals bijvoorbeeld kleding en voedsel aanbiedingen.
Nu probeert men aan de verkeerde kant streng te zijn.

Het probleem is dat er steeds off-topic gebreuzel te lezen is. Dat krijg je gegarandeerd ook met
die 'tweaker waardige' meldingen.
Er zal altijd een stuk feedback/commentaar komen op iets bijzonders of controversieels.
En dat aard te vaak uit in allerlei off-topic gedoe.

Kunnen de modjes niet sneller optreden?
Want dan kan je gelijk het probleem uitroeien voor het gaat rondwoekeren.

Misschien is het een idee om niet iedereen de mogelijkheid te geven om iets daar neer te zetten.
Alleen geverifieerde leden zouden dat mogen.
De GoT community is erg groot geworden de laatste jaren en daar betaal je ook een prijs voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

@lamezero456
Af en toe een geintje en meer algemene aanbiedingen is geen probleem en is ook niet waarom ik die modbreak plaatste.

Het punt is dat het de laatste tijd af en toe een beetje te veel onzin werd zo nu en dan en er regelmatig zaken gepost werden die net als zeefs voorbeeld van make-up echt behoorlijk irrelevant zijn.

Dat sommigen dat interessant vinden geloof ik graag, maar tegelijk krijgen we er van andere gebruikers klachten over dat er allerlei oninteressante dingen gepost worden.

Om daar wat meer richting aan te geven dat de aanbiedingen echt interessant moeten zijn voor onze doelgroep heb ik die modbreak en titelchange geplaatst.

@cornfed99111: sneller optreden is lastig, af en toe loopt het topic erg hard en ook met een aantal moderators samen is er zeker tijdens kantooruren best wel eens een moment dat we niet op F5 zitten te rammen om misstanden te detecteren. Vandaar dus ook de poging de teugels iets strakker aan te halen. Dat gebruiken we niet om mensen die gewoon interessante aanbiedingen posten te straffen, maar om juist te waarschuwen dat echt storend gedrag op strenge sancties kan rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

[...]

Kun je me uitleggen waarom bladblazers wel, en make-up niet? Beide zijn niet echt "tweaker"-gerelateerd, maar zullen beide voor een (kleine) groep tweakers interresant zijn.
Als er beperkingen gelden, zorg dan dat deze duidelijk zijn.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Laatst online: 19-04 22:42
[...]

Een goede deal kun je ook cadeau doen. Sommige tweakers hebben een vriendin, of zelfs zowaar een vrouw! Of houden van verkleedpartijtjes.

Even zonder gekkigheid, als er interesse naar dit soort aanbiedingen is - waarom niet? Het is niet dat er elke dag 100en aanbiedingen worden gepost en je geen overzicht meer hebt. Je zou eventueel wel onderscheid kunnen maken tussen eten/drinken/reisjes en producten. Ik gooi ook maar wat op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Iamzero456 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:53:
[...]
Even zonder gekkigheid, als er interesse naar dit soort aanbiedingen is - waarom niet? Het is niet dat er elke dag 100en aanbiedingen worden gepost en je geen overzicht meer hebt. Je zou eventueel wel onderscheid kunnen maken tussen eten/drinken/reisjes en producten. Ik gooi ook maar wat op ;)
Ik heb er zo mijn twijfels bij of die interesse er wel is (op een aantal fanatieke koopjesjagers / aanbiedingenposters na). Op de echt tweakers-gerelateerde aanbiedingen zie ik regelmatig reacties met bedankjes of gerelateerde tips voor vergelijkbare aanbiedingen. Bij de veel minder tweaker-gerelateerde aanbiedingen zie je dat nauwelijks, maar komt er wel regelmatig commentaar van mensen die niet zitten te wachten om te lezen dat de pampers in de aanbieding zijn bij de lokale grootgrutter.

Wellicht was mijn toon in de modbreak wat ongelukkig, maar zo streng als dat jullie het nu interpreteren is het niet bedoeld, zoals zeef ook al aangeeft. We gaan ook echt niet iemand bannen omdat wij zelf een aanbieding niet interessant genoeg vinden of omdat er een enkele klacht over binnenkomt. We hopen gewoon dat mensen net even iets meer nadenken voor ze een aanbieding posten, om het zo voor een grote groep gebruikers een interessant topic te houden.

Streng optreden zal vooral zijn naar zaken die niets met aanbiedingen te maken, niet om het soort aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dat lijkt me dan een prima insteek. Wat mij betreft mag er trouwens ook opgetreden worden als er weer eens een aanbieding van een daily-deal-site (Ibood, 1dayfly, dealdonkey, MM etc) wordt geplaatst. Het gaat wat mij betreft om de 'hidden gems'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-04 10:52
Iamzero456 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:53:
[...]

Een goede deal kun je ook cadeau doen. Sommige tweakers hebben een vriendin, of zelfs zowaar een vrouw! Of houden van verkleedpartijtjes.

Helemaal mee eens!.

Even een kleine toelichting.

"Het algemene kortingen en aanbiedingen Topic" was/is, na een heerlijke bak koffie in de ochtend 1 van de eerste Topics die ik standaard dagelijks bezoek op tweakers.net.

Ik zal je dan ook vertellen wat ik van de modbreak vind en waarom:

Ik vind de modbreak ronduit belachelijk en zal je zeggen waarom, Niet iedereen die op tweakers.net komt, zit de gehele dag alleen maar achter zijn pc denkend in bits en bytes.

Serieus.... Ik heb een vriendin en huis, hond, werk en vrienden en vind het heerlijk om lekker op koopjes te jagen, zonder er 3 uur naar te moeten zoeken.

Daarvoor was "het algemene kortingen en aanbiedingen topic" perfect, voor iedereen die van tweakwaardig spul in de aanbieding houdt, maar ook nog een normaal leven heeft, waar ook wel is een aanbieding handig kan zijn.

Ik hoop dan ook dat "Het Algemene kortingen en aanbiedingen" snel weer wordt wat het was, zodat we lekker door kunnen gaan met elkaar helpen wat centen te besparen, welke categorie dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

D3LTA schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:34:
[...]

Helemaal mee eens!.

Even een kleine toelichting.

"Het algemene kortingen en aanbiedingen Topic" was/is, na een heerlijke bak koffie in de ochtend 1 van de eerste Topics die ik standaard dagelijks bezoek op tweakers.net.

Ik zal je dan ook vertellen wat ik van de modbreak vind en waarom:

Ik vind de modbreak ronduit belachelijk en zal je zeggen waarom, Niet iedereen die op tweakers.net komt, zit de gehele dag alleen maar achter zijn pc denkend in bits en bytes.

Serieus.... Ik heb een vriendin en huis, hond, werk en vrienden en vind het heerlijk om lekker op koopjes te jagen, zonder er 3 uur naar te moeten zoeken.

Daarvoor was "het algemene kortingen en aanbiedingen topic" perfect, voor iedereen die van tweakwaardig spul in de aanbieding houdt, maar ook nog een normaal leven heeft, waar ook wel is een aanbieding handig kan zijn.

Ik hoop dan ook dat "Het Algemene kortingen en aanbiedingen" snel weer wordt wat het was, zodat we lekker door kunnen gaan met elkaar helpen wat centen te besparen, welke categorie dan ook.
Helemaal mee eens, wat boeit het nou waarover die aanbieding gaat? Voor die paar tweakerwaardige dingen die er zijn kunnen we de pricewatch immers ook wel bekijken. Weer een topic dat compleet nutteloos wordt zo. Gewoon alleen goede aanbiedingen posten en het moet geen probleem zijn toch?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:59

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik sluit me aan bij de groep mensen die gewoon allerlei soorten aanbiedingen wil zien, en niet "tweaker-waardig" (wat een flauwekul term om toe te passen op aanbiedingen, sorry dat ik het zeg). Als het mij geld bespaart is dat het 'tweaken' van mijn portemonnee en onder die noemer zijn alle aanbiedingen tweaker-waardig ;)

Waar ik het ook mee eens ben is dat ik over het algemeen ook niet de dagaanbieding van de bekende koopjessites hoef te zien (ibood 1dayfly & consorten), tenzij het misschien een echte turbo hardware aanbieding is (ssd of laptop ofzo, of de hunt aankondiging)

Verder was het mij niet helemaal duidelijk of het nou wel of niet de bedoeling is om de mensen die leuke aanbiedingen posten te bedanken. Ik wil het wel altijd doen, want ik vind het een van de leukste topics hier op tweakers, maar ik ben bang dat het als off-topic 'geneuzel' wordt beschouwd, en om het heel eerlijk te zeggen ik zit natuurlijk ook niet te wachten op 15x bedankt posts.

Is het een idee om hier een 'bedankt' button (in de stijl van fb's 'like' button in het forum toe te voegen? Ik laat graag mijn waardering zien, maar ik hou net zoals jullie het liefst het topic schoon zodat er mooie aanbiedingen te lezen zijn.

Overigens zijn er regelmatig aanbiedingen die vragen oproepen, het is dus de bedoeling om daar aparte topics over te openen om in verder te discussiëren?

[ Voor 0% gewijzigd door rockhopper op 13-10-2012 20:19 . Reden: typfout edit ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik snap eigenlijk beide kanten heel goed.. ik vind het fijn dat aanbiedingen lekker divers zijn. Heb er vaak genoeg gebruik van mogen maken, maar ook moet ik toegeven dat ik vaak genoeg de report button heb moeten gebruiken omdat gebruikers half reviews gaan aanhalen. Kijk als een aanbieding/product echt niet deugt, dan is dat ook wel weer normaal denk ik, maar om dan 2 pagina's vol te 'spammen' over een product gaat ook weer te ver. Het moet sowieso geen discussie worden.

Het kromme vind ik vooral dat hier vaak genoeg een modbreak voor is geweest, maar mensen blijven het doen. Je zou bijna de post-rechten van zulke mensen in zo'n topic bijna weg moeten halen, maar dat gaat uiteraard ook weer te ver.

Wat ik mij wel afvraag: Worden ooit wel eens DM's gestuurd door bijvoorbeeld mods als mensen zulke dingen doen? Kan mij voorstellen dat dit een gebruiker wel afschrikt.

Ik denk dat we vooral samen hier uit moeten gaan komen. Wij als gebruikers, moeten uitkijken wat wij er posten en als het niet deugt zo snel mogelijk melden. Mods regelen het dan wel verder af, maar kan mij voorstellen dat als het bijna elke dag raak is.. het ook niet meer leuk is voor zo'n moderator.

Either way.. ik hoop dat de topic kan voortbestaan zoals het altijd al was..

Jammer dat bepaalde gebruikers het voor anderen moeten verpesten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OssieW
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-03 20:18
Ik lees de topics van deze forum meer dan dat ik comments schrijf, eerlijk gezegd omdat meestal wat ik wil zeggen al door een ander gedaan is en dan ook gelijk beter. Dat is nu jammer genoeg weer het geval, maar om dan toch mijn 'stem' te laten gelden:

Net zoals D3LTA hierboven is de algemene kortingen topic een van de eerste die ik bekijk bij mijn bezoek hier. Dat er ook aanbiedingen van non-tweaker goederen worden geplaatst vind ik alleen maar een plus, en eerlijk gezegd ook vanzelfsprekend gezien de topic op het algemene deel van de site staat.

Om de voorbeeld van de make-up aanbieding erbij te halen; nee daar heb ik geen interesse in, dit is echter ook het geval voor bijv. een mediabox aanbieding. Gezien er mogelijk andere mensen hier wél iets aan hebben, heb ik er persoonlijk geen probleem mee dat ze gepost worden als het ook daadwerkelijke goede deals zijn. Dit is voor mijzelf niet meer dan een kwestie van naar beneden scrollen en de volgende aanbieding te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 20-04 11:17
Helemaal eens met rockhopper.

Ik zie ook liever een breed aanbod met bijvoorbeeld kleding. Ik scroll dan wel voorbij de minder interessante aanbiedingen als make-up. De grens is wel lastig nu ik er zo over nadenk. De goedkope vluchten en eendagsaanbiedingen die je ook makkelijk uit china haalt vind ik zelf twijfelachtig.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hoe is witgoed "tweakerwaardig"? :+

De echte besparing haal je niet uit enkele hardware aankopen, maar juist uit alledaagse dingen. Daarom zie ik graag allerlei soorten aanbiedingen voorbij komen. Ik volg het aanbiedingen-topic dan ook dagelijks.

Ik erger me vooral aan het geneuzel van mensen die een bepaalde aanbieding hebben gekocht en op de postbode zitten te wachten, en daar graag over schrijven in het topic.
Waar ik me niet aan erger zijn aanbiedingen van winkels waar ik op dat moment geen interesse in heb, omdat er ook vaak aanbiedingen bij staan die voor mij wel interessant zijn.

Ik hoop dan ook dat alle soorten aanbiedingen gepost mogen blijven worden.

PS. Ik kan de betreffende posts niet meer vinden, maar ik wil degenen die de korting van Zalando en VD.nl hebben genoemd via deze weg nog even bedanken. We hebben dit weekend weer aardig wat besteld!

[ Voor 12% gewijzigd door BounceMeister op 13-10-2012 22:24 . Reden: bedankje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-04 10:23
Taigu schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:42:
Helemaal eens met rockhopper.

Ik zie ook liever een breed aanbod met bijvoorbeeld kleding. Ik scroll dan wel voorbij de minder interessante aanbiedingen als make-up. De grens is wel lastig nu ik er zo over nadenk. De goedkope vluchten en eendagsaanbiedingen die je ook makkelijk uit china haalt vind ik zelf twijfelachtig.
Dit dus, het enige wat ik gruwelijk irritant vind zijn de mensen die om kortingscodes vragen of dingen melden, daarmee wordt het teveel slow chat naar mijn zin :-(.
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste