Een groot deel van de reacties in dit topic, waaronder de startpost, zijn afkomstig uit Paypal account gekraakt, wat nu?. Naar aanleiding van de situatie die daar besproken werd ontstond een discussie over de veiligheid van Paypal en andere online betaalmiddelen.
Even later werd een apart topic over diezelfde veiligheidsdiscussie geopend. De originele topicstart daarvan was: ruyckske in "Veiligheid Paypal en andere online betaa...". Dit topic is de combinatie van dat topic en de afgesplitste berichten uit Paypal account gekraakt, wat nu? en biedt ruimte aan een discussie over de veiligheid van verschillende online betaalmogelijkheden.
Of heb je hetzelfde paswoord gebruikt voor Gmail als voor paypal?
Edit: denk er zelf juist aan, hij heeft dus waarschijnlijk op 'Paswoord vergeten' geklikt.
In dat geval zou Paypal beter beveiligd kunnen worden door dit via reguliere post te doen of via een SMS ofzo ipv email. Het gaat immers om echt geld dus enige vorm van fysieke confirmatie is toch wel nodig denk ik zo.
Even later werd een apart topic over diezelfde veiligheidsdiscussie geopend. De originele topicstart daarvan was: ruyckske in "Veiligheid Paypal en andere online betaa...". Dit topic is de combinatie van dat topic en de afgesplitste berichten uit Paypal account gekraakt, wat nu? en biedt ruimte aan een discussie over de veiligheid van verschillende online betaalmogelijkheden.
Wat ik niet snap is, ook al hacken ze je Gmail account hebben ze toch nog geen toegang tot je Paypal account? Of volstaat het om op de link die Paypal stuurt te klikken zonder dat je moet inloggen op Paypal?Anoniem: 101760 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:43:
[...]
Wat betreft het beveilingsvraagstuk: Mijn GMAIL account is gekoppeld aan mijn Paypal account. Doordat mijn gmail account is gehackt heeft men zich toegang kunnen verschaffen tot mijn paypal account.
Door alle mailtjes van paypal via een filter door te sturen naar een spoof-mail adres kon ik niet zien dat mijn paypal account gebruikt is.
Ik probeer er nu achter te komen waar/hoe en wanneer mijn gmail account is gehackt en vanaf welk ip adres mijn paypal account is benaderd.
Ik vermoed dat iemand in het buitenland zich toegang heeft verschaft tot mijn paypal account, maar ja zeker weten doe ik dat niet....
Een uur geleden heb ik nogmaals gebeld met paypal, ik kreeg iemand anders aan de telefoon. Zij probeerde mijn afgewezen claim weer opnieuw te openen, maar dat kon niet. Ze heeft nu een ticket aangemaakt met het verzoek om 'more information about the rejection'... we zullen zien of dat wat oplevert. (ik denk het niet, in NL hebben ze weinig tot geen mogelijkheden)
Vanmiddag ga ik naar de politie om aangifte te doen, als het goed is kan de politie meer informatie opvragen bij paypal dan ik dat kan...
(bedankt voor de reacties)
<offtopic>. denk ook dat het verstandig is om GMAIL niet te gebruiken als het gaat om betalingen, maar om gewoon het email adres van je isp te gebruiken... </offtopic>
Of heb je hetzelfde paswoord gebruikt voor Gmail als voor paypal?
Edit: denk er zelf juist aan, hij heeft dus waarschijnlijk op 'Paswoord vergeten' geklikt.
In dat geval zou Paypal beter beveiligd kunnen worden door dit via reguliere post te doen of via een SMS ofzo ipv email. Het gaat immers om echt geld dus enige vorm van fysieke confirmatie is toch wel nodig denk ik zo.
[ Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 31-07-2009 16:51 ]