Veiligheid Paypal en andere online betaalmiddelen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 31.114 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

En dus totaal niet veilig mocht iemand in je paypalaccount kunnen komen op die manier, want diegene kan het ook weer koppelen zonder de procedure te doorlopen. Ik snap niet waarom dit hier zo slecht geimplementeerd is :S

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kixtart schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:25:
En dus totaal niet veilig mocht iemand in je paypalaccount kunnen komen op die manier, want diegene kan het ook weer koppelen zonder de procedure te doorlopen. Ik snap niet waarom dit hier zo slecht geimplementeerd is :S
Mwah, iemand die je hackt zal dan eerst je rekeningnummer moeten weten, want PayPal geeft dat nergens vrij. Naast je accountgegevens zal een hacker dus ook je rekeningnummer buit moeten maken. Aangezien de meeste hacks volgens mij door onbekenden worden gedaan in het geval van PayPal komt dat hopelijk wel goed dus. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ze geven 4 v/d 7 getallen zo te zien in de geschiedenins. Beter dan ik verwachtte/dacht ;)

☻/
/▌
/ \

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-06-2024
Voor mij is dit hele topic in ieder geval wél aanleiding om mijn rekening te ontkoppelen ;)

Met dank voor alle meningen en info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Zou je niet het beste een APARTE bankrekening kunnen openen - een waar je NIET rood kan staan - en die dan koppelen aan Paypal? Je stort wat op die bankrekening, en Paypal doet de automatische machtiging.
Mocht iemand je account kapen, dan kan Paypal nooit meer afboeken dan je gestort hebt. Je krijgt dan waarschijnlijk evengoed problemen (Paypal zal, als ze de fraudeur niet vinden, de afboeking opeisen, of je afsluiten als klant).

Dan moet je dus een bankrekening openen (en/of zo'n Wirecard nemen), met online-banking, en een paypal-rekening, en een account bij Deal-Extreme, met drie inlognamen en drie onmogelijke wachtwoorden 3gy7jdth^&(hfFYY&UHChjgfghnb... Pfoe!

Wirecard heeft wel een 10% boete bij storneren/reclameren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:50
Ik heb een probleem mensen, heeft iemand ook het volgende probleem gehad:
Ik krijg ineens een email van PayPal dat mijn account beperkt is vanwege "ongeauthoriseerde toegang" o.i.d. (hoewel er helemaal geen geld van mijn rekening is gehaald o.i.d.), of ik in wil loggen, naar het klachtencentrum wil gaan en het daar verder oplossen.

Vervolgens log ik in, krijg ik deze melding:
Beveiligingsmaatregelen

Op dit moment wordt onderhoud uitgevoerd met betrekking tot onze beveiligingsmaatregelen. Uw rekening is willekeurig geselecteerd voor dit onderhoud. U wordt door een aantal pagina's geleid waarop uw identiteit wordt gecontroleerd.

Het beschermen van de veiligheid van uw PayPal-rekening staat bij ons voorop. Onze excuses voor het ongemak.
Bankrekeninggegevens

Bankrekening: ----

Volledig rekeningnummer: (moet ik invoeren)
Het is gewoon op de PayPal site, maar toch lijkt het pure phishing, wat vinden jullie? Ik weiger eigenlijk dat nummer nog eens in te voeren, het is niet gebruikelijk en authorisatie kan ook via die vragen als Wat is de naam van uw eerste school etc lijkt mij... En ik als ik het niet invoer kan ik ook helemaal niet bij mijn account, en ook geen hulp krijgen van PayPal, buiten dat 0900-nummer om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Kosten telefoon vallen wel mee:
0900 265 89 50
(kosten vanaf een vaste lijn: 0,10 EUR/minuut)

8:00 uur CET tot 16:30 uur CET (van maandag tot en met vrijdag)
Wat is het url van de site en IP nummer die je krijgt via 'ping <site?'?

edit:
Andere nummers volgens vraagalex.nl:
Alternatief nummer: 0800 2659230

Extra informatie:
Tweede alternatief: 001 402 935 2019.
Ook kunt u bellen naar 0032 70 359 905.

[ Voor 28% gewijzigd door Kixtart op 12-12-2009 17:01 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79532

ook ik gebruik sinds kort Paypal en verbaasde mij niet alleen over het enorm lag wachten voor het geld erop staat maar ook over de veiligheid na het lezen van dit topic. Voo 20 euro per jaar heb je een credit card en begin me toch af te vragen of dat niet 'beter' is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 21:20
Nou ik schop dit topic even omhoog gezien ik vandaag iets wilde kopen met paypall. Nou werk ik altijd zo: Ik vind iets wat ik wil kopen, stort dan dat bedrag op mijn paypal rekening. En dan koop ik het dus meestal 1 week later.
Wel jammer dat ik veel steam aanbiedingen mis, maar goed scheelt ook weer geld :P
Nu wilde ik dit nu weer doen en tot mijn grote verbazing ga ik van:
Geld overschrijven van een bankrekening in Nederland
naar
Voeg een bankrekening toe zodat u direct geld kunt overschrijven van uw bankrekening naar uw PayPal-rekening.
Volgens mij zijn dat 2 verschillende dingen.
Vreemde wat ik ook vind is dat de beveiliging van paypal lager is dan die van mijn bank, terwijl je met paypal zo ook bij mijn rekening kan komen. Daarnaast is door het internationale karakter van paypal een geliefde doelwit van hackers. Dus dat maakt het allemaal niet beter op.

Edit:
Nog even een vraag: Zijn er nog mensen die geld overmaken op hun paypal? Ik heb denk nog wel ergens dat nummer waar ik het eerst naar overgemaakt heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Haas_nl op 17-01-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07 19:02
Hoe kan Paypal vanuit je Gmail gekraakt worden dan? Mijn Paypal wachtwoord verschilt van mijn Gmail, dus kan iemand dat uitleggen? Het is toch niet zo dat je met een makkelijk 'wachtwoord vergeten formulier' een wachtwoord toegestuurd krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:47

PoweRoy

funky!

SemperFidelis schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:43:
Hoe kan Paypal vanuit je Gmail gekraakt worden dan? Mijn Paypal wachtwoord verschilt van mijn Gmail, dus kan iemand dat uitleggen? Het is toch niet zo dat je met een makkelijk 'wachtwoord vergeten formulier' een wachtwoord toegestuurd krijgt?
Gekraakt is misplaatst. Sommige mensen gebruiken dezelfde wachtwoorden bij mail en websites, totaal niet slim. Andere slaan wachtwoorden op in hun gmail.

Als je iemand gmail gegevens heb dan kan je vaak een nieuwe wachtwoord aanmaken via een formulier via de site. Die sturen een link naar mailadres. Dan kan je dat dus onderscheppen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door PoweRoy op 18-01-2010 10:30 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-07 21:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SemperFidelis schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:43:
Verlengde veiligheid van paypal is de veiligheid van je email. Niet veel anders dan alle andere 'diensten', als ze eenmaal wachtwoord van je email hebben komen ze relatief makkelijk overal in. (bijna alle accounts ergens op het internet zijn te resetten middels je email, enkel sommige gevallen moet je nog een extra vraag beantwoorden, en dat is veelal simpel gokken).

Kan je zelf genoeg aan doen (apart emailadres met erg moeilijk wachtwoord etc).

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 18-01-2010 10:36 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-07 19:24
Heel vreemd ik krijg net twee mailtjes van Paypal dat ze €50 en €10 op mijn Paypal rekening hebben overgemaakt, heb net op mijn Paypal rekening gekeken en inderdaad er staat €60 op.

Dit staat er nog in het mailtje:
Opmerking van afzender, PayPal Netherlands Marketing:

Gefeliciteerd met het activeren van PayPal op Marktplaats.nl. Plaats nu ook uw advertenties omhoog via PayPal, probeer het nu!
Heeft iemand hier dit ook gekregen?

[ Voor 68% gewijzigd door WhySoSerious? op 30-01-2010 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 17-07 19:02
Huh nee, was het maar zo een feest. Ik heb wel PayPal geactiveerd op marktplaats, maar achteraf gebruik ik het liever niet via zo'n bende als marktplaats.
Heb je ook werkelijk een transactie gedaan via MP?
Ik denk dat het een actie was dat je wat kon winnen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Had dit topic in de zomer al gelezen, toen al min of meer besloten dat paypal de deur uit moet. Maar ja, Paypal is toch ook zo handig...integratie met eBay, makkelijk betalen bij Steam en je hoeft zelf geen CC te nemen. Ik ben een kleine 3 jaar een zeer tevreden gebruiker van Paypal, maar de bezwaren (zoals o.a. in dit topic genoemd) rondom de veiligheid van het koppelen van een bankrekening met Paypal zit me niet lekker.

De koppeling tussen bankrekening en Paypal is een service die in de huidige vorm van Paypal bijzonder onverstandig is om af te nemen: als consument loop je (onnodig) veel risico. Ik vind het erg storend dat Paypal de 'oude' functionaliteit van zelf geld overschrijven naar je Paypal-account en zo Paypal als een 'pre-paid' kaart gebruiken, hebben afgeschaft. Ik heb Paypal zojuist hierover een mail gestuurd, als ik wat hoor zal ik het hier posten.

Wellicht dat het handig is dat ook de andere tweakers die in dit topic aan hebben gegeven graag gebruik te willen maken van de 'oude functionaliteit', Paypal hiervan per mail op de hoogte stellen. Ik ga er vanuit dat Paypal best in staat is om een aantal veiligheids-issues op te lossen, of om de oude functionaliteit van zelf geld overschrijven weer in ere te herstellen. Ik ga er ook vanuit dat ze best bereid zijn om gehoor te geven aan een verzoek van hun klanten om dit te doen, als er maar genoeg klanten zijn die zo'n verzoek indienen.

Zoals gezegd, ik ben een tevreden gebruiker van Paypal en wil dat graag zo houden. Ik voel echter er niets voor om als simpele consument onnodige risico's te lopen, omdat dat dan net even wat sneller / eenvoudiger / gemakzuchtiger gaat (dus door het koppelen van bankrek. aan Paypal). Ik ben eventueel best bereid een paar stuivers per transactie te betalen, als dat mijn risico's verkleinen. Die stuivers ben ik denk ik kwijt op het moment dat ik Paypal als pre-paid CC ga gebruiken.

Dit is trouwens een erg informatief topic, iedereen die Paypal gebruikt of hier over nadenkt zou dit moeten lezen. Het topic zou wat mij betreft ergens als sticky of in een online-shopping FAQ mogen komen te staan. Zal later nog eens uitzoeken hoe of ik hier een request voor kan maken.

update

Inmiddels heb ik contact gehad met de helpdesk van Paypal. Overigens moet ik zeggen dat de helpdesk erg snel was met het reageren op mijn mails. Ik ga de mails niet integraal overnemen en op GoT plempen, wel zal ik de highlights even noemen.

Uit de mailwisseling leer ik dat het toevoegen van geld aan je Paypal account alleen nog maar mogelijk is via een gekoppelde bankrekening. De helpdeskmedewerker bevestigde dat het vroeger wel mogelijk was om geld over te schrijven naar je Paypal rekening. Hier is men van afgestapt omdat er te veel misbruik van gemaakt werd, het onveilig was en het overgeschreven bedrag niet te volgen is/was in de transactielijst van je Paypal-account.

Hierop heb ik gereageerd dat ik het jammer vind dat deze 'oude functionaliteit' niet meer bestaat, maar dat ik er vanuit ga dat er een weloverwogen besluit over is genomen. Ik heb gevraagd of er dan misschien meer beveiligingsmogelijkheden beschikbaar komen voor de Nederlandse gebruiker, zoals de Security Key card of de Security Key SMS. Hierop kreeg ik een reactie dat men mijn suggestie in overweging zou nemen. Op dit moment zitten de Key card of de Key SMS nog niet in de planning. Wel kreeg in een verhaal over de manieren waarop Paypal frauduleus gebruik van je account monitort.

Bottomline
  • Je kunt alleen geld aan je Paypal account toevoegen door je bankrekening te koppelen aan je Paypal account
  • De 'oude functionaliteit' van handmatig geld overschrijven naar je Paypal account wordt door Paypal als onveilig bestempeld en zal niet terugkomen
  • Aanvullende veiligheidsmaatregelen zoals de Security Key card en de Security SMS komen voorlopig niet naar NL (ze zijn nu wel beschikbaar voor de USA)
  • Paypal stelt dat de huidige veiligheidsmaatregelen afdoende zijn: door meerdere controles monitort Paypal of transacties door de juiste (geautoriseerde) persoon worden uitgevoerd
Nou ja, ik ben weer wat wijzer: ik ga mijn bankrekening als de wiedeweerga ontkoppelen van Paypal en kijken naar een de mogelijkheden van een CC bij mijn bank of een Wirecard oid. Erg jammer, maar ik wil het risico niet lopen dat mijn Paypal account en/of mijn e-mail account wordt gehackt en mijn bankrekening (waar mijn inkomen op gestort wordt en ik dus ook mijn levensonderhoud van moet betalen) wordt geplunderd. Ook al zegt Paypal dat ze mij kunnen helpen bij het terugvorderen van ongeautoriseerde betalingen en dat ze veel dingen kunnen controleren voor de veiligheid (ja, zo staat het echt in de mail van de helpdesk).

Tot zover mijn verhaal, wellicht heeft iemand er nog wat aan!

[ Voor 37% gewijzigd door pkopf op 02-02-2010 14:14 ]

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Mooi stukje en inderdaad je goed recht dat je van plan bent de bende te ontkoppelen.
Status bij mij ná tig van maanden gebruik met een Wirecard; PAYPAL door hoge kosten
opgezegd, Google Checkout(s) genomen, Amazon gekoppeld, alles d'r op en eraan.
Werkt allemaal top! Jammer dat alleen sommige ticketssites zoals ticketmaster meen
ik geen Wirecard accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02 00:26
Ik heb net een mail ontvangen van PayPal en moet mijn adres-gegevens verifieren...
Een bankafschrift moet genoeg zijn toch?

Anoniem: 286128

Op zich wel, wat staat er precies in?

• Gsus86
  • Laatst online: 17:44
Ik heb even een vraag. Ik koop regelmatig spullen op ebay en nu betaal ik met paypal. Als ik nu een wirecard koppel aan mijn paypal account, betaal ik dan volgens de meer voordelige wisselkoers (in vergelijking met de wisselkoers die paypal hanteert)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:47

PoweRoy

funky!

Gsus86 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:02:
Ik heb even een vraag. Ik koop regelmatig spullen op ebay en nu betaal ik met paypal. Als ik nu een wirecard koppel aan mijn paypal account, betaal ik dan volgens de meer voordelige wisselkoers (in vergelijking met de wisselkoers die paypal hanteert)?
Makkelijk of even zelf te checken toch? Als het goed is staat de koers bij wirecard en ook bij paypal

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
  • Laatst online: 17:44
Ik kan het bij paypal niet vinden en ik heb nog geen wirecard account.

Edit: bij paypal heb ik het inmiddels gevonden.

[ Voor 26% gewijzigd door Gsus86 op 12-02-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik vind het iets te veilig. Ik heb paar dagen terug een Paypal account aangemaakt en een poging gewaagd mijn cc te koppelen. Ik kreeg een foutmelding en ik koppel dus mijn bankrekening (2 kleine bedragen op mijn rekening gekregen ter verificatie etc etc) en ik laat wat geld over maken naar mijn paypal saldo. (325€)

Dat was 2 dagen geleden van mijn bankrekening gehaald en gisteren kwam ik erachter dat mijn cc niet meer bruikbaar is (hing aan een oude betaalrekening die ik niet meer gebruikte) Nu zegt Paypal dat mijn account beperkt is omdat mijn cc als gestolen/verloren te boek staat. Dit laatste hebben ze zelf verzonnen de ING zegt dat de kaart gewoon stopgezet is.

Het grappige is nu dat Paypal mij verplicht om een kopie van mijn ID en mijn bankgegevens op te sturen... :/ .... dacht het dus niet, en ze kunnen mij dat ook niet verplichten. Ik heb wel aangegeven dat ik mij eventueel ergens wil gaan legitimeren, maar dus echt geen kopie maken. daar heb ik nog geen antwoord op gekregen.

Maar uiteindelijk lijkt het er dus op dat mijn geld professioneel gegijzeld is. Nu was ik echter nog redelijk helder vanmiddag en bedacht me dat ik het geld niet over heb gemaakt, ik heb toestemming gegeven het geld van mijn rekening af te halen. Das toch een saillant detail want nu heb ik het dus kunnen storneren. (is in behandeling nu)

Als dit niet werkt, staat er 325€ op mijn paypal saldo wat ik niet terug kan storten naar mijn bankrekening vanwege een "beperking" tenzij ik mijn hele leven even kopiëer en doorstuur. En dat laatste weiger ik te allen tijde, ik zie ze nog eerder in de rechtszaal dan dat ik het opstuur.

Al met al... paypal? nope nooit meer. Als ze veiligheid zo belangrijk vinden dan weten ze ook wel dat ik niet die kopiëen ga opsturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Flagg op 12-02-2010 19:06 . Reden: typo's cleaning up ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De status van de CC gestolen/verloren krijg ik standaard van de bank als ik informatie opvraag over mijn ouder CC. Dat ze jou vertellen (als eigenaar) dat hij is stopgezet, betekend niet dat ze hetzelfde naarbuiten brengen (CC van ons bedrijf bijvoorbeeld heeft status 'blocked/disabled', is ook gewoon opgezegt).

Snap ik niet waarom je na een foutmelding doodleuk verder gaat met overmaken?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

SinergyX schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:35:
De status van de CC gestolen/verloren krijg ik standaard van de bank als ik informatie opvraag over mijn ouder CC. Dat ze jou vertellen (als eigenaar) dat hij is stopgezet, betekend niet dat ze hetzelfde naarbuiten brengen (CC van ons bedrijf bijvoorbeeld heeft status 'blocked/disabled', is ook gewoon opgezegt).

Snap ik niet waarom je na een foutmelding doodleuk verder gaat met overmaken?
Ja achteraf snap ik uberhaupt niet dat ik nog leef, maar das achteraf.

Blocked.disabled klopt idd als tie is opgezegd, maar niet gestolen/verloren.

De eerste melding wasdat de CC niet geverifieerd kon worden, dus ik dacht dat ze een hekel hadden aan cc van ING, je weet het niet. Was iig geen aanleiding om te denken dat mijn account "beperkt" kon worden.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• go1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-01-2015

go1

Na al jaren diverse horrorstories over Paypal te hebben gelezen moet ook ik er nu aan geloven.
Ik ben geverifieerd gebruiker sinds ik meen 2004 of 2005 en had al eens mijn bankrekeningnummer op moeten geven waarop 2 kleine betalingen op werden gedaan en die ik dan in moest voeren op de verificatiepagina in mijn Paypal account.
Dit heb ik destijds direct gedaan dus ik ben al jaren geverifeërd gebruiker.

Ik heb met Paypal zelf verder, naast twee claims die ik had gestart en gewonnen had, nooit problemen gehad tot gisteravond waarbij ik tot mijn grote schrik de volgende informatie dien te verschaffen om überhaupt bij mijn centen te kunnen komen.

-. Bevestiging van mijn credit card (die heb ik niet eens!)

-. Legitimatiebewijs met foto

-. Bewijs van adres (Gas/Water/Electra rekening)

-. Geef bedrijfsgegevens op (Ik heb niet eens een bedrijf!)

Zodra u alle onderdelen van de controlelijst heeft voltooid, wordt uw kwestie gecontroleerd door een van onze rekeningspecialisten. Daarna ontvangt u van ons een e-mail met het resultaat van de controle.

Nou dat gaat nog wat worden dan, aangezien ik dus geen credit card en bedrijf heb, en dus geen stukken daarvan kan overleggen.

Mocht ik problemen ondervinden tijdens dit gehele proces dan mag ik een duur 0900 nummertje bellen en ik heb al in op enkele sites gelezen dat ze je, hoe kan het ook anders, lekkerlang in de wacht houden.

Nu ben ik al zo lang (5 of 6 jaar) een keurig Paypal gebruiker maar toch klanten opjagen met dit geouwehoer.
Alsof mensen niets beters te doen hebben.

Bij geen enkele bank in Nederland word er zoveel gegevens gevraagd, laat staan dat er door een Amerikaanse club als Paypal dit zomaar even kan en mag.

Nu staat er in het screenshot "Paypal is wettelijk verplicht..."
Nu heb ik dus in 5 of 6 jaar tijd een totaalbedrag van 1800 euro ontvangen en word mijn rekening geblokkeerd.

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/6889/pp1ht.png

Nu weet ik dat er bij banken en financiële instellingen de verplichting bestaat om ongebruikelijke transacties te melden (MOT = Melding Ongebruikelijke Transacties) die naar ik meen boven de 10.000 of 20.000 euro geldt.

Is hier dus totaal geen sprake van en zelfs een kleuter kan zich voorstellen dat als iemand 1800 euro in 5 of 6 jaar tijd ontvangt dat dat geen witwassen is.

Ik irriteer me hier mateloos aan en moet me enorm inhouden om hier geen ongewenst taalgebruik te uiten.

Een advies = WEGBLIJVEN BIJ PAYPAL, TENZIJ JE GEOUWEHOER WILT (VROEG OF LAAT)

:( :( :(

Edit:

Even ter info:

Paypal is een onderneming van eBay en eBay is tevens eigenaar van Marktplaats.
Vandaar al die leuke bannertjes met hun Paypal geld terug garantie.
Klopt geen reet van.
Ik heb 2 claims gewonnen waarvan ik er één geld terug heb gekregen.
De andere rekening was al snel leeggeplukt door betrokkene dus ik kan naar dat geld fluiten (12 US dollar).
En Paypal doet er verder niets meer aan.

Dus verwacht van die mooie praatjes niet al teveel.

[ Voor 8% gewijzigd door go1 op 06-03-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Eeuwig dat gezeik van mensen die een slechte ervaring met PP hebben en daarom maar iedereen aanraadt om PP te boycotten... Grow up, shit happens.

PayPal is een groot bedrijf, en ik kan je verzekering dat je totaal geen enkel, maar dan ook geen flauw idee hebt hoe immens veel fraude er gepleegd wordt met PayPal, vandaar dat PP niet schuw is met het limiteren van accounts, op zich ook helemaal niet vreemd aangezien je geen enkele persoonlijke informatie hoeft op te geven bij het aanmaken van een rekening, dat terwijl PP toch echt een officiele bank is. Als ik hier in mijn stad een rekening wil openen moet ik toch behoorlijk wat informatie verschaffen die gecheckt wordt.

De informatie die PP zegt dat je moet verschaffen is meer een standaardlijstje. Ik begrijp je onbegrip en frustratie 100%, maar er valt toch met zekerheid te zeggen dat er iets voorgevallen is met je account, anders zou het niet gelimiteerd zijn. Het kan bijvoorbeeld zijn dat een groot aantal loginpogingen zijn geweest op jouw account, eventueel via meerdere IP-adressen. Ook kan het zijn dat jij(of iemand anders) vanaf een IP-adres heeft ingelogd dat geologisch gezien op grote afstand ligt van je woonplaats.

Gezien het feit dat je graag de toegang tot je account terug wil lijkt het me verstandig als je even doelgericht gaat handelen en niet met verwijten gaat gooien. Wat ik je aanraad is is om toch gewoon dat 0900 nummer te bellen, de klantenservice van PP heb ik zelf als goed ervaren, als je geluk hebt, of het niveau van de limitering niet zo hoog is, is het niet onwaarschijnlijk dat je PP medewerker je account delimiteert zonder dat je enige informatie hoeft op te geven. Ik raad ook aan om niet meteen boos/gefrustreerd te doen aan de telefoon. Moch je toch niet goed geholpen worden dan kan het nog wel eens helpen om een agressievere toon aan te slaan en naar een manager te vragen.

Veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• go1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-01-2015

go1

Sefyu schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:45:
De informatie die PP zegt dat je moet verschaffen is meer een standaardlijstje. Ik begrijp je onbegrip en frustratie 100%, maar er valt toch met zekerheid te zeggen dat er iets voorgevallen is met je account, anders zou het niet gelimiteerd zijn.
Er is helemaal niets voorgevallen, ik gebruik mijn account alleen thuis.
En aangezien ik een statisch IP heb is er zelfs van een kleine wijziging geen enkele sprake.

Ik heb een email terug gehad en daarin staat o.a.

"PayPal is wettelijk verplicht om zich te houden aan de
bepalingen van de Europese Unie betreffende het tegengaan van witwassen van
geld door informatie van gebruikers te verzamelen wanneer het totaal aan
betalingen de jaarlijkse ontvangstlimiet van 2500 EUR overschrijdt."

2500,00 euro in 1 jaar???
Ik had 1800,00 euro in 6 jaar tijd (zie screenshot).
Dus dit is de onzin.

In jouw reactie doe je voorkomen alsof je het allemaal zo goed weet en dat we maar niet zo moeten zeiken.
Wil jou weleens horen als het jou overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Mijn account is al een keer of 4 gelimiteerd ;) .
Dat van die 2500vs1800 euro is natuurlijk een vreemd verhaal, maar toch kan ik PP's kant wel begrijpen. Ze zijn natuurlijk ook gewoon een 'echte' bank, zij het een virtuele. Stel je eens voor dat jij bij de ABN naar binnen loopt en zegt 'Ik wil graag een rekening openen.', en dat ze dat vervolgen voor je doen zonder om enige identificatie te vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249002

pkopf schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:00:
Erg jammer, maar ik wil het risico niet lopen dat mijn Paypal account en/of mijn e-mail account wordt gehackt en mijn bankrekening (waar mijn inkomen op gestort wordt en ik dus ook mijn levensonderhoud van moet betalen) wordt geplunderd.
Om dezelfde reden heb ik vorig jaar precies hetzelfde gedaan. Voor mij geen PayPal meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:32

hellknight

Medieval Nerd

Enige tijd geleden kwam ik tot de ontdekking dat er 2x 50 euro via mijn paypal was betaald - 1x via mijn bankrekening, en 1x via mijn creditcard, beidde voor een of andere MMORPG welke ik nooit gespeeld heb, en waar ik me nooit voor ingeschreven had.
Direct een claim geopend bij paypal, en 1 dag later was het geld al teruggestort. Daarna is mijn account op "beperkt" gezet. Hoewel de afwerking sneller had gekund (na insturen gecencureerd kopie van een CC afschrift duurde het nog bijna 2 weken voor ik weer bij mijn account kon) ben ik best tevreden met de afwerking

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345842

Ik weet niet of ik zo een reactie mag plaatsten hier maar het is in ieder geval een Paypal topic,

Hoe kan je je geld terug krijgen als je wordt opgelicht, deze vraag kreeg ik 2x binnen :P maar kon niet echt stap voor stap uitleggen hoe het moest aan des betreffende,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:36

Eboman

Ondertitel

vandaag 1x 53 euro ontvangen van een NL'er zelfde tijd een betaling eruit naar een NC Interactive, Inc.(plaync.com) met 1 minuut daartussen, inmiddels een melding gemaakt maar ik sta nu in het rood. Ik hoop dat ze het snel oplossen, ga hem daarna meteen sluiten nog nooit gebruikt verder. Met dit soort dingen vertrouw ik het niet echt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eboman schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:13:
vandaag 1x 53 euro ontvangen van een NL'er zelfde tijd een betaling eruit naar een NC Interactive, Inc.(plaync.com) met 1 minuut daartussen, inmiddels een melding gemaakt maar ik sta nu in het rood. Ik hoop dat ze het snel oplossen, ga hem daarna meteen sluiten nog nooit gebruikt verder. Met dit soort dingen vertrouw ik het niet echt.
Nee, plaync is lekker met hun betalingen. Als er 1 bedrijf flink kloot met betalingen dan is het PlayNC wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Laatst online: 15:36

Eboman

Ondertitel

inmiddels is de betaling teruggedraaid, ben benieuwd hoe dit afloopt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb al jaren mijn betaalrekening en creditcard gekoppeld aan een Paypal rekening die ik regelmatig gebruik op Ebay en Dealextreme. Nog nooit problemen mee gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik betaal meestal rechtstreeks met creditcard, paypal is dan de tussenpersoon. Mocht er stront aan de knikker zijn, dan is het makkelijker om de boel via VISA terug te draaien dan via PayPal.
Overigens heb ik zelf nog nooit stront aan de knikker gehad met PayPal, het is altijd goed gegaan. Betalingen ontvang ik nooit op PayPal, dat laat ik gewoon op mijn bankrekening of creditcard storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 19:28
hellknight schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:16:
Enige tijd geleden kwam ik tot de ontdekking dat er 2x 50 euro via mijn paypal was betaald - 1x via mijn bankrekening, en 1x via mijn creditcard, beidde voor een of andere MMORPG welke ik nooit gespeeld heb, en waar ik me nooit voor ingeschreven had.
Direct een claim geopend bij paypal, en 1 dag later was het geld al teruggestort. Daarna is mijn account op "beperkt" gezet. Hoewel de afwerking sneller had gekund (na insturen gecencureerd kopie van een CC afschrift duurde het nog bijna 2 weken voor ik weer bij mijn account kon) ben ik best tevreden met de afwerking
Zaterdag merkte ik dat er 4x 49,99 euro via paypal is betaald, ik kreeg 4 emails hierover. Met tussenpozen van 15minuten. Het betreft een betaling naar "Gameforge Productions GmbH". Is dit toevallig hetzelfde bedrijf als bij jou? Ook ik heb nog nooit gehoord van dit bedrijf... Voor de zekerheid direct mijn paypal wachtwoord gewijzigd. Maar kan me niet voorstellen dat dit gehacked is.

Inmiddels 4 claims geopend voor deze transacties. PayPal is een onderzoek gestart. Gedurende dit onderzoek is de 200 euro terug op mijn Paypal account gezet.

Enkel mijn creditcard is gekoppeld aan paypal, de afschrijving is nu nog niet zichtbaar. Is het verstandig om de creditcard maatschappij ook reeds in te schakelen, of beter even wachten waar PayPal zelf mee komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:21
Als jij je email registreert als "ajaxfan1989@xs4all.nl", dan moet je je wachtwoord bijvoorbeeld niet "voetbal" maken. Sowieso is een woord als wachtwoord (ook al is het met wat cijfertjes erachter) niet veilig. Dit vanwege de Brute Forcers die woordenboeken gebruiken om de wachtwoorden te raden.

Het beste wachtwoord is altijd een wachtwoord met zowel kleine letters als hoofdletters, en daar tussendoor cijfers met wat tekens. Bijvoorbeeld x1L*alE48$, wat misschien moeilijk te onthouden lijkt. Maar op een gegeven moment onthoud je het gewoon automatisch, en tot die tijd kan je het tijdelijk ergens even opschrijven o.i.d.

Verder handelt PayPal prima Ongeautoriseerde Transacties af. Hierbij kijken ze naar het type betaling (Donatie/Aankoop etc.), naar wie deze transactie gemaakt is, en het IP-Adres van de persoon die de transactie gemaakt heeft. Als dit IP adres afwijkt van het IP-Adres waar je de wel geautoriseerde transacties vanaf hebt gemaakt, zullen ze je claim goedkeuren en word het bedrag netjes teruggestort op je PayPal rekening. Of mocht de incasso nog niet voltooid zijn word het gewoon niet afgeschreven.

Helaas maken veel scammers en hackers hier gebruik van. Zij betalen jou door via Proxy het geld van hun PayPal account naar die van jou over te maken. Vervolgens stuur jij ze het gekochte object toe, ze hebben je immers betaalt en het geld staat al op je PayPal rekening. Maar dan kunnen zij claimen dat het een ongeautoriseerde transactie was. En doordat ze een proxy gebruikte voor om de transactie te maken, wijkt hun IP adres af van het IP adres waar normaal de transactie vanaf gemaakt worden. En word het dus gewoon goed gekeurd (weliswaar na een onderzoek), vanwege die afwijking. Nu heb je wel die optie om het nummer van de verzending op te geven, geen idee wat voor invloed dat dan heeft op het onderzoek, maar daarmee toon je dan aan dat je het object wel hebt opgestuurd.

Anyways, conclusie is dus dat PayPal wel degelijk veilig kan zijn als je weet wat je moet doen mocht zo'n ongeautoriseerde transactie voorkomen en je een "veilig" wachtwoord hebt. Bovendien, als je je Primaire E-mailadres nooit meer gebruikt, dan moet je dit gewoon aanpassen naar een e-mail adres wat je wél constant checked. Dan hoef je namelijk niet eens elke keer in te loggen op je account, want je krijgt dan netjes elke keer een e-mail als je een transactie maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Naast de veiligheid bij Paypal zelf, zie ik steeds meer bedrijven (waar je een account moet aanmaken), die nu enkel ook nog betalingen accepteren van paypal accounts die dezelfde gegevens hebben als je account bij dat bedrijf.

Dit werkt 2 kanten op, misbruik is bijna onmogelijk op die sites, daar je niet gemakkelijk beide gegevens volledig gelijk kan krijgen, maar andere kant kan je dus als 'eerlijk' persoon nooit betalingen doen als er dus wel afwijkingen in zitten (om welke reden dan ook). Dan opeens moet je paspoort en foto's op gaan sturen, zelfs complete overeenkomsten als er meer ten grondslag ligt.

Maar dit werkt niet enkel bij Paypal, bijna elke 'tussenportal' die betalingen afhandeld (google, tripplepay, etc) heeft ditzelfde probleem als je gegevens niet 100% matchen (adres wel, naam niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:35
Al dat gemekker over PayPal, ik gebruik het al jaren en werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Mandera schreef op donderdag 08 april 2010 @ 10:25:
Al dat gemekker over PayPal, ik gebruik het al jaren en werkt super!
Even een vriendelijk verzoek om een topic niet te kicken zonder dat je inhoudelijk bijdraagt aan de discussie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 15-07 22:48
Ik dacht dat het altijd veilig bleek te zijn maar het tegendeel werd bewezen. Vanmorgen open ik me e-mail krijg ik een betalingsbevestiging van 1 of ander hosting bedrijf ( $ 11,95 ). Daarna meteen een mail gehad van PP dat derden gebruikt hebben gemaakt van mijn account.

Ben direct naar de PP site gegaan en me wachtwoorden veranderd. Heb hier nog gelezen over de koppeling met Gmail dus daar ben ik ook maar aan de slag gegaan.

Ik scan regelmatig voor keyloggers en trojans e.d maar toch wil ik wel eens weten hoe zo toegang hebben gekregen tot mijn account. Ik gebruik dus een wachtwoord met grote en kleine letters gecombineerd met cijfers maar schijnbaar mag dat ook al niet meer baten :(

Het is te hopen dat ik snel me geld terug krijg en dan moet ik maar eens kijken of ik PP in de huidige vorm nog ga gebruiken. Het is aan de ene kant toch makkenlijk maar in de 3-4 jaar dat ik het gebruik is dit al de 2de keer dat ik gezeik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
En we hebben er weer eentje die de veiligheid van zijn eigen PC verwart met de veiligheid van PayPal...

Als iemand jouw wachtwoord niet heeft, kan diegene absoluut niet inloggen(uitzondering als session stealing e.d. daargelaten(wat alsnog de veiligheid van je eigen PC betreft)).

Een aantal opties:

Keylogger
Trojan
Rootkit
Stealer
Andere malware
Ingelogd op geïnfecteerde PC
Ingegaan op phishingmail
Ingelogd via wifi terwijl iemand aan het sniffen was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 15-07 22:48
Sefyu schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:41:
En we hebben er weer eentje die de veiligheid van zijn eigen PC verwart met de veiligheid van PayPal...

Als iemand jouw wachtwoord niet heeft, kan diegene absoluut niet inloggen(uitzondering als session stealing e.d. daargelaten(wat alsnog de veiligheid van je eigen PC betreft)).

Een aantal opties:

Keylogger
Trojan
Rootkit
Stealer
Andere malware
Ingelogd op geïnfecteerde PC
Ingegaan op phishingmail
Ingelogd via wifi terwijl iemand aan het sniffen was
En toch kan ik al die opties allemaal met zekerheid doorstrepen.

Ik gebruik een virus scanner (mcafee). Scan regelmatig met Spybot / Malwarebytes. Bij dit soort zaken komt het toch altijd van 2 kanten. Ik kan met redelijke zekerheid zeggen dat ik mijn zaken op orde heb.
Dan is het toch niet vreemd dat ik dan me vraagtekens mag zetten m.b.t de beveiliging van PP. En dan toch blijft het vreemd dat mocht iemand in je account kan komen, zo eenvoudig met je geld aan de slag kan.

Het gaat mischien maar om 12 dollar maar de volgende keer kan het ook om een paar honderd gaan. Het kan mischien gewoon pech zijn. Maar met geldzaken neem ik liever geen risico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
ff schop in dit topic vandaag toch maar weer eens paypall opgestart kom ik dit tegen:
U kunt geld overschrijven van uw Nederlandse bankrekening in EUR naar uw PayPal-rekening op dezelfde manier als een binnenlandse overschrijving. U moet de onderstaande overschrijvingsreferentie gebruiken en deze exact overnemen.

* Stap 1 - Als u het geld met een binnenlandse overschrijving naar PayPal wilt overmaken, logt u in op uw online bankrekening en volgt u de online instructies van uw bank.
Belangrijk!
o Het geld moet afkomstig zijn van een bankrekening die op dezelfde naam staat als uw PayPal-rekening. De naam waaronder uw PayPal-rekening staat geregistreerd, is O-) . Meer weten?
o U moet de onderstaande overschrijvingsreferentie gebruiken en deze exact overnemen in het veld 'betalingskenmerk', 'opmerkingen' of 'aantekeningen' als u geld van uw bank naar PayPal overmaakt. Meer weten?
# Stap 2 - PayPal stuurt u een e-mail zodra het geld op uw PayPal-rekening staat. Overschrijvingen worden doorgaans binnen 3-4 werkdagen verwerkt (verwerkingstijden van overschrijvingen kunnen per bank verschillen). Meer informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Haas82 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:12:
ff schop in dit topic vandaag toch maar weer eens paypall opgestart kom ik dit tegen:
[...]
Ja, en wat is daarmee?
DirtyHennessy schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:38:
Dan is het toch niet vreemd dat ik dan me vraagtekens mag zetten m.b.t de beveiliging van PP. En dan toch blijft het vreemd dat mocht iemand in je account kan komen, zo eenvoudig met je geld aan de slag kan.
Niet veel anders dan toegang krijgen tot iemand zijn email, daar kan je ook direct van alles mee doen. Gameaccounts achterhalen, toegang tot andere accounts etc etc, puur gok werk lijkt me vrij onmogelijk, gok na 3x krijg jij al een email dat er iemand probeert in te loggen.

[ Voor 57% gewijzigd door SinergyX op 30-05-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Het gaat niet zozeer om het aantal inlogpogingen, maar om de ip-adressen waarvandaan deze inlogpogingen komen. Ik kan me nog een keer herinneren waar ik m'n wachtwoord niet meer wist, en toen een stuk of 10 verschillende combinaties had geprobeerd, geen mailtje, geen melding niks. Maar op een of andere manier(ben er nog steeds niet precies achter hoe) heeft een persoon(in het buitenland) mijn inloggegevens verkregen en na 1x inloggen was mijn account al gelimiteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Dat je tegenwoordig gewoon weer geld op je account kan storten zonder al die koppelingen onzin!!
En pay-pall dus weer veilig is alleen duurt het 3 dagen tot je kan betalen. Ik heb het net gedaan dus ik hoop dat het goed gaat, het gaat namelijk wel helemaal via america :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-07 22:07
Haas82 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:27:
[...]

Dat je tegenwoordig gewoon weer geld op je account kan storten zonder al die koppelingen onzin!!
En pay-pall dus weer veilig is alleen duurt het 3 dagen tot je kan betalen. Ik heb het net gedaan dus ik hoop dat het goed gaat, het gaat namelijk wel helemaal via america :o
Dat was geen geheim hoor :+

IK zie niet in waarom ik mijn bankrekening zou willen koppelen aan Paypal terwijl ik ook zo geld er kan op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
misterdoom schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:38:
[...]

Dat was geen geheim hoor :+

IK zie niet in waarom ik mijn bankrekening zou willen koppelen aan Paypal terwijl ik ook zo geld er kan op zetten.
Nou zoals je in het forum kan lezen hadden ze dat dus uitgezet. Maar het staat nu weer aan!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeoxE
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Hallo,

Heb een bericht gekregen waarbij staat dat mijn account een beperking heeft. Ben naar mijn account informatie en op Rekening opheffen geklikt en ze vroegen mij m'n eigen banknr. Die heb ik ze gegeven en blijkt dat ik een beperkte toegang heb.

Iemand weet hoe ik dit kan opheffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Heb je uberhaupt gelezen wat er op die pagina staat? Paypal geeft ******** stap voor stap instructies wat je moet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Weet iemand hoe en waar (instantie ofzo) je je volledig kan laten uitschrijven uit het PayPal systeem...?, PayPal wil dit uiteraard niet doen maar ze hebben nou al weer zomaar geld van mn rekening gejat en nu ben ik er helemaal klaar mee.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ze zullen alleen geld incasseren als je de opdracht er voor gegeven heeft. Heb je dat niet gedaan, dan is het misschien eens handig om te kijken of je computer niet gehacked is, danwel een keylogger bevat waardoor iemand anders met je gegevens aan de haal is gegaan.
En je kan je gewoon afmelden voor PayPal hoor. :)

Maar ik zou eerst maar eens bij PayPal melden dat het geld onterecht is overgemaakt. Dus, eerst zelf maar eens onderzoeken waar JIJ de fout maakt, want PayPal doet dat niet zomaar.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Laatst online: 22-06 22:42
Naboo schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:47:
Ze zullen alleen geld incasseren als je de opdracht er voor gegeven heeft. Heb je dat niet gedaan, dan is het misschien eens handig om te kijken of je computer niet gehacked is, danwel een keylogger bevat waardoor iemand anders met je gegevens aan de haal is gegaan.
En je kan je gewoon afmelden voor PayPal hoor. :)

Maar ik zou eerst maar eens bij PayPal melden dat het geld onterecht is overgemaakt. Dus, eerst zelf maar eens onderzoeken waar JIJ de fout maakt, want PayPal doet dat niet zomaar.
PayPal noemt het een claim omdat iemand anders het pakketje zogenaamd niet ontvangen heeft, kortom oplichting.
Nu staat mijn saldo op mijn account in de min en kan ik mijn account niet sluiten.
Ik noem iets afnemen van een ander waar ik geen toestemming voor heb gegeven gewoon diefstal.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:15
Tja, kopersbescherming. Kan jij aantonen dat de ontvanger het wel heeft ontvangen? Dan is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:48
crack_en_hack schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 01:32:
[...]

PayPal noemt het een claim omdat iemand anders het pakketje zogenaamd niet ontvangen heeft, kortom oplichting.
Dit is dus wat anders dan dat ze zomaar geld van je rekening afschrijven O-) . Je hebt dus waarschijnlijk zaken gedaan, waarbij de tegenpartij aangeeft niet te hebben ontvangen. maw, even je verzendbewijs, met het bewijs dat de andere partij de spullen heeft ontvangen. En klaar, dan heb je je geld zo weer terug......
Nu staat mijn saldo op mijn account in de min en kan ik mijn account niet sluiten.
Ik noem iets afnemen van een ander waar ik geen toestemming voor heb gegeven gewoon diefstal.
Misschien de voorwaarden even lezen? Hiervoor heb je gewoon akkoord gegeven tijdens de transactie of het aanmaken van je paypal account.
Jij hebt iets verzonden, en de andere heeft (blijkbaar) niets ontvangen. Ik zou dan ook een claim indienen. Jij verzend mij iets, en ik krijg niets.

Jij hoeft dus nu alleen maar even te bewijzen dat de andere partij de goederen heeft ontvangen.

PS: Track en Trace van TNT, wordt meestal niet geaccepteerd. Dus ik hoop dat je bewijs hebt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afschrift/kopie van verzendbewijs, krijg je altijd mee :) Deze is goed voor geldig verzendbewijs, paypal gaat verder bij T&T op zoek waar het pakket is gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249002

Haas82 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:27:
[...]

Kan iemand dit bevestigen? Ik had vroeger paypal, alleen toen ze de mogelijkheid om geen rekeningen aan paypal te koppelen hebben laten vervallen ben ik er mee gestopt. Dus mijn vraag is: Is het inmiddels weer mogelijk om paypal te gebruiken zonder dat daar een bankrekening of creditkaart aan hangt?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 249002 op 23-08-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Als het goed is wel. Ik heb laatst "verplicht" (zie ander topic) een account daar geopend, en na een mail kreeg ik het volgende antwoord:

Het is ook mogelijk om niet via het automatisch incasso te betalen. U
kunt de bankrekening van uw PayPal-rekening verwijderen en dan kunt u
via on-line/internet bankieren geld naar uw PayPal-rekening overmaken.

Om een bankrekening te verwijderen van uw PayPal-rekening volgt u deze
instructies:

1. Log in op uw PayPal-rekening op https://www.paypal.com/.
2. Klik op de subtab 'Profiel'.
3. Klik op de link 'Bankrekeningen' in de kolom Financiële
informatie.
4. Selecteer de bankrekening die u wilt verwijderen en klik op
'Verwijderen'.
5. Klik nogmaals op 'Verwijderen'.

Via online bankieren, kunt u geld overschrijven van uw bankrekening naar
uw PayPal-rekening. De bankrekening dient op dezelfde naam als de
PayPal-rekening te staan. Volg onderstaande stappen:

1. Log in op uw PayPal-rekening op https://www.paypal.nl.
2. Klik op de subtab 'Geld toevoegen'.
3. Klik op de link 'Geld overschrijven van uw bank naar uw
PayPal-rekening'. Hier vindt u de informatie die u nodig heeft om de
overschrijving te verrichten.
4. Log in op uw online bankrekening en volg de online instructies van
uw bank om de overschrijving te verrichten.

Het kan 3 tot 4 werkdagen duren voordat het geld op uw saldo is
bijgeschreven. Zodra het geld op uw saldo is bijgeschreven, ontvangt u
hier een e-mail over. U kunt dan een transactie verrichten.

Enige wat me niet duidelijk is is wanneer je account op de een of andere manier gehackt word, het niet voor hun mogelijk is de automatische incasso weer aan te zetten. Daar moet ik nog even over terugmailen.

Overigens heb ik het zelf (nog) niet gedaan, ik wacht even tot mijn lopende transacties voldaan zijn voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Ik heb het wel gedaan, ik maak me trouwens wel zorgen over dat ik hier lees dat je in de min kan staan. Dat is toch wel eng want dan kan iemand nog hoop geld afschrijven zonder dat je er iets aan kan doen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 12:48

jmk

Ik heb me net aangemeld voor PP, omdat dat moet om via DealXtreme te kunnen bestellen.

Ik zou graag willen dat je niet KAN betalen met PP als je niet genoeg saldo hebt, en dat het geld dan dus niet wordt afgeschreven, maar er dus ook niet een koopovereenkomst kan worden gesloten. Net als met PIN dus eigenlijk.

Eigenlijk wil ik PP alleen gebruiken al een soort ideal voor bestellingen die ik doe bij winkels in het buitenland. Zonder risico.

Ik heb na aanmelding van PP meteen even een nieuw, sterk wachtwoord op mijn GMAIL gezet.

Ik denk dat als ik mijn bestelling bij DealXtreme heb gedaan, ik mijn PP account op "bevriezen" zet. Die ik dan weer handmatig moet "ontdooien" als ik over een 1/2 jaartje weer een bestelling wil doen. Dat lijkt me veiliger. Ik moet dan even uitvogelen hoe ik dat een beetje netjes regel.

iemand nog tips?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-07 14:44
Ik doe persoonlijk eigenlijk helemaal niks aan de veiligheid m.b.t. het kopen en betalen via Paypal en consorten. Ik ga sowieso niet mijn account bevriezen, ik wil gewoon meteen kunnen betalen als ik iets gewonnen heb op Ebay en ik heb er een sterk wachtwoord op, dus ik ben niet zo bang dat ze mijn bankrekening plunderen. Sowieso staan er geen schokkende bedragen op mijn lopende rekening, dat zet ik wel op mijn spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik vind paypal zelf nog steeds een enorm risico, maar wil ook makkelijk kunnen betalen. Enkel een wachtwoord is gewoon inherent onveilig.

Nu vond ik net wel dat paypal ook normale beveiliging biedt: https://www.paypal.com/ca/securitykey, maar als ik daar verder klik krijg ik enkel de melding dat het niet beschikbaar is op het moment. Iemand enig idee of dat een tijdelijk iets is of dat het gewoon niet in Nederland beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:26

The Zep Man

🏴‍☠️

Tip voor (potentiële) PayPal gebruikers: koppel je PayPal-rekening niet aan je bankrekening als je er alleen maar betalingen mee doet. Neem een creditcard en koppel die eraan. Het eerste jaar gratis en blijft gratis wanneer je elk jaar even belt naar de maatschappij en zegt dat je naar de concurrent gaat. Ze bieden dan altijd weer een jaar gratis gebruik aan. En je hoeft geen rente te betalen wanneer je dezelfde maand afschrijft. De langere periode waarin je je (PayPal) transacties kan terugdraaien is het zeker waard.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 03-11-2010 20:24 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:06

r0b

furby-killer schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:49:
Nu vond ik net wel dat paypal ook normale beveiliging biedt: https://www.paypal.com/ca/securitykey, maar als ik daar verder klik krijg ik enkel de melding dat het niet beschikbaar is op het moment. Iemand enig idee of dat een tijdelijk iets is of dat het gewoon niet in Nederland beschikbaar is?
Dit is inderdaad niet beschikbaar in Nederland helaas.
The Zep Man schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:23:
Tip voor (potentiële) PayPal gebruikers: koppel je PayPal-rekening niet aan je bankrekening als je er alleen maar betalingen mee doet. Neem een creditcard en koppel die eraan.
Kan, je kan ook kijken naar een prepaid creditcard zoals hier beschreven.
Helaas komen prepaid creditcards niet echt van de grond in Nederland; in de VK en Ierland is het al vrij gebruikelijk en kan je ze dus op veel plekken in het gehele land opwaarderen.

En ja, imho kan er ook meer beveiliging toegepast worden, maar PayPal is al een stuk veiliger dan een reguliere creditcard .. wel eens in een winkel gewerkt waar je creditcard geswiped wordt, en je volledige kaartnummer op het bonnetje staat? ;) - Waarom denk je dat juist creditcards zo'n bijna over-the-top bescherming bieden? Gelukkig komt daar nu al verandering in, maar zeggen dat creditcards ook maar op enige wijze "veiliger" zijn is veel te kort door de bocht.

[ Voor 24% gewijzigd door r0b op 06-11-2010 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-07 22:27
Veiligheid.
Installeer een andere os op een externe hd.
Indien je internet bankieren, paypal of creditcard gebruikt, dan start je op van je externe hd.
Deze os is dan schoon van virussen, spyware, keyloggers etc. Je installeerd hier zo min mogelijk software in, je gaat niet naar alle website's met dit os, dus de os zou zeer schoon moeten zijn.
Ook eerst updaten natuurlijk.

Een oude pc zou hier natuurlijk ook goed voor zijn, een usb stick gaat ook maar is langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-07 18:03
Nou, ik heb het nu ook mee gemaakt. Het verhaal. Ik kom thuis van een weekje Berlijn en tref op de deurmat mijn Credit Card afschrift aan. Naast de afboeking van een overnachting in een hotel in Rotterdam stonden er 4 spooktransacties op:
1x een bekende webwinkel voor mobiele telefoons afgeschreven bedrag
2x een Paypal transactie
1x een terugboeking van de eerste spooktransactie

Ik aan het twijfelen geslagen, zou ik dan toch echt wat over het hoofd hebben gezien? Na mijn mail linksom en rechtsom doorzocht te hebben, mijn PayPal betalingshistorie linksom en rechtsom doorzocht te hebben kon ik deze niet plaatsen.

Ik bellen met de CC maatschappij die papieren zouden toesturen. Na ontvangst en het invullen van de gegevens kreeg ik het bedrag vrij snel teruggestort.

Wat schetst mijn verbazing, vandaag een brief dat ik citeer: "De ontvangen informatie lijkt erop te duiden dat bovengenoemde transacties terecht bij u in rekening zijn gebracht". Bijgevoegd zijn een hele serie documenten van PayPal waar keurig de transactie-informatie in staat met als afleveradres mijn adres!! Ik kan je garanderen dat ik niets heb ontvangen.

Tevens daarin het mailadres aan wie de betaling zou zijn gedaan. Via Google kan ik niets achterhalen helaas.

----

Aangezien ik letterlijk zit op mijn Credit Card, naast de Credit Card slaap, mijn PC heb beveiligd met een bekende free antivirus programma, een wachtwoord op mijn mail heb zitten van heel veel vreemde tekens, cijfers en letters, en ik über voorzichtig ben met online bestellingen sta ik perplex van wat mij is overkomen.

---

De transactie voordat deze "fraude" begon is bij een hotel in Rotterdam. Ik heb via de site destijds geboekt, daarbij de CC gegevens ingevoerd. Na verblijf vroeg men mij of ik via CC of contant of Pin wilde betalen. Aangezien mijn CC gegevens bekend waren gevraagd dit dan ook via de CC te doen. Maarrr.... hun systeem lag door onduidelijke redenen plat, het was een chaos van jewelste en ik zou de factuur gemaild krijgen.

Mijn ernstige vermoedens zijn dat óf hun systeem gehacked was op dat moment, óf iemand binnen die organisatie met mijn CC gegevens aan de haal is gegaan, óf een externe systeembeheerder van dat hotel heeft bij reparatie CC gegevens ontvreemd.

----

Bij het eerste contact met de CC maatschappij/ bank vroeg ik of ik aangifte moest doen. Dit was niet het geval aldus de bank. Ik overweeg om alsnog aangifte te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:58
Is dat geld ook overgemaakt via jouw eigen paypal-account?

Dan hoef je dat hotel etc meteen niet meer te verdenken, want ook al betaal je daar met je CC, hoe komen ze dan aan jouw paypalinformatie? :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-07 18:03
Nee, van een andere Paypal rekening. 100% zeker. In mijn betalingshistorie komen de twee desbetreffende betalingen NIET voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 17:00
Hoop dat iemand mij kan helpen. Wil graag een paypal rekening openen zodat ik ook via ebay kan gaan bestellen.

Heb nu een login voor de paypal website, maar zodra ik wil inloggen krijg ik de melding dat dit niet kan omdat er 0.00euro op mijn rekening staat. Nu kan en mag ik niet inloggen.

Maar hoe kan ik dan ooit geld op mijn rekening zetten, als ik niet eens kan inloggen? Krijg namelijk ook geen mail van ze om mijn account etc. te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:52
Ik heb zojuist de koppeling met mijn bankrekening verwijderd omdat ik voor mij een goed alternatief heb gevonden (www.money2.nl). Voortaan maak ik met ideal het bedrag over naar mijn paypal account. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kreeg vorige maand van Paypal nog mailtje over money2, is nu inderdaad een 'partner' geld via ideal over te maken.
G.Scholtens schreef op maandag 09 juli 2012 @ 08:21:
Maar hoe kan ik dan ooit geld op mijn rekening zetten, als ik niet eens kan inloggen? Krijg namelijk ook geen mail van ze om mijn account etc. te bevestigen.
Heb je wel een email bevestiging moeten doen?
Anders even bellen?
Klantenservice van PayPal:
0900 265 89 50
(Kosten vanaf een vaste lijn: 0,10 EUR/minuut)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexm
  • Laatst online: 21-01-2023
Gelukszak schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:13:
Ik heb zojuist de koppeling met mijn bankrekening verwijderd omdat ik voor mij een goed alternatief heb gevonden (www.money2.nl). Voortaan maak ik met ideal het bedrag over naar mijn paypal account. _/-\o_
Is dit betrouwbaar? Ik zag net op mijn accountpagina van Paypal bij "Geld toevoegen" inderdaad de Ideal optie staan. Alleen ziet het er net uit als een Ad.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2ahxvgg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er wordt groot op paypal.nl mee geadverteerd... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
Zal wel veilig zijn, want er staat ook overal bij "Powered by PayPal" en PayPal zelf maakt er allerlei verwijzingen naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-07 16:35
Dat ze er zelf "Powered by PayPal" neer zetten zegt natuurlijk helemaal niks.
Maar als Paypal er zelf nara verwijst is het wat serieuzer, persoonlijk vind ik de website er uit zien alsof er een 17 jarig jochie achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 07:35
Gelukszak schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:13:
Dat heb ik in het verleden ook eens gedaan, omdat ik dacht dat ik PP niet meer zou gebruiken. Half jaar na dato wou ik weer ergens wat in 1 of ander chineze webshop bestellen. Login op paypal, wil mijn bankrekening weer activeren, met 1 druk op de knop wat deze gelijk weer geactiveerd. Dus was ik in tussentijds gehackt op paypal dat mijn hacker dus gewoon ook dat zelfde knopje kunnen indrukken, en was het klaar geweest. Sins dien zet ik ernstig vragen bij paypal, en geheel duidelijk hoe je je complete account weer verwijdert is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
  • Laatst online: 07-06 14:17
Is het echt niet mogelijk om een bankrekening te koppelen aan PayPal vanuit België? Dus ik moet echt telkens een overschrijving doen naar PayPal? Waarom loopt België toch altijd zover achter op het vlak van IT (en misschien dat niet alleen...) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:06

r0b

http://www.visaeurope.com/en/cardholders/prepaid.aspx ? Gebruik ik al jaren. Even naar de winkel om de hoek, opladen, en zodra je thuis bent kan je het gelijk gebruiken. :)

Anoniem: 58485

Qlii256 schreef op zondag 02 september 2012 @ 11:47:
Is het echt niet mogelijk om een bankrekening te koppelen aan PayPal vanuit België? Dus ik moet echt telkens een overschrijving doen naar PayPal? Waarom loopt België toch altijd zover achter op het vlak van IT (en misschien dat niet alleen...) :D
Geen idee.

Een credit card vind ik echt totaal niets. daarintegen betaal ik wel vaak met paypal waarbij overschrijving een standaard geworden is. Dus het bedrag schiet paypal voor, dit wordt een paar dagen later geincasseerd op mijn bankrekening.

Soms gebeurd het ook wel eens dat paypal 2x hetzelfde bedrag afschrijft. Een poosje later krijg ik het dubbele dan weer retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:32
Ik wil graag geld ontvangen van iemand uit het buitenland, maar ik wil niet mijn bankrekening koppelen aan Paypal. Dit vind ik simpel weg gewoon niet veilig genoeg. Op dit moment zegt Paypal dat mijn account registratie nog niet is voltooid. Kan ik dan nog wel geld ontvangen zonder dat de rekening bevroren wordt bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:09

itarix

404 soul not found

zynex schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:09:
Ik wil graag geld ontvangen van iemand uit het buitenland, maar ik wil niet mijn bankrekening koppelen aan Paypal. Dit vind ik simpel weg gewoon niet veilig genoeg. Op dit moment zegt Paypal dat mijn account registratie nog niet is voltooid. Kan ik dan nog wel geld ontvangen zonder dat de rekening bevroren wordt bijvoorbeeld?
Als je geen bankrekening gekoppeld hebt aan je Paypal account kun je geen geld naar je bankrekening sturen.
Paypal geld ontvangen / betalen kan wel ook met een niet gecontroleerd account alleen dat is wel gelimiteerd. (tot 500euro zo uit mijn hoofd)

Op het moment heb ik mijn Paypal beveiliging zo opgelost:
1) Paypal account bevestigen via een prepaid creditcard (ik gebruikte 3vcard.nl)
2) Creditcard weer verwijderen 8)7
3) Bankrekening toevoegen en niet bevestigen (hierdoor kun je alleen geld naar je bankrekening storten en niet andersom)

Eventuele Paypal oplaad transacties doe ik via money2.nl waarmee je gratis je paypal kan opladen via iDeal.
Enige nadeel van money2.nl is dat het minimum bedrag 25euro is.. maar aangezien geld naar je bankrekening terug storten ook gratis is kun je effectief minder storten. :+

Dit is voor mij de veiligste manier die ik kan bedenken.

Ik vraag me alleen af hoe lang Paypal het goed vind om je bankrekening niet te bevestigen en of het half koppelen van je bankrekening voorkomt dat andere je bankrekening aan hun Paypal account kunnen koppelen.

Anoniem: 470818

Even uppen..

Ik zie dat het laatste bericht ene poos geleden is en vraag me af of er in de tussentijd iets is veranderd/verbeterd?

Ik wil bij een aantal webshops aankopen doen maar die accepteren alleen Paypal en nu heb ik liever niks aan mijn rekening gekoppeld.
Accepteren webshops dit zoiezo een niet gekoppelde PP?

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb Paypal ook niet aan mijn bankrekening gekoppeld, voor shops maakt dit niets uit, Paypal is Paypal. Je kunt gewoon overschrijven van je bankrekening naar Paypal, zie het als een soort prepaid systeem waarbij je Paypal opwaardeerd. Houd er wel rekening mee dat het overschrijven een paar dagen kan duren, dus als je snel iets wil kopen zul je er voor moeten zorgen dat er altijd wat geld op je Paypal staat. Zelf heb ik zelden haast, en maak ik eerst het geld over van mijn bankrekening om vervolgens een paar dagen later pas mijn aankoop te doen als het geld op mijn Paypalrekening is bijgeschreven.

Bedankt voor je snelle antwoord!

Ik hoor er namelijk gemengde verhalen over dat het zowel niet als wel wordt geaccepteerd vanwege extra zekerheid voor de shopeigenaar?
Ik koop regelmatig draagdoeken, oke totaal ander interesse-onderwerp dan hier wordt verwacht :p
Maar er zijn merken waar de doeken op Etsy worden verkocht en die zijn zó gewild (mooie en prijzige stoffen) elke keer als je F5 drukt is er alweer een verkocht, alle doeken zijn binnen 5 minuten uitverkocht, dat is dus súpersnel.
Ik hoop er dus graag eens een te bemachtigen maar niet ten koste van veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 528479

Ik heb paypal gelinkt aan een email dat ik al jaren gebruik.

Heb een sterkwachtwoord (max characters en alle mogelijk tekensoorten)

Is gelinkt aan een ING account waar max 100Euro op staat.

Is super handig.

Je zou een nieuwe rekening kunnen openen waar je net als ik max 50 of 100 euro op zet puur voor PP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-07 19:20
Wat is nu de meest veilige optie, Je bankrekening koppelen of je creditcard? Beschik namelijk over beide.

Ik ben ervan op de hoogte dat je via Ideal geld kunt toevoegen aan je rekening via een partnersite, Maar om je paypal rekening te verifiëren moet je een van bovenstaande betaalmogelijkheden koppelen.

Mijn bankrekening koppelen vind ik geen prettige gedachte (omdat daar over het algemeen heel wat meer op staat dan de transacties die ik met paypal zelf wil doen (allemaal onder de 10 euro)) maar met creditcard loop je eventueel een groter risico (Limiet daar is groter)

Ik hoor het graag.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Volgens mij wordt je door je creditcard maatschappij het best beschermd en daarnaast krijg je ook een betere wisselkoers dan bij PayPal zelf. Dat laatste is voor mij iig een voorname reden dat ik tegenwoordig alles via die optie doe; toen ik op PayPal kwam zelfs nog de enige optie :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Sato schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:35:
Wat is nu de meest veilige optie, Je bankrekening koppelen of je creditcard? Beschik namelijk over beide.

Ik ben ervan op de hoogte dat je via Ideal geld kunt toevoegen aan je rekening via een partnersite, Maar om je paypal rekening te verifiëren moet je een van bovenstaande betaalmogelijkheden koppelen.

Mijn bankrekening koppelen vind ik geen prettige gedachte (omdat daar over het algemeen heel wat meer op staat dan de transacties die ik met paypal zelf wil doen (allemaal onder de 10 euro)) maar met creditcard loop je eventueel een groter risico (Limiet daar is groter)

Ik hoor het graag.
Creditcard. Je hebt dan een 'dubbele' zekerheid. Bij Paypal kan je een geschil starten en bij je CC-maatschappij kan je een transactie betwisten. Afhankelijk van wat voor CC je hebt, heb je mogelijk ook nog 6/12 maanden aankoopverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-12-2024
Pfff ik zit aan het 1800 euro limiet... Moet ik mijn bankgegevens gaan koppelen... 1 probleem. Het paypaladres heb ik op mijn vaders naam aangemaakt (was toendertijd nog geen 18 en geen zin in bevriezing van mijn geld doordat ik niet kan aantonen dat ik meerderjarig ben).

Hier ga ik dus ook niet mijn vaders bankrekening aan koppelen... De stortingen naar het PayPal-adres zijn (bijna) allemaal gedaan via de Money2 service die paypal bied waarmee je met iDeal kan storten. Dat heb ik wel allemaal vanaf mijn gewone bankrekening die op mijn naam staat gedaan.

Wat is nu de beste oplossing? Na 133 dagen ofzo word mijn account definitief 'beperkt'. Dus tegen die tijd dan maar een PayPal account aanmaken op mijn eigen naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Heb je nog geld op dat account staan?

Zo niet -> gewoon een nieuw account aanmaken met je eigen naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-12-2024
Sefyu schreef op woensdag 11 december 2013 @ 19:33:
Heb je nog geld op dat account staan?

Zo niet -> gewoon een nieuw account aanmaken met je eigen naam
Een bedrag onder de €1,- :P
Hmm ja misschien is dat de beste oplossing. Alleen jammer dat ik dan mijn opgebouwde 'historie' verlies. (qua hoeveelheid geschillen enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Toch een aantal vragen over de veiligheid van PayPal, en aangezien ik het vrij nutteloos vind om een nieuw topic te openen over hetzelfde onderwerp, toch even hier in gepost.

Ik zit met de gedachte om een PayPal rekening te openen voor enkele game relateerde zaken. Het probleem is dat de informatie in dit topic nogal oud (veel reacties uit 2008-2013) is en er op internet veel tegenstrijdige berichten rondgaan. Ik heb al zelf wat onderzoek gedaan, maar hierbij mij vragen:

1. Ik wil de rekening openen met Money2.nl, is dit verstandig en veilig? Ik ga uit van wel aangezien de website zelfs op de website van PayPal voorkomt maar toch, even een check.
2. Wanneer ik de rekening open, kan ik deze meteen gebruiken nadat ik ook met iDeal bijvoorbeeld wat geld erop heb gezet of moet ik toch nog enkele dagen wachten?
3. Het Two-Factor Authentication topic, in de eerdere reacties stond dat dit nog niet mogelijk was in Nederland. Inmiddels zijn we een aantal jaar verder, is dit nu wel mogelijk door middel van een SMS dienst?

Aangezien ik van plan ben om de rekening te gebruiken voor MMO abonnenmentsdiensten, moet de account verified zijn en dus gekoppeld aan mijn bankrekening worden. Twee dingen hierover:
4. Wanneer iemand toegang krijgt tot mijn PayPal account, kan hij ongelimiteerd geld van mijn bank betaalrekening halen? Of zit hier een limiet op?
5. Die limiet, hier heb ik ook veel tegenstrijdige berichten van gelezen, kan ik een soort van jaarlijkse limiet instellen die van de PayPal rekening afgehaald kan worden? Ik ben er namelijk vrij zeker van dat ik bijvoorbeeld niet meer dan 500 euro per jaar met de rekening ga betalen. Dit zou, naar mijn mening mocht het fout gaan, mijn schade maximaal 500 euro maken.
6. Komt bovengenoemde fraude vaak voor? Wederom, veel tegenstrijdige berichten.

En dat is het voor nu. Als iemand bovenstaand zou kunnen beantwoorden, you have my thanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:00
Anoniem: 363533 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:09:
1. Ik wil de rekening openen met Money2.nl, is dit verstandig en veilig? Ik ga uit van wel aangezien de website zelfs op de website van PayPal voorkomt maar toch, even een check.
2. Wanneer ik de rekening open, kan ik deze meteen gebruiken nadat ik ook met iDeal bijvoorbeeld wat geld erop heb gezet of moet ik toch nog enkele dagen wachten?
Heb zelf gewoon via Paypal een rekening geopend, ook o.a. om games goedkoper te kunnen kopen. Via Money2 kan je dan met iDeal geld overboeken, wat er vrijwel instant op staat.
3. Het Two-Factor Authentication topic, in de eerdere reacties stond dat dit nog niet mogelijk was in Nederland. Inmiddels zijn we een aantal jaar verder, is dit nu wel mogelijk door middel van een SMS dienst?
Idk.
Aangezien ik van plan ben om de rekening te gebruiken voor MMO abonnenmentsdiensten, moet de account verified zijn en dus gekoppeld aan mijn bankrekening worden. Twee dingen hierover:
4. Wanneer iemand toegang krijgt tot mijn PayPal account, kan hij ongelimiteerd geld van mijn bank betaalrekening halen? Of zit hier een limiet op?
5. Die limiet, hier heb ik ook veel tegenstrijdige berichten van gelezen, kan ik een soort van jaarlijkse limiet instellen die van de PayPal rekening afgehaald kan worden? Ik ben er namelijk vrij zeker van dat ik bijvoorbeeld niet meer dan 500 euro per jaar met de rekening ga betalen. Dit zou, naar mijn mening mocht het fout gaan, mijn schade maximaal 500 euro maken.
6. Komt bovengenoemde fraude vaak voor? Wederom, veel tegenstrijdige berichten.
Is het niet mogelijk om met een pre-paid creditcard oid een verified account te krijgen? Zelf ben ik zo stom geweest om het wel met mijn bankrekening te doen, maar die heb ik daarna gelijk weer ontkoppeld.

Er zit een limiet op. Vast wel te vinden op de Paypal website.
Wat is vaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Lee245 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:33:

Is het niet mogelijk om met een pre-paid creditcard oid een verified account te krijgen? Zelf ben ik zo stom geweest om het wel met mijn bankrekening te doen, maar die heb ik daarna gelijk weer ontkoppeld.

Er zit een limiet op. Vast wel te vinden op de Paypal website.
Wat is vaak?
Blijft je account dan nog steeds verified als je de rekening weer ontkoppeld? Dan zou ik eventueel hetzelfde kunnen doen. Veel MMO ontwikkelaars stellen namelijk een verified status verplicht.

Tsja..wat is vaak, ben het met je eens dat mijn 'vaak' niet echt SMART is _/-\o_ . Ik ben zelf ook wel op de hoogte hoe groot PayPal is (heel groot) dus er zal altijd wel een rotte appel ergens tussen zitten. Maar..zijn het echt horror stories of valt het wel mee?

EDIT: Goede tip van de pre-paid creditcard! Ik heb uiteindelijk een 3V Voucher van 20 euro gekocht om zo de rekening 'verified' te krijgen. Dacht er eerst nog aan om mijn bank rekening te bevestigen, maar met alleen een wachtwoord vind ik dat toch een beetje link. Met een 3V Voucher is er wel het nadeel dat ik om de 4 maanden een nieuwe aan mijn PP Account moet hangen en dus weer 20 euro moet uitgeven, maar voor ultieme veiligheid vind ik dit toch wel prettig!

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 22-04-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 14:02
Modbreak:Het is niet de bedoeling om in elk topic over Paypal je ongenoegen te gaan uiten over jouw problemen met Paypal.

[ Voor 82% gewijzigd door gambieter op 24-04-2014 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-07 18:02
zacht schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 21:53:
Ik heb Paypal ook niet aan mijn bankrekening gekoppeld, voor shops maakt dit niets uit, Paypal is Paypal. Je kunt gewoon overschrijven van je bankrekening naar Paypal, zie het als een soort prepaid systeem waarbij je Paypal opwaardeerd. Houd er wel rekening mee dat het overschrijven een paar dagen kan duren, dus als je snel iets wil kopen zul je er voor moeten zorgen dat er altijd wat geld op je Paypal staat. Zelf heb ik zelden haast, en maak ik eerst het geld over van mijn bankrekening om vervolgens een paar dagen later pas mijn aankoop te doen als het geld op mijn Paypalrekening is bijgeschreven.
Maar dit is voor Verkopers toch ook weer een risico? Ik bedoel, een gebruiker kan fake informatie geven (adres enz.) een klein bedrag op zijn PayPal-rekening zetten en online shoppen, niet? Nou is bij eenmalige aankoop alles nog wel glad te strijken door limiet van de rekening mee te nemen (op dat moment). Maar hoe gaat dat bij vaste afschrijvingen?

De nadelen voor kopers lijken me duidelijk overigens, daarom heb ik er zelf een CC met "goede" aankoopverzekering achter zitten. En ik gebruik mijn PayPal nauwelijks, dat ook...

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Een topic na 2,5 jaar kicken heeft geen nut, helemaal niet met een quote. Hier gaat dan dus ook een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.