Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101760

Topicstarter
Even een korte (beetje gefrustreerde rant van mij)

Vorige week vrijdag keek ik bij mijn ING bank rekening, stond er dan 375 euro is afgeschreven door Paypal...

Meteen mijn Paypal account bekeken en daar stond dat 'iemand' een factuur voor 475 dollar naar mij heeft gestuurd met de tekst 'I want my money'

Dezelfde dag (het zelfde moment?) is deze factuur betaald....

Alleen niet door mij...mijn account is dus gewoon gekraakt... ik heb daar meteen een klacht voor aangemaakt bij paypal via het klachten systeem en verwachtte eigenlijk wel dat het goed zou komen...

De klacht afhandeling zou ongeveer 7 dagen duren, het vreemde is dat in de klacht afhandelings log staat dat de koper de klacht heeft ingedient (dat zou ik zijn)...en dat er mailtjes verstuurd zijn naar de koper.. (dat ben ik dan lijkt me) ik heb echter geen mail ontvangen van Paypal... wat vreemd is..

maar goed.. ik blijf vetrouwen hebben, ik check nu net even weer en dus:

DE KLACHT IS AFGEWEZEN!!!

Ik heb geen mailtjes gekregen van Paypal... (weet niet hoe dat kan) en mijn email adres bij paypal komt overeen met het mijne...

Het geld is afgeschreven van mijn ING rekening... iemand een idee hoe ik het terug kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:48
Er staat een telefoonnummer op de Paypal-website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Is het te laat om te storneren of kan dat sowieso niet ivm paypal?
In ieder geval succes, dat is idd knap kl*te :/

[ Voor 0% gewijzigd door Henri op 31-07-2009 03:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga morgen proberen om het te storeneren... dat zou normaal gesproken kunnen bij een automatische incasso... (gas, krant, verzekeringen dat soort werk).

Het kan niet bij een eenmalige incasso.... dus het is nog even spannend of dat lukt

Ook zal ik morgen bellen met paypal... kijken wat zij er van zeggen...ben alleen een beetje hyper op het moment, dus kan de slaap niet echt vatten ben ik bang :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bij zoiets moet je het anders doen, niet een klacht indienen, maar een geschil openen.

Dan houd PayPal de betaling vast tot het geschil tussen koper/verkoper opgelost is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maar het is dus heel kl*te... op de een of andere manier is iemand achter mn password gekomen... en ik heb geen idee hoe..

dat voelt ook niet echt lekker zeg maar... (op welke computer heb ik mijn account gegevens doorgespeeld aan de hacker? heb ik ergens een trojan of ben ik op de een of andere manier gespoofed?

nou ja, we shall see... kan op het moment niets anders dan me er druk over maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Kid Buu

Huh, Pietje?

Naar welk email adres is het geld overgemaakt?

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Raven schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 03:01:
Bij zoiets moet je het anders doen, niet een klacht indienen, maar een geschil openen.

Dan houd PayPal de betaling vast tot het geschil tussen koper/verkoper opgelost is.
Ja, maar dat heb ik wel gedaan... ik heb aangegeven dat het een 'niet-geautoriseerde' betaling was... en volgens mij is dat een betaling waarbij iemand anders op mijn account heeft ingelogd..

daar heb ik een klacht/kwestie van gemaakt..

Hoe paypal het geld vast kan houden weet ik niet.. Het geld is 3 dagen nà de paypal factuur van mijn rekening afgeschreven en toen zag ik het pas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kid Buu schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 03:05:
Naar welk email adres is het geld overgemaakt?
naar een gmail account, kan ik dat hier zo neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Nu online

Kid Buu

Huh, Pietje?

Anoniem: 101760 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 03:08:
[...]

naar een gmail account, kan ik dat hier zo neerzetten?
Lijkt mij wel, het is in ieder geval een waarschuwing voor mensen om nooit zaken te doen met iemand die dat email adres gebruikt.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb er zelf dan ook geen zaken meegedaan... hij/zij heeft zaken met mij gedaan... :|

maar goed, zn mail is dit:
19elman79[at]gmail.com

en ik denk dat ik morgen dan ook maar aangifte ga doen bij de politie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nou goed... ik ga slapen... post morgen nog een afloop...

/cross fingers.

(thanks voor de reacties)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 101760 op 31-07-2009 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Nu online

Kid Buu

Huh, Pietje?

Anoniem: 101760 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 03:14:
Ik heb er zelf dan ook geen zaken meegedaan... hij/zij heeft zaken met mij gedaan... :|

maar goed, zn mail is dit:
19elman79[at]gmail.com

en ik denk dat ik morgen dan ook maar aangifte ga doen bij de politie...
Ik begrijp het, en het is heel erg vervelend voor je ook. Ik heb zelf ooit eens zoiets meegemaakt, en paypal weigerde simpelweg om dit te vergoeden. Er was geld van mijn paypal account geschreven (750 euro) en ze hadden mijn claim simpelweg afgewezen zonder enig verder onderzoek. Ze kunnen gewoon heel makkelijk nagaan of er niet-geautoriseerd gebruik van je account is gemaakt aan de hand van IP log gegevens, in mijn geval werd echter geconstateerd dat het binnenshuis had plaatsgevonden (IP adres dat uit Doetinchem kwam, ik woonde toen zelf in Bunnik 8)7)

Ik kwam er achter dat het geld dus naar een Nederlander was verstuurd in mijn geval, en heb die persoon er mee geconfronteerd. Beweerde dat het geld er magisch zo maar op kwam, nadat het woord 'politie' viel kreeg ik het nagenoeg direct terug. Ik had 'geluk' gehad dat het dus een Nederlander was, anders was aangifte doen nagenoeg vrij zinloos geweest sowieso.

PayPal pretendeert dat ze van alles en nog wat verzekeren en schadeloos zullen stellen, maar ik ben er allang achter gekomen dat ze overal onderuit proberen te komen.

Ps. Als jij de automatische incasso storneert, dan wordt je van slachtoffer tot dader gemaakt. De direct debit agreement die je bent aangegaan alvorens verbiedt je dit te doen en ze zullen met een deurwaarder dat geld van je proberen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:40

MsG

Forumzwerver

Door zulke verhalen word ik toch een beetje bang van de koppeling met mijn ING met paypal. Kan je deze weer ongedaan maken?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Nu online

Kid Buu

Huh, Pietje?

MsG schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 03:30:
Door zulke verhalen word ik toch een beetje bang van de koppeling met mijn ING met paypal. Kan je deze weer ongedaan maken?
Profile -> Add/Remove bank account. Volgens mij is het tegenwoordig zo dat zodra je een bank account toevoegt, er automatisch een koppeling gemaakt wordt (alvorens moet je dan wel dus die overeenkomst aangaan). Maar zonder bank account wordt het gebruik van je paypal account wel heel erg ingeperkt, dag limieten en nog wat andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:31

defiant

Moderator General Chat
Ik vind het toch vreemd, zeker in deze tijden staat of valt het vertrouwen in een instantie die met geld te maken heeft toch met het vertrouwen dat kunnen geven aan hun klanten. Als ze makkelijk te hacken/phishen/etc zijn zonder mee te gaan in schadevergoedingen, dan zou ik het systeem niet eens overwegen, laat staan het te koppelen aan mijn bankrekening/creditcard.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Nu online

Kid Buu

Huh, Pietje?

Ik kan er niet om heen, ik heb paypal nodig voor mijn werk. Maar anders zou ik het never nooit meer gebruiken. De enige beveiliging met paypal is je password. In de VS (en misschien ook wat andere landen) bieden ze het gebruik van een reader aan. In geval van fraude, ben je volledig overgeleverd aan de genade van paypal.

Afbeeldingslocatie: http://www.paypalsucks.com/graphics/PPS-Cartoon1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 101760 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 03:03:
maar het is dus heel kl*te... op de een of andere manier is iemand achter mn password gekomen... en ik heb geen idee hoe..

dat voelt ook niet echt lekker zeg maar... (op welke computer heb ik mijn account gegevens doorgespeeld aan de hacker? heb ik ergens een trojan of ben ik op de een of andere manier gespoofed?

nou ja, we shall see... kan op het moment niets anders dan me er druk over maken
En je bent neem ik aan gelijk begonnen met je computer na te kijken voor trojans, virussen, keyloggers etc, vanaf een LiveCD, om er zeker van te zijn dat je geen rommel op je PC hebt? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kon niet slapen... want bleef maar na-kauwen over hoe het is gebeurd.

ben er nog niet helemaal achter, maar heb toch even mijn eigen Gmail account wat beter bekeken:
- 1) blijkt er een foward filter op mijn gmail account te zijn aangezet....dus alle mails van paypal werden geforward naar een ander gmail adres....
- 2) mijn gmail adres is de primaire adres van paypal...
-3) dus heeft iemand via mn gmail mn paypal account gekraakt... simple as that....

Nu blijft het probleem idd... dat als ik het geld laat storneren ik de dader ben geworden...

In de mail (die ik uit mijn trash heb gevist) van paypal staat dat ik de onderzoeksgegevens kan opvragen via een brief naar paypal...

de klacht is om de volgende reden afgewezen:

Beste fluffyaddict,

Na zorgvuldig onderzoek heeft het Fraudepreventieteam van PayPal
vastgesteld dat de transactie(s) die u heeft ingediend geen
ongeautoriseerde rekeningactiviteiten zijn, aangezien ze consistent zijn
met de transactiegeschiedenis van uw rekening. Daarom hebben we uw claim
met betrekking tot ongeautoriseerd rekeninggebruik afgewezen.

Als u een kopie wenst van de documentatie die werd gebruikt tijdens ons
onderzoek, kunt u ons een brief sturen op het volgende adres:

PayPal, Inc.
T.a.v.: Unauthorized account Access Appeal
P.O. Box 45950
Omaha, NE 68145

Vermeld in uw brief uw naam, het e-mailadres dat u gebruikt voor uw
PayPal-rekening en de datum waarop u de claim voor ongeautoriseerd gebruik
van uw rekening heeft ingediend.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Rekeningtoezicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Nu online

Kid Buu

Huh, Pietje?

Ja dat is gewoon typisch zo'n belachelijke paypal reactie. Als dit niet een typisch voorbeeld is van 'ongeautoriseerde rekeningactiviteiten' dan weet ik het zelf ook niet meer. Dat verhaal van die invoice en wat daarop volgde klinkt alsof het een geraffineerde scammer is; van die kant zie je dat geld nooit meer terug en is het zo goed als verspilde moeite om daar achteraan proberen te gaan.

De enige mogelijkheid die ik zie is om het te blijven proberen via paypal zelf, maar dat zou nog weleens een hele frustrerende strijd kunnen worden. Paypal is de wetgevende, uitvoerende en rechtsprekende macht in dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Zie voor meer info over dit soort gevallen ook deze site: http://paypalsucks.com/

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb gebeld met Paypal...

Ze zeggen dat de betaling is geautoriseerd en dat ze niets voor me kunnen doen (daar kwam het opneer)

De vrouw aan de telefoon vertelde dat ik een geschil zou kunnen aanmaken, waarbij ik zeg dat ik de dienst op goederen niet heb ontvangen...

maar ja, ik heb natuurlijk nooit een dienst of goed besteld... dus dat is vreemd om te doen....

Wanneer ik het bedrag laat terug storten door ING dan krijg ik een negatief saldo op mijn paypal account en loop ik de kans dat ik een incassobureau op mijn dak krijg....

Paypal adviseerd mij om aangifte te doen bij de politie, wanneer de politie contact op neemt met paypal kunnen ze alle gegevens van de transactie geven en dan is het misschien (op de een of andere manier....) mogelijk om het geld terug te krijgen...

Maar hoe... weet ik dan ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:34
Al contact opgenomen met je bank? Al aangifte gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Het is toch eigenlijk van de gekke! Een ander kan zomaar je geld wegtrekken en als je er achter komt is het sorry meneer, daar kunnen we niks aan doen!!

In deze constateer ik toch een grote nalatigheid bij PayPal om niet op zulke zaken in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

MsG schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 03:30:
Ik heb ook al enige tijd deze koppeling, en maak al jaren gebruik van PayPal.

Maar dit is eigenlijk met elke website zo; zorg voor een goed wachtwoord, verwijder je cookies en sessies, niet inloggen vanaf publieke systemen of via publieke verbindingen (denk aan WLAN), en uiteraard je computer schoon houden en beschermen tegen indringers & co.

In principe is er dan niks aan de hand.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
jwkempeneers schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:26:
In deze constateer ik toch een grote nalatigheid bij PayPal om niet op zulke zaken in te gaan.
Eens.
Gewoon je geld storneren en aangifte doen.
Laat ze maar komen met die incasso van ze, je laat je toch niet zomaar zoveel geld afhandig maken omdat hun systeem niet genoeg beschermd is.
Misschien kun je er zelfs een zaak van maken zodat ze gedwongen worden de beveiliging aan te scherpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:00

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Het is m.i. niet echt een fout van Paypal. Namelijk het Gmail account is gekraakt en niet het Paypal-account.

Om dit door Paypal op te laten lossen, door de betalingen terug te draaien etc is dan ook geen optie, want het zou ook kunnen zijn dat TS dan een nieuw soort Nigeriaanse truck heeft opgezet, waardoor zijn maatje dingen besteld.

Het is lullig, maar fout ligt denk ik bij TS/gmail en is de enige oplossing aangifte doen bij de Politie.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278298

Paypal is niet verantwoordelijk voor beveiling van jou email, computer en dat soort dingen. Je kan aangifte doen... maar over het algemeen haald het niets uit. Ga er iig vanuit dat je geld kwijt bent, kan het altijd nog beter uitpakken als je wel terug krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Open dan een geschil. De mevrouw aan de telefoon geeft je zelfs die optie. In het geschil geef jij aan nooit iets van de andere persoon te hebben ontvangen. En dan mag de andere persoon dat gaan verklaren. (ff heel simpel). Hier kan zo weer nieuwe informatie boven komen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

geen Gmail gebruiken dus , voor je bankzaken, een tijdje terug was hier op het forum ook iemand waarvan zijn Gmail gekraakt was, en had naar al zijn contacten spam gestuurd , ik doe alles via mijn providers E-mail , waterdicht ? nee, maar schijnbaar is G-mail helemaal niet te vertrouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je had het direct op de buyers protection program moeten gooien, dan moet de verkoper documenten overhandigen dat hij de goederen heeft opgestuurd en dat jij ze ontvangen moet hebben. Vraag bij gmail ook zoveel mogelijk gegevens op hoe en wat, dat kan je weer gebruiken bij aangifte van politie.

(zie het als een inbreker die breekt in jou huis in, en gaat urenlang zitten bellen naar 0900 nummers - KPN heeft daar weinig mee te maken).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:48

Shabbaman

Got love?

SH4D3H schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:29:
Gewoon je geld storneren en aangifte doen.
Storneren kan niet, de machtiging die je aan Paypal geeft is doorlopende machtiging. Aangifte doen is natuurlijk zeker een goede zaak.

Sinds Paypal een koppeling met je bankrekening vereist heb ik het niet meer gebruikt. Het is van de zotte dat je voor je online bankzaken wel een dubbele beveiliging gebruikt (met een wachtwoord en daarnaast nog een verificatiecode uit een reader of sms) maar voor Paypal maar een enkele. Aan de hand van een emailadres en een wachtwoord (voor de gemiddelde gebruiker "naam huisdier") kan je iemands rekening helemaal leegtrekken. En zoals uit het verhaal van Fluffyaddict blijkt hoeft het niet eens je paypal-account te zijn waar het wachtwoord van gekraakt wordt, het kan ook je emailaccount zijn.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb even de titel ontdaan van de tag en overbodige punten en uitroepteken. Verder kan ik je bij gebrek aan ervaring met Paypal enkel succes wensen met de afhandeling, maar te zien aan de tips die je krijgt zijn er nog wel wat mogelijkheden :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 20:08
Shabbaman schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:41:
[...]

Storneren kan niet, de machtiging die je aan Paypal geeft is doorlopende machtiging. Aangifte doen is natuurlijk zeker een goede zaak.
Juist dan kan je storneren. Eenmalige machtigingen zijn niet te storneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jwkempeneers schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:26:
Het is toch eigenlijk van de gekke! Een ander kan zomaar je geld wegtrekken en als je er achter komt is het sorry meneer, daar kunnen we niks aan doen!!

Als dit is gebeurd door een beveiligingsprobleem bij de TS, dan is Paypal niets te verwijten, behalve misschien het opzetten van een matig beveiligd systeem. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een gmail-adres nu niet zo sterk vind voor iets wat direct toegang tot je bankrekening heeft.

Paypal heeft gedaan wat het moest doen: het kreeg een opdracht, gegevens klopten, dus geautoriseerd.
Anoniem: 218213 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:38:
geen Gmail gebruiken dus , voor je bankzaken, een tijdje terug was hier op het forum ook iemand waarvan zijn Gmail gekraakt was, en had naar al zijn contacten spam gestuurd , ik doe alles via mijn providers E-mail , waterdicht ? nee, maar schijnbaar is G-mail helemaal niet te vertrouwen
Elke beveiliging is zo slecht als de zwakste schakel. Dat is helaas vaak de gebruiker, dus om Gmail te veroordelen op 2 gevallen gaat veel te ver.

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 31-07-2009 10:46 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:03
Lekker onderbouwd, ligt meer aan de gebruiker dan aan gmail zelf imo.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:42

SeatRider

Hips don't lie

Hoe vaak ik al niet op een pc inlog dat iemand daar eens picasa/google chat heeft gebruikt, en ik dus zo kan inloggen in gmail. Ik ben dan netjes en log die persoon uit, maar niet iedereen doet dat blijkbaar.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Veel mensen vergeten idd goed uit te loggen bij Google. Soms zie ik hier als ik gewoon op Google zit dat iemand nog ingelogd is en ik op hun account dingen aan het zoeken ben.. Zelf doe ik niks met Gmail enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
SeatRider schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:52:
Hoe vaak ik al niet op een pc inlog dat iemand daar eens picasa/google chat heeft gebruikt, en ik dus zo kan inloggen in gmail. Ik ben dan netjes en log die persoon uit, maar niet iedereen doet dat blijkbaar.
Offtopic: is het mogelijk om, zoals bv. met Tweakers, te controleren OF en WAAR je nog ingelogd bent? Of is het zo dat je altijd uitgelogd wordt als je ergens anders gaat inloggen?

(dacht dat het dat laatste was maar weet het niet zeker...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 07:31

@r!k

It is I, Leclerq

En nu als de sodemieter aangifte gaan doen!

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Flink balen dit zeg. Heb geen oplossing voor je buiten aangifte doen.
Dit verhaal en de site paypalsucks zorgen er wel voor dat ik nu meteen mijn Paypal account verwijder en een creditcard aanvraag.

Heb echt geen zin in dit gedonder.
Succes nog!

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 12:44

Stoffel

Engineering the impossible

Wat een onzin. Zowel Gmail als Hotmail als waarschijnlijk je provider hebben nog nooit inloggegevens op straat gegooid. Dan zou ik eerlijk gezegd nog meer vertrouwen hebben in Gmail dan een willekeurige ISP wat beveiliging betreft. Dat is hetzelfde als al die noobs die beweren dat hun MSN/Hotmail/Hyves "gekraakt" is. Nee, je bent gewoon zo dom om ofwel je wachtwoord heel makkelijk te raden te maken/te laten slingeren, of je gebruikt het systeem met geheime vragen op een wel heel domme manier. AFAIK is alle misbruik in de historie van die diensten voor 100% de schuld van de gebruikers geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer

Lolhozer

Nowa schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:09:
Flink balen dit zeg. Heb geen oplossing voor je buiten aangifte doen.
Dit verhaal en de site paypalsucks zorgen er wel voor dat ik nu meteen mijn Paypal account verwijder en een creditcard aanvraag.

Heb echt geen zin in dit gedonder.
Succes nog!
Hopelijk heb je door DIT probleem totaal niet de schuld is van Paypal, maar doordat het gmail-account van TS gebruikt is???

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Klopt.
Maar waarom dit risico lopen met een paypal account wat gekoppeld is aan wachtwoorden/mail etc als ik ook een Creditcard kan nemen via mijn eigen bank.

Dit mag dan de schuld van de topic starter zelf zijn, ik heb in dat even dat ik gezocht heb op internet genoeg ellende gezien omtrent Paypal.

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stoffel schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:19:
[...]

Wat een onzin. Zowel Gmail als Hotmail als waarschijnlijk je provider hebben nog nooit inloggegevens op straat gegooid. Dan zou ik eerlijk gezegd nog meer vertrouwen hebben in Gmail dan een willekeurige ISP wat beveiliging betreft. Dat is hetzelfde als al die noobs die beweren dat hun MSN/Hotmail/Hyves "gekraakt" is. Nee, je bent gewoon zo dom om ofwel je wachtwoord heel makkelijk te raden te maken/te laten slingeren, of je gebruikt het systeem met geheime vragen op een wel heel domme manier. AFAIK is alle misbruik in de historie van die diensten voor 100% de schuld van de gebruikers geweest.
en jij kan zomaar zonder enige bewijs zien dat de ts een makkelijk wachtwoord gebruikt ? of het wachtwoord op straat heeft liggen? knap van je

ik vind dat de schuld wel erg gemakkelijk op de ts wordt afgeschuift , paypal en g-mail zijn niet heilig (isp ook niet )

elk account is te kraken , ik heb meer vertrouwen in mijn isp dan in g-mail ,

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 218213 op 31-07-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Laatst online: 13:03
Anoniem: 218213 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:29:
[...]
en jij kan zomaar zonder enige bewijs zien dat de ts een makkelijk wachtwoord gebruikt ? of het wachtwoord op straat heeft liggen? knap van je

Net zo knap als zonder bewijs roepen dat je ISP account minder makkelijk te kraken is dan je gmail account. Meer een onderbuik gevoel dan dat het echt zo is.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeOS schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:32:
[...]

Net zo knap als zonder bewijs roepen dat je ISP account minder makkelijk te kraken is dan je gmail account. Meer een onderbuik gevoel dan dat het echt zo is.
dat zeg ik toch ook helemaal niet :? dat maak jij ervan , ik zeg alleen dat IK meer vertrouwen heb in mijn isp dan in g-mail , net zo goed dat ik meer vertrouwen heb in mijn bank , dan in paypal , zo gek is dat toch niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer

Lolhozer

Nowa schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:28:
Klopt.
Maar waarom dit risico lopen met een paypal account wat gekoppeld is aan wachtwoorden/mail etc als ik ook een Creditcard kan nemen via mijn eigen bank.

Dit mag dan de schuld van de topic starter zelf zijn, ik heb in dat even dat ik gezocht heb op internet genoeg ellende gezien omtrent Paypal.
Onderstaande doet anders wel vermoeden dat ondanks dat TS zijn gmail gebruikt is, jij de schuld aan Paypal geeft.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-06 09:18
Hum, best verontrustend verhaal hier, al meen ik toch dat het probleem bij de beveiliging van je email ligt. Wat mij dan gelijk doet denken aan een bekende of iemand die jouw pc of wiens pc jij hebt gebruikt. Dus wel aangifte doen, want het is best aannemelijk dat het een nederlander betreft...

trouwens die paypalsucks site mag ik niet naar toe van AVG....
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/L6BYpmujAm3j9dV6O6g29o8q/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 12:44

Stoffel

Engineering the impossible

Anoniem: 218213 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:29:
[...]

ik vind dat de schuld wel erg gemakkelijk op de ts wordt afgeschuift , paypal en g-mail zijn niet heilig (isp ook niet )

Zucht. Laat me dan maar eens wat voorbeelden zien waar Gmail mensen onterecht toegang heeft verschaft tot emailaccounts door middel van een beveiligingslek. Wat bedoel je met kraken? Vooralsnog is de enige manier waarop je daar ooit binnen hebt kunnen komen zonder de eigenaar van een account te zijn, het wachtwoord simpelweg te raden. Hoe moeilijk dat is, is de verantwoordelijkheid van de gebruiker.

En het wachtwoord verkrijgen door loggingsoftware op een PC te zetten kan moeilijk toegewezen worden aan Gmail, voor je daar over begint.

[ Voor 7% gewijzigd door Stoffel op 31-07-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 15:07

Royz

Kleurenblind!!

Dit is wel een reden waarom ik speciaal een bankrek nr heb zonder ooit geld erop en als ik iets met paypal doe dan stort ik het geld eerst op de rekening en daarna haalt paypal het ervan af. Ik heb weleens een poging van 250e tot mislukt zien staan :/

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Zullen we de discussie hier a.u.b. houden bij welke stappen iemand kan ondernemen indien zoiets gebeurt en niet over welke partij er verantwoordelijk is voor het onstaan van deze situatie waarin de Paypal account van de TS misbruikt is?

Discussies over de beveiliging van gmail en het gebruik van zwakke wachtwoorden door gebruikers is een machtig interessante kwestie, maar daar hebben we Beveiliging & Virussen voor :)
Royz schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:55:
Dit is wel een reden waarom ik speciaal een bankrek nr heb zonder ooit geld erop en als ik iets met paypal doe dan stort ik het geld eerst op de rekening en daarna haalt paypal het ervan af. Ik heb weleens een poging van 250e tot mislukt zien staan :/
Maar daarmee plaats je jezelf min of meer in dezelfde situatie als wanneer de TS het bedrag nu zou storneren, waarbij Paypal je dus vrolijk een incassobureau/deurwaarder op je dak kan sturen. Je hebt natuurlijk het voordeel dat je geen geld kwijt bent tijdens het oplossen van de situatie, maar ideaal is het ook niet lijkt me?

[ Voor 43% gewijzigd door Orion84 op 31-07-2009 12:04 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:28
Anoniem: 218213 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:43:
[...]

dat zeg ik toch ook helemaal niet :? dat maak jij ervan , ik zeg alleen dat IK meer vertrouwen heb in mijn isp dan in g-mail , net zo goed dat ik meer vertrouwen heb in mijn bank , dan in paypal , zo gek is dat toch niet
Ik vertrouw Gmail meer dan mijn ISP. Ziggo biedt geen eens beveiligde POP3 aan, dus op mijn server vliegt elke 5 minuten nu het wachtwoord onbeveiligd naar de Ziggo mailservers. Gmail heeft POP3 (en IMAP) over SSL en is derhalve veel moeilijker te kraken. Gmail heeft in het verleden last gehad van exploits (sterker nog, ik ben er zelf slachtoffer van geweest), maar Google heeft, in tegenstelling tot Microsoft Hotmail :r, mijn account kunnen herstellen. :)

@Orion84, sorry, ik had je post nog niet gezien, want ik was al aan het typen ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Jaap-Jan op 31-07-2009 12:05 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Ik ken jouw probleem topicstarter, ik sta zo ook nog wat geld in de min bij mijn Creditcard-maatschappij. Gelukkig had ik destijds mijn CC gekoppeld aan mijn Paypal, en niet mijn bankrekening (wat ik overigens nooit heb gedaan ná dat voorval met die Creditcard) en heeft de maatschappij ZELF (ondanks het feit dat mijn gmail was gekraakt) een deel van het geld teruggehaald. Zelf moest ik nog een stuk bijlappen, jammer maar helaas. Hier leer je van, zoals ook hier staat: Anoniem: 286128 in "Ervaringen met creditcards". In het vervolg lekker een prepaid Creditcard gebruiken (Wirecard). Ik zie het echter wel enorm somber voor je in, ofwel: je krijgt je geld niet. Zou wel snel aangifte doen, maar goed. Kun je zien WAT er betaald is? Zijn de Paypal-betalingen via de Paypal-site gedaan, of hebben de mensen jouw Paypal-adres op een ordinaire site gebruikt waar je KUNT betalen met je Paypal?

Paypal registreert namelijk al je IP-adressen. Wat bij mij ook is gebeurd. Ik kon zelfs op mijn PC gewoon na dit hele voorval geen account meer aanmaken omdat ze dan wisten dat IK die faker was, terwijl het buiten mijn schuld om is gegaan.

Overigens zéér goede beveiligingstip, koppel je Paypal lekker aan een Gmail, Hotmail whatever, maar zorg ALTIJD dat je hiervoor een apart mailadres aanmaakt en stuur die DOOR naar jouw primair mailaccount. Dit heb ik gedaan, en dit voorkomt serieus HEEL VEEL erger ;).

Sterkte

(en ohja jongens, laten we het svp niet over beveiliging van het systeem hebben, wat is nou WEL veilig tegenwoordig, alsof een ssl-tunnel-icoontje staat voor een veilig systeem ;))? Je weet hoe het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 15:07

Royz

Kleurenblind!!

Orion84 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:00:
Maar daarmee plaats je jezelf min of meer in dezelfde situatie als wanneer de TS het bedrag nu zou storneren, waarbij Paypal je dus vrolijk een incassobureau/deurwaarder op je dak kan sturen. Je hebt natuurlijk het voordeel dat je geen geld kwijt bent tijdens het oplossen van de situatie, maar ideaal is het ook niet lijkt me?
Nee hoor;
21 jul 2009 Mislukte overschrijving Van Bankrekening Mislukt Gegevens -€240,00 EUR
Deze is gewoon mislukt en verder is er geen actie ondernomen omdat ik het geld niet op mijn bankrekening had staan. er staat ook handelaren worden geadviseerd het product pas te sturen nadat het geld is ontvangen. bij mij was er dus niks. Of bedoelde je dat niet?

ik heb trouwens geen CC gekoppeld oid aan mijn paypal account. gebruik e-checks altijd, misschien dat dat anders is

[ Voor 7% gewijzigd door Royz op 31-07-2009 12:25 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Royz schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:23:
[...]

Nee hoor;

[...]

Deze is gewoon mislukt en verder is er geen actie ondernomen omdat ik het geld niet op mijn bankrekening had staan. er staat ook handelaren worden geadviseerd het product pas te sturen nadat het geld is ontvangen. bij mij was er dus niks. Of bedoelde je dat niet?

ik heb trouwens geen CC gekoppeld oid aan mijn paypal account. gebruik e-checks altijd, misschien dat dat anders is
Wat betreft het beveilingsvraagstuk: Mijn GMAIL account is gekoppeld aan mijn Paypal account. Doordat mijn gmail account is gehackt heeft men zich toegang kunnen verschaffen tot mijn paypal account.

Door alle mailtjes van paypal via een filter door te sturen naar een spoof-mail adres kon ik niet zien dat mijn paypal account gebruikt is.

Ik probeer er nu achter te komen waar/hoe en wanneer mijn gmail account is gehackt en vanaf welk ip adres mijn paypal account is benaderd.

Ik vermoed dat iemand in het buitenland zich toegang heeft verschaft tot mijn paypal account, maar ja zeker weten doe ik dat niet....

Een uur geleden heb ik nogmaals gebeld met paypal, ik kreeg iemand anders aan de telefoon. Zij probeerde mijn afgewezen claim weer opnieuw te openen, maar dat kon niet. Ze heeft nu een ticket aangemaakt met het verzoek om 'more information about the rejection'... we zullen zien of dat wat oplevert. (ik denk het niet, in NL hebben ze weinig tot geen mogelijkheden)

Vanmiddag ga ik naar de politie om aangifte te doen, als het goed is kan de politie meer informatie opvragen bij paypal dan ik dat kan...

(bedankt voor de reacties)

<offtopic>. denk ook dat het verstandig is om GMAIL niet te gebruiken als het gaat om betalingen, maar om gewoon het email adres van je isp te gebruiken... </offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 101760 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:43:
Door alle mailtjes van paypal via een filter door te sturen naar een spoof-mail adres kon ik niet zien dat mijn paypal account gebruikt is.
Wat is daar nu het nut van?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gunner schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:44:
[...]

Wat is daar nu het nut van?
anders zou ik in de gaten hebben dat er activiteit was op mijn paypal account... nu zag ik het pas een paar dagen later toen in mijn ing rekening bekeek.

De mailtjes werden; Skip inbox, forward to: email adres, delete... op deze manier niet (meteen) zichtbaar voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 101760 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:46:
[...]

anders zou ik in de gaten hebben dat er activiteit was op mijn paypal account... nu zag ik het pas een paar dagen later toen in mijn ing rekening bekeek.

De mailtjes werden; Skip inbox, forward to: email adres, delete... op deze manier niet (meteen) zichtbaar voor mij.
Dat is toch eigenlijk vrij dom om te doen, of zie ik nu wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSpeedy
  • Laatst online: 29-05 15:07
Gunner schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:54:
[...]

Waarom is het dom? hij heeft het zelf niet gedaan!
Dit is door de hacker gedaan, zo wist fluffyaddict niet dat hij gehackt was, en zn paypal misbruikt werd
Heb je gewoon het verhaal niet gelezen? of snap ik je vraag niet?

Opzich is deze topic wel een goede 'wake-up call'..
Ik heb ook nooit echt nagedacht over mn paypal account en aangemaakt omdat het handig is.
Maar als je dit dan zo leest, dan denk je er bij jezelf nog eens goed over..
In iedergeval alle sterkte en succes toegewenst aan Fluffy

[ Voor 25% gewijzigd door CyberSpeedy op 31-07-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

[...]

Hoezo is het dom voor een crimineel om z'n sporen uit te wissen?
Royz schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:23:
[...]

Nee hoor;

[...]

Paypal zal niet zomaar geld van je rekening af hebben willen schrijven, daar zal een of andere betaalopdracht met jouw paypal account aan ten grondslag hebben gelegen? In die zin kom jij dus je verplichtingen richting Paypal niet na, omdat er wel een betaling is gedaan met jouw account, maar Paypal niet daadwerkelijk het geld van je rekening heeft kunnen schrijven?
Tenzij die Paypal betaling zelf ook mislukt en daarmee geschrapt is doordat dat mislukte, dan zal Paypal je inderdaad niet achternakomen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 23:51
Gewoon bij paypal naar meer gegevens vragen. Vragen naar welke rekening het geld over gemaakt is en zijn ip adres. Dan moet je er toch wel achter kunnen komen wie het is als het iemand in de buurt is. Ik vermoed dat het wel iemand is die je kent want een wachtwoord raden op een gmail account is wel heel lastig. Dus ga even na of je iemand in je omgeving hebt waar je wel eens met gmail ingelogd hebt of een goede vriend hebt die alles van je weet.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:14

CSB

:D

dennis112 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:11:
Gewoon bij paypal naar meer gegevens vragen. Vragen naar welke rekening het geld over gemaakt is en zijn ip adres. Dan moet je er toch wel achter kunnen komen wie het is als het iemand in de buurt is. Ik vermoed dat het wel iemand is die je kent want een wachtwoord raden op een gmail account is wel heel lastig. Dus ga even na of je iemand in je omgeving hebt waar je wel eens met gmail ingelogd hebt of een goede vriend hebt die alles van je weet.
Haha, nee die zien je aankomen zeg! "Zeg mijn Gmail is gehackt en mijn paypal account is nu geplunderd. Weet jij toevallig mijn Gmail password?"

Ik weet wel dat ik nu bij mij de koppeling van mijn paypal account weghaal. Vind dit een erg link verhaal en heb zo'n beetje dezelfde configuratie als de TS.

In zo'n situatie zou ik ook Google een mailtje sturen met het verzoek dit op hun servers uit te zoeken, aangezien jouw gehackte gmail account de oorzaak van dit hele gebeuren is.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 02-06 15:52

Brons

Fail!

Orion84 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:08:

Paypal zal niet zomaar geld van je rekening af hebben willen schrijven, daar zal een of andere betaalopdracht met jouw paypal account aan ten grondslag hebben gelegen? In die zin kom jij dus je verplichtingen richting Paypal niet na, omdat er wel een betaling is gedaan met jouw account, maar Paypal niet daadwerkelijk het geld van je rekening heeft kunnen schrijven?
Tenzij die Paypal betaling zelf ook mislukt en daarmee geschrapt is doordat dat mislukte, dan zal Paypal je inderdaad niet achternakomen nee.
Als je het niet storneert ben je het geld sowieso kwijt, aangezien Paypal gewoon zegt dat je pech hebt. Als je het storneert heb je nog een kans dat ze wat gaan doen voor je. Echter geef ik je weinig kans. Ik ga denk ik mijn Paypal account opzeggen naar het lezen van dit verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Orion84 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:08:
Hoezo is het dom voor een crimineel om z'n sporen uit te wissen?
Sorry. Ik heb het verkeerd begrepen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Brons schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:27:
Als je het niet storneert ben je het geld sowieso kwijt, aangezien Paypal gewoon zegt dat je pech hebt. Als je het storneert heb je nog een kans dat ze wat gaan doen voor je. Echter geef ik je weinig kans. Ik ga denk ik mijn Paypal account opzeggen naar het lezen van dit verhaal.
Ja, dan gooit paypal het gewoon op incasso. Zelfs als het bedrag of de grondslag ervoor discutabel is, is het nooit slim om te storneren. Nogmaals, hier kan je dus buyers protection program voor gebruiken, hoe sneller je het doet, hoe beter.

Blijft wel grappig, door de 'stommiteit' van een gebruiker is opeens paypal de boeman :')
Het is en blijft natuurlijk enkel zijn verhaal, hoe is het aangevraagt, hoe reageerden zij precies, etc etc, details die de hele situatie in een compleet ander daglicht kunnen zetten.

* SinergyX is al ruim 7 jaar happy paypal gebruiker.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 31-07-2009 13:40 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

[...]

Dat is wat er achter z'n rug om is gebeurd.

Let er altijd op dat je niet dezelfde WW's her en der gebruikt ook al doe je duizend registratie's op wat voor een board/site/app dan ook. Dingen zoals met paypal wat gevoelig is qua financien moet je gewoon een apart WW voor hebben, zelfde geldt voor je email.

Beheerders waar dan ook kraken gewoon je MD5-stored wachtwoord en met geluk werkt het op je mail waarop vanallerlei schade kan ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:51
Wolfboy schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 05:25:
Zie voor meer info over dit soort gevallen ook deze site: http://paypalsucks.com/
Dat paypalsucks moet iedereen eens mee ophouden want dat is gewoon een concurrent van Paypal.

Neemt niet weg dat verhaal van TS erg vervelend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik heb geprobeerd het beveiligingstechnische deel van de discussie die hier ontstond zo goed mogelijk af te splitsen en samen te voegen met Veiligheid Paypal en andere online betaalmiddelen. Verdere discussie over veiligheid kan dus gewoon daar gevoerd worden.

Graag alleen in dit topic reageren als je concreet wat toe te voegen hebt aan de situatie die in de TS beschreven is. Tips over hoe de topicstarter kan handelen om dit probleem op te lossen etc.

Een volgende keer dat het hier weer off-topic gaat neem ik niet de moeite om een en ander te gaan verplaatsen, behalve dan richting de vuilnisbak.

[ Voor 63% gewijzigd door Orion84 op 31-07-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 18:00
Allereerst is het waarschijnlijk het slimste is om zo snel mogelijk aangifte te doen, aangezien er geld van je gestolen is. Verder is het belangrijk om erachter te komen hoe de hacker aan jou inlog gegevens is gekomen. Als beide wachtwoorden van PayPal en Gmail hetzelfde waren, of als hij via je Gmail account je PayPal wachtwoord heeft veranderd is het waarschijnlijk geen keylogger maar meer iets in de richting van een phisher (of iemand, een vriend?, die dat wachtwoord toevallig kende). En mochten het beide verschillenden wachtwoorden zijn, en is je PayPal wachtwoord niet veranderd lijkt me een keylogger/virus toch wel het meest logische. Ik raad je sowieso aan KeyScrambler Personal te installeren (ja, het werkt echt) terwijl je bezig bent dit verder op te lossen. Zodat hij niet nog meer gegevens kan stelen.

Als je denkt dat het om een keylogger gaat moet je even goed gaan nadenken over wat voor programma's je de laatste tijd gedownload/geinstalleerd/gebruikt hebt, of misschien laatst een email gehad van 'Gmail' of 'PayPal' waarin je op een link geklikt hebt en daarop hebt ingelogt. Mocht je je een verdacht bestand herinneren wat het zou kunnen zijn kan je er altijd op Google naar zoeken en, mocht het niet te groot zijn, submitten naar virustotal.com. Verder hebt ik goede ervaringen met Hitman Pro 3, welke ook een gratis trial aanbied van 30 dagen. Uiteraard kan een normale uitgebreide scan van je huidige virusscanner ook geen kwaad.

Wat betreft het geld terugkrijgen, wat die telefoniste je vertelde klopt inderdaad. Scammers gebruiken ook deze manier om hun geld terug te krijgen, nadat je hun bijvoorbeeld een virtueel object hebt gegeven (dit gebeurd vaak bij CD-Keys en dergelijke). De "verkoper" (in dit geval dus de hacker) moet dan een nummer van het pakketje opgeven om te bevestigen dat hij het daadwerkelijk naar je verzonden heeft. De enige manier dat hij hier onderuit kan komen is bijvoorbeeld door bijvoorbeeld een lege doos naar je op te sturen, en dat nummer opgeven. Hiervoor moet hij natuurlijk wel jou adres hebben. In iedergeval, dit is een goede optie om je geld terug te krijgen. Welliswaar op een wat gekke manier, maar grote kans dat het werkt en daar gaat het uiteindelijk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:24
Misschien erg off topic maar hoe kan ik van mijn ING geld op mijn Pay pal sturen zonder koppeling?

Ik heb het nu zo ingeregeld dat ik telkens zelf geld erop moet zetten (via de Pay pal website) daar krijg ik ook een mail van en dan na pakweg 4 dagen vaak krijg ik een mail dat het erop staat.

Op bericht boven me:
Als het een beetje slim iemand was dan heeft diegene ook het adres gekeken en dit voorbereid. Indien er klachten zijn alsnog snel op de bus doen.. Je kan ook vantevoren verzendstickers halen. Aangetekend.

[ Voor 27% gewijzigd door Cave_Boy op 31-07-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Gewoon zo snel mogelijk storneren en dan afwachten. Paypal zal heel boos worden, maar dat is dan jammer voor Paypal. Niet wachten op hun procedures, want dan is de termijn waarbinnen je kunt storneren al lang en breed verstreken en kun je dus niks meer.
SinergyX schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:39:
[...]

Ja, dan gooit paypal het gewoon op incasso. Zelfs als het bedrag of de grondslag ervoor discutabel is, is het nooit slim om te storneren. Nogmaals, hier kan je dus buyers protection program voor gebruiken, hoe sneller je het doet, hoe beter.
Moet Paypal dan maar lekker proberen. Een incassobureau kan helemaal niks behalve enge brieven schrijven.
* SinergyX is al ruim 7 jaar happy paypal gebruiker.
Zeker zelf nooit het buyers protection program hoeven gebruiken? Daar heb je werkelijk he-le-maal niets aan.
Cave_Boy schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 18:58:
Misschien erg off topic maar hoe kan ik van mijn ING geld op mijn Pay pal sturen zonder koppeling?
Dat staat op de Paypal website. Bankoverschrijving met een bepaald betalingskenmerk.

[ Voor 30% gewijzigd door Cocytus op 31-07-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een hele korte update: aangifte is vandaag niet meer gelukt, dus ik hoop dat morgen het politiebureau open is...

De volgende stappen ga ik ondernemen:
1). ik ga aangifte doen
2). Ik ga via een brief naar paypal..vragen om een kopie van de documentatie die gebruikt werd tijdens het onderzoek...
Als u een kopie wenst van de documentatie die werd gebruikt tijdens ons
onderzoek, kunt u ons een brief sturen op het volgende adres:

PayPal, Inc.
T.a.v.: Unauthorized account Access Appeal
P.O. Box 45950
Omaha, NE 68145

Vermeld in uw brief uw naam, het e-mailadres dat u gebruikt voor uw
PayPal-rekening en de datum waarop u de claim voor ongeautoriseerd gebruik
van uw rekening heeft ingediend.
3.) ik ga voorals nog niet storneren... ik ben bang dat ik mij dan een hoop ellende op de hals haal.

4) ik ga maandag een week op vakantie 8) en kan dan vrijweinig ondernemen... we zullen zien.
SinergyX schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:39:
[...]

Blijft wel grappig, door de 'stommiteit' van een gebruiker is opeens paypal de boeman :')
Het is en blijft natuurlijk enkel zijn verhaal, hoe is het aangevraagt, hoe reageerden zij precies, etc etc, details die de hele situatie in een compleet ander daglicht kunnen zetten.
Nou ja, een gedeelte van wat ik gedaan heb zou je als 'stommiteit' kunnen omschrijven....neemt niet weg dat ik hacked ben (en dat mag niet)... en ik ben niet compleet (misschien wel een beetje) achtelijk als het gaat om veilig en prudent met je usernames en wachtwoorden om te gaan....
Wat betreft de reactie van paypal: telefoon wordt snel opgenomen, mensen klinken oprecht, enz.
het is echter lastig om te achterhalen waarom en basis waarvan ze mn claim hebben afgewezen.. en eenmaal afgewezen blijft afgewezen... en dat is een beetj frustrerend. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 15:58
Bij je gmail account staat onderaan
Last account activity
Misschien kan je bij Details nog een ipnummer achterhalen.

But I thought YOU did the backups...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Anoniem: 101760 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:38:
Een hele korte update: aangifte is vandaag niet meer gelukt, dus ik hoop dat morgen het politiebureau open is...

De volgende stappen ga ik ondernemen:
1). ik ga aangifte doen
2). Ik ga via een brief naar paypal..vragen om een kopie van de documentatie die gebruikt werd tijdens het onderzoek...
[...]

3.) ik ga voorals nog niet storneren... ik ben bang dat ik mij dan een hoop ellende op de hals haal.

4) ik ga maandag een week op vakantie 8) en kan dan vrijweinig ondernemen... we zullen zien.
Is je goed recht natuurlijk... Maar wat denk je hier mee op te schieten? Aangifte heeft weinig zin, ze pakken die kerel hoogstwaarschijnlijk toch niet en als ze 'm pakken is daarmee niet gezegd dat jij je geld terugkrijgt; bij Paypal allerlei stukken opvragen helpt je bij je geschil met Paypal geen zier, afgewezen is afgewezen, en hoogstwaarschijnlijk ook niet bij het pakken van de dader; en vooralsnog niet storneren betekent helemaal niet storneren als je gaat wachten tot je antwoord van Paypal hebt want dat kan maar dertig dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192104

Inderdaad gewoon storneren, dan komt de deur waarde maar.
Leg je hun het hele verhaal onder de neus kijken hoe die er op reageren.
Zeker als je aangifte hebt gedaan, staan ze al helemaal machteloos.

Heb vaker met bedrijven gehad dat wat fout ging met betaling.
Dat ze hier niks aan wouden doen me aan het lijntje hielden.
Hier gaat gewoon de betaling stop en als er een brief komt van de deurwaarde
krijg hij netjes een brief + toe doende zaken van mij.
Ik beloof je heb hier nog geen 1 deur waarde aan de deur gehad.

Dus kortom ga uitzoeken, dat als je aangifte doet en daar een verklaring van hebt.
of een Nederlandse deur waarde je nog wat kan maken of niet ?
Dan heb je in ieder geval je geld terug en hoe het dan verloopt is hun probleem.

Thasims2 heeft ook maar zijn pay pal verwijdert.
Had hem wel netjes op een apart email adres die niemand kent.
maar zulke grappen als 800 euro van je rekening is laaste waar ik op zit te wachten.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 192104 op 01-08-2009 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb aangifte gedaan, ging redelijk vlot en het leek als of de agent begreep wat het probleem was. Hij gaat het doorspelen aan de afdeling computer-criminaliteit oid.

Het komt te vallen onder het kopje computervredebreuk... Dit moet allemaal nog verwerkt worden en ik hoop volgende week meer te horen.

@thasims2
De agent in kwestie adviseerde wel om het geld te laten storneren en ik neig er ook steeds meer naar om dat te gaan doen....

Ik ben namelijk bang dat het hele gedoe voor paypal gesloten is, het is voor hun een legitime betaling geweest. De claim is afgewezen...ze doen er niets meer mee.

Wanneer ik het bedrag laat storneren, krijg ik 1 wel ruzie met Paypal, maar dat betekent ook dat ze er nog wat mee moeten....

Ik ga na de vakantie uitzoeken hoe rechtsgeldig de overeenkomst met paypal is waarin staat dat ik bedragen niet mag storneren. Ik vraag me namelijk af of dat mag volgens NL recht.... banken staan het immers wel toe, waarom Paypal niet?

We shall see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:48
Maaar.... Je kunt altijd naar het advies verwijzen ten opzichte van Paypal van de agent in kwestie, als je het storneren. Daarnaast moet je ook even kijken of het niet verloopt bij jouw bank. Soms is dat wel het geval namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Anoniem: 101760 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 21:02:

Ik ga na de vakantie uitzoeken hoe rechtsgeldig de overeenkomst met paypal is waarin staat dat ik bedragen niet mag storneren. Ik vraag me namelijk af of dat mag volgens NL recht.... banken staan het immers wel toe, waarom Paypal niet?

We shall see.
Volgens mij is alleen een 1 malige machtiging niet te storneren, ik had het meteen gedaan ruzie of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:48

dusty

Y! Celebrate Life!

Als je naar de bank gaat neem dan wel de kopie van de aangifte van de politie mee, soms wilt een bank moeilijk doen en zeggen dat je het eerst moet oplossen met de partij die het bedrag heeft afgeschreven, het kopie zal men het vaak overtuigen om het toch te doen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

We shall see.
Omdat paypal een automatische incasso uitvoert op jouw bankrekening. De bank verwerkt deze incasso en is dus storneerbaar. Paypal betaald enkel de ander partij. Als jij een bank opdracht geeft om een andere partij te betalen kan je het ook niet zonder meer storneren.
dusty schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:33:
[...]

Als je naar de bank gaat neem dan wel de kopie van de aangifte van de politie mee, soms wilt een bank moeilijk doen en zeggen dat je het eerst moet oplossen met de partij die het bedrag heeft afgeschreven, het kopie zal men het vaak overtuigen om het toch te doen.
Storneren kan gewoon via het online paneel. (Bij ING iig)

[ Voor 25% gewijzigd door Oyster op 02-08-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 16:57
Heb hier ook een nare ervaring mee. Kwam op een dag thuis en ging achter me pc zitten en bekijk dan standaard al me mail. Zag ik ineens allemaal mails van overschrijvingen van paypal naar iemand. Dacht wtf? Dus rondgelezen en bleek gewoon iemand doodgewoon bijna 5000 euro over te hebben gemaakt. Kon paypal blijkbaar bellen dus gedaan. Zei dat het hun al was opgevallen en of ik dat wilde autoriseren. Ik netjes nee dat heb ik niet gedaan. Zei ok prima wij hebben het geld in ons bezit en wordt na onderzoek +/- 5 dagen terug gestort. Dacht van ja kan ik weet niet hoelang op me geld wachten. Dus ook maar meteen storneren via bank gevraagd. Dit kon wel maar dan had je een negatief saldo op paypal dacht ja pech dan. Dus diezelfde dag na bank gegaan en na week was pas terug eindelijk eens. Maar bij mij was het gewoon zo dat ik snel heb gehandeld en dus niets verloren is gegaan. Maar automatische incasso of niet ik kan altijd binnen 30 dagen storneren. Les van het jaar: gebruik gewoon Ideal meteen klaar en geen gedoe met paypal. Account had paypal ook al gelocked blijkbaar toen ze dat zagen en heb dat maar zo gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 20:52

SaN

Het zou al een stuk schelen als je gewoon geld over kon maken naar je paypal rekening. Dat was vroeger toch zo? Nu gaat het allemaal automatisch via de paypal account. Ik heb net een transactie gemaakt van 60 euro naar mijn paypal rekening, maar hierna haal ik zeker mijn bankrekening weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:48
Het kan wel handmatig, maar kost het ongeveer 4 - 5 werkdagen en betaal je een euro of wat aan transactiekosten. De meeste mensen, waaronder ik, hebben dan liever toch wat gebruiksgemak boven veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik ben namelijk bang dat het hele gedoe voor paypal gesloten is, het is voor hun een legitime betaling geweest. De claim is afgewezen...ze doen er niets meer mee.

Wanneer ik het bedrag laat storneren, krijg ik 1 wel ruzie met Paypal, maar dat betekent ook dat ze er nog wat mee moeten....
Begrijp 1 ding goed, voor paypal is dit gewoon afgesloten. Vanuit hun gezien is er niets raars gebeurd ( hun hebben een verificatie mail naar jou gestuurd en die is beantwoord / afgehandeld ).
Paypal heeft vanuit hunzelf geen enkele reden om aan te nemen dat dit een frauduleuse betaling is geweest, zelfs als het al bij gmail gaan navragen dan krijgen ze daar zelfs nog het antwoord terug dat het emailtje ontvangen is en naar de juiste mailbox is gestuurd...

Dit is meer een kwestie van jammer maar helaas qua paypal, en gewoon een gevolg van het huidige betaalgemak...

We shall see.
Reden dat je geen betaling naar paypal mag storneren is dat hun het geld al doorgegeven hebben, hun hebben zelf de 475 dollar al overgemaakt naar de klant, als jij dan gaat storneren dan houd jij gewoon een openstaande schuld.

Technisch mag je het in NL storneren, maar dan houd je nog steeds die openstaande schuld van 475 dollar bij hun, zolang jij je auto-incasso niet opzegt mogen zij dit weer direct opnemen, die nieuwe betaling mag jij weer storneren etc etc. Totdat jij je auto-incasso intrekt en dan komen ze weer met incassobureau's etc. omdat ze toch nog steeds een geldige openstaande vordering open hebben staan...

In wezen val je met dit soort gevallen vaak tussen wal & schip ( paypal ziet niets verkeerds aan het gmail adres en de opdrachten die daaruit voortgevloeid zijn, gmail staat niet garant voor geldwaardes als je jou eigen mailadres niet goed genoeg beveiligd... )
Politie is enkel leuk als het een bekende van je is, als het een willekeurige rus met een forum is waar jouw wachtwoord hetzelfde had als je gmail wachtwoord dan staat de politie ook snel machteloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:49
Kid Buu schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 03:24:
PayPal pretendeert dat ze van alles en nog wat verzekeren en schadeloos zullen stellen, maar ik ben er allang achter gekomen dat ze overal onderuit proberen te komen.
QFT

Als je analyseert hoe Paypal juridisch de zaken heeft geregeld (voorwaarden, licenties) in combinatie met de verhalen over daadwerkelijk handelen dan kun je alleen maar tot die conclusie komen.

Met betrekking tot het storneren: ik zie alleen maar wat in deze route als TS bereid is actief de strijd met Paypal aan te gaan. Dit betekent dat hij keer op keer zich zal verzetten tot op het moment dat hij zijn verhaal voor de kantonrechter mag doen.

De grap is namelijk dat dit vrijwel de enige methode is om het voor een Nederlandse rechter uit te vechten (zie voorwaarden van Paypal waar men een mooi kastje-muur constructie heeft opgezet tussen een Luxemburgse licentie en hoofdkantoor in UK of een of ander kanaaleiland). Het verweer voor de rechter zal echter niet makkelijk zijn omdat het er feitelijk op neerkomt dat Paypal zich niet aan de Nederlandse wet of de goed gebruik voor betalingsverkeer heeft gehouden (vergelijk de gevallen waarbij banken gevallen van skimming vergoeden, zogenaamd uit coulance; het is werkelijk ridicuul dat Paypal geen enkele aanvullende authorisatiemethode vereist of zelfs ook maar op vrijwillige basis aanbiedt zoals bijvoorbeeld een token, SMS of IDeal). Op elk (deel)punt zal Paypal dit ontkennen met haar eigen voorwaarden in de hand waarin het verklaart eigenlijk geen enkele financiele dienst te verlenen en dus onder geen enkele regelgeving valt. Onzekere uitkomst dus wat zonder juridische bijstand een aardig werkje wordt (tenzij Paypal het niet voor wil laten komen...).

Omdat dit een systeemfout betreft hoop ik eigenlijk dat de financiele toezichthouders in NL (EU) dit eens een keer oppakken en aanpakken. Toen Paypal in '99 begon was een dergelijk systeem nog te accepteren, maar heden ten dage biedt het een dienst aan die absoluut niet voldoet aan de hedendaagse normen om het als consumentendienst aan te bieden.

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 02-08-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 23:51
Ik snap wel waarom paypal zijn claim afgewezen heeft hoor. Hun kunnen er toch niks aan doen dat zijn gmail account gehackt is en dat ze zo in zijn paypal gekomen zijn. Ik vind het te gek voor woorden dat je hun daar de schuld van geeft terwijl jij zo stom bent om voor alles hetzelfde wachtwoord te gebruiken. Dus ik vrees dat je gewoon je geld kwijt bent en hier maar van moet leren.

Edit: Misschien ook een titel aanpassing omdat niet zijn paypal account gekraakt is maar zijn gmail.

[ Voor 11% gewijzigd door dennis112 op 03-08-2009 11:23 ]

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 18:00
Volgens mij moet je dan bij de voorwaarden van DirectDebit kijken, aangezien het hun taak is dat het geld van jou afgeschreven word en bij PayPal erbij komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is jammer dat dit topic gesplitst is, maar het blijkt vreemd dat hij door alle geheime vragen is gekomen om een wachtwoord te resetten. Of ik heb een 'bizar uber uniek' paypal account, of de persoon kan verdomd goed gokken. 06 nummer is mischien nog te doen, maar bankpas nummer of zelfs een random geheime vraag?

Andere topic staan mijn screenshots, dat is wat ik zie en dat is dus wat ik geloof. Wat ik dus niet geloof is dat je simpel met het 'hacken' (get real ofzo, het is geen hacken) toegang kan krijgen tot je paypal account.

En zijn genoeg van zulke diensten die identiek werken (PbC, telemoney, worldpay, , zelfs achterhalen van wirecard gegevens, allemaal zonder token) en zelfs creditcards zijn relatief simpel zonder token of whatever te gebruiken (ok die laatste heb je verzekering, mits je kan bewijzen dat jij het niet bent geweest - IP adres werkt daar bv ook niet). En dan vraag ik me echt af of je wel zo'n sterke zaak hebt tegen paypal als je 'bron' overgenomen is (email dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dennis112 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:21:
Ik snap wel waarom paypal zijn claim afgewezen heeft hoor. Hun kunnen er toch niks aan doen dat zijn gmail account gehackt is en dat ze zo in zijn paypal gekomen zijn. Ik vind het te gek voor woorden dat je hun daar de schuld van geeft terwijl jij zo stom bent om voor alles hetzelfde wachtwoord te gebruiken. Dus ik vrees dat je gewoon je geld kwijt bent en hier maar van moet leren.

Edit: Misschien ook een titel aanpassing omdat niet zijn paypal account gekraakt is maar zijn gmail.
ten eerste: ik gebruik niet overal het zelfde wachtwoord voor.
ten tweede: ik geef paypal niet de schuld van het feit dat iemand (op wat voor manier dan ook) toegang heeft gekregen tot mijn paypal account.

Ik wil alleen mijn geld terug, omdat iemand die ik daar geen toestemming voor heb gegeven 350 euro van mij heeft gestolen. Paypal geeft in haar voorwaarden aan (ongeveer) dat wanneer iemand ongeautoriseerd toegang tot iemands account heeft verkregen Paypal het geld terug stort.

Wat ik nu gedaan heb is een vraag gedropped bij het juridisch loket, misschien hebben zij nog een tip/advies over hoe te handelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 19:11

Lulukai

God's gift to women

SaN schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 19:00:
Het zou al een stuk schelen als je gewoon geld over kon maken naar je paypal rekening. Dat was vroeger toch zo? Nu gaat het allemaal automatisch via de paypal account. Ik heb net een transactie gemaakt van 60 euro naar mijn paypal rekening, maar hierna haal ik zeker mijn bankrekening weg.
Bij Paypal België werkt het in ieder geval wél nog zo.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goed....

Een klein beetje vreemd nieuws nu:

De volgende acties heb vorige week vrijdag ondernomen:
- Ik heb mijn rechtsbijstand verzekering gebeld
- Ik ben achter mijn aangifte aangegaan
- Ik heb de gene gemaild van wie de factuur afkomstig was
- en heb al mijn moed verzameld om het bedrag toch maar te laten storneren.

Vanochtend gebeld met de electronische spraakcomputer van ING en het bedrag laten storneren.

Nu (net) log ik in op mijn paypal account en zie ik dat de 'andere parij?' het GELD HEEFT TERUG GEBOEKT... WTF... 8)7

ik ga straks bellen met paypal hoe dat zit, heeft die persoon het zelf gedaan of is paypal tot inkeer gekomen????

(ook nog even met de ing gebeld om de stornering terug te laten draaien, maar dat kan niet... heb ik er nu een ander probleem bij... heel maf dit)

nou ja, achtergebleven met een beetje dubbel gevoel (vooral vanwege de stornering, hoe boos is Paypal) voel ik me toch wel een beetje opgelucht... :)

De aangifte laat ik maar gewoon staat, dat is immers gebeurt en verder tja... maar weer een andere hobby zoeken om me mee bezig te houden...

bedankt voor alle reacties, ik laat nog even wat paypal zegt en laat ook weten hoe ze reageren op een stornering....

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 101760 op 17-08-2009 11:53 . Reden: smilie en vet drukken tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dus je hebt je 475 weer teruggekregen? Terugboeking is 99% zeker door Paypal zelf gedaan, je krijgt echter op je afschrift te zien dat het afkomstig is van die 'ander'. Denk dus dat het onderzoek achter de schermen verder liep of meneer van dat andere account heeft nog flink foutje gemaakt. Veelal als iemand 'gejat' geld tracht over te maken naar zijn/haar bankrekening volgt er nog een controle door paypal, denk op dat moment dat ze het zooitje stop hebben gezet.

Naja, bel gewoon paypal, leg het uit van de stornering en hoe je dit zsm kan oplossen. (nu ben jij in principe in gebreke - veelgemaakte fout bv in de telefonie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:55:
Dus je hebt je 475 weer teruggekregen?
Ja, ik de 475 (dollar) terug gekregen!!

Gebeld met paypal... de stornering wordt gewoon verrekend met het saldo op mijn paypal rekening, niets aan het handje.

De gene die ik sprak kon niet veel zeggen over de terugboeking. Wanneer het door paypal gedaan zou zijn n.a.v. een claim of ongeauthoriseerd gebruik zou ik daar ik een bericht van ontvangen... dat heb ik niet gehad.

Dus zou het kunnen dat 'verkoper' die n.a.v. mijn (hele nette) mail aan hem??? (lijkt me sterk, but who knows?)
Hello,

Are you aware that you send me this invoice? This invoice is used in a fraudulent paypal transaction.

If you are unaware that you send me this invoice than changes are your account is compromised, if you are aware of this invoice... well that's an other story.

regards,
Fluffyaddict
nou ja, blijft feit dat ik nog steeds niet weet hoe men aan mijn inloggegevens is gekomen... dat blijft nog steeds een beetje scary...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

typo, chances, niet changes :P Zal dan beetje giswerk worden, zaken die heb ik meegemaakt liepen meestal aardig goed af, maar zaten ook in een iets andere situatie.

Maargoed, clean install, password van mail/paypal omzetten naar iets complex, beetje algemeen opletten hoe wat en waarom, let it be a lesson ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Wat een verhaal, en wat goed dat je het terug hebt!
Kid Buu schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 03:34:
[...]
Maar zonder bank account wordt het gebruik van je paypal account wel heel erg ingeperkt, dag limieten en nog wat andere dingen.
Kan dat nog wel dan? Want dat heb ik veel liever.
SaN schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 19:00:
Het zou al een stuk schelen als je gewoon geld over kon maken naar je paypal rekening. Dat was vroeger toch zo?
Ja idd. Ik MOEST op een gegeven moment een rekening koppelen. Ik heb toen een nieuwe rekening aangemaakt speciaal voor paypal. Rekening kost niet zo veel, ik zie het als een verzekering tegen ongeautoriseerde transacties want ik zet er alleen geld op als ik wat moet paypallen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:49
Sando schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:55:
Ja idd. Ik MOEST op een gegeven moment een rekening koppelen. Ik heb toen een nieuwe rekening aangemaakt speciaal voor paypal. Rekening kost niet zo veel, ik zie het als een verzekering tegen ongeautoriseerde transacties want ik zet er alleen geld op als ik wat moet paypallen.
Dit werkt eigenlijk alleen als Paypal pas bij een succesvolle incasso de transactie doorzet. Is dat het geval? Anders loop je nog steeds tegen het feit aan dat Paypal bij jou wil incasseren.

Succesvolle betaling als impliciete transactieautorisatie is in potentie krachtig, maar wel afhankelijk van het gehanteerde proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Jeetje wat een verhaal zeg! Heb het sinds begin van topic gevolgd.

TS, bedankt voor het posten van dit verhaal, ik heb de koppeling tussen mijn PayPal en bankrekening direct verwijderd.

Ik heb veel reacties gelezen van mensen die hier zeggen dat het "je eigen schuld is" en het waarschijnlijk overdreven vinden om direct te stoppen met PayPal, maar ik ben toch van mening dat dit verhaal heeft aangetoond dat dit soort dingen je (en waarschijnlijk heel veel andere mensen) zomaar kunnen overkomen.

Goed dat je het geld terug hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27
Paypal let toch best goed op hun transacties is mijn ervaring.

Ik heb een keer geprobeerd voor een spelletje te betalen met paypal.
In NL was paypal niet beschikbaar, maar een vriend in london kon het wel.
Dus ik via een proxy in engeland de bestelling geplaatst. op het betaal linkje geklikt, ingelogd op paypal (achteraf stom natuurlijk om dat via een proxy te doen).
meteen een mailtje in mn email dat mijn account bevroren is omdat hij waarschijnlijk gehacked is (omdat ik ineens in een ander land zat, op het ip van een bekende proxy).

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-04 19:24
Meastro1983 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:12:

Ik heb veel reacties gelezen van mensen die hier zeggen dat het "je eigen schuld is" en het waarschijnlijk overdreven vinden om direct te stoppen met PayPal, maar ik ben toch van mening dat dit verhaal heeft aangetoond dat dit soort dingen je (en waarschijnlijk heel veel andere mensen) zomaar kunnen overkomen.
Ik heb hetzelfde meegemaakt, een bedrag van ongeveer 1300 euro. Ik gebruik mijn Paypal account eigenlijk nooit, laatste betaling was 2 jaar geleden en dat was een test ivm het ontwikkelen van een site van een vriend van mij. Toch is het iemand gelukt het bedrag in 4 aankopen van mijn rekening te halen (oa 3 aankopen bij BeatPort).

Ik kreeg mail van Paypal dat ze fraude vermoedden en dat de betalingen geblokkeerd waren. Ik heb Paypal gebeld en tot 3x toe werd mij verzekerd dat alles bevroren stond en dat er niets van mijn bankrekening gehaald zou worden. Dat dat een leuk kletsverhaal was bleek de volgende dag toen ik mijn normale bankrekening ging checken, want het was er dus mooi af.

Ik ben aan het bekvechten geweest met Paypal, aangezien die eerst wilden dat de beperking van de rekening ging en dat weigerde ik, aangezien hij nu mooi geblokkeerd stond voor verdere frauduleuze betalingen. Lang verhaal kort, ik was 3 werkdagen en nul euro retour verder. Toen was ik het zat en heb eerst 1 van de 4 bedragen gestorneerd en toen dat lukte de overige 3 ook en ook dit is gelukt.

Ik heb geprobeerd aangifte te doen bij de politie, dit was wel mogelijk, maar het zou in de grote map in de kast belanden, ze gingen er verder niets aan doen.

Paypal beschouwt mijn gewone bankrekening nu als niet geldig, ik moet om de resterende 10 euro die na allerlei heen-en-weerboekingen nog op mijn rekening staat over te boeken met een creditcard aan de gang, maar ik laat het verder maar zo.

Probleem bij mij is dus ook dat ik echt geen idee heb hoe ze aan die gegevens gekomen zijn. Het was een apart wachtwoord voor Paypal, hij stond ook niet in de cache van FireFox oid, het is mij ook nog steeds een raadsel.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Graag alleen in dit topic reageren als je concreet wat toe te voegen hebt aan de situatie die in de TS beschreven is. Tips over hoe de topicstarter kan handelen om dit probleem op te lossen etc.

Algemene opmerkingen en discussie over de veiligheid van systemen als paypal kan in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1362104//