Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Shopping Forum - Feedbacktopic

Pagina: 1 2
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:52

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
In het Shopping Forum mogen inderdaad namen van winkels genoemd worden. Dat op zich zal dus ook niet snel een reden vormen om in te grijpen. Een reden om in een dergelijk topic een reactie als "Gokje, Azerty?" weg te halen is dat de vorm niet erg constructief is: het komt over als een losse flodder (zie bv ook ljarutten in "RMA levert 2600XT als vervanging 6800GT,..." waarin ongeveer hetzelfde plaatsvond incl. een trollerige verbastering van de naam) en het herbergt het risico dat een best interessante discussie vervalt tot een ervaringentopic over een specifieke winkel wat erg jammer zou zijn.
quote:
En als het de betreffende winkel is staat er ook een duidelijk advies in.
Dit haalde ik er bij een eerste lezing absoluut niet uit. Het leek vooral bedoeld om <vul hier uw niet-zo-favo shop in> (negatief) te pitchen.

In je edit geef je zelf al aan hoe het ook kan: de shopnaam wel noemen, maar in een constructieve vorm en om een illustratief voorbeeld te onderbouwen met nadruk op het inhoudelijke punt en minder op de shop. Ik kan geen garanties geven, maar in zo'n geval is de kans op ingrijpen een stuk minder :)

Ik heb Orion84 ook nog even gevraagd te reageren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:08

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
Cyberpope schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:11:
Cyberpope in "Webwinkel wil verzendkosten RMA laten be..."

Nu had ik de aanname dat in dit forum gewoon de namen van winkels genoemd mogen worden. En als het de betreffende winkel is staat er ook een duidelijk advies in. Dat en als het niet die betreffende winkel is, kan dat advies ook bij de betreffende winkel geplaatst worden.

Of moeten we ook in dit forum weer allemaal suggestief gaan doen?

Wellicht had ik wel ipv

Azerty, zeker.

Moeten zetten:

Ik heb eenzelfde ervaring met Azerty gehad, die dit tot beleid heeft verheven. Als het die winkel is kan ik je het volgende adviseren???
Op die manier was het, zoals Rukapul al uitlegt, een stuk beter geweest ja :)

Dan is het gewoon een behulpzame post van een 'ervaringsdeskundige'. Zoals je het nu postte was het meer een wat hatelijke reactie richting Azerty. Zo van: "Ik heb slechte ervaringen met Azerty, dus het zal hier ook wel weer Azerty zijn die lastig doet." En dat soort speculaties kunnen een topic nogal verstoren, vandaar dat ik even ingreep :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Oke, duidelijk. Het is niet het noemen van de naam, maar de wijze waarop en de gebrekkige onderbouwing daarbij. Dat haalde ik niet meteen uit de push-message. Maar het is nu duidelijk.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 31-05 16:55
quote:
Freakster86 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:20:
Deel 3 is net open en nu al is er 2 keer bijzonder hard ingegrepen. :F

Een aanbieding van een telefoon waarbij de poster kort wat relevante informatie opsomt, wordt zonder pardon verwijderd en de korte discussie over de bol.com aanbieding wordt afgekapt en compleet naar de prullenbak verwezen. Overhaastig wordt ook nog eens de referral link die de poster uit de pricewatch heeft gehaald ook nog eens verwijderd.

Sorry, maar deze gang van zaken is echt overdreven en buiten alle proporties. Hebben de mods vannacht niet goed geslapen ofzo? Ik snap werkelijk waar dit beleid niet meer. Als ik de OP lees dan zie ik niet in wat hier nou fout is.
  • De telefoon is een prachtige aanbieding. Het kleine beetje extra informatie over de telefoon voorkomt juist onnodige reacties en toppicreports. Daarnaast is het gewoon aanbieding gerelateerd.
  • De referral link is er een van jullie zelf. Later wordt dan wel ingezien dat deze overhaastig is verwijderd, maar misschien eerst even rustig ademhalen zonder overal meteen mod breaks tussen te gooien?
  • De WD schijf is een interessante aanbieding op 2 vlakken. Als externe oplossing, maar ook intern. Een korte discussie over deze aanbieding is hier onvermijdelijk omdat het veel mensen aanspreekt.
:-( ;w
Wat buiten proporties is, is dat we met 4 man een continudienst moeten draaien om dat topic enigszins leefbaar te houden. Dit :
http://tweakers.net/ext/f/QtqvyDYByXm23d2DeFf3No15/full.png
is compleet van de zotte. Wij werken ons in deze topics een slag in de rondte voor jullie goedkope muizen, gratis turkse pizza's en korting bij de Saturn. Ik zou de toonhoogte en verontwaardiging in je post maar twee octaven lager zetten, we kunnen natuurlijk altijd besluiten dat het genoeg is geweest en dat we ermee stoppen. Want wij hebben ook wel iets beters te doen dan de drek uit dat topic filteren. :(

* zeef out!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
quote:
gambieter schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 16:43:
[modbreak]
Dit is geen robostofzuiger topic, als jullie dat willen bespreken svp elders.[/]
:?
Nee, China shopping, maar daar verkopen ze ook (robot)stofzuigers, dus dat kan in die context dan toch gewoon besproken worden...? Opmerkingen van Nikeo leken mij wel legitiem (ik zit met dezelfde vraag m.b.t. duurzaamheid van de Chinese modellen).

Edit: of er moet na 14:15 uur een diepgaande discussie geweest zijn over robotzuigers die weer is verwijderd, dat heb ik dan gemist...

[Voor 14% gewijzigd door ralph075 op 09-07-2016 17:28]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jesse111
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 30-05 14:45
quote:
gambieter schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 18:22:
Heel simpel: dit topic gaat over het shoppen, NIET over de artikelen zelf. Dus niet wat de verschillen zijn, wat voor borsteltjes je gebruikt, etc.
Zou het modteam misschien dan een apart topic kunnen aanmaken voor "productdiscussie China" bijvoorbeeld en de link onderin de topicwarning zetten? Hierin kan je bijvoorbeeld advies vragen over producten en wat je het beste kan kopen (naar mijn idee is zo'n algemeen topic er nog niet).

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
quote:
gambieter schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 18:22:
Heel simpel: dit topic gaat over het shoppen, NIET over de artikelen zelf. Dus niet wat de verschillen zijn, wat voor borsteltjes je gebruikt, etc.
Dit is dus een van de redenen waarom ik op dit forum ook liever niet meer kom... Die constante drang om voor iedere post een nieuw topic te moeten hebben... Wat mij betreft echt onzin en beleid dat los gelaten moet worden.

"Ja die discussie voer je maar in [vul topic in]"

Nee die discussie voer ik niet meer, ik blijf wel weg.

[Voor 10% gewijzigd door Verstekbakker op 09-07-2016 23:41]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
quote:
gambieter schreef op zondag 10 juli 2016 @ 00:11:
Tja, dit is geen Twitter waar je je post maar dumpt en hoopt dat het uiteindelijk op de juiste plek terechtkomt. Je ziet nu dat een topic over de shopping aspecten wordt overgenomen door robosofzuigers, powerbanks etc die daar niet thuis horen.

Er hoef niet overal een apart topic voor te zijn, maar het moet wel op een nuttige plek zijn en mensen moeten ook teruglezen ipv de grote topics te gebruiken om vraagjes te dumpen.

[...]

Nee, het is niet de bedoeling om een groot dumptopic voor dergelijke dingen te maken, dan krijgen we alleen hetzelfde probleem in een ander topic. Als men het over robostofzuigers wil hebben, dan in een topic over robostofzuigers, niet samen met powerbanks, beanbags etc :)

Uberhaupt is het Shopping Forum niet bedoeld voor aankoopadviesvragen. Om te voorkomen dat Algemene Zaken wordt overstroomd met aparte topics van iedereen die iets wil kopen, zijn we intern aan het overleggen hoe we dit kunnen structureren zodat het gefaciliteerd kan worden, zonder grote dumptopics. Maar daar is nog geen besluit over genomen :)
Leg mij eens uit wat het probleem is van een dagje of twee inhoudelijke discussie over een stofzuiger die bij de Chinees wordt verkocht? Een dag later is er weer een ander product en dan weer een ander en dan ... Geen betere manier om inzicht te krijgen in hoe het bij shoppen bij de Chinees werkt.

Ik zie daar het probleem niet van... Waar ik wel het probleem van zie, dat is die onzinnige drang om alles maar in een apart topic te moeten doen. Dat zie je niet alleen hier, maar ook in andere onderdelen van GoT. Steeds meer plekken zie ik dan dat dit soort onzin speelt en dan heb ik al geen zin meer om iemand een antwoord te geven op een vraag of om een vraag te stellen, omdat ik dan het gezeik moet aanhoren dat het elders hoort.

Ik bestel al zo lang in China, ik heb zo ontzettend veel spullen geprobeerd, denk jij dat ik voor alle verschillende soorten spullen die ik hier heb liggen een apart topic ga volgen? Nee, dat ga ik echt niet doen. Ik vind het leuk om mensen te helpen met de ervaringen die ik heb, maar niet op deze manier. Heel jammer voor de gebruikers en de enige die er dan van kan genieten is de control freak die alles maar netjes in hokjes ziet onderverdeeld. Overdaad schaadt, dat geldt niet alleen voor diepgang over stofzuigers, maar ook voor jullie hokjes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
quote:
gambieter schreef op zondag 10 juli 2016 @ 20:53:
Laat het maar weten als je constructieve feedback hebt, met wat je nu zegt kunnen we niets :)
Nee dat weet ik dat je er niks mee kunt. Uit mijn verhaal is genoeg constructiefs te halen, maar als het niet kant en klaar voor je wordt opgesteld dan haak je af?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik roep dat het continue verwijzen naar "het grote topic" de boel onoverzichtelijk maakt. Waar haal jij kut vandaan?

En lekker makkelijk dat ik dan maar het andere uiterste wil, wat is dat voor kortzichtige flauwekul weer. Ik zeg dat je niet zo moeilijk moet doen over een pagina of twee vol stofzuigers en ervaringen, dat is precies waar mensen voor komen. Die lui willen niet meteen de ins en outs van stofzuigers weten, dan gaan ze uit zichzelf wel ergens anders vragen. Of de gebruikers gaan uit zichzelf zeggen, goh het is makkelijker om de mensen van het grote topic te vragen, die weten dat veel beter dan wij algemene shoppers.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:43
Wat was er off topic aan mijn reply in Coolblue stort aankoopbedrag niet terug ?
Geef aan dat mij ongeveer hetzelfde is gebeurd, en ook hoe ik mijn geld sneller heb terug gekregen.
Verder nog tips om het op te lossen.
En dat was allemaal offtopic ?
Of komen de reclame inkomsten anders in gevaar ofzo ?

[Voor 9% gewijzigd door Wobcat op 11-06-2017 12:08]

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:38
Ik snap werkelijk niet dat je zo maar zijdelingse, maar hier en daar waardevolle informatie zomaar trashed :N

Het gaat om het grote plaatje. Nu verziek je elke mogelijkheid tot open discussie door alles plat te censureren, blijft dynalogic volledig buiten schot, staat Coolblue er niet goed op en heb je een pointless topic overgehouden, want meer dan elkaar herhalen "je hebt niks te maken met blablabla alleen met de verkoper, en die moet je blablabla" mag er nu in het topic dus niet meer staan
Chapeau!

Dat verhaaltje kent inmiddels iedereen nu wel.
Vreselijk zeg dit sturende gedoe :(

[Voor 3% gewijzigd door paQ op 11-06-2017 13:26]

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:43
Ik gaf in mijn verwijderde reply o.a. de tip om via thuiswinkel.org een klacht in te dienen, ts doet dat en krijgt t wel zo ongeveer voor elkaar.
Maar blijkbaar moest mijn verhaal compleet getrashed worden en was t compleet offtopic. Dit
soort strakke moderatie weerhoudt mij ervan om in de toekomst uitgebreid een hulpvaardig bericht neer te zetten, verspilde moeite blijkbaar. Doel bereikt heren moderator, lekker rustig.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Tot mijn stomme verbazing werd ineens een berichtje van ondergetekende uit het China shopping topic verwijderd omdat ik een kritische opmerking maakte over PDM van Banggood. :?

Wat is dat nou weer voor iets raars?

Het is gewoon een regeling van Banggood, dat PDM, om tegen een luttel bedrag extra, te garanderen dat je geen BTW/invoerrechten zou hoeven te betalen.
M.a.w. zij (=BG) kopen, met al die extra inkomsten, de kans op belastingbetaling door de consument, af. En mocht iemand belasting moeten betalen op een >22 euro product, dan betaalt BG dat bedrag terug.

M.a.w. het is geen belastingontduiking, maar een financiële dienst/verzekering, waarmee een (eventuele) BTW toeslag, gefinancierd wordt.
De hele financiële wereld zit zelf zo krom in elkaar dat men overal regels bedenkt en vervolgens weer procedures verzint om die regeltjes zo voordelig mogelijk te benutten.
Wat dat betreft is het geen belastingontduiking, maar belastingontwijking! En dat is volkomen legaal in de EU. De hele financiële wereld draait op dat principe!

Dus laten we alsjeblieft niet zo krampachtig doen, maar gewoon de dingen bij naam noemen. Er is niets onwettelijks of illegaals aan om de door een hele grote Chinese online markplaats aangeboden regeling, te benutten.

Mooie Plaatjes   

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:08

The Inquisitor

Greetings weaklings

Het is helemaal geen belastingontduiking het is gewoon een verzekering.

Er wordt maar een heel klein aantal van de pakketjes onderschept, de overigen gaan er doorheen. Als iedereen die een bestelling doet boven de 22 euro de PDM erbij neemt van 1 a 2 euro, dan loopt de pot aardig vol met geld. Als dan dat ene pakketje per 1000 (verzonnen statistieken) eruit wordt gehaald, kunnen de kosten vergoed worden door Banggood uit het collectieve potje waaraan alle PDM mensen hebben meebetaald.

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4K | aWatch s5 | Sonos | Hue | PS4 PRO & PSVR

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

quote:
dfrenner schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:43:
[...]

Ik vraag mij eigenlijk alleen af hoe dit nu precies zit...
Wat is het idee erachter en hoe doen ze het?

Ik lees nu dat het eigenlijk ook belastingontduiking is, maar leg dan even precies uit hoe het zit en wat Banggood precies doet met deze methode.

Nu is het nog steeds niet helder hoe het precies zit. Ik lees dat mensen hier roepen dat het belastingontduiking is, maar zonder onderbouwing is dat toch niets waard?

Ik hoef geen discussie erover, maar wil gewoon weten hoe het zit, Banggood zal dat zelf niet uitleggen, die zeggen dat ze zelf de kosten voldoen. Maar dat geloof ik echt niet.
Er is een groot verschil tussen belastingontduiking versus belastingontwijking.
Het eerste is een economisch delict, het tweede is iets wat met z'n allen massaal doen! Er zijn op allerlei gebieden talloze regelingen om zo min mogelijk belastingen te betalen! Dat varieert van leaseauto/bijtellingsregelingen tot aan teruggave van BTW op zonnepanelen door particulieren. En ja, ook grote multinationals doen dit vaak met Nederland als spil.
Zie ook: ehtweak in "Shopping Forum - Feedbacktopic"

Dus nogmaals @Yorinn het is geen belastingontduiking; dat PDM gebeuren.

Mooie Plaatjes   

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13:41

Kiswum

Gadget reviewer

Naar mijn weten is er geen systeem waarbij je als consument vooraf aangifte kan doen. De enige die dat kan en mag, is de verzender. Als zij vooraf geen aangifte doen van de goederen, dan kan het zijn dat je pakket er tussenuit wordt gehaald. Op dat moment is het de verantwoordelijkheid van de consument om de kosten te betalen.

Een jaar of twee geleden heb ik hierover uitvoerig gesproken met een medewerker van De Belastingdienst (Heerlen uit mijn hoofd).
Daarbij heb ik gesproken over import kosten, waaraan facturen moeten voldoen, de wijze waarop zij de berekeningen maken (geen verzendkosten op de factuur staat gelijk aan geschatte verzendkosten van +/- €90,- waar je ook BTW over zal betalen). Tevens heb ik gevraagd of je vooraf ook aangifte kan doen zodat je pakketje direct wordt doorgestuurd zover te moeten wachten op een bericht van de Douane.

Het enige dat de consument kan doen is afwachten. Voor zover ik weet is er geen formulier die je achteraf kan invullen om de Belasting alsnog te betalen als de Douane je pakketje niet heeft onderschept of verkeerd heeft beoordeeld.

Naar mijn idee is PDM dus een manier van verzenden inclusief een verzekering om de kosten achteraf vergoed te krijgen.

Sluit je aan bij de grootste NL Xiaomi Facebook groep.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

quote:
Dirk schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:15:
Je betaalt de verzender voor een verzekering dat je geen importkosten hoeft te betalen.
Ja.
quote:
Deze kosten zijn verplicht en kun je alleen ontwijken door (als verzender) valse informatie op te geven.
Nee. En daar doe je een verkeerde veronderstelling.
Wie zegt dat de verzender valse informatie opgeeft?
Zo ontving ik recentelijk diverse zendingen van BG, met als extra 'verzekering' de PDM verzendmethode. En de pakketten hadden keurig de correcte waardes in $ er op staan. En ja, dat zat boven de 22 euro.
En nee, ik hoefde geen additionele inklaringskosten en/of BTW te betalen.

In het geval dat je wel inklaringskosten + BTW moet betalen, claim je dat bedrag bij die 'verzekering' van BG en krijg je dat bedrag uitbetaald. Daar is niks illegaals aan.
De ontvanger (!), en daar gaat het hier om, doet niks illegaals, want die heeft immers geen tot weinig invloed op het logistieke traject van zijn bestellingen vanuit China richting de EU. Het is (eventueel) de verzender die iets al dan niet iets toelaatbaars doet/nalaat. NIET de ontvanger/besteller!
quote:
Hoe is dat geen belastingontduiking?
Niet dus. Er zijn veel meer van dit soort constructies, waarbij je je verzekert tegen additionele kosten en de totale pot van de bedragen die binnenkomen, is voldoende om eventuele additionele kosten te dekken.
Nogmaals, dat heet ~ontwijking. En zoals al eerder vermeld, dat gebeurt op talloze manieren in het dagelijkse leven en is volkomen legaal.
Of het wenselijk is, is een heel ander verhaal! Maar dat geldt voor wel meer zaken. :X

Als tweakers dan zo moralistisch wenst te zijn, dan moeten er veel meer zaken onbesproken blijven. Laat staan dat we überhaupt nog iets in China, buiten de reguliere importkanalen om, mogen/moeten bestellen. :F

Mooie Plaatjes   

• kanem0chi
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 01-06 11:27
quote:
Je betaalt de verzender voor een verzekering dat je geen importkosten hoeft te betalen. Deze kosten zijn verplicht en kun je alleen ontwijken door (als verzender) valse informatie op te geven. Hoe is dat geen belastingontduiking?
Hoi Dirk,

Jammer dat je mijn mail niet heb beantwoord, ik heb dit namelijk nagevraagd bij de overheid die een duidelijk antwoord geeft: https://www.facebook.com/...st/posts/1510982212272104

"Hallo Martijn, je hebt dan inderdaad de btw bij invoer betaald over het product. Dat je dit later terugkrijgt vanwege een ‘verzekering’, is iets tussen jou en de webshop. ^GM"

Probleem opgelost. Zullen we nu weer verder gaan met het shoppen uit China? :)

Oh, @Dirk Zou het fijn vinden als je mijn FP reactie wilt aanpassen zodat correcte informatie niet gecensureerd wordt. :)

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Volgens mij is het duidelijk. Wij Tweakers doen (op dit gebied) niets dat tegen de wet is.

Het verbod is dus mogelijk op basis van een onderbuik gevoel opgelegd. Op basis van onze reacties lijkt het me verstandig dat de redactie de feiten bekijken (opzoeken) en PDM gewoon netjes toestaat in alle topics. Wij, gebruikers moeten ervoor zorgen dat we nu niet continu ongewenst reclame maken voor BG en het slechts noemen als het noodzakelijk is vanuit de Shopping en leveringen topics.

@dfrenner, ik geef je hierin gelijk. Het is niet de Belastingdienst die de kosten bepaald, maar de vervoerder.

[Voor 10% gewijzigd door Kiswum op 13-07-2017 19:20]

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
quote:
ehtweak schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:56:
[...]

Er is een groot verschil tussen belastingontduiking versus belastingontwijking.
Het eerste is een economisch delict, het tweede is iets wat met z'n allen massaal doen! Er zijn op allerlei gebieden talloze regelingen om zo min mogelijk belastingen te betalen! Dat varieert van leaseauto/bijtellingsregelingen tot aan teruggave van BTW op zonnepanelen door particulieren. En ja, ook grote multinationals doen dit vaak met Nederland als spil.
Zie ook: ehtweak in "Shopping Forum - Feedbacktopic"

Dus nogmaals @Yorinn het is geen belastingontduiking; dat PDM gebeuren.
Ik heb het ook nergens (bewust) belastingontduiking genoemd, alleen belastingontwijking. Dit staat ook zo in de TW vermeld van het China-shopping topic.

Verder gaan we dit voor nu intern bespreken en komen we er nog op terug.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
offtopic:
Ja, ja ik weet het dubbelpost. :+

Discussiëren over importverzekeringen (Banggood's PDM) wordt toegestaan. Zoals @Kiswum ook al zei, is het niet de bedoeling om nu gelijk het hele topic onder te spammen hiermee, maar houd het netjes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Bedankt voor de terugkoppeling @Yorinn, het is prettig dat jullie eruit zijn gekomen! Het is nog beter dat we nu op een goede manier verder kunnen gaan met het geven van tips voor dit soort verzekeringen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kanem0chi
  • Laatst online: 01-06 11:27
quote:
Kiswum schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 00:20:
Bedankt voor de terugkoppeling @Yorinn, het is prettig dat jullie eruit zijn gekomen! Het is nog beter dat we nu op een goede manier verder kunnen gaan met het geven van tips voor dit soort verzekeringen.
Ah, goed om te lezen!

@Dirk, kunnen we dan ook weer mijn FP reactie aanpassen? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Het is niet voor niets dat je nu al zo'n 13,50 betaald aan de vervoerder, omdat hij/zij het pakketje heeft beoordeeld. Daar komt de BTW nog bij.
Stel je voor dat ze elk pakketje openen, dan mogen ze een hoop personeel extra aannemen om de waarde te laten beoordelen en te laten matchen met de factuur. Op zich wel goed voor de werkgelegenheid, maar importeren gaat dan erg duur worden voor alle producten buiten de EU, ook de goederen die je hier gewoon in Nederland koopt (die worden namelijk niet in Nederland geproduceerd ;)).

Gelukkig is dat dus niet het geval.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 21:23
quote:
Dirk schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:28:
[...]

Die importkosten zouden altijd geëist moeten worden (uitgaande van minimum bedragen), met zo'n verzekering kun je er vanuit gaan dat de verzender er alles aan doet dat ze toch niet geëist worden.
Maar de douane kiest er bewust voor om zich helemaal niet te bemoeien met deze pakketjes. In eigen woorden gedogen (exacte woorden mederwerker belastingdienst) zij de vervoerders en hun verschillende methodes.

Er is geen manier om dergelijke goederen aan te geven.
quote:
Danny.G schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:38:
[...]

Het is maar goed dat ze niet altijd geëist zouden worden, want dat zou enorm veel papierwerk voor de douane zijn. Lang niet elk pakketje wordt opengemaakt of nader bekeken, dat neemt gewoon veel te veel tijd in beslag. Het zijn of steekproeven of de opvallende dingen worden eruit gehaald. Met die gedachte kan je het hele China-shopping topic wel dichtgooien want bijna elk pakje dat ik binnenkrijg, heeft een andere waarde dan het originele aankoopbedrag. :P

Anyhow; fijn dat het nu mag.
Die steekproeven doet de vervoerder op eigen initiatief. Voor DHL is het een verdienmodel geworden. PostNL doet idd steekproeven.

De belastingdienst/douane doet hier helemaal niets mee.

Als de belastingdienst zelf zich er niet zo druk om maakt, waarom wij dan wel?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:42

PcDealer

HP ftw \o/

Sinds wanneer worden vraagtopics gesloten omdat er juridische praat aan de dag wordt gelegd?
Meningsverschil met klant, wat nu?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
quote:
PcDealer schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:56:
Sinds wanneer worden vraagtopics gesloten omdat er juridische praat aan de dag wordt gelegd?
Meningsverschil met klant, wat nu?
Sinds het een zakelijk geschil is en de klant wordt uitgescholden en uitgelachen? Verder komt er niets uit en komen er alleen meningen voorbij. Daar heeft de TS, in theorie, ook niets aan.

Zat inderdaad fout hierin. Topic is weer open met als mededeling dat er gelet moet worden op het het het schelden op de klant van TS.

[Voor 13% gewijzigd door Yorinn op 23-07-2017 22:50]

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:06

Perkouw

Moderator General Chat
@PcDealer Bij dit topic is het wel raak hé?

Topic had ik aanvankelijk dicht gegooid vanwege het eerdere gemoddergooi naar elkaar en vervolgens de TS die een andere kwestie aanboort. Mij leek het verstandiger om dan te wachten op een update van de TS.

Maar.....ik zit er soms iets te scherp bovenop. Het topic heb ik dan ook weer heropend en de TS hier even op gewezen zoals je kunt lezen in het topic. Dank voor je feedback. :)

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 29-05 15:36
quote:
Yorinn schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:16:
[...]

Die discussie liep al sinds eind april niet meer. Gisteravond is daar alleen een (soort van) shopreview bijgekomen door een nieuwe user. Gezien er daarvoor andere methoden zijn en de discussie al bijna een half jaar stil ligt kon er wat mij betreft een slotje op.
Sorry. Het was mij ontgaan dat dit een kick was van een ouder topic.

• f.v.b
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20:44
quote:
Bugs3 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:46:
[...]

Ik mis de optie:

* :z Maakt me geen ruk uit!

;)
Dan pas je de "Futurama - I Have No Strong Feelings One Way or the Other" tactiek toe. Stem op de keuze met het minst aantal stemmen.

Zie het aantal up- en down-votes bij het volgende YouTube filmpje:

YouTube: Futurama - I Have No Strong Feelings One Way or the Other

(Het was leuker toen je nog het exacte aantal stemmen kon zien)

Don't erase all files?
[Yes]   [No]

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14:44
Nu met de nieuwe verzendoptie European Railroad is het denk ik voor sommige China shoppers interessant te weten wat de doorlooptijd is van die transportmethode.
Neemt niet weg dat ik me kan voorstellen dat die stoom aan updates storend is voor mensen die gewoon leuke deals willen vinden...

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Gezien de vraag naar een levertijdentopic, is deze te vinden via China-shopping levertijdentopic. Alles over levertijden, verzendmethodes enz. (bij verzending uit China) mogen daarheen.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
quote:
ralph075 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:50:
[...]

Ehm... en daarom is het "[Ervaringen] China shopping"-topic gesloten? Ik weet niet of dat helemaal de insteek was....
Topic is weer open, had de verkeerde "Verstuur"-knop gebruikt. O-)

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:51

Mavamaarten

Omdat het kan!

quote:
schumi2004 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:18:
[...]

Ben benieuwd, dat ziet er net uit dat tasje ;)

Waarom is er geen topic waarin we dit soort dingen kunnen showen cq vragen?
Mee eens! Ik vind het persoonlijk heel jammer dat aankoopadvies niet toegestaan is in dit topic. Dat is toch net het leuke aan chinashopping?

http://github.com/mavamaarten | http://maarten.vg | Android developer

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
quote:
Mavamaarten schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:22:
[...]

Mee eens! Ik vind het persoonlijk heel jammer dat aankoopadvies niet toegestaan is in dit topic. Dat is toch net het leuke aan chinashopping?
quote:
schumi2004 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:18:
[...]

Ben benieuwd, dat ziet er net uit dat tasje ;)

Waarom is er geen topic waarin we dit soort dingen kunnen showen cq vragen?
Op zijn minst dat je anderen kan voorzien van kooptips, als je zelf op iets leuks gestuit bent tijdens China shopping.

Aankoopadvies is misschien handiger in een separaat draadje.

Of een nieuw draadje beginnen: "China Shopping kooptips"

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
quote:
Pyramiden schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:56:
@Yorinn
Ik weet niet of dit de beste plek is om deze vraag te stellen, maar klopt de modbreak in het China Shopping topic over die oortjes wel?

Mits het bulk OEM oortjes zijn die zowel met AKG logo als non-branded bij Samsung telefoon verkocht worden dan is het toch geen namaak? Net als dat een HP whitelabel harde schijf geen namaak van de originele Western Digital is?
Ik vind het een (donker)grijs gebied. Daarom heb ik de discussie ook stopgezet erover. Voor zover ik het kan zien zijn de oordoppen namaak.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: september 2012
quote:
douwe.nl schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:46:
[mbr]*knip* En alsnog valt het onder aankoopadvies. Vragen of iemand ervaring heeft met bepaalde producten is dan ook niet de bedoeling.[/]
Maar als er naar ervaringen met bestelde sokken gevraagd wordt is dit geen probleem ?

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
quote:
Iva Wonderbush schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:55:
[...]

@Yorinn ik tag jou omdat ik niet weet wie dit gedaan heeft, ik wijs dus geen vinger maar wil wel graag een mod taggen :)

Ik deelde mijn ervaring en gaf advies omdat het leek alsof de OP dezelfde situatie meemaakt en persoonlijk zou ik dat prettig vinden omdat je dan ziet dat het ook gewoon een foutje kan zijn en dat je niet gelijk je pakketje kwijt bent. En wat blijkt; het is dus ook hetzelfde situatie.

Gewoon je ervaring neer klakken is off-topic en ongewenst, snap ik, duidelijk. Maar dat deed ik niet, en tussendoor zie ik dus ook andere posts dat hetzelfde doen zoals ik en die blijven staan.

De OP zelf heeft hierom gevraagd:

[...]

Graag dus als het kan mijn post weer terugzetten.
Ik heb deze post even verplaatst richting het juiste topic, gezien feedback op moderaties in Bol bestelling track en trace geeft aan bezorgt, onjuist ook gewoon offtopic zijn.

Ik zie nergens tussen mijn modbreak en jouw post een andere eigen ervaring.

Je geeft ook aan dat je ook advies geeft in je post, maar met alleen onderstaande als advies NAAST je eigen ervaring, komen we ook niet ver, gezien dat al verschillende keren gemeld is;
quote:
Wacht even geduldig een dagje af, waarschijnlijk komt je pakket vanavond.
Ik zal je post dan ook niet terugplaatsen in het topic.

PS. Je kan zie wie je post als laatst gewijzigd heeft, aan de tekst onderaan een post.
Yorinn wijzigde deze reactie 05-09-2018 12:44 (101%) bijvoorbeeld bij jouw post.

[Voor 22% gewijzigd door Yorinn op 05-09-2018 13:07]

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20:47
Is het misschien een goed idee om met het oog op de komende feestdagen een topic te openen dat specifiek is voor aanbiedingen van kinderspeelgoed? Zelf koop ik door het jaar heen meestal al in de aanbieding de dingen waarvan ik weet dat mijn dochter het heel leuk gaat vinden. Zo kan een Sinterklaascadeau al in juni gekocht zijn en een verjaarscadeau ook maanden van te voren, om maar wat te noemen. Dat kan zomaar een heleboel geld schelen, dan wanneer je wacht tot je het echt nodig hebt.

Amazon, Bol, Intertoys en co. hebben geregeld mooie aanbiedingen wat betreft speeldgoed. Misschien handig voor alle vaders en moeders hier op Tweakers om speelgoed tot een jaar of 14 te verzamelen in 1 topic?

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Brammos85 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:04:
[...]

Overstappen is een logisch gevolg van het faillisement. Lijkt me niet meer dan normaal dat mensen het daar over willen hebben. Wat zou het uitmaken dat dit hier besproken wordt? Lees je topicwarning eens. Staat alleen wat er NIET mag. Waarom toch altijd die ellende hier...
Omdat dat niets met het faillissement van EF te maken heeft.

Wij hoeven niet allemaal van iedereen te weten naar wie ze zijn overgestapt tegen welke tarieven. Dat is hetzelfde als de "ik ook"-reacties in het begin met wie ook een zelfde mail heeft gehad of ook zijn geld heeft gestorneerd.

Het is gewoon niet interessant voor anderen en wordt daardoor alleen maar een opsomtopic ipv. dat er discussies komen. Dat is niet veel anders dan andere faillissementstopics op Tweakers.

Ps. Ik heb je bericht vanuit Afhandeling faillissement EnergieFlex verplaatst, gezien het hier beter past dan daar. ;)

[Voor 11% gewijzigd door Yorinn op 02-11-2018 15:10]

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Brammos85 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:11:
[...]

Volledig niet mee eens. Er wordt veel besproken over de situatie met het overstappen naar een andere energiemaatschappij. Dit kan weleens tricky zijn. Bovendien wordt aangegeven hoe je zelf je welkomstpremie nog hoger zou kunnen krijgen en welke partijen evt. interessant zouden zijn voor overstap. Wie is 'WIJ' trouwens in jouw verhaal?
Maar dat is toch compleet generiek voor eender wie overstapt, of dat nou een ex-EnergieFlex klant is, of dat iemand van de Nuon wil overstappen naar wat anders. Die discussie heeft gewoon niks met het faillissement an sich te maken.

Als een computer webshop failliet gaat, gaan we toch ook niet met z'n allen zitten posten over waar we onze videokaart nu dan maar gaan bestellen?

Kijk, als er specifieke haken en ogen zitten aan het overstappen vanaf een failliete aanbieder, dan lijkt me dat interessante info, maar algemene posts over "ik ben overstapt naar X", aanbieder Y heeft nu een toffe welkomstbonus. Dat voegt gewoon niets toe aan de discussie over het faillissement en is dus gewoon off-topic.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam :P

Aangezien het hier gaat over het faillissement van Energieflex en afhandeling daarvan, vind ik het niet zo gek om dit te bespreken. Helemaal gezien het feit dat wij allemaal verplicht klant zijn gemaakt bij Innova, de meeste mensen daar weg willen én er nog steeds onduidelijkheid bestaat over wat er in deze tussenperiode nu mogelijk is. Dit is toch allemaal gewoon onderdeel van de afhandeling? Dan is het toch ook niet zo gek dat dat besproken wordt?

edit:
even voor de duidelijkheid, mijn reactie is verplaatst uit een ander topic en heeft niks te maken met de reactie van Orion84 of van anderen die hierboven staan.

[Voor 15% gewijzigd door temp00 op 05-11-2018 15:10]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 3700X, 16GB @ 3600cl16, A2000 1TB, RTX 2070 Super, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

• D3LTA
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01-06 13:55
Yorinn schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:08:
[mbr] Ik zie wéér een lading "ik ook"-reacties langskomen. Het is voor ons niet interessant of een stornering of incassoblokkade gelukt is. Om die reden heb ik een aantal reacties verwijderd. [/]
Met alle respect natuurlijk, maar volgt u de topic wel?

Ik begrijp uw reactie maar voor de mensen die in deze afhandeling zitten zijn die reacties wel van belang, sommige mensen zitten voor een hoog bedrag in een situatie waar ze niet om gevraagd hebben en weten niet wat ze beste kunnen doen.

ik begrijp dat u de berichten niet als een toegevoegde waarde ziet, maar het lijkt me dat we hier zitten om elkaar te helpen.. en een goede keuze te maken bv ervaringen van een ander... ook al lijken deze berichten dan geen toegevoegde waarde te hebben.

• D3LTA
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01-06 13:55
Señor Sjon schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:26:
Dat komt omdat, net als bij acties en aanbiedingen, het niet heel nuttig is om allerlei 'ik ook' berichten te lezen. Dan kan je nog beter een poll aanmaken.
volgens mij leg ik toch echt net uit waarom een "ik ook"post wel degelijk van iemand van belang kan zijn gezien het onderwerp waar we over praten?

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:31
"zullen we het modereren aan de mods overlaten"

Leuke opmerking.. maar totaal niet relevant. Ik geef mijn mening! over het gehalte aan forum juristen, die roepen dat dingen feiten zijn zonder onderbouwing. Ik vraag om feiten, maar dat is gelijk "proberen te modereren"?

Dat was zeker niet mijn bedoeling, en ook redelijk kort de bocht

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Carnoustie
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 22:38
Ik begin me zo langzamerhand ernstig af te vragen of we op het forum (specifiek het shoppingforum, maar het speelt denk ik wel breder) nog wel "Juridisch Advies"-topics moeten willen. Mij valt in ieder geval op dat die topics (zeker de laatste tijd, en ik vind het ook steeds erger worden) in een mum van tijd ontaarden in geschreeuw tussen de "pro-webshoppers" en de "pro-consumenters", waarin de "juridische waarheid" en het "nuttige, goede advies" aan de TS de eerste slachtoffers zijn. Iedereen kan een wettekst of een blogpost googlen, maar dat betekent nog niet dat je dan meteen weet wanneer en hoe bepaalde teksten te lezen. Aan mij, en ik neem aan ook wel meer forumleden, ontneemt het in ieder geval elke zin om nog te reageren: ik heb geen zin nog langer tijd in een serieuze reactie te steken als die toch alleen maar ondergesneeuwd raakt in stellingen van beide extremen, of me zelfs te moeten gaan "verdedigen" tegen iemand die een wettekst volkomen verkeerd uitlegt. Nu is dit voorbeeld even verzonnen, ik aarzel om specifieke voorbeelden te geven, omdat ik geen zin heb om toch in bepaalde discussies verzeild te raken. Laat ik anders ter illustratie een voorbeeld geven uit een niet-shoppingforum topic en niet door mij: Iemand meldt in een topic terloops dat in Nederland "ieder zijn eigen schade draagt", en krijgt vervolgens een hele storm met onzin over zich heen.
Nu wil ik niemand het recht ontnemen er allerlei onzinmeningen op na te houden en die voor mijn part ook op een forum te posten, maar het probleem is wel dat degelijke topics dus geen enkele waarde meer hebben: iemand met een kapotte wasmachine heeft er niets meer aan. De een roept "ik heb gelijk want wettekst zus", de ander "nee, luister naar mij want wettekst zo", "je hebt gewoon pech", tot aan "ontbinden, en alle kosten verhalen". Wat moet diegene met z'n wasmachine hier nu mee? Wat is nu "waar"? (en het meest cynische is nog dat het "juiste" antwoord er vaak niet eens bij staat...)

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
leekers schreef op zondag 16 december 2018 @ 06:20:
Is het tegenwoordig zomaar toegestaan om niet onderbouwde doelloze rants tegen winkel ketens te posten ?
Niet juridisch onderbouwd , rant , persoonlijke aanval welke regel niet overtreden en mods laten commentaar gewoon staan ?

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57417179

En ja inderdaad ik heb het commentaar gerapporteerd
Tuurlijk is dat niet de bedoeling. Maar om nu te verwachten dat we op een vroege zondagochtend binnen 5 minuten paraat staan is ook niet geheel realistisch.

• wittereus
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 16-01 16:32
Misschien is het een idee om het shopping forum te hernoemen naar 'Floppus weet raad' of 'Floppus juridische corner'. Het zou de lading beter dekken in ieder geval.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Zie: https://tweakers.net/shopreview/8428/amazon-punt-de.html

Dit is niet waar dit feedback topic voor bedoeld is ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20:48

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

?

Ik ben wel TS van het MP-topic in de HK, maar hier zijn @Yorinn en @Perkouw toch echt de baas. :)

Voor nu heb ik het plaatje uit de TS gesloopt en het topic gesloten. De locals kunnen het dan verder oplossen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Philflow schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:04:
[...]

Wat betreft de 'wij' kan ik je gelijk geven, hoewel Eglobal niet wil vertellen welke koerier het kwijt is.

Maar laat dan de wij weg. 'Pakket kwijt, geld kwijt', dat is de lading. Door " te vervangen door ' wordt het ook al duidelijk dat het geen directe quote is.

"Positiever maken" moet niet de doelstelling zijn. Iets moet de lading dekken. "Geen oplossing" is nogal een eufemisme.
Heb hem veranderd naar geen geld terug.

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 31-05 19:58

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Het noemen van namen is op zich niet verboden en in sommige gevallen ook nodig om te kunnen kijken naar de situatie. Bijvoorbeeld om de AV en processen te kunnen bediscussieren.

Wat we niet willen is dat topics de naam noemen met het doel naming en shaming of iets gedaan te krijgen vroeg in het proces waar een winkel dat anders niet zou doen.

Geen exacte wetenschap, maar ik denk dat de balans goed beheerd wordt.

Waar een winkel aangeeft de situatie te bekijken is het ook relevant voor de discussie. Wat zijn de overwegingen, was het een uitzondering die niet via een escalatieproces gevangen werd, hoe worden processen verbeterd.

Dit is een forum voor en door de community. Bedrijfsaccounts zijn er om discussie en community te ondersteunen, ze zijn er niet voor marketing of support. Die dingen kunnen een zijdelings effect hebben, maar moeten niet primaire inzet van bedrijfsaccounts zijn.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Hahn schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:48:
[...]

Wat is er precies vervelend aan? Ik vind het wel wat toevoegen eigenlijk.
Het is vervelend voor anderen dat er telkens posts zijn met alleen een link erin, in plaats van dat er meer informatie bij staat waar het precies over gaat. De laatste link gaat bijvoorbeeld naar een audiobestand waarin dus 50 verschillende winkels worden genoemd die niet meer bestaan. Dit wordt pas duidelijk als je de link hebt aangeklikt. Wat meer informatie erbij was dus wel wenselijk geweest.

Dit staat ook gewoon allemaal vermeld in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20:48

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Hahn schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:48:
[...]

Wat is er precies vervelend aan? Ik vind het wel wat toevoegen eigenlijk.
We zijn natuurlijk een discussieforum. Linken is prima, maar geef het zelf context en quote eventueel relevante stukken om je argumenten te onderbouwen. Nu is het alleen maar een link. Dan weten we nog niet veel meer.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• c-nan
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 15:49
Voor een aantal producten heb ik prijsalerts ingesteld, in een zeer korte tijd heb ik al 2x ‘false alarms’ gehad. Kan hier niet iets aan gedaan worden?

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 10-05 05:08

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Daar staat: "Wat onder geen beding wordt toegestaan is het forum gebruiken als breekijzer in een geschil. De ShopReview is de enige plek voor het delen van afgeronde ervaringen met een shop en SF is bedoeld voor het discussieren over interessante problemen/discussieonderwerpen. Topics die alleen bedoeld zijn om ervaringen te delen en/of als breekijzer in een geschil met een winkel zullen onherroepelijk worden verwijderd."

Dan kun je je afvragen of het simpel weg noemen van de naam geldt als 'het forum gebruiken als breekijzer in een geschil'. Ik vind persoonlijk van niet. Volgens mij is dat niet de intentie van TS. Ik zie dan ook niet in waarom de naam niet genoemd zou mogen worden.

Zo deed ik het zelf ook: Pakket kwijtgeraakt, geen geld terug van EglobalCentral

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
RodeStabilo schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:27:
[...]

Voor mij (en ik denk voor veel anderen ook) heel veel. Ik zou liever niet bij zo'n shop bestellen en zou dat daarom graag willen weten.

Ervanuitgaande dat de topicstarter de waarheid spreekt.
Het forum is niet bedoeld om webshops aan de schandpaal te nagelen. Als het alleen daarom gaat voegt de naam van de webshop niets toe.

Als TS en de webshop eruit zijn gekomen, kan TS natuurlijk nog wel een shopreview schrijven.

• paQ
Het gaat niet om nieuwsgierigheid. Ik zou niet weten waarom je Fikkie niet bij z’n naam mag noemen. Geheimzinnigheid om niets.

• paQ
Beat The Best in "Garantie geweigerd ivm missende sticker"

Hier precies hetzelfde verhaal. Toeval of niet, het geeft direct een compleet beeld, en de reden/onderbouwing is niets mis mee.
Als je de naam van de webshop kunt weglaten, dan kun je ook het product in kwestie weglaten, hoe ze zijn verzonden, enz enz...

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Yorinn schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 19:25:
Het voegt niets toe aan de vraagstelling van TS. Had TS de naam van de webshop wel genoemd, had ik die er ook uitgehaald. Er is in het topic al aangegeven dat de webshop in de PW staat en dus een shopreview kan ontvangen.
Het is dan niet erg consequent om het in dit eerder genoemde wel te laten staan nietwaar? het staat zelfs in de topititel.

Pakket kwijtgeraakt, geen geld terug van EglobalCentral

Jouw logica volgende is het ook niet echt relevant om die shopnaam te laten staan. Ik kan me niet voorstellen gezien het aantal reacties dat jullie dit als moderatie-team zouden hebben gemist.

[Voor 17% gewijzigd door Gunner op 08-11-2019 19:50]

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 10-05 05:08

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Yorinn schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:13:
[...]

Laat ik het anders stellen. Wat voegt de naam van de webshop toe in een vraagstuk als deze?

PS. Ik heb je post richting het feedbacktopic verplaatst, gezien die daar beter past.
Je lijkt een eigen interpretatie te maken dat het iets toe moet voegen aan het topic. Maar zo staat het niet in het beleid.

Het beleid noemt duidelijk 2 voorwaarden:
1. Topics die alleen bedoeld zijn om ervaringen te delen
2. en/of als breekijzer in een geschil met een winkel zullen onherroepelijk worden verwijderd.

Als ik jouw eigen regel vertaal maak je er eigenlijk van: de naam van de webshop moet geheim worden gehouden tenzij het iets toevoegt aan het topic. Maar los van dat dat niet in het beleid staat, waarom zou je de naam geheim moeten houden?

Genoeg Tweakers, zoals ik, die willen weten welke webshop op een dergelijke manier omgaat met haar klanten. Natuurlijk geloof ik niet klakkeloos alles wat TS zegt maar als ik dan zie dat dezelfde webshop meerdere klachten heeft over aftersales (zoals het geval is) dan trek ik toch mijn conclusies.

Ik denk zelfs dat je door het noemen van de naam de kans vergroot dat er binnen deze webshop wordt gekeken naar hun interne processen, want dat lijkt wel degelijk nodig te zijn.

Maar goed, ik heb inmiddels een berichtje naar TS gestuurd om dan maar te vragen welke webshop het was.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Supreme schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:50:
Het riekt sterk naar een principe kwestie(geen zin om toe te geven) die door de willekeur van dit beleid in andere topics bevestigd wordt. Jammer dit.
Ik zou het beleid prima vinden, als het dan tenminste nog consequent was. Helaas heb ik geen antwoord gekregen waarom in dat eerder genoemde topic het wel is blijven staan.

• SOTD
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
Yorinn schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:28:
[modbreak]Goed. Ik heb het één en ander aan reacties de Trashcan ingegooid.

Het benoemen van de webshop laten we nog achterwege totdat TS en webshop er samen uit zijn, zoals @_Dune_ ook al zei in _Dune_ in "Webwinkel beweert dat ik ander product heb ontvangen, wat nu"

Speculeren over welke webshop het gaat is niet de bedoeling in dit topic. Dit helpt TS niet verder met zijn probleem en kan er zelfs voor zorgen dat de verkeerde webshop(s) de schuld toegeworpen krijgen.

(Algemene) feedback op dit topic, en elk ander topic in SF, mag zoals gewoonlijk in Shopping Forum - Feedbacktopic. Hier is het offtopic en wordt het de TC ingegooid.[/]
Ik wilde net vragen wat de TC betekent uit de postwaarschuwing maar nu ik jouw reactie lees neem ik aan de trashcan? Is het niet gewoon handiger om gewoon trashcan te schrijven voor de niet zo doorgewinderde tweakers onder ons?

De TS mag pas de naam van het bedrijf zeggen als alles opgelost is? Zoals het er nu uitziet kan dat best lang duren, er is niets positiefs uit 2 telefoontjes en mailtjes over en weer gekomen, hoeveel meer had er moeten gebeuren om deze "misverstand" uit de wereld te helpen, de webshop is blijkbaar nogal stellig en zeker van zijn zaak. Stel dat dit nog steeds speelt over 3 maanden, blijft jullie "pas als het opgelost is en niet gebruikt wordt als pressie" gehandhaafd?

• SOTD
Yorinn schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:50:
[...]

Je leest het wel, maar doet vervolgens niets met die melding? Omdat ik in een goeie bui ben, heb ik je vraag toch maar richting het Feedback-topic verplaatst.

Maar zoals ook al eerder in het topic is aangegeven, zijn dit soort topics geen breekijzer voor geschillen. Tevens is het ook niet de bedoeling om uiteindelijk een heksenjacht te starten op de webwinkel en eventueel verdere stappen.

Verder heb ik de rest van mijn standpunten hierboven al (in andere reacties) genoemd.
Dan bof ik maar met dat je een goede bui hebt, ik wil denk ik niet weten hoe je slechte buien zijn op een doodnormale vraag. De ruimte voor speculatie is er alleen maar omdat de TS geen namen mag noemen. Ik was alleen benieuwd of we ooit de naam mogen gaan horen als er geen oplossing op termijn komt. Waarschijnlijk weet ik het antwoord maar had toch een beetje hoop.

Heksenjacht/breekijzer/pressiemiddel heb ik geen intentie toe (heb ook niet eens staan te speculeren zelfs) alhoewel ik wel begrijp waarom jullie de webshop (en of de TS) proberen te beschermen maar dat was dus niet mijn intentie zoals eerder gezegd.

NB. ik zie dat je de topicwaarschuwing zonder enige vermelding hebt aangepast, dank namens de niet doorgewinterde tweakers.

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 22:43
Had de andere reacties hier dan ook naartoe verplaatst.
Het benoemen van de webshop laten we nog achterwege totdat TS en webshop er samen uit zijn
Hoezo kan het dan ineens wel? Voegt het dan ineens wél iets toe aan de discussie?

📈 Voordelig indexbeleggen in aandelen --- Voordelig zelf beleggen op de beurs 💸

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18:45
En ondertussen maken tweakers accounts aan en bestellen artikelen bij een malafide webshop die ten onrechte bedragen van 4000.00 euro op een klant zijn account zet !

Ik denk dat Tweakers wel erg is afgedwaald van zijn doelstellingen als ze accepteert dat dit soort dingen gebeuren en er niets aan doen om hun leden te waarschuwen tegen webshops die dergelijk soort malafide praktijken erop na houden !!

"Beautiful Clean Coal"

• detulp050
  • Registratie: januari 2003
Feedback geven in het Shopping of Aanbiedingenforum heeft echt absoluut nul nut, medegebruikers, bespaar je de energie.

• paQ
detulp050 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:58:
Feedback geven in het Shopping of Aanbiedingenforum heeft echt absoluut nul nut, medegebruikers, bespaar je de energie.
Ben het daar eigenlijk wel mee eens.
Wat er hier ook wordt geschreven, het wordt simpelweg afgedaan met exact dezelfde 'mening' als in de betreffende topics. Trekken aan een dood paard.

Actueel screenshot

Aliexpress
Dynafix
mediamarkt
Transip

Ik zie werkelijk het probleem niet.

en ALS het verschrikkelijk krappe kader waarin je wat mag zeggen wordt opgevolgd, dan mag er toch zeker gewoon een shopreview worden achtergelaten?
TS heeft iets gekocht, geleverd gekregen, punt. toch? Shopreview, want koop is afgehandeld.

"nee nee... want er is nu discussie, en dat moet eerst worden afgerond"

8)7
schiet mij maar lek

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Yorinn schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:16:
[...]

En waarom in ene deze reactie? Ik ben me nergens van bewust.
Ik bemoei me er even mee, omdat ik er iets van herken dus even dit als voorbeeld;

Gunner in "Shopping Forum - Feedbacktopic"

Ja, ik krijg een reactie maar eigenlijk geef je me geen antwoord op m'n vraag. Als er een bepaald beleid is, prima. Maar er lijkt weinig sprake van te zijn dat dit erg consequent wordt doorgevoerd, wat @paQ ook probeert aan te geven.

[Voor 5% gewijzigd door Gunner op 15-11-2019 12:28]

• corset
"Je mag een shop niet benoemen in een geschil! Dat is nutteloos"

Tegelijk:

"Topics die de naam noemen zijn totaal geen probleem!"

Ik vind het knap..

Ik verwacht dat mensen er echt geen probleem mee hebben als er een lijn wordt getrokken. Niet dit half om half gehakt niveau oplossing wat er nu is.

offtopic:
waarschijnlijk wordt er weer op een klein stukje van mijn post gereageerd zonder er inhoudelijk op in te gaan

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• leekers
JohanNL schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:45:
[...]

Nee hoor, die konden hiernaartoe.

En nogmaals, waarom kan de webshop wel benoemd worden zodra " TS en de webshop er samen uit zijn " ?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60612944
Het hele gedoe is lachwekkend te noemen zo ondertussen .
Een webshop die artikelen twv 4000.00 euro op iemands account zet (en daarvan een email naar die meneer stuurt) wat natuurlijk gewoon een criminele handeling is of is het een normale zaak dat een webshop iemand oplicht om artikelen te belasten zonder dat iemand ze zelf besteld heeft ?
En dan hebben ze er bij Tweakers moeite mee dat de naam genoemd wordt terwijl dat bij bergen andere topics wel getolereerd wordt .

Ik vraag mij nogmaals af wat zit hier achter dat Tweakers in dit geval de webhop beschermd ??

"Beautiful Clean Coal"

• detulp050
  • Registratie: januari 2003
Yorinn schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:16:
[...]

En waarom in ene deze reactie? Ik ben me nergens van bewust.
Heb wel eerder feedback hier gegeven en lees vaak mee. Het is hier altijd 'your way or the highway' en vaak niet gericht op een positieve gebruikerservaring, maar altijd op regel=regel en 'mijn interpretatie' is de waarheid. Ik vind dat oprecht jammer van zo'n positief forum en het heeft al heel veel lol (en posts) minder opgeleverd in het aanbiedingen forum. Ik vind de moderatie te strikt en de mod(s) te gebruikersonvriendelijk.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Gunner schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:30:
Goed, inmiddels zit er een slotje op het topic.

[...]

Dit is onderdeel van de sluitboodschap. Als lurker in dat topic herken ik die negatieve toon eigenlijk helemaal niet @Perkouw ? :) Is er wat getrashed of ziets wat ik niet meegekregen heb misschien?
Voor het topic speelde bij mij twee dingen
a) We kregen hier diverse topic reports over binnen.
b) Het nogal speculatief was/werd

Mijn slottekst dekt de lading wellicht niet helemaal, maar voor mij waren bovenstaande punten reden om het topic, tijdelijk, op slot te gooien. Even afstand nemen en dan kunnen we ongetwijfeld later weer verder discussiëren met elkaar.
detulp050 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:20:
[...]

Heb wel eerder feedback hier gegeven en lees vaak mee. Het is hier altijd 'your way or the highway' en vaak niet gericht op een positieve gebruikerservaring, maar altijd op regel=regel en 'mijn interpretatie' is de waarheid. Ik vind dat oprecht jammer van zo'n positief forum en het heeft al heel veel lol (en posts) minder opgeleverd in het aanbiedingen forum. Ik vind de moderatie te strikt en de mod(s) te gebruikersonvriendelijk.
Niet de bedoeling om een gehele discussie te ontketenen, maar hier wil ik toch graag op reageren. Zelf zit ik er echt in volgens het 'met elkaar, voor elkaar' principe. Even het dialoog met elkaar aangaan middels een DM heb ik dan ook nooit moeite mee en ik ben best bereid mijn 'besluit' te herzien. Nogmaals, 'met elkaar, voor elkaar'. Ik ben ook gewoon een mens en ik interpreteer ook dingen op een bepaalde manier en wellicht wijkt dat net even af en zal ik even pas op de plaats moeten maken.

Vanuit mij, persoonlijk dus, stuur even een DM of een post hier en ik ben echt wel bereid het dialoog aan te gaan. Als we dat gewoon blijven doen naar elkaar op een constructieve manier kan het alleen maar beter worden toch?

[Voor 22% gewijzigd door Perkouw op 15-11-2019 17:06]

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000

PcDealer

HP ftw \o/

Gunner schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:30:
Goed, inmiddels zit er een slotje op het topic.
Tijdelijk als het goed is.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:40

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

detulp050 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:28:
[...]

Ben je nog nooit tegengekomen hier, het is eigenlijk altijd Yorrin. Al moet ik zeggen dat je collega hier direct boven aantoont dat gebruikersvriendelijkheid geen kernwaarde is bij elke moderator.
Ik ga er toch even op inhaken, aannemende dat je op mij doelt. Zoals @Perkouw al aangeeft is het de bedoeling dat we het hier samen regelen. Dat houdt in wederzijds respect en zorgen dat je netjes blijft.

Tevens discussiëren we met feiten en niet met onderbuikgevoelens. Dat iemand mijn collega's een steek onder water geeft en beticht van vriendjespolitiek met webshops gaat mij een stap te ver. Daar kan en mag ik (en ieder ander) wat van zeggen. En als iemand aangeeft dat hij dan niks in dit topic te zoeken heeft, blijf dan maar weg :) Ik behandel iemand met wederzijds respect, als dat er van de andere kant al niet is... you do the math.

Dat gezegd hebben, denk ik dat ik een van de moderators ben die graag feedback krijgt en er wat mee doet. Kijk in het Sport feedback en je zult zien dat wie goed doet, goed ontmoet. Mocht je verder inhoudelijk willen discussiëren, mijn DM staat open. Mocht je het er niet mee eens zijn of ben je onze moderators zat, dan kan je naar mijn/onze Admin @Orion84

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• corset
maar even voor de moderators dan. Wat is nu daadwerkelijk de lijn?

Mogen winkel namen nu wel of niet? Want er is nu een situatie waarin:

1.) Moderators zeggen "Hey, noem de naam niet"
2.) Topic titels zonder enig gevolg de naam noemen

Wat mag nu wel, wat mag nu niet. Het zou handig zijn als er 1 duidelijke lijn is, in plaats van "Nee, dat bekijken we per topic"

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

@corset daar mag inderdaad wel wat verduidelijkt worden. Perkouw heeft dat ook al aangekaart in ons crewforum en we komen daar nog op terug.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Lijkt me een gevalletje: nog niet beoordeeld door de crew. Maar dat topic was sowieso ernstig prematuur, dus daar ga ik even ingrijpen :)

Edit: oh, crap, ik zie nu pas dat de shop zelf al gereageerd had inmiddels. Ah well. Ik ga die edits niet weer terugdraaien. Het is wel prima zo.

Ik ga de modjes nog even kietelen om verder na te denken over wat het exacte beleid hieromtrent nu moet zijn en dat hier (en in het beleidstopic) te laten weten :)

[Voor 53% gewijzigd door Orion84 op 19-11-2019 20:12]

• paQ
Floppus schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:02:
[...]

Om maar vast met het belangrijkste af te trappen: een zwart-witte grens streven we niet na
En juist dát is meer dan eens heersend (in SF). Er is regelmatig geen enkele ruimte tot zijspoor, neveninformatie, delen van ervaring, enzovoorts, en wordt dan weg-gemod, verwijderd, of voorzien van waarschuwingen.

• leekers
Scammed door Super Deals via XXXX.com

heet een topic en dat staan jullie gewoon toe iemand die een winkelketen gewoon zwart maakt in de header ?

"Beautiful Clean Coal"

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:40

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

leekers schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:09:
Scammed door Super Deals via XXXX.com

heet een topic en dat staan jullie gewoon toe iemand die een winkelketen gewoon zwart maakt in de header ?
Supreme schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:14:
Ik wou net zeggen. Mijn vorige post bevestigd, pure willekeur.
Wie zegt dat wij dat toestaan? Wil je eens stoppen met dit soort aannames?
Wij werken ook op vrijwillige basis, niet iedereen kan a la minute even iets uitvoeren (zeker niet gezien rechten, tijd of ander subforum).

Anyway, titelfix uitgevoerd.

[Voor 17% gewijzigd door Outerspace op 22-11-2019 16:26]

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• leekers
Outerspace schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:24:
[...]

[...]

Wie zegt dat wij dat toestaan? Wil je eens stoppen met dit soort aannames?
Wij werken ook op vrijwillige basis, niet iedereen kan a la minute even iets uitvoeren (zeker niet gezien rechten, tijd of ander subforum).
Jij zegt aannames ik zeg bij een topic wat al sinds 14.00 online staat en wat notabene door een moderator naar het shopping forum is verplaatst dus is het gewoon een konstatering !
Het is onbegrijpelijk dat een heel team van moderators meer dan een week nodig heeft zo ondertussen terwijl er heel simpet gezegd kan worden "vanaf 20-11-2019 geen namen van bedrijven meer in het shopping forum" klaar en opgelost in 10 seconden voor jullie 8)7

[Voor 26% gewijzigd door leekers op 22-11-2019 16:30]

"Beautiful Clean Coal"

• corset
Outerspace schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:31:
[...]

Ik kan alleen voor mij zelf praten, ik heb alleen even de topictitel aangepast en niet inhoudelijk het topic doorgenomen. Werk en studie houden dat nog even tegen. Misschien dat @Perkouw hier iets in kan betekenen.
Geen probleem! ik bedoel het ook niet aanvallend :)

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Outerspace schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:31:
[...]

Ik kan alleen voor mij zelf praten, ik heb alleen even de topictitel aangepast en niet inhoudelijk het topic doorgenomen. Werk en studie houden dat nog even tegen. Misschien dat @Perkouw hier iets in kan betekenen.
Als ik weet over welk topic we het hebben. . .
Na de titel fix ben ik even kwijt welke ik nu moet hebben. :+

@corset heb het topic zojuist via DM doorgekregen. Als ik zo snel lees dan was het wat prematuur om het topic zo te noemen. Dat ben ik met je eens. Wanneer ik het verloop nu zie, maar dat is makkelijk achteraf gezegd, dan zou ik ook geen moeite hebben dat de shop hier benoemd wordt.

Er wordt aangegeven via een derde partij besteld te hebben bij Bol.com en er is alleen papier ontvangen. Het topic dan gelijk insteken onder het mom van scam terwijl e.e.a. nog niet zeker is en de shop (dan wel Bol) nog niet eens heeft gereageerd, dat is een grote not done.

Ik denk dat de toelichting van Floppus daarin mooi overeenkomt en duidelijk weergeeft wat nu wel / niet. Dat het topic dan door een Crew-lid wordt verplaatst die eigenlijk niets met GC/SF te doen heeft en verder onaangeroerd blijft, dat is dan weer niet zo handig aan onze kant. Gaan we op letten.

[Voor 49% gewijzigd door Perkouw op 22-11-2019 19:14]

• SOTD
Yorinn schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:26:
@SOTD ik heb je vraag naar het Shopping Forum - Feedbacktopic verplaatst, gezien dit niet over een topic in Aanbiedingen & Kortingscodes gaat.
Oeps foutje.
Nou leg eens uit ipv mij voor dom uit te maken? Een mod kan toch aan de hand van IP zien welke account daarbij hoort?

En die edit laat ik even weg, laten we het gewoon normaal houden met elkaar.

[Voor 44% gewijzigd door Outerspace op 08-12-2019 20:35. Reden: Quote aangepast]

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

De shopreviews vind je hier: https://tweakers.net/shopreview/

Specifiek die van verschillende Amazon winkels: https://tweakers.net/shop...ervice=&scoreMaxService=5

Voor de vraag of Amazon in bepaalde landen gratis retouren mogelijk maakt zou je de voorwaarden van de betreffende amazon sites na moeten kijken en/of even contact met de klantenservice van die landen zoeken.

• corset
Orion84 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:14:
[...]
Informatie delen wordt inderdaad heel erg op prijs gesteld. Er enkel naar vragen, zonder enige blijk van eigen onderzoek niet.
Als ik zie dat de vrager hier zelf al heeft opgezocht, via google translate heeft gekeken vind ik dat hij er meer moeite in steekt dan de gemiddelde persoon waar de topics open blijven staan :) Maar goed, ik snap je punt.

• OMD
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:53
Ik ben het niet eens met de moderatie in het volgende topic:
OMD in "Pan defect, mag niet omruilen voor dezelfde"

Verkoopplatformen zijn NIET hetzelfde als webshops. Webshops verkopen via een verkoopplatform. Het is naar mijn inziens niet de bedoeling dat Tweakers zelf invulling gaat geven aan de betekenis van webshop en verkoopplatform.

Wanneer iemand onduidelijk is in zijn vraagstelling en ik vraag of dit via een verkoopplatform is zoals

Bol
Blokker
Marktplaats
Amazon
Ebay

Is dit GEEN beschuldiging naar de webshop. je kan immes niet weten wie het artikel verkoopt via dat platform.

IMHO zal dit beleid aangepast moeten worden omdat er ontzettend veel platformen zijn die toevallig ook zelf een webshop zijn.

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• OMD
corporalnl schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:10:
@OMD je gooit wat namen neer waarvan het niet bekend is dat het die verkoopplatformen zijn.
Je doet een aanname en noemt 2 namen. Je kan beter vragen om welk platform het gaat zonder voorbeelden neer te plempen. Daarnaast kan je zien bij het verkoopplatform wie de webshop is.
Waren er inmiddels 5 ;)
Wellicht was er daardoor wat verwarring. Ik had het aangepast naar de 5 hierboven.

Voor zover ik weet doe ik geen aannames. De vraag was of het via een verkoopplatform was zoals Bol of Blokker. Je mag dus niet vragen om welk platform het gaat want je mag blijkbaar ook geen verkoopplatformen noemen heb ik dus per vandaag begrepen. Dat is naar mijn interpretatie een eigen invulling van de huisregels en de term webshop.

[Voor 11% gewijzigd door OMD op 22-01-2020 13:17]

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• OMD
Yorinn schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:42:
[...]

Dan kan er toch gewoon verwezen worden naar webshop en verkoopplatform? Daar is geen naam bij nodig. ;)
Het was om iets duidelijk te maken. De TS was NIET duidelijk in wat hij bedoelde met het woord "partner". Vandaar dus de vraag; een verkoopplatform zoals:

Bol
Blokker

Ik snap echt niet dat dit een verwijzing is naar de verkopende partij en ik hou mijn standpunt dat het een eigen invulling is van het woord webshop en verkoopplatform en ook nog is omdat het geen vingerwijzen is naar een webshop maar een vraag om een voorbeeld zoals....
Niet iedereen weet wat een verkoopplatform is maar wel als je een voorbeeld gebruikt en dat was dus in mijn geval Bol of Blokker.
Via de naam van het verkoopplatform kan je in 95% van de gevallen ook bij de webshop terecht komen
Dit is echt een hele vervelende aanname. Ik verkoop via een verkoopplatform en ik kan je vertellen dat sommige artikelen meer dan 40 verkopers hebben die dagelijks wisselen. Die 95% is een extreem wilde gok die op geen enkele statistiek is gebaseerd. Zo lust ik er nog wel een paar :+

Ik vind het een slechte moderatie en dat is mijn mening.

[Voor 26% gewijzigd door OMD op 22-01-2020 16:04]

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 29-05 15:36
Yorinn schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:42:
[...]

Dan kan er toch gewoon verwezen worden naar webshop en verkoopplatform? Daar is geen naam bij nodig. ;)
TS geeft duidelijk aan in het topic aan het verschil niet te weten. Voorbeelden kunnen dan een hoop duidelijk maken. De verkoopplatformen met namen die hetzelfde zijn dan de winkelnamen scheppen hierin onduidelijkheid. Dat blijkt wel dat jij het volgende aangeeft: "*knip* Zomaar met namen van webwinkels smijten is niet de bedoeling." OMD heeft echter geen enkele webwinkel genoemd. Hij heeft alleen maar verkoopplatformen genoemd. Daarbij heb ik nog geen enkele moderatie gezien waarbij het noemen van de namen Marktplaats of Ebay niet geoorloofd was. Je mag dus blijkbaar geen platformnamen noemen die ook een webshop met die naam hebben en wel platformnamen noemen als die geen gelijknamige webshop hebben.

Dus of de moderaties moeten consequent worden toegepast of de regels moeten worden aangepast.

Wel weer geleerd dat blokker.nl ook een platform is. Dat wist ik ook nog niet. :)

[Voor 3% gewijzigd door pacificocean op 22-01-2020 15:22]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zakelijke levering Megekko niet aangekomen, wat nu?

@Yorinn uit interesse en voorstander van een consequent beleid; Waarom blijft daar de winkelnaam wel staan en bij vergelijkbare topics niet?

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Gunner schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:45:
Zakelijke levering Megekko niet aangekomen, wat nu?

@Yorinn uit interesse en voorstander van een consequent beleid; Waarom blijft daar de winkelnaam wel staan en bij vergelijkbare topics niet?
Dit komt (meer) doordat TS al contact heeft gehad met de webshop en er samen niet meer uitkomt. Bij de andere topics (van vandaag) loopt dit contact, voor zover we kunnen meekijken, nog. Zie ook de post van Floppus in "Shopping Forum - Feedbacktopic" voor meer info hierover.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Yorinn schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:16:
[...]

Dit komt (meer) doordat TS al contact heeft gehad met de webshop en er samen niet meer uitkomt. Bij de andere topics (van vandaag) loopt dit contact, voor zover we kunnen meekijken, nog. Zie ook de post van Floppus in "Shopping Forum - Feedbacktopic" voor meer info hierover.
Bedankt voor de verheldering!

• leekers
Het wordt met de dag gekker op tweakers webwinkels met naam noemen en nu zelfs een webwinkel met naam noemen en beschuldigen van bewuste misleiding van klanten zonder aantoonbaar bewijs is ronduit bizar te noemen .
Wat nog meer bizar is dat er moderators zich te buiten gaan met wilde beschuldigingen en zelfs posten over hun ervaring met de betreffende webshop (dacht dat daar toch duidelijke regels over waren of kunnen moderators bij tweakers niet lezen soms )

Word ik hier "gepakt" door bol.com?

"Beautiful Clean Coal"

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Het is voor mij een uit de kluiten gewassen shopreview. geen enkele toegevoegde waarde voor GoT SF.
Zoals zo vaak is verteld, is kopen -annuleren- kopen- annuleren, niet de beste keuze. als je dit soort praktijken zelf uithaalt om 2-3 tientjes te verdienen.... Vaak zie je zelf door al die handelingen niet meer overzichtelijk wat je waar koopt, en dan de verkoper de schuld geven van je eigen vage aankoopmethoden. Dit is echt een methode om een heel systeem tegen je te krijgen.

Wil je een order annuleren, kun je ook het pakket weigeren aan de deur. Denk goed na voor je besluit te bestellen en doe zelf onderzoek naar specs en prijzen.

dan nog de TT.....

Go Heavy; Squat One Week, Deadlift Next Week !

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Orion84 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:35:
[...]

Dat kan natuurlijk, maar zonder verdere onderbouwing hoe je die discussie dan voor je ziet kan ik daar weinig mee.
Dan ga ik mezelf ook herhalen ;) Voor mijn gevoel is het topic prima levensvatbaar zonder de naam van de shop te noemen.

Alles is denk ik nu wel gezegd denk ik, de meningen zijn uitgewisseld. Er is niet van gedachten veranderd, daar leg ik me bij neer :)

• Skyaero
  • Niet online
Ik wil een stukje feedback geven over deze modbreak:
Yorinn in "De zonsondergang van fysieke winkels"

Laat ik voorop stellen dat de discussie over omzet wat ver van het onderwerp begon te raken en dat het prima was dat we weer terug op koers gingen.

Dat cijfers van online retail niets te maken hebben met de zonsondergang van fysieke winkels is echter onjuist. Een belangrijke rode draad in het topic is juist de concurrentie van online en het verschil in kostenstructuur en marges.

Ik vind dat @Yorinn hier in zijn verklaring dus te kort door te bocht gaat.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
michael3 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:19:
[...]

Niet zo zeer over de omzet cijfers van Bol.com maar gewoon over online webshops in de breedste zin, verkopen, omzetten, concurrentie wellicht ervaringen enz enz.

Kan misschien wel een toevoeging zijn.
We hebben een nieuw topic aangemaakt om over de zonsopkomst van webwinkels te discussiëren. Let er in het nieuwe topic wel op dat ervaringen daar niet gedeeld mogen/hoeven worden, hier zijn, zoals gewoonlijk, de Shop-/Productreviews voor.
Pagina: 1 2

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True