Shopping Forum - Feedbacktopic

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:45
Ook ik kijk regelmatig in het aanbiedingen topic.

Ben het er mee eens dat er wel regelmatig onzin gepost wordt, laptop x die bij winkel y in noordoostgroningen 10 eur goedkoper is dan de pricewatch bv vind ik niet echt zinnig, net zoals een usb stickje van de aldi, terwijl er in de pw meerdere goedkopere aanbieders zijn.

Aanbiedingen als opruiming bij tent x, kortingscodes voor webshops, korting op de pizza's enz zijn imho wel interessant. Van mij mogen er, met wat vooronderzoek, gewoon alle aanbiedingen gepost worden, en niet perse tweaker-waardige. Ook van dagaanbiedingen imho, mits een terechte aanbieding.
Alleen zie je bij dagaanbiedingen vaak 'rommel' die op Ebay/DX en aanverwanten voor de helft van het geld te koop is (denk aan de zgn wifi-versterkers bv). Dat is dan niet echt zinnig imho, net zoals de schreeuwende 'van <insert-hoge-onzinprijs' voor 'normale prijs'.

Nu zie je idd tevaak (herhalingen) van aanbiedingen, of 'zinloze' aanbiedingen (1 eur onder de pw bijvoorbeeld) Op dat punt is wat verbeteren zeker zinnig.

Maar een aanbieding van (bv) 20kg Omo wasmiddel voor 5 eur incl verzenden.. Niet tweaker-waardig, maar imho zeker niet minder interessant. Niet elke tweaker woont nog bij pappa en mamma en koopt alleen maar nerd-gadgets ;)

[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 13-10-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ik ben momenteel lekker op vakantie en zal uitgebreid reageren als ik niet vanaf een ipad hoef te tikken. Ik hoop heb in het verleden al vaker afbeeldingen geplaatst van het antal topic reports bij een topic en ik constateer dat velen aanbiedinen als pampers als overlast beschouwen. Wij hebben geregeld een hele sloot trs bij dergelijke anbiedingen en ik ben van mening dat het voordeel slechts voor een enkeling geldt. Daarnaast is tweaker gerelateerd alsnog losjes geformuleerd....

O ja, waarschuwingen in een OP of zelfs in een waarschuwing worden imo zelden gelezen, dus ik weet niet hoe men hier denkt alternatieve voorstellen e kunnen handhaven.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 13-10-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-06 20:16

Slapstick

Me, myself or I

Wat voor de één tweakerwaardig is kan dat voor een ander (de mods bijvoorbeeld ) weer niet zijn.

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Ik heb dit vanmiddag al aan Orion84 gemeldt maar ik vind ook dat het topic zo breed mogelijk moet blijven. Voor veel 'tweakerwaardige' dingen zijn al dedicated topics, zie bijvoorbeeld:

[Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 8
[Aanbiedingen] Audio en HiFi - Deel 15
[Aanbiedingen] LCD & Plasma TV's - Deel 7
Console Budget Gaming topic
Het grote budget DVD- & blu-ray-topic
[Fotoapparatuur] Aanbiedingen juli t/m december 2012

Dus in dit topic zou ik juist graag de pampers, de wasmiddelen en de pizza's zien. Wel moeten het natuurlijk echt duidelijk goede aanbiedingen zijn, dus dit vraagt ook een beetje research van de poster. Wat vooral verbannen moet worden is het vragen naar kortingscodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Waarom niet een zelfde systeem als bij de nieuwsberichten invoeren? Een aanbieding die door bijvoorbeeld 5 mensen als ongewenst wordt beschouwd maak je 'onzichtbaar'. Wel uitklapbaar en vindbaar via de zoekmachine, zodat mensen die daar specifiek naar opzoek zijn nog steeds aan hun trekken kunnen komen. Je houdt het topic daarmee wel schoon en je voorkomt nutteloze reacties/discussies.

Ik vind niet dat je enige restrictie op de productgroepen moet zetten. Dat werkt gewoon niet en leidt enkel tot discussie tussen tweakers of tweaker/mods. Dát leidt tot frustratie en slowchat en weet ik wat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 11:44
Freakster86 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:57:
Waarom niet een zelfde systeem als bij de nieuwsberichten invoeren? Een aanbieding die door bijvoorbeeld 5 mensen als ongewenst wordt beschouwd maak je 'onzichtbaar'. Wel uitklapbaar en vindbaar via de zoekmachine, zodat mensen die daar specifiek naar opzoek zijn nog steeds aan hun trekken kunnen komen. Je houdt het topic daarmee wel schoon en je voorkomt nutteloze reacties/discussies.

Ik vind niet dat je enige restrictie op de productgroepen moet zetten. Dat werkt gewoon niet en leidt enkel tot discussie tussen tweakers of tweaker/mods. Dát leidt tot frustratie en slowchat en weet ik wat nog.
Vind je het niet een beetje overdreven om voor een topic van alles te gaan devven? Wat mij betreft is het heel simpel, alles mag maar als er klachten komen (en dan niet een of twee maar echt significant) dan treden we op. Slowchat en lamballen gaan we wel nog aanpakken maar voor de rest terughoudend qua moderatie. Dan hebben jullie het zelf in de hand hoe het gaat met het topic. In ruil daarvoor vragen we wel om tijdig TR's te plaatsen voor ons. Akkoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-06 09:30
Lijkt me een goed plan zeef :). Iedereen hopelijk weer blij. Want het slowchatten, lamballen en requesten zijn drie dingen die erg irritant zijn in dat topic. Voor de rest is het gewoon erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik vind de topicverandering (van aanbiedingentopic) prima, en er was (is) inderdaad iets nodig om het topic weer normaal te krijgen.

Ik merk nu alleen het probleem dat mensen niet doorhebben wat tweakerwaardig is.
Ik (persoonlijk) zie tweakerwaardig als "een aanbieding die goed is en niet 1 euro" (wat het eigenlijk stiekem altijd al was)
Maar veel mensen zien tweakerwaardig als "iets wat het stereotype tweaker die alleen met computers bezig is zich interesseert" (terwijl dat nu echt niet meer de meest voorkomende tweaker-bezoeker is).

Als jullie gewoon duidelijk maken wat jullie standpunt is ga ik het topic weer goed volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik zou zelf hanteren, waar plek is in de public ruimtes over de hele site, passen aanbiedingen dus in zo'n topic. Dus ook een actie van $politieke_partij, wat er is een onderdeel politiek op tweakers. Ook tupperware kan in de magnetron, wat weer in de PW staat, dus past ook nog wel.

Een aanbieding voor een serie op DVD/BluRay moet ook kunnen gezien daar ook ruimte is in GC.

Al is dat pak Omo natuurlijk weer een consumable voor de wasmaschine die ook in de PW staat. Net als de inktpatroon voor je printer ;)

Waar trek je de lijn? Dat lijkt me toch zo'n gekke vraag niet.

Goed, je kan zeggen, houd het bij je doelgroep, maar ook dat is tegenwoordig nogal onduidelijk wat anno 2012 nog een "tweaker" is, behalve lid is van deze site.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Anoniem: 22659 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:06:
Ik ben momenteel lekker op vakantie en zal uitgebreid reageren als ik niet vanaf een ipad hoef te tikken. Ik hoop heb in het verleden al vaker afbeeldingen geplaatst van het antal topic reports bij een topic en ik constateer dat velen aanbiedinen als pampers als overlast beschouwen. Wij hebben geregeld een hele sloot trs bij dergelijke anbiedingen en ik ben van mening dat het voordeel slechts voor een enkeling geldt. Daarnaast is tweaker gerelateerd alsnog losjes geformuleerd....

O ja, waarschuwingen in een OP of zelfs in een waarschuwing worden imo zelden gelezen, dus ik weet niet hoe men hier denkt alternatieve voorstellen e kunnen handhaven.
Wat ontzettend triest dat er mensen zijn die een topic report doen vanwege een aanbieding van Pampers.
Toevallig zijn die dingen erg duur en m'n kleine tweakert van 2 verbruikt er veel van. Dus hoe meer ik daar op bespaar, hoe meer ik over houd voor hardwareaankopen.

Aangezien tweakers.net reclame maakt op TV, vind ik de term "tweakerwaardig" nietszeggend, immers wordt getracht een zeer breed publiek aan te trekken op tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

En hoeveel tweakers denk jij dat kinderen heeft? Of kinderen in de luiertijd? In iedere geval sommige aanbiedingen kan men gewoon in de reclame blaadjes van Kruidvat enzo lezen, daar hoef je niet op GoT voor te komen.

Hetzelfde met vliegtickets, raadpleeg gewoon een zoekmachine zoals www.momondo.com en dan vind je in een paar muisklikken je goedkope vliegticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Anoniem: 318025 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 10:03:
En hoeveel tweakers denk jij dat kinderen heeft? Of kinderen in de luiertijd? In iedere geval sommige aanbiedingen kan men gewoon in de reclame blaadjes van Kruidvat enzo lezen, daar hoef je niet op GoT voor te komen.

Hetzelfde met vliegtickets, raadpleeg gewoon een zoekmachine zoals www.momondo.com en dan vind je in een paar muisklikken je goedkope vliegticket.
Sorry maar wat een onzin. Voor hardware en elektronica kun je ook de pricewatch raadplegen of het reclameblaadje van de MediaMarkt of de Dixons.

En ik geloof dat er genoeg Tweakers zijn die kinderen hebben. Stel nou dat er een televisie gepost wordt (buiten het feit dat daar al een dedicated topic voor bestaat). Jij denkt dat er meer Tweakers zijn die nu toevallig naar een televisie op zoek zijn dan dat er Tweakers zijn die jonge kinderen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Ik zou juist liever zien dat het topic wordt gebruikt voor "buitenkansjes", dus echt aanbiedingen of kortingsconstructies die tot een uitzonderlijk scherpe prijs leiden en niet zo snel weer terugkeren. Of die nu over puur technische producten gaat of over andere producten. Een standaardaanbieding van Pampers, die iedere week wel weer bij een drogist of supermarkt terugkeert, valt hier dan niet onder. Zou er echter een constructie zijn waarmee je ze voor een uitzonderlijk lage prijs kunt halen, dan toestaan. Die hele zooi aan "dagaanbiedingen" met gratis Chinese rommel maar dan wel verzendkosten mag verbannen worden. Evenzo voor kortingsbonnen van 5 euro met minimale besteding van 30 euro bij winkels die sowieso veel duurder zijn. Kortom: een duidelijke scheiding tussen schijnkortingen (verbannen) en echte aanbiedingen (toestaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-06 08:37
haribold schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:06:
Ik zou juist liever zien dat het topic wordt gebruikt voor "buitenkansjes", dus echt aanbiedingen of kortingsconstructies die tot een uitzonderlijk scherpe prijs leiden en niet zo snel weer terugkeren. Of die nu over puur technische producten gaat of over andere producten. Een standaardaanbieding van Pampers, die iedere week wel weer bij een drogist of supermarkt terugkeert, valt hier dan niet onder. Zou er echter een constructie zijn waarmee je ze voor een uitzonderlijk lage prijs kunt halen, dan toestaan. Die hele zooi aan "dagaanbiedingen" met gratis Chinese rommel maar dan wel verzendkosten mag verbannen worden. Evenzo voor kortingsbonnen van 5 euro met minimale besteding van 30 euro bij winkels die sowieso veel duurder zijn. Kortom: een duidelijke scheiding tussen schijnkortingen (verbannen) en echte aanbiedingen (toestaan).
Mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:07
haribold schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:06:
Inderdaad, wanneer je een kortingscode wilt zoeken kun je ook gewoon Google gebruiken, er zijn namelijk genoeg sites waar deze kortingsbonnen zijn te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-06 18:47

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

NotSoSteady schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:55:
[...]
Inderdaad, wanneer je een kortingscode wilt zoeken kun je ook gewoon Google gebruiken, er zijn namelijk genoeg sites waar deze kortingsbonnen zijn te vinden.
Misschien heb ik er het geduld niet voor, of de juiste know-how, maar als ik probeer te zoeken naar kortingsbonnen voor specifieke zaken waar ik toevallig op dat moment wat wil kopen (meestal voor 't eerst) zie ik met name nep sites die gewoon de zoekterm herhalen met melding "op dit moment geen bon" of iets anders idioots.
Werkende bonnen daarentegen zie ik nooit, maar zoals ik al zei, ik heb ook geen interesse om daar een uur van mijn leven aan te verspillen met waarschijnlijk nog steeds geen resultaat. Is er een overzicht van sites die wel bonnen geven ergens verstopt? If so, dan hoor ik dat natuurlijk graag ;)

Ik zie in het topic dan ook graag bonnen tegemoet, dat ze 9 van de 10 keer niet nuttig voor mij zijn boeit me niet zo. Een aanbieding die niet leuk is voor mij, kan nog altijd leuk zijn voor een collega, vriend of familielid. Het vragen om bonnen en kortingscodes daarentegen mag wel meteen verbannen worden. Net zoals ik wacht op pakje xx (tenzij het natuurlijk een waarschuwing is voor een malafide website)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Precies, niks mis met kortingsbonnen :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even voor de achtergrond van de discussie:

Het tweakerwaardige kortingen en aanbiedingen topic - deel 2 heeft momenteel 108 topic reports, Algemeen korting en aanbiedingen topic heeft er 128. Een ander zorgenkindje is [Ervaringen] Online shoppen in China met 72 topic reports. Dergelijke aantallen zijn gewoonweg niet acceptabel. Hier kan overigens aan toegevoegd worden dat minimaal 1 op de 10 entries in de TC uit het aanbiedingen topic komt. Om alles even in perspectief te plaatsen:
Dell Waardebonnen Topic: 8 TRs
USPS pakketje bij Douane: 2 TRs
Bol.com db foutje: laptop voor 27 euro: 8 TRs
HTC Flyer aanbieding bij Hi: 13 TRs
Het Games Import topic: 0 TRs

Bovenstaande 3 topics zijn met stip de topics met de meeste modbreaks, verplaatste berichten en topic reports. Aangezien wij dit 'werk' op vrijwillige basis doen (vrije tijd dus), kun je van ons moeilijk verwachten dat wij zaken toe gaan staan waar wij bij voorbaat van weten dat ze ons zeer veel tijd gaan kosten. Als het ons veel tijd kost, dan betekent dat dat het topic ontspoort is en wij 1) zaken moeten wegknippen, 2) berichten moeten verplaatsen, 3) PMs moeten sturen (met een optionele ban mogelijkheid) en 4) notes moeten zetten bij mensen die de moeite niet nemen om zich in te houden. Keer op keer blijkt dat mensen modbreaks, topic warnings en OPs niet lezen. Ook al steken wij best veel tijd en moeite in het schrijven van redelijke complete documentatie: Anoniem: 22659 in "Het tweakerwaardige kortingen en aanbiedingen topic - deel 2", Anoniem: 27535 in "Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie" & SmartDoDo in "SF Beleid".

Voeg daaraan toe dat mensen slecht zijn om op internet zaken te negeren. Bij 1 slecht bericht moeten we vaak 3 a 4 extra berichten wegpoetsen. Jullie beseffen niet dat veel van de slechte reacties volgen op aanbiedingen die niks met tweakers te maken hebben. Ik vind modereren heel erg leuk om te doen, maar sommige dingen zijn gewoon zonde van mijn tijd (en voegen weinig toe aan onze mooie site). We hebben naast een titelchange ook andere ingrepen overwogen, w.o. het sluiten van het topic, maar vonden dat die ingrepen te zwaar waren.

Ik zie hierboven diverse suggesties over wat wel en wat niet acceptabel zou zijn. In het kort zie ik hier ook al verschil in mening (Pampers bijvoorbeeld) en ook al denk ik dat dergelijke discussie zinvol is, 2 dingen ontbreken in die discussie:
1) algemene concensus over wat er wel en wat er niet in zou moeten
2) een manier waarop wij er zeker van kunnen zijn dat iedereen (dus ook nieuwe gebruikers) direct de regeltjes van het topic naleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 16:23
Ik vind het erg jammer dat het aanbiedingen topic is veranderd naar "tweaker-waardig". Het was voor mij bij uitstek het vaste forum-topic om te checken voor aanbiedingen. Nou vind ik bijna alles wel tweaker waardig, als er een hele goede vliegticket deal is waarom niet. Ik ben een tweaker en houd ook van reizen, online eten bestellen bij thuisbezorgd doen ook veel tweakers. Laten we vooral niet moeilijk gaan doen over wat er in dit topic gepost wordt?

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Als het probleem het aantal TR's is, ligt dan de oorzaak bij het type aanbieding of bij het type melder van de betreffende TR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dstyle_nl schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:47:
Laten we vooral niet moeilijk gaan doen over wat er in dit topic gepost wordt?
Post erboven gelezen?
BounceMeister schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:24:
Als het probleem het aantal TR's is, ligt dan de oorzaak bij het type aanbieding of bij het type melder van de betreffende TR?
Het aantal TRs is het probleem niet noch is de inhoud van de TRs een probleem. Het probleem is dat er in bijna alle gevallen een TR hout snijdt en actie van onze zijde gewenst is. Maw het topic in de oude vorm is onhoudbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Komen er dan zoveel TR binnen die over de inhoud van de aanbieding gaan?

Dat er TR binnen komen over mensen die commentaar geven op aanbiedingen kan ik me voorstellen, dat valt onder 'slechte reacties geven' op 'niet-tweakerwaardige aanbiedingen'. Maar het probleem is dan dus het geven van slechte reacties toch? (ik wil eigenlijk hiermee aangeven dat 'alle aanbiedingen' moeten kunnen)

Overigens hulde voor jullie harde werken met het topic, ik kan me met de gegeven info prima voorstellen dat jullie inderdaad het steeds maar weer opschonen een beetje zat worden. Je zou bijna een co-topic moeten plaatsen met 'commentaar op de aanbiedingen' / 'aanbieding discussies'

[ Voor 5% gewijzigd door rockhopper op 14-10-2012 18:56 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-06 03:41
Het zou toch interessant zijn voor onze beeldvorming om te weten wat voor soort TR's er nou vooral binnen kwamen de afgelopen tijd.

Voor mij persoonlijk zoek ik op GoT meer dan alleen mijn hardware en technologie fix, het is hier een community, met 1 bindende factor, en dat is dus de tweaker factor. Dat wil niet zeggen dat we puur en alleen interesse hebben in tweakerwaardige dingen.

Net zoals dat er topics omhoog komen over bijvoorbeeld een WK hier of daar, zie ik ook graag een algemeen aanbiedingen topic waar ook een koksmessenset of een matrassen opruiming naar voren kunnen komen.

Hoe dit het beste te realiseren valt zonder dat jullie er teveel tijd aan kwijt zijn kunnen we jullie niet mee helpen tot we weten wat voor reports er binnen komen over het huidige topic.

Waar ik me zelf af en toe aan erger is als er mensen aanbiedingen plaatsen die verre van een aanbieding zijn, ik vind het geen ramp, maar its a slippery slope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
In minderheid gaan de TR's over slowchat, lamballen, flauwe opmerkingen. In meerderheid of de aanbieding wel thuishoort in dat topic. We hebben een halve meter hoger al een goed voorbeeld, Luiers ja of nee? De een zegt : nee, niets met Tweakers te maken. De jonge vader zegt : Ja, elke 20 euro die het scheelt is weer nieuwe hardware voor mij.

Wij worden geacht om orde te brengen in de chaos die jullie zelf creëeren en scheidsrechtertje spelen in verschillende spelletjes op hetzelfde veld en met dezelfde spelers. Dus om het voor ons ook werkbaar te houden willen mijn modjes en ik graag weten : wat gaan we doen?

Gaan we alles an & mag doen? Prima, maar verwacht van ons dan niet meer dat we ons met de aanbieding zelf gaan bezighouden. Als alle aanbiedingen mogen dan mag ook alles. Het enige wat we dan nog doen is lamballen, slowchat en andere huiskamerzooi aanpakken met zero tolerance. Geen waarschuwingen meer, je post gaat weg en jij (tijdelijk) ook.

Willen we een beperkt assortiment? Ook goed. Dan moet het in de PW staan (ja, ook unsorted) of actief besproken worden in de openbare fora. Daar gaan we dan de grens trekken en die handhaven we dan strikt. Evenals het offtopic gedoe, zie de werkwijze bij de vorige keuze daarvoor.

Wat we niet meer willen is continu de discussie over welles nietes, de TR's afhandelen terwijl in het topic mensen daarna weer gaan zeuren waarom we aanbieding zus en me zo hebben weggehaald. Dus het derde alternatief is helemaal stoppen maar ik denk dat dat de slechtste oplossing is.

Dus zeg het maar. Wat gaan we doen? Ik heb het teruggebracht tot keuzes die voor ons werkbaar zijn.

Poll: Wat gaan we doen met het aanbiedingen topic?
Alles mag. Moderatie alleen op offtopic/onzin.
Beperkt aanbod. Moderatie op aanbiedingen en offtopic/onzin.
Helemaal stoppen.
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=383225&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 12:03
Het lijkt mij juist tweaker waardig om ook codes van andere producten te plaatsen, tweakers willen toch juist altijd het beste voor de laagste prijs en willen dit dan graag met iedereen delen.

Is een beetje de zelfde discussie als het witgoed in de pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Met het verschil dat in de pricewatch de "echte" Tweakers producten zoals ICT en CE profijt hebben van het toevoegen van witgoed (namelijk meer shops in de PW die naast witgoed ook ICT en CE producten bieden).

In het aanbiedingentopic is dat niet echt een argument en bovendien biedt de PW wat betere mogelijkheden om zaken gescheiden te houden, zodat witgoed producten dus niet storend in de weg staan voor mensen die er geen interesse in hebben.

(Nog afgezien van de gapende kloof tussen de mate waarin witgoed min of meer aansluit bij ICT en CE, versus de mate waarin pampers en theaterkaartjes daarbij aansluiten)

Dus die discussies zou ik niet zo snel met elkaar willen vergelijken. Maar ik ben wel blij dat we in elk geval hier nu een goede discussie over hebben, zodat we dat topic hopelijk op een interessante, maar ook duidelijke manier voort kunnen zetten :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Orion84 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:53:
In het aanbiedingentopic is dat niet echt een argument en bovendien biedt de PW wat betere mogelijkheden om zaken gescheiden te houden, zodat witgoed producten dus niet storend in de weg staan voor mensen die er geen interesse in hebben.
Als de scheiding een probleem is, waarom dan niet een "aanbiedingen"-topic in elk van de (relevante) sub-forums? M.a.w. een Video-kaarten en Beeldschermen aanbiedingen topic in V&B etc, en overige in het shopping forum? Voor de fanatieke koopjes jagers wat meer werk om alle aanbiedingen na te kijken, maar voor de mensen die gericht iets zoeken makkerlijker, en ze worden niet gehinderd door "onzin".

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Omdat verschillende tech-fora niet zitten te wachten op een dergelijk "General Chat" stijl topic. Sommige tech-fora wel en daar zijn dus ook al dergelijke topics (zoals bij fotografie bijvoorbeeld).

Een hele lijst aan topics in SF schiet zijn doel ook nogal voorbij. We hebben het juist samengepakt om te voorkomen dat de discussietopics worden ondergesneeuwd :)

Dan zou het in mijn ogen meer voor de hand liggen om in SF twee topics te hebben: één met tweakers-only producten (dus alles wat ook in de PW staat zoals zeef dat al omschreef) en één met alle overige zaken.

Maar als er (zoals de poll nu lijkt te suggereren) een behoorlijke consensus is dat het prima in één topic kan, dan gaan we dat gewoon doen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Orion84 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:08:
Omdat verschillende tech-fora niet zitten te wachten op een dergelijk "General Chat" stijl topic. Sommige tech-fora wel en daar zijn dus ook al dergelijke topics (zoals bij fotografie bijvoorbeeld).
En daar wringt deels de schoen. Eiland-cultuur, elk sub-fora zijn eigen "regels" en moderatie. Daardoor is het onduidelijk voor posters wat nu wel en niet kan of mag. Trek één lijn en het is duidelijker voor de gebruikers.
Een hele lijst aan topics in SF schiet zijn doel ook nogal voorbij. We hebben het juist samengepakt om te voorkomen dat de discussietopics worden ondergesneeuwd :)
Daar is niks tegen in te brengen.
Dan zou het in mijn ogen meer voor de hand liggen om in SF twee topics te hebben: één met tweakers-only producten (dus alles wat ook in de PW staat zoals zeef dat al omschreef) en één met alle overige zaken.
En her en der wat andere "aanbiedingen"-topics verspreid over de subforums :)
Maar als er (zoals de poll nu lijkt te suggereren) een behoorlijke consensus is dat het prima in één topic kan, dan gaan we dat gewoon doen :)
Dat lijkt me vooralsnog ook de beste oplossing.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 16:23
Orion84 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:08:
Hier sluit ik mij bij aan, lijkt me ook een prima oplossing!

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 15:47
*knip*

Goede oplossing ik ben voor

[ Voor 95% gewijzigd door D3LTA op 16-10-2012 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
En wij vervolgens weer bezig om alles heen en weer te schuiven. I don't think so. :+ Op basis van de poll maken we het een algemeen topic. Vind alleen 34 respondenten nog wat weinig.

[ Voor 13% gewijzigd door zeef op 16-10-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:42
Ook maar even gestemd. Buiten de ICT-codes en aanbiedingen denk ik dat de opzet hoe het was het beste was. Hierdoor kan gewoon (bijna) alles wat iemand niet gebruikt, gedeeld worden, waardoor er altijd iemand (of meerdere mensen) ergens profijt van hebben.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-06 17:11
Misschien is het wel een idee om te linken naar dagaanbiedingen.net en dat soort eendagsverzamelsites in het vak boven het reageervenster? Dat scheelt de MM en iBood zaken in dat topic en blijft er meer ruimte voor de moeilijk vindbare aanbiedingen. Zoals bijvoorbeeld een lokale telecomwinkel die dikke introkortingen geeft. Dat vind je niet zomaar.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat lijkt me meer iets voor in de topicstart :)

Overigens hebben die dagaanbieders lang niet elke dag echt iets interessants, dus lijkt me nog steeds nuttig als mensen daar tips over kunnen geven. Zo ontzettend storm loopt het nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mee eens, ik hoor het graag als site x&y of z een ssd of hdd of pc of telefoon tegen echt leuke prijzen heeft, om de dailies in de topic start te zetten is denk ik ook wel een oké idee.

Overigens blij te zien dat 'tweakerwaardig' weer weg is uit de topic titel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-06 15:18
Is het misschien een idee dat diegene die werkelijk een aanbieding post in het ' algemene kortingen en aanbiedingen topic' deze aanbieding in het blauw post mbv de [ blue] & [ /blue] tags ?
Is een stuk makkelijker kijken/zoeken, nu weer een hoop gedoe over de windows 8 code/sleutel en zo is er elke keer wel een onderwerp waarover veel 'gepraat' wordt, niks mis mee imo maar het maakt het wel lastiger om de aanbiedingen/kortingen eruit te filteren

deze post in 't blauw om even te testen, springt er wel uit toch ? ;)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Zaken waar veel discussie over is verdienen een eigen topic (zoals ook in de topicstart staat uitgelegd). Ik zal kijken of ik vandaag even tijd heb om dat Windows 8 gebeuren af te splitsen, zodat het topic daar niet langer door overspoeld wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Anoniem: 195780 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 06:47:
[...]

Na een kleine jaar of zestig ben ook ik erachter dat straffen niet alleen totaal contraproductief werkt, maar dat het ook relationele sporen nalaat die niemand echt moet willen.
Bij de honden hanteren wij al vele jaren een stringent positief beloningsbeleid en dat pakt nog steeds uitstekend uit. 8)
Ook het onderwijs hanteert het sympathieker plan van aanpak steeds vaker, ook humanoide levensvormen zijn er dus goed vatbaar voor.
Het irritante aandachtspuntje mag duidelijk zijn, maar kunnen wij niet met elkaar proberen iets creatiever uit deze microcrisis te komen?? _/-\o_
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Had een DM staan naar Orion84 maar dat laat ik nu maar even zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440041

Iamzero456 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:06:
[...]

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Had een DM staan naar Orion84 maar dat laat ik nu maar even zitten.
+1 De toonzetting van Orion84 staat, ook al treft het mij niet persoonlijk, helemaal niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de DM Orion84.

Mijn tip: lees je eigen reacties eens terug en vraag je af of je het zelf leuk zou vinden om op deze manier aangesproken te worden.
Er is niets mis mee om in te grijpen als bepaalde discussies uit de hand lopen of te veel off topic gaan. Het verplaatsen van de discussie naar een ander topic of het aanspreken per DM van de betreffende poster is prima. Ook een eventuele sanctie is prima als een poster echt niet wil luisteren.

Besef je wel dat we hier allemaal voor ons plezier zijn en over het algemeen de beste bedoelingen te hebben?
Het is wat mij betreft absoluut niet nodig om dit forum als een dictator te besturen...dat gevoel geef je mij in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik vond zelf dat orion84 wel een goede balans weergaf tussen zijn eigen frustratie dat er niet echt gereageerd/geluisterd werd naar zijn verzoeken, en de manier waarop hij die personen aansprak. Ik begrijp jullie standpunt van "wees lief voor elkaar" wel, maar hou in je achterhoofd ook "zachte heelmeesters maken stinkende wonden"

Ik vind het overigens een beetje apart om tweakers in het algemeen met honden te vergelijken. Honden leven echt in het hier en nu, mensen zijn toch wel wat complexer. Niet dat ik hiermee wil aangeven dat jullie ze niet goed behandelen, het gaat mij puur om het vergelijk ;) Ook bij honden moet je grenzen aangeven, en zult toch op een manier respect moeten afdwingen of winnen, en ik zie orion84 ons nog niet allemaal met de hand voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

@eddepet71: Mijn reactie was inderdaad niet bepaald vriendelijk, maar volgens mij was Orion84 in "Het algemene kortingen en aanbiedingen topic - deel 2" wel gewoon op een normale toon geschreven. Als mensen na een vriendelijk verzoek (en duidelijke regels die sowieso al voor dat topic gelden) dan alsnog doorgaan met off-topic posts, ja dan volgt er een iets minder vriendelijke en hardere waarschuwing.

Houdt er a.u.b. even rekening mee dat het aantal topic reports zo'n beetje een 1:10 verhouding heeft tot het aantal reacties. Het topic wordt voortdurend vervuild met onzinposts en uitgebreide discussies die (zoals duidelijk in de topicstart staat) niet in dit topic thuishoren.

Er is kort geleden duidelijk afgesproken (zie eerder in dit feedback topic) dat we in dit topic niet streng zouden modereren op het soort producten dat besproken wordt, maar er wel hard ingegrepen zal worden op off-topic posts en andere onzin die het topic vervuilt.

Individuele reacties verplaatsen en individuele gebruikers aanspreken is iets wat doorlopend gebeurd. Het zijn echter niet steeds dezelfde die het verpesten, waardoor het dus niet helpt om alleen maar achteraf te gaan ruimen en sturen. Een algemene waarschuwing aan de bezoekers van dat topic is dan (denk ik?) alles wat er over blijft. Ik wil best proberen daarin voortaan een iets vriendelijker toon te handhaven, maar ik zie zo snel niet hoe de aanpak an sich heel veel beter zou kunnen.

@Johnbytheway: Heb je ook een concrete suggestie over hoe we dat in de praktijk moeten brengen dan? Want hoe fantastisch positieve stimulatie ook klinkt, ik zie even niet direct in hoe ik daarmee dat topic in goede banen ga kunnen leiden.

Als ik off-topic posts niet meer mag verwijderen en mensen die ondanks een waarschuwing toch off-topic posts blijven plaatsen daar niet voor mag bestraffen, wat rest mij dan?

Ik kan best users die braaf de regels volgen daar voor bedanken, maar daarvan gaan die andere users die de regels niet volgen niet beter van posten.

Sterker nog, goed gedrag belonen gebeurt al. Wellicht niet altijd door de crew, maar bijvoorbeeld wel door gebruikers die elkaar bedanken voor het posten van on-topic berichten zoals interessante aanbiedingen. En zo heb ik de persoon die netjes een apart topic opende voor die bol.com discussie ook per DM bedankt daarvoor. Desondanks blijven er off-topic posts geplaatst worden waar andere gebruikers (al dan niet publiekelijk) over klagen.

Dus even los van het theoretische wetenschappelijke verhaal dat de positieve aanpak altijd beter is*, hoor ik graag concrete, praktische suggesties over hoe we dat topic op een vriendelijker manier toch leefbaar kunnen houden.

*Daarvan zou ik eigenlijk ook wel eens bronnen willen zien, want ik heb zo mijn twijfels of die aanpak inderdaad voor alle situaties zomaar opgaat. Maar dat is meer iets voor in Wetenschap en Levensbeschouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Zoals ik ook al in het stuk dat ik aan eddepet71 richtte schreef zijn het zelden individuele veelplegers, maar zijn het vrijwel steeds verschillende gebruikers die off-topic gaan. Dat zouden we op zich als positief kunnen zien, degenen die er eenmaal op aangesproken zijn, gaan schijnbaar niet vaak nogmaals in de fout.

Het maakt het echter wel lastig om met individuele sturing, verstoring in de toekomst te voorkomen. Vandaar dat ik dus vaak behalve de individuele sturing ook meer publieke opmerkingen in de vorm van modbreaks plaats om overige gebruikers er aan te herinneren wat wel en niet de bedoeling is (en wat eventuele consequenties zijn).

Nogmaals: mijn formulering was misschien niet optimaal, daar ga ik op proberen te letten. Het is immers niet mijn bedoeling om de users die zich wel netjes aan de regels houden zich aangesproken te laten voelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Misschien handig om iets in de startpost op te nemen dat dit meer een "kippenhok" thread is (om het maar even in de woorden van johnnybytheway te hernoemen)? Ik ben van mening dat beide standpunten (een mod die overwerkt is, en een user die zich terecht of onterecht vervelend aangesproken voelt) een valide opinie hebben. Wat meer uitleg over de status van de thread en wat zich er allemaal afspeelt en heeft afgespeeld kan misschien iets meer licht op de situatie schijnen.

Ik weet eigenlijk zelf niet helemaal goed wat er precies zou moeten staan, (en of men eigenlijk zo vaak die topic start leest) maar wellicht dat het helpt? Anders zou ik het ook zo snel niet weten. Ik ben zelf nog steeds van mening dat het een zeer helpvol/hulpvaardige thread is die ik dagelijks met veel plezier lees, en mij ook al veel euro's heeft bespaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nogmaals: mijn formulering was misschien niet optimaal, daar ga ik op proberen te letten. Het is immers niet mijn bedoeling om de users die zich wel netjes aan de regels houden zich aangesproken te laten voelen :)

Hartstikke fijn. Dan kunnen we weer lekker deals gaan scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rockhopper schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:06:
Misschien handig om iets in de startpost op te nemen dat dit meer een "kippenhok" thread is (om het maar even in de woorden van johnnybytheway te hernoemen)? Ik ben van mening dat beide standpunten (een mod die overwerkt is, en een user die zich terecht of onterecht vervelend aangesproken voelt) een valide opinie hebben.
Het grote probleem met dit soort topics is dat het niet uitmaakt of we extra mededelingen in de OP of topic waarschuwing neerzetten; mensen posten voordat ze lezen.
Het kan nooit de bedoeling zijn dat een reactie van een mod (in een topic) een user met goede bedoelingen wegjaagd. Helaas zijn mods ook maar mensen en soms kun je -na het lezen van een hele sloot slechte reacties- een goedbedoelde reactie van een prima user verkeerd interpreteren en de verkeerde sturing geven. Als dat gebeurt dan denk ik dat het overgrote merendeel van de crew bereid is om gedane uitspraken terug te nemen en eventuele sturing ongedaan te maken. Ik lees hierboven dan ook dat Orion84 lering trekt uit de feedback en ik denk dat dat de enige goede manier is.

Een van de belangrijkste punten blijft echter staat: hoe kunnen we in hemelsnaam dergelijke topics in goede banen leiden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Het ClickToBuy topic is gesloten vanwege slow-chat, zou iemand mij mogelijk eens uitleggen wat hier zo erg aan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Het zou niet zo moeten zijn dat een thread/onderwerp niet wordt besproken omdat een paar mensen zich niet kunnen gedragen. Ik snap ook dat Tweakers de kwaliteit wil waarborgen, maar anderzijds moet Tweakers ook inzien dat een topic sluiten om slowchat te voorkomen een groter kwaad is dan de slowchat op zich.

Sowieso zou ik eens beginnen met hard optreden. Bijvoorbeeld:
wat rustig hier zo ineens, saaaaai zeg
Zijn overduidelijke slow-chat posts.

Voor een werkelijke oplossing weet ik niet wat technisch mogelijk is. Mij lijkt het in het specifieke geval van de C2B dozen ook handig om na de eerste aanmaning om geen slowchat er van te maken, anders de thread op slot te gooien tot de verzenddatum is geweest om ongefundeerd gokken te voorkomen (ook maar iets wat zo in mij opkomt).

Hoe dan ook, voor de mensen de bewuste boxen hebben gekocht en/of afwachten is het erg vervelend dat het topic dicht is, omdat het juist een gevoel geeft dat je samen met het probleem zit en samen ook hierover kan overleggen. Tot slot is het ook niet raar dat er zoveel posts worden gemaakt gezien het onderwerp, er zijn gewoon heel veel verontwaardigde mensen.

[ Voor 20% gewijzigd door LiquidT_NL op 28-11-2012 12:55 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06 19:48
Het gehalte slowchat viel mij eigenlijk nog wel mee, op de bovenstaande posts na (welke een fractie van de berichten zijn)
Er werd toch aardig gediscussieerd over de wijze waarop Clicktobuy handelt.
Mijn voorstel is om het topic gewoon weer open te gooien en de echte oneliners harder aan te pakken en niet de tweakers die inhoudelijk reageren (door het topic te locken).
Is het een optie om de quickreply standaard te verbergen voor dit soort topics? waardoro er in het normale reactiescherm een extra duidelijke melding kan komen dat slowchat niet toegestaan is en hier tegen opgetreden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
LiquidT_NL schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:53:
Het zou niet zo moeten zijn dat een thread/onderwerp niet wordt besproken omdat een paar mensen zich niet kunnen gedragen. Ik snap ook dat Tweakers de kwaliteit wil waarborgen, maar anderzijds moet Tweakers ook inzien dat een topic sluiten om slowchat te voorkomen een groter kwaad is dan de slowchat op zich.

Sowieso zou ik eens beginnen met hard optreden. Bijvoorbeeld:

[...]

Zijn overduidelijke slow-chat posts.

Voor een werkelijke oplossing weet ik niet wat technisch mogelijk is. Mij lijkt het in het specifieke geval van de C2B dozen ook handig om na de eerste aanmaning om geen slowchat er van te maken, anders de thread op slot te gooien tot de verzenddatum is geweest om ongefundeerd gokken te voorkomen (ook maar iets wat zo in mij opkomt).

Hoe dan ook, voor de mensen de bewuste boxen hebben gekocht en/of afwachten is het erg vervelend dat het topic dicht is, omdat het juist een gevoel geeft dat je samen met het probleem zit en samen ook hierover kan overleggen. Tot slot is het ook niet raar dat er zoveel posts worden gemaakt gezien het onderwerp, er zijn gewoon heel veel verontwaardigde mensen.
toon volledige bericht
Ja, maar dit soort acties lokken al snel slowchat uit, dat je in bepaalde topics het niveau hoog wilt houden dat kan ik begrijpen, maar persoonlijk heb ik er niet zoveel moeite mee dat er van tijd tot tijd zo'n topic langs komt. Waarschijnlijk wil Tweakers niet de kant opgaan van Fok.nl, maar ik vraag me af of dit na 1 topic gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YanboNL
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-10-2024
Het gehalte slowchat viel mij eigenlijk nog wel mee, op de bovenstaande posts na (welke een fractie van de berichten zijn)
Er werd toch aardig gediscussieerd over de wijze waarop Clicktobuy handelt.
Mijn voorstel is om het topic gewoon weer open te gooien en de echte oneliners harder aan te pakken en niet de tweakers die inhoudelijk reageren (door het topic te locken).
Is het een optie om de quickreply standaard te verbergen voor dit soort topics? waardoro er in het normale reactiescherm een extra duidelijke melding kan komen dat slowchat niet toegestaan is en hier tegen opgetreden wordt?
Ben ik het mee eens. Er wordt besproken wat er in andermans doos zit en wat men als handeling gaat doen als ze er niet mee eens zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 485433

Ik volgde eveneens het oorspronkelijke topic met veel interesse, aangezien ik ook een doos kocht. Ik vind het een hele opsteker voor Tweakers dat zoiets hier kan besproken worden. Dat enkelen dan minder interessante posts plaatsen is maar een heel klein euvel. Dat weegt zeker niet op tegen de voordelen.

Graag dus opnieuw een topic om hier ervaringen over te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
NotSoSteady schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:59:
[...]

Ja, maar dit soort acties lokken al snel slowchat uit, dat je in bepaalde topics het niveau hoog wilt houden kan ik begrijpen, maar persoonlijk heb ik er niet zoveel moeite mee dat er van tijd tot tijd zo'n topic langs komt. Waarschijnlijk wil Tweakers niet de kant opgaan van Fok.nl, maar ik vraag me af of dit na 1 topic gaat gebeuren.
Daarom zeg ik ook, het is maar de vraag in hoeverre wij persé geen slowchat willen t.o.v. het dichtblijven van de topics. Ik zie inderdaad ook niet persé het probleem van veel posts, maar op sommige momenten was het echt idioot veel info met weinig toevoeging, zoals "ik ook!" posts en wat algemeen gerant (ja ik heb mij er ook schuldig aa ngemaakt). En dan de mensen die gewoon kwamen schelden (mensen zielig noemen) maken het alleen maar erger. Tweakers mag dan bepalen in hoeverre zij slowchat echt onwenselijk vinden en in hoeverre dit een onderwerp taboe moet maken.

Echter op termijn moet de thread zeker open. Ook wel leuk dat als we een nieuw topic openen, dat we meteen laten zien dat we het ook WEL kunnen O-) Wat mij betreft kan Tweakers veel beter spelen op de mensen die structureel niets toevoegen (maar goed, dat vind ik sowieso van wel meer dingen op Tweakers qua niveau van startposts bijvoorbeeld).
YanboNL schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:03:
[...]

Ben ik het mee eens. Er wordt besproken wat er in andermans doos zit en wat men als handeling gaat doen als ze er niet mee eens zijn?
Dat is niet het probleem denk ik ;)

[ Voor 9% gewijzigd door LiquidT_NL op 28-11-2012 13:11 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

LiquidT_NL schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:05:
[...]

Echter op termijn moet de thread zeker open. Ook wel leuk dat als we een nieuw topic openen, dat we meteen laten zien dat we het ook WEL kunnen O-) Wat mij betreft kan Tweakers veel beter spelen op de mensen die structureel niets toevoegen (maar goed, dat vind ik sowieso van wel meer dingen op Tweakers qua niveau van startposts bijvoorbeeld).
Het lastige is dat het niet een paar specifieke gebruikers zijn die keer op keer lopen te zieken, anders was het inderdaad vrij eenvoudig aan te pakken.

Het punt is dat door het overenthousiaste discussieren een situatie ontstaat dat mensen gewoon wat minder nadenken over wat ze posten, waardoor het niveau regelmatig gewoon afzakt en er tientallen nutteloze posts volgen.

Zo ook toen er gisteren de rel ontstond rond de post van C2BLuck. Doordat het topic al vervallen is tot een soort slow chat, ontsporen dergelijke trolls ook veel erger dan wanneer er op een wat kalmere manier gediscussieerd wordt.

Het is lastig, want mensen zijn nieuwsgierig naar wat anderen ontvangen hebben en naar wat ze zelf gaan krijgen (zou ik ook hebben). Dus vandaar de vraag naar input hoe we dit in goede banen kunnen leiden.

Het is zeker niet onze bedoeling om het bespreken van dit soort acties te verbieden, maar we moeten er wel een manier voor vinden dat het op een beetje aangename manier gaat. Dat jullie er zelf in het topic niet heel veel last van hebben als het af en toe wat ontspoort betekent niet dat we de teugels dan maar los moeten laten.

Dan denk ik namelijk niet dat SF een interessant discussieforum blijft, maar het langzaam steeds meer een soort tweede huiskamer wordt en dat is allesbehalve de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

erg jammer dat het topic op slot is gezet
er worden nog steeds pakketten uitgeleverd, de werkwijze en achtergrond van dit bedrijf staan ter discussie.
ik lees hier een aantal ideeën die me zeker aanspreken maar blijf erbij dat discussie over dit soort (online) acties belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-06 15:03
Orion84 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:13:
[...]

Dan denk ik namelijk niet dat SF een interessant discussieforum blijft, maar het langzaam steeds meer een soort tweede huiskamer wordt en dat is allesbehalve de bedoeling.
Dit soort uitpak topics heeft natuurlijk weinig met shopping te maken wellicht kunnen deze topics dan ook na dat de aanbieding is afgelopen en voordat de pakketten worden ontvangen het topic door te zetten naar de HK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Orion84 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:13:
[...]

Het lastige is dat het niet een paar specifieke gebruikers zijn die keer op keer lopen te zieken, anders was het inderdaad vrij eenvoudig aan te pakken.

Het punt is dat door het overenthousiaste discussieren een situatie ontstaat dat mensen gewoon wat minder nadenken over wat ze posten, waardoor het niveau regelmatig gewoon afzakt en er tientallen nutteloze posts volgen.

Zo ook toen er gisteren de rel ontstond rond de post van C2BLuck. Doordat het topic al vervallen is tot een soort slow chat, ontsporen dergelijke trolls ook veel erger dan wanneer er op een wat kalmere manier gediscussieerd wordt.

Het is lastig, want mensen zijn nieuwsgierig naar wat anderen ontvangen hebben en naar wat ze zelf gaan krijgen (zou ik ook hebben). Dus vandaar de vraag naar input hoe we dit in goede banen kunnen leiden.

Het is zeker niet onze bedoeling om het bespreken van dit soort acties te verbieden, maar we moeten er wel een manier voor vinden dat het op een beetje aangename manier gaat. Dat jullie er zelf in het topic niet heel veel last van hebben als het af en toe wat ontspoort betekent niet dat we de teugels dan maar los moeten laten.

toon volledige bericht
Is het dan ook niet beter om dit soort topics naar de huiskamer te verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Vind het ook jammer dat het topic op slot is. Het idee om zulke topics weer pas open te gooien als de uiterste verzenddatum geweest is lijkt me prima plan alleen kost wellicht ook meer werk voor de Mods.

Ik had graag mijn bevindingen gedeeld en foto's gepost van de artikelen (ALLEEN als ze erg afweken wat de rest had). Ik ben het er mee eens dat elke post iets moet toevoegen aan het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

@matrix, notsosteady: Dat is lastig, aangezien lang niet iedere SF bezoeker toegang zal hebben tot de HK.

En wat mij betreft is er ook niet zo'n probleem met uitpaktopics, zo lang dat blijft bij mensen die de inhoud van hun pakket posten en discussie daarover. De uitdaging zit hem in het feit dat een aantal mensen zo enthousiast / nieuwsgierig zijn dat ze voor elke scheet een statusupdate posten, of om statusupdates van anderen vragen.

Daardoor raakt zo'n topic in een stroomversnelling en zakt het niveau af. Ik denk dat als er wat kalmer gediscussieerd zou worden en de minder nuttige updates en vragen om updates achterwege zouden blijven, dat die topics er een stuk aangenamer op worden.

De vraag is hoe we dat kunnen bewerkstelligen.

We hadden natuurlijk recent een vergelijkbaar probleem met het centrale kortingen en aanbiedingentopic, waar regelmatig veel te uitgebreide discussies werden gevoerd die een eigen topic verdienen.

Dat lijkt inmiddels aardig te worden opgepakt: er worden volgens mij nu tijdiger aparte topics geopend voor discussiewaardige acties. Hulde daar voor d:)b

Als we nu die losse topics nog wat aangenamer kunnen maken dan houden we zowel voor de crew als voor de gebruikers het Shopping Forum een fijne plek voor interessante discussies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb ook het CtB pakket besteld en wacht ook op de levering.

Zit ook n.a.v. de discussies te twijfelen of ik het pakket zal anuleren of niet.
Met name de discussie over het terugsturen (financieel en juridisch) is interessant.

Is het een mogelijkheid om alleen te kunnen reageren als je bijv. langer dan een maand ingeschreven staat (om vervelende mensen te bannen).
In die maand moet je je bewezen hebben door een (aantal) serieuze reactie(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

boomsma schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:20:
Ik heb ook het CtB pakket besteld en wacht ook op de levering.

Zit ook n.a.v. de discussies te twijfelen of ik het pakket zal anuleren of niet.
Met name de discussie over het terugsturen (financieel en juridisch) is interessant.

Is het een mogelijkheid om alleen te kunnen reageren als je bijv. langer dan een maand ingeschreven staat (om vervelende mensen te bannen).
In die maand moet je je bewezen hebben door een (aantal) serieuze reactie(s).
Ik ben sinds gisteren ingeschreven en moet dus een maand duimendraaien? Discriminatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Dergelijke eisen hebben we al voor de HK, maar het idee is juist dat het Shopping Forum gewoon breed toegankelijk moet blijven. Het is ook echt niet zo dat het per se de kersverse gebruikers zijn die de sfeer verpesten, of dat mensen apart accounts aan maken om te gaan rellen (op een enkeling na, gisteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YanboNL
Niet mogelijk om de topic opnieuw te openen zodat men het resultaat van vandaag kan bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Laatst online: 28-04 12:55
Onder voorwaarden van pics only? Gewoon geen comments.
Is het ook niet mogelijk om een maximaal aantal posts per uur in te stellen voor bepaalde topics? Ik ben niet zo heel technisch, dus weet niet in hoeverre zo iets mogelijk is?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keversloper
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-06 14:28
Ik vind het behoorlijk onzin dat het topic gesloten is. Wat boeit het nou. Een paar zeikerds vind het niet ok en 95% is blij dat het topic wel open is. Ik ben behoorlijk benieuwd naar de rest namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
mvdklooster schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:52:
Ik vind het behoorlijk onzin dat het topic gesloten is. Wat boeit het nou. Een paar zeikerds vind het niet ok en 95% is blij dat het topic wel open is. Ik ben behoorlijk benieuwd naar de rest namelijk.
Dit is een feedback topic, dus laten we de discussie even op niveau houden?

Hoe dan ook ben ik het wel eens dat het topic vandaag of (uiterlijk) morgen even open moet om de boel weer te peilen. Echter, zonder een systeem ertegen heb je wel dikke kans dat het volle slowchat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik2125
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10-2022
Hoezo censuur? tsssssssss
Gewoon de rotte appels er uit gooien en klaar, hoeft toch geen topic voor dicht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Om heel eerlijk te zijn zie ik het probleem niet helemaal van een slowchat, al valt 300 berichten in 12 uur best mee mijn inziens :? Zeker als het gewoon een hot-topic is. Ik heb zelf ook vast wel iets gepost wat eigenlijk niet helemaal binnen de regeltjes valt en beter in de HK had gekund, mea culpa. Maar goed, je hebt twee dagen veel posts, en daarna bloedt het topic weer dood maar is het een mooi archief voor mensen die willen nalezen over Clicktobuy. Er zijn nog wel meer topics die wel eens tijdelijk wat harder gaan dan anders, inherent aan het fenomeen forum, daar hoeft niet keihard op gemodereerd te worden, behalve als het echt uit de hand loopt en trolls en flames niet van de lucht zijn, en dat viel reuze mee dacht ik zo.

Maar goed, ik begrijp dat wij nu moeten gaan bedenken hoe het anders kan en anders gaat het topic niet meer open. Ik vind dat het niet anders hoeft, ja dit soort posts:
mijne niet staat op verzonden alleen kan die klote informatie niet bemachtigen!!! grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Hoeven van mij ook niet, en volgens mij worden dit soort posts altijd netjes gemodereerd, maar dat zijn er niet zo heel veel in het topic.

[ Voor 28% gewijzigd door St@m op 28-11-2012 17:02 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
St@m schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:59:
Om heel eerlijk te zijn zie ik het probleem niet helemaal van een slowchat, al valt 300 berichten in 12 uur best mee mijn inziens :? Zeker als het gewoon een hot-topic is. Ik heb zelf ook vast wel iets gepost wat eigenlijk niet helemaal binnen de regeltjes valt en beter in de HK had gekund, mea culpa. Maar goed, je hebt twee dagen veel posts, en daarna bloedt het topic weer dood maar is het een mooi archief voor mensen die willen nalezen over Clicktobuy. Er zijn nog wel meer topics die wel eens tijdelijk wat harder gaan dan anders, inherent aan het fenomeen forum, daar hoeft niet keihard op gemodereerd te worden, behalve als het echt uit de hand loopt en trolls en flames niet van de lucht zijn, en dat viel reuze mee dacht ik zo.
Het ligt er ook een beetje aan wat je rol is hierin, en hoe GoT haar topics het liefst ziet. Als je de thread volgt is er niets aan de hand, maar stel iemand wil eens even wat info opzoeken over "die CtB aanbieding eind november", mag je 30 pagina's aan slow chat lezen.

Ik zeg overigens niet dat je punt niet valide is (ik maak hem zelf ook), maar ik kan ook begrijpen waarom slowchat onwenselijk. Aan tweakers in ieder geval de taak om te kijken wat voor hun meer onwenselijk is, en aan ons om mee te denken aan oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

LiquidT_NL schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:04:
[...]

Het ligt er ook een beetje aan wat je rol is hierin, en hoe GoT haar topics het liefst ziet. Als je de thread volgt is er niets aan de hand, maar stel iemand wil eens even wat info opzoeken over "die CtB aanbieding eind november", mag je 30 pagina's aan slow chat lezen.

Ik zeg overigens niet dat je punt niet valide is (ik maak hem zelf ook), maar ik kan ook begrijpen waarom slowchat onwenselijk. Aan tweakers in ieder geval de taak om te kijken wat voor hun meer onwenselijk is, en aan ons om mee te denken aan oplossingen.
True, dan doen we het gewoon simpel :P Er zijn/waren aparte topics over levertijden van bijvoorbeeld telefoons, en aparte topics over de telefoon zelf (ik noem even telefoon als voorbeeld). Ik denk dat als je alle posts skipt waarin iemand zegt "ik krijg hem morgen en ben benieuwd wat erin zit". Dat je dan een best net topic overhoudt waarin er gediscussieerd wordt over de inhoud en over de handelswijze van CtB.

Opgelost dus: 2 topics :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint_One
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-07-2022
er staat een officiële reactie op FB van C2B misschien deze als openings post nemen en vanuit daar alleen de unboxing laten zien als je daadwerkelijk wat toe toevoegen hebt buitenom het basis pakket ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Saint_One schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:08:
er staat een officiële reactie op FB van C2B misschien deze als openings post nemen en vanuit daar alleen de unboxing laten zien als je daadwerkelijk wat toe toevoegen hebt buitenom het basis pakket ..
Hier op reagerend: Zeer netjes van C2B en kan me hier helemaal in vinden. Idd dom dat ze pakketten die niks waard waren, te vroeg hebben verzonden, maar er zit nog genoeg leuks in wat er komen gaat.

Daarnaast OT: Ik zeg, open dat topic. Na morgen is het klaar. Geen gezeur meer over mensen die het terug willen sturen, pic's en een leuke discussie. Maar alleen maar zeiken over het pakket en je gelijk proberen te halen, lukt je toch nooit. Dan heeft C2B altijd nog een bezoekadres. En zoals ze zeiden, je kan altijd bellen.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Saint_One schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:08:
Is een optie. Als iemand een nieuwe topicstart zou willen maken, dan stel ik voor om het vanavond/morgenochtend een nieuwe kans te geven (even afhankelijk van wanneer ik of een van mijn collega's tijd heeft om toe te zien op het openen van een nieuw deel).

Geef even hier aan als je deze taak op je wilt nemen en dan is het daarna denk ik het makkelijkst om de opzet in Schop een Modje te zetten, dan kan iemand van de crew het voorzien van een toelichting en richting SF verplaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274613

Ik zou helemaal niks doen aan dat topic.
Wie vind eht een probleem dan? Er word gewoon lekker gediscussieerd over het onderwerp. Er staan nauwelijks off-topic berichten in.

Ik zeg gewoon laten gaan en off-topic berichten bestraffen. Dit werkt naar mijn idee ook niet. Het hele idee van een forum is om met elkaar in discussie te kunnen gaan. Nu stel al die berichten waren verspreid over 3 dagen, was het dan nog een probleem geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YanboNL
Ik maak wel nieuwe topic aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Thanks, ik heb de titel even wat aangepast en de quote ook tussen quote tags gezet :)

Succes met het verdere verloop en laten we proberen dit nieuwe topic een beetje op niveau te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YanboNL
Dankjewel Orion. Ik ben hier net nieuw dus weet nog niet hoe precies werkt met quotes e.d. maar dat lukt vanzelf.

Hoi :)

Ik ben uiteraard de schuldige mod in kwestie die het in zijn hoofd heeft gehaald om de boel op slot te gooien, dus ik denk dat het waardevol zal zijn voor velen als ook ik mijn mening kenbaar maak. :) In verband met een substantiel verschil in tijdzones was dat eerder vandaag helaas niet mogelijk.

Even voor de duidelijkheid: het aantal posts in een bepaalde periode is geen reden voor het sluiten van het topic, het was zuiver een indicatie (imo) van de mate van slowchat in het topic. De juridische discussie vind ik zelf maar van beperkte waarde (ja, je hebt gewoon recht op je wet KOA) en een groot deel van de overige posts was imo speculatie over de inhoud van pakketten.

Naar mijn mening is SF een plek waar interessante vragen bediscussieerd kunnen worden omtrent shopping ervaringen (de fabrikant belooft 3 jaar garantie, maar de winkel biedt slechts 2, etc). Daarnaast is SF over de laatste 2 jaar oid uitgegroeid tot een plek waar aanbiedingen topics ontstaan en waar bijzondere acties terecht komen (iBOOD etc). Ik ben het daar helemaal mee eens en ik wil graag het compliment van mijn collega herhalen dat het bijzonder gewaardeerd wordt dat mensen snel een nieuw topic openen op het moment dat blijkt dat een aanbieding uitgroeit tot een bredere discussie/snel lopende discussie.

Wat GoT voor mij een zeer aantrekkelijk forum maakt is het niveau van sommige discussies. Ik vind het een van de betere algemene plekken op het interwebs qua niveau (voor een algemeen forum). Ik denk dat dat komt door een relatief streng beleid en handhaving. Door eisen te stellen aan de kwaliteit van de posts creeren we een community die graag terug komt omdat er interessante zaken zijn om te lezen. Ik ben zelf al 10 jaar lang bezoeker van de site en vind er nog steeds regelmatig nieuwe inzichten en interessante discussies. Ik weet zeker dat als de kwaliteit een vlucht neemt, dat mensen minder snel geneigd zijn om terug te komen naar een forum met een lage informatiedichtheid. Om die reden zal ik dan ook altijd relatief streng modden. Dat betekent zeker niet dat een offtopic grapje direct door mij afgestraft zal worden. Het volgende voorbeeld daarvan kon ik bijvoorbeeld wel waarderen:
Brad Pitt schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:05:

Heb je in i.i.g. qua inhoud wel een van de betere "boxen" van de afgelopen tijd binnen gekregen ja toch :P
Dat gezegd hebbend bestaan er een aantal topics waar we regelmatig discussies over hebben (zoals je ook al kunt lezen in dit topic). Helaas moeten we constateren dat deze topics regelmatig verzanden in offtopic mededelingen van oninteressante posts. Je zal niemand horen klagen over een post met daarin een gedetailleerde beschrijving van de inhoud van een pakket, discussie omtrent de waarde van het pakket, discussie omtrent de wet koop op afstand, de betrouwbaarheid van dergelijke sites, enz. Waar ik wel allergisch voor ben zijn posts waarin statusupdates worden gevraagd, mededelingen als "ik ook", mededelingen als "mijn pakket weegt x kg", etc. etc. Voor dergelijke mededelingen kom ik niet iedere dag naar GoT en dat soort posts zijn een verspilling van mijn tijd. Dat een beperkte groep mensen dergelijke posts wel zinnig vinden vind ik niet zo'n probleem; hiervoor bestaan mediums als irc, fok.nl, 4chan en andere. Op GoT eisen we echter een iets hoger niveau.

Het aanpakken van veelplegers in dergelijke topics is niet zo'n groot probleem. Helaas blijkt echter dat de overtreders vaak nieuw zijn op GoT of niet eerder in een aanbiedingen topic hebben geplaatst. Dat maakt ingrijpen bijzonder intensief en met 2 yups als mods is er niet voldoende tijd/wil om dergelijke topics strak te modereren.

Wat imo enorm zou helpen is als offtopic berichten volledig worden genegeerd en er direct een TR wordt aangemaakt met een linkje naar de betreffende post (een TR met daarin een vermelding naar bijv Orion84 heeft geen zin, want dat kost heel veel zoekwerk van onze zijde). Maak je geen zorgen over het aantal TRs; wij hebben knopjes om alle openstaande TRs in 1 keer af te handelen. Het belangrijkste is om niet te reageren op offtopic berichten en om ze niet te citeren. Hopelijk blijft het slowchatten op die manier onder controle en hebben jullie helemaal geen last van ons mods.

Tot slot: ik begrijp dat er een zeer prangende behoefte is aan topics (zie deze discussie als ook de voorgaande discussie). Dat is een valide behoefte waarin wij graag voorzien. Hieraan kunnen echter geen rechten ontleend worden en het feit dat een harde kern dergelijke topics graag ziet, betekent niet dat wij maar moeten compromitteren op kwaliteit. Naar mijn mening is kwaliteit de enige garantie voor het bestaan van GoT als een hoogwaardig forum en ik ben niet van plan om SF te laten verzanden tot een soort Fok! Het moven naar de HK is imo een last resort option, omdat ik van mening ben dat nieuwe gebruikers ook moeten kunnen profiteren van/discussieren over interessante (voor anderen dan ;) ) aanbiedingen.

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

@Mig29, hulde voor je heldere en duidelijke reactie. Het nieuwe topic draait en ik denk dat een heleboel mensen (inclusief mijzelf) daar blij mee zijn :)

Graag gedaan. Ik hoop dat mensen inzien dat wij:
* open staan voor andere meningen
* altijd bereid zijn om onze acties te onderbouwen (zie mijn DM box :P )
* soms bereid zijn om beslissingen terug te draaien/op een andere manier in een behoefte te voorzien

Ik begrijp dat mensen het niet altijd eens zullen zijn met onze acties/motivatie, maar dat zou niemand tegen moeten houden om een dialoog met ons aan te gaan (geen garanties over de uitkomst). We zijn beide redelijke mensen en als je de moeite neemt om een onderbouwd betoog te schrijven, dan nemen wij de moeite om een onderbouwd betoog terug te schrijven.

Een aantal van jullie heeft daar ook gebruik van gemaakt middels de DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06 19:58
Beste Mig29,

Ik zag net dat het topic m.b.t. Click2Buy weer gesloten was met als reden dat je geen enkel bestaansrecht ziet in het topic. Als er gekeken wordt naar het aantal berichten in korte tijd, dan wordt mijns inziens duidelijk dat er wel degelijk een bestaansrecht voor dit topic is, al is het jammer dat een aantal mensen het topic gebruiken voor slow-chat. Is het niet beter om tijdelijk het topic gewoon open te laten? Het aantal berichten zal uiteindelijk toch wel afnemen en op deze manier hebben mensen een goede uitlaatklep om hun ongenoegen te kunnen uiten.

Graag hoor ik van je waarom je vindt dat er geen bestaansrecht is voor het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Zie dit topic:
click to buy pakketten topic

Wat mij betreft is daar alles er over gezegd. De enige reden dat ik het topic nog mogelijk zie, is over een weekje en dat iedereen gewoon aangeeft wat er in zijn pakket zit, zonder de emotie er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
LiquidT_NL schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:52:
Zie dit topic:
click to buy pakketten topic

Wat mij betreft is daar alles er over gezegd. De enige reden dat ik het topic nog mogelijk zie, is over een weekje en dat iedereen gewoon aangeeft wat er in zijn pakket zit, zonder de emotie er bij.
Oh, sorry, dat topic had ik gemist. Ik zal daar eens gaan kijken. Bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Sowieso gaat je argument " op deze manier hebben mensen een goede uitlaatklep om hun ongenoegen te kunnen uiten." niet op. Het forum is niet bedoeld als uitlaatklep om je ongenoegen te uiten. Het forum is bedoeld als een plek voor interessante discussie en om elkaar te helpen met problemen etc.

Dat is juist net een van de redenen om dat topic te sluiten. Het werd meer en meer enkel een plek waar mensen herhaaldelijk hun ongenoegen uitten, in plaats van dat er nog interessante discussie plaatsvond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
Prima als dat de reden is, maar dat kwam niet naar voren als reden van de sluiting in het desbetreffende topic. In dat topic werd gesuggereerd dat er geen bestaansrecht voor was, wat in mijn ogen wel degelijk zo is, anders worden er niet zoveel berichten in geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Het bestaansrecht valt niet 1:1 af te leiden uit het aantal posts dat wordt geplaatst. Dat is alleen het geval als die posts ook passen binnen wat het doel van het forum is.

Als 5 man besluiten op een zaterdagavond met hun dronken hoofd een topic vol te spammen met allerlei nutteloze crap, dan is daar toch niet spontaan ook een bestaansrecht voor? Dat is natuurlijk een wat extreem voorbeeld, maar komt op hetzelfde neer.

Dat wil niet zeggen dat het doel van dit forum is cement gegoten is. Dit feedback topic is het levende bewijs dat de regels worden aangepast aan de wensen van onze gebruikers. Maar er is wel een grens en dit forum inzetten als uitlaatklep van ongenoegen ligt voorbij die grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 23:42
Ik heb eerlijk gezegd niet gezocht of dit al eerder is gesuggereerd, maar n.a.v. een kleine discussie in het algemene kortingsbonnentopic omtrent de Shell/Phillips actie, vroeg ik me af of het niet mogelijk is om het SF te verbergen voor niet-geregistreerde gebruikers. Ik vind het niet zo netjes dat hier (blijkbaar) een redelijke hoeveelheid 'gasten' aanwezig is die kortingscodes leechen die eigenlijk van en voor tweakers bestemd zijn. Kan daar niet wat op verzonnen worden?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Voor de eenmalige kortings-coupons kan ik me in dit voorstel eigenlijk wel vinden. Voor de algemene aanbiedingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Heel SF achter slot en grendel zetten lijkt me nogal met een kanon op een mug schieten en allesbehalve wenselijk. Nieuwe gebruikers en niet-geregistreerde bezoekers moeten SF kunnen blijven vinden om discussies over winkelervaringen te lezen.

Als er daadwerkelijk behoefte is om alleen binnen de bestaande community codes te delen (waar ik me op zich wel wat bij voor kan stellen), dan zie ik maar één voor de hand liggende oplossing: een topic in de huiskamer (evt. met alias in SF). Ik ben benieuwd of er veel mensen behoefte hieraan hebben. Ik zal in elk geval eens even met mijn collega crewleden bespreken hoe wij hier zelf tegenaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Naar de HK lijkt me beter. Ik gebruik niet vaak codes, maar ik irriteer mij mateloos aan het feit dat 1 op de 10 keer wordt vermeld dat een code is gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 23:42
Orion84 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:25:
Heel SF achter slot en grendel zetten lijkt me nogal met een kanon op een mug schieten en allesbehalve wenselijk. Nieuwe gebruikers en niet-geregistreerde bezoekers moeten SF kunnen blijven vinden om discussies over winkelervaringen te lezen.

Als er daadwerkelijk behoefte is om alleen binnen de bestaande community codes te delen (waar ik me op zich wel wat bij voor kan stellen), dan zie ik maar één voor de hand liggende oplossing: een topic in de huiskamer (evt. met alias in SF). Ik ben benieuwd of er veel mensen behoefte hieraan hebben. Ik zal in elk geval eens even met mijn collega crewleden bespreken hoe wij hier zelf tegenaan kijken.
Geen mogelijkheid om een soort spoiler tag in te bouwen die alleen te zien is als je ingelogd bent? Meen me te herinneren dat in het algemene kortingsbonnen topic iemand naar FOK refereerde waar een soortgelijke functie te vinden is.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Inloggen lost natuurlijk nog niet op dat mensen soms gewoon niet melden dat ze de code gebruikt hebben. (slechte manieren, ondankbaar enzo) Maar zoals het nu gaat en dat iedereen met de codes vandoor kan gaan is natuurlijk ook erg matig, zeker als de deler ze eigenlijk voor de tweaker community bedoelt.

Voor mij voegen de vele meldingen van 'al gebruikt' en 'heb ik gebruikt' weinig toe, maar ik zie liever wel codes verschijnen voor iedereen dan helemaal geen codes. Een "spoiler tag" zou in ieder geval voorkomen dat niet-tweakers 'm meepakken. Het is volgens mij wel in te bouwen zijn, aangezien diverse fora met grijs/illegaal materiaal wel een dergelijke optie/functie ingesteld hebben.
Maar misschien is de HK wel een beter plek. Maar dat geeft ook weer verdere fragmentatie van de aanbiedingen, wat ik persoonlijk jammer vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-06 06:54

FaceDown

Storende factor.

Anoniem: 22659 in "MediaMarkt btw actie voorjaar 2013"

Wat Mig27 hier zegt slaat nergens op. Ik geef simpelweg mijn mening door te zeggen dat de Mediamarkt aan misleiding doet (zijn genoeg bewijzen voor te vinden in het topic) en omdat hij het er niet mee eens is moet ik maar wegblijven uit het topic?
Als je als mod een discussie niet kunt winnen, prima, maar ga niet lopen dreigen. Dat is namelijk puur machtsmisbruik.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben best bereid om de discussie met je aan te gaan en daarbij even wat hulp in te schakelen van de mederwerkers van MM die actief zijn in het topic en op GoT. Voordat ik dat doe vind ik wel dat je zelf even een paar zaken op orde moet hebben:
1) Behandel elkaar met respect (mijn naam verkeerd schrijven geeft daarbij niet veel vertrouwen)
2) Check de feiten en gooi daar geen eigen mening over heen
3) Ben bereid om je mening aan te passen indien nodig
4) Bedenk wanneer een discussie ontopic is en wanneer een discussie offtopic is

Right, inhoudelijk:
Misleiding is een juridisch beladen term en een stevige beschuldiging. Hierbij wordt er vanuit gegaan dat men met opzet valse/misleidende informatie naar buiten brengt. Als steller van een dergelijke uitspraak moet je bewijzen hebben om je stelling te kunnen onderbouwen. Heb je die niet dan vallen jouw uitspraken onder smaad. Gezien ik ervan overtuigd ben dat jij geen bewijzen hebt voor je uitspraken raad ik je ten stelligste aan om je reactie aan te passen (dat is dus ook geen misbruik van mod-powers, maar meer een dringend advies om jezelf niet open te stellen voor (aan)klachten).
Ten tweede is er geen enkel bewijs voor het bewust niet verkopen/bewust structureel ophogen van prijzen bij MM voorafgaand aan een BTW actie. Die discussie valt niet te voeren op basis van observaties van enkele producten verspreid over vele winkels. Als je hier stellig over wilt zijn dan moet je een gedegen onderzoek naar dit fenomeen citeren/zelf opzetten. Ik ken meerdere medewerkers van MM en er zijn daarnaast verschillende MM medewerkers actief in het topic die allemaal het beeld onderschrijven dat er geen structurele prijsverhogingen plaats vinden. Daarnaast is de discussie over mogelijke prijsverhogingen al vele malen gevoerd en nog nooit heeft iemand overtuigend bewijs van structurele prijsverhogingen bij MM weten te presenteren. Om die reden is de discussie (zonder bewijs) offtopic en heb ik gepoogd jouw bijdragen daarover af te kappen.

Daarnaast ben ik van mening dat je bijdragen alleen leiden tot meer offtopic reacties over zogenaamde structurele prijsverhogingen en zoals eerder gezegd, leidt die discussie nergens heen. Aangezien je geen bereidheid toont om je toon van je posts aan te passen verzoek ik je om weg te blijven uit het topic om zodoende mensen de kans te geven om over goede aanbiedingen bij MM te praten (lang niet alle prijzen zijn even aantrekkelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-06 06:54

FaceDown

Storende factor.

In het topic hebben verschillende mensen prijsverhogingen gezien. Dit gaat dus niet zomaar om 'een paar artikelen'. Dit gaat om mensen die toevallig een paar dagen geleden wat prijzen hebben gecheckt die nu opeens hoger zijn. Ik heb toevallig 1 prijs gecheckt en dat artikel is opeens verdwenen (na maanden op voorraad te zijn geweest). Het is dus zeer aannemelijk dat er veel meer prijzen verhoogd zijn, wat niemand is opgevallen. Ik vind dat onder pure misleiding van klanten vallen. En ik mag dat gewoon zeggen op basis van bovenstaande want we leven in een vrij land. Het is hier bovendien een internetforum en geen rechtzaal waar je elk woord op een goudschaaltje moet wegen. Het feit dat dit door een paar MM-medewerkers wordt ontkent zegt natuurlijk volstrekt niets. De gemiddelde verkoper in de MM weet geen reet van de producten die ze verkopen laat staan van prijzen. En als Mediamarkt mij omwille van bovenstaande willen aanklagen dan nodig ik ze van harte uit en wens ze veel succes.

Verder blijf ik inderdaad bij mijn mening (is mijn goed recht volgens mij) en is de discussie volledig ontopic, aangezien deze direct over de actie bij Mediamarkt gaat. Tevens heb ik niemand met disrespect behandeld volgens mij, behalve misschien chef prijsverhogingen bij Mediamarkt.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FaceDown schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:40:
In het topic hebben verschillende mensen prijsverhogingen gezien. Dit gaat dus niet zomaar om 'een paar artikelen'. Dit gaat om mensen die toevallig een paar dagen geleden wat prijzen hebben gecheckt die nu opeens hoger zijn. Ik heb toevallig 1 prijs gecheckt en dat artikel is opeens verdwenen (na maanden op voorraad te zijn geweest). Het is dus zeer aannemelijk dat er veel meer prijzen verhoogd zijn, wat niemand is opgevallen.
MM heeft een extreem groot assortiment. Met 29 vestigingen met een lokaal prijsbeleid en een online shop vind je het gek dat er wellicht over 100 prijswijzigingen wordt gesproken (wat ongeveer 0.01% van het winkelaanbod van 1 filiaal is) op het forum. Tsja, als je op basis van een dergelijke steekproef uitspraken durft te doen over het algemene prijsbeleid (zeker als dat door insiders met -op zijn hoogst- een extreem klein belang wordt ontkend) dan ben ik bang dat wij het niet eens gaan worden.
Ik vind dat onder pure misleiding van klanten vallen. En ik mag dat gewoon zeggen op basis van bovenstaande want we leven in een vrij land. Het is hier bovendien een internetforum en geen rechtzaal waar je elk woord op een goudschaaltje moet wegen. Het feit dat dit door een paar MM-medewerkers wordt ontkent zegt natuurlijk volstrekt niets. De gemiddelde verkoper in de MM weet geen reet van de producten die ze verkopen laat staan van prijzen. En als Mediamarkt mij omwille van bovenstaande willen aanklagen dan nodig ik ze van harte uit en wens ze veel succes.
Ik ben realistisch genoeg om te snappen dat MM dat nooit gaat doen (te klein belang, te veel negatieve pr, te duur, etc.), maar daar staat tegenover dat je te gast bent op Tweakers en aan onze voorwaarden hebt te voldoen. Wij houden er niet van als mensen ons forum misbruiken en je hebt je te schikken naar onze regeltjes. Ik geef je aan waarom ik denk dat je reactie niet door de beugel kan en geef aan welke gevolgen je reactie theoretisch zou kunnen hebben. In plaats van je reactie te onderbouwen of je te schikken naar mijn verstandige opmerking begin je te blaten over rechten die je niet hebt en beledig je nog eens een andere groep mensen (MM medewerkers). Lekker bezig.
Verder blijf ik inderdaad bij mijn mening (is mijn goed recht volgens mij)
Dat recht heb je inderdaad. In een normale discussie word je echter wel geacht te discussieren over de premissen die bij stellingen horen en als de premissen onwaar blijken dan is het automatische gevolg dat de stelling niet langer valide is. Kortom, wees bereid om je mening te verdedigen/onderbouwen op het moment dat iemand je conclusies betwijfeld.
en is de discussie volledig ontopic, aangezien deze direct over de actie bij Mediamarkt gaat.
Dat heb je mis, aangezien ik het tot offtopic heb gebombardeerd. Dat mijn mening niet onterecht is blijkt onder andere uit de volgende post: Tealiciouss in "MediaMarkt btw actie voorjaar 2013". Daarnaast heb je je bij registratie op dit forum geconformeerd aan de geldende AV waarin staat dat je instructies van de crew dient op te volgen. Je bent te gast op onze site en hebt dus niet alle vrijheden die je zelf claimt te hebben.

Laat ik hier nog iets duidelijker in zijn: je hebt absoluut het recht om je mening onderbouwd te geven op dit forum. Wij censureren berichten niet op basis van een verschil van mening over de inhoud. Wij verwijderen echter wel berichten die niet voldoen aan de AV, het (lokale) beleid of instructies van de crew. De combinatie van die drie stellen dat de discussie over een eventuele prijsverhoging bij MM voorafgaand aan een BTW dag offtopic is en -of je het nou leuk vindt of niet- die discussie wil ik niet meer zien in het topic.
Tevens heb ik niemand met disrespect behandeld volgens mij, behalve misschien chef prijsverhogingen bij Mediamarkt.
Mwah, ik vind de manier waarop je mijn naam schrijft in FaceDown in "Shopping Forum - Feedbacktopic" niet echt van respect getuigen. Ik moet bekennen dat ik daarbij aanneem dat je mijn naam bewust verkeerd schrijft. Daarnaast vind ik het gebruik van termen als misleiding en het stellen dat de gemiddelde MM medewerker geen reet weet van de producten die ze verkopen niet echt toonbeelden van respect.
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste