Anoniem: 274613 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:09:
[...]
Als ik jullie een tip mag meegeven, bedenk je heel goed wat je er precies mee wilt bereiken.
Je kunt je regels streng handhaven, of meer door de vingers zien en de gebruiker tevreden houden.
Nu volgen jullie de regels streng op waardoor er ontevreden gebruikers zijn.
De mijlenverre off-topic onzin, het slowchat-achtige geouwehoer wat kant noch wal raakte, de ware heksenjacht op die eikel uit Alphen a/d Rijn en zijn kornuiten, inhoudsloze posts á la "mijn doos is 4 kilo!!!" en al die andere onzin die in dat topic gepost werd, met gemak 80% van de tweede helft van dat topic, waren dusdanig tenenkrommend slecht dat ik geen TR gemaakt heb omdat ik bleef verwachten elk moment een slotje danwel een volledige trash van het topic te gaan zien.
Ontevreden gebruikers? Check: ikke! Mods! Harde lijn met die onzin! Niet dat slappe gedoe! Kill en attack enzo. Ik wil liever morgen op nu.nl lezen dat veertig van die gasten spoorloos verdwenen zijn en dat er een onderzoek naar de harde modpraktijken op GoT in gang gezet wordt dan topics van het kaliber C2B.
De enige reden dat deze community goed werkt, beter werkt dan enige andere die ik ken of waar ik lid van ben of geweest ben, is dat het niveau in alle fora op een bepaalde standaard gehouden wordt. Als je serieus van mening bent dat dat topic daadwerkelijk leeswaardig was dan spijt het me maar dan vind ik niet dat jouw mening over passend niveau strookt met die die men hier toegedaan is. Als in dat topic de posters gewoon gedaan hadden wat gevraagd werd, namelijk de inhoud van de dozen posten, eventueel aangevuld met nuttige danwel relevante info over levertijd (duurde lang, duurde niet lang, kwam op tijd, kwam op de juiste plaats aan, etc) en het knalharde gebitch, kansloze gehuil en tweakers onwaardige gescheld weggebleven was dan was dat topic niet dicht gegaan. Als mensen in staat waren te discussiëren zoals Security hier schrijft dat het zou horen dan was er niets gebeurd met dat topic.
Dat mensen dingen zeggen als "Valt het je zelf ook op dat je altijd begint met IK.
De wereld bestaat uit meerdere mensen, maar omdat JIJ het niks vond moet het maar dicht?" en dat dat vervolgens, als er geen modje optreedt, een flamerij van jewelste wordt waar niemand ook maar enig baat bij heeft en wat voor niemand dan de betrokkenen boeiend is, is er de reden van dat het gaat mislukken.
Daarbij is het niveau juist gedaald. Tegenwoordig worden mensen die simpel vertellen "ik zoek een nieuwe laptop, welke van deze is goed?' al geholpen voordat het topic dicht is. Actief modderen en snel handelen zijn dan belangrijk. en dat gebeurt nu helaas ook niet.
Nee, jullie topic bleef véél te lang open. Hlpdsk had dat na vijf minuten al de grond in getrapt. T.net is flink wat vriendelijker geworden, en vooral wat geduldiger, maar als het niveau na enig vriendelijk bijsturen zo triest bljft komt dat slotje er toch echt een keer. Dit topic is wat mij betreft ook een duidelijk voorbeeld van het mildere GoT. Maar het niveau wordt niet zozeer lager, het duurt gewoon wat langer voor er een mod met ijzerwaren aan de gang gaat. Als je GoT op z'n oude, sudden-death moderatie niveau wilt hebben was dit topic na post vijf of zes, of minimaal na de post waarin jij over censuur ging zitten klagen en Mig op de man aan ging zitten vallen, getrashed geweest.
Het feit dat dat niet gebeurd is geeft aan dat GoT milder is geworden en het niveau wat hoger: je krijgt de mogelijkheid, mits je discussiëren kunt als een volwassene, je zegje te doen.
is goed chef, ik zal je orders direct opvolgen!
[...]
Dat discussiëren als een volwassene waar ik het over had...

zoals ik al zei, 2 topics maken?
een over de dozen en 1 over het bedrijf?
Als je dar vanaf het begin actief de rotte appels eruit haald moet dat best te doen zijn
Die over het bedrijf zou gezien de kwaliteit van de reacties preventief op slot gaan onderhand. Over de dozen is gewoon keihard gefaald door de schreeuwerige en volstrekt kinderachtige onzin die er in gepost werd in het verleden en na twee van dat soort bochttopics gok ik dat de bereidheid daar nog een keer wat mee te doen beperkt is.
Overigens kan ik me niet voorstellen dat jij je voorstelt dat er iemand (in z'n vrije tijd of tussen z'n werk door nota bene) zo'n topic in de gaten gaat zitten houden en elke post filtert om te kijken of dit wel door de beugel kan. Als men zich niet kan gedragen is er een tijd- en werkbesparende methode: het topic op slot knallen.
Anoniem: 274613 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:58:
[...]
een shopreview geeft geen mogelijkheid tot discussie. Waarom hebben we anders het xxx ervaringen topic voor iedere telefoon?
Ik zie daar ook soms tenenkrommende dingen staat waar ik graag iets over wil zeggen, alleen gaat dit dan niet
(voorbeeld: negatieve shopreview over de MediaMarkt; reden? Meneer zijn TV was stuk, hij had de bon niet meer en de MediMarkt nam hem dus niet ter reparatie aan. is dat dan slecht van de Mediamarkt?)
Als je in de "XXX Ervaringen topic"-topics dezelfde soort literaire kotspartijen ziet als in het C2B topic moet je het even aankaarten, maar de reden dat die wel open blijven en het C2B topic niet is dat het C2B topic gevuld werd met het forum variant van tweedehands varkensmest terwijl er in de andere grote topics hooguit af en toe een keer iemand een scheetje laat.
Heb je énig idee wat moderatie betekent?! Natuurlijk wordt er gemod op inhoud - wat is er verder? Of je post wel netjes op een geijkte tijd voorbij komt? Het beoordelen van berichten op toon=inhoud, luiheid/dyslectie=inhoud, inhoud=inh..oh wacht, alles wat je post is inhoud, en het doel van goeie modjes is dat ze, als er bocht gepost wordt, daar wat aan doen: het modereren.
Dit soort wanstaltige statements zijn exact de dingen waar mensen die een bepaald niveau nastreven acuut de tenen van in de krul schieten.
Om hiervan nog te zwijgen merk ik net:

etc.
[
Voor 9% gewijzigd door
Anoniem: 399 op 05-12-2012 18:31
]