click to buy pakketten topic

Pagina: 1
Acties:
  • 2.287 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274613

Topicstarter
Hallo,

Ik zie zojuist dat het C2B topic gesloten is.

Waar kunnen wij nu terrect om hierover te discusieren? Er zijn veel mensen die hier behoeft aan hebben en dit ging verder ook prima, echter is er toch om een onduidelijke reden besloten dat die niet mag / kan?

Moeten we nu geforceerd van tweakers af om hier verder over te praten?

Erg jammer, het topic sotnd niemand in de weg en ik wilde net wel de menig van andere horen, net zoals de inhoud van het pakket en het gewicht ervan. Dat is waar het topic voor bedoeld is toch?

Kan ik een nieuw topic openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

" dit ging verder ook prima, echter is er toch om een onduidelijke reden besloten dat die niet mag / kan?"
janvanduschoten schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:11:
Wat gaf jou de indruk dat het topic goed liep? Wat was er nog niet besproken in dat topic? Ik heb dat topic voor de lol gevolgd en zag steeds het zelfde voorbij komen en na 34 pagina's was alles wel besproken.

Lees ook rustig het slotje eens door, Anoniem: 22659 in "ClickToBuy verrassingsdoos *uitpakken en nabeschouwing*". Lijkt me vrij duidelijk.

Ben erg benieuwd naar je motivatie over dat "tweakers" onder 1 hoedje speelt met C2B :)
janvanduschoten schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:11:
Ik zie in de vele pagina's ervoor heel veel gklaag en gerant op C2B en de duidelijke waarschuwingen van de mods van dat forumdeel.

Anoniem: 22659 in "ClickToBuy verrassingsdoos *uitpakken en nabeschouwing*"

Anoniem: 27535 in "ClickToBuy verrassingsdoos *uitpakken en nabeschouwing*"

Anoniem: 27535 in "ClickToBuy verrassingsdoos *uitpakken en nabeschouwing*"

Als het dan toch niet ontopic gaat dan gaat het topic dicht. Dat werkt overal op het forum zo, ook daar. Er staat ook niet dat het topic niet nuttig is, er staat dat er veel offtopic wordt gegaan (en blijft gaan).
....

[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 05-12-2012 11:41 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:16
Je (jullie) hebben je kans gehad en hem verspeeld. En met deze ervaring rijker zal in de toekomst een stuk sneller dergelijke topics op slot gaan.

De actie was al kansloos, maar de 'discussie' erover ging daar nog ruimschoots overheen. Als het niveau zo laag wordt als in dat topic dan zien we dergelijke topics gaarne naar elders verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Anoniem: 274613 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:56:
Hallo,

Ik zie zojuist dat het C2B topic gesloten is.

Waar kunnen wij nu terrect om hierover te discusieren? Er zijn veel mensen die hier behoeft aan hebben en dit ging verder ook prima, echter is er toch om een onduidelijke reden besloten dat die niet mag / kan?
Ga nu eerst eens dat topic doorlezen. Er is WEL een duidelijke reden gegeven en het topic was voornamelijk offtopic en slowchat.
Moeten we nu geforceerd van tweakers af om hier verder over te praten?
Ben bang van wel. Staat tevens ook in de slotpost.
Erg jammer, het topic sotnd niemand in de weg en ik wilde net wel de menig van andere horen, net zoals de inhoud van het pakket en het gewicht ervan. Dat is waar het topic voor bedoeld is toch
Nee, het topic moest puur over de uiteindelijke inhoud van de boxen. Maar het was voornamelijk geleuter over facebook, de manier hoe CtB bezig is en spookverhalen. Daarnaast werd iedereen die iets positiefs poste praktisch belaagd. Het leek zeer zeker op een heksenjacht. En dan heb ik het niet eens over de nog meer onnozele opvullingen: "mijn pakket is 4,3 kg!!", "hey ik kan het gewicht niet zien", of "waar kan ik het gewicht van mijn pakket zien?" met 10 reacties er onder die allemaal vertellen waar je dat kan zien.

Ik heb dat hele topic sowieso opgegeven toen ik enkele honderden posts bespeurde in een relatief kort tijdsbestek van enkele uren.
Kan ik een nieuw topic openen?
Als zo'n topic wenselijk was, was hij in de eerste plaats niet op slot gegaan 8)7

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Als de mod in kwestie die het topic voorzien heeft van een slotje kan ik me alleen maar bij bovenstaande aansluiten. Ik wil er zelfs wel een vraag tegenover stellen: welke vraagstelling zou centraal moeten staan in een nieuw topic (welke discussie is hier nog interessant)?
LiquidT_NL schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:06:

Als zo'n topic wenselijk was, was hij in de eerste plaats niet op slot gegaan 8)7
Dit was al deel 2 dat op slot ging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sorry, maar ik zie nog altijd geen enkele reden om dit topic weg te doen?

Ik zie het forum als een plaats om te discussieren, blijkbaar vergis ik me.

Maar waar kunnen we deze discussie dan wel voeren? Ik wil namelijk graag weten hoe het verder gaat bij de anderen. Hoe waar en wanneer ze hun pakket krijgen, het contact met C2B en de eventuele verdere stappen.

Jullie komen verder zelf met deze termen, ik zal ze even toelichten van mij kant:
Offtopic: Naar mij mening totaal niet aan de orde. Het gaat over C2b, hun pakketten, hun werkwijze en hun manier van klanten behandelen. En over hun manier van verzenden, vandaar de vragen over de traceermogelijkheden.
Slowchat: Zoals al eerder aagegeven, volgens mij is jullie defenitie van slowchat veel berichten in een korte tijd. Als we allemaal 10 minuten hadden gewacht tusen de berichten was er niks aand e hand geweest. Beetje krom toch?
Oninterssante discussie: Dit is persoonlijk en vind ik totaal niet. Ik wil graag weten hoe zwaard e pakketten zijn en of de datum weer is opgeschoven. net zoals ik ook graag wil zien hoe anderen ermee omgaan.

Dat jullie het oninterssant en niet toevoegend vinden, Ok.
Maar waarom moeten wij uitwijken voor jullie persoonlijke mening? Je kunt ook gewoon niet in dat topic kijken? Of is het net als het censuur systeem op de frontpage? Wij bepalen wat jullie doen en zien, leer er maar mee leven?
Jullie hebben echt liever dat mensen jullie site verlaten dan dat er gewoon in 1 topic gesproken word?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 274613 op 05-12-2012 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:17:
Als de mod in kwestie die het topic voorzien heeft van een slotje kan ik me alleen maar bij bovenstaande aansluiten. Ik wil er zelfs wel een vraag tegenover stellen: welke vraagstelling zou centraal moeten staan in een nieuw topic (welke discussie is hier nog interessant)?
Ik denk niet dat dat zin heeft. Er zit blijkbaar zoveel emotie in het hele verhaal, dat ik mij niet anders kan voorstellen dan dat het onderwerp weer in dezelfde noot terug gaat vallen, ongeacht het werkelijke onderwerp.
Dit was al deel 2 dat op slot ging ;)
Ik weet, ik weet! Ik bedoelde meer in het algemeen, we hadden een algemeen topic, daarna een specifiek topic, en dat ging allemaal mis. Dus als ze er wel vertrouwen in hadden, was er wel gewoon een modbreak geweest, of tijdelijk slotje. Nu is het duidelijk: thread heeft geen bestaansrecht. En wat mij betreft is dat terecht.

edit: allereerst, ik kan absoluut niet voor de mods praten, maar ik heb wel een idee waarom niet.
Anoniem: 274613 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:15:
sorry, maar ik zie nog altijd geen enkele reden om dit topic weg te doen?

Ik zie het forum als een plaats om te discussieren, blijkbaar vergis ik me.
Het forum wil "waardige" discussies, dit is ook meermaals herhaald in de threads. Als mensen elkaar maar herhalen en als een razende posten, zie ik ook niet echt nut er meer in. En er wordt keihard offtopic gegaan en verwijten en gegevens gepost, het was allemaal van jammerlijk niveau.
Maar waar kunnen we deze discussie dan wel voeren? Ik wil namelijk graag weten hoe het verder gaat bij de anderen. Hoe waar en wanneer ze hun pakket krijgen, het contact met C2B en de eventuele verdere stappen.
Sowieso is het niet de taak van GoT om een discussieplatform voor CtB te zijn. Try IRC? DMs naar de thread deelnemers?
Offtopic: Naar mij mening totaal niet aan de orde. Het gaat over C2b, hun pakketten, hun werkwijze en hun manier van klanten behandelen. En over hun manier van verzenden, vandaar de vragen over de traceermogelijkheden.
Lees dan eens de threads, al is het maar de opening en sluiting. 1e topic was generiek gezeur, mods hebben toen gezegd dat er een topic open mag, maar ENKEL over de inhoud van de doos en eventuele waarde oordeel daar aan. Dit stond ook overal in de thread en ook bij de reply box.
Slowchat: Zoals al eerder aagegeven, volgens mij is jullie defenitie van slowchat veel berichten in een korte tijd. Als we allemaal 10 minuten hadden gewacht tusen de berichten was er niks aand e hand geweest. Beetje krom toch?
Dat was niet aan de orde in thread. Je ziet het voornamelijk als je moet nalezen: dan krijg je 20 pagina's, waarvan 95% is "MIJN gewicht is x", "Ik kan het gewicht nog niet inzien!?", en dan af en toe een "tja jullie moeten niet zo zeuren, het is een gok" inclusief tientallen reacties die herhalen wat er al is gezegd. Lees nog eens de thread door, er is zoveel onnozele onzin. In de eerste thread zag je zelfs posts als "wat is het hier stil?" toen er een paar minuten niet was gepost.
Oninterssante discussie: Dit is persoonlijk en vind ik totaal niet. Ik wil graag weten hoe zwaard e pakketten zijn en of de datum weer is opgeschoven. net zoals ik ook graag wil zien hoe anderen ermee omgaan.
Dat is een puntje van discussie misschien. Maar wederom, de thread blijft niet tot dit soort info, maar derailt.
Maar waarom moeten wij uitwijken voor jullie persoonlijke mening? Je kunt ook gewoon niet in dat topic kijken? Of is het net als het censuur systeem op de frontpage? Wij bepalen wat jullie doen en zien, leer er maar mee leven?
Censuur? Je hebt nogal wat nare gevoelens naar de crew toe blijkbaar...

Dit heeft niets met mening te maken, maar meer met niveau. Inderdaad, kijk er niet in, dit gaat op veel fora op. Maar Tweakers wil zich onderscheiden met content van hoger niveau. Nu is het 1 thread met een Fok! niveau, straks zijn het er 10, daarna 50 etc. Totdat het algehele niveau op rock bottom ligt. Daarvoor kom ik niet naar tweakers.
Jullie hebben echt liever dat mensen jullie site verlaten dan dat er gewoon in 1 topic gesproken word?
Stromannen zijn not done. En wat mij betreft zijn mensen die hierom weg gaan bij Tweakers toch niet het niveau waardig.

Overigens heb ik al meerdere malen getwijfeld een TR aan te maken voor de laatste thread, het was echt om te janken (en ik ben wel wat laag niveau gewend)

[ Voor 64% gewijzigd door LiquidT_NL op 05-12-2012 13:33 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:39

Sargan

Filmfreak...

Slowchat: slowchat ontstaat wanneer twee of meer mensen het forum gaan beschouwen als een chatbox en in zeer korte tijd een topic volstouwen met de meest nutteloze onzin. Op dat moment is het voor die mensen allemaal heel leuk en gezellig, maar als andere mensen dan het topic proberen te lezen haken ze gegarandeerd halverwege af.

Zoals LiquidT_NL ook al aangeeft het was allemaal maar een herhaling van zetten. Ik heb het topic ook gevolgd maar raakte de draad echt kwijt zoveel onzin werd er gepost. Misschien is er op FOK een plek hiervoor :P

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sargan schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:35:
Slowchat: slowchat ontstaat wanneer twee of meer mensen het forum gaan beschouwen als een chatbox en in zeer korte tijd een topic volstouwen met de meest nutteloze onzin. Op dat moment is het voor die mensen allemaal heel leuk en gezellig, maar als andere mensen dan het topic proberen te lezen haken ze gegarandeerd halverwege af.

Zoals LiquidT_NL ook al aangeeft het was allemaal maar een herhaling van zetten. Ik heb het topic ook gevolgd maar raakte de draad echt kwijt zoveel onzin werd er gepost. Misschien is er op FOK een plek hiervoor :P
Ok, daar heb je wle gelijk is.
Maar is het dan niet normaal om de betreffende berichten en personen aan te pakken in plaats van direct maar het hele topic te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 274613 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:43:
[...]

Maar is het dan niet normaal om de betreffende berichten en personen aan te pakken in plaats van direct maar het hele topic te sluiten?
Er zijn van die topics die niet meer te redden zijn door enkele onruststokers aan te spreken. Soms zijn topics in zijn geheel beneden niveau. En dit was er schijnbaar zo'n eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Er zijn mijn inziens waarschuwingen genoeg geweest en er is al een heel topic gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:46

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik gok dat dit ook al meerdere keren aangegeven is en als een groot aantal gebruikers dat doet; dan is het natuurlijk micro management.

Er is maar zoveel dat mods kunnen doen om dit tegen te gaan. Het paardenmiddel/last resort is het sluiten van een topic zoals hier gedaan is.

Edit: Wat die 2 boven mij dus ook aangeven :P

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 05-12-2012 13:46 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:16
Het forum wordt niet beheerd door de sociale werkvoorziening. Als de waarde van de te redden discussie onder de kosten in moeite komen dan gaat er gewoon een slot op. Er zijn al twee kansen gegeven en diverse waarschuwingen uitgedeeld. Een keer is het genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met bovenstaande auteurs die het al op een manier verwoord hebben dat mijn antwoord alleen maar dubbel zou zijn.

Op GoT wens ik een discussies met inhoud. Dat is imo de enige manier om mensen terug te laten komen. ALs de informatiedichtheid hoog is, dan is het de moeite waard om terug te komen. Waarom is Google zo groot geworden? Omdat je niet eerst door 16 pagina's met advertenties hoefde te scrollen om je antwoord te vinden. Hetzelfde geldt voor een forum. Ik hecht geen waarde aan vragen over het gewicht van een box. Zoek gewoon in het topic naar mensen die de inhoud + gewicht van een box posten en trek daar zelf je conclusies uit. Ook meldingen van mensen die beschrijven hoe ze geannuleerd hebben (voor of na ontvangst van producten) en wanneer zij hun geld hebben terug gehad heeft toegevoegde waarde. Geneuzel over de eigenaar (inclusief zwartmakerij en heksenjacht) dragen alleen bij aan beeldvorming van de zaak, maar zijn hoofdzakelijk gebaseerd op meningen.

Wat betreft slowchat. Ik denk dat Sargan het prima verwoord. Het gaat daarbij zeker niet om het aantal berichten per tijdseenheid. Je ziet regelmatig topics in Nieuws waarin veel in korte tijd wordt gepost (actueel onderwerp) terwijl het niveau van de individuele posts wel hoog is. Je moet in het C2B topic inmiddels zoeken naar posts met toegevoegde waarde (er zijn zeker users die wel ontopic en zinnig posten).
Anoniem: 274613 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:43:

Kijk even naar de laatste pagina's in het topic (mijn voorkeuren staan op 100 reacties per pagina) en tel even het aantal posts met toegevoegde waarde. Het is echt heel erg veel werk om dat topic weer op te schonen. Daarnaast is het topic al eens gesloten vanwege dezelfde reden en hebben we al meerdere modbreaks geplaatst. Kortom, ik zie niet in hoe de users in dit topic zichzelf hierna wel in de hand kunnen houden.

Edit: en toen waren er 4 nieuwe reacties... :P

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 05-12-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik snap dat het topic niet echt meer aan de standaarden van Tweakers voldoet en dat er normaal gesproken een slotje op hoort.

Ik vind het echter in dit geval een twijfel thread als gebruiker. CtB las hier ook mee en dit was op dat moment het enige punt waar kritisch over het pakket gesproken kon worden, zonder dat CtB de macht had om de reacties te schonen.Daarnaast werden we als Tweakers als paupers bestempeld en hoopte men dat de thread gesloten zou worden. Dit is uiteindelijk ook gebeurd. Niet omdat CtB hierom vroeg, maar omdat de mod in deze kwestie zeker wel valide redenen had om de thread te sluiten.

Ik zou persoonlijk in dit geval de thread wel open laten. Puur vanwege het feit dat een bedrijf niet gaat bepalen wanneer een topic op slot moet, maar ook om je beledigde gebruiker een platform te bieden waarbij men open kan praten over de inhoud van het pakket, de handelswijze van het bedrijf en wat daar mee samenhangt.Als alle pakketten geleverd zijn, zal het topic toch uitsterven en kunnen de gebruikers de info in het topic gebruiken voor het retour sturen en als waarschuwing gebruiken om voorzichtig te zijn om boxen te kopen bij dit bedrijf. Maar ik ben nu eenmaal geen mod en hoef de spelregels hier ook niet toe te passen.

Ik heb vanochtend netjes via DM aan Mig29 aangeven waarom ik het jammer vond dat het topic op slot ging. Maar ik ook begreep waarom hij dit gedaan had. Ik kreeg netjes een antwoord en we verschillen van mening of het topic open of dicht had moeten gaan. Prima toch, zo kan het ook.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thunder8 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:07:
Ik zou persoonlijk in dit geval de thread wel open laten. Puur vanwege het feit dat een bedrijf niet gaat bepalen wanneer een topic op slot moet,
Ik kan je garanderen dat dit geen enkele invloed heeft gehad op mijn beslissing om het topic te sluiten. Ik moet je bekennen dat ik er tot jouw reactie zelfs nog niks over gelezen had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@mig29

Valt het je zelf ook op dat je altijd begint met IK.
De wereld bestaat uit meerdere mensen, maar omdat JIJ het niks vond moet het maar dicht?

Het niveau van sommige reacties was gewoon slecht. Dit kwam ook doordat jullie de nieuwe leden niet hebben aangepakt. het was immers duidelijk dat deze C2B medewerkers waren of andere aanverwanten. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand zich aanmeld puur om tegen iedereen in te gaan. Maar dat dit niet te controlere is voor jullie kan ik ook wel begrijpen.
RoD schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:45:
[...]

Er zijn van die topics die niet meer te redden zijn door enkele onruststokers aan te spreken. Soms zijn topics in zijn geheel beneden niveau. En dit was er schijnbaar zo'n eentje.
Onrust?
Waar was er dan onrust? er was een levendige discussie waardoor het soms meer een chat leek te worden, maar er was zeker geen onrust hoor.

Ik vind dat iedereen zelf mag bepalen wat hij of zij leest. Vandaar ook het eerdere woord censuur, dat hele moderatiesysteem is namelijk niet meer dan keiharde censuur. Maar dat ik een andere discussie waar ik hier niet op inga.

Wat ik ook niet goed begrijp, als er bijvoorbeeld ene nieuwe iphone is komen er direct meerdere topics. 1 met de levertijden, 1 algemeen, 1 met de verkrijgbaarheid en 1 met de ervaring. Zoals gewoonlijk regent het dan klachten. Dit kan wel, maar klagen over een verassingsdoos kan niet?

Tot slot wil ik Mig29 nog vragen: welke discussies met inhoud zie je in het "show je apple computer" topic, behalve foto's van spullen die mensen gekocht hebben? (in de volksmond opscheppen genoemd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Anoniem: 274613 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:42:
@mig29

Valt het je zelf ook op dat je altijd begint met IK.
De wereld bestaat uit meerdere mensen, maar omdat JIJ het niks vond moet het maar dicht?
Een beetje nare opmerking... Ik zie nu niet hoe dit uitnodigt tot discussie, en juist dit soort "op de man" spelen posts zijn van een bedroevend laag niveau.
Het niveau van sommige reacties was gewoon slecht. Dit kwam ook doordat jullie de nieuwe leden niet hebben aangepakt. het was immers duidelijk dat deze C2B medewerkers waren of andere aanverwanten. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand zich aanmeld puur om tegen iedereen in te gaan. Maar dat dit niet te controlere is voor jullie kan ik ook wel begrijpen.
Dus het kwam door de nieuwe leden (wat gewoon niet waar is, want er was zat offtopic gelul daar buiten om), want dat ware nduidelijk C2B medewerkers (is dat zo?), maar GoT kan er toch niets aan doen?
Onrust?
Waar was er dan onrust? er was een levendige discussie waardoor het soms meer een chat leek te worden, maar er was zeker geen onrust hoor.
Lees nu eens eerst de eerdere posts door de crew, door anderen en door mij. Er is vaak zat aangegeven wat er mis is met het topic.
Ik vind dat iedereen zelf mag bepalen wat hij of zij leest. Vandaar ook het eerdere woord censuur, dat hele moderatiesysteem is namelijk niet meer dan keiharde censuur. Maar dat ik een andere discussie waar ik hier niet op inga.
Ga niet zaken hier "keiharde censuur" noemen, en vervolgens roepen dat je niet op een discussie in wil gaan. En als jij dat vindt, maak je je eigen site, en kan je daar je eigen non-moderatie site maken. Het punt is dat jij gewoon absoluut geen moderatie eist (behalve misschien voor illegale zaken), en dat werkt niet als je het niveau hoog wil houden.

Nogmaals dit is al meerdere keren hierboven genoemd, misschien kan je de moeite nemen anderen hun post te lezen en daar dan inhoudelijk op te reageren, want zo lullen we in cirkels.
Wat ik ook niet goed begrijp, als er bijvoorbeeld ene nieuwe iphone is komen er direct meerdere topics. 1 met de levertijden, 1 algemeen, 1 met de verkrijgbaarheid en 1 met de ervaring. Zoals gewoonlijk regent het dan klachten. Dit kan wel, maar klagen over een verassingsdoos kan niet?
Omdat er inhoudelijk over klachten wordt gepraat, de persoonlijke gegevens van Apple medewerkers niet worden gepost, en mensen niet constant lopen te brullen over hun order status .
Tot slot wil ik Mig29 nog vragen: welke discussies met inhoud zie je in het "show je apple computer" topic, behalve foto's van spullen die mensen gekocht hebben? (in de volksmond opscheppen genoemd)
1. Dat is een ander hok met zijn eigen beleid
2. Omdat daar constant nieuwe dingen worden gepost. Als 1 iemand daar elke dag een post maakt van zijn systeem vanuit een andere camerahoek, ja dan wordt hij ook gekickt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:17
De mods zijn geen babysitters voor nieuwe leden. Bij mijn weten is er één die met een dubbel account werkte en mogelijk van C2B was. Maar dat kan ik alleen vermoeden. De nutteloze statusupdates en mensen die het topic niet eens één pagina teruglezen waren vrij schrijnend. IMO was het gewoon een terecht slotje.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:19
Ach, ik vond de discussie leuk om te volgen tussen sommige leden, zelf mengde ik me er ook in. Echter werd ik het op een gegeven moment een beetje beu om door elke pagina te moeten spitten en dit soort posts te negeren: "Datum verzet naar..", "Mijn pakketje weegt .. gram, zou er een tv inzitten?!?!", "Belachelijk, oplichterij! Pak de hooivorken!", "Nahh, kijk nou wat ze op facebook hebben geplaatst dat kan toch niet!".

Oorspronkelijk is een uitpaktopic bedoelt om je spullen te laten zien/melden waarNA je het gewicht van je box post, eventueel nog kort aangevuld met je mening erover. Ik ben zelf prima in staat om mijn track en trace in de gaten te houden, facebook te volgen voor updates en uit te zoeken hoe ik dit allemaal kan doen (en eventueel mijn pakket kan retourneren).

Feit blijft dat dit topic mensen aantrok van bedenkelijk niveau, wat de discussie (die er soms wel degelijk was) niet ten goede kwam. Net zoals ik me ergerde aan sommige Facebookposts ("ik heb stressdiarree want ik heb geen pakketje.." ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Wil graag ook even mijn input delen.
Ik vond het goed dat het topic er was.
Gaandeweg overtrof het aantal offtopic / niet relevante replies wel het aantal goede constructieve posts. Ik snap ook dat er nog steeds de wens bestaat soortgelijk topic te openen maar snap de redenering van de mods.. vraag me daarbij wel af waar mensen elders met hun (negatieve) ervaringen heen zullen moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Security schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:21:
Wil graag ook even mijn input delen.
Ik vond het goed dat het topic er was.
Gaandeweg overtrof het aantal offtopic / niet relevante replies wel het aantal goede constructieve posts. Ik snap ook dat er nog steeds de wens bestaat soortgelijk topic te openen maar snap de redenering van de mods.. vraag me daarbij wel af waar mensen elders met hun (negatieve) ervaringen heen zullen moeten.
Shopwatch, mits alles is afgerond.

Verder gewoon elders: FB, DMs, IRC, Fok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Jammer dat de topic gesloten is. C2B zal wel opgelucht zijn aangezien Tweakers toch wel bekend is bij veel mensen en meelazen.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

LiquidT_NL schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:25:
[...]

Shopwatch, mits alles is afgerond.

Verder gewoon elders: FB, DMs, IRC, Fok!
Even een reactie op je bericht,
Dus zeg het maar.

FB: berichten en foto's worden verwijderd
DM's geen discussie
IRC: waardeloos, stelde laatst een vraag en de manier waarop mensen daar met elkaar omgingen was ronduit kinderachtig... Het niveau op irc is keihard gedaald.
FOK: kom ik niet en zal ik ook niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:09:
[...]

Een beetje nare opmerking... Ik zie nu niet hoe dit uitnodigt tot discussie, en juist dit soort "op de man" spelen posts zijn van een bedroevend laag niveau.
Nu zie je het zelf ook. Ik speel het niet op de man, maar zoals ik het nu zie is het topic gesloten omdat 1 persoon het niet tweakers waardig vond. Dat vind ik op zijn zachts gezegd vreemd
LiquidT_NL schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:09:
Ga niet zaken hier "keiharde censuur" noemen, en vervolgens roepen dat je niet op een discussie in wil gaan. En als jij dat vindt, maak je je eigen site, en kan je daar je eigen non-moderatie site maken. Het punt is dat jij gewoon absoluut geen moderatie eist (behalve misschien voor illegale zaken), en dat werkt niet als je het niveau hoog wil houden.

Nogmaals dit is al meerdere keren hierboven genoemd, misschien kan je de moeite nemen anderen hun post te lezen en daar dan inhoudelijk op te reageren, want zo lullen we in cirkels.
Dit ging over de frontpage.
Ik wilde voorkomen dat dit topic ook dicht gaat omdat we het niet on-topic houden. Vandaar dat ik er niet op in ga.
Moderatie is prima en juich ik ook toe. Maar niet het beoordeling van berichten of topic op inhoud. Dat is gewoon voor iedereen anders.
Op de frontpage kun je het gelukkig uitzetten, op het forum niet. Als het helemaal mis gaat kan het dicht inderdaad. Maar nu bepalen anderen voor mij dat ik dat topic niet interessant moet vinden en het niveau laag moet vinden. euhm.. mag ik dat zelf bepalen? Als ik het niet interessant vind ga ik er niet eens kijken?
Mandrake466 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:28:
Jammer dat de topic gesloten is. C2B zal wel opgelucht zijn aangezien Tweakers toch wel bekend is bij veel mensen en meelazen.
Dit telt ook mee bij mij.
C2B gaf al meteen aan dat tweakers paupers zijn en het topic nergens over ging. Nu hebben ze hun zin gekregen :)

Daarbij zie ik mensen die op pagina 1 onzin plaatsen en dit op pagina 60 nog steeds doen. Sotty maar, hebben jullie dan uberhaupt mensen uit het topic geweerd om het schoon te houden.
Of was het meer, laten gaan, waarschuwen en sluiten de handel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Eens met bovenstaande. als aanvulling op voorgaande post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Security schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:28:
[...]

Even een reactie op je bericht,
Dus zeg het maar.

FB: berichten en foto's worden verwijderd
DM's geen discussie
IRC: waardeloos, stelde laatst een vraag en de manier waarop mensen daar met elkaar omgingen was ronduit kinderachtig... Het niveau op irc is keihard gedaald.
FOK: kom ik niet en zal ik ook niet komen.
Tja, en nu? JIJ wil doorpraten over het onderwerp, de alternatieven zijn niet goed genoeg (fok omdat je niet "wil"), dan is het niet dat GoT daar maar in moet voorzien.

Desnoods wissel je mail adressen uit of maak je een los channel op IRC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-07 17:31
Ikzelf zie niet helemaal een reden om het topic te sluiten. Dat er wat slowchat wordt gedaan is toch niet zo'n groot probleem? Een forum is ervoor om je mening te geven en andere mensen te helpen, dat dat gepaard gaat met soms korte antwoorden, tja dat kan gebeuren, want dan is het niet nodig om een lang antwoord te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Anoniem: 274613 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:33:
[...]

Nu zie je het zelf ook. Ik speel het niet op de man, maar zoals ik het nu zie is het topic gesloten omdat 1 persoon het niet tweakers waardig vond. Dat vind ik op zijn zachts gezegd vreemd
Met alle respect, maar dan heb je toch echt oogkleppen op. Ik tel hier al welgeteld 4 crewnamen die het wel welletjes vinden geweest. Dus het is geen beslissing die Mig alleen zou hebben genomen, ik ga er vanuit dat er allang overleg is geweest.
Ik wilde voorkomen dat dit topic ook dicht gaat omdat we het niet on-topic houden. Vandaar dat ik er niet op in ga.
Mwah, de discussie die hier gevoerd wordt is redelijk ontopic itt de berichten van het C2B topic ;)
Moderatie is prima en juich ik ook toe. Maar niet het beoordeling van berichten of topic op inhoud. Dat is gewoon voor iedereen anders.
De moderators zijn hier om alles in goed banen te leiden en zorgen ervoor dat een normale discussie plaats kan vinden. Als ik dat topic doorneem is het een enorme shitzooi geweest en ben ik (ik ja) blij dat het dicht zit. Ranten/Slowchatten mag gewoon via IRC ;)
Maar nu bepalen anderen voor mij dat ik dat topic niet interessant moet vinden en het niveau laag moet vinden. euhm.. mag ik dat zelf bepalen? Als ik het niet interessant vind ga ik er niet eens kijken?
Tja, daar ben je moderator voor of niet ;) Als er genoeg klachten binnenkomen, dan is er vast voor gekozen om het op slot te gooien :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
[...]

Nee. JIJ speelt een beetje op de man met:
"De wereld bestaat uit meerdere mensen, maar omdat JIJ het niks vond moet het maar dicht?"

Dat is niet hoe de mod heeft gedacht.
Dit ging over de frontpage.
Ga dan ook geen censuur lopen roepen.
Nee tuurlijk niet. Er is een topic onderwerp, en alles wat over dat onderwerp gaat is ontopic. Het onderwerp was hier het posten van de inhoud. Daarnaast is er vaak zat aangegeven dat mensen moesten kappen met BS berichten.
Op de frontpage kun je het gelukkig uitzetten, op het forum niet. Als het helemaal mis gaat kan het dicht inderdaad. Maar nu bepalen anderen voor mij dat ik dat topic niet interessant moet vinden en het niveau laag moet vinden. euhm.. mag ik dat zelf bepalen? Als ik het niet interessant vind ga ik er niet eens kijken?
Dit heb ik al in eerdere posts aangehaald. Als je dit toelaat, is het hek van de dam en gaat je niveau ook uit het forum. En je vergeet 1 ding: een website is altijd van de EIGENAAR van die site, wat hij daar wel of niet toe laat mag hij bepalen. En nu niet zeggen dat GoT zichzelf zo wel in de vingers snijdt, want juist het hoge niveau trekt mij ontzettend hier.
Dit telt ook mee bij mij.
C2B gaf al meteen aan dat tweakers paupers zijn en het topic nergens over ging. Nu hebben ze hun zin gekregen :)
Beetje volwassen persoon staat daar boven.
Daarbij zie ik mensen die op pagina 1 onzin plaatsen en dit op pagina 60 nog steeds doen. Sotty maar, hebben jullie dan uberhaupt mensen uit het topic geweerd om het schoon te houden.
Of was het meer, laten gaan, waarschuwen en sluiten de handel?
Nee, je wordt mod bij GoT om politieagentje te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ook het feit dat we nu al 29 reacties hier hebben geeft me aan dat er meer dan genoeg belangstelling is.
Nu kunnen we gewoon nergens naar toe.
LiquidT_NL schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:35:
[...]

Tja, en nu? JIJ wil doorpraten over het onderwerp, de alternatieven zijn niet goed genoeg (fok omdat je niet "wil"), dan is het niet dat GoT daar maar in moet voorzien.

Desnoods wissel je mail adressen uit of maak je een los channel op IRC?
GoT voorziet in een community. Maar als die blijkbaar druk gebruikt wordt gaat het slot erop. Ik zie het steeds vaker, hoe sneller en beter een topic loopt, hoe meer waarschuwingen en hoe sneller het op slot gaat.
Andere mogelijkheden zijn er gewoon niet. Andere fora worden niet vaak door webshops bekeken, dat is net het doel van het geklaag.
Outerspace schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:39:
De moderators zijn hier om alles in goed banen te leiden en zorgen ervoor dat een normale discussie plaats kan vinden. Als ik dat topic doorneem is het een enorme shitzooi geweest en ben ik (ik ja) blij dat het dicht zit. Ranten/Slowchatten mag gewoon via IRC ;)
Dit begrijp ik niet. Waarom ben jij blij dat het dicht is? Je kunt het ook gewoon negeren hoor en er niet in kijken. Probleem opgelost toch, hoeft niet het hele topic voor dicht vind ik
Outerspace schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:39:
Tja, daar ben je moderator voor of niet ;) Als er genoeg klachten binnenkomen, dan is er vast voor gekozen om het op slot te gooien :)
Dat weet ik niet, ik heb niet gehoord of er klachten waren. Desondanks vraag ik me dan af van wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Anoniem: 274613 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:43:
Ook het feit dat we nu al 29 reacties hier hebben geeft me aan dat er meer dan genoeg belangstelling is.
Nu kunnen we gewoon nergens naar toe.
Meer reacties van gebruikers die het wel eens zijn met de beslissing dan mensen die willen dat het topic open gaat ;)
Dit begrijp ik niet. Waarom ben jij blij dat het dicht is? Je kunt het ook gewoon negeren hoor en er niet in kijken. Probleem opgelost toch, hoeft niet het hele topic voor dicht vind ik
Dit doet me denken aan een ander topic wat in LA heeft gestaan. Ik ben vies van slowchattopics ;) Ja, ik lees alles wat los en vast zit en negeer het verder ;)

[...]
Dat weet ik niet, ik heb niet gehoord of er klachten waren. Desondanks vraag ik me dan af van wie?
Je hebt meerdere klachten gelezen, zie de waarschuwingen van de moderators. Ik kan verder niet zien hoeveel SM topics hier over geopend zijn (ik kan mij er een herinneren) en hoeveel topic reports zijn geplaatst. Die informatie hoef ik ook niet te weten, heeft verder voor mij geen enkel toegevoegde waarde.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Ik betreur het ten zeerste.
Vind t-net een nuttige site voor zinvolle discussies maar ook vaak een plek om ervaringen te delen.
zie graag in de toekomst een oplossing hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ LiquidT_NL
nu ga je beginnen met een wellus nietus spelletje en het op de man spelen.
Sorry, maar dan zijn we snel uitgepraat
Outerspace schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:46:
Meer reacties van gebruikers die het wel eens zijn met de beslissing dan mensen die willen dat het topic open gaat ;)
De meeste mensen gaan dit soort discussies ook niet aan :)
En de meeste zijn nu haastig aan eht zoeken waar ze nu kunnen praten over hun verassingsdoos en wat ze verder kunnen en moeten doen.
Dit doet me denken aan een ander topic wat in LA heeft gestaan. Ik ben vies van slowchattopics ;) Ja, ik lees alles wat los en vast zit en negeer het verder ;)
Tsja, als je alles wilt lezen, dat kan. Maar om dan achteraf te gaan klagen over slowchat vind ik niet erg netjes.
Je hebt meerdere klachten gelezen, zie de waarschuwingen van de moderators. Ik kan verder niet zien hoeveel SM topics hier over geopend zijn (ik kan mij er een herinneren) en hoeveel topic reports zijn geplaatst. Die informatie hoef ik ook niet te weten, heeft verder voor mij geen enkel toegevoegde waarde.
tot nu toe zie ik alleen gegronde "klachten" van moderators.
Echter zie ik het niet als klachten, ik heb meer iets van "Waar maak je je druk om?" Waarom open en lees je het topic als je al weet dat er veel in word verteld? Je leest moedwillig een topic waarvan je weet dat je je eraan gaat ergeren om het vervolgens te sluiten.
Ik ben ook lang moderator geweest op een andere website en ik herken dit heel goed. Uiteindelijk leverde het niks op. Een hoop gefrustreerde gebruikers en leegloop was het resultaat. Toen ik dat echter wilde verandere kon ik vertrekken...
Ik hoop zeer dat dit hier niet gebeurt.
Security schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:53:
Vind t-net een nuttige site voor zinvolle discussies maar ook vaak een plek om ervaringen te delen.
@modjes
als we een C2b ervaringstopic maken, is het dan niet opgelost? Dan kunnen de ervaringen daar en het geheel over het pakket in het huidige topic.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 274613 op 05-12-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Een oplossing om ervaringen te delen hebben we al lang: de Shopreview. Zodra je ervaring met C2B is afgerond ben je daar van harte welkom om je ervaring te delen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
De oplossing is er al, er (zelf!) voor zorgen dat een topic zoals het C2B topic niet een eindeloze herhaling van zetten wordt en niet iedere nieuwe user in zo'n topic uit maken voor C2B medewerker.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Anoniem: 274613 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:43:
GoT voorziet in een community. Maar als die blijkbaar druk gebruikt wordt gaat het slot erop. Ik zie het steeds vaker, hoe sneller en beter een topic loopt, hoe meer waarschuwingen en hoe sneller het op slot gaat.
Dat is dan jouw intepretatie, toch zie ik zat drukke topics die helemaal niet dicht gaat. Ik merk dat toch echt enkel de topics dicht gaan die blijven herhalen wat eerder is gepost.
Andere mogelijkheden zijn er gewoon niet. Andere fora worden niet vaak door webshops bekeken, dat is net het doel van het geklaag.
Ik denk dat Fok ook wel zo'n impact heeft. En Tweakers is er dus niet om een ongezouten mening te geven, en wil neem ik aan ZEKER niet in verband worden gebracht met sommige verwensingen en de heksenjacht waar het op leek. Nee, Tweakers staat imho juist voor lul dan.

En zoals de modjes hier nu al meerdere keren hebben aangegeven: Tweakers heeft niet het doel om een plek te zijn waar je kan klagen, of als uitlaatklep, Tweakers is voor degelijke discussie.
Anoniem: 274613 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:53:
@ LiquidT_NL
nu ga je beginnen met een wellus nietus spelletje en het op de man spelen.
Sorry, maar dan zijn we snel uitgepraat
Ik lees mijn post door, maar kan niets "op de man" vinden. Ga je zo een discussie uit de weg?

[ Voor 13% gewijzigd door LiquidT_NL op 05-12-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Orion84 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:55:
[...]

Een oplossing om ervaringen te delen hebben we al lang: de Shopreview. Zodra je ervaring met C2B is afgerond ben je daar van harte welkom om je ervaring te delen :)
shopreview is duidelijk niet voldoende.
maar goed dit heeft geen zin.
het niveau van tweakers is niet meer wat het was toen ik de site als jonge ICT-er joinde. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Orion84 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:55:
[...]

een shopreview geeft geen mogelijkheid tot discussie. Waarom hebben we anders het xxx ervaringen topic voor iedere telefoon?
Ik zie daar ook soms tenenkrommende dingen staat waar ik graag iets over wil zeggen, alleen gaat dit dan niet
(voorbeeld: negatieve shopreview over de MediaMarkt; reden? Meneer zijn TV was stuk, hij had de bon niet meer en de MediMarkt nam hem dus niet ter reparatie aan. is dat dan slecht van de Mediamarkt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Anoniem: 274613 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:58:
[...]

een shopreview geeft geen mogelijkheid tot discussie. Waarom hebben we anders het xxx ervaringen topic voor iedere telefoon?
Ik zie daar ook soms tenenkrommende dingen staat waar ik graag iets over wil zeggen, alleen gaat dit dan niet
(voorbeeld: negatieve shopreview over de MediaMarkt; reden? Meneer zijn TV was stuk, hij had de bon niet meer en de MediMarkt nam hem dus niet ter reparatie aan. is dat dan slecht van de Mediamarkt?)
^ Daar sla je precies de spijker op zijn kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:29

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Security schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:56:
[...]

shopreview is duidelijk niet voldoende.
maar goed dit heeft geen zin.
het niveau van tweakers is niet meer wat het was toen ik de site als jonge ICT-er joinde. :O
Dan is het niveau zeker hoger geworden als zo'n topic vroeger wel open mocht blijven.
Het doel van een topic is een degelijke discussie over het onderwerp van dat topic. Nu was het een offtopic, slowchat en rant topic aan het worden. Het overgrote deel van het topic is gewoon offtopic. Als een paar keer waarschuwen niet werkt dan gaat er een slot op.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

dat betwijfel ik gezien mijn ervaringen op IRC en soortgelijke topics.
Ik hoop dat t-net ben een betere oplossing komt dan enkel naar de shopreview te verwijzen.
Want die schiet duidelijk tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Security schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:05:
Ik hoop dat t-net ben een betere oplossing komt dan enkel naar de shopreview te verwijzen.
Tweakers staat in het feedback topic volledig open voor ideeën, dus post daar eens wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

als je mijn t-net profiel leest dan lees je dat ik daar nou net toevallig een medisch probleem mee heb.
ik kan redelijk mijn mening verwoorden maar een heel topic zal mij helaas niet lukken.
sorry daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Security schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:05:
Er was een topic waarin kon worden gediscussieerd over de pakketten maar die is om zeep geholpen. In welke vorm zie jij dan een oplossing die wel goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
janvanduschoten schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:03:
[...]

Dan is het niveau zeker hoger geworden als zo'n topic vroeger wel open mocht blijven.
Het doel van een topic is een degelijke discussie over het onderwerp van dat topic. Nu was het een offtopic, slowchat en rant topic aan het worden. Het overgrote deel van het topic is gewoon offtopic. Als een paar keer waarschuwen niet werkt dan gaat er een slot op.
Als ik jullie een tip mag meegeven, bedenk je heel goed wat je er precies mee wilt bereiken.
Je kunt je regels streng handhaven, of meer door de vingers zien en de gebruiker tevreden houden.
Nu volgen jullie de regels streng op waardoor er ontevreden gebruikers zijn.

Daarbij is het niveau juist gedaald. Tegenwoordig worden mensen die simpel vertellen "ik zoek een nieuwe laptop, welke van deze is goed?' al geholpen voordat het topic dicht is. Actief modderen en snel handelen zijn dan belangrijk. en dat gebeurt nu helaas ook niet.
LiquidT_NL schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:06:
[...]

Tweakers staat in het feedback topic volledig open voor ideeën, dus post daar eens wat!
is goed chef, ik zal je orders direct opvolgen! 8)7
janvanduschoten schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:08:
[...]

Er was een topic waarin kon worden gediscussieerd over de pakketten maar die is om zeep geholpen. In welke vorm zie jij dan een oplossing die wel goed werkt?
zoals ik al zei, 2 topics maken?
een over de dozen en 1 over het bedrijf?
Als je dar vanaf het begin actief de rotte appels eruit haald moet dat best te doen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Er zijn zoveel topics ik zie door de topics het bos niet meer.
Ik dacht dat deze daar juist voor bedoeld was?

Ik denk dat bijv een uitbreiding van de shopreview met inhoudelijk discussie ruimte zeer nuttig zou zijn.

en verder weer helemaal eens met Denskie die mijn gevoelens en gedachtes keurig verwoord.
Waarvoor dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Security schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:10:
Er zijn zoveel topics ik zie door de topics het bos niet meer.
Ik dacht dat deze daar juist voor bedoeld was?

Ik denk dat bijv een uitbreiding van de shopreview met inhoudelijk discussie ruimte zeer nuttig zou zijn.
Dat zou de reviews er niet overzichtelijker op maken.

Discussie kan gewoon prima in het Shopping Forum, dat is helemaal het probleem niet. Sterker nog: we hebben het C2B topic juist een tweede kans gegeven om die discussie mogelijk te maken.

Maar als zelfs zo'n tweede poging (die in het begin redelijk goed leek te lopen) ondanks herhaaldelijk waarschuwen uiteindelijk resulteert in nauwelijks nog nuttige discussie en vrijwel alleen maar geklaag, verdachtmakingen, loze statusupdates van mensen die nog steeds zitten te wachten etc., dan houdt het gewoon een keer op.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Kom zelf eens met een tegenvoorstel dan?
Op moment van schrijven ontvangen mensen nog steeds hun doos / box.
Gezien de censuur op FB zijn mensen juist hierheen gekomen om hun verhaal / ervaringen te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Heren, hartelijk dank voor het sluiten.

Had mijn inziens eerder moeten gebeuren, dit topic is en was niet tweakerswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Security schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:07:
als je mijn t-net profiel leest dan lees je dat ik daar nou net toevallig een medisch probleem mee heb.
ik kan redelijk mijn mening verwoorden maar een heel topic zal mij helaas niet lukken.
sorry daarvoor.
Je kan ook gewoon posten in het feedback TOPIC als dat een betere oplossing voor je is.
Anoniem: 274613 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:09:
[...]

Als ik jullie een tip mag meegeven, bedenk je heel goed wat je er precies mee wilt bereiken.
Je kunt je regels streng handhaven, of meer door de vingers zien en de gebruiker tevreden houden.
1. Weet je zeker dat de meeste mensen ook werkelijk DIT willen?
2. Wil GoT zoveel mogelijk users? OF ook een bepaald publiek? Je zou zeggen de eerste (meer reclame inkomsten), maar als GoT een Fok2 wordt, zijn die lui ook weg hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

[...]

Nee, we voorkomen zo dat het niveau redelijk op peil blijft. Als ik de verhouding ontopic/offtopic bekijk in de 34 pagina's van dat topic dan vind ik dat er zelf erg mild is gemod.
Daarbij is het niveau juist gedaald. Tegenwoordig worden mensen die simpel vertellen "ik zoek een nieuwe laptop, welke van deze is goed?' al geholpen voordat het topic dicht is. Actief modderen en snel handelen zijn dan belangrijk. en dat gebeurt nu helaas ook niet.
Het is vrijwilligerswerk, we krijgen er niet voor betaald en reageren zodra daar tijd voor is. De "wat moet ik kopen" topics zitten tegenwoordig in een apart aankoopforum dus die zul je weinig meer tegenkomen bij de reguliere topics.
Als je dar vanaf het begin actief de rotte appels eruit haald moet dat best te doen zijn
Er zijn al 2 topics over geweest, ik zie zelf niet een 3e en 4e ontstaan maar goed, het is ook niet mijn deel van het forum :)

Als mensen de topicwaarschuwingen en modbreaks niet lezen kun je modden wat je wilt, het wordt dan niets. Als ik de reacties zie dan lijkt het eerder op een kind dat is afgenomen dan op een neem-een-gok-voor-€25-doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

[...]
|:(

De mijlenverre off-topic onzin, het slowchat-achtige geouwehoer wat kant noch wal raakte, de ware heksenjacht op die eikel uit Alphen a/d Rijn en zijn kornuiten, inhoudsloze posts á la "mijn doos is 4 kilo!!!" en al die andere onzin die in dat topic gepost werd, met gemak 80% van de tweede helft van dat topic, waren dusdanig tenenkrommend slecht dat ik geen TR gemaakt heb omdat ik bleef verwachten elk moment een slotje danwel een volledige trash van het topic te gaan zien.
Ontevreden gebruikers? Check: ikke! Mods! Harde lijn met die onzin! Niet dat slappe gedoe! Kill en attack enzo. Ik wil liever morgen op nu.nl lezen dat veertig van die gasten spoorloos verdwenen zijn en dat er een onderzoek naar de harde modpraktijken op GoT in gang gezet wordt dan topics van het kaliber C2B.

De enige reden dat deze community goed werkt, beter werkt dan enige andere die ik ken of waar ik lid van ben of geweest ben, is dat het niveau in alle fora op een bepaalde standaard gehouden wordt. Als je serieus van mening bent dat dat topic daadwerkelijk leeswaardig was dan spijt het me maar dan vind ik niet dat jouw mening over passend niveau strookt met die die men hier toegedaan is. Als in dat topic de posters gewoon gedaan hadden wat gevraagd werd, namelijk de inhoud van de dozen posten, eventueel aangevuld met nuttige danwel relevante info over levertijd (duurde lang, duurde niet lang, kwam op tijd, kwam op de juiste plaats aan, etc) en het knalharde gebitch, kansloze gehuil en tweakers onwaardige gescheld weggebleven was dan was dat topic niet dicht gegaan. Als mensen in staat waren te discussiëren zoals Security hier schrijft dat het zou horen dan was er niets gebeurd met dat topic.
Dat mensen dingen zeggen als "Valt het je zelf ook op dat je altijd begint met IK.
De wereld bestaat uit meerdere mensen, maar omdat JIJ het niks vond moet het maar dicht?" en dat dat vervolgens, als er geen modje optreedt, een flamerij van jewelste wordt waar niemand ook maar enig baat bij heeft en wat voor niemand dan de betrokkenen boeiend is, is er de reden van dat het gaat mislukken.
Nee, jullie topic bleef véél te lang open. Hlpdsk had dat na vijf minuten al de grond in getrapt. T.net is flink wat vriendelijker geworden, en vooral wat geduldiger, maar als het niveau na enig vriendelijk bijsturen zo triest bljft komt dat slotje er toch echt een keer. Dit topic is wat mij betreft ook een duidelijk voorbeeld van het mildere GoT. Maar het niveau wordt niet zozeer lager, het duurt gewoon wat langer voor er een mod met ijzerwaren aan de gang gaat. Als je GoT op z'n oude, sudden-death moderatie niveau wilt hebben was dit topic na post vijf of zes, of minimaal na de post waarin jij over censuur ging zitten klagen en Mig op de man aan ging zitten vallen, getrashed geweest.

Het feit dat dat niet gebeurd is geeft aan dat GoT milder is geworden en het niveau wat hoger: je krijgt de mogelijkheid, mits je discussiëren kunt als een volwassene, je zegje te doen.
is goed chef, ik zal je orders direct opvolgen! 8)7
[...]
Dat discussiëren als een volwassene waar ik het over had... :X
Die over het bedrijf zou gezien de kwaliteit van de reacties preventief op slot gaan onderhand. Over de dozen is gewoon keihard gefaald door de schreeuwerige en volstrekt kinderachtige onzin die er in gepost werd in het verleden en na twee van dat soort bochttopics gok ik dat de bereidheid daar nog een keer wat mee te doen beperkt is.
Overigens kan ik me niet voorstellen dat jij je voorstelt dat er iemand (in z'n vrije tijd of tussen z'n werk door nota bene) zo'n topic in de gaten gaat zitten houden en elke post filtert om te kijken of dit wel door de beugel kan. Als men zich niet kan gedragen is er een tijd- en werkbesparende methode: het topic op slot knallen.
Anoniem: 274613 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:58:
[...]
Als je in de "XXX Ervaringen topic"-topics dezelfde soort literaire kotspartijen ziet als in het C2B topic moet je het even aankaarten, maar de reden dat die wel open blijven en het C2B topic niet is dat het C2B topic gevuld werd met het forum variant van tweedehands varkensmest terwijl er in de andere grote topics hooguit af en toe een keer iemand een scheetje laat.
Heb je énig idee wat moderatie betekent?! Natuurlijk wordt er gemod op inhoud - wat is er verder? Of je post wel netjes op een geijkte tijd voorbij komt? Het beoordelen van berichten op toon=inhoud, luiheid/dyslectie=inhoud, inhoud=inh..oh wacht, alles wat je post is inhoud, en het doel van goeie modjes is dat ze, als er bocht gepost wordt, daar wat aan doen: het modereren.
Dit soort wanstaltige statements zijn exact de dingen waar mensen die een bepaald niveau nastreven acuut de tenen van in de krul schieten.

Om hiervan nog te zwijgen merk ik net:
Anoniem: 274613 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:04:
Wat ik nog verdachter vind is dat tweakers steeds het topic sluit als het goed loopt en er gefundeerde klachten komen. Volgens mij spelen die ook onder 1 hoedje. Immers, waarom zou je een goed lopend onderwerp op slot gooien?
:X 8)7 |:( :F etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 399 op 05-12-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat er hierboven wederom voldoende redenen worden aangevoerd waarom ik/we bepaalde acties hebben ondernomen. Orion84 en ik werken beiden in de service industrie dus heb wel het eea aan ervaring in het leveren van diensten. Hierbij houden wij altijd de belangen van alle spelers in de gaten en proberen wij topics te sturen naar het niveau/discussie die wij wensen van topics in SF. Die sturing vindt zowel voor als achter de schermen plaats (ingrepen in het topic, verwijderen van berichten, DMs/PMs,etc.).

Daarnaast geldt dat wij beiden dit werk doen in onze vrije tijd en -ik in ieder geval- af en toe tussen taken op het werk door. Wij kunnen niet continu de boel in de gaten houden en om het kwartier posts verwijderen om de discussie op het niveau te houden dat wij eisen. Zoals ik al eerder heb aangegeven is een gemiddeld tot hoog niveau van de topics een randvoorwaarde om GoT te houden tot wat het is. Misschien niet het grootste forum van NL (ik heb eigenlijk geen idee), maar wel een kwalitatief goed forum, zeker voor zijn grootte.

Daar komt bij dat wij nooit censuur plegen door berichten van mensen te verwijderen/veranderen omdat we zelf een andere mening hebben. Wat we wel doen, is het verwijderen van posts die ingaan tegen onze of wettelijke regels (we hadden eigenlijk veel harder moeten optreden tegen eenieder die het woord oplichting/oplichter in de mond nam, maar vanwege het volume aan posts is dat erbij ingeschoten). Verder pakken wij berichten aan waarvan wij vinden dat het gewenste niveau niet wordt gehaald. Dat is een arbitraire lijn, inderdaad, maar ik durf te stellen dat wij over het algemeen vrij mild zijn en veel meer posts kunnen trashen dan we nu doen. Vaak hopen we dat met de juiste sturing het topic weer de juiste kant op zal gaan.

Ik constateer dat het besluit om het topic te sluiten op een hoop support kan rekenen vanuit de community en dat er slechts een enkeling is die zich benadeelt voelt door mijn slotje. Ik heb vooralsnog echter geen enkele reden gehoord waarom het topic eventueel een vervolg zou moeten krijgen? En daarmee doel ik op een inhoudelijke reden. De reden dat C2B haar FB account schoon houdt heb ik niet zoveel aan, want dat betekent dat men gewoon een plek wil hebben om te ranten. Inmiddels staan er voldoende (ok je moet goed zoeken) boxen beschreven en daarmee moeten de meeste vragen omtrent de inhoud ook wel bekend zijn. Ook is er voldoende geschreven over acties die genomen kunnen worden om de box te retourneren. Kortom, ik zie weinig grond om de discussie weer te openen en ben erg benieuwd naar een goede reden om de discussie desalniettemin toch weer voort te zetten.

Daar voeg ik vervolgens aan toe hoe we dan geacht worden om de discussie in goede banen te leiden. Het is geen optie om 25% van de berichten te trashen. Ten eerste is dit niet klantvriendelijk, ten tweede ontbreekt het aan vrije tijd bij de vrijwilligers van het SF om zoveel tijd te investeren in het schoonhouden van 1 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
KnetterGek, ik Henk 'm! :D My thoughts exactly!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goed, hier verder over discussieren heeft niet veel zin volgens mij. Ik vind het in ieder geval niet eerlijk dat wij moeten wijken omdat er sommige onzin postst plaatsen. ipv de personen aan te pakken pakken jullie het topic aan.

Maar goed, we verschillen duidelijk van mening hierin.

Rest nog steeds de vraag:
Waar kunnen we dan nu heen?

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 274613 op 06-12-2012 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:17
Je zit inmiddels 4+jaar op GoT, dan moet dit toch wel een beetje bekend zijn. Vele topics zijn het C2B topic voorgegaan, zie als voorbeeld de Bol.com topics als hun database weer eens kortingen uitdeelt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Anoniem: 22659 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:36:
[...]

Ik kan je garanderen dat dit geen enkele invloed heeft gehad op mijn beslissing om het topic te sluiten. Ik moet je bekennen dat ik er tot jouw reactie zelfs nog niks over gelezen had. :)
Ik zeg ook niet dat dit voor jouw een reden was om het topic te sluiten. Het komt gewoon onhandig uit dat het topic om andere redenen gesloten wordt, terwijl een halve dag ervoor het bedrijf in kwestie de gebruikers hier voor paupers uitmaakt en hoopt dat het topic gesloten wordt. Ik heb zowel in de DM als hier aangegeven dat er zeker wel redenen waren om het topic te sluiten, maar dat ik het persoonlijk niet gedaan had. Dat is het verschil in mening.

Feit is dat er zeker door het bedrijf werd meegelezen en waarschijnlijk werd meegepost onder pseudoniemen. Als dat laatste daadwerkelijk waar is, valt nooit 100% te bewijzen, dan zie je wat voor impact dat topic toch had op het bedrijf. Ook het bericht dat er 28 TV's zouden worden verloot, waarbij de zeikerds eruit werden gefilterd, laat zien dat ook hier werd geïnventariseerd wie er kritisch waren.

Als er alleen zielige ranters in het topic waren, dan zou een bedrijf als CtB daar geen aandacht aan spenderen. Echter was het wel zo dat hier als eerste werd gemeld dat de eerste "uitgeleverde" TV aan een vriendin van een medewerker was, waarbij het bedrijf nadien de keutel moest intrekken dat het een niet goedgekeurde actie van die desbetreffende persoon was. Dat kan je scharen onder heksenjacht, maar ik zie het meer als een degelijk onderzoek naar deze vorm van damage-control door CtB. Elke nieuwe poging van dag1 gebruikers om positief over dit bedrijf te zijn werden kritisch bejegend. Is dat raar na de acties en de manier van communiceren van CtB? Ik ben van mening dat dit gezond boeren verstand is. Alleen het feit al dat het bedrijf tweakers meldde in 1 van zijn facebook posts, blijkt dat het topic zeker een bepaalde macht had. En een aantal gebruikers ervaart het sluiten van het topic als het ontnemen van die macht.

Als men bij Tweakers geen slowchat en discussies van laag nivo wil, waarom kan een topic als de iBood hunt wel bestaan? Daar heb ik ook driftig in gepost en het nivo was daar zeker niet hoger dan in het CtB topic. Het enige waar dat topic voordeel bij heeft, is dat de Hunt slechts 1-2 dagen in beslag neemt. Maar het zet de toon wel voor topic over bedrijven die dagaanbiedingen doen.

Als CtB alles netjes in 1 dag hadden uitgeleverd, dan was het topic over dit pakket ook maar 1-2 dagen echt actief geweest met vele reacties. Omdat de levering over een langere periode werd uitgesmeerd (ik heb nog steeds niets binnen) loopt het topic ook veel langer. En omdat mensen met enige regelmaat kijken of ze de enige zijn die nog niets hebben, krijg je ook meer offtopic "gechat" van lotgenoten die met de dag meer balen dat het er niet is of dat na lang wachten het pakket zwaar tegenvalt. Als de pakketten alsnog deze week allemaal uitgeleverd worden, was het topic uiterlijk nog tot midden volgende week actief geweest en daarna had niemand er meer actief naar omgekeken.

Misschien dat er op Tweakers eens serieus gekeken moet gaan worden hoe men om wil gaan met topics over 1dag aanbiedingssites. Je kan in mijn ogen niet het ene topic wel toestaan met als subtekst: slowchat met mate ;-) en aan de andere kant een topic sluiten dat dat ook doet. Dat is inconsistent en zal bij sommige gebruikers mogelijk overkomen als willekeur cq partijdigheid. Van dat laatste, partijdigheid, ben ik trouwens van overtuigd dat het NIET zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-07 17:31
Oef, mooi stukje thunder8. Ik deel je mening volledig, maar had het zelf niet op deze manier kunnen verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Waarom komen dit soort topics pas als de boel daadwerkelijk gesloten wordt op basis van concreet negeren van waarschuwingen daarvoor? Als mensen het niet eens zouden zijn met de inhoud van die waarschuwingen, dan is het moment dat er zo'n waarschuwing staat de juiste om het feedbacktopic te pakken. Dan kan er met suggesties gekomen worden, dan kan je samen proberen de boel in banen te leiden. Wat er nu verder bijgesleept wordt aan drogredeneringen over Tweakers als platform is een goede illustratie van wat er ook mis was met het niveau en gebrek aan nuance in dat topic.

Maar nee, pas als het op slot gaat nadat het naast negeren van de eerdere waarschuwingen zo ongeveer een grappige plaatjestopic begint te worden, dan is het huis te klein. Sterker nog, dan krijgen we van alles van niet eerlijk tot censuur over ons uitgekotst. En dan mag je er bij bedenken dat als je het huidige topic leest, dat al meermalen is ontdaan van de ergste zooi. Het houdt een keer op, en daar is duidelijk voor gewaarschuwd.

Ook hierboven wordt eigenlijk gewoon weer heel makkelijk gezegd dat de winkel waarschijnlijk onder pseudoniemen meepost. Het is verbazend hoe makkelijk het blijkbaar gerechtvaardigd is een winkel van fraude te beschuldigen als iets niet zint. Ik heb die beschuldigingen stuk voor stuk nagekeken, en kan helemaal niets vinden wat er op wijst. In praktijk zijn dat soort uitlatingen dus gewoon laster.

En ja, dat er mensen bij de winkel niet handig omgaan met dingen zoals het uitmaken van Tweakers voor paupers is ook niet acceptabel. Daar is de winkel dan ook door ons op aangesproken dat dat niet kan. Ook wij verdedigen in zo'n geval onze naam, maar we zien er geen brood in om zoiets breed smeuig uit te gaan smeren.

Heel eerlijk? Als je een platform wil wat zich leent voor topics zoals deze verlopen is, dan kan inderdaad beter ergens anders gaan zoeken. Zo simpel is het.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 06-12-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
En overigens hier aan toevoegen: Tweakers krijgt ook een slechte naam als er op GoT dit soort achterklap wordt verspreid en mensen de feiten niet meer kunnen onderscheiden van de vermoedens. Tweakers heeft niet intern een niveau te houden, maar moet dit imho ook naar buiten te uitstralen. Ik neem aan dat dat namelijk ook de reden is dat bepaalde adverteerders bij Tweakers adverteren: door de doelgroep en de professionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Dit soort topics komen altijd naderhand. Niet alleen hier, maar op elk forum waar je maar komt, waarbij de mod op een gegeven moment een topic sluit. Je kan modbreaks toepassen, je kan waarschuwingen uitdelen, maar de vraag in deze is dan of degenen waar die waarschuwingen op slaan, deze ook ter harte nemen of dat men zich niet aangesproken voelt. Daarnaast zal vast niet iedereen op de hoogte zijn dat je in het feedbacktopic kan klagen over in jouw ogen onterechte waarschuwingen in een topic. Ik was er in ieder geval niet van op de hoogte dat je daar kan "klagen" over dergelijke zaken.

Ik kan me trouwens niet vinden in de bewoording: Grappige plaatjestopic. Ik kan me niet herinneren dat er veel plaatjes werden gepost, laat staan grappige. Tenzij je die plaatjes van de boxen bedoeld, want die boxen zijn zo slecht dat ze haast grappig zijn inderdaad. Als mod kan je het nooit goed doen. Er is altijd wel iemand die het niet met je eens is. Een beetje dikke huid is ook vereiste als je als mod aan de slag wil.

Heb de nodige jaren als mod achter de rug op meerdere fora met uiteenlopende interessegebieden en overal kom je gebruikers tegen die je voor rotte vis uitmaken, terecht of niet. Als ik dan heel eerlijk ben, moet je daar tegen kunnen of geen mod worden. Ik heb uiteindelijk voor een dergelijke rol bedankt, omdat ik merkte dat ik in het dagelijkse leven daar op een gegeven moment hinder van ondervond. Maar uiteindelijk is dit een hele andere discussie die niets met het CtB-topic te maken heeft.

LiquidT_NL: Daarom draag ik ook aan dat men bij Tweakers na moet gaan denken of topics over dagdealaanbieders überhaupt gewenst zijn hier op Tweakers. Als je een bepaalde doelgroep wenst en professionaliteit, dan zou je mijns inziens ALLE topics, dus ook de iBood Hunt topics, ten allen tijde moeten weigeren. Hierin is men in mijn ogen inconsistent en dat draagt bij aan de verwarring onder gebruikers.
Anoniem: 27535 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:18:
Ook hierboven wordt eigenlijk gewoon weer heel makkelijk gezegd dat de winkel waarschijnlijk onder pseudoniemen meepost. Het is verbazend hoe makkelijk het blijkbaar gerechtvaardigd is een winkel van fraude te beschuldigen als iets niet zint. Ik heb die beschuldigingen stuk voor stuk nagekeken, en kan helemaal niets vinden wat er op wijst. In praktijk zijn dat soort uitlatingen dus gewoon laster.
Je leest het niet goed. Ten eerste mag je altijd ergens een vermoeden van hebben. Dat noemt men vrijheid van meningsuiting. Ten tweede spreek ik een vermoeden uit, gesterkt door waarschijnlijk. Dit doe ik bewust zodat het duidelijk is, dat ik dit stel als persoonlijk vermoeden en niet als voldongen feit. Als derde moet je leren wat het woord fraude inhoudt. Dat woord is totaal niet relevant in aanmerking met het mogelijk posten onder een pseudoniem hier.

Laster is ook in dit geval totaal geen sprake van. Dit is alleen als ik keer op keer zou stellen dat ik zeker weet dat het oplichters zijn en ze er met het geld van de klanten vandoor zijn en dit naderhand onwaar blijkt te zijn. Dit stel ik helemaal nergens.

En als laatste vraag ik je waarom je dergelijke vermoedens toch gaat onderzoeken? Betekent dat niet dat je ergens toch zelf ook het gevoel hebt dat iets niet de in haak is en je dit wil kunnen onderkennen cq kunnen ontkennen?

Ik weet alleen dat er eerst een nieuw lid was met de naam ikmaakerwerkvan. Die persoon wilde graag inventariseren wie er allemaal een pakket hadden besteld en teleurgesteld waren. Hij wilde er werk van maken om CtB bij Kassa, Radar e.d. voor de camera te krijgen. Daarna kwam er een nieuwe gebruiker Grien die bij CtB langs is geweest en vond dat het allemaal goed was en niks aan de hand. Kort daarna kwam er een reactie van ikmaakerwerkvan die gezien de tekst van Grien afkomstig had moeten zijn. Daarna reageerden al meteen een aantal tweakers dat er iets niet klopte en dat ikmaakerwerkvan en Grien 1 en dezelfde persoon waren. Dit is tegen de regels van tweakers. Daarna zijn de reacties van ikmaakerwerkvan en Grien geschoond in het topic. Weet niet of die gebruikers gebanned zijn.

Het feit dat deze reacties van ikmaakerwerkvan en Grien zijn geschoond, zou ik als tweaker kunnen concluderen dat Tweakers zelf, of een mod in dit geval, ook vond dat er iets niet in de haak was, anders schoon je die reacties niet. Kort daarna kwam de reactie op de Facebookpage van CtB dat we hier paupers waren. Dat daarna door mij en andere een vermoeden wordt uitgesproken dat er mogelijk door CtB hier gepost werd onder pseudoniemen is dan niet zo heel erg raar.

Maar de discussie verzandt nu in een richting die niets met het topic an sich te maken heeft. Dit gaat over recht en wet. Ik ben er wel klaar mee intussen. Het topic gaat niet meer open, ik heb nog steeds geen pakketten en de sint is alweer weg. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door thunder8 op 06-12-2012 12:01 . Reden: Edit van een post boven mij. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

De reden dat we voor de iBood hunt een uitzondering maken, is dat er daar gedurende de dag continu nieuwe aanbiedingen langskomen en te bespreken zijn. Dat is heel wat anders dan een site die op een dag 1 aanbieding/box lanceert. Bij die snel op elkaar volgende aanbiedingen begrijpen we dat het verbod op slowchat niet aansluit bij de situatie, dus staan we dat (met mate toe).

Interessante dagaanbiedingen kunnen gewoon gepost worden in het kortingen en aanbiedingentopic. Als er over een bepaalde aanbieding (of de afhandeling daarvan) discussie ontstaat, dan kan daar een apart topic over geopend worden. Maar dat is dan voor een specifieke discussie die is ontstaan en niet om oeverloos te ouwehoeren. Dat behoeft dus wat mij betreft geen andere werkwijze.

Verder over de opmerkingen dat het topic een belangrijk middel is om de werkwijze van de shop te bespreken en bekritiseren: dat erkennen we ook. Sterker nog, op aandringen van mig29 en mijzelf is het topic opengehouden, terwijl er onder andere door zeef al vraagtekens werden gezet of het niet de verkeerde kant op ging. Juist vanwege de gang van zaken hebben mig29 en ik aangegeven dat de harde kritiek die geuit werd niet geheel onterecht was en dat we jullie als gebruikers niet de plek wilden ontnemen om de werkwijze van de shop te bespreken.

Maar uiteindelijk werd dat gewoon onhoudbaar, omdat het niveau simpelweg teveel afzakte en het teveel een herhaling van zetten werd en er onvoldoende gehoor gegeven werd aan nieuwe waarschuwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Orion84, met een reactie als deze kan ik best leven. In ieder geval bedankt voor het inhoudelijk reageren op mijn vraagtekens. Ik denk persoonlijk dat een dergelijke reactie bij het sluiten van het topic wat kritiek die hier werd geuit had kunnen voorkomen. Maar ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf praten.

Bedankt voor de genomen moeite om voorheen het topic open te houden, ondanks de bedenkingen bij anderen. Ik ben er zoals gezegd nu wel klaar mee. Heb intusen de pakketten gecancelled bij CtB, ongeacht of ze nu wel of niet onderweg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@thunder8: je doet weer een hoop aannames die nergens op gestoeld zijn. Het is overigens ook niet relevant, want als ik het goed begrijp gaan de mods het een volgende keer ook gewoon niet zo lang een kans geven - terecht.

Ik geef je alleen mee dat je je misschien eens wat in moet lezen over wetgeving. Je kan niet zomaar publiek bepaalde vermoedens gaan uitspreken als "waarschijnlijk". Je zegt ook niet dat iemand die een keer een rol drop in de winkel steelt dan 'waarschijnlijk' ook een moordenaar is. Want ene foute actie dus zal ook wel andere foute acties doen. Dan ben je namelijk zeer zeker wel strafbaar, en hetzelfde geldt als je stelt dat op basis van een reactie over een TV, waarschijnlijk ook met reacties door users hier gefraudeerd wordt.

Verder denk ik dat de discussie zo wel klaar is. De paar voorstanders dat topic open te houden zijn niet representatief, en laat mensen dan maar geleerd hebben dat er grenzen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 06-12-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 485805

Wel, je moet hier minstens HBO of zoiets gestudeerd hebben en anders moet je gewoon op tweakers wegblijven. Dit is zo een beetje de strekking van de mods hier. Het moet op niveau blijven net als vroeger bij HCC. Over transistors en weerstanden keuvelen. Als ik dan de reactie van een mod lees dat het forum niet onderhouden wordt door de werkvoorziening met andere woorden, kijk mij eens niveau hebben, dan snap dat je dit topic op slot heb gegooid. Dit is begrijpelijk onder jullie niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Anoniem: 485805 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:45:
Wel, je moet hier minstens HBO of zoiets gestudeerd hebben en anders moet je gewoon op tweakers wegblijven. Dit is zo een beetje de strekking van de mods hier. Het moet op niveau blijven net als vroeger bij HCC. Over transistors en weerstanden keuvelen. Als ik dan de reactie van een mod lees dat het forum niet onderhouden wordt door de werkvoorziening met andere woorden, kijk mij eens niveau hebben, dan snap dat je dit topic op slot heb gegooid. Dit is begrijpelijk onder jullie niveau.
Kan je niet beter gewoon wegblijven? Ik heb ook geen HBO gestudeerd (MBO), maar vertoef hier anders aardig lang. Ik heb geen zwaar inhoudelijke kennis van onderwerpen, maar van alles een beetje. Moet je dan maar wegblijven?

Al met al een rant die nergens op slaat. Mijn inziens dus van geen enkel toegevoegde waarde.
/2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wat ik niet snap, is dat hier nog geen slotje op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Modbreak:Als het je enkel om sneren gaat naar de mods in plaats van mee te werken aan een constructieve discussie, dan heeft dat hier geen plaats.

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 06-12-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Anoniem: 485805 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:54:
[modbreak]Als het je enkel om sneren gaat naar de mods in plaats van mee te werken aan een constructieve discussie, dan heeft dat hier geen plaats.[/modbreak]
sneren is juist het kinderachtig geneuzel wat onder het niveau komt... jouw gedrag is exact waar topics voor dicht gaan. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

theHoff schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:51:
Wat ik niet snap, is dat hier nog geen slotje op zit.
In principe mag natuurlijk iedere mening uitgedragen worden. Het lijkt echter er meer om te gaan om te bewijzen dat ook dit topic voornamelijk richting rants, beschuldigingen, verdachtmakingen en sneren kan gaan.

Bij deze komt dan ook maar weer de bekende waarschuwing dat als het niet constructief kan, hier inderdaad een slot op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit bewijst maar weer eens temeer dat door een opmerking of reactie van één persoon een topic kan gesloten worden, omdat een mod de reactie of opmerking niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 19:43

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topics worden niet door 1 opmerking gesloten omdat iets niet bevalt. Topics worden gesloten als de reacties te beperken zijn tot "mijn pakket is / wordt verstuurd op <datum> en weegt <kg> "

In dit geval. Na een uur een topic openen met 68 reacties erbij met alleen maar slowchat dan kan ik de mods begrijpen in het geval van C2B.

Als een mod een topic sluit vanwege een reactie die hem/haar niet bevalt, dan neem ik aan dat hij op zijn vingers wordt getikt door (een) forumadmin(s).

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:04

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 485805 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:20:
Dit bewijst maar weer eens temeer dat door een opmerking of reactie van één persoon een topic kan gesloten worden, omdat een mod de reactie of opmerking niet bevalt.
Dat denk ik niet. Ik denk dat het vooral aangeeft dat zowel voor- als tegenstanders hun mening hebben kunnen geven, en er nu een punt is bereikt dat er een herhaling van zetten gaat plaatsvinden (het zogenaamde welles-nietes spelletje).

Nu kan dit topic dus open gelaten worden om andere gebruikers de kans te geven nog iets constructiefs bij te dragen, maar de kans dat dat gaat gebeuren wordt steeds kleiner. De kans dat bepaalde gebruikers hun mening niet gesteund zien en daar over gaan ranten wordt echter steeds groter. Op een gegeven moment kan dat heel makkelijk verzanden in veel op de man spelen of flamen. Zolang dit niet gebeurt, verwacht ik dat het topic open blijft, maar je ziet aan de reactie van Floppus hierboven wel dat we tegen de grens aan zitten.

Op zo'n punt is het dus handiger om te zeggen: "let's agree to disagree", en het topic op slot te gooien maar de ervaring wel mee te nemen bij het beoordelen van andere topics.

Je kan als mod nou eenmaal niet iedereen te vriend houden, en je zal dus in overleg met andere mods/beleidsmakers moeten besluiten of een topic nog discussiewaardig is of niet. Ik heb het idee dat dat wel gebeurd is, en er zijn verschillende waarschuwingen geweest en posts verwijderd die echt te ver gingen. Blijkbaar was dat niet voldoende, en dan is het dus niet meer dan logisch dat het hele topic gewoon gesloten wordt.

Ik heb zelf het uitpaktopic vanaf het begin gevolgd, maar ben na ruim een dag afgehaakt omdat er steeds meer stront gegooid werd en er weinig foto's/beschrijvingen van de boxen met hun inhoud en waarde werden gepost.

[ Voor 20% gewijzigd door gwystyl op 06-12-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krijg net al een mailtje naar aanleiding van mijn comment, dus bij deze nogmaals sorry. okay ik laat het hierbij, ik vind het jammer dat het topic van clicktobuy Sint xl pakket gesloten is. Sorry dat ik onbeschoft gereageerd heb.
gwystyl schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:25:
[...]

Dat denk ik niet. Ik denk dat het vooral aangeeft dat zowel voor- als tegenstanders hun mening hebben kunnen geven, en er nu een punt is bereikt dat er een herhaling van zetten gaat plaatsvinden (het zogenaamde welles-nietes spelletje).

Nu kan dit topic dus open gelaten worden om andere gebruikers de kans te geven nog iets constructiefs bij te dragen, maar de kans dat dat gaat gebeuren wordt steeds kleiner. De kans dat bepaalde gebruikers hun mening niet gesteund zien en daar over gaan ranten wordt echter steeds groter. Op een gegeven moment kan dat heel makkelijk verzanden in veel op de man spelen of flamen. Zolang dit niet gebeurt, verwacht ik dat het topic open blijft, maar je ziet aan de reactie van Floppus hierboven wel dat we tegen de grens aan zitten.

Op zo'n punt is het dus handiger om te zeggen: "let's agree to disagree", en het topic op slot te gooien maar de ervaring wel mee te nemen bij het beoordelen van andere topics.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 485805 op 06-12-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Ik heb mijn input gegeven en reacties gepost en laat het verder hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat is zo zie heeft er nog altijd niemand reactie gegeven op mijn vraag?

Even als voorbeeld; ik heb vandaag mijn doos ontvangen. Het was er maar 1 terwijl ik er 2 besteld had. Alles wat erin zat was gewoon dubbel, wat dus moet staan door 2 dozen. Graag had ik geweten of er ook andere zijn die hetzelfde hebben.

Waar kan ik hierover discussieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:00
Misschien nu wel nergens ? Het is geen récht wat je hebt om ergens over te mogen discussieren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Carpento schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:48:
[...]

Misschien nu wel nergens ? Het is geen récht wat je hebt om ergens over te mogen discussieren ;)
is dat niet het hele doel van dit forum?

Ik vind het gewoon jammer dat er wel steeds wordt gezegd dat we maar op ander plaatsen moeten gaan discusieren en er dan geen concrete voorbeelden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:00
Nee, het doel van dit forum is niet om koste wat kost slechte topics over matige onderwerpen open te houden. Dan begrijp je het dus niet goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Carpento schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:56:
Nee, het doel van dit forum is niet om koste wat kost slechte topics over matige onderwerpen open te houden. Dan begrijp je het dus niet goed :)
het foel van een forum is om te discusieren over waar het onderwerp over gaat.
Als er mensen zijn die dit onderwerp moedwillig saboteren haal je die eruit en verwijder je hun berichten, klaar.

Waarom vind je dit een matig onderwerp?
Wat begrijp ik niet goed?

We zijn hier op tweakers wel wat meer inspanning van de gebruikers gewend, net zoals onderbouwingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Anoniem: 274613 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:52:
[...]

is dat niet het hele doel van dit forum?

Ik vind het gewoon jammer dat er wel steeds wordt gezegd dat we maar op ander plaatsen moeten gaan discusieren en er dan geen concrete voorbeelden komen.
* Kixtart volgt http://forum.fok.nl/topic/1902701/5/25
Discussie op facebook van Clicktobuy gaat niet, aangezien het daar ook de verkeerde kant op ging en berichten verwijderd worden. Weet verder geen andere plekken.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kixtart schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:59:
[...]

* Kixtart volgt http://forum.fok.nl/topic/1902701/5/25
Discussie op facebook van Clicktobuy gaat niet, aangezien het daar ook de verkeerde kant op ging en berichten verwijderd worden. Weet verder geen andere plekken.
ik heb toch net wat op Fb gezet, ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

maar ben ik dan de enige die het betreurt dat tweakers moedwillig mensen wegstuurt omdat de discussie mogelijk voor anderen niet interessant is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Het ging er niet om dat de discussie voor anderen niet interessant was, het ging erom dat er bijna alleen maar geslowchat werd en dat men herhaaldelijk gewaarschuwd is hiervoor en het eerste topic zelfs op slot ging hierdoor. Dit forum heeft nou eenmaal bepaalde regels, lees ze eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Anoniem: 274613 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:04:
[...]

maar ben ik dan de enige die het betreurt dat tweakers moedwillig mensen wegstuurt omdat de discussie mogelijk voor anderen niet interessant is?
Er wordt niemand meer weggestuurd, dat beslis je dan toch echt zelf. Ik snap de discussie ook niet echt, een pakket voor €25 die je terug kan sturen als het je niet bevalt. Stuur hem terug, plaats een shopreview en geniet van de rest van je leven. Ik neem aan dat je wel belangrijkere dingen te doen hebt dan je hierover opwinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een troost voorje dat clicktobuy je foto van je vrouwenpakket geliked heeft. :9
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274613 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:58:

het foel van een forum is om te discusieren over waar het onderwerp over gaat.
Discussie moedigen we aan, maar er was geen sprake meer van een discussie; enkel van slowchat (berichten als in een gesprek met weinig informatieve betekenis).
Als er mensen zijn die dit onderwerp moedwillig saboteren haal je die eruit en verwijder je hun berichten, klaar.
Moedwillig of niet, er werd inmiddels zoveel afgeweken van de geldende regels op het forum mbt de kwaliteit van de berichten dat het onder controle houden van het topic geen reeele mogelijkheid meer was. De crew kan dan gewoon besluiten om het topic maar gewoon te sluiten, met als gevolg dat er -helaas- een aantal mensen gedupeerd worden. Zoals Orion84 ook al aangaf hebben wij van anderen (incl andere crewleden) al veel eerder het advies gehad om het topic te voorzien van een slotje.
Waarom vind je dit een matig onderwerp?
Wat begrijp ik niet goed?
Je kunt discussieren over in welke mate een dergelijke aanbieding die alleen interessant is voor een bepaald publiek discussiewaarde heeft of niet. Wij zijn in SF ervan overtuigd dat het momenteel een plekje moet hebben op het forum (er is duidelijk interesse voor), maar de discussie in het topic is veelal alleen interessant voor een klein clubje mensen.

Forumgebruikers zijn te gast op ons forum en hebben zich te houden de regels die Tweakers heeft gesteld aan het gebruik van onze faciliteiten. Als je je als gebruiker niet aan die regels houdt dan loop je het risico om geband te worden van onze diensten. Daarnaast geldt dat wij naar eigen inzicht topics kunnen sluiten (wel op basis van een duidelijke grond) en zelfs berichten kunnen wijzigen/verwijderen (hoewel we daar zeer terughoudend in zijn).

Mocht een gebruiker tegen de wil van Tweakers in door willen discussieren dan lijkt het mij vrij duidelijk dat die discussie niet op Tweakers plaats zal vinden.

Overigens, ik heb nog steeds geen steekhoudende argumenten gehoord waarom het topic voortgezet zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:32
[...]

moest je eerst eens lezen wat de rest hier schijft in plaats van verder te janken over dat topic. Het was gewoon te slecht (I know, ik heb het gelezen) Ik vind het ook spijtig dat het gesloten is, maar dat is dan meer om het marginaliteitsgehalte dat er was in dat topic. Zeker niet om wat voor een hoogstaande kwaliteit die posts waren.

Of Fok is er wel een topic waar je ja kan uitleven. Als dat te laag voor je is, tja?

duidelijk geneog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sargan schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:18:
Het ging er niet om dat de discussie voor anderen niet interessant was, het ging erom dat er bijna alleen maar geslowchat werd en dat men herhaaldelijk gewaarschuwd is hiervoor en het eerste topic zelfs op slot ging hierdoor. Dit forum heeft nou eenmaal bepaalde regels, lees ze eens.
zo heeft dit land wetten. Internet censuur is niet toegstaan, toch gebeurt dat dagelijks op de frontpage.
Rechtszaakje iemand?
Tarkin schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 06:53:
[...]

moest je eerst eens lezen wat de rest hier schijft in plaats van verder te janken over dat topic. Het was gewoon te slecht (I know, ik heb het gelezen) Ik vind het ook spijtig dat het gesloten is, maar dat is dan meer om het marginaliteitsgehalte dat er was in dat topic. Zeker niet om wat voor een hoogstaande kwaliteit die posts waren.

Of Fok is er wel een topic waar je ja kan uitleven. Als dat te laag voor je is, tja?

duidelijk geneog?
en waarom kom jij hier dan huilen? Heb je last van het topic of van de discussie?
Nee? Waar bemoei je je dan mee?

Ik erger me nog meer aan mensen die allemaal een mening over het topic hebben, blijf er dan toch weg als het je niet aanstaat.
Ik ben een apple hater, dan ga ik toch ook niet alle apple topics doorlezen om vervolgens te klagen dat het niet interessant is.

@janvanduschoten
Het word steeds mooier, nu ga jij nou ook nog bepalen waar ik me over moet opwinden?
Wacht laat me raden, dit heb ik vast weer verkeerd begroepen? 8)7

@Mig29
Klopt, tweakers kan namelijk niet praten. Die zul je ook nooit horen.
Als je echter gewoon de bercihten even leest zie je er zat staan. Ik heb nog steeds geen duidelijk goede argumentatie gehoord om eht te sluiten.
Alle aangedragen redenen zijn 100% gebaseerd op meningen. IK vond eht een interssant topic, IK vond dat jullie sommige bercihten hadden moeten verwijderen, IK vind dat er geen slowchat was, maar gewoon drukte.

Zijn forumgebruikers niet jullie klanten? Zonder gebruikers had dit forum geen bestaan. Naar mijn weten dien je als "provider" de klant en niet andersom.
Of hebben jullie echt connecties met Apple? :+

Wel een beetje laag om in een nieuw topic direct over het oude te gaan klagen.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 274613 op 07-12-2012 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Anoniem: 274613 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:30:

*Knip*

@janvanduschoten
Het word steeds mooier, nu ga jij nou ook nog bepalen waar ik me over moet opwinden?
Wacht laat me raden, dit heb ik vast weer verkeerd begroepen? 8)7

*Knip*
Ik zeg niet dat je je niet mag opwinden, dat mag je helemaal zelf weten. Je kunt je wel af gaan vragen wat je precies wilt bereiken en of het de moeite waard is.

Volgens mij is het verhaal in een notendop: C2B heeft een actie, verassingsdoos voor € 25,- met inhoud van wel € 175,-. Actie loopt rommelig en doos valt erg tegen.

Dan kun je besluiten de doos te houden of je stuurt hem terug. Plaats iig een shopreview om je afgeronde proces te reviewen. Wat wil je nu precies van C2B en waarom lukt dat niet als je ze belt/mailt/enz.?
Een topic lukt blijkbaar niet, de €25,- doos en de gang van zaken schijnen nogal wat emoties op te roepen. Dat is ook de reden om het oude topic te sluiten, omdat mensen zich niet kunnen beheersen en na waarschuwingen daarmee doorgaan. Als volwassenen zich als kleine kinderen gaan gedragen dan gaat een topic gewoon dicht. Er zal dan ook altijd iemand het niet mee eens zijn maar dat is dan jammer.

[ Voor 13% gewijzigd door janvanduschoten op 07-12-2012 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
janvanduschoten schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:53:
[...]

Ik zeg niet dat je je niet mag opwinden, dat mag je helemaal zelf weten. Je kunt je wel af gaan vragen wat je precies wilt bereiken en of het de moeite waard is.

Volgens mij is het verhaal in een notendop: C2B heeft een actie, verassingsdoos voor € 25,- met inhoud van wel € 175,-. Actie loopt rommelig en doos valt erg tegen.

Dan kun je besluiten de doos te houden of je stuurt hem terug. Plaats iig een shopreview om je afgeronde proces te reviewen. Wat wil je nu precies van C2B en waarom lukt dat niet als je ze belt/mailt/enz.?
Een topic lukt blijkbaar niet, de €25,- doos en de gang van zaken schijnen nogal wat emoties op te roepen. Dat is ook de reden om het oude topic te sluiten, omdat mensen zich niet kunnen beheersen en na waarschuwingen daarmee doorgaan. Als volwassenen zich als kleine kinderen gaan gedragen dan gaat een topic gewoon dicht. Er zal dan ook altijd iemand het niet mee eens zijn maar dat is dan jammer.
Zoals je aan het nieuwe topic kunt zien zijn er nog een hoop mensen die wachten en is C2B totaal onbereikbaar.

Het eerste verhaal was een gevalletje verkeerd lezen, iedereen heeft zich toen gefixeerd op €175,- terwijl dat er helemaal niet stond.
Het roept geen emoties op, maar ik wil gewoon graag weten hoe anderen hiermee om gaan en wat ik meot doen.

Gelukkig is er een nieuw topic welke nog neit dicht is, want ik weet nu niet wat ik moet doen.
Als volwassen zich als kinderen gaan gedragen worden ze hier normaal gesproken op aangesproken. En in dit geval eventueel geweerd uit het topic. Dat gebeurt nu niet , jullie geven de kinderen hun zin door iedereen de mond te snoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Als het er 1 of 2 zijn die zich niet gedragen dan kan er individueel worden ingegrepen, dat was toen niet het geval. Zo'n 80% van de posts voldeden niet en dan gaat een topic dicht. Niemand krijgt dan zijn zin, het is leuker voor iedereen als een topic open kan blijven en dat er dan inhoudelijk wordt gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274613 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:30:
[...]

zo heeft dit land wetten. Internet censuur is niet toegstaan, toch gebeurt dat dagelijks op de frontpage.
Rechtszaakje iemand?
Goed, en met dit pareltje denk ik dat de grens wel weer bereikt is. Ik zou een advies willen geven om je tijd eens te steken in je verdiepen in wat censuur inhoudt, maar gezien enig argument hier ook met dikke oogkleppen genegeerd wordt en telkens tot gevolg heeft dat er dit soort beschuldigingen volgen is die hoop waarschijnlijk ijdel. Ben ook benieuwd naar de wetsartikelen waar je op doelt als jij het hebt over Internetcensuur. DM staat open - voor die wetsartikelen, ik ga niet daar nóg eens ditzelfde riedeltje door.

We zien je rechtzaak met interesse, vol verwachting en vertrouwen tegemoet.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 07-12-2012 10:45 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.