[UPC] Diverse klachten, diverse monteursbezoeken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239348

Topicstarter
Op 22 mei heb ik zogenaamd 3 producten afgenomen bij UPC. Doordat er iets fout zat in de wijkcentrale is alles pas 22 augustus gaan werken.
Telefonie zelfs nog later aangezien op het geleverde modem de poort van telefonie niet goed werkte.

Aangezien ik meteen in het begin gebeld heb dat het niet werkte, kreeg ik te horen dat de fout bij mij thuis lag, en dat ik dat eerst maar allemaal moest nakijken en vervangen. Aangezien wij in verbouwing waren heb ik dit dus meteen laten doen, en na een tijd werkte het nog steeds niet.

Ik heb wel 6 monteurs gezien, en een was gelukkig een netwerk man die achter de fout kwam. Het zat in de wijkkast waar ik dus niet bij kan, en dus ook niet de schuld bij mij lag.

Nu heeft UPC niet alleen de maandkosten van ongeveer 72 euro per maand in rekening gebracht, maar ook nog eens monteurs kosten. En elke maand blijven ze nu monteurs kosten extra erbij reken a 41,15 euro

Ik heb nu verschillende malen weer met UPC gebeld dat ik mijn geld terug wil, maar ik krijg alleen te horen dat ze het aan het uitzoeken zijn.
(Dit is nu al meer dan 2 maanden) Tevens word ik niet op de hoogte gehouden en krijg ik van een medewerker te horen dat het nog wel 3 maanden kan duren voordat ik überhaupt misschien geld terug ga krijgen.

Ik vind dit een schandalige manier van handelen. Ik wel betalen terwijl de schuld bij UPC lig, en geen geld terug?
Tevens heb ik vanaf mei al meer dan 200 euro aan bel kosten gemaakt met UPC.

Vandaag weer met UPC gebeld, en krijg nu te horen dat in de historie staat dat het probleem meteen verholpen is. Toen ik vroeg waarom er dan 6 monteurs waren geweest zei de jongen die daar net werkte dat hij dat van zijn manager moest zeggen.
Tevens wilde de manager niet met mij praten. Ze willen me nu compenseren met € 60,= want dat is meer dan genoeg vinden ze. Als ik naar hun uitleg aan de telefoon net heb geluisterd krijg ik zo ie zo nog € 200,= terug. De jongen aan de telefoon wist niet wat hij moest doen, en zijn manager zat hem alleen maar in te fluisteren en durfde niet te praten.
UPC is schandalig bezig. Het is gewoon diefstal om elke maand extra kosten voor monteurs af te schrijven terwijl die kosten niet voor mij zijn.
Wie heeft dit ook mee gemaakt? En heeft misschien tips?

K. van Kuilenburg
Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

Ik volg het niet helemaal, denk ik. Betaal je nu maandelijks monteurskosten? Zo ja, waarom in vredesnaam?

Heb je trouwens zwart op wit dat een monteur zegt dat het probleem niet bij jou ligt? Dan kun je namelijk sowieso alle monteurskosten bij UPC verhalen, en aangezien je drie maanden lang buiten jouw schuld om het product niet hebt kunnen gebruiken, moet UPC ook die abonnementskosten vergoeden. Het handigst is om dit even per brief te doen - dat is sowieso een goed idee, dan heb je het ook in je eigen administratie. Als ze daar totaal niet op reageren kun je later ook een aangetekende brief schrijven om ze officieel in gebreke te stellen, maar met een beetje mazzel hoeft het niet zover te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-03 16:21
Call center van UPC is maar een vage boel. De mensen die er zitten weten naar mijn idee vrijwel niks en lezen alles vanaf de computer uit. Als je dus geen standaard-klacht hebt zou ik dus ook zeggen regel het niet via de telefoon maar in de winkel.
Daar zijn (naar mijn ervaring in Almere) vaker mensen die verstand hebben van zaken en met je mee willen denken naar oplossingen.

Jouw verhaal klinkt naar mijn idee al te ingewikkeld voor het callcenter. Mijn advies is dan ook om bij een van hun filialen langs te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
heb soortgelijks meegemaakt met UPC en onderaannemers werkend in naam van UPC..
hadden kabel thuis maar deed het super slecht... hebben op een moment de digitale box van UPC binnen gekregen om te proberen voor 6 maanden ofzo.. wij dat ding aansluiten maar gaf totaal geen signaal.. beetje vaag dus..
wij upc bellen.. tja we sturen wel een monteur maar als het blijkt dat het intern niet goed is dan zijn de kosten voor uzelf. wij zo iets van dat het wel goed zit dus ze komen maar..
1e monteur constateert dat het nog slechter is dan slecht en verzoekt bij het bedrijf om een grondig onderzoek omtrent de kabel..
in de kabel van 180 meter zaten 3 kabelbreuken... dus moest opgelost worden..

dus na wat monteurs geweest te zijn hebben ze buiten onderzoek gedaan vanuit de wijkkast naar ons huis.. en elke keer werd de opdracht als 'voltooid' gemeld..
wat bleek nou na de 5e monteurs set.. wij wonen in een gebied met sloten (redelijk kleine maar wel 30 CM water) nou bleek 1 van de kabelbreuken daar onde te zitten en niemand had zin om het water in te moeten dus keurde ze het maar goed om niet te hoeven graven...

uiteindelijk kwamen we dat te weten via UPC zelf (iemand prate zn mond voorbij) en toen begon de zooi.. volgens mij hebben we nu inmiddels al 2,5 jaar UPC niet betaald omdat aantoonbaar is dat sinds we daar wonen (1991) en slecht signaal geleverd is en het al diverse keren gemeld is..
verder hebben ze inmiddels een complete nieuwe kabel getrokken van een andere wijkkast naar ons huis waardoor we weer fatsoenlijk beeld hebben :)

veel sterkte dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het beste kun je per brief de hele situatie nog eens piekfijn uitleggen. Dat geeft UPC de kans om er een wat hogere piet er naar te laten kijken dan zo'n eerstelijns supportmedewerker. Ook is zo'n brief bij een eventuele rechtsgang meteen bruikbaar in de bewijslast.

Neem in die brief ook een specificatie van de (gemaakte) kosten op, dus inclusief gemaakte belkosten en alle gefactureerde producten. Stel UPC een maximale termijn om met een antwoord / oplossing te komen (zegge 2 weken) en deze uitsluitend schriftelijk aan jou te sturen (bewijslast!). Mocht je er dan nog niet uitkomen kun je eens bij een rechtswinkel langsgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:37
Ik heb recent iets vergelijkbaars met Orange / Online meegemaakt. Uiteindelijk heb ik voor cliënten een dagvaarding uitgebracht en pas toen kreeg ik een reactie...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Och.. ik krijg nu al 2jaar lang facturen van UPC voor diensten die ze nooit geleverd hebben.. Volgens mij ligt de aanmaning nu ergens op 900+ euro en is de zaak doorgeschoven naar een rechter.. Ik blijf vrolijk de brieven van het incassobureau en UPC in de prullenbak gooien aangezien ze op naam staan van de vorige bewoner (die overleden is btw :)).. Ik heb dit 4x aan UPC doorgegeven maar vind het nu wel welletjes.

Het helpt dat de UPC kabel op de erfscheiding is afgeknipt btw.. dat was mijn eerste actie na de aanschaf van de woning en dit had voornamelijk te maken met de vele conflicten die ik met UPC had in het studentenhuis waar ik zat. Ondanks de bevestiging dat ze iets fout deden in hun administratie ben ik ruim anderhalf jaar bezig geweest om 268 euro terug te krijgen. En dat wilde ik nooit meer meemaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Um, wil niet veel zeggen, maar die kabel onder jouw erf is niet jouw eigendom en je hebt het (net zoals electriciteitskabels e.d.) te gedogen, tenzij je juridisch zwaarwegende redenen hebt dat niet te doen. Dit kan nog eens een dure grap voor je worden als je je huis later verkoopt :o

Even on-topic, TS, je verhaal is warrig, dus het is geen wonder dat UPC niet in staat is om zo adequaat op je grieven in te gaan. Begin eens met een chronologisch overzicht te maken van wat er exact gebeurd is (waar belde je heen? welke monteurs kreeg je op bezoek?) en wanneer dat was. Schrijf dan een kalme, coherente brief met je klacht en met name waar je het op baseert (waar heb je recht op? klopt wat je hebt gekregen? verwijs naar artikelen in de voorwaarden). Sowieso altijd zaken als dit schriftelijk afhandelen. Zo leg je een dossier aan en kan er achteraf geen onduidelijkheid zijn over wat wanneer gezegd is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
dion_b schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:43:
Um, wil niet veel zeggen, maar die kabel onder jouw erf is niet jouw eigendom en je hebt het (net zoals electriciteitskabels e.d.) te gedogen, tenzij je juridisch zwaarwegende redenen hebt dat niet te doen. Dit kan nog eens een dure grap voor je worden als je je huis later verkoopt :o
Als die kabel op 15cm diepte zit wel :)

Los daarvan is het mijn woning en mijn eigendom. Stel ik zou de kabel afknippen op het punt waar hij door mijn fundering de kelder in gaat dan kan UPC daar niets aan doen. Ook niet als ik het UPC CATV aansluitpunt van de muur sloop.

Natuurlijk moet ik dan niet gaan klagen dat het niet werkt.. maar dat ik geen diensten van ze hoef te hebben lijkt me redelijk duidelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
denan schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:52:
[...]

Als die kabel op 15cm diepte zit wel :)

Los daarvan is het mijn woning en mijn eigendom. Stel ik zou de kabel afknippen op het punt waar hij door mijn fundering de kelder in gaat dan kan UPC daar niets aan doen. Ook niet als ik het UPC CATV aansluitpunt van de muur sloop.
Helaas, maar zo werkt het dus niet en da's maar goed ook. Beetje tokkie-houding van je. :/
Die spullen zijn eigendom van UPC en iemand heeft ooit toestemming gegeven dat aan te brengen/leggen, met dien verstande dat indien nodig, UPC er bij moet kunnen. Eenzelfde constructie geldt voor de meters in je meterkast. Je MOET de watermeter/gasman toegang verlenen tot jouw huis, zodat zij bij de meterkast kunnen komen.
Nu ben jij eigenaar van het pand, maar met de koop- of huurovereenkomst heb je expliciet toegestemd om de bij dat soort verbindingen de lusten EN LASTEN over te nemen. Dat is een vast onderdeel van zo'n overeenkomst.

Jij hebt hier iets uitgevreten wat niet mag.

@TS:
Jouw ervaring met UPC staat haaks op de mijne. Ik heb louter nette en goede ervaringen met UPC en zijn helpdesk.
Maar goed, grote, logge organisaties met veel klanten, een redelijk technisch product en een kudde telefoonvee om die klanten over die technische zaken te woord te staan. Da's vragen om fouten. Dat geldt ook voor Ziggo, KPN, Nuon, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:07

IEF

Why so serious?

Welkom op GoT.

Probeer je probleem/klacht duidelijker te omschrijven, en ik verwijs ook naar de reactie van dion_b hier boven mij.

Verder heb ik je topictitel aangepast, dit is een discussieforum, geen klachtenservice van UPC. We verwachten dan ook van je dat je een professionele toon aanhoudt (dus ook in je topicstart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239348

Topicstarter
Mijn excuus. Was niet zo bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
JWfx schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:06:
[...]

Helaas, maar zo werkt het dus niet en da's maar goed ook. Beetje tokkie-houding van je. :/
Die spullen zijn eigendom van UPC en iemand heeft ooit toestemming gegeven dat aan te brengen/leggen, met dien verstande dat indien nodig, UPC er bij moet kunnen. Eenzelfde constructie geldt voor de meters in je meterkast. Je MOET de watermeter/gasman toegang verlenen tot jouw huis, zodat zij bij de meterkast kunnen komen.
Nu ben jij eigenaar van het pand, maar met de koop- of huurovereenkomst heb je expliciet toegestemd om de bij dat soort verbindingen de lusten EN LASTEN over te nemen. Dat is een vast onderdeel van zo'n overeenkomst.

Jij hebt hier iets uitgevreten wat niet mag.
offtopic: Daar ben ik het absoluut niet mee eens.. en ik vind je vergelijking met 'tokkies' een redelijke grove belediging. Na in totaal 6 jaar conflicten met UPC (terwijl ik nooit abonnee ben geweest) wil ik gewoon niets meer met ze te maken hebben. Dat dit niet ligt aan de personen met wie ik gesproken heb maar aan de logheid van de organisatie. Helaas ben ik van manager naar manager gestuurd en kwam ik er tot 3x toe pas uit na dreigen met juridische stappen. Dat ik er dan voor kies om in mijn pand en op mijn erf niets met UPC te maken te hebben is een persoonlijke keuze waaraan niet te tornen valt. Dat ik vervolgens al 2 jaar facturen/aanmaningen/deurwaarders op bezoek krijg voor een overleden persoon heeft me alleen maar gesterkt in de juistheid van die beslissing.

En och.. mocht bij de verkoop van deze woning het heraansluiten van die kabel nodig zijn dan betaal ik dat tegen die tijd wel weer. Mocht dat tegen die tijd een verplichting zijn.. er zijn tegenwoordig zat alternatieven voor kabeltv/internet en het is een compleet ander verhaal dan elektra/gas aansluitingen.. die zijn tenslotte wel verplicht en nodig in elke woning. O-)

Ontopic:
Het is waarschijnlijk even een zware bevalling, maar vergeet niet dat de 1e/2e lijn van UPC niet persoonlijk verantwoordelijk is voor de fouten van de administratie. Mijn ervaring is dat je meer gedaan krijgt bij ze als je netjes en rustig blijft aan de telefoon. Mocht dat uiteindelijk niet helpen dan kun je de betalingen storneren en alleen het abonnementsgeld overmaken, dus exclusief de monteurskosten. Vergeet tenslotte niet dat UPC alle gesprekken logged in hun ticketingsysteem, inclusief alle opdrachten voor monteurs en eventuele resultaten daarvan. Als je de waarheid spreekt zullen zij dat (met wat moeite) kunnen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232094

Oh ja, Misschien is het ook verstandig om je verhaal op het Tros radar Forum te posten.
Binnen de kortste keren neemt er iemand van UPC contact met je op. Ze hebben namelijk een speciaal team dat al dat soort forums bijhoudt op negatieve berichtgeving over upc.
Pagina: 1