Tele 2 weigert abonnement op te zeggen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-04 21:15
Beste tweakers,

Ik stel mijn vraag namens mijn vriendin.

Vorig jaar rond oktober heeft mijn vriending via het internet een telefoon + abonnement besteld.

Op de website was de melding dat de telefoon binnen 2 weken geleverd zou worden. Na 2 weken hebben wij echter nog niks ontvangen. Hierover is contact geweest met de klantenservice. Zij wisten mede te delen dat de telefoon vertraging zou hebben en deze begin december geleverd zou worden.

Echter begin december hebben wij de telefoon nog steeds niet ontvangen. Na nogmaals contact te hebben gehad met de klantenservice werden wij geinformeerd dat deze voor de kerst zou worden geleverd.

Echter in het nieuwe jaar hebben wij nog steeds geen telefoon ontvangen. Naar aanleiding daarvan hebben wij nogmaals contact opgenomen met de klantenservice dat we af willen zien van het abonnement ivm uitblijven van levering van de telefoon. De klantenservice gaf aan dat dit niet mogelijk was, dit kan alleen binnen 7 dagen naar besteldatum.

Wij hebben direct een brief geschreven (aangetekend) dat wegens het uitblijven van de telefoon wij afzien van het abonnement. Prompt krijgen we 2 dagen later tele2 aan de deur met een telefoon. Deze is ook geweigerd omdat we hebben opgezegd.

Echter tele2 blijft ons facturen versturen voor ababonnementskosten. Dit terwijl we geen telefoon in het bezit hebben. Naar aaleiding van de facturen hebben we nogmaals contact gehad met klantenservice. Ook hebben we wederom aangetekende brieven geschreven.

Tele2 heeft overigens op geen van onze brieven gereageerd. Nu is het zo dat het factuurbedrag is opgelopen tot ca. 85 euro. Dit is ondertussen uit handen gegeven aan een incassobureau. Het incassobureau heeft diverse brieven verstuurd. Deze zijn niet naar het juiste adres gegaan. Ze zijn verstuurd naar haar broer die onlangs binnen dezelfde woonplaats verhuisd is.

Hierover is contact geweest met het incassoburau. Zowel over het versturen naar het onjuiste adres, als de opzegging van het contract. Nu is er wederom naar het onjuiste adres een dreigbrief voor dagvaarding gekomen.

Samenvattend:

Wij hebben tele2 in gebreken gesteld met de levering van de telefoon.

Op de aangetekende klachtenbrieven word niet gereageerd.

Het incassobureau stuurt naar het verkeerde adres.

Hoe serieus moet ik die dagvaarding nemen? Ik neem aan dat tele2 hier toch ernsitg te kort schiet gezien bovenstaande situatie. We hebben tot heden nog geen enkele factuur betaald en zijn ook niet van plan dit te doen.

Graag zou ik jullie mening willen horen of adviezen hoe in bovenstaande zaak te handelen.

Groet

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-04 22:19

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Incassobureau op de hoogte stellen; net briefje met kort de feitjes (+ data) opgesomd + de ingebrekestelling en een kpie van het verzendbewijs.

Dit even faxen/posten na een telefoontje en het moet helemaal goed komen.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 20:36

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgen mij mag er helemaal geen incasso in gang gezet worden voordat (aangetekende) communicatie uitgevochten/beslist is.

Dus zolang jij inderdaad 100% zeker weet dat je nooit een antwoord hebt gekregen op jouw aangetekende brieven (en ook niet op het verkeerde adres, zoals genoemd), denk ik dat Tele2 maar eens goed hun eigen administratie op orde moet krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:43
Ik heb momenteel ook zo'n zaak tegen Tele2 lopen. Nadat cliënte was gedagvaard, heb ik gebeld met de deurwaarder en verteld dat ik kon bewijzen dat er opgezegd was. De reactie van de deurwaarder: 'wij praten alleen over een betalingsregeling, niet over de inhoud van het dossier'.

Dat mogen ze dan binnenkort aan de rechter uitleggen. Mijn inschatting is dat Tele2 administratief echt een enorme bende is; de kans dat ze bij de rechter onderuit gaan acht ik groot.
MAX3400 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:12:
Volgen mij mag er helemaal geen incasso in gang gezet worden voordat (aangetekende) communicatie uitgevochten/beslist is.
Het mag wel, maar ze scoren bij de rechter zeker geen punten :)

Mijn advies aan TS is een kort briefje aan de deurwaarder + Tele2 te faxen:
Geachte mevrouw, heer,

In reactie op uw brief van <datum> verwijs ik u naar de aangetekende brief die ik u op <datum> zond. Ik verzoek u alle in rekening gebrachte bedragen te crediteren.

Indien u bij uw vordering blijft, verzoek ik u mij verder niet lastig te vallen met (dreig)brieven en over te gaan tot dagvaarding. U begrijpt dat ik dan juridische bijstand in zal moeten schakelen en dat ik de rechter zal vragen u te veroordelen de kosten die ik moet maken te vergoeden.

Met vriendeijke groet etc

[ Voor 49% gewijzigd door StevenK op 08-10-2008 14:15 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-04 21:15
We hebben naar zowel tele2 als het incassoburau een brief gestuurd

Geachte dames, heren,

Hiermee ontvangt u mijn klacht en toelichting op een door u ongeleverde dienst.
Graag ontvang ik uw bevestiging met bevredigend antwoord.

De klacht betreft een op 19 november 2007 gedane bestelling bij uw bedrijf en door u op dezelfde datum per mail aan mij bevestigd.
De levering van het toestel binnen deze bestelopdracht zou circa 3 weken na deze datum plaatsvinden.
Op 18 december 2007 heb ik zelf telefonisch contact opgenomen met uw bedrijf met de vraag wanneer het toestel geleverd zou worden; dit is ruim 4 weken na de bestelling en uw bevestiging! Volgens uw mondelinge opgave zou het toestel op 4 januari 2008 worden bezorgd.
Op 16 januari 2008 heb ik nogmaals telefonisch contact opgenomen met uw bedrijf en de bestelling mondeling geannuleerd wegens wanprestatie van uw kant.
Op 17 januari 2008 heb ik u een aangetekende brief gestuurd met de bevestiging van de annulering van mijn bestelling.

In de periode tussen 17 januari 2008 en 4 februari heeft u geprobeerd het toestel alsnog te bezorgen. Ik heb uiteraard de levering geweigerd.
Vervolgens zijn van uw kant de nodige brieven naar mij gestuurd, globaal vermeldend dat de bestelling – en het daarbij behorende abonnement – niet kon worden geannuleerd wegens de geldende termijnstelling in het contract. Volkomen onzin, gezien het voorgaande en uw wanprestatie.

Inmiddels heeft u deze zaak aan een incassobureau overgegeven en ontvang ik daarvan correspondentie met aanmaning.
Ook hierbij is wederom een kapitale fout gemaakt door uw organisatie door de incasso te adresseren op mijn naam, maar op een volkomen onjuist adres.

Ik meld u hiermee dat ik geen enkele betaling op dit dossier ga verrichten. Bovendien verwacht ik van u een bevestiging dat de zaak volledig is afgedaan. Uw organisatie zou zich consumentvriendelijk kunnen opstellen door een excuusbrief naar mij te sturen.

Mocht desondanks u deze zaak voortzetten op een voor mij onbevredigende manier, dan zal ik dit dossier aanmelden bij de consumentenbond, waarvan ik lid ben.

Ik zie uw antwoord graag binnen een termijn van 2 weken na dagtekening van deze brief tegemoet.

Ook hierop is van tele2 en het incassoburau geen reactie gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:33

beany

Meeheheheheh

En wanneer is deze brief verstuurd?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Pagina: 1