[studentmobiel.nl] Garantiegeschil One X

Pagina: 1
Acties:
  • 1.795 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Topicstarter
Toen ik mijn One X afhaalde afgelopen donderdag kwam ik in de auto achter dat de verpakking al open was. De dagen daarop had ik last van wegvallend WiFi verbinding. Ik heb Studentmobiel gemaild dat A) de doos al open was en B ) de WiFi niet goed werkt. Het kan heel goed door een andere klant zijn teruggebracht. Ik kreeg mail terug dat ik het kon komen omruilen mits in nieuwstaat en compleet en binnen 14 dagen na aankoop. Verder gaf Studentmobiel.nl de postbode de schuld van het openen van de doosje. Maar toen ik terugmailde dat ik het juist heb afgehaald ipv via de post kreeg ik een korte mail terug dat ik het maar moest brengen.

Echter toen ik daar kwam deed de baliejoch moeilijk, ze konden en wilden hem niet zomaar omruilen, ze wilden het eerst onderzoeken. Ik liet mailtje zien, maar dat boeite hem weinig. Ik kon hem woensdag achterlaten en misschien vrijdag een nieuwe komen halen (omdat donderdag hemelsvaart=dicht). Dat heb ik dus niet gedaan omdat ik een mobiel nodig had en geen reserve had en ervanuitging door die mail dat ik meteen een nieuwe meekreeg.

Vandaag toestel ingeleverd voor onderzoek, echter kwam ie al binnen half uur terug met een doosje en vertelde hij mij dat er een nieuw toestel inzat. Ik keek de verpakking ff na en ja hoor, ook deze was al geopend.

Ik vroeg hem waarom ik steeds geopende pakketjes kreeg, hoe kon ik ervan uitgaan dat de toestel echt nieuw/ongebruikt is, ze hameren al via mail zo erop dat de toestel in nieuwstaat moet zijn om te mogen omruilen. Dat kon ie me niet garanderen zei ie. Op de vraag waarom ie steeds open is gaf hij een onsamenhangend verhaal waar ik echt geen chocola van kan maken.

In de auto de simcard erin gedaan en toen viel me meteen om dat hij nauwelijks trilt. Teruggekomen bij studentmobiel zeiden ze dat ze niets meer voor mij konden doen, ze hadden me al een nieuw toestel gegeven, punt. De trilmotor werkt, alleen niet zo hard als mijn 1e toestel. Ik kon nog uren met die vent babbelen maar we gaan dus nergens komen. De mevrouw naast mij kreeg eveneens One X mee en ze klampte me aan met vragen over de problemen die ik had met One X. Naderhand toen zij klaar was en wegging heb ik ff haar gevraagd of ik haar doosje mocht zien en ja hoor, die was overduidelijk nooit open geweest.

Mijn vraag is nu, wat moet ik nu doen? Teruggaan en op mijn strepen staan? Studentmobiel mailen en klacht in dienen? HTC contacteren dat deze leverancier geopende (gebruikte?) One X levert aan klanten en weigert een goedwerkende toestel in een ongeopende doos te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Contact opnement met Studentmobiel, dat je bent geholpen door een onkundige medewerker en het daar
niet mee eens bent. Een tijdslijn maken van bestelling, betaling, ophalen, omruilen, mailverkeer enzovoort.

HTC kan en gaat imho echt niks voor je betekenen, de leverancier is namelijk Studentmobiel.

Tevens kun je alvast 'n shopreview invullen met de door jou samengestelde tijdslijn zou ik zeggen.
Heb ik vorige maand gedaan bij Typhone en dat is voor elke klant / Tweaker / belanghebbende / geinteresseerde interessant. 'Neehoor meneer, deze is best, ja hij trilt wat minder, neem maar mee', my arse, wat 'n gekloot zeg!
StudentMobiel leest de shopreviews wel, want ik zie ze met hun bedrijfsaccount reageren, dus schrijven!! G'luck!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

De ShopReview is niet bedoeld voor onafgeronde ervaringen. Jouw case is inmiddels afgerond, maar hou er rekening mee dat onafgeronde ervaringen worden verwijderd - precies om de reden waarom je aanraadt er een te plaatsen: het gaat om te kunnen lezen wat je normaal gesproken kan verwachten, niet wat je kan bereiken door de ShR als breekijzer te gebruiken - om het geen chantage te noemen...

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 18-05-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn case is ook afgerond? Ze weigeren een nieuwe in gesloten verpakking mee te geven en dat is dat? In hun ogen hebben ze me een nieuw werkend toestel geleverd (volgens mij is deze ook gebruikt, daar heb ik allerlei aanwijzingen voor).

Overigens begrijp ik heel goed wat je bedoelt met chantage, maar het is toch echt mijn ervaring nu, en als de ervaring straks beter is doordat studentmobiel.nl hun fout overdenkt en me alsnog gelijk geeft, komt dat ook weer erbij te staan. Zo niet, zelfs dat komt erbij te staan.

Als ik dit niet mag plaatsen, krijgen zij dus altijd geweldige shopreviews en lijkt er nooit problemen te zijn geweest? Een volkomen scheef beeld dus.

Floppus, heb jij dan ander advies? Wat zou je het liefst mij willen adviseren?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 18-05-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Doe dat dan ook niet... Zeker een FP-admin-coordinator-mannetje-dingetje zou het verschil moeten weten.

[ Voor 17% gewijzigd door Hooglander1 op 18-05-2012 19:21 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een review plaatsen met het oogmerk dat een winkel ineens anders gaat handelen is niets anders dan dat. Druk uitoefenen om iets anders gedaan te krijgen dan wat normaal gedaan zou worden. Ja, dat is chantage. De richtlijnen zijn er niet voor niets. Die discussie ga ik verder ook niet eens voeren. Afgerond staat in de voorwaarden. Ga maar ergens anders proberen makkelijk te scoren met wijzen naar een taak die ik hier uitvoer om informatie bruikbaar te houden. Ik ben 100% integer in wat ik doe, en wens je veel plezier het tegendeel te bewijzen. Kan je dat niet, hou je oneliners dan voortaan voor je.

Afgerond betekent dat de zaak is afgehandeld, inclusief aansluitend traject als er iets mis is. Indien alles klaar is, of er redelijkerwijs geen uitzicht meer is op afronding, dan is een review welkom. Zolang er nog discussie is, of er enkel minimaal geprobeerd is tot een oplossing te komen, dan is dat niet afgerond.

De richtlijnen zijn er niet voor niets. Het is net zo goed het geval dat er winkels zijn die massaal scannen op ShopReviews met problemen om specifiek die mensen dan van betere service te voorzien met het doel een betere ShopReview. Een afgeronde ervaring is de beste haalbare manier om enige neutraliteit te behouden, en dat is het streven.

Mijn advies, bereid je even voor wat betreft de klacht en je rechten. Niet gelijk mee gooien, maar dialoog zoeken met een meerdere. Vriendelijk blijven en proberen tot een oplossing te komen door je standpunt uit te leggen.

Als jij een product krijgt met de eigenschap van trillen, en een vervanging heeft dat niet, dan is de vervanging niet conform verwachting. De vraag is dan of het een dusdanig significant verschil is dat vervanging gevraagd kan worden. Enkel jij hebt het verschil gevoeld. Wellicht eens vergelijken met andere bezitters, of kijken of er een instelling is. Is het inderdaad in vergelijking met anderen erg anders, dan heb je al helemaal een punt.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 18-05-2012 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het dreigen met een slechte review, dát is chantage, dit niet.

Dit is de waarheid publiceren en alsnog hopen op een reactie.

Maar los van deze discussie was het noemen van zo'n zware term onnodig, aangezien zijn case volgens studentmobiel wél gesloten is en de review dus sowieso al terecht zou zijn. En omdat het zo'n zware term is moet je hem niet noemen, ook niet verhuld, zeker niet als het onterecht is. :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 27535 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:41:
Mijn advies, bereid je even voor wat betreft de klacht en je rechten. Niet gelijk mee gooien, maar dialoog zoeken met een meerdere. Vriendelijk blijven en proberen tot een oplossing te komen door je standpunt uit te leggen.

Als jij een product krijgt met de eigenschap van trillen, en een vervanging heeft dat niet, dan is de vervanging niet conform verwachting. De vraag is dan of het een dusdanig significant verschil is dat vervanging gevraagd kan worden. Enkel jij hebt het verschil gevoeld. Wellicht eens vergelijken met andere bezitters, of kijken of er een instelling is. Is het inderdaad in vergelijking met anderen erg anders, dan heb je al helemaal een punt.
Zij zeggen: hij trilt toch? Klaar. Ik zeg: hij trilt amper, tis net of ie op laatste beetje energie trilt, zo zwak trilt ie. (accu was bijna geheel vol, zo kreeg ik hem en hij is btw niet beter gaan trillen nu ie vol is) Haal mijn oude toestel eens die ik net heb ingeleverd. Dan doen we meteen een vergelijkend test. Zij zeggen: nee kan niet, hij ligt ergens in magazijn. Nou, je kan er toch bij, pak hem dan ff? Nee meneer, hij trilt. Ik voel het toch trillen? Voor ons hebben wij u een werkend toestel geleverd. Wij kunnen niks meer voor u betekenen. Die andere mag dan wel beter trillen, nu heeft u er 1 die minder trilt. Hij werkt. Ik: ik wil een nieuwe in een gesloten verpakking, dan is het voor mij opgelost. Nee zegt ie. U kunt niet terugblijven komen voor nog meer nieuwe toestellen.

Zo kom ik dus niet verder he. Bij mijn weten heb ik alles geprobeerd, maar zij zijn drukker mee bezig mensen af te wimpelen met 2ehands spul, dan eruit te proberen te komen.

Maar goed, ik ga maandag wel terug, probeer beheerst en doelgericht te praten, lukt dat niet. Dan heb ik de volste recht de shopreview te plaatsen. Correct?

Overigens zijn er nog meer vreemde gebreken aan dit toestel. hij houdt vol dat mijn mailadres+ww van gmail fout is. Via pc inloggen lukt het wel. Via mob is het onmogelijk. Uiteraard heb ik nauwkeurig grote kleine letters en cijfers ingetikt. Wachtwoord weergeven: dan klopt het gewoon. Mailadres is correct. 122 keren nagekeken ondertussen.(afgelopen donderdag probleemloos ingesteld op de 1e OneX en verder 2 jaar lang regelmatig opnieuw ingesteld op Desire met steeds nieuwe custom roms, dus ik weet heus hoe het moet).

Fabrieksreset resulteert in een duitstalige opstartende One X?

Verder zit ie nog op 1.28 en houdt ie vol dat er geen updates zijn, tot slot zie ik ineens vodafone meuk, hij lijkt wel branded, bij de vorige zag ik geen enkele vodafone emblemen waar dan ook.

Hier ben ik absoluut niet blij mee, ik ga maandag gewoon terug en ga dat pand niet meer uit als ik niet een gloednieuwe unbranded in gesloten verpakking meekrijg. Als daar ook al wat mis mee is, los ik het wel op met HTC zelf ipv met hun.

Ik geef het gekloot met deze toestel op, hij zit weer verpakt in doosje, ik heb dus hele weekend geen phone ter beschikking, leuk...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 18-05-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-02 12:30

Zerfox

^this guy

Mochten ze je nou geen nieuwe, ongeopende willen meegeven dan raad ik je aan je geld terug te eisen!
Succes Maandag en houd ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

@ Floppus: Chantage? Hallo, 1,2,3, alles is afgerond volgens StudentMobiel, dus klaar, reviewtijd!
De aftersales zijn gewoon -3, want zo ga je niet met klanten om en zodoende schrijf je een shopreview, punt.
Ik schreef m'n review ook niet na 2 weken toen ik m'n nieuwe (tweede) HTC One X had, ik heb gewoon heel de tijd de aftersales geupdatet, dus dat is geen probleem en bij bitjesmaker precies hetzelfde geval, dus schrijven!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Anoniem: 237909 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:19:
.

Mijn vraag is nu, wat moet ik nu doen? Teruggaan en op mijn strepen staan? Studentmobiel mailen en klacht in dienen? HTC contacteren dat deze leverancier geopende (gebruikte?) One X levert aan klanten en weigert een goedwerkende toestel in een ongeopende doos te leveren?
Bovenstaande geeft aan dat TS nog in het traject zit en daarmee is het voor een shr te vroeg. Kunnen we dan ook gelijk die discussie achterwege laten aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zie het eerder als iemand die hulp zoekt, omdat diegene het gevoel heeft tegen een muur te staan? Als het duidelijk is, dat de telefoon minder goed trilt dan een ander fysiek exemplaar dan lijkt mij dat (zeker gezien de telefoon) gewoon garantiewerk. Het kost in dat geval ook voor StudentMobiel niets.

Sterker nog; ze geven in feite aan "hij trilt toch?" dus erkennen ze (weliswaar indirect) dat hij inderdaad minder sterk trilt - en het dus eigenlijk niet goed is zoals het zou moeten - als je het mij vraagt. ;)

Daarnaast: een (in) Nederland(s) opererend bedrijf heeft de wettelijke plicht garantie te geven op élk elektronisch apparaat, zolang de economische levensduur van het apparaat is. Vanaf aanschaf datum gaat die garantie periode pas in, voor die tijd mag je er (zeker bij een eerste hands apparaat) vanuit gaan dat het apparaat nog niet gebruikt is. Meer hierover op http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode_in_Europa (al moet dit wel een bekende URL zijn hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 22659 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 00:33:
[...]

Bovenstaande geeft aan dat TS nog in het traject zit en daarmee is het voor een shr te vroeg. Kunnen we dan ook gelijk die discussie achterwege laten aub?
Welk traject? Waar heb je het over? Ze zeiden niets meer voor me te kunnen doen, dan kan ik wel tot vervelens toe terug blijven komen maar dat is geen traject, of wel dan? Ik heb dus het volste recht om die shopreview te schrijven, zij hebben hun kans toch gehad immers om mij als tevreden klant te laten vertrekken en ze kozen gewoon hiervoor. Punt. Ik kreeg nota bene een mail van hun of ik een review wilde schrijven over ze op 1 of andere website die ik niet ken.

Maar aan de andere kant, ook al vind jij dat de traject niet afgelopen is, wat dan nog? Het is mijn ervaring met deze shop? Het zijn toch geen leugens wat ik schrijf? Als er uiteindelijk toch een beter resultaat geleverd komt dat erbij. Maar men is nu wel van te voren gewaarschuwd dat ze 2ehands phones leveren alsof ze nieuw zijn en niet bereid zijn een ongeopende doos te leveren. Ze doen er misschien goed aan deze shop te mijden. Overigens staat het deze shop vrij te reageren op de SR. Mag ik die ook censureren van jullie? Onder de mom van zie maar eerst met mij eruit te komen voor je een reactie op mijn SR schrijft? Gelijke monniken, gelijke kappen toch?

Ik opende deze topic om advies te vragen wat te doen met mijn probleem, en kijk eens waar dit op uitgelopen is. Een discussie over vermeende chantagemethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CptChaos schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 01:10:
Ik zie het eerder als iemand die hulp zoekt, omdat diegene het gevoel heeft tegen een muur te staan? Als het duidelijk is, dat de telefoon minder goed trilt dan een ander fysiek exemplaar dan lijkt mij dat (zeker gezien de telefoon) gewoon garantiewerk. Het kost in dat geval ook voor StudentMobiel niets.

Sterker nog; ze geven in feite aan "hij trilt toch?" dus erkennen ze (weliswaar indirect) dat hij inderdaad minder sterk trilt - en het dus eigenlijk niet goed is zoals het zou moeten - als je het mij vraagt. ;)

Daarnaast: een (in) Nederland(s) opererend bedrijf heeft de wettelijke plicht garantie te geven op élk elektronisch apparaat, zolang de economische levensduur van het apparaat is. Vanaf aanschaf datum gaat die garantie periode pas in, voor die tijd mag je er (zeker bij een eerste hands apparaat) vanuit gaan dat het apparaat nog niet gebruikt is. Meer hierover op http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode_in_Europa (al moet dit wel een bekende URL zijn hier).
Sterker nog, ze wilden best geloven dat de andere harder zou trillen. Maar ze verdedigden zich met dat niet elke phone even hard trilt. Nu heb ik net de SGS2 van mijn vriendin uitgeprobeerd en hij trilt ongeveer even hard als mijn 1e One X. Maar bij deze 2e One X leek de trilmotor wel met zijn allerlaatste krachten te trillen, alsof de accu elk moment leeg zou raken.

Trillen is voor mij erg belangrijk als zwaar slechthorend persoon, ik heb dus niets aan een mobiel dat geen zin in heeft beetje fatsoenlijk te trillen, maar dat boeide de baliemedewerker niet. Ze zouden hem alleen maar terugnemen als hij overduidelijk defekt is door helemaal niet meer te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 19-05-2012 04:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Anoniem: 237909 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 03:48:

Welk traject? Waar heb je het over? Ze zeiden niets meer voor me te kunnen doen, dan kan ik wel tot vervelens toe terug blijven komen maar dat is geen traject, of wel dan? Ik heb dus het volste recht om die shopreview te schrijven, zij hebben hun kans toch gehad immers om mij als tevreden klant te laten vertrekken en ze kozen gewoon hiervoor. Punt. Ik kreeg nota bene een mail van hun of ik een review wilde schrijven over ze op 1 of andere website die ik niet ken.
Laatste reactie op deze ongelooflijke offtopic discussie. Met mijn citaat bedoelde ik dat deze ervaring voor jou nog niet is afgerond. Je vraagt advies over volgende stappen. Ergo, je bent nog bezig om iets gedaan te krijgen en om die reden is je ervaring nog niet afgerond. Pas als beide partijen besluiten geen actie meer te ondernemen is er sprake van een afgeronde ervaring. Volgens onze voorwaarden mag je pas dan een ShR schrijven. Wat andere websites doen is volstrekt irrelevant. Daar wil ik het in dit topic bij laten. Oproep aan iedereen: als je behoefte hebt aan discussie over dit onderwerp dan mag dat in Pricewatch (denk ik). Ik kan een garantie afgeven dat hele post naar de TrashCan gemoved zullen worden als deze toch nog ingaan op bovenstaande discussie.

@TS: ik begrijp eigenlijk niet in welk traject je zit: garantie, ruil of ontbinding? Het lijkt erop alsof SM jouw klacht in behandeling heeft genomen en jou heeft voorzien van een nieuw toestel. Ik lees het probleem inmiddels als een probleem waarbij de ene partij aangeeft dat er sprake is van een defect (jij) en de andere partij (SM) aangeeft dat het apparaat binnen de specificaties werkt. Klopt bovenstaande analyse of speelt er iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Anoniem: 22659 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 18:41:
Met mijn citaat bedoelde ik dat deze ervaring voor jou nog niet is afgerond. Je vraagt advies over volgende stappen. Ergo, je bent nog bezig om iets gedaan te krijgen en om die reden is je ervaring nog niet afgerond.
Nee, hij vraagt stappen voor verdere AFTERSALES. De transactie zelf is al afgerond. En aftersales kunnen, bij bijvoorbeeld een garantieperiode van 2 jaar, nog 2 jaar duren. Zou je dan pas over 2 jaar een review mogen plaatsen? Dacht het niet.

Ik sluit me dan ook aan bij de reactie van CLB:
CLB schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:18:
@ Floppus: Chantage? Hallo, 1,2,3, alles is afgerond volgens StudentMobiel, dus klaar, reviewtijd!
De aftersales zijn gewoon -3, want zo ga je niet met klanten om en zodoende schrijf je een shopreview, punt.
Ik schreef m'n review ook niet na 2 weken toen ik m'n nieuwe (tweede) HTC One X had, ik heb gewoon heel de tijd de aftersales geupdatet, dus dat is geen probleem en bij bitjesmaker precies hetzelfde geval, dus schrijven!

[ Voor 30% gewijzigd door silmaril8 op 19-05-2012 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
@silmaril8: Het punt is dat deze aftersales traject direct na de aankoop komt, TS is namelijk niet tevreden met het geleverde product, een non-conform product. Daardoor wordt de aankoop en aftersales als 1 traject gezien.
Als ik nu een product koop, deze morgen geleverd is en ik constateer geen problemen, dan kan ik een ShR schrijven. Een week later werkt het product echter niet meer, dan ga ik een nieuw garantie-traject in. Dat kan ik dan achteraf toevoegen aan de ShR. Dat is de nuance waarop Floppus doelt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsjonge jonge, er wordt weer als de wolven op gedoken als mensen een keer verteld wordt dat het zo niet werkt. Dit is het laatste hierover, want hoe ongelofelijk hier krom rechtgeluld wordt is niet normaal.

TS: "Wat moet ik nu doen, op mijn strepen staan?". Klinkt dat alsof het voor jou afgerond is? Nee, want je wil het ondanks een eerste nee opgelost krijgen.

Eerste reactie: Schrijf een ShR, want die lezen ze wel.

Hoe is dat ooit anders te interpreteren dan een advies om middels de ShR alsnog dingen voor elkaar te krijgen? Inderdaad: niet. En dat staan we gewoon niet toe. Het doel van de ShR is een neutraal beeld voor iemand die een aankoop wil gaan doen. Het is geen drukmiddel om de winkel tot andere acties te bewegen waarmee het beeld vertekend wordt. Over die werkwijze is genoeg te vinden in het PW forum.
Het beleid is gevormd over meer dan 10 jaar kat en muis tussen kopers en verkopers die alle middelen gebruiken voor hun eigen belangen. Fijn dat mensen in 5 minuten enkel naar hun eigen situatie kijken kunnen concluderen dat het bagger is.

Maar goed, het beleid is er voor neutraliteit. Wie het waar mee eens is is weinig relevant. Een afgeronde ervaring is het vereiste, en zolang er gevraagd wordt hoe verder, is dat niet zo. Als er in een later stadium een garantiekwestie afspeelt, dan is een losse review daarvoor prima - het is weer een nieuwe ervaring in een nieuw tijdvak. Zaken die direct aansluiten zijn dat niet.

Gelieve het verder te houden bij advies aan koper, wie discussie wil over het beleid in de ShR, is van harte welkom in het PW forum, waarbij wel verwacht wordt dat er even de historie ingedoken wordt, aangezien dit beleid al meer dan eens is uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Over neutraliteit en rechtlullen gesproken: Ik vind het niet neutraal als er geen negatieve ShR geplaatst mag worden, en verder lullen jullie de censuur recht maar goed.

Winkel is gemaild, morgen breng ik de toestel naar de balie en ga dan weer weg en wacht af op hun reactie. Aankomend Donderdag zal ik een ShR posten. Er is dan 2 weken voorbij in totaal. (aankoop 9 Mei). Ik baal ervan sinds vrijdagmiddag geen toestel meer te hebben. Het is ff wennen dat ik geen direct zicht meer heb op afspraken, mailtjes, berichtjes. Dit maakt me verzuurder dan ik al was.

Kan ik hun ook financieel aansprakelijk stellen voor de dagen dat ik geen werkend mobiel ter beschikking heb als dit tot een rechtszaak zou komen? Ik denk erover na mijn rechtsbijstand in te schakelen. Kan ik trouwens de contract ook nog ontbinden want ik zit nog binnen de 14 dagen maar heb al wel gebruik gemaakt van data/sms van mijn bundel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Anoniem: 27535 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 08:48:
Eerste reactie: Schrijf een ShR, want die lezen ze wel.

Hoe is dat ooit anders te interpreteren dan een advies om middels de ShR alsnog dingen voor elkaar te krijgen?
Zo interpreteer jij het, zo bedoelde ik het niet :)
Aftersales zijn toch zwaar ruk, schrijven dus, klaar, helemaal geen pressiemiddel.

Dat doet 76% van de Tweakers namelijk ook, mooi beleid :O 'Moet eerst afgerond zijn'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, het kan blijkbaar niet om het hier dan enkel over het vervolg te hebben, en het is allemaal uiterst vermoeiend. Ik ga hier niet een stel oneliners van uitgebreide feedback voorzien waarover elders al uitgebreid gediscussieerd is. Zoals eerder gezegd, wij zijn al > 10 jaar bezig met dit beleid. Vooral lekker doorgaan om zonder argumenten de boel zo af te doen. Jammer.

Wat betreft de aantijgingen van censuur; lees de voorwaarden anders nog eens. Alles mag gezegd worden, mits fatsoenlijk en mits de zaak is afgerond. De aantijging censuur neem ik zeer persoonlijk zeer hoog op. Toon mij één voorbeeld waar ik niet neutraal handel in het beste belang van eenieder. Juist, dat kan je niet. Dat je niet kan wachten op afronden zegt maar één ding: je wil die makkelijke uitweg van de winkel onder druk zetten, en zal alles zeggen om je zin te krijgen. Walgelijk. Zeker omdat je in 2007 (!) er al op bent gewezen dat dit beleid er is. Alle kans dus om de discussie aan te gaan om dingen te verbeteren als je dat nodig vindt. Maar nee, er is NU een breekijzer nodig, dus dan gaan we maar schoppen.

Discussie - onderbouwd en na opzoeken eerdere discussies - is welkom in PW. Hier gaat in ieder geval een slot op.

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 20-05-2012 17:26 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.