AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Graag hoor ik hoe die bevalt, mijn ski-bril is namelijk ook aan vervanging toe.Tommyboy_1908 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:35:
Tevens eens kijken hoe de kwaliteit van de ski brillen op aliexpress is! Ik ben benieuwd. Als er mensen willen weten hoe die bevalt tzt hoor ik het. http://www.aliexpress.com...ml?orderId=65622640457239
Oei, dat is minder nieuws. Hoe test je zoiets? Geld dit ook voor de goedkope skibrillen in Nederland?Pikoe schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:07:
Je moet nogal uitkijken met het kopen van skibrillen in China. Je moet echt eerst testen of ze daadwerkelijk 100% UV protection hebben, anders kan je nog beter zonder skibril gaan skien (omdat ze minder licht doorlaten worden je pupillen namelijk groter en kan het UV licht nog meer schade aanrichten)
Dat is interessant, volgens deze test blijken goedkope brillen ook prima bescherming te (kunnen) bieden. Er zijn ook zat andere vergelijkingen te vinden, zoals deze. Volgens mij moet je dus aardig je best doen om slechte brillen te vinden. Als je echt 100% zekerheid wil moet je een bekend merk kopen of ze laten testen.Pikoe schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:07:
Je moet nogal uitkijken met het kopen van skibrillen in China. Je moet echt eerst testen of ze daadwerkelijk 100% UV protection hebben, anders kan je nog beter zonder skibril gaan skien (omdat ze minder licht doorlaten worden je pupillen namelijk groter en kan het UV licht nog meer schade aanrichten)
Volgens die advertentie zijn de lenzen van polycarbonaat, volgens deze site houdt dat sowieso al 100% UV tegen.Tommyboy_1908 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:34:
[...]
Oei, dat is minder nieuws. Hoe test je zoiets? Geld dit ook voor de goedkope skibrillen in Nederland?
[Voor 18% gewijzigd door O88088 op 12-02-2015 16:45]
Die werkt pas zodra het in Nederland is.exelletor schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:07:
Mijn zending met PostNL(RCxxxxNL) is al iets meer dan een week terug verzonden, maar heeft nog altijd pre-adviced als status. Hoop dat die op tijd China uit is.

Tot dan blijft het op pre-adviced staan.
[Voor 6% gewijzigd door Quad op 12-02-2015 17:55]

Allemaal 32GB (Heb hwtest, 2 maal laten write + verify)
Kokkie is happy met deze geweldige deal

Als kokkie eens een link geeft wil ik het ook wel proberenkokkie20 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:11:
Voor diegene die zich afvroegen of de usb sticks van kingston "normaal" waren dat zijn ze inderdaad
Kokkie is happy met deze geweldige deal![]()

Ronald8 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:35:
[...]
Dat is interessant, volgens deze test blijken goedkope brillen ook prima bescherming te (kunnen) bieden. Er zijn ook zat andere vergelijkingen te vinden, zoals deze. Volgens mij moet je dus aardig je best doen om slechte brillen te vinden. Als je echt 100% zekerheid wil moet je een bekend merk kopen of ze laten testen.
[...]
Volgens die advertentie zijn de lenzen van polycarbonaat, volgens deze site houdt dat sowieso al 100% UV tegen.
"It's hard to find glasses that don't give you good UV protection, but it's not impossible, and you don't know until you get them checked," Werner said.
Op ebay kun je UV testing cards kopen.Tommyboy_1908 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:34:
[...]
Oei, dat is minder nieuws. Hoe test je zoiets? Geld dit ook voor de goedkope skibrillen in Nederland?
Maar ik weet niet zeker of ze wel echt werken. Dus even testen met een bril waarvan je zeker dat het 100% UV licht blokkeert en iets dat geen UV licht blokkeert (Kom nu even op niks) ben dom bezig je kan natuurlijk het gewoon zo zien.
[Voor 4% gewijzigd door Xepos op 12-02-2015 20:43]
Dat zijn kaarten om polarisatie te testen, niet voor UV straling. Een simpele manier om te controleren of een bril überhaupt iets tegenhoudt kun je doen met een UV lampje en iets fluorescerends. Maar op die manier weet je niet hoeveel of welke straling tegengehouden wordt.Xepos schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:40:
[...]
Op ebay kun je UV testing cards kopen.
Maar ik weet niet zeker of ze wel echt werken. Dus even testen met een bril waarvan je zeker dat het 100% UV licht blokkeert en iets dat geen UV licht blokkeert (Kom nu even op niks) ben dom bezig je kan natuurlijk het gewoon zo zien.
Ja, welke is dat dan? Ik zie in de historie niets staan??kokkie20 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:11:
Voor diegene die zich afvroegen of de usb sticks van kingston "normaal" waren dat zijn ze inderdaad
Goed gezocht blijkbaarmaurits82 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:10:
[...]
Ja, welke is dat dan? Ik zie in de historie niets staan??

Was enkel interessant met de kortingscodeskokkie20 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:42:
[...]
Heb al betaald en pakketje is echter al verzonden
Ziet er inderdaad echt uit,
De prijs van de sticks bij miniinthebox waren officieel 17,43 (Nu 11,77 icm 33% korting) en dan de rest van de korting erbij (Code en winkelwagen)
http://www.miniinthebox.c...lheid-echte_p1641946.html
[Voor 30% gewijzigd door bottom line op 12-02-2015 21:34]
Ik heb wat voor je gevonden: een LV-06 voor ongeveer 10 dollar op eBay. klik hier.Piet91 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:42:
Elders geen succes, dus hier maar de vraag in de groep gooine:
Heeft iemand wel eens een laserwaterpas uit China gehaald?
Je hebt wel eens in Nederland van die goedkope (Lidl e.d.) maar dat is alleen horizontaal, of soms ook verticaal (tegelijk?)
Een met meerdere lijnen lijkt me wel handig. Voor serieus werk hebben we soms wel de beschikking over een goed exemplaar, maar als het niet teveel kost lijkt me zo'n ding ook wel handig om erbij te hebben.
[afbeelding]
Wat zijn de lees/schrijf snelheden?kokkie20 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:11:
Ja te kort ;-(bottom line schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:56:
[...]
Dus in tegenstelling tot mij, heb je een te korte riem aangekregen?dan heb ik nog geluk gehad dat ik de mijne kan verkorten.
Of bestaan er trukjes om de riem langer te maken?
Nee langer wordt hem helaas niet
Eerlijk gezegd heb ik dat hier nog nooit gezien. Modelbouw is niet zo populair in Chinamaartend schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:38:
Zijn er mensen bekend met potjes verf voor bouwmodellen/miniaturen?
Dus dat die verf uit China komt?

Er zit 1 modelbouwzaak die ik ken hier in Shenzhen en die verkoopt grotendeels geimporteerd spul.
(of in ieder geval buitenlandse merken, wel 'Made in China').
Anoniem: 654632
redmi 2 met mi band, en kans om je geld terug te winnen. ...of zal ik toch nog wachten op de redmi 2 2gb?
Dat is gewoon wat je zelf belangrijker vind. Wil je nu een telefoon of wil je wachten tot er een iets betere is? De kans dat je je geld terug wint is niet zo groot dat ik het mee zou nemen in je keuze.Anoniem: 654632 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:17:
kwam deze tegen: http://www.tinydeal.com/xiaomi-brand-sale-si-3321.html
redmi 2 met mi band, en kans om je geld terug te winnen. ...of zal ik toch nog wachten op de redmi 2 2gb?
[Voor 24% gewijzigd door Er_Damn op 13-02-2015 09:40]
maar dan weet je nog niet zeker of het een echte Kingston is, toch?kokkie20 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:11:
Ik had bij miniinthebox met de kortingscode een originele, authentieke microSD van 32GB besteld.
Gisteren ontvangen (binnen een week!). Ik kreeg het kaartje in een klein plat plastic doosje zonder enige verpakking van Kingston, dus niet zoals op de website was weergegeven. Dan begin ik al te twijfelen. Het wordt wel met pakketpost verstuurd

Op de achterkant een goudglimmend stickertje met de letters YSJ.
Meteen maar even hwtest gedaan, met als resultaat:
Warning: Only 30463 of 30464 MByte tested.
Test finished without errors.
You can now delete the test files *.h2w or verify them again.
Writing speed: 11.6 MByte/s
Reading speed: 15.9 MByte/s
H2testw v1.4
dat is toch wel netjes. goed kaartje voor klein prijsje.
29.7 GB beschikbaar
Zouden ze dit niet juist doen om eventuele problemen bij de Douane te voorkomen? Mochten ze daar denken dat het namaak zou zijn?Justie schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:42:
[...]
maar dan weet je nog niet zeker of het een echte Kingston is, toch?
Ik had bij miniinthebox met de kortingscode een originele, authentieke microSD van 32GB besteld.
Gisteren ontvangen (binnen een week!). Ik kreeg het kaartje in een klein plat plastic doosje zonder enige verpakking van Kingston, dus niet zoals op de website was weergegeven. Dan begin ik al te twijfelen. Het wordt wel met pakketpost verstuurd![]()
Op de achterkant een goudglimmend stickertje met de letters YSJ.
Meteen maar even hwtest gedaan, met als resultaat:
Warning: Only 30463 of 30464 MByte tested.
Test finished without errors.
You can now delete the test files *.h2w or verify them again.
Writing speed: 11.6 MByte/s
Reading speed: 15.9 MByte/s
H2testw v1.4
dat is toch wel netjes. goed kaartje voor klein prijsje.
29.7 GB beschikbaar
i7-10700k | 32GB @3200Mhz | RTX 3090
Die van mij kwamen in originele Kingston verpakkingen binnen. De link is al gepost door iemand anders paar posts boven deze

Dank voor het meedenken en de waarschuwing. De bril is al onderweg, daar kan ik helaas niets meer aan veranderen. Baal er wel van maar dat is even niet anders.Ronald8 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:50:
[...]
Dat zijn kaarten om polarisatie te testen, niet voor UV straling. Een simpele manier om te controleren of een bril überhaupt iets tegenhoudt kun je doen met een UV lampje en iets fluorescerends. Maar op die manier weet je niet hoeveel of welke straling tegengehouden wordt.
Ik heb de verschillende onderzoeken gelezen welke hierboven zijn geplaatst, conclusie is eigenlijk dat, hoewel de kans er klein is dat ze niet tegen UV licht beschermen, het risico wel aanwezig is. Je weet het immers nooit met producten uit China. Ik ga me er eens verder in verdiepen en eens kijken of ik hem misschien kan laten testen (en wat dat kost).
Zou een opticien dat niet kunnen? Die verkopen immers ook zonnebrillen.Tommyboy_1908 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:39:
[...]
Dank voor het meedenken en de waarschuwing. De bril is al onderweg, daar kan ik helaas niets meer aan veranderen. Baal er wel van maar dat is even niet anders.
Ik heb de verschillende onderzoeken gelezen welke hierboven zijn geplaatst, conclusie is eigenlijk dat, hoewel de kans er klein is dat ze niet tegen UV licht beschermen, het risico wel aanwezig is. Je weet het immers nooit met producten uit China. Ik ga me er eens verder in verdiepen en eens kijken of ik hem misschien kan laten testen (en wat dat kost).
Of een outdoor store die ook ski artikelen verkoopt?
Ik weet niet hoor, doe ook maar een wilde gok...
Je zou eens een zonnestudio kunnen proberen, die willen nog wel eens zo'n UV meter hebben liggen om de zonnebanken te testenTommyboy_1908 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:39:
[...]
Dank voor het meedenken en de waarschuwing. De bril is al onderweg, daar kan ik helaas niets meer aan veranderen. Baal er wel van maar dat is even niet anders.
Ongeveer 5Mb/s schrijven
Ongeveer 19 MB/s lezen
Rdegoede schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:59:
[...]
Je zou eens een zonnestudio kunnen proberen, die willen nog wel eens zo'n UV meter hebben liggen om de zonnebanken te testen
Goede tips, mocht hij er zijn ga ik het resultaat posten!KillStream schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:19:
[...]
Zou een opticien dat niet kunnen? Die verkopen immers ook zonnebrillen.
Of een outdoor store die ook ski artikelen verkoopt?
Ik weet niet hoor, doe ook maar een wilde gok...
Okee, succes iig !Tommyboy_1908 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:05:
[...]
[...]
Goede tips, mocht hij er zijn ga ik het resultaat posten!
Eerst was het trackingnr CPXXXXXXHK, nu is het EEXXXXXXXMY. Pakket zit ondertussen in maleisië (via tracker bpost). hoe komt het nu eigenlijk tot bij mij? En zal dit ook langer duren?
Anoniem: 656804
Das wel een mooie deal hoor. Maar 1 gb krap...Anoniem: 654632 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:17:
kwam deze tegen: http://www.tinydeal.com/xiaomi-brand-sale-si-3321.html
Mijn ervaring is dat het wel langer kan gaan duren, maar daar heb je dan ook tracking voor.Anoniem: 284893 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:31:
Heb bij Dealextreme een drone gekocht. aantal dagen terug een mailtje dat ik een ander trackingnummer heb gekregen omdat er batterijen bij zijn en dat problemen geeft bij luchttransport.
Eerst was het trackingnr CPXXXXXXHK, nu is het EEXXXXXXXMY. Pakket zit ondertussen in maleisië (via tracker bpost). hoe komt het nu eigenlijk tot bij mij? En zal dit ook langer duren?
Je vraag: hoe komt het nu eigenlijk tot bij mij? snap ik niet helemaal want je zult weinig verschil merken behalve dat het waarschijnlijk niet via airmail, maar via surface mail komt wat je niet ziet als de bezorger het komt afleveren.
Speed limits are like herpes.
Ze bieden me aan om 90% van mijn aankoopbedrag te vergoeden, vreemd volk.. Reshipping dan maar, benieuwd hoe lang dat gaat duren.
Andere vraag, is de earson 151 nu zo duur geworden? Ik heb er destijds maar rond de 13 voor betaald.. Nu rond de 30??
Ik heb hem eerder deze week voor een kennis besteld bij Banggood (OEM-versie gok ik zo). Ik was $21 kwijt (ongeveer €19).jantje112 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 09:59:
Andere vraag, is de earson 151 nu zo duur geworden? Ik heb er destijds maar rond de 13 voor betaald.. Nu rond de 30??
Edit:
Ik mag niet liegen (

[Voor 15% gewijzigd door Hendrikje1 op 14-02-2015 10:21]
GoT, You have to love it!
Wat zou er gebeuren als je gaat klagen dat het nog niet verzonden is? Heeft iemand dat al eens gedaan?Artikelen met het label "verzendt in 24u": De verwerkingstijd is gegarandeerd minder lang dan 24 uur.
Het maakt me eigenlijk niet uit dat het langer duurt, maar ik ben gewoon benieuwd.
Mijn powerbank kwam gisteren na 56 dagen binnen, dus misschien had ik mazzel en misschien komt die van jou toch ook nog.jantje112 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 09:59:
Tijdje terug een powerbank gekocht bij tinydeal. Deze is al maanden onderweg, ik heb nu een mail gekregen dat het niet goed is verzonden..
Ze bieden me aan om 90% van mijn aankoopbedrag te vergoeden, vreemd volk.. Reshipping dan maar, benieuwd hoe lang dat gaat duren.
Ik heb afgelopen maandag of dinsdag ook een shitload aan bestellingen gedaan. Er stond in de banner " free super huppeldepup shipping"Ronald8 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 11:38:
Ik heb op de 12e wat dingetjes bij MiniInTheBox besteld, maar ze zijn nog niet verzonden terwijl ze allemaal binnen 24 uur verwerkt zouden zijn. Op de site staat:
[...]
Wat zou er gebeuren als je gaat klagen dat het nog niet verzonden is? Heeft iemand dat al eens gedaan?
Het maakt me eigenlijk niet uit dat het langer duurt, maar ik ben gewoon benieuwd.
Meeste orders zijn pas dagen later " standard" verstuurd. Ik ga er nog een klacht aan wagen, maar wacht eerst even tot alles onderweg is (had namelijk voor 50% bonnen gebruikt)
[Voor 98% gewijzigd door gambieter op 14-02-2015 15:42]
Via EBay flinke dot bestellen, scheelt veel kwaliteit gewoon goed, nooit geen oude voorraad geleverd gekregen.Uxstyle schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:27:
Vraagje, heeft er iemand ervaring met printercartridges vanuit China?
Ook de navulbare inclusief inkt zijn goed.
Ik heb een canon mp 6150. 6x cartridges
[Voor 20% gewijzigd door Supertip op 14-02-2015 21:39]
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Ja, zoiets had ik ook al gevonden. Je hebt een aantal modellen die dan elke verkoper in China verkoopt.Ronald8 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:18:
[...]
Ik heb wat voor je gevonden: een LV-06 voor ongeveer 10 dollar op eBay. klik hier.
Mijn vraag was dan ook meer of iemand er ervaring mee had maar blijkbaar heeft niemand dat. (ook op een ander bekend forum niet

Dus dan moet ik maar zoiets gaan testen dan.
Rond chinees nieuwjaar gaat alles flink langzamer dan normaal he.. Dit is gewoon afwachten volgens mijRonald8 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 11:38:
Ik heb op de 12e wat dingetjes bij MiniInTheBox besteld, maar ze zijn nog niet verzonden terwijl ze allemaal binnen 24 uur verwerkt zouden zijn. Op de site staat:
[...]
Wat zou er gebeuren als je gaat klagen dat het nog niet verzonden is? Heeft iemand dat al eens gedaan?

If you want to be the best, you need to work with the best :)
Heb je een linkje van de verkoper. Neem aan dat het ook gewoon Chinezen zijn.Supertip schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 21:24:
[...]
Via EBay flinke dot bestellen, scheelt veel kwaliteit gewoon goed, nooit geen oude voorraad geleverd gekregen.
Ook de navulbare inclusief inkt zijn goed.
Ik heb een canon mp 6150. 6x cartridges
Het is inderdaad wat ik bedoelde, surface of air. Maakt opzich niet uit thoughPlato112 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 00:34:
[...]
Mijn ervaring is dat het wel langer kan gaan duren, maar daar heb je dan ook tracking voor.
Je vraag: hoe komt het nu eigenlijk tot bij mij? snap ik niet helemaal want je zult weinig verschil merken behalve dat het waarschijnlijk niet via airmail, maar via surface mail komt wat je niet ziet als de bezorger het komt afleveren.

Ik bestel canon cartridges met chip via een Duitse leverancier:Uxstyle schreef op zondag 15 februari 2015 @ 01:41:
[...]
Heb je een linkje van de verkoper. Neem aan dat het ook gewoon Chinezen zijn.
http://www.ebay.nl/itm/19..._trksid=p3984.m1497.l2649
Is beetje offtopic hier want niet online shoppen in China, maar in China heb ik ze niet goedkoper gevonden. Ik heb inmiddels een tweede bestelling geplaatst, de eerste voldeden prima.
Niet alles is trager: ik had de 6de feb een wifi dongle voor mijn Raspberry 2 gekocht, is de 13de geleverd. Paste wel in een enveloppe, dat scheelt volgens mij een hoop.Maardiweb schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 22:49:
[...]
Rond chinees nieuwjaar gaat alles flink langzamer dan normaal he.. Dit is gewoon afwachten volgens mij
Fedex even aangeven dat je particulier bent en de originele factuur doormailen? Anders even bellen. Dan heb je dat zo opgelost.exelletor schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 23:17:
Iemand ervaring met Fedex? Heb van de week wat dingen besteld, deze zijn vrijdag verzonden. Inmiddels is de zending in Europa aangekomen en krijg ik vandaag een mailtje dat Fedex van mij een BTW-nummer moet hebben om de zooi in te klaren. Ook stond er bij dat ze opslagkosten rekenen als ze niet binnen twee dagen de benodigde informatie krijgen. Het punt is alleen dat ik geen BTW-nummer heb en bij de voorgaande zendingen is het ook allemaal prima verlopen. Heb een mail teruggestuurd en ze ook geprobeerd te bellen, maar de helpdesk is niet aanwezig in het weekend. Is dit normale gang van zaken?
Cheers! Ik zal er binnenkort ook eens een bestelling plaatsen.wildcheese schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:47:
[...]
Ik bestel canon cartridges met chip via een Duitse leverancier:
Is beetje offtopic hier want niet online shoppen in China, maar in China heb ik ze niet goedkoper gevonden. Ik heb inmiddels een tweede bestelling geplaatst, de eerste voldeden prima.
Ik heb diezelfde (of ik iig vergelijkbare) en zijn inderdaad prima. Wel pas cartridge wisselen als de printer het echt noodzakelijk vindt en niet als hij 'bijna leeg is', anders gooi je inkt weg.wildcheese schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:47:
[...]
wildcheese schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:47:
[...]

Maar 30 cardridges voor 15 euro ???? Hoeveel pagina's kun je printen met deze cardridges ?
Toch verkeerde printer gekocht

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Het zijn volgens mij alleen de cartridges zelf en dan moet je ze zelf nog vullen.driel24 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 14:54:
[...]
Bedankt !!! Ook HP's zijn goedkoop. 16,49 voor 21 en 22
Maar 30 cardridges voor 15 euro ???? Hoeveel pagina's kun je printen met deze cardridges ?
ohh.... Dat had ik niet zo begrepen....bashoogers schreef op zondag 15 februari 2015 @ 15:08:
[...]
Het zijn volgens mij alleen de cartridges zelf en dan moet je ze zelf nog vullen.
Kan wildcheese even doorgeven hoe het zit ?
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.
Toevallig ook net 2wkn geleden al besteld. Werkt prima, geen gekke prijs hoor.driel24 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 14:54:
[...]
Bedankt !!! Ook HP's zijn goedkoop. 16,49 voor 21 en 22
Verder in [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a

[Voor 64% gewijzigd door gambieter op 26-07-2015 00:14]
++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.
Dit topic is gesloten.
Verder in: [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a