Ibood: Namaak product geleverd (Apple, update december 2015)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGMsystems
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-01 16:20
Ik heb op Ibood Apple Earpods besteld voor de helft van de prijs.
Leek me toen een goede deal aangezien mijn oude versleten waren en ik nieuwe nodig had.
Na 1 maand wachten op de levering blijkt nu dat de Apple Earpods namaak zijn!
Dit is echter niet waarvoor ik betaald heb.
Ik wil nu mijn geld terug maar weet niet goed welke stappen ik kan ondernemen om aanspraak te maken hierop.

Redenen waarom het fake is:

- Verpakkingsdoosje is slecht gemaakt (Het earpods doosje zit er scheef in)
- Kabel van de oortjes zijn dun, fragiel en voelen goedkoop aan.
- Geluids kwaliteit is er niet naar
- Op de kabel is een opschrift te lezen: 'Designed bij Appls'
-> Appls en niet Apple!

Foto's volgen later

Edit:
Bij deze nog de foto's

-Eerste weggever afwerking van het doosje (Scheve plaatsing Apple zou dit nooit verkopen)
Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/4yazqqlxh/IMG_20150403_113818.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/4x11xbk3p/IMG_20150403_113847.jpg

- Hier de Appls tekst op de oortjes zelf

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/mcztcr8g5/IMG_20150403_114317.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door MGMsystems op 03-04-2015 11:52 . Reden: toevoegen van de foto's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Contact opnemen met klantenservice van iBood?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGMsystems
Yellowneck schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:08:
Contact opnemen met klantenservice van iBood?
Heb ik reeds gedaan, maar het kan dagen duren eer ze antwoorden. Aangezien ik maar 7dagen recht heb op terugsturing wil ik sneller kunnen reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:11
MGMsystems schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:14:
[...]

Heb ik reeds gedaan, maar het kan dagen duren eer ze antwoorden. Aangezien ik maar 7dagen recht heb op terugsturing wil ik sneller kunnen reageren.
Bellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[...]

Bij de wet koop op afstand is dat langer.
Daarbij is hier niet geleverd wat beloofd is, dus volgens mij is die wet dan helemaal niet van toepassing, maar is dit gewoon non-conformiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je je geld terug wil, kun je toch gewoon via de Wet Koop op Afstand, je koop ontbinden? Terugsturen en klaar is kees. Zeker oordopjes kunnen in een bubbelenveloppe, dus kost het je ook nog eens niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
http://www.ibood.com/nl/nl/pages/cancellation-return/

Daar staat het precies uitgelegd wat je moet doen.

Je kan het dus gewoon via je ''Mijn ibood'' regelen

[ Voor 20% gewijzigd door Ernemmer op 02-04-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04 21:12
[...]

Volgens mij heb je 14 dagen de tijd om te reageren bij de wet koop op afstand. Hoelang het dan duurt voordat zij reageren maakt niet uit. Maar ik zou maar eens een tweet uitgooien waarbij je met aangifte dreigt. https://twitter.com/ibood. Ik neem aan dat ze dan wel wat sneller reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Los van het recht op terugsturen, zou het toch wel heel ernstig zijn als iBood namaak verkoopt; dat is namelijk gewoon strafbaar:
http://www.gelderlander.n...n-namaakspullen-1.4000856
Op het produceren of verkopen van vervalste producten staan hoge geldboetes en zelfs een gevangenisstraf van maximaal een jaar. Ondergoedmerk Björn Borg won vorig jaar een zaak tegen een handelaar die nepwaar op Marktplaats en vrijmarkten aanbood. De man kreeg een boete van 170.000 euro.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 02-04-2015 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-04 16:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 27535 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:23:
Los van het recht op terugsturen, zou het toch wel heel ernstig zijn als iBood namaak verkoopt; dat is namelijk gewoon strafbaar:
http://www.gelderlander.n...n-namaakspullen-1.4000856

[...]
Ik lees meer meldingen over die Apple Flash sale, waar ook die opladerkit niet legitiem lijkt te zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-04 15:08
Mijn ervaring met de klantenservice van iBOOD: 3x gemaild en pas na 2 maanden een reactie. In de tussentijd gebeld en meteen opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 10:02
Je hebt er niks aan, maar iBood is een verschrikkelijke club zogauw je iets aan de hand hebt. Ze hebben ooit leuke aanbiedingen maar je wacht in de regel erg lang voor er geleverd wordt, en oh jee als je de klantenservice nodig hebt. Traag of geen reactie en vooral vaak geen oplossing.

Ik heb eens een paar 64GB Sandisk microSD's besteld. Die waren ook duidelijk namaak. Ze werken verder wel, maar veel trager dan een echte Sandisk model. Ik ben daar met de klantenservice nooit uitgekomen. Op het forum waren er meer die meldden dat het geen authentieke producten waren. Maar de klantenservice weigerde dit te erkennen. Omdat het uiteindelijk ook maar wat sd kaartjes zijn heb ik het maar gelaten, ze doen het immers wel. Maar feitelijk had ik ze gelijk terug moeten sturen. Als consument sta je vrij sterk door de wet koop of afstand.

In jouw geval waar er echt 'designed by Appls' staat, is duidelijk dat ze namaak verkopen en buiten de wet koop op afstand mag dat al niet. Ze hebben dus geen enkele poot om op te staan als jij de koop wil ontbinden. Ze mogen blij zijn als je er geen werk van maakt in feite...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

iBood doet vaak voorkomen dat het de originele producten zijn, maar bij levering zijn het replica artikelen. Wanneer je ze ermee confronteerd zeggen ze alleen dat je het terug kan sturen en zij in het vervolg het beter zullen vermelden, tuuuuuuuurlijk.....
Maar zo fake als in het geval van de TS heb ik niet eerder gezien, dat is wel heel bizar.
iBood, ik koop er nooit meer iets.

[ Voor 13% gewijzigd door Fietsbel op 02-04-2015 13:35 ]

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 21:56
Uit dat artikel van de Gelderlander: "Heb je een namaakproduct aangeschaft zonder dat je dat had kunnen weten, of ben je zelfs voorgelogen, neem dan zo snel mogelijk contact op met de verkoper. Hij moet alsnog leveren wat is afgesproken, dus het echte merkproduct. Wil hij dat niet, dan heb je recht op teruggave van je geld. Lastig om je recht te halen? Dreig met een telefoontje naar de politie of merkhouder."

Ik snap niet hoe ze dit keer op keer kunnen doen zonder in de problemen te raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
torp schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:36:
Uit dat artikel van de Gelderlander: "Heb je een namaakproduct aangeschaft zonder dat je dat had kunnen weten, of ben je zelfs voorgelogen, neem dan zo snel mogelijk contact op met de verkoper. Hij moet alsnog leveren wat is afgesproken, dus het echte merkproduct. Wil hij dat niet, dan heb je recht op teruggave van je geld. Lastig om je recht te halen? Dreig met een telefoontje naar de politie of merkhouder."

Ik snap niet hoe ze dit keer op keer kunnen doen zonder in de problemen te raken.
Juist met die Apple nep producten vraag ik mij af wat iBood doet als je dreigt contact op te nemen met Apple. Reageert iBood niet moet je natuurlijk wel echt contact opnemen met Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

Omdat mensen het of niet merken, of mensen niet doorpakken omdat "het toch maar twee tientjes is" of omdat iBood totaal niet meewerkt waardoor mensen geen zin meer hebben in moeilijk doen en hun verlies nemen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 27-04 16:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

pacificocean schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:38:
[...]

Juist met die Apple nep producten vraag ik mij af wat iBood doet als je dreigt contact op te nemen met Apple. Reageert iBood niet moet je natuurlijk wel echt contact opnemen met Apple.
En je denkt dat Apple hier flink aan de bak gaat om dit op te lossen? Random markt in een stad ligt vol met namaak spul (en natuurlijk marktplaats, maar dat is omdat: marktplaats).

Je recht hebben en krijgen, daar zit nog bizar veel werk tussen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
SinergyX schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:40:
[...]

En je denkt dat Apple hier flink aan de bak gaat om dit op te lossen? Random markt in een stad ligt vol met namaak spul (en natuurlijk marktplaats, maar dat is omdat: marktplaats).

Je recht hebben en krijgen, daar zit nog bizar veel werk tussen.
Dat weet ik wel, maar iBood is nu niet echt een kleine jongen lijkt mij. En daarbij verkopen ze nogal wat refurbished Apple materiaal. Ik kan mij voorstellen dat Apple er niet echt blij mee is dat ze ook nog nep Apple producten verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Een letter verschil en je ziet het verschil. Echt schandalig maar Ibood levert naar mijn idee ook veel namaak. Ik had laatst ook met overhemden van Hugo Boss van een ander eendagknallerbedrijf. Alles lijkt wel echt maar mijn gevoel zegt namaak vanwege de knopen, logo in label en op overhemd omdat Hugo Boss bepaalde dingen niet doet volgens mij. Je weet gewoon niet waar ze de "troep" vandaan halen en ze moeten ook maar de verkoper geloven.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
pacificocean schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:38:
[...]
Je moet niet dreigen. Als iedereen blijft dreigen dan gebeurt er niks.

Je moet in dergelijke gevallen een tweesporenbeleid gaan uitoefenen. Dus: én iBood achter de broek zitten én de nodige bedrijven/instanties inseinen die namaak tegengaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:15
http://stopnamaak.nu/

Meldpunt voor namaakproducten...

Overigens kan jij als klant dacht ik geen aangifte doen van namaak, dat zal de merkhouder moeten doen. Die zou je op de hoogte kunnen brengen alleen vermoed ik dat Apple niet veel boodschap heeft van een 'individu. Daar is het meldpunt voor... die kunnen ook verzamelen etc.

TS moet simpelweg geld terugvragen omdat je niet hebt gekregen wat je hebt besteld... dus je geld terug, buiten het meldpunt om kan je eigenlijk niet veel meer doen.

En verder wordt het overigens wel steeds duidelijker: blijf gewoon bij iBood weg, het aantal klachten neemt gestaag toe, service wordt steeds slechter en nu dus ook steeds vaker meldingen van slechte en/of nep producten. Ze hebben duidelijk de klant niet op nummer 1 staan...

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 02-04-2015 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webcare iBOOD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-10-2021

Webcare iBOOD

Bedrijfsaccount iBOOD
Beste Tweakers,

Helaas bereikten ons de afgelopen dagen via meerdere wegen het bericht dat de Apple Earpods mogelijk replica's zouden zijn. iBOOD verkoopt uiteraard niet met opzet replica's, wij gaan altijd voor het échte werk. Op dit moment hebben we contact opgenomen met onze leverancier en gaan we dit tot op de bodem uitzoeken. Mocht het gaan om een replica dan zullen wij vanzelfsprekend met een bevredigende oplossing komen. We zullen jullie, ook hier op het Tweakersforum, op de hoogte houden.

Mocht je het vermoeden hebben met een replica te maken te hebben, maak hier dan melding van via Mijn iBOOD.

Met vriendelijke groet,

Team iBOOD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-04 10:25
Wel netjes dat ze je hier weten te vinden.
Heb zelf altijd goede ervaringen met iBood..

Hopelijk was het niet een stunt waarin ze gesnapt zijn, maar is dit een eerlijk bericht.
Het is in ieder geval goed om te horen dat ze er mee bezig zijn.

Ik zou zeggen, blijf er achteraan zitten.. anders komen ze straks met een slap bericht dat je te laat bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-04 19:35
Enige tijd geleden hebben ze ook neppe make-up verkocht die ik toen der tijd voor mijn vriendin had besteld. Nadat de fout was toegegeven heb ik 1-2 weken later mijn geld retour gekregen na het terugsturen van het item.

Wel bizar dat zoiets er nogmaals doorheen slipt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:34
NepGangster schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:02:
Ik zou zeggen, blijf er achteraan zitten.. anders komen ze straks met een slap bericht dat je te laat bent.
Te laat ben je niet snel, je hebt te maken met BW 3:307, jouw vordering verjaard na vijf jaar pas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Webcare iBOOD schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:44:
Beste Tweakers,

Helaas bereikten ons de afgelopen dagen via meerdere wegen het bericht dat de Apple Earpods mogelijk replica's zouden zijn. iBOOD verkoopt uiteraard niet met opzet replica's, wij gaan altijd voor het échte werk. Op dit moment hebben we contact opgenomen met onze leverancier en gaan we dit tot op de bodem uitzoeken. Mocht het gaan om een replica dan zullen wij vanzelfsprekend met een bevredigende oplossing komen. We zullen jullie, ook hier op het Tweakersforum, op de hoogte houden.

Mocht je het vermoeden hebben met een replica te maken te hebben, maak hier dan melding van via Mijn iBOOD.

Met vriendelijke groet,

Team iBOOD
Goed om te zien dat jullie wel snel kunnen reageren wanneer problemen publiekelijk worden gemaakt, wanneer je dat niet doet kun je lang wachten op antwoord en/of "zoek het maar lekker uit" antwoord.
Pretenderen dat jullie niet weten wat jullie leveren is een kwalijke zaak, temeer omdat jullie ook in het verleden zelfs met volledige merknamen adverteren en replica producten leveren. Gevalletje: 'Wir haben es nicht gewusst'

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja... Ongeveer 1 reaktie per jaar; dat steekt nogal schril af tegen de posts op GoT die over iBood gaan.

Misschien dat ik te service-gericht ben maar het zou zo'n bedrijf sieren om te zeggen "DM even je gegevens, dan zorgen we voor een RMA en wordt het geld teruggestort. Daarnaast gaan we ook contact zoeken met onze leverancier want..."

Typisch gevalletje weer van: eigen belang eerst, consument laatst ondanks dat de wet anders voorschrijft.

/my 2 cents

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
itsalex schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:44:
... Je weet gewoon niet waar ze de "troep" vandaan halen en ze moeten ook maar de verkoper geloven.
Zij weten natuurlijk wel waar ze die "troep" halen en als professionele partij hoef je niet per se de verkoper te geloven. Ze kiezen er gewoon bewust voor (eventueel) troep te verkopen aan mensen die hen vertrouwen schenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:17
Wel een leuk eufemisme: het is geen namaak, nee het zijn replica's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-04 16:17
MAX3400 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:31:
[...]

Tja... Ongeveer 1 reaktie per jaar; dat steekt nogal schril af tegen de posts op GoT die over iBood gaan.

Misschien dat ik te service-gericht ben maar het zou zo'n bedrijf sieren om te zeggen "DM even je gegevens, dan zorgen we voor een RMA en wordt het geld teruggestort. Daarnaast gaan we ook contact zoeken met onze leverancier want..."

Typisch gevalletje weer van: eigen belang eerst, consument laatst ondanks dat de wet anders voorschrijft.

/my 2 cents
Ja vind dit eerlijk gezegd een simpel gevalletje zieltjes winnen waarom reageren ze niet op meteen hierop : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1630189 of hierop http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1629094 of misschien wel hierop http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1599023 nu heb ik wel een groot gedeelte van de front page gehad.
Mij is duidelijk geworden door de andere reacties hier dat ik nooit iets bij ibood ga bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49
If it sounds too good to be true....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
owner01 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:44:
[...]

Ja vind dit eerlijk gezegd een simpel gevalletje zieltjes winnen waarom reageren ze niet op meteen hierop : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1630189 of hierop http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1629094 of misschien wel hierop http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1599023 nu heb ik wel een groot gedeelte van de front page gehad.
Mij is duidelijk geworden door de andere reacties hier dat ik nooit iets bij ibood ga bestellen.
Vrij simpel. iBood hoopt dat je het product naar hun terug stuurt. En niet ergens anders met aankoop bon naar toestuurt. Dat kon nog al eens wat meer vervelende gevolgen hebben dan een ontevreden klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Omdat dat advies van de Gelderlander nog harder rammelt dan mijn kapotte fietsbel. 8)7
Het advies zou niet moeten zijn "Dreig met een telefoontje naar de politie", maar "Ga naar de politie, doe aangifte en zorg er voor dat deze figuren gepakt kunnen worden".

Pas als oplichters weten dat de pakkans stijgt, zullen ze stoppen met hun praktijken.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik zou persoonlijk even op consuwijzer kijken, hier staat informatie over wat te doen bij namaak artikelen. Eventueel kun je nog bij de NVWA kijken, zij zullen echter alleen handelen wanneer er gevaar voor de volksgezondheid is. Iets wat ik bij oordopjes niet zo snel zie gebeuren.

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:15
Heb zelf altijd goede ervaringen met iBood..

Hopelijk was het niet een stunt waarin ze gesnapt zijn, maar is dit een eerlijk bericht.
Het is in ieder geval goed om te horen dat ze er mee bezig zijn.

Netjes of schade beperking? Dit gebeurd de laatste tijd namelijk wel vaker, je zou de nieuwe website als de verandering daarin kunnen zien... de service is echt stukken achteruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Dit is geen "geef hier je mening over iBOOD" topic. Dus geen algemene ervaringen of meningen, die zijn off-topic.

[ Voor 35% gewijzigd door gambieter op 02-04-2015 16:52 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
@ MGMsystems

Probeer de aan jou geleverde appls.. is te vergelijken via de duidelijke foto's van replacebase.co.uk
http://www.replacebase.co...-headphones-real-or-fake/
Misschien kan je snel duidelijk concluderen. En dit hier posten en/of iBood informeren.

@iBood: fijn dat jullie snel reageren als er mogelijk van rechtswege stront aan de knikker is.
Doe dit ook ff naar al je klanten toe! Die zijn jullie bestaansrecht!

altijd watt | NRG | some things will never change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
En je hebt op tijd gereageerd en dit kan je ook bewijzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 20:44

WhiteDog

met zwarte hond

Pepehv schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:16:
Enige tijd geleden hebben ze ook neppe make-up verkocht die ik toen der tijd voor mijn vriendin had besteld. Nadat de fout was toegegeven heb ik 1-2 weken later mijn geld retour gekregen na het terugsturen van het item.

Wel bizar dat zoiets er nogmaals doorheen slipt.
Moet je het ook nog gaan terugsturen 8)7
Als ik op bv. DealExtreme of AliExpress wat koop dat rommel blijkt te zijn, mag ik het houden én krijg ik mijn geld terug.

Wat doet iBood eigenlijk met dergelijke namaak die teruggestuurd wordt? Vernietigen, terugsturen naar de fabrikant of bij de volgende Hunt in iemand zijn doos pleuren?

Wel nog even ter verdediging van iBood: ik heb de indruk dat sommige producten rechtstreeks van de leverancier aan de klant verzonden worden, zonder tussenkomst van iBood. Op die manier kan dit er tussendoor glippen. Neem aan dat iemand van iBood dit kan bevestigen of debunken... waarbij debunken meteen inhoudt dat ze min of meer schuld bekennen en het niet gecontroleerd hebben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hier nog iemand met de neppe EarPods. Vie Mijn iBood om retour gevraagd.

@Webcare iBood, ik verwacht dat in dit geval de retour kosten WEL vergoed gaan worden ?!

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
redfoxert schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:38:
Hier nog iemand met de neppe EarPods. Vie Mijn iBood om retour gevraagd.

@Webcare iBood, ik verwacht dat in dit geval de retour kosten WEL vergoed gaan worden ?!
Heb jij het heel makkelijk kunnen zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:52:
[...]

Heb jij het heel makkelijk kunnen zien?
Ik heb er een setje originelen naast gehad die bij mijn iPhones geleverd werden. En ja, het verschil was behoorlijk duidelijk zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
redfoxert schreef op donderdag 02 april 2015 @ 23:00:
[...]
het verschil was behoorlijk duidelijk zichtbaar.
Dan zal het bij iBood morgen geen goede vrijdag zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
GerardVanAfoort schreef op donderdag 02 april 2015 @ 23:08:
[...]

Dan zal het bij iBood morgen geen goede vrijdag zijn..
Ga je ze kruisigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielonline
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-04 11:18
Onlangs bij ibood een flinke stapel gilette scheermesjes besteld, zometeen thuis maar even controleren of die dan wel echt zijn aangezien dit ook een product is waar veel namaak voor in omloop is.

[ Voor 20% gewijzigd door michielonline op 03-04-2015 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGMsystems
GerardVanAfoort schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:16:
@ MGMsystems

Probeer de aan jou geleverde appls.. is te vergelijken via de duidelijke foto's van replacebase.co.uk
http://www.replacebase.co...-headphones-real-or-fake/
Misschien kan je snel duidelijk concluderen. En dit hier posten en/of iBood informeren.

@iBood: fijn dat jullie snel reageren als er mogelijk van rechtswege stront aan de knikker is.
Doe dit ook ff naar al je klanten toe! Die zijn jullie bestaansrecht!
Bij deze nog de foto's

-Eerste weggever afwerking van het doosje (Scheve plaatsing Apple zou dit nooit verkopen)
Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/4yazqqlxh/IMG_20150403_113818.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/4x11xbk3p/IMG_20150403_113847.jpg

- Hier de Appls tekst op de oortjes zelf

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/mcztcr8g5/IMG_20150403_114317.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• al2
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-04 13:30

al2

redfoxert schreef op donderdag 02 april 2015 @ 23:00:
[...]

Ik heb er een setje originelen naast gehad die bij mijn iPhones geleverd werden. En ja, het verschil was behoorlijk duidelijk zichtbaar.
Zelfs zonder ze uit de verpakking te halen kun je al duidelijk zien dat het fakes zijn. De teksten staan scheef op de verpakking. Zal bij originele nooit voorkomen. Ik heb ze dus ook niet verder uitgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
@MGMsystems
@redfoxert
@al2

Duidelijk fake! Wachten op commentaar van iBood Webcare in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:04:
@MGMsystems
@redfoxert
@al2

Duidelijk fake! Wachten op commentaar van iBood Webcare in dit topic.
Hoop dat we dan niet te lang hoeven te wachten maar gezien dat ze nu 3 reacties hebben geplaatst in 5 jaar denk ik het haast van wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik heb mijn producten altijd gratis kunnen retourneren bij IBOOD. Ik denk dat dit ook voor de snelste weg is. Je krijgt je geld vrij snel terug. Ik betaal overigens met PayPal bij IBOOD, dan heb je ook nog de PayPal aankoop bescherming achter de hand mocht je het nodig hebben.

Succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webcare iBOOD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-10-2021

Webcare iBOOD

Bedrijfsaccount iBOOD
Beste Tweakers,

We zijn druk bezig dit tot op de bodem uit te zoeken, helaas is onze leverancier i.v.m. Goede Vrijdag niet bereikbaar. @topicstarter: dank voor het posten van de foto's dit helpt al een hoop! We komen hier na de paasdagen z.s.m. op terug.

@redfoxert: uiteraard! In dit soort gevallen vergoed iBOOD de retour-verzendkosten.

Met vriendelijke groet,

Team iBOOD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Webcare iBOOD schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:39:
...
@redfoxert: uiteraard! In dit soort gevallen vergoed iBOOD de verzendkosten.

Met vriendelijke groet,

Team iBOOD
Dus jullie zelf zijn al overtuigd dat er een product is geleverd wat niet aan de beschrijving voldoet of overeenkomt met wat jullie op de website getoond hebben. Nu de leverancier nog die mea maxima culpa zegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• al2
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-04 13:30

al2

Beste Tweakers,

We zijn druk bezig dit tot op de bodem uit te zoeken, helaas is onze leverancier i.v.m. Goede Vrijdag niet bereikbaar. @topicstarter: dank voor het posten van de foto's dit helpt al een hoop! We komen hier na de paasdagen z.s.m. op terug.

@redfoxert: uiteraard! In dit soort gevallen vergoed iBOOD de retour-verzendkosten.

Met vriendelijke groet,

Team iBOOD
Beetje vreemd hier wel een reactie van Ibood maar op het eigen Ibood forum geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
Wel jammer altijd zo..

bedrijf reageert niet? gezeur

bedrijf reageert wel? gezeur

Lijkt het Radar/Kassa forum hier wel. Alleen maar klagen over alles wat een bedrijf (probeert) te doen.

Ik vind het juist geweldig dat iBOOD op zo'n manier reageert, gewoon netjes aangeven wat de status is (en aardig up to date), geen geklaag met smoesjes. Gewoon recht door zee "zo is het".

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-03 21:21
lanerios schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:11:
Wel jammer altijd zo..

bedrijf reageert niet? gezeur

bedrijf reageert wel? gezeur

Lijkt het Radar/Kassa forum hier wel. Alleen maar klagen over alles wat een bedrijf (probeert) te doen.

Ik vind het juist geweldig dat iBOOD op zo'n manier reageert, gewoon netjes aangeven wat de status is (en aardig up to date), geen geklaag met smoesjes. Gewoon recht door zee "zo is het".
Het bedrijf verkoopt namaaktroep als echt. Gezeur is meer dan redelijk.
En dat ze mensen in dienst hebben die het web afspeuren naar dit soort topics zodat de Ibood naam minder schade oploopt na hun falen, maar ze in hun eigen forum censureren en niet reageren is eigenlijk nog erger.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGMsystems
Beste Tweakers,

Met vriendelijke groet,

Team iBOOD
Alvast bedankt voor de snelle reactie.
Gisteren retour aangevraagd. Vandaag of morgen verzend ik het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:33
Ik zou gewoon aangifte doen. Dan kan de politie daarna zelf uitzoeken of ze iBood of de leverancier moeten aanpakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-04 10:24
Ik verbaas me dat iBood hier zo makkelijk mee weg gaat komen. Je hebt een koopovereenkomst: jij betaalt hun geld en zij leveren jou Apple Earpods.
Hun deel van de overeenkomst komen ze niet na (ze leveren neppe Earpods) en er is dus m.i. sprake van tekortkoming in de nakoming. Dan kan je drie dingen doen. Nakoming eisen, een schadevergoeding eisen of de overeenkomst ontbinden.

Volgens mij zijn er genoeg originele Earpods te krijgen (bijvoorbeeld bij de Mediamarkt) dus nakoming moet gewoon mogelijk zijn. Als je er voor kiest om de nep-Earpods te houden, dan heb jij schade. De nep-Earpods zijn minder waard dan originele, dat verschil is jouw schade en volgens mij zou iBood dat moeten vergoeden.

Jij kiest voor de laatste optie en daarmee komt iBood goed weg: eerst leveren ze niet wat ze beloven en plegen daarmee een misdrijf (handel in namaakgoederen). De mensen die klagen kunnen de koop ontbinden (maar krijgen niet wat ze hebben gekocht). En aan de mensen die niet doorhebben dat ze worden genaaid, verdient iBood gewoon!

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
Schadevergoeding? Voor wat? Dat buiten hun schuld om (Want zoals bekend, iBOOD verkoopt gewoon spullen door via andere bedrijven), een verkeerd product is geleverd?

Schadevergoeding voor emotionele schade?

Nee, gelukkig is het nog niet zo ver in Nederland. Je krijgt gewoon netjes je geld terug, conform de regels.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
lanerios schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:15:
Schadevergoeding? Voor wat? Dat buiten hun schuld om (Want zoals bekend, iBOOD verkoopt gewoon spullen door via andere bedrijven), een verkeerd product is geleverd?
Je hebt helemaal niks met het andere bedrijf te maken, maar zover ben jij denk ik ook wel.

Wat Sjeik stelt vind ik ook helemaal niet zo gek hoor. Jij haalt hetzelfde product ergens anders, stuurt het neppe product terug en krijgt het prijsverschil vergoed. Overigens denk ik dat dat pas kan nadat iBood een redelijke termijn heeft gehad om alsnog de koopovereenkomst na te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• owner01

Nee, gelukkig is het nog niet zo ver in Nederland. Je krijgt gewoon netjes je geld terug, conform de regels.
hoezo is het buiten hun schuld om?
Volgens mij heb ik nog nooit gehoord dat er iemand bji de mediamarkt een setje neppe apple earbuds kocht.
Ibood wil goedkoper uit zijn door direct bij een dus niet officiele verkoper in te kopen en ja dan loop je risico dat hun het dan van te voren niet eens checken is natuurlijk helemaal erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjeik

Je koopt oordopjes voor 10 euro bij iBood, die levert ze niet. Jij moet ze daarom ergens anders kopen voor 15 euro. Je hebt 5 euro schade daardoor. Die schade moet iBood vergoeden vind ik. Dat iBood onbetrouwbare partners uitkiest is toch niet het probleem van TS?

En conform de regels zou iBood je originele Apple Earpods moeten leveren. Geen neppe zooi.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjeik op 03-04-2015 14:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Handel in namaakartikelen gaat IMHO wel iets verder dan een fout geleverd product. We hebben het hier over een misdrijf en economisch delict. Ik mag hopen dat een FIOD en/of belastingdienst/douane hier kennis van neemt en een onderzoek start. Genoeg aanknopingspunten om uit te komen bij een importeur van illegale goederen. Of iBood (mede)schuldig is is lastig te beoordelen. Maar zolang die niet een terugroepactie starten (zodat ze die namaaktroep kunnen laten vernietigen) zijn ze wat mij betreft niet gezuiverd van blaam.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:26:
..
Of iBood (mede)schuldig is is lastig te beoordelen. Maar zolang die niet een terugroepactie starten (zodat ze die namaaktroep kunnen laten vernietigen) zijn ze wat mij betreft niet gezuiverd van blaam.
Dit zou de enige oplossing zijn om de vuile lucht te klaren idd. Wat mij wel frapeert is dat er vaker gesproken word over namaak artikelen (scheermesjes e.d.). Als hier bewijs voor is dan is het geen vuil luchtje maar smog :)

En voor diegene die vinden dat het hier wel lijkt op kassa/radar forums e.d. Wees blij! Als er meer verschillende communities zich hardmaken om dit soort oplichting, afzetterij en consumenten duperen te stoppen. Des te eerder dit soort bedrijven, die ff makkelijk denken in de business to consumer handel de machtigste te zijn, misschien eens wat meer gaan opletten en de consumenten wetten/regelgeving ECHT toepassen!

Gelukkig kan iBood hier geen censuur toepassen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

u_nix_we_all schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:26:
Of iBood (mede)schuldig is is lastig te beoordelen. Maar zolang die niet een terugroepactie starten (zodat ze die namaaktroep kunnen laten vernietigen) zijn ze wat mij betreft niet gezuiverd van blaam.
In mijn geval boden ze ook aan de producten retour te nemen, maar de verzendkosten weigerde ze te vergoeden.
Aangezien het keer op keer gebeurd is het voor hun weloverwogen beslissing om door te gaan met het aanbieden van replica producten. Van alle klanten zal misschien een X percentage het product terugsturen, de rest is lekkere winst.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
@Fietsbel

Eigenlijk klinkt replica nog best onschuldig toch :)

(ben toe aan vrimibo!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Fietsbel schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:49:
[...]

In mijn geval boden ze ook aan de producten retour te nemen, maar de verzendkosten weigerde ze te vergoeden.
Aangezien het keer op keer gebeurd is het voor hun weloverwogen beslissing om door te gaan met het aanbieden van replica producten. Van alle klanten zal misschien een X percentage het product terugsturen, de rest is lekkere winst.
Dit vrees ik ook. Tijd voor gedupeerden om aangifte te doen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:45
Sjeik schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:21:
[...]

Je koopt oordopjes voor 10 euro bij iBood, die levert ze niet. Jij moet ze daarom ergens anders kopen voor 15 euro. Je hebt 5 euro schade daardoor. Die schade moet iBood vergoeden vind ik. Dat iBood onbetrouwbare partners uitkiest is toch niet het probleem van TS?

En conform de regels zou iBood je originele Apple Earpods moeten leveren. Geen neppe zooi.
Schade vergoeden <> verrijking.

Enige wat je nog als "extra" kan terug eisen zijn de verzendingskosten, puur omdat niet geleverd is wat is overeengekomen / niet-conform.
Niet conform <> recht op terugsturen bij koop op afstand.

Maar stellen dat je product x enkel maar voor x + 5 euro kunt kopen geeft je geen recht op die 5 euro extra.
Want je hebt die 5 nooit uitgegeven.

Wat je stelt zie ik bij een garantiegeval wel nog wat effect hebben.

Maar bon - als ibood namaak verkoopt of doet alsof ze echt spul verkopen => schrijf Apple eens aan.
Kan me perfect voorstellen dat die daar niet mee gediend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 27-04 10:03

Ardana

Moderator General Chat

Mens

@chime: hoe zit het dan met nakoming eisen? Je ontbind de overeenkomst niet, maar verlangt dat iBood de neppe oortjes omruilt voor echte oortjes.

Ik ben eigenlijk van mening dat iBood iedere klant echte oortjes moet sturen - of in ieder geval moet mailen dat ze de vermoedelijk de verkeerde oortjes gestuurd hebben, de klant verzoeken dat te controleren en aan te bieden om deze kosteloos om te ruilen voor echte.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dat is inderdaad een punt. Bij het leveren van een niet-conform product kan koper alsnog het conforme product eisen. De keuze tot ontbinden is niet aan de verkoper.

http://www.wetboek-online...etboek%20Boek%207/21.html (artikel 21 en 22)
Daar staat duidelijk dat koper kan eisen, niet dat verkoper kan besluiten dat ontbinding van toepassing moet zijn. Gezien de verkoper zich voldoende dient te informeren over wat hij wederverkoopt, zal het ook lastig te stellen zijn dat dat onredelijk is op basis van het niet weten dat het namaak is.
Tel ik daarbij op dat er meerdere reacties hier stellen dat dit wel meer gebeurt bij deze leverancier, dan wordt het zelfs moeilijk om te verdedigen dat er geen opzet in het spel is.

Non-conformiteit is hier van toepassing omdat zeer duidelijk in het aanbod wordt vermeld dat het om een Apple product zou gaan.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 03-04-2015 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Meestal wordt door het bedrijf in kwestie gesteld dat ze niet leverbaar zouden zijn.

In dat geval kun je dus aan iBood voorstellen om er zelf eentje bij de MediaMarkt te halen en dat zij aan jou het prijsverschil overmaken. Kosten van retourneren nep-dopjes zijn uiteraard voor iBood, over de verzendkosten van MediaMarkt naar cliënt kun je twisten, evenals of het bij MediaMarkt vandaan mag komen of bij een andere winkel.

iBood: zijn jullie bereid om compensatie te betalen zodat klanten zelf echte oordopjes kunnen kopen? Of gaan jullie nog de echte oordopjes leveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik lees mee maar wil hier ook even mededelen dat ik een Apple adapter + usb lightning kabel ontvangen heb. Beide producten zijn duidelijk namaak. Onder andere: waar de een op de verpakking duidelijk Applle heeft staan is de ander duidelijk slecht afgewerkt en wordt deze (initeel wel) niet herkent als origineel door de iPhone.

Heb via iBood het probleem voorgelegd en gevraagd met een passende oplossing hiervoor te komen.

Zal het topic ook in de gaten houden en eventuele reactie (mits toegevoegde waarde) posten.

We wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Fuff schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 22:15:
Ik lees mee maar wil hier ook even mededelen dat ik een Apple adapter + usb lightning kabel ontvangen heb. Beide producten zijn duidelijk namaak. Onder andere: waar de een op de verpakking duidelijk Applle heeft staan is de ander duidelijk slecht afgewerkt en wordt deze (initeel wel) niet herkent als origineel door de iPhone.

Heb via iBood het probleem voorgelegd en gevraagd met een passende oplossing hiervoor te komen.

Zal het topic ook in de gaten houden en eventuele reactie (mits toegevoegde waarde) posten.

We wachten.
Kan je ook foto's posten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Beste Tweakers,

Apple is gewoon open op goede vrijdag hoor. En als reseller halen jullie natuurlijk jullie originele producten bij de fabrikant vandaan, toch?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
CyBeR schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 23:42:
[...]

Apple is gewoon open op goede vrijdag hoor. En als reseller halen jullie natuurlijk jullie originele producten bij de fabrikant vandaan, toch?
Ik snap wel dat het zo niet werkt bij iBood. Ik neem aan dat zij hier en daar restpartijen opkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Tsja, ze dienen toch te leveren binnen een redelijke termijn. Ongeacht waar ze de spullen vandaan moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 14:27
iBood pleegt een misdrijf met het herhaaldelijk verkopen van namaakproducten.
Wettelijk gezien kan de verantwoordelijke binnen iBood hiervoor een gevangenisstraf van een jaar, een strafblad + een boete van 170.000 euro krijgen, maar ook de medewerkers kunnen mogelijk vervolgd worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Mastermind op 04-04-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:13

ITsEZ

parttime all-rounder

Mastermind schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 16:01:
iBood pleegt een misdrijf met het herhaaldelijk verkopen van namaakproducten.
Wettelijk gezien kan de verantwoordelijke binnen iBood hiervoor een gevangenisstraf van een jaar, een strafblad + een boete van 170.000 euro krijgen, maar ook de medewerkers kunnen mogelijk vervolgd worden.
Vrij offtopic maar ik neem aan dat in dit geval de manager van de afdeling inkoop hiervoor niet een jaar de gevangenis in gaat 8)7 zal eerder uitkomen op een heeeele flinke boete O-)

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Ligt eraan wat Apple gaat eisen. Volgens de wet staat er een jaar gevangenisstraf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Mastermind schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 19:06:
Ligt eraan wat Apple gaat eisen. Volgens de wet staat er een jaar gevangenisstraf op.
In een strafzaak eist de officieer van juistie. Niet de benadeelde partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Klopt, I stand corrected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zullen we voor het moment niet op zaken vooruitlopen, en kijken wat er uit het onderzoek van iBood komt en wat ze voorstellen om de zaak op te lossen en dergelijke problemen in de toekomst te voorkomen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Ik heb op mijn RMA aanvraag via Mijn iBood nog niet eens reactie gehad waar ik de zooi naartoe terug kan sturen. Ik heb twee pakketjes klaar liggen om retour te zenden maar so far nog geen enkele reactie.

@Webcare iBood: Wat is de status van jullie interne onderzoek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
redfoxert schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:44:
Ik heb op mijn RMA aanvraag via Mijn iBood nog niet eens reactie gehad waar ik de zooi naartoe terug kan sturen. Ik heb twee pakketjes klaar liggen om retour te zenden maar so far nog geen enkele reactie.

Je kan hem altijd naar Apple sturen met de mededeling dat een bedrijf van de metro groep je deze spullen verkocht heeft:
http://www.emerce.nl/nieu...-markt-neemt-belang-ibood
http://www.metrogroup.de/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
redfoxert schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:44:

Zorgen jullie er wel voor dat je de verzendkosten terug krijgt als je het product retour stuurt? Het zou belachelijk zijn als jullie dat ook nog eens zelf moeten betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RetroMan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-04 08:49
pacificocean schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:44:
[...]

Dat weet ik wel, maar iBood is nu niet echt een kleine jongen lijkt mij. En daarbij verkopen ze nogal wat refurbished Apple materiaal. Ik kan mij voorstellen dat Apple er niet echt blij mee is dat ze ook nog nep Apple producten verkopen.
Ik denk dat iBood wél een kleine jongen is. En zich daarnaast willens en wetens op deze manier financiert. Ze verkopen (en krijgen betaald) 100; rekenen op een uitval (retour, garantie, etc.) van X; er wordt slechts 100 -/- X ingekocht en uitgeleverd. Die X wordt door allerhande vertragingstactieken nooit op hetzelfde moment, en een deel ervan zelfs nooit, terugbetaald; en kan dus mooi dienen als financiering voor de volgende aanbieding. Overigens is deze methode niet voorbehouden aan de kleintjes.

Het is nog net geen pyramidespel, maar als iedereen tegelijkertijd X zou opeisen is het afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Sjeik schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:34:
[...]

Zorgen jullie er wel voor dat je de verzendkosten terug krijgt als je het product retour stuurt? Het zou belachelijk zijn als jullie dat ook nog eens zelf moeten betalen.
Reken maar dat die teruggevorderd worden. Ik verlang een Antwoordnummer van ze alvorens ik iets terugstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johncheese002
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

johncheese002

Life is a zero sum game.

"Designed by Appls" ? :')

Dat is weird idd. Wellicht is het een foutdruk en heb je een zelfzaam exemplaar in handen? (Postzegels!) ;)

Terrified, mortified, petrified, stupified....by you! J. Nash "A Beautiful Mind."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:03

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

https://www.apple.com/legal/contact/

[ Voor 56% gewijzigd door NLKornolio op 08-04-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
RetroMan schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:41:
[...]

Ik denk dat iBood wél een kleine jongen is. En zich daarnaast willens en wetens op deze manier financiert. Ze verkopen (en krijgen betaald) 100; rekenen op een uitval (retour, garantie, etc.) van X; er wordt slechts 100 -/- X ingekocht en uitgeleverd. Die X wordt door allerhande vertragingstactieken nooit op hetzelfde moment, en een deel ervan zelfs nooit, terugbetaald; en kan dus mooi dienen als financiering voor de volgende aanbieding. Overigens is deze methode niet voorbehouden aan de kleintjes.

Het is nog net geen pyramidespel, maar als iedereen tegelijkertijd X zou opeisen is het afgelopen.
Geen kleine jongen? Omzet 30 miljoen in 2012!
http://www.mt.nl/544/game...t/588-joran-prinssen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:33

CeesKees

I rest my Kees

iBood stort gewoon netjes de gemaakte verzendkosten terug is mijn ervaring.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 652375

Iedereen die hier nu overal de juridische termen gaat plaatsen tegen Ibood, ik denk niet dat het veel zin heeft. Ibood is de doorleverancier (waarschijnlijk) van het ingekochte product van een leverancier.

Laat Ibood het maar uitzoeken, stuur de producten gewoon retour en je zal waarschijnlijk gewoon een refund krijgen. Wat ibood met de claim gaat doen mogen ze lekker zelf weten..

Maar dat een gerenomeerd bedrijf als Ibood dit niet gecontroleerd heeft tijdens inkoop of ingaande controle is natuurlijk wel een punt om mee te nemen bij de volgende aankoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:59
Anoniem: 652375 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:16:
Iedereen die hier nu overal de juridische termen gaat plaatsen tegen Ibood, ik denk niet dat het veel zin heeft. Ibood is de doorleverancier (waarschijnlijk) van het ingekochte product van een leverancier.

Laat Ibood het maar uitzoeken, stuur de producten gewoon retour en je zal waarschijnlijk gewoon een refund krijgen. Wat ibood met de claim gaat doen mogen ze lekker zelf weten..

Maar dat een gerenomeerd bedrijf als Ibood dit niet gecontroleerd heeft tijdens inkoop of ingaande controle is natuurlijk wel een punt om mee te nemen bij de volgende aankoop :P
Je hoeft natuulijk niet genoegen te nemen met een refund.
Ibood heeft het duidelijk gemaakt dat de prijs geen fout is en dat het om een officieel product gaat.
Dan kan je natuurlijk gewoon gaan eisen dat ze dit officiele product ook leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:20
Anoniem: 652375 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:16:

Ik denk dat de meesten het er niet zomaar bij laten zitten. Als je de laatste tijd vaker iets besteld hebt bij iBood is de koopervaring meestal slecht te noemen (http://tweakers.net/shopreview/7861/ibood/shopreviews/) en nu met deze fout erbij werkt het zeker niet in het voordeel van iBood.

Ook al storten ze het bedrag terug inclusief verzendkosten, dan nog is het zo dat je als consument volledig in je recht staat om het legitieme product te eisen dat aangeboden werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 11:29
iBood heeft ook geen keurmerken, dus daar kan je ook niet aankloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 655981

Een bedrijf met een omzet waar je u tegen zegt en website van het jaar 2014 en dan namaak producten leveren is belachelijk. Zou het zeker niet alleen bij refund laten zitten, maar kijken of je hier meer tegen kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wat een haatvol topic, imho.
Begint goed, wordt steeds slechter. Als iBood gewoon de Apple earbuds gaat leveren of het geld terugdokt, wat is dan het probleem?
Er is duidelijk geen opzet in het spel. Ze moeten wel heel dom zijn om nep oordopjes te gaan verkopen en dan denken dat het nooit gaat opvallen, dat lukt echt niet. Zeker niet met tech spul.

En dan komt men hier al aanzetten met "rapporteer ze aan Apple!", "laat de FIOD ze onderzoeken!!".
Sjesus... Een fout van een leverancier. Als ze het oplossen is het prima, hoef je niet meteen te gaan zwaaien met allerlei overdreven onzin. Dat krijgt toch geen doorgang als er geen opzet in het spel is en ze de situatie gewoon netjes oplossen.

Laat iBood het lekker oplossen, en wacht geduldig even af. :)
Ervaring leert voor mij dat iBood problemen altijd netjes oplost.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

WhatsappHack schreef op donderdag 09 april 2015 @ 03:53:
Wat een haatvol topic, imho.
Begint goed, wordt steeds slechter. Als iBood gewoon de Apple earbuds gaat leveren of het geld terugdokt, wat is dan het probleem?
Er is duidelijk geen opzet in het spel. Ze moeten wel heel dom zijn om nep oordopjes te gaan verkopen en dan denken dat het nooit gaat opvallen, dat lukt echt niet. Zeker niet met tech spul.

En dan komt men hier al aanzetten met "rapporteer ze aan Apple!", "laat de FIOD ze onderzoeken!!".
Sjesus... Een fout van een leverancier. Als ze het oplossen is het prima, hoef je niet meteen te gaan zwaaien met allerlei overdreven onzin. Dat krijgt toch geen doorgang als er geen opzet in het spel is en ze de situatie gewoon netjes oplossen.

Laat iBood het lekker oplossen, en wacht geduldig even af. :)
Ervaring leert voor mij dat iBood problemen altijd netjes oplost.
Hoe ben jij er zo zeker van dat het geen opzet was?
De manier waarop iBood goedkoop inkoopt (vooral in China bij de wel bekende leveranciers), dan bekruipt mij toch het gevoel dat ze het erop gewaagd hebben niet originele te verkopen.
Ze kopen ze echt niet bij Apple in. En gezien die nep apple oordoppen in China nogal veel verkocht worden.

maar goed, het kan ook een fout zijn, moeten ze het wel goed oplossen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kenzi op 09-04-2015 06:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dan bekruipen negatieve ideetjes je wel heel snel vind ik. :)

Nee natuurlijk kopen ze ze niet bij Apple in. Die zullen nooit veel korting geven. iBood koopt restpartijen op van andere zaken, of wordt gebruikt door fabrikanten om snel een voorraad van 't een of ander te dumpen (oude productlijn bijvoorbeeld.). Soms ook van failliete bedrijven. Ok so, iBood is opzoek naar restpartijen Apple oordopjes. Een bedrijf reageert "sure, doen we!". Stuurt vervolgens immitatie troep naar de iBood klanten...
Hoe kan iBood dat nou weten? Die verwachten toch ook als ze met een respectabel bedrijf in zee gaan dat ze geen zooi leveren?

Ik vind niet dat zaken doen met China, als ze dat al doen, meteen betekend "dus krijgen ze veel immitatie troep". Er gaat veel zooi rond in China, maar er zitten hele goede bedrijven tussen waar je goed en eerlijk spullen kan inkopen... Niet alles is daar namaak. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als je iets verkoopt zonder het ooit te hebben bekeken, neem je bewust het risico dat je iets anders verkoopt dan je denkt.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Blijf a.u.b. ontopic. Dit is geen iBood klaagmuur. Ervaringen met iBood horen in de Shopreview: http://tweakers.net/shopreview/7861/ibood/shopreviews/