Ibood: Namaak product geleverd (Apple, update december 2015)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-06 16:56

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Ben benieuwd wat Apple legal erover te zeggen heeft en uberhaubt wat de reactie van Apple is.

Hello legal,

In the Netherlands the biggest site for daily sales ( just bought by Liberty Global ) is selling fake Apple products, or non Apple products they are selling as original Apple products.
The biggest techforum of the Netherlands has a forum post with more information about this venture as they have multiple cases in which they are selling counterfeits.
Ibood: Namaak product geleverd
Some of the products like overheating chargers are a danger for the Apple customer.
I think action of Apple is required as the suppliers is pointing there fingers to their suppliers in a easy way and is returning goods only when requested instead of doing a call back of the products.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-06 16:01
denk je serieus dat Apple hier iets mee gaat doen. En nee, voordat je gaat schermen met "JA maar public image!"

Denk even logisch na, hoeveel zaken verkopen echte Apple producten als fake, niet in NL maar in het buitenland. Genoeg, hell, Italiaanse markt zit er vol mee (eigen ervaringen).
Het is een leuk idee, maar ik geef het weinig kans.

overigens, "The biggest techforum of the netherlands" maakt echt totaal geen indruk. We zijn een druppel vergeleken met internationale fora helaas.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-06 13:30
lanerios schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:51:
denk je serieus dat Apple hier iets mee gaat doen. En nee, voordat je gaat schermen met "JA maar public image!"

Denk even logisch na, hoeveel zaken verkopen echte Apple producten als fake, niet in NL maar in het buitenland. Genoeg, hell, Italiaanse markt zit er vol mee (eigen ervaringen).

overigens, "The biggest techforum of the netherlands" maakt echt totaal geen indruk. We zijn een druppel vergeleken met internationale fora helaas.
Nooit geschoten is altijd mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-06 16:01
dat is zeker waar! :) Je kan het altijd proberen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

Laten we 8 pagina's met gedachten nou even vlot trekken door het gewoon te vragen/melden aan de getroffen partij. Verwacht er weinig van, ben alleen benieuwd. Heb niet eens Apple producten :+ heb er dus niks mee te winnen. Scheelt misschien wel weer 8 pagina's discussie.

[ Voor 11% gewijzigd door NLKornolio op 20-04-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:46
caanova1984 schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:59:
[...]

Laten we 8 pagina's met gedachten nou even vlot trekken door het gewoon te vragen/melden aan de getroffen partij. Verwacht er weinig van, ben alleen benieuwd. Heb niet eens Apple producten :+ heb er dus niks mee te winnen. Scheelt misschien wel weer 8 pagina's discussie.
Dan vraag ik mij af waarom je als niet betrokkene in vredesnaam deze actie onderneemt. Als je benadeeld zou zijn zou ik het snappen dat je dit doet nadat je eerst iBood de kans hebt gegeven dit op een fatsoenlijke manier af te handelen maar dan nog zou ik er een beetje discreter mee omgaan, alleen al omdat je alleen verhalen uit de derde hand kent en waarschijnlijk geen enkel idee hebt hoe iBood deze zaak gaat afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:59
caanova1984 schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:34:
Ben benieuwd wat Apple legal erover te zeggen heeft en uberhaubt wat de reactie van Apple is.

Hello legal,

In the Netherlands the biggest site for daily sales ( just bought by Liberty Global ) is selling fake Apple products, or non Apple products they are selling as original Apple products.
The biggest techforum of the Netherlands has a forum post with more information about this venture as they have multiple cases in which they are selling counterfeits.
Some of the products like overheating chargers are a danger for the Apple customer.
I think action of Apple is required as the suppliers is pointing there fingers to their suppliers in a easy way and is returning goods only when requested instead of doing a call back of the products.
Waar heb je de informatie vandaan dat Liberty Global heeft gekocht? Volgens mij is het gekocht door Media-Saturn-Holding GmbH
http://www.media-saturn.c...ectronicsOnlineGroup.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

bszz schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:08:
[...]

Dan vraag ik mij af waarom je als niet betrokkene in vredesnaam deze actie onderneemt. Als je benadeeld zou zijn zou ik het snappen dat je dit doet nadat je eerst iBood de kans hebt gegeven dit op een fatsoenlijke manier af te handelen maar dan nog zou ik er een beetje discreter mee omgaan, alleen al omdat je alleen verhalen uit de derde hand kent en waarschijnlijk geen enkel idee hebt hoe iBood deze zaak gaat afhandelen.
Ben benieuwd naar de afhandeling van Apple.
Kans voor Ibood, denk dat we daarin van mening verschillen. Vindt dat je als bedrijf de controle moet uitvoeren wat voor producten je verkoopt.
Daarnaast kunnen wij met zijn alle over discussieren wat de juiste manier is, denk dat betrokken partijen dit zelf wel kunnen.

@Pacific inderdaad moederbedrijf UPC of eigenlijk Ziggo in mijn hoofd gehad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
bszz schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:08:
...
Iedereen is (indirect) benadeelde aangezien het in de handel brengen van vervalste producten marktverstorend kan werken. En ook zijn klanten niet de enige direct benadeelden, ook concurrenten zijn dat.

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 20-04-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:15
Ardana schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:22:
Eigenlijk snap ik iBood niet.
Ze maken een fout, melden zich netjes hier op het forum.
Laten vervolgens nier niets meer van zich horen én houden zich, nog steeds niet! - aan de wet.
Bij verkeerde levering heeft de klant de keuze: nakoming of ontbinding.
iBood heeft de klanten de keuze ontzegd.
Dat er dan een doekje voor het bloeden komt, waar iBood zelf het meeste van profiteert (ik zie nl. zelden aanbiedingen + verzendkosten < € 10), is een lachertje.
Zouden ze € 10 extra overmaken zodat je wél een origineel kon kopen, ja, dan hadden ze het goed afgehandeld. Nu niet.
Nu proberen ze over de rug van de gedupeerde klanten nog een keer winst te halen.
Bekijk het anders eens van een andere kant. Misschien is Ibood er nu achter dat de hele partij die zij hebben vals is en hebben ze geen echte producten om te leveren.
In dat geval kun je wachten tot Ibood ooit nog eens aan een partij echte gaat komen voor een leuke prijs, maar dat kan nog wel een jaar (mischien korter, of juist langer) duren natuurlijk.

Overigens zou het ze wel sieren als ze dat gelijk hadden vermeld in hun bericht naar de getroffen klanten toe.

Sorry jongens, ons product is blijkbaar vals. We hebben geen echte, je krijgt je geld+verzendkosten terug + 10 euro tegoedbon.

Is overigens wel een risico dat je als klant willens en wetens loopt. Je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Alles zo goedkoop mogelijk. Zo'n bedrijf speelt daar op in door alles groot in te kopen, restpartijes ed. Alles moet zo goedkoop mogelijk, want dat is de eis van de klant, dan schiet de controle op echtheid er blijkbaar wel eens bij in.

Wil je meer zekerheid, koop bij een betrouwbare winkel je product, je betaald daar natuurlijk wel iets meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
pickboy schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:32:
... Alles zo goedkoop mogelijk. ....
Dat doorgaans niet, het gewenste product zo goedkoop mogelijk is wat men dan meestal wil. Als een winkel je dat dan belooft maar het niet waar kan maken, is dat toch echt de verantwoordelijkheid van de winkel, niet van de klant. Slachtoffer van die valse beloften van de winkels zijn ook vooral winkels die dat dan niet beloven, omdat ze niet weten of ze na kunnen komen.
Wil je meer zekerheid, koop bij een betrouwbare winkel je product, je betaald daar natuurlijk wel iets meer voor.
Helaas is de hoogte van de prijs niet altijd een goede indicatie van de mate van zekerheid die je 'koopt'. Daarom is het in mijn ogen ook zo van belang om partijen niet te snel onder verplichtingen voortkomend uit hun overeenkomsten uit te laten komen. Mensen moeten in eerste intantie al niets beloven wat ze niet waar kunnen maken. Een nadeel daarvan is dan eventueel dat zaken wat minder soepel lopen/er meer moet worden onderhandeld.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 20-04-2015 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:46
begintmeta schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:25:
[...]

Iedereen is (indirect) benadeelde aangezien het in de handel brengen van vervalste producten marktverstorend kan werken. En bijvoorbeeld ook concurrenten zijn direct benadeelden, niet alleen klanten.
Natuurlijk, en ik vind zeker dat dit goed uitgezocht moet worden, maar als het aangekaart wordt dan is het wel een stuk sterker als dat door een direct benadeelde.gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
lanerios schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:51:

Hangt er een beetje vanaf hoe je het brengt. Het is nou niet bepaald de eerste de beste kiosk, maar een bedrijf met 66 miljard euro omzet dat meer dan eens nep spul verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Laten vervolgens nier niets meer van zich horen én houden zich, nog steeds niet! - aan de wet.

Dat er dan een doekje voor het bloeden komt, waar iBood zelf het meeste van profiteert (ik zie nl. zelden aanbiedingen + verzendkosten < € 10), is een lachertje.

Zouden ze € 10 extra overmaken zodat je wél een origineel kon kopen, ja, dan hadden ze het goed afgehandeld. Nu niet.

Nu proberen ze over de rug van de gedupeerde klanten nog een keer winst te halen.
Artikel 21 WB7 zegt ook:
5 Herstel of vervanging kan bij een consumentenkoop van de verkoper niet gevergd worden indien de kosten daarvan in geen verhouding staan tot de kosten van uitoefening van een ander recht of een andere vordering die de koper toekomt, gelet op de waarde van de zaak indien zij aan de overeenkomst zou beantwoorden, de mate van afwijking van het overeengekomene en de vraag of de uitoefening van een ander recht of een andere vordering geen ernstige overlast voor de koper veroorzaakt.
Dat is waarom ik het enigszins minder stellig insteek gezien wat nu geboden wordt; Bij kwader trouw die aangetoond kan worden is er misschien meer mogelijk, maar de echte vraag is of zaken in verhouding staan als iBood inderdaad niet beter wist en het nu voor significant hogere kosten zou moeten oplossen. Door een blijk te geven te willen oplossen en een compensatie te bieden, staat de weegschaal heel anders.

In het licht van redelijkheid en billijkheid is een compensatie van een 10 euro tegoedbon gezien de situatie wellicht als een goede oplossing te zien. Zeker in verhouding tot slechts ontbinding. Zoals gezegd zal dat enkel een rechter echt kunnen uitmaken op basis van veel meer informatie en onderzoek dan wij hier hebben. De situatie is wel significant anders dan zoals de situatie was bij aanvang van het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Voor de diehards is hoofdstuk 6 van 'De grenzen van het recht op nakoming'PDF, de dissertatie van Daniël Haas dan misschien wel interessant leesvoer. Een kant-en-klaar antwoord rolt er natuurlijk niet uit, maar het geeft wel wat voer aan de overwegingen die al dan niet een rol kunnen of mogen spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 20-04-2015 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ben het compleet met je eens. De 10 euro tegoed bon is ook de goedkoopste manier van een tegemoetkoming: het kost ze geen 10 euro en daarnaast moet je nogmaals bij ze bestellen.

Zojuist m'n replica sonicare borstels in een lade teruggevonden, echter zodra ik inlog op m'n iBood account is de bestelling niet meer terug te vinden. Well played iBood....

@Webcare iBOOD, graag mij benaderen (PM) om een geschikte oplossing te bieden voor mijn replica probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Fietsbel op 21-04-2015 02:16 ]

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 09:32

Ardana

Moderator General Chat

Mens

pickboy schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:32:
Bekijk het anders eens van een andere kant. Misschien is Ibood er nu achter dat de hele partij die zij hebben vals is en hebben ze geen echte producten om te leveren.
Ow? Ik wist niet dat Apple geen oortjes meer produceerd? Want volgens mij zijn ze gewoon nog overal verkrijgbaar, dus kan iBood ze gewoon kopen en leveren. Dat ze daar bij inschieten, is simpelweg ondernemersrisico.

@Floppus, ik kan me best voorstellen dat ze het daar op gooien, maar dat is mi onzin. Het gaat erom dat, bij herstel of vervanging, de kosten niet buitensporig hoog mogen zijn. Ik weet niet hoeveel ze oorspronkelijk via deze aanbieding zouden kosten, maar vooralsnog zijn ze nog steeds te koop voor € 19. Dat lijkt mij niet buitensporig.

Kijk, als het gaat om iets dat uit productie genomen is heb je een ander verhaal. Of als het gaat om een uniek product. Maar om zoiets als oortjes? Nee, daarvan zijn de kosten van nakoming echt niet buitensporig.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-06 17:59
caanova1984 schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:34:

Hello legal,

Zou het in Nederlands sturen of herschrijven in proper Engels 8)7 Dit is een beetje tenenkrommend :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Fietsbel schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 01:18:
[...]
Zojuist m'n replica sonicare borstels in een lade teruggevonden, echter zodra ik inlog op m'n iBood account is de bestelling niet meer terug te vinden. Well played iBood....
Ow, ik zal straks m'n iBOOD account eens afstoffen, en ook op zoek gaan of er facturen zijn aangevreten!
Alhoewel ik niet het idee heb ooit een replica van iets gehad te hebben (40+ orders, vanaf het prille begin tot 2,5 jaar geleden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Ardana; natuurlijk mag je die grens anders zien. De absolute prijs is niet zo interessant echter in een dergelijk geval. Een prijsverschil van 30%+ (geen idee wat het hier was) op 1 euro is evenwel veel geld als er duizenden over de toonbank gaan. Vandaar dat de overige factoren zoveel interessanter zijn, zoals te goeder trouw of niet.

Zoals gezegd staat het mensen vrij om alsnog om originele te vragen. Ik stel enkel dat de positie wel verschoven lijkt te zijn met dit aanbod. Of dat voldoende is voor een rechter kan alleen een rechter bepalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Wat mij tegen het been is gaan stoten, was het product forum waar selectief geveegd werd, samen met de wat gebrekkige en ongelukkige communicatie, en vervolgens die draak van een website zag ik dat de "nieuwe" iBOOD niet meer mijn winkeltje was.

En dan zijn de topics hier voor mij definitief het bewijs dat iBOOD ver afgegleden is!

[ Voor 70% gewijzigd door GerardVanAfoort op 06-12-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Anoniem: 27535 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 08:11:
@Ardana; natuurlijk mag je die grens anders zien. De absolute prijs is niet zo interessant echter in een dergelijk geval. Een prijsverschil van 30%+ (geen idee wat het hier was) op 1 euro is evenwel veel geld als er duizenden over de toonbank gaan. Vandaar dat de overige factoren zoveel interessanter zijn, zoals te goeder trouw of niet.

Zoals gezegd staat het mensen vrij om alsnog om originele te vragen. Ik stel enkel dat de positie wel verschoven lijkt te zijn met dit aanbod. Of dat voldoende is voor een rechter kan alleen een rechter bepalen :)
Zoals ook Haas schrijft is er eigenlijk weinig houvast in wet en jurisprudentie, dus wat dat betreft zou de rechter dan redelijk onvoorspelbaar kunnen handelen, maar ik moet zeggen dat ik (geen rechter) in dit geval zoals het in het topic is beschreven, inclusief de geboden 'compensatie' nog steeds geneigd zou zijn het geeiste recht op nakoming te laten prevaleren.

Maar goed, we zullen er nooit achterkomen vermoed ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
Voor de discussie tussen Ardana en Floppus: ik heb hier wel het een en ander aan toe te voegen.
Op http://www.actioma.eu/201...ing-rangorde-van-remedies staat bijvoorbeeld:
In het arrest Multi Vastgoed/Nethou heeft de Hoge Raad bepaald dat de schuldeiser niet geheel vrij is in zijn keuze tussen het vorderen van nakoming of vervangende schadevergoeding. De schuldeiser is gebonden aan de eisen van de redelijkheid en billijkheid en moet met de gerechtvaardigde belangen van zijn schuldenaar rekening houden. Uit dit arrest blijkt dat de redelijkheid en billijkheid in sommige gevallen ervoor zorgt dat een schuldeiser niet om nakoming kan verzoeken, maar wel om schadevergoeding. Dit is enigszins opmerkelijk te noemen, nu uit een verbintenis in de eerste plaats een verplichting tot nakoming voortvloeit.
Wat dus redelijk en billijk is in dit geval, ik weet het ook niet. Maar naar mijn idee komt iBood wel te makkelijk weg met hun aanbod tot ontbinden en een tegoedbon voor een tientje.

Een andere quote van die site is
Remedies [nakoming, schadevergoeding, ontbinding] zijn pas nodig op het moment dat een schuldenaar zijn verplichtingen niet nakomt. Het zijn drukmiddelen die ervoor zorgen dat de schuldenaar zich genoodzaakt voelt om meteen na te komen, om er op die manier voor te zorgen dat de schuldeiser geen remedies hoeft in te roepen.
Hieruit blijkt volgens mij dat het eisen van nakoming een drukmiddel is om ervoor te zorgen dat een tegenpartij zich aan de overeenkomst houdt.
Nakoming eisen is dus in mijn idee wel een grote kans van slagen bij een rechter. Mede gelet op de arresten van de Hoge Raad en daarmee is de oplossing die iBood nu biedt, niet netjes.

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 09:32

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Eigenlijk vind ik dat een beetje een cirkelredenering. Je vordert nakoming, omdat de verkoper de overeenkomst niet nakomt, en om te voorkomen dat je nakoming vordert, vorder je nakoming. Snap je het nog?

Of zie ik iets verkeerd?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:42

Typhone

Who Dares Wins

SinergyX schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:40:
[...]

En je denkt dat Apple hier flink aan de bak gaat om dit op te lossen? Random markt in een stad ligt vol met namaak spul (en natuurlijk marktplaats, maar dat is omdat: marktplaats).

Je recht hebben en krijgen, daar zit nog bizar veel werk tussen.
Vergis je niet in Apple. Het zal niet direct uit Silicon Valley komen maar puur het gebruik van een klein logo van 48x48 pixels heeft een bedrijf wat ik ken al een dreigbrief opgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjeik
  • Laatst online: 29-05 14:39
Ardana schreef op woensdag 22 april 2015 @ 01:30:
Eigenlijk vind ik dat een beetje een cirkelredenering. Je vordert nakoming, omdat de verkoper de overeenkomst niet nakomt, en om te voorkomen dat je nakoming vordert, vorder je nakoming. Snap je het nog?

Of zie ik iets verkeerd?
Nouja, in dit geval zou nakoming eisen betekenen dat iBood naar de Mediamarkt oid gaat en voor zijn klanten originele oordopjes gaat aanschaffen. Mocht iBood dat niet uit eigen beweging doen, kan je dat via de rechter (op last onder dwangsom wellicht) afdwingen. Bijkomende kosten zijn dan natuurlijk voor iBood indien de gang naar de rechter nodig is.

Maar ik probeerde in te haken op de discussie of iBood mag bepalen wat een goede manier van oplossen is in dit geval. En ik ben (mede door de quotes in mijn vorige post) van mening dat het de consument is die mag bepalen op welke manier dit probleem moet worden opgelost, dus niet iBood.
En ja, dan kan je dus bij de rechter nakoming vorderen indien de overeenkomst niet nagekomen wordt.

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-06 17:59
Typhone schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:39:
[...]

Vergis je niet in Apple. Het zal niet direct uit Silicon Valley komen maar puur het gebruik van een klein logo van 48x48 pixels heeft een bedrijf wat ik ken al een dreigbrief opgeleverd.
Opzettelijk nep Apple producten verkopen en een logo op een site zijn verschillende dingen. Apple zal altijd zijn merkrecht verdedigen, maar iBood heeft gewoon een fout gemaakt (of iemand heeft een foute partij gekocht). wat denk je precies dat ze daarmee kunnen? Ibood heeft de fout erkent en aangeboden om de artikelen terug te nemen (volgens mij), daar houdt het dan ook gelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 15-06 10:14

CeesKees

I rest my Kees

Beste iBOOD’er,

Graag willen wij u nogmaals op de hoogte stellen van de te volgen stappen, indien u Apple accessoires wenst te retourneren. Mocht u accessoires in uw bezit hebben waarvan u twijfelt aan de authenticiteit, dan heeft u de mogelijkheid om deze kosteloos retourneren naar iBOOD.

In de e-mail van 17 april hebben wij u gevraagd om uw accessoires vóór 1 mei retour te zenden naar iBOOD om aanspraak te maken op de aangeboden vergoeding. Dit werd als volgt medegedeeld:

“Wij willen u vragen dit vóór 1 mei te doen, na deze periode zullen wij aan klanten die hun accessoires geretourneerd hebben een coupon van € 10,- geven voor het ongemak.”

Indien u gebruik wenst te maken van deze optie dan willen wij u vriendelijk verzoeken dit nog vóór zaterdag 2 mei 2015 te doen.

Volgende week zullen alle ontvangen pakketten worden verwerkt door het distributiecentrum. Daaropvolgend zal iBOOD de coupons versturen naar klanten die hun accessoires op tijd hebben geretourneerd. Helaas heeft iBOOD geen mogelijkheid coupons te verstreken aan klanten die hun pakket later terugsturen dan zaterdag 2 mei.

Onderaan dit bericht vindt u de e-mail van 17 april, hierin staat het retouradres vermeld van iBOOD.

Wij vertrouwen erop u voldoende geïnformeerd te hebben. Indien u nog vragen heeft omtrent deze oplossing dan kunt u een vraag in te sturen via uw “Mijn iBOOD”.

Namens het hele team van iBOOD wensen wij een mooie dag toe!

Met vriendelijke groet,

iBOOD Customer Service
Ook fijn als je deze twee weken nadat je de items hebt opgestuurd ontvangt.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:14
Ah ik wilde net posten, ik heb ook twee weken geleden al terug gestuurd en kreeg deze ook.

Maar eureka, er kwam er binnen het uur er eentje achteraan:
Beste heer/mevrouw,

Wij hebben uw order ontvangen in onze retouren en wij gaan nu over tot het crediteren van uw order.

Uw IBAN-nummer is doorgevoerd in het systeem, binnen 5 tot 10 werkdagen zal het bedrag terug worden gestort op het door u opgegeven IBAN-nummer. Afhankelijk van uw bank is de terugbetaling afkomstig van Silver Ocean of iBOOD.

ibood enz enz
Dus de eerste stap is daar, het gaat snel :F >:) , maar ok het beweegt en het lijkt ook goed te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:09
“Wij willen u vragen dit vóór 1 mei te doen, na deze periode zullen wij aan klanten die hun accessoires geretourneerd hebben een coupon van € 10,- geven voor het ongemak.”
Je kan je dus beter na 1 mei opsturen, dan krijg je een coupon van €10 voor het ongemak.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 12-06 15:52

BaRF

bijna kerst

LordSinclair schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:31:
[...]

Je kan je dus beter na 1 mei opsturen, dan krijg je een coupon van €10 voor het ongemak.
Dat staat er niet :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

frank_b schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:18:
Ah ik wilde net posten, ik heb ook twee weken geleden al terug gestuurd en kreeg deze ook.

Maar eureka, er kwam er binnen het uur er eentje achteraan:

[...]

Dus de eerste stap is daar, het gaat snel :F >:) , maar ok het beweegt en het lijkt ook goed te komen :)
Ah, die heb ik dus nog niet..

Maar ik heb het verzendbonnetje goed gearchiveerd...

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:14
CeesKees schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:35:
[...]

Ah, die heb ik dus nog niet..

Maar ik heb het verzendbonnetje goed gearchiveerd...
Ter info: mijn pakketje is 11 april terug gestuurd.

Gisteren 4 mei heb ik mijn aankoopbedrag teruggestort gekregen :)

Al met al een hele bevalling geweest, eerst flink te laat geleverd en nu mijn geld pas terug, maar ok, klaar.

Oh ja nog geen voucher gezien maar dat zal wel, ik denk ook dat ik voorlopig maar even ibood links laat liggen, dit was niet zo'n fijne ervaring inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:26
Is ook weer exact in de lijn der verwachting dat het geld pas zo laat wordt teruggestort. Voor mij ook zeker geen iBood meer.

Als je jezelf als bedrijf en jouw klanten toch ook maar een beetje serieus neemt doe je er alles aan om het geld de volgende dag nog terug te storten en die bon direct op te sturen.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 15:35
Ik heb ook wel eens fake Sonicare tandenborstels gekocht van ibood.
Toen ik de aanbieding er bij pakte stond er compatibel borstels voor de Sonicare. Niet echt duidelijk maar toch.
Als ik het gezien had had ik ze niet gekocht.
Ze waren iig waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

coob schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:44:
Ik heb ook wel eens fake Sonicare tandenborstels gekocht van ibood.
Toen ik de aanbieding er bij pakte stond er compatibel borstels voor de Sonicare. Niet echt duidelijk maar toch.
Als ik het gezien had had ik ze niet gekocht.
Ze waren iig waardeloos.
Maar dat is iets heel anders.
De Apple producten werden als origineel aangeboden, niet als compatible met Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
CeesKees schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:48:
[...]

Maar dat is iets heel anders.
De Apple producten werden als origineel aangeboden, niet als compatible met Apple
Oh zeker, maar ik lees hier een aantal keren over fake tandenborstels en scheermesjes.
En ik vraag me af of daar niet (verkapt) "compatibel met" heeft bijgestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nee, want dan zou ik er niet over klagen

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik heb in ieder geval niets meer nodig van ibood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

*bump* is het inmiddels allemaal opgelost bij de mensen? Wel heb ik gemerkt dat iBood alleen de klagende mensen heeft geholpen, voor de rest lekker stil gehouden naar de overige kopers. Makkelijk geld verdienen zo.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

Exirion

Gadgetfetisjist

Fietsbel schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:42:
*bump* is het inmiddels allemaal opgelost bij de mensen? Wel heb ik gemerkt dat iBood alleen de klagende mensen heeft geholpen, voor de rest lekker stil gehouden naar de overige kopers. Makkelijk geld verdienen zo.
Je zou bijna naar Radar stappen. Dit is gewoon oplichting en ze mogen van mij aan de schandpaal.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:07
Exirion schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:53:
[...]

Je zou bijna naar Radar stappen. Dit is gewoon oplichting en ze mogen van mij aan de schandpaal.
Doe dat dan.
Als het echt zo zeker is zou ik mijn mond niet houden, ook al had ik een nieuwe set gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 23:48

Exirion

Gadgetfetisjist

maartend schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:49:
Doe dat dan.
Als het echt zo zeker is zou ik mijn mond niet houden, ook al had ik een nieuwe set gehad.
Ik ben zelf niet benadeeld. De dingen die ik tot nu toe bij iBood heb besteld zijn gelukkig steeds in orde geweest.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Fietsbel schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:42:
Inderdaad ze hebben zich er volgens mij makkelijk vanaf gemaakt. Misschien veranderd hun handelswijze nu ze onder MM zitten. Alhoewel klantenservice/garantie daar soms ook erg moeilijk te krijgen is, je hebt er recht op maar..
iBOOD heeft voor mij zijn geloofwaardigheid en goodwill verspeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:07
Exirion schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 10:24:
[...]

Ik ben zelf niet benadeeld. De dingen die ik tot nu toe bij iBood heb besteld zijn gelukkig steeds in orde geweest.
Aha, dus net als ik ben je dit topic aan het volgen.

Maar ik snap idd niet dat niemand naar Radar is gestapt van de benadeelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-06 01:24
Idd niet eerste keer dat ibood namaak verkoopt! Ik koop er ook al lang niet meer... Zo ken ik iemand die ps3 controller gekocht had op ibood, maar bleek ook namaak te zijn aangezien hij al kapot was na 1x laden, wel nog bruikbaar met usb kabel:p maar je zag zo aan het sony logo dat het geen echte was.

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Het lijkt er op dat iBood wederom nep Apple artikelen heeft geleverd, en dan zou het met name gaan om de bulk verpakkingen. De retail verpakkingen blijken zover gezien en gehoord te hebben wel origineel te zijn.
Op hun forum beginnen de klachten langzaam binnen te stromen, maar veel mensen die bulk bestellen zullen waarschijnlijk niet direct het verschil met een echt product kunnen zien/beoordelen.
Ik heb zelf in ieder geval nep oordopjes gekregen van iBood... En kennis een nep USB kabel.

Mochten er Tweakers zijn die er Apple accessoires hebben besteld eind November, dan zou ik aanraden deze toch even heel goed te controleren of ze wel legitiem zijn. Mede omdat nep producten gevaarlijk kunnen zijn en de garantie op je apparaat nadelig kunnen beïnvloeden.

Just a heads up! :)

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 06-12-2015 07:32 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt9
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-01 15:00
Ik heb een aantal kabeltjes besteld. De verpakking doen een aardige poging om te verhullen dat ze nep zijn, toch is er aan slordige details te zien dat ze zeker niet echt zijn. Ik heb er ook een paar open gemaakt om de kabeltjes zelf te bekijken, ook deze lijken niet echt te zijn.

Ik heb een klacht achtergelaten bij de klantenservice, die niet reageert.
Op het forum van iBood zelf werd mijn post verwijderd terwijl ik enkel de vraag stelde of andere ook het idee hadden dat de producten misschien niet echt waren. Vooral de afhandeling van iBood is ronduit beschamend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Shunt9 schreef op zondag 06 december 2015 @ 08:17:
Ik heb een aantal kabeltjes besteld. De verpakking doen een aardige poging om te verhullen dat ze nep zijn, toch is er aan slordige details te zien dat ze zeker niet echt zijn.
Als ik t goed begrijp heb jij dus retail besteld, ipv bulk, en zelfs dat blijkt nep te zijn?
Ai ai ai. :(

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-06 14:50
hoe kun je het verschil zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilItSelf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
De tekst op het kabeltje bevat bij het originele kabeltje Apple bij de fake versie staat er wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt9
WhatsappHack schreef op zondag 06 december 2015 @ 08:19:
Als ik t goed begrijp heb jij dus retail besteld, ipv bulk, en zelfs dat blijkt nep te zijn?
Ai ai ai. :(
Ik heb inderdaad de retail-variant gekocht. Wat mij betreft is dit gewoon oplichting.
Het zijn de kleine dingen, met name op de verpakking
  • Op de verpakking staat (1meter), wat er normaal niet op staat.
  • De kwaliteit van het plaatje is matig (korrelig en kleur wijkt af.
  • De zitten lijmresten aan de randjes, een slordigheid die bij apple verpakking niet voorkomt
  • Het kartonnetje om de kabel zelf is ook slordig (lijmresten, gevouwen, etc).
  • De kabel heeft hier en daar wat oneffenheden

[ Voor 14% gewijzigd door Shunt9 op 06-12-2015 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Identify counterfeit or uncertified Lightning connector accessories

https://support.apple.com/en-us/HT204566

[ Voor 17% gewijzigd door CyberMania op 06-12-2015 09:45 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-06 23:46
Dat er überhaupt nog mensen bij iBood bestellen. Dit is toch weer beschamend..

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:55
IBood verwijdert al jaren comments op hun forum als ze weer eens nepspul als echt verkopen. Het is gewoon oplichting want ze denken gewoon dat de massa het niet doorheeft en die enkeling die negeren ze gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:55
RedHat schreef op zondag 06 december 2015 @ 11:24:
IBood verwijdert al jaren comments op hun forum als ze weer eens nepspul als echt verkopen. Het is gewoon oplichting want ze denken gewoon dat de massa het niet doorheeft en die enkeling die negeren ze gewoon.
Dan dus klagen bij Apple? Die hebben er last van.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 19:47
Het is me zelf nog nooit gebeurd maar ik lees hier zo vaak berichten over nep zooi van Ibood dat ik er niets meer koop.

Ze kopen deze nep zooi gewoon in grote hoeveelheden in bij de bekende groothandel in China en duwen er dan een paar euro op en doen alsof het echt is.
Wanneer er dan teveel geklaagd word doen ze alsof ze een slachtoffer zijn.

En je kunt je beklaag dan inderdaad beter hier dan op hun forum doen want hun verwijderen zoals gebruikelijk alle negatieve berichten.

Gewoon de zooi retourneren en weg blijven bij ibood want dit is geen incident dit is al zo vaak voorgekomen dat het de regel is.

En een mailtje naar Apple sturen kan inderdaad geen kwaad. Misschien wat links erbij naar threads op Tweakers van de diverse incidenten waar mensen Apple producten kochten bij Ibood en er achter kwamen dat het nep zooi was.

[ Voor 15% gewijzigd door Deadsy op 06-12-2015 13:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shunt9
Goed idee, ik heb zelf een bericht achtergelaten op http://www.apple.com/legal/contact/

Geen idee of het helpt, maar het kan geen kwaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Denk niet dat t helpt, maar niet geschoten... :)
Gezien iBood dit vaker doet en niet zelf actief werkt aan het terugroepen van die namaak troep ga ik Maandag even kijken bij welke instantie hier het beste melding van kam worden gemaakt zodat iBood gedwongen wordt de boel op te lossen. Vorige keer werden enkel mensen die hadden geklaagd gecompenseerd, maar de leken en mensen die 't zo 1,2,3 nier was opgevallen niet... Dan loont het dus voor iBood om dit steeds weer te doen en dik te cashen. Één keer is een incident, maar steeds opnieuw riekt naar moedwillig verkopen van namaak.

Trouwens, bij de verzending wordt je ook opgelicht. :P
Als je meer producten besteld gaan de verzendkosten omhoog naar €5,95 ipv €2,95, want "dan wordt het verzekerd verzonden met Track & Trace" (aldus iBood medewerker).
... Nah-uh, kwam gewoon in een envelopje door de brievenbus, en absoluut geen T&T. ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Nou het vorige topic is wel een goede bewijslast van merkfraude..
ibood (eigenaar is mediamarkt tegenwoordig!) heeft hier dus lak aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Maak je de ibood site na en ga je verkopen onder iboos - kijken hoe lang het duurt voor je een proces aan je broek hebt.

Denk dat Apple uiteindelijk meeste tijd/geld heeft om hun merk te beschermen. Zou je met je nep product garantie moeten gaan claimen in apple stores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:34
Ik had dit al verwacht toen de sale langskwam. Elke keer hetzelfde liedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb het nieuwe topic gemerged met het eerdere (vrij recente) topic, en de titel aangepast :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Ik had deze besteld.
http://www.ibood.com/extr...ecs/810/1770/earpods.html
Kartonnen doos ontbreekt.
Text op de kabel is vager dan het orgineel en op de text staat made in china. Op mijn orginele staat made in vietnam. De kabel lijkt van andere kwaliteit en ook de gaasjes in de oorpads lijken grotere openingen te hebben.

Kan ik er vanuit gaan dat het om namaak gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:34
pacificocean schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:46:
Ik had deze besteld.
Text op de kabel is vager dan het orgineel en op de text staat made in china. Op mijn orginele staat made in vietnam. De kabel lijkt van andere kwaliteit en ook de gaasjes in de oorpads lijken grotere openingen te hebben.

ja daar mag je zeker vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt9
pacificocean schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:46:
Ik had deze besteld.

Als ik ook van die aanbieding het productforum bekijk denk ik het wel. Ze modereren een hoop weg dus af en toe is het lastig te zien. Ik ben bang dat je ook bent opgelicht.
WhatsappHack schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:03:
Gezien iBood dit vaker doet en niet zelf actief werkt aan het terugroepen van die namaak troep ga ik Maandag even kijken bij welke instantie hier het beste melding van kam worden gemaakt zodat iBood gedwongen wordt de boel op te lossen. Vorige keer werden enkel mensen die hadden geklaagd gecompenseerd, maar de leken en mensen die 't zo 1,2,3 nier was opgevallen niet... Dan loont het dus voor iBood om dit steeds weer te doen en dik te cashen. Één keer is een incident, maar steeds opnieuw riekt naar moedwillig verkopen van namaak.

Trouwens, bij de verzending wordt je ook opgelicht. :P
Als je meer producten besteld gaan de verzendkosten omhoog naar €5,95 ipv €2,95, want "dan wordt het verzekerd verzonden met Track & Trace" (aldus iBood medewerker).
... Nah-uh, kwam gewoon in een envelopje door de brievenbus, en absoluut geen T&T. ;(
Als je hier wat meer over te weten komt hoor ik het ook graag! Is dit misschien iets voor bijvoorbeeld Kassa? Zeker als iBood blijkbaar van Mediamarkt is, kan dat nog een smeuig verhaal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

WhatsappHack schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:03:
Het Openbaar Ministerie, FIOD en de Douane zijn degene die hier op controleren en handhaven. Of een meldpunt fraude misschien?

Nog ff een quote van: https://www.om.nl/@90956/fiod-politie-douane/
Merkenfraude, gevaar gezondheid, veiligheid, witwassen
Merken zijn beschermd in Nederland. Het is verboden merkartikelen na te maken en het is niet toegestaan om in valse merkartikelen te handelen. Inbreuken op intellectuele eigendomsrechten zijn uitgegroeid tot een fenomeen met internationale dimensies. Dit heeft niet alleen ernstige economische gevolgen, het brengt ook de consumentenbescherming in het gedrang.
Merkvervalste goederen kunnen een gevaar opleveren voor de gezondheid. Denk hierbij aan het gebruik van medicijnen, parfums of cosmetica waar bij de productie giftige stoffen worden gebruikt, of gebrekkige auto- en fietsonderdelen. Ook de veiligheid kan in het geding zijn bij producten die op een ondeugdelijke manier zijn geproduceerd. Daarnaast wordt het geld dat ermee verdiend wordt in veel gevallen witgewassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het is inderdaad met regelmaat raak bij iBood. Hier kan hier niet meer spreken over een incident.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Zaten er eigen nog Apple producten in de dozen van de laatste hunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hoever gaat dit?

Een zoekactie doet mij vermoeden dat er wel heel veel nep artikelen worden verkocht bij iBood...

https://www.google.nl/sea...e&q=nep+fake+namaak+ibood

Ik heb pas een Western Digital WiFi schijf gekocht, tijdens de laatste hunt, maar deze moet nog verzonden worden.

Als hij binnen is meteen maar even het serienummer bij WD checken....

[ Voor 8% gewijzigd door albino71 op 06-12-2015 20:10 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:30
Uiteraard is het niet toegestaan/netjes... *knip* post het dan ook niet.

[ Voor 85% gewijzigd door gambieter op 06-12-2015 22:37 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
MM is in veel gevallen franchise, dus daar raak je de MM zelf niet mee. Maargoed, dus meenemen naar Apple store, das dan nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Laatst online: 04-06 22:38
Misschien iets voor Tros Radar?
Als genoeg mensen hier contact mee opnemen gaan ze misschien wel een item over deze oplichtingspraktijken van iBood uizenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mensen, lees de topicwaarschuwing. Dit is niet bedoeld als klaagmuur over iBOOD.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• WhatsappHack
  • Niet online
Shunt9 schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:33:
Als je hier wat meer over te weten komt hoor ik het ook graag!
Zou je dan aub ff iets van een email adres naar me kunnen PM'en ofzo? :)
Ik kan je geen privébericht sturen, en heb geen idee of profielreacties notificaties geven.

Thanks!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:41
Ik heb bij de laatste sale ook een kabeltje gekocht, dikke nep kabel dus.
Ibood reageert nergens op.
Misschien moet ik maar ouderwets aangifte doen van oplichting, zou dit zin hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door gielie op 10-12-2015 10:06 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• ElectroDonker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ook hier ervaring met vermoedelijke namaak via Ibood: twee erg slecht zittende, slecht gestikte Ralph Lauren polo's. Heb er nooit werk van gemaakt en ze weggegeven aan het leger des heils... Geen ibood meer mij.

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:56
ElectroDonker schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:14:
Ook hier ervaring met vermoedelijke namaak via Ibood: twee erg slecht zittende, slecht gestikte Ralph Lauren polo's. Heb er nooit werk van gemaakt en ze weggegeven aan het leger des heils... Geen ibood meer mij.
Bizar ik heb zelf 3 dingen via iBood gekocht en dat was gewoon goed en volgens mij alles legit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Mijn WD MyPassport Wireless 500Gb is binnengekomen.

O.b.v. serienummer even de garantie gecheckt.
6 maanden limited, recertified dus...

Heb screenshots van de advertentie....

Zucht....

edit: Mail gestuurd waarin ik vraag om levering van het product, zoals in de advertentie stond. Niet recertified, maar gewoon nieuw.

[ Voor 36% gewijzigd door albino71 op 12-12-2015 15:31 ]

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ff bij wat instanties navraag gedaan. Het is sowieso geen zaak voor de FIOD, want dan moet de merkhouder een klacht indienen. Apple dus. Verzoek neergelegd bij Apple.

Hoorde van de week overigens dat een Swarovski armband, die ik had besteld als kerstcadeau voor iemand, niet van Swarovski bleek te zijn: maar gewoon immitatie meuk. :')

Ik was eerst heel skeptisch dat ze het expres zouden doen, maar als ik nu zie dat het verre van enkel Apple producten zijn die nep of niet volgens omschrijving (eg: refurbished ipv nieuw) worden geleverd: dan begint het er toch heel erg sterk op te lijken dat iBood dit met opzet doet om extra winst te genereren. 1x foutje op vele producten? Kan gebeuren. Maar met zo'n grote regelmaat? No way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

WhatsappHack schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 01:02:
Ff bij wat instanties navraag gedaan. Het is sowieso geen zaak voor de FIOD, want dan moet de merkhouder een klacht indienen. Apple dus. Verzoek neergelegd bij Apple.

Hoorde van de week overigens dat een Swarovski armband, die ik had besteld als kerstcadeau voor iemand, niet van Swarovski bleek te zijn: maar gewoon immitatie meuk. :')

Ik was eerst heel skeptisch dat ze het expres zouden doen, maar als ik nu zie dat het verre van enkel Apple producten zijn die nep of niet volgens omschrijving (eg: refurbished ipv nieuw) worden geleverd: dan begint het er toch heel erg sterk op te lijken dat iBood dit met opzet doet om extra winst te genereren. 1x foutje op vele producten? Kan gebeuren. Maar met zo'n grote regelmaat? No way.
Hun inkoopkanaal is zich er wel degelijk van bewust. Ze bestellen regelmatig in China verschillende producten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-06 18:01

hmr

Je zou kunnen overwegen om aangifte te doen bij de politie of wellicht rechtstreeks bij de OvJ.

Op grond van art. 337 van het wetboek van strafrecht is het strafbaar om te doen wat iBood doet.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Heb gepost op het forum van ibood, waarin in aangeef dat het lijkt of er steeds vaker b-keus, refurbished en nepartikelen voor nieuw worden verkocht op iBood en dat er een topic op tweakers.net aan is gewijd.

Wordt gewoon helemaal weggehaald! 8)7

Fijne open en transparante club die echt vertrouwen wekt op deze manier....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Laatst online: 04-06 22:38
Kenzi schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 04:19:
[...]

Hun inkoopkanaal is zich er wel degelijk van bewust. Ze bestellen regelmatig in China verschillende producten. ;)
Jij werkt bij Chinese webstores en kan dus bevestigen dat iBood gewoon bewust illegale namaakspul inkoopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

In de ShopReview reageren ze wel op diverse zaken zoals het verwijderen van content en namaakspullen. Wat ze stellen lijkt echter op het oplossen van individuele gevallen (die zich daar sterk voor inzetten lijkt hier).

Als ze niet op de hoogte zeggen te zijn van de toch wel frequente nepartikelen, neemt dat niet weg dat als ze er achter komen ze de plicht hebben *alle* klanten actief te informeren. Niets daarover.

En de stelling dat het forum beheerd wordt om ontopic te blijven... tsja, ik weet niet hoe je meer ontopic kan zijn dan het aankaarten van iets dat potentieel een serieus bedrijfrisico is. Nogal een zwak verhaal.

Met de frequentie van nepartikelen en de acties op het forum is het slechts een kwestie van tijd voor hier extern op ingegrepen wordt. Het gaat niet onder de pet blijven, en ze veranderen blijkbaar het beleid niet. Dat gaat een keer klappen...

Wat wel opvalt is het aantal mensen dat zich hier meldt terwijl er slechts een paar shopreviews over nepartikelen gaan. Met afgeronde ervaring wordt ook uitzichtloos bedoeld - bij geen (proactieve) reacties kan je na 30 dagen ook gewoon een ShR plaatsen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 16-12-2015 10:23 ]

• pacificocean
Ik heb een melding gedaan op acm.nl Autoriteit Consument & Markt met een verwijzing naar dit topic.

[ Voor 17% gewijzigd door pacificocean op 17-12-2015 12:00 ]

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb niet zozeer met een nep of namaakartikel te maken, maar wel met een als nieuw verkocht product dat recertified blijkt (was iBood vergeten te vermelden zo lijkt het).

Klantenservice reageert erg slecht en op het forum wordt je tekst zonder reden weggehaald.

Ben er wel heel erg klaar mee en bestel hier niet meer tenzij blijkt dat ze hun leven gebeterd hebben.

Heb mijn plicht gedaan en zojuist een shopreview geplaatst....

Te koop....

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Na de oordopjes en wd - HD terug gestuurd te (voldoen niet aan beschrijving) hebben conform de wet koop op afstand.
Netjes geld terug gekregen, en heb mijn account leeg gemaakt.
Ik hoef en wil niet bedrogen worden, en voorspel ibood nog een korte toekomst.
En als iedereen dat nu eens deed.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mastermind schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:42:

... dat iBood gewoon bewust illegale namaakspul inkoopt?
Ze lijken in iedergeval nogal nalatig te zijn in het te weten komen wat ze verkopen. Maar dat is niets geks, gezien de steekproeven op bijvoorbeeld de amazon-marktplaats waar een groot deel van bepaalde artikelen nep lijkt te zijn.

Consumenten en concurrenten zouden daar wat actiever mee bezig mogen zijn imho.

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 17-12-2015 19:08 ]

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Mastermind schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:42:
[...]

Jij werkt bij Chinese webstores en kan dus bevestigen dat iBood gewoon bewust illegale namaakspul inkoopt?
Of hij werkt (heeft gewerkt) bij Ibood? :)

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Mandrake466 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:53:
[...]

Of hij werkt (heeft gewerkt) bij Ibood? :)
Zoals meerdere al van het andere China forum weten Is Kenzi in China bij een grote webshop/verkooporganisatie werkzaam.
En is voor ons van onschatbare waarde om soms dingetjes op te helderen.
Zoals nu >:)

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Supertip schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:28:
[...]

Zoals meerdere al van het andere China forum weten Is Kenzi in China bij een grote webshop/verkooporganisatie werkzaam.
En is voor ons van onschatbare waarde om soms dingetjes op te helderen.
Zoals nu >:)
Oh okay, bedankt voor de super tip Supertip. ;)

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

WhatsappHack schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 01:02:
Heb je nog enige terugkoppeling van Apple gehad over je verzoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:50:
[...]

Heb je nog enige terugkoppeling van Apple gehad over je verzoek?
Uitsluitend dat ze het doorgegeven hebben aan hun legal team en "indien nodig" samenwerken met de Douane, maar dat dat best wel ff kan duren; waarschijnlijk omdat kleine partijen als iBood niet meteen heel boeiend zijn.

Echt resultaat is er niet mee geboekt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Misschien dat de aanklacht tegen Mobile Star en/of Amazon nieuws: Amazon verkocht namaak-Apple-laders die makkelijk in brand vlogen de MM of Ibood wakker schud. Ik kijk door dit soort oplichting nooit meer op Ibood. :w

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Blijf a.u.b. ontopic. Dit is geen iBood klaagmuur. Ervaringen met iBood horen in de Shopreview: http://tweakers.net/shopreview/7861/ibood/shopreviews/