uit betrouwbare bron, ibood doet ook aan dropshippingWhatsappHack schreef op donderdag 09 april 2015 @ 07:39:
Dan bekruipen negatieve ideetjes je wel heel snel vind ik.
Nee natuurlijk kopen ze ze niet bij Apple in. Die zullen nooit veel korting geven. iBood koopt restpartijen op van andere zaken, of wordt gebruikt door fabrikanten om snel een voorraad van 't een of ander te dumpen (oude productlijn bijvoorbeeld.). Soms ook van failliete bedrijven. Ok so, iBood is opzoek naar restpartijen Apple oordopjes. Een bedrijf reageert "sure, doen we!". Stuurt vervolgens immitatie troep naar de iBood klanten...
Hoe kan iBood dat nou weten? Die verwachten toch ook als ze met een respectabel bedrijf in zee gaan dat ze geen zooi leveren?
Ik vind niet dat zaken doen met China, als ze dat al doen, meteen betekend "dus krijgen ze veel immitatie troep". Er gaat veel zooi rond in China, maar er zitten hele goede bedrijven tussen waar je goed en eerlijk spullen kan inkopen... Niet alles is daar namaak.
Vraag is of iBood nu andere kopers van het product ook gaat mailen dat hun product (mogelijk) namaak is. Dat zou pas echt getuigen van goede wil, een oplossing voor iedereen, niet alleen de 'klagers'.
Goede wil zou pas zijn als ze de verkoper aanklagen.
Sorry, we zijn geen Amerika, dat gaat echt kansloos zijn
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Beste iBOOD-ers,
Helaas bereikten ons de afgelopen dagen via meerdere wegen het bericht dat de Apple Earpods mogelijk replica’s zouden zijn. iBOOD verkoopt uiteraard niet met opzet replica’s, wij gaan altijd voor het échte werk. Op dit moment hebben we contact opgenomen met onze leverancier en gaan we dit tot op de bodem uitzoeken. Mocht het gaan om een replica dan zullen wij vanzelfsprekend met een bevredigende oplossing komen. We zullen jullie, ook op het forum, op de hoogte houden.
Met vriendelijke groet,
Team iBOOD
Beantwoorden
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Ben benieuwd wat men bevredigend gaat achten. Ik neem aan het juiste product+een kleine korting of een extratje voor de overlast.
Korting of extra voor de overlast? Waarom??
Als je krijgt waarvoor je betaald hebt, dan is daarmee de kous af!
iBood kon hier niets aan doen. Ik denk dat ze daar al blij zijn als ze kunnen leveren wat ze dachten te leveren.
iBood kon hier niets aan doen. Ik denk dat ze daar al blij zijn als ze kunnen leveren wat ze dachten te leveren.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Ik ga ervanuit dat je eventueel het oude product moet terugsturen, mocht dat niet nodig zijn en kan het zo de prullenbak in, is dat natuurlijk afhankelijk van de persoonlijke situatie inderdaad kleine overlast, maar er rest dan met name een langere wachttijd waarin je eventueel voor vervangende apparatuur moet zorgen. (30 dagen vanaf bestelling tot levering kan je natuurlijk nog wel als acceptabel zien)CeesKees schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:29:
Korting of extra voor de overlast? Waarom??
Verwijderd
Als je even verder zoekt dan alleen dit topic, dan zie je dat dit niet alleen bij de TS is overkomen, maar dat hier veel meer mensen de dupe van zijn. Je mag van een website als iBood verwachten dat ze geen namaak verkopen. Doen ze dit wel kan je heus wel kijken of hier iets meer tegen te doen is.WhatsappHack schreef op donderdag 09 april 2015 @ 03:53:
Wat een haatvol topic, imho.
Begint goed, wordt steeds slechter. Als iBood gewoon de Apple earbuds gaat leveren of het geld terugdokt, wat is dan het probleem?
Er is duidelijk geen opzet in het spel. Ze moeten wel heel dom zijn om nep oordopjes te gaan verkopen en dan denken dat het nooit gaat opvallen, dat lukt echt niet. Zeker niet met tech spul.
En dan komt men hier al aanzetten met "rapporteer ze aan Apple!", "laat de FIOD ze onderzoeken!!".
Sjesus... Een fout van een leverancier. Als ze het oplossen is het prima, hoef je niet meteen te gaan zwaaien met allerlei overdreven onzin. Dat krijgt toch geen doorgang als er geen opzet in het spel is en ze de situatie gewoon netjes oplossen.
Laat iBood het lekker oplossen, en wacht geduldig even af.
Ervaring leert voor mij dat iBood problemen altijd netjes oplost.
CeesKees, waar heb je dit vandaan? Via mail ontvangen of op het Ibood forum?
(ik heb het gewoon verzonnen. Grappig he?)
Bericht komt van het Ibood forum Yohsoog
Bericht komt van het Ibood forum Yohsoog
Voor de mensen die zeggen dat het een haat topic is en terugsturen voldoende is. Als je in google zoekt vind je zeker 3 andere namaak producten die ze ook hebben uitgeleverd. Je kunt je dus afvragen of ze hier niks aan kunnen doen of dat ze zoals hierboven al word beschreven is het risico bewust dragen. Meer dan 25% gaat toch uiteindelijk niet klagen.
Wat ik mij afvraag is of ze bij die 3 eerdere producten een grote terugroep actie hebben gedaan of alleen de mensen hebben geholpen die klagen. Het laatste zou ik pas echt crimineel vinden want dan laten ze bewust mensen met namaak producten zitten en zelf wel het geld innen.
Wat ik mij afvraag is of ze bij die 3 eerdere producten een grote terugroep actie hebben gedaan of alleen de mensen hebben geholpen die klagen. Het laatste zou ik pas echt crimineel vinden want dan laten ze bewust mensen met namaak producten zitten en zelf wel het geld innen.
Bodem al in zicht?Webcare iBOOD schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:39:
Beste Tweakers,
We zijn druk bezig dit tot op de bodem uit te zoeken, helaas is onze leverancier i.v.m. Goede Vrijdag niet bereikbaar. @topicstarter: dank voor het posten van de foto's dit helpt al een hoop! We komen hier na de paasdagen z.s.m. op terug.
NRG
3 hele namaak producten? wow, dit gebeurt wel erg vaak zeg, als je bedenkt dat Ibood maar 4 artikelen per dag op de website verkoopt * 7 jaar hebben verkopen ze wel 0,0002935420743% namaak producten maar nee, dit zal ongetwijfeld expres gebeurte want met zo'n strategie wordt je slapend rijk.Utoka schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:51:
Voor de mensen die zeggen dat het een haat topic is en terugsturen voldoende is. Als je in google zoekt vind je zeker 3 andere namaak producten die ze ook hebben uitgeleverd. Je kunt je dus afvragen of ze hier niks aan kunnen doen of dat ze zoals hierboven al word beschreven is het risico bewust dragen. Meer dan 25% gaat toch uiteindelijk niet klagen.

What you see is always what you get.
Want iedereen meldt het hier ook op het forum....
Ja, ze verkopen genoeg goede producten, maar er zijn ook genoeg leveringen waarbij de klanten misleid worden.
Ja, ze verkopen genoeg goede producten, maar er zijn ook genoeg leveringen waarbij de klanten misleid worden.
39
Volgens mij verkopen ze ook nog lang niet al die 7 jaar 4 producten daarbij word het meeste dus niet eens gemeld waarschijnlijk.ITsEZ schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:31:
[...]
3 hele namaak producten? wow, dit gebeurt wel erg vaak zeg, als je bedenkt dat Ibood maar 4 artikelen per dag op de website verkoopt * 7 jaar hebben verkopen ze wel 0,0002935420743% namaak producten maar nee, dit zal ongetwijfeld expres gebeurte want met zo'n strategie wordt je slapend rijk.
Daarbij gaat het er niet om dat ze dit expres doen maar het is al erg dat ze dit hebben laten gebeuren.
[ Voor 8% gewijzigd door owner01 op 09-04-2015 14:42 ]
Ik zeg ook dat een groot gedeelte van hun aanbod namaak is toch? En als je toevallig dat ene product koopt heb je 100% namaak geleverd gekregen van ibood. Nu jij weer met je cijfers.ITsEZ schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:31:
[...]
3 hele namaak producten? wow, dit gebeurt wel erg vaak zeg, als je bedenkt dat Ibood maar 4 artikelen per dag op de website verkoopt * 7 jaar hebben verkopen ze wel 0,0002935420743% namaak producten maar nee, dit zal ongetwijfeld expres gebeurde want met zo'n strategie wordt je slapend rijk.
Ik wilde eigenlijk alleen duidelijk maken dat ze vaker namaak hebben uitgeleverd en waarschijnlijk nog vaker gaan doen. Verder vraag ik mij gewoon af of ze een 'grote' terugroep actie hebben gehouden na de:
Parajumpers jassen
Set van stanleys
sd kaart
De klagers helpen is 1 ding maar actief naar kopers mailen met de melding dat ze het verkeerde product hebben gekregen zou ook moeten voor mij idee.
Zo heb ik ook eens een bittenset gekocht die als eentje van DeWalt werd doorgegeven ... wel dat was er toch duidelijk geen van DeWalt toen ik het spul aankreeg.
Het lijkt me logisch dat er meer mensen de dupe van zijn.Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:41:
Als je even verder zoekt dan alleen dit topic, dan zie je dat dit niet alleen bij de TS is overkomen, maar dat hier veel meer mensen de dupe van zijn. Je mag van een website als iBood verwachten dat ze geen namaak verkopen. Doen ze dit wel kan je heus wel kijken of hier iets meer tegen te doen is.
Gezien iBood behoorlijk wat klanten heeft, en de hele batch uit namaak spul blijkt te bestaan: dan is het niet meer dan te verwachten dat TS niet de enige is met problemen.
@Daaronder;
4 producten per dag?
Tegenwoordig hebben ze 4 basis producten plus een hele reeks aan allerlei flashsales (Waardoor er nu op het moment van schrijven 55 (!) aparte producten op de site staan...!), en vorig jaar ook vaak zat een hunt gehad. 3x namaak producten ipv origineel (terwijl wel zo geadverteerd), met de tig leveranciers en producten die ze verkopen is behoorlijk netjes te noemen.
Nee, het zou fijner zijn als het helemaal nooit gebeurd. Maar als je zoveel verschillende producten verkoopt van zoveel verschillende leveranciers, dan is een handvol foutjes na zoveel jaar echt geen ramp, als ze het maar netjes oplossen.
Dat overdreven negatieve gedoe dat alles maar expres gedaan wordt en allerlei conspiracy theorietjes... Sorry, maar ik vind het triest. Als ze dit nou als standard practice doen en het komt wekelijks of maandelijks voor: ja, dan had ik iedereen groot gelijk gegeven.
Maar slechts een zeer summier aantal keer (zoals hier al werd beschreven: minder dan 0.1% van de producten die aangeboden worden daar.): dat kan gewoon gebeuren, en dan meteen roepen dat er opzet in het spel is vind ik niet netjes en zwaar overdreven.
Ik snap het sowieso niet. Als jullie werkelijk zo overtuigd zijn dat iBood kennelijk een crimineel bedrijf is wat zo vaak mogelijk nep spul verkoopt: waarom bestel je er dan uberhaupt nog wat...? Seriously.
Snap dat mensen geirriteerd zijn hoor. Dachten in dit geval Apple oordopjes te kopen, krijgen iets anders. Dat is gewoon bloedirritant. Maar als iBood het oplost: waarom dan nog steeds zo moeilijk doen en ze toch extra dwars willen zitten terwijl het duidelijk gewoon een oprechte fout is waar iBood niet van afwist?
Naja, ieder z'n ding. En natuurlijk: klagen staat vrij.
Maar die negatieve kijk op alles in plaats van eens uit te gaan van het beste in de mens en het bedrijfsleven, zeker als je kijkt naar de statistieken (0.1%), zou wel fijn zijn vind ik. Maakt het overal een stuk prettiger op, in plaats van zo'n negativiteits broeiplaats.
Welnu, ik gok dat de moderatoren het wel te ver offtopic zullen vinden gaan nu omdat het meer focust op de "zijn het wel of geen oplichters die dit bewust doen?" sh*t.
Ik zal dan ook maar uit het topic weglopen.
Heel veel succes aan de gedupeerden, hou het hoofd koel; en ik neem aan dat iBood het probleem goed gaat oplossen.
Good luck!
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ja, want aftersales is iets waar zij om bekend staan gelukkigWhatsappHack schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 00:07:
[...]
Heel veel succes aan de gedupeerden, hou het hoofd koel; en ik neem aan dat iBood het probleem goed gaat oplossen.
<zal er ook nooit meer iets aanschaffen>
Nickname does not reflect reality
Ik heb er nooit problemen mee gehad eerlijk gezegd.Brad Pitt schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 00:14:
[...]
Ja, want aftersales is iets waar zij om bekend staan gelukkig![]()
<zal er ook nooit meer iets aanschaffen>
Voor m'n neefjes en nichtjes bijvoorbeeld een keer zo'n Monsters Inc ontbijt set besteld. Kwam 1 onderdeel (schaaltje) kapot aan. Binnen een week werd niet enkel het schaaltje van dat "monster" vervangen, maar ook netjes het bordje, de mok en het eierdopje omdat het een van de andere monsters werd die ze moesten opsturen, die andere was uitverkocht... Prima opgelost wat mij betreft, gewoon een extra setje.
Keer verkeerd geleverd set touchgloves gekregen. Kreeg 2 weken later nieuwe op de mat, en de oude mocht ik weggeven aan iemand met die maat... Niets te klagen.
Ze reageren langzaam, maar als ze eenmaal reageren heb ik er in ieder geval nooit wat te klagen gehad. Gezien de prijsverschillen, vind ik dat niet zo erg. (Ik koop daar meestal enkel als het echt veel scheelt, in de tweakers tracker
Als je onmiddelijk antwoord wilt, super snelle verzending en service etc. dan ga je naar CoolBlue; betaal je wel de hoofdprijs, maar dan krijg je wel alles wat je eist.
Dit is dus het hele probleem met voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
Maar goed... Nu hou ik echt m'n mond verder.
Hou er vertrouwen in, zou ik zeggen.
[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 10-04-2015 00:22 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
<whatever ook inderdaad>
[ Voor 92% gewijzigd door Brad Pitt op 10-04-2015 00:27 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Mijn spullen gaan ook terug, zowel de oortjes, kabels en laders (alles tweemaal besteld, altijd handig dacht ik met zooi Apple spul)
Nu goed onderzocht inderdaad alles nep, bij vergelijk originele spullen te zien, ook op de kabel klopt de tekst niet tov originele kabels.
Sterker, even update naar IOS 8.3 op de Ipad, lekker laten lopen, ik kom na 30 minuten weer in de kamer, stinkt het toch
Was het ding al lekker aan het bakken en braden
het witte plastic smolt helemaal, dus en nep en gevaarlijk.

Ondertussen een mail met Antwoordnummer gehad van iBood, spullen kunnen in ieder geval gratis retour.
Nu goed onderzocht inderdaad alles nep, bij vergelijk originele spullen te zien, ook op de kabel klopt de tekst niet tov originele kabels.
Sterker, even update naar IOS 8.3 op de Ipad, lekker laten lopen, ik kom na 30 minuten weer in de kamer, stinkt het toch
Was het ding al lekker aan het bakken en braden

Ondertussen een mail met Antwoordnummer gehad van iBood, spullen kunnen in ieder geval gratis retour.
Leuk en aardig dat hun geleverde spullen stuk gaan, maar wie zegt er dat jouw iPhone geen opdonder heeft gehad van hun troep? Lijkt me niet echt lekker voor de accu als deze lader er ineens een andere output uit gooit dan zou moeten.
Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter
Ik wacht nog even op hun "oplossing" die ze gaan bieden komende week. Anders gaat de zooi alsnog kosteloos retour.
Zijn het producten van de Apple Flash aanbieding die zij destijds hadden? http://www.ibood.com/extr...sh-sales/810/apple-flash/frank_b schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 12:42:
Mijn spullen gaan ook terug, zowel de oortjes, kabels en laders (alles tweemaal besteld, altijd handig dacht ik met zooi Apple spul)
Sterker, even update naar IOS 8.3 op de Ipad, lekker laten lopen, ik kom na 30 minuten weer in de kamer, stinkt het toch![]()
Was het ding al lekker aan het bakken en braden![]()
[afbeelding]
39
Jawel.Fietsbel schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:14:
[...]
Zijn het producten van de Apple Flash aanbieding die zij destijds hadden? http://www.ibood.com/extr...sh-sales/810/apple-flash/
Yep, die zijn van de desbetreffende Apple flash sale.
Hier gaat alles retour naar dat antwoordnummer.
En of mijn ipad een dreun gehad heeft, geen idee, hij doet het nog goed en ik ga er vanuit dat er wel iets van bescherming ingebouwd zit. Je hoort regelmatig dat een ipad met verkeerde adapter weigert te laden.
Maar ok zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.
Ik ben allang blij dat ik er op tijd bij was, je zult hem aan de lader gooien en dan gaan slapen.....
Gezien de hitte is het niet ondenkbaar dat hij in de fik was gevlogen, de hele kamer stonk al naar dat verbrande elektra geurtje, blijft speculeren maar fijn is het niet.
(let wel, dit is binnen een uur gebeurd!)
Kortom alles terug.
Hier gaat alles retour naar dat antwoordnummer.
En of mijn ipad een dreun gehad heeft, geen idee, hij doet het nog goed en ik ga er vanuit dat er wel iets van bescherming ingebouwd zit. Je hoort regelmatig dat een ipad met verkeerde adapter weigert te laden.
Maar ok zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.
Ik ben allang blij dat ik er op tijd bij was, je zult hem aan de lader gooien en dan gaan slapen.....

Gezien de hitte is het niet ondenkbaar dat hij in de fik was gevlogen, de hele kamer stonk al naar dat verbrande elektra geurtje, blijft speculeren maar fijn is het niet.
(let wel, dit is binnen een uur gebeurd!)
Kortom alles terug.
[ Voor 3% gewijzigd door frank_b op 11-04-2015 13:22 . Reden: tijd bijgezet ]
@MGMsystems
@redfoxert
@al2
Weten jullie al iets over een retourzending of vervangend product?
@redfoxert
@al2
Weten jullie al iets over een retourzending of vervangend product?
NRG
Bood heeft een mail gestuurd met retouradres Antwoord nummer (gratis dus)
Je kunt nu dus wel kosteloos retourneren, verder blijft het stil.
Ik heb verder geen zin in wachten enz dus alles is bij mij retour, ik ben benieuwd wanneer ik het geld terug heb.
We gaan het merken.
Je kunt nu dus wel kosteloos retourneren, verder blijft het stil.
Ik heb verder geen zin in wachten enz dus alles is bij mij retour, ik ben benieuwd wanneer ik het geld terug heb.
We gaan het merken.
Schandalig als het gewoon beleid bij iBood is om nepspul als echt aan te bieden en daarna te doen alsof hun neus bloedt. Ik heb in het verleden spullen bij ze besteld en nooit problemen gehad. Onlangs heb ik een Zyxel NAS voor een bodemprijs bij ze gekocht, en die is perfect. Binnenkort een set Braun tandenborstel en ook dat spul heb ik eerder bij ze besteld. De vraag is of ze het Apple spul willens en wetens als officieel Apple spul hebben verkocht terwijl ze wisten dat het nep is. Zoja, dan koop ik er ook niks meer.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Moraal van het verhaal : als het te mooi lijkt om waar te zijn, is het (meestal) niet waar. Als iemand een nieuw product voor de helft van de adviesprijs verkoopt zouden er toch alarmbellen moeten gaan rinkelen ...
Opzich wel, maar iBood is een bekend bedrijf en pronkt ermee dat ze al zoveel jaar website van het jaar zijn. Van zo'n bedrijf verwacht je dit soort praktijken niet, dus ben je sneller geneigd erop te vertrouwen dat ze authentiek spul verkopen.Titan_Fox schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:42:
Moraal van het verhaal : als het te mooi lijkt om waar te zijn, is het (meestal) niet waar. Als iemand een nieuw product voor de helft van de adviesprijs verkoopt zouden er toch alarmbellen moeten gaan rinkelen ...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Normaliter wel, maar aangezien er op Apple-spul maar heel weinig marge zit zou ik me dan afvragen hoe het kan dat iBOOD het voor de helft van het normale bedrag verkoopt. Ze zullen er tenslotte geen verlies op willen draaien.
Verwijderd
Wauw dit is echt wel erg eigenlijkfrank_b schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 12:42:
Sterker, even update naar IOS 8.3 op de Ipad, lekker laten lopen, ik kom na 30 minuten weer in de kamer, stinkt het toch![]()
[afbeelding]

En bij de specificaties van die aanbieding staat nochthans heel duidelijk:
Merk: Apple
Type: MD836 – USB-lichtnetadapter
Compact ontwerp
Geschikt voor elke iPhone, iPad, iPod
Output: 12W
Dit is gewoon oplichting. Iets anders kan ik er niet van maken.Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:55:
Wauw dit is echt wel erg eigenlijk![]()
En bij de specificaties van die aanbieding staat nochthans heel duidelijk:
Merk: Apple
Type: MD836 – USB-lichtnetadapter
Compact ontwerp
Geschikt voor elke iPhone, iPad, iPod
Output: 12W
er zijn wel vaker bekende bedrijven het schip in gegaan. om dan gelijk te roepen dat ibood oplichters zijnExirion schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:49:
[...]
Opzich wel, maar iBood is een bekend bedrijf en pronkt ermee dat ze al zoveel jaar website van het jaar zijn. Van zo'n bedrijf verwacht je dit soort praktijken niet, dus ben je sneller geneigd erop te vertrouwen dat ze authentiek spul verkopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Carfanatic op 15-04-2015 09:26 ]
Ik zou zelf wel even melding maken bij Apple van het feit dat namaak producten worden verkocht.
Overigens lees ik tegenwoordig echt dagelijks dat er dingen niet goed gaan bij iBood. Voor mij genoeg reden om met een grote boog om deze site heen te lopen.
Overigens lees ik tegenwoordig echt dagelijks dat er dingen niet goed gaan bij iBood. Voor mij genoeg reden om met een grote boog om deze site heen te lopen.
En inmiddels zijn we bijna twee weken verder en iBOOD had dit topic heel snel gevonden. Beloofde vervolgens z.s.m. na de paasdagen met een passende oplossing te komen. Best wel heel erg vervelend dat ze zich vervolgens in stilzwijgen hullen. Nuff said.
NRG
Zoals je hebt kunnen lezen is dit al vaker voorgekomen en ontkennen ze glashard dat artikelen nep zijn terwijl dat overduidelijk is. Dat zegt al genoeg. Een foutje kan, maar rectificatie en excuses zijn dan wel op z'n plaats.Carfanatic schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:25:
er zijn wel vaker bekende bedrijven het schip in gegaan. om dan gelijk te roepen dat ibood oplichters zijnik mag toch hopen dat ze voor een nette oplossing zorgen.
Verwijderd
Zo'n voeding mag helemaal niet op deze manier oververhit raken, zelfs al zou je hem zwaar overbelasten. Conform de relevante CE richtlijnen zou dit niet moeten mogen. Indien Ibood degene is die dit artikel geimporteerd heeft in de EU is zij aansprakelijk voor het voldoen aan de relevante richtlijnen. Het niet voldoen aan deze wettelijke eis is een economisch delict. Ik zou Ibood op de hoogte brengen van deze ernstige gebreken, dit is namelijk zo ernstig dat Ibood direct haar klanten op de hoogte moet brengen van dit probleem, voordat er ongelukken gebeuren. Je zal maar om het leven komen omdat je huis in de brand vliegt door zo'n ondeugdelijke voeding.frank_b schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 12:42:
[afbeelding]
Kennelijk doet Ibood zaken met onbetrouwbare leveranciers en laat de kwaliteitsbewaking te wensen over. Persoonlijk bestel ik niets meer bij dit bedrijf want ik heb er ook al te vaak mijn neus gestoten.
Verwijderd
Ibood zal ongetwijfeld geen verantwoordelijkheid nemen, alvorens ze keiharde afspraken hebben met hun leverancier over terugbetaling. Ik kan me nog een gevalletje herinneren waarbij klanten een maand moesten wachten op hun geld omdat Ibood refurbished goederen had ontvangen i.p.v. nieuw. Onder het mom van 'we zoeken een oplossing' moesten klanten langdurig wachten op hun geld. Je wordt daarna afgescheept met een tegoedbon van 5 euro die je kan verzilveren bij je volgende bestelling, indien je daar nog vertrouwen in hebt.GerardVanAfoort schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:47:
En inmiddels zijn we bijna twee weken verder en iBOOD had dit topic heel snel gevonden. Beloofde vervolgens z.s.m. na de paasdagen met een passende oplossing te komen. Best wel heel erg vervelend dat ze zich vervolgens in stilzwijgen hullen. Nuff said.
Ik heb een support ticket aangemaakt bij Ibood waarin aangegeven heb dat de adapter niet deugd en foto hier en op bood forum geplaatst. Er zou iemand bij Ibood wakker moeten worden neem ik aan.
De adapter is duidelijk namaak, ik heb ondertussen 2 originele adapters gehaald bij Apple en die zijn duidelijk anders, het begint inderdaad al bij het doosje. Alles net even strakker, degelijker enz. Ook staat er een klein Apple logo op.
Kortom geen vervangde adapter van een B merk maar duidelijk bedoeld als imitatie van het origineel en dat is inderdaad strafbaar. Ibood zal waarschijnlijk de spullen moeten vernietigen want verkoop is verboden in de NL.
Ik ga er wel vanuit dat Ibood belazerd is door een leverancier, ze zijn te groot om dit te flikken. Lees als wanneer de douane er achterkomt en die kans is groot bij veel afname ga je behoorlijk nat.
Er wordt flink op nepspul gejaagd.
Alles was nep in ieder geval. Oplichting wordt het pas wanneer Ibood dit wist en/of ze de spullen niet terug nemen.
Ondertussen is het wel stil, nog niets gehoord.
Oh ja:
In dit geval staat er wel CE maar dat staat voor Chinese Export. Die Chinezen zijn niet dom als het op nep aankomt
En het verschil (ref. Wikipedia)
De adapter is duidelijk namaak, ik heb ondertussen 2 originele adapters gehaald bij Apple en die zijn duidelijk anders, het begint inderdaad al bij het doosje. Alles net even strakker, degelijker enz. Ook staat er een klein Apple logo op.
Kortom geen vervangde adapter van een B merk maar duidelijk bedoeld als imitatie van het origineel en dat is inderdaad strafbaar. Ibood zal waarschijnlijk de spullen moeten vernietigen want verkoop is verboden in de NL.
Ik ga er wel vanuit dat Ibood belazerd is door een leverancier, ze zijn te groot om dit te flikken. Lees als wanneer de douane er achterkomt en die kans is groot bij veel afname ga je behoorlijk nat.
Er wordt flink op nepspul gejaagd.
Alles was nep in ieder geval. Oplichting wordt het pas wanneer Ibood dit wist en/of ze de spullen niet terug nemen.
Ondertussen is het wel stil, nog niets gehoord.
Oh ja:
Die voeding heeft dus geen CE.Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:59:
[...]
Zo'n voeding mag helemaal niet op deze manier oververhit raken, zelfs al zou je hem zwaar overbelasten. Conform de relevante CE richtlijnen zou dit niet moeten mogen.
....
In dit geval staat er wel CE maar dat staat voor Chinese Export. Die Chinezen zijn niet dom als het op nep aankomt
Linkje naar Wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/CE-markeringNet als ieder merk, wordt ook de CE-markering misbruikt. Sommige fabrikanten gebruiken een zeer vergelijkbare markering om aan te geven dat het product in China is gemaakt; het staat dan ook voor China Export of China Electronics.[3] Hoewel het logo zeer sterke overeenkomsten heeft met de Europese CE-markering, voldoet het vaak niet aan de Europese regelgeving.
[ Voor 36% gewijzigd door frank_b op 15-04-2015 21:22 ]
Anderen zeggen weer dat dat logo verhaal onzin is:
https://cemarking.net/chinese-export/
https://cemarking.net/chinese-export/
Wat waren de prijzen voor alle artikelen? Ik ben wel benieuwd aangezien ik de bulk kortingen ken. Welke artikelen werden met blisterverpakking verkocht en welke in bulk?
Daarnaast is dit wel een hele kwalijke zaak welke je direct bij stichting react moet aangeven, dan krijgt het bedrijf direct een dwangbevel opgelegd dat ze nooit meer namaak mogen verkopen. Zo bescherm je ook een ander
Daarnaast is dit wel een hele kwalijke zaak welke je direct bij stichting react moet aangeven, dan krijgt het bedrijf direct een dwangbevel opgelegd dat ze nooit meer namaak mogen verkopen. Zo bescherm je ook een ander
Verwijderd
Het logoverhaal is grappig, maar niet relevant. Goederen mogen niet geïmporteerd worden voor verkoop zonder CE. Echter, CE mag iedereen plakken - het enige dat het zegt is dat jij als fabrikant, importeur of wederverkoper die het toepast garant staat voor de vereiste normeringen.
Dat betekent dus ook dat je het kan plakken zonder tests als je inschat dat het "toch wel klopt".
Als het dat vage "China Export" label draagt, dan mag het nog steeds niet door iBood verkocht worden in Europa omdat het geen CE heeft. Dat kan je dus draaien hoe je wil, maar je komt er niet onder uit
Het begin ligt echter bij het reclameren door kopers. De kans is klein bij iedere uitleg van CE dat vanzelf problemen worden geconstateerd; immers plakt men zelf. Het zit hem erin dat als men plakt, men aansprakelijk is ook aan die normen te voldoen. Voor de consument individueel dus weinig opties behalve meldingen blijven doen bij instanties.
De vereiste richtlijnen voor ICT stuff voor CE komen grotendeels overeen met TUV en UL. TUV test daarbij echt meer het product dan enkel het totaal van onderdelen (UL). Die keurmerken zijn dus zwaarder - maar als men die plakt zonder goedkeuring, wat willen ze er dan aan doen... Dus terug bij af: melden!
Dat betekent dus ook dat je het kan plakken zonder tests als je inschat dat het "toch wel klopt".
Als het dat vage "China Export" label draagt, dan mag het nog steeds niet door iBood verkocht worden in Europa omdat het geen CE heeft. Dat kan je dus draaien hoe je wil, maar je komt er niet onder uit
Het begin ligt echter bij het reclameren door kopers. De kans is klein bij iedere uitleg van CE dat vanzelf problemen worden geconstateerd; immers plakt men zelf. Het zit hem erin dat als men plakt, men aansprakelijk is ook aan die normen te voldoen. Voor de consument individueel dus weinig opties behalve meldingen blijven doen bij instanties.
De vereiste richtlijnen voor ICT stuff voor CE komen grotendeels overeen met TUV en UL. TUV test daarbij echt meer het product dan enkel het totaal van onderdelen (UL). Die keurmerken zijn dus zwaarder - maar als men die plakt zonder goedkeuring, wat willen ze er dan aan doen... Dus terug bij af: melden!
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2015 00:56 ]
Sorry maar dit is niet "het schip in gaan". Denk je werkelijk dat ibood niet wist dat die producten nep waren?Carfanatic schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:25:
[...]
er zijn wel vaker bekende bedrijven het schip in gegaan. om dan gelijk te roepen dat ibood oplichters zijnik mag toch hopen dat ze voor een nette oplossing zorgen.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ja lijkt me ook. Zaten ze daar bij inkoop gewoon even bewust een foute partij in te kopen om de naam van hun bedrijf in gevaar te brengen. Gewoon om tweakers.net een beetje te pesten
Even bot gezegd, wat je denkt is niet relevant, het gaat erom wat je kunt bewijzen.CyBeR schreef op donderdag 16 april 2015 @ 01:22:
[...]
Sorry maar dit is niet "het schip in gaan". Denk je werkelijk dat ibood niet wist dat die producten nep waren?
Afgaande op de reacties en ervaringen in dit topic lijkt het er echter wel op dat iBood zich aardig in de vingers aan het snijden is.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Uit je eigen link " Hieruit blijkt dat het valse (Chinese) CE-logo of de certificatie ervan niet officieel bestaan. "frank_b schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:38:
[...]
Die voeding heeft dus geen CE.
In dit geval staat er wel CE maar dat staat voor Chinese Export. Die Chinezen zijn niet dom als het op nep aankomt![]()
[...]
Linkje naar Wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/CE-markering
[afbeelding]
Dat hele China Export verhaal is een hoax ..en mensen trappen er nog steeds in ..
En gezien het verschil in wholesale prijzen tussen originele Apple spullen en niet originele ..tjah dat had je kunnen zien aankomen.
En welke leverancier zou een grote klant als iBood willen oplichten door ze nepspul te verkopen?
(ter info, origineel Apple spul is hier in China duurder dan in NL)
Helaas denken mensen wel zo.. erg jammer, maar wat doe je eraan.jip_86 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 07:58:
Ja lijkt me ook. Zaten ze daar bij inkoop gewoon even bewust een foute partij in te kopen om de naam van hun bedrijf in gevaar te brengen. Gewoon om tweakers.net een beetje te pesten
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
In iedergeval kan ik me niet voorstellen dat iBood had bekeken wat ze nou eigenlijk verkoopt, als ze niet wist dat het nepspul was. Als je niet weet war je verkoopt, neem je gewoon een bewust risico dat je iets anders verkoopt dan je denkt.
[ Voor 32% gewijzigd door begintmeta op 16-04-2015 08:41 ]
Steeds meer webshops dienen als middle man.
Jij besteld bij zaak X product Y. Deze wordt door bedrijf Z naar jou gestuurd. Zaak X ziet er niks van, behalve de winst.
Jij besteld bij zaak X product Y. Deze wordt door bedrijf Z naar jou gestuurd. Zaak X ziet er niks van, behalve de winst.
Dat is geen excuus ofzo hoor. Apple staat er bepaald niet om bekend dat ze hun spullen voor dumpprijzen wegzetten, dus zodra je "Apple" spul tegen komt voor minder dan de normale wholesaleprijs is er altijd iets mis. No exceptions.lanerios schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:51:
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Jep, dus ik zal even alle winkels in Zwitserland en italie die aanbiedingen hebben van oordopjes van Apple voor een euro of 18-20 maar even vertellen dat ze allemaal fake zijn, en er niks van kloptCyBeR schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:48:
[...]
Dat is geen excuus ofzo hoor. Apple staat er bepaald niet om bekend dat ze hun spullen voor dumpprijzen wegzetten, dus zodra je "Apple" spul tegen komt voor minder dan de normale wholesaleprijs is er altijd iets mis. No exceptions.

ow wait..
Ik snap dat je graag Apple ophemelt, maar kom op zeg, dit is gewoon jammer. Ja, soms is het inderdaad gewoon mis, en soms is het gewoon goed. Welkom in de marketing wereld
Dat maakt ze niet minder gebonden aan overeenkomsten. Een winkel kan dergelijke risico's best willen nemen, maar ik ben altijd eerder geneigd de 'zorgvuldige' kant te kiezen als ik iets afspreek met iemand.lanerios schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:51:
...
[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 16-04-2015 10:08 ]
Verwijderd
iBood is nu voor het grootste deel van de groep die ook de MediaMarkt heeft. Ik neem aan dat dat ook betekent dat controles beter worden om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen.
http://www.emerce.nl/nieu...t-neemt-meerderheid-ibood
Het duurt wel lang inmiddels voor enige reactie van iBood.
En vaak ook de retouren... al willen ze die eigenlijk niet... het lijkt altijd zo makkelijk en dat dropshippen...lanerios schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:51:
Telegraaf bericht er ook over: http://www.telegraaf.nl/d...door_iphone-lader___.html
Of is dit ook weer een andere?
Of is dit ook weer een andere?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Verwijderd
Uit diezelfde link:Kenzi schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:08:
[...]
Uit je eigen link " Hieruit blijkt dat het valse (Chinese) CE-logo of de certificatie ervan niet officieel bestaan. "
Dat hele China Export verhaal is een hoax ..en mensen trappen er nog steeds in ..
(ter info, origineel Apple spul is hier in China duurder dan in NL)
In dezelfde bron wordt dus aangehaald dat het wel voorkomt, en daarboven staat ook een plaatje waarin de verschillen tussen de logo's wordt uitgelicht. De crux zit hem in het woord 'officieel', waardoor de EU dus niets hiertegen kan doen tegen (bvb) China, doordat deze dit niet erkent of promoot. Fabrikanten kunnen wel naar eigen inzicht een logo/plaatje/pictogram printen op hun producten en/of diens verpakking, en dat doen ze dan klaarblijkelijk ook.Sommige fabrikanten gebruiken een zeer vergelijkbare markering om aan te geven dat het product in China is gemaakt; het staat dan ook voor China Export of China Electronics.
http://cemarking.net/chinese-export/Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:43:
[...]
Uit diezelfde link:
[...]
In dezelfde bron wordt dus aangehaald dat het wel voorkomt, en daarboven staat ook een plaatje waarin de verschillen tussen de logo's wordt uitgelicht. De crux zit hem in het woord 'officieel', waardoor de EU dus niets hiertegen kan doen tegen (bvb) China, doordat deze dit niet erkent of promoot. Fabrikanten kunnen wel naar eigen inzicht een logo/plaatje/pictogram printen op hun producten en/of diens verpakking, en dat doen ze dan klaarblijkelijk ook.
Er is echt geen China Export logo. Als die fabrikanten zich toch nergens aan van zouden trekken waarom zetten ze er dan niet gewoon een 'echt' nep CE logo op.
Alle fabrikanten die ik hier in China ken hebben nog nooit gehoord van dat China Export logo.
maar goed, dat is verder offtopic.
Dat CE zal dan wel
Maar de advertentie en prijzen laten verder niets aan duidelijkheid over.
Hier een schermprint van de bestelling, prijzen en duidelijke vermelding dat het om origine spullen gaat.
Alles was ook netjes verpakt per stuk, geen bulk.
Dit was echt imitatie. Het leek een leuke aanbieding tegen niet echt een prijs dat je dacht dit moet nep zijn.
Ik ga er nog steeds van uit dat ibood het ook niet wist, maar ok we gaan het merken het is lekker rustig in de mail
Maar de advertentie en prijzen laten verder niets aan duidelijkheid over.
Hier een schermprint van de bestelling, prijzen en duidelijke vermelding dat het om origine spullen gaat.
Alles was ook netjes verpakt per stuk, geen bulk.
Dit was echt imitatie. Het leek een leuke aanbieding tegen niet echt een prijs dat je dacht dit moet nep zijn.
Ik ga er nog steeds van uit dat ibood het ook niet wist, maar ok we gaan het merken het is lekker rustig in de mail

Kennelijk hebben de prioriteiten afgelopen weken ergens anders gelegen, namelijk in de afwikkeling van de overname. Met de hoge heren over de vloer kan je dit soort rumoer niet op de achtergrond hebben natuurlijk!Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:02:
iBood is nu voor het grootste deel van de groep die ook de MediaMarkt heeft. Ik neem aan dat dat ook betekent dat controles beter worden om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen.
Weer de klant de dupe, hoop dat onder Media-saturn het roer weer omgaat. Wel benieuwd naar het staartje van "replica" producten die verkocht zijn. En in hoeverre Media-saturn deze handelswijze afkeurt.
NRG
Verwijderd
Ik had iBood webcare destijds een link gestuurd naar dit topic, waarna gereageerd werd. Dat heb ik vandaag na mijn post weer gedaan.
Poeh.. Schrik hier wel weer van.
In het verleden heb ik veel besteld bi iBood. Afgelopen maanden vrijwel niets meer.
Als ik op het "praat mee" gedeelte de reacties lees van iBood moderators "Kris etc" blijken dat ook niet de meest klantvriendelijke reacties. Eerder geïrriteerd en gefrustreerd. Heel zwak! Kunst is in zulke situaties juist vriendelijk te zijn en meer te communiceren. Zeer zwak.
Ben blij dat ik dit nu weet; geen iBood meer voor mij. Betaal liever iets meer voor service.
Overigens, het overnemen van iBood door de MM is wel een mooi moment. Veel zal iBood niet meer kosten tov de hoogtijd dagen. En als ze zo doorgaan wordt het gewoon een dochter van Media Markt.
Btw: Media Markt eiste vorig jaar ook al bepaalde omzet cijfers van IBood. Zou me niets verbazen dat ze door meer aandeel te nemen meer kunnen afdwingen qua bedrijfsvoering.
In het verleden heb ik veel besteld bi iBood. Afgelopen maanden vrijwel niets meer.
Als ik op het "praat mee" gedeelte de reacties lees van iBood moderators "Kris etc" blijken dat ook niet de meest klantvriendelijke reacties. Eerder geïrriteerd en gefrustreerd. Heel zwak! Kunst is in zulke situaties juist vriendelijk te zijn en meer te communiceren. Zeer zwak.
Ben blij dat ik dit nu weet; geen iBood meer voor mij. Betaal liever iets meer voor service.
Overigens, het overnemen van iBood door de MM is wel een mooi moment. Veel zal iBood niet meer kosten tov de hoogtijd dagen. En als ze zo doorgaan wordt het gewoon een dochter van Media Markt.
Btw: Media Markt eiste vorig jaar ook al bepaalde omzet cijfers van IBood. Zou me niets verbazen dat ze door meer aandeel te nemen meer kunnen afdwingen qua bedrijfsvoering.
AMD Ryzen 5800x | Macbook Ai m4 | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra 2
Hoeft allemaal niet zo ingrijpend te zijn. Redcoon is ook alweer een tijdje van MM en die hanteren nog altijd erg concurrerende prijzen, ook t.o.v. MM zelf.SimD schreef op donderdag 16 april 2015 @ 23:25:
iBood adverteerde ook met originele sonicare tandenborstels, ook dit bleken replica's te zijn. En van extreem slechte kwaliteit. Er is goede replica en troep replica en de borstels die ze toestuurde waren van de laatste categorie. Bij gebruik had je een mond vol haartjes. iBood ook destijds benaderd en ik moest het op eigen kosten retourneren. Ze zouden in de toekomst beter en duidelijker communiceren dat het replica's waren. Door de drukte helaas nooit aan retourneren toegekomen. Jammer dat iBood nooit is aangepakt door een grote partij. De frequentie waarop replica producten "per ongeluk" worden verkocht ligt wel erg hoog, en iedere keer is er wel weer een nieuw excuus. Je kan hier niet meer spreken van incidentele gevallen.
De "originele" sonicare borstels:
De "originele" sonicare borstels:

[ Voor 14% gewijzigd door Fietsbel op 17-04-2015 00:18 ]
39
Verwijderd
Die reactie die ze hebben gegeven heb je in inhoudelijke natuurlijk geen drol aan. Beetje zo'n Dr. Phil reactie. Het klopt als een bus maar tevens bijzonder vanzelfsprekend.Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:17:
Ik had iBood webcare destijds een link gestuurd naar dit topic, waarna gereageerd werd. Dat heb ik vandaag na mijn post weer gedaan.
Dat is vreemd. Ik heb in het verleden om andere redenen ook contact opgenomen met iBood en kreeg toen netjes een pdf toegemailed voor retourneren zonder kosten. Ok, de laatste tijd zijn ze traag met leveren maar de service is nooit een probleem geweest.Fietsbel schreef op donderdag 16 april 2015 @ 23:45:
iBood adverteerde ook met originele sonicare tandenborstels, ook dit bleken replica's te zijn. En van extreem slechte kwaliteit. Er is goede replica en troep replica en de borstels die ze toestuurde waren van de laatste categorie. Bij gebruik had je een mond vol haartjes. iBood ook destijds benaderd en ik moest het op eigen kosten retourneren.
Vraag aan iBood.
Hebben jullie alle kopers van het fake-spul ingeseind of moeten mensen zelf reageren?
Hebben jullie alle kopers van het fake-spul ingeseind of moeten mensen zelf reageren?
Verwijderd
De service is de laatste tijd volledig afwezig, serviceverzoeken worden niet of extreem traag doorgevoerd. En als ze eens reageren dan is het met nietszeggende mailtjes waarin je verwezen wordt de door hun voorgestelde afhandeling te volgen. Ze verontschuldigen zich continue maar niet welgemeend over de vertragingen en late reacties.rud schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 00:34:
Dat is vreemd. Ik heb in het verleden om andere redenen ook contact opgenomen met iBood en kreeg toen netjes een pdf toegemailed voor retourneren zonder kosten. Ok, de laatste tijd zijn ze traag met leveren maar de service is nooit een probleem geweest.
Ibood heeft als enige voordeel een mogelijk leuk aanbod maar zodra er iets niet in orde is dan laten ze je als klant hard vallen. Vertragingstactieken, take it or leave it aanbod en je mag eeuwigheden wachten op het terugstorten van je geld.
Zo zal Ibood wel eerst willen dat je de illegaal verkochte goederen naar hun retouneert en pas als hun de spullen binnen hebben krijg je je geld terug. Zoiets deugd niet want ze hebben illegale spullen verkocht en er is dus geen eens sprake van een rechtsgeldige koopovereenkomst. Ibood, daar moet je geen zaken mee doen, onredelijk bedrijf dat enkel haar eigen belang voorop steld. Geef je geld liever uit bij een bedrijf die de klant wel centraal steld.
Ik vind iBood echt een waardeloze aanbieder geworden.
De website is een puinhoop, de aanbiedingen zijn matig, het geen dat je nog wel zou willen kopen blijkt nep te zijn, valse informatie, als je wat besteld wordt het niet op de afgesproken datum verzonden (eerder 2-4 weken later), geen communicatie.
Serieus, wat een bende maken die 48 mensen er van!
Neem eens gas terug op het aantal aanbiedingen, krijg eerst dat meer weer op orde.
Als het even kan zal ik iBood in ieder geval vermijden, wat een prutsers zeg... Media-Saturn, succes d'r mee. Tip, check 1daylfy, die krijgen het voor elkaar om je product te vroeg (3-4 dagen na bestellen) te leveren, als je een vraag stelt krijg je diezelfde dag antwoord zelfs als moeten ze de leverancier benaderen.
Per toeval wat info hoe 1DF te werk gaat: http://www.nationalevacat...p%28star%29+1Dayfly.com/0
De website is een puinhoop, de aanbiedingen zijn matig, het geen dat je nog wel zou willen kopen blijkt nep te zijn, valse informatie, als je wat besteld wordt het niet op de afgesproken datum verzonden (eerder 2-4 weken later), geen communicatie.
Serieus, wat een bende maken die 48 mensen er van!
Neem eens gas terug op het aantal aanbiedingen, krijg eerst dat meer weer op orde.
Als het even kan zal ik iBood in ieder geval vermijden, wat een prutsers zeg... Media-Saturn, succes d'r mee. Tip, check 1daylfy, die krijgen het voor elkaar om je product te vroeg (3-4 dagen na bestellen) te leveren, als je een vraag stelt krijg je diezelfde dag antwoord zelfs als moeten ze de leverancier benaderen.
Per toeval wat info hoe 1DF te werk gaat: http://www.nationalevacat...p%28star%29+1Dayfly.com/0
Het begint toch ook echt wel een webshop te worden die ten onder gaat aan zijn eigen succes. Nooit echt problemen mee gehad, maar het is toch meer en meer een webshop aan het worden die ik zal gaan mijden en ook afraden aan mensen om me heen.
Hier stond op 14 april dat ze het iig nog aan het utizoeken waren: https://twitter.com/StefVanRossem/status/587232717823221760
Hier stond op 14 april dat ze het iig nog aan het utizoeken waren: https://twitter.com/StefVanRossem/status/587232717823221760
Een tijd terug in een aanbieding bij de Etos ook fake Oral-B borsteltjes gekregen, dus het kan alle winkels gebeuren. Via de Airmiles werd ik achterhaald en ontving ik een mail met de vraag om ze terug te brengen. Idem met een fake/onveilige stekkerdoos van de Praxis. Sommige winkels doen dus echt moeite! Fake is soms ook erg moeilijk van echt te onderscheiden. Zie bijvoorbeeld de fake Samsung telefoons. Zelfs de doosjes lijken identiek.Fietsbel schreef op donderdag 16 april 2015 @ 23:45:
iBood adverteerde ook met originele sonicare tandenborstels, ook dit bleken replica's te zijn. En van extreem slechte kwaliteit. Er is goede replica en troep replica en de borstels die ze toestuurde waren van de laatste categorie. Bij gebruik had je een mond vol haartjes. iBood ook destijds benaderd en ik moest het op eigen kosten retourneren. Ze zouden in de toekomst beter en duidelijker communiceren dat het replica's waren. Door de drukte helaas nooit aan retourneren toegekomen. Jammer dat iBood nooit is aangepakt door een grote partij. De frequentie waarop replica producten "per ongeluk" worden verkocht ligt wel erg hoog, en iedere keer is er wel weer een nieuw excuus. Je kan hier niet meer spreken van incidentele gevallen.
Laatst ook bij een 1 dag aanbieder Duracell batterijen gekocht. Bij ontvangst hadden ze een rare look & feel. De shop ontkende dat ze fake waren, maar ik mocht ze retorneren en kreeg mijn geld terug. Toen kwam ik pas achter de enorme fake markt van scheermesjes, batterijen en tandenborstels. Ook kon mijn apotheek laatst iets niet leveren omdat ze een fake partij medicatie hadden ontvangen. Gelukkig doen zij aan inkeur en bleek uit de testen dat het niet deugde. Is het dan direct de shop die slecht is? Om iets te keuren moet je het stuk maken. Zover zijn we voor electronica nog niet.
[ Voor 5% gewijzigd door ucsdcom op 17-04-2015 15:54 ]
Nu je het zegt. Paar jaar geleden een zooi Wilkinson mesjes via iBood gekocht. Vond ze eigenlijk niet zo fijn scheren vergeleken met de Gilette mesjes die ik gewend was. Zal dat dan ook nep zijn?ucsdcom schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:52:
Toen kwam ik pas achter de enorme fake markt van scheermesjes, batterijen en tandenborstels.

Een fout kan eens gebeuren, en met een beetje pech ook wel meer dan eens. Het verschil tussen een "foute" en goede shop zit vooral in de manier waarop ze met zulke problemen omgaan wanneer die bekend worden.ucsdcom schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:52:
[...]
Een tijd terug in een aanbieding bij de Etos ook fake Oral-B borsteltjes gekregen, dus het kan alle winkels gebeuren. Via de Airmiles werd ik achterhaald en ontving ik een mail met de vraag om ze terug te brengen. Idem met een fake/onveilige stekkerdoos van de Praxis. Sommige winkels doen dus echt moeite! Fake is soms ook erg moeilijk van echt te onderscheiden. Zie bijvoorbeeld de fake Samsung telefoons. Zelfs de doosjes lijken identiek.
Laatst ook bij een 1 dag aanbieder Duracell batterijen gekocht. Bij ontvangst hadden ze een rare look & feel. De shop ontkende dat ze fake waren, maar ik mocht ze retorneren en kreeg mijn geld terug. Toen kwam ik pas achter de enorme fake markt van scheermesjes, batterijen en tandenborstels. Ook kon mijn apotheek laatst iets niet leveren omdat ze een fake partij medicatie hadden ontvangen. Gelukkig doen zij aan inkeur en bleek uit de testen dat het niet deugde. Is het dan direct de shop die slecht is? Om iets te keuren moet je het stuk maken. Zover zijn we voor electronica nog niet.
Wat mij verbaast is dat de meeste benadeelden vooral uit lijken te zijn op het terugkrijgen van hun geld (en de al dan gemaakte verzendkosten) in plaats van te focussen op het misdrijf / economisch delict waar hier sprake van is. Ik ben zelf geen benadeelde, maar ik zou in ieder geval aangifte doen, en er melding van maken bij de merkrechthebbende.
Of iBood dan ter goeder trouw is geweest of niet, mag een rechter zich over buigen, maar uiteindelijk moet je dan toch uitkomen bij de mensen die nepspullen importeren, en die moeten IMHO hard aangepakt worden.
Ik heb het al eerder geroepen, maar er is hier wel wat meer aan de hand dan een per ongeluk verkeerd geleverd product.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Verwijderd
Dat mensen zich zorgen maken over hun geld wel terug komt is natuurlijk ook mede te danken aan de reputatie die Ibood heeft opgebouwd. Dat terzijde heb je echter een heel goed punt, Ibood heeft mogelijk 1 of meerdere economische delicten begaan door goederen te importeren en te verkopen die mogelijk vervalsingen zijn. Daarnaast hoort een adapter niet te smelten en hebben ze mogelijk ook nog eens goederen geimporteerd en verkocht die niet aan de wettelijke producteisen voldoen. Beiden zijn illegaal. Ik zou zelf wel aangifte hebben gedaan als het mij was overkomen, alleen al uit interesse om te zien hoe de toezichthouder dit ging afhandelen.u_nix_we_all schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:13:
Een fout kan eens gebeuren, en met een beetje pech ook wel meer dan eens. Het verschil tussen een "foute" en goede shop zit vooral in de manier waarop ze met zulke problemen omgaan wanneer die bekend worden.
Wat mij verbaast is dat de meeste benadeelden vooral uit lijken te zijn op het terugkrijgen van hun geld (en de al dan gemaakte verzendkosten) in plaats van te focussen op het misdrijf / economisch delict waar hier sprake van is. Ik ben zelf geen benadeelde, maar ik zou in ieder geval aangifte doen, en er melding van maken bij de merkrechthebbende.
Of iBood dan ter goeder trouw is geweest of niet, mag een rechter zich over buigen, maar uiteindelijk moet je dan toch uitkomen bij de mensen die nepspullen importeren, en die moeten IMHO hard aangepakt worden.
Ik heb het al eerder geroepen, maar er is hier wel wat meer aan de hand dan een per ongeluk verkeerd geleverd product.
Mail van iBood over afhandeling gehad:
Beste iBOOD'er,
Naar aanleiding van de e-mail van 10 april j.l. over uw Apple accessoire(s) nemen wij nogmaals contact met u op.
Helaas is het ons duidelijk geworden dat sommige Apple accessoires mogelijk niet origineel zijn. iBOOD zal nooit willens en wetens niet-authentieke producten in de markt brengen. Indien blijkt dat er accessoires niet authentiek zijn, is het noodzakelijk om de verkeerd ontvangen accessoires retour te ontvangen.
Op het moment dat uw pakket bij het distributiecentrum is afgeleverd ontvangt u binnen 10 werkdagen het volledige aankoopbedrag terug. Wij willen u vragen dit vóór 1 mei te doen, na deze periode zullen wij aan klanten die hun accessoires geretourneerd hebben een coupon van € 10,- geven voor het ongemak.
Voor een juiste afhandeling van de creditering vragen wij u een serviceverzoek in te dienen in uw Mijn iBOOD. Wij hebben dan de mogelijkheid om over te gaan tot het terugstorten van het aankoopbedrag op het door u opgegeven IBAN nummer. Daarnaast verzoeken wij u uw factuur in het pakket bij te sluiten voor een juiste afhandeling bij het distributiecentrum.
Wij vertrouwen erop u naar volledigheid te hebben geïnformeerd, heeft u verdere vragen omtrent deze oplossing dan kunt deze stellen via uw Mijn iBOOD op de website.
Namens het hele iBOOD team wensen wij u een mooi weekend toe.
Met vriendelijke groet,
iBOOD Customer Service
Onduidelijk stukje in de 3e alinea! Waarschijnlijk krijg je je geld terug en een coupon van € 10,-
Dat zou wel netjes zijn. Mits je geen kosten hoeft te maken voor retour zenden.
Het onduidelijke zat voor mij in de schrijfwijze, komt er nog een:
My wife said: "Please go to the store and buy a carton of milk and if they have eggs, get six." I came back with 6 cartons of milk. She said, "why in the hell did you buy six cartons of milk?" They had eggs.
Dat zou wel netjes zijn. Mits je geen kosten hoeft te maken voor retour zenden.
Het onduidelijke zat voor mij in de schrijfwijze, komt er nog een:
My wife said: "Please go to the store and buy a carton of milk and if they have eggs, get six." I came back with 6 cartons of milk. She said, "why in the hell did you buy six cartons of milk?" They had eggs.
NRG
Ik zit hier anders in, moet ik aangifte gaan doenu_nix_we_all schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:13:
[...]
...
..
Bij wie? Politie ziet je aankomen, mompelt iets over burgerrecht en stuurt je weg. Echt niet dat ze hem opnemen.
Bij de belastingdienst? Douane? Heel veel moeite om uiteindelijk ergens in een excelsheet te verdwijnen, nou ik dus niet. Ik kan mijn tijd wel beter gebruiken dan een paar uur in een aangifte te stoppen die toch nergens toe leid.
Wanneer de Douane zijn werk goed gedaan had was die zending niet eens in Nederland aangekomen.
Aangeven bij Apple
Gezien de winsten mag het daar wel eens wat verbeterd worden.
Kortom ik ga niet gelijk negatief erin zitten met het gevoel dat iBood mij belazerd, ze willen de spullen terug en ik krijg mijn geld terug. Oki foutje kan gemaakt worden en wanneer het zo opgelost wordt is het voor mij klaar.
Ik hoop wel dat de zending vernietigd wordt, dat weet ik niet. Ik weet ook wel dat iBood gewoon handel drijft en geen heilig bedrijf is, maar ik ga er niet zomaar vanuit dat ze bewust de boel belazeren.
Ik hoop dat ze er van leren en hun controles beter worden in de toekomst, dit zal ze sowieso geld gaan kosten dus er is hoop
En er zit netjes een antwoordnummer bij dus ik kan kosteloos terugsturen, wanneer ik nu binnen 10 dagen mijn geld terug heb ben ik er weer klaar mee
@CH 033:
We gaan het merken, terugsturen is gebeurd naar antwoordnummer, ik ga er vanuit dat ik mijn geld dan terug krijg en een bon.
Ik laat het weten.
Bon voor Ibood kopen?
[ Voor 4% gewijzigd door frank_b op 17-04-2015 21:21 . Reden: antwoord CH 033 ]
Beste iBOOD’er,
Naar aanleiding van de e-mail van 10 april j.l. over uw Apple accessoire(s) nemen wij nogmaals contact met u op.
Helaas is het ons duidelijk geworden dat sommige Apple accessoires mogelijk niet origineel zijn. iBOOD zal nooit willens en wetens niet-authentieke producten in de markt brengen. Indien blijkt dat er accessoires niet authentiek zijn, is het noodzakelijk om de verkeerd ontvangen accessoires retour te ontvangen.
Op het moment dat uw pakket bij het distributiecentrum is afgeleverd ontvangt u binnen 10 werkdagen het volledige aankoopbedrag terug. Wij willen u vragen dit vóór 1 mei te doen, na deze periode zullen wij aan klanten die hun accessoires geretourneerd hebben een coupon van € 10,- geven voor het ongemak.
Voor een juiste afhandeling van de creditering vragen wij u een serviceverzoek in te dienen in uw Mijn iBOOD. Wij hebben dan de mogelijkheid om over te gaan tot het terugstorten van het aankoopbedrag op het door u opgegeven IBAN nummer. Daarnaast verzoeken wij u uw factuur in het pakket bij te sluiten voor een juiste afhandeling bij het distributiecentrum.
Wij vertrouwen erop u naar volledigheid te hebben geïnformeerd, heeft u verdere vragen omtrent deze oplossing dan kunt deze stellen via uw Mijn iBOOD op de website.
Namens het hele iBOOD team wensen wij u een mooi weekend toe.
Met vriendelijke groet,
iBOOD
Ik dacht dat de consument de keuze had voor geld terug of het correcte product toch te krijgen. Niet de winkelier?
Nee, je hebt recht op je geld terug. Dan is het voor de wet afgedaan. De koop is dan namelijk ontbonden.br men schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:17:
Ik dacht dat de consument de keuze had voor geld terug of het correcte product toch te krijgen. Niet de winkelier?
Dat zijn van die prachtige kreten en aannames van huisjuristen.
"Je hebt recht op het product dat je dacht te bestellen" enz enz.
Ibood handelt zoals het hoort, gooit daar zelfs nog een schepje bovenop door je een cadeaubon van € 10 (per bestelling of product, dat is nog een raadsel) te geven. Daarmee is de kous af.
Ibood handelt zoals het hoort, gooit daar zelfs nog een schepje bovenop door je een cadeaubon van € 10 (per bestelling of product, dat is nog een raadsel) te geven. Daarmee is de kous af.
De keuze ligt nog altijd bij de consument, niet bij de verkoper. Die moet een conform product leveren. Hij mag niet zomaar eenzijdig beslissen om het geld te retourneren.IdieEasy schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:51:
[...]
Nee, je hebt recht op je geld terug. Dan is het voor de wet afgedaan. De koop is dan namelijk ontbonden.
Daarbij
Dat klinkt nou ook niet echt klantvriendelijk en mag ook niet eens volgens mij. Maar goed, daar zal iBood zich ook weinig van aan trekken.Wij willen u vragen dit vóór 1 mei te doen, na deze periode zullen wij aan klanten die hun accessoires geretourneerd hebben een coupon van € 10,- geven voor het ongemak.
Nee, dat zijn 'kreten' uit het wetboek. iBood handeld helemaal niet zoals het hoort.CeesKees schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:53:
Hoe het hoort is dat iBood de orginele artikelen levert en geen namaak.
En vervolgens de klant de keuze biedt om te ruilen voor originele of geld retour.
Niet eenzijdig de keuze maken voor geld retour (want die optie kost iBood minder geld)
Tevens lees ik het anders, als je voor 1 mei retour stuurt krijg je je geld terug, doe je het na 1 mei, dan wordt je afgescheept met een 10 euro kado bon.
Dus het is niet en geld retour en 10 euro.
[ Voor 44% gewijzigd door Kenzi op 20-04-2015 10:27 ]
Ik heb een half jaar geleden Gilette scheermessen besteld via iBood.Exirion schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:58:
[...]
Nu je het zegt. Paar jaar geleden een zooi Wilkinson mesjes via iBood gekocht. Vond ze eigenlijk niet zo fijn scheren vergeleken met de Gilette mesjes die ik gewend was. Zal dat dan ook nep zijn?
Ook deze lijken nep te zijn. Na 1 enkele scheerbeurt zijn de mesjes al behoorlijk bot, en sommige zijn de eerste keer al waardeloos.
Ik heb alleen nooit de moeite genomen om contact op de nemen met iBood.
Oh, zijn ze begonnen met een terugroepactie voor alle neppe zooi ?CeesKees schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:53:
Ibood handelt zoals het hoort,
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Verwijderd
IdieEasy schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:51:
[...]
Nee, je hebt recht op je geld terug. Dan is het voor de wet afgedaan. De koop is dan namelijk ontbonden.
Verwijderd in "Ibood: Namaak product geleverd"CeesKees schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:53:
Rechtstreekse quotes uit het wetboek. Als je niet weet waar je het over hebt, ga dan al helemaal niet lopen blaten over de informatie die anderen met bronnen inbrengen, en anderen je misinformatie opdringen.
In principe heb je recht op een conform product, en dat kan je ook nog steeds vragen. Dat wil echter niet zeggen dat het aanbod wat er ligt niet redelijk is. In mijn ogen is geld terug (incl. verzendkosten) en een compensatie een prima oplossing. De winkel heeft er geen voordeel van, de klant had misschien liever originele spullen, maar heeft nu ook een voordeeltje.
Wil je toch de originele artikelen, dan staat het vrij dat bij iBood te vragen. Als ze nee zeggen, zal je er echter wel een hoop energie moeten steken. Met uiteindelijk de vraag of een rechter de wijze van ontbinding kijkend naar de specifieke situatie onredelijk vindt. Er zijn te veel factoren die we niet kunnen beoordelen om dat te beantwoorden - is het aannemelijk of te bewijzen dat iBood bewust namaak inkocht? Zijn alle mogelijk gedupeerden actief aangeschreven? Het algemene beeld van oplossingsgerichtheid in deze zaak?
Dus in basis heb je recht op dat conforme product, iBood kiest hier voor een ander aanbod met compensatie. Wie dat niet wil zal naar de rechter moeten voor een beslissing. Die discussie is daarmee niet zo relevant meer omdat met zekerheid de positie met dit aanbod van een oplossing veranderd is.
Hier hetzelfde! Had al mijn twijfels toen ik het pakket open deedjoeyschrama schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:21:
[...]
Ik heb een half jaar geleden Gilette scheermessen besteld via iBood.
Ook deze lijken nep te zijn. Na 1 enkele scheerbeurt zijn de mesjes al behoorlijk bot, en sommige zijn de eerste keer al waardeloos.
Hoe kan ik zien of de via iBoot gekochte Dirt Devil, die gisteren in rook opging een echte was?
Het is in principe natuurlijk niet aan iBood om te kiezen, ze kunnen er wel voor kiezen om de keuze die de klant maakt niet te honoreren, maar dan moeten ze wel kunnen onderbouwen dat die keuze van de klant onredelijk is natuurlijk. Omdat iBood de buit al binnen heeft staan ze wat dat betreft wel sterk natuurlijk, want ze hoeven niets te doen om die alsnog binnen te halen. Onder andere daarom is vooraf betalen ook zo onverstandig. Ik zie op zich niet direct een reden waarom iBood geen conform product zou moeten leveren.Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:29:
...
Dus in basis heb je recht op dat conforme product, iBood kiest hier voor een ander aanbod
...
Van compensatie is niet echt sprake zou ik zeggen, meer van een lokkertje of kalmeringspilletje.met compensatie.
De valse producten zijn in bepaalde categorieen wel erg prevalent als je bijvoorbeeld deze steekproef door heise mag geloven.Huigie schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:46:
Hoe kan ik zien of de via iBoot gekochte Dirt Devil, die gisteren in rook opging een echte was?![]()
[ Voor 19% gewijzigd door begintmeta op 20-04-2015 15:50 ]
Hmm.. nou, lekker. Ik bestel er nu echt niks meermustisen schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:35:
Hier hetzelfde! Had al mijn twijfels toen ik het pakket open deedOok ik heb uiteindelijk geen contact opgenomen.
quote Floppus: Zijn alle mogelijk gedupeerden actief aangeschreven?
Dit vind ik op dit moment een nog best belangrijke vraag! iBOOD had deze vraag overbodig kunnen maken door hier g v d ook eens hun conclusies en geboden oplossing te kunnen posten. Dan pas kan je die naam iBOOD Webcare waarmaken, nu is het een wassen neus!
Dit vind ik op dit moment een nog best belangrijke vraag! iBOOD had deze vraag overbodig kunnen maken door hier g v d ook eens hun conclusies en geboden oplossing te kunnen posten. Dan pas kan je die naam iBOOD Webcare waarmaken, nu is het een wassen neus!
[ Voor 3% gewijzigd door GerardVanAfoort op 20-04-2015 15:54 ]
NRG
Welke compensatie wordt er gegeven dan?Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:29:
[...]
[...]
In principe heb je recht op een conform product, en dat kan je ook nog steeds vragen. Dat wil echter niet zeggen dat het aanbod wat er ligt niet redelijk is. In mijn ogen is geld terug (incl. verzendkosten) en een compensatie een prima oplossing. De winkel heeft er geen voordeel van, de klant had misschien liever originele spullen, maar heeft nu ook een voordeeltje.
[ Voor 6% gewijzigd door pacificocean op 20-04-2015 15:59 ]
Verwijderd
Zoals ik het lees, krijg je *naast* je geld terug, ook een coupon voor 10 euro voor het ongemak.
Zo lees ik het ook, maar ik zou dat niet direct compensatie noemen.
Als het interne duiveltje de pijp aan Maarten heeft gegeven, openmaken en onderdelen gaan vergelijken met diy tutorials op het web. Tenzij je garantie wil claimen.Huigie schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:46:
Hoe kan ik zien of de via iBoot gekochte Dirt Devil, die gisteren in rook opging een echte was?![]()
NRG
Eigenlijk snap ik iBood niet.
Ze maken een fout, melden zich netjes hier op het forum.
Laten vervolgens nier niets meer van zich horen én houden zich, nog steeds niet! - aan de wet.
Bij verkeerde levering heeft de klant de keuze: nakoming of ontbinding.
iBood heeft de klanten de keuze ontzegd.
Dat er dan een doekje voor het bloeden komt, waar iBood zelf het meeste van profiteert (ik zie nl. zelden aanbiedingen + verzendkosten < € 10), is een lachertje.
Zouden ze € 10 extra overmaken zodat je wél een origineel kon kopen, ja, dan hadden ze het goed afgehandeld. Nu niet.
Nu proberen ze over de rug van de gedupeerde klanten nog een keer winst te halen.
Ze maken een fout, melden zich netjes hier op het forum.
Laten vervolgens nier niets meer van zich horen én houden zich, nog steeds niet! - aan de wet.
Bij verkeerde levering heeft de klant de keuze: nakoming of ontbinding.
iBood heeft de klanten de keuze ontzegd.
Dat er dan een doekje voor het bloeden komt, waar iBood zelf het meeste van profiteert (ik zie nl. zelden aanbiedingen + verzendkosten < € 10), is een lachertje.
Zouden ze € 10 extra overmaken zodat je wél een origineel kon kopen, ja, dan hadden ze het goed afgehandeld. Nu niet.
Nu proberen ze over de rug van de gedupeerde klanten nog een keer winst te halen.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Praat me er niet van, ik heb mijn gezicht goed opgehaald met die rotdingen!joeyschrama schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:21:
[...]
Ik heb een half jaar geleden Gilette scheermessen besteld via iBood.
Let op:
Blijf a.u.b. ontopic. Dit is geen iBood klaagmuur. Ervaringen met iBood horen in de Shopreview: http://tweakers.net/shopreview/7861/ibood/shopreviews/
Blijf a.u.b. ontopic. Dit is geen iBood klaagmuur. Ervaringen met iBood horen in de Shopreview: http://tweakers.net/shopreview/7861/ibood/shopreviews/