Na contact met moderator gambieter heb ik goedkeuring gekregen om orde op zaken te stellen in deze topic. Het is namelijk tijd om eens structuur te brengen in dit alles en om eens te kijken of we met zijn allen kunnen verenigen tot iets, dat we tegen over Otto kunnen zetten om de leveringen af te dwingen.
Eerst even een inleiding: Otto heeft vanaf 15-11-2014 eind middag begin avond tot 17-11-2014 eind middag de 42” Led LCD van het merk en type nummer ‘Panasonic TX-L42B6ES Zilver’ te koop gehad, die afgeprijsd was van €599,- voor €149,99 wat een korting is van 75%. Deze tv was via de volgende twee links te koop hier en hier
De doel van deze nieuwe TS is het volgende:
Hou deze topic zinvol en schoon, berichten van “ik ook” en andere nutteloze herhalingen bevorderd deze zaak niet.
Eerst even een inleiding: Otto heeft vanaf 15-11-2014 eind middag begin avond tot 17-11-2014 eind middag de 42” Led LCD van het merk en type nummer ‘Panasonic TX-L42B6ES Zilver’ te koop gehad, die afgeprijsd was van €599,- voor €149,99 wat een korting is van 75%. Deze tv was via de volgende twee links te koop hier en hier
De doel van deze nieuwe TS is het volgende:
- Gegevens verzamen. Dus naam, adres, klant nummer, datum bestelling, dat soort dingen. Onderaan staat een lijstje dat je kan invullen en waar je het naar toe kan sturen.
- Verzamelen van voor en tegen argumenten waarom Otto zou moeten leveren. LET WEL OP, maak er geen welles nietes spelletje van. Het herhalen van argumenten is zinloos dus zorg dat het werkelijk wat toevoegt.
*knip*
- Maandag 17-11-2014 uiterlijk dinsdag 18-11-2014 had Otto kenbaar moeten maken dat ze niet konden leveren als het om een prijsfout zou gaan.
- Gezien punt 1 is de vraag: is het een prijsfout? Ik zeg van niet: de site was overal consistent, de prijs van 149,99 was overal het zelfde inclusief vergelijkingsites als kieskeurig.nl. Daar bij waren genoeg banners en foto’s waar 75% te zien waren die overeenkwamen met de normale prijs. Het is naar mij idee niet van belang dat de percentage autogegenereerd zou zijn, dit omdat je anders alle prijzen in twijfel kan gaan trekken. Verder is dit ontkracht door dat er mensen geleverd hebben gekregen voor de prijs van 149,99.
- Otto is zeer onduidelijk met zijn communicatie, medewerkers van de klantenservice geven allemaal een zeer wisselend antwoord of zelfs geen enkele communicatie. Opsomming: Er word geleverd, prijsfout, geen vergelijkbaar product, geannuleerd, levering over 2 weken, geen bericht.
- Veel mensen hebben mail ontvangen dat het product niet meer leverbaar zou zijn en er geen ander vergelijkbare producten verkrijgbaar zou zijn. Als het om een op = op artikel zou gaan dan schrijft de wet voor dat dit kenbaar gemaakt moet worden bij het geadverteerde artikel. Zo niet dan mag Otto niet verwachten van de consument, dat die er vanuit moet gaan dat het om een beperkte voorraad gaat. Het argument er is geen vergelijkbaar geprijsd product dat is natuurlijk niet waar. Voor 600 euro de door hun aangegeven normale prijs zijn er genoeg TV’s te koop. Dat zij een hoge normale prijs opgeven kunnen wij als consument niks aan doen en niet van belang.
Neem dit lijstje even over en vul de gegeven aan. Het servicenummer is te vinden als je inlog bij Otto bij ‘Mijn OTTO’ en dan ‘Mijn gegevens’. Ik zal zorgvuldig met de gegevens omgaan en alleen delen met Otto tegoeden van deze zaak.Voor en achternaam:
Straatnaam en huisnummer:
Plaats en Postcode:
Email adres:
Servicenummer(klantnummer):
Aantal besteld:
Datum besteld:
Hou deze topic zinvol en schoon, berichten van “ik ook” en andere nutteloze herhalingen bevorderd deze zaak niet.
[ Voor 109% gewijzigd door gambieter op 11-02-2015 00:49 ]