The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dat helpen kan prima door de zoveelste prijsfout-topic vanaf nu redelijk snel op slot te gooien met een verwijzing naar eerdere zaken zoals Bol laptop, Nokia Lumia 820, Otto netbook, etc. Men kan daar genoeg tips uithalen wat je rechten en plichten zijn. En als "benadeelden" een posse willen vormen, kunnen ze lekker via irc of mail verder discussiëren en elkaar updaten. Tweakers moet dit niet willen faciliteren, maar dat is mijn bescheiden mening.Anoniem: 22659 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:55:
Er zit een verschil tussen het helpen van gebruikers die oprecht benadeeld worden en het faciliteren van de organisatie van mensen die als bovenop iedere foute prijs springen om de gekochte producten in V&A te zetten voordat het geleverd is. Als ik het recente Otto topic lees dan zie ik het overgrote merendeel een gouden kans misbruiken waarbij er direct sprake is van het verzamelen van bewijsmateriaal om levering af te kunnen dwingen. Ik vraag me af of we die laatste groep mensen een platform moeten bieden.
Zelfs het opvolgende topic is rustig gebleven: Muizenshop Opruiming
Nu scheelt het ook wel dat die actie al redelijk snel door de shop offline werd gehaald en ze de annuleringen (en geld terugstorten) goed hebben aangepakt. Maar het op slot gooien van dat eerste topic heeft denk ik deels wel de gebruikelijke hetze voorkomen.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Wat stoort jouw er precies aan dan? Je wordt toch niet gedwongen om die topics in te gaan? Als het uit de hand loopt ben ik het met je eens dat er orde moet zijn, maar om bij elke fout een linkje naar de Bol laptop topic te zetten en topic op slot te gooien is onzin. Je moet immers afwachten hoe een bepaald probleem zich ontwikkeld.ago schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:37:
[...]
Dat helpen kan prima door de zoveelste prijsfout-topic vanaf nu redelijk snel op slot te gooien met een verwijzing naar eerdere zaken zoals Bol laptop, Nokia Lumia 820, Otto netbook, etc. Men kan daar genoeg tips uithalen wat je rechten en plichten zijn. En als "benadeelden" een posse willen vormen, kunnen ze lekker via irc of mail verder discussiëren en elkaar updaten. Tweakers moet dit niet willen faciliteren, maar dat is mijn bescheiden mening.
Echt veel misgunners de laatste tijd op tweakers..
We hebben het hier specifiek over foutieve prijzen. De reputatie van Tweakers wordt aangetast om dit soort mensen een platform te geven waar ze nieuwe foute prijzen kunnen vinden, kunnen boe-roepen en een posse kunnen vormen om levering af (proberen te) te dwingen.HollovVpo1nt schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:44:
[...]
Wat stoort jouw er precies aan dan? Je wordt toch niet gedwongen om die topics in te gaan? Als het uit de hand loopt ben ik het met je eens dat er orde moet zijn, maar om bij elke fout een linkje naar de Bol laptop topic te zetten en topic op slot te gooien is onzin. Je moet immers afwachten hoe een bepaald probleem zich ontwikkeld.
Deze hele discussie gaat over wat Tweakers hier tegen wil doen, want met name het boe-roepen en posse vormen is voor hun een probleem. De Tweaker waar jij op reageert doet gewoon mee aan deze discussie, en ik ben het met hem eens dat dit soort dingen als ze uit de hand lopen z.s.m. op slot zouden moeten gaan. Hij zegt ook nergens dat het hem "stoort", enkel dat hij vindt dat Tweakers hier geen podium voor moet bieden.
Dat heeft niets met misgunnen te maken.
[ Voor 4% gewijzigd door LiquidT_NL op 08-02-2013 12:50 ]
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Oh maar dan ben ik het volledig met je eens. Alleen vind ik wel dat er ergens een grens moet worden getrokken. In het Otto HP netbook topic werd het heel snel duidelijk dat het om een fout ging en veel mensen hebben zich daarna geklemd aan een telefoontje naar de klantenservice, die ze als heil zagen voor het behalen van hun gelijk. Maar andere topics zoals het Lumia 820 topic vind ik redelijk goed geregeld. De fout stond geruime tijd online en is door de klantenservice bevestigd als juist, ik vind dat tweakers daar een platform voor mag krijgen om de voortgang te bespreken, zoals het nu het geval is.LiquidT_NL schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:49:
[...]
We hebben het hier specifiek over foutieve prijzen. De reputatie van Tweakers wordt aangetast om dit soort mensen een platform te geven waar ze nieuwe foute prijzen kunnen vinden, kunnen boe-roepen en een posse kunnen vormen om levering af (proberen te) te dwingen.
Deze hele discussie gaat over wat Tweakers hier tegen wil doen, want met name het boe-roepen en posse vormen is voor hun een probleem. De Tweaker waar jij op reageert doet gewoon mee aan deze discussie, en ik ben het met hem eens dat dit soort dingen als ze uit de hand lopen z.s.m. op slot zouden moeten gaan. Hij zegt ook nergens dat het hem "stoort", enkel dat hij vindt dat Tweakers hier geen podium voor moet bieden.
Dat heeft niets met misgunnen te maken.
Maar ik ben het roerend met je eens dat overduidelijke fouten, na bevestiging van de fout, relatief snel op slot mag als blijkt dat mensen geen poot hebben om op te staan. Dat doet mensen inderdaad als gierige hyena's overkomen. We moeten er alleen zorgvuldig mee om gaan, anders krijgen we het "boy who cried wolf" verhaal.
Maar mijn excuses aan ago, ik begreep hem verkeerd.
Dan zijn we het helemaal met elkaar eensHollovVpo1nt schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:59:
[...]
Oh maar dan ben ik het volledig met je eens. Alleen vind ik wel dat er ergens een grens moet worden getrokken. In het Otto HP netbook topic werd het heel snel duidelijk dat het om een fout ging en veel mensen hebben zich daarna geklemd aan een telefoontje naar de klantenservice, die ze als heil zagen voor het behalen van hun gelijk. Maar andere topics zoals het Lumia 820 topic vind ik redelijk goed geregeld. De fout stond geruime tijd online en is door de klantenservice bevestigd als juist, ik vind dat tweakers daar een platform voor mag krijgen om de voortgang te bespreken, zoals het nu het geval is.
Maar ik ben het roerend met je eens dat overduidelijke fouten, na bevestiging van de fout, relatief snel op slot mag als blijkt dat mensen geen poot hebben om op te staan. Dat doet mensen inderdaad als gierige hyena's overkomen. We moeten er alleen zorgvuldig mee om gaan, anders krijgen we het "boy who cried wolf" verhaal.
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Heb zelf ook een Otto netbook besteld, ik misgun niemand iets. Ja oké, wel de agressievelingen die een bedrijf met pek en veren willen besmeuren en de opportunisten die niet bestellen omdat ze iets nodig hebben, maar om er 50 euro winst op Marktplaats mee te maken.HollovVpo1nt schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:44:
Wat stoort jouw er precies aan dan? Je wordt toch niet gedwongen om die topics in te gaan? Als het uit de hand loopt ben ik het met je eens dat er orde moet zijn, maar om bij elke fout een linkje naar de Bol laptop topic te zetten en topic op slot te gooien is onzin. Je moet immers afwachten hoe een bepaald probleem zich ontwikkeld.
De Lumia 820 heb ik bewust laten schieten, dat was overduidelijk een prijsfout. En dat degenen met een 2 jaars contract of een hogere bundel wel geleverd krijgen vind ik mooi. Had de rest maar niet zo inhalig moeten doen.
Otto netbook was erg scherp, dat geef ik toe. Maar na de Lumia 800 voor 169 (minus 85 euro cashback voor een oude Nokia) en de Asus TF300T 32GB incl dock voor 350 euro had een dergelijke aanbieding me niet verbaasd. Bleek een fout, nou jammer dan.
Dat bedoel ik dus met een grens. Ik dacht in eerste instantie ook dat de prijs van de Lumia 820 een overduidelijke fout was. Dan lees je verder en lees je dat de aanbieding al een tijdje online staat en besluit je er ook maar een te bestellen. Dan lees je dat de prijs telefonisch wordt bevestigd, daarna lees je dat de prijs schriftelijk wordt bevestigd. Sorry hoor, maar dan houd ik vast.ago schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:05:
[...]
Heb zelf ook een Otto netbook besteld, ik misgun niemand iets. Ja oké, wel de agressievelingen die een bedrijf met pek en veren willen besmeuren en de opportunisten die niet bestellen omdat ze iets nodig hebben, maar om er 50 euro winst op Marktplaats mee te maken.
De Lumia 820 heb ik bewust laten schieten, dat was overduidelijk een prijsfout. En dat degenen met een 2 jaars contract of een hogere bundel wel geleverd krijgen vind ik mooi. Had de rest maar niet zo inhalig moeten doen.
Otto netbook was erg scherp, dat geef ik toe. Maar na de Lumia 800 voor 169 (minus 85 euro cashback voor een oude Nokia) en de Asus TF300T 32GB incl dock voor 350 euro had een dergelijke aanbieding me niet verbaasd. Bleek een fout, nou jammer dan.
Overigens denk ik dat er in de Lumia 820 case wel meer meespeelde hoor. Ik denk dat het aantal klachten en mensen die gelijk willen hebben gehalveerd zou zijn als de klantenservice van Vodafone niet zo hatelijk te werk ging.
[ Voor 36% gewijzigd door HollovVpo1nt op 08-02-2013 13:19 ]
Nou Otto spant de kroon hoor. Die hebben geen reclame voor zichzelf gemaakt hahaHollovVpo1nt schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:17:
[...]
Dat bedoel ik dus met een grens. Ik dacht in eerste instantie ook dat de prijs van de Lumia 820 een overduidelijke fout was. Dan lees je verder en lees je dat de aanbieding al een tijdje online staat en besluit je er ook maar een te bestellen. Dan lees je dat de prijs telefonisch wordt bevestigd, daarna lees je dat de prijs schriftelijk wordt bevestigd. Sorry hoor, maar dan houd ik vast.
Overigens denk ik dat er in de Lumia 820 case wel meer meespeelde hoor. Ik denk dat het aantal klachten en mensen die gelijk willen hebben gehalveerd zou zijn als de klantenservice van Vodafone niet zo hatelijk te werk ging.
Anoniem: 493811
Je maakt het je zelf ook wel erg moeilijk.
Mensen bestellen spullen en willen er over praten. Als het veel mensen zijn dan mag, en wordt er een nieuw topic over geopend, dat gaat goed.
Maar als het maar een stuk of 15 mensen zijn, en iemand maakt een nieuw topic aan dan sluit je dat topic omdat het te weinig actief is, maar als ze hier praten geef je een waarschuwing omdat het off-topic is

Wees eens duidelijk en kom met een andere oplossing in plaats van heel de tijd waarschuwing uitdelen en berichten verwijderen. Alleen jij schijnt er last van te hebben en er blijkt vol op behoefte aan te zijn.
Mocht dit in het verkeerde topic staan, verplaats het dan maar naar het feedback gedeelte.
Edit Mig29: verplaatst vanuit Het algemene kortingen en aanbiedingen topic - deel 2
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 16-02-2013 13:44 ]
hier helemaal mee eens, hier mag niks worden gezegd, en een eigen topic word weer gesloten..Anoniem: 493811 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 13:37:
[...]
Mensen bestellen spullen en willen er over praten. Als het veel mensen zijn dan mag, en wordt er een nieuw topic over geopend, dat gaat goed.
Maar als het maar een stuk of 15 mensen zijn, en iemand maakt een nieuw topic aan dan sluit je dat topic omdat het te weinig actief is, maar als ze hier praten geef je een waarschuwing omdat het off-topic is![]()
Wees eens duidelijk en kom met een andere oplossing in plaats van heel de tijd waarschuwing uitdelen en berichten verwijderen. Alleen jij schijnt er last van te hebben en er blijkt vol op behoefte aan te zijn.
Mocht dit in het verkeerde topic staan, verplaats het dan maar naar het feedback gedeelte.
Edit Mig29: verplaatst vanuit Het algemene kortingen en aanbiedingen topic - deel 2
en dan maar zeiken tegen ons dat wij ons niet aan regeltjes houden..

( al zal dit bericht ook wel weer worden verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Downstar2 op 16-02-2013 13:51 ]
Anoniem: 22659
We verwijderen berichten niet als we het niet eens zijn met de inhoud, maar wanneer de regeltjes overtreden worden.Downstar2 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 13:45:
( al zal dit bericht ook wel weer worden verwijderd)
362 TRs dus op 30 januari. We zijn nu 17 dagen verder en de teller staat op 455. Dit topic levert gemiddeld 5.5 TRs per dag op. Om zaken even in perspectief te plaatsen: slechts ca 1 in de 10 topics heeft TRs en veelal betreft dat dan minder dan 5 TRs in totaal. Alleen lang lopende topics hebben meer TRs, maar dan praat je vaak alsnog over <50 TRs (maximaal). Een topic als Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 heeft nb 1 TR.Orion84 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:41:
Op slot, na 362 topicreports en zojuist weer een lading reacties te hebben verwijderd is het mooi geweest op deze manier.
Kortom dit topic heeft te maken met veel (kleine) overtredingen van ons beleid. Helaas blijkt het voor regulars wel heel irritant te zijn als er veel offtopic discussie-tjes ontstaan. Als mensen gewoon de OP en TopicWarning lezen en zich daaraan houden blijft het topic voor iedereen leuk. Op dit moment vereist dit topic bijna continue aanwezigheid van moderators om het te houden zoals wij het willen hebben.
Met zeef's woorden:
zeef schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:38:
Ik vind het niet acceptabel dat mijn moderators overuren moeten maken om de mazzel van een paar mensen mogelijk te maken. De inspanning staat in zeer scheve verhouding met de opbrengst.
Het werd niet gesloten omdat het weinig actief is, of omdat het minder mensen waren. Het werd gesloten omdat er geen discussiewaarde was. Je kon bij AH cadeaubonnen kopen, met korting. Punt uit, klaar, niks onduidelijks aan. De voorwaarden van die cadeaubonnen waren bij de betreffende winkels ook gewoon na te lezen. Dan is het in mijn ogen dus totaal nutteloos om daar een week lang over door te blijven praten met voornamelijk vragen die makkelijk zelf op te zoeken waren, of al beantwoord waren en nutteloze mededelingen over hoeveel euro aan cadeaubonnen iemand wel niet gekocht had etc etc.Anoniem: 493811 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 13:37:
[...]
Maar als het maar een stuk of 15 mensen zijn, en iemand maakt een nieuw topic aan dan sluit je dat topic omdat het te weinig actief is, maar als ze hier praten geef je een waarschuwing omdat het off-topic is
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik openstond voor goede argumenten om het aparte topic over die actie te heropenen. Ik heb slechts met één iemand daarover een discussie gehad in een DM en dat was in een discussie die al liep. Er is niemand naar mij toegekomen met een verzoek om dat topic te heropenen.
Daarnaast werd het tamelijk storend dat bij elke aanbieding van een winkel waar je ook cadeaukaarten voor kon kopen er weer de nodige reacties over die cadeaukaarten langskwamen, terwijl die actie al lang en breed gemeld en besproken was.
Het aanbiedingentopic is niet om (na) te praten over bestellingen, het is bedoeld om aanbiedingen te melden en eventueel die aanbiedingen kort te bespreken (dus niet het bestelproces wat daar op volgt). Als een bestelervaring vragen of discussie oproept, dan is dat een eigen topic waard. Maar dan moet er ook wel daadwerkelijk wat interessants te vragen / bespreken zijn, anders gaat het topic op slot. Dat is hoe het altijd al is geweest in SF, daar is niks aan verandert en daar hoeft wat ons betreft ook niets aan te veranderen.
Zoals mijn collega hierboven al aangeeft: er komen elke week tientallen klachten over binnen van verschillende gebruikers die zich storen aan reacties die niets toevoegen aan het delen van aanbiedingen. Persoonlijk volg ik dat topic niet inhoudelijk en stoor me er in die zin dus niet aan. Ik probeer het topic enkel schoon te houden zodat het prettig blijft voor de mensen die het wel actief volgen.Wees eens duidelijk en kom met een andere oplossing in plaats van heel de tijd waarschuwing uitdelen en berichten verwijderen. Alleen jij schijnt er last van te hebben en er blijkt vol op behoefte aan te zijn.
En dat er behoefte is aan slap geklets over aanbiedingen wil niet zeggen dat we daar dan ook maar aan toe moeten geven. Ten eerste past het niet binnen het doel om in SF interessante discussies te voeren en ten tweede botst het met het feit dat een boel mensen zich er aan storen.
[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 16-02-2013 14:32 ]
Mensen hebben toch de behoefte deze zaken te melden kennelijk. Ik snap dat SF daar de plek niet voor is omdat jullie daar zinvolle bijdrages willen hebben, en het zijn inderdaad overbodige posts waar ik verder ook niks mee heb. Desalniettemin zou bij de vele vragen over sommige dingen / acties en blije meldingen en dingen als 'is het al gelukt / is het al binnen' een plek kunnen krijgen. Zonder een plek zie ik eigenlijk geen oplossing om dit soort niets-bijdragende posts te voorkomen in de thread.
Het is wel toegeven aan het gemakzucht van mensen maar al die TR is natuurlijk ook niet iets waar jullie op zitten te wachten. Misschien moet er een subforum komen in het SF met "Afhandeling aanbiedingen, bestellingen en andere acties" Dit zou een wat overzichtelijke plek geven voor het hoge 'huiskamer' gehalte van de deze posts en meteen een ruimte geven voor de wat populairdere aanbiedingen. Maar ik laat het natuurlijk over aan jullie wijsheid of het in het beleid van tweakers past om dit een plek te geven.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Anoniem: 83718
't Aanvragen van dit soort visa-toestanden vergt echter wel het compleet invullen van al je loongegevens,
die van je vrouw en kinderen en alle aanvullende toestanden.
Verder ben ik het eens met een bovengepost item:
(al weggeveegd)
Hou op met het om de haverklap ingrijpen, zelfs blokkeren op dit topic,
zodra er meerdere post's zijn over een onderwerp.
't Zijn over het algemeen op dat moment hoogst actuele onderwerpen, en bloeden na een tijdje toch dood
(lees otto, AH/mediamarkt en dit), het afsplitsen resulteert alleen in andere doodbloedende sub-topics.
Het voorbij-scrollen van die (misschien nutteloze) postings kost veel minder irritatie dan de
huidige "gecensureerde" postings
[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 17-02-2013 08:59 ]
Idem, als mensen puur en alleen aanbiedingen willen dan gaan ze maar naar dagaanbieding.net of zo.Anoniem: 83718 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 00:24:
Verder ben ik het eens met een bovengepost item:
(al weggeveegd)
Hou op met het om de haverklap ingrijpen, zelfs blokkeren op dit topic,
Dit is een forum. Een publiek toegankelijke plek voor vrije discussie.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Anoniem: 83718
Misschien is dit de geboorte van een uitwaaiend forum-idee (forked forum)
(een en ander om vast mijn rechten voor de toekomst en inkomsten voor dit simpele idee voor de
volgende 100 jaar vast te leggen, zodat mijn kleinkinderen nog steeds profiteren van Opa's idee, en dat verder kunnen uitmelken!)
[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 83718 op 17-02-2013 01:56 ]
Nee, dat is het niet. Je hebt je op GoT gewoon te houden aan de regels die de beheerders van het forum hebben vastgesteld. Bij het aanmaken van jouw account ben je daarmee akkoord gegaan. Dat betekent op z'n minst dat je in staat moet zijn om te kunnen lezen en begrijpen wat er in een topicwaarschuwing of modbreak staat. Het aanbiedingentopic trekt vreemd genoeg heel veel mensen aan voor wie dat te moeilijk is. Wat mij betreft mogen die allemaal direct een dagje geband worden, zoals ook gedreigd wordt. Misschien dat ze dan leren om eerst te lezen en nog eens na te denken voordat ze hun ongewenste posts plaatsen. Zo niet, zijn we er in ieder geval toch weer een dagje van verlost...Leo1010 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 01:15:
[...]
Dit is een forum. Een publiek toegankelijke plek voor vrije discussie.
ik ben wel benieuwd waarom zoveel mensen de behoefte voelen om op de TR knop te drukken. leven en laten leven, het heeft toch wat klikkerigs. Sommige topics wordt nu eenmaal wat meer geouwehoerd dan andere.Anoniem: 22659 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 13:58:
[...]
We verwijderen berichten niet als we het niet eens zijn met de inhoud, maar wanneer de regeltjes overtreden worden.
[...]
362 TRs dus op 30 januari. We zijn nu 17 dagen verder en de teller staat op 455. Dit topic levert gemiddeld 5.5 TRs per dag op. Om zaken even in perspectief te plaatsen: slechts ca 1 in de 10 topics heeft TRs en veelal betreft dat dan minder dan 5 TRs in totaal. Alleen lang lopende topics hebben meer TRs, maar dan praat je vaak alsnog over <50 TRs (maximaal). Een topic als Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 heeft nb 1 TR.
Kortom dit topic heeft te maken met veel (kleine) overtredingen van ons beleid. Helaas blijkt het voor regulars wel heel irritant te zijn als er veel offtopic discussie-tjes ontstaan. Als mensen gewoon de OP en TopicWarning lezen en zich daaraan houden blijft het topic voor iedereen leuk. Op dit moment vereist dit topic bijna continue aanwezigheid van moderators om het te houden zoals wij het willen hebben.
Laten we wel wezen, de topics waar over dingen kopen gesproken wordt lopen het hardst. Als je een serieuze vraag stelt in een nieuw wordt daar bijna niet op gereageerd. Erg frustrerend en jammer, je lost het alleen niet op door strenger te modereren.
Onderwerp 1 (met een aardige zwik aan offtopic reacties na deze post):
Een greep uit de TRs:audiomuts schreef op zondag 17 februari 2013 @ 09:32:
Wanneer de MediaMarkt zich aan de bezorging houd, zal ik daar misschien in de toekomst nog wat kopen.
Donderdag dus wat spullen gekocht na telefonich kontakt werd mij verzekerd dat het vrijdag bezorgd zou worden.
resultaat vrijdagmiddag weer gebeld om 16:45 uur hoe laat het bezorgd werdt?
Oeps, meneer er is iets fout gegaan in ons pc systeem!
Niet zo'n erg probleem, alleen lullig tegenover mijn vriendin haar dochter die vrijdag 10 is geworden.
En die ik beloofd had om dit nieuwe spul in het zaaltje te plaatsen, het resultaat is simpel, ik heb een lokale zaak gebeld en uitgelegd wat mijn probleem was.
Die familie/zaak heeft dus gewoon geregeld dat er wel muziek in het gehuurde zaaltje kwam.
Nu vond die kleine het niet zo grappig dat ik zaterdagmorgen tegen haar gezegt had dat wij toch wel even een bos bloemen moesten brengen.
Die ziji mocht betalen![]()
Ik kan er inmiddels wel iets om lachen, ach zaterdagavond kwamen de 3 opa's en oma's met blu-ray schijfjes aan.
Mijn schoonvader is wel kien.
Hé meisje je kan ze natuurlijk een mail plus tekening sturen!
Dan mag je waarschijnlijk wel een blu-ray uitzoeken voor noppes.
volstrekt off-topic rant over de Mediamarkt die niets met een aanbieding te maken heeft.
Rant
mediamarkt bezorg discussie is geen aanbieding.
Er begint een onzinnig geneuzel over de mediamarkt, in viva-forum stijl.
en de reacties daaronder zijn ook overbodig voor het topic...
Koffietafel geleuter...Met weer een hoop koffie geleuter reacties daarop.
mediamarkt perikelen welke niets toevoegen
Volgens mij gaat het weer off-topic. Ik zie liefst kortingen en geen discussie over prive-leven van tweakers.
Vandaar dit vriendelijk t/r-tje.
Weer volledig OT over de MM.
Het 2e onderwerp:
anandus schreef op zondag 17 februari 2013 @ 11:41:
Is er een makkelijke manier om aan zo'n code te komen?
Spacey23 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 12:31:
Als iemand zo'n code heeft, dan zou ik deze graag ontvangen
Mijn abonnement loopt voor eind maart af en wil dus graag mee doen met deze actie!
Een greep uit de TRs:rblommers schreef op zondag 17 februari 2013 @ 12:36:
Same here, mijn abo is net afgelopen en zou erg graag meedoen aan de actie
Vragen naar codes
vraagt om kortingscode...
en verder - de codevragers zijn weer terug...
off topic
Aan eenieder die hierboven kritiek levert op ons mod beleid: in welke mate voegen bovenstaande posts zinnige informatie toe aan dit topic?
Als iemand commentaar heeft over mensen die een TR hebben geplaatst dan mag je die lekker voor je houden.
Natuurlijk zijn bovenstaande voorbeelden een TR waard, maar dit geldt niet voor de gevallen waar wij het steeds over hebben. Dit is appels met peren vergelijken.
Plat gezegd, volgens mij was het opheffen van de postlimiet/regtijd voor het algemene deel niet een heel goed idee. Had bv. ook de C2B ellende voorkomen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Anoniem: 27535
Ja, een nieuw topic vereist enige inzet om te starten. Daar geen zin in hebben is niet een valide argument om dan maar over onderwerp A in topic B te gaan beginnen. Of dat er nu een overlap met een aanbieding is of niet maar het een zijdelingse discussie is.
Het willen beperken voor nieuwe aanwas is net zo goed min of meer onderdeel van het soort creëren van een subgroep binnen het forum waar het meer en meer op een hangplek lijkt. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een los topic te maken waar nodig. Als het die moeite niet waard is, en het hoort niet in het topic, dan is het blijkbaar niet interessant genoeg om het over te hebben.
Een korte discussie over een aanbieding hoort ook in het aanbiedingentopic.
Merk je dat een aanbieding uitgebreide discussie* oproept, of post je een aanbieding waarbij je zelf direct al een discussie wilt aansnijden, dan is het tijd voor een apart topic.
*discussie is wat anders dan dat een aanbieding heel veel loze reacties oproept. Het gaat er om of er daadwerkelijk interessante vragen/kwesties zijn die het bespreken waard zijn.
Het maakt ons daarbij echt niet zoveel uit als er dan eens een keer net te snel of net te laat een apart topic geopend wordt. Dat is allemaal wel te behappen.
Maar afgelopen week was er helemaal geen sprake van interessante discussie. Er bleven enkel maar luie vraagjes, loze mededelingen en bestelervaringen langskomen over die AH en Otto acties. En daar is dat topic dus niet voor bedoeld en dat is ook geen eigen topic waard.
Prima dat dat even gebeurt kort nadat een actie is gepost, maar niet een week lang waardoor dat hele topic vervuild wordt en de interessante meldingen ondergesneeuwd raken. En al helemaal niet als middels modbreaks etc. meerdere keren per dag expliciet gevraagd is om die reacties achterwege te laten. Op dat moment lijkt me daar bijzonder weinig lastigs aan.
Het doel zal iedereen vrij duidelijk zijn dus ik ga daar niet meteen op in. Als ik weet dat het niet dichtgegooid wordt open ik het desnoods zelf wel.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Volgende week meer daarover.Anoniem: 22659 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:55:
Dat topic gaat er zeker niet komen, maar we zijn bezig om alternatieven te ontwikkelen (zie zeefs post).
- Hoe te presenteren (ik zou zeggen, bij default de geneste posts ingeklapt) met aantal reacties/datum laatste post zichtbaar. Of misschien dat een geneste discussie als een apart topic geopend kan worden, met daarbij een duidelijk visueel onderscheid dat het om een geneste discussie gaat.
- Wat te doen bij de plaatsing van een nieuwe geneste post? Blijft de rootpost op zijn plek? Komt er een notificatie in het topic waarin de rootpost staat? (lijk me niet handig, omdat het weer meer ruis in het originele topic veroorzaakt) etc
En vast nog wel meer issues waar ik niet over heb nagedacht. Het is dan ook maar een idee wat in me opkwam
Een post over waar en hoe je een goedkope telefoon kan scoren hoort toch juist in het SF forum thuis of snap ik nu het hele doel van het Sf topic niet meer.gambieter schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:29:
[modbreak]
De volgende die weer off-topic over harddisks, behuizingen of verjaardagen gaat posten, zal worden voorgedragen aan de crew met banrechten, voor 100% korting op vakantie van het forum.
En voor hen die het echt niet begrijpen: dit is niet bedoeld voor reviews, goedkope telefoons bespreken, het gaat om aanbiedingen en kortingen. Hoe goed bedoeld het ook moge zijn, hou het daarbij.
[/]
Ik hoop dat de post ook terug gezet wordt want ik weet nu niet meer welke telefoon en bij welke winkel deze goede aanbieding was!
Deze ruimte is te huur!
Heb je interesse dan maak je er gebruik van. Heb je geen interesse dan sla je het over en ga je naar de volgende bijdrage in het topic. Geen probleem lijkt me.
Maar bovenin stond de relevante informatie over de prijs en kortingen duidelijk beschreven. Je weet dus snel of je het interessant vindt of niet.
Dit dus:
En daaronder de rest van de terzakedoende links.Kwam ik tegen... raakte geïntrigeerd wat je voor die prijs krijgt...
Alcatel OT-903 zwart met Hi Prepaid bij Conrad voor €65... met cashback van €15 en 2x€10 beltegoed. Een maal standaard erbij en 1x extra bij de cashbackactie als je daar voor kiest.
En.... code 020845 geeft nog eens €5 korting (t/m 1 maart).
Je betaalt €60, krijgt €15 terug en hebt €20 beltegoed. Blijft er €25 over voor de foon.
Relatief simpel ding natuurlijk, 2,8" QVGA scherm en zo maar...
Goedkoopste Android foon in de PW is 74 euri.
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/046615
http://www.prepaidkorting.nl/actieformulier/kies-soort/16
Dan doe je die moeite en dan wordt het vervolgens verwijderd. En dan nog eens.
Jammer.
En helaas laten nogal wat users zien zich niet aan de topicwaarschuwing te kunnen houden, en gaan ze toch vrolijk aan het babbelen en slowchatten.
Ik zet de eerste post terug, maar alleen de link en en 1 review, met de waarschuwing dat dit ter kennisgeving is en niet voor discussie
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hier natuurlijk eigenlijk off-topic maar ik weet het nu ook even niet meer.
*knip*
[ Voor 79% gewijzigd door gambieter op 28-02-2013 16:53 ]
Deze ruimte is te huur!
[ Voor 100% gewijzigd door Fawn op 28-02-2013 16:36 ]
Hehe...
Ik heb de post teruggezetCaptJackSparrow schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:25:
Ik heb nu al 2 DM's gekregen met vragen naar deze telefoonaanbieding dus ik post hier het hele verhaal dan nog maar eens zodat ik ze tenminste ergens naar kan verwijzen.
Hier natuurlijk eigenlijk off-topic maar ik weet het nu ook even niet meer.
*knip*
Nee, daar is het aanbiedingentopic dus juist niet voor. Discussie/ervaringen etc horen daar niet.CaptJackSparrow schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:28:
Daar is het aanbiedingentopic al voor.
Dat is er wel voor een initiële posting met relevante informatie. Niet voor een (uitgebreide) vervolgdiscussie.gambieter schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:56:
Nee, daar is het aanbiedingentopic dus juist niet voor. Discussie/ervaringen etc horen daar niet.
Persoonlijk heb ik er helemaal geen moeite mee als er wat op een aanbieding doorgegaan wordt. Integendeel. Vaak komt daar informatie langs die voor veel geïnteresseerden in de aanbieding volkomen relevant is. Waarop je bijvoorbeeld de keuze kunt baseren of je het überhaupt een interessant product vindt. Je koopt iets niet alléén maar 'omdat het goedkoop is'. Je moet het ook wel willen hebben.
Meestal gaan actieve topiclezers/posters zelf op een gegeven moment al opmerken dat de discussie beëindigd moet worden. Het topic heeft in die zin een behoorlijk 'zelfreinigend vermogen'.
Ook de meer 'sociale' bijdragen hebben een functie en kunnen juist een aardige afwisseling vormen. Een grapje zo nu en dan is helemaal niets mis mee. Integendeel. Soms kunnen de off-topic opmerkingen juist de krenten in de pap vormen. Vandaar dat ik ook bij FP reacties niet filter op waarderingsniveau. Ik maak zelf wel uit of ik iets wil lezen of niet. Met 0 of -1 gemodereerde reacties kunnen soms zeer lezenswaardig zijn omdat ze bijv. gewoon leuk zijn. Een beetje humor kan ik altijd waarderen. We zitten hier per slot van rekening voor ons plezier is het niet? Toch?
Te agressieve moderatie kan meer schade dan goed doen. Het is misschien een fijne lijn maar ik heb het gevoel dat de teugels op dit moment wel wat gevierd mogen worden. Ik vermoed dat ik wel eens niet de enige zou kunnen zijn die er zo over denkt.
Been there, done that and failed miserably. De redenen waarom we zo strak modden zijn voldoende vaak herhaald in dit topic en zijn ook nog steeds valide.CaptJackSparrow schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:19:
Te agressieve moderatie kan meer schade dan goed doen. Het is misschien een fijne lijn maar ik heb het gevoel dat de teugels op dit moment wel wat gevierd mogen worden. Ik vermoed dat ik wel eens niet de enige zou kunnen zijn die er zo over denkt.
Maar er is hoop

Een aanbieding van een telefoon waarbij de poster kort wat relevante informatie opsomt, wordt zonder pardon verwijderd en de korte discussie over de bol.com aanbieding wordt afgekapt en compleet naar de prullenbak verwezen. Overhaastig wordt ook nog eens de referral link die de poster uit de pricewatch heeft gehaald ook nog eens verwijderd.
Sorry, maar deze gang van zaken is echt overdreven en buiten alle proporties. Hebben de mods vannacht niet goed geslapen ofzo? Ik snap werkelijk waar dit beleid niet meer. Als ik de OP lees dan zie ik niet in wat hier nou fout is.
- De telefoon is een prachtige aanbieding. Het kleine beetje extra informatie over de telefoon voorkomt juist onnodige reacties en toppicreports. Daarnaast is het gewoon aanbieding gerelateerd.
- De referral link is er een van jullie zelf. Later wordt dan wel ingezien dat deze overhaastig is verwijderd, maar misschien eerst even rustig ademhalen zonder overal meteen mod breaks tussen te gooien?
- De WD schijf is een interessante aanbieding op 2 vlakken. Als externe oplossing, maar ook intern. Een korte discussie over deze aanbieding is hier onvermijdelijk omdat het veel mensen aanspreekt.

Maar misschien dat de post van de telefoon wat ingekort had kunnen worden. Helemaal "patsboem weg" is wel een beetje te veel van het goede.
"Het algemene kortingen en aanbiedingen topic"
..en..
"Het algemene kortingen en aanbiedingen DISCUSSIE-topic".
Urls naar aanbiedingen in de ene, discussies over de aanbiedingen in de andere. Klaar.
Of denk ik nu te makkelijk?
Bedankt voor de neutrale smileyFreakster86 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:20:
Deel 3 is net open en nu al is er 2 keer bijzonder hard ingegrepen.

Dit deel sla ik even over, want daar is onze vakantiekracht mee bezig. Gezien het aantal modbreaks en getrashte posts heeft ook een mod die normaal modereert in een ander topic ernstige twijfels bij het niveau van sommige posts. Don't blame him. Hij mist wat context, maar is daardoor waarschijnlijk wel objectiever. Ik moet de posts nog nalezen, maar ik vermoed dat er hier in strikte zin sprake is van rechtmatige ingrepen (wellicht misschien iets strakker dan normaal, maar dat kun je verwachten als iemand invalt).Een aanbieding van een telefoon waarbij de poster kort wat relevante informatie opsomt, wordt zonder pardon verwijderd en de korte discussie over de bol.com aanbieding wordt afgekapt en compleet naar de prullenbak verwezen. Overhaastig wordt ook nog eens de referral link die de poster uit de pricewatch heeft gehaald ook nog eens verwijderd.
De tweede zin in deze quote is lekker op de man. Maar ik heb prima geslapen vannacht, dank je. Zal wel door de alpenlucht komen...Sorry, maar deze gang van zaken is echt overdreven en buiten alle proporties. Hebben de mods vannacht niet goed geslapen ofzo? Ik snap werkelijk waar dit beleid niet meer. Als ik de OP lees dan zie ik niet in wat hier nou fout is.
Ik reageer even op het tweede item:
- De telefoon is een prachtige aanbieding. Het kleine beetje extra informatie over de telefoon voorkomt juist onnodige reacties en toppicreports. Daarnaast is het gewoon aanbieding gerelateerd.
- De referral link is er een van jullie zelf. Later wordt dan wel ingezien dat deze overhaastig is verwijderd, maar misschien eerst even rustig ademhalen zonder overal meteen mod breaks tussen te gooien?
- De WD schijf is een interessante aanbieding op 2 vlakken. Als externe oplossing, maar ook intern. Een korte discussie over deze aanbieding is hier onvermijdelijk omdat het veel mensen aanspreekt.
1) ik weet niet hoe je het verschil ziet tussen een t.net referral en een partner referral
2) ik heb de post ubtiel aangepast en geen modbreak geplaatst. Ik snap je fuzz niet zo goed..
Bedankt voor je stijlvolle smiley gebruik.![]()
Helaas heb ik al 169 posts af moeten splitsen, veelal van het niveau:CaptJackSparrow schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:19:
Dat is er wel voor een initiële posting met relevante informatie. Niet voor een (uitgebreide) vervolgdiscussie.
Persoonlijk heb ik er helemaal geen moeite mee als er wat op een aanbieding doorgegaan wordt. Integendeel.
Besteld, thanks voor de Turkse pizza!
Ook besteld, thanks.
Hier net ook twee turkse pizza's gegeten voor 3,50. Nomnomnam
Nieuwe BT muis besteld voor €18.50 ipv €26, leuke korting
En dat is met een knallende roze topicwaarschuwing, ingrepen etc. Helaas trekt dit topic blijkbaar dergelijke reacties aan.Bij krui d vat zelfde aanbieding.
Uberhaupt is het nogal drammerig om je post terug te blijven zetten ipv per DM te vragen of er een mogelijkheid is de informatie te delen. Dat mag je jezelf wel aantrekken
Dat is inderdaad erg weinig, bij de normale bezetting was er misschien wel harder of vaker ingegrepen. Hoe moeilijk is het om het niet als een speeltuintje te zien waar iedereen in kan dumpen?Freakster86 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:20:
Deel 3 is net open en nu al is er 2 keer bijzonder hard ingegrepen.
Mijn interpretatie van kort is toch anders en de Nederlandse taal is het met me eensEen aanbieding van een telefoon waarbij de poster kort wat relevante informatie opsomt
Nee, het genereert topicreports, ik heb er alleen vandaag >20 gehad van verschillende users die zich ook ergeren aan de off-topic bijdragen.De telefoon is een prachtige aanbieding. Het kleine beetje extra informatie over de telefoon voorkomt juist onnodige reacties en toppicreports. Daarnaast is het gewoon aanbieding gerelateerd.
Of je die intern, extern, subtern of offtern kan gebruiken is niet iets voor een aanbiedingentopic. Blijkbaar is dat simpele principe toch te ingewikkeld voor meerdere mensen.• De WD schijf is een interessante aanbieding op 2 vlakken. Als externe oplossing, maar ook intern. Een korte discussie over deze aanbieding is hier onvermijdelijk omdat het veel mensen aanspreekt.
[ Voor 42% gewijzigd door gambieter op 28-02-2013 22:02 ]
Wat buiten proporties is, is dat we met 4 man een continudienst moeten draaien om dat topic enigszins leefbaar te houden. Dit :Freakster86 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:20:
Deel 3 is net open en nu al is er 2 keer bijzonder hard ingegrepen.![]()
Een aanbieding van een telefoon waarbij de poster kort wat relevante informatie opsomt, wordt zonder pardon verwijderd en de korte discussie over de bol.com aanbieding wordt afgekapt en compleet naar de prullenbak verwezen. Overhaastig wordt ook nog eens de referral link die de poster uit de pricewatch heeft gehaald ook nog eens verwijderd.
Sorry, maar deze gang van zaken is echt overdreven en buiten alle proporties. Hebben de mods vannacht niet goed geslapen ofzo? Ik snap werkelijk waar dit beleid niet meer. Als ik de OP lees dan zie ik niet in wat hier nou fout is.
![]()

is compleet van de zotte. Wij werken ons in deze topics een slag in de rondte voor jullie goedkope muizen, gratis turkse pizza's en korting bij de Saturn. Ik zou de toonhoogte en verontwaardiging in je post maar twee octaven lager zetten, we kunnen natuurlijk altijd besluiten dat het genoeg is geweest en dat we ermee stoppen. Want wij hebben ook wel iets beters te doen dan de drek uit dat topic filteren.
* zeef out!
Is er iets mis met die smiley?
Nou nou, niet zo persoonlijk opvatten. De slachtpartij die in het topic gaande was duidde meer op iemand die een slechte dag had dan op werkelijk rationeel denken. Afijn, dat is mijn mening. Is, net als de smiley fyi, niet persoonlijk bedoelt.Anoniem: 22659 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:23:
De tweede zin in deze quote is lekker op de man. Maar ik heb prima geslapen vannacht, dank je. Zal wel door de alpenlucht komen...
1) Geen idee of je dat kan zienAnoniem: 22659 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:23:
Ik reageer even op het tweede item:
1) ik weet niet hoe je het verschil ziet tussen een t.net referral en een partner referral
2) ik heb de post ubtiel aangepast en geen modbreak geplaatst. Ik snap je fuzz niet zo goed..
2) De post is eerst verwijderd, daarna teruggezet en en eronder staat een modbreak..
Ja, geen dank? Volgens mij heb jij het niet zo op smileys? Kan het mis hebben hoor.Anoniem: 22659 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:23:
Bedankt voor je stijlvolle smiley gebruik.
Als ik de OP doorneem zie ik niet het probleem in de telefoon aanbieding of de korte discussie omtrent de bol.com aanbieding. Misschien lees ik wel helemaal verkeerd, maar dan nog zie ik het probleem niet...gambieter schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:38:
[...]
Dat is inderdaad erg weinig, bij de normale bezetting was er misschien wel harder of vaker ingegrepen. Hoe moeilijk is het om het niet als een speeltuintje te zien waar iedereen in kan dumpen?
Tja, wat is kort. Ik noem 10 à 15 reacties kort. Misschien dat jullie wat duidelijker kunnen zijn in hoeveel reacties er wordt verstaan onder 'een aanbieding kort bespreken'?gambieter schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:38:
[...]
Mijn interpretatie van kort is toch anders en de Nederlandse taal is het met me eens. Juist omdat veel mensen blijkbaar de zelfcontrole missen om niet gaan slowchatten in het topic is een reden om het kort te houden.
Ja, dit hoor ik elke keer weer terug komen. Ik vraag me dan echt af wat voor users dit zijn. Dragen ze bij in het topic? Of willen ze gewoon elke dag een korte overzichtelijke lijst van aanbiedingen krijgen, zodat ze daar gemakkelijk gebruik van kunnen maken? De meningen in het feedback topic slaan juist de andere kant op naar mijn idee.gambieter schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:38:
[...]
Nee, het genereert topicreports, ik heb er alleen vandaag >20 gehad van verschillende users die zich ook ergeren aan de off-topic bijdragen.
Waarom zo vallen over een enkele off topic reacties. Zo ver off topic was het niet eens, aangezien de aanbieding niet alleen concurreerde met hetzelfde product in de PW, maar ook met de losse HDD's. Wat is er mis om een paar posts te wijden aan het informeren van alle andere tweakers? Natuurlijk kan iedereen eigen onderzoek doen, maar waarom elkaar niet helpen? Daar zijn alle topics op dit forum toch voor? Net als de informatie in de post van die goedkope telefoon. De postert wil enkel zijn mede tweakers wijze op de aanbieding en daarnaast wat extra informatie verschaffen. Dit soort inzet zou je juist moeten toejuichen imho.gambieter schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:38:
[...]
Of je die intern, extern, subtern of offtern kan gebruiken is niet iets voor een aanbiedingentopic. Blijkbaar is dat simpele principe toch te ingewikkeld voor meerdere mensen.
Ja, wat versta je onder leefbaar? Voor mijn gevoel wordt het topic nu behandelt als een cleanroom. Een stofdeeltje teveel en er breekt gelijk paniek uit. Het aantal TR's zegt mij natuurlijk niks. Ik weet niet wat het gemiddelde is i.v.m. andere topics op dit forum. Is dit het aantal van de gehele looptijd, een maand, een week? Veel dezelfde gebruikers die een TR aanmaken? Zijn ze ook geldig? Kan daar geen zinnig woord over zeggen.zeef schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:57:
[...]
Wat buiten proporties is, is dat we met 4 man een continudienst moeten draaien om dat topic enigszins leefbaar te houden. Dit :
[afbeelding]
is compleet van de zotte. Wij werken ons in deze topics een slag in de rondte voor jullie goedkope muizen, gratis turkse pizza's en korting bij de Saturn. Ik zou de toonhoogte en verontwaardiging in je post maar twee octaven lager zetten, we kunnen natuurlijk altijd besluiten dat het genoeg is geweest en dat we ermee stoppen. Want wij hebben ook wel iets beters te doen dan de drek uit dat topic filteren.
* zeef out!
Je zegt "deze topics". Over welk soort topics hebben we het dan? Als jullie je echt zo'n slag in de rondte werken, zouden jullie misschien eens moeten overwegen om de teugels te laten vieren. Blijkbaar willen de gebruikers van dit forum een ander topic dan dat jullie in je hoofd hebben. Te veel controle werkt naar mijn overtuiging juist averechts.
/me Chill out!
Tweakers moeten toch ook eten? Er wordt hier toch ook over studiefinanciering, bankzaken en weet ik wat voor andere ongein gepraat? Daar is toch niks mis mee? Zo heeft ieder zijn ding. Laat dit forum gewoon groeien. Evolutie heet zoiets.lezzmeister schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:11:
Ik snap niet dat etenswaren om te beginnen al toe worden gelaten. Al dat gezeik over kebab en pizza in een techforum is... vreemd. Korting bij de Saturn en goedkope muizen en de hogedrukreiniger links en rechts, kijk, dat past nog wel.
En wat heeft een hogedrukreiniger naar jouw idee te maken met tech? Omdat er een motor in zit? Mijn pizza wordt bezorgd met zo'n vette vespa. Vind ik ook tech...
Misschien is een mod roulatiedag een goed idee?
Dan krijgt men weer een ander perspectief op het modereren.
Chill out? Ruim vijfhonderd klachten over één topic in net iets meer dan een half jaar* is belachelijk. Het is ook niet uit te leggen dat vrijwilligers in hun eigen tijd de puinzooi moeten opruimen, zodat jij goedkope een <vul hier een willekeurig artikel in> kan kopen. Deze toestanden hebben we niet in de ergste fanboy topics maar wel in "Het algemene kortingen en aanbiedingen topic", te weten deel 1, 2 en 3. Die drie bedoelde ik met deze topics. We hebben geen tijd om te chillen.Freakster86 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:33:
Ja, wat versta je onder leefbaar? Voor mijn gevoel wordt het topic nu behandelt als een cleanroom. Een stofdeeltje teveel en er breekt gelijk paniek uit. Het aantal TR's zegt mij natuurlijk niks. Ik weet niet wat het gemiddelde is i.v.m. andere topics op dit forum. Is dit het aantal van de gehele looptijd, een maand, een week? Veel dezelfde gebruikers die een TR aanmaken? Zijn ze ook geldig? Kan daar geen zinnig woord over zeggen.
Je zegt "deze topics". Over welk soort topics hebben we het dan? Als jullie je echt zo'n slag in de rondte werken, zouden jullie misschien eens moeten overwegen om de teugels te laten vieren. Blijkbaar willen de gebruikers van dit forum een ander topic dan dat jullie in je hoofd hebben. Te veel controle werkt naar mijn overtuiging juist averechts.
/me Chill out!

Tweakers is er voor en door de Tweakers maar in SF en met name het aanbiedingen topic is er sprake van eenrichtingverkeer. Jullie een leuk voordeeltje en wij mogen de zooi opruimen. Want blijkbaar is het nodig om "ik ook" te posten als je twee fscking Turkse Pizza's voor 3,50 hebt gescoord. Anderen ergeren zich aan die nietszeggende posts en om eerlijk te zijn: ze hebben groot gelijk.
Om een lang verhaal kort te maken: zo kan dit niet doorgaan. Het regent continu klachten. We beraden ons op een oplossing. Daarbij is gewoon een slot erop en niet meer openen een van de opties. In ieder geval is het de optie die het makkelijkst is te realiseren en het meest effectief is. dat we daar nog niet voor hebben gekozen is omdat we het sneu vinden voor de mensen die zich wel weten te gedragen. Maar ons begrip & inlevingsvermogen is eindig.
*= 6 maanden en 17 dagen om precies te zijn.
Ja okay, op zo'n manier kan ik er nog prima inkomen.Freakster86 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:33:
Tweakers moeten toch ook eten? Er wordt hier toch ook over studiefinanciering, bankzaken en weet ik wat voor andere ongein gepraat?
En wat heeft een hogedrukreiniger naar jouw idee te maken met tech? Omdat er een motor in zit? Mijn pizza wordt bezorgd met zo'n vette vespa. Vind ik ook tech...
Dit echter in het geheel niet.zeef schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 01:11:
[...]
Want blijkbaar is het nodig om "ik ook" te posten als je twee fscking Turkse Pizza's voor 3,50 hebt gescoord. Anderen ergeren zich aan die nietszeggende posts en om eerlijk te zijn: ze hebben groot gelijk.
Kijk, op de manier zoals het met die telefoon ging, ietwat lange post had die vent, maar goed, en dan word dat in eerste instantie gewoon weggeraust en dat klopt imho niet helemaal

Aan de andere kant is het wel zo leuk om af en toe te melden van "He goed zo, ik heb dit en dat besteld, laat ze maar komen!" mits het bij 2-3 posts blijft en er niet een koor van 30 man opstaat(maar dat is nu net het probleem niet waar?). Dan weet de rest dat er veel volk loopt te gluren en dat posts en goede tips op prijs worden gesteld, maar met de vervuiling en moderatie(die volgt uit de vervuiling) laat ik dat ook maar varen. Verder is het ook wel zo praktisch dat als iemand een persoonlijke code niet gebruikt en deze post, dat er gemeld word dat deze is gebruikt, maar uitgerekend dan hoor je niemand.
Het is gewoon zo dat de balans tussen goede en "off-topic"(enigszins relevante maar eigenlijk onnodig) en ronduit bagger posts helemaal zoek is. Waardoor de off-topic post tussendoor die er normaal zou blijven staan ook allemaal hard gereport worden en moeten verdwijnen. Wat bijdraagt aan het aantal reports dat zeef laat zien.
Als ze niet alle posts met de hand willen gaan goedkeuren zie ik het niet anders dan dat er een limiet mogelijk word gemaakt op het aantal posts per gebruiker per dag voor geselecteerde topics. Want hoe vaak moet je posten in dat topic? 2 maal een aanbieding, een vraag en een opmerking of observatie over de prijs of een link naar de pw of review. Dan heb je aan 5 of 10 genoeg. Maar we gaan het zien.Anoniem: 22659 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:06:
Zeef moet beter lezen, minimaal twee weekjes wachten
De volgende lading over de bol.com aanbieding van gisteren staat al weer klaar om gemod te worden.
De enige optie zou een totaal ander systeem te introduceren voor het vermelden van aanbiedingen, zolang dit op een klassieke forum manier gebeurt, zal het niet anders worden en is moderatie nodig. Ik waardeer de moderatie!
Anoniem: 16328
Dit werkt namelijk niet zoals ik ook in mijn post aan heb gegeven.
(om te voorkomen dat mensen de post van "werkt niet" missen, haal ik beide weg)
[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 01-03-2013 16:14 ]
Anoniem: 239170
Nederlanders houden natuurlijk wel van grondig gezeik en gezeur en geklaag.
Op het moment dat je je als moderator af gaat vragen waar je het allemaal voor doet zou je ook de ruimte kunnen nemen en objectief bekijken waarom een aanzienlijk deel van de mensen het anders ziet dan jij want blijkbaar blijf je dezelfde dingen modereren. Dit is verre van een klacht hoor, ik zie het ook zoals er nu gemodereert wordt maar blijkbaar werkt dat niet, nou ja poep, misschien moet ik dan toch maar over die posts heen gaan lezen in de toekomst.
Wat ik wel zie is dat er een vacuum zit tussen offtopic posten en een nieuw topic aanmaken wat direct weer gesloten wordt, soms wordt er erg op het lijntje geopereerd en nogmaals, ik ben het meestal wel eens met de mods maar het is wel heel erg strak zeg maar.
Enige wat ik wel jammer vind is verwijzen naar regels zijn regels alsof het iets statisch is? Regels maak je juist aan de hand van een situatie en wijzig je als een situatie daarom vraagt, wat is anders nog het doel van regels?
Klopt, en het is ook een kleine klagende minderheid, die wel heel vocaal is en hun zin wil doorzetten.Anoniem: 239170 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 21:06:
Misschien als je de regels iets versoepelt dat er minder geklaagd wordt?![]()
Nederlanders houden natuurlijk wel van grondig gezeik en gezeur en geklaag.
Ik ben bang dat je daar moet aankloppen bij degenen die weigeren de vrij simpele regels te volgen. Als je zegt dat er een WC is, dan pak je de wildplassers toch aan? En wat als die wildplassers vinden dat dit moet kunnen?het is wel heel erg strak zeg maar.
Ik sluit me echter aan bij gambieter door te stellen dat de regeltjes op alle mgelijke plekken staan en er regelmatig ingegrepen wordt. Als je dan nog niet begrijpt wat de bedoeling is dan mag je die schuld bij jezelf zoeken. Klagen bij de crew is imo in dat geval onterecht.
Anoniem: 239170
Maar een minderheid geef je toch hun zin niet? Ook al zijn het locals en de 'overtreders' passanten?gambieter schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 21:11:
Klopt, en het is ook een kleine klagende minderheid, die wel heel vocaal is en hun zin wil doorzetten.
Dan zet je een extra WC op de plek waar ze wildplassen.Ik ben bang dat je daar moet aankloppen bij degenen die weigeren de vrij simpele regels te volgen. Als je zegt dat er een WC is, dan pak je de wildplassers toch aan? En wat als die wildplassers vinden dat dit moet kunnen?
Weet je? Ik ben het echt wel met jullie eens maar blijkbaar werkt het niet. Je blijft bezig zo. Aan de andere kant is een bedankje ook wel leuk soms. (ja ik zag hem voor hij eerst leeg geedit was en toen weg
Misschien iets meer grijs denken? Laten gaan tot het echt uit de hand loopt? Nu is het meer moderatie vanuit de regels en (blijkbaar) niet vanuit de users die aanbiedingen posten.
Ik vind het soms ook echt vervelend, vragen stellen die je gewoon kunt vinden, dingen reposten etc. etc. maar het gebeurt te vaak om mensen nog 'op te kunnen voeden' en de vraag is ook of je dat wel moet proberen. Blijkbaar is er vraag naar offtopic geneuzel en waarom niet in beperkte mate toestaan? 'Joh loopt die actie daar' en het antwoord daarop gewoon laten staan of een nieuw topic over een actie gewoon voor stervende laten en consequent daarnaar verwijzen? Ik roep maar wat he?
Als je iets niet kunt forceren moet je proberen het te modereren.
Als er 1 WC is voor 100 mensen.. dan snap ik die wildplassers wel.gambieter schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 21:11:
Ik ben bang dat je daar moet aankloppen bij degenen die weigeren de vrij simpele regels te volgen. Als je zegt dat er een WC is, dan pak je de wildplassers toch aan? En wat als die wildplassers vinden dat dit moet kunnen?
Dit vond ik erg grappig: Iemand plaatst een aanbieding van de Aldi, maar het is niet bekend bij welke Aldi's dit wel en niet speelt. Deze posts worden vervolgens door Gambieter van de kaart geveegd.
En dan wordt er vervolgens door Mig29 weer wat info teruggeplaatst...gambieter schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 20:15:
[modbreak]Ik heb weer opgeruimd. Geen discussie over Aldi's, of het goede aanbiedingen zijn, of de foldertjes 2, 4 of glanzende pagina's zijn, enzovoort. Capice?[/]
Potentieel erg groot... We willen gewoon achterhalen welke Aldi wel of niet mee doet. Hoe moet je hier anders achter komen? Een eigen topic is het niet waard, maar wanneer tweakers andere tweakers willen helpen wordt het gewoon afgekapt.Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 21:58:
Ik meen gelezen te hebben dat die aanbieding in zwolle was. Een aantal mensen hebben aangegeven waar de aanbieding niet was, maar die berichten zijn weggeknipt omdat dat aantal posts potentieel erg groot was. Misschien dat iemand met zekerheid kan stellen welke filialen wel mee doen?
Edit: reactie op Birdie25
Er is niets mis met netjes aangeven welke Aldi filialen welke aanbieding hebben. Zoals je kunt zien staan bij de posts met de plaatsjes de vestigingen. Wat niet de bedoeling is, is om te gaan vragen welke filialen het allemaal doen, en daar weer discussie over.Freakster86 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 22:21:
Dit vond ik erg grappig: Iemand plaatst een aanbieding van de Aldi, maar het is niet bekend bij welke Aldi's dit wel en niet speelt. Deze posts worden vervolgens door Gambieter van de kaart geveegd.
Ik krijg soms echt een Louis van Gaal-gevoel.
Nee, de vragers worden afgekapt. Ik krijg het idee dat je nog steeds in de waan bent dat die posts positief bijdragen, wat een behoorlijke (zelf)overschatting is van de kwaliteit van de posts.Potentieel erg groot... We willen gewoon achterhalen welke Aldi wel of niet mee doet. Hoe moet je hier anders achter komen? Een eigen topic is het niet waard, maar wanneer tweakers andere tweakers willen helpen wordt het gewoon afgekapt.
Het topic is bedoeld om snel te kunnen zien wat voor aanbiedingen er zijn, niet voor de stapels posts van mensen die niet eens een simpele topicwaarschuwing willen lezen.
Nee, en die krijgen ze ook niet, en daarom klagen ze hier (nadat het bij een enkeling is doorgedrongen dat dit de plek daarvoor is...).Anoniem: 239170 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 22:10:
Maar een minderheid geef je toch hun zin niet? Ook al zijn het locals en de 'overtreders' passanten?
Gambieter verwoordt precies de bedoeling van mijn post. Ik probeer een positieve draai te geven aan de discussie door te vragen of iemand inzicht heeft in welke filialen meedoen. Enkele meldingen met plaats x doet niet mee zijn vreselijk saai.Freakster86 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 22:21:
Potentieel erg groot... We willen gewoon achterhalen welke Aldi wel of niet mee doet. Hoe moet je hier anders achter komen? Een eigen topic is het niet waard, maar wanneer tweakers andere tweakers willen helpen wordt het gewoon afgekapt.
Met een topic dat zo rood ziet, heb je toch geen behoefte meer om aanbiedingen te posten?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Helemaal mee eens. De meerwaarde van dit topic is juist dat je een mening van een ander hoort.kmf schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 08:11:
Als alle discussies en tips betreffende een aanbieding afgekapt en ongewenst is, wat is dan de meerwaarde van het topic of forum boven een of andere dealsoftheday site?
Met een topic dat zo rood ziet, heb je toch geen behoefte meer om aanbiedingen te posten?
En natuurlijk dat het geen slowchat moet gaan worden, maar wat de mods nu doen (sinds dl 3 eigenlijk) is m.i. weer het andere uiterste.
Geef aub de poster ietsje meer ruimte om te reageren en kap niet gelijk alles af. Dat maakt dit topic ook leuker en nuttiger om te volgen.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Als je iets meer ruimte laat voor meningen over aanbiedingen gaan er weer 10 er op reageren en is het hek van de dam. Dan worden mensen weer boos dat hun mening wordt weggehaald omdat er al 10 staan en het te off-topic wordt. Dus dan is het beter gewoon niet dat soort posts toe te laten.Galois schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 09:06:
[...]
Helemaal mee eens. De meerwaarde van dit topic is juist dat je een mening van een ander hoort.
En natuurlijk dat het geen slowchat moet gaan worden, maar wat de mods nu doen (sinds dl 3 eigenlijk) is m.i. weer het andere uiterste.
Geef aub de poster ietsje meer ruimte om te reageren en kap niet gelijk alles af. Dat maakt dit topic ook leuker en nuttiger om te volgen.
Dus eigenlijk moeten post(ers) zich beperken tot:
- Het plaatsen van de aanbieding (liefst duidelijk dat zonder klikken zichtbaar is waar het om gaat)
- Een reactie indien de aanbieding niet interessant is (gemotiveerd met argument, bv. op/te duur/etc)
- Een reactie indien de aanbieding onduidelijk is
Volgens mij is dat eigenlijk wat men nu ook al wil zien. Ik vind het een erg leuk topic en hoop dat de moderators dit blijven faciliteren
Desnoods het verzoek opnemen voor een stukje zelfcensuur waarbij users gevraagd wordt een PB te sturen naar degene die zich er niet aan houdt om de post leeg te maken als deze ongewenst is. Kan een hoop topic reports en ingrijpen schelen wellicht.
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
@Coyote1980: Ik ben ook voor het toestaan van het posten van relevante posts. In het geval van de aanbieding van de externe hardeschijf van Western Digital is het wat mij betreft gewoon toegestaan om een reactie te geven waarin staat dat de hardeschijf is vastgesoldeerd o.i.d. en dat je m dan wel/niet als interne schijf kan gebruiken. Dat heeft het voordeel dat iedereen gelijk geinformeerd is en er juist verder geen discussie ontstaat. Je kunt wel willens en wetens dingen blijven censureren, maar de regels zijn denk ik gewoon net iets te streng.
Het lijkt mij het best dat bedankjes via de PM worden gestuurd, tenzij het gaat om een aanbieding die maar 1 keer kan worden gebruikt.
Ondanks alles vind ik het wel knap dat de modjes er nog niet de brui aan hebben gegeven. Want die +500 topicreports kun je niet bepaald een druppel noemen. *applaudisseren doet*
[ Voor 9% gewijzigd door AMD1800 op 02-03-2013 10:39 ]
Zoals ik al eerder heb gezegd.gambieter schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 02:50:
Het topic is bedoeld om snel te kunnen zien wat voor aanbiedingen er zijn, niet voor de stapels posts van mensen die niet eens een simpele topicwaarschuwing willen lezen.
Dit is een forum, een plaats voor discussie. Laat die discussie dan ook gebeuren. Waar een aanbieding wel of niet loopt en of het een goede aanbieding is en of er addertjes onder het gras zitten hoort bij een discussie over aanbiedingen.
Ik ben het er mee eens dat een pagina met "bedankt, ik heb hem ook" niet kan maar aan de andere kant, daar doe je het toch wel een beetje voor. Ik denk dat bijvoorbeeld een soort van kudos/sterren/punten/etc systeem dit voor een deel al zou oplossen.
Als je een kant en klare lijst wil met aanbiedingen dan kun je toch net zo goed naar dagaanbieding.net gaan of een vergelijkbare website?
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Dat zeg ik dus ook. Als ik een simpele lijst met aanbiedingen wilt, dan ga ik wel naar een "randomdealofthrday"siteAMD1800 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:20:
@kmf: Ik zie wel degelijk meerwaarde. De aanbiedingen op de dagaanbiedingensites worden eigenlijk amper genoemd en ze worden ook niet echt uitvoerig gesproken, of die indruk heb ik. Daarnaast zijn er nog een heleboel andere aanbiedingen die wel interessant zijn, zoals de aanbiedingen van de Aldi.
Juist de discussies over aanbieding bieden meerwaarde. Bv de aanbieding met betrekking tot de arctic mc001. Als ik gewoon op de lijst was afgegaan, dan had ik de verkeerde keuze gemaakt. De tip om ook op arctic zelf te kijken en de beredeneringen waarom waar beter is hebben mij geholpen om de duurdere, maar wel betere keus te maken.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik vind bijvoorbeeld een reactie in de trant van 'die heb ik ook, maar ben niet tevreden omdat...' een zeer nuttige. Of 'een paar maanden geleden ook gekocht bij winkel X en dat was voor dezelfde prijs'.
En inderdaad, reacties als 'ik heb 'm ook' zonder verdere beargumentering, zijn nutteloos. Maar als de poster vertelt wat hij er van vindt, vind ik dat zeker wel nuttig (ook al is dat niet het doel van deze topic).
En zeker complimenten voor de mods die hard werken om het een mooi forum te houden!
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
weet je hoe onoverzichtelijk het wordt als 10 mensen gaan posten 'die heb ik ook, maar ben niet tevreden omdat...' ? En dan zeker als mensen daar weer op gaan reageren.Galois schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:52:
Dat bedoel ik ook. Er moet een middenweg zijn, die er nu in mijn ogen niet is.
Ik vind bijvoorbeeld een reactie in de trant van 'die heb ik ook, maar ben niet tevreden omdat...' een zeer nuttige. Of 'een paar maanden geleden ook gekocht bij winkel X en dat was voor dezelfde prijs'.
En inderdaad, reacties als 'ik heb 'm ook' zonder verdere beargumentering, zijn nutteloos. Maar als de poster vertelt wat hij er van vindt, vind ik dat zeker wel nuttig (ook al is dat niet het doel van deze topic).
En zeker complimenten voor de mods die hard werken om het een mooi forum te houden!
Het kan dan wel goed bedoeld zijn maar is niet het doel van dit topic.
Ik lees dit topic voor de aanbiedingen. Zodra ik een leuke aanbieding zie, google ik zelf wel ervaringen en / of andere informatie erbij.
Als ik door 10 pagina's met reacties moet gaan zitten filteren op aanbiedingen is de lol er gauw af.
En die aanbiedingsites zijn niet echt voor mij. hier komen toch voor mij wat relevantere aanbiedingen voorbij.
Road Runner schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:43:
[...]
Toch een leuke aanbieding. Vergeet ook niet de GRATIS verzending.
Ik probeer gewoon te bestellen en krijg verzendkosten dus is het toch logisch dat ik vraag hoe ik de gratis verzendkosten waar hij het over heeft krijg. Wat moet ik anders proberen, random kortingscodes invoeren?gambieter schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 16:40:
Je post was een one-line met een vraagje, zonder eigen inzet. Als er nou had gestaan wat je geprobeerd had, wat niet werkte enzovoort, dan had ik het nog wel het voordeel van de twijfel gegeven, maar nu was het gewoon een helpdeskvraagje.
In de eerste week van een maand nomineren de mods of een panel trouwe shopping-tweakers een aantal aanbiedingtips van de maand ervoor. Tweakers kunnen hier dan een week op stemmen. Leuk toch?
[ Voor 10% gewijzigd door ago op 02-03-2013 16:50 ]
Maar wat is het nut er van? Veel aanbiedingen zijn maar een paar dagen of soms zelfs uren geldig/voorradigago schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 16:48:
Idee:
In de eerste week van een maand nomineren de mods of een panel trouwe shopping-tweakers een aantal aanbiedingtips van de maand ervoor. Tweakers kunnen hier dan een week op stemmen. Leuk toch?
Zou meer zien in een soort ratingsysteem voor aanbiedingen zodat de goede vanzelf boven komen drijven, zoals hotukdeals. Maarja, dat is op een forum nogal lastig vrees ik.
Aangeven wat je geprobeerd hebt, wat je zelf uitgezocht hebt, enzovoort. One-liners waaruit op geen enkele manier inzet blijkt zijn in ieder geval niet de juiste manier. En laten we wel wezen: gezien de hoeveelheid bagger die in dat topic wordt gestort moeten mensen niet rekenen op het voordeel van de twijfel.Reiben schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 16:43:
Ik probeer gewoon te bestellen en krijg verzendkosten dus is het toch logisch dat ik vraag hoe ik de gratis verzendkosten waar hij het over heeft krijg. Wat moet ik anders proberen, random kortingscodes invoeren?
Oftewel: voordat men een post plaatst die geen aanbieding is, moet er gewoon eindelijk eens worden nagedacht of het wel daar past, en of het een bijdrage is, en dan ook de verpakking in orde maken. En ja, de goeden lijden daar onder de slechten
Ik ga bij de "Gratis verzending" tip een tekst toevoegen met het verzoek dat specifiek te maken, daarmee is de boodschap aanwezig. Volgende keer kun je ook een TR maken en zeggen dat een tip niet werkt.
Wat hoop je er mee te bereiken?ago schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 16:48:
Idee:
Misschien moet dit topic wel naar de Frontpage, om zo meegemodereerd te worden met de nieuwsberichten. Dan kunnen de slechte posts snel worden weggemodereerd door ze op -1 te zetten. Echter, er wordt hard gewerkt aan een andere oplossing die snel zal worden uitgeroldReiben schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 16:52:
Zou meer zien in een soort ratingsysteem voor aanbiedingen zodat de goede vanzelf boven komen drijven, zoals hotukdeals. Maarja, dat is op een forum nogal lastig vrees ik.
Reiben schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 16:52:
Maar wat is het nut er van? Veel aanbiedingen zijn maar een paar dagen of soms zelfs uren geldig/voorradig
Waarom moet alles nuttig zijn? De maand-award is leuk voor d'rbij en een veer in de reet voor degene met de beste shopping tip.
Je zult geen enkele mod horen zeggen dat er voor discussie geen plek op het forum is. We hebben daarbij al een aantal keren de vraag naar de users gesteld welke vorm van discussie er in dat topic zou moeten plaatsvinden? Relevante discussie over de voorwaarden van de aanbiedingen zijn prima, nuttige achtergrondinfo (zoals de hdds zitten vastgesoldeerd) is prima, maar dan houdt het wel zo'n beetje op.Leo1010 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:44:
Dit is een forum, een plaats voor discussie. Laat die discussie dan ook gebeuren. Waar een aanbieding wel of niet loopt en of het een goede aanbieding is en of er addertjes onder het gras zitten hoort bij een discussie over aanbiedingen.
Het probleem met het toestaan van beperkte offtopic discussie is dat het direct een glijdende schaal wordt. En die zal nog moeilijker houdbaar zijn dan de huidige nullijn.
Anyway, als zeef niet uiteindelijk toch besluit dat genoeg genoeg is dan hebben we over anderhalve week wellicht toch een (mogelijk) goede oplossing.
Ik zal kijken of we een veer met weerhaken kunnen vindenago schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 18:14:
Waarom moet alles nuttig zijn? De maand-award is leuk voor d'rbij en een veer in de reet voor degene met de beste shopping tip.
Veerhakengambieter schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:55:
[...]
Ik zal kijken of we een veer met weerhaken kunnen vinden.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
En toch word juist dat soort discussie ook regelmatig subiet de vergeetput in gemieterd.Anoniem: 22659 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:21:
[...]
Je zult geen enkele mod horen zeggen dat er voor discussie geen plek op het forum is. We hebben daarbij al een aantal keren de vraag naar de users gesteld welke vorm van discussie er in dat topic zou moeten plaatsvinden? Relevante discussie over de voorwaarden van de aanbiedingen zijn prima, nuttige achtergrondinfo (zoals de hdds zitten vastgesoldeerd) is prima, maar dan houdt het wel zo'n beetje op.
Om maar recentelijk wat te noemen, de Aldi beschikbaarheid, de post met teveel info over de telefoon, etc.
Wat verwacht je nu eigenlijk? In no time is er een pagina aan posts met vraagjes, oh ja die heb ik ook besteld, er zijn ook andere harde schijven, kan ik die nog bestellen etc. In een ideale wereld zou de gemiddelde user voldoende zelfbeheersing hebben om niet elke brainfart daar te dumpen, in de echte wereld daarentegen lijkt men geen enkele zelfbeheersing te hebben.Leo1010 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:32:
En toch word juist dat soort discussie ook regelmatig subiet de vergeetput in gemieterd.
Dus ja, waar gehakt wordt, vallen spaanders. Posts worden echt wel (evt gemodereerd) teruggezet als daar een goede reden voor is.
Die telefoonpost is teruggezet. Maar kun je je voorstellen dat het gedram van iemand die niet de moeite neemt om per DM contact op te nemen, maar gewoon de post terug blijft zetten ook moderators de keel uit gaat hangen?Om maar recentelijk wat te noemen, de Aldi beschikbaarheid, de post met teveel info over de telefoon, etc.
Tot tien tellen en nadenken voor men post, en proberen verder te denken dan de eerste impuls. Het is een wensdroom.
Dat men eens stopt met zwart wit naar de regels te kijken.gambieter schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:44:
Wat verwacht je nu eigenlijk?
Al is het "Ze hebben er nog X liggen in Nergenshuizen" of "kijk uit, usb zit vast gesoldeerd" dan draagt het bij. Het is constructieve info en geen spam.
Goed voorbeeld is die TF300T aanbieding van een tijd terug. De initiële melding daarvan werd door iedereen over het hoofd gezien. Pas toen ik een "Ik heb hem gekocht" met grote foto poste werd iedereen wakker. Strikt gezien zou die post linea recta de prullenbak ingegaan moeten zijn.
Als het echt uit de hand loopt omdat het een populaire/grote aanbieding is die veel posts genereert zorg dan dat er een topic voor word geopend.
Neem nu deze als voorbeeld:
Als gevolg van die drive-by (om in de mafia sfeer te blijven) zijn er blijkbaar ook een aantal posts over beschikbaarheid de vergeetput in gegaan. Maar hier houd het niet op, op de volgende pagina gaat de Aldi discussie weer verder.gambieter schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 20:15:
[modbreak]Ik heb weer opgeruimd. Geen discussie over Aldi's, of het goede aanbiedingen zijn, of de foldertjes 2, 4 of glanzende pagina's zijn, enzovoort. Capice?[/]
Problem: teveel over die ene aanbieding
Solution: apart topic
Result: Iedereen

Als we zwart-wit naar de regels zouden kijken zouden een aantal mensen al vakantie gehad hebben. Wat je eigenlijk zegt is "regels mogen niet worden gehandhaafd als ik het er niet mee eens ben". Maar de mensen die klagen zijn niet alleen op de wereld, en we hebben met een veel grotere userbase rekening te houden dan alleen met hen die elke brainfart nuttig vinden.Leo1010 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 21:45:
Dat men eens stopt met zwart wit naar de regels te kijken.
Sorry, maar je zegt niets anders dan "wij weigeren rekening met anderen te houden, alles moet aan onze wensen worden aangepast".Als het echt uit de hand loopt omdat het een populaire/grote aanbieding is die veel posts genereert zorg dan dat er een topic voor word geopend.
Nope. Ik heb bij de plaatjes de locatie gezet. Maar echt niet iedereenIedereendat er nog over gepraat kan worden en mods hebben minder

Verder: als men iets veranderd wil hebben, dan is de juiste volgorde dat aan te vragen/voor te stellen. Niet zoals nu wordt gedaan: regels negeren, klagen op een verschillende manieren (inclusief gewoon zeiken) en dan doen alsof men de community een dienst probeert te bewijzen als er een speeltuintje voor ze wordt geschapen.
Maar goed, het is aan de SF-crew als die terug zijn van vakantie. Ik zal dat aanbiedingentopic niet missen, het is als een honeypot
[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 02-03-2013 22:33 ]

Geld datzelfde niet ook omgekeerd? Voor de mensen die altijd klagen als er ook maar even in de verste verte off-topic gegaan word.gambieter schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:26:
Maar de mensen die klagen zijn niet alleen op de wereld, en we hebben met een veel grotere userbase rekening te houden dan alleen met hen die elke brainfart nuttig vinden.
Idem als daarboven. Hetzelfde geld omgekeerd ook alleen dan "wij weigeren rekening met anderen te houden, alles moet hetzelfde blijven"gambieter schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:26:
Sorry, maar je zegt niets anders dan "wij weigeren rekening met anderen te houden, alles moet aan onze wensen worden aangepast".
And yet... de ervaring leert ons dat een hoop mensen er helemaal geen probleem mee hebben. Overigens beschouw ik wat er in het topic gebeurt niet als slowchat. Slowchat is voor mij "Hey kijk deze eens" en dan een 100 posts aan welles nietes of ie goed is.gambieter schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:26:
Begin nu eens dat concept los te laten: je vertegenwoordigt alleen jezelf. Er zijn ook zat mensen die niet op die slowchat zitten te wachten.
Sorry maar aagezien de afgelopen 10 pagina's van dit topic over dit onderwerp gaan vind ik het nogal van de zotte dat het initiatief vanuit de posters moet komen. Als je een automatische melding krijgt dat een server down is ga je ook niet wachten totdat users er zelf over beginnen.gambieter schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:26:
Verder: als men iets veranderd wil hebben, dan is de juiste volgorde dat aan te vragen/voor te stellen.
Ik mis helaas compleet waar dit op slaatgambieter schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:26:
Niet zoals nu wordt gedaan: regels negeren, klagen op een verschillende manieren (inclusief gewoon zeiken) en dan doen alsof men de community een dienst probeert te bewijzen als er een speeltuintje voor ze wordt geschapen.
Maar ik ben dan ook niet de partij waar mensen bij klagen.
Maar als we het dan toch over aanvragen/voorstellen hebben.
Waarom niet een chatbox die geactiveerd kan worden bij individuele topics. Dat zou mensen toch een optie geven om discussie over kleine details te doen en het topic zelf blijft redelijk schoon.
Of ben ik nu volgens jouw een speeltuintje aan het maken?
En dat is dus aan de moderators om daar mee om te gaan, en aan de users om daar ook rekening mee te houden bij hun gedrag. En dat laatste is nu net het probleem bij een aantal users, die trekken zich er gewoon niets van aan dat het ongewenst is.Leo1010 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 00:52:
Geld datzelfde niet ook omgekeerd? Voor de mensen die altijd klagen als er ook maar even in de verste verte off-topic gegaan word.
Nee. Er wordt aan een oplossing gewerkt, dat is ook vele keren aangegeven, maar wat je nu ziet is dat mensen zelfs niet daarvoor de beheersing of geduld kunnen opbrengen. Het is bijna alsof ze het topic als hun eigendom zien.Idem als daarboven. Hetzelfde geld omgekeerd ook alleen dan "wij weigeren rekening met anderen te houden, alles moet hetzelfde blijven"
De meeste slowchat en bagger zie je niet eens, die verdwijnt zeer snel.And yet... de ervaring leert ons dat een hoop mensen er helemaal geen probleem mee hebben. Overigens beschouw ik wat er in het topic gebeurt niet als slowchat. Slowchat is voor mij "Hey kijk deze eens" en dan een 100 posts aan welles nietes of ie goed is.
Dat is een technische oplossing zoeken voor een gedragsprobleem. En om nu devtijd te gaan vrijmaken voor een klein groepje mensen dat zich niet aan de afspraken wil houden is als Goudse probleemjongeren op vakantie sturen (laat ze het in Den Haag maar niet horenWaarom niet een chatbox die geactiveerd kan worden bij individuele topics. Dat zou mensen toch een optie geven om discussie over kleine details te doen en het topic zelf blijft redelijk schoon.
Of ben ik nu volgens jouw een speeltuintje aan het maken?
Uberhaupt denk ik dat het weinig zou uitmaken: de mensen die de slechte posts maken zullen dat echt niet opeens niet meer doen als ze een chatbox hebben.
Anyway, ik geef met plezier het stokje terug aan de SF-mods als ze gebruind en uitgerust terug zijn na dit weekend, en dan is het hun probleem
[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 03-03-2013 01:20 ]
Zijn Mig en Orion een setje?gambieter schreef op zondag 03 maart 2013 @ 01:05:
Anyway, ik geef met plezier het stokje terug aan de SF-mods als ze gebruind en uitgerust terug zijn na dit weekend, en dan is het hun probleem
Je moet niet betaald parkeren introduceren zolang er geen voldoende parkeerplekken zijn gerealiseerd.gambieter schreef op zondag 03 maart 2013 @ 01:05:
[...]
Nee. Er wordt aan een oplossing gewerkt, dat is ook vele keren aangegeven, maar wat je nu ziet is dat mensen zelfs niet daarvoor de beheersing of geduld kunnen opbrengen. Het is bijna alsof ze het topic als hun eigendom zien
Dat is de slechtste vergelijking die ik in tijden ben tegengekomen. Je introduceert juist wél betaald parkeren als er niet genoeg parkeerplekken zijn. Dan komen allerlei mensen namelijk opeens op de fiets of met het OV en heb je dus spontaan wel genoeg parkeerplekken. Maar wat dat met dit topic te maken heeft...kmf schreef op zondag 03 maart 2013 @ 08:49:
[...]
Je moet niet betaald parkeren introduceren zolang er geen voldoende parkeerplekken zijn gerealiseerd.
Ik ben in ieder geval erg blij dat de mods eindelijk eens wat strenger optreden tegen de kleuters in het aanbiedingen-topic die niet kunnen of willen lezen of denken dat ze zich alleen aan de regels hoeven houden als ze dat zelf leuk vinden. Ben heel benieuwd wat de binnenkort te introduceren oplossing daarvoor wordt.