Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Shopping Forum - Feedbacktopic

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:47

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Waarbij het natuurlijk prima is om op basis van een eigen vergelijkbare ervaring de TS tips te geven over hoe je dit zo goed mogelijk opgelost krijgt. Maar dan moet de kern van de post wel die tips zijn en niet de rant over jouw eigen ervaring.

Puur klagen dat jij het ook hebt meegemaakt (zonder verdere nuttige tips richting topicstarter), of hard roepen dat iBood een rommeltje is voegt niets toe.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Turtlesnif
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 21:53
*knip*, dit hoort niet hier.

[Voor 93% gewijzigd door Perkouw op 15-04-2015 18:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 13:37
Verplaatst uit Gekochte apps werken niet op iPad 1; hoe geld terug krijgen?

En het topic is, zoals verwacht, weer helemaal dood na dit soort harde maatregelen.
Dat is me, met alle respect, wel meer opgevallen.
Gambieter, zoals je ook weet swingt zoiets soms alle kanten op. Ik vraag me af of dat werkelijk nou zo erg is...
De discussie verliep m.i. redelijk beschaafd. Wat er hier is bereikt is dat er geen discussie meer is.
Of dit beter of slechter is.. daar zullen de meningen over verschillen.

Ik begrijp wel dat het soms enigszins off-topic gaat en soms heel erg.
Maar om dan te zeggen dat men daar ergens anders mee verder moet gaan is lastig, juist omdat die discussie ergens anders op dat moment niet is. Die is hier en nu, en je kunt uitsluitend daar reageren.
Het moderatiebeleid zou ietsje minder rigoureus mogen m.i.

[Voor 34% gewijzigd door gambieter op 25-05-2015 19:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

We doen discussies over de moderatie niet in het topic, vandaar dat de post verplaatst is.

Het is heel simpel: het Shopping Forum is niet bedoeld voor de discussie die daar plaats vond (even los van het hoge welles/nietes gehalte). Een topic in SF is niet bedoeld voor de metadiscussie die er plaatsvond, en helemaal niets te maken had met de vraag van de topicstarter.

Het staat echter iedereen vrij een topic in het juiste subforum te openen en de off-topic discussie daar te beginnen waar het wel on-topic is. Zetten we er een linkje bij zodat iedereen dat topic kan vinden.

[Voor 5% gewijzigd door gambieter op 25-05-2015 19:14]

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 13:37
quote:
gambieter schreef op maandag 25 mei 2015 @ 19:11:
We doen discussies over de moderatie niet in het topic, vandaar dat de post verplaatst is.

Het is heel simpel: het Shopping Forum is niet bedoeld voor de discussie die daar plaats vond (even los van het hoge welles/nietes gehalte). Een topic in SF is niet bedoeld voor de metadiscussie die er plaatsvond, en helemaal niets te maken had met de vraag van de topicstarter.

Het staat echter iedereen vrij een topic in het juiste subforum te openen en de off-topic discussie daar te beginnen waar het wel on-topic is.
Mee eens. En een streng moderatiebeleid is nodig om het 1 en ander in goed banen te leiden.
Toch vind ik stiekem dat ik ook wel een beetje gelijk heb en dat zo'n topic juist daardoor een vroegtijdige dood sterft. Het zal allemaal niet zo eenvoudig zijn. Verder geen probleem mee. Keep up the good work.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:41
Ik heb geen idee of dit het correcte topic is hiervoor, alvast mijn excuses als dat niet zo is :)

Ik heb onlangs na zeer slechte ervaringen met SiComputers een shopreview geplaatst, ik zag toen dat dit bedrijf gemiddeld erg negatieve reviews heeft. Voordat ik bij hen bestelde, was ik echter onder de indruk dat de shopreviews positief waren, gezien het 5-sterren icoontje linksonder op hun website (naïef van mij natuurlijk om niet even de dubbel-checken ;) ).

Hoe kan dit? Is het icoon welke ze op hun website voeren een 'algemeen' teken voor de shopreviews? Of voert deze winkel onterecht dit logo?

[Voor 4% gewijzigd door Solomon op 07-06-2015 21:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Nee, dat hoort hier niet. Maar ze hebben geen 5 sterren plaatje van T.net PW.

Als je vragen over de Pricewatch hebt, of het vermoeden van misbruik/misrepresentatie, dan is daar Pricewatch voor :)

• rickkert94
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 17:43
Hebben mensen hier ervaring met leveringstijden uit Duitsland?

Maandag 20 Juli zou naar mij een pakketje zijn verzonden waarvan de geschatte levering 23 juli zou zijn.
Ondertussen heb ik alleen nog niks binnen, op de site van amazon.de staat dat het bij postnl is en onderweg is, deze status is al hetzelfde sinds 21 juli.

Moet ik nog iets geduldiger zijn of vanaf wanneer is het slim een e-mail te sturen naar de klantenservice?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

@rickkert94: Dit topic is niet bedoeld voor vragen of ervaringen, maar gaat specifiek over het reilen en zeilen van dit forumdeel.

Echter, als je nog geen contact hebt gehad is een apart topic ook niet de bedoeling. Begin daar dus mee, contact opnemen, vragen stellen etc, en als je er niet uitkomt, dan een nieuw topic openen waarin je aangeeft wat je al gedaan hebt.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:16
quote:
Floppus schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 06:42:
Ik ben trouwens benieuwd naar wat een gedragsdeskundige vindt van wat de directeur van Dynafix in de uitzending zegt. Er bekruipt mij een raar gevoel bij het luisteren en zien van de uitspraken.
Waarom zijn zulk soort aanvallen op een persoon toegestaan? Het voegt toch helemaal niks toe behalve het niveau naarbeneden trekken?

Overigens viel me nou in dat fragment niet veel bijzonders. IIG niet meer dan redelijk gemiddeld van genoeg op TV.

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:45

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Het gaat niet om de persoon, het gaat om de hoedanigheid van directeur van een betrokken reparatiebedrijf die ook in die hoedanigheid uitspraken doet. En ook in die rol hebben mensen verbale en non-verbale communicatie.

Wat ik aangeef is dat er bij mij op de non-verbale communicatie een sterke trigger is. Ik ben daar echter geen professional in, maar heb soortgelijke triggers hier bij diverse werkzaamheden er zelden naast zien zitten, dus ben ik benieuwd wat een professional daar in ziet. Dergelijke zaken kan je ook enkel op menselijke uitingen toepassen. Dat hoort er bij als je publiek het standpunt van een organisatie uit waarbij er verschillen van inzicht zijn tussen partijen.

[Voor 7% gewijzigd door Floppus op 27-10-2015 22:22]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:16
Je insinueert dat hij een psychopaat is. Dat heeft niks met zijn hoedanigheid als directeur te maken, en alles met een persoonlijke aanval. En onafhankelijk of hij dat wel of niet is, dat heeft niks met Dynafix en de reparatie van een willekeurige telefoon te maken.

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:45

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Waar haal je die onzin over psychopaat vandaan? Dat is nergens gezegd noch geïnsinueerd. Of je weet niet wat psychopathie is - en daar lijkt het op.
Dan lees je echt dingen die er niet zijn. Ik vind het een vreemde beschuldiging. De uitspraken van een directeur hebben zeer zeker wel met beleid te maken, en non-verbaal gedrag speelt mee in ieder verhaal.
En zeker als er - zoals in dat topic - door de fabrikant gezegd wordt "indicator *DUS* fout terwijl de directeur iets anders zegt dan is beleid des te relevanter. Maar goed, dat is het topic hier niet.

Er is hier geen enkele sprake van een persoonlijke aanval, maar intussen krijg ik een beschuldiging dat ik iemand voor psychopaat uitmaak. Mag ik vragen waar deze rare inzet en schijnbare kruistocht vandaan komt? Je deed een TR, die heeft een collega niet gehonoreerd, dan vraag je het hier, krijg je uitleg, en moet je mensen dingen in de mond leggen? Ik begin me hier enigszins persoonlijk aangevallen te voelen...

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16:08
*knip* dat hoort hier niet thuis, en lees het SF beleid, het is ook geen apart topic waard. Dit sort vraagjes naar ervaringen zijn niet de bedoeling.

[Voor 80% gewijzigd door gambieter op 28-03-2016 12:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
quote:
gambieter schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 16:43:
[modbreak]
Dit is geen robostofzuiger topic, als jullie dat willen bespreken svp elders.[/]
:?
Nee, China shopping, maar daar verkopen ze ook (robot)stofzuigers, dus dat kan in die context dan toch gewoon besproken worden...? Opmerkingen van Nikeo leken mij wel legitiem (ik zit met dezelfde vraag m.b.t. duurzaamheid van de Chinese modellen).

Edit: of er moet na 14:15 uur een diepgaande discussie geweest zijn over robotzuigers die weer is verwijderd, dat heb ik dan gemist...

[Voor 14% gewijzigd door ralph075 op 09-07-2016 17:28]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Heel simpel: dit topic gaat over het shoppen, NIET over de artikelen zelf. Dus niet wat de verschillen zijn, wat voor borsteltjes je gebruikt, etc.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jesse111
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:57
quote:
gambieter schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 18:22:
Heel simpel: dit topic gaat over het shoppen, NIET over de artikelen zelf. Dus niet wat de verschillen zijn, wat voor borsteltjes je gebruikt, etc.
Zou het modteam misschien dan een apart topic kunnen aanmaken voor "productdiscussie China" bijvoorbeeld en de link onderin de topicwarning zetten? Hierin kan je bijvoorbeeld advies vragen over producten en wat je het beste kan kopen (naar mijn idee is zo'n algemeen topic er nog niet).

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
quote:
gambieter schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 18:22:
Dit is dus een van de redenen waarom ik op dit forum ook liever niet meer kom... Die constante drang om voor iedere post een nieuw topic te moeten hebben... Wat mij betreft echt onzin en beleid dat los gelaten moet worden.

"Ja die discussie voer je maar in [vul topic in]"

Nee die discussie voer ik niet meer, ik blijf wel weg.

[Voor 10% gewijzigd door Verstekbakker op 09-07-2016 23:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Tja, dit is geen Twitter waar je je post maar dumpt en hoopt dat het uiteindelijk op de juiste plek terechtkomt. Je ziet nu dat een topic over de shopping aspecten wordt overgenomen door robosofzuigers, powerbanks etc die daar niet thuis horen.

Er hoef niet overal een apart topic voor te zijn, maar het moet wel op een nuttige plek zijn en mensen moeten ook teruglezen ipv de grote topics te gebruiken om vraagjes te dumpen.
quote:
jesse111 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:07:
Zou het modteam misschien dan een apart topic kunnen aanmaken voor "productdiscussie China" bijvoorbeeld en de link onderin de topicwarning zetten? Hierin kan je bijvoorbeeld advies vragen over producten en wat je het beste kan kopen (naar mijn idee is zo'n algemeen topic er nog niet).
Nee, het is niet de bedoeling om een groot dumptopic voor dergelijke dingen te maken, dan krijgen we alleen hetzelfde probleem in een ander topic. Als men het over robostofzuigers wil hebben, dan in een topic over robostofzuigers, niet samen met powerbanks, beanbags etc :)

Uberhaupt is het Shopping Forum niet bedoeld voor aankoopadviesvragen. Om te voorkomen dat Algemene Zaken wordt overstroomd met aparte topics van iedereen die iets wil kopen, zijn we intern aan het overleggen hoe we dit kunnen structureren zodat het gefaciliteerd kan worden, zonder grote dumptopics. Maar daar is nog geen besluit over genomen :)

[Voor 54% gewijzigd door gambieter op 10-07-2016 00:16]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
quote:
gambieter schreef op zondag 10 juli 2016 @ 00:11:
Tja, dit is geen Twitter waar je je post maar dumpt en hoopt dat het uiteindelijk op de juiste plek terechtkomt. Je ziet nu dat een topic over de shopping aspecten wordt overgenomen door robosofzuigers, powerbanks etc die daar niet thuis horen.

Er hoef niet overal een apart topic voor te zijn, maar het moet wel op een nuttige plek zijn en mensen moeten ook teruglezen ipv de grote topics te gebruiken om vraagjes te dumpen.

[...]

Nee, het is niet de bedoeling om een groot dumptopic voor dergelijke dingen te maken, dan krijgen we alleen hetzelfde probleem in een ander topic. Als men het over robostofzuigers wil hebben, dan in een topic over robostofzuigers, niet samen met powerbanks, beanbags etc :)

Uberhaupt is het Shopping Forum niet bedoeld voor aankoopadviesvragen. Om te voorkomen dat Algemene Zaken wordt overstroomd met aparte topics van iedereen die iets wil kopen, zijn we intern aan het overleggen hoe we dit kunnen structureren zodat het gefaciliteerd kan worden, zonder grote dumptopics. Maar daar is nog geen besluit over genomen :)
Leg mij eens uit wat het probleem is van een dagje of twee inhoudelijke discussie over een stofzuiger die bij de Chinees wordt verkocht? Een dag later is er weer een ander product en dan weer een ander en dan ... Geen betere manier om inzicht te krijgen in hoe het bij shoppen bij de Chinees werkt.

Ik zie daar het probleem niet van... Waar ik wel het probleem van zie, dat is die onzinnige drang om alles maar in een apart topic te moeten doen. Dat zie je niet alleen hier, maar ook in andere onderdelen van GoT. Steeds meer plekken zie ik dan dat dit soort onzin speelt en dan heb ik al geen zin meer om iemand een antwoord te geven op een vraag of om een vraag te stellen, omdat ik dan het gezeik moet aanhoren dat het elders hoort.

Ik bestel al zo lang in China, ik heb zo ontzettend veel spullen geprobeerd, denk jij dat ik voor alle verschillende soorten spullen die ik hier heb liggen een apart topic ga volgen? Nee, dat ga ik echt niet doen. Ik vind het leuk om mensen te helpen met de ervaringen die ik heb, maar niet op deze manier. Heel jammer voor de gebruikers en de enige die er dan van kan genieten is de control freak die alles maar netjes in hokjes ziet onderverdeeld. Overdaad schaadt, dat geldt niet alleen voor diepgang over stofzuigers, maar ook voor jullie hokjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jesse111
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:57
quote:
gambieter schreef op zondag 10 juli 2016 @ 00:11:

[...]

Maar in zo'n dumptopic kan je toch gebruik maken van de zoekfunctie?? :?
Ik gebruik het in dit topic al redelijk vaak, om toch even te kijken of iemand een vergelijkbaar product heeft gekocht waar ik naar op zoek ben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Als je de zoekfunctie gebruikt, dan ben je een uitzondering. En helaas is dat een zeer serieuze opmerking :)

We zijn er mee bezig voor General Chat, maar het is dus niet de bedoeling het China-topic daarvoor te gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
quote:
gambieter schreef op zondag 10 juli 2016 @ 17:49:
Als je de zoekfunctie gebruikt, dan ben je een uitzondering. En helaas is dat een zeer serieuze opmerking :)
En in plaats je bezig te houden met mensen wijzen op de zoekfunctie verziek je het plezier van de meerderheid met dat "doe maar in het grote rode stoffen schoenen gekocht in China want het is hier geen twitter het is hier een hoog kwaliteit forum met onfeilbare organisatie met een topic per artikel topic"... In plaats van de boel netjes en overzichtelijk te houden maak je er een puinhoop mee die niet meer te overzien is. Mensen moeten voor info nu 60 verschillende topics doorploegen met die zoekfunctie die ze nooit gebruiken...

Misschien is het een idee om de volgende keer pas te gaan klooien met modbreaks en verplaatsacties tot er mensen werkelijk over klagen...

Ik heb wel weer even voldoende "plezier" gehad hier. :/

[Voor 13% gewijzigd door Verstekbakker op 10-07-2016 20:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Laat het maar weten als je constructieve feedback hebt, met wat je nu zegt kunnen we niets :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
quote:
gambieter schreef op zondag 10 juli 2016 @ 20:53:
Laat het maar weten als je constructieve feedback hebt, met wat je nu zegt kunnen we niets :)
Nee dat weet ik dat je er niks mee kunt. Uit mijn verhaal is genoeg constructiefs te halen, maar als het niet kant en klaar voor je wordt opgesteld dan haak je af?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Het enige wat je roept is dat het k*t is en dat jij vind dat alles maar in 1 topic moet. Daar kunnen we inderdaad niets mee :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grq
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 22-04 21:55
quote:
gambieter schreef op zondag 10 juli 2016 @ 20:57:
Het enige wat je roept is dat het k*t is en dat jij vind dat alles maar in 1 topic moet. Daar kunnen we inderdaad niets mee :)
Poll onder de Tweakers of ze het er mee eens zijn of niet? Laten we het makkelijk houden :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik roep dat het continue verwijzen naar "het grote topic" de boel onoverzichtelijk maakt. Waar haal jij kut vandaan?

En lekker makkelijk dat ik dan maar het andere uiterste wil, wat is dat voor kortzichtige flauwekul weer. Ik zeg dat je niet zo moeilijk moet doen over een pagina of twee vol stofzuigers en ervaringen, dat is precies waar mensen voor komen. Die lui willen niet meteen de ins en outs van stofzuigers weten, dan gaan ze uit zichzelf wel ergens anders vragen. Of de gebruikers gaan uit zichzelf zeggen, goh het is makkelijker om de mensen van het grote topic te vragen, die weten dat veel beter dan wij algemene shoppers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Nee, we doen niet aan referendums hier. We zijn wel iets verstandiger dan de politici ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
quote:
gambieter schreef op zondag 10 juli 2016 @ 21:03:
Nee, we doen niet aan referendums hier. We zijn wel iets verstandiger dan de politici ;)
Ben jij de enige die hier "leest"?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
Verstekbakker schreef op zondag 10 juli 2016 @ 21:03:
Ik zeg dat je niet zo moeilijk moet doen over een pagina of twee vol stofzuigers en ervaringen, dat is precies waar mensen voor komen. Die lui willen niet meteen de ins en outs van stofzuigers weten, dan gaan ze uit zichzelf wel ergens anders vragen. Of de gebruikers gaan uit zichzelf zeggen, goh het is makkelijker om de mensen van het grote topic te vragen, die weten dat veel beter dan wij algemene shoppers.
Ja, dat hebben we gezien met de powerbanks. Er zijn nu 40 (!) pagina's, dwz bijna 1000 posts met het woord powerbank in een topic dat helemaal niet bedoeld is voor powerbanks. Op een bepaald moment gingen mensen denken dat dat het topic voor powerbanks was.

En dat is nu net wat we willen voorkomen. We verwijderen geen posts maar geven gewoon aan dat het niet verder daar moet gaan. Wil men wel verder, eigen topic beginnen in de daarvoor bedoelde subforums. Zo is Tweakers.net opgezet.

En als we eerst dingen toestaan, krijgen we daarna weer gezeur als we het inperken. Oftewel: er zullen altijd weer mensen zijn die het er mee oneens zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Evest
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

Mt. Evest 🏔

quote:
Verstekbakker schreef op zondag 10 juli 2016 @ 20:48:
[...]

Misschien is het een idee om de volgende keer pas te gaan klooien met modbreaks en verplaatsacties tot er mensen werkelijk over klagen...
Ik heb niet zoveel met SF, maar las toevallig dit en wilde toch even reageren: Wie zegt dat er niet via Topicreports al veelvuldig is aangegeven dat de betreffende posts als ongewenst worden ervaren?
quote:
Verstekbakker schreef op zondag 10 juli 2016 @ 21:03:
Ik roep dat het continue verwijzen naar "het grote topic" de boel onoverzichtelijk maakt.
Dat breng je wel heel erg als de waarheid terwijl er absoluut mensen zijn die een hekel hebben aan grote topics waar van alles en nog wat besproken wordt en dat onoverzichtelijk vinden (ik inclusief...). Al die 'makkelijke vraagjes' voegen niet veel toe aan de kennis van de meesten (behalve de luie vragensteller) en leiden af van het daadwerkelijke onderwerp. Mijn bescheiden onbelangrijke mening :)

Nu ik hier toch aan het posten ben: [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a heeft al ruim meer dan 10000 posts, en dat is over het algemeen hier de limiet voor wanneer er een nieuw deel moet komen i.v.m. serverperformance - is dat voor dat topic niet eens tijd? :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
Evest schreef op zondag 10 juli 2016 @ 21:11:
Nu ik hier toch aan het posten ben: [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a heeft al ruim meer dan 10000 posts, en dat is over het algemeen hier de limiet voor wanneer er een nieuw deel moet komen i.v.m. serverperformance - is dat voor dat topic niet eens tijd? :)
Zijn we ons van bewust. Aangezien het een erg populair topic is schijnt het voorlopig geen probleem te zijn :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
quote:
Evest schreef op zondag 10 juli 2016 @ 21:11:
[...]

Ik heb niet zoveel met SF, maar las toevallig dit en wilde toch even reageren: Wie zegt dat er niet via Topicreports al veelvuldig is aangegeven dat de betreffende posts als ongewenst worden ervaren?
Er wordt na 3 posts over een stofzuiger al een modbreak neergezet dat het voor stofzuigers ergens anders naartoe moet. Daar heeft nog niemand over kunnen klagen, dat maak je mij niet wijs.
quote:
[...]

Dat breng je wel heel erg als de waarheid terwijl er absoluut mensen zijn die een hekel hebben aan grote topics waar van alles en nog wat besproken wordt en dat onoverzichtelijk vinden (ik inclusief...). Al die 'makkelijke vraagjes' voegen niet veel toe aan de kennis van de meesten (behalve de luie vragensteller) en leiden af van het daadwerkelijke onderwerp. Mijn bescheiden onbelangrijke mening :)
Prima dat de makkelijke vragers dan op de zoekfunctie gewezen worden dmv een edit of een pb. Mij hoor je daarover niet klagen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
Verstekbakker schreef op zondag 10 juli 2016 @ 21:15:
Er wordt na 3 posts over een stofzuiger al een modbreak neergezet dat het voor stofzuigers ergens anders naartoe moet. Daar heeft nog niemand over kunnen klagen, dat maak je mij niet wijs.
Niet 3, maar 10 posts, inclusief luilakjes vragen over typenummers, borsteltjes etc. Of er iemand geklaagd heeft is helemaal niet relevant. Omdat dat topic soms heel hard gaat is ingrijpen dan juist nodig om te voorkomen dat we pagina's verder zijn, en een blauwe modbreak valt vaak niet eens op.

Maar je mening is duidelijk. Alleen is dat niet de manier waarop het forum werkt, we willen juist zo min mogelijk grote topics precies vanwege het gedrag wat hier aangepakt werd, het dumpen van off-topic vraagjes in een groot topic. Dat is een forumbreed beleid, waar we in specifieke gevallen vanaf wijken. Maar niet in dit topic, juist omdat de users daar al de neiging hebben om echt alles daar te dumpen, omdat het makkelijk is.

[Voor 8% gewijzigd door gambieter op 10-07-2016 21:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grq
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 22-04 21:55
quote:
gambieter schreef op zondag 10 juli 2016 @ 21:03:
Jammer jammer

• O88088
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14:10
quote:
gambieter schreef op zondag 10 juli 2016 @ 21:23:
[...]

Niet 3, maar 10 posts, inclusief luilakjes vragen over typenummers, borsteltjes etc. Of er iemand geklaagd heeft is helemaal niet relevant. Omdat dat topic soms heel hard gaat is ingrijpen dan juist nodig om te voorkomen dat we pagina's verder zijn, en een [mbr]blauwe modbreak[/] valt vaak niet eens op.
Ik vind dat juist wel relevant. Het komt nu over alsof jij niet wil zien dat het ook meer inhoudelijk over producten gaat terwijl de gebruikers/lezers van het Chinatopic er geen problemen mee hebben. Ik vind een beetje inhoudelijke discussie prima, het moet geen 'Dump hier je laatste aankoop'-topic worden. Nu post je iets en dan krijg je soms vragen, maar als je die wil beantwoorden dan is het al snel 'open maar een apart topic.' Nogmaals, komen er klachten binnen dan moet er wat gedaan worden, maar anders mag er wat mij betreft wel wat losser gemodereerd worden.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
Ronald8 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:13:
[...]
Het komt nu over alsof jij niet wil zien dat het ook meer inhoudelijk over producten gaat
Dat heeft weinig te maken met gambieters persoonlijke voorkeur, dat is gewoon het geldende beleid voor het Shopping Forum. SF is bedoeld voor discussie omtrent winkelervaringen, niet voor discussies over producten. Voor discussies over producten hebben we immers de techfora (en voor producten die daar niet passen hebben we in eerste instantie AZ).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:27

13art

Moderator Mobile
quote:
Orion84 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:58:
[...]

Dat heeft weinig te maken met gambieters persoonlijke voorkeur, dat is gewoon het geldende beleid voor het Shopping Forum. SF is bedoeld voor discussie omtrent winkelervaringen, niet voor discussies over producten. Voor discussies over producten hebben we immers de techfora (en voor producten die daar niet passen hebben we in eerste instantie AZ).
Maar als dat zo is, moet wellicht de TS van het China topic forum ook iets aangepast worden:
quote:
Reviews van deze producten en Chinese webwinkels zijn welkom, net zoals het bespreken van de verschillende producten en levertijden van deze Chinese webwinkels. Het is echter niet de bedoeling uitgebreide reviews met stapels foto's te schrijven, dit om te voorkomen dat er reviewspam wordt geplaatst.
Dit wekt namelijk sterk de indruk dat er dus wel ruimte is om producten te bespreken. Wat ik persoonlijk ook wel logisch vind om te doen in zo'n topic.
Daarbij denk ik dat producten als rugtassen daar ook moeten kunnen, zolang ze maar uit China komen (dus besteld op AliExpress, banggood, ed). China heeft natuurlijk meer dan alleen elektronica. Prijsverschil en kwaliteit(verschil) zijn natuurlijk ook de moeite waard om te bespreken. Maar goed dan moet er wel eerst duidelijkheid zijn omtrent het überhaupt bespreken van producten in een topic als het China shopping topic.

If you think it's expensive to hire a professional, wait until you hire an amateur.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
l3art schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:24:
Dit wekt namelijk sterk de indruk dat er dus wel ruimte is om producten te bespreken. Wat ik persoonlijk ook wel logisch vind om te doen in zo'n topic.
Daarbij denk ik dat producten als rugtassen daar ook moeten kunnen, zolang ze maar uit China komen (dus besteld op AliExpress, banggood, ed).
Dat gaat over na de aankoop. Wat niet de bedoeling is, is iets als:
quote:
Rugzak voor school is gescheurd... Ben nu op zoek naar een nieuwe.

Kent iemand een merk of een rugzak uit China waar een aantal mappen in kunnen ?
Dit was de vraag die weg is gehaald (alleen zonder het ene voorbeeld dat daar genoemd werd). Dat is gewoon een aankoopadviesvraag, niet een post over een gedane aankoop met ervaring over het bestellen.

Net zoals het niet voor aankoopadvies van powerbanks, beanbags etc is. Als men dergelijke onderwerpen wil bespreken, dan kan dat in Algemene Zaken, maar daar zitten ze ook niet te wachten op "welke en waar kan ik X kopen?" topics.

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:27

13art

Moderator Mobile
quote:
gambieter schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:35:
[...]

Dat gaat over na de aankoop. Wat niet de bedoeling is, is iets als:

[...]

Dit was de vraag die weg is gehaald (alleen zonder het ene voorbeeld dat daar genoemd werd). Dat is gewoon een aankoopadviesvraag, niet een post over een gedane aankoop met ervaring over het bestellen.

Net zoals het niet voor aankoopadvies van powerbanks, beanbags etc is. Als men dergelijke onderwerpen wil bespreken, dan kan dat in Algemene Zaken, maar daar zitten ze ook niet te wachten op "welke en waar kan ik X kopen?" topics.
Dat is inderdaad wel een nuance verschil. Je kan wel producten bespreken, maar geen aankoopadvies vragen. Dat maakt het wel duidelijker dan 'SF is bedoeld voor discussie omtrent winkelervaringen, niet voor discussies over producten.' d:)b

If you think it's expensive to hire a professional, wait until you hire an amateur.

• True
  • Registratie: april 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/49283697

Ik ben zeer verbaasd. Een Tweaker die duidelijk zijn best doet voor z'n topic en die meer dan genoeg informatie voor discussie geeft en dan krijgt hij zo'n bericht van een mod? 8)7 En nog wel binnen een klein kwartier. Het is niet dat het al een paar dagen open staat zonder enige invulling.

Dit voelt als een klein kind een tik op de vingers geven terwijl hij alleen kijkt naar de schaal met koekjes en nog niet eens een koekje te veel gepakt heeft. |:(

Steam Profile

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
quote:
True schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:38:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/49283697

Ik ben zeer verbaasd. Een Tweaker die duidelijk zijn best doet voor z'n topic en die meer dan genoeg informatie voor discussie geeft en dan krijgt hij zo'n bericht van een mod? 8)7 En nog wel binnen een klein kwartier. Het is niet dat het al een paar dagen open staat zonder enige invulling.

Dit voelt als een klein kind een tik op de vingers geven terwijl hij alleen kijkt naar de schaal met koekjes en nog niet eens een koekje te veel gepakt heeft. |:(
De strekking van het topic komt, in ieder geval op mij, ongeveer hetzelfde over als een 'is product x goed'-topic. Dit omdat de, eninge, duidelijke vraag in het topic alleen is of die goed gehandeld heeft tegenover zijn vriend/kennis. Om daarna 10 keer hetzelfde antwoord te krijgen, heeft dan uiteindelijk ook geen zin. Dat is dus de reden dat ik die post erin heb gezet.

• True
  • Registratie: april 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

quote:
Yorinn schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:06:
[...]

De strekking van het topic komt, in ieder geval op mij, ongeveer hetzelfde over als een 'is product x goed'-topic. Dit omdat de, eninge, duidelijke vraag in het topic alleen is of die goed gehandeld heeft tegenover zijn vriend/kennis. Om daarna 10 keer hetzelfde antwoord te krijgen, heeft dan uiteindelijk ook geen zin. Dat is dus de reden dat ik die post erin heb gezet.
Dat snap ik zeker en ben ik ook wel deels met je eens, maar neem me niet verkeerd. Ik zie je erg, erg vaak mod posts posten. Ik snap dat je wellicht vanwege de nieuwigheid of gewoon omdat je dat graag wilt veel wilt posten, maar even rustig een uurtje wachten lijkt mij in zo'n behoorlijk uitgebreide post niet meer dan vanzelfsprekend, het is zeker niet dat deze thread gelijk sturing nodig had.

Dit is natuurlijk mijn mening als niet-mod op Tweakers, maar dit gevoel krijg ik er wel een beetje bij. Mijn excuus als dit niet overeen komt met de werkelijkheid.

Steam Profile

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23:51
Ik begrijp niet, waarom topic [Mediamarkt] Nieuwe folder actie niet leverbaar is dichtgezet. Het kan niet zo zijn dat de mediamarkt producten in een weekfolder zet en deze vervolgens niet kan leveren. Het sluiten van dit topic verijst dan ook een betere verklaring dan dat de produkten inmiddels weer leverbaar zijn.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
quote:
pacificocean schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:25:
Ik begrijp niet, waarom topic [Mediamarkt] Nieuwe folder actie niet leverbaar is dichtgezet. Het kan niet zo zijn dat de mediamarkt producten in een weekfolder zet en deze vervolgens niet kan leveren. Het sluiten van dit topic verijst dan ook een betere verklaring dan dat de produkten inmiddels weer leverbaar zijn.
Ik had het topic ook liever open gehouden, maar aangezien er meerdere mededelingen kwamen dat die weer leverbaar is, was er geen (echte) discussie. Ook hielp het niet dat de TS op zondag al vraagt om een aanbieding die op maandag in gaat, dan kan je verwachten dat het er nog niet is en is er nog geen reden te roepen dat een product er 'de hele week' niet is/zal zijn.

Ik laat het topic dan ook gesloten.

• Tomski1986
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17:16
Ik zou graag m'n computer willen bestellen op Sicomputers maar ik hoor er niet zoveel positiefs over. Kunnen jullie me deze aanraden of niet? Vooral de lage prijzen spreken me enorm aan.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Dit topic is bedoeld voor feedback op dit forumonderdeel. Voor welke webshop je wil hebben zal je jezelf moeten informeren via de shopreviews, trustpilot etc. Anders via je creditcard of paypal bestellen. Een los topic erover gaat binnen no-time op slot. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 26-05 15:57
Bol - Bestelling geannuleerd wegens "kennelijke vergissing"

Per ongeluk gesloten? Niet de topic starter maar iemand anders zegt of het topic gesloten kan worden. ( of misschien PM gestuurd dat weet ik niet )

Als ik verkeert ben dan mag je dit bericht van mij weghalen.

[Voor 11% gewijzigd door corporalnl op 04-05-2017 14:59]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18:48
Wat was er off topic aan mijn reply in Coolblue stort aankoopbedrag niet terug ?
Geef aan dat mij ongeveer hetzelfde is gebeurd, en ook hoe ik mijn geld sneller heb terug gekregen.
Verder nog tips om het op te lossen.
En dat was allemaal offtopic ?
Of komen de reclame inkomsten anders in gevaar ofzo ?

[Voor 9% gewijzigd door Wobcat op 11-06-2017 12:08]

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
quote:
Wobcat schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:58:
Wat was er off topic aan mijn reply in Coolblue stort aankoopbedrag niet terug ?
Geef aan dat mij ongeveer hetzelfde is gebeurd, en ook hoe ik mijn geld sneller heb terug gekregen.
Verder nog tips om het op te lossen.
En dat was allemaal offtopic ?
Of komen de reclame inkomsten anders in gevaar ofzo ?
Je eerste reactie was een verkapte shopreview, die heb ik dan ook verwijderd. Dat waren iets te veel details in een helpende post.

Het heeft ook niets te maken met advertentie-inkomsten, alleen voor shopreviews hebben we een aparte sectie, ze helpen niets te veranderen aan het probleem van de TS.

Je 2e post heb ik, zonder de eerste zin / reactie op moderatie, dan ook wel teruggeplaatst.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:00
Ik snap werkelijk niet dat je zo maar zijdelingse, maar hier en daar waardevolle informatie zomaar trashed :N

Het gaat om het grote plaatje. Nu verziek je elke mogelijkheid tot open discussie door alles plat te censureren, blijft dynalogic volledig buiten schot, staat Coolblue er niet goed op en heb je een pointless topic overgehouden, want meer dan elkaar herhalen "je hebt niks te maken met blablabla alleen met de verkoper, en die moet je blablabla" mag er nu in het topic dus niet meer staan
Chapeau!

Dat verhaaltje kent inmiddels iedereen nu wel.
Vreselijk zeg dit sturende gedoe :(

[Voor 3% gewijzigd door paQ op 11-06-2017 13:26]

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
quote:
paQ schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:25:
Ik snap werkelijk niet dat je zo maar zijdelingse, maar hier en daar waardevolle informatie zomaar trashed :N

Het gaat om het grote plaatje. Nu verziek je elke mogelijkheid tot open discussie door alles plat te censureren, blijft dynalogic volledig buiten schot, staat Coolblue er niet goed op en heb je een pointless topic overgehouden, want meer dan elkaar herhalen "je hebt niks te maken met blablabla alleen met de verkoper, en die moet je blablabla" mag er nu in het topic dus niet meer staan
Chapeau!

Dat verhaaltje kent inmiddels iedereen nu wel.
Vreselijk zeg dit sturende gedoe :(
Je begon je bericht zelf al met: "Wellicht niet geheel ontopic". Als je het al weet, waarom post je het dan? Het is mijn intentie niet geweest om Dynalogic buiten schot te houden, maar de vele reviews / eigen ervaringen over Coolblue, Dynalogic en Wehkamp (waarom die erbij gehaald is, is mij een raadsel) sloegen / slaan nergens op, ze dragen niets bij aan een oplossing voor de TS.

Heb je nog wel waardevolle informatie mag je dit gewoon in het topic bijvoegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wobcat
Wehkamp had ik benoemd in combinatie met thuiswinkel.org, waar ook coolblue bij is aangesloten. Dit als mogelijkheid om de klacht van de ts daar neer te leggen. Aangezien thuiswinkel.org goed heeft geholpen/bemiddeld bij een klacht over een aangesloten lid. (wehkamp dus)
Stond ook duidelijk omschreven door mij maar blijkbaar is het moeilijk om begrijpend te lezen.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
quote:
Yorinn schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:05:
[...]

Je begon je bericht zelf al met: "Wellicht niet geheel ontopic". Als je het al weet, waarom post je het dan? Het is mijn intentie niet geweest om Dynalogic buiten schot te houden, maar de vele reviews / eigen ervaringen over Coolblue, Dynalogic en Wehkamp (waarom die erbij gehaald is, is mij een raadsel) sloegen / slaan nergens op, ze dragen niets bij aan een oplossing voor de TS.

Heb je nog wel waardevolle informatie mag je dit gewoon in het topic bijvoegen.
Je modbreak die ik later aanhaalde heb ik anders prima onderbouwd en ook dat gaat regelrecht de prullenbak in!

Het is allemaal super zwart-wit. Als er amper ruimte is tot discussie volgens jou, dan moet iedereen het maar volledig eens zijn, en met oogkleppen op ontopic reageren, want anders grijp je dus -blijkbaar- in. Ik bedoel: kijk zelf wat er nu over is van het topic in kwestie.
De "waardevolle" informatie heb je mijns inziens weggehaald. Er waren plenty reacties die min of meer vóór Coolblue pleitten, vanwege de wanprestaties van dynalogic, waar andere Huge webwinkels ook mee te maken hebben blijkbaar. Wellicht niet geheel ontopic nee, wel relevant!
En dat ontslaat Coolblue niet van hun plichten uiteraard, maar nu blijft er een wazige verhaal lijn over. "De Ts zeikt" is nu zelfs de strekking.

Maar blijf je handelen lekker goedpraten joh... doe vooral niet aan een beetje zelfreflectie en ga lekker op de komma zitten.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
paQ schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:36:
[...]
Maar blijf je handelen lekker goedpraten joh... doe vooral niet aan een beetje zelfreflectie en ga lekker op de komma zitten.
Met alle respect, maar je initiële post was gewoon een rant over dynalogic met en passant nog een speculatie dat ze op omvallen zouden staan. Dat voegt in die vorm niets toe aan de discussie behalve een aanleiding om het topic op een zijspoor te brengen en is wat mij betreft terecht verwijderd.

Ja, het topic is erg kort gehouden en in een aantal gevallen had dat wellicht wat relaxter gemogen, daar zal ik met de crew even naar kijken, maar een aantal reacties zijn ook terecht verwijderd. Waarbij het natuurlijk niet helpt dat je vervolgens eerst in het topic en daarna hier in het feedbacktopic op behoorlijk verontwaardigde toon verhaal komt halen en met termen als censuur te strooien.

Daarnaast wil ik iedereen er graag even op wijzen dat de feedback topics zoals deze niet bedoeld zijn voor vragen/opmerkingen over individuele modacties. Als je uitleg wilt over een ingreep in je reactie, dan kan je de betreffende moderator daar rechtstreeks over benaderen (of mij als je er met de mod niet uitkomt).

• paQ
quote:
Orion84 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:23:
[...]

Ja, het topic is erg kort gehouden en in een aantal gevallen had dat wellicht wat relaxter gemogen, daar zal ik met de crew even naar kijken, maar een aantal reacties zijn ook terecht verwijderd. Waarbij het natuurlijk niet helpt dat je vervolgens eerst in het topic en daarna hier in het feedbacktopic op behoorlijk verontwaardigde toon verhaal komt halen en met termen als censuur te strooien.
Als er juist dat soort opmerkingen verwijderd worden, dan bevestigt dat mijns inziens de stelling.

Het is gebeurd, en we worden het waarschijnlijk niet eens; het zij zo. Maar dergelijke sturing doet me de volgende keer wel twee keer nadenken voordat ik überhaupt nog reageer. Kan volgens mij niet de bedoeling zijn toch?
Jij noemt het ranten, ik noem het terechte kritiek op Dynalogic. Dezelfde kritiek wordt namelijk ook gewoon van hun facebook verwijderd. 'censuur'

Het lijkt nu net alsof er op de veroorzaker geen kritiek mag worden geuit, terwijl as we speak coolblue door het slijk wordt gehaald, vanwege de eenzijdigheid van het topic.

[Voor 10% gewijzigd door paQ op 12-06-2017 10:45]

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Het doel van dat topic is dan ook niet om kritiek te uiten, maar om TS te helpen tot een oplossing te komen. Dat er ondertussen meer problemen spelen bij Dynalogic kan op zich een toevoeging zijn aan het topic, om wat context te geven, maar het helpt de TS geen steek verder en als je een post plaatst die alleen maar bestaat uit kritiek op Dynalogic, incl. een suggestie dat ze op omvallen staan, dan voegt dat weinig toe, terwijl het wel een aanleiding is om offtopic te gaan. Dus in die zin sta ik achter de beslissing om dat weg te halen.

• paQ
Zoals ik al zei: we zijn het niet met elkaar eens.
tip: kijk even naar het topic zoals het er nu bij hangt. Dat helpt lekker?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wobcat
Ik gaf in mijn verwijderde reply o.a. de tip om via thuiswinkel.org een klacht in te dienen, ts doet dat en krijgt t wel zo ongeveer voor elkaar.
Maar blijkbaar moest mijn verhaal compleet getrashed worden en was t compleet offtopic. Dit
soort strakke moderatie weerhoudt mij ervan om in de toekomst uitgebreid een hulpvaardig bericht neer te zetten, verspilde moeite blijkbaar. Doel bereikt heren moderator, lekker rustig.

• vellichor
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 17-03 20:28
*knip* Dit topic is bedoeld voor feedback, niet om je vraag te dumpen. Wil je toch meer informatie hebben, kan ik je aanraden om Android eens te bekijken, daar staat ook voldoende informatie.

[Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 19-06-2017 19:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Tot mijn stomme verbazing werd ineens een berichtje van ondergetekende uit het China shopping topic verwijderd omdat ik een kritische opmerking maakte over PDM van Banggood. :?

Wat is dat nou weer voor iets raars?

Het is gewoon een regeling van Banggood, dat PDM, om tegen een luttel bedrag extra, te garanderen dat je geen BTW/invoerrechten zou hoeven te betalen.
M.a.w. zij (=BG) kopen, met al die extra inkomsten, de kans op belastingbetaling door de consument, af. En mocht iemand belasting moeten betalen op een >22 euro product, dan betaalt BG dat bedrag terug.

M.a.w. het is geen belastingontduiking, maar een financiële dienst/verzekering, waarmee een (eventuele) BTW toeslag, gefinancierd wordt.
De hele financiële wereld zit zelf zo krom in elkaar dat men overal regels bedenkt en vervolgens weer procedures verzint om die regeltjes zo voordelig mogelijk te benutten.
Wat dat betreft is het geen belastingontduiking, maar belastingontwijking! En dat is volkomen legaal in de EU. De hele financiële wereld draait op dat principe!

Dus laten we alsjeblieft niet zo krampachtig doen, maar gewoon de dingen bij naam noemen. Er is niets onwettelijks of illegaals aan om de door een hele grote Chinese online markplaats aangeboden regeling, te benutten.

Mooie Plaatjes   

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
quote:
ehtweak schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:49:
Tot mijn stomme verbazing werd ineens een berichtje van ondergetekende uit het China shopping topic verwijderd omdat ik een kritische opmerking maakte over PDM van Banggood. :?

Wat is dat nou weer voor iets raars?
Het is niet raar, je feedback stond op de verkeerde plek en slecht verwoord, waardoor het meer een flame was, als constructieve feedback. Je stelde alleen dat het een verboden woord is volgens ons, de mods. Het is geen verboden woord, nergens niet.
quote:
Het is gewoon een regeling van Banggood, dat PDM, om tegen een luttel bedrag extra, te garanderen dat je geen BTW/invoerrechten zou hoeven te betalen.
M.a.w. zij (=BG) kopen, met al die extra inkomsten, de kans op belastingbetaling door de consument, af. En mocht iemand belasting moeten betalen op een >22 euro product, dan betaalt BG dat bedrag terug.

M.a.w. het is geen belastingontduiking, maar een financiële dienst/verzekering, waarmee een (eventuele) BTW toeslag, gefinancierd wordt.
De hele financiële wereld zit zelf zo krom in elkaar dat men overal regels bedenkt en vervolgens weer procedures verzint om die regeltjes zo voordelig mogelijk te benutten.
Wat dat betreft is het geen belastingontduiking, maar belastingontwijking! En dat is volkomen legaal in de EU. De hele financiële wereld draait op dat principe!

Dus laten we alsjeblieft niet zo krampachtig doen, maar gewoon de dingen bij naam noemen. Er is niets onwettelijks of illegaals aan om de door een hele grote Chinese online markplaats aangeboden regeling, te benutten.
Ik snap dat het een regeling is van BG, maar vragen / bespreken van manieren om belasting te ontduiken / ontwijken zijn niet de bedoeling van het topic en wordt dan ook verwijderd omdat het offtopic is. Het topic is bedoelt om ervaringen met shoppen in China te bespreken en daar zijn we al redelijk vrij mee, qua modden, zoalng het maar binnen de regels van de topicwaarschuwing valt.

Ik heb nu de topicwaarschuwing aangepast, om het duidelijker te maken.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nu snap ik ff iets niet, je zegt zelf, het topic is om ervaringen met shoppen in China te bespreken. Toch?

En dan mag je een additionele verzendmethode (=PDM) van één van de grootste Chinese e-commerce sites niet bespreken?!? 8)7

Nogmaals, belasting ontduiken is totaal iets anders dan belasting ontwijken!
Het eerste is een economisch delict, het tweede pertinent niet.

Mooie Plaatjes   

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 27-05 11:42

Kiswum

Gadget reviewer

Ik wil even inhaken op de PDM waarschuwing die (sinds kort) van kracht is op een webwinkel als Banggood.
Waarom is deze regel ingevoerd? Vanwege het feit dat je geen BTW en importkosten (uit eigen) zak moet betalen?
PDM is toch een verzendmethode, net als DHL en PostNL.

Bij veel webwinkels kun je voor een klein bedrag het pakket vanuit een Europese warehouse laten versturen. Valt dat dan ook onder belastingontduiking?

Je kunt bij een aantal webshops voor een klein bedrag de importkosten + btw terug krijgen als je dit aan de deur moet betalen.
Valt dat dan ook onder belastingontduiking?

Je kunt bij een aantal webshops het pakketje via PDM laten versturen. Als je pakket er tussenuit wordt gehaald, dan krijg je de BTW + importkosten terug van de webwinkel.
Waarom valt dit dan wel onder belastingontduiking?

Bij een aantal webshops kun je aangeven dat je het pakketje van 100,- voor $22,- laten "frankeren".
Naar mijn idee is dit bewust de belastingdienst oplichten en dergelijke tips horen niet op Tweakers.

Ik zie de overige opties als een verzekering waar je je tegen verzekerd. Naar mijn idee is daar niets op tegen. Als de mods hier een andere mening hierover hebben, dan zie ik graag waarom dat zo is, zodat ik daar rekening mee kan houden in mijn communicatie op Tweakers.

Sluit je aan bij de grootste NL Xiaomi Facebook groep.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16:30
quote:
Yorinn schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:46:
[mbr]Ik heb weer een discussie over BangGood's PDM verwijderd. Deze zien we liever niet, zoals ook in de topicwaarschuwing staat. Lees de topicwaarschuwing door voor je iets post en twijfel je of het gepost / gevraagd mag worden, kan je altijd een TR aanmaken. Dan krijg je vanzelf bericht terug.[/]
Ik vraag mij eigenlijk alleen af hoe dit nu precies zit...
Wat is het idee erachter en hoe doen ze het?

Ik lees nu dat het eigenlijk ook belastingontduiking is, maar leg dan even precies uit hoe het zit en wat Banggood precies doet met deze methode.

Nu is het nog steeds niet helder hoe het precies zit. Ik lees dat mensen hier roepen dat het belastingontduiking is, maar zonder onderbouwing is dat toch niets waard?

Ik hoef geen discussie erover, maar wil gewoon weten hoe het zit, Banggood zal dat zelf niet uitleggen, die zeggen dat ze zelf de kosten voldoen. Maar dat geloof ik echt niet.

Youtube: DashcamNL

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 26-05 10:18

The Inquisitor

Greetings weaklings

Het is helemaal geen belastingontduiking het is gewoon een verzekering.

Er wordt maar een heel klein aantal van de pakketjes onderschept, de overigen gaan er doorheen. Als iedereen die een bestelling doet boven de 22 euro de PDM erbij neemt van 1 a 2 euro, dan loopt de pot aardig vol met geld. Als dan dat ene pakketje per 1000 (verzonnen statistieken) eruit wordt gehaald, kunnen de kosten vergoed worden door Banggood uit het collectieve potje waaraan alle PDM mensen hebben meebetaald.

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4K | aWatch s5 | Sonos | Hue | PS4 PRO & PSVR

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

quote:
dfrenner schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:43:
[...]

Ik vraag mij eigenlijk alleen af hoe dit nu precies zit...
Wat is het idee erachter en hoe doen ze het?

Ik lees nu dat het eigenlijk ook belastingontduiking is, maar leg dan even precies uit hoe het zit en wat Banggood precies doet met deze methode.

Nu is het nog steeds niet helder hoe het precies zit. Ik lees dat mensen hier roepen dat het belastingontduiking is, maar zonder onderbouwing is dat toch niets waard?

Ik hoef geen discussie erover, maar wil gewoon weten hoe het zit, Banggood zal dat zelf niet uitleggen, die zeggen dat ze zelf de kosten voldoen. Maar dat geloof ik echt niet.
Er is een groot verschil tussen belastingontduiking versus belastingontwijking.
Het eerste is een economisch delict, het tweede is iets wat met z'n allen massaal doen! Er zijn op allerlei gebieden talloze regelingen om zo min mogelijk belastingen te betalen! Dat varieert van leaseauto/bijtellingsregelingen tot aan teruggave van BTW op zonnepanelen door particulieren. En ja, ook grote multinationals doen dit vaak met Nederland als spil.
Zie ook: ehtweak in "Shopping Forum - Feedbacktopic"

Dus nogmaals @Yorinn het is geen belastingontduiking; dat PDM gebeuren.

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Kiswum Idd; PDM is helemaal geen belastingontduiking!

Het eerste is een economisch delict, het tweede is iets wat met z'n allen massaal doen! Er zijn op allerlei gebieden talloze regelingen om zo min mogelijk belastingen te betalen!
Dat varieert van leaseauto/bijtellingsregelingen tot aan teruggave van BTW op zonnepanelen door particulieren. En ja, ook grote multinationals doen dit (belastingontwijking) vaak met Nederland als spil.

Die andere vormen van belastingontwijking worden intensief besproken op de diverse forums van tweakers, dus waarom er zo panisch wordt gedaan over PDM van BG? :?

Mooie Plaatjes   

• BlakHawk
Ik vond het ook wel apart dat het niet besproken mocht worden, ik wilde even weten hoe het eigenlijk precies zat en voordat ik de reacties had gelezen, wist ik nog niets. Hoe werkt het? Is het legaal? Heb ik de kans om een naheffing te krijgen?

Ik snap niet dat dat niet gewoon besproken mag worden.

Iedereen die iets bestelt uit China hoopt toch op geen invoerrechten!?
Of gaan de modjes het daarna aangeven?

Punt is namelijk dat de belastingdienst de vervoerders gedoogd (ik heb ze gebeld en dat waren zijn woorden). Ze laten de vervoerders steekproeven uitvoeren, zodat de douane daar zelf geen mankracht voor kwijt is.

De huidige setup is dus een bewuste keuze/afweging van de douane!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Naar mijn weten is er geen systeem waarbij je als consument vooraf aangifte kan doen. De enige die dat kan en mag, is de verzender. Als zij vooraf geen aangifte doen van de goederen, dan kan het zijn dat je pakket er tussenuit wordt gehaald. Op dat moment is het de verantwoordelijkheid van de consument om de kosten te betalen.

Een jaar of twee geleden heb ik hierover uitvoerig gesproken met een medewerker van De Belastingdienst (Heerlen uit mijn hoofd).
Daarbij heb ik gesproken over import kosten, waaraan facturen moeten voldoen, de wijze waarop zij de berekeningen maken (geen verzendkosten op de factuur staat gelijk aan geschatte verzendkosten van +/- €90,- waar je ook BTW over zal betalen). Tevens heb ik gevraagd of je vooraf ook aangifte kan doen zodat je pakketje direct wordt doorgestuurd zover te moeten wachten op een bericht van de Douane.

Het enige dat de consument kan doen is afwachten. Voor zover ik weet is er geen formulier die je achteraf kan invullen om de Belasting alsnog te betalen als de Douane je pakketje niet heeft onderschept of verkeerd heeft beoordeeld.

Naar mijn idee is PDM dus een manier van verzenden inclusief een verzekering om de kosten achteraf vergoed te krijgen.

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Je betaalt de verzender voor een verzekering dat je geen importkosten hoeft te betalen. Deze kosten zijn verplicht en kun je alleen ontwijken door (als verzender) valse informatie op te geven. Hoe is dat geen belastingontduiking?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

quote:
Dirk schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:15:
Je betaalt de verzender voor een verzekering dat je geen importkosten hoeft te betalen.
Ja.
quote:
Deze kosten zijn verplicht en kun je alleen ontwijken door (als verzender) valse informatie op te geven.
Nee. En daar doe je een verkeerde veronderstelling.
Wie zegt dat de verzender valse informatie opgeeft?
Zo ontving ik recentelijk diverse zendingen van BG, met als extra 'verzekering' de PDM verzendmethode. En de pakketten hadden keurig de correcte waardes in $ er op staan. En ja, dat zat boven de 22 euro.
En nee, ik hoefde geen additionele inklaringskosten en/of BTW te betalen.

In het geval dat je wel inklaringskosten + BTW moet betalen, claim je dat bedrag bij die 'verzekering' van BG en krijg je dat bedrag uitbetaald. Daar is niks illegaals aan.
De ontvanger (!), en daar gaat het hier om, doet niks illegaals, want die heeft immers geen tot weinig invloed op het logistieke traject van zijn bestellingen vanuit China richting de EU. Het is (eventueel) de verzender die iets al dan niet iets toelaatbaars doet/nalaat. NIET de ontvanger/besteller!
quote:
Hoe is dat geen belastingontduiking?
Niet dus. Er zijn veel meer van dit soort constructies, waarbij je je verzekert tegen additionele kosten en de totale pot van de bedragen die binnenkomen, is voldoende om eventuele additionele kosten te dekken.
Nogmaals, dat heet ~ontwijking. En zoals al eerder vermeld, dat gebeurt op talloze manieren in het dagelijkse leven en is volkomen legaal.
Of het wenselijk is, is een heel ander verhaal! Maar dat geldt voor wel meer zaken. :X

Als tweakers dan zo moralistisch wenst te zijn, dan moeten er veel meer zaken onbesproken blijven. Laat staan dat we überhaupt nog iets in China, buiten de reguliere importkanalen om, mogen/moeten bestellen. :F

Mooie Plaatjes   

• BlakHawk
quote:
Kiswum schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:27:
Naar mijn weten is er geen systeem waarbij je als consument vooraf aangifte kan doen. De enige die dat kan en mag, is de verzender. Als zij vooraf geen aangifte doen van de goederen, dan kan het zijn dat je pakket er tussenuit wordt gehaald. Op dat moment is het de verantwoordelijkheid van de consument om de kosten te betalen.

Een jaar of twee geleden heb ik hierover uitvoerig gesproken met een medewerker van De Belastingdienst (Heerlen uit mijn hoofd).
Daarbij heb ik gesproken over import kosten, waaraan facturen moeten voldoen, de wijze waarop zij de berekeningen maken (geen verzendkosten op de factuur staat gelijk aan geschatte verzendkosten van +/- €90,- waar je ook BTW over zal betalen). Tevens heb ik gevraagd of je vooraf ook aangifte kan doen zodat je pakketje direct wordt doorgestuurd zover te moeten wachten op een bericht van de Douane.

Het enige dat de consument kan doen is afwachten. Voor zover ik weet is er geen formulier die je achteraf kan invullen om de Belasting alsnog te betalen als de Douane je pakketje niet heeft onderschept of verkeerd heeft beoordeeld.

Naar mijn idee is PDM dus een manier van verzenden inclusief een verzekering om de kosten achteraf vergoed te krijgen.
Fout, de douane doet geen aanname met de verzendkosten van 90 euro. Ik belde ook boos de belastingdienst op. Zij vertelde mij dat zij niets te maken hebben met de importheffing en btw afdrachten.

Het zijn de vervoerders die dit afhandelen en het 90 $ geintje is echt een DHL eigenschap.

PostNL vraagt jou altijd naar de waarde. De belastingdienst gaf ook aan dat zij uiteraard wel de afdrachten binnen krijgen en om die reden de huidige vervoerders en hun verschillende methodes die ze hanteren gedogen.

De belastingdienst heeft niets te maken met de betekening van de heffingen voor jouw pakketje. Iedere vervoerder heeft zijn eigen methode om dit te innen. Het zijn ook geen medewerkers van de douane (wat ik dacht), allemaal op eigen initiatief van de vervoerder om de gedoogconstructie vanuit de douane in stand te houden!

• kanem0chi
  • Laatst online: 18:30
quote:
Je betaalt de verzender voor een verzekering dat je geen importkosten hoeft te betalen. Deze kosten zijn verplicht en kun je alleen ontwijken door (als verzender) valse informatie op te geven. Hoe is dat geen belastingontduiking?
Hoi Dirk,

Jammer dat je mijn mail niet heb beantwoord, ik heb dit namelijk nagevraagd bij de overheid die een duidelijk antwoord geeft: https://www.facebook.com/...st/posts/1510982212272104

"Hallo Martijn, je hebt dan inderdaad de btw bij invoer betaald over het product. Dat je dit later terugkrijgt vanwege een ‘verzekering’, is iets tussen jou en de webshop. ^GM"

Probleem opgelost. Zullen we nu weer verder gaan met het shoppen uit China? :)

Oh, @Dirk Zou het fijn vinden als je mijn FP reactie wilt aanpassen zodat correcte informatie niet gecensureerd wordt. :)

• agaam
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 23:22

agaam

dit is mijn huisdier

quote:
The Inquisitor schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:51:
Het is helemaal geen belastingontduiking het is gewoon een verzekering.

Er wordt maar een heel klein aantal van de pakketjes onderschept, de overigen gaan er doorheen. Als iedereen die een bestelling doet boven de 22 euro de PDM erbij neemt van 1 a 2 euro, dan loopt de pot aardig vol met geld. Als dan dat ene pakketje per 1000 (verzonnen statistieken) eruit wordt gehaald, kunnen de kosten vergoed worden door Banggood uit het collectieve potje waaraan alle PDM mensen hebben meebetaald.
Persoonlijk vind ik dit een hele goeie optie van Banggood, als je zelf iets besteld wat duurder is als 22 euro,
en wordt er wel uitgehaald dan ben je ook blij dat wij er aan mee hebben betaald, vind dit dus een beetje 8)7

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Volgens mij is het duidelijk. Wij Tweakers doen (op dit gebied) niets dat tegen de wet is.

Het verbod is dus mogelijk op basis van een onderbuik gevoel opgelegd. Op basis van onze reacties lijkt het me verstandig dat de redactie de feiten bekijken (opzoeken) en PDM gewoon netjes toestaat in alle topics. Wij, gebruikers moeten ervoor zorgen dat we nu niet continu ongewenst reclame maken voor BG en het slechts noemen als het noodzakelijk is vanuit de Shopping en leveringen topics.

@dfrenner, ik geef je hierin gelijk. Het is niet de Belastingdienst die de kosten bepaald, maar de vervoerder.

[Voor 10% gewijzigd door Kiswum op 13-07-2017 19:20]

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
quote:
ehtweak schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:56:
[...]

Het eerste is een economisch delict, het tweede is iets wat met z'n allen massaal doen! Er zijn op allerlei gebieden talloze regelingen om zo min mogelijk belastingen te betalen! Dat varieert van leaseauto/bijtellingsregelingen tot aan teruggave van BTW op zonnepanelen door particulieren. En ja, ook grote multinationals doen dit vaak met Nederland als spil.
Zie ook: ehtweak in "Shopping Forum - Feedbacktopic"

Dus nogmaals @Yorinn het is geen belastingontduiking; dat PDM gebeuren.
Ik heb het ook nergens (bewust) belastingontduiking genoemd, alleen belastingontwijking. Dit staat ook zo in de TW vermeld van het China-shopping topic.

Verder gaan we dit voor nu intern bespreken en komen we er nog op terug.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
offtopic:
Ja, ja ik weet het dubbelpost. :+

Discussiëren over importverzekeringen (Banggood's PDM) wordt toegestaan. Zoals @Kiswum ook al zei, is het niet de bedoeling om nu gelijk het hele topic onder te spammen hiermee, maar houd het netjes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Bedankt voor de terugkoppeling @Yorinn, het is prettig dat jullie eruit zijn gekomen! Het is nog beter dat we nu op een goede manier verder kunnen gaan met het geven van tips voor dit soort verzekeringen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kanem0chi
  • Laatst online: 18:30
quote:
Kiswum schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 00:20:
Bedankt voor de terugkoppeling @Yorinn, het is prettig dat jullie eruit zijn gekomen! Het is nog beter dat we nu op een goede manier verder kunnen gaan met het geven van tips voor dit soort verzekeringen.
Ah, goed om te lezen!

@Dirk, kunnen we dan ook weer mijn FP reactie aanpassen? :)

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 26-05 19:26
quote:
Dat is niet waar je voor betaalt.. Je betaalt ook voor een vergoeding van de kosten (bij de webshop: zij zijn het dus kwijt ipv jijzelf) mocht het voorkomen dat er importkosten worden geëist. Dit zit gewoonweg bij de verzendmethode in en geeft de klant wat meer zekerheid. Lang niet elk pakketje zal gecontroleerd worden en er is geen enkele sprake van ontduiking aangezien de webshop het alsnog mag dokken voor nota bene de klant zelf; die heeft zich ervoor verzekerd. Hetzelfde systeem als een verzekering die bij een creditcard zit: jij betaalt voor de vergoeding van mogelijke kosten en de creditcard verstrekkers vergoeden dat aan jou terug. Raar dat er zulke conclusies getrokken werden (of worden) terwijl er blijkbaar niet echt goed naar is geïnformeerd.

Wel tof dat het dus vanaf nu weer mag. _/-\o_

[Voor 4% gewijzigd door Danny.G op 14-07-2017 11:30]

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

• Dirk
  • Nu online

Dirk

quote:
Danny.G schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:29:
[...]

Dat is niet waar je voor betaalt.. Je betaalt ook voor een vergoeding van de kosten (bij de webshop: zij zijn het dus kwijt ipv jijzelf) mocht het voorkomen dat er importkosten worden geëist.
Die importkosten zouden altijd geëist moeten worden (uitgaande van minimum bedragen), met zo'n verzekering kun je er vanuit gaan dat de verzender er alles aan doet dat ze toch niet geëist worden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 26-05 19:26
quote:
Dirk schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:28:
[...]

Die importkosten zouden altijd geëist moeten worden (uitgaande van minimum bedragen), met zo'n verzekering kun je er vanuit gaan dat de verzender er alles aan doet dat ze toch niet geëist worden.
Het is maar goed dat ze niet altijd geëist zouden worden, want dat zou enorm veel papierwerk voor de douane zijn. Lang niet elk pakketje wordt opengemaakt of nader bekeken, dat neemt gewoon veel te veel tijd in beslag. Het zijn of steekproeven of de opvallende dingen worden eruit gehaald. Met die gedachte kan je het hele China-shopping topic wel dichtgooien want bijna elk pakje dat ik binnenkrijg, heeft een andere waarde dan het originele aankoopbedrag. :P

Anyhow; fijn dat het nu mag.

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Het bedrag dat je bij import betaald zou ook die papierwinkel moeten dekken. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Het is niet voor niets dat je nu al zo'n 13,50 betaald aan de vervoerder, omdat hij/zij het pakketje heeft beoordeeld. Daar komt de BTW nog bij.
Stel je voor dat ze elk pakketje openen, dan mogen ze een hoop personeel extra aannemen om de waarde te laten beoordelen en te laten matchen met de factuur. Op zich wel goed voor de werkgelegenheid, maar importeren gaat dan erg duur worden voor alle producten buiten de EU, ook de goederen die je hier gewoon in Nederland koopt (die worden namelijk niet in Nederland geproduceerd ;)).

Gelukkig is dat dus niet het geval.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlakHawk
quote:
Dirk schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:28:
[...]

Maar de douane kiest er bewust voor om zich helemaal niet te bemoeien met deze pakketjes. In eigen woorden gedogen (exacte woorden mederwerker belastingdienst) zij de vervoerders en hun verschillende methodes.

Er is geen manier om dergelijke goederen aan te geven.
quote:
Danny.G schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:38:
[...]

Het is maar goed dat ze niet altijd geëist zouden worden, want dat zou enorm veel papierwerk voor de douane zijn. Lang niet elk pakketje wordt opengemaakt of nader bekeken, dat neemt gewoon veel te veel tijd in beslag. Het zijn of steekproeven of de opvallende dingen worden eruit gehaald. Met die gedachte kan je het hele China-shopping topic wel dichtgooien want bijna elk pakje dat ik binnenkrijg, heeft een andere waarde dan het originele aankoopbedrag. :P

Anyhow; fijn dat het nu mag.
Die steekproeven doet de vervoerder op eigen initiatief. Voor DHL is het een verdienmodel geworden. PostNL doet idd steekproeven.

De belastingdienst/douane doet hier helemaal niets mee.

Als de belastingdienst zelf zich er niet zo druk om maakt, waarom wij dan wel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:07

PcDealer

HP ftw \o/

Sinds wanneer worden vraagtopics gesloten omdat er juridische praat aan de dag wordt gelegd?
Meningsverschil met klant, wat nu?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
quote:
PcDealer schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:56:
Sinds wanneer worden vraagtopics gesloten omdat er juridische praat aan de dag wordt gelegd?
Meningsverschil met klant, wat nu?
Sinds het een zakelijk geschil is en de klant wordt uitgescholden en uitgelachen? Verder komt er niets uit en komen er alleen meningen voorbij. Daar heeft de TS, in theorie, ook niets aan.

Zat inderdaad fout hierin. Topic is weer open met als mededeling dat er gelet moet worden op het het het schelden op de klant van TS.

[Voor 13% gewijzigd door Yorinn op 23-07-2017 22:50]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Yorinn schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:22:
[...]

Zat inderdaad fout hierin. Topic is weer open met als mededeling dat er gelet moet worden op het schelden op de klant van TS.
Ik heb geen gescheld gezien of niet als dusdanig opgevat :p
Fijn dat het weer open is d:)b

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Nu is Perkouw in "Meningsverschil met klant, wat nu?" weer dicht. De kwestie is dan wel besproken, maar nog niet afgerond. Waarom gesloten?

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20:34

Perkouw

Moderator General Chat
@PcDealer Bij dit topic is het wel raak hé?

Topic had ik aanvankelijk dicht gegooid vanwege het eerdere gemoddergooi naar elkaar en vervolgens de TS die een andere kwestie aanboort. Mij leek het verstandiger om dan te wachten op een update van de TS.

Maar.....ik zit er soms iets te scherp bovenop. Het topic heb ik dan ook weer heropend en de TS hier even op gewezen zoals je kunt lezen in het topic. Dank voor je feedback. :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Perkouw schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:13:
@PcDealer Bij dit topic is het wel raak hé?
[...]
Dank voor je feedback. :)
Ik vind het in elk geval goed dat jullie op je beslissing terug durven te komen :)

Edit: toch niet?
Naar crew of trashcan?
[q]Je hebt geen toegang tot categorie 6.

Dit is een besloten forum. Voor toegang tot dit forum moet je in ieder geval ingelogd zijn.

(interne identificatie: category::get_categorydata::category_not_allowed)[/]

Sluitmessage verwijderd. Wel open: Meningsverschil met klant, wat nu?

[Voor 41% gewijzigd door PcDealer op 27-07-2017 20:29]

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:50
Ik vind China shopping wel interessant, maar het topic gaat vooral over verzenden en 'De status is nog steeds xx' en 'hoe lang gaat het duren vanaf y'

Is een afsplitsing tussen shipping en inhoudelijke producten een optie?

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Is sowieso dat verzenden niet heel overbodig? Het is in de regel individueel en in andere topics zijn statusupdates van een enkeling zelden gewenst.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• pacificocean
Waarom wordt onderstaand topic gesloten met een verwijzing naar het aankoop topic componenten? Het gaat helemaal niet over het kopen van een component, maar over het bestellen van een product bij Amazon dat tijdelijk niet op voorraad is.

Betreffende topic:
RX 580 bestellen op amazon.co.uk

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
quote:
pacificocean schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:58:
Waarom wordt onderstaand topic gesloten met een verwijzing naar het aankoop topic componenten? Het gaat helemaal niet over het kopen van een component, maar over het bestellen van een product bij Amazon dat tijdelijk niet op voorraad is.

Betreffende topic:
RX 580 bestellen op amazon.co.uk
Whoops, had het topic maar voor de helft gelezen voordat ik hem op slot gooide. Heb dat stukje tekst nu aangepast en het slotje gehouden.

• pacificocean
Ik begrijp niet waarom het volgende topic is gesloten. Paypal stagneert vanwege autorisatie betaling?. De opmerking in de afsluiting, waarin verwezen wordt naar de shoping reviews begrijp ik al helemaal niet. Dit topic gaat over problemen met het authoriseren van Paypal betalingen, waarbij de helpdesk van Paypal ook niet met de juiste antwoorden komt. Dus zeker discussie waardig lijkt mij.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
quote:
pacificocean schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:05:
Ik begrijp niet waarom het volgende topic is gesloten. Paypal stagneert vanwege autorisatie betaling?. De opmerking in de afsluiting, waarin verwezen wordt naar de shoping reviews begrijp ik al helemaal niet. Dit topic gaat over problemen met het authoriseren van Paypal betalingen, waarbij de helpdesk van Paypal ook niet met de juiste antwoorden komt. Dus zeker discussie waardig lijkt mij.
Die discussie liep al sinds eind april niet meer. Gisteravond is daar alleen een (soort van) shopreview bijgekomen door een nieuwe user. Gezien er daarvoor andere methoden zijn en de discussie al bijna een half jaar stil ligt kon er wat mij betreft een slotje op.

• pacificocean
quote:
Yorinn schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:16:
[...]

Die discussie liep al sinds eind april niet meer. Gisteravond is daar alleen een (soort van) shopreview bijgekomen door een nieuwe user. Gezien er daarvoor andere methoden zijn en de discussie al bijna een half jaar stil ligt kon er wat mij betreft een slotje op.
Sorry. Het was mij ontgaan dat dit een kick was van een ouder topic.
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True