Paypal stagneert vanwege autorisatie betaling?

Pagina: 1
Acties:
  • 12.104 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Ik wilde twee dingen kopen.

Eerste aankoop gedaan bij Nederlandse webshop, geen Ebay. Betaling gedaan met PayPal.

Tweede aankoop daarna over Ebay, waarbij Ebay/Paypal zegt dat PayPal de betaling niet kan uitvoeren. Verder geen info.

Ik log in op mijn PayPal en zie dat er nog een betaling naar de Nederlandse webshop in behandeling is, waarbij staat "autorisatie". Tevens valt het me op dat ik nog geen standaard PayPal transactie mailtje heb ontvangen.
Bij die betaling staat in de beschrijving:
Dit is een tijdelijke toestemming om ervoor te zorgen dat het bedrag wordt gedekt door uw betaalmethode. Het bedrag wordt van uw betaalmethode afgeschreven als xxxxx B.V. uw bestelling voltooit.
En laat dat nou een bestelling zijn met maatwerk die minimaal 3 dagen levertijd kent. Als ze letterlijk dat volgen en dan pas mijn betaling innen, dan kan ik nog wel effe wachten :X

Maar, meer in het algemeen, klopt het dat ik niet nog een betaling met PayPal kan uitvoeren als er eentje in "autorisatie" hangt?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:51

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Betreft dit een nieuw aangemaakte paypal account?

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 14:44
Hier heb ik dat ook op 1 betaling van de 5 die ik gedaan heb gisteren. Betreft een account uit 2013 Het geld is al automatisch geïncasseerd van de geverifieerde rekening die er aan hangt.

Betreft een betaling aan een PayPal account van gewonnen veiling van een chinees met niet al te beste recenties/scores op ebay.

eergisteren had ik dit ook op een nu kopen aanbieding die te goedkoop was en ook door ebay verwijderd werd ivm fraude

je kan gewoon nog een betaling doen, echter moet degene die hangt afgewezen worden door de andere kant en opnieuw gedaan worden. het geld wordt dan wel gewoon geïncasseerd en zal als saldo op je rekening verschijnen. het beste wacht je dus gewoon even af om te voorkomen dat het bedrag 2x afgeschreven wordt. kansloos maar helaas.

[ Voor 32% gewijzigd door fvdberg op 25-04-2017 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:38
Die foutmelding kan gebeuren wanneer de verkoper zijn PayPal-account gelimiteerd is en dus geen betalingen meer kan aannemen. Het kan ook zijn dat PayPal de tweede transactie niet helemaal vertrouwt en daarom de betaling niet wilt uitvoeren. Dit kan komen doordat je opeens een ander IP-adres hebt of een apparaat gebruikt dat nog niet eerder is gebruikt om in te loggen op PayPal.

Als dat niet het geval is, dan wilt PayPal waarschijnlijk zeker weten of je het artikel dat je bij de webshop gekocht hebt wel kan betalen, zeker als het om een groot bedrag gaat. Automatische incasso is voor PayPal een groot risico, aangezien PayPal het bedrag voorschiet en later pas van jouw bankrekening afschrijft. Nieuwe transacties worden dan tijdelijk geblokkeerd. Je zult dan een andere betaalmethode moeten gebruiken, bijvoorbeeld een Creditcard.

Autorisatie betekent overigens gewoon dat de verkoper de order eerst moet accepteren. Verkopers kunnen er bij PayPal zelf voor kiezen om een betaling direct te accepteren of dit handmatig te doen. De meeste verkopers accepteren de order zodra de bestelling in behandeling genomen wordt of wanneer deze verzonden wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door MelvinW op 25-04-2017 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En wat zei PayPal toen je ze dit vroeg? Wat heb je verder zelf gevonden? Op Tweakers verwachten we wat meer inzet dan je nu gegeven hebt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Betreft een account wat ik al jaren gebruik en beide bedragen zijn onder de 30 euro.
Yorinn schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 07:37:
[mbr] En wat zei PayPal toen je ze dit vroeg? Wat heb je verder zelf gevonden? Op Tweakers verwachten we wat meer inzet dan je nu gegeven hebt. [/]
Ik heb hier wel naar gegoogled, maar werd bedolven onder de zoekresultaten over mensen die problemen hebben met hun eigen afschrijving en daardoor niet kunnen betalen.
In de PayPal help stond het ook niet, en laatste keer dat ik ze om zoiets mailde (was een uitgestelde betaling) duurde het vrij lang voordat ik reactie had (minstens 2 werkdagen). Vandaar dat ik het hier vraag.
Maar ik zie dat je ze ook gewoon kan bellen tegenwoordig (waarschijnlijk al een tijdje :+ )
MelvinW schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 06:04:
Autorisatie betekent overigens gewoon dat de verkoper de order eerst moet accepteren. Verkopers kunnen er bij PayPal zelf voor kiezen om een betaling direct te accepteren of dit handmatig te doen. De meeste verkopers accepteren de order zodra de bestelling in behandeling genomen wordt of wanneer deze verzonden wordt.
Dit zal er aan de hand zijn. Ik wacht nog even af of dit vandaag tijdens kantooruren wordt geaccepteerd, en of ik dan wel kan betalen op Ebay.
Dat is dan meteen een mooie test, en zal ik het resultaat hier neerzetten.
Ik zou het wel wat vreemd vinden, als 1 verkopen langzaam is om een transactie af te ronden, dat je bij geen andere verkoper wat uit kan geven.

Ik heb inmiddels overigens wel het typische mailtje ontvangen van PayPal waarin ik de betaling heb goedgekeurd, terwijl de betaling nog wel in autorisatie hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
https://www.paypal.com/nl/selfhelp/contact/call

Gewoon even bellen. Ze bijten niet.(in ieder geval niet door de telefoon). En kan je direct doorvragen. En heb je zo je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Yorinn schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 07:37:
[mbr] En wat zei PayPal toen je ze dit vroeg? Wat heb je verder zelf gevonden? Op Tweakers verwachten we wat meer inzet dan je nu gegeven hebt. [/]
Als @!null dezelfde medewerker te pakken krijgt/kreeg als die wat ik 2 weken terug te pakken had toen hier 2 betalingen bleven hangen, helemaal niets op een niets zeggend algemeen copy-pasted antwoord na.

Op de 10e had ik 2 bestellingen (bij 2 verschillende verkopers) op Ebay geplaatst en tegelijk betaald, na het bestellen bleken beide betalingen op "in behandeling" te staan omdat ze (zo bleek later) als "e-cheques" uitgevoerd waren :? Dit moest ik overigens van Ebay horen, Paypal weigerde mij (op dit geval van toepassing zijnde) uitleg te geven van wat er nu aan de hand was. Ik kreeg alleen maar algemene antwoorden waar je niets uit kan halen.

Het heeft uiteindelijk 12 dagen geduurd voor de betalingen verwerkt werden en ondertussen zat ik met pissige verkopers die niks hadden ontvangen :/

Zie PayPal Payment Status Pending - Uncleared voor meer info over dit issue, wat waarschijnlijk veroorzaakt werd door
There have been some reports of payments defaulting to eCheques even though the buyer has a valid credit/debit card when multiple sellers are paid at the same time through eBay Checkout. If necessary pay sellers individually.
al heb ik vaker op deze manier betaald zonder tegen problemen aan te lopen.

Oh, en het saldo opwaarderen m.b.v. iDeal zorgde niet voor het direct verwerken van de betalingen...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Dat was de vorige keer dat ik iets had, toen bleef hij "vanwege mij" in behandeling, zonder reden. Werd inderdaad niks duidelijk, en klantenservice van PayPal werd ik ook niet wijzer van. Het gebeurt gewoon en je hebt inderdaad maar pech. Ik had toen dus eigenlijk precies dezelfde ervaring als jij @Raven

En hier vind je ook wel het e.e.a. over op internet.

Maar wat ik nu heb is duidelijk anders, omdat de verkoper van de eerste betaling nog moet accepteren, en ik geen verdere betalingen kan doen. Althans, dat lijkt de reden te zijn, en dat vind ik erg vreemd.
Ik zal kijken of ik dit bevestigd kan krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door !null op 25-04-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:49
Ik heb nu een vergelijkbaar iets. Normaal gaat het via Paypal direct goed maar nu moet ik wachten tot 3 mei op een uitgestelde bankbetaling. Volgens mij hebben ze bij Paypal de boel niet helemaal op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Chaosstorm schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:26:
Ik heb nu een vergelijkbaar iets. Normaal gaat het via Paypal direct goed maar nu moet ik wachten tot 3 mei op een uitgestelde bankbetaling. Volgens mij hebben ze bij Paypal de boel niet helemaal op orde.
Wat staat er bij jou als je inlogt op je PayPal? Want ik denk dat jij hebt wat Raven omschreef. Dat kan altijd willekeurig gebeuren.

En het is wat anders dan waar ik dit topic voor heb aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
!null schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:14:
[...]
Wat staat er bij jou als je inlogt op je PayPal? Want ik denk dat jij hebt wat Raven omschreef. Dat kan altijd willekeurig gebeuren.

En het is wat anders dan waar ik dit topic voor heb aangemaakt.
Bij mij staat er:

"Geschatte voltooiing uitgestelde bankbetaling: 3 mei 2017. We raden webwinkels pas tot verzending over te gaan nadat ze de betaling hebben ontvangen."

Hiervoor heb ik 73 transacties gedaan op Ebay en heb dit nog nooit gehad. Wellicht heeft het er mee te maken dat de verkoper zich in Rusland bevindt. (Tevens ook de eerste keer dat ik daarvandaan iets bestel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Die uitgestelde bankbetaling snappen ze zelf ook niet.
Ik betaal 10 items, varierend van 0.99 canadian tot 20 euro (allen ebay), en die van 99 cent gaat op uitgesteld.
Paypal zelf gooit het op het systeem wat dit doet.
Enige wat je kunt doen is dom wachten.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Inderdaad, die uitgestelde betalingen zijn volledig random en PayPal doet er echt helemaal niks aan.

Maar nogmaals, ik heb nu duidelijk iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
Update: Er is een storing aan de gang tussen PayPal en Ebay

Klantenservice van PayPal zei dat dit leidt tot uitgestelde betalingen, zoals @Chaosstorm dat nu heeft.
Terwijl ik een foutmelding kreeg.

Vervolgens raadde ze aan om geld erop te zetten, en dan de aankoop te voltooien (hier heb je dus niks aan als je betaling al hangt in "uitgestelde betaling" zoals @Raven al schreef)

Maar dat was bij mij niet het geval, en inderdaad werkte het. Heb de bestelling kunnen doen.

Het had dus niks te maken met de andere betaling die nog verwerkt moet worden door dat bedrijf, het ging dus inderdaad om een storing.

Beetje jammer dat je dat dus nergens kunt lezen of voor gewaarschuwd wordt, terwijl de storing er al is sinds in ieder geval gisteravond.

[ Voor 10% gewijzigd door !null op 25-04-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Ah duidelijk, bedankt voor de informatie. Wel stom dat ze dit niet ergens hebben vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Chaosstorm schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:27:
[...]

Bij mij staat er:

"Geschatte voltooiing uitgestelde bankbetaling: 3 mei 2017. We raden webwinkels pas tot verzending over te gaan nadat ze de betaling hebben ontvangen."

Hiervoor heb ik 73 transacties gedaan op Ebay en heb dit nog nooit gehad. Wellicht heeft het er mee te maken dat de verkoper zich in Rusland bevindt. (Tevens ook de eerste keer dat ik daarvandaan iets bestel).
Dat was dus wat ik ook had (dezelfde melding), Ebay gaf aan dat de betalingen als "e-cheques" waren gedaan. Zie de link in mijn vorige bericht.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno_01
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-09-2017
Ook ik heb inmiddels ervaren dat Paypal willekeurig betalingen 'in behandeling' neemt.

Mijn account bestaat al een jaar of 8 en ik heb tientallen betalingen gedaan. Ook bedragen tot 300 euro.
Dit weekend wilde ik een aankoop doen bij iBood. De betaling leek gedaan, maar bleef in Paypal app bij nadere bestudering in behandeling staan. Dat is lullig, want daardoor beschouwt iBood de bestelling als niet voltooid. Ik heb gebeld naar Paypal en men beweerde dat periodiek steekproeven worden getrokken om betalingen te verifiëren. En dat ik pech had. Op mijn verzoek daar snelheid mee te maken werd verteld dat dat niet ging. Uiterlijk binnen 72 uur zou dat geregeld moeten zijn. Doorverbinden naar de verantwoordelijke afdeling was geen optie.

Maar ja een iBood deal geldt maar 1 dag....en geen 72 uur.
Antwoord Paypal 'ja, we kunnen ons voorstellen dat dat vervelend is voor u'......pfffff wat een antwoord..
Nu mag ik mijn dochter uitleggen dat haar iPhone deal bij nader inzien toch niet door gaat.

Volgende keer geen Paypal meer voor mij icm iBood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Tweakers is niet bedoelt voor dit soort shopreviews. Hier hebben we Shopreview.tweakers.net voor. Gezien het probleem van TS nu wel lijkt opgelost en de verder weinig discussiewaarde is, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.