Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Shopping Forum - Feedbacktopic

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb net iets van Amazon.de ontvangen dat ik op Black Friday besteld had en wou daar evt. iets over posten maar het BF topic is dichtgegooid dus dat kan daar niet meer voor gebruikt worden. Zou overigens wellicht handig zijn om dergelijke topics weer te heropenen om bespreken van relevante zaken n.a.v. ontvangen goederen mogelijk te maken.

Ik vroeg me toen echter ook af of er eigenlijk een algemeen Amazon topic was, omdat die me groot genoeg lijken voor zo'n eigen topic met allerhande uitwisselingen van ervaringen met Amazon. Nu Amazon Duitsland ook betalingen met iDeal accepteert zal er waarschijnlijk flink meer gekocht gaan worden daar door GoTters. Zo'n algemeen Amazon topic zie ik dus (nog) niet. Wel diverse aparte gestarte topics over zaken die Amazon betreffen.

Zou het niet handig zijn om voor Amazon, en wellicht ook voor enkele andere grotere webwinkels, een eigen algemeen [Ervaringen met] of zoiets topic te openen waar het merendeel van de ervaringen/vragen m.b.t. deze shop(s) in behandeld kan worden?

Lijkt me niet zo gek. Het hoeft ook helemaal geen superdruk topic te worden maar wel een wat logische plek om zaken te zoeken, te vragen of te melden/bespreken.

De mate waarin er aparte topics over webwinkels geopend worden zou een beetje maatgevend kunnen zijn voor het nut van zo'n eigen topic over een webwinkel. Ik heb niet uitgezocht welke andere daar dan eventueel onder zouden vallen. Dat mag Tweakers zelf even bekijken. ;)

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
quote:
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:12:
Ik heb net iets van Amazon.de ontvangen dat ik op Black Friday besteld had en wou daar evt. iets over posten maar het BF topic is dichtgegooid dus dat kan daar niet meer voor gebruikt worden. Zou overigens wellicht handig zijn om dergelijke topics weer te heropenen om bespreken van relevante zaken n.a.v. ontvangen goederen mogelijk te maken.

Ik vroeg me toen echter ook af of er eigenlijk een algemeen Amazon topic was, omdat die me groot genoeg lijken voor zo'n eigen topic met allerhande uitwisselingen van ervaringen met Amazon. Nu Amazon Duitsland ook betalingen met iDeal accepteert zal er waarschijnlijk flink meer gekocht gaan worden daar door GoTters. Zo'n algemeen Amazon topic zie ik dus (nog) niet. Wel diverse aparte gestarte topics over zaken die Amazon betreffen.

Zou het niet handig zijn om voor Amazon, en wellicht ook voor enkele andere grotere webwinkels, een eigen algemeen [Ervaringen met] of zoiets topic te openen waar het merendeel van de ervaringen/vragen m.b.t. deze shop(s) in behandeld kan worden?

Lijkt me niet zo gek. Het hoeft ook helemaal geen superdruk topic te worden maar wel een wat logische plek om zaken te zoeken, te vragen of te melden/bespreken.

De mate waarin er aparte topics over webwinkels geopend worden zou een beetje maatgevend kunnen zijn voor het nut van zo'n eigen topic over een webwinkel. Ik heb niet uitgezocht welke andere daar dan eventueel onder zouden vallen. Dat mag Tweakers zelf even bekijken. ;)
Ervaringen met Amazon mogen gewoon in de Shopreviews, waar Amazon ook in staat. Aanbiedingen mogen in de daarvoor bestemde topics gepost worden in A&K en simpele vragen kan Amazon zelf meestal ook wel beantwoorden of kunnen in een apart topic worden gesteld.

Ik zie daarom ook niet in waarom er een algemeen topic voor moet komen.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Omdat de zoekterm Amazon op heel GoT meer dan 10.000 en binnen dit forum alleen al bijna 400 hits oplevert.

Dezelfde reden dus voor alle verzameltopics. Om de informatie minder gefragmenteerd te maken en wat overzichtelijker en makkelijker vindbaar bijeen te houden.

Het is dan ook een topic dat je evt. kunt volgen waardoor je mogelijk nuttige zaken te weten kunt komen die je anders gemist zou hebben als het in een separaat topic gestaan zou hebben.

• f.v.b
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 09-04 15:53
quote:
WhatTheFuck schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:13:
Waarom moet ieder treinstation hier gemeld worden? :?
Ik ben dit topic gaan volgen toen je 100 lichtgevende armbandjes kon kopen voor € 1. Maar ik sta nu op het punt om dit topic te verbannen van mijn lijst met openstaande tabbladen. De informatie in dit topic wordt steeds minder interessant en voor mij komt dat door de hoeveelheid tracking updates.

Het is heel goed mogelijk dat het aan mij ligt. Mogelijk is voor mij de thrill van het China shoppen voorbij. Maar misschien ben ik ook niet de enige die dit zo ziet. Vandaar deze poll:

Poll: Willen we meer of minder tracking updates?

;w Minder! Minder! Minder!
:9~   Meer! Meer! Meer!
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=399704&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Don't erase all files?
[Yes]   [No]

• Bugs3
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 12:59
quote:
f.v.b schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:37:
[...]

Ik ben dit topic gaan volgen toen je 100 lichtgevende armbandjes kon kopen voor € 1. Maar ik sta nu op het punt om dit topic te verbannen van mijn lijst met openstaande tabbladen. De informatie in dit topic wordt steeds minder interessant en voor mij komt dat door de hoeveelheid tracking updates.

Het is heel goed mogelijk dat het aan mij ligt. Mogelijk is voor mij de thrill van het China shoppen voorbij. Maar misschien ben ik ook niet de enige die dit zo ziet. Vandaar deze poll:

[afbeelding]
Ik mis de optie:

* :z Maakt me geen ruk uit!

;)

• f.v.b
quote:
Bugs3 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:46:
[...]

Ik mis de optie:

* :z Maakt me geen ruk uit!

;)
Dan pas je de "Futurama - I Have No Strong Feelings One Way or the Other" tactiek toe. Stem op de keuze met het minst aantal stemmen.

Zie het aantal up- en down-votes bij het volgende YouTube filmpje:

YouTube: Futurama - I Have No Strong Feelings One Way or the Other

(Het was leuker toen je nog het exacte aantal stemmen kon zien)

Don't erase all files?
[Yes]   [No]

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
Nu met de nieuwe verzendoptie European Railroad is het denk ik voor sommige China shoppers interessant te weten wat de doorlooptijd is van die transportmethode.
Neemt niet weg dat ik me kan voorstellen dat die stoom aan updates storend is voor mensen die gewoon leuke deals willen vinden...

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• dodge_911
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11-08-2019

dodge_911

test wel 'ns wat

quote:

[afbeelding]
Eigenlijk zou je deze poll niet eens moeten doen.
Status- en trackingupdates zijn niet gewenst volgens de topic-warning bij het posten.
Voorbeeld van de wisselvallige, niet consequente moderatie hier, denk ik :)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

quote:
[...]

Niet meer of minder tracking updates, maar gewoonweg CORRECTE tracking info! :Y
De kwantiteit zegt niets over kwaliteit. Vaak nog erger; het gebrek aan de juiste logistieke info wordt gewoonweg verdoezeld en ondergesneeuwd door de hoeveelheid aan loze kreten. :-(

Mooie Plaatjes   

• f.v.b
Er is duidelijk behoefte in het Online shoppen in China - Deel 2a topic, om te discussiëren over verwarrende of onverwachte tracking updates. Die informatie is voor lang niet iedereen interessant, maar wel interessant voor tweakers die in hetzelfde schuitje (vliegtuig, treintje, pun intended) zitten. Er komen dus altijd wel een paar reacties op.

Het verwijderen van die reacties heeft maar beperkt zin. Het gaat voorbij aan de behoefte die er is, en iedereen die de oorspronkelijke reacties gemist heeft moet maar raden welke teksten niet de bedoeling waren.

Ik zelf zie een aantal mogelijkheden om dit op te lossen:
  1. Er komt een eigen topic voor het melden van tracking updates en iedereen die daarover wil discussiëren.
  2. Verwijderde reacties worden dichtgeklapt en zijn na te lezen voor iedereen die daarin geïnteresseerd is. Dit vraagt nieuwe functionaliteit of de
    spoiler:
    spoiler tag wordt daarvoor gebruikt.
  3. Lezers van het topic krijgen de optie om een reactie te down-voten. Zodra een reactie boven een (instelbare ?) limiet komt, wordt deze dichtgeklapt weergegeven.

Don't erase all files?
[Yes]   [No]

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Drie uur geleden maak je nog een poll die aangeeft dat men die updates niet wil zien?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 09-04 23:00
Dat de behoefte er is begrijp ik, maar veel zaken zijn een herhaling.
Hetzelfde geldt voor de vraag over importkosten.
Laatst was er een lange discussie over vermeend teveel berekende kosten, die niet aan de China webshop lag, maar aan het verzendbedrijf. Dat de vraag gesteld wordt is niet erg, maar dat er vervolgens een discussie komt wie wat fout heeft gedaan valt volledig buiten het topic.

Mij lijkt het dat een apart verzend, ontvangst, tracking en kosten topic mag komen, soortgelijk aan het verzend/lever topic van PostNL. Daar is dan wel plaats voor een dergelijk discussie die alleen het postbedrijf aangaat.

In het China webshop topic mogen wat mij betreft wel incidenten en wijzigen van verzendopties door de webshop (denk aan Azerbaijan en nu de Europe Railway Express) en de evt doorlooptijd voor je eea ontvangt. Zolang het maar China webshop gerelateerd is.

• f.v.b
quote:
Señor Sjon schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:22:
Drie uur geleden maak je nog een poll die aangeeft dat men die updates niet wil zien?
Ik haal uit de poll dat 17% van de lezers graag tracking updates volgt en daar 83% van de lezers mee irriteert. Ik hoor bij de laatste groep, maar ik vind niet dat het verwijderen van de reacties de beste oplossing is.

Ik ben ook voor het afsplitsen van die discussies naar een eigen topic. Niet omdat ik denk dat het verplaatsen wél de beste oplossing is, maar omdat het momenteel de enige technisch haalbare oplossing is die de discussie niet in de weg staat.

Voortschrijdend inzicht: Een mooiere oplossing zou het taggen van reacties zijn. Waarbij je dan als lezer kunt filteren op wel of niet interessante onderdelen binnen de discussie.

Don't erase all files?
[Yes]   [No]

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Gezien de vraag naar een levertijdentopic, is deze te vinden via China-shopping levertijdentopic. Alles over levertijden, verzendmethodes enz. (bij verzending uit China) mogen daarheen.

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
quote:
Yorinn schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:23:
[mbr]Gezien de vraag naar een levertijdentopic, is deze te vinden via China-shopping levertijdentopic. Alles over levertijden, verzendmethodes enz. (bij verzending uit China) mogen daarheen.[/]
Ehm... en daarom is het "[Ervaringen] China shopping"-topic gesloten? Ik weet niet of dat helemaal de insteek was....

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
quote:
ralph075 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:50:
[...]

Ehm... en daarom is het "[Ervaringen] China shopping"-topic gesloten? Ik weet niet of dat helemaal de insteek was....
Topic is weer open, had de verkeerde "Verstuur"-knop gebruikt. O-)

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

quote:
schumi2004 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:18:
[...]

Ben benieuwd, dat ziet er net uit dat tasje ;)

Waarom is er geen topic waarin we dit soort dingen kunnen showen cq vragen?
Mee eens! Ik vind het persoonlijk heel jammer dat aankoopadvies niet toegestaan is in dit topic. Dat is toch net het leuke aan chinashopping?

http://github.com/mavamaarten | http://maarten.vg | Android developer

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
quote:
Mavamaarten schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:22:
[...]

Mee eens! Ik vind het persoonlijk heel jammer dat aankoopadvies niet toegestaan is in dit topic. Dat is toch net het leuke aan chinashopping?
quote:
schumi2004 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:18:
[...]

Ben benieuwd, dat ziet er net uit dat tasje ;)

Waarom is er geen topic waarin we dit soort dingen kunnen showen cq vragen?
Op zijn minst dat je anderen kan voorzien van kooptips, als je zelf op iets leuks gestuit bent tijdens China shopping.

Aankoopadvies is misschien handiger in een separaat draadje.

Of een nieuw draadje beginnen: "China Shopping kooptips"

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13:54

schumi2004

PSN = whocarez-

quote:
ralph075 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:42:
[...]

[...]

Of een nieuw draadje beginnen: "China Shopping kooptips"
Mss is dat wel een beter idee want het aankoop advies hoekje (wat ik overigens maar lastig gevonden krijg) lijkt mij ook niet het meest druk bezochte plekje op dit forum.

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 07:48
..

[Voor 115% gewijzigd door WEBGAMING op 11-02-2018 19:22]

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
quote:
WEBGAMING schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:19:
[...]

Sorry hoor, maar het was toch gewoon passend advies? Rare reactie dit.
Misschien past het niet in dit forumdeel, maar we kunnen toch gewoon advies geven? Er werd ook niets gezegd over wat er beter was ja of nee, ik heb ook tegen de TS gezegd dat hij dat zelf moet uitzoeken 8)7
Tuurlijk mag je advies geven, maar in het topic is het offtopic. Je had het ook via een DM kunnen doen. De TS vraagt iets over hoe bepaalde kosten berekend worden en jij begint over productspecificaties, dat hoort daar gewoonweg niet thuis.

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 07:48
quote:
Yorinn schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:17:
[mbr]Goed, zullen we het hier niet hebben over of het een goed product is en of het een kopie is van Ubiquity? Dat is iets voor de TS om zelf uit te zoeken of eventueel in een ander topic, buiten SF, om te vragen.

@nathan-96 heb je ook al contact gezocht met de verkoper en/of eBay? Zei zullen, neem ik aan, hier ook wel een antwoord op weten.[/]
Sorry hoor, maar het was toch gewoon passend advies? Beetje een rare reactie dit.
Misschien past het niet in dit forumdeel, maar we kunnen toch gewoon advies geven? Er werd ook niets gezegd over wat er beter was ja of nee, ik heb ook tegen de TS gezegd dat hij dat zelf moet uitzoeken 8)7

Als je iemand iets ziet kopen wat misschien beter of goedkoper kan, is het toch wel zo netjes om dat te benoemen?

En waarom belandde deze post ineens in een ander topic?

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
quote:
WEBGAMING schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:23:
[...]
En waarom belandde deze post ineens in een ander topic?
Omdat feedback op moderaties niet in het topic zelf thuishoren.

• Pyramiden
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13:59
@Yorinn
Ik weet niet of dit de beste plek is om deze vraag te stellen, maar klopt de modbreak in het China Shopping topic over die oortjes wel?

Mits het bulk OEM oortjes zijn die zowel met AKG logo als non-branded bij Samsung telefoon verkocht worden dan is het toch geen namaak? Net als dat een HP whitelabel harde schijf geen namaak van de originele Western Digital is?

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
quote:
Pyramiden schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:56:
@Yorinn
Ik weet niet of dit de beste plek is om deze vraag te stellen, maar klopt de modbreak in het China Shopping topic over die oortjes wel?

Mits het bulk OEM oortjes zijn die zowel met AKG logo als non-branded bij Samsung telefoon verkocht worden dan is het toch geen namaak? Net als dat een HP whitelabel harde schijf geen namaak van de originele Western Digital is?
Ik vind het een (donker)grijs gebied. Daarom heb ik de discussie ook stopgezet erover. Voor zover ik het kan zien zijn de oordoppen namaak.

• Pyramiden
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13:59
Ah, duidelijk. Hoort ook eigenlijk niet thuis daar, thx voor de reactie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11:25
quote:
douwe.nl schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:46:
[mbr]*knip* En alsnog valt het onder aankoopadvies. Vragen of iemand ervaring heeft met bepaalde producten is dan ook niet de bedoeling.[/]
Maar als er naar ervaringen met bestelde sokken gevraagd wordt is dit geen probleem ?

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
quote:
douwe.nl schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:05:
[...]

Maar als er naar ervaringen met bestelde sokken gevraagd wordt is dit geen probleem ?
Daar werd niet specifiek om ervaringen gevraagd, maar werden ze juist gedeeld. Alleen een linkje naar de betreffende sokken ontbrak waarnaar gevraagd werd. Dat is het grote verschil.

• douwe.nl
quote:
Yorinn schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:19:
[...]

Daar werd niet specifiek om ervaringen gevraagd, maar werden ze juist gedeeld. Alleen een linkje naar de betreffende sokken ontbrak waarnaar gevraagd werd. Dat is het grote verschil.
Op verzoek van..
quote:
puntje013 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 20:09:
Op verzoek van @walterworld een foto van de sokken na een lange tijd gebruik en wassen met wasmachine.
Ik heb nog even nagekeken wanneer ik ze precies besteld had en dat was op 2 maart vorig jaar, dus een jaar al.
Moet zeggen dat de kleuren vrij goed blijven.
Ik heb ze destijds hier besteld:
http://s.aliexpress.com/aA3m2EF3
[afbeelding]
Tevens vraag ik dus niet om een link, wat terecht het verschil maakt.

• puntje013
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-04 22:57
quote:
douwe.nl schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:37:
[...]

Op verzoek van..

[...]

Tevens vraag ik dus niet om een link, wat terecht het verschil maakt.
Dat verzoek werd via een PB gedaan en ik heb toen besloten om de foto en info openbaar in het forum te zetten zodat iedereen er wat aan had, er is in het forum niet om gevraagd.

En deze discussie is hier al helemaal maal niet nodig lijkt me.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

• douwe.nl
quote:
puntje013 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:47:
[...]

Dat verzoek werd via een PB gedaan en ik heb toen besloten om de foto en info openbaar in het forum te zetten zodat iedereen er wat aan had, er is in het forum niet om gevraagd.

En deze discussie is hier al helemaal maal niet nodig lijkt me.
Ik val jou niet aan, vind enkel dat mijn vraag in de algemene zin onterecht weggemodereerd wordt.

• Iva Wonderbush
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 08:44
quote:
Iva Wonderbush schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:37:
[mbr]*knip* Zie modbreak hierboven. Eigen ervaringen delen is niet de bedoeling.[/]
@Yorinn ik tag jou omdat ik niet weet wie dit gedaan heeft, ik wijs dus geen vinger maar wil wel graag een mod taggen :)

Ik deelde mijn ervaring en gaf advies omdat het leek alsof de OP dezelfde situatie meemaakt en persoonlijk zou ik dat prettig vinden omdat je dan ziet dat het ook gewoon een foutje kan zijn en dat je niet gelijk je pakketje kwijt bent. En wat blijkt; het is dus ook hetzelfde situatie.

Gewoon je ervaring neer klakken is off-topic en ongewenst, snap ik, duidelijk. Maar dat deed ik niet, en tussendoor zie ik dus ook andere posts dat hetzelfde doen zoals ik en die blijven staan.

De OP zelf heeft hierom gevraagd:
quote:
Mr Brightside schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:13:
Wie heeft dit al eens meegemaakt en eventueel tips?
Graag dus als het kan mijn post weer terugzetten.

[Voor 15% gewijzigd door Iva Wonderbush op 05-09-2018 12:58]

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
quote:
Iva Wonderbush schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:55:
[...]

@Yorinn ik tag jou omdat ik niet weet wie dit gedaan heeft, ik wijs dus geen vinger maar wil wel graag een mod taggen :)

Ik deelde mijn ervaring en gaf advies omdat het leek alsof de OP dezelfde situatie meemaakt en persoonlijk zou ik dat prettig vinden omdat je dan ziet dat het ook gewoon een foutje kan zijn en dat je niet gelijk je pakketje kwijt bent. En wat blijkt; het is dus ook hetzelfde situatie.

Gewoon je ervaring neer klakken is off-topic en ongewenst, snap ik, duidelijk. Maar dat deed ik niet, en tussendoor zie ik dus ook andere posts dat hetzelfde doen zoals ik en die blijven staan.

De OP zelf heeft hierom gevraagd:

[...]

Graag dus als het kan mijn post weer terugzetten.
Ik heb deze post even verplaatst richting het juiste topic, gezien feedback op moderaties in Bol bestelling track en trace geeft aan bezorgt, onjuist ook gewoon offtopic zijn.

Ik zie nergens tussen mijn modbreak en jouw post een andere eigen ervaring.

Je geeft ook aan dat je ook advies geeft in je post, maar met alleen onderstaande als advies NAAST je eigen ervaring, komen we ook niet ver, gezien dat al verschillende keren gemeld is;
quote:
Wacht even geduldig een dagje af, waarschijnlijk komt je pakket vanavond.
Ik zal je post dan ook niet terugplaatsen in het topic.

PS. Je kan zie wie je post als laatst gewijzigd heeft, aan de tekst onderaan een post.
Yorinn wijzigde deze reactie 05-09-2018 12:44 (101%) bijvoorbeeld bij jouw post.

[Voor 22% gewijzigd door Yorinn op 05-09-2018 13:07]

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14:12
Is het misschien een goed idee om met het oog op de komende feestdagen een topic te openen dat specifiek is voor aanbiedingen van kinderspeelgoed? Zelf koop ik door het jaar heen meestal al in de aanbieding de dingen waarvan ik weet dat mijn dochter het heel leuk gaat vinden. Zo kan een Sinterklaascadeau al in juni gekocht zijn en een verjaarscadeau ook maanden van te voren, om maar wat te noemen. Dat kan zomaar een heleboel geld schelen, dan wanneer je wacht tot je het echt nodig hebt.

Amazon, Bol, Intertoys en co. hebben geregeld mooie aanbiedingen wat betreft speeldgoed. Misschien handig voor alle vaders en moeders hier op Tweakers om speelgoed tot een jaar of 14 te verzamelen in 1 topic?

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Jorgen schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 00:11:
Is het misschien een goed idee om met het oog op de komende feestdagen een topic te openen dat specifiek is voor aanbiedingen van kinderspeelgoed? Zelf koop ik door het jaar heen meestal al in de aanbieding de dingen waarvan ik weet dat mijn dochter het heel leuk gaat vinden. Zo kan een Sinterklaascadeau al in juni gekocht zijn en een verjaarscadeau ook maanden van te voren, om maar wat te noemen. Dat kan zomaar een heleboel geld schelen, dan wanneer je wacht tot je het echt nodig hebt.

Amazon, Bol, Intertoys en co. hebben geregeld mooie aanbiedingen wat betreft speeldgoed. Misschien handig voor alle vaders en moeders hier op Tweakers om speelgoed tot een jaar of 14 te verzamelen in 1 topic?
Je bedoelt zoiets als de topics in Aanbiedingen en Kortingscodes?

Aanbiedingen kunnen gewoon in Centraal aanbiedingen topic V2.0 en Lego (Duplo) kan in Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic. Ik zie op dit moment geen nut in een ander topic daarvoor.

[Voor 55% gewijzigd door Yorinn op 13-10-2018 09:33]

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14:12
Jawel, zoiets, maar dan specifiek voor kinderspeelgoed. Ik snap ook wel dat we niet op versplintering zitten te wachten, maar het leek me een onderwerp dat ook prima zelfstandig kon. Enfin, dan post ik het gewoon in de bestaande topics.

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11:59
Yorinn schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:00:
[modbreak]Zoals in de topicwaarschuwing staat én al eens eerder via een modbreak is vermeld, zijn berichten over waar je naartoe bent overgestapt hier niet de bedoeling.

Ik heb daarom ook wéér meerdere overstapreacties de Trashcan ingegooid.[/]
Overstappen is een logisch gevolg van het faillisement. Lijkt me niet meer dan normaal dat mensen het daar over willen hebben. Wat zou het uitmaken dat dit hier besproken wordt? Lees je topicwarning eens. Staat alleen wat er NIET mag. Waarom toch altijd die ellende hier...

• D_V
  • Laatst online: 05-04 20:43
Brammos85 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:04:
[...]

Overstappen is een logisch gevolg van het faillisement. Lijkt me niet meer dan normaal dat mensen het daar over willen hebben. Wat zou het uitmaken dat dit hier besproken wordt? Lees je topicwarning eens. Staat alleen wat er NIET mag. Waarom toch altijd die ellende hier...
Ja, lijkt me ook wel handig om te zien wat iedereen doet, maarja, heb m'n reactie maar aangepast naar een nietszeggende mededeling...

:X

• Brammos85
Zie ook niet goed in waarom dit gebeurt. Zoals altijd zal het antwoord wel zijn 'we worden GEK van alle topic reports van mensen die hier niets over willen lezen ?!!?!??!' maar iets zegt me dat iemand gewoon wat overijverig is geworden. Het heet letterlijk GEVOLGEN faillisement. Zullen we het dan daar ook gewoon even over hebben?

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Brammos85 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:04:
[...]

Omdat dat niets met het faillissement van EF te maken heeft.

Wij hoeven niet allemaal van iedereen te weten naar wie ze zijn overgestapt tegen welke tarieven. Dat is hetzelfde als de "ik ook"-reacties in het begin met wie ook een zelfde mail heeft gehad of ook zijn geld heeft gestorneerd.

Het is gewoon niet interessant voor anderen en wordt daardoor alleen maar een opsomtopic ipv. dat er discussies komen. Dat is niet veel anders dan andere faillissementstopics op Tweakers.

Ps. Ik heb je bericht vanuit Afhandeling faillissement EnergieFlex verplaatst, gezien het hier beter past dan daar. ;)

[Voor 11% gewijzigd door Yorinn op 02-11-2018 15:10]

• Brammos85
Yorinn schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:08:
[...]

Omdat dat niets met het faillissement van EF te maken heeft.

Wij hoeven niet allemaal van iedereen te weten naar wie ze zijn overgestapt tegen welke tarieven. Dat is hetzelfde als de "ik ook"-reacties in het begin met wie ook een zelfde mail heeft gehad of ook zijn geld heeft gestorneerd.

Het is gewoon niet interessant voor anderen en wordt daardoor alleen maar een opsomtopic ipv. dat er discussies komen.
Volledig niet mee eens. Er wordt veel besproken over de situatie met het overstappen naar een andere energiemaatschappij. Dit kan weleens tricky zijn. Bovendien wordt aangegeven hoe je zelf je welkomstpremie nog hoger zou kunnen krijgen en welke partijen evt. interessant zouden zijn voor overstap. Wie is 'WIJ' trouwens in jouw verhaal?

Ik zie geen klachten van mensen. Ik ben het met je eens dat de 'ik ben overgestapt' teksten wellicht niet heeeeeel veel toevoegen maar het geeft wel aan dat mensen overduidelijk bezig zijn met deze zaak. Maar goed, discussies zijn er hier als user alleen maar om te verliezen, dus doe wat je niet laten kunt.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 07:32

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Brammos85 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:11:
[...]

Volledig niet mee eens. Er wordt veel besproken over de situatie met het overstappen naar een andere energiemaatschappij. Dit kan weleens tricky zijn. Bovendien wordt aangegeven hoe je zelf je welkomstpremie nog hoger zou kunnen krijgen en welke partijen evt. interessant zouden zijn voor overstap. Wie is 'WIJ' trouwens in jouw verhaal?
Maar dat is toch compleet generiek voor eender wie overstapt, of dat nou een ex-EnergieFlex klant is, of dat iemand van de Nuon wil overstappen naar wat anders. Die discussie heeft gewoon niks met het faillissement an sich te maken.

Als een computer webshop failliet gaat, gaan we toch ook niet met z'n allen zitten posten over waar we onze videokaart nu dan maar gaan bestellen?

Kijk, als er specifieke haken en ogen zitten aan het overstappen vanaf een failliete aanbieder, dan lijkt me dat interessante info, maar algemene posts over "ik ben overstapt naar X", aanbieder Y heeft nu een toffe welkomstbonus. Dat voegt gewoon niets toe aan de discussie over het faillissement en is dus gewoon off-topic.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• BroederM
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 08-04 11:43
Beste moderatoren.

Ik werd getriggert om hier mijn verhaal te doen aangezien ik benieuwd ben naar andere moderatie meningen.

In het topic BroederM in "Geen geld terug of product bij aankoop op Ethereumminers.nl"

Weet een mede Tweaker te melden dat het besproken bedrijf uit Brielle komt wat mijn woon en geboorte plaats is.

Aangezien ik weet dat het niet toe gestaan is om naam en adres op het forum te zetten heb ik gevraagd of iemand anders een DM wil sturen met deze gegevens zodat (multi interpretabel) "ik een kijkje kan nemen" voor deze Tweaker.

Ik begrijp dat ik duidelijker had kunnen formuleren dat ik het figuurlijk bedoelde.

Hierop besloot @Yorinn het als "heksenjacht" te bestempelen.

In een uitgebreidere uitleg heb ik beschreven dat Brielle een kleine gemeenschap is en ik kennissen heb binnen de lokale cryptocurrency en MKB. En bij deze kan uitvissen of er een andere kant van het verhaal is. Is de eigenaar een lokaal bekende malafide persoon of weet iemand dat de eigenaar ernstig ziek is geworden.

Echter besloot Yorinn dat dit enkel over de moderatie ging en heeft wederom het bericht verwijderd aangezien feedback enkel in een DM naar de moderator mag.

Mag ik nu een 3de bericht plaatsen met de uitleg waarom ik een DM met deze gegevens wil (eerlijk gezegd ben ik er een beetje klaar mee) zonder feedback naar de moderator. of is het simpelweg verboden om je hulp aan te bieden om lokale kennis te gebruiken?

My life is in 2D, How about yours?

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Het niet publiceren van andermans persoonsgegevens is niet beperkt tot het publieke forum. En al zijn jouw bedoelingen ongetwijfeld goed om lokaal eens wat navraag te doen: door de aandacht op de persoon te richten in plaats van het bedrijf is er wel degelijk het risico dat het een soort heksenjacht wordt en dat willen wij hier niet zien.

Vandaar dat hierop ingegrepen werd en het dus ook niet de bedoeling is om hier nogmaals om te vragen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• BroederM
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 08-04 11:43
Orion84 schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:21:
Het niet publiceren van andermans persoonsgegevens is niet beperkt tot het publieke forum. En al zijn jouw bedoelingen ongetwijfeld goed om lokaal eens wat navraag te doen: door de aandacht op de persoon te richten in plaats van het bedrijf is er wel degelijk het risico dat het een soort heksenjacht wordt en dat willen wij hier niet zien.

Vandaar dat hierop ingegrepen werd en het dus ook niet de bedoeling is om hier nogmaals om te vragen.
???
" Door de aandacht op de persoon te richten in plaats van het bedrijf"

Euh... Maar heel veel bedrijven en hun bedrijfsvoering zijn toch terug te herleiden naar de eigenaar/manager?

Dus als de eigenaar in het ziekenhuis ligt en zijn zoon runt nu zijn bedrijf (de grond in) dan is dat toch een verklaring voor de slechte service, leveringen enz.

Het gaat dus toch juist om de persoon?

My life is in 2D, How about yours?

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Nee, het gaat om het bedrijf en of dat bedrijf haar afspraken nakomt. Dat de persoonlijke situatie van de ondernemer in kwestie daarbij een rol kan spelen is evident, maar desondanks willen we hier geen speurtocht in het privéleven van ondernemers faciliteren.

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam :P

Aangezien het hier gaat over het faillissement van Energieflex en afhandeling daarvan, vind ik het niet zo gek om dit te bespreken. Helemaal gezien het feit dat wij allemaal verplicht klant zijn gemaakt bij Innova, de meeste mensen daar weg willen én er nog steeds onduidelijkheid bestaat over wat er in deze tussenperiode nu mogelijk is. Dit is toch allemaal gewoon onderdeel van de afhandeling? Dan is het toch ook niet zo gek dat dat besproken wordt?

edit:
even voor de duidelijkheid, mijn reactie is verplaatst uit een ander topic en heeft niks te maken met de reactie van Orion84 of van anderen die hierboven staan.

[Voor 15% gewijzigd door temp00 op 05-11-2018 15:10]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 3700X, 16GB @ 3600cl16, A2000 1TB, RTX 2070 Super, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
temp00 schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:27:
Aangezien het hier gaat over het faillissement van Energieflex en afhandeling daarvan, vind ik het niet zo gek om dit te bespreken. Helemaal gezien het feit dat wij allemaal verplicht klant zijn gemaakt bij Innova, de meeste mensen daar weg willen én er nog steeds onduidelijkheid bestaat over wat er in deze tussenperiode nu mogelijk is. Dit is toch allemaal gewoon onderdeel van de afhandeling? Dan is het toch ook niet zo gek dat dat besproken wordt?
Het is gewoonweg offtopic. De reacties die ik gezien heb over overstappen zijn allemaal "ik ook"-reacties, zo ook jouw reactie. Je geeft alleen aan dat je overstap 'pas' per 1 december in orde wordt gemaakt. Wat hebben wij aan deze info?

Ik zie daarom ook niet in waarom deze reacties zouden moeten blijven staan.

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam :P

Dat is natuurlijk niet helemaal waar dat ik dat alleen aan geef. Een beetje context mag ook wel als je het zo gaat stellen. Ik reageer op andere posters die ook (nog steeds) onduidelijkheid hebben over het wel of niet kunnen overstappen van de verplichte energieleverancier (Innova). Ik benoem daar idd dat mijn nieuwe leverancier het overstappen (waar Innova ook partij in is) voor mij pas in orde wil maken op 1-12 en dat ik daarover ook met hen heb gebeld. Wat mensen daar mee doen moeten ze zelf weten, maar een paar posts terug wordt genoemd (staat er nog steeds....mij best overigens) dat men per direct kan overstappen wat gewoon niet voor iedereen op gaat.

Zo kan je alles wel offtopic noemen. Het is juist ontopic daar wij allen verplicht bij Innova zitten en er weinig info van de officiële kanalen komt. Wat versta jij dan zelf onder afhandeling?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 3700X, 16GB @ 3600cl16, A2000 1TB, RTX 2070 Super, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 11:24
Vanuit: Televisie kapot na garantietermijn, waar heb ik recht op?. kan @Yorinn vertellen hoe lang volgens de wet een TV moet blijven functioneren?

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13:44

Perkouw

Moderator General Chat
Ik denk dat e.e.a. al vrij duidelijk in het topic is te vinden en ook wat de TS heeft gebruikt in zijn communicatie met CoolBlue.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Sissors schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:59:
Vanuit: Televisie kapot na garantietermijn, waar heb ik recht op?. kan @Yorinn vertellen hoe lang volgens de wet een TV moet blijven functioneren?
Nee.

Het kan ook, op een normale manier, bediscussieerd worden in het topic. Het moet alleen niet op de man af gevraagd worden HOE iemand de wet interpreteert, dat lokt alleen maar (negatieve) reacties uit.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 11:24
Kan je dan een linkje geven daarna? Want voor mij (en blijkbaar ook andere) hebben we nog niks daarover kunnen vinden in de wet, en ook in dat topic heb ik nog niks kunnen vinden over hoe lang een TV moet blijven functioneren volgens de wet. Ik vind het nogal makkelijke dooddoener dat er dan weer gezegd wordt dat het vrij duidelijk is, maar het gewoon hier neerzetten is blijkbaar niet zo duidelijk...

Edit: Nu wordt het helemaal onduidelijk, volgens de ene moderator is het duidelijk, en volgens de andere is dat niet duidelijk. Ik begrijp overigens ook niet dat mijn reactie is verwijderd, hoe was die op de man? Ik stelde gewoon dat mij lijkt dat de discussie over hoe lang een TV hoort te werken ontopic is, gezien de wet daar 0,0 over stelt. En het is wel duidelijk gemaakt dat discussies hierover niet toegestaan zijn in dat topic. Wat ik heel vreemd vind, want dat is eigenlijk de hele vraag in dat topic. Het is overduidelijk dat volgens de wet een TV een conforme gebruiksduur moet hebben, maar wat die conforme gebruiksduur is, dat is de hele vraag.

[Voor 47% gewijzigd door Sissors op 05-11-2018 22:05]

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Sissors schreef op maandag 5 november 2018 @ 22:02:
Kan je dan een linkje geven daarna? Want voor mij (en blijkbaar ook andere) hebben we nog niks daarover kunnen vinden in de wet, en ook in dat topic heb ik nog niks kunnen vinden over hoe lang een TV moet blijven functioneren volgens de wet. Ik vind het nogal makkelijke dooddoener dat er dan weer gezegd wordt dat het vrij duidelijk is, maar het gewoon hier neerzetten is blijkbaar niet zo duidelijk...

Edit: Nu wordt het helemaal onduidelijk, volgens de ene moderator is het duidelijk, en volgens de andere is dat niet duidelijk. Ik begrijp overigens ook niet dat mijn reactie is verwijderd, hoe was die op de man? Ik stelde gewoon dat mij lijkt dat de discussie over hoe lang een TV hoort te werken ontopic is, gezien de wet daar 0,0 over stelt. En het is wel duidelijk gemaakt dat discussies hierover niet toegestaan zijn in dat topic. Wat ik heel vreemd vind, want dat is eigenlijk de hele vraag in dat topic. Het is overduidelijk dat volgens de wet een TV een conforme gebruiksduur moet hebben, maar wat die conforme gebruiksduur is, dat is de hele vraag.
Je maakt het nu alleen maar moeilijker dan dat het is. Ik geef nergens aan dat er niet gediscussieerd mag worden over hoelang de levensduur / garantietermijn is op een televisie. Ik geef alleen aan dat het op de man afvragen HOE iemand zelf de wet interpreteert niet de bedoeling is, gezien dat alleen maar verwarring op kan leveren.

Jouw reactie heb ik verwijderd gezien het een reactie op een offtopic-reactie was. Je herhaalt alleen de vraag van de TS daarin, maar dan op een andere manier verwoordt.

• D3LTA
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09-04 19:26
Yorinn schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:08:
[mbr] Ik zie wéér een lading "ik ook"-reacties langskomen. Het is voor ons niet interessant of een stornering of incassoblokkade gelukt is. Om die reden heb ik een aantal reacties verwijderd. [/]
Met alle respect natuurlijk, maar volgt u de topic wel?

Ik begrijp uw reactie maar voor de mensen die in deze afhandeling zitten zijn die reacties wel van belang, sommige mensen zitten voor een hoog bedrag in een situatie waar ze niet om gevraagd hebben en weten niet wat ze beste kunnen doen.

ik begrijp dat u de berichten niet als een toegevoegde waarde ziet, maar het lijkt me dat we hier zitten om elkaar te helpen.. en een goede keuze te maken bv ervaringen van een ander... ook al lijken deze berichten dan geen toegevoegde waarde te hebben.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Maar wat voegt de 'ik ook' reactie dan toe aan de oplossing? Alleen dat er meerdere mensen problemen hebben, maar dat is sowieso wel duidelijk.

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Als het nu alleen een "ik ook" reactie zou zijn dan ben ik het helemaal met je eens. Maar dat is het niet. Er is een gebrek aan communicatie door alle partijen. Overal krijgt men andere antwoorden. Het bespreken daarvan is toch wel erg prettig om te zorgen dat men op de hoogte is.
Dat er dan weleens een "ik ook" reactie voorbij komt …….. tja. Het zij zo.

Mijn inziens is de afwikkeling van het faillissement iets ingewikkelder als de zoveelste webshop die failliet gaat. Hier worden mensen overgenomen door een partij die slecht communiceert, incasso's uitgevoerd zonder toestemming, etc...…..

• D3LTA
Señor Sjon schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:30:
Maar wat voegt de 'ik ook' reactie dan toe aan de oplossing? Alleen dat er meerdere mensen problemen hebben, maar dat is sowieso wel duidelijk.
ik begrijp je punt, wat ik echter niet begrijp is wat een extra "ik ook" post er toe doet?

de wordt hier gewoon gepraat over zaken waar we met elkaar ongevraagd zijn ingekomen, een extra "ik ook" heeft niemand last van, en misschien voor een andere wel de laaste "ik ook" steun, om een keuze te maken.

Word ter gepraat over fraude of andere on toelaatbare zaken, begrijp ik de interactie van een "MOD" volkomen!

Echter als het om een extra post met "ik ook" gaat, denk ik kom op nou.. laat ons lekker praten en elkaar helpen, daar is GOT ook ooit voor bedoeld.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Dat komt omdat, net als bij acties en aanbiedingen, het niet heel nuttig is om allerlei 'ik ook' berichten te lezen. Dan kan je nog beter een poll aanmaken.

• D3LTA
Señor Sjon schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:26:
Dat komt omdat, net als bij acties en aanbiedingen, het niet heel nuttig is om allerlei 'ik ook' berichten te lezen. Dan kan je nog beter een poll aanmaken.
volgens mij leg ik toch echt net uit waarom een "ik ook"post wel degelijk van iemand van belang kan zijn gezien het onderwerp waar we over praten?

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

We zijn een discussieforum en daar passen al die 'ik ook' verhalen slecht tussen. Het voegf niks toe aan een discussie.

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10:09
"zullen we het modereren aan de mods overlaten"

Leuke opmerking.. maar totaal niet relevant. Ik geef mijn mening! over het gehalte aan forum juristen, die roepen dat dingen feiten zijn zonder onderbouwing. Ik vraag om feiten, maar dat is gelijk "proberen te modereren"?

Dat was zeker niet mijn bedoeling, en ook redelijk kort de bocht

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13:34
corset schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:29:
"zullen we het modereren aan de mods overlaten"

Leuke opmerking.. maar totaal niet relevant. Ik geef mijn mening! over het gehalte aan forum juristen, die roepen dat dingen feiten zijn zonder onderbouwing. Ik vraag om feiten, maar dat is gelijk "proberen te modereren"?

Dat was zeker niet mijn bedoeling, en ook redelijk kort de bocht
Het zal misschien voor een aantal mensen al duidelijk zijn over welk topic/post dit gaat, maar voor de zekerheid:
corset in "Computer 3 dagen later in aanbieding - ComputerBestel"

• Carnoustie
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 11:51
Ik begin me zo langzamerhand ernstig af te vragen of we op het forum (specifiek het shoppingforum, maar het speelt denk ik wel breder) nog wel "Juridisch Advies"-topics moeten willen. Mij valt in ieder geval op dat die topics (zeker de laatste tijd, en ik vind het ook steeds erger worden) in een mum van tijd ontaarden in geschreeuw tussen de "pro-webshoppers" en de "pro-consumenters", waarin de "juridische waarheid" en het "nuttige, goede advies" aan de TS de eerste slachtoffers zijn. Iedereen kan een wettekst of een blogpost googlen, maar dat betekent nog niet dat je dan meteen weet wanneer en hoe bepaalde teksten te lezen. Aan mij, en ik neem aan ook wel meer forumleden, ontneemt het in ieder geval elke zin om nog te reageren: ik heb geen zin nog langer tijd in een serieuze reactie te steken als die toch alleen maar ondergesneeuwd raakt in stellingen van beide extremen, of me zelfs te moeten gaan "verdedigen" tegen iemand die een wettekst volkomen verkeerd uitlegt. Nu is dit voorbeeld even verzonnen, ik aarzel om specifieke voorbeelden te geven, omdat ik geen zin heb om toch in bepaalde discussies verzeild te raken. Laat ik anders ter illustratie een voorbeeld geven uit een niet-shoppingforum topic en niet door mij: Iemand meldt in een topic terloops dat in Nederland "ieder zijn eigen schade draagt", en krijgt vervolgens een hele storm met onzin over zich heen.
Nu wil ik niemand het recht ontnemen er allerlei onzinmeningen op na te houden en die voor mijn part ook op een forum te posten, maar het probleem is wel dat degelijke topics dus geen enkele waarde meer hebben: iemand met een kapotte wasmachine heeft er niets meer aan. De een roept "ik heb gelijk want wettekst zus", de ander "nee, luister naar mij want wettekst zo", "je hebt gewoon pech", tot aan "ontbinden, en alle kosten verhalen". Wat moet diegene met z'n wasmachine hier nu mee? Wat is nu "waar"? (en het meest cynische is nog dat het "juiste" antwoord er vaak niet eens bij staat...)

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 12:43
Is het tegenwoordig zomaar toegestaan om niet onderbouwde doelloze rants tegen winkel ketens te posten ?
Niet juridisch onderbouwd , rant , persoonlijke aanval welke regel niet overtreden en mods laten commentaar gewoon staan ?

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57417179

En ja inderdaad ik heb het commentaar gerapporteerd

"Beautiful Clean Coal"

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
leekers schreef op zondag 16 december 2018 @ 06:20:
Is het tegenwoordig zomaar toegestaan om niet onderbouwde doelloze rants tegen winkel ketens te posten ?
Niet juridisch onderbouwd , rant , persoonlijke aanval welke regel niet overtreden en mods laten commentaar gewoon staan ?

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57417179

En ja inderdaad ik heb het commentaar gerapporteerd
Tuurlijk is dat niet de bedoeling. Maar om nu te verwachten dat we op een vroege zondagochtend binnen 5 minuten paraat staan is ook niet geheel realistisch.

• wittereus
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 16-01 16:32
Misschien is het een idee om het shopping forum te hernoemen naar 'Floppus weet raad' of 'Floppus juridische corner'. Het zou de lading beter dekken in ieder geval.

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 12:43
Yorinn schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:44:
[...]

Tuurlijk is dat niet de bedoeling. Maar om nu te verwachten dat we op een vroege zondagochtend binnen 5 minuten paraat staan is ook niet geheel realistisch.
Klopt helemaal maar de post is dan ook van zaterdag 15-12.2018 om 14.45

"Beautiful Clean Coal"

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
leekers schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:43:
[...]

Klopt helemaal maar de post is dan ook van zaterdag 15-12.2018 om 14.45
Die hebben we dan over het hoofd gezien, kan ook een keer gebeuren. In ieder geval bedankt voor het reporten, het is nu afgehandeld, zoals je kan zien. ;)

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 09-04 21:42
Heeft iemand ervaring met Amazon.de ?

Kwam namelijk deze aanbieding tegen, alleen heb hier nog nooit iets besteld.

https://www.amazon.de/dp/...nkCode=df0&language=nl_NL

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Zie: https://tweakers.net/shopreview/8428/amazon-punt-de.html

Dit is niet waar dit feedback topic voor bedoeld is ;)

• G_Dragon
Oh sorry en bedankt voor uw reactie :)

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Defector
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13:33
Kan een mod eens naar dit topic kijken ?

Een TS die een "Oplichter" wil ontmaskeren, maar het blijkt niet helemaal zo te gaan zoals hij denkt.

@Señor Sjon

Marktplaats Gelijk Oversteken scam

[Voor 4% gewijzigd door Defector op 25-03-2019 09:47]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

?

Ik ben wel TS van het MP-topic in de HK, maar hier zijn @Yorinn en @Perkouw toch echt de baas. :)

Voor nu heb ik het plaatje uit de TS gesloopt en het topic gesloten. De locals kunnen het dan verder oplossen.

• Defector
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13:33
ah excuses jij was de eerste "rooie" die ik in het feedback topic zag.

Maar toch bedankt voor het afhandelen.

• broodjepanda
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 20-10-2019
*knip* Aan referrals doen we niet op Tweakers. Al helemaal niet in een random feedbacktopic.

[Voor 80% gewijzigd door Yorinn op 27-03-2019 20:35]

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Yorinn schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:18:
[modbreak]Ik zie regelmatig eigen ervaringen langskomen. Dit is niet de bedoeling en helpt TS ook niet verder. Deze mogen, zoals gewoonlijk, via https://tweakers.net/shopreview/5382/bol-punt-com.html gedeeld worden.[/]
Het kan TS in ieder geval een idee van zijn eigen kansen in zijn zaak geven.

Ik snap de mbr op mij, die was daar inderdaad off-topic. Maar de krampachtige jacht op 'ervaringen' in SF vind ikzelf wat overdreven.

[Voor 255% gewijzigd door Evanescent op 02-04-2019 12:39]

I'm thankful for the Foo Fighters because I've never felt threatened by a foo
so that means they're doing a hell of a job on the frontlines!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Evanescent schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:34:
Evanescent in "'Vanavond nog bezorgd' mislukt bij Bol.com"

@Yorinn Ik had geen kritiek op jouw moderatie, ik vulde je opmerking aan. Jammer dat je dit zo doet.
Ik zeg nergens dat ik het kritiek vind. Het is een goede/terechte vraag/opmerking.

Om je alsnog van een antwoord te voorzien;

Als TS zijn kansen wilt vergelijken met anderen die wel/geen goede ervaringen hebben met Bol.com (de berichten waar ik het over heb, gaan niet eens over het bezorgen op dezelfde avond), kan die gewoon in de Shopreviews kijken. Daar zijn ze immers voor.

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

@Yorinn zie mijn edit-op-mijn-edit-op-mijn-edit :P

Ik snap dat je niet wilt dat iedereen daar maar zijn gal komt spuwen maar mensen die vergelijkbare ervaringen en oplossingen delen vind je niet direct in de reviews terug. Zeker niet als antwoord op de situatie van TS. Die geven hier gewoon hun maatwerk-antwoord, imo. Maar goed, ik begrijp wel dat jij meer overzicht hebt over hoe dat soort topics verlopen.

[Voor 10% gewijzigd door Evanescent op 02-04-2019 12:49]

I'm thankful for the Foo Fighters because I've never felt threatened by a foo
so that means they're doing a hell of a job on the frontlines!

• wolly_a
  • Niet online
@Yorinn Hier kan dit forum ook maar weinig in betekenen verder. Je kunt wat links posten naar regeltjes over de wet koop op afstand, wat reeds is gedaan, maar de gemiddelde Tweaker kan de situatie van TS niet op magische wijze oplossen.

Enige wat ik me kan bedenken is:
1. Probeer er in goed overleg met de webshop uit te komen. Laat hun een voorstel doen.
2. Lukt dat niet?
A. Begin een gerechtelijke procedure tegen de winkel of...
B. Kaart de situatie aan bij thuiswinkel.org en/of plaats reviews over de ervaring met deze toko...

Reactie verplaatst vanuit Retourzending webshop, gezien het daar offtopic is.

[Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 25-04-2019 23:29]

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
wolly_a schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:27:
@Yorinn Hier kan dit forum ook maar weinig in betekenen verder. Je kunt wat links posten naar regeltjes over de wet koop op afstand, wat reeds is gedaan, maar de gemiddelde Tweaker kan de situatie van TS niet op magische wijze oplossen.

Enige wat ik me kan bedenken is:
1. Probeer er in goed overleg met de webshop uit te komen. Laat hun een voorstel doen.
2. Lukt dat niet?
A. Begin een gerechtelijke procedure tegen de winkel of...
B. Kaart de situatie aan bij thuiswinkel.org en/of plaats reviews over de ervaring met deze toko...

Reactie verplaatst vanuit Retourzending webshop, gezien het daar offtopic is.
De gemiddelde tweaker kan wel advies geven, daar is het forum voor bedoeld. Maar met random opmerkingen strooien dat je zelf nooit iets terug stuurt onder WKOA en geen kleding online koopt helpen de TS niet verder met zijn probleem. Kledingen =/= hygieneproduct.

Daar was mijn modbreak op bedoeld.

• wolly_a
  • Niet online
@Yorinn Prima, jij je zin. Ik heb het betreffende topic ontdaan van al mijn nodeloze gezwets.

[Voor 39% gewijzigd door wolly_a op 25-04-2019 23:49]

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 16-03 04:24

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Yorinn schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 20:56:
[mbr]Ik heb de titel een kleine update gegeven, zodat het geen directe quote lijkt van de betreffende webshop en dus minder negatief klinkt.[/]
Jammer, want deze titel dekt de inhoud van de communicatie minder goed.

'Wij zijn uw pakket kwijt en u bent uw geld kwijt' komt dichter in de buurt van wat ze eigenlijk zeggen.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Philflow schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:13:
[...]

Jammer, want deze titel dekt de inhoud van de communicatie minder goed.

'Wij zijn uw pakket kwijt en u bent uw geld kwijt' komt dichter in de buurt van wat ze eigenlijk zeggen.
Dat is een te lange titel. Tevens slaat de 'wij' in jouw voorstel dan nergens op. Naar mijn idee dekt dit de lading meer dan wat de titel eerst was en jouw nieuwe voorstel.

Ps. Ik heb je bericht verplaatst naar het Feedbacktopic, gezien het daar beter past. ;)

[Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 31-07-2019 21:42]

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 16-03 04:24

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Yorinn schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:35:
[...]
Dat is een te lange titel. Tevens slaat de 'wij' in jouw voorstel dan nergens op. Naar mijn idee dekt dit de lading meer dan wat de titel eerst was en jouw nieuwe voorstel.

Ps. Ik heb je bericht verplaatst naar het Feedbacktopic, gezien het daar beter past. ;)
Wat betreft de 'wij' kan ik je gelijk geven, hoewel Eglobal niet wil vertellen welke koerier het kwijt is.

Maar laat dan de wij weg. 'Pakket kwijt, geld kwijt', dat is de lading. Door " te vervangen door ' wordt het ook al duidelijk dat het geen directe quote is.

"Positiever maken" moet niet de doelstelling zijn. Iets moet de lading dekken. "Geen oplossing" is nogal een eufemisme.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Philflow schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:04:
[...]

Wat betreft de 'wij' kan ik je gelijk geven, hoewel Eglobal niet wil vertellen welke koerier het kwijt is.

Maar laat dan de wij weg. 'Pakket kwijt, geld kwijt', dat is de lading. Door " te vervangen door ' wordt het ook al duidelijk dat het geen directe quote is.

"Positiever maken" moet niet de doelstelling zijn. Iets moet de lading dekken. "Geen oplossing" is nogal een eufemisme.
Heb hem veranderd naar geen geld terug.

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 12:49

AntonyterHorst

Apple Maniak

Het is mij onduidelijk waarom het topic Marktplaats: verkoper verkoopt opeens aan ander opnieuw geopend wordt als TS vrijwel niet inhoudelijk reageert op post van medetweakers.

Ik begrijp dat de TS een mod een bericht heeft gestuurd om het topic opnieuw te openen terwijl het om bovenstaande reden is gesloten...

Man man man

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
AntonyterHorst schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 16:18:
Het is mij onduidelijk waarom het topic Marktplaats: verkoper verkoopt opeens aan ander opnieuw geopend wordt als TS vrijwel niet inhoudelijk reageert op post van medetweakers.

Ik begrijp dat de TS een mod een bericht heeft gestuurd om het topic opnieuw te openen terwijl het om bovenstaande reden is gesloten...
Omdat ik toezegging van TS heb gehad, per DM, dat die later vandaag op alle nog openstaande inhoudelijke vragen zal reageren. Op de vraag of TS een adres heeft van de verkoper, heeft die gewoon geantwoord; koektrommeltje in "Marktplaats: verkoper verkoopt opeens aan ander"

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 12:49

AntonyterHorst

Apple Maniak

Yorinn schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 16:27:
[...]

Omdat ik toezegging van TS heb gehad, per DM, dat die later vandaag op alle nog openstaande inhoudelijke vragen zal reageren. Op de vraag of TS een adres heeft van de verkoper, heeft die gewoon geantwoord; koektrommeltje in "Marktplaats: verkoper verkoopt opeens aan ander"
Het ging ook niet om mijn reactie maar vooral om de anderen, de mijne was inderdaad al eerder beantwoordt

Man man man

• Jogai
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 13:29
Zojuist dit topic geopend: Levensduur product

In dit geval gaat het om een specifiek product, maar ik kon verder op got niet echt zo'n case vinden. In de SF-stickies wordt wel gelinkt naar een aantal nuttige posts, maar daarin gaat het niet over het gedeeltelijk vergoeden van de producten.

Hier een vergelijkbare zaak, maar ook niets over de gedeeltelijke vergoeding: Samsung TV defect na 2jr & 10mnd, wat zijn mijn rechten?
Ik wilde niet dat topic hijacken met een vervolgvraag, wat het wel zou kunnen zijn.

...only by myth-making, only by becoming 'sub-creator' and inventing stories, can Man aspire to the state of perfection...

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
Floppus schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 08:01:
[...]

Een bedrijfsaccount is er om ondersteuning te bieden en discussie over het bedrijf aan te gaan op een wijze die bijdraagt aan de community. Oftewel, dat mensen meer duidelijkheid hebben over hoe garantie bij Wehkamp werkt.

Mensen van het forum af trekken om dat soort informatie buiten zicht te houden is nadrukkelijk niet de bedoeling. Persoonsgegevens moeten uiteraard niet publiek, maar werkwijze en oplossing behoren niet achter gesloten deuren.
Alhoewel ik het hier zeker mee eens ben, blijf ik dit toch lastig vinden. Was het van oorsprong niet de bedoeling om de naam van de shop uit het topic te houden? Want ik zie toch regelmatig namen voorbij komen, waardoor en bedrijf toch 'te kakken' wordt gebaseerd op basis van posts van onbekende individuen.

Kijk vraag is dan ook vooral waarom het noemen van de naam van de winkel (vooral in de titel of topic start) wordt geaccepteerd? Zou het niet beter zijn als het wat anoniemer is?

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 25-03 23:00

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Het noemen van namen is op zich niet verboden en in sommige gevallen ook nodig om te kunnen kijken naar de situatie. Bijvoorbeeld om de AV en processen te kunnen bediscussieren.

Wat we niet willen is dat topics de naam noemen met het doel naming en shaming of iets gedaan te krijgen vroeg in het proces waar een winkel dat anders niet zou doen.

Geen exacte wetenschap, maar ik denk dat de balans goed beheerd wordt.

Waar een winkel aangeeft de situatie te bekijken is het ook relevant voor de discussie. Wat zijn de overwegingen, was het een uitzondering die niet via een escalatieproces gevangen werd, hoe worden processen verbeterd.

Dit is een forum voor en door de community. Bedrijfsaccounts zijn er om discussie en community te ondersteunen, ze zijn er niet voor marketing of support. Die dingen kunnen een zijdelings effect hebben, maar moeten niet primaire inzet van bedrijfsaccounts zijn.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• G_Dragon
Zoals ook in Shopping Forum - Beleid staat, is vragen naar ervaringen niet de bedoeling. Zeker niet in het feedbacktopic over het Shopping Forum. Gezien dit geen eigen discussie waard is, verplaats ik deze post niet naar een eigen topic.

[Voor 101% gewijzigd door Yorinn op 14-09-2019 19:00]

• G_Dragon
G_Dragon schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 18:02:
[mbr]Zoals ook in Shopping Forum - Beleid staat, is vragen naar ervaringen niet de bedoeling. Zeker niet in het feedbacktopic over het Shopping Forum. Gezien dit geen eigen discussie waard is, verplaats ik deze post niet naar een eigen topic.[/]
Top maar waar kan ik deze vraag wel stellen? :)
Bedankt

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
G_Dragon schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:05:
[...]

Top maar waar kan ik deze vraag wel stellen? :)
Bedankt
Bij de verkoper zelf? Op Tweakers is het vragen naar ervaringen met webshops in ieder geval niet de bedoeling.

• G_Dragon
Yorinn schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:18:
[...]

Bij de verkoper zelf? Op Tweakers is het vragen naar ervaringen met webshops in ieder geval niet de bedoeling.
Dan houdt het op :) bedankt voor uw reactie

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:43
Yorinn schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:47:
[mbr]Kunnen de linkdrops zonder enige nuance/eigen inzet stoppen hier? Dit helpt de discussie niet en is alleen maar irritant vervelend voor anderen.[/]
Wat is er precies vervelend aan? Ik vind het wel wat toevoegen eigenlijk.

The devil is in the details.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Hahn schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:48:
[...]

Het is vervelend voor anderen dat er telkens posts zijn met alleen een link erin, in plaats van dat er meer informatie bij staat waar het precies over gaat. De laatste link gaat bijvoorbeeld naar een audiobestand waarin dus 50 verschillende winkels worden genoemd die niet meer bestaan. Dit wordt pas duidelijk als je de link hebt aangeklikt. Wat meer informatie erbij was dus wel wenselijk geweest.

Dit staat ook gewoon allemaal vermeld in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Hahn schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:48:
[...]

We zijn natuurlijk een discussieforum. Linken is prima, maar geef het zelf context en quote eventueel relevante stukken om je argumenten te onderbouwen. Nu is het alleen maar een link. Dan weten we nog niet veel meer.

• c-nan
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 10:44
Voor een aantal producten heb ik prijsalerts ingesteld, in een zeer korte tijd heb ik al 2x ‘false alarms’ gehad. Kan hier niet iets aan gedaan worden?
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True