Waarom zou het geen 250 euro waard zijn?
TV heeft 730 euro gekost. Als ie 'm nu afschrijft heeft dat omgerekend zo'n beetje 250 euro per jaar gekost.
Als die tv met een reparatie van 250 euro weer enkele jaren mee kan gaan, en topicstarter verder tevreden is met de tv vind ik persoonlijk die 250 euro voor reparatie het overwegen nog wel waard.
De vraag moet denk ik meer zijn: Zijn die reparatiekosten van 250 euro terecht? Mwah, hangt vind ik een beetje af van het aantal uren die ie gemaakt heeft. Als ie 24/7 aan heeft gestaan, vind ik dit wel moeten kunnen. Als ie maar paar uurtjes per dag aan heeft gestaan, vind ik dat dit euvel niet had mogen voorkomen. Per saldo vind ik dat een tv wel wat langer dan die bijna 3 jaar mee moet kunnen gaan. Naar mijn idee zou het eerlijk zijn als de leverancier toch enigzins coulance biedt middels meebetalen aan reparatie.
Vraag is, wat is de topicstarter waard? En, wat kost een vervangend model met gelijke specificaties op het moment. Als die momenteel 400 euro kosten bijv, omdat de prijs gezakt is, dan zou ik reparatie niet meer overwegen als dit 250 euro kost, maar deze tv als defect verkopen voor hobbyisten op marktplaats. Voor reparatiedoeleinden is deze tv nog prima geschikt voor de losse onderdelen. Zowel voorde hobbyreparateur als voor zelfstandige reparateurs die niet gebonden zijn aan Samsung regeltjes. Veelal zijn het juist de onderdelenprijzen die reparatie vaak onnodig duur maken. In deze staat brengt ie nog wel 75 euro of iets meer op. Zo'n beetje alle dure onderdelen zijn waarschijnlijk herbruikbaar: panel, voeding, inverterboard, t-conboard, mainboard. De hobbyist kan 'm waarschijnlijk voor enige tientjes wel oplappen en heeft dan voor relatief weinig een aardige tv. Als je dat doet, heb jij met kleine bijleg voor iets meer dan de reparatiekosten weer een soortgelijke tv met 2 jaar garantie. Iets wat je bij reparatie niet zal krijgen.
[
Voor 8% gewijzigd door
koektrommeltje op 21-08-2019 15:03
]