Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Shopping Forum - Feedbacktopic

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online

Ragdoll

Frontpage Admin / Global Moderator

excommunicado

@c-nan dit feedback topic is specifiek voor het shopping forum: Shopping Forum

Ik vermoed dat jouw klacht gaat over de pricewatch price alerts?

• c-nan
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 10:44
Ragdoll schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:05:
@c-nan dit feedback topic is specifiek voor het shopping forum: Shopping Forum

Ik vermoed dat jouw klacht gaat over de pricewatch price alerts?
Klopt, loopt daar ook een topic over?

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 07:32

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

c-nan schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:34:
[...]

Klopt, loopt daar ook een topic over?
Daar hebben we zelfs een heel forum voor: Pricewatch

Waarschijnlijk het beste om daar even een topic aan te maken. Het kan ook nog een technische bug zijn, maar dat komt dan vanzelf naar boven als je daar geholpen wordt door de pricewatch beheerders 🙂

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 16-03 04:24

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Daar staat: "Wat onder geen beding wordt toegestaan is het forum gebruiken als breekijzer in een geschil. De ShopReview is de enige plek voor het delen van afgeronde ervaringen met een shop en SF is bedoeld voor het discussieren over interessante problemen/discussieonderwerpen. Topics die alleen bedoeld zijn om ervaringen te delen en/of als breekijzer in een geschil met een winkel zullen onherroepelijk worden verwijderd."

Dan kun je je afvragen of het simpel weg noemen van de naam geldt als 'het forum gebruiken als breekijzer in een geschil'. Ik vind persoonlijk van niet. Volgens mij is dat niet de intentie van TS. Ik zie dan ook niet in waarom de naam niet genoemd zou mogen worden.

Zo deed ik het zelf ook: Pakket kwijtgeraakt, geen geld terug van EglobalCentral

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Philflow schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:55:
[...]

Daar staat: "Wat onder geen beding wordt toegestaan is het forum gebruiken als breekijzer in een geschil. De ShopReview is de enige plek voor het delen van afgeronde ervaringen met een shop en SF is bedoeld voor het discussieren over interessante problemen/discussieonderwerpen. Topics die alleen bedoeld zijn om ervaringen te delen en/of als breekijzer in een geschil met een winkel zullen onherroepelijk worden verwijderd."

Dan kun je je afvragen of het simpel weg noemen van de naam geldt als 'het forum gebruiken als breekijzer in een geschil'. Ik vind persoonlijk van niet. Volgens mij is dat niet de intentie van TS. Ik zie dan ook niet in waarom de naam niet genoemd zou mogen worden.

Zo deed ik het zelf ook: Pakket kwijtgeraakt, geen geld terug van EglobalCentral
Laat ik het anders stellen. Wat voegt de naam van de webshop toe in een vraagstuk als deze?

PS. Ik heb je post richting het feedbacktopic verplaatst, gezien die daar beter past.

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
Yorinn schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:13:
Laat ik het anders stellen. Wat voegt de naam van de webshop toe in een vraagstuk als deze?
Voor mij (en ik denk voor veel anderen ook) heel veel. Ik zou liever niet bij zo'n shop bestellen en zou dat daarom graag willen weten.

Ervanuitgaande dat de topicstarter de waarheid spreekt.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
RodeStabilo schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:27:
[...]

Voor mij (en ik denk voor veel anderen ook) heel veel. Ik zou liever niet bij zo'n shop bestellen en zou dat daarom graag willen weten.

Ervanuitgaande dat de topicstarter de waarheid spreekt.
Het forum is niet bedoeld om webshops aan de schandpaal te nagelen. Als het alleen daarom gaat voegt de naam van de webshop niets toe.

Als TS en de webshop eruit zijn gekomen, kan TS natuurlijk nog wel een shopreview schrijven.

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:53
Het voegt toe dat je mensen VOLLEDIG informeert over het voorval. Natuurlijk doet het er toe bij welke shop dat is.
Dan zijn andere mensen al dan niet gealarmeerd. Misschien staat de shop helemaal niet in de pricewatch en is alle poeha voor niets.

:?

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

paQ schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:38:
Misschien staat de shop helemaal niet in de pricewatch en is alle poeha voor niets.

Als je er nu een vraag van maakt ;)

Oftewel, mag je wel de naam van een webshop noemen als die niet opgenomen is in de pricewatch? Aangezien je in dat geval namelijk naderhand geen shopreview kan plaatsen

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
paQ schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:38:
Het voegt toe dat je mensen VOLLEDIG informeert over het voorval. Natuurlijk doet het er toe bij welke shop dat is.
Dan zijn andere mensen al dan niet gealarmeerd. Misschien staat de shop helemaal niet in de pricewatch en is alle poeha voor niets.

Het is niet relevant voor de discussie want het draagt niet bij aan het beantwoorden van TS's vraag/discussiepunt.
Voorbeelden waarbij het wel relevant zou kunnen zijn is als een specifiek onderzoek naar de desbetreffende website de TS een beter antwoord zou kunnen verschaffen of dat het echt om iets gaat wat niet bij elke webshop van toepassing is/kan zijn.
Denk bijvoorbeeld aan een specifieke dienst met specifieke voorwaarden zoals Amazon Prime of Select van Bol.com.
In dit geval gaat het om een webwinkel die beweert iets op te hebben gestuurd, maar dat volgens TS niet te hebben ontvangen, dat is toch iets wat in theorie bij elke webshop zou kunnen gebeuren en het is daarom ook niet relevant om de webshop te benoemen.

Maar, als je alsnog zo benieuwd bent naar om welke webshop het gaat, dan stuur je TS toch een DM?

Voordeligste manier van indexbeleggen in aandelen

• paQ
Het gaat niet om nieuwsgierigheid. Ik zou niet weten waarom je Fikkie niet bij z’n naam mag noemen. Geheimzinnigheid om niets.

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 12:02

LankHoar

Professionele amateur

Yorinn schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:30:
[...]

Het forum is niet bedoeld om webshops aan de schandpaal te nagelen.
Naam webshop noemen != webshop aan de schandpaal nagelen.
Als het alleen daarom gaat voegt de naam van de webshop niets toe.
We hebben juist geconstateerd dat het wel wat toevoegt, namelijk dat je op deze wijze andere gebruikers informeert over de gang van zaken bij een specifieke webshop, en die dat zo in hun afweging om al dan niet bij die shop een bestelling te plaatsen.

[quote'Als TS en de webshop eruit zijn gekomen, kan TS natuurlijk nog wel een shopreview schrijven.[/quote]

Kan niet altijd, want niet elke winkel is aangesloten bij de PW. Bovendien mis je dan de connectie met het (vaak uitgebreidere) verhaal dat in het forum staat. Zo volg ik PW op de voet, maar lees ik shopreviews zelden (bekijk vooral het aantal sterren).

Zoals ik het nu lees is de reden dat je webshops niet aan de schandpaal moet nagelen en omdat het niets toevoegt. Beiden is niet het geval. Ja in specifieke gevallen kan iemand het forum gebruiken om te shamen, maar dan kan daar toch individueel ingegrepen worden? Ik heb niet het idee dat dit vaak voorkomt.

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13:08

PcDealer

HP ftw \o/

LankHoar schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:47:
[...]

Kan niet altijd, want niet elke winkel is aangesloten bij de PW.
https://tweakers.net/ext/pricewatch.dsp?action=addShop

LinkedIn WoT Cash Converter

• paQ
Beat The Best in "Garantie geweigerd ivm missende sticker"

Hier precies hetzelfde verhaal. Toeval of niet, het geeft direct een compleet beeld, en de reden/onderbouwing is niets mis mee.
Als je de naam van de webshop kunt weglaten, dan kun je ook het product in kwestie weglaten, hoe ze zijn verzonden, enz enz...

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Het voegt niets toe aan de vraagstelling van TS. Had TS de naam van de webshop wel genoemd, had ik die er ook uitgehaald. Er is in het topic al aangegeven dat de webshop in de PW staat en dus een shopreview kan ontvangen.

We willen ook gevallen als 010MAC in "Webshop weigert retour" voorkomen, gezien dat ook nergens over gaat.

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Yorinn schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 19:25:
Het voegt niets toe aan de vraagstelling van TS. Had TS de naam van de webshop wel genoemd, had ik die er ook uitgehaald. Er is in het topic al aangegeven dat de webshop in de PW staat en dus een shopreview kan ontvangen.
Het is dan niet erg consequent om het in dit eerder genoemde wel te laten staan nietwaar? het staat zelfs in de topititel.

Pakket kwijtgeraakt, geen geld terug van EglobalCentral

Jouw logica volgende is het ook niet echt relevant om die shopnaam te laten staan. Ik kan me niet voorstellen gezien het aantal reacties dat jullie dit als moderatie-team zouden hebben gemist.

[Voor 17% gewijzigd door Gunner op 08-11-2019 19:50]

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
We kunnen wel in rondjes blijven discussiëren, maar mij lijkt het geen nuttige toevoeging in de huidige discussie om de naam van de webshop te noemen als het alleen maar gaat om anderen te informeren 'om er dan maar de volgende keer niet te bestellen'.

De discussie loopt nu toch ook goed zonder shopnaam?

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 16-03 04:24

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Yorinn schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:13:
[...]

PS. Ik heb je post richting het feedbacktopic verplaatst, gezien die daar beter past.
Je lijkt een eigen interpretatie te maken dat het iets toe moet voegen aan het topic. Maar zo staat het niet in het beleid.

Het beleid noemt duidelijk 2 voorwaarden:
1. Topics die alleen bedoeld zijn om ervaringen te delen
2. en/of als breekijzer in een geschil met een winkel zullen onherroepelijk worden verwijderd.

Als ik jouw eigen regel vertaal maak je er eigenlijk van: de naam van de webshop moet geheim worden gehouden tenzij het iets toevoegt aan het topic. Maar los van dat dat niet in het beleid staat, waarom zou je de naam geheim moeten houden?

Genoeg Tweakers, zoals ik, die willen weten welke webshop op een dergelijke manier omgaat met haar klanten. Natuurlijk geloof ik niet klakkeloos alles wat TS zegt maar als ik dan zie dat dezelfde webshop meerdere klachten heeft over aftersales (zoals het geval is) dan trek ik toch mijn conclusies.

Ik denk zelfs dat je door het noemen van de naam de kans vergroot dat er binnen deze webshop wordt gekeken naar hun interne processen, want dat lijkt wel degelijk nodig te zijn.

Maar goed, ik heb inmiddels een berichtje naar TS gestuurd om dan maar te vragen welke webshop het was.

• Supreme
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:57
Het riekt sterk naar een principe kwestie die door de willekeur van dit beleid in andere topics bevestigd wordt. Jammer dit.

[Voor 18% gewijzigd door Supreme op 14-11-2019 12:11]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Supreme schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:50:
Het riekt sterk naar een principe kwestie(geen zin om toe te geven) die door de willekeur van dit beleid in andere topics bevestigd wordt. Jammer dit.
Ik zou het beleid prima vinden, als het dan tenminste nog consequent was. Helaas heb ik geen antwoord gekregen waarom in dat eerder genoemde topic het wel is blijven staan.

• SOTD
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
Yorinn schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:28:
[modbreak]Goed. Ik heb het één en ander aan reacties de Trashcan ingegooid.

Het benoemen van de webshop laten we nog achterwege totdat TS en webshop er samen uit zijn, zoals @_Dune_ ook al zei in _Dune_ in "Webwinkel beweert dat ik ander product heb ontvangen, wat nu"

Speculeren over welke webshop het gaat is niet de bedoeling in dit topic. Dit helpt TS niet verder met zijn probleem en kan er zelfs voor zorgen dat de verkeerde webshop(s) de schuld toegeworpen krijgen.

(Algemene) feedback op dit topic, en elk ander topic in SF, mag zoals gewoonlijk in Shopping Forum - Feedbacktopic. Hier is het offtopic en wordt het de TC ingegooid.[/]
Ik wilde net vragen wat de TC betekent uit de postwaarschuwing maar nu ik jouw reactie lees neem ik aan de trashcan? Is het niet gewoon handiger om gewoon trashcan te schrijven voor de niet zo doorgewinderde tweakers onder ons?

De TS mag pas de naam van het bedrijf zeggen als alles opgelost is? Zoals het er nu uitziet kan dat best lang duren, er is niets positiefs uit 2 telefoontjes en mailtjes over en weer gekomen, hoeveel meer had er moeten gebeuren om deze "misverstand" uit de wereld te helpen, de webshop is blijkbaar nogal stellig en zeker van zijn zaak. Stel dat dit nog steeds speelt over 3 maanden, blijft jullie "pas als het opgelost is en niet gebruikt wordt als pressie" gehandhaafd?

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
SOTD schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:44:
[...]

Ik wilde net vragen wat de TC betekent uit de postwaarschuwing maar nu ik jouw reactie lees neem ik aan de trashcan? Is het niet gewoon handiger om gewoon trashcan te schrijven voor de niet zo doorgewinderde tweakers onder ons?

De TS mag pas de naam van het bedrijf zeggen als alles opgelost is? Zoals het er nu uitziet kan dat best lang duren, er is niets positiefs uit 2 telefoontjes en mailtjes over en weer gekomen, hoeveel meer had er moeten gebeuren om deze "misverstand" uit de wereld te helpen, de webshop is blijkbaar nogal stellig en zeker van zijn zaak. Stel dat dit nog steeds speelt over 3 maanden, blijft jullie "pas als het opgelost is en niet gebruikt wordt als pressie" gehandhaafd?
Je leest het wel, maar doet vervolgens niets met die melding? Omdat ik in een goeie bui ben, heb ik je vraag toch maar richting het Feedback-topic verplaatst.

Maar zoals ook al eerder in het topic is aangegeven, zijn dit soort topics geen breekijzer voor geschillen. Tevens is het ook niet de bedoeling om uiteindelijk een heksenjacht te starten op de webwinkel en eventueel verdere stappen.

Verder heb ik de rest van mijn standpunten hierboven al (in andere reacties) genoemd.

• SOTD
Yorinn schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:50:
[...]

Je leest het wel, maar doet vervolgens niets met die melding? Omdat ik in een goeie bui ben, heb ik je vraag toch maar richting het Feedback-topic verplaatst.

Maar zoals ook al eerder in het topic is aangegeven, zijn dit soort topics geen breekijzer voor geschillen. Tevens is het ook niet de bedoeling om uiteindelijk een heksenjacht te starten op de webwinkel en eventueel verdere stappen.

Verder heb ik de rest van mijn standpunten hierboven al (in andere reacties) genoemd.
Dan bof ik maar met dat je een goede bui hebt, ik wil denk ik niet weten hoe je slechte buien zijn op een doodnormale vraag. De ruimte voor speculatie is er alleen maar omdat de TS geen namen mag noemen. Ik was alleen benieuwd of we ooit de naam mogen gaan horen als er geen oplossing op termijn komt. Waarschijnlijk weet ik het antwoord maar had toch een beetje hoop.

Heksenjacht/breekijzer/pressiemiddel heb ik geen intentie toe (heb ook niet eens staan te speculeren zelfs) alhoewel ik wel begrijp waarom jullie de webshop (en of de TS) proberen te beschermen maar dat was dus niet mijn intentie zoals eerder gezegd.

NB. ik zie dat je de topicwaarschuwing zonder enige vermelding hebt aangepast, dank namens de niet doorgewinterde tweakers.

• JohanNL
Had de andere reacties hier dan ook naartoe verplaatst.
Het benoemen van de webshop laten we nog achterwege totdat TS en webshop er samen uit zijn
Hoezo kan het dan ineens wel? Voegt het dan ineens wél iets toe aan de discussie?

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
En ondertussen maken tweakers accounts aan en bestellen artikelen bij een malafide webshop die ten onrechte bedragen van 4000.00 euro op een klant zijn account zet !

Ik denk dat Tweakers wel erg is afgedwaald van zijn doelstellingen als ze accepteert dat dit soort dingen gebeuren en er niets aan doen om hun leden te waarschuwen tegen webshops die dergelijk soort malafide praktijken erop na houden !!

"Beautiful Clean Coal"

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
JohanNL schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 00:29:
Had de andere reacties hier dan ook naartoe verplaatst.

[...]

Hoezo kan het dan ineens wel? Voegt het dan ineens wél iets toe aan de discussie?
Die andere reacties waren zover afgedwaald, dat hierheen verplaatsen weinig zin had.
leekers schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 06:20:
En ondertussen maken tweakers accounts aan en bestellen artikelen bij een malafide webshop die ten onrechte bedragen van 4000.00 euro op een klant zijn account zet !

Ik denk dat Tweakers wel erg is afgedwaald van zijn doelstellingen als ze accepteert dat dit soort dingen gebeuren en er niets aan doen om hun leden te waarschuwen tegen webshops die dergelijk soort malafide praktijken erop na houden !!
Het forum is niet bedoeld als 'waarschuwingssysteem' voor malafide webshops, dat is het ook nooit geweest tot nu toe. Topics die als doel hadden om mensen te waarschuwen voor malafide webshops worden normaliter ook gewoon gesloten met als melding erbij dat daar de Shopreviews voor zijn.

• detulp050
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 11:47
Feedback geven in het Shopping of Aanbiedingenforum heeft echt absoluut nul nut, medegebruikers, bespaar je de energie.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
detulp050 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:58:
Feedback geven in het Shopping of Aanbiedingenforum heeft echt absoluut nul nut, medegebruikers, bespaar je de energie.
En waarom in ene deze reactie? Ik ben me nergens van bewust.

• paQ
detulp050 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:58:
Ben het daar eigenlijk wel mee eens.
Wat er hier ook wordt geschreven, het wordt simpelweg afgedaan met exact dezelfde 'mening' als in de betreffende topics. Trekken aan een dood paard.

Actueel screenshot
https://extraimage.net/images/2019/11/15/12a17ea9db9f3f211bfaec2de1e584ae.png

Aliexpress
Dynafix
mediamarkt
Transip

Ik zie werkelijk het probleem niet.

en ALS het verschrikkelijk krappe kader waarin je wat mag zeggen wordt opgevolgd, dan mag er toch zeker gewoon een shopreview worden achtergelaten?
TS heeft iets gekocht, geleverd gekregen, punt. toch? Shopreview, want koop is afgehandeld.

"nee nee... want er is nu discussie, en dat moet eerst worden afgerond"

8)7
schiet mij maar lek

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Yorinn schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:16:
[...]

Ik bemoei me er even mee, omdat ik er iets van herken dus even dit als voorbeeld;

Gunner in "Shopping Forum - Feedbacktopic"

Ja, ik krijg een reactie maar eigenlijk geef je me geen antwoord op m'n vraag. Als er een bepaald beleid is, prima. Maar er lijkt weinig sprake van te zijn dat dit erg consequent wordt doorgevoerd, wat @paQ ook probeert aan te geven.

[Voor 5% gewijzigd door Gunner op 15-11-2019 12:28]

• JohanNL
Yorinn schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 06:48:
[...]

Die andere reacties waren zover afgedwaald, dat hierheen verplaatsen weinig zin had.
Nee hoor, die konden hiernaartoe.

En nogmaals, waarom kan de webshop wel benoemd worden zodra " TS en de webshop er samen uit zijn " ?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60612944

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10:09
"Je mag een shop niet benoemen in een geschil! Dat is nutteloos"

Tegelijk:

"Topics die de naam noemen zijn totaal geen probleem!"

Ik vind het knap..

Ik verwacht dat mensen er echt geen probleem mee hebben als er een lijn wordt getrokken. Niet dit half om half gehakt niveau oplossing wat er nu is.

offtopic:
waarschijnlijk wordt er weer op een klein stukje van mijn post gereageerd zonder er inhoudelijk op in te gaan

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• leekers
  • Nu online
JohanNL schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:45:
[...]

Nee hoor, die konden hiernaartoe.

En nogmaals, waarom kan de webshop wel benoemd worden zodra " TS en de webshop er samen uit zijn " ?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60612944
Het hele gedoe is lachwekkend te noemen zo ondertussen .
Een webshop die artikelen twv 4000.00 euro op iemands account zet (en daarvan een email naar die meneer stuurt) wat natuurlijk gewoon een criminele handeling is of is het een normale zaak dat een webshop iemand oplicht om artikelen te belasten zonder dat iemand ze zelf besteld heeft ?
En dan hebben ze er bij Tweakers moeite mee dat de naam genoemd wordt terwijl dat bij bergen andere topics wel getolereerd wordt .

Ik vraag mij nogmaals af wat zit hier achter dat Tweakers in dit geval de webhop beschermd ??

"Beautiful Clean Coal"

• paQ
Het aangehaald voorbeeld door Yorinn zelf over 010MAC spreekt boekdelen wat mij betreft.
Weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt, en dan kunnen lezers daar zelf hun conclusies bij trekken.
Des te meer reden het beestje gewoon bij de naam te noemen ipv om de hete brei heen te draaien totdat alle kou zogezegd uit de lucht is.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Goed, inmiddels zit er een slotje op het topic.
Discussiëren met elkaar is top, dat dit soms wat hard / scherp kan gaan lijkt me ook niets mis mee, maar de manier waarop dit nu gaat is niet leuk meer.
Dit is onderdeel van de sluitboodschap. Als lurker in dat topic herken ik die negatieve toon eigenlijk helemaal niet @Perkouw ? :) Is er wat getrashed of ziets wat ik niet meegekregen heb misschien?

• detulp050
Yorinn schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:16:
[...]

Heb wel eerder feedback hier gegeven en lees vaak mee. Het is hier altijd 'your way or the highway' en vaak niet gericht op een positieve gebruikerservaring, maar altijd op regel=regel en 'mijn interpretatie' is de waarheid. Ik vind dat oprecht jammer van zo'n positief forum en het heeft al heel veel lol (en posts) minder opgeleverd in het aanbiedingen forum. Ik vind de moderatie te strikt en de mod(s) te gebruikersonvriendelijk.

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Gunner schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:30:

[...]

Dit is onderdeel van de sluitboodschap. Als lurker in dat topic herken ik die negatieve toon eigenlijk helemaal niet @Perkouw ? :) Is er wat getrashed of ziets wat ik niet meegekregen heb misschien?
Voor het topic speelde bij mij twee dingen
a) We kregen hier diverse topic reports over binnen.
b) Het nogal speculatief was/werd

Mijn slottekst dekt de lading wellicht niet helemaal, maar voor mij waren bovenstaande punten reden om het topic, tijdelijk, op slot te gooien. Even afstand nemen en dan kunnen we ongetwijfeld later weer verder discussiëren met elkaar.
detulp050 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:20:
[...]

Heb wel eerder feedback hier gegeven en lees vaak mee. Het is hier altijd 'your way or the highway' en vaak niet gericht op een positieve gebruikerservaring, maar altijd op regel=regel en 'mijn interpretatie' is de waarheid. Ik vind dat oprecht jammer van zo'n positief forum en het heeft al heel veel lol (en posts) minder opgeleverd in het aanbiedingen forum. Ik vind de moderatie te strikt en de mod(s) te gebruikersonvriendelijk.
Niet de bedoeling om een gehele discussie te ontketenen, maar hier wil ik toch graag op reageren. Zelf zit ik er echt in volgens het 'met elkaar, voor elkaar' principe. Even het dialoog met elkaar aangaan middels een DM heb ik dan ook nooit moeite mee en ik ben best bereid mijn 'besluit' te herzien. Nogmaals, 'met elkaar, voor elkaar'. Ik ben ook gewoon een mens en ik interpreteer ook dingen op een bepaalde manier en wellicht wijkt dat net even af en zal ik even pas op de plaats moeten maken.

Vanuit mij, persoonlijk dus, stuur even een DM of een post hier en ik ben echt wel bereid het dialoog aan te gaan. Als we dat gewoon blijven doen naar elkaar op een constructieve manier kan het alleen maar beter worden toch?

[Voor 22% gewijzigd door Perkouw op 15-11-2019 17:06]

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13:08

PcDealer

HP ftw \o/

Gunner schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:30:
Tijdelijk als het goed is.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Perkouw schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:59:
[...]

Voor het topic speelde bij mij twee dingen
a) We kregen hier diverse topic reports over binnen.
b) Het nogal speculatief was/werd
Dat ben ik met je eens. Bedankt voor je toelichting! (y)

• SOTD
Geloof je dat nou echt? Over een tijdje is dat topic geheel verdwenen en denkt niemand er meer aan, een enkeling die er iets over vraagt krijgt direct een moderator op zijn nek met dat dat niet zijn zaak is en dat dat afgehandeld is en daarmee uit. Zijn shopreview zal ook verdwijnen als die te negatief is en hijzelf als hij er niet over ophoudt na diverse waarschuwingen krijgt die een lifetimeban.

Klinkt onzinnig? Ik ken iemand die precies dit heeft meegemaakt op deze forum. Ik nam dat met een korreltje zout maar nu ik wat ervaring heb opgedaan met moderators en hoe zij vragen afhandelen begin ik het te geloven.

Feedbacktopics kunnen allemaal op slot, volkomen nutteloos, gewoon niet proberen te praten of iets te vragen aan moderators. DIt is de laatste keer dat ik iets vraag aan een moderator of in Feedback kom. (als er weer postjes van mij verplaatst worden naar FB kom ik niet reageren, wat voor zin heeft dat? 8)7 )

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:27

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

SOTD schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:41:
[...]

Geloof je dat nou echt? Over een tijdje is dat topic geheel verdwenen en denkt niemand er meer aan, een enkeling die er iets over vraagt krijgt direct een moderator op zijn nek met dat dat niet zijn zaak is en dat dat afgehandeld is en daarmee uit. Zijn shopreview zal ook verdwijnen als die te negatief is en hijzelf als hij er niet over ophoudt na diverse waarschuwingen krijgt die een lifetimeban.

Klinkt onzinnig? Ik ken iemand die precies dit heeft meegemaakt op deze forum. Ik nam dat met een korreltje zout maar nu ik wat ervaring heb opgedaan met moderators en hoe zij vragen afhandelen begin ik het te geloven.

Feedbacktopics kunnen allemaal op slot, volkomen nutteloos, gewoon niet proberen te praten of iets te vragen aan moderators. DIt is de laatste keer dat ik iets vraag aan een moderator of in Feedback kom. (als er weer postjes van mij verplaatst worden naar FB kom ik niet reageren, wat voor zin heeft dat? 8)7 )
Ik kan het niet laten om te reageren.
A) Een shopreview wordt niet verwijderd omdat deze negatief of positief is.
B.) Een shopreview wordt alleen verwijderd als er geen koopovereenkomst is.
C) Je krijg geen ban omdat je een review plaatst die negatief is. Je krijgt een permban als jij je niet kan gedragen.
D) Wat je schrijft is wel onzinnig
E) Als je van dit soort onzin uitkraamt, heeft het inderdaad weinig toegevoegde waarde in een feedbacktopic.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• detulp050
Perkouw schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:59:
[..

Niet de bedoeling om een gehele discussie te ontketenen, maar hier wil ik toch graag op reageren. Zelf zit ik er echt in volgens het 'met elkaar, voor elkaar' principe. Even het dialoog met elkaar aangaan middels een DM heb ik dan ook nooit moeite mee en ik ben best bereid mijn 'besluit' te herzien. Nogmaals, 'met elkaar, voor elkaar'. Ik ben ook gewoon een mens en ik interpreteer ook dingen op een bepaalde manier en wellicht wijkt dat net even af en zal ik even pas op de plaats moeten maken.

Vanuit mij, persoonlijk dus, stuur even een DM of een post hier en ik ben echt wel bereid het dialoog aan te gaan. Als we dat gewoon blijven doen naar elkaar op een constructieve manier kan het alleen maar beter worden toch?
Ben je nog nooit tegengekomen hier, het is eigenlijk altijd Yorrin. Al moet ik zeggen dat je collega hier direct boven aantoont dat gebruikersvriendelijkheid geen kernwaarde is bij elke moderator.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

detulp050 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:28:
[...]

Ben je nog nooit tegengekomen hier, het is eigenlijk altijd Yorrin. Al moet ik zeggen dat je collega hier direct boven aantoont dat gebruikersvriendelijkheid geen kernwaarde is bij elke moderator.
Ik ga er toch even op inhaken, aannemende dat je op mij doelt. Zoals @Perkouw al aangeeft is het de bedoeling dat we het hier samen regelen. Dat houdt in wederzijds respect en zorgen dat je netjes blijft.

Tevens discussiëren we met feiten en niet met onderbuikgevoelens. Dat iemand mijn collega's een steek onder water geeft en beticht van vriendjespolitiek met webshops gaat mij een stap te ver. Daar kan en mag ik (en ieder ander) wat van zeggen. En als iemand aangeeft dat hij dan niks in dit topic te zoeken heeft, blijf dan maar weg :) Ik behandel iemand met wederzijds respect, als dat er van de andere kant al niet is... you do the math.

Dat gezegd hebben, denk ik dat ik een van de moderators ben die graag feedback krijgt en er wat mee doet. Kijk in het Sport feedback en je zult zien dat wie goed doet, goed ontmoet. Mocht je verder inhoudelijk willen discussiëren, mijn DM staat open. Mocht je het er niet mee eens zijn of ben je onze moderators zat, dan kan je naar mijn/onze Admin @Orion84

• SOTD
Outerspace schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:03:
[...]

Ik kan het niet laten om te reageren.
A) Een shopreview wordt niet verwijderd omdat deze negatief of positief is.
B.) Een shopreview wordt alleen verwijderd als er geen koopovereenkomst is.
C) Je krijg geen ban omdat je een review plaatst die negatief is. Je krijgt een permban als jij je niet kan gedragen.
D) Wat je schrijft is wel onzinnig
E) Als je van dit soort onzin uitkraamt, heeft het inderdaad weinig toegevoegde waarde in een feedbacktopic.
Ja hoor, ik ben gek. Mij verwijzen naar feedback en vervolgens niet willen reageren op mijn vraag waarom ik gemodereerd ben maar ik kraam onzin uit, tuurlijk. Of op een vraag of er over een tijdje anders gedacht wordt over het bekend maken van de winkelnaam krijg ik een reactie terug waarbij ik denk zo heej, en dat was nog in een goede bui van hem, toe maar zeg. Of in een TR vragen of de topicwaarschuwing nog wel actueel is en of er nou nieuwe regels gelden nu Disney+ uit alphafase is en officieel geopend is krijg ik nul komma nul reactie maar is de TW wel onderrtussen gewijzigd.

Paar dagen geleden had je mij kunnen wijsmaken dat ik onzin uitkraam. Maar dankzij hoe jullie je presenteren weet ik nu wel zeker dat wat hij verteld had meer klopte dan ik verwacht had.

Ik ga weer in andere topicjes buiten FB reageren en jullie zoveel mogelijk mijden of negeren. Ik zal in ieder geval nooit meer op een moderator reageren of iets vragen. ;)

[Voor 7% gewijzigd door SOTD op 15-11-2019 23:00]

• Ardana
  • Laatst online: 11:34

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

SOTD schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:45:
[...]
Ja hoor, ik ben gek. Mij verwijzen naar feedback en vervolgens niet willen reageren op mijn vraag waarom ik gemodereerd ben maar ik kraam onzin uit, tuurlijk. Of op een vraag of er over een tijdje anders gedacht wordt over het bekend maken van de winkelnaam krijg ik een reactie terug waarbij ik denk zo heej, en dat was nog in een goede bui van hem, toe maar zeg.

Paar dagen geleden had je mij kunnen wijsmaken dat ik onzin uitkraam. Maar dankzij hoe jullie je presenteren weet ik nu wel zeker dat wat hij verteld had meer klopte dan ik verwacht had.

Ik ga weer in andere topicjes buiten FB reageren en jullie zoveel mogelijk mijden of negeren. Ik zal in ieder geval nooit meer op een moderator reageren of iets vragen. ;)
Het is de toon die de muziek maakt. Ik kan je genoeg feedback-topics/discussies laten zien waar uitgebreid gepolst is wat de users wilden, of dat in lijn lag met het beleid en de haalbaarheid, waarna bepaalde dingen en beleid ook gewoon werd aangepast. We (mods) zijn hier niet voor 1 partij, beleid is nooit zwart-wit of in steen gebeiteld. Maar waar we wel voor waken, is dat een kleine, zeer vocale groep dingen gaat (proberen te) bepalen, waar meerdere belangen spelen, ook van partijen die geen stem laten horen.
Dat kun je af doen met allerlei lelijke termen, maar dan sla je de plank mis. En het gebruik van lelijke termen maakt zowel de discussie niet vriendelijker, als je punt niet sterker.

En ja, als jij willens en wetens een post in het verkeerde topic zet, dan kun je ook vriendelijk bedanken als een mod hem voor je verplaatst.

Note to self: being good is often more important than being right.

• SOTD
Ardana schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 23:02:
[...]

Het is de toon die de muziek maakt. Ik kan je genoeg feedback-topics/discussies laten zien waar uitgebreid gepolst is wat de users wilden, of dat in lijn lag met het beleid en de haalbaarheid, waarna bepaalde dingen en beleid ook gewoon werd aangepast. We (mods) zijn hier niet voor 1 partij, beleid is nooit zwart-wit of in steen gebeiteld. Maar waar we wel voor waken, is dat een kleine, zeer vocale groep dingen gaat (proberen te) bepalen, waar meerdere belangen spelen, ook van partijen die geen stem laten horen.
Dat kun je af doen met allerlei lelijke termen, maar dan sla je de plank mis. En het gebruik van lelijke termen maakt zowel de discussie niet vriendelijker, als je punt niet sterker.

En ja, als jij willens en wetens een post in het verkeerde topic zet, dan kun je ook vriendelijk bedanken als een mod hem voor je verplaatst.
Het is zeer zeker de toon die de muziek maakt, vraag je je eens af of jullie je wel goed presenteren tegenover iemand die vragend is, ook al stelt hij die volgens jullie niet op de juiste plek. Doet ie dat alsnog, krijgt ie alsnog geen antwoord.

Begrijp ik het goed dat ik aangezien word voor een lid van die zeer vocale groep en dingen probeer te bepalen? Heeft het nut om te zeggen dat je het mis hebt? Bij mijn weten heb ik geen lelijke termen gebruikt, sta hier een beetje van te kijken.

Zijn verhaal over zijn ban en dit geval lijken veel te veel op elkaar en ben je de voordeel van de twijfel ondertussen wel kwijt qua onpartijdigheid webshop en gedupeerden en hoe sommige collegas van je zich presenteren.

En de mod zegt iets in een topic, ik vraag hem iets over datgene wat hij schrijft en ik had het moeten weten dat dat niet daar mag maar in FB (waar ik toch al geen zinnig reactie krijg behalve nu dan). Nou als ik het had geweten, waarom vraag ik het dan daar? Heeft het nut om te zeggen dat ik dit niet wist?

Achteraf gezien had ik nooit iets moeten vragen aan een moderator of op hem reageren, dat was het stomste wat ik ooit deed op dit forum. Dat willen jullie echt niet, jullie schrijven iets in een andere kleur letters en verwachten dat iedereen gedwee doet wat jullie zeggen en dulden geen vragen of tegenspraak. O wee als die vragen heeft, gelijk afstraffen. Had ik dat maar eerder geweten. Nu weet ik het en het zal niet meer gebeuren. Ik bied hierbij mijn excuses aan voor dat ik dingen heb durven te vragen of op een moderator heb willen reageren en al het andere dat jullie geraakt heeft.

Ik ga zoals eerder gezegd verder in andere topicjes. Ik kan je garanderen dat dit niet meer zal gebeuren ooit. Ja meneer, nee meneer word mijn nieuwe communicatie richting crew ook al begrijp ik er geen kut van wat jullie nou precies willen. Gaat helemaal goed komen.

Namasté.

• corset
maar even voor de moderators dan. Wat is nu daadwerkelijk de lijn?

Mogen winkel namen nu wel of niet? Want er is nu een situatie waarin:

1.) Moderators zeggen "Hey, noem de naam niet"
2.) Topic titels zonder enig gevolg de naam noemen

Wat mag nu wel, wat mag nu niet. Het zou handig zijn als er 1 duidelijke lijn is, in plaats van "Nee, dat bekijken we per topic"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• leekers
  • Nu online
*knip*

Als je niets toe te voegen hebt, reageer dan niet.

[Voor 88% gewijzigd door Orion84 op 17-11-2019 08:53]

"Beautiful Clean Coal"

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

@corset daar mag inderdaad wel wat verduidelijkt worden. Perkouw heeft dat ook al aangekaart in ons crewforum en we komen daar nog op terug.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Uit interesse;

Wat is het verschil tussen het topic van vorige week waar de naam niet genoemd mocht worden en het topic over alternate vandaag waar TS zelfs de shop tagged om zo min of meer een reactie te krijgen en toch feitelijk druk zet naar die partij.

[Alternate] Producten niet geleverd

De lijn volgende zou het ook niet echt relevant zijn om de naam te noemen. Toch?

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Lijkt me een gevalletje: nog niet beoordeeld door de crew. Maar dat topic was sowieso ernstig prematuur, dus daar ga ik even ingrijpen :)

Edit: oh, crap, ik zie nu pas dat de shop zelf al gereageerd had inmiddels. Ah well. Ik ga die edits niet weer terugdraaien. Het is wel prima zo.

Ik ga de modjes nog even kietelen om verder na te denken over wat het exacte beleid hieromtrent nu moet zijn en dat hier (en in het beleidstopic) te laten weten :)

[Voor 53% gewijzigd door Orion84 op 19-11-2019 20:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 25-03 23:00

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

corset schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 08:16:
maar even voor de moderators dan. Wat is nu daadwerkelijk de lijn?

Mogen winkel namen nu wel of niet? Want er is nu een situatie waarin:

1.) Moderators zeggen "Hey, noem de naam niet"
2.) Topic titels zonder enig gevolg de naam noemen

Wat mag nu wel, wat mag nu niet. Het zou handig zijn als er 1 duidelijke lijn is, in plaats van "Nee, dat bekijken we per topic"
Om maar vast met het belangrijkste af te trappen: een zwart-witte grens streven we niet na. Het is net als met wetgeving, waar mensen ook wel om zeer strakke duidelijkheid vragen: als je dat doet wordt het onfeilbaar meetbaar maken en dat betekent altijd een veel restictiever beleid dan zowel prettig als nuttig is. Ook wij kijken naar redelijkheid en billijkheid.

Een en ander begint bij de doelstelling van een topic. Dat is enigszins gelijk als bij de ShopReview- die zijn er om een beeld te geven en niet om als breekijzer te dienen in individuele situaties.

Vandaar de eis daar voor een afgeronde ervaring en vervolgens de beperkte aanpasmogelijkheid om te voorkomen dat winkels aanpassingen gaan kopen. Op termijn leidt dat tot selectieve service aan reviewers in plaats van een echt beeld alswel specifiek gebruik van reviews als breekijzer.

Doelstelling van Tweakers is informatievoorziening.

In een topic met een vraag over rechten is de winkel niet direct relevant. Je rechten zijn hetzelfde. Waarom dan de naam noemen waarna onherroepelijk de discussie van rechten gaat naar 'ik ook' en 'ik niet' wat niets toevoegt en waar de shopreview voor is?

In basis hoeft het in veel gevallen niets toe te voegen aan de situatie. Dus voorkom dan de onherroepelijke ruis. En de mogelijkheid aan winkels om aan beeldvorming te doen evenals klanten om oneigenlijk druk te zetten.

Maar... Als het gaat om het kunnen interpreteren van specifieke voorwaarden, patronen van wetsnegeren of een breder belang wat slecht past in ShopReview (geen discussieplatform) dan is het wel relevant.

De basis moet zijn dat wij discussieren en informeren op inhoud. Veelal leidt de naam meer tot ruis dan tot waarde. Maar een naam nooit mogen noemen is ook niet bruikbaar.

De crew weegt die dingen af, en meestal zal in het begin het belang van een naam er niet zijn bij vrij standaard vraagstukken.

Verschillende crew zal ook die afweging in gevallen anders maken in het grijze gebied. En ook dat is geen probleem; zolang de basis ligt in de relevantie voor de inhoudelijke casus zal de waarde in die gevallen beperkt zijn. En is er altijd nog DM of feedback als er argumenten zijn het anders te doen.

Terzijde blijf ik me verbazen over sommige statements en conclusies die getrokken worden. Dit beleid is al zeker 14 jaar zo en om dezelfde redenen. Het is niet direct in forumpolicy gevat omdat het al overkoepelend gedekt is en het streven is de documentatie te minderen ipv te vermeerderen. Toen een vader na een gebanned account van zoonlief de policy liet overschrijven beseften we hoe veel regels er waren en dat dat soort lappen regels ook niet meer bruikbaar zijn ;)

[Voor 6% gewijzigd door Floppus op 21-11-2019 09:18]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• paQ
Floppus schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:02:
[...]

Om maar vast met het belangrijkste af te trappen: een zwart-witte grens streven we niet na
En juist dát is meer dan eens heersend (in SF). Er is regelmatig geen enkele ruimte tot zijspoor, neveninformatie, delen van ervaring, enzovoorts, en wordt dan weg-gemod, verwijderd, of voorzien van waarschuwingen.

• leekers
  • Nu online
Scammed door Super Deals via XXXX.com

heet een topic en dat staan jullie gewoon toe iemand die een winkelketen gewoon zwart maakt in de header ?

"Beautiful Clean Coal"

• Supreme
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:57
Ik wou net zeggen. Mijn vorige post bevestigd, pure willekeur.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

leekers schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:09:
Scammed door Super Deals via XXXX.com

heet een topic en dat staan jullie gewoon toe iemand die een winkelketen gewoon zwart maakt in de header ?
Supreme schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:14:
Ik wou net zeggen. Mijn vorige post bevestigd, pure willekeur.
Wie zegt dat wij dat toestaan? Wil je eens stoppen met dit soort aannames?
Wij werken ook op vrijwillige basis, niet iedereen kan a la minute even iets uitvoeren (zeker niet gezien rechten, tijd of ander subforum).

Anyway, titelfix uitgevoerd.

[Voor 17% gewijzigd door Outerspace op 22-11-2019 16:26]

• leekers
  • Nu online
Outerspace schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:24:
[...]

[...]

Wij werken ook op vrijwillige basis, niet iedereen kan a la minute even iets uitvoeren (zeker niet gezien rechten, tijd of ander subforum).
Jij zegt aannames ik zeg bij een topic wat al sinds 14.00 online staat en wat notabene door een moderator naar het shopping forum is verplaatst dus is het gewoon een konstatering !
Het is onbegrijpelijk dat een heel team van moderators meer dan een week nodig heeft zo ondertussen terwijl er heel simpet gezegd kan worden "vanaf 20-11-2019 geen namen van bedrijven meer in het shopping forum" klaar en opgelost in 10 seconden voor jullie 8)7

[Voor 26% gewijzigd door leekers op 22-11-2019 16:30]

"Beautiful Clean Coal"

• corset
Outerspace schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:24:
[...]

[...]

Anyway, titelfix uitgevoerd.
Maar in de post zelf mag er wel over gepraat worden blijkbaar, maar bij andere topics niet.. Ik snap er echt niks meer vna.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

corset schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:28:
[...]

Maar in de post zelf mag er wel over gepraat worden blijkbaar, maar bij andere topics niet.. Ik snap er echt niks meer vna.
Ik kan alleen voor mij zelf praten, ik heb alleen even de topictitel aangepast en niet inhoudelijk het topic doorgenomen. Werk en studie houden dat nog even tegen. Misschien dat @Perkouw hier iets in kan betekenen.

• corset
Outerspace schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:31:
[...]

Ik kan alleen voor mij zelf praten, ik heb alleen even de topictitel aangepast en niet inhoudelijk het topic doorgenomen. Werk en studie houden dat nog even tegen. Misschien dat @Perkouw hier iets in kan betekenen.
Geen probleem! ik bedoel het ook niet aanvallend :)

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Outerspace schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:31:
[...]

Als ik weet over welk topic we het hebben. . .
Na de titel fix ben ik even kwijt welke ik nu moet hebben. :+

@corset heb het topic zojuist via DM doorgekregen. Als ik zo snel lees dan was het wat prematuur om het topic zo te noemen. Dat ben ik met je eens. Wanneer ik het verloop nu zie, maar dat is makkelijk achteraf gezegd, dan zou ik ook geen moeite hebben dat de shop hier benoemd wordt.

Er wordt aangegeven via een derde partij besteld te hebben bij Bol.com en er is alleen papier ontvangen. Het topic dan gelijk insteken onder het mom van scam terwijl e.e.a. nog niet zeker is en de shop (dan wel Bol) nog niet eens heeft gereageerd, dat is een grote not done.

Ik denk dat de toelichting van Floppus daarin mooi overeenkomt en duidelijk weergeeft wat nu wel / niet. Dat het topic dan door een Crew-lid wordt verplaatst die eigenlijk niets met GC/SF te doen heeft en verder onaangeroerd blijft, dat is dan weer niet zo handig aan onze kant. Gaan we op letten.

[Voor 49% gewijzigd door Perkouw op 22-11-2019 19:14]

• SOTD
Webwinkel beweert dat ik ander product heb ontvangen, wat nu

We zijn een paar weken verder, ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen in de afgelopen weken, mag ie weer open?

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
SOTD schreef op zondag 8 december 2019 @ 16:04:
Webwinkel beweert dat ik ander product heb ontvangen, wat nu

We zijn een paar weken verder, ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen in de afgelopen weken, mag ie weer open?
Van de TS heb ik nog niets vernomen, mocht deze een update hebben is het wat mij betreft prima om weer verder te gaan in dat topic. :)

• SOTD
*weg

[Voor 98% gewijzigd door SOTD op 08-12-2019 19:14]

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Daar heb je een TR functie voor.

[Voor 72% gewijzigd door Outerspace op 08-12-2019 20:33]

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
@SOTD ik heb je vraag naar het Shopping Forum - Feedbacktopic verplaatst, gezien dit niet over een topic in Aanbiedingen & Kortingscodes gaat.

• SOTD
Yorinn schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:26:
@SOTD ik heb je vraag naar het Shopping Forum - Feedbacktopic verplaatst, gezien dit niet over een topic in Aanbiedingen & Kortingscodes gaat.
Oeps foutje.
Nou leg eens uit ipv mij voor dom uit te maken? Een mod kan toch aan de hand van IP zien welke account daarbij hoort?

En die edit laat ik even weg, laten we het gewoon normaal houden met elkaar.

[Voor 44% gewijzigd door Outerspace op 08-12-2019 20:35. Reden: Quote aangepast]

• twkr18526
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 09-04 12:28
Weet iemand waar ik de shop reviews kan vinden in de forums?

Ik weet niet waar ik deze vraag kan stellen. Is weg gemod door yorinde.

Bij amazon.de kan je vrij eenvoudig je artikelen kosteloos retour sturen (sowieso als het door Amazon verzonden is).

Heeft iemand ervaring met retourzendingen naar .fr .it en .es sites van Amazon?

Ik merk iig op dat ook al staat er gratis verzending, dat alleen geldt als je binnen dat land laat verzenden. Voor NL is er misschien een uitzondering gemaakt op .de, omdat we hier nog geen Amazon hebben.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

De shopreviews vind je hier: https://tweakers.net/shopreview/

Specifiek die van verschillende Amazon winkels: https://tweakers.net/shop...ervice=&scoreMaxService=5

Voor de vraag of Amazon in bepaalde landen gratis retouren mogelijk maakt zou je de voorwaarden van de betreffende amazon sites na moeten kijken en/of even contact met de klantenservice van die landen zoeken.

• twkr18526
Orion84 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:56:
De shopreviews vind je hier: https://tweakers.net/shopreview/

Specifiek die van verschillende Amazon winkels: https://tweakers.net/shop...ervice=&scoreMaxService=5

Voor de vraag of Amazon in bepaalde landen gratis retouren mogelijk maakt zou je de voorwaarden van de betreffende amazon sites na moeten kijken en/of even contact met de klantenservice van die landen zoeken.
Dank! Ik kan bij de shopreviews een review plaatsen, maar niet deze vraag stellen (die niet mag van yorinde).

Ik heb de voorwaarden bekeken via chrome translate. Als je gebruik maakt van tegoed is het minimaal €4 retour kosten. Er wordt vooral geschreven over verzenden in Frankrijk, Italie en Spanje. Zal ook wel even contacten met ze, maar ik zal vast niet de eerste zijn met deze vraag, vandaar even checken bij anderen hier :)

[Voor 3% gewijzigd door twkr18526 op 24-12-2019 14:03]

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
twkr18526 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:02:
[...]

Dank! Ik kan bij de shopreviews een review plaatsen, maar niet deze vraag stellen (die niet mag van Yorinn).

Ik heb de voorwaarden bekeken via chrome translate. Als je gebruik maakt van tegoed is het minimaal €4 retour kosten. Er wordt vooral geschreven over verzenden in Frankrijk, Italie en Spanje. Zal ook wel even contacten met ze, maar ik zal vast niet de eerste zijn met deze vraag, vandaar even checken bij anderen hier :)
Ik denk dat je het punt niet snapt. Vragen naar ervaringen met webshops is sowieso niet de bedoeling. Via de shopreviews kan je ervaringen van anderen lezen.

De retourvoorwaarden van Amazon staan, als het goed is, gewoon op hun eigen site beschreven. Wij zijn geen helpdesk van hun. Je kan dus het beste je vraag bij hun neerleggen.

Ps. Het is Yorinn, geen yorinde. :>

• twkr18526
Yorinn schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:07:
[...]

Ik denk dat je het punt niet snapt. Vragen naar ervaringen met webshops is sowieso niet de bedoeling. Via de shopreviews kan je ervaringen van anderen lezen.

De retourvoorwaarden van Amazon staan, als het goed is, gewoon op hun eigen site beschreven. Wij zijn geen helpdesk van hun. Je kan dus het beste je vraag bij hun neerleggen.

Ps. Het is Yorinn, geen yorinde. :>
Ik snap wel dat jij geen helpdesk meer wil zijn, maar aan de andere kant stellen we (wij tweakers) elkaar vaak wel vragen en ervaringen die we direct bij ieder bedrijf kunnen stellen. En soms is het nuttig om die uit te wisselen omdat je niet de enige hoeft te zijn met dezelfde vraag.

Kijk bijvoorbeeld het overzicht van rentes, kosten, voordelen etc van creditcards die ik in het cc forum deelde. Kon je ook allemaal bij de helpdesk van die bedrijven opzoeken. Toch wordt dat door andere tweakers gewaardeerd.

Het is aan de andere kant misschien een dun lijntje met onnozele vragen stellen, dus ik begrijp de moeilijkheid. Zo’n soortgelijk vraag heb ik wel vaker voorbij zien komen id forum voor het bestellen bij ali express bijvoorbeeld.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

twkr18526 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:12:
[...]
Kijk bijvoorbeeld het overzicht van rentes, kosten, voordelen etc van creditcards die ik in het cc forum deelde. Kon je ook allemaal bij de helpdesk van die bedrijven opzoeken. Toch wordt dat door andere tweakers gewaardeerd.
Informatie delen wordt inderdaad heel erg op prijs gesteld. Er enkel naar vragen, zonder enige blijk van eigen onderzoek niet.

• corset
Orion84 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:14:
[...]
Informatie delen wordt inderdaad heel erg op prijs gesteld. Er enkel naar vragen, zonder enige blijk van eigen onderzoek niet.
Als ik zie dat de vrager hier zelf al heeft opgezocht, via google translate heeft gekeken vind ik dat hij er meer moeite in steekt dan de gemiddelde persoon waar de topics open blijven staan :) Maar goed, ik snap je punt.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

corset schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:16:
[...]

Als ik zie dat de vrager hier zelf al heeft opgezocht, via google translate heeft gekeken vind ik dat hij er meer moeite in steekt dan de gemiddelde persoon waar de topics open blijven staan :) Maar goed, ik snap je punt.
Ja, dat meldt ie nu hier, nadat zijn topic gesloten werd :)

• corset
Orion84 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:17:
[...]

Ja, dat meldt ie nu hier, nadat zijn topic gesloten werd :)
touche :) negeer mijn post, excuses voor de verwarring

• twkr18526
Orion84 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:14:
[...]
Ik heb wel wat onderzoek gedaan en kan meer daarover delen. Zal het ff netjes opschrijven. Is dat dan wel goed, of wordt ik dan wéér weg gemod door yorin?

• twkr18526
corset schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:16:
[...]
Tx. Ik heb iid (gescand, maar toch) de voorwaardes van 3 amazon sites bekeken en vond geen eenduidig antwoorden. Kan oog wel quoten en links plaatsen, meer info delen.

Is dat dan wel een garantie om niet weer naar shopreviews gedirigeerd te worden voor het stellen van een vraag? Vind dat sowieso apart.

• OMD
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13:22
Ik ben het niet eens met de moderatie in het volgende topic:
OMD in "Pan defect, mag niet omruilen voor dezelfde"

Verkoopplatformen zijn NIET hetzelfde als webshops. Webshops verkopen via een verkoopplatform. Het is naar mijn inziens niet de bedoeling dat Tweakers zelf invulling gaat geven aan de betekenis van webshop en verkoopplatform.

Wanneer iemand onduidelijk is in zijn vraagstelling en ik vraag of dit via een verkoopplatform is zoals

Bol
Blokker
Marktplaats
Amazon
Ebay

Is dit GEEN beschuldiging naar de webshop. je kan immes niet weten wie het artikel verkoopt via dat platform.

IMHO zal dit beleid aangepast moeten worden omdat er ontzettend veel platformen zijn die toevallig ook zelf een webshop zijn.

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08-04 16:53
@OMD je gooit wat namen neer waarvan het niet bekend is dat het die verkoopplatformen zijn.
Je doet een aanname en noemt 2 namen. Je kan beter vragen om welk platform het gaat zonder voorbeelden neer te plempen. Daarnaast kan je zien bij het verkoopplatform wie de webshop is.

[Voor 13% gewijzigd door corporalnl op 22-01-2020 13:13]

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:19

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

@OMD Ik heb je topic even gemerged naar het Shopping Forum - Feedbacktopic :)

[Voor 3% gewijzigd door RobIII op 22-01-2020 13:14]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• OMD
corporalnl schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:10:
@OMD je gooit wat namen neer waarvan het niet bekend is dat het die verkoopplatformen zijn.
Je doet een aanname en noemt 2 namen. Je kan beter vragen om welk platform het gaat zonder voorbeelden neer te plempen. Daarnaast kan je zien bij het verkoopplatform wie de webshop is.
Waren er inmiddels 5 ;)
Wellicht was er daardoor wat verwarring. Ik had het aangepast naar de 5 hierboven.

Voor zover ik weet doe ik geen aannames. De vraag was of het via een verkoopplatform was zoals Bol of Blokker. Je mag dus niet vragen om welk platform het gaat want je mag blijkbaar ook geen verkoopplatformen noemen heb ik dus per vandaag begrepen. Dat is naar mijn interpretatie een eigen invulling van de huisregels en de term webshop.

[Voor 11% gewijzigd door OMD op 22-01-2020 13:17]

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
OMD schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:16:
[...]

Waren er inmiddels 5 ;)
Wellicht was er daardoor wat verwarring. Ik had het aangepast naar de 5 hierboven.

Voor zover ik weet doe ik geen aannames. De vraag was of het via een verkoopplatform was zoals Bol of Blokker. Je mag dus niet vragen om welk platform het gaat want je mag blijkbaar ook geen verkoopplatformen noemen heb ik dus per vandaag begrepen. Dat is naar mijn interpretatie een eigen invulling van de huisregels en de term webshop.
Via de naam van het verkoopplatform kan je in 95% van de gevallen ook bij de webshop terecht komen. Dat is dan ook de reden dat het noemen van de naam van een webshop en/of het verkoopplatform (wat op hetzelfde neerkomt) niet de bedoeling is, zolang het niet relevant is.

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09-04 23:51
Yorinn schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:30:
[...]

Via de naam van het verkoopplatform kan je in 95% van de gevallen ook bij de webshop terecht komen. Dat is dan ook de reden dat het noemen van de naam van een webshop en/of het verkoopplatform (wat op hetzelfde neerkomt) niet de bedoeling is, zolang het niet relevant is.
Juridisch is er een groot verschil tussen een webshop en een verkoopplatform. Bij het aangehaalde topic is het dan ook van belang dat het verschil duidelijk is. Zowel waar het product gekocht is als waar het nieuwe product te koop staat.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
pacificocean schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:40:
[...]

Juridisch is er een groot verschil tussen een webshop en een verkoopplatform. Bij het aangehaalde topic is het dan ook van belang dat het verschil duidelijk is. Zowel waar het product gekocht is als waar het nieuwe product te koop staat.
Dan kan er toch gewoon verwezen worden naar webshop en verkoopplatform? Daar is geen naam bij nodig. ;)

• OMD
Yorinn schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:42:
[...]

Dan kan er toch gewoon verwezen worden naar webshop en verkoopplatform? Daar is geen naam bij nodig. ;)
Het was om iets duidelijk te maken. De TS was NIET duidelijk in wat hij bedoelde met het woord "partner". Vandaar dus de vraag; een verkoopplatform zoals:

Bol
Blokker

Ik snap echt niet dat dit een verwijzing is naar de verkopende partij en ik hou mijn standpunt dat het een eigen invulling is van het woord webshop en verkoopplatform en ook nog is omdat het geen vingerwijzen is naar een webshop maar een vraag om een voorbeeld zoals....
Niet iedereen weet wat een verkoopplatform is maar wel als je een voorbeeld gebruikt en dat was dus in mijn geval Bol of Blokker.
Via de naam van het verkoopplatform kan je in 95% van de gevallen ook bij de webshop terecht komen
Dit is echt een hele vervelende aanname. Ik verkoop via een verkoopplatform en ik kan je vertellen dat sommige artikelen meer dan 40 verkopers hebben die dagelijks wisselen. Die 95% is een extreem wilde gok die op geen enkele statistiek is gebaseerd. Zo lust ik er nog wel een paar :+

Ik vind het een slechte moderatie en dat is mijn mening.

[Voor 26% gewijzigd door OMD op 22-01-2020 16:04]

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09-04 23:51
Yorinn schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:42:
[...]

TS geeft duidelijk aan in het topic aan het verschil niet te weten. Voorbeelden kunnen dan een hoop duidelijk maken. De verkoopplatformen met namen die hetzelfde zijn dan de winkelnamen scheppen hierin onduidelijkheid. Dat blijkt wel dat jij het volgende aangeeft: "*knip* Zomaar met namen van webwinkels smijten is niet de bedoeling." OMD heeft echter geen enkele webwinkel genoemd. Hij heeft alleen maar verkoopplatformen genoemd. Daarbij heb ik nog geen enkele moderatie gezien waarbij het noemen van de namen Marktplaats of Ebay niet geoorloofd was. Je mag dus blijkbaar geen platformnamen noemen die ook een webshop met die naam hebben en wel platformnamen noemen als die geen gelijknamige webshop hebben.

Dus of de moderaties moeten consequent worden toegepast of de regels moeten worden aangepast.

Wel weer geleerd dat blokker.nl ook een platform is. Dat wist ik ook nog niet. :)

[Voor 3% gewijzigd door pacificocean op 22-01-2020 15:22]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zakelijke levering Megekko niet aangekomen, wat nu?

@Yorinn uit interesse en voorstander van een consequent beleid; Waarom blijft daar de winkelnaam wel staan en bij vergelijkbare topics niet?

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Gunner schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:45:
Zakelijke levering Megekko niet aangekomen, wat nu?

@Yorinn uit interesse en voorstander van een consequent beleid; Waarom blijft daar de winkelnaam wel staan en bij vergelijkbare topics niet?
Dit komt (meer) doordat TS al contact heeft gehad met de webshop en er samen niet meer uitkomt. Bij de andere topics (van vandaag) loopt dit contact, voor zover we kunnen meekijken, nog. Zie ook de post van Floppus in "Shopping Forum - Feedbacktopic" voor meer info hierover.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Yorinn schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:16:
[...]

Dit komt (meer) doordat TS al contact heeft gehad met de webshop en er samen niet meer uitkomt. Bij de andere topics (van vandaag) loopt dit contact, voor zover we kunnen meekijken, nog. Zie ook de post van Floppus in "Shopping Forum - Feedbacktopic" voor meer info hierover.
Bedankt voor de verheldering!

• OMD
Laat ook maar. Werkwijze is mij duidelijk. :|

[Voor 91% gewijzigd door OMD op 22-01-2020 22:37]

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
OMD schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:04:
[...]

Het was om iets duidelijk te maken. De TS was NIET duidelijk in wat hij bedoelde met het woord "partner". Vandaar dus de vraag; een verkoopplatform zoals:

Bol
Blokker

Ik snap echt niet dat dit een verwijzing is naar de verkopende partij en ik hou mijn standpunt dat het een eigen invulling is van het woord webshop en verkoopplatform en ook nog is omdat het geen vingerwijzen is naar een webshop maar een vraag om een voorbeeld zoals....
Niet iedereen weet wat een verkoopplatform is maar wel als je een voorbeeld gebruikt en dat was dus in mijn geval Bol of Blokker.
Ik zag jouw vraag meer als vraag om via een omweg aan de betreffende shopnaam te komen. Als je hier wat duidelijker in was geweest en niet zomaar midden in een zin 2 of 5 namen van webshops neerzet (als voorbeeld, wat niet duidelijk was), dan hadden we heel deze discussie niet hoeven voeren.
[...]

Dit is echt een hele vervelende aanname. Ik verkoop via een verkoopplatform en ik kan je vertellen dat sommige artikelen meer dan 40 verkopers hebben die dagelijks wisselen. Die 95% is een extreem wilde gok die op geen enkele statistiek is gebaseerd. Zo lust ik er nog wel een paar :+

Ik vind het een slechte moderatie en dat is mijn mening.
In betreffende topic ging het in eerste instantie dat de webshop zelf het artikel niet op voorraad heeft, maar een partner via het verkoopplatform wel. In dit geval kan je dus zeker via de naam van het verkoopplatform bij de webshop uitkomen, gezien dat hetzelfde is. Die 95% is inderdaad uit de lucht gegrepen, maar niet geheel onlogisch.
pacificocean schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:20:
[...]

TS geeft duidelijk aan in het topic aan het verschil niet te weten. Voorbeelden kunnen dan een hoop duidelijk maken. De verkoopplatformen met namen die hetzelfde zijn dan de winkelnamen scheppen hierin onduidelijkheid. Dat blijkt wel dat jij het volgende aangeeft: "*knip* Zomaar met namen van webwinkels smijten is niet de bedoeling." OMD heeft echter geen enkele webwinkel genoemd. Hij heeft alleen maar verkoopplatformen genoemd. Daarbij heb ik nog geen enkele moderatie gezien waarbij het noemen van de namen Marktplaats of Ebay niet geoorloofd was. Je mag dus blijkbaar geen platformnamen noemen die ook een webshop met die naam hebben en wel platformnamen noemen als die geen gelijknamige webshop hebben.

Dus of de moderaties moeten consequent worden toegepast of de regels moeten worden aangepast.

Wel weer geleerd dat blokker.nl ook een platform is. Dat wist ik ook nog niet. :)
Dat heb ik aangepast. Het feit dat namen van webshops en webshops met een verkoopplatform niet genoemd mogen worden en bijvoorbeeld een Marktplaats en Ebay wel, ligt in het verschil van 'doelgroep'. Bij een Bol.com (Partner) heb je nog een een helpdesk van de betreffende shop, bij Marktplaats gaat het in veel/de meeste (Ik zal geen percentages noemen) om tweedehands verkoop zonder tussenkomst van een derde partij (om het zo te noemen).
OMD schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:33:
Laat ook maar. Werkwijze is mij duidelijk. :|
Ben je het oneens met een moderatie en komen wij er samen niet uit, kan je altijd @Orion84 een DM sturen, hij is Admin General Chat.

• leekers
  • Nu online
ik denk dat in het wilde weg namen noemen van webshops gewoon niet kan .
Het noemen van een naam bij een negative ervaring betekend ook een negative noot voor die webshop en verder hoe zit het met onze privacy of hebben webshops geen rechten .

Wat ik nog veel kwalijker vindt is het erbij halen van andere webshops en het openbaar plaatsen van telnrs op een forum die er niet toe doen en waar de topicstarter ook geen zaken mee geeft gedaan en/of over klaagt .

Wolfboy in "Zakelijke levering Megekko niet aangekomen, wat nu?"

Bij deze post worden er andere shops genoemd en telnrs en zelfs namen van werknemers/eigenaren gepubliceerd waar de topicstarter geen zaken mee heeft gedaan en dan ook niets met het betreffende topic te maken hebben !!!

Nog een voorbeeld waar expliciet gewezen wordt op het niet publiceren van namen en telnrs in een topic op tweakers :

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

[Voor 17% gewijzigd door leekers op 23-01-2020 08:53]

"Beautiful Clean Coal"

• OMD
Yorinn schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:01:
[...]

Ik zag jouw vraag meer als vraag om via een omweg aan de betreffende shopnaam te komen. Als je hier wat duidelijker in was geweest en niet zomaar midden in een zin 2 of 5 namen van webshops neerzet (als voorbeeld, wat niet duidelijk was), dan hadden we heel deze discussie niet hoeven voeren.

[...]

In betreffende topic ging het in eerste instantie dat de webshop zelf het artikel niet op voorraad heeft, maar een partner via het verkoopplatform wel. In dit geval kan je dus zeker via de naam van het verkoopplatform bij de webshop uitkomen, gezien dat hetzelfde is. Die 95% is inderdaad uit de lucht gegrepen, maar niet geheel onlogisch.

[...]

Dat heb ik aangepast. Het feit dat namen van webshops en webshops met een verkoopplatform niet genoemd mogen worden en bijvoorbeeld een Marktplaats en Ebay wel, ligt in het verschil van 'doelgroep'. Bij een Bol.com (Partner) heb je nog een een helpdesk van de betreffende shop, bij Marktplaats gaat het in veel/de meeste (Ik zal geen percentages noemen) om tweedehands verkoop zonder tussenkomst van een derde partij (om het zo te noemen).

[...]

Ben je het oneens met een moderatie en komen wij er samen niet uit, kan je altijd @Orion84 een DM sturen, hij is Admin General Chat.
Helaas heb je dus duidelijk het topic niet goed gelezen wat uiteraard erg jammer is.
Mijn post was ge-edit voordat jij alles had weggehaald met veeel meer tekst om het duidelijk te maken. Het is niet dat ik star ben en als het niet duidelijk was dan pas ik het aan (wat ik dus heb gedaan) Het wordt echter daarna gewoon alsnog weggehaald.
TS heeft tijd geleden artikel gekocht bij verkoopplatform die ze toen nog zelf verkocht. Problemen mee = bellen met verkoopplatform. Verkoopplatform heeft artikel niet meer in assortiment en bied kortingsbon aan. Verkoopplatform geeft aan dat artikel alleen nog verkocht wordt via een partner.

Al zou je achter de naam van de webshop uitkomen, die zijn geen partij, die hebben niets te maken met de kwestie. Het is daarom ook geen vingerwijzen en gewoon toegestaan. Je mag namelijk gewoon vermelden dat product X bij webshop y wordt verkocht.
Dit is uiteraard eigen invulling van de regels maar kan ik nog inkomen. Het is natuurlijk wel een beetje vergezcht dat een webshop pas een webshop is als het een helpdesk heeft maar ik dat begrijp ik nog wel.
Jammer dat je dit neerzet. DIt komt heel erg over van: Mijn wil is wet, niet mee eens? Ga maar klagen bij iemand anders.

We hebben mods nodig en het is geen leuk werk (i know) maar het is wel de bedoeling dat er consequent naar de regels geleefd wordt anders wordt het een zooitje.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
OMD schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:48:
[...]

Helaas heb je dus duidelijk het topic niet goed gelezen wat uiteraard erg jammer is.
Ik heb het topic wel eerst doorgelezen voordat ik jouw post wegknipte.
[...]

Mijn post was ge-edit voordat jij alles had weggehaald met veeel meer tekst om het duidelijk te maken. Het is niet dat ik star ben en als het niet duidelijk was dan pas ik het aan (wat ik dus heb gedaan) Het wordt echter daarna gewoon alsnog weggehaald.
Uit je (aangepaste) post haalde ik ook de vraag niet of het via een verkoopplatform ging, maar meer over welk platform.
[...]

TS heeft tijd geleden artikel gekocht bij verkoopplatform die ze toen nog zelf verkocht. Problemen mee = bellen met verkoopplatform. Verkoopplatform heeft artikel niet meer in assortiment en bied kortingsbon aan. Verkoopplatform geeft aan dat artikel alleen nog verkocht wordt via een partner.
TS schreef dat de verkoop van de eerste, nu defecte, pan wel via de webshop zelf ging.
Maar de webshop zegt dat ze die pan niet kunnen leveren omdat de verkoop van die pan tegenwoordig ‘via een partner gaat’
De webshop is dus in eerste instantie wel het aanspreekpunt.
Al zou je achter de naam van de webshop uitkomen, die zijn geen partij, die hebben niets te maken met de kwestie. Het is daarom ook geen vingerwijzen en gewoon toegestaan. Je mag namelijk gewoon vermelden dat product X bij webshop y wordt verkocht.
Zoals ook eerder is bediscussieerd is het noemen van van webshops niet zomaar meer de bedoeling in topics in SF. Zie daarvoor ook Floppus in "Shopping Forum - Feedbacktopic" en Shopping Forum - Beleid
[...]

Dit is uiteraard eigen invulling van de regels maar kan ik nog inkomen. Het is natuurlijk wel een beetje vergezocht dat een webshop pas een webshop is als het een helpdesk heeft maar ik dat begrijp ik nog wel.
Ik wist niet hoe ik anders het verschil tussen bijvoorbeeld een Bol.com en een Marktplaats uit moest leggen. :P
[...]

Jammer dat je dit neerzet. DIt komt heel erg over van: Mijn wil is wet, niet mee eens? Ga maar klagen bij iemand anders.
In jouw eerdere bericht vroeg je je af bij wie je nog meer terecht kon bij vragen/klachten/opmerking/andere (leuke) verhalen. Daar gaf ik een antwoord op.

• OMD
@Yorinn

Ik kan me niet herinneren dat ik vroeg bij ik nog meer terecht kan voor klachten, maar goed dat kan voor een edit geweest, ik weet het niet meer? Nee hoor, je doet het verder prima, no hard feelings.

Ik blijf erbij dat het beleid naar eigen inzicht is ingevuld.

• leekers
  • Nu online
Het wordt met de dag gekker op tweakers webwinkels met naam noemen en nu zelfs een webwinkel met naam noemen en beschuldigen van bewuste misleiding van klanten zonder aantoonbaar bewijs is ronduit bizar te noemen .
Wat nog meer bizar is dat er moderators zich te buiten gaan met wilde beschuldigingen en zelfs posten over hun ervaring met de betreffende webshop (dacht dat daar toch duidelijke regels over waren of kunnen moderators bij tweakers niet lezen soms )

Word ik hier "gepakt" door bol.com?

"Beautiful Clean Coal"

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Lijkt me lastig die casus uit te leggen zonder de shop te noemen. Het gaat immers deels specifiek over de vraag hoe die constructie nu precies zit met bol.com retourdeals.

Verder geeft @Rukapul volgens mij gewoon wat feiten over de status van ‘bol.com retourdeals’.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ben het, zeker gezien de TR die ik gisteravond al zette, het absoluut met @leekers eens. In mijn ogen is het dan ook helemaal niet nodig om de shop te noemen

Verander de winkel door 'de shop' of wat dan ook en het is nog steeds prima leesbaar. Als de TS dan toch geen druk wil zetten, dan is dat toch geen probleem?

Maak geen uitzonderingen, trek een lijn en pas die consequent toe zou ik zeggen :)

[Voor 16% gewijzigd door Gunner op 04-02-2020 09:21]

• leekers
  • Nu online
Orion84 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:03:
Lijkt me lastig die casus uit te leggen zonder de shop te noemen. Het gaat immers deels specifiek over de vraag hoe die constructie nu precies zit met bol.com retourdeals.

Verder geeft @Rukapul volgens mij gewoon wat feiten over de status van ‘bol.com retourdeals’.
Verbaasd me niet echt deze reaktie .
Feit blijft dat een moderator zijn mening geeft met naam van de shop en diverse konklusies neerschrijft over een webshop zonder daarvoor bewijzen te hebben .

Onpartijdigheid is weer ver te zoeken en als moderator zou je je toch eens 2x moeten bedenken voor je dergelijke uitspraken doet over een webshop .

"Beautiful Clean Coal"

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True