Pakket kwijtgeraakt, geen geld terug van EglobalCentral

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Ik heb laatst een iPad besteld a 420,- eur bij Eglobalcentral.nl. Ik had wel wat negatieve reviews gelezen maar omdat ik van andere Tweakers positieve verhalen hoorde ik heb ik het toch geprobeerd. Ik weet dat mijn credit card ook een aankoopverzekering biedt, vandaar dat ik het risico wel aandurfde.

Een week na bestelling verscheen deze info bij de tracking:
"Due to unforeseen circumstances there is a delay in your shipment. We will update here once we have news."

Vervolgens 3 weken lang:
"We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible."

Nadat ik diverse malen gemaild heb kreeg ik deze email:
"Beste Klant,

Helaas stuur ik dit bericht met slecht nieuws.

We hebben vandaag bericht ontvangen van de koerier dat het onderzoek is afgerond. De koerier heeft ons laten weten dat het onderzoeksresultaat een verloren pakket is. Ook hebben ze ons laten weten een compensatie voor het verloren pakket te bieden. De geboden compensatie van €22,- zullen we z.s.m. overmaken naar je rekening.

Onze oprechte excuses dat deze zending niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd.

Voor de zekerheid willen we je toch verwijzen naar de voorwaarden welke zijn uitgelegd op onze website:
http://www.eglobalcentral.nl/verzending-en-verzekering.html

Aansprakelijkheid voor koerier
Voor bestellingen die betrekking hebben tot gratis verzendservice (Gratis Economy Express Levering), Koeriersdiensten dekken alleen fysieke verlies of beschadiging van goederen tijden het transport* behoudens de maximale aansprakelijkheid bepaald in de voorwaarden van hun dienst.
Dergelijke verplichting zal worden beeindigd wanneer de goederen zijn aangeleverd aan de aangegeven bestemming. eGlobal Central is niet verantwoordelijk voor de hiervoor genoemde aansprakelijkheid of enig verschil ontstaat met betrekking tot de levering van de goederen."
Uit de FAQ begrijp ik dat de verantwoordelijkheid wel bij de winkel ligt:
In principe is de winkel verantwoordelijk voor deugdelijke bezorging van het bestelde bij de klant. De uitzondering hierop is dat de klant een eigen vervoerder aanstelt (zelf ophaalt, door een koerier laat ophalen terwijl de winkel dit niet als verzendmethode biedt).

Winkels stellen soms dat de keuze die zij aan de klant laten om bijvoorbeeld voor verzekerd of voor onverzekerd te kiezen betekent dat de klant zelf het risico draagt. In alle standaard verzendvormen door de winkel is deze gewoon verantwoordelijk tot aan aflevering. Ook de stelling dat zij enkel vanuit de winkel leveren maar als service transport kunnen regelen houdt geen stand, de winkel blijft in dergelijke gevallen gewoon verantwoordelijk voor de zending tot deze afgeleverd is.

Indien een zending zoekraakt, is het ook de winkel die het onderzoek bij de vervoerder moet starten - in veel gevallen kán de ontvanger dit ook niet eens. Indien het onderzoek niets oplevert, heeft de winkel nog steeds een leveringsplicht ten aanzien van de klant.

Winkels zouden er goed aan doen enkel verzekerde zendingen aan te bieden, echter wordt uit kostenoverwegingen vaak geprobeerd de verantwoordelijkheid van onverzekerde zending bij de klant te leggen. Hierdoor zal bij het zoekraken onherroepelijk een conflict met de winkel ontstaan. Het recht halen kan dan een lange en kostbare zaak zijn, zeker als de zending in het geheel zoek is en blijft. Vanuit het oogpunt dergelijke conflicten te voorkomen kan de klant best een winkel zoeken die ook bij verzekerde verzending een goede prijs biedt en goede service levert.
Lijkt me duidelijk dat de winkel wel degelijk de leveringsplicht heeft.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:
1. Eglobalcentral via email laten weten dat ik niet akkoord ga en al mijn geld terug wil. (geen reactie)
2. Mastercard ingelicht en de relevante aanvraag ingediend.

Mijn vragen:
Zijn er nog meer dingen die ik moet doen?
Zijn er misschien ervaringsdeskundigen die iets soortgelijks hebben meegemaakt?
Andere tips? (alleen bij betrouwbare winkels bestellen :) )

Ik ben sowieso van plan wat reviews achter te laten bij diverse sites maar ik wacht eerst even af of het nog opgelost wordt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Tja duidelijk het verschil tussen recht hebben en krijgen.

Maar mijn tenen gaan krom staan van de oplossing van e global, die horen toch het apparaat of volledige bedrag terug te storten.

[ Voor 53% gewijzigd door Supertip op 29-07-2019 20:02 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • +64 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Philflow schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:56:
Ik ben sowieso van plan wat reviews achter te laten bij diverse sites
Want dat heeft jou ook zo goed geholpen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

Rmg

Mastercards reactie afwachten en/of rechtsbijstands alvast inschakelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:36
Sowieso geen reviews plaatsen totdat je er niks meer aan gaat doen/je verlies neemt. Dat gaat je zaak niet helpen namelijk.

Succes/sterkte

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Supertip schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:00:
Tja duidelijk het verschil tussen recht hebben en krijgen.
Het is vrij makkelijk lijkt me. De leverancier houdt zich niet aan het consumentenrecht en stuurt zelfs een e-mail met het bewijs daarvoor. Simpel ultimatum stellen: binnen een redelijke periode (een week?) wil je bevestiging dat je je geld volledig terug krijgt en daarna wil je binnen een eveneens redelijke periode (2 weken?) je geld op je rekening hebben. Zo niet, dan gaat Mastercard het wel voor je doen. Creditcardmaatschappijen zijn zo klaar met bedrijven die niet uitleveren.

Kwijt geraakte pakketjes zijn hun probleem als verzender, niet jouw probleem als geaddresseerde.

[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 29-07-2019 20:10 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:55
Lekker makkelijk verdienen zo. Heb de website niet bekeken maar is China als ik het goed begrijp. Wellicht is de EU wetgeving dan niet van toepassing? Verwacht en hoop wel dat de CC maatschappij korte metten met zulke gevallen maakt.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

wodkabuikje schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:48:
Lekker makkelijk verdienen zo. Heb de website niet bekeken maar is China als ik het goed begrijp. Wellicht is de EU wetgeving dan niet van toepassing? Verwacht en hoop wel dat de CC maatschappij korte metten met zulke gevallen maakt.
Ze hebben een .nl-domeinnaam en een Nederlandstalige supportmail. Ze richten zich dus op de Nederlandse markt en moeten dus voldoen aan Nederlandse wetgeving.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Philflow schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:56:
Ik heb laatst een iPad besteld a 420,- eur bij Eglobalcentral.nl. Ik had wel wat negatieve reviews gelezen maar omdat ik van andere Tweakers positieve verhalen hoorde ik heb ik het toch geprobeerd. Ik weet dat mijn credit card ook een aankoopverzekering biedt, vandaar dat ik het risico wel aandurfde.

Een week na bestelling verscheen deze info bij de tracking:
"Due to unforeseen circumstances there is a delay in your shipment. We will update here once we have news."

Vervolgens 3 weken lang:
"We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible."

Nadat ik diverse malen gemaild heb kreeg ik deze email:

[...]

Uit de FAQ begrijp ik dat de verantwoordelijkheid wel bij de winkel ligt:

[...]

Lijkt me duidelijk dat de winkel wel degelijk de leveringsplicht heeft.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:
1. Eglobalcentral via email laten weten dat ik niet akkoord ga en al mijn geld terug wil. (geen reactie)
2. Mastercard ingelicht en de relevante aanvraag ingediend.

Mijn vragen:
Zijn er nog meer dingen die ik moet doen?
Zijn er misschien ervaringsdeskundigen die iets soortgelijks hebben meegemaakt?
Andere tips? (alleen bij betrouwbare winkels bestellen :) )

Ik ben sowieso van plan wat reviews achter te laten bij diverse sites maar ik wacht eerst even af of het nog opgelost wordt.
Geen zorgen maken. Mastercard heeft een aflevergarantie! Ik heb in een soortgelijk geval (alleen Engelse shop) netjes mijn geld terug gekregen.
https://www.yourmastercar...ekeringen-en-garanties/#4 lees wel de voorwaarden

Ik koop zelf bijna nooit artikelen van meer dan 100 euro op vage sites. Tot dat bedrag wil ik wel risico lopen. De rest koop ik voornamelijk bij Amazon ivm hun goede aftersales. Wel wat duurder, maar je krijgt snelle levering en goede garantie/after sales.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Droefsnoet schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:01:
[...]
Touche..

Maar eigenlijk heeft het me wel geholpen: ik heb daar heel lang daar niet willen bestellen, ondanks de lage prijzen. Gewoon puur op basis van die reviews. Maar ja, toen hoorde ik van 2 tweakers die al vele malen daar besteld hadden zonder al te grote problemen. Toen begon het toch te kriebelen.

Maar goed, met de aankoopverzekering van Mastercard zou het alsnog goed moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Philflow schreef op maandag 29 juli 2019 @ 21:23:
2 tweakers die al vele malen daar besteld hadden zonder al te grote problemen.
Niet met al te grote problemen. Dat betekent dus wel dat er ergens problemen waren...

Ik blijf het toch zeggen hoor: https://www.maakhetzeniettemakkelijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:07
Philflow schreef op maandag 29 juli 2019 @ 21:23:
[...]

Touche..

Maar eigenlijk heeft het me wel geholpen: ik heb daar heel lang daar niet willen bestellen, ondanks de lage prijzen. Gewoon puur op basis van die reviews. Maar ja, toen hoorde ik van 2 tweakers die al vele malen daar besteld hadden zonder al te grote problemen. Toen begon het toch te kriebelen.

Maar goed, met de aankoopverzekering van Mastercard zou het alsnog goed moeten komen.
Ik heb er ook samen met een vriend meerdere Canon fotospullen besteld, kwam allemaal aan maar kreeg ook prompt een dhl traceercode van ze. Raar dat ze zo laks doen, mijn ervaring is echter dat het geen scam site (was).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
sypie schreef op maandag 29 juli 2019 @ 21:35:
[...]
Niet met al te grote problemen. Dat betekent dus wel dat er ergens problemen waren...
Geen al te grote grote problemen: het duurde weleens wat langer of ze moesten inklaringskosten betalen.
Ik blijf het toch zeggen hoor: https://www.maakhetzeniettemakkelijk.nl
Die site heeft volgens mij niet met dit topic te maken. Eglobal is geen nepwinkel ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:11

Stewie!

Keen must die!

Philflow schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:22:
[...]

Die site heeft volgens mij niet met dit topic te maken. Eglobal is geen nepwinkel ofzo.
Je bent net opgelicht en toch verdedig je de winkel. Zou je dan nogmaals hier iets bestellen?

Ik zou zo snel mogelijk een review achterlaten om andere Tweakers te beschermen hier iets te bestellen?

[ Voor 37% gewijzigd door Stewie! op 29-07-2019 22:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:44
Stewie! schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:39:
[...]

Je bent net opgelicht en toch verdedig je de winkel. Ik vind het altijd bijzonder hoe men in de zoektocht naar korting over dit soort problemen heenstapt. Nu krijg je gelukkig je geld terug door een actie van Mastercard. Zou je dan nogmaals hier iets bestellen?
Nee hij juridisch gezien niet opgelicht. Als hij was opgelicht had de winkel de intentie om zich niet te houden aan de koopovereenkomst.
Wat niet het geval is. Je kan ze wel in gebreken stellen. Maar dat omdat ze hun deel van de overeenkomst niet na zijn gekomen.

En dus heeft je link geen betekenis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
NMe schreef op maandag 29 juli 2019 @ 21:01:
[...]

Ze hebben een .nl-domeinnaam en een Nederlandstalige supportmail. Ze richten zich dus op de Nederlandse markt en moeten dus voldoen aan Nederlandse wetgeving.
Je hebt helemaal gelijk. Je kunt ook bij de Nederlandse rechter een procedure starten, maar zelfs met een positief vonnis sta je met lege handen omdat dat bedrijf in Hong Kong zit en verder niets heeft in Nederland.

TS heeft gelukkig met een creditcard betaald, anders zag ik het somber in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:28

LankHoar

Langharig tuig

@GlowMouse kan TS deze tent niet meteen in gebreke stellen? Ze geven immers met heel veel woorden te kennen dat ze geen verantwoordelijkheid menen te dragen, noch nemen. Ben benieuwd hoe dat werkt in zo'n situatie als deze ;)

Overigens, @Philflow ze zullen je die 22 euro wel overmaken zoals ze zeggen. Wanneer je van je CC maatschappij dan het volledige aankoopbedrag terugkrijgt, zoek even uit hoe dat met die 22 euro moet gaan. Of je dat moet melden/terugstorten etc.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-04 17:01
Die 22 euro direct terugstorten of weigeren. Wanneer je deze aanneemt ga je akkoord met de 'schikking'.
Meld dit ook bij Mastercard dat ze dit op deze manier proberen op te lossen.
Mastercard zal jou wel gewoon terugbetalen, daarna is het niet meer jouw probleem.
Vervolgens zal deze de webwinkel in gebreke stellen om zo de 400+ euro terug te verhalen.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Volgens mij is het een bedrijf in Londen. op mijn cc afschrift staat: eglobal central nl London GBR
Beta schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:44:
Sorry voor Offtopic

@Philflow het zit jou niet mee met een iPad bestellen. Kan jeje Acerman nog herinneren uit 2010...
Haha goed geheugen! Wat een avontuur was dat.

Gelukkig ook mijn geld terug gekregen van Acerman. Weet jij trouwens nog wie Acerman was? Hij is nog vaak op tv geweest.
shadvet schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:40:
Die 22 euro direct terugstorten of weigeren.
Staat al op mijn credit card. Kan ik weinig aan doen denk ik. Ik heb ze al gezegd dat ik niet akkoord ben.
Stewie! schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:39:
[...]
Je bent net opgelicht en toch verdedig je de winkel. Zou je dan nogmaals hier iets bestellen?
Ik verdedig ze niet. Ze hebben dramatisch slechte service en gebruiken onjuiste voorwaarden. En die reviews gaan er ook komen. Dit topic zorgt er ook al voor dat veel tweakers er van weten.

[ Voor 58% gewijzigd door Philflow op 30-07-2019 11:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Alle correspondentie richting je creditkaartmaatschappij sturen. Dit kan trouwens ook via email. Dit had ik gedaan bij ING vanwege het annuleren van een hostelnacht. Volgens hun voorwaarden zou ik alleen 10% van het bedrag betalen. Het hostel wilde nog 80-90% van het bedrag rekenen om het geld terug te storen. Dit vond ik onredelijk maar kwam er niet uit met het hostel. Tijdens het boeken hoefde ik niets te betalen voor het gebruik van een creditkaart. Het totale bedrag was iets van 30 - 45 EUR. Richting de creditkaartmaatschappij (ging via ING naar Mastercard geloof ik.. is wat jaren geleden) alles opgestuurd. Inclusief mijn vraag om maar 90% terug te krijgen, per de afspraak. Dit werd uiteindelijk ook gedaan.

In plaats van de 22 EUR direct terug te storen zou ik zeggen dat je 22 EUR minder terug wilt hebben in je documentatie richting je creditkaartmaatschappij.

Ter info: meestal haalt zo'n creditkaartmaatschappij het geld bij de verkoper eraf. Het kost die maatschappij dus niks. Oftewel, als je een goede zaak hebt dan krijg je gewoonlijk gelijk, ongeacht het bedrag.

PS: Je moet wel duidelijk maken dat je er niet uit komt met de andere partij. En dat je de andere partij wel de mogelijkheid hebt gegeven om het op te lossen.

[ Voor 13% gewijzigd door bkor op 30-07-2019 10:58 . Reden: verhaal wat duidelijker gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-05 23:00
Misschien is het verkeerd vertaald en krijg je alles terug min 22eu voor de verzending
Nee zal wel niet maar dacht ik zeg het toch maar even.

Echt tenenkrommend als gratis verzending van 420eu afgedaan worden met sorry hier heb je 22eu wij kunnen er niets aan doen dat we crappy bezorgers kiezen.

maar als ik de brief/mail zo lees dan is dit verrekte goed nederlands, zou er in nl vertaald worden? of is dat ook in West Wing, 2/F, 822 Lai Chi Kok Road, Lai Chi Kok, Kowloon, Hong Kong

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
LankHoar schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:38:
GlowMouse kan TS deze tent niet meteen in gebreke stellen? Ze geven immers met heel veel woorden te kennen dat ze geen verantwoordelijkheid menen te dragen, noch nemen. Ben benieuwd hoe dat werkt in zo'n situatie als deze ;)
Zoals hierboven ook al, gelijk hebben en gelijk krijgen. De CC Maatschappij zal in dit geval een goedkopere, snellere en gemakkelijkere oplossing zijn dan een volledige rechtsgang (want een stel prutsers als daar rondlopen gaan zo'n ingebrekestelling echt niet serieus nemen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Had je het volgende al gelezen op hun website:
Verzekering

Voor orders die verzonden worden met onze Verzekerde Economy Express Levering of Verzekerde Priority Express Levering, zal eGlobal volledig vergoeden: ieder fysiek verlies van- of schade aan goederen gedurende transport, tot aan de product waarde. U heeft de keuze om een nieuwe verzending aan te vragen met dezelfde goederen als vervanging, of een terugbetaling van de waarde van het product.

Onderstaande condities zijn noodzakelijk bij het claimen voor een volledige productwaarde terugbetaling of product vervanging, wanneer u vermoed dat uw pakket verloren is geraakt:

1) U heeft bij ons een claim geopend (aangegeven via ons ticket system) binnen 10 kalender dagen* nadat de track and trace code naar u verzonden is.
2) Relevant bewijs van de koeriersdienst met bevesiging van fysiek verlies van- of schade aan de producten, gekregen van koerier of andere partij.
*Bij claims die na 10 werkdagen, na verzending van de track and trace code, bij ons zijn aangegeven, kunnen wij niet 100% garanderen dat de koerier een onderzoek instelt naar de status van uw pakket.

Onderstaande condities zijn noodzakelijk bij het claimen voor een volledige productwaarde terugbetaling of product vervanging, voor beschadigde goederen:

1) U heeft bij ons een claim geopend (aangegeven via ons ticket system) binnen 48 uur van ontvangst van de goederen*, waarin u ons voorziet van foto’s van de verpakking, inclusief de binnen en buitenkant van dozen, koerier verpakking, bubbelwrap en product foto’s.
2) Relevant bewijs van koeriersdienst met bevesiging van fysiek verlies van- of schade aan de producten, gekregen van koerier of andere partij.
*Bij claims na 48 uur van ontvangst, gaan wij er van uit dat u uw pakket in goede orde heeft ontvangen. In dit geval moeten wij u helaas mededelen, dat iedere claim die word gemaakt, niet behandeld zal worden.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ronaldmathies schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:09:
Had je het volgende al gelezen op hun website:
Leuke voorwaarden, maar dat is niet genoeg. Zie https://blog.iusmentis.co...ding-bij-koop-op-afstand/

De wet gaat boven een bedrijf. Een creditkaartmaatschappij is veel makkelijker dan juridisch geneuzel. Hier zit de verkoper zit in het buitenland. Mogelijk word je gezien als importeur ipv bedrijf vs consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bkor schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:18:
[...]

Leuke voorwaarden, maar dat is niet genoeg. Zie https://blog.iusmentis.co...ding-bij-koop-op-afstand/

De wet gaat boven een bedrijf. Een creditkaartmaatschappij is veel makkelijker dan juridisch geneuzel. Hier zit de verkoper zit in het buitenland. Mogelijk word je gezien als importeur ipv bedrijf vs consument.
Dat sowiezo, maar als hij toevallig gebruik had gemaakt van Verzekerde Economy Express Levering of Verzekerde Priority Express Levering dan kan hij naar hun eigen voorwaarden wijzen.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

ronaldmathies schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:22:
[...]

Dat sowiezo, maar als hij toevallig gebruik had gemaakt van Verzekerde Economy Express Levering of Verzekerde Priority Express Levering dan kan hij naar hun eigen voorwaarden wijzen.
Ik neem aan dat die verzending duurder is. Je koopt dan een sigaar uit eigen doos, wat betreft de verzekering.

[ Voor 3% gewijzigd door bwerg op 30-07-2019 11:45 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 10:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Je hebt dus gekozen voor de goedkoopste verzending?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

GlowMouse schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:56:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Je kunt ook bij de Nederlandse rechter een procedure starten, maar zelfs met een positief vonnis sta je met lege handen omdat dat bedrijf in Hong Kong zit en verder niets heeft in Nederland.

TS heeft gelukkig met een creditcard betaald, anders zag ik het somber in.
Oh, mee eens hoor. Je gelijk halen bij een bedrijf dat schijt heeft aan de Europese regels is lastig tenzij je betaald hebt met een credit card of via Paypal, wat hier gelukkig het geval is. Maar ik reageerde op iemand die dacht dat een Chinees bedrijf zich überhaupt niet aan de EU-regels hoeft te houden, en dat is dus niet het geval. Formeel moeten ze dat wel zodra ze zich actief richten op klanten in een EU-land. In de praktijk zal dat inderdaad, zoals hier, anders uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:01

ep667

It doesn't hurt to help

Mel33 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:03:
maar als ik de brief/mail zo lees dan is dit verrekte goed nederlands, zou er in nl vertaald worden? of is dat ook in West Wing, 2/F, 822 Lai Chi Kok Road, Lai Chi Kok, Kowloon, Hong Kong
Het lijkt eerder op een computervertaling uit het Engels. Zinsopbouw en -volgorde kloppen van geen kanten. Dat toont voor mij aan dat deze toko wel de lusten van verzenden naar Europese landen wil hebben, maar niet de lasten. Ergo: wel een snel vertaalde Nederlandse website opzetten, maar je niet houden aan het hier geldende consumentenrecht.

EP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Ghostrider schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:54:
Je hebt dus gekozen voor de goedkoopste verzending?
Standaardverzekering met track & trace gekozen. "Wat kan er nou misgaan" :+

Maar goed, ik wist natuurlijk wel dat ik met mijn Mastercard een aankoopverzekering heb, anders had ik het niet gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 10:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Philflow schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:46:
[...]

Standaardverzekering met track & trace gekozen. "Wat kan er nou misgaan" :+

Maar goed, ik wist natuurlijk wel dat ik met mijn Mastercard een aankoopverzekering heb, anders had ik het niet gedaan.
Zou inderdaad enkel gaan klagen bij de CC inderdaad. Die webshop hoor je nooit meer wat van verwacht ik ;w

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:44
Yup, gewoon bij je CC aankloppen om de betaling terug te draaien.
Die €22 die je hebt gekregen betreft vast een '' gedeeltelijke terugbetaling '' van je aankoop, je wilt dan het volledige bedrag terug.
Mocht die €22 toch een losstaande betaling aan jou zijn zou ik vragen deze terug te boeken en dan alsnog de volledige betaling van je aankoop terug te draaien.
Want wie weet waar die €22 vandaan komen, ik zou ze niet meer vertrouwen.
Gaat alsnog wel om een paar honderd euro dus wellicht wil je CC maatschappij ook dat je wat extra handelingen verricht zoals wat extra formulieren invullen of aangifte doen o.i.d., geen idee hoe makkelijk ze zijn bij Mastercard ( ICS? ).
Ook zul je waarschijnlijk niet meer kunnen bestellen bij eglobalcentral met jouw CC en/of adresgegevens, maar ik neem aan dat dat geen probleem is!

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:50
Ozzie schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:21:
een tweaker raadde me ook aan om bij eglobalcentral te kopen omdat die daar ~150 euro goedkoper was. .
Misschien moeten jullie even Tweaker accounts vergelijken? Misschien dat de scammer gewoon hier zit met een (gehackte) account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

President schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:39:
[...]

Misschien moeten jullie even Tweaker accounts vergelijken? Misschien dat de scammer gewoon hier zit met een (gehackte) account?
Scammer? Eglobalcentral is gewoon een een grote winkel die aan grijze import doet en geen enkele service levert. Dit is geen lone wolf scammertje.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Vaak kun je deze producten op eBay voor dezelfde prijzen nieuw krijgen, echter dan wel met een betrouwbare verkoper in plaats van deze onbeschofte scammers. Dat je als bedrijf een iPad van 420 euro durft te versturen met standaard shipping (zonder garantie) en daarna doodleuk een e-mailtje stuurt: "Sorry, pakketje weg. Gelukkig krijg je nog wel 22 euro". :( Betaal in vervolg gewoon met PayPal, dan weet je zeker dat zij geen risico gaan nemen met je bestelling.

[ Voor 12% gewijzigd door NotSoSteady op 30-07-2019 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Droefsnoet schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:15:
[...]

Zou je na je laatste akkefietje nu nog een vijfde keer bestellen?
Ja hoor. Zo lang ik maar dus de betaling via PayPal laat lopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb een aantal reacties de Trashcan ingegooid. De welbekende 'ik ook'-reacties zijn niet de bedoeling hier. Tevens is het zwartmaken van de webshop niet de bedoeling en heb ik die reacties ook verwijderd.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
NotSoSteady schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:23:
Vaak kun je deze producten op eBay voor dezelfde prijzen nieuw krijgen, echter dan wel met een betrouwbare verkoper in plaats van deze onbeschofte scammers. Dat je als bedrijf een iPad van 420 euro durft te versturen met standaard shipping (zonder garantie) en daarna doodleuk een e-mailtje stuurt: "Sorry, pakketje weg. Gelukkig krijg je nog wel 22 euro". :( Betaal in vervolg gewoon met PayPal, dan weet je zeker dat zij geen risico gaan nemen met je bestelling.
Scammer / oplichters zijn het niet, ze versturen gewoon het product wat je als klant koopt.
Maar daar blijft het dus bij want aftersales zijn er zo goed als niet, dat kan resulteren in dat ze hun deel van de koop-overeenkomst niet nakomen, maar meer ook niet totdat het tegendeel is bewezen.
Snap ook niet waarom ze dit doen want je raakt op deze manier klanten kwijt en nieuwe klanten schrik je af.

Ik zou Paypal ook niet als de oplossing hiervoor beschouwen, die kunnen ook moeilijk gaan doen en zeker als je vaker claims indient.
Zelfde voor CC's overigens, als je het zelf al niet vertrouwt begin er dan gewoon helemaal niet aan. @Geert1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
De voorgestelde oplossing van eglobal is op zich geen verrassing. Deze staat namelijk ook beschreven in de algemene voorwaarden. Naar EU recht natuurlijk een absurde regeling. Ik heb denk ik al met al 20x variërende spullen besteld bij deze toko, eigenlijk altijd zonder problemen, maar soms wel met bijkomende furstratie als slechte communicatie en onduidelijke tracking. Ook eenmaal inklaringskosten moeten betalen, die overigens binnen een week waren teruggestort. Ik betaal altijd dubbel gedekt: met PayPal gelinkt aan CC. Deze verhalen zoals beschreven door Phil zijn helaas amper uniek. Eglobal doet aanspraak op de standaard vervoerders vergoeding en die is gebaseerd op het gewicht van het zoekgeraakte pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
JohanNL schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:55:
[...]
Scammer / oplichters zijn het niet, ze versturen gewoon het product wat je als klant koopt.
Hmmm, toch zijn er dan verdacht veel zoekgeraakte pakketten van deze toko...

Als ik op internet zoek zie ik bij geen enkel bedrijf zoveel vermiste pakketten als bij deze toko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Gomez12 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:23:
[...]

Als ik op internet zoek zie ik bij geen enkel bedrijf zoveel vermiste pakketten als bij deze toko.
Dat hoeft niet zo te zijn hoor.
Zit er dik in dat de meeste andere Chinese sites wél hun verantwoordelijkheid nemen en de klant vergoeden, dan is er voor de klant ook een stuk minder reden om een slechte review te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:04
[...]

Dat is misschien meer inherent aan de afstand die je pakket moet afleggen en de stappen die ze nemen om douanekosten te vermijden. Veel van de logistiek loopt via de UK, daar zijn wat "handige" trucjes om minder/geen importheffingen of BTW te hoeven betalen. En eenmaal in de EU is het vrij verkeer van goederen.

Er zitten in het process vrij veel tussenpersonen, en daar kan veel fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
[...]

Ben ik met je eens. De frequentie waar ze pakketten mee kwijt raken is verdacht.

Dat ze gelijk 22 euro terugstorten met zo'n email erbij, zonder deugdelijk onderzoek af te wachten, spreekt ook niet in hun voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
JohanNL schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:27:
[...]
Dat hoeft niet zo te zijn hoor.
Zit er dik in dat de meeste andere Chinese sites wél hun verantwoordelijkheid nemen en de klant vergoeden, dan is er voor de klant ook een stuk minder reden om een slechte review te schrijven.
Het probleem is dat je geen verantwoordelijkheid kan nemen op deze bedragen.
De vervoerder zal namelijk maar 22 euro teruggeven, dan kan de chinese site niet even 398 euro verlies op zich gaan nemen...

De meeste andere Chinese sites nemen gewoon contracten met vervoerders waarbij ze meer als 22 euro terugkrijgen bij vermissing en rekenen dat gewoon door in de prijs, daarom is een eglobalcentral.nl ook zo overdreven goedkoop, je kan niet en hun prijzen hanteren en de klant vergoeden...

En ik sta er altijd wantrouwend tegenover omdat ik altijd het idee heb van waarom zou niemand het in bulk inkopen?
https://www.eglobalcentra...-digitale-slr-camera.html
Die dingen gaan als hete broodjes over de toonbank in europa als je ze voor 2500 gaat aanbieden, maar niemand in de hele EU die ik kan vinden doet dat...
Rub147 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:27:
[...]
Dat is misschien meer inherent aan de afstand die je pakket moet afleggen en de stappen die ze nemen om douanekosten te vermijden. Veel van de logistiek loopt via de UK, daar zijn wat "handige" trucjes om minder/geen importheffingen of BTW te hoeven betalen. En eenmaal in de EU is het vrij verkeer van goederen.

Er zitten in het process vrij veel tussenpersonen, en daar kan veel fout gaan.
Nope, dat doen alle chinese handelaren, dat doet een AliExpress / Gearbest / Banggood etc ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
@Gomez12 Als TS Mastercard een chargeback laat uitvoeren i.v.m. dat de goederen niet zijn geleverd, dan mogen ze alsnog die 398€ aan verlies gaan nemen + mogelijk extra kosten.
Wellicht dat als TS met ideal had betaald dat ze er mee weg kwamen, maar anders hebben ze alleen zichzelf hiermee; geen geld, goederen kwijt en een klant die niet meer bij je gaat bestellen en wellicht een negatieve review plaatst.

Zal best dat je die camera hier goed kunt verkopen, maar maak je dan als handelaar hier in de EU nog winst?
Moet nog btw bij op, je moet een platform hebben om het te verkopen en jij als verkoper in de EU moet wél aftersales bieden.
En wat ga je doen als een klant na een week terug komtml met de camera omdat hij een defect heeft die niet toe te wijzen is aan het handelen van de klant?
Van eglobalcentral hoef je niks te verwachten en dus zit jij eerst met 2k verlies.
Als winkel heb je ook wel behoefte aan een betrouwbare leverancier die je het liefst ook in geval van problemen met de geleverde goederen helpt, niemand die met eglobalcentral in zee zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 13:22

HaterFrame

Well... Poo came out!

Opzich ben ik blij dat ik dit topic en meerdere review sites heb bekeken. Ze bieden momenteel Shure SE846s aan voor €629,- wat zo een beetje 200 euro goedkoper is dan de rest. Zit er niet op te wachten dat geld kwijt te raken... Dan nog maar ff wat extra sparen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
HaterFrame schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:54:
Opzich ben ik blij dat ik dit topic en meerdere review sites heb bekeken. Ze bieden momenteel Shure SE846s aan voor €629,- wat zo een beetje 200 euro goedkoper is dan de rest. Zit er niet op te wachten dat geld kwijt te raken... Dan nog maar ff wat extra sparen.
Voor zover ik heb begrepen zou het veilig moeten zijn als je betaald met paypal. Een paar mensen hadden dit ook gepost maar een paar reacties zijn geloof ik verwijderd (jammer genoeg mi.).

Maar goed, ik kan me goed voorstellen dat mensen dan alsnog passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 13:22

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik begrijp idd dat PayPal een mogelijkheid is maar heb geen zin in de stress....

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als men levert en zich richt op de Nederlandse markt, gelden ook de wetten hier(en in de rest van Europa)
De verkoper heeft een leveringsplicht en kan niet een vermist pakket als pech voor de koper afschuiven, en alleen €22,- vergoeden. Andere bedrijven zoals oa Amazon doen het ook netjes. Dit is niet zwartmaken van een webshop/bedrijf, maar een waarschuwing naar lezers van dit topic. Men lijkt in dit geval dus schijt te hebben aan de regels die gelden voor gerichte verkoop in Nederland. Met een .nl webshop en Nederlandstalig,
wordt een gedachte gecreëerd voor een consument dat je gewoon met een Nederlandse webshop van doen hebt. de voorwaarden dat de gratis levering bij verlies op geheel eigen risico van de koper liggen kan dus niet. net als meer eigen voorwaarden https://www.eglobalcentral.nl/verzending-en-verzekering.html

Dan moeten ze de optie voor budget verzenden bij duurdere artikelen niet aanbieden. Dus wie hier gaat kopen en het betreft een waardevolle aankoop, kies dan voor verzekerde verzending als je toch het risico neemt om hier te kopen.

@Medione1210 lees even goed wat ik schrijf.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Hackus schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:52:
Als men levert en zich richt op de Nederlandse markt, gelden ook de wetten hier(en in de rest van Europa)
De verkoper heeft een leveringsplicht en kan niet een vermist pakket als pech voor de koper afschuiven, en alleen €22,- vergoeden. Andere bedrijven zoals oa Amazon doen het ook netjes. Dit is niet zwartmaken van een webshop/bedrijf, maar een waarschuwing naar lezers van dit topic. Men lijkt in dit geval dus schijt te hebben aan de regels die gelden voor gerichte verkoop in Nederland. Met een .nl webshop en Nederlandstalig,
wordt een gedachte gecreëerd voor een consument dat je gewoon met een Nederlandse webshop van doen hebt. de voorwaarden dat de gratis levering bij verlies op geheel eigen risico van de koper liggen kan dus niet. net als meer eigen voorwaarden https://www.eglobalcentral.nl/verzending-en-verzekering.html

Dan moeten ze de optie voor budget verzenden bij duurdere artikelen niet aanbieden. Dus wie hier gaat kopen en het betreft een waardevolle aankoop, kies dan voor verzekerde verzending als je toch het risico neemt om hier te kopen.
De meeste andere chinese webshops doen het niet beter. Genoeg verhalen (en eigen ervaring) waar ze je bij bijv BG met een paar punten proberen af te schepen. Heel lang volhouden en dreigen met PP helpt wel, maar dan ben je ook maanden verder. Om van GB maar niet te spreken.
Ook after sales is een drama bij de meeste shops.

Zoals ook eerder gezegd;. Bepaal voor jezelf voor welk bedrag je max. voor een een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten. Voor mij is dat bijv. 100 euro. Daarboven vind ik snel leveren, aftersales en garantie belangrijker dan goedkope prijs. Overigens heb ik tot nu toe altijd aan het langste eind getrokken bij disputes ,al dan niet na heel veel inspanning en hulp van PP of CCmaatschappij.
Bepasl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Voor wie het gemist had, op het cc afschrift wordt het bedrijf aangegeven als "eglobal central nl London GBR". Lijkt dus alsof ze in London zijn ingeschreven en/of een kantoor hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel een kleine update gegeven, zodat het geen directe quote lijkt van de betreffende webshop en dus minder negatief klinkt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Philflow schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 20:30:
Voor wie het gemist had, op het cc afschrift wordt het bedrijf aangegeven als "eglobal central nl London GBR". Lijkt dus alsof ze in London zijn ingeschreven en/of een kantoor hebben.
Feltham London kan men 'aangemeld' zijn, daar zit het DPD depot en zal ook hun retour zijn net als antwoordnummeradres van veel winkels hier in NL

@Medione1210 Het geschil gaat hier om deze shop, niet 'alle andere'

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 31-07-2019 22:09 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Hackus schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:52:

@Medione1210 lees even goed wat ik schrijf.
(een aantal} Andere chinese webshops richten zich het zo goed op de NL consument (Zie hun in NL vertaalde sites en bijv. de specifieke Pasen en Koningsdag aanbiedingen die ze hadden) en voldoen ook niet aan NL voorwaarden. Het begint al met het niet zetten van de juiste waarde op de pakjes, het aanbieden van vage verzendconstructies en garantie/aftersales die niet voldoet.

Begrijp me goed, wat dit bedrijf doet is zeer laakbaar, maar helaas niet wezenlijk anders dan de andere Chinese bedrijven die niet reageren op je berichten, de boel vertragen en/of je proberen af te schepen met een fooi of een paar punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Gomez12 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:44:
[...]

De meeste andere Chinese sites nemen gewoon contracten met vervoerders waarbij ze meer als 22 euro terugkrijgen bij vermissing
Nope. Vrijwel geen enkele site krijgt geld terug bij een vermissing. Ze zijn gewoon het geld / product kwijt.
Alleen als je het met verzekering verstuurd krijg je een deel van het geld terug (bijv bij DHL / Fedex, UPS).

Hetzelfde geld voor pakjes die door de ontvanger geweigerd worden of niet bezorgd kunnen worden. Die gaan "retour" maar 9 van de 10 keer komen die niet retour en is de verzender gewoon het product kwijt.

eglobal is zo goedkoop omdat Hong Kong geen btw kent en dit soort apparatuur daar vaak goedkoper is.
Daarom zie je ook 100en winkeltjes met Canon / Nikon etc in HK.
Het is allemaal grijze import uit SA Asia zonder btw (en ook vaak zonder garantie, zeker bij Canon)
En hoe staat dat in verhouding tot de pakketjes die wel aankomen? Of daar heb je natuurlijk geen gegevens over.

eglobal heeft misschien bagger service maar het zijn zeker geen oplichters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05 23:07
*knip* offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 01-08-2019 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 21:44
Kenzi schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 04:39:
[...]

Nope. Vrijwel geen enkele site krijgt geld terug bij een vermissing. Ze zijn gewoon het geld / product kwijt.
Alleen als je het met verzekering verstuurd krijg je een deel van het geld terug (bijv bij DHL / Fedex, UPS).

Hetzelfde geld voor pakjes die door de ontvanger geweigerd worden of niet bezorgd kunnen worden. Die gaan "retour" maar 9 van de 10 keer komen die niet retour en is de verzender gewoon het product kwijt.

eglobal is zo goedkoop omdat Hong Kong geen btw kent en dit soort apparatuur daar vaak goedkoper is.
Daarom zie je ook 100en winkeltjes met Canon / Nikon etc in HK.
Het is allemaal grijze import uit SA Asia zonder btw (en ook vaak zonder garantie, zeker bij Canon)

[...]

En hoe staat dat in verhouding tot de pakketjes die wel aankomen? Of daar heb je natuurlijk geen gegevens over.

eglobal heeft misschien bagger service maar het zijn zeker geen oplichters.
Geen idee hoe het precies zit maar ik dacht dat je BTW plichtig in je eigen land bent en niet in het land waar je het koopt via internet.

Kan zijn dat het per land verschild, maar als je iets in de VS koopt betaal je ook je eigen BTW tarief (per staat) of als je het naar NL laat sturen via de douane.

Het is natuurlijk goedkoper als men het niet aangeeft en het er door komt zonder inspectie, maar als je bij een legitiem bedrijf besteld word het gewoon netjes aangegeven en betaal je gewoon BTW hier, en niet daar.

Die constructies in HongKong zijn vooral interessant als je er lokaal iets koopt en mee neemt of verkoopt via een marktplaats en je geen leverancier hebt.

En sowieso is alles wat jij uit het buitenland importeert grijze import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
*knip* Feedback op moderaties mogen per DM naar de betreffende mod toe of in het Feedback-topic.

[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 01-08-2019 15:00 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Status: Mastercard is bezig met onderzoek, dit kan 60 dagen duren.

Ondertussen heb ik gemaild met eglobal, gevraagd naar track informatie. Nummer werd vandaag gestuurd. Maar als ik dit goed begrijp is het pakket nooit aangeleverd, alleen de informatie wel.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jMy1sd8.png

Dit lijkt dus in te gaan tegen hun lezing dat de koerier het pakket is kwijt geraakt. Ik zal de vraag eens neerleggen bij DPD.

Of is het misschien verstandiger dat ik me er helemaal niet meer mee bezig houd en het Mastercard onderzoek afwacht?

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 03-08-2019 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HolyDemon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-05 16:56
Als deze tracking accuraat is, dan is het pakket alleen aangemeld voor verzending, maar daarna nooit daadwerkelijk aan de koerier meegegeven of in ieder geval niet gescanned.

Je zou kunnen overwegen deze tracking informatie nog aan Mastercard te geven maar verder zou ik weinig tijd steken in je gelijk krijgen bij eglobal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Philflow 'deel' dit ook met MC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:04
Philflow schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:20:
Status: Mastercard is bezig met onderzoek, dit kan 60 dagen duren.

Ondertussen heb ik gemaild met eglobal, gevraagd naar track informatie. Nummer werd vandaag gestuurd. Maar als ik dit goed begrijp is het pakket nooit aangeleverd, alleen de informatie wel.

[Afbeelding]

Dit lijkt dus in te gaan tegen hun lezing dat de koerier het pakket is kwijt geraakt. Ik zal de vraag eens neerleggen bij DPD.

Of is het misschien verstandiger dat ik me er helemaal niet meer mee bezig houd en het Mastercard onderzoek afwacht?
Dit is vanaf de EU, daarvoor zit een andere vervoerder (en een forwarder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 23:22
*knip* Zie topicwaarschuwing

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 03-08-2019 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Oh gelukkig, dan zijn al je problemen opgelost.... Kom aan, je beseft zelf best dat dat helemaal niet betekend als de verkoper in een land zit waar jij geen zaak kan aanspannen.

Hele simpelere regel voor dit soort vage sites. Zoek naar een adres en telefoonnummer. Als je dat niet kan vinden, veel geluk! Als je het wel kan vinden maar is het in een land waar jij als klant legaal niets betekend, veel geluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Anoniem: 310408 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 20:19:
[...]

Oh gelukkig, dan zijn al je problemen opgelost.... Kom aan, je beseft zelf best dat dat helemaal niet betekend als de verkoper in een land zit waar jij geen zaak kan aanspannen.

Hele simpelere regel voor dit soort vage sites. Zoek naar een adres en telefoonnummer. Als je dat niet kan vinden, veel geluk! Als je het wel kan vinden maar is het in een land waar jij als klant legaal niets betekend, veel geluk.
Daarom bestel je dus met CC of Paypal en dien je een claim in om je geld terug te krijgen. Dan is het de verkopende partij die kan fluiten naar zijn geld, want ze hebben de wet niet mee en hebben geen poot om op te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Het wordt gewoon tijd dat sidn ingrijpt alsmede de banken en credit card maatschappijen. Als de EU ballen heeft dan verplichten ze gewoon dat betaal instanties die zaken doen met Chinese webshops verplicht zijn hier toezicht op te houden dat de klant die hun betaal opties gebruikt zich aan de wet houdt waar ze zich oprichten.

Nu zie ik tegenwoordig zelfs iDEAL al voorbij komen wat een 100% nl betaal methode is maar ze houden zich 100% niet aan de nl wetgeving.

De consument wordt gewoon opgelicht door dit soort partijen want die weet straks niet meer welke site wel of niet voor extra invoerkosten staat. Uiteindelijk sloopt dat pas echt de ondernemers in Nederland.

Tijd dat ze gaan handhaven en optreden tegen dit soort malafide praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Droefsnoet schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:01:
Het gaat bij een review niet zozeer om goed geholpen te worden natuurlijk, maar ongenoegen te uiten en anderen te waarschuwen in dit geval, lijkt mij ook niet heel slecht, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Anoniem: 217290 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 20:41:
Het wordt gewoon tijd dat sidn ingrijpt alsmede de banken en credit card maatschappijen. Als de EU ballen heeft dan verplichten ze gewoon dat betaal instanties die zaken doen met Chinese webshops verplicht zijn hier toezicht op te houden dat de klant die hun betaal opties gebruikt zich aan de wet houdt waar ze zich oprichten.

Nu zie ik tegenwoordig zelfs iDEAL al voorbij komen wat een 100% nl betaal methode is maar ze houden zich 100% niet aan de nl wetgeving.

De consument wordt gewoon opgelicht door dit soort partijen want die weet straks niet meer welke site wel of niet voor extra invoerkosten staat. Uiteindelijk sloopt dat pas echt de ondernemers in Nederland.

Tijd dat ze gaan handhaven en optreden tegen dit soort malafide praktijken.
In welk opzicht houd Ideal zich niet aan de NL wetgeving als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

loki504 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 22:43:
[...]

In welk opzicht houd Ideal zich niet aan de NL wetgeving als ik vragen mag?
Volgens mij zeg ik dat nergens. ik zeg alleen dat de EU europese betaalmethoden zou moeten verplichten om hun klanten te verifieren of ze voldoen aan de EU regelgeving wat betreft webshop en betalingen.

Nu zijn er diverse chineze aanbieders die doodleuk IDeal aanbieden waarvan veel consumenten denken dat het een vertrouwd bedrijf is want IDeal.

Maar denk dat we terug ontopic moeten of deze discussie moeten afsplitsen anders drijven we wel heel erg af van het topic }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504

Hoe moet ik dit dan lezen?

En dat mensen een betaalmethode koppelen aan een veilig bedrijf is natuurlijk erg naief.

Ingrijpen klinkt makkelijk maar is het totaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

loki504 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 22:50:
[...]

Hoe moet ik dit dan lezen?

En dat mensen een betaalmethode koppelen aan een veilig bedrijf is natuurlijk erg naief.

Ingrijpen klinkt makkelijk maar is het totaal niet.
Dat moet je lezen als dat bijvoorbeeld Aliexpress afrekent met IDeal maar aliexpress houdt zich verre van de EU wetgeving wat betreft consumentenrecht. In dit geval zou dan eigenlijk ook IDeal of de betaalprovider gewoon moeten zeggen tegen aliexpress sorry je voldoet niet aan de vereisten om deze betaalmethode aan te bieden. Nu is het zo dat veel consumenten IDeal zien staan en denken ah dat is bekend dus vertrouwd. Naief? ja mogelijk wel maar wel de praktijk en juist iets waarom we in de EU zoveel consumenten rechten hebben. Feitelijk heeft IDeal hier ook onder te lijden want hun "betrouwbaarheid" gaat er onderdoor. ook al bied IDeal geen enkele verzekering of zekerheid. Toch hebben veel consumenten het gevoel dat ze met IDeal goed zitten.

En ingrijpen is voor dit soort instanties juist heel erg makkelijk. Ondernemers in Nederland moeten ook aan bepaalde eisen voldoen voor het aanvragen van een IDeal account. Waaronder een zakelijke bankrekening. Dus voeg aan die eis toe dat ze ook een NL bedrijfs registratie moeten hebben voor IDeal en je bent al een heel eind.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 18:34

liberque

Vrijzinnig!

WouterL schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:09:
Ik betaal altijd dubbel gedekt: met PayPal gelinkt aan CC.
Totaal irrelevant aan deze discussie, maar wel even het vermelden waard: die dubbele dekking waar jij naar verwijst bestaat niet. Als je betaalt met Paypal gelinkt aan een CC hoef je van je creditcardmaatschappij niets te verwachten als het komt op: niet geleverd, verkeerd geleverd of opgelicht. Dit mag Paypal oplossen. Je kan proberen aan te kloppen bij je creditcardmaatschappij als een dispuut over een betaling bij Paypal niet in jouw voordeel beslist wordt, maar het gaat je niet baten. Volgens de creditcardmaatschappij heb jij een betaling verricht aan Paypal voor een financiele dienst - en die is aantoonbaar geleverd. Let hier op: er is immers niets zo gevaarlijk als een schijnveiligheid. :)

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

CH4OS schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 20:51:
[...]
Het gaat bij een review niet zozeer om goed geholpen te worden natuurlijk, maar ongenoegen te uiten en anderen te waarschuwen in dit geval, lijkt mij ook niet heel slecht, toch? :)
Wat ie bedoelde was dat TS de slechte reviews van deze winkel ook al had kende maar zich daar niks van aantrok. Dan is het wat ironisch als ie nu zelf slechte reviews gaat schrijven en verwacht dat mensen die dat lezen dat serieuzer nemen dan hij zelf deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Ik ben wel benieuwd hoe de creditcard maatschappij deze zaak afhandelt.

Ik lees dat TS vaak aangeraden wordt alle info aan de cc maatschappij door te sturen. Is dat ook zo, of is het bewijsstuk dat de levering is kwijtgeraakt al voldoende? De schade is daarmee immers aangetoond.

Mss dat TS al iets van de cc maatschappij heeft gehoord of iets van ervaring kan vertellen?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 04-08-2019 03:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Real Gunnar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-05 21:04
Ik heb vorig jaar eenzelfde geval gehad met eGlobal. Telefoon besteld, volgens de track en trace ergens in Frankrijk blijven steken. eGlobal bleef zelfs na 2 maanden vol houden dat ik geduld moest hebben, dat het allemaal goed zou komen. Uiteindelijk geld van CC retour gehad. Van eGlobal niets meer gehoord, telefoon nooit aangekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-05 13:46
Nee vind ik niet. Ik bedoel, ja - je bank of cc maatschappij mag er wel duidelijk in zijn dat je een transactie doet buiten de EU, en dat zijn ze vaak ook wel.

Maar voor de rest vind ik dat er een sterke emptor caveat geldt. Ja, je kan en mag direct handelen met China. Maar, daarbij gelden risico's die wij niet gewend zijn. De kortingen zijn trouwens ook navenant. Meestal gaan die twee dingen hand in hand, maar enfin.

Iedereen die zulke transacies aangaat zal zelf die afweging moeten maken.

Zoals ook hier weer blijkt is het gebruik van een CC (ik heb inmiddels geen vertrouwen meer in PayPal) een zegen. Het is geen 100 % bescherming, maar biedt wel veel meer zekerheid dan met een gewone overboeking.

Als deze partij eerlijk is tegen de CC maatschappij, dan kan TS gewoon zn geld terug verwachten. En, dus, denk ik dat het een goed idee is ook zelf een dossier aan te leggen die aan Mastercard kan worden overlegd wanneer ze in eerste instantie afzien van restitutie.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
liberque schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 02:51:
[...]

Totaal irrelevant aan deze discussie, maar wel even het vermelden waard: die dubbele dekking waar jij naar verwijst bestaat niet. Als je betaalt met Paypal gelinkt aan een CC hoef je van je creditcardmaatschappij niets te verwachten als het komt op: niet geleverd, verkeerd geleverd of opgelicht. Dit mag Paypal oplossen. Je kan proberen aan te kloppen bij je creditcardmaatschappij als een dispuut over een betaling bij Paypal niet in jouw voordeel beslist wordt, maar het gaat je niet baten. Volgens de creditcardmaatschappij heb jij een betaling verricht aan Paypal voor een financiele dienst - en die is aantoonbaar geleverd. Let hier op: er is immers niets zo gevaarlijk als een schijnveiligheid. :)
Dit is niet waar.
Zolang je niet eerst geld van je cc als tegoed op je Paypal account zet waarna je daarmee een aankoop doet, maar dus gelijk via Paypal ( met 0 saldo ) waarna zij het van jouw cc afhalen voor die transactie, dan zijn er alsnog mogelijkheden.
Je kunt een chargeback laten uitvoeren en de transactie laten terug draaien met een bepaalde reden zoals dat de bestelde goederen niet zijn aangekomen, hiervoor is dan weer een speciale chargeback code die wordt doorgespeeld aan Paypal.
Aan Paypal/verkoper dan om aan te tonen dat het anders zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Anoniem: 100386 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 03:28:
Mss dat TS al iets van de cc maatschappij heeft gehoord of iets van ervaring kan vertellen?
Ik heb alle info opgestuurd: emails, factuur, track & trace info. Binnen 60 dagen krijg ik het resultaat van het onderzoek te horen.
downtime schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 03:21:
[...]
Wat ie bedoelde was dat TS de slechte reviews van deze winkel ook al had kende maar zich daar niks van aantrok. Dan is het wat ironisch als ie nu zelf slechte reviews gaat schrijven en verwacht dat mensen die dat lezen dat serieuzer nemen dan hij zelf deed.
Maar zoals ik al gezegd heb trok ik me er lange tijd wel wat van aan. Ik heb lange tijd daar niet willen bestellen, totdat ik 2 maanden geleden enkele tweakers sprak die daar vaak zonder problemen bestelden. Een gaf me wel de tip om met aankoopbescherming te bestellen, vandaar dat ik cc heb gebruikt.

Ik denk dat iedere negatieve review kan helpen, al is het maar een klein beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:28

LankHoar

Langharig tuig

Philflow schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:20:
Jij bent geen partij voor DPD (je bent geaddresseerde, niet opdrachtgever), dus dat heeft weinig nut. Alle info die je hebt doorsluizen naar MC, en verder gewoon het onderzoek afwachten.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
Philflow schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 15:34:
[...]

Ik heb alle info opgestuurd: emails, factuur, track & trace info. Binnen 60 dagen krijg ik het resultaat van het onderzoek te horen.

[...]

Maar zoals ik al gezegd heb trok ik me er lange tijd wel wat van aan. Ik heb lange tijd daar niet willen bestellen, totdat ik 2 maanden geleden enkele tweakers sprak die daar vaak zonder problemen bestelden. Een gaf me wel de tip om met aankoopbescherming te bestellen, vandaar dat ik cc heb gebruikt.

Ik denk dat iedere negatieve review kan helpen, al is het maar een klein beetje.
Hoe is het uiteindelijk afgelopen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
WouterL schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:44:
[...]
Hoe is het uiteindelijk afgelopen?
Nog geen uitslag van het onderzoek gekregen maar in afwachting van het onderzoek heeft Rabobank al wel de cc boeking gecrediteerd, dus dat is mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 23:03

Deathchant

Don't intend. Do!

Dat is wel fijn om te horen. Al die effort die je over al die tijd erin moest steken omdat je een winkel nooit kunt vertrouwen op de nakoming van voorwaarden pffff. En ook al die tijd gewoon stress hebben (zoiets blijft toch spelen in je hoofd). Ik ben blij voor je dat de "druk" nu in ieder geval van de ketel is. Nu nog hopen op een goeie afhandeling van de zaak voor alle partijen natuurlijk.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Deathchant Gelukkig zijn er ook positieve ervaringen (maar die mogen hier niet gedeeld worden)

Belangrijkste is om met CC te betalen én te kiezen voor de duurdere verzendoptie mét verantwoordelijkheid voor het zoekraken e.d.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-05 19:38
*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie.

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 18-10-2019 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 23:03

Deathchant

Don't intend. Do!

Erg dat het zo moet...je bent meer bezig met de CMA-methode (cover-my-ass) dan wat anders. Kep ook eens soortgelijke strubbelingen gehad, en het komt er vaak op neer dat bedrijven zich niet eens aan hun eigen voorwaarden hoeven te houden en het "hard" kunnen spelen; zij zijn toch degene met het geld voor advocatuur e.d.

Maar idd, ieder heeft zijn eigen ervaringen. Zo heb ik een collega die ook met het volste vertrouwen bij eglobal bestelt.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

loki504 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:51:
Als hij was opgelicht had de winkel de intentie om zich niet te houden aan de koopovereenkomst.
Wat niet het geval is.
Wel, ik denk dat de ervaringen van topicstarter toch duidelijk maken dat ze zich niet aan de koopovereenkomst willen houden! Het geld in ontvangst nemen en niet leveren is zowat de definitie van oplichting!

Indien je het daar niet mee eens bent wil ik graag wat iPads bij je bestellen voor 22 euro! Mats ik je en betaal ik 50 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Anoniem: 310408 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:16:
[...]

Wel, ik denk dat de ervaringen van topicstarter toch duidelijk maken dat ze zich niet aan de koopovereenkomst willen houden! Het geld in ontvangst nemen en niet leveren is zowat de definitie van oplichting!

Indien je het daar niet mee eens bent wil ik graag wat iPads bij je bestellen voor 22 euro! Mats ik je en betaal ik 50 euro...
Ik ben het daar inderdaad niet mee eens.
https://www.iusmentis.com/zakendoen/oplichting-fraude/

EG had bij het sluiten van de overeenkomst gewoon de intenie om zich aan de wet te houden. En ja ze houden zich niet aan de NL wet. En ben ook absoluut niet eens met hun werkwijzen. Maar als we de letter van de wet volgens is dit geen oplossing. Anders is CB die de laptop wil repareren dan wel terugbetalen ook een oplichter? Zie je het al voor je bij de rechter?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
Anoniem: 310408 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:16:
[...]

Dat is niet de definitie van oplichting.
Er zal ook sprake moeten zijn van opzet vóórdat de klant een bestelling wou plaatsen bij de webshop.
Dit zal dan weer redelijkerwijs bewezen moeten worden.

In beginsel zijn dit soort zaken een civiele zaak en daar zal het waarschijnlijk ook bij blijven omdat eventuele opzet in het spel van de webwinkel moeilijk te bewijzen valt.
Er is waarschijnlijk ook geen intentie om niet te leveren, maar zoals al eerder in dit topic benoemd, ze versturen de goederen en zijn van mening dat ze dan aan al hun verplichtingen hebben voldaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
JohanNL schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:50:
[...]

Dat is niet de definitie van oplichting.
Er zal ook sprake moeten zijn van opzet vóórdat de klant een bestelling wou plaatsen bij de webshop.
Dit zal dan weer redelijkerwijs bewezen moeten worden.

In beginsel zijn dit soort zaken een civiele zaak en daar zal het waarschijnlijk ook bij blijven omdat eventuele opzet in het spel van de webwinkel moeilijk te bewijzen valt.
Er is waarschijnlijk ook geen intentie om niet te leveren, maar zoals al eerder in dit topic benoemd, ze versturen de goederen en zijn van mening dat ze dan aan al hun verplichtingen hebben voldaan.
Dit is meer iets voor het ACM:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josse74
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik vroeg me af hoe het uiteindelijk is afgelopen ?

Kwam deze topic tegen nadat vriend van me tegen gelijkaardig verhaal met Eglobalcenter.nl loopt en nu op zoek is hoe en of hij zijn geld nog gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@josse74 heeft hij tijdens het bestellen gekozen voor de duurdere verzendoptie waarbij ze zichzelf aansprakelijk stellen voor het zoek raken van het pakketje?

Zo niet, contact opnemen met de CC maatschappij zoals @Philflow ook gedaan heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door Greatsword op 25-11-2019 17:18 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Pagina: 1

Let op:
Dit is geen Eglobalcenter.nl-ervaringentopic. Eigen ervaringen mogen dan dus ook achterwege blijven, gezien die TS niet helpen met zijn probleem.