Bol.com retourdeal geannuleerd door shop na mislukte zending

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Het is niet mijn gewoonte om de naam van de winkel te noemen, maar in dit geval kan ik er niet omheen. Dat zal later in mijn verhaal helder worden.

Ik heb het gevoel dat ik met een kluitje het riet in wordt gestuurd en vraag even jullie mening wat ik nog kan doen (waarschijnlijk heel weinig) dan wel dat ik echt het verkeerd zie. Soms zou je een twitteraccount willen hebben met 10.000 volgers, want dan kan plots wel alles.

Het begon dat ik een laptop zag en deze in een impulskocht bij bol.com.
Even later zag ik dat dezelfde laptop met 256GB meer slechts 30 euro goedkoper was, dus de andere geannuleerd.

Deze laptop was naast de aanbieding ook beschikbaar als "bol.com retourdeal". Voor mij geen probleem. Ik dacht daar help ik hun mee, alsmede ook mezelf. Verschil was 40 euro, dus niet spectaculair.
Dus die besteld. Maar helaas, de bonnen pakte hij niet mee.

Dus even bellen met bol.com. Geen probleem, bestel maar opnieuw, meerdere bol.com retourdeals van deze laptop beschikbaar. Dus bestelling opnieuw gedaan en de oude geannuleerd. So far so good.

Hierna krijg ik een T&T code van postnl. Maar na 2 dagen stond er nog steeds dat hij wel was aangemeld, maar pakket niet door postNL ontvangen. Ik weet dat bol.com de eerste dagen niets doet, dus rustig afgewacht.

Rond vrijdag toch maar eens even gaan bellen. Toen gaven ze plots aan dat ze bij hun partner gingen navragen? Verbazing bij mij! Partner? Ik had toch bij bol.com besteld. Ik let hier altijd op. En had geen andere naam gezien als bol.com retourdeals. En als ik deze pagina bekijk, is dat niet te zien als een externe partij: https://www.bol.com/nl/i/retourdeals/N/192305/

Nou ja, gun ze maar even de tijd.

En jawel maandag een mailtje,

Bol.com: PostNL is pakketje kwijt, je krijgt je geld terug.

cyberpope: Nou, ik heb liever dat jullie hem opnieuw sturen.

bol.com: Nee, dat kan niet want het gaat via een partner.

cyberpope: Onzin, overal staat bol.com en daarbij staat er nog een retourdeal van dezelfde laptop stuur die maar.

Bol.com:
Bedankt voor je mail! Dit is uiteraard meteen voor jou nagevraagd bij de partner. Ik had je heel graag een ander antwoord gegeven echter is het jammer genoeg niet meer mogelijk om deze op te sturen.. Het geld hiervoor heb je terug gekregen op je cadeaukaart en het andere deel krijg je binnen vijf werkdagen teruggestort op je rekening. Je kan deze uiteraard wel opnieuw bestellen. :)
Que :? :? Ik kan hem dus niet meer toegestuurd krijgen, maar wel opnieuw bestellen? Dus toesturen is wel mogelijk als ik 200 euro extra lap? Je kunt je voorstellen dat ik beetje taai begon te worden.
Dus weer antwoord van mij

Cyberpope: Hij kan niet opnieuw opgestuurd worden, maar ik kan hem wel opnieuw bestellen? uitleg graag

Bol.com:
Ik kan mij dit ook goed voorstellen, aangezien het artikel momenteel inderdaad ruim 100 euro duurder is. Ik kijk daarom graag mee wat ik voor je kan betekenen[...]
Je hebt het in dit geval een koopovereenkomsten via bol.com bij een van onze partners. Normaal gesproken doen we er alles aan om je een vervangend exemplaar op te sturen, maar omdat dit een tweedehands artikel is, en er maar één op voorraad was bij onze partner, is dit dus niet mogelijk.
Rekenen is blijkbaar een kunst (het is echt 200 euro). Daarna feitelijk onjuistheden (er waren er meer als 2 beschikbaar dus niet 1) en op het moment dat ik toen mailde was er nog 1tje beschikbaar.
Dit nogmaals bij bol.com aangegeven.

En waar een ontwijkend antwoord:
Allereerst laten wij altijd de keuze aan de klant bij welk van onze partners jij jouw spullen koopt. Dit is te zijn onder het kopje 'bekijk en vergelijk andere verkopers'. Daarnaast staat er ook altijd heel duidelijk bij of het artikel bij bol.com of één van zijn partners wordt aangekocht. Ik kan mij voorstellen dat je hier soms overheen kan lezen, maar het staat duidelijk op de website. In dit geval koop je op het bol.com-platform een artikel, maar zoals ik in mijn vorige mail al aangaf, is de koopovereenkomst niet met bol.com zelf afgesloten.

Eeen tweedehands artikel is bij voorbaat een uniek exemplaar. Dat er meerdere dezelfde laptops worden verkocht, houd niet in dat de specificaties van deze exacte tweedehands laptop identiek zijn met een ander. Daarom zal de prijs van een tweedehands artikel altijd verschillen, ondanks dat het uiteindelijk dezelfde laptop is.
Ik zie het echt niet. Waar staat dat bol.com retourdeal niet bol.com is maar een externe partner? Ben ik nu gek? Je gaat als bedrijf toch niet accepteren dat iemand je naam gebruik maar er iets achter plakt??

En tweede hands? Zelf schrijven ze (zie eerdere pagina) om nieuwe producten met alleen een open doos. Ze geven ook geen keuze. Anders zou zijn als ze keuze geven tussen laptop met kras of deuk. Dan kunnen ze zeggen dat ze die unieke laptop niet hebben. Maar puur een open doos. Dan kunnen ze ook die andere retourdeal sturen die ze nog hadden (nu hebben ze die niet meer).

Kortom ik voel me opgelicht en een oor aan genaaid.
Wat kan ik nog doen?

Ik heb ondertussen aangeboden om dan een nieuwe te kopen voor de oorspronkelijke aanbiedingsprijs (50 euro maar, maar 150 euro goedkoper als nu). Maar kan blijkbaar doodvallen voor de klantenservice.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:38
Tja 2de kans is altijd lastig. Maar ik denk dat retour deals van webshop voornamelijk via buybay gaan. En dan heb je met buybay te maken en niet met webshop.

En daarbij geven ze zelf al aan dat je een uniek product koopt. En als die verloren gaat zit er niets anders op als de koop te ontbinden. En voor mij is het vrij duidelijk dat je via buybay iets koopt. Wat voor een hoop grote webshops 2de kansen regelt.

In dit geval heb je denk ik pech. En codes werken 99 van de 100 keer niet bij 2de kans producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Dit was geen buybay, dan had ik hem links laten liggen.
Dit was bol.com retourdeals.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:26
Shiiiit Bol.com en de plaza. Wat een drama!

Ik heb bol.com op de banlijst staan ondertussen. Was altijd een fijne webshop maar sinds het hele Plaza gedoe doe ik er geen aankopen meer.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Pure misleiding hoe "bol.com retourdeals" als 'partner wordt gepresenteerd' terwijl alles gedaan wordt om de indruk te wekken dat het om "bol.com" retourdeals gaat.

En als je dan een paar keer doorklikt dan kom je inderdaad uit op:
Bedrijfsinformatie
Handelsnaam
bol.com retourdeals
Corr. adres
Papendorpseweg 100
3528BJ UTRECHT

[...]
KvK-nummer
32147382
Btw-nummer
NL 82999161B01
Maar dat is vervolgens ingeschreven op exact hetzelfde adres als Bol.com.

Kunstmatige constructie die bedoeld is om de klant te misleiden wanneer daar behoefte aan is.

edit:
het kvk-nummer is gewoon dat van Bol.com :D

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 03-02-2020 21:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
_Quadro schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:34:
Shiiiit Bol.com en de plaza. Wat een drama!

Ik heb bol.com op de banlijst staan ondertussen. Was altijd een fijne webshop maar sinds het hele Plaza gedoe doe ik er geen aankopen meer.
Ik eigenlijk ook niet, tenzij het bij bol.com zelf is. En dat dacht ik nu dus te doen.
Maar je wordt even zo "opgelicht" waar je bij staat....

Maar ja, je staat redelijk machteloos. Waardeloos natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Denk dat bol.com zichzelf in de vingers snijden met hun plaza. Als ze hun partners niet op kwaliteit screenen verliezen ze het straks dik van Amazon marketplace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Maar het zijn geen partners, ze zijn het gewoon zelf in dit geval.

De volgende keer bestel ik er 3 en stuur er 2 gewoon terug. Kost me toch geen drol en geen moeite.
Kan meteen bij afhalen retour.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:50
Ik sta er anders in.
Online bestelling niet gelukt, maar geld teruggestort?
Tsja, jammer dan, volgende keer beter.
En klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Cyberpope schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:41:
[...]

Ik eigenlijk ook niet, tenzij het bij bol.com zelf is. En dat dacht ik nu dus te doen.
Dat laatste heb je ook gedaan. Controleer het kvk-nummer maar :)

Er is geen bedrijf "Bol.com retourdeals", alleen "Bol.com".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
zetje01 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:44:
Ik sta er anders in.
En klaar.
Ook als die volgende keer je 200 euro extra kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Cyberpope schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:27:
Dit was geen buybay, dan had ik hem links laten liggen.
Dit was bol.com retourdeals.
Als ik op jou link klik. Kom ik producten tegen van zowel buybay als andere partner verkopers. Ik denk dat jij bol.com retour deals als retours van bol.com terwijl het eigenlijk gewoon een item is dit op bol.com staat en retour is gegaan. Bij verschilende verkopers.

Ik denk echt dat je aan het verkeerde eind gaat trekken hier.
Cyberpope schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:49:
[...]

Als het om retour achtige items gaat? Ja.
Soms verlies je en soms win je. Jij heb je oude schoenen weg gegooit(je eerste bestelling). Soms eerst te kijken of je nieuwe schoenen voldeden. Dat is het risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:19
Rukapul schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:45:
[...]

Hier zou je je in vast kunnen bijten, maar de opmerking van Zetje01 heeft ook waarde,
Ik bedoel hiermee te zeggen dat een poging tot oplichting (je hebt immers je geld terug) misschien een goede reden is om nu (nooit meer)(geen) zaken te doen met deze toko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 13:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rukapul schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:45:
[...]

Helaas is dat niet het kernpunt hier. Het enige dingetje waarop ze hier nog wel een beetje een case hebben is dat het een "gebruikt" product is, en daar inderdaad verschillende items met hetzelfde productnummer niet per se uitwisselbaar zijn. Ik heb het idee dat ze bepaald niet helemaal de waarheid vertellen maar dit ene puntje maakt het volgens mij lastig om überhaupt gelijk te krijgen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

zetje01 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:44:
Ik sta er anders in.
En klaar.
Bol.com of een partner mogen helemaal niet zomaar een koop ontbinden, dat is in ieder geval één dat hier fout gaat. Daarnaast kan ik helemaal meegaan met het sentiment... Bol.com is inmiddels afgegeleden dat een derderangs webwinkel die zijn zaken niet op orde heeft. Bol.com is niet ens een B-keuze winkel meer.

@Anoniem: 336165
zetje01 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:00:
[...]

Kom op nou; hij bestelt er één, bestelt er nog één, annuleert de eerste, ziet weer een andere laptop en bestelt die, maar lukt online niet goed meer, belt en meldt dat hij de derde laptop wel wilt.
Die derde, dat is een tweedehandsje, toch? Tsja, dat kan fout gaan, kan al weg zijn.
Jammer; geld terug gehad, en klaar.
Lees eens goed, zo is het niet gegaan, daarnaast zijn de wijzigingen in bestellingen in samensppraak gegaan met Bol.com.

[ Voor 34% gewijzigd door _Dune_ op 03-02-2020 23:22 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:50
Cyberpope schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:49:
[...]

Kom op nou; hij bestelt er één, bestelt er nog één, annuleert de eerste, ziet weer een andere laptop en bestelt die, maar lukt online niet goed meer, belt en meldt dat hij de derde laptop wel wilt.
Die derde, dat is een tweedehandsje, toch? Tsja, dat kan fout gaan, kan al weg zijn.
Jammer; geld terug gehad, en klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:34
Had laatst ook een deal die plots niet op voorraad leverbaar was. Op moment dat ik de mail las en op de website keek was deze wel gewoon leverbaar (ook via Bol.com). De prijs en het artikelnummer waren opeens aangepast (prijs natuurlijk omhoog). Ouders kochten een laptop via Bol.com en ook die was plots niet leverbaar. Er was wel een alternatief maar die had dan geen SSD of had maar een kleine SSD en beide waren minimaal 30 euro duurder.

Persoonlijk heb ik inmiddels de sprong Bol.com vermijden al aardig gemaakt. Amazon doet het op dit moment best goed bij mij.

Heb bij Bol.com meermaals de klantenservice gebeld en gemaild. Op diverse e-mails moest langer dan 2 dagen wachten (op vaak een niet compleet antwoord) en met bellen sta je vaak best lang (15+ min) in de wacht. Ik was dan ook plezierig verrast hoe Amazon het belsysteem inelkaar heeft gezet.

Je kunt eerst via een online chat aangeven wat je probleem is maar je kunt daar ook aangeven dat je opgebeld wilt worden hierbij staat ook een verwachte wachttijd voordat je opgebeld wordt. Dit was telkens binnen enkele minuten in mijn geval. De medewerker heeft je verhaal al vaak ingelezen en je hoeft niet je gehele verhaal opnieuw te houden (alleen verduidelijken).

Dit is niet als een klap naar Bol.com bedoeld maar sinds ze zoveel groter zijn geworden door al die partners is naar mijn ervaring het een en ander wel daar achteruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
loki504 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:52:
Soms verlies je en soms win je. Jij heb je oude schoenen weg gegooit(je eerste bestelling). Soms eerst te kijken of je nieuwe schoenen voldeden. Dat is het risico.
Nee, dat heb ik niet gedaan. Ik heb eerst de 2de gedaan en toen pas de eerste geannuleerd.
Het probleem is alleen dat hij in de post verloren is gegaan, hoewel ik daar mijn vraagtekens bij zet.
De post heeft het pakket nooit in handen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:19
NMe schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:56:
[...]

Helaas is dat niet het kernpunt hier. Het enige dingetje waarop ze hier nog wel een beetje een case hebben is dat het een "gebruikt" product is, en daar inderdaad verschillende items met hetzelfde productnummer niet per se uitwisselbaar zijn. Ik heb het idee dat ze bepaald niet helemaal de waarheid vertellen maar dit ene puntje maakt het volgens mij lastig om überhaupt gelijk te krijgen.
Dat vind ik vreemd, een product met andere specificaties heeft toch ook een ander artikelnummer/EAN nummer?, aangeven dat je 3 stuks voorradig hebt van 1 artikel zie ik als( bijvoorbeeld) ik heb 3 lepels, niet als 1 mes, 1 vork en 1 lepel. (in de zin van het is allemaal bestek)

Het EAN/art code verhaal geld toch ook voor laptops en bijvoorbeeld tv's?
of mis ik hier iets volledig, en zit ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:34
dragoncry schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:05:
[...]

Dat vind ik vreemd, een product met andere specificaties heeft toch ook een ander artikelnummer/EAN nummer?, aangeven dat je 3 stuks voorradig hebt van 1 artikel zie ik als( bijvoorbeeld) ik heb 3 lepels, niet als 1 mes, 1 vork en 1 lepel. (in de zin van het is allemaal bestek)

Het EAN/art code verhaal geld toch ook voor laptops en bijvoorbeeld tv's?
of mis ik hier iets volledig, en zit ik fout?
Je gedachte klopt. Heb echter bij meerdere (niet alleen Bol.com) webwinkels gezien dat het artikel plots niet meer leverbaar is en als je dan zoekt op de site is datzelfde product gewoon via dezelfde website verkrijgbaar maar wel een hogere prijs en een andere EAN/ art code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
NMe schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:56:
[...]

Maar als een voorraad is (was) van meer als 1 en zij bepalen dan welke ze sturen, zijn ze toch onderling uitwisselbaar? Anders hadden ze exacte specificatie moeten geven als "met kras links boven". Maar als zij bepalen welke ze verzenden als ik bestel, zijn ze toch volledig inwisselbaar?
Cave_Boy schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:07:
[...]

Je gedachte klopt. Heb echter bij meerdere (niet alleen Bol.com) webwinkels gezien dat het artikel plots niet meer leverbaar is en als je dan zoekt op de site is datzelfde product gewoon via dezelfde website verkrijgbaar maar wel een hogere prijs en een andere EAN/ art code.
En ondernemers klagen wel dat mensen nog alleen voor de laagste prijs gaan? Voor mij is de relatie tussen prijs en kwaliteit/service volledig zoek. Juist door dit soort dingen.

Gezien ik mezelf in de ogen wil blijven kijken en de boosheid hierover vast wel weer zal afzakken, maar ik was iemand die als hij per ongeluk iets 2x kreeg, netjes terugstuurde. Ook van bol.com heb ik al 2x iets in de brievenbuspost gehad wat duidelijk niet voor mij was. (net zoals onlangs van telefoonhoesjes.nl) Deze gaan netjes retour (na contact met de winkel). Vrees dat als dit deze week gebeurd de ondernemer in kwestie dood kan vallen.

[ Voor 39% gewijzigd door Cyberpope op 03-02-2020 22:12 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:11
Ben ik de enige die dit hele verhaal enorm overdreven vind? TS dacht een retourproduct aan te kunnen schaffen voor wat korting, is niet gelukt en hij krijgt direct zijn geld terug. Welke "schade" heb je nu precies geleden? Je hebt nog altijd geen laptop, maar die had je voorheen ook niet en je hebt nog altijd je geld. Ja, je bent wellicht een paar uur van je tijd kwijt, maar dit was je deels ook al door iets te kopen, annuleren, weer te kopen, weer te bellen en annuleren etc.
Cyberpope schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:48:
Rekenen is blijkbaar een kunst (het is echt 200 euro). Daarna feitelijk onjuistheden (er waren er meer als 2 beschikbaar dus niet 1) en op het moment dat ik toen mailde was er nog 1tje beschikbaar.
Dit nogmaals bij bol.com aangegeven.
Heb je het nu over retourdeals of tweede hands? Als ik op de retourdeals website kijk, kan ik nergens zien hoeveel er zijn, alleen bij "Nieuw" of bij "Tweede hands".

Nogmaals, ik vind het nogal zwaar overtrokken. Je had iets besteld, toen weer geannulleerd, andere goedkopere optie besteld, weer geannulleerd om vervolgens te gaan voor een retourdeal en hier ging wat fout. En ja, dat de prijzen in de tussentijd hoger geworden zijn kan best, Bol.com werkt (net als Amazon ook hoor) niet alleen met aanbiedingsprijzen maar ook met "dagprijzen", prijzen die bij wijze van elk uur iets kunnen veranderen.

Ik heb het laatst ook gehad met enkele 2e hands boeken bij Bol.com, via een "partner". Binnen een dag kreeg ik al de melding dat eentje kon niet geleverd worden. Oke, jammer, so be it, heb ik een andere besteld die een euro duurder was. Er zijn ergere dingen in het leven. Als je het geld nu niet terug had gekregen of hier heel veel moeite voor had moeten doen, had ik je frustratie kunnen begrijpen. Ik zou zeggen: haal een keer diep adem, slaap er een nachtje over, wacht desnoods of diezelfde laptop binnenkort ergens (bij Bol.com of een andere aanbieder) weer in de aanbieding is en koop hem dan.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Cyberpope schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:03:
[...]

Nee, dat heb ik niet gedaan. Ik heb eerst de 2de gedaan en toen pas de eerste geannuleerd.
Het probleem is alleen dat hij in de post verloren is gegaan, hoewel ik daar mijn vraagtekens bij zet.
De post heeft het pakket nooit in handen gehad.
Jawel dat heb je wel gedaan. Je wou eerst voor de hagelnieuwe gaan. Maar die heb je geanuleerd voor een 2de kans. Terwijl je de staat niet wist van de 2de kans. en tijdens een aanbieding met nog de verwachting dat codes werken(wat ook in de voorwaarde staat). Tja dan heb je in mijn ogen teveel gegokt. En heb je je oude(de hagelnieuwe) tevroeg weggedaan.

En gezien je reactie over de volgende ondernemer dood kan vallen. Geeft al aan dat je momenteel niet voor reden vatbaar bent.

Doe jezelf en de mensen die werken bij bol.com een lol. En laat het gaan. Je bent veel te boos om een toch al inpuls aankoop. Tevens geef je aan dat het niet je gewoonte is om de webshop bij naam te noemen. Maar het noodzakelijk is voor je verhaal. Ik zie ook hierin 0 reden om de webshop bij naam te noemen. Gewoon webshop die 2de kans producten aanbied en eventueel met partner verkopers werkt was echt meer dan voldoende.

[ Voor 27% gewijzigd door loki504 op 03-02-2020 22:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
loki504 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:17:
[...]

Jawel dat heb je wel gedaan. Je wou eerst voor de hagelnieuwe gaan. Maar die heb je geanuleerd voor een 2de kans. Terwijl je de staat niet wist van de 2de kans. en tijdens een aanbieding met nog de verwachting dat codes werken(wat ook in de voorwaarde staat). Tja dan heb je in mijn ogen teveel gegokt. En heb je je oude(de hagelnieuwe) tevroeg weggedaan.
Nee, de eerste heb ik geannuleerd om hij een te kleine SSD had. Dat was de reden.
Ik had dus uberhaupt een andere besteld met een grotere SSD.

Daar stond bij dat ze ook 2de kans hadden van BOL.com zelf (dat is wel genoeg aangetoond). Niets aparts alleen open doos (dat is niet hetzelfde als 2de hans). Daar nam hij op dat moment de cadeaubonnen (dus geen kortingscodes, maar bonnen die gewoon geld vertegenwoordigen) niet mee. BOL.com helpdesk gaf aan dat zij die bonnen niet meer toe konden voegen. Dat mogen en kunnen zij niet. Wel kunnen ze dit doen bij een nieuwe bestelling. Dus dat maar gedaan.

Het aantal laptops is niet relevant (behalve dat ik de volgende keer er wel 2 laat komen en 1 retour gaaf aan AH). Want het is bij de post fout gegaan of bol.com heeft het überhaupt niet verzonden.
loki504 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:17:
Doe jezelf en de mensen die werken bij bol.com een lol. En laat het gaan. Je bent veel te boos om een toch al inpuls aankoop. Tevens geef je aan dat het niet je gewoonte is om de webshop bij naam te noemen. Maar het noodzakelijk is voor je verhaal. Ik zie ook hierin 0 reden om de webshop bij naam te noemen. Gewoon webshop die 2de kans producten aanbied en eventueel met partner verkopers werkt was echt meer dan voldoende.
Waarom moet ik hun een lol doen?

En volgens mij is dat wel relevant. Een winkel die 2de kans producten zo genaamd aanbieden via een partner, maar dat pas bekend maakt om onder een aankoop uit te komen (terwijl het niet eens een partner is maar ze gewoon zelf zijn) is toch echt gewoon misleiding.

Zonder de naam te noemen, was ik er niet achter gekomen dat ze zelfs hetzerlde KVK nummer hebben.

Als ik de naam alleen zou noemen om druk te zetten, had je een punt. Maar dat is niet het geval.

[ Voor 28% gewijzigd door Cyberpope op 03-02-2020 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Cyberpope schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:25:
[...]

Nee, de eerste heb ik geannuleerd om hij een te kleine SSD had. Dat was de reden.
Ik had dus uberhaupt een andere besteld met een grotere SSD.

Daar stond bij dat ze ook 2de kans hadden van BOL.com zelf (dat is wel genoeg aangetoond). Niets aparts alleen open doos (dat is niet hetzelfde als 2de hans). Daar nam hij op dat moment de cadeaubonnen (dus geen kortingscodes, maar bonnen die gewoon geld vertegenwoordigen) niet mee. BOL.com helpdesk gaf aan dat zij die bonnen niet meer toe konden voegen. Dat mogen en kunnen zij niet. Wel kunnen ze dit doen bij een nieuwe bestelling. Dus dat maar gedaan.

Het aantal laptops is niet relevant (behalve dat ik de volgende keer er wel 2 laat komen en 1 retour gaaf aan AH). Want het is bij de post fout gegaan of bol.com heeft het überhaupt niet verzonden.
Je maakt in deze post meer duidelijk als 90% van je hele relaas in je OP. Wat extreem veel ruis veroorzaakt.

Dus simpel gezegt om je hele ruis er even uit te halen.

A: 2de kans product tijdens aanbieding bestelt
B: deze is verloren gegaan tijdens transport.
C: er zijn volgens jou naar 2de kans laptops maar volgens webshop niet.
D: je kan een zelfde 2de kans product kopen zonder aanbieding prijs?

En als ik het goed begrijp geeft webshop aan dat retour deals als partner worden gezien. Terwijl jij vind vanniet.

Dat webshop retourdeals als partner zien is wel wat vreemd. En zou je ze dus kunnen dwingen alsnog te voldoen aan de koopovereenkomst. Maar dat heb je al geprobeert en werken ze niet aan mee.

Nu kan je ze gaan dagvaarden en de hele meut opstarten. Maar de vraag blijft dan wat gaat een rechter doen op het moment dat er geen 2de kans is. Dat hij er nu is wil natuurlijk niet zeggen dat hij er over bv 1 jaar nog is.

De andere optie zou zijn die met 200 euro extra kostende retourdeal tekopen en het verschil terug te eisen. Dan wel via een rechter.
Maar dat gaat je veel tijd en hoofdpijn bezorgen. Zeker als je er emotioneel mee omgaat.

Je kan ook nog een brief sturen naar webshop retour deals. Je hebt volgen webshop met retourdeals een overeenkomst en niet met webshop.

[ Voor 3% gewijzigd door loki504 op 04-02-2020 06:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:26

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gezien de specifieke situatie snap ik dat er in dit geval geen andere optie was dan de naam van de shop te noemen. Ik heb wel de titel even iets aangepast, zodat die wat feitelijker is :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:57

LankHoar

Langharig tuig

Moi_in_actie schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:16:
Ben ik de enige die dit hele verhaal enorm overdreven vind? TS dacht een retourproduct aan te kunnen schaffen voor wat korting, is niet gelukt en hij krijgt direct zijn geld terug. Welke "schade" heb je nu precies geleden? Je hebt nog altijd geen laptop, maar die had je voorheen ook niet en je hebt nog altijd je geld. Ja, je bent wellicht een paar uur van je tijd kwijt, maar dit was je deels ook al door iets te kopen, annuleren, weer te kopen, weer te bellen en annuleren etc.

[...]

Heb je het nu over retourdeals of tweede hands? Als ik op de retourdeals website kijk, kan ik nergens zien hoeveel er zijn, alleen bij "Nieuw" of bij "Tweede hands".

Nogmaals, ik vind het nogal zwaar overtrokken. Je had iets besteld, toen weer geannulleerd, andere goedkopere optie besteld, weer geannulleerd om vervolgens te gaan voor een retourdeal en hier ging wat fout. En ja, dat de prijzen in de tussentijd hoger geworden zijn kan best, Bol.com werkt (net als Amazon ook hoor) niet alleen met aanbiedingsprijzen maar ook met "dagprijzen", prijzen die bij wijze van elk uur iets kunnen veranderen.

Ik heb het laatst ook gehad met enkele 2e hands boeken bij Bol.com, via een "partner". Binnen een dag kreeg ik al de melding dat eentje kon niet geleverd worden. Oke, jammer, so be it, heb ik een andere besteld die een euro duurder was. Er zijn ergere dingen in het leven. Als je het geld nu niet terug had gekregen of hier heel veel moeite voor had moeten doen, had ik je frustratie kunnen begrijpen. Ik zou zeggen: haal een keer diep adem, slaap er een nachtje over, wacht desnoods of diezelfde laptop binnenkort ergens (bij Bol.com of een andere aanbieder) weer in de aanbieding is en koop hem dan.
Heel leuk dat je vind dat TS geen "schade" heeft, maar dat word ook nergens genoemd. TS word nu verplicht* door Bol.com om een 200 euro extra uit te geven voor hetzelfde product (indien hij deze nog wil), terwijl de fout volledig aan Bol.com's kant ligt, en zij niet eens het recht hebben om de koop te ontbinden. Daar bovenop werken ze misleidend door het steeds over een "partner" te hebben waarvan blijkt dat het dezelfde entiteit is (want zelfde adres en KvK-nummer), en dit echt niet duidelijk is op de website. Dagprijzen, en ook prijzen die per uur verschillen doen niet ter zake. TS heeft een overeenkomst met Bol.com (niet een "partner" want dan blijkt nergens uit voor de consument), en die hebben ze na te komen. Dit laten gaan is alleen maar een incentive voor Bol.com om hun smerige praktijken voort te zetten, want het loont toch.

Er zijn ergere dingen in het leven, jazeker, maar dat vind ik echt zo'n dooddoener. TS staat simpelweg in zijn recht om Bol.com aan de overeenkomst te houden, en daarmee klaar. Geen rechter die een oordeel zou vellen als "joh er zijn ergere dingen in het leven, dus doe niet zo moeilijk en ga verder met je leven" 8)7

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Dit klinkt eerlijk gezegd alsof het een prijsfout betrof en de partner van Bol.com hier op een creatieve manier van af probeert te komen.
Die partners krijgen namelijk een soort van " minpunten " als ze zelf orders annuleren zonder goede reden, maar wellicht is het beweren van dat het pakketje vermist is dat wel.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:25

OMD

Kijk even in je Bol.com account bij de desbtreffende order. Daar zie je verkoper staan. Als daar Bol.com retourdeals staat dan is het Bol zelf. Staat daar een andere verkoper dan is het uiteraard niet Bol.

@JohanNL
Dit klopt. Je mag maximaal 2% van de orders zelf annuleren (per week). Doe jij maar 10 orders per week en annuleer je er 1, dan krijg je een penalty wat je een lagere verkoopprijs oplevert voor ongeveer 6 weken.

[ Voor 35% gewijzigd door OMD op 04-02-2020 13:23 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:06
Gelijk hebben en gelijk krijgen...Ik zou ook zeggen pak je "verlies" en door, tenzij je echt graag op je strepen staat.

Als de betreffende verkoper echt nog een 2e kans laptop over had, zou die je waarschijnlijk gewoon leveren. Grote kans dus dat er daadwerkelijk geen over is en dan weet ik 1 ding zeker:
Geen enkele winkel gaat jou €200 korting geven op een nieuwe laptop. Met dat in het achterhoofd, wat wil je nu bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:50
Mogelijk is er wat fout gegaan met de bestelling. ( 2 tegelijk besteld bijvoorbeeld )
Dus jij hebt helaas pech in dit geval. Ze hebben geen andere Retourdeal laptop. Maar alleen nog nieuwe.

Optie blijft dus geld terug of een andere laptop kopen.

Laat het los en zoek naar een andere laptop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
LankHoar schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:47:
[...]

Heel leuk dat je vind dat TS geen "schade" heeft, maar dat word ook nergens genoemd. TS word nu verplicht* door Bol.com om een 200 euro extra uit te geven voor hetzelfde product (indien hij deze nog wil), terwijl de fout volledig aan Bol.com's kant ligt, en zij niet eens het recht hebben om de koop te ontbinden. Daar bovenop werken ze misleidend door het steeds over een "partner" te hebben waarvan blijkt dat het dezelfde entiteit is (want zelfde adres en KvK-nummer), en dit echt niet duidelijk is op de website. Dagprijzen, en ook prijzen die per uur verschillen doen niet ter zake. TS heeft een overeenkomst met Bol.com (niet een "partner" want dan blijkt nergens uit voor de consument), en die hebben ze na te komen. Dit laten gaan is alleen maar een incentive voor Bol.com om hun smerige praktijken voort te zetten, want het loont toch.
Nou, als je kijkt op deze pagina betreffende de "retourdeals" dan staat daar onder Voorwaarden
"Standaard gelden de algemene voorwaarden kopen bij andere verkopers".
Hoewel ik het uit de naam ook niet direct logisch vind uit de naam "bol.com retourdeals" lijkt het erop dat dit puur en alleen een uitwisselplatform is, waar Bol alleen faciliteert bij de totstandkoming van de transactie tussen de koper van de "retourdeal" en de "verkoper", c.q. de persoon die het item retour gestuurd heeft.

Onder Artikel 4 van de gelinkte voorwaarden staat vervolgens:
De Klant erkent dat de koopovereenkomst tot stand komt tussen Klant en Andere Verkoper (de derde partij die het product/ de producten via de Omgeving ter verkoop aanbiedt) en dat bol.com geen partij bij deze overeenkomst is en/of wordt.
Ik ben niet juridisch onderlegd, maar van wat ik hieruit begrijp staat er, alles bij elkaar nemende, dat Bol geen partij is bij een dergelijke koopovereenkomst en dus ook niet aansprakelijk. Wederom, als ik de term "bol.com retourdeals" lees zou ik zelf ook verwachten dat ze juist WEL een partij zijn, echter als zij het zo geregeld hebben dat ze dat niet zijn, dan heeft TS helaas geen punt.

Het is (en blijft) ook verwarrend omdat deze voorwaarden zo te zien primair gelden voor "echte" verkoopovereenkomsten tussen jou als koper en een derde partij. Dit in een geval van het aanbieden van 2e hands artikelen, of andere webshops die via Bol.com hun spullen aanbieden. Daar vind ik het ook duidelijk dat je te maken hebt met een derden partij, bij "bol.com retourdeals" wordt gesuggereerd dat Bol.com een partij speelt (wat schijnbaar/mogelijk niet zo is). Maar goed, zoals gezegd, ik ben niet juridisch onderlegd, heb niet verder uitgezocht hoe deze structuur in elkaar zit en of het wettelijk zo mag.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:57

LankHoar

Langharig tuig

Moi_in_actie schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:47:
[...]

Nou, als je kijkt op deze pagina betreffende de "retourdeals" dan staat daar onder Voorwaarden

[...]

Hoewel ik het uit de naam ook niet direct logisch vind uit de naam "bol.com retourdeals" lijkt het erop dat dit puur en alleen een uitwisselplatform is, waar Bol alleen faciliteert bij de totstandkoming van de transactie tussen de koper van de "retourdeal" en de "verkoper", c.q. de persoon die het item retour gestuurd heeft.

Onder Artikel 4 van de gelinkte voorwaarden staat vervolgens:

[...]

Ik ben niet juridisch onderlegd, maar van wat ik hieruit begrijp staat er, alles bij elkaar nemende, dat Bol geen partij is bij een dergelijke koopovereenkomst en dus ook niet aansprakelijk. Wederom, als ik de term "bol.com retourdeals" lees zou ik zelf ook verwachten dat ze juist WEL een partij zijn, echter als zij het zo geregeld hebben dat ze dat niet zijn, dan heeft TS helaas geen punt.

Het is (en blijft) ook verwarrend omdat deze voorwaarden zo te zien primair gelden voor "echte" verkoopovereenkomsten tussen jou als koper en een derde partij. Dit in een geval van het aanbieden van 2e hands artikelen, of andere webshops die via Bol.com hun spullen aanbieden. Daar vind ik het ook duidelijk dat je te maken hebt met een derden partij, bij "bol.com retourdeals" wordt gesuggereerd dat Bol.com een partij speelt (wat schijnbaar/mogelijk niet zo is). Maar goed, zoals gezegd, ik ben niet juridisch onderlegd, heb niet verder uitgezocht hoe deze structuur in elkaar zit en of het wettelijk zo mag.
Precies wat de aard van jouw bericht aangeeft; op dat ene zinnetje in een gelinkte AV en een verwijzing naar "verkoop door bol.com retourdals" na heeft het er alle schijn van dat je als koper direct met bol.com te maken hebt. Ik geloof niet dat een rechter er ooit in mee zal gaan dat het zo duidelijk is dat je met een "partner" te maken hebt. Welke "partner dan alsnog gewoon tot Bol.com behoort, aangezien "Bol.com retourdeals", de gebruikte entiteit, het KvK-nummer en vestigingsadres deelt, en zelfs bol.com in de naam heeft. Zelfs die vermelding "verkoop door bol.com retourdeals" is erg onduidelijk, juist omdat bol.com in de naam voorkomt.

Eigenlijk zou TS dit moeten melden bij de ACM. Hopelijk doen ze er iets mee (hoewel ze in mijn ervaring erg traag overgaan tot eventueel handelen).

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
LankHoar schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:14:
[...]

Precies wat de aard van jouw bericht aangeeft; op dat ene zinnetje in een gelinkte AV en een verwijzing naar "verkoop door bol.com retourdals" na heeft het er alle schijn van dat je als koper direct met bol.com te maken hebt. Ik geloof niet dat een rechter er ooit in mee zal gaan dat het zo duidelijk is dat je met een "partner" te maken hebt. Welke "partner dan alsnog gewoon tot Bol.com behoort, aangezien "Bol.com retourdeals", de gebruikte entiteit, het KvK-nummer en vestigingsadres deelt, en zelfs bol.com in de naam heeft. Zelfs die vermelding "verkoop door bol.com retourdeals" is erg onduidelijk, juist omdat bol.com in de naam voorkomt.

Eigenlijk zou TS dit moeten melden bij de ACM. Hopelijk doen ze er iets mee (hoewel ze in mijn ervaring erg traag overgaan tot eventueel handelen).
De naam komt overeen. Maar ze geven hier zelf aangeven https://partnerplatform.bol.com/nieuws/retourdeals

Kan je als partner nog geen gebruik maken van retour deals. Omdat ze eerst zelf willen zien hoe mensen reageren op verkocht door bol.com retourdeals.

En dan ga je ineens vertellen dat je een ander bedrijf bent...

Als apple UK gelijkgezien moet worden als Apple NL en DE. Dan komt ahold/bol.com toch niet mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
LankHoar schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:14:
[...]
Dat zou een optie zijn, maar ik vraag me af OF "Bol" hier iets fout doet, afgezien van wellicht niet helemaal 100% duidelijk maken dat zij geen partij zijn bij de retourdeals. Het kan ook een soort loophole zijn in de wetgeving, geen idee, het is wel een interessante casus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:20
Moi_in_actie schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:23:
[...]

Dat zou een optie zijn, maar ik vraag me af OF "Bol" hier iets fout doet, afgezien van wellicht niet helemaal 100% duidelijk maken dat zij geen partij zijn bij de retourdeals. Het kan ook een soort loophole zijn in de wetgeving, geen idee, het is wel een interessante casus.
Mocht het een apart bedrijf zijn, dan zou je dat misschien kunnen verdedigen? Maar gezien het KvK nummer overeenkomt zijn het gewoon twee afdelingen binnen hetzelfde bedrijf. Lijkt mij kansloos.

"Sorry meneer agent, het was mijn linker voet welke u de sloot in trapte. Dat was ik niet!"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Nou...

Heeft wat moeite gekost en kreeg op den duur ook geen antwoordmeer van de servicedesk.
Via een omweg in aanraking gekomen met de custumercare van bol.com die volgens mij gaat over de sociale media. Die hebben het goed opgepakt en me schadeloos gesteld.

Erg netjes gedaan. Jammer dat het eerst dan een heisa moet opleveren, maar uiteindelijk komt het goed.

Ze waren wel een stuk sneller als ik hier post,onder zeil geweest, dus alles lag even stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:25
_Dune_ schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:58:
[...]

Bol.com of een partner mogen helemaal niet zomaar een koop ontbinden, dat is in ieder geval één dat hier fout gaat. Daarnaast kan ik helemaal meegaan met het sentiment... Bol.com is inmiddels afgegeleden dat een derderangs webwinkel die zijn zaken niet op orde heeft. Bol.com is niet ens een B-keuze winkel meer.
Denk het wel in deze situatie. Uniek product (2e hands) vermist door overmacht en dus niet meer leverbaar.
Pagina: 1