Het is niet mijn gewoonte om de naam van de winkel te noemen, maar in dit geval kan ik er niet omheen. Dat zal later in mijn verhaal helder worden.
Ik heb het gevoel dat ik met een kluitje het riet in wordt gestuurd en vraag even jullie mening wat ik nog kan doen (waarschijnlijk heel weinig) dan wel dat ik echt het verkeerd zie. Soms zou je een twitteraccount willen hebben met 10.000 volgers, want dan kan plots wel alles.
Het begon dat ik een laptop zag en deze in een impulskocht bij bol.com.
Even later zag ik dat dezelfde laptop met 256GB meer slechts 30 euro goedkoper was, dus de andere geannuleerd.
Deze laptop was naast de aanbieding ook beschikbaar als "bol.com retourdeal". Voor mij geen probleem. Ik dacht daar help ik hun mee, alsmede ook mezelf. Verschil was 40 euro, dus niet spectaculair.
Dus die besteld. Maar helaas, de bonnen pakte hij niet mee.
Dus even bellen met bol.com. Geen probleem, bestel maar opnieuw, meerdere bol.com retourdeals van deze laptop beschikbaar. Dus bestelling opnieuw gedaan en de oude geannuleerd. So far so good.
Hierna krijg ik een T&T code van postnl. Maar na 2 dagen stond er nog steeds dat hij wel was aangemeld, maar pakket niet door postNL ontvangen. Ik weet dat bol.com de eerste dagen niets doet, dus rustig afgewacht.
Rond vrijdag toch maar eens even gaan bellen. Toen gaven ze plots aan dat ze bij hun partner gingen navragen? Verbazing bij mij! Partner? Ik had toch bij bol.com besteld. Ik let hier altijd op. En had geen andere naam gezien als bol.com retourdeals. En als ik deze pagina bekijk, is dat niet te zien als een externe partij: https://www.bol.com/nl/i/retourdeals/N/192305/
Nou ja, gun ze maar even de tijd.
En jawel maandag een mailtje,
Bol.com: PostNL is pakketje kwijt, je krijgt je geld terug.
cyberpope: Nou, ik heb liever dat jullie hem opnieuw sturen.
bol.com: Nee, dat kan niet want het gaat via een partner.
cyberpope: Onzin, overal staat bol.com en daarbij staat er nog een retourdeal van dezelfde laptop stuur die maar.
Bol.com:
Ik kan hem dus niet meer toegestuurd krijgen, maar wel opnieuw bestellen? Dus toesturen is wel mogelijk als ik 200 euro extra lap? Je kunt je voorstellen dat ik beetje taai begon te worden.
Dus weer antwoord van mij
Cyberpope: Hij kan niet opnieuw opgestuurd worden, maar ik kan hem wel opnieuw bestellen? uitleg graag
Bol.com:
Dit nogmaals bij bol.com aangegeven.
En waar een ontwijkend antwoord:
En tweede hands? Zelf schrijven ze (zie eerdere pagina) om nieuwe producten met alleen een open doos. Ze geven ook geen keuze. Anders zou zijn als ze keuze geven tussen laptop met kras of deuk. Dan kunnen ze zeggen dat ze die unieke laptop niet hebben. Maar puur een open doos. Dan kunnen ze ook die andere retourdeal sturen die ze nog hadden (nu hebben ze die niet meer).
Kortom ik voel me opgelicht en een oor aan genaaid.
Wat kan ik nog doen?
Ik heb ondertussen aangeboden om dan een nieuwe te kopen voor de oorspronkelijke aanbiedingsprijs (50 euro maar, maar 150 euro goedkoper als nu). Maar kan blijkbaar doodvallen voor de klantenservice.
Ik heb het gevoel dat ik met een kluitje het riet in wordt gestuurd en vraag even jullie mening wat ik nog kan doen (waarschijnlijk heel weinig) dan wel dat ik echt het verkeerd zie. Soms zou je een twitteraccount willen hebben met 10.000 volgers, want dan kan plots wel alles.
Het begon dat ik een laptop zag en deze in een impulskocht bij bol.com.
Even later zag ik dat dezelfde laptop met 256GB meer slechts 30 euro goedkoper was, dus de andere geannuleerd.
Deze laptop was naast de aanbieding ook beschikbaar als "bol.com retourdeal". Voor mij geen probleem. Ik dacht daar help ik hun mee, alsmede ook mezelf. Verschil was 40 euro, dus niet spectaculair.
Dus die besteld. Maar helaas, de bonnen pakte hij niet mee.
Dus even bellen met bol.com. Geen probleem, bestel maar opnieuw, meerdere bol.com retourdeals van deze laptop beschikbaar. Dus bestelling opnieuw gedaan en de oude geannuleerd. So far so good.
Hierna krijg ik een T&T code van postnl. Maar na 2 dagen stond er nog steeds dat hij wel was aangemeld, maar pakket niet door postNL ontvangen. Ik weet dat bol.com de eerste dagen niets doet, dus rustig afgewacht.
Rond vrijdag toch maar eens even gaan bellen. Toen gaven ze plots aan dat ze bij hun partner gingen navragen? Verbazing bij mij! Partner? Ik had toch bij bol.com besteld. Ik let hier altijd op. En had geen andere naam gezien als bol.com retourdeals. En als ik deze pagina bekijk, is dat niet te zien als een externe partij: https://www.bol.com/nl/i/retourdeals/N/192305/
Nou ja, gun ze maar even de tijd.
En jawel maandag een mailtje,
Bol.com: PostNL is pakketje kwijt, je krijgt je geld terug.
cyberpope: Nou, ik heb liever dat jullie hem opnieuw sturen.
bol.com: Nee, dat kan niet want het gaat via een partner.
cyberpope: Onzin, overal staat bol.com en daarbij staat er nog een retourdeal van dezelfde laptop stuur die maar.
Bol.com:
QueBedankt voor je mail! Dit is uiteraard meteen voor jou nagevraagd bij de partner. Ik had je heel graag een ander antwoord gegeven echter is het jammer genoeg niet meer mogelijk om deze op te sturen.. Het geld hiervoor heb je terug gekregen op je cadeaukaart en het andere deel krijg je binnen vijf werkdagen teruggestort op je rekening. Je kan deze uiteraard wel opnieuw bestellen.
Dus weer antwoord van mij
Cyberpope: Hij kan niet opnieuw opgestuurd worden, maar ik kan hem wel opnieuw bestellen? uitleg graag
Bol.com:
Rekenen is blijkbaar een kunst (het is echt 200 euro). Daarna feitelijk onjuistheden (er waren er meer als 2 beschikbaar dus niet 1) en op het moment dat ik toen mailde was er nog 1tje beschikbaar.Ik kan mij dit ook goed voorstellen, aangezien het artikel momenteel inderdaad ruim 100 euro duurder is. Ik kijk daarom graag mee wat ik voor je kan betekenen[...]
Je hebt het in dit geval een koopovereenkomsten via bol.com bij een van onze partners. Normaal gesproken doen we er alles aan om je een vervangend exemplaar op te sturen, maar omdat dit een tweedehands artikel is, en er maar één op voorraad was bij onze partner, is dit dus niet mogelijk.
Dit nogmaals bij bol.com aangegeven.
En waar een ontwijkend antwoord:
Ik zie het echt niet. Waar staat dat bol.com retourdeal niet bol.com is maar een externe partner? Ben ik nu gek? Je gaat als bedrijf toch niet accepteren dat iemand je naam gebruik maar er iets achter plakt??Allereerst laten wij altijd de keuze aan de klant bij welk van onze partners jij jouw spullen koopt. Dit is te zijn onder het kopje 'bekijk en vergelijk andere verkopers'. Daarnaast staat er ook altijd heel duidelijk bij of het artikel bij bol.com of één van zijn partners wordt aangekocht. Ik kan mij voorstellen dat je hier soms overheen kan lezen, maar het staat duidelijk op de website. In dit geval koop je op het bol.com-platform een artikel, maar zoals ik in mijn vorige mail al aangaf, is de koopovereenkomst niet met bol.com zelf afgesloten.
Eeen tweedehands artikel is bij voorbaat een uniek exemplaar. Dat er meerdere dezelfde laptops worden verkocht, houd niet in dat de specificaties van deze exacte tweedehands laptop identiek zijn met een ander. Daarom zal de prijs van een tweedehands artikel altijd verschillen, ondanks dat het uiteindelijk dezelfde laptop is.
En tweede hands? Zelf schrijven ze (zie eerdere pagina) om nieuwe producten met alleen een open doos. Ze geven ook geen keuze. Anders zou zijn als ze keuze geven tussen laptop met kras of deuk. Dan kunnen ze zeggen dat ze die unieke laptop niet hebben. Maar puur een open doos. Dan kunnen ze ook die andere retourdeal sturen die ze nog hadden (nu hebben ze die niet meer).
Kortom ik voel me opgelicht en een oor aan genaaid.
Wat kan ik nog doen?
Ik heb ondertussen aangeboden om dan een nieuwe te kopen voor de oorspronkelijke aanbiedingsprijs (50 euro maar, maar 150 euro goedkoper als nu). Maar kan blijkbaar doodvallen voor de klantenservice.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......