Zakelijke levering Megekko niet aangekomen, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
Korte versie: Megekko zegt dat er geleverd is maar de levering is nooit bij mij aangekomen. Megekko geeft geen oplossing en reageert al een paar dagen niet meer.

De volledige tijdslijn:
  • 2019-12-20 TS: zakelijk bestelling geplaatst en betaald via ideal
  • 2019-12-20: Megekko: bestelling is verzonden
  • 2019-12-21 PostNL: verzending aangemeld en gepland voor 2019-12-21
  • 2019-12-21 PostNL: geen levering en mail van PostNL dat het pakket vertraagd is en 23 december geleverd gaat worden
  • 2019-12-23 PostNL: wederom een mail dat de levering vertraagd is
  • 2019-12-27 TS: Mail naar Megekko dat de bestelling nogsteeds niet geleverd is met de vraag of ze een onderzoek bij PostNL kunnen starten aangezien de PostNL site zegt dat ik bij de leverende partij moet navragen en een onderzoek moet laten starten.
  • 2019-12-27: Megekko:
    Je pakket krijgt iedere dag tot nu toe een ‘bezorging is vertraagd’. Je pakket is dus niet kwijt maar Post NL krijgt het in verband met kerst waarschijnlijk nog niet voor elkaar om te leveren. Wij verwachten dat ze dit weekend of maandag de status van je track en trace zullen aanpassen.
  • 2020-01-02: TS: Mail naar Megekko met de vraag waar het pakket blijft
  • 2020-01-03: Megekko: we laten een onderzoek starten door PostNL
  • 2020-01-11: TS: vraag naar een update
  • 2020-01-13: Megekko: het contact met PostNL gaat traag, ze zijn nog bezig
  • 2020-01-14: Megekko:
    Wij hebben een terugkoppeling van Post NL, wat alles verklaart. Je pakket is op 21 december 2012 bij je geleverd. Post NL heeft je zending een nieuw track en trace code gegeven omdat je label beschadigd was, echter heb jij dus je bestelling op 21 december mogen ontvangen. Wij sluiten hierbij dan ook het onderzoek, omdat de pakketten bij je geleverd zijn.
    . Hier zat een screenshot van een PostNL pagina bij.
  • 2020-01-14: TS: mail naar Megekko dat het pakket toch echt niet hier geleverd is anders had ik ze niet gemaild natuurlijk 8)7. Daarnaast een volledig verloop (inclusief screenshots) gestuurd van mijn deurbel waar ook te zien is dat er geen bezorgers geweest zijn de 21e. En dat er de 23e wel een andere PostNL levering was.
  • 2020-01-17: TS: Wederom mail naar Megekko wegens uitblijven reactie. In de tussentijd ook bij de buren geweest om te vragen of die toevallig een pakket gehad hebben (wat een maand later uiteraard niet heel erg opschiet...).
  • 2020-01-20: Megekko: mail met verloop van het geheel en als conclusie:
    We hebben ons maximaal ingespannen om te achterhalen waar je pakket is bezorgd. Misschien dat je nog eens bij je buren rond kunt vragen? Wij kunnen je op dit moment verder niet op een andere manier van dienst zijn in deze case, excuses.
  • 2020-01-20: TS: Mail terug naar Megekko met de vraag of ze misschien nog iets van info hebben bij welke buren het eventueel geleverd zou kunnen zijn zodat ik met iets meer overredingskracht nog eens kan proberen.
  • 2020-01-22: TS Opent dit topic.
  • 2020-01-24: Megekko: PostNL heeft bij de herlabeling (in tegenstelling tot de originele zending) geen handtekening vereist heeft waardoor er geen enkele informatie meer beschikbaar is over wat er met de bestelling gebeurd is. Ze hebben beloofd het aankoopbedrag te crediteren.
  • 2020-01-27: Megekko heeft het bedrag gecrediteerd
Aangezien het er niet naar uitziet dat Megekko iets gaat doen vraag ik me af wat de beste vervolgstap is. Ik kan het direct naar de rechtsbijstandsverzekering doorsturen, maar dat geeft ook een langzaam en vervelend traject waar ik eerlijk gezegd weinig zin in heb. Het bedrag is in ieder geval te hoog om te laten schieten (bijna 1000 euro).

edit:
Vergeten te melden dat de bestelling zakelijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door Wolfboy op 29-01-2020 00:58 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
Ik zou dit lekker naar je RBV doorzetten, ga je zelf heel veel tijd en moeite in moeten steken als je het zelf gaat doen.

*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie.

[ Voor 35% gewijzigd door Yorinn op 22-01-2020 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-05 20:27
Kan Postnl aantonen wie er afgetekend heeft?

[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 22-01-2020 18:45 ]

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Wel apart dat het pakket in 2012 bezorgd is...

Voor zover ik weet ligt de erantwoordelijkheid voor een pakketje bij de verzender, als jij hard kan bewijzen dat je het ècht niet ontvangen hebt zou ik een aangetekende brief sturen met het hele verloop en een verzoek of ze het volledige bedrag van aankoop binnen 14 dagen terug willen storten. Geven ze daar geen gehoor aan of krijg je een afwijzing voor je kiezen kun je het doorgeven aan rechtsbijstand en een klacht indienen bij de Consumentenbond en/of andere instanties die consumentenrecht verdedigen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
In het verleden heb ik met tevredenheid besteld bij ze en de pricewatch reviews zijn prima.

Kwa verzending heb je overigens geen keuze, ik ging er eigenlijk ook vanuit dat het een verzekerde verzending zou zijn gezien het bedrag.
skelleniels schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:18:
[...]

Kan Postnl aantonen wie er afgetekend heeft?
Megekko zegt van niet nee. Vermoedelijk dus inderdaad een onverzekerde verzending.

[ Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 22-01-2020 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:02
1. Deze topic start, ctrl c,
2. uitprinten in een brief en mail naar Megekko sturen
3. hopen

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:18
Heb je al contact opgenomen met Postnl? Via een Twitter dm bijvoorbeeld? Ik had laatst ook dat een pakket bij een bezorgpunt lag maar dat ze dat niet hadden geregistreerd.

Gezien de tijdlijn is dit onwaarschijnlijk

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 22-01-2020 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
@Wolfboy Bellen is sneller dan mail. Directe interactie. Heb je dat al een gedaan?

Bellen is echt niet eng...En je krijgt vaak in eens veel meer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wolfboy schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:07:
Ik kan het direct naar de rechtsbijstandsverzekering doorsturen, maar dat geeft ook een langzaam en vervelend traject waar ik eerlijk gezegd weinig zin in heb. Het bedrag is in ieder geval te hoog om te laten schieten (bijna 1000 euro).
Zou ik zeker doen. Zeker gezien het bedrag heb je best nog kans ook dat ze er ook werk van maken i.p.v een schadeloosstelling. Je hebt niet met een creditcard met aflevergarantie betaald toevallig?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06 19:44
Betalingsmethode kan je nog een uitweg bieden inderdaad. Met iDeal ben je de sjaak (daarom gebruik ik dus ook zelden iDeal), maar met Paypal of een creditcard kun je het ook via je payment service provider proberen. Die hebben vaak een uitstekende kopersbescherming of zelfs verzekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verkoper heeft leverplicht een hoort een nieuwe order te sturen. jij als consument koper hoeft daar niet de dupe van te zijn. geschil is tussen verkoper en verzender ! @Wolfboy

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:26:
Heb je al contact opgenomen met Postnl? Via een Twitter dm bijvoorbeeld? Ik had laatst ook dat een pakket bij een bezorgpunt lag maar dat ze dat niet hadden geregistreerd.

Gezien de tijdlijn is dit onwaarschijnlijk
Via hun chat systeem, maar die verwijzen direct door naar de zender helaas.
Wintervacht schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:23:
Wel apart dat het pakket in 2012 bezorgd is...

Voor zover ik weet ligt de erantwoordelijkheid voor een pakketje bij de verzender, als jij hard kan bewijzen dat je het ècht niet ontvangen hebt zou ik een aangetekende brief sturen met het hele verloop en een verzoek of ze het volledige bedrag van aankoop binnen 14 dagen terug willen storten. Geven ze daar geen gehoor aan of krijg je een afwijzing voor je kiezen kun je het doorgeven aan rechtsbijstand en een klacht indienen bij de Consumentenbond en/of andere instanties die consumentenrecht verdedigen.
Vergeten te melden, het is een zakelijke bestelling dus of de consumentenbond of iets daarbij helpt betwijfel ik.
Rolfie schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:28:
@Wolfboy Bellen is sneller dan mail. Directe interactie. Heb je dat al een gedaan?

Bellen is echt niet eng...En je krijgt vaak in eens veel meer gedaan.
Nee, met als voornaamste reden dat op momenten als deze een stuk tekst makkelijker te kopiëren en doorzoeken is.

Kwa betaling inderdaad gewoon ideal dus dat kan ik weinig mee. Dat was wel een fijne optie geweest nu...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:39
Hackus schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:30:
Verkoper heeft leverplicht een hoort een nieuwe order te sturen. jij als consument koper hoeft daar niet de dupe van te zijn. geschil is tussen verkoper en verzender ! @Wolfboy
Is wel een zakelijke bestelling. En zover ik weet kunnen er andere voorwaarden worden gestelt aan B2B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 22:21

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Rechtsbijstand inschakelen. Moet het natuurlijk wel een zakelijke rechtsbijstand zijn want een particulier rechtsbijstand gaat je niet helpen bij je zakelijke bestelling.

Daarnaast aangetekende brief sturen met daarin het verzoek het betreffende product te leveren, of binnen 14 dagen na schijven je geld terug te storten.

Vergeet in je brief niet te vermelden (met een duidelijke toon) juridische wegen te bewandelen indien reactie/oplossing uitblijft. Dit geeft de shop hoop ik een extra duwtje om tot een oplossing met je te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de topictitel nog iets verduidelijkt, gezien het om een zakelijke bestelling gaat.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

loki504 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:58:
[...]

Is wel een zakelijke bestelling. En zover ik weet kunnen er andere voorwaarden worden gestelt aan B2B
aankoop op bedrijfsnaam kan, maar heeft geen uitsluiting. er is geen aparte sectie voor zakelijke aankopen bij Megekko, en ook geen mogelijkheid je btw nummer of kvk nummer te registreren. https://www.megekko.nl/info/levertijd verder is er bij een gescheiden zakelijke aankoop vaak een levertijd afgesproken van 30 dagen. OP geeft hier zeker niet die intentie, en eergister was die termijn ook verlopen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
Luchtbakker schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:01:
Rechtsbijstand inschakelen. Moet het natuurlijk wel een zakelijke rechtsbijstand zijn want een particulier rechtsbijstand gaat je niet helpen bij je zakelijke bestelling.
Dat is gelukkig geen probleem. Die heb ik begin vorig jaar afgesloten dus ook van wachttijd is geen sprake :)
Daarnaast aangetekende brief sturen met daarin het verzoek het betreffende product te leveren, of binnen 14 dagen na schijven je geld terug te storten.

Vergeet in je brief niet te vermelden (met een duidelijke toon) juridische wegen te bewandelen indien reactie/oplossing uitblijft. Dit geeft de shop hoop ik een extra duwtje om tot een oplossing met je te komen.
Dat lijkt inderdaad even de beste stap voor nu.

Iedereen hartelijk dank voor alle adviezen!
Erg vreemd dat Megekko blijkbaar niet aan verzekerde verzendingen doet |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Wolfboy schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:49:
Nee, met als voornaamste reden dat op momenten als deze een stuk tekst makkelijker te kopiëren en doorzoeken is.
Daarom bel ze eens. Gaat een stuk sneller dan een chat functie.
Dit gaat ook de eerste vraag zijn van je RB.

Neem het eventueel op. Maar Email of chat is zo'n beetje de slechte manier van communiceren (wel goed voor documentatie).

Maar bel ze eerst eens en praat eens met ze. Kan is heel groot dat je zo veel meer voor elkaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:39
Rolfie schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:26:
[...]

Dit gaat ook de eerste vraag zijn van je RB.

Neem het eventueel op. Maar Email of chat is zo'n beetje de slechte manier van communiceren (wel goed voor documentatie).

Maar bel ze eerst eens en praat eens met ze. Kan is heel groot dat je zo veel meer voor elkaar krijgt.
Megekko heeft geen officieel telefoonnummer. Dus bellen gaat lastig worden. Ik heb wel 1 nummer kunnen vinden op het net. Maar of dat correct is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
Rolfie schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:26:
[...]

Geen optie zo te zien. Het telefoonnummer is nergens op hun site of in mail communicatie te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:46
Art. 2 uit de voorwaarden:
"De onderneming is voor consumenten niet telefonisch bereikbaar, de ondernemer kan wel telefonisch in contact treden met de consument als de consument een telefoonnummer beschikbaar stelt bij het plaatsen van een order."
https://www.megekko.nl/info/voorwaarden
Dit mag toch niet naar consumenten?
Hoe zit dit zakelijk?

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:24

DataGhost

iPL dev

Spiff schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:25:
Art. 2 uit de voorwaarden:
"De onderneming is voor consumenten niet telefonisch bereikbaar, de ondernemer kan wel telefonisch in contact treden met de consument als de consument een telefoonnummer beschikbaar stelt bij het plaatsen van een order."
https://www.megekko.nl/info/voorwaarden
Dit mag toch niet naar consumenten?
Hoe zit dit zakelijk?
nieuws: 'Webwinkels zijn niet verplicht telefonisch bereikbaar te zijn voor c...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bytemaester
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-03-2021
*knip* Dit is geen ervaringentopic, eigen ervaringen mogen dan ook achterwege blijven.

[ Voor 65% gewijzigd door Yorinn op 23-01-2020 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
*knip* Aan 'naming&shaming' doen we niet op Tweakers. Telefoonnummers van ongerelateerde bedrijven en namen van medewerkers mogen dan dus achterwege blijven.

[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 23-01-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:26
Wolfboy schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:04:

Erg vreemd dat Megekko blijkbaar niet aan verzekerde verzendingen doet |:(
Dat is gewoon een kosten / baten dingetje, naast dat een verzekerd pakket afhankelijk van de waarde (tot €500 valt het mee) flink duurder is, zit daar ook nog vaak nog wel een redelijk administratief proces achter wat je moet doorlopen.

Dit soort ondernemingen maken dus gewoon een kosten / batenanalyse waaruit in de regel komt dat het goedkoper is om te dealen met een vermissing hier en daar dan alle pakketten verzekerd te verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Dennism schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:51:
Dat is gewoon een kosten / baten dingetje, naast dat een verzekerd pakket afhankelijk van de waarde (tot €500 valt het mee) flink duurder is, zit daar ook nog vaak nog wel een redelijk administratief proces achter wat je moet doorlopen.
Wij versturen zo'n 150 pakketjes per dag, hiervoor heb je gewoon een contract waarbij alles verzekerd is tot € 2000,- voor de kosten van € 0,48 (ex) per collie.

Per zending hoef je alleen maar aan te vinken of je gebruik wilt maken van de verzekering of niet, verder is er geen administratief proces nodig. Uiteraard moet je bij vermissing wel kunnen aanleveren wat er in de betreffende zending zat maar dat is gewoon de pakbon opnieuw uitdraaien.

De enige eis is dat het pakket gesloten moet worden verzonden. Dus geen open envelop of niet dicht geplakte doos maar dat lijkt mij vrij logisch. Middels een API kan je dit zelfs automatiseren dat bij een x bedrag altijd de verzekering wordt aangevinkt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:26
DukeBox schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:12:
[...]

Wij versturen zo'n 150 pakketjes per dag, hiervoor heb je gewoon een contract waarbij alles verzekerd is tot € 2000,- voor de kosten van € 0,48 (ex) per collie.

Per zending hoef je alleen maar aan te vinken of je gebruik wilt maken van de verzekering of niet, verder is er geen administratief proces nodig. Uiteraard moet je bij vermissing wel kunnen aanleveren wat er in de betreffende zending zat maar dat is gewoon de pakbon opnieuw uitdraaien.

De enige eis is dat het pakket gesloten moet worden verzonden. Dus geen open envelop of niet dicht geplakte doos maar dat lijkt mij vrij logisch. Middels een API kan je dit zelfs automatiseren dat bij een x bedrag altijd de verzekering wordt aangevinkt.
Dat is dan wel flink versimpeld. Toen ik nog werkte bij een partij waarbij vrij veel pakketjes verzonden werden waren de verschillen euro's per pakket en bij een vermissing kon een medewerker rustig een uur (tot veel meer) tijd kwijt zijn aan het hele "recovery proces". Mogelijk dat PostNL hier veel makkelijker mee is geworden, maar destijds was het best lastig om een vergoeding bij een verloren gegane verzekerde zending ook daadwerkelijk te krijgen. Zo simpel als "even een pakbon uitdraaien" was dat niet.

Daarom besloten zij destijds gewoon niet meer verzekerd te verzenden, het aantal pakketten dat daadwerkelijk vermist raakte lag zo laag dat het verzekeren eigenlijk niet meer loonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Dit is echt al jaren zo (gelukkig). En ook bij ons raakt er zelden wat kwijt, het is vaak eerder beschadigd o.i.d.
Dennism schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:18:
.. en bij een vermissing kon een medewerker rustig een uur (tot veel meer) tijd kwijt zijn aan het hele "recovery proces".
Bij vermissing/beschadiging ben je nog steeds tijd kwijt hoor. Het is niet dat je een ander vinkje kan zetten en dat je dan automatisch je geld krijgt. Je moet contact met de klant overleggen, wachttijd, onderzoek vanuit vervoerder weer wachttijd, verklaring van inhoud. Soms verloop het via (advies van) een schade expert..

Daarnaast is het voor ons alleen maar de waarde van de inhoud, indirecte kosten krijg je er niet mee terug. Een na/her levering is vaak veel duurder voor ons waarbij we meermaals er geld op toe moeten leggen.

Daarom, zoals jij ook al aangaf (kosten/baten analyse), het vinkje zetten wij alleen als het echt nuttig is waarbij wij het idee ook hebben dat de vervoerder er dan meer aandacht aan besteed (zij zitten immers ook niet op dat uitzoek werk te wachten).

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 23-01-2020 10:26 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:47
*knip* Lees dan zelf ook eerst goed. Er is later pas aangegeven dat het om een zakelijke aankoop ging.

ot
Vervelend dat dit zo gelopen is, ik denk dat je als zakelijke koper hier niks aan kan doen behalve een gerechtelijke procedure starten als ze na herhaaldelijke verzoeken niet reageren. Ik weet niet of je rechtsbijstand hier iets mee gaat doen, die zakelijke rechtsbijstand is vaak alleen als je zelf wordt aangeklaagd maar dat zal je even met de verzekering zelf moeten overleggen.
tip voor de volgende keer, bestel op rekening. Niet dat je dan verzekerd ben van een goede afloop maar dat geeft wel meer druk middel.

[ Voor 29% gewijzigd door Yorinn op 23-01-2020 13:46 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
Update: Vanochtend bericht gehad van Megekko dat PostNL bij de herlabeling (in tegenstelling tot de originele zending) geen handtekening vereist heeft waardoor er geen enkele informatie meer beschikbaar is over wat er met de bestelling gebeurd is.

Ze hebben in ieder geval beloofd het aankoopbedrag te crediteren. Daar zal ik dus nog even op moeten wachten maar zodra ik meer vernomen heb zal ik hier een update toevoegen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
Het bedrag is gecrediteerd. Jammer dat een winkel de pineut is door een blunder van PostNL... maargoed, uiteindelijk toch netjes opgelost.

Of dit topic invloed heeft gehad zullen we uiteraard nooit weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-05 12:35
*knip* Feedback op moderaties mag in Shopping Forum - Feedbacktopic hier is het offtopic. Tevens is deze vraag daar al beantwoord.

[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 29-01-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:13
Wolfboy schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 00:57:
Jammer dat een winkel de pineut is door een blunder van PostNL...
In principe is dit onderdeel van het bedrijfsrisico. Verstuur je pakketjes voor 3 euro met een 5% verlies van pakketjes, of voor 5 euro met 2% verlies van pakketjes? Waarbij je bij die laatste ook minder klanten hebt. Het verschil tussen beide is een goede leidraad voor de keuze van de verzender. En het verlies moet je incalculeren in je winstmarge.

Goed, dat is bedrijfseconomie, maar voor beide kanten is het natuurlijk vervelend als het gebeurd. Fijn dat het voor jou is opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:28

ralpje

Deugpopje

Wolfboy schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:25:
Update: Vanochtend bericht gehad van Megekko dat PostNL bij de herlabeling (in tegenstelling tot de originele zending) geen handtekening vereist heeft waardoor er geen enkele informatie meer beschikbaar is over wat er met de bestelling gebeurd is.
Je zou bijna denken dat het een bewuste actie is: iemand op het sorteercentrum van PostNL start de procedure voor het 'herlabelen' van een beschadigd label, zet vervolgens de 'handtekening vereist' optie niet aan op het nieuwe label en de in het complot betrokken bezorger kan vervolgens het pakketje laten verdwijnen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
ralpje schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:11:
[...]

Je zou bijna denken dat het een bewuste actie is: iemand op het sorteercentrum van PostNL start de procedure voor het 'herlabelen' van een beschadigd label, zet vervolgens de 'handtekening vereist' optie niet aan op het nieuwe label en de in het complot betrokken bezorger kan vervolgens het pakketje laten verdwijnen.
Je zou hopen van niet, maarja... wie weet.

Ik zou verwachten dat bij PostNL het sorteercentrum zo gescheiden is van de bezorgers dat zo'n trucje niet eenvoudig kan werken.

Rondom de feestdagen was het kwa pakketten sowieso een drama hier. Een paar pakketten van DHL kwamen ~2 weken later dan gepland. Van PostNL waren er ook een aantal wel een dag/paar dagen te laat. Vervelend, maargoed zolang ze maar aankomen uiteindelijk...

Pagina: 1