Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Producten niet geleverd

Pagina: 1
Acties:
  • 1.598 views

• HyperDevil
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21-04 17:13
Goedemiddag,

Ik heb zondag dit besteld:
Corsair Obsidian 500D RGB SE bk ATX
Gigabyte X570 AORUS ELITE + R7 3700X + 16GB
Gigabyte11GB D6 RTX 2080 Ti GAMING OC
Corsair HX1000 1000W ATX24
SSD 500GB 2.3/3.4G 970 EVO PCIe M.2 SAM

Het werdt verstuurd in 2 collie (volgens de order), de bezuizing in 1 collie en de rest in de andere.
Deze werdt vandaag geleverd maar tot mijn verbazing kreeg ik alleen de behuizing, moederbord, cpu en geheugen.
De GPU, SSD en de voeding is dus foetsie, de doos van de 2e collie is niet open geweest.
Ik heb natuurlijk meteen gebeld en het allemaal uitgelegd, en ook een email gekregen om een verklaring in te vullen (in een word document dat ik met de hand moet tekenen, heel ouderwets, en ik heb geen printer)
Volgens de mevrouw aan de telefoon gaan ze op onderzoek uit, maar kan niks beloven of het wordt gevonden of hoe lang het allemaal gaat duren, en het klinkt alsof ze met PostNL gaan praten.
Helaas mis ik nu aan meer dan 1500 euro aan spullen en heb helaas haast om dit allemaal voor elkaar te krijgen.

Wat voor recht heb ik als consument in deze zaak?

Ik ben wel van plan om donderdag online aangifte te doen als er geen antwoord in deze zaak is.

[Voor 0% gewijzigd door Orion84 op 19-11-2019 20:06]

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 12:21
Aangifte is wel heel extreem gelijk. Vanwaar de keuze aangifte?
Ze geven toch aan dat ze mee aan de gang gaan?

https://www.consuwijzer.n...-het-niet-geleverd-wat-nu

Je kan wachten totdat ze de rest leveren. Maar je kan ook de koop ontbinden en de rest terug sturen. Maar dat is aan jou. ( je zal dan wel de rest terug moeten sturen/brengen )

[Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 19-11-2019 20:06]

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 04-06 23:12
Aangifte tegen wie?

Je begint nu meteen met rechten etc maar laat de winkel nou eerst even uitzoeken wat er aan de hand is. Betwijfel sterk of je nu je geld kwijt bent... Wat staat er trouwens op de pakbon?

[Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 19-11-2019 20:06]

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:36

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Begin eerst eens te kijken wat er op de packbon staat, heel goed mogelijk dat de missende onderdelen gewoon in backorder staan. Verder is de winkel gewoon de bestelde onderdelen te leveren, tot nu toe heb jij nog niet alles dus dient de winkel nog na te leveren. Geef ze wel even de tijd om te kijken waar de fout is gemaakt, maar dit hoeft echt geen dagen en zeker geen weken te duren.

[Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 19-11-2019 20:06]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• HyperDevil
@corporalnl bedankt voor de link, duidelijk.

@Basekid Er zit geen pakbon in de colli's zelf, ik heb alleen mijn order op de website staan.

@_Dune_ Er zit helaas geen pakbon in de colli's.

• HyperDevil
corporalnl schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:16:
Aangifte is wel heel extreem gelijk. Vanwaar de keuze aangifte?
Ze geven toch aan dat ze mee aan de gang gaan?

https://www.consuwijzer.n...-het-niet-geleverd-wat-nu

Je kan wachten totdat ze de rest leveren. Maar je kan ook de koop ontbinden en de rest terug sturen. Maar dat is aan jou. ( je zal dan wel de rest terug moeten sturen/brengen )
Aangifte als er donderdag geen duidelijkheid is, zoals Dune ook zegt hoeft het geen dagen te duren om dit op te lossen.
Ik heb ook aangeboden om naar de winkel te rijden om de rest op te halen, maar de winkel kon daar niks mee.
Zoals ik al eerder aan heb gegeven heb ik helaas een beetje haast, de producten zouden zoals afgesproken dinsdag worden geleverd wat dus helaas niet gebeurt is.

[Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 19-11-2019 20:08]

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:06

Jimster

A State of Trance

Aangifte van wat ga je doen? Het zijn jouw spullen niet, omdat je ze nog niet ontvangen hebt.

• HyperDevil
Jimster schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:40:
Aangifte van wat ga je doen? Het zijn jouw spullen niet, omdat je ze nog niet ontvangen hebt.
Aangifte van producten die zijn gekocht maar niet zijn geleverd.
Ik heb natuurlijk al betaald.

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:56

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

HyperDevil schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:38:
[...]

Aangifte als er donderdag geen duidelijkheid is, zoals Dune ook zegt hoeft het geen dagen te duren om dit op te lossen.
Ik heb ook aangeboden om naar de winkel te rijden om de rest op te halen, maar de winkel kon daar niks mee.
Zoals ik al eerder aan heb gegeven heb ik helaas een beetje haast, de producten zouden zoals afgesproken dinsdag worden geleverd wat dus helaas niet gebeurt is.
Tja, dus jij hebt haast. Vervelend joh, de rest van de wereld vast nooit.

Wat ga je met een aangifte bereikten dan? Een rechter die je uitlacht omdat je z'n tijd verspild?

Geef de winkel een redelijke termijn om dit op te lossen. Als je echt haast hebt, dan koop je de onderdelen in een andere winkel, en stuur je de zending zodra ie terecht is retour.

[Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 19-11-2019 20:07]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
HyperDevil schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:42:
[...]

Aangifte van producten die zijn gekocht maar niet zijn geleverd.
Ik heb natuurlijk al betaald.
Nog niet geleverd. Belangrijk verschil.

Je hebt het eergisteren besteld he. We zijn nog niet eens 2 werkdagen verder..

1000W voeding? :?

[Voor 22% gewijzigd door Nat-Water op 19-11-2019 15:51]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Asando un salmón, Norwegian Reggaetón!

• corporalnl
HyperDevil schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:38:
[...]

Ik heb ook aangeboden om naar ridderkerk of barendrecht te rijden om de rest op te halen, maar alternate kon daar niks mee.
Ik zie dat @Alternate.nl een account heeft maar sinds 2018 niet meer actief is geweest?
Met een aangifte ga je het niet redden. Als je stappen zou willen ondernemen zou je eerder met een advocaat/jurist mee aan de gang moeten gaan. Maar dat zal het eerder vertragen dan versnellen.

Snap de gedachte echt totaal niet om aangifte te doen. Puur omdat jij snel spullen nodig hebt? Volgens mij heeft de politie wel wat beters te doen en zal dan ook hier niet veel mee doen.

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 04-06 21:08
Ik begrijp deze topic niet echt om meteen hoog in de toren te springen, het is nogal kort dag, zondag besteld en komt vandaag binnen, het kan gerust gebeuren dat ze het in de 2e collie hebben gestopt, mja foutje kan gebeuren en dat het pas morgen aankomt of door de post vertraagd aankomt, wacht gewoon af tot morgen en doe even niets.

Laat de winkel met een oplossing komen.
Spul wordt gewogen met de post dus ze komen er wel achter wat er mis is gegaan.

[Voor 31% gewijzigd door Orion84 op 19-11-2019 20:08]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Mandrake466
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 19-05 05:42
Heb je een track trace met het gewicht van de collies?

Windows 10 Pro x64, SSD Samsung 830 256GB, Intel Core i7-3770K, Corsair Vengeance LP 16GB, Asus P8Z77-V LE, MSI GTX 770, Fractal Design Define R3, Noctua NF-P12 PWM, Seasonic X Series 560W, Scythe Mugen 2 Rev.B

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:36

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Allen we kunnen nu wel ophouden over het fenomeen aangifte doen, dat is nu wel duidelijk!

Verder geeft TS aan reeds twee colli's ontvangen te hebben, echter is de levering niet compleet. Het ziet er naar uit dat men al tot verzending is overgegaan terwijl de order picker nog niet gereed was. Getuigen ook het missen van een pakbon.

[Voor 55% gewijzigd door _Dune_ op 19-11-2019 15:49]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• stylezzz
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 12:07
*knip* verwijzingen naar shop verwijderd.

[Voor 90% gewijzigd door Orion84 op 19-11-2019 20:08]

SPECS

• corporalnl
*knip* verwijzingen naar shop verwijderd

[Voor 91% gewijzigd door Orion84 op 19-11-2019 20:09]

• xinix03
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 02-06 10:04
Er is dus 1 doos van een collie van 2 geleverd?

Grote kans dus dat de bezorger de doos gewoon over het hoofd heeft gezien.
Gewoon even meewerken met alternate en de gegevens aanleveren. En dan even afwachten wat de uitkomst gaat worden.

In het vervolg zelf wakker blijven aan de deur als je meerdere dozen in 1 order verwacht en er maar 1 aangeboden krijgt!!

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:46
xinix03 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:50:
In het vervolg zelf wakker blijven aan de deur als je meerdere dozen in 1 order verwacht en er maar 1 aangeboden krijgt!!
En wat ga je doen dan op dat moment, de eerste doos ook weigeren?

• xinix03
Vinzz schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:54:
[...]

En wat ga je doen dan op dat moment, de eerste doos ook weigeren?
Ja. Zeker als ik daarvoor geen 2 verschillende barcodes voor heb gekregen.

[Voor 15% gewijzigd door xinix03 op 19-11-2019 15:58]

• Basekid
xinix03 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:50:
Er is dus 1 doos van een collie van 2 geleverd?

Grote kans dus dat de bezorger de doos gewoon over het hoofd heeft gezien.
Gewoon even meewerken met alternate en de gegevens aanleveren. En dan even afwachten wat de uitkomst gaat worden.

Nee er zijn 2 dozen geleverd, maar de 2e doos mist een aantal onderdelen.

Edit: zo interpreteer ik het iig

[Voor 3% gewijzigd door Basekid op 19-11-2019 15:59]

• xinix03
@Basekid Ik vind het niet duidelijk @HyperDevil beide geleverd of 1 doos? Er staat "Deze werdt vandaag geleverd" dat lijkt mij 1 doos.

• corporalnl
xinix03 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:02:
@Basekid Ik vind het niet duidelijk @HyperDevil beide geleverd of 1 doos? Er staat "Deze werdt vandaag geleverd" dat lijkt mij 1 doos.
Lijkt mij vrij duidelijk:

"Het werdt verstuurd in 2 collie (volgens de order), de bezuizing in 1 collie en de rest in de andere.
Deze werdt vandaag geleverd maar tot mijn verbazing kreeg ik alleen de behuizing, moederbord, cpu en geheugen.
De GPU, SSD en de voeding is dus foetsie, de doos van de 2e collie is niet open geweest."

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Is dat papiertje dat je moet ondertekenen niet sowieso niet gewoon een eis van postnl voordat ze gaan zoeken? De relatie alternate/postnl mag dan niet jouw probleem zijn maar ze op dit gebied een handje helpen vind ik ook weer niet zo onredelijk.

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Beste TS'er,

Doe eens rustig. Het kan zijn dat het volgende pakketje morgen aankomt. Geef even ruimte aan de beide partijen om het op te lossen ipv moord en brand schreeuwen.

• Basekid
Staat op de website dat daadwerkelijk alle items zijn geleverd? of staan sommige nog op processing etc.

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 12:30
Jimster schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:40:
Dus als ik iemand neerschiet kan niemand aangiften doen want de persoon die dat wel kon is dood... waarom denken mensen telkens dat je alleen aangifte kan doen als het van jou is? Als je getuigen bent ben een strafbaar feit kan en mag je aangifte doen. Alleen het probleem is dat we niet weten wat er gebeurt is. En dat zal de winkel moeten uitzoeken.

[Voor 1% gewijzigd door Orion84 op 19-11-2019 20:09]

• loki504
corporalnl schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:07:
[...]

Lijkt mij vrij duidelijk:

"Het werdt verstuurd in 2 collie (volgens de order), de bezuizing in 1 collie en de rest in de andere.
De GPU, SSD en de voeding is dus foetsie, de doos van de 2e collie is niet open geweest."
Maar als de 2de doos nog dicht is hoe kan je dan weten dat het ontbreekt? Misschien ontbreekt het alleen op de plakbon.

/edit oops 2 keer los geplaatst.

[Voor 3% gewijzigd door loki504 op 19-11-2019 16:45]

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 10:50

LankHoar

Professionele amateur

De winkel al gevraagd wanneer ze de missende onderdelen alsnog versturen? Dat de boel mist is vervelend voor ze, maar ze moeten niet van hun probleem jouw probleem maken. Zij zijn verantwoordelijk voor de verzending, dus laat je vooral niet afschepen met "afwachten op PotsNL onderzoek aleer we iets kunnen doen" want dat is flauwekul en kan lang duren. In principe moeten ze binnen 30 dagen van plaatsing bestelling leveren dus hebben ze langer dan jou uitkomt, dus wellicht kun je beter deze bestelling annuleren en je spullen in een brick & mortar store kopen. Hoewel je dan ook nog 30 dagen op je geld kan wachten, dus moet je wel extra geld kunnen missen momenteel..

[Voor 1% gewijzigd door Orion84 op 19-11-2019 20:10]

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• corporalnl
Hij bedoelt ( aanname ) dat het niet open is geweest tussen versturen en bezorgen.
Na het openen heeft hij een aantal onderdelen gezien, maar ontbreekt dus een aantal items inclusief de pakbon.

Andere colli was dus 1 behuizing, wat logisch is.

Edit:
In andere reacties zie je dat hij geen pakbon gevonden heeft in de collies. Dus hij heeft ze zelf na ontvangst geopend.

[Voor 15% gewijzigd door corporalnl op 19-11-2019 16:48]

• Alternate.nl
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13-05 16:53

Alternate.nl

Bedrijfsaccount Alternate
Super vervelend dat je niet de volledige order hebt ontvangen, HyperDevil. Onze excuses voor het ongemak! Natuurlijk moeten we altijd eerst even uitzoeken waar het mis is gegaan voordat we je een oplossing kunnen aanbieden.

Mijn collega heeft je vanmiddag al laten weten dat we vandaag de ontbrekende onderdelen nog aan je toesturen. Je kan de Track & Trace code ieder moment per e-mail verwachten.

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:06

Jimster

A State of Trance

loki504 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:38:
[...]
Dus als ik iemand neerschiet kan niemand aangiften doen want de persoon die dat wel kon is dood... waarom denken mensen telkens dat je alleen aangifte kan doen als het van jou is? Als je getuigen bent ben een strafbaar feit kan en mag je aangifte doen. Alleen het probleem is dat we niet weten wat er gebeurt is. En dat zal Alternate moeten uitzoeken.
Ik vraag serieus van welk strafbaar feit hij aangifte gaat doen. Kan je aangifte doen van diefstal van iets wat niet jouw eigendom is?
Andere opties is misschien oplichting. TS is misschien zich niet van bewust dat het een civiele zaak is.
En verder, chill dude...

• loki504
Jimster schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:45:
[...]

Ik vraag serieus van welk strafbaar feit hij aangifte gaat doen. Kan je aangifte doen van diefstal van iets wat niet jouw eigendom is?
Andere opties is misschien oplichting. TS is misschien zich niet van bewust dat het een civiele zaak is.
En verder, chill dude...
Ja je kan prima aangiften doen van diefstal als het niet jou eigendom is. Alleen moet wel daadwerkelijk gedaan. En dat weten we in dit geval niet. En is altijd lastig met producten die niet aangekomen zijn.

Tevens is oplichting geen civilezaak. Maar is gewoon opgenomen in strafrecht. Maar ook daar is geen spraken van. Want het was nooit de intentie geweest van Alternate om niets dan wel minder te leveren. Maar goed we dwalen een beetje af.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@HyperDevil

Heb je twee dozen ontvangen of één ?
Heb je tweemaal een T&T code ?

Alternate is gewoon verplicht te leveren wat is gekocht, en dat lijkt 'nog' niet gelukt te zijn. maar zondag gekocht en vandaag klachten ?

Daarom vraag ik duidelijkheid wat je nu hebt ontvangen en of er hardware mist uit de 'twee collie'.
Was er één pakket geopend beschadigd of ?

verder ff rustig adem blijven halen en duidelijk bij de feiten blijven

Go Heavy; Squat One Week, Deadlift Next Week !

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Dit is nogal prematuur en behalve dat de winkel uiteraard dit gewoon moet oplossen is er verder ook niets over te zeggen. Zie ook: Shopping Forum - Beleid

Als je er niet met ze uitkomt of een concrete vraag hebt, open t.z.t. dan gerust een nieuw topic.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True