Beste Tweakers,
Graag kan ik wel wat hulp gebruiken en ben ik benieuwd na jullie meningen. Op 17-09-2013 heb ik enkele onderdelen besteld van de website Azerty. Nu blijkt na iets meer dan 9 maanden mijn Crucial SSD er mee op te houden samen met mijn pc die een dag later niet meer wil opstarten. (waarschijnlijk moederbord) Bij het opstarten krijg ik niks meer dan een zwart scherm te zien, na 1 minuut valt de pc vanzelf uit. Heb alles geprobeerd wat ik kon: ander scherm, voeding, videokaart, geheugen. Maar kon het probleem zelf niet detecteren. Ik dacht gelukkig heb ik de garantie nog van Azerty. Netjes een service nummer opgevraagd voor de kapotte SSD en pc. Krijg ik het volgende terug:
De originele prijs van SSD was: 136,90 euro
Groetjes,
T3N - Carlo.
Graag kan ik wel wat hulp gebruiken en ben ik benieuwd na jullie meningen. Op 17-09-2013 heb ik enkele onderdelen besteld van de website Azerty. Nu blijkt na iets meer dan 9 maanden mijn Crucial SSD er mee op te houden samen met mijn pc die een dag later niet meer wil opstarten. (waarschijnlijk moederbord) Bij het opstarten krijg ik niks meer dan een zwart scherm te zien, na 1 minuut valt de pc vanzelf uit. Heb alles geprobeerd wat ik kon: ander scherm, voeding, videokaart, geheugen. Maar kon het probleem zelf niet detecteren. Ik dacht gelukkig heb ik de garantie nog van Azerty. Netjes een service nummer opgevraagd voor de kapotte SSD en pc. Krijg ik het volgende terug:
De originele prijs van SSD was: 136,90 euro
Goed ik vond het zelf niet acceptabel, aangezien na mijn weten nergens op de site staat dat de garantie van een product wordt uitgekeerd in credit van de dagwaarde. Ik wil gewoon een werkend of een vervangend product terug van de aankoopwaarde i.p.v. de dagwaarde. Dus heb ik ze een mailtje terug gestuurd.Beste Carlo,
We hebben uw product/producten ontvangen. Aangezien het product er nog als nieuw uit ziet, is besloten u 100% van de aankoopwaarde terug te geven.
Graag horen we op welk bankrekeningnummer we het bedrag ad 96.90 euro kunnen terugstorten.
Indien u een alternatief product wenst, zien we de omschrijving van dit product en/of het artikelnummer tegemoet.
Wij zullen dan berekenen of u geld terugkrijgt of dient bij te betalen.
Graag horen we voor welke optie u kiest.
Met vriendelijke groet,
(naam)
Service afdeling
Azerty
Daarna kreeg ik dus weer het volgende mailtje terugBeste (naam),
Bedankt voor je reactie, ik heb de factuur nog eens bekeken en 100% van de aankoopwaarde is eerder 100% van de 'dagwaarde'. Ik ga hier ook zeker niet mee akkoord. Aangezien dit niet een acceptabele manier is om een klant 40,- euro door de neus te boren. Het product is nog maar +- 9 maand oud. Dit zou dus beteken dat er na 2 of 3 jaar in het geldige garantie termijn het product totaal geen waarde meer heeft en bijna op 0,- euro zou staan? Wat van waarde heeft de garantie dan nog? Graag zou ik een vervangende oplossing willen zien zoals:
1. Een vervangend product in dezelfde prijs categorie van de aankoop datum. (17-09-2013)
2. Reparatie
Product : Crucial M500 - Solid state drive - 240 GB - intern - 2.5'' - SATA-600
Stukprijs : 136,90 euro
Tevens heb ik nog een service nummer bij jullie lopen (00000). Hierop heb ik de volgende e-mail ontvangen: De producten van uw serviceaanvraag zijn voor u gereserveerd.
Betekend dit dat het probleem is opgelost? Ik kan hier niet uit opmaken of er een defect is gevonden of het probleem is verholpen.
Graag zie ik een antwoord tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Carlo.
Hoe denken jullie hier over? Hoor ik het volledige bedrag vergoed te krijgen? Zit ik trouwens fout met het opsturen van mijn complete PC voor een defect die ik zelf niet kan opsporen? Bedankt!Beste Carlo,
Ons excuus, in onze vorige mail hebben wij inderdaad over de dagwaarde gepraat. Uw product is 9 maanden oud en daarom is het voor ons onmogelijk om hiervoor nog de nieuwwaarde te crediteren.
Wel kunt u met deze dagwaarde een nieuw product aanschaffen waarop u weer de volledige 2 jaar garantie heeft.
Zie de onderstaande link voor meer informatie betreft service http://azerty.nl/algemeen/content/88/garantie-defecten.html
Met vriendelijke groet,
(naam)
Service afdeling
Azerty
Groetjes,
T3N - Carlo.