Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021
Naar aanleiding van het topic 'Credit van 25 euro voor XFX 8800GT GPU acceptabel?' ook maar een topic geopend.
Probleem: Gigabyte EP45-DS3R POST niet

Ik heb op 30-12-2008 een moederbord besteld na een heleboel heisa met TNT post (pakketje was gestolen), uiteindelijke pakket aangekomen half februari. Moederbord heeft 111,68 gekost. Ik heb 24 maanden garantie op dit product. De garantie is half februari ingegaan (bezit van consument).

Ik heb voor mijn moederbord (Gigabyte GA-EP45-DS3R) 27 mei een RMA aangevraagd, deze heb gisteren (31 mei) opgestuurd. Vanmorgen (11:56) kreeg ik het mailtje dat mijn moederbord was aangekomen (overigens met de CPU nog in zijnhaar socket).
Aan het eind van de middag krijg ik dan de volgende mail:
Beste Aram,

We hebben uw hardware getest en het moederbord defect bevonden. Maar het product is niet meer leverbaar we kunnen u het volgende aanbieden.

1) Opsturen naar de leverancier ter reparatie/vervanging, dit kan 4 tot 8 week duren.
2) U een credit aan bieden van 35 euro en het geld op uw rekening storten
1) U een credit aanbieden van 35 euro en u een alternatief product kiest. Hoor ik graag het product ID en naam van het product dan zullen wij kijken of u moet bij betalen of geld terug krijgt.

Indien u kiest voor op 2 hoor ik graag op welk rekeningnummer we het geld terug kunnen storten.

Graag horen wij wat u kiest.

Met vriendelijke groet,

medewerker
Rma afdeling
Azerty
Uiteraard geschrokken van het lage bedrag dat ze aanbieden als credit, heb ik een mail teruggestuurd met het volgende:
Beste,

Mag ik vragen waar het bedrag van 35 euro op gebaseerd is? Op internet vind ik nog steeds nieuwprijzen van 125 euro.

groet,

Aram
Dit was de laagste prijs bekend in de Pricewatch.
Geen actuele prijzen bekend. Laatst bekende laagste prijs € 125,- op donderdag 13 mei 2010.
Als antwoord kreeg ik hierop:
Beste Aram,

Het bedrag van 35 euro is de dagwaarde gebaseerd op afschrijving van het product.

Dit zou in houden dat na de 24 maanden garantie het product 0 euro waard is.

Met vriendelijke groet,

medewerker
Rma afdeling
Azerty
Redelijk verbaasd door dit antwoord ben ik wat gaan zoeken op internet, ik ben onder andere op de website van de Jurofoon en de Consuwijzer gekomen. Daarna kwam ik echter in het topic dat de aanleiding is voor dit topic. Hierin heb ik een paar interessante dingen gelezen. Deze dingen maken mij aan het twijfelen over de rechtsgeldigheid van het bod dat zij doen.
Ik heb dan ook in overleg met verschillende personen een mail teruggestuurd met het volgende:
Beste,

Er van uitgaand dat 24 maanden garantie betekent dat ik gedurende deze periode recht heb op een soortgelijk vervangend product, zou ik graag van u vernemen wat hierbij de mogelijkheden zijn.

Groet,

Aram
Vooralsnog heb ik hier geen antwoord op, maar ik ben zeer benieuwd hoe dit af gaat lopen. Het topic van Eagleman7 is met een sisser afgelopen.
Update 1
Antwoord 08:57 vanmorgen:
Beste Aram,

De enige mogelijkheid die wij u aan kunnen bieden is het product ter reparatie opsturen.
Indien u sneller een oplossing wilt ontvangen kunnen wij u een credit van 35 euro aanbieden, hiervoor kunt u een alternatief uitzoeken.

Met vriendelijke groet,

medewerker
Rma afdeling
Azerty
Update 2
Azerty heeft mij zojuist een onwijs klantvriendelijk mailtje gestuurd, ik ben er zeer over te spreken hoe ze dit met mij afhandelen:
Beste Aram,

Na overleg met mij leiding gevende hebben wij het volgende besloten.
Wij willen u uit service het volgende moederbord aanbieden als alternatief:
http://azerty.nl/0-1225-2...-ga-p55a-ud3r-rev-1-.html

Graag verneem ik uw reactie of u akkoord gaat met dit product.

Met vriendelijke groet,

medewerker
Rma afdeling
Azerty
Update 3
Dat hebbende geschreven in een opwelling van positiviteit, moet ik natuurlijk eerlijk blijven: Azerty heeft mij is proberen te flikken, dat ze al meer mensen hebben proberen te flikken (en waarschijnlijk meerdere malen succesvol). Uit verschillende verhalen blijkt dat Azerty niet de enige is die dit doet. Hun redenatie, dat na x garantieperiode het product 0 euro waard is, blijkt te worden gedeeld met oa. Salland.

[ Voor 21% gewijzigd door DM.Aram op 24-11-2010 17:03 ]

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetisjeboiM
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05-2017
Bron: Consuwijzer.nl
U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.
Een reparatie tijd van maximaal twee maanden lijkt mij niet vallen onder "... zonder dat u daar te veel last van hebt" wellicht kan je om een vervangend moederbord vragen, in de tijd waarin het moederbord ter reparatie wordt aangeboden aan de leverancier van azerty.nl. Uiteraard enkel als ze besluiten dat ze eerst het moederbord willen wegsturen. Echter ben ik geen computer expert en is twee maanden wel een schappelijke tijd om iets te laten repareren. Misschien kan een expert hier is zinnigs over zeggen.

Echter is het wel het goed recht van Azerty.nl om het eerst te laten repareren. Dus je kunt niet onmiddellijk een vergelijkbaar vervangend product eisen.

Vervelende situatie, praktisch een herhaling van de problemen van Eagleman7. Het kwalijkste is dat ze proberen om te rechtvaardigen waar die 35 euro vandaan komt, terwijl er op garantie geen afschrijving zit.Iets wat niet iedereen zich bewust is. Wellicht opent dit de ogen van andere tweakers.net leden. Het is niet netjes om als bedrijf je plichten ten aanzien van de consument te ontlopen.

Veel succes bij de afhandeling van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
Ik heb dat ook gelezen op Consuwijzer.nl, en het stukje Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. is een beetje dubieus. Als het een geluidskaart was die ik 2 maanden moest missen had ik er geen probleem van gemaakt. Echter, dit is een onderdeel waar ik niet zonder kan, en aangezien ik de computer nodig heb voor school, heb ik er wel degelijk last van.

Het is inderdaad een herhaling, toen ik het las schrok ik ook. Ik had me nooit bedacht dat het zoveel moeite zou kosten (nou was zijn manier van oplossen nou niet de weg die ik zou bewandelen).
Mijn vader zei ook: garantie is garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Officieel hoor je goederen 5 jaar af te schrijven. Dus 2 jaar is een beetje bullshit. Belastingtechnisch kunnen geen poot op staan.

Bovendien wat loop je te zeuren, opsturen met die handel en laten repareren. Azerty is NIET verplicht aan jou een nieuwe dezelfde moederbord of een vervangend te geven. Het is een service. Trouwens misschien ff bellen naar gigabyte om dit sneller te laten afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
En weer dezelfde webwinkel die het bij de zoveelste probeert :), ik bookmark dit topic wel even als er steeds meer van die praktijken komen zoals ze bij het andere topic ook deden.
Dan ga ik toch echt niemand meer aanraden om er wat te kopen.
Niet dat het hun wat boeit de ja of de nee maar het gaat om het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Nou het word inmiddels duidelijk hoe ze zo hard met de prijs kunnen concureren.
Bied dan op zijn minst een gelijkwaardig product aan, met dezelfde chipset oid.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 15:00
erg jammer dat weer bij dezelfde winkel gebeurd..
ze leren er niet echt wat van... :(

als winkel moeten ze je gewoon een gelijkwaardig product aanbieden. (zelfde chipset e.d.)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
zonglew00 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:38:
Officieel hoor je goederen 5 jaar af te schrijven. Dus 2 jaar is een beetje bullshit. Belastingtechnisch kunnen geen poot op staan.

Bovendien wat loop je te zeuren, opsturen met die handel en laten repareren. Azerty is NIET verplicht aan jou een nieuwe dezelfde moederbord of een vervangend te geven. Het is een service. Trouwens misschien ff bellen naar gigabyte om dit sneller te laten afhandelen.
Ten eerste heeft dit niets met belasting te maken, dus ik weet niet waar jij de term belastingtechnisch vandaan tovert.
Ten tweede, ik loop niet te zeuren. Sterker nog, ik klaag in dit hele topic niet. Het enige dat ik te melden heb is dat ik het zeer vreemd vind, ik heb namelijk ook het topic van Eagleman 7 gelezen.
Mektheb schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:38:
En weer dezelfde webwinkel die het bij de zoveelste probeert :), ik bookmark dit topic wel even als er steeds meer van die praktijken komen zoals ze bij het andere topic ook deden.
Dan ga ik toch echt niemand meer aanraden om er wat te kopen.
Niet dat het hun wat boeit de ja of de nee maar het gaat om het idee.
Inderdaad, ik stel vaak computers samen voor andere mensen en bestel áltijd bij Azerty. Als dit niet goed wordt afgehandeld is het voor mij ook ;w Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Ik hoop trouwens van harte dat iedereen die op deze manier word behandeld de shop survey invult.

Ik denk eigenlijk dat de shops altijd al moeilijk deden, maar ze toch wel een nieuw product van de fabrikant kregen.
Maar dat de touwtjes nu bij de leveranciers gewoon zijn aangedraaid.
Even in de gaten houden als het enkel bepaalde fabrikanten betreft.

Als mijn tv van de MediaMarkt na 1jaar en 11maanden stuk gaat, dan schepen ze mij dus echt niet af met 50euro oid.
Maar dan krijg je of een gerepareerde tv of gewoon een nieuwe.

[ Voor 20% gewijzigd door Sinned123 op 01-06-2010 19:46 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
Sinned123 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:44:
Ik hoop trouwens van harte dat iedereen die op deze manier word behandeld de shop survey invult.

Ik denk eigenlijk dat de shops altijd al moeilijk deden, maar ze toch wel een nieuw product van de fabrikant kregen.
Maar dat de touwtjes nu bij de leveranciers gewoon zijn aangedraaid.
Even in de gaten houden als het enkel bepaalde fabrikanten betreft.

Als mijn tv van de MediaMarkt na 1jaar en 11maanden stuk gaat, dan schepen ze mij dus echt niet af met 50euro oid.
Maar dan krijg je of een gerepareerde tv of gewoon een nieuwe.
Ik vul altijd een Shop Survey in, dat hoort er gewoon bij, ook voor de mede-consument.
Misschien is dat zo, maar ik vind het opvallend dat dat dus vaker gebeurd. Als Eagleman dat topic niet had geopend, was ik waarschijnlijk nooit op het idee gekomen om hetzelfde te doen.

Als ik een moederbord koop bij Azerty, dan verwacht ik dat ze deze binnen de garantieperiode kosteloos vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sinned123 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:44:
Ongeacht hoe je wordt behandeld: vul een survey in...

On-topic: Azerty is inderdaad wel lekker bezig. Hoop niet dan mijn mobo het binnenkort begeeft *knocks on wood* maar dit soort grappen kan ondergetekende niet waarderen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:59

painkill

Pain(k)(ill)

Heb zelf 1 keer wat bij azerty besteld, en gelijk na aankomst heb ik het weer teruggestuurd aangezien het van een dramatische kwaliteit was. Heb toen gewoon een vervanging gekregen, met een kleine bijbetaling van mijn kant.
Hier is het verhaal natuurlijk anders, omdat het en nog in de 1ste week zit, EN het een doa was.

Het valt mij trouwens op dat azerty alleen moeilijk doet als het na de eerste 6 maanden is.
Waarschijnlijk omdat de wet daar voorschrijft dat de bewijsplicht bij de consument ligt, en niet meer bij de winkel. En bewijs maar eens dat bijvoorbeeld je CPU niet verbogen was als je er van te voren geen foto's van hebt gemaakt. Natuurlijk, het levert op die manier geen blije klanten op, maar geldbesparing op de RMA is het wel...
Maar goed, zoals altijd, voor kwaliteit betaal je. En voor coulance al helemaal.

Over deze zaak zou ik gewoon netjes blijven mailen totdat ze je een volledige vervanging of vergoeding geven.
Het kan ook schelen wie je RMA afhandeld, dit zit namelijk al vanaf mailtje 1 vast aan dezelfde persoon, wat meestal handig is, maar als je een slecht iemand treft natuurlijk niet handig is...

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
painkill schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:16:
Over deze zaak zou ik gewoon netjes blijven mailen totdat ze je een volledige vervanging of vergoeding geven.
Het kan ook schelen wie je RMA afhandeld, dit zit namelijk al vanaf mailtje 1 vast aan dezelfde persoon, wat meestal handig is, maar als je een slecht iemand treft natuurlijk niet handig is...
Ik mail met dezelfde persoon als Eagleman7, ik weet niet precies wat dat zegt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou blijkbaar dat je een ander persoon te pakken moet krijgen; telefoon -> leidinggevende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
offtopic:
Hah, mockingbird! Ik zag je uiterst zinnige reacties in het topic van Eagleman!

Ik ga even afwachten met vervolgstappen, maar ik ga uiteraard geen genoegen nemen met 35 euro.

Overigens heb ik al een hele episode met Azerty erop zitten, daar heb ik goed contact gehad met een vrouwelijke medewerker die mij altijd te woord stond. Dat probleem stond echter buiten Azerty (pakketje gestolen bij TNT met een geassembleerde computer)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Misschien dat dit al gezegd is, maar lees het topic eens door dat je in de startpost geciteerd hebt. Daar staat als het goed is voldoende informatie in om bij de juiste mensen bij Azerty aan te kloppen. En anders wel voldoende adviezen voor eventuele vervolgstappen, want als jij recht hebt op garantie, heb je recht op een van de twee volgende opties: 1: een werkend product, al dan niet gelijkwaardig aan hetgeen je had, of 2: het ontbinden van je koopcontract inclusief teruggaaf van de aanschafprijs. Hoe het dan zit met de verzendkosten weet ik niet, maar dit is duidelijk meer dan de 35 euro die zij bieden.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Het lijkt nu toch ECHT wel dramatisch te worden bij Azerty zeg... Misschien dat het interessant wordt voor Tweakers.net hier eens aandacht aan te besteden? Dit soort geintjes verwacht je niet bij winkels als Azerty, maar is daarom alleen maar kwalijker. Ik denk dat T.net genoeg gebruikers heeft om te kunnen bepalen of er daadwerkelijk structurele problemen zijn bij Azerty m.b.t. garantie. Het idiote is dat het nu kennelijk weer gebeurt terwijl er in het vorige topic gesuggereerd werd dat het opgelost zou worden intern.

Dit is gewoon oplichterij. Als ze het over afschrijving hebben en ze zijn ouderwets zouden ze misschien kunnen claimen dat de termijn 3 jaar is, maar dan nog zou het twijfelachtig zijn, want het is al weer wat jaartjes 5 jaar.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37
Verbaas me hier ook wel over.

Het bedrag dat geboden is is naar mijn mening fors te laag, daar kun je helemaal geen gelijkwaardig product mee kopen.

De termijn voor reparatie is belachelijk lang.
Azerty laat zich inderdaad wel zien zeg.

Nouja voor de toekomst weet ik in iedergeval waar ik niet moet bestellen. En dan te bedenken pas nog iemand naar Azerty verwezen te hebben. Was dus ook de laatste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DM.Aram schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:21:
[...]

Ik mail met dezelfde persoon als Eagleman7, ik weet niet precies wat dat zegt. :X
Wat het in ieder geval wel zegt is dat Azerty niets heeft geleerd van de vorige zaak en dat deze medewerker niet is aangesproken op zijn handelswijze. Die handelswijze kan trouwens gewoon heel goed de Azerty procedure zijn die deze medewerker volgt. Dit zal vast het geval zijn en ik begrijp dan ook heel goed dat deze medewerker niet op eigen houtje andere voorstellen gaat doen. Anders dan in de 8800GT zaak geeft Azerty wel de mogelijkheid om het product te laten repareren, echter de termijn van 4 tot 8 weken lijkt haast als drukmiddel te worden ingezet om de klant toch maar te laten kiezen voor die absurd lage creditering.

Toezegging van de algemeen directeur van Azerty is ook niets waard:
Wij zullen intern onze procedures verder gaan aanscherpen, om dit in de toekomst voor andere klanten te verkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:15
Dit verbaast me eigenlijk ook wel. Nog nooit zelf ervaring gehad met de RMA afdeling, maar werd toch altijd netjes geholpen.

Verzenden duurde wel vaak langer dan verwacht, maar goed, daar valt over het algemeen wel mee te leven.

Maar 35 euro is inderdaad absurd, daar kun je net niet het goedkoopste bordje mee kopen wat bij Azerty verkijgbaar is.

Net even snel opgeteld, ik heb in het verleden voor € 1181,03 bij Azerty besteld. Niet dat dat zo gigantisch veel is, maar meer zal het bij deze ook niet meer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
Het verbaasde mij ook. Nooit echt slechte ervaringen gehad (de vaak gehoorde slechte levertijd wel). Ik heb voor totaal ook zo'n bedrag uitgegeven, maar aan samengestelde computers voor anderen al dik over de 15 duizend euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat mij verbaasd is dat je door blijft gaan over die 35 euro. Ze bieden je een reparatie aan, dat is precies wat ze moeten doen. Er is geen enkele wet die hun tegenhoudt daarnaast te proberen die garantie af te kopen met 35 euro. Als je de reparatie termijn te lang vindt moet je of die 35 euro accepteren, of proberen wat aan die termijn te doen. Ik zou 1 tot 2 maanden ook te lang vinden, maar tegen deze prijzen hoef je er niet op te rekenen ergens heel erg veel sneller geholpen te gaan worden.

The bottom line is dat ze je een reparatie aanbieden, dat is wat garantie inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DM.Aram schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:25:
offtopic:
Hah, mockingbird! Ik zag je uiterst zinnige reacties in het topic van Eagleman!

Ik ga even afwachten met vervolgstappen, maar ik ga uiteraard geen genoegen nemen met 35 euro.

Overigens heb ik al een hele episode met Azerty erop zitten, daar heb ik goed contact gehad met een vrouwelijke medewerker die mij altijd te woord stond. Dat probleem stond echter buiten Azerty (pakketje gestolen bij TNT met een geassembleerde computer)..
Let wel op dat dit topic wezenlijk anders is dan het door jezelf aangehaalde topic; hier bieden ze wel degelijk reparatie aan. De vraag is of 1-2 maanden onredelijk lang is. Dat is een wat rekbaar begrip, en ik kan mij best voorstellen dat 2 maanden onredelijk zou zijn. Maar of je er daar mee komt vraag ik mij af. De beste optie lijkt mij toch per telefoon de juiste persoon aan de lijn te krijgen die wat coulance toont. De kans dat een moederbord gerepareerd wordt lijkt mij doorgaans vrij klein. Elco's vervangen gaat nog wel, maar als het lastiger is, dan houdt het verhaal toch vaak op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
Het is niet helemaal waar wat je zegt, tinnef. Het feit dat ze me dat bedrag aanbieden in plaats van wat ze moeten doen is malafide. Het opsturen van een moederbord duurt tot ongeveer twee maanden, en zoals je waarschijnlijk weet, is een moederbord een belangrijk deel van je computer.

Lees dit bericht eens:
HetisjeboiM schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:31:
Bron: Consuwijzer.nl

U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.

Een reparatie tijd van maximaal twee maanden lijkt mij niet vallen onder "... zonder dat u daar te veel last van hebt" wellicht kan je om een vervangend moederbord vragen, in de tijd waarin het moederbord ter reparatie wordt aangeboden aan de leverancier van azerty.nl. Uiteraard enkel als ze besluiten dat ze eerst het moederbord willen wegsturen. Echter ben ik geen computer expert en is twee maanden wel een schappelijke tijd om iets te laten repareren. Misschien kan een expert hier is zinnigs over zeggen.

Echter is het wel het goed recht van Azerty.nl om het eerst te laten repareren. Dus je kunt niet onmiddellijk een vergelijkbaar vervangend product eisen.

Vervelende situatie, praktisch een herhaling van de problemen van Eagleman7. Het kwalijkste is dat ze proberen om te rechtvaardigen waar die 35 euro vandaan komt, terwijl er op garantie geen afschrijving zit.Iets wat niet iedereen zich bewust is. Wellicht opent dit de ogen van andere tweakers.net leden. Het is niet netjes om als bedrijf je plichten ten aanzien van de consument te ontlopen.

Veel succes bij de afhandeling van dit probleem.
Wat HetisjeboiM quote van de Consuwijzer is natuurlijk essentieel. Zeker om het feit dat ik mijn computer dringend nodig heb voor school. Die twee maanden is dus veel (en dan ook écht veel) te lang! Ze bieden mij geen goed alternatief, dat is wat ze moeten doen.

@Mockingbird, wat je zegt is natuurlijk deels waar. Maar lees het stukje dat ik hierboven quote ook even, met name het dikgedrukte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
tinnef schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:36:
Wat mij verbaasd is dat je door blijft gaan over die 35 euro. Ze bieden je een reparatie aan, dat is precies wat ze moeten doen. Er is geen enkele wet die hun tegenhoudt daarnaast te proberen die garantie af te kopen met 35 euro. Als je de reparatie termijn te lang vindt moet je of die 35 euro accepteren, of proberen wat aan die termijn te doen. Ik zou 1 tot 2 maanden ook te lang vinden, maar tegen deze prijzen hoef je er niet op te rekenen ergens heel erg veel sneller geholpen te gaan worden.

The bottom line is dat ze je een reparatie aanbieden, dat is wat garantie inhoudt.
Voordat je uitspraken doet, is het altijd een idee om eerst even te controleren of je werkelijk die uitspraak kunt doen. Misschien even de posts van de TS achter elkaar zetten, om te zien dat hij niet door blijft gaan over de 35 euro, maar dat anderen dit oppikken.

:/

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DM.Aram schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:46:
Het is niet helemaal waar wat je zegt, tinnef. Het feit dat ze me dat bedrag aanbieden in plaats van wat ze moeten doen is malafide. Het opsturen van een moederbord duurt tot ongeveer twee maanden, en zoals je waarschijnlijk weet, is een moederbord een belangrijk deel van je computer.

Lees dit bericht eens:
[...]

Wat HetisjeboiM quote van de Consuwijzer is natuurlijk essentieel. Zeker om het feit dat ik mijn computer dringend nodig heb voor school. Die twee maanden is dus veel (en dan ook écht veel) te lang! Ze bieden mij geen goed alternatief, dat is wat ze moeten doen.

@Mockingbird, wat je zegt is natuurlijk deels waar. Maar lees het stukje dat ik hierboven quote ook even, met name het dikgedrukte!
Dat klopt helemaal, en je hebt - juridisch gezien - zeker een punt. Maar: Een snelle garantieafhandeling valt feitelijk vrijwel niet af te dwingen; immers is het "snelle" er wel een beetje vanaf wanneer je je gelijk hebt gekregen via de lastige weg. Die optie bestaat dus simpelweg niet. Linksom of rechtsom, ben je in dit soort gevallen altijd aangewezen op 'coulance' van de verkoper, waarbij het verwijzen naar je rechten wel nuttig kan zijn. In dit soort gevallen is het vaak toch de beste strategie om voorbij de eerstelijns protocol-uitvoerders te komen naar iemand die een beslissing mag maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
Dat is helemaal waar! Echter, dit gaat nu toch een principe kwestie worden. Het feit dat ik niet de enige ben, en dat ze meer klanten afschepen met dit soort belachelijke biedingen, is verontrustend. Overigens vraag ik me af hoe ze hiertoe komen? Wat is hun drijfveer? Dit moet toch een keer mislopen. Zoals gezien, 2 users maken nu een topic over een soortgelijk probleem (wat je aanhaalt mbt zijn niet kunnen repareren, snap ik). Dit zal allesbehalve goed zijn voor de marketing.
@je edit Ja, inderdaad. De stap van *hoeheethijookalweer* om die Jesper te mailen leek me een goed begin. Eerst maar even afwachten wat er gaat gebeuren, en hoe deze RMA medewerker met mij omgaat. Eerlijk gezegd hoop ik dat hij dit topic niet gezien heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door DM.Aram op 01-06-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja de drijfveer is logisch; Ze willen zoveel mogelijk dozenschuivers zijn. Als er een probleem is leggen ze dat neer bij hun leverancier, en de oplossing van de leverancier (vervanging / reparatie / creditering) leggen zij weer rechtstreeks neer bij hun klanten. Op die manier reduceer je het bedrijfsrisicio wat betreft garanties tot 0. Daarom moet je nu ook 4-8 weken wachten; niet omdat het zo bijzonder waarschijnlijk is dat zo'n moederbord gerepareerd wordt, maar omdat het zo lang duurt tot de leverancier laat weten welke oplossing zij aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Niet online
Het feit dat ze me dat bedrag aanbieden in plaats van wat ze moeten doen is malafide.
Met "wat ze moeten aanbieden" bedoel je een reparatie? Volgens mij doen ze dat, en geef je dat zelf aan in je eerste post.
Zeker om het feit dat ik mijn computer dringend nodig heb voor school. Die twee maanden is dus veel (en dan ook écht veel) te lang! Ze bieden mij geen goed alternatief, dat is wat ze moeten doen.
Als je computer zo belangrijk voor je is moet je zorgen voor een degelijk NBD service contract, als je al zoveel systemen heb gebouwd zou je moeten weten dat RMA's bij dit soort toko's lang kunnen duren.

Als ik het goed begrijp heb je dus een probleem met het feit dat een reparatie twee maanden kan duren, en zoals mockingbird ook zei moet je daar dus iets aan doen. Ik snap niet waarom je uberhaupt over die 35 euro bent begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:42:
De kans dat een moederbord gerepareerd wordt lijkt mij doorgaans vrij klein. Elco's vervangen gaat nog wel, maar als het lastiger is, dan houdt het verhaal toch vaak op.
Dat zal je nog tegenvallen, Gigabyte repareert de meeste van die dingen gewoon.

[ Voor 37% gewijzigd door TERW_DAN op 01-06-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
Verhelderend wat je zegt! Ik moet zeggen dat ik er nooit zo bij stil heb gestaan. Eerlijk gezegd dacht ik dat mijn moederbord rechtstreeks naar China/Taiwan/etc. ging. De gedachte dat mijn moederbord dus straks >4 weken op de plank ligt is ook ontmoedigend.
Ik vind het erg jammer dat het zo moet lopen, had me dit niet echt voor ogen gehouden, misschien wel naïef van mij.

@Tinnef: Wat ze aanbieden is een dramatisch beroerde vergoeding voor een moederbord wiens waarde nog >50 euro is. Verder proberen ze mij af te kopen, want het vooruitzicht 2 maanden zonder mijn computer te zitten is niet erg uitnodigend.
Ik ben mijn topic op dezelfde manier als 'Credit van 25 euro voor XFX 8800GT GPU acceptabel?' begonnen, gewoon omdat ik dan een soortgelijke kwestie aankaart.
Over die 35 euro hoef ik niet door te gaan, ik bedoel, die optie kies ik toch niet. Het feit is alleen de 3 opties die ze me geven alle 3 er niet erg uitnodigend uit zien. Misschien moet je je eigen rechten nog eens doorlezen, dan snap je mijn probleem.

@Terw_Dan, waar gaat dat dan heen? China/Taiwan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tinnef schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:00:
[...]

Met "wat ze moeten aanbieden" bedoel je een reparatie? Volgens mij doen ze dat, en geef je dat zelf aan in je eerste post.

[...]

Als je computer zo belangrijk voor je is moet je zorgen voor een degelijk NBD service contract
, als je al zoveel systemen heb gebouwd zou je moeten weten dat RMA's bij dit soort toko's lang kunnen duren.

Als ik het goed begrijp heb je dus een probleem met het feit dat een reparatie twee maanden kan duren, en zoals mockingbird ook zei moet je daar dus iets aan doen. Ik snap niet waarom je uberhaupt over die 35 euro bent begonnen?
Wat ik even dik heb gemaakt is denken zoals Azerty (en nog vele andere bedrijven) doet. Dat is dus gewoon de rollen omdraaien. Jij als consument hebt na aanschaf van dat product recht op garantie. Als het product defect raakt binnen die periode dan heb jij in ieder geval recht op kostenloze reparatie of vervanging binnen een niet al te lange termijn zodat jij als consument niet al te veel last ondervindt van die reparatie/vervangingsproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
DM.Aram schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:04:

Eindhoven als je geluk hebt :) In Eindhoven zit dacht ik het EU HQ van Gigabyte. Met een beetje mazzel hebben ze daar een capabele technische dienst die het probleem kunnen verhelpen.

In dit geval zou ik kiezen voor reparatie van het moederbord en ondertussen ergens anders een ander bordje bestellen. Na reparatie kan je dan kiezen het moederbord dat je terug krijgt te verkopen of als reserve op de plank te leggen. Of je verkoopt je nieuwe moederbord weer natuurlijk. Maar dat is hoe ik er in sta als mij hetzelfde zou overkomen.

[ Voor 33% gewijzigd door redfoxert op 01-06-2010 23:11 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 12:13
nieuwe of 2e hands moederbord kopen en afwachten op garantie, bij samsung duurt het ook 2 maanden bijvoorbeeld, is geen gek iets.
en nee ik zou nooit akkoord gaan met die 35 euro, ik zou nog liever een 2e hands moederbord ergens opscharrelen met een oude cpu om tijdelijk mee te werken.
Als je wat wilt moet je naar je lokale pc boer gaan en dan 50 euro meer voor een moederbord neertellen, dan heeft die als ie stuk is direct een andere voor je liggen.
risico van het vak, zo heb ik ook wel eens een nieuwe schijf gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DM.Aram schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:04:
Meeste spul wordt in Eindhoven gefixed. Ik denk niet dat ze individuele borden terug gaan sturen naar Taiwan of Chine, dat zal te kostbaar worden, maar in Eindhoven zit een goede technische dienst die dit spul gewoon maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
Ik ben zeer benieuwd wat ik morgen voor mail ontvang, ik houd jullie uiteraard op de hoogte (en zal mijn OP ook updaten als ik een mail heb).
Overigens betwijfel ik of het verstandig is meteen dat andere (of dit) topic aan te kaarten bij Azerty, eensch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DM.Aram schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:22:
Ik ben zeer benieuwd wat ik morgen voor mail ontvang, ik houd jullie uiteraard op de hoogte (en zal mijn OP ook updaten als ik een mail heb).
Overigens betwijfel ik of het verstandig is meteen dat andere (of dit) topic aan te kaarten bij Azerty, eensch?
Ik zou niet over dit topic beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:56

aex351

I am the one

Ze bieden aan om de moederbord te vervangen of te laten repareren door de fabrikant. Dus wat is precies het probleem? Daarmee komen ze toch hun garantieverplichtingen na of zie ik dit nu verkeerd. Die 35 euro is denk ik voor hun een manier om de garantie af te kopen. Alleen waar ze dat bedrag op baseren weet ik niet.

Net die andere thread gelezen. Afkopen van de garantie is dus niet het doel van die 35 euro. Nee, Azerty is verplicht de garantie uit te voeren. Ze mogen het probleem niet afschuiven op de fabrikant. Daar heb jij niets mee te maken. Zelfs als die moederbord niet te repareren valt heb jij het recht op een werkend moederbord. Beetje een omgekeerde wereld daar bij Azerty.

[ Voor 37% gewijzigd door aex351 op 01-06-2010 23:47 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:08:

Wat ik even dik heb gemaakt is denken zoals Azerty (en nog vele andere bedrijven) doet. Dat is dus gewoon de rollen omdraaien. Jij als consument hebt na aanschaf van dat product recht op garantie. Als het product defect raakt binnen die periode dan heb jij in ieder geval recht op kostenloze reparatie of vervanging binnen een niet al te lange termijn zodat jij als consument niet al te veel last ondervindt van die reparatie/vervangingsproces.
Gedeeltelijk waar (het tweede deel geheel waar). Veel bedrijven hebben vanuit het oogpunt van kosten een verzamelpunt vanwaar producten naar een leverancier worden verstuurd (denk aan de grotere electronicaketens) of verzamelen de spullen zelf en wachten tot een voldoende omvang is bereikt (waarom 4x per week verzenden als het ook 1x per week kan). Helaas is de wetgever vaag gebleven over de duur van de reparatie en de wijze waarop overlast dient te worden beperkt. Wat ik jammer vind is dat er geen zaken zijn die zich durven te onderscheiden op dit gebied. Ik ben alleen bang dat dit komt omdat daarbij inherent de kosten worden doorberekent aan de klant die teveel alleen naar de goedkoopste aanbieder van de PW kijkt. Daarnaast maken ook niet al teveel mensen gebruik van de mogelijkheid om uitgebreide garantie te kiezen (on site, of in ieder geval supersnel herstel/vervanging), omdat dit hoge kosten met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
UPDATE!
Beste Aram,

De enige mogelijkheid die wij u aan kunnen bieden is het product ter reparatie opsturen.
Indien u sneller een oplossing wilt ontvangen kunnen wij u een credit van 35 euro aanbieden, hiervoor kunt u een alternatief uitzoeken.

Met vriendelijke groet,

medewerker
Rma afdeling
Azerty
Ik had niks anders verwacht. Moet ik het nu gooien op het stukje uit de consuwijzer over overlast? Twee maanden is echt veel en veel te lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DM.Aram schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:19:

Ik had niks anders verwacht. Moet ik het nu gooien op het stukje uit de consuwijzer over overlast? Twee maanden is echt veel en veel te lang!
Dat kun je afaik pas claimen op het moment dat het veel te lang duurt en moeilijk op voorhand. Ik zou voor dit moment zeggen: sit back and relax. Het zou mij niet verbazen als het veel sneller gaat. Je kunt nog even kijken of je het product zelf naar Gigabyte kunt verzenden. Dan zou ik wel even informeren hoe lang dat gaat duren. Je zult dan wel zelf de verzendkosten dienen te dragen.

Imo moet je even twee zaken goed onderscheiden. De credit die is aangeboden is vrijwillig. Als je daar geen gebruik van maakt, dan ga je de normale RMA procedure in. Daar is dus weinig mee aan de hand. De voorgestelde credit is dus zelfs een extra service (de hoogte ervan is niet iets waar je blij van wordt, maar je hebt in ieder geval een keuze).
Als je er niet voor kiest om gebruik te maken van die creditering, dan heeft de verkoper het recht om het product ter herstellen/vervangen op de manier van zijn keuze. Hierbij dient de overlast voor de koper beperkt te worden, maar wordt eveneens rekening gehouden met de belangen van de verkoper. Het beperken van de overlast kun je afaik niet op voorhand doen, maar kun je pas aankaarten op het moment dat je de overlast ervaart. De kans dat de verkoper jouw claim mbt overlast honoreert is bijzonder klein (extra kosten en de termijn wanneer overlast beperkt moet worden is zeer onduidelijk). Je zult dan dus vrijwel direct in een situatie komen waarna je naar de rechter moet (we hebben het nu dus over een termijn totdat je de overlast ervaart, communicatie 1, communicatie 2 (waarin je een termijn stelt) en daarna dagen voor de rechter). Je ziet dat deze termijn waarschijnlijk even lang is als wachten op het einde van de reparatie en daarnaast zijn de kosten hoger dan de kosten van een nieuw mobo. Ergo, ik zou er alleen op papier iets mee proberen.

Als je kiest voor afhandeling via Gigabyte om de procedure te versnellen (indien mogelijk), dan wijk je af van de wijze van herstel die de verkoper heeft gekozen en dien je de kosten zelf te dragen. Dit is dus een trade-off tussen snelheid en kosten. Daarnaast zou ik voor deze procedure alsnog toestemming van de evrkoper vragen, aangezien je anders potentiele garantieaanspraken bij de verkoper beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:42

paQ

zonglew00 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:38:
Azerty is NIET verplicht aan jou een nieuwe dezelfde moederbord of een vervangend te geven. Het is een service.
wel als ze het niet kunnen repareren
DM.Aram schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:19:

[...]

Dit moet je even omdraaien.
Er wordt hier andersom gedacht door Azerty, t.w.
35 euro is goedkoper dan na opsturen een nieuwe geven.... we zeggen het duurt wel 2 maanden > klant kiest eieren voor zijn geld

Op zich slim/uitgekookt, maar het heeft meer weg van een standaard afwijzing van een verzekeringsclaim.

[ Voor 55% gewijzigd door paQ op 02-06-2010 11:20 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neig ernaar om te zeggen dat ze die twee maanden reparatietermijn gebruiken als drukmiddel om zo klanten te bewegen te kiezen voor de veel te lage creditering van de dagwaarde. [mbr]*knip* Niet je mening als feit presenteren a.u.b.[/mbr] (ik weet niet meer wat hier precies stond)

Of ze het nu wel of niet als drukmiddel inzetten, het gevolg hiervan is hetzelfde en kan zijn dat een webshop hiermee zijn wettelijk opgelegde garantieverplichtingen omzeilt. Of de webshop de procedure met dit oogmerk op deze manier heeft opgezet blijft vooralsnog giswerk.

edit: Er zijn misschien wel uitspraken van de Geschillencommissie over de duur van de reparatietermijn en het eventueel ter beschikking moeten stellen van een leenexemplaar om zo het ongemak dat de consument heeft te verkleinen.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

zeg ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag ontopic blijven.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat ik nooit begrijp, waarom accepteren bedrijven zoveel anti-reclame? Het internet, waar ze zelf groot mee zijn geworden, keert zich ook gemakkelijk tegen hun.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:40:
Wat ik nooit begrijp, waarom accepteren bedrijven zoveel anti-reclame? Het internet, waar ze zelf groot mee zijn geworden, keert zich ook gemakkelijk tegen hun.
Omdat iedereen er toch blijft kopen vanwege de lagere prijzen misschien? Hollanders willen namelijk graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, en dan krijg je dit soort situaties.
*snip* Niet flamen naar de winkel of haar medewerkers.
Ik zou die tent dan ook gewoon boycotten, gewoon niets meer aanschaffen en zien hoe lang Azerty dan nog in business is. Laat het internet dan ook maar gewoon werken zoals het werkt, de betere bedrijven blijven vanzelf wel overeind.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 12:59 . Reden: Flame verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:45
Dergelijke kwesties kunnen ook in dit forume worden geplaatst: http://www.hardware.info/forum/forumdisplay.php?f=126

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat mensen hun bedenkingen hebben bij de werkwijze van Azerty kan best en die bedenkingen mogen ook best geuit worden, maar de shop op basis van die mening beschuldigen van kwade opzet en ander modder gooien mag achterwege blijven. Het voegt namelijk bar weinig toe aan dit topic en door de beschuldigingen als feiten te presenteren is het gewoon laster.

[ Voor 42% gewijzigd door Orion84 op 02-06-2010 13:48 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetisjeboiM
Orion84 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:29:
[mbr]Dat mensen hun bedenkingen hebben bij de werkwijze van Azerty kan best en die bedenkingen mogen ook best geuit worden, maar de shop op basis van die mening beschuldigen van kwade opzet en ander modder gooien mag achterwege blijven. Het voegt namelijk bar weinig toe aan dit topic en door de beschuldigingen als feiten te presenteren is het gewoon laster.[/mbr]
Ik denk dat die meningen van die personen niet gebaseerd zijn op gebakken lucht, maar naar aanleiding van het topic van Eagleman7 (en dit topic). Wellicht zijn het dan nog meningen, maar die zijn wel op *iets* (en dat is niet op meningen.) gebaseerd. Dat mensen vervolgens vragen zetten bij de handelswijze van Azerty.nl lijkt me niet ongebruikelijk. Gezien niemand precies weet op welke manier zij zaken afhandelen, maar dan wordt de bekende informatie genomen als vuistregel. Zeer logisch, omdat mensen zo de wereld beter begrijpen.

Hieronder nog twee voorbeelden:

Ik citeer:
Wij hebben van onze leverancier te horen gekregen dat uw videokaart niet te repareren is.

Wij gaan een credit krijgen van onze leverancier, deze zal de hoogte van 25 euro hebben.

Deze credit zullen wij aan u door berekenen.

Op welk rekening nummer kunnen wij het credit bedrag van 25 euro terug storten.
Misschien kan je mij even uitleggen hoe dit geen "kwade opzet" is of hoe ze in het bericht hieronder de consument niet proberen te misleiden? Of genuanceerder: Hoe kan ik deze e-mails op een andere manier (dus niet; kwade opzet/misleiden) interpreteren?
Uw videokaart heeft 2 jaar garantie.

Dat de videokaart nu defect is betekend dat u recht heeft op garantie.

U heeft nog 1 maand garantie over, de dagwaarde van dit product wordt dan ook gebaseerd op deze maand.

Officieel is de dagwaarde van deze kaart nog geen 7 euro (aankoop bedrag / aantal maanden garantie * aantal maanden garantie over) op u toch tegemoet te komen bieden wij u een credit van 25 euro.

Dit is dan ook de reden dat wij u niet meer dan 25 euro kunnen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
UPDATE!
Azerty heeft mij zojuist een onwijs klantvriendelijk mailtje gestuurd, ik ben er zeer over te spreken hoe ze dit met mij afhandelen:
Beste Aram,

Na overleg met mij leiding gevende hebben wij het volgende besloten.
Wij willen u uit service het volgende moederbord aanbieden als alternatief:
http://azerty.nl/0-1225-2...-ga-p55a-ud3r-rev-1-.html

Graag verneem ik uw reactie of u akkoord gaat met dit product.

Met vriendelijke groet,
Ik vermoed dat dit topic is gespot door een medewerker van Azerty. Of misschien komt er toch een verandering in het beleid van Azerty. Wie weet wat dit allemaal teweeg kan brengen.

Ik moet zeggen dat dit een zeer klantvriendelijk besluit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
DM.Aram schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:41:
UPDATE!

[...]

Ik vermoed dat dit topic is gespot door een medewerker van Azerty. Of misschien komt er toch een verandering in het beleid van Azerty. Wie weet wat dit allemaal teweeg kan brengen.

Gok het laatste aangezien ze bij vorige topic, ook zeiden ze het gelezen hadden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

De exacte reden zul je (helaas) nooit achter komen.
Mooie mobo wel.
Iedereen weet natuurlijk dat die dingen bij een fabrikant zo de prullenbak in gaan. Het loont helemaal niet om te gaan wroeten en graven naar een defectje in microchips e.d. (en kosten voor verzenden heen, kosten voor verzenden terug, enz enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Klantvriendelijk was het geweest als ze je gelijk dit hadden aangeboden. En het is ook geen 'service' maar je recht.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 02-06-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPDATE!

[...]

Ik geloof ze niet meer. Ik geloof zeker dat ze dit enkel doen omdat jij mondig bent, je rechten kent en hier op GoT gaat lopen klagen over Azerty. Nu denkt men op eens "Oh Noes" straks krijgt onze shop een slechte naam op GoT. Je wordt als winkel niet pas klantvriendelijk als ze gaan lopen klagen. En zoals Gunner ook terecht opmerkt is het geen service die zij verlenen maar is het gewoon jouw recht en hun plicht.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:20
Je draait nu S775 en krijgt een S1156 bord ervoor terug..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:45:

Klantvriendelijk was het geweest als ze je gelijk dit hadden aangeboden. En het is ook geen 'service' maar je recht.
Dat is niet waar, want de verkoper heeft nooit geweigerd het product te herstellen. Het aanbieden van een credit/vervanging is dus een service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ze moeten reparatie wel binnen een bepaalde tijd doen.

[ Voor 81% gewijzigd door RedHat op 02-06-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Mr.Joker schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:47:
Je draait nu S775 en krijgt een S1156 bord ervoor terug..?
inderdaad een goeie opmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:48:
Ze moeten reparatie wel binnen een bepaalde tijd doen.
Verwijderd in "Credit van 35 euro voor Gigabyte GA-EP45..."

Lol @ andere socket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:48:
[...]

Dat is niet waar, want de verkoper heeft nooit geweigerd het product te herstellen. Het aanbieden van een credit/vervanging is dus een service.
Je hebt gelijk. I stand corrected. Alleen de credit was imho natuurlijk nogal magertjes ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 02-06-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

[...]

maar dat maakt dit nog niet 'service'

meteen na ontvangen van kapot mobo zeggen:
hee... dat is kut... het product is er niet meer, en als ik hem opstuur flikkeren ze hem toch de prullenbak in.... hmpf... is dit mobo misschien wat voor je?

DAT is service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik geef je wel gelijk hoor ;) Ik zei het alleen als sidenote :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi moederbord krijg je er ook een nieuwe processor bij :P? Of je accepteert dit aanbod en koopt zelf een nieuwe processor ;).

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerty.nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-07 16:32

Azerty.nl

Bedrijfsaccount Azerty
Beste Tweakers,
Wij hebben inderdaad dit topic gelezen en wij hebben inderdaad ook vorige week het andere topic gelezen.

Hierin is aangeven dat wij de processen zouden gaan bestuderen en kijken waar het bij ons intern verkeerd gaat.
Inderdaad zijn er in de tussentijd nog een aantal RMA cases op een onjuiste manier beoordeeld en verwerkt.

Wij hebben hier vanmorgen een vergadering overgehad met de directie en daarna met de RMA afdeling. Zodat deze gevallen niet meer zullen voorkomen in de toekomst.

Wij zijn inderdaad op dit moment RMA cases, die hier vermeld zijn aan het oplossen.

Wij bieden ook onze excuses voor de handelswijze die heeft plaatsgevonden bij de RMA cases hier vermeldt.

Mochten er klachten zijn over onze RMA afdeling over het afhandelen van een RMA case, graag een e-mail sturen naar jesper@azerty.nl.

Directie Azerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

dat is goed opgelet dat het socket nummer anders is! _/-\o_

ik vind het wel vreemd dat azerty stelt: garantie periode = afschrijf period
als je dat bekijkt met een auto van 30k en 3 jaar garantie schrijven ze volgens azerty dan ook 10k per jaar af? en mag je na 4 jaar de auto gratis afhalen? gelukkig is azerty iets te ver bij mij vandaan om daar iets te bestellen...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het aanbieden van een absurd lage creditering op basis van berekeningen die nergens op slaan is gewoon misbruik maken van onwetendheid van sommige consumenten. Het wekt ook nog eens veel antipathie bij consumenten die wel bekend zijn met hun rechten en de verplichtingen van de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag geen reacties in dit topic waarin rechtstreekse vragen worden gesteld aan Azerty. Als je ze wat wilt vragen dan kun je een email sturen, maar ik neem aan dat Azerty niet inhoudelijk ingaat op de gebeurtenissen, noch verwacht ik dat zij verdere opmerkingen in dit topic zullen plaatsen. Hierdoor zullen alle vragen aan Azerty alleen maar leiden tot offtopic reacties.

Uiteraard nodigen wij wel iedereen uit om te discussieren over dit onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dus Azerty laat een ballonetje op, maar daar mogen we niet op reageren :?
Notabene in een van de topics waaruit min of meer blijkt dat hadden zij ze NIET gelezen, men nog steeds niet volgens de wet gehandeld had?

[ Voor 48% gewijzigd door paQ op 02-06-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
Ik had al gemaild of ik misschien voor een bundelprijs kon krijgen, ik heb namelijk ook mijn Arctic koeler nog. Maarja, ik krijg 150 euro aan credit, dus daar kan ik een mooi nieuw moederbord voor kopen. Zou ik mijn maagdelijke (nooit overgeclockt) E8400 misschien daar kunnen laten en een nieuwe processor uitkiezen. Nieuwe E8400 is immers even duur als een i5.

Echter, ze willen (of deze medewerker mag) mij geen extra korting geven op de processor en/of koeler. Jammer!
Beste Aram,

Wij kunnen u niet tegemoet komen in korting op een extra processor of een koeler.
Welk kunnen wij u ipv het aangeboden product een credit geven van de waarde van dit product a 148,44 euro.
Graag vernemen wij van u welke product u voor dit bedrag graag zou willen ontvangen.

Met vriendelijke groet,

[ Voor 29% gewijzigd door DM.Aram op 02-06-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paQ schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:08:
dus Azerty laat een ballonetje op, maar daar mogen we niet op reageren :?
Tuurlijk wel, maar gewoon geen vragen stellen aan Azerty aangezien die hier toch niet gaan reageren. :) Discussie erover is natuurlijk wel welkom (zolang het geen bashen wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DM.Aram schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:08:
Ik had al gemaild of ik misschien voor een bundelprijs kon krijgen, ik heb namelijk ook mijn Arctic koeler nog. Maarja, ik krijg 150 euro aan credit, dus daar kan ik een mooi nieuw moederbord voor kopen. Zou ik mijn maagdelijke (nooit overgeclockt) E8400 misschien daar kunnen laten en een nieuwe processor uitkiezen. Nieuwe E8400 is immers even duur als een i5.

Echter, ze willen (of deze medewerker mag) mij geen extra korting geven op de processor en/of koeler. Jammer!

[...]
Lijkt mij zeer netjes opgelost zo. /case closed :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:15:
[...]

Lijkt mij zeer netjes opgelost zo. /case closed :Y)
Op naar de volgende :P }:|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 12-09 08:37
Wellicht een idee om, buiten de goede intentie die Azerty nu doet, dit soort zaken voor zover dat door mensen nog niet is gedaan, altijd door te spelen naar Consuwijzer. Zij registreren dit soort zaken en nemen maatregelen op het moment dat er signalen komen dat dit soort praktijken stelselmatig plaatsvinden.

Zo zijn er in het verleden al meerdere (web)shops aangepakt.

Daar heb je als individu wel niks aan op dat moment, maar kan wel behulpzaam zijn voor mensen in de toekomst.

[ Voor 5% gewijzigd door tm030614 op 02-06-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetisjeboiM
DM.Aram,

Zou die korting reden genoeg zijn om te blijven bestellen bij deze webshop te bestellen?

mockingbird,

Wellicht is deze case closed. Echter moet nog uit de toekomst blijken of ze zich nu wel aan de regeltjes houden. Na de eerste belofte die werd gedaan is er ook niet meteen een oplossing gezocht en geïmplementeerd. Daarnaast stoort het me dat veel mensen enkel naar de uitkomst kijken en niet zozeer hoe het zover heeft moeten komen. Laat ik dit aan de hand van een poker handje uitleggen: Als ik al mijn geld investeer met een hand die maar 5% kans heeft om te winnen en uiteindelijk win, dan is het toch niet eind goed al goed? Dan moet ik bij mezelf te raden gaan wat ik volgende keer kan verbeteren en hoe het komt dat ik zo'n slechte investering heb gedaan. Zodat ik me volgende keer niet weer in dezelfde slechte positie begeef.

Wat ik hier eigenlijk mee probeer te zeggen: denk eens goed over de situatie na, voordat je deze afschrijft als "case closed"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
HetisjeboiM,

Het zou waarschijnlijk nog meer het idee gegeven dat ze zich er echt wat van aan hebben getrokken, maar ach. Ik was altijd zeer tevreden over de assemblage kwaliteit van Azerty. Hoewel de wachttijden vaak lang zijn, en producten soms extreem lang op zich laten wachten, bleef ik daar bestellen.
Ik denk dat ik maar een andere webwinkel om mijn lijstje moet zetten, want eigenlijk beperkte ik mij altijd enigszins tot Azerty.

Case closed lijkt mij iets te snel, ik stel voor nog even af te wachten op andere meldingen. En zelf natuurlijk altijd melding doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het voorbeeld dat je geeft ga je er wel vanuit dat je zelf het initiatief hebt om te kiezen. Dat had de TS in dit geval in veel mindere mate. De enige echte keuze die je hebt is bepalen waar je je producten besteld. Voor die keuze is imo de ShopReview veel beter geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetisjeboiM
mig29,

Dat klopt, er is beperkte informatie beschikbaar en aan de hand daarvan moet je een beslissing nemen. Of dit de juiste beslissing is weet je niet. De ShopReview kan daar handvatten bieden om tot een (voor zover mogelijk) overwogen beslissing te komen. Een topic als dit ook, en daarom is het juist belangrijk voor potentie klanten van Azerty.nl of andere webshops om eerst de beschikbare informatie te bekijken. Daarna kunnen zij altijd nog beslissen om in zee te gaan met een webshop.

Ik vind het belangrijk dat een "case" als deze als leermoment gebruikt wordt (zowel voor consument als webwinkel) en je vervolgens zelf kunt beslissen wat je er mee doet. En niet: óh het is opgelost, naja niets te zien hier, eind goed al goed.

[ Voor 1% gewijzigd door HetisjeboiM op 02-06-2010 18:12 . Reden: eind goed al goed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HetisjeboiM schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:08:
Ik vind het belangrijk dat een "case" als deze als leermoment gebruikt wordt (zowel voor consument als webwinkel) en je vervolgens zelf kunt beslissen wat je er mee doet. En niet: óh het is opgelost, naja niets te zien hier, eind goed al goed.
Je zou bij sommige posts haast denken dat ze Azerty nog een pluim op de hoed gaan steken ook 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

eigenlijk zijn de antwoorden al gegeven in de eerste reactie, bij soort gelijke zaak Credit van 35 euro voor Gigabyte GA-EP45-DS3R acceptabel? heeft azerty al heel snel ingebonden.

Blijkbaar heeft azert het 1 en ander gecheckt bij een jurist ofzo

* brid moet eens opletten op welke thread hij reageert

[ Voor 11% gewijzigd door brid op 03-06-2010 13:33 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
DM.Aram schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:08:

[...]
Gewoon aannemen, E8400 + mem + AC 7 Pro op V&A en leuk upgraden 8)

Of andersom: P55 bord op V&A en van dat geld een S775 bord kopen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Bolletje op 02-06-2010 19:53 ]

Pagina: 1