Naar aanleiding van het topic 'Credit van 25 euro voor XFX 8800GT GPU acceptabel?' ook maar een topic geopend.
Probleem: Gigabyte EP45-DS3R POST niet
Ik heb op 30-12-2008 een moederbord besteld na een heleboel heisa met TNT post (pakketje was gestolen), uiteindelijke pakket aangekomen half februari. Moederbord heeft 111,68 gekost. Ik heb 24 maanden garantie op dit product. De garantie is half februari ingegaan (bezit van consument).
Ik heb voor mijn moederbord (Gigabyte GA-EP45-DS3R) 27 mei een RMA aangevraagd, deze heb gisteren (31 mei) opgestuurd. Vanmorgen (11:56) kreeg ik het mailtje dat mijn moederbord was aangekomen (overigens met de CPU nog in zijnhaar socket).
Aan het eind van de middag krijg ik dan de volgende mail:
Ik heb dan ook in overleg met verschillende personen een mail teruggestuurd met het volgende:
Probleem: Gigabyte EP45-DS3R POST niet
Ik heb op 30-12-2008 een moederbord besteld na een heleboel heisa met TNT post (pakketje was gestolen), uiteindelijke pakket aangekomen half februari. Moederbord heeft 111,68 gekost. Ik heb 24 maanden garantie op dit product. De garantie is half februari ingegaan (bezit van consument).
Ik heb voor mijn moederbord (Gigabyte GA-EP45-DS3R) 27 mei een RMA aangevraagd, deze heb gisteren (31 mei) opgestuurd. Vanmorgen (11:56) kreeg ik het mailtje dat mijn moederbord was aangekomen (overigens met de CPU nog in zijnhaar socket).
Aan het eind van de middag krijg ik dan de volgende mail:
Uiteraard geschrokken van het lage bedrag dat ze aanbieden als credit, heb ik een mail teruggestuurd met het volgende:Beste Aram,
We hebben uw hardware getest en het moederbord defect bevonden. Maar het product is niet meer leverbaar we kunnen u het volgende aanbieden.
1) Opsturen naar de leverancier ter reparatie/vervanging, dit kan 4 tot 8 week duren.
2) U een credit aan bieden van 35 euro en het geld op uw rekening storten
1) U een credit aanbieden van 35 euro en u een alternatief product kiest. Hoor ik graag het product ID en naam van het product dan zullen wij kijken of u moet bij betalen of geld terug krijgt.
Indien u kiest voor op 2 hoor ik graag op welk rekeningnummer we het geld terug kunnen storten.
Graag horen wij wat u kiest.
Met vriendelijke groet,
medewerker
Rma afdeling
Azerty
Dit was de laagste prijs bekend in de Pricewatch.Beste,
Mag ik vragen waar het bedrag van 35 euro op gebaseerd is? Op internet vind ik nog steeds nieuwprijzen van 125 euro.
groet,
Aram
Als antwoord kreeg ik hierop:Geen actuele prijzen bekend. Laatst bekende laagste prijs € 125,- op donderdag 13 mei 2010.
Redelijk verbaasd door dit antwoord ben ik wat gaan zoeken op internet, ik ben onder andere op de website van de Jurofoon en de Consuwijzer gekomen. Daarna kwam ik echter in het topic dat de aanleiding is voor dit topic. Hierin heb ik een paar interessante dingen gelezen. Deze dingen maken mij aan het twijfelen over de rechtsgeldigheid van het bod dat zij doen.Beste Aram,
Het bedrag van 35 euro is de dagwaarde gebaseerd op afschrijving van het product.
Dit zou in houden dat na de 24 maanden garantie het product 0 euro waard is.
Met vriendelijke groet,
medewerker
Rma afdeling
Azerty
Ik heb dan ook in overleg met verschillende personen een mail teruggestuurd met het volgende:
Vooralsnog heb ik hier geen antwoord op, maar ik ben zeer benieuwd hoe dit af gaat lopen. Het topic van Eagleman7 is met een sisser afgelopen.Beste,
Er van uitgaand dat 24 maanden garantie betekent dat ik gedurende deze periode recht heb op een soortgelijk vervangend product, zou ik graag van u vernemen wat hierbij de mogelijkheden zijn.
Groet,
Aram
Update 1
Antwoord 08:57 vanmorgen:Beste Aram,
De enige mogelijkheid die wij u aan kunnen bieden is het product ter reparatie opsturen.
Indien u sneller een oplossing wilt ontvangen kunnen wij u een credit van 35 euro aanbieden, hiervoor kunt u een alternatief uitzoeken.
Met vriendelijke groet,
medewerker
Rma afdeling
Azerty
Update 2
Azerty heeft mij zojuist een onwijs klantvriendelijk mailtje gestuurd, ik ben er zeer over te spreken hoe ze dit met mij afhandelen:Beste Aram,
Na overleg met mij leiding gevende hebben wij het volgende besloten.
Wij willen u uit service het volgende moederbord aanbieden als alternatief:
http://azerty.nl/0-1225-2...-ga-p55a-ud3r-rev-1-.html
Graag verneem ik uw reactie of u akkoord gaat met dit product.
Met vriendelijke groet,
medewerker
Rma afdeling
Azerty
Update 3
Dat hebbende geschreven in een opwelling van positiviteit, moet ik natuurlijk eerlijk blijven: Azerty heeft mij is proberen te flikken, dat ze al meer mensen hebben proberen te flikken (en waarschijnlijk meerdere malen succesvol). Uit verschillende verhalen blijkt dat Azerty niet de enige is die dit doet. Hun redenatie, dat na x garantieperiode het product 0 euro waard is, blijkt te worden gedeeld met oa. Salland.[ Voor 21% gewijzigd door DM.Aram op 24-11-2010 17:03 ]
See you in another life, brother.