Credit van 25 euro voor XFX 8800GT GPU acceptabel?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-05 16:48
Mijn 8800GT is een paar dagen geleden stuk gegaan. 1 ingang slot werkt niet meer.

Ik heb hem verzonden naar azerty en die hebben hem door gestuurd naar NVidia

nu krijg ik zo'n bericht terug:

Wij hebben van onze leverancier te horen gekregen dat uw videokaart niet te repareren is.

Wij gaan een credit krijgen van onze leverancier, deze zal de hoogte van 25 euro hebben.

Deze credit zullen wij aan u door berekenen.

Op welk rekening nummer kunnen wij het credit bedrag van 25 euro terug storten.

25 euro vind ik naar mijn mening gewoon veel te weinig. hier hou ik maar 15 euro aan over als ik de verzendkosten erin door bereken. ( mijn defecte product naar mijn leverancier ).

Kan ik meer eisen of kan ik ook mijn video kaart terug vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-05 19:27
Een nieuwe 8800GT of vergelijkbaar product?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee wat je wel een net bedrag vindt maar V&A aangeboden: Gainward Bliss 8800 GT 512MB is mogelijk een optie.

De economische waarde van een 880GT is al aanzienlijk achteruit gegaan maar inderdaad is 25 Euro ietwat te weinig om een nieuwe "vergelijkbare" kaart aan te schaffen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Had je nog garantie of zo? Zo nee, dan is 25 euro beter dan niets. Maar goed, de kaart is ook tweedehands meer dan 25 euro waard natuurlijk. Ik zou hem op zo'n 60-70 euro taxeren.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Wat vinden jullie hiervan :

Mijn reactie op de reactie in mijn eerste post:

Ik heb bij u een videokaart gekocht met 2 jaar garantie.
Ik vind het dan ook niet meer dan redelijk, omdat het blijkt dat hij niet meer gerepareerd kan worden,
om een vergelijkbaar product terug te krijgen. Dus ik vind 25 euro dan ook nergens opslaan.
Bij andere winkels krijg je ook gewoon een nieuw/vergelijkbaar product als het oude defect is terug.

Hun reactie:

Uw videokaart heeft 2 jaar garantie.

Dat de videokaart nu defect is betekend dat u recht heeft op garantie.

U heeft nog 1 maand garantie over, de dagwaarde van dit product wordt dan ook gebaseerd op deze maand.

Officieel is de dagwaarde van deze kaart nog geen 7 euro (aankoop bedrag / aantal maanden garantie * aantal maanden garantie over) op u toch tegemoet te komen bieden wij u een credit van 25 euro.

Dit is dan ook de reden dat wij u niet meer dan 25 euro kunnen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-05 10:07
Garantie is garantie toch ?? ze horen je hoe dan ook een nieuwe kaart te geven waar dient die garantie anders voor ??? dat het product (die 8800GT) niet nieuw meer te leveren is is niet jou probleem lijkt mee... jij hebt gewoon recht op een vervangent product !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jajoh
  • Laatst online: 05-05-2024
Dit is een geval rechtsbijstand of *gratis* wetswinkel. Wat al eerder gezegd is garantie is garantie. Zou zowiezo die 25euro niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:38
Kijk anders ook even bij consuwijzer, er wordt genoemd dat je binnen de garantieperiode in principe recht hebt op kosteloze reparatie of een vervangend product. Echter staat er ook de mogelijkheid vermeld dat je eventueel zelf wat bij moet betalen als je er al enige tijd gebruik van hebt gemaakt. Hoe dat bedrag berekend moet worden staat er echter niet bij, dus krijg je van die creatieve berekeningen van de dagwaarde zoals Azerty doet.

Zou je voor het quoten de quote-tag willen gebruiken ipv bold?

[ Voor 87% gewijzigd door Nielson op 20-05-2010 13:36 . Reden: Weet er het fijne ook niet van dus bericht wat aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit is geen hardwareprobleem maar een probleem met een shop en discussie hoe dat op te lossen. Daarover is zeker al meer te vinden het het Shopping Forum, dus ga daar sowieso eens heen om te kijken wat je zoal kunt vinden over dergelijke garantieperikelen. Ondertussen move ik je topic daar naar toe.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

Wanneer een winkelier 2 jaar garantie geeft, mag je er - blijkbaar - op vertrouwen dat de videokaart het minimaal 2 jaar vol houdt. Dit zou - ook buiten die garantie - een op zijn minst redelijke verwachting zijn.
Als je product tijdens deze duur defect gaat, en, indien dit 6 maanden na aankoop gebeurt, je kan 'bewijzen' (lees: aannemelijk maken - en in dit geval wordt het blijkbaar niet eens betwist) dat het defect niet aan jou te wijten is, is het product dan ook non-conform.
Op basis van de non-conformiteit kan je vervolgens vervanging ofwel reparatie eisen. Hieraan mogen geen kosten verbonden zijn. Indien de winkel niet aan reparatie of vervanging wil voldoen, kan jij de overeenkomst ontbinden op basis van de tekortkoming in de nakoming door de winkel. Op basis van die ontbinding kan jij het gehele aankoopbedrag terugeisen. In de praktijk wordt er vaak een soort 'gebruiksvergoeding' gehanteerd waardoor het aankoopbedrag wordt gecorrigeerd. Op zich kent dit geen expliciete basis in de wetgeving, maar het is - omdat je vaak toch gewoon een vervangende kaart zal willen kopen - vaak wel een oplossing die aanvaardbaar zal zijn.

25 euro in dit geval is natuurlijk - op z'n Rob Geus gezegd - kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Ik zal eerst is verklappen over welk bedrijf dit gaat ( had dit helemaal niet van hun verwacht )

En toch zetten ze onder iedere reactie dit eronder:

Azerty als beste Online Winkel 2010? Stem hier en verdien mooie prijzen http://www.ictwaarborgawards.nl/webwinkels/azerty-2/

Een reactie plaatsen over de service van Azerty doe je hier http://tweakers.net/shopreview/6703/azerty.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:35:
Ik zal eerst is verklappen over welk bedrijf dit gaat ( had dit helemaal niet van hun verwacht )

En toch zetten ze onder iedere reactie dit eronder:

Azerty als beste Online Winkel 2010? Stem hier en verdien mooie prijzen http://www.ictwaarborgawards.nl/webwinkels/azerty-2/

Een reactie plaatsen over de service van Azerty doe je hier http://tweakers.net/shopreview/6703/azerty.html
Behalve dat ik niet snap wat deze opmerking toevoegt aan deze discussie had je de naam van de shop ook al in je startpost staan :P

Verder sluit ik me aan bij mockingbird voor wat betreft jouw rechten in dit geval. Nu alleen nog je recht zien te krijgen. Overigens is het natuurlijk klets dat ze uit coulance 25 euro geven in plaats van de zogenaamde echte dagwaarde van 7 euro. De enige reden dat ze 25 euro bieden is omdat ze dat van hun leverancier vergoed krijgen. Maar daar heb jij niks mee te maken, garantie is garantie, zoals al is gezegd en daarvoor is de winkel verantwoordelijk.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Orion84 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:54:
[...]

Behalve dat ik niet snap wat deze opmerking toevoegt aan deze discussie had je de naam van de shop ook al in je startpost staan :P

Verder sluit ik me aan bij mockingbird voor wat betreft jouw rechten in dit geval. Nu alleen nog je recht zien te krijgen. Overigens is het natuurlijk klets dat ze uit coulance 25 euro geven in plaats van de zogenaamde echte dagwaarde van 7 euro. De enige reden dat ze 25 euro bieden is omdat ze dat van hun leverancier vergoed krijgen. Maar daar heb jij niks mee te maken, garantie is garantie, zoals al is gezegd en daarvoor is de winkel verantwoordelijk.
Lekker slim weer :P.

Bedankt voor jullie reacties. ga is weeer wat emailtjes sturen en als ik er niet uitkom met hun dan stap ik naar de geschillencommissie ( als ze daar lid van zijn )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ik gooi er nog even een titelchange achteraan ;)

Lees daarnaast ook even Salland rekent verzendkosten en afschrijving binnen garantie door. Vergelijkbaar probleem en daar staat ook nog wat nuttige info over de verzendkosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jajoh
Zoals ik al zei pleeg een telefoontje naar de wetswinkel bij jou in de buurt.

http://www.google.nl/#hl=...rfai=&fp=dcc58e008ab1d808

Wat je zowiezo gelijk moet doen is een brief Aangetekend naar hun sturen met de volgende 3 zinnen.

BV:

Beste meneer ...

Ik heb op ...datum een videokaart gekocht en deze is op ... datum kapot gegaan.
Aangezien dit nog binnen garantie valt wil ik een vervangende kaart aangezien ik daar recht op heb.
Hiervoor geef ik u 2 weken de tijd anders ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen.

zoals hierboven al staat je moet hun in gebreke stellen met een Aangetekende brief want dan kunnen ze nooit zeggen dat ze de brief niet gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:05:
[...]

Lekker slim weer :P.

Bedankt voor jullie reacties. ga is weeer wat emailtjes sturen en als ik er niet uitkom met hun dan stap ik naar de geschillencommissie ( als ze daar lid van zijn )
Succes er mee :)

Misschien nog wel even een tip: probeer wat nettere e-mails op te stellen, waarin je ook goed verwijst naar bijvoorbeeld consuwijzer en zo. Als ik de mailtjes zie die je hier hebt gequote dan komen die niet zo heel goed over vrees ik.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Die heb ik mijn moeder laten typen hahaha :P

ze wist zelf ook niet goed hoe ze het het beste kon verwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jajoh in "Credit van 25 euro voor NVidia 8800GT ac...":

Die brief zou bij mij niet in goede aarde vallen. Een aangetekend schrijven is denk ik niet nodig. Je kunt als alternatief een fax met ontvangstbevestiging regelen, maar vaak zal een email ook wel voldoen.

De email die je geeft als voorbeeld geeft ze twee opties: maken of de gevolgen accepteren. Volgens mij bereik je hier weinig mee en ik zou eea eens wat vriendelijker verwoorden en eerst eens focussen op een vriendelijke oplossing zonder daarbij voorbij te gaan aan je wettelijke rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Alsof Azerty zelf niet weet hoe de vork in de steel zit.
Deze vragen komen eens in de zoveel weken langs.

Langste-adem-kwestie dit.
In de hoop dat jij afhaakt maken zij zich er eenvoudig van af.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Ik denk dat ik nu wel moet gaan beginnen met dreigen denken jullie ook niet?

Dit heb ik gestuurd op hun laatste reactie:

Is een vervangend product niet mogelijk?
of MOET ik die 25 euro accepteren?

Sturen hun:

U kunt een alternatief uitzoeken, echter dient u het verschil bij te betalen.
Een vervangend product kunnen wij u niet bieden.
Met vriendelijke groet,
*snip* NAW gegevens.
Rma afdeling
Azerty

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 20-05-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Base_NL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 13:36
Ik zou me er in ieder geval niet bij neerleggen; je hebt 2 jaar garantie op de kaart. Als deze kaart binnen 2 jaar defect raakt buiten jou schuld om moeten ze je het volgende aanbieden:

1) Een gelijkwaardige of betere kaart (of hier de dagwaarde van, in dit geval een GTS240/GTS250 met een waarde van circa 80 euro)
2) Als de webwinkelier hier niet aan kan voldoen zijn ze wettelijk verplicht het originele aanschafbedrag uit te keren.

Mijn advies: Stuur een berichtje naar Q-shops, zij zullen dan voor je bemiddelen in deze situatie. Zij moeten zich confirmeren aan uitspraken van de Q-shops commissie, anders vervalt hun certificaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

paQ schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:21:
Alsof Azerty zelf niet weet hoe de vork in de steel zit.
Deze vragen komen eens in de zoveel weken langs.

Langste-adem-kwestie dit.
In de hoop dat jij afhaakt maken zij zich er eenvoudig van af.
Maar door het hier te plaatsen weet bv ik wel dat ik Azerty even niet ga raadplegen bij mn volgende aanschaf.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jajoh
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:20:
@jajoh in "Credit van 25 euro voor NVidia 8800GT ac...":

Die brief zou bij mij niet in goede aarde vallen. Een aangetekend schrijven is denk ik niet nodig. Je kunt als alternatief een fax met ontvangstbevestiging regelen, maar vaak zal een email ook wel voldoen.

De email die je geeft als voorbeeld geeft ze twee opties: maken of de gevolgen accepteren. Volgens mij bereik je hier weinig mee en ik zou eea eens wat vriendelijker verwoorden en eerst eens focussen op een vriendelijke oplossing zonder daarbij voorbij te gaan aan je wettelijke rechten.
Wat ik bedoel te zeggen is dat je hun in gebreke moet stellen want hun komen de afspraken niet na. Ik heb al een paar keer een geschil gehad en dat is het eerste wat hun zeiden dat ik moest doen. En het heeft nog geholpen ook :)

En die brief is natuurlijk maar een voorbeeld en kan in hele andere worden met dezelfde betekenis. Daar gaat het toch om maken of gelijkwaardig product terug en geen 25euro

Ik weet ook wel dat het een beetje mwah overkomt maar waar je recht op heb moet je krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jajoh schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:27:
Ik weet ook wel dat het een beetje mwah overkomt maar waar je recht op heb moet je krijgen.
Dan nog zou ik dat proberen te krijgen door een beetje vriendelijkheid. Daarmee heb je imo een grotere kans op goodwill ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7

Sturen hun:

Hoe quote je? probeerde het maar dat lukt niet :(

[ Voor 10% gewijzigd door Eagleman7 op 20-05-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:38
Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:30:
Het btreffende stukje tussen quote tags plaatsen: [ quote ] tekst [ /quote ], maar dan dus zonder de spaties. Zie ook: Overzicht van UBB-codes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jajoh
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:30:
[...]

Dan nog zou ik dat proberen te krijgen door een beetje vriendelijkheid. Daarmee heb je imo een grotere kans op goodwill ;)
Tuurlijk ben ik helemaal mee eens. Maar wat ik eruit begrijp zijn hun niet echt begripvol zijn en zijn er al wat mailtje heen en weer gegaan. Als hun het hoog opnemen dan bellen ze hem op en bespreken ze het via de telefoon of zeg ik nu wat dom's?. Wat is dan de volgende stap die je moet nemen als je het al vriendelijk heb geprobeerd.?

[ Voor 15% gewijzigd door jajoh op 20-05-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 08:35
Dat bedrag hoor je ook niet te baseren op de garantie termijn maar op de economische levens duur. Zoals wij die vroeger bij (naam van oude werkgever) hanteerde zou dat voor een videokaart 36 maanden zijn. zelfde formule, alleen de 24 maanden door 36 vervangen.

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-05 09:17

Dima_2005

T.net-verslaafde

1 manier om het op te lossen: dreigen met consumentenorganisaties.
Ik woon in BE (dus ik kan het niet effe snel voor jou opzoeken), maar in NL kun je waarschijnlijk de wetboek online raadplegen, zoek een paar artikeltjes op, en quote die in je email :)

(mijn mening: totaal onacceptabel! Ze moeten maar een vervangend exemplaar geven)

[ Voor 24% gewijzigd door Dima_2005 op 20-05-2010 14:35 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:30:

Sturen hun:

Gast...
Probeer zakelijk te blijven en niet dit soort onzin te sturen, daarmee kweek je niet bepaald wat goodwill. Schrijf gewoon een brief waarmee je ze in gebreke stelt(honderden van internet te halen), waarmee je ze netjes de keuze geeft voor een vergelijkbare kaart. Indien ze daar niet aan kunnen/willen voldoen kun je aangeven dat je dan de koopovereenkomst verbreekt
Reken maar dat ze snel tot actie overgaan, ze weten bij Azerty donders goed hoe de wet in elkaar zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Srry van die niet reactie's naar hun toe, maar maak dit ook niet iedere dag mee. dit is eigenlijk mijn eerste keer dat ik zoiets meemaak, ( 17 jaar oud )

[ Voor 198% gewijzigd door Eagleman7 op 20-05-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:40

mr.paaJ

generatie cmd+z

.

[ Voor 100% gewijzigd door mr.paaJ op 20-05-2010 14:38 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jajoh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:12
Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:36:
Iets met: link naar dit forum meesturen
Dat zou ik niet doen, maar na afloop kun je wel een review schrijven voor de Shop-review

[ Voor 8% gewijzigd door CappieL op 20-05-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
CappieL schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:38:
[...]

Dat zou ik niet doen, maar na afloop kun je wel een review schrijven voor de Shop-review
Had niets voor niks dat bericht verwijderd om dat het niet zo'n slimme manier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

jajoh schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:33:
[...]

Tuurlijk ben ik helemaal mee eens. Maar wat ik eruit begrijp zijn hun niet echt begripvol zijn en zijn er al wat mailtje heen en weer gegaan. Als hun het hoog opnemen dan bellen ze hem op en bespreken ze het via de telefoon of zeg ik nu wat dom's?. Wat is dan de volgende stap die je moet nemen als je het al vriendelijk heb geprobeerd.?
Ik zie nergens dat hij het al vriendelijk en goed onderbouwd heeft geprobeerd. Enkel een paar korte mailtjes, zonder onderbouwing, die vooral "ik ben een boze klant" uitstralen. Om dan ineens met een schriftelijke ingebrekestelling te komen is inderdaad misschien niet de handigste manier, maar het zou eventueel wel kunnen ja.

Nogmaals, Eagleman7, schijf eens een nette mail (of desnoods brief), waarin je een en ander fatsoenlijk uitlegt, verwijs naar de juiste bronnen en wijs ze zodoende duidelijk, maar vriendelijk op hun plichten en jouw rechten. Dus niet "ik vind 25 euro dan ook nergens opslaan." en gaan dreigen met van alles en nogwat. Als ze dan nog niet bijdraaien, dan lijkt me een mailtje aan QShops inderdaad een hele goede optie, zoals iemand al opmerkte. Desnoods stuur je dat nette mailtje meteen CC aan QShops.

Als je merkt dat je daar zelf moeite mee hebt, zoek dan op internet voorbeeldbrieven op (consuwijzer heeft die ook geloof ik) of plaats een voorstel hier zodat mensen je eventueel kunnen helpen met het verbeteren van je tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Base_NL
Q-shops! Lees mijn eerdere post, je hebt recht op meer dan die 25,-. Maak je geen zorgen, Q-shops sluit het wel met ze kort.

Tip: Koop voortaan ergens waar ze gecertificeerd zijn door de stichting thuiswinkel waarborg, dat geeft je 10x meer garanties dan het 'Q-shops' logo. Die hebben namelijk zelf een juridische afdeling die je bijstaat in het geval van problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:29
Op consuwijzer staat ook ergens het volgende:
Let op

Hebt u een product lange tijd zonder problemen kunnen gebruiken voordat het kapot gaat? Dan kunt u niet meer al uw geld terug vragen. Dat is dan niet redelijk.
Het is dus niet echt redelijk om na bijna 2 jaar gebruik de verkoop proberen te ontbinden en al je geld terug te vragen. Je hebt het product bijna 2 jaar kunnen gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jajoh
chrisO schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:42:
[...]

[...]

Het is dus niet echt redelijk om na bijna 2 jaar gebruik de verkoop proberen te ontbinden en al je geld terug te vragen. Je hebt het product bijna 2 jaar kunnen gebruiken!
Het is ook maar een *voorbeeldbrief* dat er zat te vinden is op internet. Dat je het hele aankoopsbedrag niet terug krijg is wel logisch. Maar 25euro is dan ook niet rieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:27
Zie ook jurofoon
quote: jurofoon
Herstel of vervanging
In eerste instantie heb je recht op herstel of vervanging van het gebrekkige product. Dit mag je ook van de verkoper eisen. Herstel of vervanging van het product moet binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument plaatsvinden. Voor beide twee vormen van genoegdoening geldt dat de kosten die het herstel met zich mee zou brengen voor de verkoper, in verhouding moeten staan met het gebrek.

Meestal geeft de verkoper of producent een algemene garantie op de monitor maar daar kun je je waarschijnlijk niet op beroepen wanneer het aantal foute pixels onder de norm blijft. En na de garantieperiode wordt het helemaal een lastig verhaal. Van een monitor mag je verwachten dat hij minstens acht jaar probleemloos functioneert, zo oordeelde de Geschillencommissie Computers (inmiddels is hiervoor de Commissie Electro in de plaats gekomen) in een uitspraak. Je kunt stellen dat indien het aantal foute pixels een paar jaar na aankoop boven de technische norm komt, dat de monitor dan niet voldoet aan hetgeen je als consument mocht verwachten. Omdat reparatie van pixelfouten doorgaans niet tot de mogelijkheden behoort, zou de winkelier een vergoeding moeten geven. Verwacht niet het hele aankoopbedrag terug. Het is redelijk dat de verkoper rekening houdt met afschrijving over de periode waarin je van de monitor gebruik hebt kunnen maken.

Ontbinding van de overeenkomst
Indien herstel of vervanging niet mogelijk is of indien de verkoper niet binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument genoegdoening verschaft, kan er om een passende verlaging van de prijs of ontbinding van de koopovereenkomst verzocht worden. Indien de verkoper akkoord gaat met de ontbinding dan moet je de laptop teruggeven en krijg je je geld terug.
Het eerste stuk gaat over "herstel of vervanging" en daarin wordt een voorbeeld met dode pixels in een monitor aangehaald en dat je financiele compensatie kunt afspreken bij gebreken. Het voorbeeld komt op mij over als een financiele tegemoetkoming waarbij je het product gewoon mag houden.

Het tweede stuk gaat over ontbinding wanneer geen passende genoegdoeninggevende oplossing geboden wordt. Bij ontbinding wordt met geen mogelijkheid gerept over het inhouden van 'afschrijfkosten' maar stellen ze gewoon dat je 'je geld terugkrijgt'.

Ik zou dat als insteek nemen. Dreigen heeft geen zin, duidelijk zijn wel. Dus aangeven dat je begrijpt dat de videokaart onherstelbaar defect is maar dat je geen genoegen neemt met 25 euro en ze verzoekt om genoegdoening. De genoegdoening kan bestaan uit het leveren van een vergelijkbare vervangende videokaart. En aangeven dat als ze dat niet willen of kunnen dat je bij deze verzoekt de koop te ontbinden.

(en dat dan wat netter uitgeschreven)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Grafische kaart op 2 jaar afschrijven is nogal creatief om aan te tonen dat het bijna niks meer waard is. Daar heb je als garantieclaimende klant weinig aan. Je zoekt naar een werkende oplossing ofwel een herstelling ofwel een vervanger die gelijkwaardig of beter presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Wow, bedankt voor jullie reacties. Zal strax effe iemand anders er naar laten kijken want ik snap de helft niet meer :P

Voorbeeld brief aanpassen met dingen van de wet erin. en die emailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Ja je hebt het wel lekker verprutst door continue korte onzin mails heen en weer te sturen zeg. Als je je aan het beraden bent wat te doen, dan ga je toch zeker niet ondertussen mailcontact houden over onzinnig gerommel in de marge? Je gaat aan hun vragen notabene, of zij vinden dan je die 25 euro moet accepteren? Daarmee stel je jezelf onzeker, onwetend en erg kwetsbaar op, en krijgt de winkel meteen de overhand.

Maak een brief waarin je kort en duidelijk na onderzoek de oplossing voorstelt zoals jij deze passend acht. In dit geval lijkt het me heel simpel. Je hebt 2 jaar garantie, en je valt nog binnen de garantie termijn. Gaat de kaart binnen deze termijn kapot om redenen die jou niet aan te rekenen zijn, dan moet het product worden vervangen door een gelijkwaardig of beter product. Garantie is namelijk geen verzekering (waarbij schade wordt uitgekeerd naar gelang de dagwaarde) , maar een garantie van de fabriek dat je product het minimaal een bepaalde periode zonder fouten zal vol houden. Doet het product dat niet, dan hebben ze zichzelf verplicht om alsnog een product te leveren dat de periode wel vol maakt.

Pech voor de fabrikant, en geen genoegen nemen met verzekerings-achtige praktijken! Leg overigens ook de verantwoordelijkheid waar die moet liggen. Overtuig de winkel ervan, dat de producent/leverancier garant staat, en zij zich dus aan de afspraken moeten houden. Dat dit uiteindelijk moet worden uitgevoerd via de winkel, dat is een ander verhaal.

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vlug-uit-de-pols-concept altijd even checken op rare halve zinnen aangezien multitasken m'n hobby maar niet m'n expertise is:
Geachte heer/mevrouw,

Op [datum] heb ik bij u een [merk/type product] aangeschaft tegen een aanschafwaarde van [prijs]. Op [datum] is dit product helaas defect geraakt. Hierover heb ik via [email/telefoon/whatever] contact opgezocht met uw klantenservice. Naar aanleiding van dit gesprek heb ik op [dag] [maand] j.l. het product ter reparatie naar uw garantieafdeling gestuurd.
Bij [email/telefoongesprek/whatever] van [dag][maand] j.l. heeft uw klantenservice mij te kennen gegeven dat het product defect was, doch dat deze niet te gerepareerd kon worden en dat mij een credit van 25 euro werd aangeboden. Hierop heb ik bij mail van [dag][maand]j.l. te kennen gegeven dat ik met dit bedrag niet akkoord kon gaan en heb ik om een vervangende videokaart verzocht.
Bij email van [dag][maand] j.l. heeft u mij aangegeven dat een vervangend product niet mogelijk is.
Graag wijs ik er u op dat op grond van het consumentenrecht mij bij een defect product kostenloze reparatie of vervanging aan dient te bieden.
Indien u niet aan uw wettelijke verplichting om het product te repareren dan wel te vervangen voor een gelijkwaardig exemplaar wenst te voldoen, zal ik mij genoodzaakt zien de met u gesloten overeenkomst van [datum] te ontbinden. In de hoop dat ik hier, mede gezien mijn tot nu toe altijd prettige ervaringen met uw webshop, niet tot genoodzaakt zal zijn, verzoek ik u door middel van dit [schrijven/deze email/deze brief..] dan ook vriendelijk om de defecte videokaart alsnog om te wisselen voor een gelijkwaardig vervangend exemplaar. Omdat dit defect mij bijzonder ongelegen komt, ontvang ik hierop graag uw reactie binnen 5 werkdagen.

Met vriendelijke groet,

[naam]
Contrast met je eigen mails is trouwens waarschijnlijk wel opvallend groot :+

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 20-05-2010 14:58 . Reden: fixed: repartitie :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:48:
Wow, bedankt voor jullie reacties. Zal strax effe iemand anders er naar laten kijken want ik snap de helft niet meer :P

Voorbeeld brief aanpassen met dingen van de wet erin. en die emailen
Maak van die brief geen "oorlogsverklaring" van, anders begint de beide kanten spijkers op laag water zoeken en het wordt zure getouwtrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:58

DDX

Anoniem: 63813 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:49:
gewoon ondertekenen met de papa van Eagleman7 ;)

[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 20-05-2010 14:56 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Mooie (nette) mail van Mockingbird (echter zal hij met "repartitie" "reparatie" bedoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delusion
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-05 19:31
DDX schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:56:
[...]

Maar Azerty zit ook op T.net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan zal er wel wat verknutseld moeten worden van de 1e naar de 2e persoon :)
CappieL schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:57:
Mooie (nette) mail van Mockingbird (echter zal hij met "repartitie" "reparatie" bedoelen?
dat denk ik ook zie daarom dus die disclaimer :+

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 20-05-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
DDX schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:56:
[...]

Mama :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Anoniem: 63813 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:49:
vlug-uit-de-pols-concept altijd even checken op rare halve zinnen aangezien multitasken m'n hobby maar niet m'n expertise is:

[...]

Ik elk geval hulde voor de moeite die je hier in steekt :)

Wellicht dat een expliciete link naar consuwijzer of iets dergelijks nog handig is. Niet dat zij niet weten hoe of wat, maar dan is hen in elk geval duidelijk dat jij weet waar je over praat en sturen ze je misschien minder makkelijk met een kluitje terug het riet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Geachte Azerty,

Op 17-05-2008 heb ik bij u een XFX GeForce 8800GT,512MB, GDDR3, PCI Express x16
aangeschaft tegen een aanschafwaarde van € 153,38. Op 29-04-2010 is dit product helaas defect geraakt. Hierover heb ik via de website contact opgezocht met uw klantenservice. Naar aanleiding van dit heb ik op 29-06 j.l. het product ter reparatie naar uw garantieafdeling gestuurd.
Bij email van 18 Mei j.l. heeft uw klantenservice mij te kennen gegeven dat het product defect was, doch dat deze niet te gerepareerd kon worden en dat mij een credit van 25 euro werd aangeboden. Hierop heb ik bij mail van 20 Mei j.l. te kennen gegeven dat ik met dit bedrag niet akkoord kon gaan en heb ik om een vervangende videokaart verzocht.
Bij mail van 20 Mei j.l. heeft u mij aangegeven dat een vervangend product niet mogelijk is.
Graag wijs ik er u op dat op grond van het consumentenrecht mij bij een defect product kostenloze reparatie of vervanging moet aanbieden.
Indien u niet aan uw wettelijke verplichting om het product te repareren dan wel te vervangen voor een gelijkwaardig exemplaar wenst te voldoen, zal ik mij genoodzaakt zien de met u gesloten overeenkomst van 17-05-2008 te ontbinden of Juridische bijstand te raadplegen. In de hoop dat ik hier, mede gezien mijn tot nu toe altijd prettige ervaringen met uw webshop, niet tot genoodzaakt zal zijn, verzoek ik u door middel van dit deze mail dan ook vriendelijk om de defecte videokaart alsnog om te wisselen voor een gelijkwaardig vervangen exemplaar. Omdat dit defect mij bijzonder ongelegen komt, ontvang ik hierop graag uw reactie binnen 5 werkdagen.

Met vriendelijke groet,

Me naam
^^^ nog niet verstuurd. wacht nog op verbeter punten voordat ik weer in de fout ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Orion84 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:57:
[...]

Ik elk geval hulde voor de moeite die je hier in steekt :)

Wellicht dat een expliciete link naar consuwijzer of iets dergelijks nog handig is. Niet dat zij niet weten hoe of wat, maar dan is hen in elk geval duidelijk dat jij weet waar je over praat en sturen ze je misschien minder makkelijk met een kluitje terug het riet in.
zeker bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-05 10:07
chrisO schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:42:
[...]

[...]

Maar dan blijf ik er bij garantie is garantie... als je zo gaat redineren waarom heb je dan 2 jaar ipv 1 jaar ?? totaal niet logisch dus, het is meer iets dat hun er verlies op draaien en ze willen dat verlies niet accepteren blijkbaar. Je moet als bedrijf toch weten en helemaal als Azerty zijnde weet je dat er altijd defecten kunnen voorkomen en die hoor je als bedrijf proffesioneel op te lossen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

repartitie was fout, maar reperatie is hem ook niet ;) . "jl." (jongstleden) zet je in plaats van het jaartal, wanneer het jaartal hetzelfde is als het lopende. 29-06-2010 j.l. is dus dubbelop ;)

Daarbij plak je nu wel erg vlot; zo is het tijdstip van bestelling niet echt relevant in je laatste alinea :p even goed nalopen dus :)

[/]

[ Voor 141% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 20-05-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Geachte Azerty,

Op 17-05-2008 17:04:01 heb ik bij u een XFX GeForce 8800GT,512MB, GDDR3, PCI Express x16 aangeschaft tegen een aanschafwaarde van € 153,38. Op 29-04-2010 is dit product helaas defect geraakt. Hierover heb ik via de website contact opgezocht met uw klantenservice. Naar aanleiding van dit heb ik op 29-04-2010 het product ter reparatie naar uw garantieafdeling gestuurd.
Bij email van 18 mei j.l. heeft uw klantenservice mij te kennen gegeven dat het product defect was, doch dat deze niet te gerepareerd kon worden en dat mij een credit van 25 euro werd aangeboden. Hierop heb ik bij mail van 20 mei j.l. te kennen gegeven dat ik met dit bedrag niet akkoord kon gaan en heb ik om een vervangende videokaart verzocht.
Bij mail van 20 mei j.l. heeft u mij aangegeven dat een vervangend product niet mogelijk is.
Graag wijs ik u er op dat u op grond van het consumentenrecht mij bij een defect product kosteloze reparatie of vervanging moet aanbieden.
Indien u niet aan uw wettelijke verplichting om het product te repareren dan wel te vervangen voor een gelijkwaardig exemplaar wenst te voldoen, zal ik mij genoodzaakt zien de met u gesloten overeenkomst van 17-05-2008 te ontbinden of Juridische bijstand te raadplegen. In de hoop dat ik hier, mede gezien mijn tot nu toe altijd prettige ervaringen met uw webshop, niet tot genoodzaakt zal zijn, verzoek ik u door middel van dit deze mail dan ook vriendelijk om de defecte videokaart alsnog om te wisselen voor een gelijkwaardig vervangend exemplaar. Omdat dit defect mij bijzonder ongelegen komt, ontvang ik hierop graag uw reactie binnen 5 werkdagen.

Met vriendelijke groet,

Me naam
Even wat kleine foutjes voor je gefixt. Dat dik gedrukte stuk heb je zelf toegevoegd, waarom als ik vragen mag? Het voegt volgens mij niet zo heel veel toe?

[ Voor 0% gewijzigd door Orion84 op 20-05-2010 15:05 . Reden: Opmerkingen mockingbird verwerkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jajoh
En heb je wel meerdere keren wat gekocht daar anders is dit

in de hoop dat ik hier, mede gezien mijn tot nu toe altijd prettige ervaringen met uw webshop...

Ook overbodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Orion84 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:04:
[...]

Even wat kleine foutjes voor je gefixt. Dat dik gedrukte stuk heb je zelf toegevoegd, waarom als ik vragen mag? Het voegt volgens mij niet zo heel veel toe?
niet echt :P

Dit de definitieve versie?

of zijn er nog meer puntjes die ik/we kunnen verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fixed versie:
Geachte Azerty,

Op 17-05-2008 heb ik bij u een XFX GeForce 8800GT (512MB, GDDR3, PCI Express x16)
aangeschaft tegen een aanschafwaarde van € 153,38. Op 29-04-2010 is dit product helaas defect geraakt. Hierover heb ik via uw website contact opgezocht met uw klantenservice. Naar aanleiding van dit uw reactie hierop heb ik op 29-06 jl. het product ter reparatie naar uw garantieafdeling gestuurd.
Bij email van 18 mei jl. heeft uw klantenservice mij te kennen gegeven dat het product defect was, doch dat deze niet te gerepareerd kon worden en dat mij een credit van 25 euro werd aangeboden. Hierop heb ik bij mail van 20 mei jl. te kennen gegeven dat ik met dit bedrag niet akkoord kon gaan en heb ik om een vervangende videokaart verzocht. Bij mail van 20 mei jl. heeft u mij aangegeven dat een vervangend product niet mogelijk is.

Graag wijs ik er u op dat op grond van het consumentenrecht mij bij een defect product kostenloze reparatie of vervanging dient aan te bieden.
Indien u niet aan uw wettelijke verplichting om het product te repareren dan wel te vervangen voor een gelijkwaardig exemplaar wenst te voldoen, zal ik mij genoodzaakt zien de met u gesloten overeenkomst van 17-05-2008 te ontbinden.

In de hoop dat ik hier, mede gezien mijn tot nu toe altijd prettige ervaringen met uw webshop, niet tot genoodzaakt zal zijn, verzoek ik u door middel van dit deze mail dan ook vriendelijk om de defecte videokaart alsnog om te wisselen voor een gelijkwaardig vervangen exemplaar. Omdat dit defect mij bijzonder ongelegen komt, ontvang ik hierop graag uw reactie binnen 5 werkdagen.

Met vriendelijke groet,

MeMijn naam
jajoh schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:04:

in de hoop dat ik hier, mede gezien mijn tot nu toe altijd prettige ervaringen met uw webshop...

Ook overbodig
Ach overbodig, maar anders is het zo'n kille brief. Het is altijd mooi om met een sprankje gezelligheid af te sluiten; zeker als je elkaar nog nodig hebt :P

@ hieronder: klopt

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 20-05-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Ey, nu heeft mei ineens weer een hoofdletter, daar doen we in Nederland toch helemaal niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Ik ben geen perfectionist met briefen schrijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jezus, dit topic gaat snel. Bonuspunten voor mockingbird _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

jajoh schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:04:

De ware aard komt pas bij RMA-afhandeling boven. Ik keur winkels en fabrikanten veel harder op RMA-afhandeling dan op kans op falen of degelijkheid. Falen mag, maar zorgt ervoor dat de afhandeling niet tot rampen escaleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Geachte Azerty,

Op 17-05-2008 17:04:01 heb ik bij u een XFX GeForce 8800GT,512MB, GDDR3, PCI Express x16 aangeschaft tegen een aanschafwaarde van € 153,38. Op 29-04-2010 is dit product helaas defect geraakt. Hierover heb ik via de website contact opgezocht met uw klantenservice. Naar aanleiding van dit heb ik op 29-04-2010 het product ter reparatie naar uw garantieafdeling gestuurd.
Bij email van 18 mei j.l. heeft uw klantenservice mij te kennen gegeven dat het product defect was, doch dat deze niet te gerepareerd kon worden en dat mij een credit van 25 euro werd aangeboden. Hierop heb ik bij mail van 20 mei j.l. te kennen gegeven dat ik met dit bedrag niet akkoord kon gaan en heb ik om een vervangende videokaart verzocht.
Bij mail van 20 mei j.l. heeft u mij aangegeven dat een vervangend product niet mogelijk is.
Graag wijs ik u er op dat u op grond van het consumentenrecht mij bij een defect product kosteloze reparatie of vervanging moet aanbieden.
Indien u niet aan uw wettelijke verplichting om het product te repareren dan wel te vervangen voor een gelijkwaardig exemplaar wenst te voldoen, zal ik mij genoodzaakt zien de met u gesloten overeenkomst van 17-05-2008 te ontbinden of Juridische bijstand te raadplegen. In de hoop dat ik hier, mede gezien mijn tot nu toe altijd prettige ervaringen met uw webshop, niet tot genoodzaakt zal zijn, verzoek ik u door middel van dit deze mail dan ook vriendelijk om de defecte videokaart alsnog om te wisselen voor een gelijkwaardig vervangend exemplaar. Omdat dit defect mij bijzonder ongelegen komt, ontvang ik hierop graag uw reactie binnen 5 werkdagen.

Met vriendelijke groet,

Mijn naam
deze opsturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@Mockingbird, die brief is kant en klaar te gebruiken, echter zou ik er ook nog bij zetten wat vergelijkbare kaarten zijn (GTS250 bv), want als ze zo reageren op het onweten van een klant, zullen ze ook nog proberen om mensen een mindere vervanger te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan het erbij zetten.. Maar je loopt wel weer de kans dat ze dan denken: "een GTS250(!?) wat denkt hij wel". Je mag er vanuit gaan dat als de winkel mee gaat in het aanbieden van een vervangend product, dat je er samen ook wel uit gaat komen wat dat prodcuct dan precies is.
In Anoniem: 63813 in "Credit van 25 euro voor NVidia 8800GT ac..." zie je dat er wat meer wijzigingen zitten (ik heb 'me' slechts expliciet doorstreept omdat het echt heel karig staat - ook op GoT)

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 20-05-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Dus de laatste versie van de brief opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jajoh
rapture schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:09:
[...]
De ware aard komt pas bij RMA-afhandeling boven. Ik keur winkels en fabrikanten veel harder op RMA-afhandeling dan op kans op falen of degelijkheid. Falen mag, maar zorgt ervoor dat de afhandeling niet tot rampen escaleert.
Mee eens. Daarom wil ik wel 1 of 2 tientjes meer betalen bij een toko met goede service dan bij zo een fabriek als bv. alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Base_NL
Ik zou overigens in de brief melden dat een goede oplossing beloond zal worden met een gunstige shop-survey, daar zijn ze altijd blij mee. Dan doe je nog iets terug en tegelijkertijd geef je een subtiele hint naar negatieve reclame als ze je écht met die 25 euro zouden afschepen. :*)

[ Voor 27% gewijzigd door Base_NL op 20-05-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Nogmaals: waarom die opmerking over juridische bijstand er in?
Base_NL schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:13:
Ik zou overigens in de brief melden dat een goede oplossing beloond zal worden met een gunstige shop-survey, daar zijn ze altijd blij mee. Dan doe je nog iets terug en tegelijkertijd geef je een subtiele hint naar negatieve reclame als ze je écht met die 25 euro zouden afschepen. :*)
Dat komt op mij meer over als dreigement/pressiemiddel. Iets wat je in dit stadium denk ik moet vermijden.

@hieronder: en wat hadden we ook al weer gezegd over dreigen? Juist, daar maak je geen vrienden mee.

[ Voor 60% gewijzigd door Orion84 op 20-05-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Orion84 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:14:
[...]

Nogmaals: waarom die opmerking over juridische bijstand er in?
Vond ik wel dreigend staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:14:
[...]

Vond ik wel dreigend staan :P
Vliegen vang je met honing, niet met azijn. Dat is nog helemaal niet de kant die je op wil.
Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:09:
Ik ben geen perfectionist met briefen schrijven :P
Briefen?

[ Voor 36% gewijzigd door Gunner op 20-05-2010 15:16 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:19

KoffieNT

banaan

Sjongejonge. Ik dacht dat onderhand een winkel als Azerty de wet eindelijk eens hanteert, maar nee hoor.

Ze weten best hoe het zit, maar ze blijven het proberen. Het verbaasd me dat ze hier bij (onwetende) klanten mee wegkomen. Ik vraag me ook echt af hoe ze dingen als dit in hun boekhouding opslaan en waarom niemand vragen stelt..

2 jaar garantie = 2 jaar garantie. Als de kaart in deze periode buiten je eigen schuld kapot/defect raakt, dan:

1, word je kaart kostenloos gerepareerd en krijg je hem terug.
2, word je kaart vervangen door een vergelijkbare kaart.
3, krijg je je aankoopbedrag terug

Het is zo simpel..

Ik zou ze gewoon een stukje uit de wet sturen, of van Consuwijzer.nl, en zeker dreigen met rechtmatige stappen, dan gaat een winkel vaak wel anders praten.
Ik heb dit bij Azerty en Alternate al eens meegemaakt.

Onvoorstelbaar.

edit: Ook bullshit als; 'alleen in originele verpakking terugsturen', of 'geen doos, geen garantie' bestaat niet. Dat zet Alternate altijd op hun verpakkingen.
Als je de wet kopen op afstand gebruikt vind ik wel dat je de doos nog moet hebben, maar een winkel kan niet verwachten dat je een (grote) doos 2 jaar op zolder hebt liggen. (Al bewaar ik persoonlijk altijd de dozen van de duurdere aankopen omdat ik het gezeik gewoon wil voorkomen.)

[ Voor 20% gewijzigd door KoffieNT op 20-05-2010 15:24 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Base_NL schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:13:
Ze zijn inderdaad 'actief' op T.net, dus een positieve afhandeling zal wel op prijs worden gesteld.
Wat Rapture ook aanhaalt, fouten kunnen gemaakt worden, maar goede RMA-afhandeling is net zo belangrijk / misschien wel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Ik ga nu de gecorrigeerde versie van mockingbird opsturen, nog bezwaren of aanpassingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:01
[verwijderd]

[ Voor 90% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geachte heer/mevrouw,

Op 17-05-2008 heb ik bij u een XFX GeForce 8800GT (512MB, GDDR3, PCI Express x16)
aangeschaft tegen een aanschafwaarde van € 153,38. Op 29-04-2010 is dit product helaas defect geraakt. Hierover heb ik via uw website contact opgezocht met uw klantenservice. Naar aanleiding van uw reactie hierop heb ik op 29-06 jl. het product ter reparatie naar uw garantieafdeling gestuurd.
Bij email van 18 mei jl. heeft uw klantenservice mij te kennen gegeven dat het product defect was, doch dat deze niet te gerepareerd kon worden en dat mij een credit van 25 euro werd aangeboden. Hierop heb ik bij mail van 20 mei jl. te kennen gegeven dat ik met dit bedrag niet akkoord kon gaan en heb ik om een vervangende videokaart verzocht. Bij mail van 20 mei jl. heeft u mij aangegeven dat een vervangend product niet mogelijk is.

Graag wijs ik er u op dat op grond van het consumentenrecht mij bij een defect product kostenloze reparatie of vervanging dient aan te bieden.
Indien u niet aan uw wettelijke verplichting om het product te repareren dan wel te vervangen voor een gelijkwaardig exemplaar wenst te voldoen, zal ik mij genoodzaakt zien de met u gesloten overeenkomst van 17-05-2008 te ontbinden.

In de hoop dat ik hier, mede gezien mijn tot nu toe altijd prettige ervaringen met uw webshop, niet tot genoodzaakt zal zijn, verzoek ik u door middel van dit deze mail dan ook vriendelijk om de defecte videokaart alsnog om te wisselen voor een gelijkwaardig vervangen exemplaar. Omdat dit defect mij bijzonder ongelegen komt, ontvang ik hierop graag uw reactie binnen 5 werkdagen.

Met vriendelijke groet,
Mijn naam
Zo dan.. je kunt hem trouwens ook zelf doorlezen of er af en toe een rare zin tussenzit, want nu doe ik juist wat er expliciet niet past bij een quick-and-dirty opgestelde brief :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Die is erg netjes :), al kun je er een linkje naar de wet/consuwijzer nog bij zetten als ps oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Opgestuurt^^ Ben benieuwd wat ze nu gaan replyen

[ Voor 60% gewijzigd door Eagleman7 op 20-05-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 21:41
Datum klopt niet (of kan niet kloppen): 29-06 jl zal 29-04 jl moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

<< die zin klopt niet helemaal en had ik in mijn edit aangepast naar:
Graag wijs ik u er op dat u op grond van het consumentenrecht mij bij een defect product kostenloze reparatie of vervanging dient aan te bieden.
En @ hierboven, die datum had ik in mijn edit inderdaad ook verbeterd :P

[ Voor 58% gewijzigd door Orion84 op 20-05-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
KoffieNT schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:15:
Sjongejonge. Ik dacht dat onderhand een winkel als Azerty de wet eindelijk eens hanteert, maar nee hoor.

Ze weten best hoe het zit, maar ze blijven het proberen. Het verbaasd me dat ze gewoon bij (onwetende) klanten hiermee wegkomen. Ik vraag me ook echt af hoe ze dingen als dit in hun boekhouding opslaan en waarom niemand vragen stelt..

2 jaar garantie = 2 jaar garantie. Als de kaart in deze periode buiten je eigen schuld kapot/defect raakt, dan:

1, word je kaart kostenloos gerepareerd en krijg je hem terug.
2, word je kaart vervangen door een vergelijkbare kaart.
3, krijg je je aankoopbedrag terug
Wat puntje drie betreft: als 1 en 2 niet mogelijk zijn of excessief veel geld kosten, dan wordt de koop ontbonden. Hierbij wordt wel rekening gehouden met het feit dat men al x maanden de vruchten heeft kunnen plukken van het product. In dit geval heeft de TS de kaart al 23 maanden kunnen gebruiken, dat moet men dus meerekenen. Er zijn echter geen regels om dit te berekenen, maar de gehanteerde formule van Azerty vind ik nergens op slaan. €25 zou ik dan zelf ook niet accepteren. Ik zou een "tegenbod" doen.

Zo wou een winkel mij ook eens €15 geven voor een HD2400 Pro van nog geen 3 maanden oud. Na lang aandringen heb ik toen wel een HD2400 Pro van een ander merk gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Poltergeist schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:21:
Datum klopt niet (of kan niet kloppen): 29-06 jl zal 29-04 jl moeten zijn?
damm te laat :(

Maar ze zullen de boodschap wel ontvangen

[ Voor 9% gewijzigd door Eagleman7 op 20-05-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die datum kan inderdaad niet kloppen.. Die zin mist inderdaad een u. Maar ja.. ik zei ook dat het een snel opgesteld briefje was. Ik ben geen spellingscorrectie of datumchecker :P

In any case ; het bericht komt zo ook wel aan :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 20-05-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Gelukkig zijn het maar kleine foutjes, maar in het vervolg zou Eagleman7 misschien wat minder ongeduldig moeten zijn. Dat werkt ook beter met teksten die je zelf schrijft. Niet in alle boosheid iets typen en meteen versturen, maar even wegleggen en daarna nog eens rustig bekijken.

Hopelijk gaat het helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Orion84 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:24:
Gelukkig zijn het maar kleine foutjes, maar in het vervolg zou Eagleman7 misschien wat minder ongeduldig moeten zijn. Dat werkt ook beter met teksten die je zelf schrijft. Niet in alle boosheid iets typen en meteen versturen, maar even wegleggen en daarna nog eens rustig bekijken.

Hopelijk gaat het helpen :)
Klopt dit doe ik wel vaker.

Maar snap wel wat azerty wil gewoon geld verdienen. ze proberen me te misleiden.

DSB Praktijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Admiral Freebee schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:23:
[...]

Wat puntje drie betreft: als 1 en 2 niet mogelijk zijn of excessief veel geld kosten, dan wordt de koop ontbonden. Hierbij wordt wel rekening gehouden met het feit dat men al x maanden de vruchten heeft kunnen plukken van het product. In dit geval heeft de TS de kaart al 23 maanden kunnen gebruiken, dat moet men dus meerekenen. Er zijn echter geen regels om dit te berekenen, maar de gehanteerde formule van Azerty vind ik nergens op slaan. €25 zou ik dan zelf ook niet accepteren. Ik zou een "tegenbod" doen.

Zo wou een winkel mij ook eens €15 geven voor een HD2400 Pro van nog geen 3 maanden oud. Na lang aandringen heb ik toen wel een HD2400 Pro van een ander merk gekregen.
Is dat zo? Ik dacht dat je het hele bedrag dan moet terugkrijgen? Zo niet, dan slaat die 25 euro inderdaad nog nergens op hehe.
Vandaar dat dat dan de 'loophole' zal zijn waar Azerty lekker mee Hans Kazan't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:09

RaJitsu

B.S.U.R.

Het valt me wel erg tegen dat een gerenommeerde webshop als Azerty op deze manier gewoon een klant probeert te naaien zeg... Ik bedoel, ik zou niet weten in welke wereld Azerty in haar recht zou staan om maar 25 euro retour te bieden. Ik begrijp de hele redenatie niet eens. Alsof er binnen een garantie-periode een soort van afschrijving geldt. Het gaat immers niet om de verzekering die iets moet vergoeden oid...

[ Voor 15% gewijzigd door RaJitsu op 22-05-2010 15:27 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nouja.. de wet spreekt over 'ontbinding' en het gevolg van ontbinding is dat de reeds gepresteerde verplichtingen (levering product en betaling koopsom) ongedaan gemaakt worden. Dat zou dus leiden tot een gehele terugbetalingsplicht. Nu houden sites als consuwijzer er de redenatie op na dat na een bepaalde gebruiksduur een gebruiksvergoeding gerechtvaardigd is (of: soms ook wel anders uitgelegd, namelijk dat je bij een reparatie of vervanging een product krijgt wat weer een langere verwachte levensduur heeft dan jij origineel mocht verwachten op basis van de overeenkomst). Die redenatie vindt geen expliciete grondslag in de letter van de wet. Het kan gebaseerd zijn op redelijkheid en billijkheid, of het leerstuk van de onrechtvaardige verrijking. In literatuur wordt het (bij mijn weten) in ieder geval niet als hoofdregel aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Mja, ik vind het niet meer dan redelijk dat je niet het volledige aankoopbedrag terugkrijgt bij producten die zo snel in waarde dalen als computerhardware. Maar het moet wel redelijk blijven natuurlijk.

Feit blijft dat de wettelijke garantieregeling te ondoorzichtig blijft, waardoor handelaars er vaak een loopje mee nemen, en de klant het niet goed begrijpt.

[ Voor 28% gewijzigd door Admiral Freebee op 20-05-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 15:03

Blord

Hello Kitty !

Azerty lacht zich rot als die dit brief ziet. Ik dacht dat Azerty actief was op deze site. Ze zijn wel actief op de shopsurvey. Die mensen lezen deze thread ook en denken dat de topicstarter incapabel is tot handelen. Ik ben benieuwd wat hun reactie zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:30

Snuffel

Vroem!

Geachte heer/mevrouw,

Op 17-05-2008 heb ik bij Azerty een XFX GeForce 8800GT (512MB, GDDR3, PCI Express x16)
aangeschaft tegen de prijs van € 153,38. Op 29-04-2010 is dit product defect geraakt. Hierover heb ik via de Azerty website contact opgezocht met de klantenservice. Naar aanleiding van de ontvangen reactie heb ik op 29-06 jl. het product ter reparatie naar de garantieafdeling van Azerty gestuurd.

Middels e-mail dd.18 mei jl. heeft de klantenservice van Azerty mij te kennen gegeven dat het product inderdaad defect was, doch dat deze niet te gerepareerd kon worden. Er is mij een credit van 25 euro aangeboden. Hierop heb ik middels e-mail 20 mei jl. te kennen gegeven dat ik met dit bedrag niet akkoord ben en heb ik om een vervangende videokaart verzocht. Middels e-mail dd. 20 mei jl. is mij aangegeven dat een vervangend product niet mogelijk is.

Graag wijs ik er u op het feit dat op grond van het consumentenrecht Azerty mij bij een defect product kostenloze reparatie of vervanging dient aan te bieden.
Indien Azerty niet aan de wettelijke verplichting om het product te repareren dan wel te vervangen voor een gelijkwaardig exemplaar voldoet, ben ik genoodzaakt de met Azerty gesloten overeenkomst van 17-05-2008 te ontbinden.

In de hoop dat ik hier, mede gezien mijn tot nu toe altijd prettige ervaringen met de Azerty webshop, niet tot genoodzaakt zal zijn, verzoek ik Azerty door middel van deze e-mail vriendelijk om de defecte videokaart alsnog om te wisselen voor een gelijkwaardig vervangen exemplaar. Omdat dit defect mij bijzonder ongelegen komt, ontvang ik hierop graag de reactie van Azerty binnen 5 werkdagen.

Met vriendelijke groet,
Mijn naam
Wat aanpassingen, minder persoonlijk gemaakt voor de lezende party. Zodra je mensen met u gaat aanspreken maak je het persoonlijk voor de lezer. Door u te vervangen door de bedrijfsnaam komt je beter over . Verder een paar kleine aanpassingen door het iets stelliger te brengen.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Anoniem: 63813 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:32:
Nouja.. de wet spreekt over 'ontbinding' en het gevolg van ontbinding is dat de reeds gepresteerde verplichtingen (levering product en betaling koopsom) ongedaan gemaakt worden. Dat zou dus leiden tot een gehele terugbetalingsplicht. Nu houden sites als consuwijzer er de redenatie op na dat na een bepaalde gebruiksduur een gebruiksvergoeding gerechtvaardigd is (of: soms ook wel anders uitgelegd, namelijk dat je bij een reparatie of vervanging een product krijgt wat weer een langere verwachte levensduur heeft dan jij origineel mocht verwachten op basis van de overeenkomst). Die redenatie vindt geen expliciete grondslag in de letter van de wet. Het kan gebaseerd zijn op redelijkheid en billijkheid, of het leerstuk van de onrechtvaardige verrijking. In literatuur wordt het (bij mijn weten) in ieder geval niet als hoofdregel aangenomen.
Geldt dat voor consumentenelectronica/pc-spul?
Ik 'vind' dat wanneer een computerproduct 2 jaar garantie heeft, het ook (op zijn minst) 2 jaar moet kunnen werken. Is dit niet zo, en kan het product niet gerepareerd/vervangen worden met iets gelijkswaardigs? Aankoopbedrag terug.

Dus voor de duidelijkheid; het staat in de wet dat je alles terugkrijgt, maar consuwijzer (e.d.) vinden dat je rekening mag houden met een gebruiksvergoeding?

[ Voor 58% gewijzigd door KoffieNT op 20-05-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Blord schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:36:
Azerty lacht zich rot als die dit brief ziet. Ik dacht dat Azerty actief was op deze site. Ze zijn wel actief op de shopsurvey. Die mensen lezen deze thread ook en denken dat de topicstarter incapabel is tot handelen. Ik ben benieuwd wat hun reactie zullen zijn.
Tja, het is ergens wel negatieve reclame natuurlijk. Ik ben wel eens bedreigd geweest met gerechtelijke stappen door een webshop (niet Azerty!) na het plaatsen van een negatieve shopsurvey :') Die waren niet blij met de negatieve reclame :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Blord schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:36:
Laat ze maar lachen :P

wie het laatst lacht, lacht het best toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ter algemene info, ik kan het zo snel niet vinden in dit topic en mogelijk lees ik er overheen.

Gaat het hierbij om een "echte" Nvidia kaart of om een kaart waarbij een leverancier anders dan Nvidia op de kaart vermeld staat. Ik doel dus op Sapphire, Asus, enz. enz...

Indien het om een z.g. merk artikel gaat loont het misschien de moeite om de fabrikant rechtstreeks te benaderen hoe zij dit soort zaken afhandelen. Wat ik bedoel te zeggen is dat Intel, als voorbeeld, een heel erg ruime credit_vergoeding hanteert die vaak ruim boven de marktwaarde (lees dagwaarde) van het artikel ligt.
Veel fabrikanten crediteren meer dan er ingeleverd wordt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
hardware-lover schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:39:
Ter algemene info, ik kan het zo snel niet vinden in dit topic en mogelijk lees ik er overheen.

Gaat het hierbij om een "echte" Nvidia kaart of om een kaart waarbij een leverancier anders dan Nvidia op de kaart vermeld staat. Ik doel dus op Sapphire, Asus, enz. enz...

Indien het om een z.g. merk artikel gaat loont het misschien de moeite om de fabrikant rechtstreeks te benaderen hoe zij dit soort zaken afhandelen. Wat ik bedoel te zeggen is dat Intel als voorbeeld een heel erg ruime credit_vergoeding hanteert die vaak ruim boven de marktwaarde (lees dagwaarde) van het artikel ligt.
Veel fabrikanten crediteren meer dan er ingeleverd wordt.
XFX kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KoffieNT schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:37:
[...]

Geldt dat voor consumentenelectronica/pc-spul?
Ik 'vind' dat wanneer een computerproduct 2 jaar garantie heeft, het ook (op zijn minst) 2 jaar moet kunnen werken. Is dit niet zo, en kan het product niet gerepareerd/vervangen worden met iets gelijkswaardigs? Aankoopbedrag terug.

Dus voor de duidelijkheid; het staat in de wet dat je alles terugkrijgt, maar consuwijzer (e.d.) vinden dat je rekening mag houden met een gebruiksvergoeding?
Nouja.. de wet verwijst gewoon naar ontbinding. Dat is een verbintenisrechtelijke figuur die niet enkel bestaat voor consumententransacties. De hoofdregel van ontbinding is dat alle gedane prestaties ongedaan gemaakt worden, maar alles in het verbintenissenrecht is ook onderhevig aan redelijkheid en billijkheid en de figuur van de ongerechtvaardige verrijking is ook niet uitgesloten. Kortom: de wet spreekt zich er simpelweg niet in meer detail over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dus gaan "we" nu even XFX benaderen met deze kwestie?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

hardware-lover schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:41:
Dus gaan "we" nu even XFX benaderen met deze kwestie?

[...]
Nee, want de shop is eerste aanspreekpunt bij garantie-gevallen. Je hebt niets met de fabrikant te maken.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Let op: het probleem van de TS is inmiddels opgelost, zie hier. Je hoeft dus geen nieuwe oplossing voor het probleem meer aan te dragen.