Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-07 03:01
hardware-lover schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:41:
Dus gaan "we" nu even XFX benaderen met deze kwestie?

[...]
los het eerst even met azerty op.

daarna geschillen commisie

daarna de rechter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jajoh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-05-2024
Als ze niks laten horen gewoon verdere stappen ondernemen. Maar als je het zeker wil weten bel dan de wetswinkel of bel je rechtsbijstand als je dat heb. Die gasten doen niks anders heel de dag.

Een hele discusie (wat wel intressant is) of wat wel en wat niet kan met 1 telefoontje opgelost worden. En dan weten we allemaal hoe de vork in de steel zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En dit zegt XFX daar zelf over;

"Should you experience any difficulty obtaining a fair and proper warranty service from any of our Resellers please do not hesitate to contact us via the Support Ticketing System where we will do our best to help you."
Gunner schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:42:
[...]

Nee, want de shop is eerste aanspreekpunt bij garantie-gevallen. Je hebt niets met de fabrikant te maken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitten ze uberhaupt bij een geschillencommissie? Ik zie daarover niets op de site staan.

Ik zou je toch echt aanraden om jezelf rustig te houden want je roept nu van alles, maar je hebt alleen jezelf er mee als je geen onderzoek doet naar die opties.

@ hierboven: XFX is (dus) ook nog een goede optie; ook hier geldt dat je met stroop meer vliegen vangt dan met azijn. Wees dus vooral vriendelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
.

edit: soms vraag ik me wel is af waarom je geen eigen posts kan verwijderen :(

[ Voor 196% gewijzigd door Eagleman7 op 20-05-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 09:53
Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:43:
[...]

los het eerst even met azerty op.

daarna geschillen commisie

daarna de rechter
Dat laatste gaat wel heel ver... Zou zelf niet naar een rechter stappen om 150 euro. Maar als Azerty netjes is lossen ze goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Base_NL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 16:09
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:44:
Zitten ze uberhaupt bij een geschillencommissie? Ik zie daarover niets op de site staan.

Ik zou je toch echt aanraden om jezelf rustig te houden want je roept nu van alles, maar je hebt alleen jezelf er mee als je geen onderzoek doet naar die opties.
Ze zijn aangesloten bij Q-shops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag een advocaat in je kenniskring om een brief te sturen.

Ik zweer het je op €1.000.000.000 dat ze dan HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL hard gaan lopen of een echt leuke oplossing voor je maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Houd ook even rekening met de verschillende tussen de wettelijke 2 jaar garantie en 2? jaar fabrieksgarantie. Dit is nogal een verschil.
Sowieso is het volgens mij bij fabrieksgarantie normaal dat je hetzelfde of een beter product krijgt als het niet meer te repareren is, er kunnen natuurlijk verschillen zijn per fabrikant.

Dan ging het bij mij bij Antec toch heel anders. Voeding kapot met nog 1 maand garantie v/d 3 jaar, kreeg meteen een betere vervangende voeding met mogelijkheid om tegen bijbetaling nog verder te upgraden.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
LightStar schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:44:
[...]

Dat laatste gaat wel heel ver... Zou zelf niet naar een rechter stappen om 150 euro. Maar als Azerty netjes is lossen ze goed op.
was ook echt wel serieus bedoelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
Gunner schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:42:
[...]

Nee, want de shop is eerste aanspreekpunt bij garantie-gevallen. Je hebt niets met de fabrikant te maken.
Kan je altijd doen, misschien zijn die vriendelijker.

Zelf heb ik positieve ervaringen met logitech toen de winkel 25 euro vroeg om mijn muis (mx1000 van 80 euro) na te laten kijken. (ging na ca 2 jaar kapot terwijl logitech 3-5 jaar garantie geeft).

Waarbij logitech nog vroeg naar de winkel, volgens mij om contact op te nemen met ze zodat ze de volgende keer gewoon netjes de garantie afhandelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Kevinp op 20-05-2010 15:48 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:23

FlyEragon

Alien Monkeys

Heb ooit een keer zonder problemen mijn XFX kaart na anderhalf jaar opgestuurd naar XFX. Kreeg een vervangende nieuwe exemplaar voor terug. RMA bij XFX is zeker wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
hardware-lover schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:39:
Ter algemene info, ik kan het zo snel niet vinden in dit topic en mogelijk lees ik er overheen.

Gaat het hierbij om een "echte" Nvidia kaart of om een kaart waarbij een leverancier anders dan Nvidia op de kaart vermeld staat. Ik doel dus op Sapphire, Asus, enz. enz...
Ehm... Nvidia is het type GPU / chipset.
Ze maken zelf geen kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
jimbo123 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:47:
[...]

Volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 13:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
CappieL schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:51:
[...]

Zelfs een gouden steeksleutel 2009 (T.net)
Hebben ze tweakers omgekocht :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Met alle respect, maar ik zou geen contact opnemen met fabrikanten. Dat hoeft ook niet. De winkelier is verantwoordelijk voor het product, niet de fabrikant. En het is al zo vaak aangehaald, je hebt recht op een goed werkend product, gedurende de levensduur van het product. In dit geval is bijvoorbeeld 2 jaar redelijk. Hoeveel heb je betaald destijds voor de kaart? En wanneer is deze precies gekocht?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
SgtStrider schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:55:
Met alle respect, maar ik zou geen contact opnemen met fabrikanten. Dat hoeft ook niet. De winkelier is verantwoordelijk voor het product, niet de fabrikant. En het is al zo vaak aangehaald, je hebt recht op een goed werkend product, gedurende de levensduur van het product. In dit geval is bijvoorbeeld 2 jaar redelijk. Hoeveel heb je betaald destijds voor de kaart? En wanneer is deze precies gekocht?
pagina 4 staat een brief met de informatie die je nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:31

Snuffel

Vroem!

SgtStrider schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:55:
zo.. anders lees je het topic even :s

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
zozo. had allang al een reactie verwacht van azerty. de laatste 2x waren ze veel sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:57:
zozo. had allang al een reactie verwacht van azerty. de laatste 2x waren ze veel sneller :P
Langere brief, kost wat tijd om te lezen EN te begrijpen :P

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
redfoxert schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:58:
[...]

Langere brief, kost wat tijd om te lezen EN te begrijpen :P
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigurdar
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-04-2021
*is ook wel even benieuwd naar azerty z'n reactie* :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Die deel ik zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zullen we dan nu maar even kappen met de slowchat? Wacht even rustig de reactie af en dan horen we hier natuurlijk graag hoe het is afgelopen / verder gaat. Nuttige tips voor eventuele vervolgstappen zijn natuurlijk welkom, maar lees voor je reageert even het topic door om nutteloze toevoegingen te voorkomen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er zijn diverse kaarten in omloop waarop alleen het Nvidia logo zichtbaar is en geen verwijzing naar een andere fabrikant.

Maar de reden dat ik naar een "merk" naam vroeg is om te kunnen controleren hoe desbetreffende fabrikant omgaat bij een defect artikel binnen de garantie-periode.

XFX heeft normaal gesproken een prima RMA afhandeling en laat een klant zelden in de kou staan.
Het zou zomaar eens kunnen zijn dat er een vervangende video_kaart ter compensatie naar de shop gaat en dat het voor de shop interessant is om het op een voor de shop "voordelige" wijze af te handelen met de klant. Ik zeg niet dat dit hier ook werkelijk het geval is maar de financiële compensatie mag in dit geval wel echt minimaal genoemd worden.

Edit: excuses voor mijn reply, heb bovenstaand bericht niet op tijd gezien.
jimbo123 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:47:
[...]

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 20-05-2010 16:11 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

KoffieNT schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:37:
Dus voor de duidelijkheid; het staat in de wet dat je alles terugkrijgt, maar consuwijzer (e.d.) vinden dat je rekening mag houden met een gebruiksvergoeding?
Hoe slecht iets ook is, je hebt het uiteindelijk gebruikt en van de baten genoten.

Dit is in het Belgische recht van toepassing als je in een krot (stromend water langs de muren, plafond is al 10 centimeter gezakt, raam weggevlogen,...) woont en de verhuurder wilt het gebouw niet bewoonbaar maken. Je kan tot 50 % korting op de huur vragen. Hoe slecht het ook is, je hebt uiteindelijk wel ervan genoten, anders ben je daar niet gebleven.

Volle aankoopprijs ga je niet krijgen, maar een vervanger is wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kam3
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-08 13:46
Ook ik zal me maar even mengen in het topic aangezien het vrij interessant is om te lezen.
Jammer dat Eagleman7 het eigenlijk al in het begin een beetje verpest heeft, ze zullen nu gewoon veel minder coulant tegenover jou zijn omdat je met "boze consumenten" mailtjes begon te dreigen.

Toevallig volg ik al geruime tijd een deel traject recht in verband met mijn studie, dus mochten ze een ontkennende/onwetende e-mail terug sturen zal ik me er wel even in gaan verdiepen.

Want als consument sta je natuurlijk in je volste recht om je garantie (in dit geval nog 1 maand) te claimen, verder is het bedrag van 25EUR ook onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
(bijna) elk keurmerk waar Azerty bij is aangesloten, heeft een geschillencommissie. Als je er bij Azerty niet uit komt kun je daar wellicht ook nog terecht. Wordt wel een lange weg te gaan dan, maar je moet er iets voor over hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de hand van onduidelijkheden omtrent de titel, heb ik er nog maar een titelchange tegenaan gegooid. Mij benieuwen of deze net zoveel nieuwe lezers tot gevolg heeft als de vorige :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Reactie van hun:

Graag verneem ik van u het rekening nummer waarop wij het bedrag van 25 euro terug kunnen storten.
Wanneer u denk dat u onrecht is aangedaan kunt u uw gelijk proberen te behalen via een derde.

Ze willen gewoon niet :S

O de mensen van azerty die dit nu bekijken, HOI

[ Voor 16% gewijzigd door Eagleman7 op 20-05-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
Ze vragen erom:

De links naar de geschillencommissies:

http://www.ictwaarborg.nl...g/klachten-en-geschillen/
http://www.qshops.org/index.php/geschillencommisie
http://www.thuiswinkelkeu...on,com_wrapper/Itemid,83/ (weet niet of dat hiervoor bedoeld is...)
http://www.keurmerk.info/index.php?hfst_id=121

[ Voor 6% gewijzigd door Poltergeist op 20-05-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigurdar
Oei, daar maken ze zich erg gemakkelijk van af. Ik zou dan toch proberen om of via een geschillencommissie ze er toe aan te zetten een alternatief te bieden, maar misschien is het beter om het eerst bij XFX te proberen. :) Misschien willen zij het wel voor je oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

rapture schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:11:
[...]
Hoe slecht iets ook is, je hebt het uiteindelijk gebruikt en van de baten genoten.

Dit is in het Belgische recht van toepassing als je in een krot (stromend water langs de muren, plafond is al 10 centimeter gezakt, raam weggevlogen,...) woont en de verhuurder wilt het gebouw niet bewoonbaar maken. Je kan tot 50 % korting op de huur vragen. Hoe slecht het ook is, je hebt uiteindelijk wel ervan genoten, anders ben je daar niet gebleven.

Volle aankoopprijs ga je niet krijgen, maar een vervanger is wel nodig.
En toch is een huis heeeel wat anders als een stuk pc-hardware, vandaar dat ik dat ook vroeg. Uiteraard begrijp ik dat je bij een huis/auto/weetikhet niet alles terug kan vragen.

2 jaar moet een videokaart makkelijk kunnen volhouden. Azerty biedt Eagle nu denk ik 10-15% van zijn aankoopbedrag, in mijn ogen sowieso belachelijk.

edit:
Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:16:
Reactie van hun:

Graag verneem ik van u het rekening nummer waarop wij het bedrag van 25 euro terug kunnen storten.
Wanneer u denk dat u onrecht is aangedaan kunt u uw gelijk proberen te behalen via een derde.
Inderdaad gewoon rustig blijven en via een derde alles regelen. En de uitkomst gewoon accepteren, ookal zal daar (hopelijk niet) 25 euro uitkomen.

[ Voor 20% gewijzigd door KoffieNT op 20-05-2010 16:21 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Laatst online: 18-12-2024
Alle reacties ondertekend door dezelfde medewerker? Dan wil die blijkbaar gewoon niet, brief naar de klachten afdeling...

Edit: al zijn je genoeg opties aangeboden in dit topic, XFX direct aanspreken is zeker ook een interessante.

[ Voor 31% gewijzigd door wasted247 op 20-05-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Of gaan we gewoon even bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Nee, alles zwart op wit regelen, zeker nu dit zo loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reactie van hun:

Even ademen en nadenken. Een optie die je niets kost, is contact opnemen met XFX. Blijkbaar zijn daar goede ervaringen mee.

Mocht dat niets oplossen, dan kan je kiezen om naar de geschillencommissie te stappen, of je gelijk halen via rechtshulp (mogelijk val je onder een rechtsbijstandverzekering van je ouders) met bijvoorbeeld een wettenwinkel, rechtswinkel of ander laagdrempelig initiatief.

Je kan wel gaan bellen, maar dan zou ik je toch sterk aanraden om éérst eens even de boel een dag te laten bezinken en jezelf niet op te winden. Want als het telefoongesprek gaat zoals dit topic, doet dat meer kwaad dan goed :)

Als er iemand van Azerty mee leest zou het diegene overigens wel sieren om dit op te pakken. Ik weet niet wat een vervangend kaartje voor een 8800GT kost, maar voor die paar tientjes goodwill kweken lijkt mij in ieder geval geen slechte deal.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Idd niet bellen nu dit zo loopt moet je alles zwart op wit hebben een telefoon gesprek heb je namelijk niks aan, ze kunnen dan namleijk wel zeggen ja maar dat hebben we helemaal niet gezegt !

Had niet verwacht dat ze het echt zouden afslaan. En het proffesioneel zouden oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 19:58

beany

Meeheheheheh

Reactie van hun:

Toch snap ik dit niet zo... Ik zou nu niet zomaar iets bij Azerty gaan bestellen, als zij zo met garantie omgaan. Die formulie van hun is ook belachelijk(waarde/aantal maanden garantie etc).

Dat is ook een beetje het probleem met leveranciers... ze kunnen wel snel leveren, snel antwoorden op vragen etc, maar het is moeilijk een (web)winkel te beoordelen op hoe ze in de toekomst problemen afhandelen.

Met Alternate heb ik ook een rare garantie ervaring: videokaart zorgt ervoor dat het systeem vastslaat. Geprobeerd in 4(!) verschillende computers, allemaal het zelfde probleem. Je brengt de kaart terug, je legt het heel duidelijk uit(op papier bij de kaart gedaan), en je krijgt hem 3 weken later terug met een briefje 'kaart werkt prima, u moet 25 euro onderzoekskosten betalen' :? Veel heen en weer gemail, maar je trekt gewoon aan het kortste eind. En dat zal in dit geval ook weer gebeuren. De moeite die het allemaal kost weegt niet op tegen de prijs van een nieuwe videokaart.

Overigens heeft contact opnemen met de fabrikant wel nut. Als zij meerdere klachten ontvangen dat een winkel(keten) slechte service verlenen op hun product heb je kans dat ze uiteindelijk de levering aan de winkel(keten) gaan stop zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door beany op 20-05-2010 16:29 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 13-09 08:09
Maakt de verkoper trouwens niet een rekenfout?

Hij geeft aan dat hij de waarde van de kaart is berekend o.b.v. de garantieperiode. Maar het lijkt mij dat de dagwaarde wordt berekend op basis van de verwachte economische levensduur van een kaartje. In mijn visie is dat +/- 4 jaar (dat hij normaal moet functioneren, niet dat games gedraaid kunnen worden)

Dan wordt de rekensom in mijn beleving:

150 euro / 48 mnd * 24 resterende levensduur = 75 euro. (wat ik dan wel weer een hoog bedrag vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 13:10
Ik zou inderdaad alles zwart op wit houden. Geschillencommissie lijkt hier wel op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kam3
Inderdaad een goede vraag, zijn alle mailtjes ondertekent door de zelfde medewerker of is het iedere keer een andere medewerker?

Verder zou ik (zoals al vaker aangegeven is) niet gaan bellen, het even laten bezinken en met je ouders overleggen wat het beste is. Ook kun je eerst XFX benaderen om het verhaal uit te leggen en misschien komen zij wel met een passende oplossing.

Een niet nette actie van Azerty al zeg ik het zelf. Ook al is het niet gebruikelijk om een aanzienlijk bedrag van de aankoopprijs uit te keren. Een bedrag X% onder de dagwaarde is wat gebruikelijker.

Mocht het allemaal op niets uitlopen dan toch via de rechtsbijstand regelen (je ouders zijn er vast voor verzekerd) omdat de rechtsbijstand er toch wat meer verstand van heeft dan jij en je ouders bij mekaar (er van uit gaan dat deze geen rechten studie hebben gedaan).

Al met al sta je in je volledig recht om het aanbod te weigeren.

EDIT @ Mcsluis

(150/24) = 6.25
Volgens het rekensommetje van Azerty is de kaart dus inderdaad geen 7eur waard (zoals aangegeven door Azerty) en vinden ze het schappelijk om 25 EUR te geven.
Dus me die uitleg klopt het reken sommetje van azerty. Hoe on-acceptabel het ook is.

[ Voor 13% gewijzigd door Kam3 op 20-05-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou in dit geval kiezen voor de volgende volgorde:
1) klacht indienen bij Azerty
2) indien 1 geen gevolg heeft, XFX benaderen voor garantie
3) indien 2 lukt, een vernietigende shop review schrijven, indien 2 niet lukt alle keurmerken en consumentensites erbij betrekken.

BTW heb je de kaart momenteel in je bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Lumics schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:29:
Maakt de verkoper trouwens niet een rekenfout?

Hij geeft aan dat hij de waarde van de kaart is berekend o.b.v. de garantieperiode. Maar het lijkt mij dat de dagwaarde wordt berekend op basis van de verwachte economische levensduur van een kaartje. In mijn visie is dat +/- 4 jaar (dat hij normaal moet functioneren, niet dat games gedraaid kunnen worden)

Dan wordt de rekensom in mijn beleving:

150 euro / 48 mnd * 24 resterende levensduur = 75 euro. (wat ik dan wel weer een hoog bedrag vind)
Het is geen rekenfout, de verkoper zegt eigenlijk dat de levensduur van een artikel de duur van de garantie is.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

KoffieNT schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:20:
En toch is een huis heeeel wat anders als een stuk pc-hardware, vandaar dat ik dat ook vroeg. Uiteraard begrijp ik dat je bij een huis/auto/weetikhet niet alles terug kan vragen.

2 jaar moet een videokaart makkelijk kunnen volhouden. Azerty biedt Eagle nu denk ik 10-15% van zijn aankoopbedrag, in mijn ogen sowieso belachelijk.
Het lijkt mij niet de bedoeling om de wet zodanig te omschrijven dat je naar de winkel gaat om een grafische kaart te kopen waarvan je weet dat het na anderhalf jaar sneuvelt (zie 7900, 8800,... ongekoelde out of specs hete voeding IC's op de kaarten, die gegarandeerd doorfikken) en snel volledige aankoopprijs claimen. Dan zou je gewoon gratis grafische kaarten kunnen halen zolang de fabrikanten niet ophouden met kaarten te produceren die na anderhalf jaar stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:33:
3) indien 2 lukt, een vernietigende shop review schrijven, indien 2 niet lukt alle keurmerken en consumentensites erbij betrekken.

Ik vermoed dat hij de kaart niet in bezit heeft omdat ze hem een stonering willen doen.. en blijft de kaart bij hun en gooien hun deze weg, en als Azerty helemaal vuil is hebben deze een vervangende kaart gehad van XFX en deze weer goed willen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
rapture schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:36:
[...]
Het lijkt mij niet de bedoeling om de wet zodanig te omschrijven dat je naar de winkel gaat om een grafische kaart te kopen waarvan je weet dat het na anderhalf jaar sneuvelt (zie 7900, 8800,... ongekoelde out of specs hete voeding IC's op de kaarten, die gegarandeerd doorfikken) en snel volledige aankoopprijs claimen. Dan zou je gewoon gratis grafische kaarten kunnen halen zolang de fabrikanten niet ophouden met kaarten te produceren die na anderhalf jaar stuk gaan.
Hij hoort in eerste instantie al niet na 1jaar / 2 jaar door te fikken, dus ja als het dan garantie is regelen ze maar een vervanger die exact het zelfde kan en doet, of me geld terug :).

Of het zo werkt weet ik niet, als ik dan maar 25% van me aankoop terug krijg in geld voel ik me genaaid en kan ik dus geen enkel artikel met garantie kopen want stel het gaat kapot geven ze je maar een deel van je geld terug.
Heb nu nog thuis een MSI 8800gt liggen en die draaid al sinds de release en die ga ik niet vervangen ook tot die kapot gaat dus langer als 3jaar kan wel. en dat is mijn bedoeling niet na een jaar weer een nieuwe kopen en maar 25% terug krijgen.

En als die fabrikanten dat doen is hun probleem en die van de geen die ze verkopen, en ik zou dus niks meer bij die winkel kopen van merk X en dan voortaan een ATI kopen als ze zo met je omgaan ( als voorbeeld ).

[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 20-05-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:33:

die moest ik opsturen hun hebben hem doorgestuurt naar de leverancier. hij zal nu wel in de afval bak liggen daaro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

rapture schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:36:
[...]
Uhh nee, maar dat zeg ik toch ook niet? :P

Ik vind dat een kaart een jaar of 4/5 mee moet kunnen (mits enigszins fatsoenlijk onderhouden, maar dat terzijde), waarvan 2 jaar onder wettelijke garantie valt.
Gaat de kaart binnen deze periode buiten je eigen schuld kapot; kostenloze reparatie, vervangen voor iets vergelijkbaars, of je aankoopbedrag terug.
Ik vind die 2 jaar gewoon een minimum. Na die 2 jaar hoef je natuurlijk ook 0% meer terug te verwachten, dat vind ik dan ook weer/dat is de wet ook.

Een gemiddelde (mid/high-end) videokaart kost aardig wat geld, dus dan mag hij ook een lange tijd mee gaan.

Gelukkig doen mijn beide 8800GT's (in 2 pc's) het na 2jaar en 3 maanden nog altijd even goed 8). Ik stof ze dan ook regelmatig af, vervang de koelpasta een aantal keren per jaar, zorg dat de kast netjes is en heb ik de stock-koelers vervangen voor wat beters. Had niet gehoeven, maar ik vond het de investering wel waard, + it looks g0od!

edit:
Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:44:
[...]

die moest ik opsturen hun hebben hem doorgestuurt naar de leverancier. hij zal nu wel in de afval bak liggen daaro...
Uiteraard kan je die gewoon gratisch terugvragen. Ik zou ze morgen ofzo een mailtje sturen:
U kunt de kaart aan mij retourneren, ik zal verdere stappen ondernemen.

mvg,
Gewoon rustig en simpel houden :).

[ Voor 13% gewijzigd door KoffieNT op 20-05-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik had na 8 maanden fouten op vrij duur DDR3 ram van OCZ.
Ik had het bij Salland gekocht voor 311 euro (3 x 2 GB) en nadat het defect was RMA gestuurd.
Vervolgens wou Salland mij eerst 200 euro vergoeden of ik kon het laten opsturen naar de fabrikant.
Maar dat kon wel 4 - 6 weken duren. Omdat ik 200 euro veelste weinig vond en eigenlijk gewoon nieuwe modules wou heb ik daar voor gekozen.
Een paar weken later al kreeg ik bericht dat Salland 321 euro had gekregen en deze is dat ook binnen de week naar mij door gestort.
Op 4 weken was alles geregeld en dat vind ik nog best wel vlot. Nu moet ik alleen nog gelijkaardig modules vinden die niet de fabricage fout van mijn ram heeft.

Dus het kan best wel goed afgehandeld worden. En ik heb zelf iets meer geld terug gekregen als ik er voor betaald had. :P

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kam3
[...]

Zij

Weinig kans dat die in de vuilnisbak ligt, zolang jij nog geen bonnetje/formuliertje hebt dat die niet terug is gegeven aan de rechtmatige eigenaar (al dan niet in kapotte staat), in dit geval jij, mogen zij er niets mee doen, dit omdat het nog steeds jouw eigendom is.

[ Voor 5% gewijzigd door Kam3 op 20-05-2010 16:47 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 10:17
beany schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:35:
[...]

Het is geen rekenfout, de verkoper zegt eigenlijk dat de levensduur van een artikel de duur van de garantie is.
De levensduur lijkt me ook wel iets langer dan 2 jaar, eerder 3 jaar. Dan zou de waarde nog iets van 50 euro zijn wat iets onder de waarde ligt op marktplaats ect. Dat lijkt me acceptabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:28

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Het is echt totale onzin dat je 25,- wordt vergoed/aangeboden al zou het op de dag voor de de garantie afloop nog kapot gaan, garantie is garantie en geen excuus om van alles bij te verzinnen, of product repareren of vervangen door vergelijkbaar product.

Vorige week is mijn G9 muis dood gegaan ik naar de winkel (Paradigit) 5 min later kreeg ik de G9x mee zonder morren of ander excuus zit wel een verschil van 30,- euro tussen in mijn voordeel dat noem ik nog eens service.

Valt mij vaker op dat bepaalde webshops altijd van deze praktijken vertonen, Bepaalde producten is ook beter om gewoon de garantie te regelen met de fabrikant zelf, ik noem Samsung, Acer, spullen worden opgehaald en gewoon gerepareerd of vervangen binnen een week (mijn ervaring).

Webshops verzamelen eerst altijd een complete vracht (1 week verder) dan opsturen communicatie via de webshop hoop gezeur dan wordt alles terug gestuurd en ben je weer 3 weken verder.
KoffieNT schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:15:

edit: Ook bullshit als; 'alleen in originele verpakking terugsturen', of 'geen doos, geen garantie' bestaat niet. Dat zet Alternate altijd op hun verpakkingen.
Als je de wet kopen op afstand gebruikt vind ik wel dat je de doos nog moet hebben, maar een winkel kan niet verwachten dat je een (grote) doos 2 jaar op zolder hebt liggen. (Al bewaar ik persoonlijk altijd de dozen van de duurdere aankopen omdat ik het gezeik gewoon wil voorkomen.)
Geen doos geen garantie is ook totale onzin je koopt het product niet de doos, en niet iedereen heeft een pakhuis.
Winkels kunnen mooi fijn van alles op de doos kalken maar ze hebben zich altijd nog aan de wet te houden, wet verteld zelfs dat je geen originele winkel bon hoeft te overhandigen als er maar bewijs is van aankoop kwitantie of bank afschrift is voldoende.

Consumenten recht is een goed recht waar veel bedrijven nog denken boven te kunnen staan.

[ Voor 14% gewijzigd door 42dpi op 21-05-2010 02:39 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kam3
TerreurBV schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:51:
Het is echt totale onzin dat je 25,- wordt aangeboden als zou het op de dag voor de de garantie afloopt nog gebeuren garantie is garantie en geen excuus om van alles bij te verzinnen, of product repareren of vervangen door vergelijkbaar product.

Vorige week is mijn G9 muis dood gegaan ik naar de winkel (Paradigit) 5 min later kreeg ik de G9x mee zonder morren of ander excuus zit wel een verschil van 30,- euro tussen in mijn voordeel dat noem ik nog eens service.

[...]

Geen doos geen garantie is totale onzin je koopt het product niet de doos, en niet iedereen heeft een pakhuis.
Winkels kunnen mooi fijn van alles op de doos kalken maar ze hebben zich altijd nog aan de wet te houden, wet verteld zelfs dat je geen bon hoeft te overhandigen als er maar bewijs is van aankoop kwitantie of bank afschrift is voldoende.

Consumenten recht is een goed recht waar veel bedrijven nog denken boven te kunnen staan.
Inderdaad een bon / afschrijving van je bankrekening is genoeg om je garantie te claimen, was een jaar of 2 geleden nog een mooi reclamespotje op tv van. Volgens mij van de Nederlandse consumentenbond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 12:13
Ik vind een 9600GT op zijn plaats als vervanger als die 8800 GT niet meer leverbaar is.

Overigens werd ik een tijd geleden ook niet zo blij van de aftersales van azerty, de derde keer dat de schijf kapot was binnen een half jaar moest ik alweer 2 x het verzenden zelf betalen heen en terug.
De verzendkosten voor de garantie waren bijna net zo duur als de schijf zelf.

Lang leve afuture welke naar mijn idee de garantie wel netjes kan afhandelen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
een vervanger...

je kan wel ergens recht op hebben maar als ze dat niet geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 12-09 11:04
[...]

lijkt me niet, deze kaart is en blijft van jou tenzij jij met de vergoeding instemt of een nieuwe kaart hebt.

Zolang dat niet zo is kan je altijd deze kaart nog eisen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
bastian433 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:00:
Ik vind een 9600GT op zijn plaats als vervanger als die 8800 GT niet meer leverbaar is.

Overigens werd ik een tijd geleden ook niet zo blij van de aftersales van azerty, de derde keer dat de schijf kapot was binnen een half jaar moest ik alweer 2 x het verzenden zelf betalen heen en terug.
De verzendkosten voor de garantie waren bijna net zo duur als de schijf zelf.

Lang leve afuture welke naar mijn idee de garantie wel netjes kan afhandelen tot nu toe.
9600gt is inmiddels ook allang EOL,een 9800gt zou vergelijkbaar zijn want dat is de zelfdekaart alleen andere direct x geloof ik.

Maar ook de 9800gt is al EOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Srry maar dit word echt te erg!!!!!!!

Beste Robin,

Zoals u weet is dit onmogelijk omdat wij een credit hebben gehad en deze graag aan u door willen geven.
Het is mogelijk u de credit terug te storten niet de video kaart terug te sturen.

Met vriendelijke groet,

*knip*

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 17:17 . Reden: Schelden is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kam3
Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:09:

Beste Robin,

Zoals u weet is dit onmogelijk omdat wij een credit hebben gehad en deze graag aan u door willen geven.
Het is mogelijk u de credit terug te storten niet de video kaart terug te sturen.

Met vriendelijke groet,

Dezelfde meneer
Mag ik vragen wat je terug hebt gestuurd?

Klootzak is een beetje ongepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb

Beste Robin,

Met vriendelijke groet,

Dezelfde KLOOTZAK
Zolang jij nergens akkoord mee ben geweest, is de kaart nog steeds van jouw en zullen ze die dus terug moeten geven als jij dat wilt en zou jij onderzoeks kosten moeten betalen en verzendkosten.

Maar in dit geval wil je gewoon een vervanger, maar wat moeilijk doen ze daar zeg om een credit van 75euro voor een nieuwe kaart, waardoor ze enorm gezeur konden besparen en ze op een ander artikel weer zouden kunnen verdienen omdat je toch terug komt als klant.

Webwinkels :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
A-Vu schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:11:
[...]

Mag ik vragen wat je terug hebt gestuurd?

Klootzak is een beetje ongepast ;)
Niks :P

Ik heb een bericht naar de bedrijfleider van azerty verstuurt met alle ontvangen en verstuurde berichten.

Als ik er met hem niet uitkom ga ik naar andere instanties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 12:04

Beste Robin,

Met vriendelijke groet,

Dezelfde ************
Beste Robin? Meneer voor hem he?

Jij hebt niets te maken met een eventuele credit tussen XFX en Azerty, jij hebt te maken met Azerty, maar dat weet je inmiddels ook wel...

Gewoon onderstaande terugsturen:

Geachte Azerty,

Binnen de garantieperiode heb ik u mijn defecte videokaart verstrekt met het verzoek deze te herstellen danwel te vervangen. U betwist het defect niet, en u geeft aan niet in staat te zijn de videokaart te herstellen en geeft aan de videokaart niet te willen vervangen. Omdat u mij geen reeële optie(s) biedt verzoek ik u bij deze de koop te ontbinden danwel de videokaart te retourneren in afwachting van vervolgstappen.

Hoogachtend,

..

Jammer dat dit soort dingen zo moet lopen...

[ Voor 0% gewijzigd door coyote1980 op 20-05-2010 17:48 . Reden: Krachtterm TS weggehaald... ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
coyote1980 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:12:
[...]

Beste Robin? Meneer voor hem he?

Jij hebt niets te maken met een eventuele credit tussen XFX en Azerty, jij hebt te maken met Azerty, maar dat weet je inmiddels ook wel...

Gewoon onderstaande terugsturen:

Geachte Azerty,

Binnen de garantieperiode heb ik u mijn defecte videokaart verstrekt met het verzoek deze te herstellen danwel te vervangen. U betwist het defect niet, en u geeft aan niet in staat te zijn de videokaart te herstellen en geeft aan de videokaart niet te willen vervangen. Omdat u mij geen reeële optie(s) biedt verzoek ik u bij deze de koop te ontbinden danwel de videokaart te retourneren in afwachting van vervolgstappen.

Hoogachtend,

..

Jammer dat dit soort dingen zo moet lopen...
Srry man, dit heeft allemala geen nut. 1 of andere debiel ( srry van het taalgebruik ) vind dat ik nergens recht op heb. of ik moet akkoord gaan met die 25 euro ... of ik moet andere instanties inschakellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kam3
Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:12:
[...]

Niks :P

Ik heb een bericht naar de bedrijfleider van azerty verstuurt met alle ontvangen en verstuurde berichten.

Als ik er met hem niet uitkom ga ik naar andere instanties
Ok.

Wat ze nu hebben gedaan mag eerlijk gezegd niet, zolang jij nergens mee akkoord bent gegaan zijn zij niet instaat om in jouw naam te handelen.
De kaart is van jou en blijft van jou zolang jij niet met het aangeboden bedrag akkoord bent gegaan, het lijkt er op alsof ze het bedrag naar jou sturen zodat alle actie bij jou ligt.

Lees je DM. (zo meteen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou maar even niets sturen. De reactie is nu wel duidelijk. Eerst maar even XFX gaan bellen met het verhaal en kijken of zij - uit coulance - iets voor de TS kunnen betekenen.

Daarna moet de TS zich maar beraden over de geschillencommissie of rechtsbijstand (dan wel via de verzekering, dan wel via een loket). Dat dat advies begint nu ook een beetje in herhaling te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, ik heb Eagleman7 in "Credit van 25 euro voor XFX 8800GT GPU a..." even aangepast en bepaalde krachttermen maar even verwijderd (jaja, ze staan elders nog wel).

Ik wil dan ook even iedereen aanmoedigen om vooral niet grof te gaan worden en zou de TS eigenlijk aanraden om dit geval even tot morgen te laten liggen. Gezien je reactiesnelheid in dit topic en je getoonde daadkracht vandaag lijkt het me handig om ook nog wat voor morgen te bewaren. (kortom: laat je emoties even zakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Met die eerste mailtjes van je heb je de boel om zeep gebracht. Azerty lacht zich de ballen uit de broek. Ik snapte al niet waarom ze de 'Gouden Steeksleutel' hebben gewonnen bij Tweakers. Azerty staat bij mij namelijk bekend om een webwinkel met weinig marge die er alles aan doet om de klant bij garantiezaken te naaien. (Dit is gewoon naaien wat ze doen).

Ik stuur in dit soort zaken een ingebrekestelling, daarna reageer ik op hun reactie (Maar vaak geen eens inhoudelijk als het niet bevredigend is; Ik houd me aan de ingebrekestelling) en als ze dan nog moeilijk doen kun je altijd nog naar de kantonrechter. Kost je dacht ik 94 euro (dacht ik, Mockingbird zal dit wel weten), je hebt geen advocaat nodig en zegt tegen de rechter dat je vertrouwen weg is en dat je de koop wilt ontbinden.

Dit soort zaken mogen van mij meteen verdwijnen. Webshops hebben over het algemeen één doel (Of iig de webshops die met lage marges werken) en dat is zo veel mogelijk orders verwerken. Dit is dan vaak ook het probleem niet; bij garantiezaken komen de marges onder druk te staan en vaak moeten hun bij hun leveranciers ook een garantiezaak starten. In het geval van Azerty: Hun kregen 25 euro terug en die willen ze aan jou geven (Ik betwijfel/betwist dat; je kan vragen om een bewijsje dat hun leverancier maar 25 euro terug wilt geven, misschien proberen ze hier ook nog wel op te verdienen :') ). Garantiezaken kosten hun geld en daardoor komen hun marges nog meer onder druk te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de kantonrechter betaal je inderdaad griffierecht en explootkosten (uitbrengen dagvaarding door deurwaarder). Griffierecht komt volgens mij net iets lager dan 90e uit en explootkosten zal ook wel rond dat bedrag uitkomen.

Ik zou echter niet de TS aanraden dit op eigen houtje te doen; zelfs bij dit soort zaken heb je nog wel enige stel- en bewijsplicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 12:04
RedHat schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:23:
In het geval van Azerty: Hun kregen 25 euro terug en die willen ze aan jou geven (Ik betwijfel/betwist dat; je kan vragen om een bewijsje dat hun leverancier maar 25 euro terug wilt geven, misschien proberen ze hier ook nog wel op te verdienen :') ). Garantiezaken kosten hun geld en daardoor komen hun marges nog meer onder druk te staan.
Of XFX maar 25 euro gecrediteerd heeft is toch irrelevant? Zelfs al zou Azerty een bewijsje overleggen dat 25 euro gecrediteerd is door XFX dan zal de TS nog niet akkoord gaan met een creditering van 25 euro door Azerty, dus dat pad zou ik als TS niet eens ingaan.

Precies wat je ervoor zegt, in gebreke stellen. Eerst bij de geschillencommissie (en waarschijnlijk is dat voldoende in deze zaak). Wacht wel even tot morgen. Je hebt nu aan touwtjes hogerop getrokken, je probleem daar kenbaar gemaakt. Bel desnoods even morgen en vraag naar de persoon hogerop met wie je contact gezocht hebt. En stuur na het gesprek een samenvatting van het gesprek + conclusie naar deze persoon. Mocht het dan opgelost kunnen worden: prima. Wordt het niet opgelost: kun je meteen naar de geschillencommissie door.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08

Beste Robin,

Met vriendelijke groet,

[mbr]*knip*[/]
Wow ik denk dat Azerty zich met dit gigantisch in de voet zit te schieten.

Dit verklaard eigenlijk alle reacties die Azerty jouw tot nu toe gegeven heeft.
Je hebt nooit een keuze gehad omdat Azerty reeds een regeling getroffen heeft in jouw naam iets waar ze het recht niet toe hebben tenzij jij daarvoor toestemming verleent.

Azerty had XFXs aanbieding eerst aan jouw moeten doorgeven want totdat jij het goedkeurt blijft het gewoon jouw eigendom.
Ik zou Azerty een mail sturen met de boodschap dat je zeer teleurgesteld bent in het handelen van Azerty.
Dat hun eerst jouw hadden moeten informeren van het aanbod van XFX in plaats van dit direct in jouw naam te accepteren.
Verder dat je dit hele gebeuren nu zoals hun (Azerty) zelf aangeeft met derden gaat bespreken.

Als de persoon van de RMA afdeling slim is dan beseft hij dat hij helemaal fout bezig is geweest en zullen ze met een betere aanbieding komen.

Damn ik zou op mijn werk het een keer moeten wagen beslissingen voor de cliënten te nemen mag ik direct inpakken.

Overigens zou een waardig vervanger de 9800GT of GTS250 aangezien deze 2 dezelfde GPU als de 8800gt gebruiken. Maar ze zijn iets sneller door hogere kloksnelheden dus een GTS250 met een kleine bijbetaling (2 tientjes laten we zeggen) zou ik normaal vinden. En aangezien alle frustratie die Azerty gecreëerd heeft bij jouw (de klant) zou ik het normaal vinden als ze die bijbetaling zouden laten vallen.

edit:
Ik kan om eerlijk te zijn niet geloven dat XFX slechts 25 euro geboden heeft als creditering aangezien ik toch vaak zeer positieve dingen lees betreffende de RMA houding van XFX.
Had het zelf waarschijnlijk de garantie met XFX geregeld in plaats van Azerty maja achteraf weet men het altijd beter.

[ Voor 7% gewijzigd door Deadsy op 20-05-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.niceguy.89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08-2018
Niet accepteren.

Je hebt recht op een vervangende kaart.
Ze moeten hem maar voor je gaan toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:32
Je staat echt volledig in je recht hier, gewoon een vervangende kaart eisen, en anders het aankoopbedrag van 23 maanden geleden terugeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Waar je recht op heb krijg je dus niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik verwacht dat deze medewerker van Azerty op zn flikker gaat krijgen, gezien jij volledig in je recht staat, en hij gewoonweg onredelijk is. Zoals als al gezegd is, even laten rusten, later op terugkomen. Je gaat op dit moment toch niets bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Daarom heb ik ook een email met al mijn emails en zijn emails naar zijn baas gestuurt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jajoh
Miss ff een mailtje sturen naar azerty met een link naar dit topic. paar uur fucking 8 pages. miss gaan ze zich dan wel achter de oren krabben. Ik zou er idd geval NOOIT iets kopen

[ Voor 11% gewijzigd door jajoh op 20-05-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Laatst online: 11-09 04:03
jajoh schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:09:
Miss ff een mailtje sturen naar azerty met een link naar dit topic. paar uur fucking 8 pages. miss gaan ze zich dan wel achter de oren krabben. Ik zou er idd geval NOOIT iets kopen
Inderdaad.
Ik ben/was een goede klant van Azerty, ook al had ik over een paar dingen bij hun al twijfels (voorbeeld: ik kreeg niks toen een geleverd product incompleet was, maar dat heb ik met de fabrikant opgelost, dus dat heb ik maar laten zitten).
Maar nu zijn ze wat mij betreft echt te ver gegaan. Gewoon beloofde (en wettelijke) garantie van 2 jaar niet respecteren? Ik denk dat ik de volgende keer dat ik wat bij ze wil bestellen HEEL hard na ga denken of dat wel verstandig is! En ik denk dat meer Tweakers dat voortaan zullen doen als ze dit topic lezen. Zou best zonde zijn als Azerty hierdoor over de kop gaat, maar met dergelijke acties verdienen ze het eigenlijk wel.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jajoh
Exar schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:15:
[...]

Inderdaad.
Ik ben/was een goede klant van Azerty, ook al had ik over een paar dingen bij hun al twijfels (voorbeeld: ik kreeg niks toen een geleverd product incompleet was, maar dat heb ik met de fabrikant opgelost, dus dat heb ik maar laten zitten).
Maar nu zijn ze wat mij betreft echt te ver gegaan. Gewoon beloofde (en wettelijke) garantie van 2 jaar niet respecteren? Ik denk dat ik de volgende keer dat ik wat bij ze wil bestellen HEEL hard na ga denken of dat wel verstandig is! En ik denk dat meer Tweakers dat voortaan zullen doen als ze dit topic lezen. Zou best zonde zijn als Azerty hierdoor over de kop gaat, maar met dergelijke acties verdienen ze het eigenlijk wel.
Ze zullen niet zo snel overdekop gaan. Zit veel marge op hardware. Overal is wel wat maar dat ze moeilijk om die 100euro. Klanten hou je door goede service te verlenen als het nodig is. Voor die gasten is het een kleine moeite. We hebben het hier niet over een tv van 5000euro maar een videokaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:08:
Daarom heb ik ook een email met al mijn emails en zijn emails naar zijn baas gestuurt:)
ik hoop voor je dat de baas het allemaal gaat recht zetten en doet hij/zij dat niet dan gewoon door blijven gaan.
Niet alleen voor jezelf maar voor iedereen. Voor elke toekomstige klant die ze denken zo eenvoudig te naaien. O+

Denk wel altijd aan de belangrijkste regel bij dit soort dingen. Altijd beleefd blijven. Al halen ze je het bloed onder de nagels vandaan altijd beleefd blijven.

Als je beleefd blijft en een beetje mazzel hebt dan is men eerder bereid moeite voor je te doen dan als je je negatief gedraagt. En het omgekeerde is natuurlijk ook van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jajoh schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:19:

Ze zullen niet zo snel overdekop gaan.
True
Zit veel marge op hardware.
Wrong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jajoh
Oke kan je dat onderbouwen? Ben ik wel benieuwd naar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 13:11
ken je pas weten wat de in koop prijs was en wat de verkoop prijs was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
@jajoh & NLMarcel194
Dit is T.net, er zijn dan ook een redelijk aantal tweakers die ervaring hebben in dit gebied. De marges zijn vaak slechts enkele procenten, de "grote" winsten worden gemaakt op toebehoren zoals kabeltjes en inkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 22:20

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

deze manier van handelen kan azerty straks meer gaan kosten dan het vervangen van die videokaart. en dan heb ik het niet over het uurtje van de mederker die bezig wordt gehouden. ik zal in ieder geval niet meer zo snel iets bestellen bij azerty. ik kijk trouwens nooit naar de laagste prijs. ik kijk wel wie het is en wat het artikel is. soms moet je gewoon een paar euro meer betalen voor goede service. zal voortaan beter kijken naar de service component in de shopreview. meteen even maar azerty lezen nu :-)

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Zuluman schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:52:
deze manier van handelen kan azerty straks meer gaan kosten dan het vervangen van die videokaart. en dan heb ik het niet over het uurtje van de mederker die bezig wordt gehouden. ik zal in ieder geval niet meer zo snel iets bestellen bij azerty. ik kijk trouwens nooit naar de laagste prijs. ik kijk wel wie het is en wat het artikel is. soms moet je gewoon een paar euro meer betalen voor goede service. zal voortaan beter kijken naar de service component in de shopreview. meteen even maar azerty lezen nu :-)
Wikipedia: Hoofdletter in de Nederlandse spelling

Anyway, door dit soort berichten hier op GoT heeft Azerty dus het probleem dat ik er nu even niet zo snel zal bestellen. Het kost ze uiteindelijk dus gewoon geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigurdar
Zuluman schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:52:
Inderdaad, mijn huidige pc komt van Azerty, maar als ik dit zo lees weet ik niet of mijn volgende ook weer daar vandaan komt. Ik was zelf erg tevreden over Azerty (heb ooit een order moeten veranderen, gebeurde snel en netjes) maar wat ze hier proberen te doen kan gewoon niet. :/

Ik hoop inderdaad dat ze het maar eens goed lezen en tot inzicht komen dat dit niet het pad is wat ze moeten volgen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
SH4D3H schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:44:
@jajoh & NLMarcel194
Dit is T.net, er zijn dan ook een redelijk aantal tweakers die ervaring hebben in dit gebied. De marges zijn vaak slechts enkele procenten, de "grote" winsten worden gemaakt op toebehoren zoals kabeltjes en inkt.
Correct op de hardware zelf word haast niks meer verdient :P ze moeten het van de accesoires hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jajoh schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:32:

Oke kan je dat onderbouwen? Ben ik wel benieuwd naar :D
Zie statement van SH4D3H in "Credit van 25 euro voor XFX 8800GT GPU a...". Daarbij sluit ik me aan. Als ik het moet onderbouwen dan zou ik je bedrijfsgegevens moeten geven en daar begin ik niet aan. Geloof ons maar op onze blauwe ogen of lees maar eens in Distributeurs/groothandels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jajoh
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:02:
[...]

Zie statement van SH4D3H in "Credit van 25 euro voor XFX 8800GT GPU a...". Daarbij sluit ik me aan. Als ik het moet onderbouwen dan zou ik je bedrijfsgegevens moeten geven en daar begin ik niet aan. Geloof ons maar op onze blauwe ogen of lees maar eens in Distributeurs/groothandels ;)
Ik zeg/bedoel niet dat ik het niet geloof wat er gezegd word was gewoon nieuwschierig naar ongeveer hoeveel. Het gaat dus om procenten net als met peuken en shag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
jajoh schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:07:
[...]

Ik zeg/bedoel niet dat ik het niet geloof wat er gezegd word was gewoon nieuwschierig naar ongeveer hoeveel. Het gaat dus om procenten net als met peuken en shag. ;)
Yup en heb wel is gehoord dat het bij CPU"s en dergelijke wel 2% kan zijn, of zoals bij veel apple produkten wat ik ook wel is gehoord heb dat macbook's met 6% tot 8% de deur uitgaan.

Je zou er maar van moeten leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mektheb schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:26:
[...]

Yup en heb wel is gehoord dat het bij CPU"s en dergelijke wel 2% kan zijn, of zoals bij veel apple produkten wat ik ook wel is gehoord heb dat macbook's met 6% tot 8% de deur uitgaan.

Precies de reden waarom er relatief vaak webshops over de kop zijn gegaan de laatste paar jaar. Te lage marges en te hoge kosten. Webshops moeten het hebben van de extra diensten en dat is juist met een webshop errug lastig.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Laatst online: 13-09 08:50
Terwijl iedereen Azerty nu zit af te zeiken (overigens wel terecht), is Eagleman7 ook niet heel erg tactisch begonnen. Formele brieven komen veel beter aan, informele berichten missen vaak ook de kei harde argumenten die een zaak kunnen doen kantelen...

De volgende stap is inderdaad om het hogerop te pakken binnen Azerty. Blijf alleen altijd correct en leg de situatie goed uit. Met schreeuwen kom je nergens.

Overigens, op mijn 17de kon ik al wel formele brieven schijven... Met alle respect, maar ik dacht eerst niet aan een jongen van 17.

Komt wellicht door mijn diplomatieke functies in Travian :P

Succes ermee :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
StefanvanGelder schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:27:
Terwijl iedereen Azerty nu zit af te zeiken (overigens wel terecht), is Eagleman7 ook niet heel erg tactisch begonnen. Formele brieven komen veel beter aan, informele berichten missen vaak ook de kei harde argumenten die een zaak kunnen doen kantelen...
Niet iedereen houdt zijn hoofd koel als hem "onrecht" wordt aangedaan.
De winkel zelf weet ook heus wel wat de wet hierover zegt en probeert TS gewoon een oor aan te naaien.
Hoewel ze de communicatie zakelijk houden, is dat natuurlijk ook niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Laatst online: 12-09 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hehe, zit nu in een soortgelijk situatie met Salland alleen had ik nog de mogelijkheid om hem naar Samsung te laten sturen.

Ze proberen je inderdaad gewoon af te wimpelen met dit soort streken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:26:
[...]

Op apple producten ligt de marge op 5 tot 15%,
Op hardware in het algemeen ligt het gemiddeld rond de 3-4%, met uitschieters als 9.71 op bijvoorbeeld een asus eee 1001-ha (ik heb toevallig het lijstje voor me liggen).
De meeste winst wordt gemaakt op de zgn. bijverkoop zoals kabels/adapters (20 - 50%) en bepaalde merken waar standaard 15% marge op zit (begint met sw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

Al eens gedacht om in een later traject aangifte te doen bij de politie? Dit riekt toch naar een gevalletje verduistering.

* ik bel altijd eerst de fabrikant, niks tussenpersonen. Zo heb ik al van Logitech een compleet nieuwe VX Revolution, van Samsung een compleet nieuw display en lijst van mijn 40" B8000 LED tv en van een ander merk al een compleet nieuwe TFT gehad. Bij Komplett vind je hier bijv een leuk overzicht. Tevens weer een reden om voor EVGA graka's te gaan*

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Yor schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:32:
Al eens gedacht om in een later traject aangifte te doen bij de politie? Dit riekt toch naar een gevalletje verduistering.

* ik bel altijd eerst de fabrikant, niks tussenpersonen. Zo heb ik al van Logitech een compleet nieuwe VX Revolution, van Samsung een compleet nieuw display en lijst van mijn 40" B8000 LED tv en van een ander merk al een compleet nieuwe TFT gehad. Bij Komplett vind je hier bijv een leuk overzicht. Tevens weer een reden om voor EVGA graka's te gaan*
Er zijn veel meer bedrijfen die dit soort trukjes gebruiken.

Als er dan 1 iemand is die erin trapt denken hun weer: kassa
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Let op: het probleem van de TS is inmiddels opgelost, zie hier. Je hoeft dus geen nieuwe oplossing voor het probleem meer aan te dragen.