los het eerst even met azerty op.hardware-lover schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:41:
Dus gaan "we" nu even XFX benaderen met deze kwestie?
[...]
daarna geschillen commisie
daarna de rechter
los het eerst even met azerty op.hardware-lover schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:41:
Dus gaan "we" nu even XFX benaderen met deze kwestie?
[...]
Gunner schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:42:
[...]
Nee, want de shop is eerste aanspreekpunt bij garantie-gevallen. Je hebt niets met de fabrikant te maken.
Testing, one, two ...
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 15:45 ]
[ Voor 196% gewijzigd door Eagleman7 op 20-05-2010 15:47 ]
Dat laatste gaat wel heel ver... Zou zelf niet naar een rechter stappen om 150 euro. Maar als Azerty netjes is lossen ze goed op.Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:43:
[...]
los het eerst even met azerty op.
daarna geschillen commisie
daarna de rechter
Ze zijn aangesloten bij Q-shops...Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:44:
Zitten ze uberhaupt bij een geschillencommissie? Ik zie daarover niets op de site staan.
Ik zou je toch echt aanraden om jezelf rustig te houden want je roept nu van alles, maar je hebt alleen jezelf er mee als je geen onderzoek doet naar die opties.
Verwijderd
Speed limits are like herpes.
was ook echt wel serieus bedoeltLightStar schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:44:
[...]
Dat laatste gaat wel heel ver... Zou zelf niet naar een rechter stappen om 150 euro. Maar als Azerty netjes is lossen ze goed op.
Kan je altijd doen, misschien zijn die vriendelijker.Gunner schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:42:
[...]
Nee, want de shop is eerste aanspreekpunt bij garantie-gevallen. Je hebt niets met de fabrikant te maken.
[ Voor 13% gewijzigd door Kevinp op 20-05-2010 15:48 ]
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Ehm... Nvidia is het type GPU / chipset.hardware-lover schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:39:
Ter algemene info, ik kan het zo snel niet vinden in dit topic en mogelijk lees ik er overheen.
Gaat het hierbij om een "echte" Nvidia kaart of om een kaart waarbij een leverancier anders dan Nvidia op de kaart vermeld staat. Ik doel dus op Sapphire, Asus, enz. enz...
Volgens mij nietjimbo123 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:47:
[...]
Ehm... Nvidia is het type GPU / chipset.
Ze maken zelf geen kaarten?
Zelfs een gouden steeksleutel 2009 (T.net)
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
pagina 4 staat een brief met de informatie die je nodig hebtSgtStrider schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:55:
Met alle respect, maar ik zou geen contact opnemen met fabrikanten. Dat hoeft ook niet. De winkelier is verantwoordelijk voor het product, niet de fabrikant. En het is al zo vaak aangehaald, je hebt recht op een goed werkend product, gedurende de levensduur van het product. In dit geval is bijvoorbeeld 2 jaar redelijk. Hoeveel heb je betaald destijds voor de kaart? En wanneer is deze precies gekocht?
zo.. anders lees je het topic evenSgtStrider schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:55:
Met alle respect, maar ik zou geen contact opnemen met fabrikanten. Dat hoeft ook niet. De winkelier is verantwoordelijk voor het product, niet de fabrikant. En het is al zo vaak aangehaald, je hebt recht op een goed werkend product, gedurende de levensduur van het product. In dit geval is bijvoorbeeld 2 jaar redelijk. Hoeveel heb je betaald destijds voor de kaart? En wanneer is deze precies gekocht?
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Langere brief, kost wat tijd om te lezen EN te begrijpenEagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:57:
zozo. had allang al een reactie verwacht van azerty. de laatste 2x waren ze veel sneller
redfoxert schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:58:
[...]
Langere brief, kost wat tijd om te lezen EN te begrijpen
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
jimbo123 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:47:
[...]
Ehm... Nvidia is het type GPU / chipset.
Ze maken zelf geen kaarten?
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 20-05-2010 16:11 ]
Testing, one, two ...
Hoe slecht iets ook is, je hebt het uiteindelijk gebruikt en van de baten genoten.KoffieNT schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:37:
Dus voor de duidelijkheid; het staat in de wet dat je alles terugkrijgt, maar consuwijzer (e.d.) vinden dat je rekening mag houden met een gebruiksvergoeding?
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Eagleman7 op 20-05-2010 16:18 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Poltergeist op 20-05-2010 16:20 ]
En toch is een huis heeeel wat anders als een stuk pc-hardware, vandaar dat ik dat ook vroeg. Uiteraard begrijp ik dat je bij een huis/auto/weetikhet niet alles terug kan vragen.rapture schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:11:
[...]
Hoe slecht iets ook is, je hebt het uiteindelijk gebruikt en van de baten genoten.
Dit is in het Belgische recht van toepassing als je in een krot (stromend water langs de muren, plafond is al 10 centimeter gezakt, raam weggevlogen,...) woont en de verhuurder wilt het gebouw niet bewoonbaar maken. Je kan tot 50 % korting op de huur vragen. Hoe slecht het ook is, je hebt uiteindelijk wel ervan genoten, anders ben je daar niet gebleven.
Volle aankoopprijs ga je niet krijgen, maar een vervanger is wel nodig.
Inderdaad gewoon rustig blijven en via een derde alles regelen. En de uitkomst gewoon accepteren, ookal zal daar (hopelijk niet) 25 euro uitkomen.Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:16:
Reactie van hun:
Graag verneem ik van u het rekening nummer waarop wij het bedrag van 25 euro terug kunnen storten.
Wanneer u denk dat u onrecht is aangedaan kunt u uw gelijk proberen te behalen via een derde.
[ Voor 20% gewijzigd door KoffieNT op 20-05-2010 16:21 ]
:D
[ Voor 31% gewijzigd door wasted247 op 20-05-2010 16:21 ]
Verwijderd
Even ademen en nadenken. Een optie die je niets kost, is contact opnemen met XFX. Blijkbaar zijn daar goede ervaringen mee.Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:16:
Reactie van hun:
Graag verneem ik van u het rekening nummer waarop wij het bedrag van 25 euro terug kunnen storten.
Wanneer u denk dat u onrecht is aangedaan kunt u uw gelijk proberen te behalen via een derde.
Ze willen gewoon niet
O de mensen van azerty die dit nu bekijken, HOI
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 16:33 ]
Idd niet bellen nu dit zo loopt moet je alles zwart op wit hebben een telefoon gesprek heb je namelijk niks aan, ze kunnen dan namleijk wel zeggen ja maar dat hebben we helemaal niet gezegt !Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:21:
Of gaan we gewoon even bellen?
Toch snap ik dit niet zo... Ik zou nu niet zomaar iets bij Azerty gaan bestellen, als zij zo met garantie omgaan. Die formulie van hun is ook belachelijk(waarde/aantal maanden garantie etc).Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:16:
Reactie van hun:
Ze willen gewoon niet
O de mensen van azerty die dit nu bekijken, HOI
[ Voor 7% gewijzigd door beany op 20-05-2010 16:29 ]
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
[ Voor 13% gewijzigd door Kam3 op 20-05-2010 16:36 ]
Verwijderd
Het is geen rekenfout, de verkoper zegt eigenlijk dat de levensduur van een artikel de duur van de garantie is.Lumics schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:29:
Maakt de verkoper trouwens niet een rekenfout?
Hij geeft aan dat hij de waarde van de kaart is berekend o.b.v. de garantieperiode. Maar het lijkt mij dat de dagwaarde wordt berekend op basis van de verwachte economische levensduur van een kaartje. In mijn visie is dat +/- 4 jaar (dat hij normaal moet functioneren, niet dat games gedraaid kunnen worden)
Dan wordt de rekensom in mijn beleving:
150 euro / 48 mnd * 24 resterende levensduur = 75 euro. (wat ik dan wel weer een hoog bedrag vind)
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Het lijkt mij niet de bedoeling om de wet zodanig te omschrijven dat je naar de winkel gaat om een grafische kaart te kopen waarvan je weet dat het na anderhalf jaar sneuvelt (zie 7900, 8800,... ongekoelde out of specs hete voeding IC's op de kaarten, die gegarandeerd doorfikken) en snel volledige aankoopprijs claimen. Dan zou je gewoon gratis grafische kaarten kunnen halen zolang de fabrikanten niet ophouden met kaarten te produceren die na anderhalf jaar stuk gaan.KoffieNT schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:20:
En toch is een huis heeeel wat anders als een stuk pc-hardware, vandaar dat ik dat ook vroeg. Uiteraard begrijp ik dat je bij een huis/auto/weetikhet niet alles terug kan vragen.
2 jaar moet een videokaart makkelijk kunnen volhouden. Azerty biedt Eagle nu denk ik 10-15% van zijn aankoopbedrag, in mijn ogen sowieso belachelijk.
Ik vermoed dat hij de kaart niet in bezit heeft omdat ze hem een stonering willen doen.. en blijft de kaart bij hun en gooien hun deze weg, en als Azerty helemaal vuil is hebben deze een vervangende kaart gehad van XFX en deze weer goed willen verkopen.Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:33:
Ik zou in dit geval kiezen voor de volgende volgorde:
1) klacht indienen bij Azerty
2) indien 1 geen gevolg heeft, XFX benaderen voor garantie
3) indien 2 lukt, een vernietigende shop review schrijven, indien 2 niet lukt alle keurmerken en consumentensites erbij betrekken.
BTW heb je de kaart momenteel in je bezit?
Hij hoort in eerste instantie al niet na 1jaar / 2 jaar door te fikken, dus ja als het dan garantie is regelen ze maar een vervanger die exact het zelfde kan en doet, of me geld terugrapture schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:36:
[...]
Het lijkt mij niet de bedoeling om de wet zodanig te omschrijven dat je naar de winkel gaat om een grafische kaart te kopen waarvan je weet dat het na anderhalf jaar sneuvelt (zie 7900, 8800,... ongekoelde out of specs hete voeding IC's op de kaarten, die gegarandeerd doorfikken) en snel volledige aankoopprijs claimen. Dan zou je gewoon gratis grafische kaarten kunnen halen zolang de fabrikanten niet ophouden met kaarten te produceren die na anderhalf jaar stuk gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 20-05-2010 16:42 ]
die moest ik opsturen hun hebben hem doorgestuurt naar de leverancier. hij zal nu wel in de afval bak liggen daaro...Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:33:
Ik zou in dit geval kiezen voor de volgende volgorde:
1) klacht indienen bij Azerty
2) indien 1 geen gevolg heeft, XFX benaderen voor garantie
3) indien 2 lukt, een vernietigende shop review schrijven, indien 2 niet lukt alle keurmerken en consumentensites erbij betrekken.
BTW heb je de kaart momenteel in je bezit?
Uhh nee, maar dat zeg ik toch ook niet?rapture schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:36:
[...]
Het lijkt mij niet de bedoeling om de wet zodanig te omschrijven dat je naar de winkel gaat om een grafische kaart te kopen waarvan je weet dat het na anderhalf jaar sneuvelt (zie 7900, 8800,... ongekoelde out of specs hete voeding IC's op de kaarten, die gegarandeerd doorfikken) en snel volledige aankoopprijs claimen. Dan zou je gewoon gratis grafische kaarten kunnen halen zolang de fabrikanten niet ophouden met kaarten te produceren die na anderhalf jaar stuk gaan.
Uiteraard kan je die gewoon gratisch terugvragen. Ik zou ze morgen ofzo een mailtje sturen:Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:44:
[...]
die moest ik opsturen hun hebben hem doorgestuurt naar de leverancier. hij zal nu wel in de afval bak liggen daaro...
Gewoon rustig en simpel houdenU kunt de kaart aan mij retourneren, ik zal verdere stappen ondernemen.
mvg,
[ Voor 13% gewijzigd door KoffieNT op 20-05-2010 16:48 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
ZijEagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:44:
[...]
die moest ik opsturen hun hebben hem doorgestuurt naar de leverancier. hij zal nu wel in de afval bak liggen daaro...
[ Voor 5% gewijzigd door Kam3 op 20-05-2010 16:47 . Reden: Typo's ]
De levensduur lijkt me ook wel iets langer dan 2 jaar, eerder 3 jaar. Dan zou de waarde nog iets van 50 euro zijn wat iets onder de waarde ligt op marktplaats ect. Dat lijkt me acceptabeler.beany schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:35:
[...]
Het is geen rekenfout, de verkoper zegt eigenlijk dat de levensduur van een artikel de duur van de garantie is.
Geen doos geen garantie is ook totale onzin je koopt het product niet de doos, en niet iedereen heeft een pakhuis.KoffieNT schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:15:
edit: Ook bullshit als; 'alleen in originele verpakking terugsturen', of 'geen doos, geen garantie' bestaat niet. Dat zet Alternate altijd op hun verpakkingen.
Als je de wet kopen op afstand gebruikt vind ik wel dat je de doos nog moet hebben, maar een winkel kan niet verwachten dat je een (grote) doos 2 jaar op zolder hebt liggen. (Al bewaar ik persoonlijk altijd de dozen van de duurdere aankopen omdat ik het gezeik gewoon wil voorkomen.)
[ Voor 14% gewijzigd door 42dpi op 21-05-2010 02:39 ]
Si vis pacem, para bellum
Inderdaad een bon / afschrijving van je bankrekening is genoeg om je garantie te claimen, was een jaar of 2 geleden nog een mooi reclamespotje op tv van. Volgens mij van de Nederlandse consumentenbond.TerreurBV schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:51:
Het is echt totale onzin dat je 25,- wordt aangeboden als zou het op de dag voor de de garantie afloopt nog gebeuren garantie is garantie en geen excuus om van alles bij te verzinnen, of product repareren of vervangen door vergelijkbaar product.
Vorige week is mijn G9 muis dood gegaan ik naar de winkel (Paradigit) 5 min later kreeg ik de G9x mee zonder morren of ander excuus zit wel een verschil van 30,- euro tussen in mijn voordeel dat noem ik nog eens service.
[...]
Geen doos geen garantie is totale onzin je koopt het product niet de doos, en niet iedereen heeft een pakhuis.
Winkels kunnen mooi fijn van alles op de doos kalken maar ze hebben zich altijd nog aan de wet te houden, wet verteld zelfs dat je geen bon hoeft te overhandigen als er maar bewijs is van aankoop kwitantie of bank afschrift is voldoende.
Consumenten recht is een goed recht waar veel bedrijven nog denken boven te kunnen staan.
lijkt me niet, deze kaart is en blijft van jou tenzij jij met de vergoeding instemt of een nieuwe kaart hebt.Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:44:
[...]
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
9600gt is inmiddels ook allang EOL,een 9800gt zou vergelijkbaar zijn want dat is de zelfdekaart alleen andere direct x geloof ik.bastian433 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:00:
Ik vind een 9600GT op zijn plaats als vervanger als die 8800 GT niet meer leverbaar is.
Overigens werd ik een tijd geleden ook niet zo blij van de aftersales van azerty, de derde keer dat de schijf kapot was binnen een half jaar moest ik alweer 2 x het verzenden zelf betalen heen en terug.
De verzendkosten voor de garantie waren bijna net zo duur als de schijf zelf.
Lang leve afuture welke naar mijn idee de garantie wel netjes kan afhandelen tot nu toe.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 17:17 . Reden: Schelden is niet nodig ]
Mag ik vragen wat je terug hebt gestuurd?Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:09:
Srry maar dit word echt te erg!!!!!!!
Beste Robin,
Zoals u weet is dit onmogelijk omdat wij een credit hebben gehad en deze graag aan u door willen geven.
Het is mogelijk u de credit terug te storten niet de video kaart terug te sturen.
Met vriendelijke groet,
Dezelfde meneer
Zolang jij nergens akkoord mee ben geweest, is de kaart nog steeds van jouw en zullen ze die dus terug moeten geven als jij dat wilt en zou jij onderzoeks kosten moeten betalen en verzendkosten.Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:09:
Beste Robin,
Zoals u weet is dit onmogelijk omdat wij een credit hebben gehad en deze graag aan u door willen geven.
Het is mogelijk u de credit terug te storten niet de video kaart terug te sturen.
Met vriendelijke groet,
Dezelfde KLOOTZAK
NiksA-Vu schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:11:
[...]
Mag ik vragen wat je terug hebt gestuurd?
Klootzak is een beetje ongepast
Beste Robin? Meneer voor hem he?Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:09:
Beste Robin,
Met vriendelijke groet,
Dezelfde ************
[ Voor 0% gewijzigd door coyote1980 op 20-05-2010 17:48 . Reden: Krachtterm TS weggehaald... ]
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Srry man, dit heeft allemala geen nut. 1 of andere debiel ( srry van het taalgebruik ) vind dat ik nergens recht op heb. of ik moet akkoord gaan met die 25 euro ... of ik moet andere instanties inschakellencoyote1980 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:12:
[...]
Beste Robin? Meneer voor hem he?
Jij hebt niets te maken met een eventuele credit tussen XFX en Azerty, jij hebt te maken met Azerty, maar dat weet je inmiddels ook wel...
Gewoon onderstaande terugsturen:
Geachte Azerty,
Binnen de garantieperiode heb ik u mijn defecte videokaart verstrekt met het verzoek deze te herstellen danwel te vervangen. U betwist het defect niet, en u geeft aan niet in staat te zijn de videokaart te herstellen en geeft aan de videokaart niet te willen vervangen. Omdat u mij geen reeële optie(s) biedt verzoek ik u bij deze de koop te ontbinden danwel de videokaart te retourneren in afwachting van vervolgstappen.
Hoogachtend,
..
Jammer dat dit soort dingen zo moet lopen...
Ok.Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:12:
[...]
Niks
Ik heb een bericht naar de bedrijfleider van azerty verstuurt met alle ontvangen en verstuurde berichten.
Als ik er met hem niet uitkom ga ik naar andere instanties
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Of XFX maar 25 euro gecrediteerd heeft is toch irrelevant? Zelfs al zou Azerty een bewijsje overleggen dat 25 euro gecrediteerd is door XFX dan zal de TS nog niet akkoord gaan met een creditering van 25 euro door Azerty, dus dat pad zou ik als TS niet eens ingaan.RedHat schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:23:
In het geval van Azerty: Hun kregen 25 euro terug en die willen ze aan jou geven (Ik betwijfel/betwist dat; je kan vragen om een bewijsje dat hun leverancier maar 25 euro terug wilt geven, misschien proberen ze hier ook nog wel op te verdienen). Garantiezaken kosten hun geld en daardoor komen hun marges nog meer onder druk te staan.
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Wow ik denk dat Azerty zich met dit gigantisch in de voet zit te schieten.Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:09:
Beste Robin,
Met vriendelijke groet,
[mbr]*knip*[/]
[ Voor 7% gewijzigd door Deadsy op 20-05-2010 17:49 ]
[ Voor 11% gewijzigd door jajoh op 20-05-2010 18:10 ]
Inderdaad.jajoh schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:09:
Miss ff een mailtje sturen naar azerty met een link naar dit topic. paar uur fucking 8 pages. miss gaan ze zich dan wel achter de oren krabben. Ik zou er idd geval NOOIT iets kopen
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Ze zullen niet zo snel overdekop gaan. Zit veel marge op hardware. Overal is wel wat maar dat ze moeilijk om die 100euro. Klanten hou je door goede service te verlenen als het nodig is. Voor die gasten is het een kleine moeite. We hebben het hier niet over een tv van 5000euro maar een videokaartje.Exar schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:15:
[...]
Inderdaad.
Ik ben/was een goede klant van Azerty, ook al had ik over een paar dingen bij hun al twijfels (voorbeeld: ik kreeg niks toen een geleverd product incompleet was, maar dat heb ik met de fabrikant opgelost, dus dat heb ik maar laten zitten).
Maar nu zijn ze wat mij betreft echt te ver gegaan. Gewoon beloofde (en wettelijke) garantie van 2 jaar niet respecteren? Ik denk dat ik de volgende keer dat ik wat bij ze wil bestellen HEEL hard na ga denken of dat wel verstandig is! En ik denk dat meer Tweakers dat voortaan zullen doen als ze dit topic lezen. Zou best zonde zijn als Azerty hierdoor over de kop gaat, maar met dergelijke acties verdienen ze het eigenlijk wel.
ik hoop voor je dat de baas het allemaal gaat recht zetten en doet hij/zij dat niet dan gewoon door blijven gaan.Eagleman7 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:08:
Daarom heb ik ook een email met al mijn emails en zijn emails naar zijn baas gestuurt:)
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Wikipedia: Hoofdletter in de Nederlandse spellingZuluman schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:52:
deze manier van handelen kan azerty straks meer gaan kosten dan het vervangen van die videokaart. en dan heb ik het niet over het uurtje van de mederker die bezig wordt gehouden. ik zal in ieder geval niet meer zo snel iets bestellen bij azerty. ik kijk trouwens nooit naar de laagste prijs. ik kijk wel wie het is en wat het artikel is. soms moet je gewoon een paar euro meer betalen voor goede service. zal voortaan beter kijken naar de service component in de shopreview. meteen even maar azerty lezen nu :-)
Inderdaad, mijn huidige pc komt van Azerty, maar als ik dit zo lees weet ik niet of mijn volgende ook weer daar vandaan komt. Ik was zelf erg tevreden over Azerty (heb ooit een order moeten veranderen, gebeurde snel en netjes) maar wat ze hier proberen te doen kan gewoon niet.Zuluman schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:52:
deze manier van handelen kan azerty straks meer gaan kosten dan het vervangen van die videokaart. en dan heb ik het niet over het uurtje van de mederker die bezig wordt gehouden. ik zal in ieder geval niet meer zo snel iets bestellen bij azerty. ik kijk trouwens nooit naar de laagste prijs. ik kijk wel wie het is en wat het artikel is. soms moet je gewoon een paar euro meer betalen voor goede service. zal voortaan beter kijken naar de service component in de shopreview. meteen even maar azerty lezen nu :-)
Correct op de hardware zelf word haast niks meer verdientSH4D3H schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:44:
@jajoh & NLMarcel194
Dit is T.net, er zijn dan ook een redelijk aantal tweakers die ervaring hebben in dit gebied. De marges zijn vaak slechts enkele procenten, de "grote" winsten worden gemaakt op toebehoren zoals kabeltjes en inkt.
Verwijderd
Zie statement van SH4D3H in "Credit van 25 euro voor XFX 8800GT GPU a...". Daarbij sluit ik me aan. Als ik het moet onderbouwen dan zou ik je bedrijfsgegevens moeten geven en daar begin ik niet aan. Geloof ons maar op onze blauwe ogen of lees maar eens in Distributeurs/groothandelsjajoh schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:32:
Oke kan je dat onderbouwen? Ben ik wel benieuwd naar
Ik zeg/bedoel niet dat ik het niet geloof wat er gezegd word was gewoon nieuwschierig naar ongeveer hoeveel. Het gaat dus om procenten net als met peuken en shag.Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:02:
[...]
Zie statement van SH4D3H in "Credit van 25 euro voor XFX 8800GT GPU a...". Daarbij sluit ik me aan. Als ik het moet onderbouwen dan zou ik je bedrijfsgegevens moeten geven en daar begin ik niet aan. Geloof ons maar op onze blauwe ogen of lees maar eens in Distributeurs/groothandels
Yup en heb wel is gehoord dat het bij CPU"s en dergelijke wel 2% kan zijn, of zoals bij veel apple produkten wat ik ook wel is gehoord heb dat macbook's met 6% tot 8% de deur uitgaan.jajoh schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:07:
[...]
Ik zeg/bedoel niet dat ik het niet geloof wat er gezegd word was gewoon nieuwschierig naar ongeveer hoeveel. Het gaat dus om procenten net als met peuken en shag.
Precies de reden waarom er relatief vaak webshops over de kop zijn gegaan de laatste paar jaar. Te lage marges en te hoge kosten. Webshops moeten het hebben van de extra diensten en dat is juist met een webshop errug lastig.Mektheb schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:26:
[...]
Yup en heb wel is gehoord dat het bij CPU"s en dergelijke wel 2% kan zijn, of zoals bij veel apple produkten wat ik ook wel is gehoord heb dat macbook's met 6% tot 8% de deur uitgaan.
Je zou er maar van moeten leven.
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Niet iedereen houdt zijn hoofd koel als hem "onrecht" wordt aangedaan.StefanvanGelder schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:27:
Terwijl iedereen Azerty nu zit af te zeiken (overigens wel terecht), is Eagleman7 ook niet heel erg tactisch begonnen. Formele brieven komen veel beter aan, informele berichten missen vaak ook de kei harde argumenten die een zaak kunnen doen kantelen...
Verwijderd
Op apple producten ligt de marge op 5 tot 15%,Mektheb schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:26:
[...]
Yup en heb wel is gehoord dat het bij CPU"s en dergelijke wel 2% kan zijn, of zoals bij veel apple produkten wat ik ook wel is gehoord heb dat macbook's met 6% tot 8% de deur uitgaan.
Je zou er maar van moeten leven.
http://yor.minitroopers.com
Er zijn veel meer bedrijfen die dit soort trukjes gebruiken.Yor schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:32:
Al eens gedacht om in een later traject aangifte te doen bij de politie? Dit riekt toch naar een gevalletje verduistering.
* ik bel altijd eerst de fabrikant, niks tussenpersonen. Zo heb ik al van Logitech een compleet nieuwe VX Revolution, van Samsung een compleet nieuw display en lijst van mijn 40" B8000 LED tv en van een ander merk al een compleet nieuwe TFT gehad. Bij Komplett vind je hier bijv een leuk overzicht. Tevens weer een reden om voor EVGA graka's te gaan*
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq