"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
De tijd die ze steken in het onderhandelen heeft al meer gekost dan een andere videokaart.Zuluman schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:52:
deze manier van handelen kan azerty straks meer gaan kosten dan het vervangen van die videokaart. en dan heb ik het niet over het uurtje van de mederker die bezig wordt gehouden. ik zal in ieder geval niet meer zo snel iets bestellen bij azerty. ik kijk trouwens nooit naar de laagste prijs. ik kijk wel wie het is en wat het artikel is. soms moet je gewoon een paar euro meer betalen voor goede service. zal voortaan beter kijken naar de service component in de shopreview. meteen even maar azerty lezen nu :-)
Edit:
Ik heb hier ook voor enkele 1000'den euro's besteld (niet alleen voor mezelf, maar ook voor familie/vrienden), maar als ik dit zo lees denk ik dat hij uit m'n lijstje gaat.
Ik hoop dat dergelijke leveranciers vragen waarom je hun belt en niet de winkel. Logitech deed dat wel, ik weet niet wat ze er mee doen maar toch.Hertog schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:40:
[...]
En als iedereen die er wel verstand van heeft de webshop links laat liggen en het via de fabrikant speelt komen ze er alleen maar vaker mee weg
Ik zou een lijstje bijhouden en als er te veel klachten van een shop komen toch eens kijken of het misschien beter is als je niet meer aan hun levert.
[ Voor 35% gewijzigd door Kevinp op 20-05-2010 22:43 ]
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Zelf ben ik ook niet altijd tevreden geweest over Azerty, de afhandeling van verschillende zaken en problemen en orders gaat lang niet zo soepel als je als particulier mag verwachten. Nu moet ik daarbij wel zeggen dat ik misschien wel een beetje een vervelende particulier ben, aangezien de meesten hier en ik dus ook zat verstand heb van hardware en zo nog wel is geprikkeld kan worden door de telefoon service van Azerty.
Even geduld tonen, opnieuw mailen, formeler, etc.
Enige wat ik er aan toe wil voegen:
Ik heb een exact zelfde zaak gehad, waarbij Paradigit mij beschuldigde van het laten vallen van mijn laptop, ding 3 weken weg. Ik MSI gebeld, UPS sticker in mijn postvak, 4 dagen later geheel gerepareerd terug ;-). Dus ook vanaf mijn kant kan ik zeggen, probeer direct richting de fabrikant te gaan!
Succes, en ik blijf het volgen!
Dat is helaas niet meer mogelijk voor TS.Dimiz schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 23:39:
Dus ook vanaf mijn kant kan ik zeggen, probeer direct richting de fabrikant te gaan!
Volgens Azerty heeft de fabrikant een vergoeding van 25 euro geboden voor de kaart, die zij zonder toestemming van TS hebben geaccepteerd en de kaart is nu dus foetsie.
Ik denk dat zaken zoals dit juist de reden zijn waarom veel mensen liever met de fabrikant zaken doen betreffende garantie dan met de winkel.Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 23:44:
Voor de mensen die direct contact opnemen met de leverancier, lees dit even door.
Er zijn zat winkels die de klant als een idioot behandelen en hem proberen af te zetten en waar je echt veel moeite mag doen om te krijgen waar je gewoon recht op hebt.
Waar het bij veel fabrikanten veel eenvoudiger is.
Veel van de grote fabrikanten hebben gewoon door dat ze klanten kunnen binden door hun RMA proces goed op orde te hebben en dat dit goede reclame voor hun is.
Veel winkels hebben dit nog steeds niet door, er zijn zat webshops waar mensen werken die maar geen moeite willen doen en overal zo snel mogelijk vanaf willen niet wetende dat dit hun klanten kost en al helemaal als het op een forum als GOT naar voren gebracht word.
Ik zelf geef redelijk veel geld uit aan PC zooi en andere gadgets en er zijn diverse winkels waar ik gewoon niets meer koop omdat de service me niet bevalt. Ik heb er zelf absoluut geen moeite mee ergens ander 5% ofzo meer te betalen als ik weet dat de service goed in elkaar zit.
Heb nu zelf ook al besloten nooit meer iets bij hun te kopen alhoewel ik dat in het verleden wel gedaan heb.
Ik bestel juist bij webshops waar ik weet dat de afhandeling van RMA's correct verlopen. Ik vind het juist een pluspunt als een webshop zijn of haar klant informeert over de rechten ipv misleidt door loze argumenten en bovendien handelen wat aangemerkt kan worden als een 'economisch delict'. De concurrent moet bij het verkopen van producten een garantie afhandeling hebben volgens de richtlijnen / wet, terwijl de andere daar geniepig onderuit probeert te komen (en zodoende mogelijk meer winst maakt; hetzelfde als meer laden dan toegestaan (bedrijfsmatig) ook een economisch delict is).Deadsy schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 00:12:
[...]
Ik denk dat zaken zoals dit juist de reden zijn waarom veel mensen liever met de fabrikant zaken doen betreffende garantie dan met de winkel.
Er zijn zat winkels die de klant als een idioot behandelen en hem proberen af te zetten en waar je echt veel moeite mag doen om te krijgen waar je gewoon recht op hebt.
Waar het bij veel fabrikanten veel eenvoudiger is.
Veel van de grote fabrikanten hebben gewoon door dat ze klanten kunnen binden door hun RMA proces goed op orde te hebben en dat dit goede reclame voor hun is.
Veel winkels hebben dit nog steeds niet door, er zijn zat webshops waar mensen werken die maar geen moeite willen doen en overal zo snel mogelijk vanaf willen niet wetende dat dit hun klanten kost en al helemaal als het op een forum als GOT naar voren gebracht word.
Ik zelf geef redelijk veel geld uit aan PC zooi en andere gadgets en er zijn diverse winkels waar ik gewoon niets meer koop omdat de service me niet bevalt. Ik heb er zelf absoluut geen moeite mee ergens ander 5% ofzo meer te betalen als ik weet dat de service goed in elkaar zit.
Heb nu zelf ook al besloten nooit meer iets bij hun te kopen alhoewel ik dat in het verleden wel gedaan heb.
Het is alleen voor de welwillende webshop niet meer mogelijk om zaken te doen aangezien de concurrentie moordend is; het komt altijd linksom of rechtsom.
De reactie van Azery doet mij wel vermoeden (aangezien dit een 'piece of cake' zou moeten zijn) dat dit structureel het geval is (garantie ontlopen; zie meerdere topics in SF) en zodoende hun plichten probeert te omzeilen.
Ik vind dit eigenlijk toch wel zeer kwalijk. TS is misschien niet tactisch te werk te gaan maar om een klant 'af te lezen' aan zijn of haar mails vind ik eigenlijk een beetje

Kartels vormen mag in Nederland niet, maar hier een uitzondering voor maken zou zo gek niet zijn. Hogere marges maar wel garant voor een goede maar vooral correcte RMA afhandeling is iets waar ik als consument blij van wordt.
Ik denk dat heel veel webshops heel blij zouden zijn als ze die marge's hebben. Maar wat ik als fabrikant heb meegemaakt is dat ik een product voor 100 euro ex btw (119 incl btw) aan een distri verkocht en dat ik het daarna voor 124 euro in webwinkels zag liggen incl btw.Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:08:
[...]
Op apple producten ligt de marge op 5 tot 15%,
Op hardware in het algemeen ligt het gemiddeld rond de 3-4%, met uitschieters als 9.71 op bijvoorbeeld een asus eee 1001-ha (ik heb toevallig het lijstje voor me liggen).
De meeste winst wordt gemaakt op de zgn. bijverkoop zoals kabels/adapters (20 - 50%) en bepaalde merken waar standaard 15% marge op zit (begint met sw).
Maar azerty gewoon aanpakken met hun eigen keurmerken een slechte review schrijven en niets accepteren.
Is toch tegenwoordig bij veel dingen zo.Sen schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 00:37:
[...]
Ik denk dat heel veel webshops heel blij zouden zijn als ze die marge's hebben. Maar wat ik als fabrikant heb meegemaakt is dat ik een product voor 100 euro ex btw (119 incl btw) aan een distri verkocht en dat ik het daarna voor 124 euro in webwinkels zag liggen incl btw.
Maar azerty gewoon aanpakken met hun eigen keurmerken een slechte review schrijven en niets accepteren.
Er zijn tegenwoordig zo veel tussen mensen die er allemaal iets op willen verdienen dat je eigenlijk alleen veel kunt verdienen als je grote hoeveelheden kunt verkopen.
Bv in dit geval heb je Nvidia, XFX, de leverancier en Azerty die willen allemaal geld vangen.
Webshops moeten het grotendeels van nieuwe dingen hebben waar veel vraag naar is (VGA en CPUs die nieuw zijn en moeilijk te krijgen zijn).
ook moeten webshops het van terug komende klanten hebben en van diensten. Daarom vind ik het vooral zo raar dat de service zo slecht is bij veel webshops want die klant komt dus echt niet meer terug als jij hem slecht behandeld. En al die tijd die de RMA medewerker van Azerty aan deze zaak kwijt geweest is had hij ook voor andere dingen kunnen gebruiken.
Eigenlijk is dat het probleem van de betreffende webshop, en niet van TS. Zij hadden zijn eigendom niet zonder toestemming mogen dumpen.SH4D3H schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 23:59:
Volgens Azerty heeft de fabrikant een vergoeding van 25 euro geboden voor de kaart, die zij zonder toestemming van TS hebben geaccepteerd en de kaart is nu dus foetsie.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Gisterenavond ben ik op het forum van tweakers.net een topic over uw RMA 31859 afhandeling tegengekomen.
Ik heb me er vanmorgen in verdiept, om te kijken of wij tot een oplossing kunnen komen.
U heeft inderdaad recht op een kosteloze reparatie of een vervangend product.
Helaas is de kosteloze reparatie niet meer mogelijk, omdat wij de videokaart opgestuurd hebben naar XFX voor reparatie en zij geven aan dat dit niet meer mogelijk is en zij bieden een credit aan. Dit is echter geen oplossing voor uw situatie.
Ik heb gekeken of wij nog een vervangend artikel kunnen leveren en dit kunnen wij nog wel.
Ik heb op dit moment het volgende artikel voor u gereserveerd:
Club 3D 8800GT - Grafische adapter - GF 8800 GT - PCI Express 2.0 x16 - 512 MB GDDR3 - Digitale Visuele
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=70193
Ik kan deze kaart vandaag kosteloos naar u versturen, als u hiermee akkoord gaat.
Ik hoop dat ik op deze manier uw RMA op een juiste manier kan oplossen voor u.
Mijn excuses voor het ongemak dat u tot nu toe ondervonden heeft.
Is dit genoeg ( vind zelf van wel ) of kan ik nog meer eisen vanwege na de behandeling van die RMA Gozer?
[ Voor 4% gewijzigd door Eagleman7 op 21-05-2010 09:15 ]
Toch mooi dat het zo is opgelost.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Jammer dat het op deze manier via GoT moest lopen en dat ze niet in eerste instantie al dit aanboden.
Edit: zou sowieso als je 'm binnen hebt nog een shopreview schrijven.
[ Voor 67% gewijzigd door EDIT op 21-05-2010 09:23 ]
Nu moet je niet gelijk gaan overdrijven. Gelukkig heeft Azerty ook door dat je gewoon in je recht staat met betrekking tot de garantie afhandeling. Ik zou het hierbij laten en dit vervangend product accepteren en verder niet moeilijk doen.Eagleman7 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:12:
Eindelijk heb ik bericht van een ander ( normaal ) persoon:
Is dit genoeg ( vind zelf van wel ) of kan ik nog meer eisen vanwege na de behandeling van die RMA Gozer?
Ik denk dat je zelf ook wel een indruk gekregen hebt van Azerty voor de toekomst.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Wel offtopic, maar was er optische schade? Want anders is het een beetje raar dat ze jou daarvan beschuldigen.Dimiz schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 23:39:
Enige wat ik er aan toe wil voegen:
Ik heb een exact zelfde zaak gehad, waarbij Paradigit mij beschuldigde van het laten vallen van mijn laptop, ding 3 weken weg. Ik MSI gebeld, UPS sticker in mijn postvak, 4 dagen later geheel gerepareerd terug ;-). Dus ook vanaf mijn kant kan ik zeggen, probeer direct richting de fabrikant te gaan!
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Jij bent nu in het gelijk gesteld en krijgt excuses + een gelijkwaardig product geleverd, lijkt me dat je er nu klaar mee moet zijn. Excuses is iets wat je al niet eens meer lijkt te krijgen soms... Goed weekend!
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Vraag maar of ze die 25 euro credit van XFX er nog bijleggen voor een kaart van 25 euro meer
Wat een gestuntel zeg.
net als de spelling van sommigen hier die de brugklasleeftijd zijn gepasseerd... my god
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Zowiezo belachelijk dat het op deze manier moet via GoT
-=* Dit zegt genoeg over azerty *=- En hopenlijk dat vooral hun maar ook andere tweakers hier wat van geleerd hebben en dat dit kunstje azerty veel klanten mag kosten.
Goed weekend en veel plezier met je nieuwe kaart.
Helemaal mee eens, ik denk dat hier van beide kant fout is gegaan in welke mate dan ook. Ik heb al tientallen rma's bij vele webshops met een goede pricewatch rating gedaan en nog nooit problemen gehad. Tip voor de Eagleman7 en eigenlijk iedereen is dan ook: Als je een rma aanvraagd leg altijd precies uit wat en hoe er iets gebeurd is en probeer zoveel mogelijk dingen vanuit jouw kant al uit te sluiten. Leg dus uit waarom volgens jou het product stuk is! Vervolgens geef aan wat je wilt. Wil je een vergelijkbaar product terug of wat dan ook.coyote1980 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:34:
Het is gewoon jammer dat het op deze manier moet lopen. De medewerker die jou in eerste instantie probeerde af te schepen met 25 euro heeft Azerty een hoop negatieve publiciteit gekost (een veelvoud van de besparing die het afschepen had opgeleverd). Wat Azerty met deze medewerker doen is natuurlijk een zaak van Azerty intern.
Jij bent nu in het gelijk gesteld en krijgt excuses + een gelijkwaardig product geleverd, lijkt me dat je er nu klaar mee moet zijn. Excuses is iets wat je al niet eens meer lijkt te krijgen soms... Goed weekend!
Inderdaad een beetje jammer nu moet iedereen dus op GoT gaan posten over deze problemen bij elke webwinkel om je gelijk te krijgen.jajoh schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:41:
Jaman aanemen dit is waar je recht op heb. Beetje jammer dat het zo gelopen is. Terwijl ze een Kaart op vooraad hebben.
Zowiezo belachelijk dat het op deze manier moet via GoT
-=* Dit zegt genoeg over azerty *=- En hopenlijk dat vooral hun maar ook andere tweakers hier wat van geleerd hebben en dat dit kunstje azerty veel klanten mag kosten.
Goed weekend en veel plezier met je nieuwe kaart.
Maar alsnog pluim voor azerty voor het lezen op de beste site ter wereld (Y)
Doen we het toch nog ergens voorLightStar schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:47:
Kijk lossen ze het als nog netjes op dit, waar een forum wel niet goed voor kan zijn !
Mooi dat je toch nog een vervangend exemplaar hebt gekregen, had ik eigenlijk niet verwacht.
Is het toch een goede stap gebleken om iemand anders te mailen.
Nu wil ik het topic niet kapen of iets dergelijks maar toch een bepaalde discussie oproepen, vaak menen mensen wanneer ze voor duizenden euro's bestellen bij een leverancier dat zij recht hebben op meer/betere/snellere support dan jan op de hoek die gewoon besteld waar die het goedkoopst krijgen kan.
Ik zag iemand voorbij komen die ook aangaf voor veel geld besteld te hebben bij deze webshop. Zo heb ik een bestelhistorie van rond de 30 orders bij cool-prices bijvoorbeeld. En telkens weer kan ik bij een garantieclaim netjes met hun onderhandelen. Onderzoekskosten worden bij een foute diagnose van mijn kant coulant kwijtgescholden en ook zijn hun heel flexibel als het aankomt op luisteren naar de klant en accuraat en snel wijzigingen doorvoeren (tot zover pro CP relaas)
Nu vraag ik me af of het gegrond is te menen dat je een voorkeursbehandeling geniet bij een webshop, en hoe reeel dat zou zijn vanuit de webshop zijn kant, men kan je een gevoel geven dat je individueel en met zorg behandeld wordt naar aanleiding van je orders, maar de vraag is of dit daadwerkelijk gebeurt?
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Ik vraag me alleen af of je dit uiteindelijk ook voor elkaar had gekregen zonder dat het hier op got stond,
of dat ze dit nu enkel als damage control doen voor hun reputatie.
Het is toch niet zo vreemd om voor goede klanten een tandje harder te lopen?loewie1984 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:52:
Nu vraag ik me af of het gegrond is te menen dat je een voorkeursbehandeling geniet bij een webshop, en hoe reeel dat zou zijn vanuit de webshop zijn kant, men kan je een gevoel krijgen dat je individueel en met zorg behandeld naar aanleiding van je orders, maar de vraag is of dit daadwerkelijk gebeurt?
Of niet te zeuren om een bonnetje?
Of gewoon wat extra's terug te doen? Dat is toch juist de goodwill? En die is het meest waardevol van alles.
Azerty (en ook een paar andere grote shops) lijken er soms alles aan te doen om hun goodwill maar eens even door midden te rossen en de wet aan hun laars te lappen. (ja, nu is het wel hun ja
Ik was waarschijnlijk zelf ook in dit geval naar XFX gestapt, maar daarmee geef je Azerty bij voorbaat al waar ze op uit zijn. (slag om de arm)
Noem me pessimistisch, maar ik vrees dus het laatste. En dat is wellicht nog veel erger dan een koppige "medewerker". Ze geven zelf al aan dat het naar aanleiding was van dit topic op GoT, en NIET omdat je gewoon überhaupt al in je recht stond, of naar aanleiding van de communicatie of na het nasturen van de hele correspondentie van de TS aan iemand hoger op de ladder.M a r c o schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:58:
mooi dat je alsnog een vervangend product krijgt.
Ik vraag me alleen af of je dit uiteindelijk ook voor elkaar had gekregen zonder dat het hier op got stond,
of dat ze dit nu enkel als damage control doen voor hun reputatie.
[ Voor 26% gewijzigd door paQ op 21-05-2010 10:01 ]

Dat ben ik ook met je eens / van mening, ik zelf vindt dat ik daar ook recht op heb gezien mijn bestelhistorie en vertrouwen in hun. Daarom bestel ik ook alles bij hun, en naar mijn mening mag dat beloond worden. Maar de vraag is hoezeer dat "recht" terecht is, en ik vraag me af of de webshop er net zo over denkt (kunnen we niet weten uiteraard, moeten we ze vragen).paQ schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:58:
[...]
Het is toch niet zo vreemd om voor goede klanten een tandje harder te lopen?
Of niet te zeuren om een bonnetje?
Of gewoon wat extra's terug te doen? Dat is toch juist de goodwill? En die is het meest waardevol van alles.
Maar het zou zo voor de handliggend kunnen zijn, als jij bij een audio speciaalzaak steeds alles koopt en niet naar de mediamarkt gaat voor je zut, dan wordt je hoogstwaarschijnlijk ook met voorkeur behandeld, je bent een van de betere klanten. Is het dan zo moeilijk voor webshops om dit ook te doen? Hun hebben toch ook een crm achtig systeem waarin je kunt zien welke klant wat en hoevaak besteld heeft, daar kun je je toch ook naar gedragen dan?
[ Voor 15% gewijzigd door loewie1984 op 21-05-2010 10:09 ]
Absoluut niet, en als winkel (niet ICT/tweakers/computer gerelateerd) doe ik ook zeker m'n best voor een klant die elke keer bestellingen doet die hoger zijn dan het gemiddelde, of heel vaak besteld. Echter zijn er veel klanten die denken dat ze goede klanten zijn. Zo heb je veel mensen die na 3 aankopen van 30 euro al denken dat ze vervolgens maar eens korting moeten krijgen, geen verzendkosten hoeven te betalen etc. Als zo'n klant dan verteld wordt dat dat niet mogelijk is, zal die klant zich bijna altijd beledigd voelen. Zo'n relatie is dan niet meer te herstellen, tenzij je allerlei dingen gaat doen die je meer geld kosten dan je ooit op gaan leveren, dus dat doe je niet.paQ schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:58:
[...]
Het is toch niet zo vreemd om voor goede klanten een tandje harder te lopen?
[ Voor 9% gewijzigd door thaan op 21-05-2010 10:07 ]
En er is niets mis met de verwachting extra service te genieten als je een (extra) gewaardeerde klant bent en veel centen in het laatje brengt.
Omgekeerd verwacht de leverancier dan ook van jou dat je terugkomt.
niets mis mee toch?
win-win situatie
jullie investeren beiden, en plukken daar beiden de vruchten van.
maar niet op afrekenen.thaan schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:06:
[...]
Absoluut niet, en als winkel (niet ICT/tweakers/computer gerelateerd) doe ik ook zeker m'n best voor een klant die elke keer bestellingen doet die hoger zijn dan het gemiddelde, of heel vaak besteld. Echter zijn er veel klanten die denken dat ze goede klanten zijn. Zo heb je veel mensen die na 3 aankopen van 30 euro al denken dat ze vervolgens maar eens korting moeten krijgen, geen verzendkosten hoeven te betalen etc. Als zo'n klant dan verteld wordt dat dat niet mogelijk is, zal die klant zich bijna altijd beledigd voelen. Zo'n relatie is dan niet meer te herstellen, tenzij je allerlei dingen gaat doen die je meer geld kosten dan je ooit op gaan leveren, dus dat doe je niet.
Je kan hem ook de opties presenteren die wél mogelijk zijn
[ Voor 63% gewijzigd door paQ op 21-05-2010 10:11 ]
Letter vergeten? of bedoel je dat het dus absurd is extra service te genieten?paQ schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:07:
Inderdaad zolang je geen onrecht wordt gedaan is er mijns inziens een heel helde rverwachtingspatroon.
En er is iets mis met de verwachting extra service te genieten als je een (extra) gewaardeerde klant bent en veel centen in het laatje brengt.
Omgekeerd verwacht de leverancier dan ook van jou dat je terugkomt.
[ Voor 9% gewijzigd door loewie1984 op 21-05-2010 10:09 ]
oepsloewie1984 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:09:
[...]
Letter vergeten? of bedoel je dat het dus absurd is extra service te genieten?
iets idd...
Effe aanapssen
edit:
Nou moe
Mijn n heeft kuren.... (heb toch 5 jaar garantie
niets dus
[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 21-05-2010 10:12 ]
Niet bij azerty mag ik hopenpaQ schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:10:
[...]
Mijn n heeft kuren.... (heb toch 5 jaar garantie)
Een klant zal nooit afgerekend worden op het feit dat hij kleine bestellingen plaatst, hij moet echter niet meer service verwachten omdat hij denkt dat hij de hele toko draaiend houdtpaQ schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:07:
maar niet op afrekenen.
Je kan hem ook de opties presenteren die wél mogelijk zijn(of hoe ze mogelijk gemaakt kunnen worden)
Mede omdat mensen vaak geen inzicht hebben in de marges, denken ze dat er soms nog wel iets mogelijk is, terwijl een winkelier soms maar 2 tientjes op een bestelling verdient. En dat dekt nog maar net de kosten van het tape, de doos en de persoon die het in moet pakken.
nee gewoon bij Logitech
maar jij hebt het nu over een heel ander type klant dan er volgens mij bedoeld werd.thaan schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:19:
[...]
Een klant zal nooit afgerekend worden op het feit dat hij kleine bestellingen plaatst, hij moet echter niet meer service verwachten omdat hij denkt dat hij de hele toko draaiend houdten mogelijkheden kun je dat soort klanten nou eenmaal niet bieden, niet anders dan "bestel eerst maar eens voor bedragen met meer dan 3 cijfers, dan gaan we eens over een procent korting of gratis verzending praten" en dat wil een klant nou eenmaal niet, die wil dat nu onmiddelijk of hij haalt het wel bij een ander. Persoonlijk hoeft het van mij dan niet meer, en verkoop ik je dan liever niet dan wel. Eisen stellen doen we niet aan, en dat is helaas wel wat er vaak gebeurd.
Mede omdat mensen vaak geen inzicht hebben in de marges, denken ze dat er soms nog wel iets mogelijk is, terwijl een winkelier soms maar 2 tientjes op een bestelling verdient. En dat dekt nog maar net de kosten van het tape, de doos en de persoon die het in moet pakken.
[ Voor 72% gewijzigd door paQ op 21-05-2010 10:20 ]
klopt amen voor logitech, doen nooit moeilijk over dingen, als je maar netjes blijft en gewoon de boel niet probeert te flessen
Volgens de europese wetgeving zit de garantie als volgt in elkaar:
Bij normaal gebruik heb je zoizo 2 jaar volledige garantie (ongeacht de duur van de fabrieksgarantie).
in dit geval is Azerty simpelweg verplicht een technisch gelijkwaardig product te leveren of het aanschafbedrag te retourneren. Het werken met dagwaardes en dergelijke is niet toegestaan bij consumenten.
Als een apparaat tussen de 2 en 3 jaar is is er ook nog sprake van garantie. In dit geval is het zo dat ,als de reparatie de levensduur van het apparaat aanzienlijk verlengt, de kosten gedeelt worden tussen de winkelier en de consument. De consument betaald het deel wat gebruikt is van de 36 maanden levensduur. (kosten van de reparatie delen door 36 en keer het aantal maanden in bezit), de winkelier betaald de rest. Als de reparatie de levensduur niet verlengt worden de kosten betaald door de winkelier.
In dit geval heeft Azerty dus uiteindelijk netjes voldaan aan de wettelijke eisen. Wel vind ik het bijzonder dat er een medewerker bij RMA niet op de hoogte is van de wettelijke regels en procedures. Bij een controle van de consumentenautoriteit zou dit grapje enkele duizenden euro's kosten.
Als het product zakelijk is aangeschaf of gebruikt word heb je alleen recht op de fabrieksgarantie.
Ik begrijp ook niet echt de discussie die begint te ontstaan over verwachtingspatronen, coulance en extra service. Azerty heeft door dit zo te doen niets meer gedaan dan voldoen aan de europese regelgeving, niets meer en niets minder. Precies zoals het moet, dat er meerdere pogingen voor nodig waren is een bedrijf een enkele keer wel te vergeven.
[ Voor 3% gewijzigd door Kriebelkous op 21-05-2010 11:18 ]
www.racetalk.nl
Hallo **Algemeen Directeur Azerty**
Ten eerste, Ja ik ga akkoord met dit aanbod!
U zal vast wel het topic gevolgt hebben op tweakers.net
Ik kreeg ook verschillende DM's met mensen die hetzelfde probleem hebben gehad zoals hier:
29-10-2008 boden ze me 45 euro voor een 8600GT-XXX (toendertijd belachelijk weinig, een vervangende kaart zou me 75 euro kosten), of ik kon het op laten sturen naar de fabriek. Aangezien ik uiteraard niet akkoord ging met het bedrag gekozen voor het laatste.
Mooi blabla verhaal dat ze uit "service" dit krediet aanbieden, maar daar koop ik natuurlijk niks voor. Na 5 weken maar eens gemaild hoe het zat en toen hebben ze een "status update" uitgevoerd bij de leverancier (yeah right), dag later kreeg ik hetzelfde liedje weer te horen van die 45 euro. Nog aangekaart dat hun formule met een garantietermijn van 2 jaar niet klopt, aangezien een computer een economische levensduur heeft van 5 jaar, maar ik kreeg het er maar niet door.
Op gegeven moment maar ergens anders een videokaart gekocht en toen kreeg ik ergens in januari 2009 weer eens een mailtje waar ze die 45 euro naar toe konden overmaken

Toen Jesper@azerty.nl gemaild en die heeft er voor gezorgd dat ik uiteindelijk het bedrag terug heb gekregen wat ik voor de nieuwe videokaart betaald had (iets van 70 euro ofzo).
Mijn advies is dus om met hem contact op te nemen (heb je misschien al gedaan?).
Is die knakworst van de RMA afdeling met die plaat voor ze kop waar je contact mee hebt toevallig ook DE RMA GAST? Was bij mij in ieder geval wel het geval. Zo ja, succes
Zijn Reactie:
Beste,
Ik zal de videokaart vandaag naar u versturen.
U heeft geen reactie van Jesper ontvangen, omdat hij deze week helaas door ziekte niet aanwezig is.
Wij zullen intern onze procedures verder gaan aanscherpen, om dit in de toekomst voor andere klanten te verkomen.
Ik verwacht inderdaad niet dat u een positieve shop survey zult schrijven.
Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.
Mijn reactie:
Ik vind je manier van antwoorden op z'n zachts gezegd (vanaf het begin al aan eigenlijk) nogal *bijzonder*.Eagleman7 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:45:
Mijn reactie:
[ Voor 255% gewijzigd door Gunner op 21-05-2010 10:47 ]
Ik zou voor nVidia een EVGA kaart halen, iets duurder maar dit bedrijf heeft super garantie
@eagle Je schrijft wel weer lekker intimiderende mails, maar goed
[ Voor 12% gewijzigd door Santee op 21-05-2010 10:49 ]
Maar even serieus, Ik zou wel zeggen €80 is redelijk hier. Dat of een vervangend product van die waarde. Je krijgt €25. Dus voor een totaal van €55 loop je hier een partij te stressen en problemen aan te halen. Daar was ik al lang klaar mee. Nieuwe kaart nu is mooi meegenomen.
Nu naderhand word er wel netjes gedaan. Maar waarom moet het toch weer zo?
[ Voor 18% gewijzigd door lezzmeister op 21-05-2010 11:02 ]
Graag gedaanYor schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:32:
Bij Komplett vind je hier bijv een leuk overzicht. [/sub]
Jammer dat het op deze manier loopt. Ik vraag me toch af hoeveel mensen hier wel mee akkoord gaan, en of het inderdaad stiekem de policy is.
Dit soort situaties lijken me overigens wel een beetje de schuld van de huidige wet. Omdat deze regels hier over zo vaag beschreven staan, (onder andere als "richtlijnen") geven veel shops er een erg kleurrijke invulling aan, die lang niet altijd eerlijk is. Wanneer er gekozen was voor een aantal harde regels, bijvoorbeeld over verval van waarde, waren dit soort zaken een stuk makkelijker af te wikkelen.
Dan nog iets over het direct retour sturen naar de fabrikant: vergeet niet dat je in principe helemaal NIETS te maken hebt met de fabrikant. Jij en de winkel hebben een contract met bepaalde voorwaarden gesloten, de fabrikant is hier geen partij in. De winkel kan hooguit het professionele oordeel van de fabrikant hanteren. Dat gaat dan vooral over de oorzaak van een defect. De in dit topic genoemde 25 euro is misschien momenteel de handelswaarde voor zo'n kaart, niet de marktwaarde voor consumenten.
Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat het soms sneller en makkelijker is om een RMA met de fabrikant af te handelen. Dit hangt wel sterk af van het merk en soort product. Bijvoorbeeld een printer kun je best naar de winkel brengen/sturen, maar wat deze uiteindelijk doet is hetzelfde nummer bellen als jij zou kunnen doen, printer wordt dan bij de winkel opgepikt en vervangen door de fabrikant. Meld je je kapotte printer direct bij de fabrikant aan, dan wordt de printer bij jou thuis opgepikt en de reparatie/vervanger ook weer thuis gebracht. Je bespaard een paar dagen en misschien zelfs wat verzendkosten. Als de fabrikant moeilijk doet kun je er altijd nog voor kiezen het defecte product terug te krijgen en het product naar de winkel te sturen.
Wanneer de fabrikant aangeeft dat het het beste is om met hen zelf op te lossen (EVGA bijvoorbeeld, er zat een sticker op de verpakking "If you're experiencing any problems with this product, please DO NOT return it to the store, but contact us!"), dan is het misschien ook wel het beste om met de fabrikant te regelen. Denk hier ook weer aan snellere doorlooptijden, je bios wordt netjes geupdate en wanneer reparatie niet mogelijk is hebben ze bijna altijd wel een goede vervanger op voorraad.
Dit laatate slaat ook weer nergens op niet iedereen is perfect!paQ schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:39:
Sja.. De vraag is of het "een medewerker" was, of gewoon "Azerty" die met het hele afscheepverhaal kwam.
Vraag maar of ze die 25 euro credit van XFX er nog bijleggen voor een kaart van 25 euro meer![]()
Wat een gestuntel zeg.
net als de spelling van iedereen die de brugklasleeftijd is gepasseerd... my god
Dat is dan de alles.Mektheb schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:48:
[...]
Inderdaad een beetje jammer nu moet iedereen dus op GoT gaan posten over deze problemen bij elke webwinkel om je gelijk te krijgen.
Maar alsnog pluim voor azerty voor het lezen op de beste site ter wereld (Y)
Een vervangend product heeft niets met de waarde te maken, maar met de mogelijkheden: Je moet een vervangend product aangeboden krijgen wat hetzelfde (of eventueel meer) kan. Zonder bijbetaling...lezzmeister schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:47:
Azerty heb ik eerlijk gezegd nooit besteld na een zeer *** verlopen rma'tje door mijn neef. Na het lezen van dit bericht is het dus definitief een no-no. Informatique heeft bij een vriend van mij tot twee maal toe de garantie keurig afgehandeld, en zelfs een keer meer gegeven dan waar recht op was. Daar bestel ik dan ook met vertrouwen.
Maar even serieus, Ik zou wel zeggen €80 is redelijk hier. Dat of een vervangend product van die waarde. Je krijgt €25. Dus voor een totaal van €55 loop je hier een partij te stressen en problemen aan te halen. Daar was ik al lang klaar mee. Nieuwe kaart nu is mooi meegenomen.
Nu naderhand word er wel netjes gedaan. Maar waarom moet het toch weer zo?
man quote nou eens!Eagleman7 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:45:
Mijn reactie:
En niet echt netjes om DM's van andere leden zomaar door te zetten (laat staan hier te posten)
quote je wel even het goeie dan?jajoh schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:05:
[...]
Dit laatate slaat ook weer nergens op niet iedereen is perfect!
Ik heb die zin al 5 kwartier geleden aangepast.
[ Voor 35% gewijzigd door paQ op 21-05-2010 11:11 ]
Een winkel weet wel wanneer iemand een vaste klant is, en daar hoeft de klant de winkelier niet aan te herinneren. (normaal gesproken).thaan schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:06:
[...]
Absoluut niet, en als winkel (niet ICT/tweakers/computer gerelateerd) doe ik ook zeker m'n best voor een klant die elke keer bestellingen doet die hoger zijn dan het gemiddelde, of heel vaak besteld. Echter zijn er veel klanten die denken dat ze goede klanten zijn. Zo heb je veel mensen die na 3 aankopen van 30 euro al denken dat ze vervolgens maar eens korting moeten krijgen, geen verzendkosten hoeven te betalen etc. Als zo'n klant dan verteld wordt dat dat niet mogelijk is, zal die klant zich bijna altijd beledigd voelen. Zo'n relatie is dan niet meer te herstellen, tenzij je allerlei dingen gaat doen die je meer geld kosten dan je ooit op gaan leveren, dus dat doe je niet.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Inclusief spelfauten, uitroeptekens enz. Ik snap dat je gefrustreerd bent geraakt door de gang van zaken en ben blij voor je dat het toch nog goed is opgelost (jammer dat het door deze topic moest komen), maar zulke mails.. daar kweek je echt geen goodwill mee. Ook al sta je nog zo hard in je recht..
Als ik dat soort mails krijg op mijn werk gaan ze onderop de stapel en bewaar ik ze voor een vrijdagmiddag, dan heb ik nog wat te lachen
Ik wil je wel aanraden om in het vervolg je communicatie met bedrijven zakelijk te houden. Laat je mails desnoods doorlezen door iemand die "iets" genuanceerder is, daar zul je veel meer mee bereiken dan dit soort.. tja.. "berichten"
Zakelijke communicatie haal je door de spellingschecker. Punt. Die is ook niet feilloos nee, maar beter iets dan niets.jajoh schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:15:
[...]
Misschien ben ik net wel thuis gekomen van boodschappen doen..?? Wij zijn hier niet op het taalforum en ik vond dat ongepast.! Wij zijn hier om mekaar te helpen en niet om iemand op zn punten te wijzen.
[ Voor 38% gewijzigd door St@m op 21-05-2010 11:19 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Misschien ben ik net wel thuis gekomen van boodschappen doen..?? Wij zijn hier niet op het taalforum en ik vond dat ongepast.! Wij zijn hier om mekaar te helpen en niet om iemand op zn punten te wijzen.paQ schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:07:
[...]
man quote nou eens!
En niet echt netjes om DM's van andere leden zomaar door te zetten (laat staan hier te posten)
[...]
quote je wel even het goeie dan?
Ik heb die zin al 5 kwartier geleden aangepast.
[ Voor 7% gewijzigd door jajoh op 21-05-2010 11:17 ]
Verwijderd
Of dit Azerty dit soort zaken als policy heeft, blijft speculeren en de toekomst zal uitwijzen of zij hiervan geleerd hebben. *done* for now
De wet is heel duidelijk. Het is vaak het anders willen interperteren van de wet die voor deze situaties zorgt.cyberbetica schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:48:
[...]
Dit soort situaties lijken me overigens wel een beetje de schuld van de huidige wet. Omdat deze regels hier over zo vaag beschreven staan, (onder andere als "richtlijnen") geven veel shops er een erg kleurrijke invulling aan, die lang niet altijd eerlijk is. Wanneer er gekozen was voor een aantal harde regels, bijvoorbeeld over verval van waarde, waren dit soort zaken een stuk makkelijker af te wikkelen.
Zie mijn reactie over de uitleg van het consumentenrecht.
www.racetalk.nl
We zijn hier niet op een taalforum inderdaad. Maar ondanks dat TS in zijn recht staat, staat een mailtje bol van spelfouten (en ook nog eens op een vervelende toonzetting) gewoon erg slordig en onprofessioneel. Zoals ik al eerder zei 'vliegen vang je met stroop en niet met azijn' helpen deze twee factoren gewoon niet als je wilt dat men je serieus neemt.jajoh schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:15:
Wij zijn hier niet op het taalforum en ik vond dat ongepast.!
Ben het wel gedeeltelijk met je eens maar een negative shop review is wel op zn plek. Puur door de eerste paar zinnen van het bericht van de *directeur*Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:16:
@ TS: ik vind je wel heel erg negatief in je schrijven naar Azerty toe. Je hebt je gelijk gehaald, ze hebben hun excuses aangeboden en vervolgens vraag je in Eagleman7 in "Credit van 25 euro voor XFX 8800GT GPU a..." of je er nog meer uit kunt halen. Daarnaast ga je nadat je je gelijk hebt gekregen nog een discussie aan over andere klanten van Azerty. Ten eerste zijn dit niet jouw zaken en ten tweede kan de persoon in kwestie daar toch niks mee. Om vervolgens in je reactie te schrijven dat je geen positieve review gaat schrijven vind ik ook een beetje kort door de bocht. Als je kijkt naar de feiten dan heb je in eerste instantie het verkeerde antwoord gehad en heb je uiteindelijk (nb binnen een dag en ja, met wat exposure via SF) een positieve reactie gekregen. Imo is dit geen negatieve ShR waard, maar eerder een neutrale. Je hebt namelijk geen idee hoe dit was afgelopen zonder SF (kon beide kanten op) en het eindresultaat is positief. Alleen de eerste communicatie verliep niet heel erg vloeiend (waarbij ik ook jou eea verwijt). Kortom, kies eieren voor je geld door het product te accepteren en de zaak te laten rusten.
Of dit Azerty dit soort zaken als policy heeft, blijft speculeren en de toekomst zal uitwijzen of zij hiervan geleerd hebben. *done* for now
Ik zat gister avond op Tweakers te kijken..... <--- Met andere woorden als ik het niet gezien had dan...
net als de spelling van *Iedereen* die de brugklasleeftijd is gepasseerd... my god
Daar bedoeld ie niet de TS mee
want? Kritiek mag niet?jajoh schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:15:
[...]
Misschien ben ik net wel thuis gekomen van boodschappen doen..?? Wij zijn hier niet op het taalforum en ik vond dat ongepast.! Wij zijn hier om mekaar te helpen en niet om iemand op zn punten te wijzen.
Het gaat wat off topic, maar je voelt je zo te zien nogal aangesproken.
TS is 17. Geen idee hoe oud jij bent, maar als je op je 27ste nog steeds me, hun en is verkeerd gebruikt en legio spelfouten maakt, dan valt er niets meer op je leeftijd af te schuiven. (ik ben nog maar 17)
Ik ben 31, maar ik kan het me van niemand herinneren toen ik 13 of 14 was dat het grammaticaal zo ontzettend scheefliep bij leeftijdsgenoten. (gewoon MAVO-D geen mega-score uit een cito oid hoor)
quote dan het goeie!!!!jajoh schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:21:
Wat een gestuntel zeg.
net als de spelling van *Iedereen* die de brugklasleeftijd is gepasseerd... my god
Daar bedoeld ie niet de TS mee
edit:
ik zal het zelf wel doen:
net als de spelling van sommigen hier die de brugklasleeftijd zijn gepasseerd... my god
[ Voor 20% gewijzigd door paQ op 21-05-2010 11:26 ]
Grapjejajoh schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:21:
Wat een gestuntel zeg.
Daar bedoeldt ie niet de TS mee
Maar ben je het niet eens met Gunner, paQ, mig29, mij en anderen dan?
Mensen zijn veel gevoeliger voor net opgestelde e-mails, brieven eventuele andere communicatie dan wanneer er geschreeuwd wordt.
Je kan ook tokkie zijn per e-mail, dan word je net zo min serieus genomen als tokkie irl
[ Voor 28% gewijzigd door St@m op 21-05-2010 11:26 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik vraag me af wat je probeert te bereiken door een dergelijke mail te sturen. Je hebt gekregen waar je recht op hebt. De winkelier heeft aangegeven inderdaad fout te zitten en heeft zijn excuses aangeboden. Dan lijkt mij de case gewoon gesloten. Ik mag hopen dat je met de andere tweakers eerst overleg hebt gepleegt alvorens een DM openbaar te maken, anders zou dit niet echt getuigen van fatsoen.Eagleman7 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:45:
Mijn reactie:
[b]
Ik kreeg ook verschillende DM's met mensen die hetzelfde probleem hebben gehad zoals hier:
..........etc.......
www.racetalk.nl
Wat ik eruit begrepen heb dat je over het algemeen had. Ik ben 30 en heb altijd in de TD gewerkt omdat ik simpel niet goed kon leren. Kritiek mag uiteraard. Maar vond het niet echt gepast aangezien jij iedereen zij en dan voel ik me aangesproken ja. Als dat niet zo was bij deze mijn exuses.paQ schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:22:
[...]
want? Kritiek mag niet?
Het gaat wat off topic, maar je voelt je zo te zien nogal aangesproken.
TS is 17. Geen idee hoe oud jij bent, maar als je op je 27ste nog steeds me, hun en is verkeerd gebruikt en legio spelfouten maakt, dan valt er niets meer op je leeftijd af te schuiven. (ik ben nog maar 17)
Ik ben 31, maar ik kan het me van niemand herinneren toen ik 13 of 14 was dat het grammaticaal zo ontzettend scheefliep bij leeftijdsgenoten. (gewoon MAVO-D geen mega-score uit een cito oid hoor)
[...]
quote dat het goeie!!!!
Ja tuurlijk wel een nette brief is altijd beter. En er zijn zat bedrijfen of forums waar mensen willen helpen ermee. Gelukkig maar je ziet samen sta je sterker dan alleen.St@m schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:23:
[...]
Grapje
Maar ben je het niet eens met Gunner, paQ, mig29, mij en anderen dan?
Mensen zijn veel gevoeliger voor net opgestelde e-mails, brieven eventuele andere communicatie dan wanneer er geschreeuwd wordt.
Je kan ook tokkie zijn per e-mail, dan word je net zo min serieus genomen als tokkie irl
Klopt, maar feit is wel dat de wet ruimte over laat voor interpreteren. Uiteindelijk komt het ook wel goed, als de klant zijn recht ook gaat halen. Helaas willen veel consumenten niets van hun rechten weten, en accepteren ze het maar.Kriebelkous schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:17:
[...]
De wet is heel duidelijk. Het is vaak het anders willen interperteren van de wet die voor deze situaties zorgt.
Zie mijn reactie over de uitleg van het consumentenrecht.
Verwijderd
Als er al een shopreview geplaatst wordt door TS dan dient deze, in mijn beleving, ook mee te nemen dat de reacties richting Azerty, en in dit topic geplaatst, niet allemaal politiek correct waren.
Het lijkt erop dat dit topic zijn bijdrage geleverd heeft aan het doel m.b.t. een nette (of acceptabele) restitutie en daarmee is de kous.......?
[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 21-05-2010 11:51 . Reden: typo ]
Testing, one, two ...
De kriebelkous is af...hardware-lover schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:48:
Misschien wordt het tijd voor een slotje. Dit topic zou wel eens een 180° omslag kunnen krijgen gezien de laatste reactie van TS richting Azerty. In mijn ogen is dat namelijk not done.
Als er al een shopreview geplaatst wordt door TS dan dient deze, in mijn beleving, ook mee te nemen dat de reacties richting Azerty, en in dit topic geplaatst, niet allemaal politiek correct waren.
Het lijkt erop dat dit topic zijn bijdrage geleverd heeft aan het doel m.b.t. een nette (of acceptabele) restitutie en daarmee is de kous.......?
case closed.
Move along people, nothing to see here..
[ Voor 4% gewijzigd door Kriebelkous op 21-05-2010 11:59 ]
www.racetalk.nl
Ten eerste is dit niet echt een manier van zaken doen die ik van Azerty herken eigenlijk. Maar gelukkig is het via een omweg alsnog goed gekomen en erkennen ze hun fout.
Ten tweede (sorry mig29.. :x).. Ik schrik toch een beetje van het extreem laag niveau van communicatie van de TS richting Azerty. Dit valt niet af te schuiven op je leeftijd. Op je 17e heb je je vmbo of havo al afgerond waarschijnlijk of ben je in 1 van je laatste jaren op het vwo bezig. Normale punctuatie en zinsopbouw mag toch wel van je verwacht worden. Met vriendelijk email contact kom je een stuk verder en had je GoT waarschijnlijk niet eens nodig gehad. Dat natrappen en DMs (oftewel niet publieke berichten) doorsturen naar Azerty is al helemaal not done. Vraag me dan toch af of dit de standaard manier van communicatie is met bedrijven op het moment.
Maargoed, ben blij voor je dat de zaak goed afgehandeld is uiteindelijk. En op dat je in je vervolg opleiding betere communicatievaardigheden geleerd krijgt. Blijkbaar is je huidige opleiding daarin tekort geschoten.
Helaas zijn der veel mensen die een forum vergelijken met MSN of andere online activiteiten.MathijsR schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:06:
Sorry ik weet dat de zaak afgehandeld is, maar wil toch nog even reageren.
Ten eerste is dit niet echt een manier van zaken doen die ik van Azerty herken eigenlijk. Maar gelukkig is het via een omweg alsnog goed gekomen en erkennen ze hun fout.
Ten tweede (sorry mig29.. :x).. Ik schrik toch een beetje van het extreem laag niveau van communicatie van de TS richting Azerty. Dit valt niet af te schuiven op je leeftijd. Op je 17e heb je je vmbo of havo al afgerond waarschijnlijk of ben je in 1 van je laatste jaren op het vwo bezig. Normale punctuatie en zinsopbouw mag toch wel van je verwacht worden. Met vriendelijk email contact kom je een stuk verder en had je GoT waarschijnlijk niet eens nodig gehad. Dat natrappen en DMs (oftewel niet publieke berichten) doorsturen naar Azerty is al helemaal not done. Vraag me dan toch af of dit de standaard manier van communicatie is met bedrijven op het moment.
Maargoed, ben blij voor je dat de zaak goed afgehandeld is uiteindelijk. En op dat je in je vervolg opleiding betere communicatievaardigheden geleerd krijgt. Blijkbaar is je huidige opleiding daarin tekort geschoten.
Waardoor dat dus niet gebruikt wordt en niemand het ook wat boeit of het leesbaar is of niet, behalve op Tweakers
edit : kortom like they care what you think its not a letter to get a job.
[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 21-05-2010 13:09 ]
Ondanks de omslachtige afhandeling hebben ze het keurig opgelost. Dat jij geen positieve review wil schrijvenEagleman7 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:45:
Mijn reactie:
Ik ga dus ook geen positieve shop survey schrijven!!!
Wel bedankt voor de nette afhandeling die ik dus bij **DE RMA GAST** niet kreeg!!
Zijn Reactie:
Beste,
Ik zal de videokaart vandaag naar u versturen.
U heeft geen reactie van Jesper ontvangen, omdat hij deze week helaas door ziekte niet aanwezig is.
Wij zullen intern onze procedures verder gaan aanscherpen, om dit in de toekomst voor andere klanten te verkomen.
Ik verwacht inderdaad niet dat u een positieve shop survey zult schrijven.
Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.
Mijn reactie:
vind ik dan wel weer bijzonder.
Inhoudelijk zijn je mailtjes niet sterk, en ik kan mij voorstellen dat het voor de medewerkers ook niet prettig is om met jou contact te hebben. Probeer de volgende keer eerst je emoties tot rust te laten komen en dan vervolgens doordacht actie te ondernemen.
Als je dan geen positieve review wil schrijven, kan je op zijn minst een objectieve review schrijven waarin je de gang van zaken en oplossing benadrukt.
Er is in verleden wel eens een voorstel gedaan om voor zulke zaken eerst een cooldown periode in te stellen, gaat hij vanmiddadg nog de survey schrijven zal er geen enkel woord positief tussen staan. Kijk je er echter over een paar weken nog eens op terug, valt het eigelijk wel allemaal mee, Azerty is erg netjes gebleven ondanks zij mogelijk initieel de een onjuist besluit hadden gemaakt.Lumics schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:22:
Ondanks de omslachtige afhandeling hebben ze het keurig opgelost. Dat jij geen positieve review wil schrijven
Inhoudelijk zijn je mailtjes niet sterk, en ik kan mij voorstellen dat het voor de medewerkers ook niet prettig is om met jou contact te hebben. Probeer de volgende keer eerst je emoties tot rust te laten komen en dan vervolgens doordacht actie te ondernemen.
Als je dan geen positieve review wil schrijven, kan je op zijn minst een objectieve review schrijven waarin je de gang van zaken en oplossing benadrukt.
Maar dat daar inmiddels 10 pagina's voor nodig zijn geweest.. tja.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Vind de manier hoe de directeur van Azerty de zaak heeft opgelost netjes. Dit is hoe de RMA medewerker het direct had moeten oplossen.
[ Voor 26% gewijzigd door Deadsy op 21-05-2010 18:33 ]
Om heel eerlijk te zijn zouden ze bij mij ook geen positieve review krijgen. Die krijgen ze pas als ik niet eerst hemel en aarde moet bewegen om te krijgen waar ik recht op heb. Het resultaat is uiteindelijk goed, maar de manier waarop is voor mij eigenlijk ook wel behoorlijk belangrijk. Ik zou me iig nog wel een tweede keer bedenken voordat ik hier iets bestel. 't Is toch van de domme dat je - door het klagen op een forum - krijgt waar je gewoon recht op hebt?Lumics schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:22:
[...]
Ondanks de omslachtige afhandeling hebben ze het keurig opgelost. Dat jij geen positieve review wil schrijven
Ik ben het er wel mee eens dat de communicatie van TS naar Azerty beter had gekunt, maar ja, soms denk je niet na. En dan denk ik dat Azerty toch gewoon professioneel moet blijven, en even serieus naar de punten moet kijken. De laatste brief was namelijk op zich best netjes, maar daar komt ook geen goed (inhoudelijk) en juist (met de goede oplossing) antwoord op terug...
[ Voor 13% gewijzigd door Poltergeist op 21-05-2010 19:15 ]
SinergyX schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:32:
Maar dat daar inmiddels 10 pagina's voor nodig zijn geweest.. tja.
Dat is natuurlijk afhankelijk van jouw forum-voorkeuren. Ik heb voor dit topic bijvoorbeeld maar drie pagina's
Het is opgelost en dit is geen ervaringen uitwisseltopic.
Mop mop, gas derop!
Wel bedankt voor jullie hulp!
Slotje.
Als ik me videokaart heb maak ik een shop survey. ik bekijk nog wel even hoe en wat ik het ga maken
Heb het wat aangepast omdat ik geen echte namen mocht gebruikenSt@m schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:13:
Het is op z'n zachts gezegd niet netjes van Azerty nee.. maar wat jij nou doet..Dat stuur je toch niet zomaar door naar de directeur van Azerty
Inclusief spelfauten, uitroeptekens enz. Ik snap dat je gefrustreerd bent geraakt door de gang van zaken en ben blij voor je dat het toch nog goed is opgelost (jammer dat het door deze topic moest komen), maar zulke mails.. daar kweek je echt geen goodwill mee. Ook al sta je nog zo hard in je recht..
Als ik dat soort mails krijg op mijn werk gaan ze onderop de stapel en bewaar ik ze voor een vrijdagmiddag, dan heb ik nog wat te lachen
Ik wil je wel aanraden om in het vervolg je communicatie met bedrijven zakelijk te houden. Laat je mails desnoods doorlezen door iemand die "iets" genuanceerder is, daar zul je veel meer mee bereiken dan dit soort.. tja.. "berichten"
[...]
Zakelijke communicatie haal je door de spellingschecker. Punt. Die is ook niet feilloos nee, maar beter iets dan niets.
alles wat dus tussen ******************************** staat is veranderd voor het tweakers forum
[ Voor 99% gewijzigd door Eagleman7 op 21-05-2010 23:35 ]
Ik snap ook niet goed waarom dit topic nog open is. Ik volg dit gedoe vanaf de eerste posts (readonly mode), maar de TS heeft mijn sympathie allang verloren. Als ik Azerty was zou ik zelfs deze waardeloze mails meteen naar de prullenbak dumpen.St@m schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:13:
Het is op z'n zachts gezegd niet netjes van Azerty nee.. maar wat jij nou doet..Dat stuur je toch niet zomaar door naar de directeur van Azerty
[...]
Zakelijke communicatie haal je door de spellingschecker. Punt. Die is ook niet feilloos nee, maar beter iets dan niets.

SLOTJE?apokalypse schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:28:
[...]
Ik snap ook niet goed waarom dit topic nog open is. Ik volg dit gedoe vanaf de eerste posts (readonly mode), maar de TS heeft mijn sympathie allang verloren. Als ik Azerty was zou ik zelfs deze waardeloze mails meteen naar de prullenbak dumpen.
[ Voor 33% gewijzigd door Eagleman7 op 21-05-2010 23:46 ]
Als je media-rel moet organiseren, wet van de sterkste op een winkel moet toepassen of connecties moet gebruiken om een RMA geregeld te kregen, dan is er iets mis met de winkel. Dus geen positieve feedback.Lumics schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:22:
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Verder is het "gebash" op het taalgebruik van TS wel een beetje jammer. Misschien zit er wel enige vorm van waarheid in, maar ik heb hetzelfde meegemaakt bij Azerty en heb halve juridische emails naar ze gestuurd. Compleet zonder effect helaas.
Met dit soort praktijken maken ze geen vriendjes, ik heb Azerty dan ook van mijn vaste leverancierslijstje afgeschrapt.
Typfoutjes en slechte grammatica horen mijns inziens niets af te doen aan een email wisseling naar een bedrijf of persoon toe, niet iedereen is daar goed / bekwaam in, ik maak het ook dagelijks mee bij ons in de winkel. Daar reken ik ook geen mensen op af. (Don't judge a book by it's cover) Waar ik wel mensen op af reken is de toon die de muziek zet. Als ik dan de toon van de TS even bekijk kan ik me eerlijk gezegd gerust een beetje de houding van Azerty voorstellen in eerste instantie. Dat het geen schoonheidsprijs verdiend staat vast. Maar volgens mij is Azerty op zijn woorden terug gekomen en heeft het netjes opgelost. Om dan vervolgens nog eens te gaan kijken of er nog meer uit te halen valt én te gaan "dreigen" met een slechte shop review ?
Nogmaals, het is de toon die de muziek maakt....
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Verwijderd
Azerty is niet de enige die zich hier schuldig aan maakt, ook normale shops proberen dit. Simpelweg omdat de druk op marges zo hoog is door concurrentie dat ondernemers ergens anders dan maar op bezuinigen. In dit geval dus garantie afhandeling. Het is dus begrijpelijk dat ze dit doen, maar al niettemin hartstikke fout.
Conclusie: Azerty heeft het opgelost(Niet netjes, maar gewoon zich aan de wet gehouden, ik snap de kudos ook nooit als je een vervangend product krijgt) na een hoop gedoe en touwgetrek. Dat TS link doorstuurt naar de directeur is positief, want dan weet die ook wat er speelt e.d.. en of zijn emailtjes vol spelvauten en scheldwoorden staan is irrelevant.
Vind wel dat het jammer is dat de shop akkoord gaat nadat ze geattendeerd zijn over dit topic. Dat zie je ook vaak op tv bij consumentenprogramma's. Er is een geschil, het consumentenprogramma contacteert het bedrijf en altijd op het eind van de rapportage hoor je dat bedrijf x de consument is tegemoetgekomen.
Ben benieuwd of dit ook de doorslag heeft gegeven bij het oplossen van deze casus. Maar ja, dat zullen we nooit weten.
Verwijderd
Prima reactie, maar verwijder nog even de naam van degene met wie je contact hebt gehad.
[ Voor 37% gewijzigd door Eagleman7 op 24-05-2010 11:49 ]
Het maakt toch niet echt uit met wie je precies hebt gecommuniceerd? Alleen dat het misschien steeds om dezelfde medewerker gaat? Naar mijn mening kun je zijn voornaam ook wel weglaten.
Zoiets viel mij ook al op. Het resultaat mag misschien wel goed zijn, maar de weg er naartoe is niet 'normaal/voldoende'. Ik zou het een onvoldoende hebben gegeven met als opmerking dat het uiteindelijk wel is goed gekomen. Gezien het hele after-sales-proces zou ik deze winkel niet aanraden.dominator schreef op maandag 24 mei 2010 @ 18:27:
Vreemd dat er na zo'n debacle nog altijd een voldoende word gegeven voor de aftersales. Moet deze gang van zaken als 'normaal/voldoende' worden beschouwd, of telt alleen maar het uiteindelijke resultaat?
Maar goed, het blijft een mening.
Verwijderd
Is het nodig om iets simpels zoals een RMA-afhandeling geregeld te krijgen, dat je naar cliëntelisme, vriendjespolitiek, een hogere macht, media-rel, debacle,... te grijpen? Voor mij is het negatief als je op connecties, media-rellen,... moet vertrouwen. "Wij doen niks voor jou, tenzij als je ons kan overriden met iets.".
[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 25-05-2010 09:51 ]
Ja ik zou dit kort en bondig in een neutrale review plaatsen, eindresultaat is toch bevredigend?Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:37:
Tsja, feit blijft natuurlijk ook dat het door inmenging van een 2e persoon uiteindelijk binnen een dag is opgelost. Dus het aanlooptraject was verre van ideaal, maar het resultaat is in korte tijd wel prima. Ik zou mij niet in een slechte review kunnen vinden. Neutraal vind ik in dit geval zeer passend.
Ik wil je wel aanraden om van tevoren meer aandcht te besteden aan het 1ste contact met een shop, als dat al professioneel overkomt zul je minder snel als een push-over overkomen en zullen ze wat meer je best voor je doen omdat ze dan al aanvoelen dat je je niet snel laat afschepen.
Ook had wellicht 1 belletje waarin je je standpunten uiteenzet meer resultaat gehad dan heel dit topic en je one-liners riching Azerty.
My 2 cents
De vraag is natuurlijk wat er aan de kant van Azerty precies heeft plaatsgevonden.rapture schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:49:
Doet mij aan het oude België denken. Als je meerdere maanden door een staatsbedrijf genegeerd werd en je hebt nog altijd geen telefoonaansluiting gekregen. Dan ging je op bedevaart naar het cafe waar een politicus een vast zituur heeft. Je vraagt een favor en plotseling komt die telefoonlijn uit de lucht vallen. Vervang cliëntelisme door een debacle creëren.
Is het nodig om iets simpels zoals een RMA-afhandeling geregeld te krijgen, dat je naar cliëntelisme, vriendjespolitiek, een hogere macht, media-rel, debacle,... te grijpen? Voor mij is het negatief als je op connecties, media-rellen,... moet vertrouwen. "Wij doen niks voor jou, tenzij als je ons kan overriden met iets.".
Zijn ze enkel en alleen overstag gegaan door dit topic, of lag het puur aan de betreffende medewerker en was het ook opgelost als diens leidinggevende op een andere manier lucht van het probleem had gekregen?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
Precies. Het probleem in deze discussie is natuurlijk dat Azerty hierin de schijn tegen heeft en dat wij nooit meer kunnen achterhalen wat er werkelijk heeft gespeeld. Ik ga er maar vanuit dat een manager sowieso de beslissing had teruggedraaid en dat hij er alleen op deze wijze achter is gekomen. Hopelijk leidt dit in ieder geval tot een meer gestroomlijnde garantieprocedure bij Azerty.Orion84 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:15:
De vraag is natuurlijk wat er aan de kant van Azerty precies heeft plaatsgevonden.
Zijn ze enkel en alleen overstag gegaan door dit topic, of lag het puur aan de betreffende medewerker en was het ook opgelost als diens leidinggevende op een andere manier lucht van het probleem had gekregen?
Ik heb vorige week dan ook bij azerty een RMA aangemaakt. Ik heb van azerty te horen gekregen dat de videokaart defect bevonden was en opgestuurd is naar de fabrikant voor reparatie of vervanging. Dit kan 2 tot 8 weken duren. Daarnaast hadden ze €30 aangeboden ipv een reparatie of vervangende kaart. Ze hanteren een bijzondere afschrijving op computerapparatuur..(nieuwprijs was €148,-)
Ik wacht op een vervangende kaart of reparatie. Zodra het gebeuren is afgehandeld met Azerty zal ik een shop-review schrijven (hopelijk positief).
[ Voor 1% gewijzigd door basel411 op 31-05-2010 16:54 . Reden: nieuwprijs toegevoegd ]
Let op: het probleem van de TS is inmiddels opgelost, zie hier. Je hoeft dus geen nieuwe oplossing voor het probleem meer aan te dragen.