Ik zou graag de mening en/of adviezen van mensen willen horen m.b.t. de volgende zaak:
Eind 2008 heb ik een harde schijf besteld bij een niet nader te noemen winkel (
) voor 40 euro. Deze schijf maakte uit van een compleet systeem. Na ongeveer één maand ging de harde schijf defect en deze heb ik dan ook RMA gedaan (leuk, net als je alles draaiende hebt hé
). Ik moest dus de verzendkosten heen betalen.
Vervolgens bleek hij defect te zijn en kreeg ik een nieuwe, zelfde soort schijf aangeboden (kennelijk hadden ze groot ingekocht). Echter moest ik wel de verzendkosten terug nog een keer betalen. (totaal dus al ~17 euro kwijt aan verzendkosten, ja ze rekenen doodleuk 10 euro verzendkosten).
Een tijdje geleden is deze tweede harde schijf ook weer defect geraakt. Ongeveer zelfde problemen als die vorige defecte alleen kon ik dit keer zelfs de BIOS niet meer in. Weer RMA gegaan (ironisch gezien in het zelfde doosje als waar die in kwam
) en nu blijkt dat deze ook weer defect is (ik denk dat ze gewoon een slechte batch hebben binnengekregen). Ik moest wéér verzendkosten heen betalen (leuk, dat is nu al zo'n 24 euro totaal kwijt aan verzendkosten).
Nu komen ze aanzetten met een lousy mail dat ik twee keuzes heb:
- Schijf laten 'repareren' door fabrikant (duurt 4-6 weken);
- Lame ~20 euro terugkrijgen die ik alleen kan besteden aan producten in de winkel;
Nu kan ik dit enigszins wel snappen maar je zitten met de volgende punten waar ik me aan stoor:
- Schijven in kwestie zijn 2 keer kapot gegaan;
- Ik moest alle verzendkosten betalen;
- De aanschafprijs van een harde schijf met dezelfde specificaties is nu nog even hoog als toen;
- Allebei de defecten waren ruimstreeks binnen de garantietermijn
Dan vind ik 20 euro terug toch wel weinig als je na gaat dat ik op geen enkel punt nu echt noemenswaardig tegemoet ben gekomen. Of ligt dit aan mij?
Of zal ik gewoon de 20 euro aannemen en een andere harde schijf kopen?
En niet te vergeten een pittige negatieve shopreview schrijven?
Het gaat namelijk niet om een heel groot bedrag, maar echt klantvriendelijk is het niet naar mijn weten. Voor dit bedrag (20 euro eventueel) is het misschien niet de moeite om er veel tijd in te steken, of wel?
Bij voorbaat dank.
Update (Woensdag 12 mei
Gebeld met Salland. Een vergelijkbaar product was niet mogelijk, ook niet van een ander merk.
Er is gekozen om de schijf ter reparatie aan te bieden. Optie 1 dus van bovenstaande.
Voor 20 euro kan je namelijk geen nieuwe schijf kopen.
Update 2 (Vrijdag 4 juni)
Reparatie en vervanging is niet meer mogelijk.
Nu wordt een credit aangeboden van ~34 euro dat van Samsung afkomstig is. De ervaring van meerdere mensen leert echter dat Samsung in het geval van harde schijven echter niet op een credit over gaat, maar doorgaans een nieuwe, betere schijf levert.
TS heeft gebeld met Samsung. Samsung-medewerker zei dat ze het na konden trekken indien er een klantnummer/referentienummer was. Medewerker kon/mocht niet het 'credit aan koper'-verhaal bevestigen.
Feit blijft wel dat je met 34 euro alsnog geen nieuwe harde schijf kan kopen.
TS gaat nu bellen met Salland. Hoogstwaarschijnlijk de koop ontbinden. Daarmee zowel het aankoopbedrag, als de gemaakte kosten terug (€63.50 in totaal (40 + 10 + 6.75 + 6.75))
TS heeft hier recht op gezien:
Bolletje92 in "Salland rekent verzendkosten en afschrij..."
Verwijderd in "Salland rekent verzendkosten en afschrij..."
http://blog.iusmentis.com...-bij-een-consumentenkoop/
Eind 2008 heb ik een harde schijf besteld bij een niet nader te noemen winkel (
Vervolgens bleek hij defect te zijn en kreeg ik een nieuwe, zelfde soort schijf aangeboden (kennelijk hadden ze groot ingekocht). Echter moest ik wel de verzendkosten terug nog een keer betalen. (totaal dus al ~17 euro kwijt aan verzendkosten, ja ze rekenen doodleuk 10 euro verzendkosten).
Een tijdje geleden is deze tweede harde schijf ook weer defect geraakt. Ongeveer zelfde problemen als die vorige defecte alleen kon ik dit keer zelfs de BIOS niet meer in. Weer RMA gegaan (ironisch gezien in het zelfde doosje als waar die in kwam
Nu komen ze aanzetten met een lousy mail dat ik twee keuzes heb:
- Schijf laten 'repareren' door fabrikant (duurt 4-6 weken);
- Lame ~20 euro terugkrijgen die ik alleen kan besteden aan producten in de winkel;
Nu kan ik dit enigszins wel snappen maar je zitten met de volgende punten waar ik me aan stoor:
- Schijven in kwestie zijn 2 keer kapot gegaan;
- Ik moest alle verzendkosten betalen;
- De aanschafprijs van een harde schijf met dezelfde specificaties is nu nog even hoog als toen;
- Allebei de defecten waren ruimstreeks binnen de garantietermijn
Dan vind ik 20 euro terug toch wel weinig als je na gaat dat ik op geen enkel punt nu echt noemenswaardig tegemoet ben gekomen. Of ligt dit aan mij?
Of zal ik gewoon de 20 euro aannemen en een andere harde schijf kopen?
En niet te vergeten een pittige negatieve shopreview schrijven?
Het gaat namelijk niet om een heel groot bedrag, maar echt klantvriendelijk is het niet naar mijn weten. Voor dit bedrag (20 euro eventueel) is het misschien niet de moeite om er veel tijd in te steken, of wel?
Bij voorbaat dank.
Update (Woensdag 12 mei
Gebeld met Salland. Een vergelijkbaar product was niet mogelijk, ook niet van een ander merk.
Er is gekozen om de schijf ter reparatie aan te bieden. Optie 1 dus van bovenstaande.
Voor 20 euro kan je namelijk geen nieuwe schijf kopen.
Update 2 (Vrijdag 4 juni)
Reparatie en vervanging is niet meer mogelijk.
Nu wordt een credit aangeboden van ~34 euro dat van Samsung afkomstig is. De ervaring van meerdere mensen leert echter dat Samsung in het geval van harde schijven echter niet op een credit over gaat, maar doorgaans een nieuwe, betere schijf levert.
TS heeft gebeld met Samsung. Samsung-medewerker zei dat ze het na konden trekken indien er een klantnummer/referentienummer was. Medewerker kon/mocht niet het 'credit aan koper'-verhaal bevestigen.
Feit blijft wel dat je met 34 euro alsnog geen nieuwe harde schijf kan kopen.
TS gaat nu bellen met Salland. Hoogstwaarschijnlijk de koop ontbinden. Daarmee zowel het aankoopbedrag, als de gemaakte kosten terug (€63.50 in totaal (40 + 10 + 6.75 + 6.75))
TS heeft hier recht op gezien:
Bolletje92 in "Salland rekent verzendkosten en afschrij..."
Verwijderd in "Salland rekent verzendkosten en afschrij..."
http://blog.iusmentis.com...-bij-een-consumentenkoop/
Indien Salland moeilijk doet dan nog vragen naar het referentienummer om de boel na te trekken bij Samsung.Volgens art. 3 lid 4 van de richtlijn heeft de term kosteloos “betrekking op de kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in overeenstemming te brengen, met name de kosten van verzending, loon en materiaal.”
[ Voor 29% gewijzigd door Bolletje op 05-06-2010 01:50 ]