Damian schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:42:
Ok, ik heb een probleem met mijn M3 LR AWD uit 2019.
Vandaag ritje retour van de vakantie +/- 350 km. Op 100km voor einde nog even aan de supercharger gehangen, alles prima.
Onderweg iemand afgezet op +/- 30 km voor bestemming, toen er tijdens het rijden ineens een melding in beeld kwam:
Voertuig start mogelijk niet opnieuw op, service vereist. Alles werkte verder prima, hoorde of voelde verder niets geks en nog 30km te gaan dus rustig naar huis gereden. Thuis geparkeerd, naar binnen gelopen en later toch maar even weer bij de auto gaan kijken. Auto ging wel aan, maar wilde niet meer in Drive
Aantal meldingen in beeld is ook groter geworden (later gemaakt, vandaar donker thema):
[Afbeelding]
Meteen maar even in het servicemenu gekeken of ik daar meer info kon vinden, en toen schrok ik toch wel een beetje:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hmm mooi kak. Maar er moest toen echt eten komen voor de kids dus eerst naar de frietboer met de auto van de vrouw. Na een uurtje weer terug gegaan naar de auto om nog wat verder te neuzen, maar toen was het al redelijk snel:
[Afbeelding]
Auto uit gegaan, auto ging soort van dicht, aantal ramen gingen half omlaag en daarna was het donker

. Auto weer open gedaan, ramen gingen mega langzaam omhoog (beetje moeten helpen), maar groot deel van de auto bleef donker, scherm ging niet meer aan. Auto maar dicht gedaan, maar lijkt nu dus met een compleet lege 12v batterij te staan in ieder geval.
12v batterij lijkt dus in ieder geval niet op te laden of defect te zijn. Morgen Tesla maar eens bellen wat ik hier mee moet
Als ik zelf google op de meldingen kom ik van alles tegen. Tot simpel 12v batterij vervangen, tot complete HV batterijpaketten en drive units. Ben bang dat het geen DIY oplossing gaat worden
Iemand wellicht al een idee of tips?