Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:58
WishmasterNL schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:10:
Sinds een week eigenaar van een M3 uit 2019.
Wat ik mij nu wel afvroeg, ik heb op dit moment software versie 2024.45.32.2 geïnstalleerd.
Maar als het goed is zou versie 2025.2.6 beschikbaar moeten zijn toch?
Ik krijg deze met geen mogelijkheid binnen.

Iemand enig idee?

En een tweede vraag, op het scherm onderin kan ik de temperatuur instellen. Deze splits ik op zodat de bijrijder ook zelf in kan stellen incl stoelverwarming. Alleen nadat ik de auto afgesloten heb en later weer terug kom is deze setting weer terug bij af en moet ik deze weer opnieuw splitsen. Kan dat niet standaard ingesteld worden? Auto word altijd geopend met dezelfde sleutel.
Je kan in de instellingen aanpassen hoe vaak je software updates wilt ontvangen en hoe dicht je op de intitiële release wilt zitten. Daarna is het een kwestie van wachten, je kan een update niet forceren. Dat kan best een paar dagen of zelfs weken duren, zeker als je nog maar net in de 'fast update cycle' bent gestapt. Maar hij komt heus wel :)

En zoals al genoemd: je kan alleen gesplitste climate control doen als er iemand op de bijrijdersstoel zit. Zit daar niemand, dan is je setting voor de gehele auto. Volgens mij zal de bijrijder stoelverwarming dan dus ook niet aan gaan.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:34
pdidi schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:01:
[...]

Wat @AnthonyR ook zegt, ik denk dat het door de spitsstrook komt. Als je in OSM naar het stuk weg kijkt ter hoogte van de afrit (waar geen doorgetrokken streep meer is tussen 1e en 2e rijstrook), dan is daar de spitsstrook opgeheven. De groene pijl dat de spitsstrook na de afrit open is, staat pas 400m verderop in de bocht. Tesla verwacht dus dat de auto's op de 1e rijstrook moeten invoegen na de afrit en remt dan af.
Het lijkt een beetje een omissie van OSM dat er geen verschil wordt gemaakt tussen het einde van een spitsstrook of dat het alleen een onderbreking is
Dat snap ik, maar waarom remt de auto af voor de afrit als ik nog op rijstrook 2 rijd? Als ik niet gedaan zou hebben zou de auto ineens naar 70 km/h afremmen. En gek genoeg gebeurt het in de ene softwareversie wel en de andere opeens niet meer.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
RaRo74 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:57:
[...]

Je hebt met TACC gereden in plaats van AP.
AP blijft exact tussen de lijntjes.

Vaak staat AP uit in de demo voertuigen. Althans bij mij wel toen ik proef ging rijden.
Ja grappig he, kwam ik ook achter. Meerdere instellingen staan zelfs uit en ik begreep dat als de demo terug het terrein op rijdt, dan weet de auto zelf dat daarna alle instellingen weer naar default moeten en staat AP weer gewoon uit, ook al heb je het aangezet tijdens je proefrit.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:10

bert pit

asdasd

WishmasterNL schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:10:
Sinds een week eigenaar van een M3 uit 2019.
Wat ik mij nu wel afvroeg, ik heb op dit moment software versie 2024.45.32.2 geïnstalleerd.
Maar als het goed is zou versie 2025.2.6 beschikbaar moeten zijn toch?
Ik krijg deze met geen mogelijkheid binnen.

Iemand enig idee?

En een tweede vraag, op het scherm onderin kan ik de temperatuur instellen. Deze splits ik op zodat de bijrijder ook zelf in kan stellen incl stoelverwarming. Alleen nadat ik de auto afgesloten heb en later weer terug kom is deze setting weer terug bij af en moet ik deze weer opnieuw splitsen. Kan dat niet standaard ingesteld worden? Auto word altijd geopend met dezelfde sleutel.
Updaten kan even duren.

Wat betreft de instellingen: Stel je het wel in op de goede gebruiker? Als je instapt kan het zijn dat je op de "easy entrance" account staat (stoel achteruit etc.). Als je daar je instellingen doet en je zet daarna de auto in drive dan pakt hij mogelijk een andere account zonder de goede instelling.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
pretpik schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:42:
[...]

Dat snap ik, maar waarom remt de auto af voor de afrit als ik nog op rijstrook 2 rijd? Als ik niet gedaan zou hebben zou de auto ineens naar 70 km/h afremmen. En gek genoeg gebeurt het in de ene softwareversie wel en de andere opeens niet meer.
Lijkt door de vrachtwagens naast je te komen. Als je het stuk weg nog een keer rijdt zonder vrachtwagens naast je zou dat kunnen vaststellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
maharens schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:58:
[...]

Ja grappig he, kwam ik ook achter. Meerdere instellingen staan zelfs uit en ik begreep dat als de demo terug het terrein op rijdt, dan weet de auto zelf dat daarna alle instellingen weer naar default moeten en staat AP weer gewoon uit, ook al heb je het aangezet tijdens je proefrit.
Eigenlijk ook wel goed om de Owners Manual te lezen voordat je AP gaat gebruiken (iets wat je niet kunt verwachten van iemand die een demo rit gaat doen)

• bert pit

bert pit

asdasd

pretpik schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:42:
[...]

Het is een niet standaard situatie en blijkbaar heeft het systeem daar geen oplossing voor. Overigens merk ik sinds de laatste update ook verschillen in gevoeligheid hier en daar ten opzichte van de eerdere versie.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:34
ElonDusk schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:26:
[...]

Ja ik had vrijdag gebeld en ze zei dat het ergens deze week beschikbaar is 8)7. Ik zie wel dat ze de oude Model Y + de Launch Edition verwijderd hebben
Oude model is hier inderdaad ook verwijderd. Nu maar af en toe verversen en fingers crossed dat het nieuwe model er morgen bij staat...

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:12
bert pit schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:02:
[...]

Als je met vlakke hand van voor naar achter over je band wrijft en het voelt alsof je tegen de schubben wrijft dan is je band gecupped. Dit is niet typisch iets van een EV overigens.
noo schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:11:
[...]

Laat even de uitlijning controleren. Bij mijn Model Y was de af-fabriek uitlijning van de achterwielen bijzonder slecht met als gevolg dat ik in de loop der tijd gek werd van het gebonk als gevolg van cupping. Bij de bandenboer goed laten uitlijnen toen ik er nieuwe banden op liet zetten. Wat betreft 'ik zie er zelf niks aan': als je met je hand over de band gaat voel je in de ene richting een glad oppervlak maar in de andere richting allemaal bergen en dalen.
Jullie bedoelen in de dwarsrichting van de band? Haaks op de draairichting? Daarin voel ik linksachter inderdaad in een richting veel ruwere structuur dan in de andere richting..

Heb nog even gebeld over uitlijning. Ze zouden daar ook nog naar kijken morgen. Hopelijk wordt het allemaal opgelost O-)

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:11

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Wanneer ik het laden start, met de granny charger, verlies ik zo'n 3% van de batterij initieel? Is dat normaal?
Beekforel schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:52:
Wanneer ik het laden start, met de granny charger, verlies ik zo'n 3% van de batterij initieel? Is dat normaal?
Wellicht koude accu die eerst op moet warmen? Zou je wel moeten kunnen zien in de app afaik.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• noo
  • Niet online

noo

Krijnemans schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:55:
[...]

[...]

Jullie bedoelen in de dwarsrichting van de band? Haaks op de draairichting? Daarin voel ik linksachter inderdaad in een richting veel ruwere structuur dan in de andere richting..

Heb nog even gebeld over uitlijning. Ze zouden daar ook nog naar kijken morgen. Hopelijk wordt het allemaal opgelost O-)
In de lengterichting, dus je hand aan de kant van de achterdeur op het loopvlak leggen en dan richting de achterbumper vegen en weer terug. Zo was het althans bij mij te voelen.

[ Voor 3% gewijzigd door noo op 27-02-2025 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Inspired schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:52:
[...]

Wellicht koude accu die eerst op moet warmen? Zou je wel moeten kunnen zien in de app afaik.
Ik zie inderdaad het sneeuw-icoontje ❄️ staan in de app. Had niet in de gaten dat het nog zo fris was buiten. :D

Dat zal waarschijnlijk de verklaring zijn inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:54
maharens schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:58:
[...]

De demo is ook zoals je de auto uit Tilburg rijdt na aflevering. Je moet nog een aantal disclaimers en voorwaarden accepteren. Kun je ook in de demo doen en dan werkt het, maar dat moet de volgende gebruiker dus ook doen.

Er is ook niet echt een ‘eerste setup’ bij Tesla. Dat had ik in bijvoorbeeld mijn Mercedes wel. Waarin je wat basisinstellingen doorneemt. Misschien wat voor Tesla om zoiets ook te doen voor nieuwe gebruikers.

[ Voor 14% gewijzigd door xFeverr op 27-02-2025 13:10 ]

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
Fire69 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:22:
[...]

Daar was ik al mee bezig.
Eentje kunnen scoren voor 110€, ongebruikt :)
Had gewacht tot de levering.
Ik verwachte ook niks en had een nieuwe kabel en nieuwe granny charger in de kofferbak liggen.

En dat terwijl bij de aankoop men zei dat er al een tijdje niks meer erbij zat en dat kon je mee bestellen bij de auto.

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Bomberman71 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:26:
[...]

Ik verwachte ook niks en had een nieuwe kabel en nieuwe granny charger in de kofferbak liggen.

En dat terwijl bij de aankoop men zei dat er al een tijdje niks meer erbij zat en dat kon je mee bestellen bij de auto.
Het is helaas geen vast gegeven dat iederen deze krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:49
Bomberman71 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:26:
[...]

Ik had gisteren, voordat ik de lader ging ophalen, nog snel even naar Tesla gebeld om zeker te zijn. Die zeiden me dat hij niet werd meegeleverd, dus heb ik het me maar geriskeerd. Afwachten maar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Ja ik had vrijdag gebeld en ze zei dat het ergens deze week beschikbaar is 8)7. Ik zie wel dat ze de oude Model Y + de Launch Edition verwijderd hebben
Exact hetzelfde antwoord vanuit Alphabet.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:21
Voor wie 't afvroeg of je een 1 persoon bed kan vervoeren van 200 x 90, twee 1 persoon matrassen en een lade (waar 1 matras in kan) voor onder het bed in de MY...

Ja dat kan. Graag gedaan voor het uitproberen en doe er mee wat je wilt. Doegies daggies.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:34
pdidi schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:12:
[...]

Lijkt door de vrachtwagens naast je te komen. Als je het stuk weg nog een keer rijdt zonder vrachtwagens naast je zou dat kunnen vaststellen
Maar waarom? De vrachtwagens overschrijden de lijnen niet en doen geen gekke dingen. Ben wel benieuwd hoe ik deze remacties kan voorkomen

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
noo schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:55:
[...]

In de lengterichting, dus je hand aan de kant van de achterdeur op het loopvlak leggen en dan richting de achterbumper vegen en weer terug. Zo was het althans bij mij te voelen.
Heb gisteravond nog even gevoeld. Ik merk het een beetje linksachter. Rechtsachter zou ook gecupped moeten zijn zeggen ze. Straks bandenwissel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12:05
Oekol schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 23:26:
Voor wie 't afvroeg of je een 1 persoon bed kan vervoeren van 200 x 90, twee 1 persoon matrassen en een lade (waar 1 matras in kan) voor onder het bed in de MY...

Ja dat kan. Graag gedaan voor het uitproberen en doe er mee wat je wilt. Doegies daggies.
Mooi. een Ikea Pax kast van 229cm hoog past dan weer net niet heb ik ondervonden, ook niet met de passagiersstoel zover mogelijk naar voren.Gelukkig had ik ook de aanhanger bij maar wilde het toch uit proberen.

En een stapeltje planken van 275 cm lang past ook prima. Niet te hard remmen dan anders beuk je het scherm kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Guido7619 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:07:
[...]

Mooi. een Ikea Pax kast van 229cm hoog past dan weer net niet heb ik ondervonden, ook niet met de passagiersstoel zover mogelijk naar voren.Gelukkig had ik ook de aanhanger bij maar wilde het toch uit proberen.

En een stapeltje planken van 275 cm lang past ook prima. Niet te hard remmen dan anders beuk je het scherm kapot.
Klopt. Ik kan wel stellen dat 2 meter (voor iets wat dusdanig breed is) wel een beetje de max is. De klep kan anders niet dicht en je zit echt bovenop het stuur. Als ik had moeten schakelen had het niet gekund.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
Guido7619 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:07:
[...]

En hoe breed? Ik wilde nog een Pax deur van 50 centimeter breed ophalen... :P Maar ging er zelf al vanuit dat het niet in de auto zelf zou passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik had niet gedacht dit te zullen vragen, maar hoe update ik de navigatie?

Ik reed over de ring Groningen maar mijn Tesla heeft geen flauw idee dat de vernieuwing al klaar is. 8)7
Google Maps weet dit wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:15
Beekforel schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:17:

Ik reed over de ring Groningen maar mijn Tesla heeft geen flauw idee dat de vernieuwing al klaar is. 8)7
Wat vond je van de eerdere reacties op deze vraag in dit topic?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:38
Krijnemans schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:16:
MY LR AWD nieuw van eind 204

Ik merk de laatste weken dat mijn auto tussen 100-130 kmh een vervelend geluid maakt. Alsof je de ramen open hebt in de auto en dan dat klapperende geluid. Alleen dan heb ik dat met de ramen dicht en is het een stuk zachter. Maar juist doordat het zo zacht is, is het een heel irritant geluid waar ik maar naar blijf luisteren.
Vaak gaan de klachten ook gepaard met wat lichte vibratie (meestal niet in het stuur, maar soms wel).

Vanuit de LM ga ik voor de bandenwissel naar Euromaster. Winterbanden zijn eind december nieuw erop gelegd. Nu ca. 3.500km verder. Ben twee weken gelden terug daar geweest om de banden opnieuw te laten balanceren, maar dat heeft niks geholpen.

Herkenbaar? Wat is nu het slimste om te doen? Wederom naar Euromaster, of beter een serviceverzoek inschieten bij Tesla?
Bij mij was een van de vier doppen van de achterbak niet goed afgesteld. Kun je makkelijk met een A4'tje doen. Dopje uitdraaien totdat het A4'tje vast zit wanneer gesloten=goed afgesteld. https://teslamotorsclub.c...-cause-by-liftgate.47857/ Bij mij was de klacht overigens niet km/h afhankelijk. Ik had het met 15km/h langs het huis, maar ook weleens op hogere snelheden met een wat slechter wegdek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
Krijnemans schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:14:
[...]

Heb gisteravond nog even gevoeld. Ik merk het een beetje linksachter. Rechtsachter zou ook gecupped moeten zijn zeggen ze. Straks bandenwissel _/-\o_
Al iets bekend over de betaling? Gaat je LM die rekening gewoon oppakken?

Ik private lease ook, vraag me af hoe dat dan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Beekforel schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:17:

Niet, gewoon afwachten... Als je over de nieuwe verdiepte ringweg gaat en je hebt TACC/Autosteer aan dan gaat ie ook afremmen want bocht.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
PhaeTom schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:25:
[...]

Bij mij was een van de vier doppen van de achterbak niet goed afgesteld. Kun je makkelijk met een A4'tje doen. Dopje uitdraaien totdat het A4'tje vast zit wanneer gesloten=goed afgesteld. https://teslamotorsclub.c...-cause-by-liftgate.47857/ Bij mij was de klacht overigens niet km/h afhankelijk. Ik had het met 15km/h langs het huis, maar ook weleens op hogere snelheden met een wat slechter wegdek.
Ik ga dit toch ook voor de zekerheid gewoon nog even checken. Bij mij zijn de klachten voornamelijk hoorbaar tussen 100-130kmh, maar soms ook wel bij 70-80kmh (beetje afhankelijk van de temperatuur ook).
nehal3m schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:36:
[...]

Al iets bekend over de betaling? Gaat je LM die rekening gewoon oppakken?

Ik private lease ook, vraag me af hoe dat dan gaat.
Geen flauw idee. Het is een FOL. Ze zorgen maar dat de auto in orde is. Wie betaald mogen ze zich onderling regelen. Ik ga ervanuit dat ik gewoon wordt geholpen. Daar betaal ik elke maand ook genoeg voor.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:40
Bij Ayvens en DirectLease is de nieuwe Y nu beschikbaar in de configurator en zijn de prijzen dus bekend.

[ Voor 27% gewijzigd door Roelio86 op 28-02-2025 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

NiroNiro schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:40:
[...]

Niet, gewoon afwachten... Als je over de nieuwe verdiepte ringweg gaat en je hebt TACC/Autosteer aan dan gaat ie ook afremmen want bocht.. :X
Haha ja joh hij wilde zelfs stoppen voor de stoplichten die uit staan. 8)7

En bochtassistentie ging aan omdat hij vond dat ik eraf moest waar helemaal geen afslag meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 14:12

Ethirty

Who...me?

Ik heb al zitten zoeken in de instellingen, maar kan die bocht-assistent ook uit? Hij remt veel te laat om vervolgens oncomfortabel snel de bocht te nemen. Rotondes snapt hij niet. Vervolgens accelereert hij als een slak. Is ook onvoorspelbaar door de late reactie, want soms schakelt die niet in en moet ik alsnog snel zelf in de ankers.

Kortom dat kan ik zelf beter. Dat doe ik ook door tacc zelf uit te zetten maar heel soms overvalt die functie me nog.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12:05
mistermol schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:13:
[...]

En hoe breed? Ik wilde nog een Pax deur van 50 centimeter breed ophalen... :P Maar ging er zelf al vanuit dat het niet in de auto zelf zou passen.
Dat betrof een 25cm diepe pax kast van 100 breed. en 229 lang. In de lengte ging het dus niet.

Heb laatst nog een douchebak van 160x90 opgehaald. Schuift er zo in.

Je hebt 94 cm in de breedte tussen de wielkasten.

Wat dat betreft is die Y wel een pakezeltje.

Een pax deur van 50 breed zou mogelijk wel rechtopstaand kunnen. Beetje doorschuiven over de arm steun. of plat schuin omhoog over de hoofdsteunen.

in mijn vorige auto's als de klep niet helemaal dicht kon bond ik deze met een touwtje vast en liet ik de lading wat uitsteken. Kan dat met een Tesla ook?

[ Voor 26% gewijzigd door Guido7619 op 28-02-2025 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:41:
Ik heb al zitten zoeken in de instellingen, maar kan die bocht-assistent ook uit? Hij remt veel te laat om vervolgens oncomfortabel snel de bocht te nemen. Rotondes snapt hij niet. Vervolgens accelereert hij als een slak. Is ook onvoorspelbaar door de late reactie, want soms schakelt die niet in en moet ik alsnog snel zelf in de ankers.

Kortom dat kan ik zelf beter. Dat doe ik ook door tacc zelf uit te zetten maar heel soms overvalt die functie me nog.
Kan helaas niet uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:26

Wat moet er dan gebeuren als je die uitzet? Dat de TACC gewoon rechtdoor rijdt ipv de bocht te nemen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Niet vertragen bij kaderen van de bocht/in de bocht, TACC heeft niks te maken met sturen als ik niet mis heb tenzij auto steer aangezet is.
this schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:09:
[...]

Wat moet er dan gebeuren als je die uitzet? Dat de TACC gewoon rechtdoor rijdt ipv de bocht te nemen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr

Ik ervaar de bochtassistent ook als iets wat veel beter kan. Het overvalt je, is heel schokkerig, en ik vind hem juist erg traag door bepaalde bochten. Lijk wel bejaard.

En nog een leuke: als ik naar huis rijd vanaf mijn ouders pak ik op de snelweg een afslag later dan de navigatie aangeeft. Die weg is net zo snel en een stuk relaxter. Maar de bochtassistentie springt wel aan als je bij de eerste oprit bent, terwijl je hem niet neemt. Nou, dat is schrikken.
Lijkt dus verder niet naar de wegsituatie te kijken, maar vooral naar de kaart, want op de visualisatie kun je gewoon zien dat ik de afrit niet neem, maar in plaats daarvan een rijstrook ernaast aan het rijden ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:34
[...]

De Model Y staat bij Athlon in de configurator

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
xFeverr schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:20:
[...]

Ik ervaar de bochtassistent ook als iets wat veel beter kan. Het overvalt je, is heel schokkerig, en ik vind hem juist erg traag door bepaalde bochten. Lijk wel bejaard.

En nog een leuke: als ik naar huis rijd vanaf mijn ouders pak ik op de snelweg een afslag later dan de navigatie aangeeft. Die weg is net zo snel en een stuk relaxter. Maar de bochtassistentie springt wel aan als je bij de eerste oprit bent, terwijl je hem niet neemt. Nou, dat is schrikken.
Lijkt dus verder niet naar de wegsituatie te kijken, maar vooral naar de kaart, want op de visualisatie kun je gewoon zien dat ik de afrit niet neem, maar in plaats daarvan een rijstrook ernaast aan het rijden ben.
De autopilot in z’n geheel is echt een waardeloos stuk tech geworden de laatste jaren. Alleen op snelwegen met fatsoenlijke belijning en niet teveel verkeer met droog weer werkt het fijn óf als je alleen maar op de linkerrijstrook kachelt boven de V-max.

Daarbuiten is het een aaneenschakeling van onnodige mini remacties, schokkerige bochtassistent, hard remmen en juist supertraag optrekken, fileassistent die rijdt als een eerste rijles met brakke koppeling, ruitenwissers met ADHD als het niet nodig is en “fuck you” als het wel nodig is. Rij je in een spray van een vrachtwagen of miezer: “cruise control uitgeschakeld door slecht zicht”. Ja, hehe, als je de ruit al 10 seconden niet wist, dan zie je niks. Toeters en bellen op elke rit als je ook maar een beetje tegen de streep aanrijdt.

Ik blijf erbij: een jaar geleden had ik nog blind een nieuwe M3 besteld, want in de basis een superfijne auto, maar inmiddels alleen al qua rijverpestsystemen 100% no thank you. Vrijwel alle andere merken hebben dat inmiddels stukken beter voor elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
BigSmurf schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:35:
[...]
De autopilot in z’n geheel is echt een waardeloos stuk tech geworden de laatste jaren. Alleen op snelwegen met fatsoenlijke belijning en niet teveel verkeer met droog weer werkt het fijn óf als je alleen maar op de linkerrijstrook kachelt boven de V-max.

Daarbuiten is het een aaneenschakeling van onnodige mini remacties, schokkerige bochtassistent, hard remmen en juist supertraag optrekken, fileassistent die rijdt als een eerste rijles met brakke koppeling, ruitenwissers met ADHD als het niet nodig is en “fuck you” als het wel nodig is. Rij je in een spray van een vrachtwagen of miezer: “cruise control uitgeschakeld door slecht zicht”. Ja, hehe, als je de ruit al 10 seconden niet wist, dan zie je niks. Toeters en bellen op elke rit als je ook maar een beetje tegen de streep aanrijdt.

Ik blijf erbij: een jaar geleden had ik nog blind een nieuwe M3 besteld, want in de basis een superfijne auto, maar inmiddels alleen al qua rijverpestsystemen 100% no thank you. Vrijwel alle andere merken hebben dat inmiddels stukken beter voor elkaar.
Ik weet niet hoe de systemen vroeger waren, maar op YouTube zag het er altijd keurig uit. Blijkt in de praktijk toch stukken minder te zijn.

Dat rijden in de file valt mij trouwens ook behoorlijk tegen. Zodra de auto voor je langzaam een stukje vooruit beweegt lijkt de Model Y met Mach 5 op te trekken en op de voorligger af te stormen om vervolgens weer hard af te remmen. Lijkt inderdaad zo op een opgefokte nieuwe bestuurder die zijn koppeling nog niet onder de knie heeft en daarom goed gas geeft. Comfortabel is het allerminst, en dat vind ik bijzonder jammer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:07
[...]

Ik moest hardop lachen door je tekst. Herken het allemaal maar toch blijf ik m'n 3 een heerlijke auto vinden O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
Empie69 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:23:
[...]

_/-\o_ *O* Net besteld. Hopelijk wordt het snel goedgekeurd door mijn werkgever en dooor :9B

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14:59
xFeverr schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:16:
[...]

Ik weet niet hoe de systemen vroeger waren, maar op YouTube zag het er altijd keurig uit. Blijkt in de praktijk toch stukken minder te zijn.

Dat rijden in de file valt mij trouwens ook behoorlijk tegen. Zodra de auto voor je langzaam een stukje vooruit beweegt lijkt de Model Y met Mach 5 op te trekken en op de voorligger af te stormen om vervolgens weer hard af te remmen. Lijkt inderdaad zo op een opgefokte nieuwe bestuurder die zijn koppeling nog niet onder de knie heeft en daarom goed gas geeft. Comfortabel is het allerminst, en dat vind ik bijzonder jammer.
Heb het idee dat de auto minder lomp hard optrekt in de file wanneer je de maximum snelheid van CC lager zet. Op 60 ipv 100 bijv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:36

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Schwarz schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:56:
[...]

Heb het idee dat de auto minder lomp hard optrekt in de file wanneer je de maximum snelheid van CC lager zet. Op 60 ipv 100 bijv.
Dit kan ik bevestigen (wat geen garantie is voor toekomstige software versies, tot op heden 2025.2.6).

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
ElonDusk schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:54:
[...]

_/-\o_ *O* Net besteld. Hopelijk wordt het snel goedgekeurd door mijn werkgever en dooor :9B
Kan je iets over de maandprijs (en km/mndn) zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik vind dat het de laatste tijd beter is geworden, vooral 2025.2.6. Ja, over rotondes sturen gaat niet en als een bocht hem te scherp is remt hij soms laat hard af om dan weer vrij bruusk naar de oorspronkelijke snelheid te gaan (ik heb ooit eens wat gelezen met stuuruitslag gereguleerd door de EU), maar remmen voor een rotonde is een stuk beter geworden.
Voorheen was het laat en hard remmen, nu remt hij eerder en niet zo hard om dan vrij langzaam over de rotonde te willen. Ik heb er nu geen probleem mee om de AP aan te laten en vlak voor de rotonde even met de voet op het gas de rotonde over te gaan en het hem daarna weer over te laten nemen.
Helaas zal het met TACC niet gauw iets worden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Laatst online: 10:59
[...]

Openpilot van Comma AI is nu ook beschikbaar voor Tesla Model 3/Y met HW3/4

https://comma.ai/shop/comma-3x?make=Tesla&model=B

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Empie69 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:23:
[...]

Bij Alphabet nog steeds niet :X

Vervelend want mijn huidige auto moet over 4 weken ingeleverd worden en in principe wil ik een M3 als vervanging nemen maar ben met een schuin oog benieuwd naar de leaseprijs van de Y RWD maar had eigenlijk deze week dan mijn auto moeten verlengen. Als ik op Directlease vergelijk tussen de M3 RWD en de Y RWD lijkt het ongeveer 70 euro bruto/maand duurder te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
TeslaNerd schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:00:
[...]

Openpilot van Comma AI is nu ook beschikbaar voor Tesla Model 3/Y met HW3/4

https://comma.ai/shop/comma-3x?make=Tesla&model=B
Waarom zou ik dit kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
t14wo schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:54:
[...]

Bij Athlon is de nieuwe MY RWD 2.8% goedkoper geworden (4% inclusief brandstof). Op basis van 48m/32000km. Absolute maandprijs zegt niet zoveel (afhankelijk van deal die je werkgever heeft)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DG90
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
pdidi schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:53:
[...]

Bij Athlon is de nieuwe MY RWD 2.8% goedkoper geworden (4% inclusief brandstof). Op basis van 48m/32000km. Absolute maandprijs zegt niet zoveel (afhankelijk van deal die je werkgever heeft)
Kan de deal die je werkgever heeft nog veel schelen dan? Lijkt me dat dit misschien 10-30€ per maand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Laatst online: 10:59
Voor iedereen die iets anders wil proberen dan Tesla Autopilot

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gVrZBKZ-sdxLq5SLe5ei2aeQu1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ubjnOPgqMDbKUuPmBOxSHVIo.jpg?f=fotoalbum_large
75.000km, paar jaar oud. Behoorlijke groef in de achterremschijven.
Hebben jullie dit ook?
Eerste reactie van het servicecenter was: 744eu nieuwe remmenset. Daarna even contact, ze kunnen de boel schoonmaken voor een veel lager tarief. Hun eerste advies: ga een week flink heftig remmen, misschien krijg je de roest er weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Laatst online: 12:26
royalt123 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:12:
Niet vertragen bij kaderen van de bocht/in de bocht, TACC heeft niks te maken met sturen als ik niet mis heb tenzij auto steer aangezet is.

[...]
Dus je wilt dat de Tesla aan volle snelheid door de bocht heen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
this schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:11:
[...]

Op TACC eigenlijk wel, of je zet TACC uit.

Vroeger haalde ik ook de cruise control eraf voor een rotonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
this schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:11:
[...]

Op de snelweg gaat dat prima met 100km/u. Ik irriteer me er ook aan dat met een flauwe bocht op de snelweg de auto in de ankers gaat. Is veel veilig om gewoon door te rijden dan af te remmen tot 80 of 70 km/h. Ik heb het niet getest hoe langzaam hij dan wel gaat maar soms zijn die hulpsystemen juist gevaarlijker.

Net als die verplichte max. snelheidspiepjes van de EU in elke auto. En dan ziet de auto het niet goed in krijg je onnodige piepjes. En zet vervolgens iedereen het uit, maar elke auto wordt er wel duurder door deze onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
TeslaNerd schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:57:
[...]

Voor iedereen die iets anders wil proberen dan Tesla Autopilot
Ik lees weinig op hun website, los van dat je een systeem krijgt, net als Tesla autopilot op je auto. Vraag me af of zo'n systeem beter werkt (nog los vande kosten van 1100dollar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 19:35
Aghanim schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:31:
[...]

Bij Alphabet nog steeds niet :X

Vervelend want mijn huidige auto moet over 4 weken ingeleverd worden en in principe wil ik een M3 als vervanging nemen maar ben met een schuin oog benieuwd naar de leaseprijs van de Y RWD maar had eigenlijk deze week dan mijn auto moeten verlengen. Als ik op Directlease vergelijk tussen de M3 RWD en de Y RWD lijkt het ongeveer 70 euro bruto/maand duurder te zijn.
De model Y RWD wordt pas in mei/juni geleverd volgens de Tesla website, dus dat zou dan te laat zijn of je moet de huidige auto zo lang nog kunnen verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
RaRo74 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:57:
[...]

Je hebt met TACC gereden in plaats van AP.
AP blijft exact tussen de lijntjes.

Vaak staat AP uit in de demo voertuigen. Althans bij mij wel toen ik proef ging rijden.
Zit gewoon AP op. Maar je moet eerst de terms en conditions accepteren in de settings voordat het werkt. En dat reset iedere test drive.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DM_
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16-09 21:46

DM_

xFeverr schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:16:
[...]

Super irritant! Met m'n M3 2019 HW2.5 kon ik de auto afstand op 7 zetten en het was heerlijk soepel bij stilstaand-langzaam rijdende file. Als het weer wat ging rijden ging de afstand weer terug naar 1. AP Snelheid bleef op 105km/u staan.

Inmiddels rij ik een M3 2022 HW3 en niks helpt om dit achterlijk rijgedrag te verhelpen. Rij elke dag file op de A12 dus genoeg momenten om het uitgebreid te testen. Het is zelfs zo slecht dat als je de snelheid op 10km/u instelt de auto alsnog naar de 15km/u optrekt om weer af te remmen...rij afstand maakt dan niet uit.

Enige moment dat het goed gaat is als de voorligger stapvoets blijft bewegen + auto afstand op 7. Dan gaat de AP niet naar stilstaand waardoor het niet 'gereset' wordt en naar de 15km/u standard optrekt.

Ook heeft de AP de neiging om naar recht en links te gaan zwabberen alsof de auto niet het midden van de rijbaan kan vinden door de lage snelheid, beperkt zicht door de file. Best kansloos dat een nieuwere auto en 'geupgrade' hardware slechter is bij dezelfde functionaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:09
De nieuwe MY performance? Weinig spannende foto en die Uberturbines zullen wel vervangen worden door Warp wheels vermoed ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b2yVB5ZMYedVZE3t-AVY-zFmAVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/unilfItj4pYO5duFIn2RgHwX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:46
RocketKoen schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:57:
[...]

Zit gewoon AP op. Maar je moet eerst de terms en conditions accepteren in de settings voordat het werkt. En dat reset iedere test drive.
Dus dan staat het toch uit..........

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louis
  • Laatst online: 16-09 16:05
Hier ook vandaag de Model Y Sr besteld in het wit via Athlon. Het wachten is begonnen.

Model Y Pearl White Sr besteld ; Weheat Blackbird ; SolarEdge 9000WP; Unifi; Hikvision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
mistermol schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:13:
[...]

229cm lang? Die 50cm breed zorgt er voor dat je 'm schuin kan steken. Mijn advies:

Bijrijdersstoel helemaal naar achteren plat leggen en dan schuin van links achter naar voren. Makkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:53
Ik krijg een mail dat MFA ingesteld moet worden. Dat is heel goed! Alleen tijdens het proces komt er een error. Dat is heel slecht :( meer mensen last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:14
Gisteren voor het eerst tot 0% en 1 km gereden. Redelijk comfortabel ook nog. Wel valt de actieradius mij enorm tegen. 350 km gereden met 100% lading (wltp van ruim 200 km hoger!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
turkeyhakan schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 07:33:
Gisteren voor het eerst tot 0% en 1 km gereden. Redelijk comfortabel ook nog. Wel valt de actieradius mij enorm tegen. 350 km gereden met 100% lading (wltp van ruim 200 km hoger!)
Het is toch al weer frisjes, dat scheelt enorm. Ook weten we niet hoe hard je hebt gereden. Maar waar ik me nog het meest over verbaas, je loopt al wat langer mee volgens mee en weet hoe het werkt met EV's of is het bereik significant lager dan je vorige EV's ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
WLTP is gewoon een enorm slechte standaard.
https://ev-database.org/nl/auto/1991/Tesla-Model-3 geeft een veel realistischere range. Zie vooral het enorme verschil tussen zomer en winter.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:14
maharens schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 07:37:
[...]

Het is toch al weer frisjes, dat scheelt enorm. Ook weten we niet hoe hard je hebt gereden. Maar waar ik me nog het meest over verbaas, je loopt al wat langer mee volgens mee en weet hoe het werkt met EV's of is het bereik significant lager dan je vorige EV's ?
Ik rijd de afgelopen maanden wat minder. Dit was weer sinds een jaar de eerste lange rit :-) En normaliter haal ik iets meer dan 400 km en dan heb ik nog wat procentjes over zeg maar.

Ik heb gemiddeld 110 gereden denk ik. Waarvan de helft alleen en de andere helft met een passagier.

In Duitsland vind ik het echt fijn om gewoon lekker door te rijden. En mijn P nodigt dit zeker uit. Alleen heb ik mij echt ingehouden om het verbruik te drukken. Zit er zelf aan te twijfelen om naar een ICE over te stappen als volgende auto. Vooral omdat wij ook jaarlijks met de auto naar TR gaan en sinds we een EV hebben we dit nog niet hebben geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Weet iemand of Basic AP in USA hetzelfde is als "onze", of heeft de AP daar verbeterde FSD-S trekjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
turkeyhakan schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:34:
[...]

Ik rijd de afgelopen maanden wat minder. Dit was weer sinds een jaar de eerste lange rit :-) En normaliter haal ik iets meer dan 400 km en dan heb ik nog wat procentjes over zeg maar.

Ik heb gemiddeld 110 gereden denk ik. Waarvan de helft alleen en de andere helft met een passagier.

In Duitsland vind ik het echt fijn om gewoon lekker door te rijden. En mijn P nodigt dit zeker uit. Alleen heb ik mij echt ingehouden om het verbruik te drukken. Zit er zelf aan te twijfelen om naar een ICE over te stappen als volgende auto. Vooral omdat wij ook jaarlijks met de auto naar TR gaan en sinds we een EV hebben we dit nog niet hebben geprobeerd.
Volgens de planning in de app kun je middels superchargers tot aan Istanbul geraken. Ik zou het toch een keer proberen, mooie roadtrip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
temperatuur en snelheid scheelt enorm
rond de 20 graden en 100 km/u komt in de buurt bij wltp
scheelt km range om en nabij de 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Laatst online: 16-09 09:20
Medjai schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:06:
[...]

Dat heb ik ook (M3 RWD LR), het service center heeft er naar gekeken en gaat iets vervangen, die afspraak staat voor de 28e omdat dit onderdeel niet op voorraad was.
Ben heel nieuwsgierig of het gelukt is om het te fixen bij het SC. En wat ze gedaan hebben. Zou zo fijn zijn als het stoeltikje opgelost kan worden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hek030
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03:45
t14wo schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:54:
[...]

Ter indicatie voor mijn situatie. Bij alphabet is de prijs voor de instap zonder laadpaal €785 obv 5 jaar/25000 km p/jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 11:50
Nou, ongeluk gehad.... met 2 km/u. Dus er zat een afdruk op de bumper van mijn voorligger, maar die kon weg gepoetst worden. Geen scheurtjes, geen deuken, geen krassen, geen lakbeschadigingen, maar wél is het zwarte afdekkapje op de plek van de mistlamp aan de kant van het kenteken naar binnen gedrukt.

Ook dát is niet gebroken of gescheurd of gebarsten, het is bijna alsof het voor een deel uit zijn behuizing is geklikt. Nou ja, al bij schadeherstelbedrijf geweest, moet de hele bumper er af... Dat is gewoon geldklopperij maar goed, het was mijn schuld, had ik maar beter op moeten letten, dus wat moet dat moet.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:36
Nu paar keer gebruikt gemaakt van de trekhaak op onze M3 (2020).
Zoals wel bekend zit de aansluiting van de stekker vrij onhandig.

Wie heeft er ervaring met een hoekadapter, dus gewoon 13p -> 13p. Ik heb de eerste keer namelijk de stekker van de aanhangwagen kapot gereden omdat er op een schuine oprit sta met de aanhanger.

Want nu hangt de stekker eigenlijk ook wat laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:54
Michieas schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:21:

Wie heeft er ervaring met een hoekadapter, dus gewoon 13p -> 13p. Ik heb de eerste keer namelijk de stekker van de aanhangwagen kapot gereden omdat er op een schuine oprit sta met de aanhanger.

Ik heb er nog niet mee gereden, heb hem alleen geprint en in elkaar gezet en gepast/getest. Komt bij mij (M3H) redelijk netjes strak onder de bumper uit, ongeveer net zo hoog als de trekhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:10
Bij mij idem. Heb zo'n (veels te dure) haakse online gekocht. Zoek eigenlijk nog een aangepaste afdekplaat met 2 sparingen erin zodat eea redelijk is dichtgezet. Zelf figuurzagen zou kunnen maar dat ben ik alleen nog niet aan toe gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 14:34
Michieas schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:21:

Ik heb online ook zo’n te dure haakse stekker gekocht. Werkt perfect. Aan en afkoppelen van een aanhanger is hiermee een eitje. Zodra ik klaar ben (vakantie of verhuizen is klaar) haal ik hem en de trekhaak er wel weer af, kan het allemaal weer mooi dicht (y)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
Zomerwielen er alvast weer onder. 😎 Mogelijk verkoop ik de auto dit jaar even zien wat men ervoor biedt, als dat tegenvalt gewoon doorrijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z04BadJRlNRA_gV6d9JzwJaQDWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WurqxqB293Hsgqz2cVwg4nv6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Ik bied 20k ;-)

Gewoon lekker ermee doorrijden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Dutchlimits schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 19:13:
Zomerwielen er alvast weer onder. 😎 Mogelijk verkoop ik de auto dit jaar even zien wat men ervoor biedt, als dat tegenvalt gewoon doorrijden.

[Afbeelding]
Uit nieuwsgierigheid, waarom wil je hem wegdoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
mjvdzwet schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 19:54:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, waarom wil je hem wegdoen?
Hij bevalt prima als daily maar mijn autoliefhebberskant snakt wel weer een beetje naar iets bijzonders (heb altijd hiervoor niche auto's gereden), zoals een Porsche Taycan of Audi etron GT staat op het verlanglijstje. Ik ben me ervan bewust dat dat wel praktisch minder is, dus ben daar nog niet helemaal over uit. Tesla hoeft tenminste niet weg omdat die niet bevalt of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03

Damian

Insane Obtrusion

Meer mensen die al eraan denken om de zomersloffen er weer op te schroeven?

Ben nog beetje aan het twijfelen, aankomende week zit er natuurlijk prima uit qua weer, maar kan nog zo maar ergens half maart gaan sneeuwen :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:31

RvV

Damian schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 21:27:

Ben nog beetje aan het twijfelen, aankomende week zit er natuurlijk prima uit qua weer, maar kan nog zo maar ergens half maart gaan sneeuwen :P
Dit jaar heb ik gewoon doorgereden op de zomerset, van die Hankooks op de Y. O-)

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

RvV schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 21:30:
[...]

Dit jaar heb ik gewoon doorgereden op de zomerset, van die Hankooks op de Y. O-)
1 x Oostenrijk + 2 keer Keulen, dus tjah, dan mot je wel he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74

Ik heb ze er alweer af en zit weer op het zomerschoeisel :*)
Van week was de laatste keer Oostenrijk deze winter. Op naar de volgende.

Mocht het hier nog heftig gaan sneeuwen pak ik wel wat anders waar AT's op zitten.
Beetje sneeuw kan Tesla prima handelen op zomerbanden. Of lekker thuis bij de kachel zitten is nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Doe ik pas eind maart/ begin april. Heb een aantal jaar geleden op 1 april bandenwissel gedaan en door de sneeuw naar de garage gereden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
ChromeFR schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:00:
[...]

Ben heel nieuwsgierig of het gelukt is om het te fixen bij het SC. En wat ze gedaan hebben. Zou zo fijn zijn als het stoeltikje opgelost kan worden. :)
Ik heb de afspraak moeten verplaatsen, die staat nu voor 9 april. We moeten nog even geduld hebben dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Blasterxp schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:09:
[Afbeelding]
75.000km, paar jaar oud. Behoorlijke groef in de achterremschijven.
Hebben jullie dit ook?
Eerste reactie van het servicecenter was: 744eu nieuwe remmenset. Daarna even contact, ze kunnen de boel schoonmaken voor een veel lager tarief. Hun eerste advies: ga een week flink heftig remmen, misschien krijg je de roest er weer af.
In het servicemenu brake burnishing even aanzetten, kijken of het wat gaat helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter

Ah, ik wist dat ik iets vergeten was..... Huidige setje zomerbanden zit er nu precies 2 jaar fulltime onder, zonder onderbreking en heb de winterbanden op +-2 dagen na met wat sneeuw op de snelweg na niet gemist.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
Taro schreef op zondag 2 maart 2025 @ 00:03:
[...]

Ah, ik wist dat ik iets vergeten was..... Huidige setje zomerbanden zit er nu precies 2 jaar fulltime onder, zonder onderbreking en heb de winterbanden op +-2 dagen na met wat sneeuw op de snelweg na niet gemist.
Voor onze kleine tweede auto doe ik heel lang geen winterbanden meer, die blijft altijd in Nederland. Maar met onze Y wel, als we naar Duitsland of verder willen is het verplicht. Enige reden dat ik winterbanden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen

Wissel naar zomerbanden ingepland voor over 2 weken.

In mei komt mijn nieuwe M3, die zal op all-season slofjes staan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Dutchlimits schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:37:
[...]

Hij bevalt prima als daily maar mijn autoliefhebberskant snakt wel weer een beetje naar iets bijzonders (heb altijd hiervoor niche auto's gereden), zoals een Porsche Taycan of Audi etron GT staat op het verlanglijstje. Ik ben me ervan bewust dat dat wel praktisch minder is, dus ben daar nog niet helemaal over uit. Tesla hoeft tenminste niet weg omdat die niet bevalt of zo.
Goed te horen dat de auto ook een autoliefhebber bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:41

Ik ga in april nog naar midden Zweden voor een maand, dus wissel wel als ik terug ben.
Er ligt nu in ieder geval nog een beste bak sneeuw daar, dus dat is ook niet zomaar weg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 19:01

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Dutchlimits schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:37:
[...]

Je rijdt nu een RWD versie toch? Al eens in de Model 3 Performance gereden, dat is echt een andere ervaring en imho ook iets bijzonders.

Na een 3 LR en een Y LR, beide dual motor, ben ik er nu erg blij met de P. De Insane mode is dat ook echt! O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_13X2sai1VBf8gWudi7BTz6vFMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/14Hy9gSxvYjyuRGyTiOAVKSi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Laatst online: 13:07
dit hoort hier niet thuis

[ Voor 92% gewijzigd door We Are Borg op 02-03-2025 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:07

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Zijn er al mensen geweest met een kras op de auto vanwege het bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:07

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Zijn er al mensen die een kras op hun auto hebben gekregen vanwege het bovenstaande wat RvV schrijft
Pagina: 1 ... 41 ... 127 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: