• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:20
daflux schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 19:04:
[...]

Heel bizar dat jij dan autosteer hebt
Alles besteld voor, ik meen, 10 april jl. heeft Autosteer. Daarna heeft men pech.

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:32
Falcon Heavy schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 19:13:
Kijk dat zou een hoop verklaren. Blijf het raar vinden allemaal om eerlijk te zijn. 😅

Eigenlijk elke niet standaard auto wordt tegenwoordig met auto steer assist achtige features afgeleverd. En bij Tesla verdwijnt het gewoon volledig om alles richting een abonnement te pushen. Maar dat is een andere discussie.

Mijn grootste ergernissen met FSD is momenteel
* Snelheid wijziging van bv 100 naar 70 gaat direct in de remmen.
* Matrix borden worden slecht gelezen of gezien als verkeerslicht.
* Rode kruisen worden te veel genegeerd.
* Rechts inhalen wat echt niet mag.
* Baan wissels starten maar niet uitvoeren bij volledig vrije ruimte.
* (Vaak) Niet de snelheid rijden die mag, blijft dan 89 rijden waar 100 mag.

Verder enorm impressed om eerlijk te zijn. Auto rijden wordt eigenlijk heel saai.
Maar wel veiliger.

En een auto is toch om van A naar B te gaan?

Muziek aan en je komt er wel.

Bovenstaande problemen worden hopelijk opgelost maar goed dat het ook supervised driving heet

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Nielsracing schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 20:31:
[...]

Alles besteld voor, ik meen, 10 april jl. heeft Autosteer. Daarna heeft men pech.
Dat was 24 januari: nieuws: Tesla verwijdert Autosteer-functie in VS uit Autopilot, gaat naar FSD-abonnement

AlphaESS 10+6kW + 23kWh batterij || 64x 500Wp PV || '23 MY LR || LG R290 16kW WP

• Nielsracing
Een aankondiging in de VS is iets anders ;-)

Het is echt 9 of 10 april, trust me.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
SpikeHome schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 20:51:
[...]

Maar wel veiliger.

En een auto is toch om van A naar B te gaan?

Muziek aan en je komt er wel.

Bovenstaande problemen worden hopelijk opgelost maar goed dat het ook supervised driving heet
Van A naar B is slechts één functie van een auto.

Maar FSD is toch best sloom? Want dat zou ik echt niet trekken.

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:11
Kneepie schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 07:27:
Beste Tweakers,

Na lang wegen, meten en vergelijken hebben we hier thuis eindelijk de knoop doorgehakt: de jonge gezinsauto wordt een Tesla Model Y. We mikken specifiek op een Long Range (LR) met een budget tussen de 38.000 en 43.000 euro.

Nu de keuze voor het type staat, zijn we de markt aan het afstruinen. Het aanbod via de officiële Tesla-kanalen (Certified Pre-Owned) is op dit moment helaas redelijk beperkt binnen onze criteria. In onze zoektocht op de bekende portals stuiten we online telkens op een groot aantal auto's dat wordt aangeboden door ilectriccars (Almere) en MMX (Aalsmeer).

Als ik heel eerlijk ben, heb ik bij MMX op voorhand een klein onderbuikgevoel. Tegelijkertijd merk ik dat als ik hen direct wegstreep, de vijver om in te vissen wel heel erg klein wordt voor ons budget.

Ik heb dit grote Tesla-topic al grotendeels doorgespit en zag her en der wat oudere ervaringen voorbijbijkomen. Omdat autobedrijven snel kunnen veranderen, ben ik specifiek op zoek naar recente ervaringen van Tweakers:
  • Zijn er Tweakers die recent een auto hebben gekocht bij MMX of ilectriccars?
  • Hoe verliep het aankoopproces, de transparantie en de uiteindelijke aflevering?
  • Hoe werd er omgegaan met eventuele garantiepunten of service achteraf?
Daarnaast is dit onze eerste Tesla. Hebben jullie nog gouden tips waar wij bij de aanschaf van een (gebruikte) Model Y Long Range absoluut op moeten letten? Denk aan specifieke bouwjaren (bijv. de overstap naar de AMD Ryzen processor), hardware-updates (HW3 vs HW4), de staat van de lak, of zaken rondom de resterende fabrieksgarantie.
Heb 3 maand geleden een Model Y bij MMX gekocht. Goede ervaring. Ze zijn vrij duidelijk in wat ze wel en wat ze niet doen. Prima service en zonder legitimatie krijg je direct een 35k auto mee. Als 1 van de weinige kunnen ze 2e hands auto's customizen,

Model Y van MMX zitet er standaard al strakker uit dan een "gewone". Auto's zijn prima, maar verwacht geen korting en ik zou ook niets inruilen. Zij doen maar 1 ding en dat is 2e hands verkopen.

Had gevraag om wat parkeerschade te verbergen van de vorige eigenaar. Ze zouden het wel even aantippen, maar bij ophalen stond er een nagenoeg showroom quality nieuw uitziende auto klaar. Nieuw zwarten velgdoppen, mooie spoiler, tesla puddle lights en schade onvindbaar herstelt.
Het maakt verder wel uit of de eigenaar aanwezig is of niet, die heeft duidelijk meer feeling met klanten en is een echte tesla fan.
Al met al heel tevreden met mijn Model Y long range!

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:51
Roenie schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 21:42:
[...]
Van A naar B is slechts één functie van een auto.

Maar FSD is toch best sloom? Want dat zou ik echt niet trekken.
Ik wacht nog op mijn Tesla, maar wat ik begrepen heb is dat je FSD op meerdere standen kunt zetten.
Chill: De auto rijdt uiterst behoudend, houdt ruim afstand, wisselt zelden van rijstrook en trekt rustig op.

Standard / Average: Een gebalanceerde rijstijl die zich meebeweegt met het normale verkeer.

Hurry / Assertive: De auto rijdt wat vlotter, maakt assertievere manoeuvres (zoals sneller invoegen of inhalen op drukke punten) en kiest vaker voor een snellere rijstrook.

• teh_maniax
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:32
Daejji schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 22:17:
[...]

Ik wacht nog op mijn Tesla, maar wat ik begrepen heb is dat je FSD op meerdere standen kunt zetten.
Chill: De auto rijdt uiterst behoudend, houdt ruim afstand, wisselt zelden van rijstrook en trekt rustig op.

Standard / Average: Een gebalanceerde rijstijl die zich meebeweegt met het normale verkeer.

Hurry / Assertive: De auto rijdt wat vlotter, maakt assertievere manoeuvres (zoals sneller invoegen of inhalen op drukke punten) en kiest vaker voor een snellere rijstrook.
FSD heeft hier maar 2 standen. Aan & Uit :+

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:47

Ethirty

Who...me?

[...]

Nope, er is maar 1 FSD stand: beginnend bestuurder. :P

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:51
Ah excuus, dan is dat alleen in Amerika.

• Nielsracing
Sorry, verkeerd topic

[ Voor 97% gewijzigd door Nielsracing op 07-10-2026 23:04 . Reden: Verkeerde topic ]

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:43
[...]

Nope, alleen standaard de uiterst correcte oma van 95. Ze ziet gelukkig nog wel scherp. Meestal.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:36
Roenie schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 19:11:
[...]
Het zou toch juist logisch zijn dat een nieuwer model meer opties heeft toch. En dat is er lijkt het niet. En dat vind ik raar. Het wordt allemaal uitgekleed.
Logisch toch? Elon wordt afgerekend op het succes van Full Self-Driving (FSD). In zijn prestatiegebonden compensatiepakket ter waarde van maximaal $1 biljoen (trillion) is een specifiek operationeel doel opgenomen dat eist dat Tesla een gemiddelde van 10 miljoen actieve, betaalde FSD-abonnementen behaalt over een periode van drie maanden.
Dus AP komt niet meer terug.

Aiaiai... zeker met AI gedaan

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01:03
Kneepie schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 07:27:
Beste Tweakers,

Na lang wegen, meten en vergelijken hebben we hier thuis eindelijk de knoop doorgehakt: de jonge gezinsauto wordt een Tesla Model Y. We mikken specifiek op een Long Range (LR) met een budget tussen de 38.000 en 43.000 euro.

Nu de keuze voor het type staat, zijn we de markt aan het afstruinen. Het aanbod via de officiële Tesla-kanalen (Certified Pre-Owned) is op dit moment helaas redelijk beperkt binnen onze criteria. In onze zoektocht op de bekende portals stuiten we online telkens op een groot aantal auto's dat wordt aangeboden door ilectriccars (Almere) en MMX (Aalsmeer).

Als ik heel eerlijk ben, heb ik bij MMX op voorhand een klein onderbuikgevoel. Tegelijkertijd merk ik dat als ik hen direct wegstreep, de vijver om in te vissen wel heel erg klein wordt voor ons budget.

Ik heb dit grote Tesla-topic al grotendeels doorgespit en zag her en der wat oudere ervaringen voorbijbijkomen. Omdat autobedrijven snel kunnen veranderen, ben ik specifiek op zoek naar recente ervaringen van Tweakers:
  • Zijn er Tweakers die recent een auto hebben gekocht bij MMX of ilectriccars?
  • Hoe verliep het aankoopproces, de transparantie en de uiteindelijke aflevering?
  • Hoe werd er omgegaan met eventuele garantiepunten of service achteraf?
Daarnaast is dit onze eerste Tesla. Hebben jullie nog gouden tips waar wij bij de aanschaf van een (gebruikte) Model Y Long Range absoluut op moeten letten? Denk aan specifieke bouwjaren (bijv. de overstap naar de AMD Ryzen processor), hardware-updates (HW3 vs HW4), de staat van de lak, of zaken rondom de resterende fabrieksgarantie.
Ik heb hele goede ervaringen bij ilectriccars in Almere. Gedegen autobedrijf met veel kennis van tesla. Goede prijzen en garantie. Ik zag een mooie model y standard daar staan onder de 10k km.
Pagina: 1 ... 303 304 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: