Ik heb mijn blauwe LR ook gekocht op de perfecte (prijs)dip in januari 2025 Ondertussen al +40.000km mee gereden. Hiervoor een Bmw 330i uit 2008.Kashika schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:39:
[...]
Ik heb ook een 2019 LR, met 208K KM. BH is 84% volgens de eigen test van Tesla.
Snap je zorgen heel goed, heb ik zelf ook gehad. Zodra je uit de garantie bent en er eigenlijk niks gebeurd dan zakt dat wel. Het kan altijd gebeuren, net als met een benzinemotor dat de boel de geest geeft.
Statistisch gezien komt het relatief weinig voor bij electrische auto's vooralsnog. Sterker nog, de boel schijnt een stuk betrouwbaarder te zijn en langer mee te gaan dan oorspronkelijk gedacht werd.
Die 2019 Model 3 rijdt ook super nog. Ik dacht ook aan vervangen als de garantie voorbij is, puur vanwege die zorgen. Maar het is ook zonder garantie een fijne auto
Die reed wel 1/10. Dus bij een benzineprijs van €2,20 al best wat bespaard.
Ik heb bij een volle accu nog 426km range en kwa "km en procenten" na een rit ongeveer op 84-87% uitgekomen. Best netjes zeker omdat ik hem toen heb gekocht met een SOH van 88% 2 jaar geleden.
Maar ik hoopte eigenlijk dat je bij een extern bedrijf onbalans in de cellen kunt meten. En als het dan zo is, je ook automatisch aanspraak komt maken op die garantie.
Maar vooral het laatste zal dan niet het geval zijn en als ik het dan laat meten, dan heb ik alleen maar onrust gekocht. 😅