• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:57
4680L hier. Net tot 80% geladen en auto geeft 420km range aan. Lineair doorgerekend is dat 100% / 80% * 420km = 525km range.

75kWh / 525km = 14.3Wh/km, boordcomputer gemiddeld staat nu op 13,5kWh over de laatste 300km.

FWIW.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:31
RvV schreef op maandag 25 mei 2026 @ 13:41:
De oude Y's hadden allemaal premium audio met 15 speakers en sub als ik mij niet vergis. En dat is tegenwoordig toch wel een stukje minder met 7 zonder sub, helaas.
Dan vergis je je. Toen ik bestelde had alleen de LR en AWD premium audio. Dus als je iets koopt even checken wat je koopt (als je daar waarde aan hecht). Configuraties van Tesla's veranderen continue telkens, soms op kleine punten, soms wat groter. Het is geen VAG met modeljaren met een vaste datum dat er vernieuwing is.

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 13:42
jongetje schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:31:
[...]

Dan vergis je je. Toen ik bestelde had alleen de LR en AWD premium audio. Dus als je iets koopt even checken wat je koopt (als je daar waarde aan hecht). Configuraties van Tesla's veranderen continue telkens, soms op kleine punten, soms wat groter. Het is geen VAG met modeljaren met een vaste datum dat er vernieuwing is.
Mijn 04-2024 Model Y SR heeft 15 speakers en Subwoofer.

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:50
Allemaal leuk en aardig maar Tesla zelf is daar gewoon duidelijk over.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fITBit2YR2EqTDJsEx71zVopQnE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YgdJpGxeaKaLjxKvA1hTDxna.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door n41r0j op 25-05-2026 15:41 ]

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:58

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Bij veel model y rdw standard zie je in het scherm wel premium staan bij audio..?

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• leadingdamage1
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 28-05 11:55
Ah triest ik zie dat het bij de RWD en AWD Model 3 ook verschilt. Jammer.

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 16:12
leadingdamage1 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 16:17:
Ah triest ik zie dat het bij de RWD en AWD Model 3 ook verschilt. Jammer.
Er is wel degelijk een vrij groot verschil tussen de premium rwd en de standard rwd, (7 en 9 speakers) het lijkt maar 2 speakers maar het is best een groot verschil in beleving. De awd heeft er idd 15 met subwoofers , dus als je echt het beste wi moet je die nemen. Ik vind zelf het geluid van mijn rwd premium best heel goed . Als je de keuze hebt zou ik eens gaan luisteren wat het verschil is .

[ Voor 12% gewijzigd door karel_G_1981 op 25-05-2026 16:37 ]

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:46
Mijn Model 3 premium RWD LR (750 km WLTP) is begin december 2025 geleverd, inmiddels ben ik ruim 20000 km verder en ik heb toch wel aardig wat vraagtekens bij deze auto. Ik kwam overigens uit een Model S 85 uit 2013.

Allereerst positief, de wagen rijdt prima en het verbruik is echt super, ik rijd voornamelijk lange afstanden en vaak is de laadtijd te kort om gewoon ff een pauze te houden, koffietje, toilet, ronde lopen. Daarnaast rijd ik in een in Frankrijk gekochte M3 dus ik heb GROK. In het begin dacht ik wat een onzin maar inmiddels ben ik een grote fan van GROK, leg uit hoe je je route wilt, laadpercentage’s etc., als je doorhebt hoe Grok werkt is dat een fijne aanvulling. Daarnaast stel ik regelmatig vragen over van alles en nog wat en je krijgt goede en duidelijke antwoorden.

Wat mij echter tegenvalt, en ook echt tegenvalt, is het gebruik van AP, ongevraagde bochten assistentie, slecht functionerende ruitenwissers, automatisch cruise control. Dit zijn echt de slechtste uitvoering die ik ooit gereden heb. Mijn 1e auto met ACC was een Mazda 3 uit 2016, deze deed het vele malen beter dan de Tesla M3 uit 2025, mijn eerste automatische regensensor plaatste ik in 2003 in een auto (een aftermarket van WAECO) ook deze reageerde vele malen beter. Dan heb ik het nog niet gehad over plotseling remmen (met 135 km/h) op de snelweg omdat een andere auto voor je iets van zijn baan afwijkt, gister had ik dus bijna een motorrijder achterin. De AP die opeens een afrit opstuurt terwijl je rechtdoor wil met 120 km/h. Ik kan er niet bij hoe Tesla dit goedgekeurd heeft gekregen bij welke Europese equivalent van de RDW dan ook.

Gisteren reed ik met cruisecontrol. 90 km/h op een Route Nationaal in Frankrijk en op een gegeven moment remt ie af voor bochten assistentie, het was een bocht waar je nog met 120 km/h doorheen kon rijden zonder gevaar maar er werd vaart verminderd tot 56 km/h. Ik liet dit gebeuren om te kijken wat ie zou doen. Dit was niet de eerste keer.

Ben ik de enige die dit gevaarlijke rijgedrag ervaart?

Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:13
AP is en blijft een rijHULPsysteem, dus zelf rijden en ingrijpen als de auto een foute keuze maakt is noodzakelijk. Anders moet je FSD nemen, dan hoef je minder zelf te doen.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
CEdS schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:00:…Ben ik de enige die dit gevaarlijke rijgedrag ervaart?
Neem een biertje en wat chips en begin te lezen vanaf pagina 1 zou ik zeggen ;)

• leadingdamage1
karel_G_1981 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 16:36:
[...]

Er is wel degelijk een vrij groot verschil tussen de premium rwd en de standard rwd, (7 en 9 speakers) het lijkt maar 2 speakers maar het is best een groot verschil in beleving. De awd heeft er idd 15 met subwoofers , dus als je echt het beste wi moet je die nemen. Ik vind zelf het geluid van mijn rwd premium best heel goed . Als je de keuze hebt zou ik eens gaan luisteren wat het verschil is .
Heel eerlijk ben ik ervan uitgegaan dat Premium Premium betekende dus heb niet de vergelijking gedana. Maar goed. De auto is al besteld. ik ga er gewoon van uit dat de ervaring goed is 😅

• rogervdh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:42

rogervdh

Gasloos sinds 11-2024

Plotseling ben ik zo'n 54 km range kwijt in mijn Model 3 LR (2019). Ik heb de auto ook in Home Assistant hangen en had ik eerst bij 80% SoC altijd 343 km range (tot twee weken terug), heb ik nu nog maar 289 km range. Heeft iemand al eens zoiets meegemaakt?

Op 7 september 2025 heb ik de (toen vrij nieuw geïntroduceerde) batterijtest van Tesla gedaan en toen was alles in orde. SoH van (ik meen) 84%. De range na de test is van 352 km naar 344 km gegaan (bij 80% SoC), maar dat zal natuurlijk nieuwe calibratie zijn. Daarna is het stabiel gebleven, tot nu dus. Ik wil binnenkort de test opnieuw doen (moet de accu aardig leeg zijn), maar plotseling 54 km range weg voelt niet al te best. De auto heeft 170.000 km gelopen, dus garantie zit er wel nog op de accu.

[ Voor 4% gewijzigd door rogervdh op 25-05-2026 17:23 ]

12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Business ⛽ - Zehnder WHR960

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-06 23:38
De AP die opeens een afrit opstuurt terwijl je rechtdoor wil met 120 km/h.
Dit is raar, AP doet toch niets met een route of het kiezen van wegen? Die zou gewoon de weg moeten volgen. Verder eens over AP, en je bent niet de enige, de ruitenwissers zijn ondertussen een tesla grap aan het worden. Een weggehaalde sensor te veel en ze blijven weigeren om hem terug te schroeven.

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-06 14:14
M’n banden zijn koud 2.9/3.0 bar, maar gaan met dit weer toch al gauw naar de 3.3 bar. Is dat niet te hard? Wil liever geen cupping

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:27
rogervdh schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:13:
Plotseling ben ik zo'n 54 km range kwijt in mijn Model 3 LR (2019). Ik heb de auto ook in Home Assistant hangen en had ik eerst bij 80% SoC altijd 343 km range (tot twee weken terug), heb ik nu nog maar 289 km range. Heeft iemand al eens zoiets meegemaakt?

Op 7 september 2025 heb ik de (toen vrij nieuw geïntroduceerde) batterijtest van Tesla gedaan en toen was alles in orde. SoH van (ik meen) 84%. De range na de test is van 352 km naar 344 km gegaan (bij 80% SoC), maar dat zal natuurlijk nieuwe calibratie zijn. Daarna is het stabiel gebleven, tot nu dus. Ik wil binnenkort de test opnieuw doen (moet de accu aardig leeg zijn), maar plotseling 54 km range weg voelt niet al te best. De auto heeft 170.000 km gelopen, dus garantie zit er wel nog op de accu.
Ik heb hetzelfde waar ik eerder over heb gepost, check even het service menu ik gok dat je dan een bms a066 ziet wat betekend dat een batterij cell stuk aan het gaan is.

Ik zou dit direct melden via de app en laten onderzoeken. Ze kunnen op afstand beperkt uitlezen, tot nu toe was dat allemaal gratis. Ik heb een range drop van nu 70km in enkele maanden tijd.

• megabeat
Belecthor schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:28:
M’n banden zijn koud 2.9/3.0 bar, maar gaan met dit weer toch al gauw naar de 3.3 bar. Is dat niet te hard? Wil liever geen cupping
Is prima, met dit weer naar verwachting.

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 16:12
megabeat schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:47:
[...]

Is prima, met dit weer naar verwachting.
Gewoon met een schroevendraaiertje even ventiel indrukken , heb er zelf max 3 bar in

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:09
Dan zou mijn advies zijn; stel het bij met het warme weer en pomp ze weer op als het kouder is :-) Ik laat ze persoonlijk gewoon zo. 3,3/3,4 bar is wat mij betreft prima. Op lange vakantieritten (naar Turkije in ons geval) gaan we door allerlei landen. Vaak begint het met regen en eindigt het met 40 graden. Ik stel de bandenspanning dan pas ook bij op vakantiebestemming.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Met dit weer maakt de airco van m'n model 3 2020 een behoorlijke herrie, een beetje zoals dit filmpje: YouTube: Tesla model 3 airconditioning buzzing humming noise

Meer mensen hier last van? Ik kom de klacht redelijk veel tegen op internet. Maakt echt te veel kabaal. Ik overweeg om de frunk eruit te halen en eens de radiator finnen schoon te spoelen. Ik las ook wel dat brakke schokdempers van de airco compressor dit probleem versterken/veroorzaken, maar daar ga ik zelf niet aan prutsen.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 25-05-2026 19:30 ]

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• rogervdh

rogervdh

Gasloos sinds 11-2024

megabeat schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:46:
[...]

Ik heb hetzelfde waar ik eerder over heb gepost, check even het service menu ik gok dat je dan een bms a066 ziet wat betekend dat een batterij cell stuk aan het gaan is.

Ik zou dit direct melden via de app en laten onderzoeken. Ze kunnen op afstand beperkt uitlezen, tot nu toe was dat allemaal gratis. Ik heb een range drop van nu 70km in enkele maanden tijd.
Ik heb zojuist even in service mode gekeken en inderdaad BMS_a066_SOC_Imbalance_Warning sinds 21 mei jl. Er staat boven "There are no active Alerts", maar dat komt omdat ik vooraf onder HV Battery gekeken heb, waardoor de actuele melding weg is. Maar bij het starten van service mode werd weergegeven dat er 1 active warning was.

Ik ga direct melding maken bij Tesla. Maarja, de vraag is....valt zoiets onder de garantie of moet je in zo'n situatie maar hopen dat de SoH binnen de garantie onder de 70% komt? Wat zegt Tesla bij jou tot dusver?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1rsgY_an_TikVOUhf-pkHcf-us=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ubdjkWbD0OudA7nR78TeR0rO.jpg?f=fotoalbum_large

12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Business ⛽ - Zehnder WHR960

• Daniel.
  • Nu online
stin00 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 19:29:
Met dit weer maakt de airco van m'n model 3 2020 een behoorlijke herrie, een beetje zoals dit filmpje: YouTube: Tesla model 3 airconditioning buzzing humming noise

Meer mensen hier last van? Ik kom de klacht redelijk veel tegen op internet. Maakt echt te veel kabaal. Ik overweeg om de frunk eruit te halen en eens de radiator finnen schoon te spoelen. Ik las ook wel dat brakke schokdempers van de airco compressor dit probleem versterken/veroorzaken, maar daar ga ik zelf niet aan prutsen.
Die van mij maakt precies hetzelfde geluid. Ik maak mij er niet al te veel zorgen om.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-06 01:13
Als je wil dat je banden niet gaan cuppen, dan doe je het goed: dat gebeurt alleen bij een te lage bandenspanning.
Boven de 3.0 verlies je iets grip en nog hoger wordt de rit minder comfortabel.
Verschil in brandstofverbruik tussen 2.9 en 3.2 is verwaarloosbaar; die lelijke wieldoppen helpen meer..

Draadloos laden op onze Zon

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-06 01:13
rogervdh schreef op maandag 25 mei 2026 @ 19:38:
[...]

Ik heb zojuist even in service mode gekeken en inderdaad BMS_a066_SOC_Imbalance_Warning sinds 21 mei jl. Er staat boven "There are no active Alerts"....
Keertje tot 100% laden en dan onder laadspanning de accu paar uur laten balanceren.

Accu daarna op Cell nivo laten uitlezen; of dat zelf doen met bv ScanmyTesla App:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpyMTEKTsSEU5Nfd5uiGtVK4kFM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GihNYndfbHAOwHNwFVY55Up4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door emmerx op 25-05-2026 20:32 ]

Draadloos laden op onze Zon

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:45

Dat snerpende hoge geluid op de achtergrond hoort niet.

De rest van het kabaal wel en dat is normaal.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

• megabeat
rogervdh schreef op maandag 25 mei 2026 @ 19:38:
[...]

Ik heb zojuist even in service mode gekeken en inderdaad BMS_a066_SOC_Imbalance_Warning sinds 21 mei jl. Er staat boven "There are no active Alerts", maar dat komt omdat ik vooraf onder HV Battery gekeken heb, waardoor de actuele melding weg is. Maar bij het starten van service mode werd weergegeven dat er 1 active warning was.

Ik ga direct melding maken bij Tesla. Maarja, de vraag is....valt zoiets onder de garantie of moet je in zo'n situatie maar hopen dat de SoH binnen de garantie onder de 70% komt? Wat zegt Tesla bij jou tot dusver?

[Afbeelding]
Tot nu toe zeggen ze paar keer laden tot 100 en dan 6+ uur laten staan. Echter mijn cell onbalans is nu 160mV, en dat was 80mV uitgelezen via dongle en scan my Tesla. Dus die cell is echt goed kapot gaan het gaan. Volgens mij is het voltage tussen de 3.2 en 4.2, en met mijn 160mV mis je dan snel 16% waardoor de hele pack nu bottle necked tot die kapotte cell. Ik ga dat balanceren nog uitvoeren maar ik geef het geen hoop.

Ik geef het paar maanden totdat er een error op het scherm komt dat ik niet meer dan 50% kan laden, dan moeten ze een pack vervangen. Echter hoor ik een hoop verhalen dat een remanufacured pack vaak slecht zijn.

Ik heb de tel niet precies bijgehouden maar met ons erbij heb ik er 5 gezien met dit probleem.

• megabeat

Was vorig jaar bij Tesla service voor wat anders, maar toen zei de tech dat dit normaal was. Het is inderdaad een herrie en ik dacht dat de compressor kapot was, maar airco werkt gewoon nog.

• rogervdh

rogervdh

Gasloos sinds 11-2024

megabeat schreef op maandag 25 mei 2026 @ 21:24:
[...]

Tot nu toe zeggen ze paar keer laden tot 100 en dan 6+ uur laten staan. Echter mijn cell onbalans is nu 160mV, en dat was 80mV uitgelezen via dongle en scan my Tesla. Dus die cell is echt goed kapot gaan het gaan. Volgens mij is het voltage tussen de 3.2 en 4.2, en met mijn 160mV mis je dan snel 16% waardoor de hele pack nu bottle necked tot die kapotte cell. Ik ga dat balanceren nog uitvoeren maar ik geef het geen hoop.

Ik geef het paar maanden totdat er een error op het scherm komt dat ik niet meer dan 50% kan laden, dan moeten ze een pack vervangen. Echter hoor ik een hoop verhalen dat een remanufacured pack vaak slecht zijn.

Ik heb de tel niet precies bijgehouden maar met ons erbij heb ik er 5 gezien met dit probleem.
Ik ga eens beginnen met de accu vrijdag gedurende dag de dag tot 100% op te laden en ik hoef pas zaterdagochtend weer weg. Dus dat geeft gedurende de avond en nacht wat uren de tijd om te balanceren. Eens kijken of dat wat gaat uithalen... Zo niet, dan toch maar verder richting Tesla. Ik heb zelf geen dongle o.i.d. om zelf op cell niveau gegevens uit te lezen.

Hoeveel kilometer heb jij nu erop zitten? Ben je als consument verplicht om een refurbished pack te accepteren? Het zou wel netjes zijn als het gewoon door een nieuwe onderdeel vervangen wordt. Als m'n Siemens koffiezetapparaat kapot gaat en een onderdeel is defect, dan wordt daar ook gewoon een splinter nieuw onderdeel ingezet.

• turkeyhakan
Mogelijk komt er een Model 3 Plaid (tri-motor). Aldus notateslaapp. Spannend! Ik hoop het :-))

• gjcvro
rogervdh schreef op maandag 25 mei 2026 @ 21:58:
[...]

Ik ga eens beginnen met de accu vrijdag gedurende dag de dag tot 100% op te laden en ik hoef pas zaterdagochtend weer weg. Dus dat geeft gedurende de avond en nacht wat uren de tijd om te balanceren. Eens kijken of dat wat gaat uithalen... Zo niet, dan toch maar verder richting Tesla. Ik heb zelf geen dongle o.i.d. om zelf op cell niveau gegevens uit te lezen.

Hoeveel kilometer heb jij nu erop zitten? Ben je als consument verplicht om een refurbished pack te accepteren? Het zou wel netjes zijn als het gewoon door een nieuwe onderdeel vervangen wordt. Als m'n Siemens koffiezetapparaat kapot gaat en een onderdeel is defect, dan wordt daar ook gewoon een splinter nieuw onderdeel ingezet.
Een vriend is met deze code bij tesla geweest, kreeg het advies een accu test te doen met de tasla, en hem daarna 2 maanden lang zo veel mogelijk aan de lader te laten staan, wel gewoon op 80%. Als er in die 2 maanden niets veranderde zouden ze verder kijken.

De health check kwam uit op iets van 82% en gaf dus geen problemen aan. Maar die code bleef wel in het service menu terugkomen. Vooral die 80% ingeplugd laten staan vonden we raar.

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05:48
gjcvro schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:22:
[...]de ruitenwissers zijn ondertussen een tesla grap aan het worden. Een weggehaalde sensor te veel en ze blijven weigeren om hem terug te schroeven.
Welke weggehaalde sensor? Voor zover ik weet heeft er nooit een regensensor in de 3 of Y (S?) gezeten. Het idee was dat de camera(s) dit prima zouden kunnen detecteren. Gaandeweg is het wel beter geworden maar met elke update is het weer afwachten... :+

Fluence>Ioniq>3>S

• megabeat
rogervdh schreef op maandag 25 mei 2026 @ 21:58:
[...]

Ik ga Tesla weer contacteren na de volgende cyclus, ook gaven ze aan om onder de 20% te rijden, paar uur laten staan en laten slapen. Dus geen sentry of andere zaken aan. Dan pas laden naar 100% dit geeft de kans voor bms om te weten wanneer de batterij echt bijna leeg is en en vol.

Ik heb een LR 2019 maar dan met 120k op teller. Ik weet niet of we een refurb moeten accepteren, maar ik denk dat dat wel telt als garantie herstel.

Via scan my Tesla gezien dat ongeveer 10% van de energie via snellader is geleverd en voor de extreme terugval de degradatie op ongeveer 9% zat en nu na enkele maanden op 26%.

• Card Nox
Meer mensen waar de grootlicht assistent wat aan/uit gedrag vertoont, zie filmpje hieronder.

https://photos.app.goo.gl/8BhGo98a5pvyquAB9

• zunrob
  • Laatst online: 08:57
Ik kreeg vanmorgen een hele rits meldingen na het wegrijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5DRs4yDi77dypDqSMlMu09k0OPs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iZLWHAdrmaI6fwxNudB8egpU.jpg?f=fotoalbum_large

Na het sproeien van de ruiten na een paar minuten rijden was dit weg, ik snap alleen niet wat dat dan met de waarschuwing slaperigheid van doen heeft...

Auto is nog geen maand oud. Misschien ochtend condens o.i.d.? Hebben andere mensen dit ook wel eens?

[ Voor 27% gewijzigd door zunrob op 26-05-2026 08:57 ]

• CEdS
zunrob schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 08:13:
[Afbeelding]

Na het sproeien van de ruiten na een paar minuten rijden was dit weg, ik snap alleen niet wat dat dan met de waarschuwing slaperigheid van doen heeft...
Het zou een zegen zijn als je dit allemaal zelf zou kunnen uitzetten ;-)

Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||

• megabeat
[Afbeelding]

Bij vag groep hebben ze een systeem waarbij ze de mini stuur correcties in de gaten houden, bij vermoeidheid is dat minder waardoor je meer gaat slingeren, ik verwacht dat Tesla dat in de gaten houd met de front cam die na schoonmaken weer alles kan zien.

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:40
CEdS schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 08:43:
[...]

Het zou een zegen zijn als je dit allemaal zelf zou kunnen uitzetten ;-)
Intelligent speed assist en de driver monitoring sure, maar emergency braking assist hoop ik toch niet. Die maakt het leven echt wel een stuk veiliger!

Autonomy-EV || Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55

Card Nox schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 07:34:
Meer mensen waar de grootlicht assistent wat aan/uit gedrag vertoont, zie filmpje hieronder.

Is dit niet gewoon het standaard gedrag als er een reflectie van een verkeersbord is? Toen ik het nog gebruikte was dit in ieder geval het issue vaak.

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:05

Sandyman538

SandstorM [148839]

Auto is nog geen maand oud. Misschien ochtend condens o.i.d.? Hebben andere mensen dit ook wel eens?
Vooral de eerste 1 a 2 maanden na aanschaf (januari '26) had ik deze hele rij meldingen ook. Maar inmiddels (zonder er wat aan gedaan te hebben) krijg ik ze niet meer.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Card Nox
[Afbeelding]

Hebben andere mensen dit ook wel eens?
Same here, in ieder geval die eerste. Auto is een week oud. Ik wacht even tot ik in de reguliere software update branch zit en kijk het dan nog even aan.

@Inspired, no idea. Ik snap waarom hij het doet maar het is wel irritant :)

[ Voor 14% gewijzigd door Card Nox op 26-05-2026 09:11 ]

[Afbeelding]

Deze melding krijg je als het camera systeem opnieuw wordt opgestart/reset. Toevallig een profiel met en zonder FSD gebruikt (tijdens het switchen tussen AP-FSD gebeurd dit dan ook)?

• CEdS
Ecological schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 08:58:
[...]

Intelligent speed assist en de driver monitoring sure, maar emergency braking assist hoop ik toch niet. Die maakt het leven echt wel een stuk veiliger!
In de regel zouden al die hulpsystemen het leven veiliger en gemakkelijker moeten maken maar als je op de snelweg rijdt, zoals ik van de week in Frankrijk met 135 km/h en een auto op de baan schuin voor je wijkt een beetje van zijn lijn en de Tesla gaat vol in de remmen en er zit een motorrijder achter je die nog net links er langs kan schieten.......

Ik zou ervoor pleiten dat alle hulpsystemen uitgeschakeld kunnen worden totdat ze perfect werken, tot die tijd zou het optioneel moeten zijn.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:00
[Afbeelding]

Had ik vanochtend ook. Dan is de camera bij de binnenspiegel nog beslagen, of de zon staat er vol op oid. Vaak gaat het iets later wel over. Ik rijd nu sinds 2019 Tesla en kijk bijna nooit naar die meldingen, als hij van zijn plek komt zal het wel goed gaan :-)
Card Nox schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:10:
[...]

..

@Inspired, no idea. Ik snap waarom hij het doet maar het is wel irritant :)
Ja, daarom was ik er al vrij snel klaar mee. Moet zeggen dat ik er ook niet zo op zit te wachten. Als het echt donker is dan regel ik het zelf wel.

• zunrob
pdidi schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:14:
[...]

Deze melding krijg je als het camera systeem opnieuw wordt opgestart/reset. Toevallig een profiel met en zonder FSD gebruikt (tijdens het switchen tussen AP-FSD gebeurd dit dan ook)?
Nee, gisteravond zelf gereden, en vanmorgen dus weer met zelfde profiel verder.

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
[Afbeelding]

Komt vaker voor. Ontelbare keren gehad sinds 2019 (in LR 2019 en 2024 M3P). Met vlagen zie je het vaker. Meestal verdwijnen de meldingen na paar minuten rijden. Niet druk om maken

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:54
Henielma schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 16:24:
[...]

De spring update is in NL alleen nog maar uitgerold voor HW3 en lager. Niet voor HW4.
Waarom is dat eigenlijk? Ik dacht ook dat ik op 3.7 bleef zitten omdat ik die proefperiode van FSD aan had gezet.

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:40
CEdS schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:18:
[...]

In de regel zouden al die hulpsystemen het leven veiliger en gemakkelijker moeten maken maar als je op de snelweg rijdt, zoals ik van de week in Frankrijk met 135 km/h en een auto op de baan schuin voor je wijkt een beetje van zijn lijn en de Tesla gaat vol in de remmen en er zit een motorrijder achter je die nog net links er langs kan schieten.......

Ik zou ervoor pleiten dat alle hulpsystemen uitgeschakeld kunnen worden totdat ze perfect werken, tot die tijd zou het optioneel moeten zijn.
Wat je beschrijft is niet EAB. EAB kan je terecht niet uitschakelen omdat dit een grote invloed heeft op de veiligheid van andere weggebruikers en EAB werkt ook goed :)

Natuurlijk ben ik het met je eens dat sommige system niet goed werkt, ik heb ook een niet werkende DMS en ISC, maar als je ziet hoeveel levens EAB al heeft gered, is het heel erg veel leed voorkomen. De haat tegen veiligheidssystemen is soms terecht, maar soms is het ook belangrijk om te nuanceren en te kijken dat het ook echt levens redt. Ik hoop dat ik je hiermee een beetje kan overtuigen ;)
Verenigde Staten:
De Amerikaanse verkeersveiligheidsorganisatie NHTSA verwacht dat de nieuwe standaard voor automatische noodremming minstens 360 levens per jaar zal redden en minstens 24.000 verwondingen per jaar zal voorkomen zodra de regel volledig geldt voor nieuwe personenauto’s en lichte vrachtwagens, vanaf september 2029.
Bron: https://www.nhtsa.gov/pre...cy-braking-reduce-crashes

Huidige praktijkgegevens:
Het IIHS heeft vastgesteld dat waarschuwing voor aanrijdingen in combinatie met automatische noodremming het aantal kop-staartbotsingen met ongeveer 50% vermindert, en kop-staartbotsingen met letsel met ongeveer 56%.
Bron: https://www.iihs.org/news...reported-rear-end-crashes

Het IIHS schatte ook dat de vrijwillige invoering van automatische noodremming in de VS tegen 2025 ongeveer 42.000 ongevallen en 20.000 verwondingen zou voorkomen. Het gaf hierbij echter geen exact aantal geredde levens.
Bron: https://www.iihs.org/news...e-for-light-duty-vehicles

Voetgangersdetectie:
Een praktijkstudie uit 2022 vond dat automatische noodremming met voetgangersdetectie het risico op voetgangersongevallen met 25–27% vermindert, en het risico op voetgangersongevallen met letsel met 29–30%. Het systeem werkte wel minder goed in het donker, bij hogere snelheden en tijdens het afslaan.
Bron: https://www.sciencedirect...abs/pii/S0001457522001221

Europa:
UNECE meldde dat de Europese Commissie schat dat geavanceerde noodremsystemen meer dan 1.000 levens per jaar in de EU kunnen redden.
Bron: https://unece.org/sustain...ystems-cars-significantly

Autonomy-EV || Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55

• zunrob
Beschermen jullie de front camera onder in de bumper van een Model 3, en zo ja hoe? Ik lees wat gemixte reviews over de gebogen protectors die te koop zijn. O.a. over vocht wat er tussen gaat zitten. Benieuwd naar jullie tips.

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:21
Ik zie jij de rdw dat de nieuwwaarde van de nieuw te leveren auto inclusief de 7.5k voor fsd is, zou dit niet exclusief dit soort opties moeten zijn?
Forza11 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:32:
Ik zie jij de rdw dat de nieuwwaarde van de nieuw te leveren auto inclusief de 7.5k voor fsd is, zou dit niet exclusief dit soort opties moeten zijn?
Dit is normaal. Als je dat niet wilt moet je het achteraf toevoegen.

• ZeRoC00L
  • Niet online
Forza11 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:32:
Wat hierboven al gezegd is, is afhankelijk van moment van kopen. Als het er nu opzit bij RDW betaal je er namelijk ook eventuele bijtelling over.

Geen idee trouwens hoe een verzekering ermee omgaat (koop FSD achteraf). Sowieso is FSD niet meer te koop, maar alleen maandelijks te krijgen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
CEdS schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:00:
Mijn Model 3 premium RWD LR (750 km WLTP) is begin december 2025 geleverd, inmiddels ben ik ruim 20000 km verder en ik heb toch wel aardig wat vraagtekens bij deze auto. Ik kwam overigens uit een Model S 85 uit 2013.

Allereerst positief, de wagen rijdt prima en het verbruik is echt super, ik rijd voornamelijk lange afstanden en vaak is de laadtijd te kort om gewoon ff een pauze te houden, koffietje, toilet, ronde lopen. Daarnaast rijd ik in een in Frankrijk gekochte M3 dus ik heb GROK. In het begin dacht ik wat een onzin maar inmiddels ben ik een grote fan van GROK, leg uit hoe je je route wilt, laadpercentage’s etc., als je doorhebt hoe Grok werkt is dat een fijne aanvulling. Daarnaast stel ik regelmatig vragen over van alles en nog wat en je krijgt goede en duidelijke antwoorden.

Wat mij echter tegenvalt, en ook echt tegenvalt, is het gebruik van AP, ongevraagde bochten assistentie, slecht functionerende ruitenwissers, automatisch cruise control. Dit zijn echt de slechtste uitvoering die ik ooit gereden heb. Mijn 1e auto met ACC was een Mazda 3 uit 2016, deze deed het vele malen beter dan de Tesla M3 uit 2025, mijn eerste automatische regensensor plaatste ik in 2003 in een auto (een aftermarket van WAECO) ook deze reageerde vele malen beter. Dan heb ik het nog niet gehad over plotseling remmen (met 135 km/h) op de snelweg omdat een andere auto voor je iets van zijn baan afwijkt, gister had ik dus bijna een motorrijder achterin. De AP die opeens een afrit opstuurt terwijl je rechtdoor wil met 120 km/h. Ik kan er niet bij hoe Tesla dit goedgekeurd heeft gekregen bij welke Europese equivalent van de RDW dan ook.

Gisteren reed ik met cruisecontrol. 90 km/h op een Route Nationaal in Frankrijk en op een gegeven moment remt ie af voor bochten assistentie, het was een bocht waar je nog met 120 km/h doorheen kon rijden zonder gevaar maar er werd vaart verminderd tot 56 km/h. Ik liet dit gebeuren om te kijken wat ie zou doen. Dit was niet de eerste keer.

Voor wat betreft de ruitenwissers: laat de ruit schoonmaken aan de binnenkant door Tesla. Grote kans dat dit ook invloed heeft op het gedrag van TACC. Helaas is het gedrag van AP redelijk wispelturig en 'helpt' het systeem om de verkeerde manier door voor je te remmen waar het niet hoeft. Op wegen met een wisselstrook/spitsstrook is het aanbevelenswaardig om die spitsstrook te mijden want AP snapt de belijning niet (die ook uitermate dom is, welk lampje bedenkt zoiets).

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:23

Damian

Insane Obtrusion

daemonix schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:41:
[...]

Voor wat betreft de ruitenwissers: laat de ruit schoonmaken aan de binnenkant door Tesla. Grote kans dat dit ook invloed heeft op het gedrag van TACC. Helaas is het gedrag van AP redelijk wispelturig en 'helpt' het systeem om de verkeerde manier door voor je te remmen waar het niet hoeft. Op wegen met een wisselstrook/spitsstrook is het aanbevelenswaardig om die spitsstrook te mijden want AP snapt de belijning niet (die ook uitermate dom is, welk lampje bedenkt zoiets).
seaudeknetter die is de eerste keer wel even schrikken hoor als je die met AP aan tegenkomt.

Dit soort grapjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-R6QYBdxk5VBb5yneL513bzdig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/agg5qJzp0Ft36xVKvE8yvun5.png?f=fotoalbum_large

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• CEdS
Damian schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:45:
[...]

seaudeknetter die is de eerste keer wel even schrikken hoor als je die met AP aan tegenkomt.

Dit soort grapjes:
[Afbeelding]
Inderdaad, hier gaat de AP steevast de fout in, ook bij afritten in Spanje, die hebben soms ook een andere belijning.

Damian schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:45:
[...]

Dit soort grapjes:
[Afbeelding]
Yep, dat is echt verschrikkelijk. Het is helaas hoe LKAS verplicht moet werken vanuit de UNECE. Talloze rijhulpsystemen, waaronder AP, gaan hier verkeerd mee om. Sterker nog: Ford BlueCruise staat toe om zonder handen aan het stuur hier te rijden, en yeet je gewoon keihard in een auto op de rechterbaan in zo'n situatie.

Letterlijk gevolg is dat de ANWB in hun eigen autoreviews het regelmatig als voordeel benoemd als je rijhulpsystemen met 1 knopje snel uit kan zetten.

Naar mijn mening moeten we zo snel mogelijk toe naar zoveel mogelijk rijhulpsystemen - immers inherent aan mens zijn is het maken van fouten. Maar het hele UNECE regelgevingsysteem moet radicaal anders werken. Essentieel is het gegeven dat voertuigen besef moeten hebben van context. Zoals spitsstroken en fietsstroken hier in Nederland.

FSD is dan precies een stap in de goede richting.

Desondanks denken veel mensen, en is zelfs de UNECE zelf van mening, dat FSD juist een stap de verkeerde kant op is. En dat komt met name omdat de 'oude' rijhulpsystemen zo vaak fouten maken, waardoor mensen massaal wantrouwen in waar een voertuig tot in staat is.

Andere aanvliegroute is dat wegontwerp veel meer in lijn moet zijn met voertuigregelgeving. Dan moeten we wel even alle spitsstroken verwijderen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 26-05-2026 14:39 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• stin00
  • Niet online

Het is 31 graden en totaal het verkeerde moment om aan je auto te sleutelen. Maar omdat je ongeduldig bent het toch maar doen. Ik heb even de hele frunk losgehaald en ook deels de airco radiator kap. De hoeveelheid bladeren en rommel viel me nog mee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UcVYco0U04AxHhTDk0nY7GwzdFE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KLVR4Q8U49UqyWrvtlGXaypR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zxRzclzQ8zndWx_YhY6IXH2PzmY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hG7PpzEgFKzDpP1OGbmYkBLW.jpg?f=fotoalbum_tile
Ik heb met een stofzuiger de meeste bladeren eruit kunnen zuigen. De mooiste vondsten waren een label van een pickwick theezakje en het filter van een sigaret. Waarschijnlijk is schoonspoelen met de tuinslang effectiever. Ook de airco vent even losgeklikt, die zat vol met bladeren.

Geen idee hoeveel effect dit heeft, maar hij lijkt weer redelijk schoon :+

• megabeat
stin00 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:26:
[...]

Het is 31 graden en totaal het verkeerde moment om aan je auto te sleutelen. Maar omdat je ongeduldig bent het toch maar doen. Ik heb even de hele frunk losgehaald en ook deels de airco radiator kap. De hoeveelheid bladeren en rommel viel me nog mee:
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb met een stofzuiger de meeste bladeren eruit kunnen zuigen. Waarschijnlijk is schoonspoelen met de tuinslang effectiever. Ook de airco vent even losgeklikt, die zat vol met bladeren.

Geen idee hoeveel effect dit heeft, maar hij is weer redelijk schoon :+
Tesla vraagt hier bijna 200 euro voor, maar zo te zien welke redelijk goed te doen dus.

• stin00
  • Niet online
megabeat schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:28:
[...]

Tesla vraagt hier bijna 200 euro voor, maar zo te zien welke redelijk goed te doen dus.
Misschien dat Tesla ook nog een kap van het onderstel verwijderd inclusief de bumper zodat ze er écht goed bij kunnen. Maar dat is nogal arbeidsintensief en niet echt mogelijk voor €200 lijkt me: YouTube: Tesla Model 3 radiator condenser cleaning

Ik heb het op deze manier gedaan: YouTube: How to Clean Tesla radiator - the easy way . Gaat allemaal verrassend makkelijk en ik heb nog nooit aan een auto gesleuteld. Ik zou wel een tuinslang aanraden, de radiator finnen zijn erg kwetsbaar en deuken snel in als je ertegenaan tikt. Met een stofzuiger kom je nooit overal bij en met een tuinslang kan je echt goed de boel schoonspoelen.

Ik kwam er wel achter dat de originele Tesla Motors Hankook 12V loodzuuraccu er nog in zit met productiedatum 8 januari 2020. Die gaat dus al bijna 6,5 jaar mee terwijl 3 tot 5 jaar de standaard is. Ik zie nog geen service errors op het scherm, maar hij moet dit jaar waarschijnlijk preventief vervangen worden. Dat vind ik wat minder leuk om te doen, dus ik ga een serviceverzoek inschieten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdUkmG84IwIvcfYezvcjR-NWHwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ifCc1D7cqR7IG7nKo5kTehQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door stin00 op 26-05-2026 15:50 ]

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23-06 13:41
Kiwi_Kevin schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:36:
[...]

Kan geen vergelijking geven, alleen de tip dat autopilot niet meer op nieuwe auto's zit. Dus of FSD abbo nemen, of genoegen nemen met TACC.
Ik gebruik autopilot nu ook al nauwelijks :) Dat zal ik niet zo missen.

• Johnnyvr6
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 29-06 19:57
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb met een stofzuiger de meeste bladeren eruit kunnen zuigen. De mooiste vondsten waren een label van een pickwick theezakje en het filter van een sigaret. Waarschijnlijk is schoonspoelen met de tuinslang effectiever. Ook de airco vent even losgeklikt, die zat vol met bladeren.

Dit is een goede actie. Pompen gaan vaak kapot omdat hij vaker in moet slaan als de radiator zijn warmte niet kwijt kan.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:11
Card Nox schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 07:34:

Hij 'schrikt' van iets wat hij potetentieel verblind en gaat uit. Als het er achterkomt dat het een bord is springt die weer aan. Het systeem doet het al sinds de welbekende update zo.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• CasterTroy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:21
stin00 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:35:
[...]

Misschien dat Tesla ook nog een kap van het onderstel verwijderd inclusief de bumper zodat ze er écht goed bij kunnen. Maar dat is nogal arbeidsintensief en niet echt mogelijk voor €200 lijkt me: YouTube: Tesla Model 3 radiator condenser cleaning

Ik heb het op deze manier gedaan: YouTube: How to Clean Tesla radiator - the easy way . Gaat allemaal verrassend makkelijk en ik heb nog nooit aan een auto gesleuteld. Ik zou wel een tuinslang aanraden, de radiator finnen zijn erg kwetsbaar en deuken snel in als je ertegenaan tikt. Met een stofzuiger kom je nooit overal bij en met een tuinslang kan je echt goed de boel schoonspoelen.

Ik kwam er wel achter dat de originele Tesla Motors Hankook 12V loodzuuraccu er nog in zit met productiedatum 8 januari 2020. Die gaat dus al bijna 6,5 jaar mee terwijl 3 tot 5 jaar de standaard is. Ik zie nog geen service errors op het scherm, maar hij moet dit jaar waarschijnlijk preventief vervangen worden. Dat vind ik wat minder leuk om te doen, dus ik ga een serviceverzoek inschieten.

[Afbeelding]
Toevallig net ook radiator schoon gemaakt, maar wel gewoon met een stofzuiger, was zeker de moeite om schoon te maken! Ook hier een oude accu, van augustus 2019. Dus dat gaat behoorlijk lang mee blijkbaar. :)

• otte93
  • Laatst online: 24-06 11:49
Even een vraagje of hier meer mensen last van hebben.

Ik stapte vanmorgen in mijn MY van 2 weken oud en nadat ik de straat uit was kreeg ik een melding dat er geen telefoonkey gedetecteerd was. Nu bleek dat ik mijn telefoon in de woning was vergeten.

Blijkbaar kan ik de auto dus openen terwijl mijn telefoon nog in de woning ligt.

Ik heb er al een pincode voor wegrijden opgezet, maar het idee dat iedereen dus blijkbaar de auto kan openen is niet heel fijn.

Ik heb een Samsung S24 Ultra.

Hebben meer mensen dit ervaren en hoe hebben jullie dit opgelost?

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-06 21:31
ZeRoC00L schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:51:
[...]

Wat hierboven al gezegd is, is afhankelijk van moment van kopen. Als het er nu opzit bij RDW betaal je er namelijk ook eventuele bijtelling over.

Geen idee trouwens hoe een verzekering ermee omgaat (koop FSD achteraf). Sowieso is FSD niet meer te koop, maar alleen maandelijks te krijgen.
Indien direct gekocht: valt onder dekking bij ABN.

Indien later gekocht: als extra accessoire mee te verzekeren.

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:20
otte93 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 19:54:

Ik stapte vanmorgen in mijn MY van 2 weken oud en nadat ik de straat uit was kreeg ik een melding dat er geen telefoonkey gedetecteerd was. Nu bleek dat ik mijn telefoon in de woning was vergeten.

Blijkbaar kan ik de auto dus openen terwijl mijn telefoon nog in de woning ligt.

Ik heb er al een pincode voor wegrijden opgezet, maar het idee dat iedereen dus blijkbaar de auto kan openen is niet heel fijn.

Bluetooth uitzetten thuis.

• otte93
SpikeHome schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:42:
[...]

Bluetooth uitzetten thuis.
Dat is geen optie, omdat ik die ook voor andere dingen nodig heb.

• wootahH
  • Laatst online: 15:26
otte93 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:47:
[...]

Ik heb een s22 en zelfs als ik bt uit zet krijg ik hem nog open.(op een of andere manier niet uit te krijgen) Auto iets verder weg zetten dus, moet je beetje mee testen denk ik hoe ver. Mogelijk nog testen of t uit maakt of je de auto achteruit of vooruit op de oprit zet.

[ Voor 10% gewijzigd door wootahH op 26-05-2026 21:07 ]

• nosuchuser
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 00:02
otte93 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:47:
[...]

Bij mijn iPhone moet ik en bluetooth aan hebben staan en de Tesla app open hebben staan

• Oekol
Mike.Litoris schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:32:
Wij hebben een aantal weken terug de model Y premium LR RWD besteld. Kijk er echt naar uit, maar baal er een beetje van dat het een 9 speaker configuratie is.

Laatst nog een testrit gehad in de model Y standard (7 speakers) en vond het geluid wel ok, niks bijzonders.

Iemand enig idee of de 9 speakers enigszins een verbetering zijn (vergeleken met de 7 in de standard), of is het geluid in de premium RWD ook niets speciaals?.
Aangezien je de auto hebt en ik niet kan zien of iemand überhaupt op je bericht heeft gereageerd:

Is de 9 speaker setup beter dan de 7 speakersetup en weet je waar die twee extra geplaatst zijn?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• pe-el2
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-06 16:10
Ik kwam na mijn werk aan op de parkeerplaats waar de Y juniper geparkeerd stond en het viel mij meteen op dat het deel wat fungeerd als spoiler op de Y los was geraakt. Normaal zat dit strak tegen elkaar. Het viel op, omdat nu de rand van de wrap ineens te zien was. Waarschijnlijk gekomen door de hitte, maar dat hoort toch niet te kunnen. Meteen langs een bodyshop gereden en die stelde mij gerust dat ik wel op de snelweg kon rijden en dat het er niet zomaar af zou vallen.

Ticket aanmaken lukte vanmiddag niet.

Morgen maar even bellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LDCLmUxegpZneLWw2j5t6YjanZI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqMJfUd6Ng3urSB4Ig7cwNyr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHmwR7zfdxQUJPcf_HdZhjJaxkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ENlG3yiJdTWOxrlB7M5PHk5u.jpg?f=fotoalbum_large

• RMX--1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-06 14:48
Rivanov schreef op zondag 24 mei 2026 @ 12:23:
[...]

Thiais was onze laadstop net na Parijs.
Dat is een parkeerplaats bij een winkelcentrum/bioscoop. Stelde niets voor. Echter, gezien het tijdstip dat wij daar aankwamen was nog alles dicht en kon je dus ook nergens even zitten of naar het toilet.

[Afbeelding]
LocatieTijdstipBatterij aankomstBatterij vertrekLaadtijdPower (gem)Afstand
Thuis1:28100%
Roye4:3220%43%8 min137kW320.7 km
Thiais6:0717%52%13 min123.3 kW120.8 km
Blois8:2714%49%12 min133.7 kW170 km
Châtellerault10:0024%79%28 min89.4 kW127 km
Saint-Antoine (nabij Bordeaux)13:2421%71%22 min104.8 kW255 km
Eindbestemming15:2037%140 km
Totaal13 uur 52 min1 uur 23 min1133.5 km
[...]

Roye was heel netjes. Waren we echter ook helemaal alleen. Voelden ons niet onveilig. ;)
Thnx voor het uitgebreide overzicht!

• turkeyhakan
Goed nieuws. Ik hoop dat ze dit zsm uitbrengen: https://www.notateslaapp.com/news/4207/tesla-patents-self-cleaning-camera-lens-with-built-in-wiper

Eindelijk af van die vieze lenzen.

• Daniel.
  • Nu online
wootahH schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:58:
[...]

Ik heb een s22 en zelfs als ik bt uit zet krijg ik hem nog open.(op een of andere manier niet uit te krijgen) Auto iets verder weg zetten dus, moet je beetje mee testen denk ik hoe ver. Mogelijk nog testen of t uit maakt of je de auto achteruit of vooruit op de oprit zet.
DIe van mij staat op een meter of 10 van de achterdeur en ik heb er geen last van, moet echt dicht bij de auto staan wil die open kunnen. Hoe dicht was je mobiel van de auto af bij het openen van je auto terwijl je telefoon binnen lag.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:48
Oekol schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 21:13:
[...]

Aangezien je de auto hebt en ik niet kan zien of iemand überhaupt op je bericht heeft gereageerd:

Is de 9 speaker setup beter dan de 7 speakersetup en weet je waar die twee extra geplaatst zijn?
2 extra tweeters ter hoogte van de zijspiegels. Daarnaast heb je in de premium immersive sound, wat bij de standard ontbreekt.

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

• Oekol
Barse87 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 22:46:
[...]

2 extra tweeters ter hoogte van de zijspiegels. Daarnaast heb je in de premium immersive sound, wat bij de standard ontbreekt.
Check. Daar wordt alleen geluid op afgespeeld met immersive sound, dan weet ik ze te zitten.

• leadingdamage1
Hoeveel inruilwaarde moet je ongeveer verwachten? Heb 250 euro aanbod gekregen. Ik zit te denken om hem te weigeren, krijg ik dan weer een nieuw bod denk ik of niet? Weet iemand daat?

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:48
leadingdamage1 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:45:
Hoeveel inruilwaarde moet je ongeveer verwachten? Heb 250 euro aanbod gekregen. Ik zit te denken om hem te weigeren, krijg ik dan weer een nieuw bod denk ik of niet? Weet iemand daat?
Dat ligt aan de auto die je inruilt natuurlijk. Bij een oud barrel wordt in veel gevallen maar 100 euro geboden (ook in mijn geval). Daar maak ik een paar honderd verlies op maar met de 5k inruilkorting is het netto toch een heel mooi voordeel.

Het is geen onderhandeling dus als je weigert verwacht ik niet dat je een nieuw bod krijgt, dan denk ik dat je inruil vervalt en dus ook de 3-5k korting.

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-06 11:21
pe-el2 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 21:41:
Ik kwam na mijn werk aan op de parkeerplaats waar de Y juniper geparkeerd stond en het viel mij meteen op dat het deel wat fungeerd als spoiler op de Y los was geraakt. Normaal zat dit strak tegen elkaar. Het viel op, omdat nu de rand van de wrap ineens te zien was. Waarschijnlijk gekomen door de hitte, maar dat hoort toch niet te kunnen. Meteen langs een bodyshop gereden en die stelde mij gerust dat ik wel op de snelweg kon rijden en dat het er niet zomaar af zou vallen.

Ticket aanmaken lukte vanmiddag niet.

Morgen maar even bellen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het zou mij verbazen als ze dat kosteloos gaan maken. Het lijkt erop dat de wrapper hier aan heeft zitten trekken om de wrap eromheen te krijgen.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:26
Op een nieuwe Ferrari zou ik inderdaad ook geen bod accepteren van €250.

• turkeyhakan
Begrijp mij niet verkeerd, maar waar heeft Tesla € 250 voor geboden? Voor een auto, voor een motor, voor een fiets? :-) Als het bod niet voldoet aan je eisen, dan zou ik Marktplaats opzoeken. Wat verwacht je precies van ons?

• turkeyhakan
Op het TFF forum lees ik issues met de camera's (flikkeren/bevriezen) bij het rijden op hogere snelheden. Grappig, want Duitsland is het enige land waar je geen snelheidslimiet hebt :-) Iemand hier ook last van? Gaat om de nieuwe Model 3 met HW4. Ik las dat ze de kabelbomen vervangen.

• spetzje
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Weet iemand of het het waard is om zo'n goedkoop plastic rooster te halen die je op de filters kan klikken zodat het bladeren e.d. tegenhoudt? Ik las berichten dat dit de airflow teveel zou kunnen tegenwerken maar dat is dan de trade-off die je zou kunnen overwegen.

• leadingdamage1
MysticMan schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:57:
[...]

Dat ligt aan de auto die je inruilt natuurlijk. Bij een oud barrel wordt in veel gevallen maar 100 euro geboden (ook in mijn geval). Daar maak ik een paar honderd verlies op maar met de 5k inruilkorting is het netto toch een heel mooi voordeel.

Het is geen onderhandeling dus als je weigert verwacht ik niet dat je een nieuw bod krijgt, dan denk ik dat je inruil vervalt en dus ook de 3-5k korting.
Maar natuurlijk.. Ik denk dat de oude nog wel 1500 waard is maar dat staat natuurlijk in schril contrast met de 5k korting. Dus ik wilde even peilen of ik mischien kan weigeren en dat er dan een nieuw bod wordt gedaan.
turkeyhakan schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:08:
[...]

Begrijp mij niet verkeerd, maar waar heeft Tesla € 250 voor geboden? Voor een auto, voor een motor, voor een fiets? :-) Als het bod niet voldoet aan je eisen, dan zou ik Marktplaats opzoeken. Wat verwacht je precies van ons?
Auto denk rond de 1500 qua realistiche waarde.

Maar goed als er niet meer wordt geboden accepteer ik maar gewoon, de 5k korting is natuurlijk vele malen meer als dat ik er op MP iets voor krijg.

• turkeyhakan
leadingdamage1 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:25:
[...]

Maar natuurlijk.. Ik denk dat de oude nog wel 1500 waard is maar dat staat natuurlijk in schril contrast met de 5k korting. Dus ik wilde even peilen of ik mischien kan weigeren en dat er dan een nieuw bod wordt gedaan.

[...]

Auto denk rond de 1500 qua realistiche waarde.

Maar goed als er niet meer wordt geboden accepteer ik maar gewoon, de 5k korting is natuurlijk vele malen meer als dat ik er op MP iets voor krijg.
Tip, verkoop je auto via Marktplaats en koop een barrel en ruil die in bij Tesla om alsnog aanspraak te maken op de korting (zoals eerder door mede-tweakers aangegeven).

• turkeyhakan
megabeat schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:28:
[...]

Hoe kun je zoiets aanvragen bij Tesla? En onder welke omschrijving :-)

• stin00
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:33:
[...]

Hoe kun je zoiets aanvragen bij Tesla? En onder welke omschrijving :-)
Ik zie het staan in de app:

Service > tabblad Resources > Maintenance > Radiator cleaning (€196 estimated cost)

• turkeyhakan
stin00 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:40:
[...]

Ik zie het staan in de app:

Service > tabblad Resources > Maintenance > Radiator cleaning (€196 estimated cost)
Maken ze dan alleen de voorkant schoon? Of ook hetgeen jij hebt gedaan?

Bij mij zijn de kosten lager trouwens, € 155 :-)

[ Voor 8% gewijzigd door turkeyhakan op 27-05-2026 12:45 ]

• stin00
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:43:
[...]

Maken ze dan alleen de voorkant schoon? Of ook hetgeen jij hebt gedaan?
Ik heb geen idee hoe Tesla dit doet.. ik mag hopen dat ze het beter doen dan ik en de hele radiator (grondig) schoonmaken.

Kostte mij een uurtje maar ik zou het nu in de helft van de tijd kunnen. Misschien dat ik het nog eens herhaal en dan wel de tuinslang er voorzichtig op zet.

[ Voor 45% gewijzigd door stin00 op 27-05-2026 13:59 ]

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
turkeyhakan schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:18:
Op het TFF forum lees ik issues met de camera's (flikkeren/bevriezen) bij het rijden op hogere snelheden. Grappig, want Duitsland is het enige land waar je geen snelheidslimiet hebt :-) Iemand hier ook last van? Gaat om de nieuwe Model 3 met HW4. Ik las dat ze de kabelbomen vervangen.
Heb met mijn M3P 2024 aardig hard gereden in duitsland. Redelijk vaak ook, nooit last van gehad

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• J-sto
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:29
SalexSun schreef op maandag 5 mei 2025 @ 11:21:
Hoi ik meld me hier ook even met recente aankoop

https://gathering.tweaker...message/82332378#82332378

Nu viel me vandaag op dat de chroom lak op de handgrepen aan de onderkant op het punt staat af te bladderen. Zijn er tips om dit een halt toe te roepen? Ik heb in dit en deel2 topic gezocht op ‘handgreep’, maar daarmee vind ik niks.

Ik dacht zelf met transparante lak/kit of nagellak te fixeren

Edit: foto toegevoegd
[Afbeelding]
Dit hebben wij ook sinds kort, mijn vermoeden is dat de oorzaak is ontstaan toen de deurhendel bevroren was en open gedrukt werd. Er is nu een scherpe rand waar ik mn vingers al aan heb open gehaald. Heb nog geen idee hoe dit op te lossen is behalve aanbieden aan tesla, maar dat gaat weer (flink wat) geld kosten.

• sender
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:01
J-sto schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 15:36:
[...]

Dit hebben wij ook sinds kort, mijn vermoeden is dat de oorzaak is ontstaan toen de deurhendel bevroren was en open gedrukt werd. Er is nu een scherpe rand waar ik mn vingers al aan heb open gehaald. Heb nog geen idee hoe dit op te lossen is behalve aanbieden aan tesla, maar dat gaat weer (flink wat) geld kosten.
Hoe oud is de wagen? Dit valt lijkt mij onder nonconformiteit, lijkt me dat dit minimaal 8 jaar moet blijven zitten...

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16:03
[...]

Dat het door bevroren deurhandels komt durf ik te betwijfelen. Ik had het ook bij mijn SR+ uit 2019, maar alleen bij een achterdeur (rechtsachter). Die is nooit open geweest terwijl de auto bevroren handels had. Als ze bevroren waren was dat 's-ochtends vroeg en dan rij ik in m'n uppie naar m'n werk.

De auto was toen bijna 5 jaar oud (einde lease) en heb er verder geen aandacht meer aan besteed.

[ Voor 6% gewijzigd door JBL-freak op 27-05-2026 16:45 ]

• Roenie
  • Niet online
[...]

Ook mijn vingers opengehaald en dat is uiteraard een vervelende plek voor een snee om te helen.

Het was alleen aan de onderkant van de hendel en die heb ik simpelweg geschuurd zodat er geen scherpe rand meer is.

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
CEdS schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:00:

Wat betreft grok, kun jij er acties mee uitvoeren? Grok geeft me alleen tips/instructies. De reguliere assist kan ook dingen uitvoeren.

• CEdS
Vendetta_X schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 19:23:
[...]

Wat betreft grok, kun jij er acties mee uitvoeren? Grok geeft me alleen tips/instructies. De reguliere assist kan ook dingen uitvoeren.
Het enige wat ik tot nu toe gebruikt heb waarbij Grok dingen uitvoert, is om een rit in de navigatie te zetten zoals ik dat wil en dat werkt prima.

• otte93
Daniel. schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 22:23:
[...]

DIe van mij staat op een meter of 10 van de achterdeur en ik heb er geen last van, moet echt dicht bij de auto staan wil die open kunnen. Hoe dicht was je mobiel van de auto af bij het openen van je auto terwijl je telefoon binnen lag.
Ongeveer 6 meter en dan ook nog op de 1e verdieping
otte93 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 19:54:

Zie deze post, lijkt een bug van de s24 Ultra te zijn waardoor de afstand niet goed wordt bepaald. Dit kwam eerder ook op het Duitse TFF voorbij

[ Voor 6% gewijzigd door pdidi op 27-05-2026 23:12 ]

• gjcvro
pdidi schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 23:02:
[...]

Zie deze post, lijkt een bug van de s24 Ultra te zijn waardoor de afstand niet goed wordt bepaald. Dit kwam eerder ook op het Duitse TFF voorbij
Ik heb er weer geen last van, met de s24 ultra. Als die meer dan laten we zeggen 4 meter weg ligt gaat de auto niet open. Heb het een keer getest door de telefoon elke keer een stukje dichterbij te leggen. Ook met ASS (wat staat voor de werking denk ik) moest ik bijna naast de auto staan, ik weet alleen niet of hij dan GPS gebruikt

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:15

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

snip: zie topicwarning

[ Voor 95% gewijzigd door We Are Borg op 28-05-2026 09:59 ]

• J-sto
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:29
sender schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 15:51:
[...]

Hoe oud is de wagen? Dit valt lijkt mij onder nonconformiteit, lijkt me dat dit minimaal 8 jaar moet blijven zitten...
Auto is van Dec 2020, Dec 2025 overgenomen uit de lease en daarna is dit gebeurd.
Dus die garantie termijn is ook al voorbij helaas.
Pagina: 1 ... 253 ... 264 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: