Uit nieuwschierigheid, weet iemand wat een bestuurder met toegang tot je auto wél ziet in de app als je Beperk Locatie Zichtbaarheid aan zet voor die bestuurder?

Ik heb geen partner, maar bijvoorbeeld mijn ouders / vrienden met een sleutel hoeven niet permanent te kunnen zien waar ik ben (ik krijg nét iets te vaak een appje van "oh bijna bij het laadstation", of "oh ga je daar eten, eet smakelijk!" op een tripje. Erg lief bedoeld, maar een klein beetje intrusive) :+.

En wil het ook niet aan zetten en er dan naar gaan vragen wat ze nu zien. :9 Het hele idee is een beetje vermoorde onschuld spelen.

Heeft er iemand een screenshotje?
edit:
Verduidelijking

[ Voor 16% gewijzigd door Mar.tin op 20-05-2026 14:28 ]

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14:22
Mar.tin schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:14:
Uit nieuwschierigheid, weet iemand wat een bestuurder met toegang tot je auto wél ziet in de app als je Beperk Locatie Zichtbaarheid aan zet voor die bestuurder?

Ik heb geen partner, maar bijvoorbeeld mijn ouders / vrienden met een sleutel hoeven niet permanent te kunnen zien waar ik ben (ik krijg nét iets te vaak een appje van "oh bijna bij het laadstation", of "oh ga je daar eten, eet smakelijk!" op een tripje. Erg lief bedoeld, maar een klein beetje intrusive) :+.

En wil het ook niet aan zetten en er dan naar gaan vragen wat ze nu zien. :9 Het hele idee is een beetje vermoorde onschuld spelen.
Volgens Gemini:

Als je als hoofdeigenaar in de Tesla Support de optie "Beperk locatie zichtbaarheid" (Restrict Location Visibility) aanzet voor een secundaire bestuurder, wordt het tabblad 'Locatie' in hun app volledig verborgen. De persoon met de app ziet dan een aantal specifieke dingen niet meer. [1, 2]

Dit is wat de andere persoon WEL nog ziet:
  • Status van de auto: Ze zien nog steeds of de auto geparkeerd staat of rijdt, de actieradius (batterij), en de snelheid.
  • Bediening en klimaat: Ze kunnen nog steeds de auto ontgrendelen, de airconditioning/verwarming aanzetten, de kofferbak openen of de claxon gebruiken.
  • Sentry Mode: Ze hebben vaak nog toegang tot de dashcam-beelden en kunnen de Live Camera gebruiken (mits ingeschakeld). [1, 2]
Dit is wat de andere persoon NIET meer ziet:
  • Geen live kaart of locatie: De kaart waarop de auto live te zien is (inclusief het adres of de wijk waar de auto zich bevindt) is onzichtbaar.
  • Geen navigatie-info: Ze kunnen niet meer zien welke route de auto volgt en hebben geen toegang meer tot de zoekfunctie voor Superchargers in de buurt of routevoorvertoningen.
  • Geen ritgeschiedenis: Ze kunnen niet specifiek nagaan waar je bent geweest. [1]

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mar.tin schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:14:

Dit is ook interessant voor degenen (met een partner) die iets te verbergen hebben. Alleen kan dat ook weer vragen oproepen als de locatie ineens niet meer zichtbaar is.

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14:22
Roenie schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:18:
[...]
Dit is ook interessant voor degenen met een partner die iets te verbergen hebben. Alleen kan dat ook weer vragen oproepen als de locatie ineens niet meer zichtbaar is.
Ja, mijn partner zit alleen met mijn inlog gegevens in de app zodat ze volledige functionaliteit heeft. Sindsdien moet ik met de 2e auto naar mijn minnares.
Thodekroo schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:18:
[...]

Volgens Gemini:

Als je als hoofdeigenaar in de Tesla Support de optie "Beperk locatie zichtbaarheid" (Restrict Location Visibility) aanzet voor een secundaire bestuurder, wordt het tabblad 'Locatie' in hun app volledig verborgen. De persoon met de app ziet dan een aantal specifieke dingen niet meer. [1, 2]

Dit is wat de andere persoon WEL nog ziet:
  • Status van de auto: Ze zien nog steeds of de auto geparkeerd staat of rijdt, de actieradius (batterij), en de snelheid.
  • Bediening en klimaat: Ze kunnen nog steeds de auto ontgrendelen, de airconditioning/verwarming aanzetten, de kofferbak openen of de claxon gebruiken.
  • Sentry Mode: Ze hebben vaak nog toegang tot de dashcam-beelden en kunnen de Live Camera gebruiken (mits ingeschakeld). [1, 2]
Dit is wat de andere persoon NIET meer ziet:
  • Geen live kaart of locatie: De kaart waarop de auto live te zien is (inclusief het adres of de wijk waar de auto zich bevindt) is onzichtbaar.
  • Geen navigatie-info: Ze kunnen niet meer zien welke route de auto volgt en hebben geen toegang meer tot de zoekfunctie voor Superchargers in de buurt of routevoorvertoningen.
  • Geen ritgeschiedenis: Ze kunnen niet specifiek nagaan waar je bent geweest. [1]
Hahaha nu nog een screenshotje. :+

• sender
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:46
Roenie schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:18:
[...]
Dit is ook interessant voor degenen (met een partner) die iets te verbergen hebben. Alleen kan dat ook weer vragen oproepen als de locatie ineens niet meer zichtbaar is.
Software update 😆

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Thodekroo schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:20:
[...]

Ja, mijn partner zit alleen met mijn inlog gegevens in de app zodat ze volledige functionaliteit heeft. Sindsdien moet ik met de 2e auto naar mijn minnares.
Dat is lastig. Of je laten ophalen door die minnares en je eigen auto laten staan waar je zei dat je heen ging. Is afhankelijk van de locatie van de huizen/hotels/bestemming niet altijd praktisch.

Mijn vriendin gebruikt mijn Tesla slechts zeer zelden en wil niets weten van de app, dus die heeft gewoon een sleutelkaart. Misschien een idee voor @Mar.tin ?

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:56
SL65 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 11:52:
Ik verbaasde mij (positief gezien) juist hoe fijn de RWD reed in de winterse omstandigheden met sneeuw begin dit jaar. Maar ieder zijn voorkeur uiteraard.
Daar staan Tesla's inderdaad bekend om. Genoeg video's op YouTube te vinden die aantonen hoe goed TCS/ESP in een Tesla werkt :-) Mooi!
Pagina: 1 ... 250 251 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: