• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-06 16:28
Uit nieuwschierigheid, weet iemand wat een bestuurder met toegang tot je auto wél ziet in de app als je Beperk Locatie Zichtbaarheid aan zet voor die bestuurder?

Ik heb geen partner, maar bijvoorbeeld mijn ouders / vrienden met een sleutel hoeven niet permanent te kunnen zien waar ik ben (ik krijg nét iets te vaak een appje van "oh bijna bij het laadstation", of "oh ga je daar eten, eet smakelijk!" op een tripje. Erg lief bedoeld, maar een klein beetje intrusive) :+.

En wil het ook niet aan zetten en er dan naar gaan vragen wat ze nu zien. :9 Het hele idee is een beetje vermoorde onschuld spelen.

Heeft er iemand een screenshotje?
edit:
Verduidelijking

[ Voor 16% gewijzigd door Mar.tin op 20-05-2026 14:28 ]

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:26
Mar.tin schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:14:
Uit nieuwschierigheid, weet iemand wat een bestuurder met toegang tot je auto wél ziet in de app als je Beperk Locatie Zichtbaarheid aan zet voor die bestuurder?

Ik heb geen partner, maar bijvoorbeeld mijn ouders / vrienden met een sleutel hoeven niet permanent te kunnen zien waar ik ben (ik krijg nét iets te vaak een appje van "oh bijna bij het laadstation", of "oh ga je daar eten, eet smakelijk!" op een tripje. Erg lief bedoeld, maar een klein beetje intrusive) :+.

En wil het ook niet aan zetten en er dan naar gaan vragen wat ze nu zien. :9 Het hele idee is een beetje vermoorde onschuld spelen.
Volgens Gemini:

Als je als hoofdeigenaar in de Tesla Support de optie "Beperk locatie zichtbaarheid" (Restrict Location Visibility) aanzet voor een secundaire bestuurder, wordt het tabblad 'Locatie' in hun app volledig verborgen. De persoon met de app ziet dan een aantal specifieke dingen niet meer. [1, 2]

Dit is wat de andere persoon WEL nog ziet:
  • Status van de auto: Ze zien nog steeds of de auto geparkeerd staat of rijdt, de actieradius (batterij), en de snelheid.
  • Bediening en klimaat: Ze kunnen nog steeds de auto ontgrendelen, de airconditioning/verwarming aanzetten, de kofferbak openen of de claxon gebruiken.
  • Sentry Mode: Ze hebben vaak nog toegang tot de dashcam-beelden en kunnen de Live Camera gebruiken (mits ingeschakeld). [1, 2]
Dit is wat de andere persoon NIET meer ziet:
  • Geen live kaart of locatie: De kaart waarop de auto live te zien is (inclusief het adres of de wijk waar de auto zich bevindt) is onzichtbaar.
  • Geen navigatie-info: Ze kunnen niet meer zien welke route de auto volgt en hebben geen toegang meer tot de zoekfunctie voor Superchargers in de buurt of routevoorvertoningen.
  • Geen ritgeschiedenis: Ze kunnen niet specifiek nagaan waar je bent geweest. [1]

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mar.tin schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:14:

Dit is ook interessant voor degenen (met een partner) die iets te verbergen hebben. Alleen kan dat ook weer vragen oproepen als de locatie ineens niet meer zichtbaar is.

• Thodekroo
Roenie schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:18:
[...]
Dit is ook interessant voor degenen met een partner die iets te verbergen hebben. Alleen kan dat ook weer vragen oproepen als de locatie ineens niet meer zichtbaar is.
Ja, mijn partner zit alleen met mijn inlog gegevens in de app zodat ze volledige functionaliteit heeft. Sindsdien moet ik met de 2e auto naar mijn minnares.

• Mar.tin
Thodekroo schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:18:
[...]

Volgens Gemini:

Als je als hoofdeigenaar in de Tesla Support de optie "Beperk locatie zichtbaarheid" (Restrict Location Visibility) aanzet voor een secundaire bestuurder, wordt het tabblad 'Locatie' in hun app volledig verborgen. De persoon met de app ziet dan een aantal specifieke dingen niet meer. [1, 2]

• Status van de auto: Ze zien nog steeds of de auto geparkeerd staat of rijdt, de actieradius (batterij), en de snelheid.
  • Bediening en klimaat: Ze kunnen nog steeds de auto ontgrendelen, de airconditioning/verwarming aanzetten, de kofferbak openen of de claxon gebruiken.
  • Sentry Mode: Ze hebben vaak nog toegang tot de dashcam-beelden en kunnen de Live Camera gebruiken (mits ingeschakeld). [1, 2]
  • Geen live kaart of locatie: De kaart waarop de auto live te zien is (inclusief het adres of de wijk waar de auto zich bevindt) is onzichtbaar.
  • Geen navigatie-info: Ze kunnen niet meer zien welke route de auto volgt en hebben geen toegang meer tot de zoekfunctie voor Superchargers in de buurt of routevoorvertoningen.
  • Geen ritgeschiedenis: Ze kunnen niet specifiek nagaan waar je bent geweest. [1]
Hahaha nu nog een screenshotje. :+

• sender
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:40
Roenie schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:18:
[...]
Dit is ook interessant voor degenen (met een partner) die iets te verbergen hebben. Alleen kan dat ook weer vragen oproepen als de locatie ineens niet meer zichtbaar is.
Software update 😆

• Roenie
  • Niet online
Thodekroo schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:20:
[...]

Ja, mijn partner zit alleen met mijn inlog gegevens in de app zodat ze volledige functionaliteit heeft. Sindsdien moet ik met de 2e auto naar mijn minnares.
Dat is lastig. Of je laten ophalen door die minnares en je eigen auto laten staan waar je zei dat je heen ging. Is afhankelijk van de locatie van de huizen/hotels/bestemming niet altijd praktisch.

Mijn vriendin gebruikt mijn Tesla slechts zeer zelden en wil niets weten van de app, dus die heeft gewoon een sleutelkaart. Misschien een idee voor @Mar.tin ?

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:41
SL65 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 11:52:
Ik verbaasde mij (positief gezien) juist hoe fijn de RWD reed in de winterse omstandigheden met sneeuw begin dit jaar. Maar ieder zijn voorkeur uiteraard.
Daar staan Tesla's inderdaad bekend om. Genoeg video's op YouTube te vinden die aantonen hoe goed TCS/ESP in een Tesla werkt :-) Mooi!

• Mar.tin
Roenie schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:52:
[...]
Dat is lastig. Of je laten ophalen door die minnares en je eigen auto laten staan waar je zei dat je heen ging. Is afhankelijk van de locatie van de huizen/hotels/bestemming niet altijd praktisch.

Mijn vriendin gebruikt mijn Tesla slechts zeer zelden en wil niets weten van de app, dus die heeft gewoon een sleutelkaart. Misschien een idee voor @Mar.tin ?
Sleutelkaart kan nog, maar vind ik niet ideaal. Mooie is juist dat de app on demand en op afstand enzo werkt. Hij wordt nog wel eens geleend voor iets als ik hem niet nodig heb en dat is prima.

Plus beide ouders hebben ook een Tesla dus de app is gewoon erg makkelijk. :)

Heb even gevraagd aan één van de vrienden met een sleutel, die ziet het hele tabje "locatie" niet meer lijkt het :).
Mar.tin schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 15:08:
[...]

Sleutelkaart kan nog, maar vind ik niet ideaal. Mooie is juist dat de app on demand en op afstand enzo werkt. Hij wordt nog wel eens geleend voor iets als ik hem niet nodig heb en dat is prima.

Plus beide ouders hebben ook een Tesla dus de app is gewoon erg makkelijk. :)

Heb even gevraagd aan één van de vrienden met een sleutel, die ziet het hele tabje "locatie" niet meer lijkt het :).
Het is gewoon slecht geïmplementeerd door Tesla. Hierdoor kunnen die bestuurders de app niet gebruiken om een route te schedulen. Vraag me af of ze dan nog wel een lader kunnen zoeken

[ Voor 3% gewijzigd door pdidi op 20-05-2026 15:13 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Is er hier iemand die z'n Tesla M3 ook via Allianz Direct heeft verzekerd? Ik heb een WA+ verzekering afgesloten, maar krijg net mail met het volgende: "Je hebt tot 08-06-2026 de tijd om de juiste diefstalbeveiliging in te bouwen die op je polisblad staat."

Ik had, kennelijk foutief, wel verwacht dat m'n auto standaard aan de diefstalbeveiliging voldeed? :-(

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:46
stin00 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 15:27:
Is er hier iemand die z'n Tesla M3 ook via Allianz Direct heeft verzekerd? Ik heb een WA+ verzekering afgesloten, maar krijg net mail met het volgende: "Je hebt tot 08-06-2026 de tijd om de juiste diefstalbeveiliging in te bouwen die op je polisblad staat."

Ik had, kennelijk foutief, wel verwacht dat m'n auto standaard aan de diefstalbeveiliging voldeed? :-(
Ja, is heel vervelend. Tesla heeft een alarmsysteem dat niet voldoet aan de europese standaard, andere europese auto's wel. Je kan een verzekeraar zoeken die deze clausule niet heeft.
Onze verzekering loopt bij ABN AMRO, onder 70k geen extra eisen.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
MartinPTweak schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 15:41:
[...]

Ja, is heel vervelend. Tesla heeft een alarmsysteem dat niet voldoet aan de europese standaard, andere europese auto's wel. Je kan een verzekeraar zoeken die deze clausule niet heeft.
Onze verzekering loopt bij ABN AMRO, onder 70k geen extra eisen.
Dank, goed om te weten. Ik heb weinig schadevrije jaren en bij ABN Amro kost WA+ €1208.04 per jaar, Allianz €703. Dat is nogal een fors verschil. Mogelijk neem ik geen diefstal dekking dan maar voor lief.

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• Gadgettweaker
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-06 21:14
Hebben jullia al Grok in de tesla

• percytienhooven
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-05 23:04
Beste mensen van het goede leven, ik heb een vraagje voor de mensen die hier al Tesla rijden met een wit interieur.

Ik heb de model Y juniper premium besteld. Word volgende maand geleverd. Ik heb gekozen voor het witte interieur. Ik vind dat er zo mooi uitzien he. Ben er een beetje verliefd op. Maar liefde maakt blind… dus mijn vraag aan jullie is - voor diegene die een wit interieur hebben - is het een lastige kleur om te onderhouden?

Ik draag geen spijkerbroeken, heb geen hond of kinderen, en wil best zo nu en dan de stoelen schoonmaken. Echter vind ik het wel zonde als er strepen in komen die je er niet meer uit kan halen omdat het witte stoelen zijn.

Is het een aanrader het witte interieur of zeg je van…. “Nee. Ik heb er spijt van. Ik zou het niet doen.”

Dank!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:36
percytienhooven schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 16:10:
Beste mensen van het goede leven, ik heb een vraagje voor de mensen die hier al Tesla rijden met een wit interieur.

Ik heb de model Y juniper premium besteld. Word volgende maand geleverd. Ik heb gekozen voor het witte interieur. Ik vind dat er zo mooi uitzien he. Ben er een beetje verliefd op. Maar liefde maakt blind… dus mijn vraag aan jullie is - voor diegene die een wit interieur hebben - is het een lastige kleur om te onderhouden?

Ik draag geen spijkerbroeken, heb geen hond of kinderen, en wil best zo nu en dan de stoelen schoonmaken. Echter vind ik het wel zonde als er strepen in komen die je er niet meer uit kan halen omdat het witte stoelen zijn.

Is het een aanrader het witte interieur of zeg je van…. “Nee. Ik heb er spijt van. Ik zou het niet doen.”

Dank!
Ik draag wel spijkerbroeken en heb 3 jonge kinderen en ook lekker wit genomen :)

Babydoekjes in de auto leggen en af en toe afdoen en evt een coating aanbrengen als je hem net hebt.

Heb de auto pas een paar dagen dus kan je niets over de lange termijn zeggen maar degene die hem al langer hebben vinden het allemaal erg meevallen (YouTube). Al zijn de meeste stoelen niet geventileerd en hebben dus geen 'gaatjes'.

Je vraagt past overigens beter hier:

turkeyhakan in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"

[ Voor 4% gewijzigd door Card Nox op 20-05-2026 16:23 ]

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:59
Nee

Merendeel niet. Alleen sommige import Tesla's

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

• sender
Update over de trillingen op nieuwe Y juniper. Ja het is na een "road force" balancering bij Telsa Den Haag opgelost. Hij rijdt nu overall ook veel rustiger en niet alleen bij 50-55km trillingen.

Ongelooflijk dat Tesla een nieuwe auto zo de fabriek uit stuurt aangezien het al bij de eerst kms voelbaar was...

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:46
sender schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 16:52:
Ongelooflijk dat Tesla een nieuwe auto zo de fabriek uit stuurt aangezien het al bij de eerst kms voelbaar was...
Return to sender! :+

• RvV
  • Laatst online: 23:38

RvV

Update over de trillingen op nieuwe Y juniper. Ja het is na een "road force" balancering bij Telsa Den Haag opgelost. Hij rijdt nu overall ook veel rustiger en niet alleen bij 50-55km trillingen.

Misschien dat het niet heel vaak voorkomt. Dan is het uiteindelijk goedkoper om wat incidenten te fixen tov de productielijn aan te passen. Wat zat er standaard op, de Hankookjes?

Y'24

• MartinPTweak
Ik dacht dat er alleen summon was, backtofactory is toch geen optie? :-)
Of misschien pas als de nieuwe auto zich zelf vanaf de fabriek naar je huis rijdt?

• sender
RvV schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 17:00:
[...]

Misschien dat het niet heel vaak voorkomt. Dan is het uiteindelijk goedkoper om wat incidenten te fixen tov de productielijn aan te passen. Wat zat er standaard op, de Hankookjes?
Ja hankook

• sender
Nog een ding... zijn er meer mensen die problemen met de bluetooth carkit hebben? De tegenpartij hoort een harde echo. Met 2 verschillende telefoons gekoppeld allebei.

En alleen als je hem zo zacht zet in de tesla dat je hem ook zelf niet meer hoort ie die echo weg...

• percytienhooven

Dank!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:25
percytienhooven schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 17:48:

Dank!
Ik heb een Model S Plaid met een wit interieur.

Was eerst ook wat huiverig maar valt erg goed mee om te onderhouden.

En indien er vuile strepen/plekken ontstaan zijn deze eenvoudig te verwijderen.

Ik gebruik dit soms

Tesla interieurreiniger

• Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 00:08

Dank!
Ik heb een model 3 met wit interieur. Als je dagelijks blauwe jeans draagt gaat het wel af en moet je om de paar weken met vochtige doek overgaan. Als je geen jeans draagt moet je niet vaker poetsen dan met donker interieur en blijft het mooi wit.

Ik vind het er veel mooier uitzien alleszins.

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:46
MartinPTweak schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 17:01:
[...]

Ik dacht dat er alleen summon was, backtofactory is toch geen optie? :-)
Of misschien pas als de nieuwe auto zich zelf vanaf de fabriek naar je huis rijdt?
Ha ha, je moest ff checken wie de afzender was van het bericht waar ik op reageerde..... @sender :)

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:20

Alsof ze er zelf nog in rijden :D FSD doet uit de fabriek rijden, wat er daarna inzit te rijden qua boot in en uit is totaal niet geïnteresseerd wat de auto wel of niet doet. Of rijdt wellicht niet eens 50km die paar kilometer dat er gereden wordt. Kwam er laatst achter dat dat in Berlijn namelijk ook al gebeurd op FSD rijden de fabriek uit.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• percytienhooven
sn0w13 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 17:52:
[...]

Ik heb een Model S Plaid met een wit interieur.

Was eerst ook wat huiverig maar valt erg goed mee om te onderhouden.

En indien er vuile strepen/plekken ontstaan zijn deze eenvoudig te verwijderen.

Ik gebruik dit soms

Tesla interieurreiniger
Thanks! Goed te horen. Ik vind het zo mooi eruit zien dat wit hehe, en goed te horen dan van iemand die ook wit heeft dat dat geen probleem is. merci!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:20
Ik kwam op een mooi zelf gevonden 'undocumented change' uit.

Ik luister mega veel podcast en soms ook muziek. Met immersive sound op auto wisselde die nooit van 'uit' naar 'standaard' of hoog. Nu dus ineens wel.

Als je een podcast in Spotify luistert gaat hij als hij op auto staat naar uit. En met muziek switched hij naar standaard of als jij hem op hoog hebt staan gaat hij daar naar toe.

Hierdoor is het dus eindelijk echt bruikbara geworden voor mij. Wellicht dat het eerder tussen verschillende bronnen wel werkte maar in 1 en dezelfde bron als Spotify bij mij niet.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14
Thodekroo schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:18:
[...]

Volgens Gemini:

Tesla heeft helemaal geen rit geschiedenis. Nu geloof ik van dit hele gemini verhaal dus niks.

• Gadgettweaker
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-06 21:14
RaRo74 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 16:32:
[...]

Nee

Merendeel niet. Alleen sommige import Tesla's
Ok dankje, ik dacht dat het nu uitgerold wordt, ik mag mn nieuwe tesla model 3 waarschijnlijk volgende week halen dus ga het zien

• Mosch
  • Laatst online: 21:56
Afgelopen maandag hebben we onze nieuwe Model Y AWD Premium (met 20 inch wielen) opgehaald ter vervanging van onze 2024 Model Y RWD Long Range (met 19 inch wielen).

Beide voertuigen hebben exact dezelfde WLTP van 600 km, met als verschil dat de AWD een netto 82 kWh accu heeft en de 2024 RWD een netto 75 kWh accu. Op papier zou je dus verwachten dat de AWD door de grotere accu een iets hoger verbruik zou moeten hebben.

Op de terugweg zijn we achter elkaar aan gereden om zodoende een direct vergelijk tussen het verbruik te krijgen. Het betrof een rit van 140 km, waarvan 90% autosnelweg. Het verbruik bleek echter exact gelijk te zijn bij beide auto's, namelijk 138 Wh/km.

• zunrob
  • Registratie: April 2009
Ik zie net toevallig een filmpje van de laadpoort van een Xpeng, en wat me opvalt is dat er extra rubber kapjes over de laadpoort zitten. Best wel mooi eigenlijk om te voorkomen dat er water in komt. Vind het eigenlijk vreemd dat Tesla dat niet heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTiEmcPyQkbthMl51eR7zfcOL7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EzgoY72pbQ2OCCXh3uK1E721.jpg?f=fotoalbum_large

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
zunrob schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 23:26:
Ik zie net toevallig een filmpje van de laadpoort van een Xpeng, en wat me opvalt is dat er extra rubber kapjes over de laadpoort zitten. Best wel mooi eigenlijk om te voorkomen dat er water in komt. Vind het eigenlijk vreemd dat Tesla dat niet heeft.

[Afbeelding]
je kunt ze voor een paar euro kopen op ali. De kia heeft het ook, maar ik vind het vooral irritant.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:44

[Afbeelding]
Iek, laat mooi zijn, telkens twee kleppen en zo een rubber extra. Vind het al “vervelend” bij die paar keer per jaar om de DC flap er af te moeten halen.

Laden moet echt zo frictieloos mogelijk zijn, klep open, stekker er in. Niks afhaspelen, zo kort mogelijk ABC.

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
pdidi schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:46:
[...]

Dat was heel lang de aanname, tot de A16 ineens toch genavigeerd kon worden met de oude kaart
Die kaart denkt toch nog steeds dat je niet harder dan 50 km/h mag op een snelweg.... :(

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-06 10:44

[Afbeelding]
Ik rijd al 7 jaar tesla door weer en wind, en mijn tesla model 3 2019 (die ik dus al 7 jaar heb) heeft nog nooit ergens last van gehad. De DC connector ziet er ook gewoon perfect uit, terwijl ik die hooghuit een paar keer per jaar gebruik. Conclusie, zo'n dop is dus volkomen nutteloos, en alleen maar irritant.

Wellicht als een fabrikant zo dom is om de laadpoort in de voorbumper te maken, ja dan snap ik het wel. Maar daar zijn de meeste nu wel vanaf gestapt door gigantisch veel problemen (oa in de winter met sneeuw, ijs en pekel)

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:34

[Afbeelding]
Normaal zit er toch een klepje voor? En met die rubberen dopjes (die na verloop van tijd toch zoekraken) heb je in mijn ogen juist kans dat vocht wat er komt juist niet weg kan.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:28

Dank!
Supermakkelijk te onderhouden.

Ik gebruik gewoon af en toe (om de paar maanden) wat keukenreinigerspray en een vochtig multivezeldoekje en alles gaat weg.

Alleen als je wat blauwe schijn hebt van een jeansbroek moet je dat een keer of 2 herhalen.

Ik hou van lichtgekleurde interieurs, en dit is toch wat makkelijker dan lichtbeige of lichtgrijs leder.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:33
stin00 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 15:27:

Ik heb beide tesla's bij Allianz en geen gedoe gehad :?

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:33
stin00 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 15:54:
[...]

Dank, goed om te weten. Ik heb weinig schadevrije jaren en bij ABN Amro kost WA+ €1208.04 per jaar, Allianz €703. Dat is nogal een fors verschil. Mogelijk neem ik geen diefstal dekking dan maar voor lief.
Ze worden toch nooit gestolen :P

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 02:03
Om nog even in te haken op het witte interieur. Zijn er mensen die een coating zelf op de stoelen hebben ingesmeerd? En zo ja: welke? Ik krijg mijn nieuwe Tesla Model 3 AWD in Juni, vandaar dat ik gelijk een goede coating op wil zetten.

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:21
ybos schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:04:
[...]

Ze worden toch nooit gestolen :P
En als de auto weg is, hoe kan je dan nog checken of er een alarm systeem op zit? Muv tracking maar dat zal waarschijnlijk voor een Tesla niet vereist worden.

• TLG07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:10
megabeat schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:21:
[...]

En als de auto weg is, hoe kan je dan nog checken of er een alarm systeem op zit? Muv tracking maar dat zal waarschijnlijk voor een Tesla niet vereist worden.
Daarvoor heb je een SCM-certificaat

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-06 13:20
Mosch schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 20:47:
Afgelopen maandag hebben we onze nieuwe Model Y AWD Premium (met 20 inch wielen) opgehaald ter vervanging van onze 2024 Model Y RWD Long Range (met 19 inch wielen).

Beide voertuigen hebben exact dezelfde WLTP van 600 km, met als verschil dat de AWD een netto 82 kWh accu heeft en de 2024 RWD een netto 75 kWh accu. Op papier zou je dus verwachten dat de AWD door de grotere accu een iets hoger verbruik zou moeten hebben.

Op de terugweg zijn we achter elkaar aan gereden om zodoende een direct vergelijk tussen het verbruik te krijgen. Het betrof een rit van 140 km, waarvan 90% autosnelweg. Het verbruik bleek echter exact gelijk te zijn bij beide auto's, namelijk 138 Wh/km.
Wie is achter wie aangereden? De achterste auto zit wellicht in de slipstream waardoor het verbruik lager is O-)

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
sender schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 17:02:
Nog een ding... zijn er meer mensen die problemen met de bluetooth carkit hebben? De tegenpartij hoort een harde echo. Met 2 verschillende telefoons gekoppeld allebei.

En alleen als je hem zo zacht zet in de tesla dat je hem ook zelf niet meer hoort ie die echo weg...
Ja dit heb ik ook gehad. Ook bij Tesla Service hebben dit onderzocht en bleek alles goed te werken. Uiteindelijk heb ik een nieuwe iPhone gekocht en toen was het probleem weg.

En nee…. Het ligt niet aan de telefooninstellingen, voor het geval iemand dat denkt. Diverse iPhone’s geprobeerd, en bij de ene was het wel en bij de andere weer niet.

• Card Nox
dtacaptcave schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:05:
Om nog even in te haken op het witte interieur. Zijn er mensen die een coating zelf op de stoelen hebben ingesmeerd? En zo ja: welke? Ik krijg mijn nieuwe Tesla Model 3 AWD in Juni, vandaar dat ik gelijk een goede coating op wil zetten.
Card Nox in "Het grote auto detailing topic"

• sender
avdl72 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:53:
[...]

Ja dit heb ik ook gehad. Ook bij Tesla Service hebben dit onderzocht en bleek alles goed te werken. Uiteindelijk heb ik een nieuwe iPhone gekocht en toen was het probleem weg.

En nee…. Het ligt niet aan de telefooninstellingen, voor het geval iemand dat denkt. Diverse iPhone’s geprobeerd, en bij de ene was het wel en bij de andere weer niet.
2 androidtoestellen, S25 en S26. Nooit problemen mee gehad en werkt prima op andere auto...

• Mosch
Krijnemans schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:41:
[...]

Wie is achter wie aangereden? De achterste auto zit wellicht in de slipstream waardoor het verbruik lager is O-)
Niet direct achter elkaar, zat eigenlijk altijd wel 50 meter of meer tussen.

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-06 01:13
Bij Tesla klapt de laadklep slim boven de aansluiting open en dekt die af: veel minder kans dat er water in komt.
Na paar jaar vallen de rubber aansluit'draden' van dit soort dingen uit elkaar, net als bij ook zo geborgde benzinedoppen.

Draadloos laden op onze Zon

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:32

Sandyman538

SandstorM [148839]

Mosch schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 15:07:
[...]

Niet direct achter elkaar, zat eigenlijk altijd wel 50 meter of meer tussen.
Volgens mijn Google skills heb je tussen de 50 en 100 meter afstand nog 2 tot 5 procent voordeel van verminderde luchtweerstand.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Sandyman538 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 18:05:
[...]

Volgens mijn Google skills heb je tussen de 50 en 100 meter afstand nog 2 tot 5 procent voordeel van verminderde luchtweerstand.
Oke, dus nog dichter erop zitten dus! O-)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:32

Sandyman538

SandstorM [148839]

pjot1 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 18:16:
[...]

Oke, dus nog dichter erop zitten dus! O-)
Bij 10 tot 15 meter zo'n 20 tot 30 procent minder verbruik. Doe er je voordeel mee :P

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Sandyman538 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 18:28:
[...]

Bij 10 tot 15 meter zo'n 20 tot 30 procent minder verbruik. Doe er je voordeel mee :P
Dan kom ik met mn S op 3/y waardes! Dankje! :Y

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Sandyman538 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 18:28:
[...]

Het is alleen wel strafbaar met die snelheden.... O-)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Mosch
Sandyman538 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 18:05:
[...]

We reden weliswaar dezelfde route in elkaars buurt, maar gewoon tussen het overige verkeer in en nooit vlak achter elkaar. Slipstreamen of minder luchtweerstand verklaart het dus niet.

​Nog wat extra context: beide auto's stonden rondom op 3.0 bar. Het traject was voornamelijk rechttoe rechtaan autosnelweg. Het constante rijden op snelheid is waarschijnlijk een stuk gunstiger voor de AWD dan een scenario met veel stoppen en optrekken, waar het extra gewicht van de grotere accu en motor een grotere rol gaan spelen. Dat lijkt me hier de meest logische verklaring.

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-06 10:44
sender schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 14:22:
[...]

2 androidtoestellen, S25 en S26. Nooit problemen mee gehad en werkt prima op andere auto...
hier ook 3x android. 0 problemen bij beide tesla's. Hoor wel eens issues bij collega's, en dan is het altijd apple

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• otte93
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 24-06 11:49
Zijn er mensen hier die me kunnen vertellen hoelang het ongeveer duurt tot je een "normale" software update krijgt nadat je een nieuwe Tesla hebt opgehaald? Ik heb nu al 2 weken de fabrieks software erop zitten.

• MartinPTweak
otte93 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 20:01:
Zijn er mensen hier die me kunnen vertellen hoelang het ongeveer duurt tot je een "normale" software update krijgt nadat je een nieuwe Tesla hebt opgehaald? Ik heb nu al 2 weken de fabrieks software erop zitten.
Is dacht ik geen pijl op te trekken, zie hier 2 weken tot veel weken voorbij komen.

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:28
Bij mij duurde het 6 weken

Krijg 1000 Km gratis snelladen bij het bestellen van je Tesla, kijk op: https://teslacode.nl

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-06 05:24
justinb81 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 21:20:
[...]

Bij mij duurde het 6 weken
Hier ook, las wel recent dat iemand met FSD meldde dat er binnen 2 weken een update kwam.

• gjcvro
Kiwi_Kevin schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 21:49:
[...]

Hier ook, las wel recent dat iemand met FSD meldde dat er binnen 2 weken een update kwam.
Ik had binnen een week na ophalen (dec 2024) 2 updates, het is maar net zoals het uitkomt.

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 08:29
Vandaag deze fix gedaan om van het gekraak van mijn armsteun af te komen. Loskrijgen was even doorzetten maar de armsteun is nu rock solid!

• Jongentje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:33
Ik had in dezelfde week al update 2026.8.6. M3 begin mei afgehaald. Helaas geen maand proef fsd gekregen.

• Thodekroo
Jongentje schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 22:31:
[...]

Ik had in dezelfde week al update 2026.8.6. M3 begin april afgehaald. Helaas geen maand proef fsd gekregen.
Voor mijn M3 van begin mei precies het zelfde, volgende dag een update naar 2026.8.6 maar geen maand proef FSD gekregen. Iemand een idee hoe dat zit?

• Jongentje
Thodekroo schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 22:36:
[...]

Voor mijn M3 van begin mei precies het zelfde, volgende dag een update naar 2026.8.6 maar geen maand proef FSD gekregen. Iemand een idee hoe dat zit?
Helaas niet volgens tesla:

Voorwaarden om in aanmerking te komen

Om in aanmerking te komen voor de proefperiode van 30 dagen Full Self-Driving (Supervised), moet u:

Eigenaar zijn van een Model S, Model 3, Model X of Model Y die is geleverd vóór 17 april 2026

Niet geabonneerd zijn op Full Self-Driving (Supervised) of het aangeschaft hebben

• Thodekroo
Jongentje schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 22:38:
[...]

Om in aanmerking te komen voor de proefperiode van 30 dagen Full Self-Driving (Supervised), moet u:

Eigenaar zijn van een Model S, Model 3, Model X of Model Y die is geleverd vóór 17 april 2026

Niet geabonneerd zijn op Full Self-Driving (Supervised) of het aangeschaft hebben
Ah helder. Maargoed, ik lever dat maandje FSD met liefde en plezier in voor de Autopilot die er nog net wél op zit.

• zunrob
  • Registratie: April 2009
Ik had de eerste avond (1 mei) al een update naar 2026.3.7.

• Card Nox
Jongentje schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 22:38:
[...]

Whut, heb je daar de bron van? Dan kan ik net zo goed nu FSD kopen / abonneren en hopen dat ik dan eerder de update krijg. Hier nu ook 1 week een nieuwe MY en zit nog op 2026.8.300.

• gjcvro
Card Nox schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 23:50:
[...]

Whut, heb je daar de bron van? Dan kan ik net zo goed nu FSD kopen en hopen dat ik dan eerder de update krijg. Hier nu ook 1 week een nieuwe MY en zit nog op 2026.8.300.
Abonneren bedoel je?

• Jongentje
Card Nox schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 23:50:
[...]

Whut, heb je daar de bron van? Dan kan ik net zo goed nu FSD kopen en hopen dat ik dan eerder de update krijg. Hier nu ook 1 week een nieuwe MY en zit nog op 2026.8.300.
https://www.tesla.com/nl_nl/support/fsd/trial-for-owners#when-trial-starts

• Boy1308
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-06 12:10
Zijn al aan het uitkijken voor een nieuwe Model Y Performance en gisteren stond verwachte levertijd op juni 2026

Deze ochtend is het al aug-sept 2026 😒

• Card Nox
Boy1308 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 06:49:
Zijn al aan het uitkijken voor een nieuwe Model Y Performance en gisteren stond verwachte levertijd op juni 2026

Deze ochtend is het al aug-sept 2026 😒
Niet te veel van aantrekken. Had ik ook en toch werd hij 3 weken later al geleverd.

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:31
Ik zit vandaag exact 2 weken op 2026.8.200. Software updates op geavanceerd gezet nog voordat ik de eerste km erop had zitten. Inmiddels 534 km verder. De eerste dagen dacht ik dat accu niveau relevant zou zijn. Nu vraag ik me af of je minimaal x km gereden moet hebben...

[ Voor 3% gewijzigd door DutchJudge op 22-05-2026 08:08 ]

• megabeat
DutchJudge schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 07:48:
[...]

Ik zit vandaag ook exact op 2 weken. Software updates op geavanceerd gezet nog voordat ik de eerste km erop had zitten. Inmiddels 534 km verder. De eerste dagen dacht ik dat accu niveau relevant zou zijn. Nu vraag ik me af of je minimaal x km zou moeten rijden...
Ze komen van zelf, bij nieuwe autos langer dan normaal. Ik zelf wacht ook soms weken nadat een release is geweest. Accu niveau is niet relevant, update is gedaan in een half uur en dat kost ongeveer 200Wh oftewel minder dan halve procent soc. Downloaden is een ander verhaal dat hangt of van wifi snelheid.

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09
Ik begon op 9 december met versie 2025.38.200 en kreeg na 9 dagen 2025.44.25.3. Maar ik lees ook dat het soms wel 4 tot 6 weken kan duren voordat je van een fabrieksfirmware af bent. Kortom: niemand weet hoe lang je moet wachten.

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Fabriekssoftware bestaat niet bij Tesla. Je hebt enkel nog niet de meest up to date. En daar kan niemand bij helpen, er is nl geen logica voor (althans niet bekend bij berijders)

• megabeat
Aldusso schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 09:32:
[...]

Fabriekssoftware bestaat niet bij Tesla. Je hebt enkel nog niet de meest up to date. En daar kan niemand bij helpen, er is nl geen logica voor (althans niet bekend bij berijders)
Nieuwe wagens krijgen vaak de .100 .200 .300 van de vorige update. Dat kan je zien als fabriek software, ik kan die namelijk niet krijgen.

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:09

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Hier het tijdspad van mijn MY RWD '26

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-4bdUeO7v0O3o007El2Ybtwgn6A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BCixT5eh4dDTE5NmSgzLebkG.png?f=fotoalbum_large

• sender
[...]

Fabriekssoftware bestaat wel degelijk, lees even terug paar weken geleden in dit topic.

• ophof94
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-06 15:52
Mijn MY LR AWD uit 2022 die ik nog maar 3 maanden geleden heb gekocht was betrokken bij een kettingbotsing (ik was middelste voertuig) en deze is total loss verklaard. Gelukkig heb ik de aanschafwaarde verzekerd, dus ik krijg dit bedrag van 32K overgemaakt.

Nu ben ik aan het nadenken wat ik ga doen:
- Een vergelijkbaar model kopen voor 32K
- Huurkoop van een nieuwe uitvoering (MY LR Premium RWD 2026).

Reden om voor optie 2 te gaan is dat het renteaanbod erg laag is (0,99%) en ik na een aanbetaling van 10K de rest (22K) in een ETF kan stoppen om de komende 4 jaar te laten groeien. Uiteindelijk een financiele rekensom en het willen dragen van de last. Rationeel gezien kan het een goede keuze zijn, maar het voelt voor mij een beetje gek om een auto op afbetaling te kopen... De maandlast kan ik overigens prima dragen.

Heeft er iemand spijt van zijn huurkoop?

• Thodekroo
ophof94 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:03:
Mijn MY LR AWD uit 2022 die ik nog maar 3 maanden geleden heb gekocht was betrokken bij een kettingbotsing (ik was middelste voertuig) en deze is total loss verklaard. Gelukkig heb ik de aanschafwaarde verzekerd, dus ik krijg dit bedrag van 32K overgemaakt.

Reden om voor optie 2 te gaan is dat het renteaanbod erg laag is (0,99%) en ik na een aanbetaling van 10K de rest (22K) in een ETF kan stoppen om de komende 4 jaar te laten groeien. Uiteindelijk een financiele rekensom en het willen dragen van de last. Rationeel gezien kan het een goede keuze zijn, maar het voelt voor mij een beetje gek om een auto op afbetaling te kopen... De maandlast kan ik overigens prima dragen.

Voor mij zou de keuze in jouw geval heel makkelijk zijn. Koop voor een paar honderd een 2e hands barrel, maak gebruik van de € 5k inruilpremie en koop de M3 Highland Standaard nieuw voor € 31.990.

Edit: Ik heb het zelfde gedaan, heb hem wel in het zwart gekozen dus iets duurder. Ohja, en wel snel zijn want de auto moet geleverd zijn voor 30 juni en de auto die je inruilt moet 1 maand op je naam staan. Wordt krap dus, maar zou net moeten lukken.

[ Voor 9% gewijzigd door Thodekroo op 22-05-2026 11:14 ]

[...]

Check het NaTA artikel What is Tesla Factory Firmware – Ending With .100 or .200

• Card Nox

Reden om voor optie 2 te gaan is dat het renteaanbod erg laag is (0,99%) en ik na een aanbetaling van 10K de rest (22K) in een ETF kan stoppen om de komende 4 jaar te laten groeien.

Precies zo heb ik het ok gedaan. Ik heb uiteindelijk 10k vooraf neergelegd, 415pm voor 5j en 24k aan het einde. Zeker geen spijt van. Heb de MY LR P Ultra Red, wit interieur met trekhaak.

@Thodekroo, hij had een MY en vraagt naar een MY dus ik denk niet dat hij een M3 wil vanuit practisch oogpunt.

@ophof94, hopelijk is iedereen goed uit de botsing gekomen!

[ Voor 8% gewijzigd door Card Nox op 22-05-2026 11:43 ]

• Thodekroo
Card Nox schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:28:
[...]

Precies zo heb ik het ok gedaan. Ik heb uiteindelijk 10k vooraf neergelegd, 415pm voor 5j en 24k aan het einde. Zeker geen spijt van.

@Thodekroo, hij had een MY en vraagt naar een MY dus ik denk niet dat hij een M3 wil vanuit practisch oogpunt.

@ophof94, hopelijk is iedereen goed uit de botsing gekomen!
Oeps, niet goed gelezen. Op de MY zit ook nog € 3.000,- inruilvoordeel tot 30 juni maar dan kom je nog wel op € 38.000 uit.

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:34

Damian

Insane Obtrusion

Iemand ervaring met het verwijderen en eventueel repareren van een stoelframe van de model 3? Er zit wat speling in mijn stoel waardoor elke keer bij optrekken ik een klein klakje naar achteren voel.

Wil de stoel er wel een keer uitschroeven om te kijken of ik iets kan vinden.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 13:11
Ik zit al een tijdje te zoeken maar wordt nog niet echt wijzer. Ik heb 2 jaar geleden mijn Highland RWD bij Allianz direct verzekerd all-risk. Nu krijg ik zojuist een nieuw aanbod wat even 27,- p/m hoger is 8)7. Nu zijn we met zijn allen wel gewend dat bij alles momenteel een paar euro erbij komt onder mom inflatie. Maar dit is mij te gortig. Aanbevelingen ? Promovendum komt 66,- goedkoper uit :? hoe dan...

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:39
Dan stap je toch over naar Promovendum? Bij mijn auto kan er ook €50,- per maand verschil zitten tussen verzekeraars. Inderdaad, dat slaat nergens op, maar je bent gelukkig vrij om te wisselen naar de goedkoopste.

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ja, dat zeg ik dus. Men noemt het hier fabriekssoftware, maar het is eenvoudigweg de software versie die in de fabriek erin wordt gezet, en is meestal 1 versie achter de laatste of achter een grote update. Zoals bij praktisch elk merk. De updates daarvan hebben logische volgorde, voor een buitenstaander. Enkel gissen

• Ronaldvo
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 28-06 13:46
Card Nox schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 07:37:
[...]

Niet te veel van aantrekken. Had ik ook en toch werd hij 3 weken later al geleverd.
Had gisteren dus een willen bestellen en zag ook dat de levertijd opschoven was. Heeft een lange tijd op Juni gestaan.

Had gisteren ook het geluk dat Tesla er een van 2025 op de website had staan met 20k km. Met een extra jaar garantie of 20k km garantie. Uiteindelijk voor deze gekozen zodat ik hem volgende week kan ophalen.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:09
Aldusso schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:54:
[...]

Ja, dat zeg ik dus. Men noemt het hier fabriekssoftware, maar het is eenvoudigweg de software versie die in de fabriek erin wordt gezet, en is meestal 1 versie achter de laatste of achter een grote update.
En dat is dus niet waar. Tesla levert wel degelijk voertuigen met "fabriekssoftware" wat die .100 of .200 softwareversies zijn. Dat is niet een versie die 'achterloopt', dat is een speciale release die vanuit de fabriek komt, en nooit op oudere auto's geïnstalleerd zal worden.
Ongeveer een maand is gebruikelijk.
Bij mij duurde het 3.5 week (auto van afgelopen maart).

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• DrNaidge
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 31-05 21:22
Iemand hier ervaring met een bug of dergelijke waardoor autopilot/steer het gedurende de hele rit niet deed?

Zojuist anderhalf uur gereden en continue de melding dat autopilot “tijdelijk niet beschikbaar is”. Camera’s gecheckt en geeft aan dat daar geen issue mee is.

Ik heb een 2026 model 3 performance, incl EAP. Auto is geïmporteerd uit Duitsland en ik heb het idee dat ik in een soort software vagevuur terecht ben gekomen.

In eerste instantie heb ik namelijk nooit FSD optie gekregen, support gecontacteerd en zij hebben nu op de achtergrond de regio gewijzigd. Ik had hiervoor enkel EAP maar wel Grok (wat kennelijk niet normaal is?). Vandaag in mijn rit dus helemaal geen EAP, geen FSD optie én Grok is verdwenen. Ik heb software 2026.14.3.

Ik heb wederom support gecontacteerd of dit toeval is maar wellicht dat jullie me kunnen helpen?
Aldusso schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:54:
[...]

Ja, dat zeg ik dus. Men noemt het hier fabriekssoftware, maar het is eenvoudigweg de software versie die in de fabriek erin wordt gezet, en is meestal 1 versie achter de laatste of achter een grote update. Zoals bij praktisch elk merk. De updates daarvan hebben logische volgorde, voor een buitenstaander. Enkel gissen
De fabriekssoftware is een speciale release op basis van de laatste GA release, met daarin speciale monitoring/extra telemetrie voor bv. nieuwe hardware componenten en HW checks (bron: Teslascope)

[ Voor 5% gewijzigd door pdidi op 22-05-2026 14:48 ]

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-06 12:44

Of je spijt gaat krijgen van huurkoop weet je in jouw geval over 4 jaar pas :) Maar over het algemeen is het prima als je het toch ieder moment kunt afbetalen?

Wat ook goed is om te weten is dat het geluidssysteem in een RWD minder goed is dan de AWD. (9 ipv 15 speakers en belangrijker nog: geen subwoofer)

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:32
DrNaidge schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:13:
Iemand hier ervaring met een bug of dergelijke waardoor autopilot/steer het gedurende de hele rit niet deed?

Zojuist anderhalf uur gereden en continue de melding dat autopilot “tijdelijk niet beschikbaar is”. Camera’s gecheckt en geeft aan dat daar geen issue mee is.

Ik heb een 2026 model 3 performance, incl EAP. Auto is geïmporteerd uit Duitsland en ik heb het idee dat ik in een soort software vagevuur terecht ben gekomen.

In eerste instantie heb ik namelijk nooit FSD optie gekregen, support gecontacteerd en zij hebben nu op de achtergrond de regio gewijzigd. Ik had hiervoor enkel EAP maar wel Grok (wat kennelijk niet normaal is?). Vandaag in mijn rit dus helemaal geen EAP, geen FSD optie én Grok is verdwenen. Ik heb software 2026.14.3.

Ik heb wederom support gecontacteerd of dit toeval is maar wellicht dat jullie me kunnen helpen?
Ook al een keer gehad met een rit.. Pas een dag later toen ik ook nog een reset van de auto heb gedaan en camera's deed het allemaal weer naar behoren.

• Richh
Reden om voor optie 2 te gaan is dat het renteaanbod erg laag is (0,99%) en ik na een aanbetaling van 10K de rest (22K) in een ETF kan stoppen om de komende 4 jaar te laten groeien. Uiteindelijk een financiele rekensom
Tis bij Tesla een beetje flauw, het is ofwel die extra inruilwaarde, ofwel de 0,99% rente. In jouw geval is alleen het rentevoordeel mogelijk omdat je niks in te ruilen hebt*. En dan is 1% rente in een wereld waarin de spaarrente al hoger ligt al snel aantrekkelijk :P
* je kan ook een 2ehands barrel van 500 euro inleveren voor de inruilkorting a 3000 euro :)

Dus uiteindelijk is de vraag: kan je met je investering een hoger rendement behalen dan die 0,99%? Het antwoord daarop is zeer waarschijnlijk 'ja'. Maar goed om toch te vermelden: alle investeringen zijn niet risicoloos. Stockmarket zit al jaren op een ATH. Ook ETF's zijn niet risicoloos in een timespan van 4 jaar. Zolang je je van dat risico bewust bent kan je zelf het beste de inschatting maken.

* Richh heeft doelbewust voor contante betaling gekozen :P

• Richh
Nog ff over dat mijn Model Y Standard niet het laadklepje open doet als je op het knopje van de Tesla Wall Connector en/of Mobile Charger en/of Supercharger klikt :)

Ben inmiddels al anderhalve maand van het kastje naar de muur gestuurd. Bij het Service Center hebben ze met geen van mijn klachten iets gedaan, weinig zin om dingen op te lossen blijkbaar. Betreft de de vraag over het klepje, dat moest maar naar Tesla Energy.

Tesla Energy doet weken over replies. Zegt eerst sorry en belooft mij een nieuwe TWC op te sturen (nouja, prima!), komt daar weken later dan toch op terug, zegt niks te kunnen betekenen, en verzoekt of ik toch nog eens een serviceverzoek wil indienen betreft voertuigen :P

Dus ik toch maar weer bellen. Iemand van Account Support heeft 'het uitgezocht' en nu heb ik toch zwart-op-wit op de mail staan dat de Standards dit wel degelijk zouden moeten kunnen.
Tja dan open ik wel weer een service verzoek...
dreamscape schreef op donderdag 16 april 2026 @ 15:17:
[...]

Hier is intern al best wat over gesproken en AFAIK zou dit in de handleiding toch aangepast moeten zijn.
Ik ga even de juiste mensen achter de broek aan zitten... ;)
Weet je hier toevallig meer over?

Vooropgesteld; deze informatie was (en is!) dus echt nergens beschikbaar toen ik op de bestelknop klikte. Toegegeven, het is iets vrij lulligs maar in feite zou ik het op non-conformiteit kunnen gooien.

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 22-05-2026 17:00 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:34
Ik zou me er niet al te druk over maken, druk gewoon op het klepje want als het er hardwarematig niet op zit dan gaat het ook niet werken. Kost je alleen maar tijd en irritatie. En blijkbaar is dit iets wat niet goed is gedocumenteerd. Denk dat je op dit punt de koop lastig kunt ontbinden of een schadevergoeding krijgt van Tesla. Als ik al zie hoe lastig het voor de HW3 mensen om FSD te krijgen waar ze al jaren geleden voor hebben betaald.

Bij Skoda ook gehad met iets wat in de folder stond en niet werkte. Kom je ook in een deadloop tussen dealer en importeur.

• Richh
jongetje schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 16:51:
Ik zou me er niet al te druk over maken, druk gewoon op het klepje want als het er hardwarematig niet op zit dan gaat het ook niet werken.
Druk maken is ook een groot woord hoor :+ het is een first world problem, sure.

Vind de service van Tesla wel echt belachelijk matig in ieder geval. Ik heb nog nooit zoiets duurs gekocht waarbij de aftersales zo log / traag / onhandig is.
De volgende keer dat RTL Nieuws me vraagt voor een interview als enthousiaste early adopter zal ik wat minder gratis reclame uiten voor Tesla ;)
En blijkbaar is dit iets wat niet goed is gedocumenteerd.
Niet alleen in de handleiding, ook medewerkers die dit vandaag nog hebben uitgezocht zeggen dat het wel moet kunnen. Sowieso, bij Tesla hebben ze geen dealers, importeurs en fabrikanten, er is maar 1 Tesla :D
Denk dat je op dit punt de koop lastig kunt ontbinden of een schadevergoeding krijgt van Tesla.
Niet geschoten is altijd mis ;)

Pagina: 1 ... 251 ... 264 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: