• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
ybos schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:48:
[...]

Dat is mooi shit voor diegenen die hem nu kopen :Y
Ik vind personeel de basic AP ook nog steeds een gigantische meerwaarde tov alleen TACC.
Nadat je niet meer kon wisselen tussen AP en TACC met de dubbele klik was de toegevoegde waarde al minder. Nu het wisselen van profielen ook niet meer mogelijk is gebruik ik AP nooit meer.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:52
Maurice- schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:22:
[...]

Nadat je niet meer kon wisselen tussen AP en TACC met de dubbele klik was de toegevoegde waarde al minder. Nu het wisselen van profielen ook niet meer mogelijk is gebruik ik AP nooit meer.
Eens, maar ik ben nog steeds fervent gebruiker van AP :Y
Zeker icm de sexy buttons en weer automatisch inschakelen AP na baanwissel.

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
ze kunnen AP er toch niet afhalen, adaptieve CC en lane assist is wettelijk verplicht sinds een paar jaar (in Europa). Mocht het zo zijn dan geen nieuwe Tesla voor mij. Ik ga geen 100E p/m betalen voor FSD, daar rij ik te weinig voor, ik zou het aanzetten voor vakanties bv. En als er dan geen TACC/AP meer is dan koop ik een andere auto, ik kan niet meer zonder.

PSN ID: Svennie-NL

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:59

Damian

Insane Obtrusion

Svennie schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:28:
ze kunnen AP er toch niet afhalen, adaptieve CC en lane assist is wettelijk verplicht sinds een paar jaar (in Europa). Mocht het zo zijn dan geen nieuwe Tesla voor mij. Ik ga geen 100E p/m betalen voor FSD, daar rij ik te weinig voor, ik zou het aanzetten voor vakanties bv. En als er dan geen TACC/AP meer is dan koop ik een andere auto, ik kan niet meer zonder.
AP is wat anders dan Lane Assist. Hij zal je nog steeds binnen de lijnen houden als hij merkt dat je over de lijntjes gaat, dit is eigenlijk Lane Departure Warning of Lane Keep Assist, en die functie zit er gewoon in en blijft er ook gewoon in zitten. Lane Follow Assist is dat ie echt (basis) bochten voor je neemt en dat is zeker niet verplicht, dus AP is zeker niet verplicht.

Adaptive Cruise control is al helemaal niet verplicht, dat is een comfort systeem.

[ Voor 12% gewijzigd door Damian op 13-04-2026 14:48 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:44
Ik ben ook wel heel blij met mijn AP icm sexy buttons. Een auto zonder AP zou ik wel heel verdrietig van worden. Als het dan gaat om een volgende auto zou het van een no-brainer ineens een misschien gaan worden. FSD is toch een serieuze hap in je leasebudget.

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07:37
Svennie schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:28:
AP zit er niet meer op bij nieuwe auto’s. TACC wel.

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-04 17:50
Ben wel benieuwd wat deze verandering van Tesla nu weer te weeg gaat brengen. Tijdens mijn bestelling wilde ik de RWD Long Range, tot ze plotseling de Accu veranderde en de 20" velg geen optie meer was. Hierdoor de keus richting de AWD maar laten vallen.

En nu dan weer FSD pushen, en Auto Pilot niet meer mogelijk als optie. Heb de mijne 20 Mrt besteld, dus wel even benieuwd wat er gaat gebeuren met de levering tegen die tijd. Ook eens met de leasemij eens schakelen, want ik word nu in een korte tijd wel een beetje moe van Tesla en hun veranderingen.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Wicked-Game schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:11:
Ben wel benieuwd wat deze verandering van Tesla nu weer te weeg gaat brengen. Tijdens mijn bestelling wilde ik de RWD Long Range, tot ze plotseling de Accu veranderde en de 20" velg geen optie meer was. Hierdoor de keus richting de AWD maar laten vallen.

En nu dan weer FSD pushen, en Auto Pilot niet meer mogelijk als optie. Heb de mijne 20 Mrt besteld, dus wel even benieuwd wat er gaat gebeuren met de levering tegen die tijd. Ook eens met de leasemij eens schakelen, want ik word nu in een korte tijd wel een beetje moe van Tesla en hun veranderingen.
Als je voor 10 april besteld hebt zou je nog steeds Autopilot moeten krijgen. In de app staat dat bij je bestelling

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
Ik heb (toevallig) op 10 april een model 3 besteld. Bij mijn bestelling staat dat autopilot aanwezig is, dus ga er vanuit dat ik misschien een van de laatste ben die geluk heeft. Toch nog even een belletje aan gewaagd naar Tesla Tilburg. Zij wisten nog van niks maar zagen het idd ook niet meer op de site erbij staan, en ja ik was al de tweede die er vandaag over belde. :? Ze gingen het uitzoeken en ik word teruggebeld, ben benieuwd. Maar wel heel bijzonder dat zij niet geïnformeerd zijn...

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Maar weer eens een telefoonsleutelvraag.

Ik word er een beetje moedeloos van hoe slecht de telefoonsleutel tegenwoordig nog maar werkt bij het aankomen lopen en het voertuig niet automatische opent. Vaker werkt het niet dan wel ook al heb ik de telefoon 5 minuten daarvoor in handen gehad en bewaar ik deze in mijn frunkzak.
Pas bij het uit mijn broekzak halen en schermvergrendeling eraf ziet de auto pas de sleutel.
Zelfde bij mijn Watch sleutel en pas bij het openen van de Tesla app gaat het voertuig open ook al draait de app ergens op de achtergrond.

Dit ondanks dat ik alles op mijn telefoon aan denk te hebben wat ik hoor te hebben.
Of ben ik toch ergens een instelling vergeten?
Het gaat trouwens om een iPhone 13 met een slechter wordende batterij dus wellicht heb ik nu een excuus gevonden om een upgrade te doen naar een nieuwe iPhone :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

• WishmasterNL
  • Laatst online: 13-04 17:23

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Hebben mensen voorkeur waar ze nieuwe banden laten steken?
Bij de Kwikfit hebben ze nu namelijk 15% korting op Continental banden, en ik wil graag de Allseasoncontact 2 er onder laten leggen.

Ik ben me bewust van de rest van de service van Kwikfit, maar banden steken, balanceren en uitlijnen moet toch wel kunnen?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
RaRo74 schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:19:

Ik word er een beetje moedeloos van hoe slecht de telefoonsleutel tegenwoordig nog maar werkt bij het aankomen lopen en het voertuig niet automatische opent. Vaker werkt het niet dan wel ook al heb ik de telefoon 5 minuten daarvoor in handen gehad en bewaar ik deze in mijn frunkzak.
Pas bij het uit mijn broekzak halen en schermvergrendeling eraf ziet de auto pas de sleutel.
Zelfde bij mijn Watch sleutel en pas bij het openen van de Tesla app gaat het voertuig open ook al draait de app ergens op de achtergrond.

Dit ondanks dat ik alles op mijn telefoon aan denk te hebben wat ik hoor te hebben.
Het gaat trouwens om een iPhone 13 met een slechter wordende batterij dus wellicht heb ik nu een excuus gevonden om een upgrade te doen naar een nieuwe iPhone :*)
Ik heb ditzelfde al maanden op Android. Bluetooth aan en uit werkt meestal redelijk vlot, of de telefoon met NFC tegen de stijl aanhouden werkt ook. Maar ideaal is het niet en al van alles geprobeerd.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:54

RvV

WishmasterNL schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:27:
Hebben mensen voorkeur waar ze nieuwe banden laten steken?
Ja, thuis. Ik heb mijn eigen apparatuur aangeschaft. Kun je nagaan hoeveel vertrouwen ik heb in bandenboeren. :X

Y'24

• loxr25
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:06
RvV schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:33:
[...]

Ja, thuis. Ik heb mijn eigen apparatuur aangeschaft. Kun je nagaan hoeveel vertrouwen ik heb in bandenboeren. :X
Zou ik zelf ook willen doen, maar hoe doe jij de uitbalanceren dan? En ook heb je dan plakloodjes?
Welk materiaal kocht je hiervoor?

• RvV

RvV

loxr25 schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:38:
[...]

Zou ik zelf ook willen doen, maar hoe doe jij de uitbalanceren dan? En ook heb je dan plakloodjes?
Welk materiaal kocht je hiervoor?
Beetje off-topic, maar even kort: Balanceren met een balanceerapparaat en de plakgewichtjes inderdaad. :) HBM en Twinbusch hebben redelijk betaalbaar spul. Het is maar net hoe gek je het wilt maken. Bij mij was het in totaal all incl. krap 4k omdat ik geen zin had in het goedkoopste en ook nog fatsoenlijk runflat, grote wielen of andere dingen wil kunnen monteren bij wie daar zin in heeft (familie/vrienden etc). Ik vind het ook leuk om wat te knutselen en te rommelen.
Als je niet al te spannende wielen hebt, dan kan het wel de helft goedkoper.

Y'24

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
RaRo74 schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:19:

Ben bang dat het aan oude versie van iPhone ligt :X

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Na een tijdje te hebben rondgereden met fout: “rcm2_ a452 probl. Voetg. Veil.syst.” Heb ik dit toch maar laten nakijken bij een Tesla service center. De oorzaak bleek een doorgeknaagde sensorkabel te zijn. Waarschijnlijk het werk van een steenmarter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qidFMOY037vqZdfL7kXjxZKLcNI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/euGUzJnmxj51eyfEfg2xkqRE.jpg?f=fotoalbum_large

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:05
Ik zie zojuist dat de Tesla MY RWD LR weg is, nu nog enkel de RWD en dan de Premium RWD LR.

Ik zou een Premium RWD Standard range wel zien zitten.

• RaRo74
  • Nu online
MADG0BLIN schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:32:
[...]

Ik heb ditzelfde al maanden op Android. Bluetooth aan en uit werkt meestal redelijk vlot, of de telefoon met NFC tegen de stijl aanhouden werkt ook. Maar ideaal is het niet en al van alles geprobeerd.
Precies allemaal handelingen die voorbij gaan aan het automatische open en dan kan in net zo goed de Tesla pas gelijk pakken en gebruiken :-)
BT aan en uitzetten of tegen de stijl aanhouden heb ik gelukkig nog niet hoeven te doorstaan. Wakkerschudden van de telefoon is vooralsnog een handeling teveel maar dat werkt wel altijd.

• RaRo74
  • Nu online
Tdem schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:46:
[...]

Goed nieuws dus en een excuus voor een nieuwe telefoon! :*)

Maar ter lering, waarom werkt het nu niet meer bij mij iPhone 13 en voorheen altijd?
En naar welk model iPhone moet ik nu toe? Hoeft voor mij geen 18 Pro te zijn want simpelweg gezegd deed de 13 verder alles verder wel voor mij.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
RvV schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:44:
[...]

Beetje off-topic, maar even kort: Balanceren met een balanceerapparaat en de plakgewichtjes inderdaad. :) HBM en Twinbusch hebben redelijk betaalbaar spul. Het is maar net hoe gek je het wilt maken. Bij mij was het in totaal all incl. krap 4k omdat ik geen zin had in het goedkoopste en ook nog fatsoenlijk runflat, grote wielen of andere dingen wil kunnen monteren bij wie daar zin in heeft (familie/vrienden etc). Ik vind het ook leuk om wat te knutselen en te rommelen.
Als je niet al te spannende wielen hebt, dan kan het wel de helft goedkoper.
Die 4k kan toch nooit uit? Even los van dat het een leuke hobby is. Er zijn vast goede bandenboeren te vinden die voor 20-30 euro per band het monteren en balanceren. Dan kun je 200 of 133 keer banden wisselen. Dat zijn 50 of 33 sets banden.
Gumball schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:50:
Na een tijdje te hebben rondgereden met fout: “rcm2_ a452 probl. Voetg. Veil.syst.” Heb ik dit toch maar laten nakijken bij een Tesla service center. De oorzaak bleek een doorgeknaagde sensorkabel te zijn. Waarschijnlijk het werk van een steenmarter.

[Afbeelding]
Ow, ik had eigenlijk gedacht dat een Tesla niet interessant zou zijn voor marters. In mijn andere auto heb ik een marterverjarger met stroomschokken gemonteerd in de motorruimte, die werkt goed.

[ Voor 30% gewijzigd door Bobmeister op 13-04-2026 17:09 ]

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:06
Bobmeister schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:06:
[...]

Die 4k kan toch nooit uit? Even los van dat het een leuke hobby is. Er zijn vast goede bandenboeren te vinden die voor 20-30 euro per band het monteren en balanceren. Dan kun je 200 of 133 keer banden wisselen. Dat zijn 50 of 33 sets banden.
De 1 verzamelt cigarenbandjes, de ander gereedschap.. _/-\o_

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-04 17:21
RaRo74 schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:04:
[...]

Goed nieuws dus en een excuus voor een nieuwe telefoon! :*)

Maar ter lering, waarom werkt het nu niet meer bij mij iPhone 13 en voorheen altijd?
En naar welk model iPhone moet ik nu toe? Hoeft voor mij geen 18 Pro te zijn want simpelweg gezegd deed de 13 verder alles verder wel voor mij.
Mijn vrouw heeft nog een iPhone 13 en daarmee gaat onze Tesla Model Y LR mei 2023 prima handsfree open en dicht. Ligt dus niet aan de telefoon. Keertje opnieuw koppelen?

• RvV

RvV

Bobmeister schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:06:
[...]

Je kunt soms goedkope setjes vinden als mensen wisselen van zomer naar all-season bandjes enzo. Ik heb nu een setje klaar liggen die praktisch als nieuw is, die bij de bandenboer zou dat ongeveer 700,- meer gekost hebben. Maar ieder zn hobby inderdaad. ;) Dan kan ik tenminste mezelf de schuld geven als ik de boel sloop. :D

Y'24

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
Thodekroo schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:42:
Ik heb (toevallig) op 10 april een model 3 besteld. Bij mijn bestelling staat dat autopilot aanwezig is, dus ga er vanuit dat ik misschien een van de laatste ben die geluk heeft. Toch nog even een belletje aan gewaagd naar Tesla Tilburg. Zij wisten nog van niks maar zagen het idd ook niet meer op de site erbij staan, en ja ik was al de tweede die er vandaag over belde. :? Ze gingen het uitzoeken en ik word teruggebeld, ben benieuwd. Maar wel heel bijzonder dat zij niet geïnformeerd zijn...
Zojuist een belletje terug gehad, en ik blijk een van de laatste die een model 3 heb gekocht met autopilot. Bestellingen vanaf 11 april zit het niet meer op. Ze waren zelf ook verrast dat ze dit niet aangekondigd hebben gekregen.

• Svennie
  • Nu online
Damian schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:44:
[...]

AP is wat anders dan Lane Assist. Hij zal je nog steeds binnen de lijnen houden als hij merkt dat je over de lijntjes gaat, dit is eigenlijk Lane Departure Warning of Lane Keep Assist, en die functie zit er gewoon in en blijft er ook gewoon in zitten. Lane Follow Assist is dat ie echt (basis) bochten voor je neemt en dat is zeker niet verplicht, dus AP is zeker niet verplicht.

Adaptive Cruise control is al helemaal niet verplicht, dat is een comfort systeem.
dank voor de verduidelijking. Niet dat het nu aan de orde is maar dan wordt de volgende auto geen Tesla meer, jammer :F. Dat de auto zelf door bochten rijdt moet er echt opzitten. Mijn vorige auto (KIA Niro) deed dat al beter dan de Tesla maar Tesla doet veel andere zaken weer beter. Blij dat ik nu niet hoef te kiezen.

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Svennie schreef op maandag 13 april 2026 @ 19:13:
[...]

dank voor de verduidelijking. Niet dat het nu aan de orde is maar dan wordt de volgende auto geen Tesla meer, jammer :F. Dat de auto zelf door bochten rijdt moet er echt opzitten. Mijn vorige auto (KIA Niro) deed dat al beter dan de Tesla maar Tesla doet veel andere zaken weer beter. Blij dat ik nu niet hoef te kiezen.
Dat, en FSD is een wassen neus, het is nog steeds level 2. Je moet blijven opletten en handen in de buurt van het stuur houden.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:53
Vraagje voor de Model Y Standard 2026 (LFP) rijders.. Klopt het dat de auto max 225Kw laadt? Hebben jullie al ervaring met superchargen @Richh en @markklok (als ik het me goed herinner) ?

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:04
Kiwi_Kevin schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:15:
Vraagje voor de Model Y Standard 2026 (LFP) rijders.. Klopt het dat de auto max 225Kw laadt? Hebben jullie al ervaring met superchargen @Richh en @markklok (als ik het me goed herinner) ?
Ik heb nog niet bij de SuC gestaan, sorry :)
Maar volgens mij haalt de achterwielaandrijving dat niet.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Kiwi_Kevin
Richh schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:51:
[...]

Ik heb nog niet bij de SuC gestaan, sorry :)
Maar volgens mij haalt de achterwielaandrijving dat niet.
Ik las het in een van de posts van autoweek en op de Amerikaanse site staat onderstaande spec. Vandaar dat ik benieuwd was naar de praktijkervaring, interessant verschil. Zouden ze daar een ander type LFP toepassen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5rDt67ykfF-Bk_YLUnoJ45gVN0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qabYwMLJHDdbYGZlf40PaVzY.jpg?f=fotoalbum_large

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:20
Kiwi_Kevin schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:09:
[...]

Ik las het in een van de posts van autoweek en op de Amerikaanse site staat onderstaande spec. Vandaar dat ik benieuwd was naar de praktijkervaring, interessant verschil. Zouden ze daar een ander type LFP toepassen?

[Afbeelding]
Voor zover ik weet (maar dat kan ik mis hebben) gebruiken ze in de VS helemaal geen LFP. Dat komt namelijk allemaal uit China en is dus gebonden aan heffingen. Het is daar allemaal NMC en dat kan sneller laden.

Nogmaals: dit was een tijdje terug zo. Of ze inmiddels wel LFP hebben weet ik niet zeker. Afgelopen tijd beetje te druk geweest om alles bij te houden.

UNOX: The worst operating system

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Nu online

EDB

Kiwi_Kevin schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:15:
Hier ook alleen maar thuis geladen tot nu toe. Volgens mij is het max 175kw, tenminste, dat werd mij verteld door een medewerker van Tesla.

Tesla model Y RWD 2026. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:20
EDB schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:18:
[...]

Hier ook alleen maar thuis geladen tot nu toe. Volgens mij is het max 175kw, tenminste, dat werd mij verteld door een medewerker van Tesla.
Even met dezelfde disclaimer als hierboven: LFP hier doet max 178kW. Mijn model 3 komt ook niet verder.

UNOX: The worst operating system

• Kiwi_Kevin
EDB schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:18:
[...]

Klopt, het zit verstopt maar de spec is ook op de Nederlandse site te vinden en daar staat inderdaad 175kw. Moet bijna wel in het type accu zitten.

Ik vind het zo bijzonder die verschillen tussen US en EU, daar hebben ze ook een Model Y standard maar dan dual motor. En ook bijzonder, hier is wit de standaardkleur, daar moet je bijbetalen..

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:01
Binnenkort krijg ik een model 3 en die wil ik laten blinderen. Echter ik twijfel nog over het percentage lichtdoorlaatbaarheid omdat ik de hele achterruit wil doen zodat je geen kleurverschil ziet met het dakglas.

Heeft iemand tips voor een goede partij in de regio Arnhem/Nijmegen?

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:49

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• innova58
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:48
iemand enig idee welk variant dit weer is? front en koplampen zijn anders, middenconsole is anders:

https://m.mobile.de/fahrz...top_vip&utm_medium=social

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:55
Tdem schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:46:
[...]

Mijn 16 pro heeft er ook last van. Ik denk dat het aan een update van de auto ligt eigenlijk.

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:46
innova58 schreef op maandag 13 april 2026 @ 23:34:
iemand enig idee welk variant dit weer is? front en koplampen zijn anders, middenconsole is anders:

AI. Check hoe klein de garage links achter op die tweede foto is. Ook klopt de positie van het witte huis tov de carport niet op beide foto's.

[ Voor 9% gewijzigd door zunrob op 13-04-2026 23:46 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:00
innova58 schreef op maandag 13 april 2026 @ 23:34:

Da's waarschijnlijk afkomstig van iemand die een Model Y Standard zou willen met een Model 3 design of zo. Fake dus.

• Svennie
  • Nu online
daemonix schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:09:
[...]
Dat, en FSD is een wassen neus, het is nog steeds level 2. Je moet blijven opletten en handen in de buurt van het stuur houden.
ik vind het geen wassen neus, ik vind het fantastisch dat het kan. Ik vind rijden met AP al lekker ontspannend, hoe minder ik in de auto hoef te doen hoe beter. Ik heb HW3 dus (voorlopig?) geen FSD maar het zou me ook te duur zijn, Ik rij op het moment 11/12k per jaar en daar ga ik geen 1200E voor uitgeven. AP is voldoende voor mij.

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Svennie schreef op maandag 13 april 2026 @ 19:13:
[...]

Het gras is inderdaad groener bij de buren.. Of toch niet? Traditioneel betaalde je namelijk altijd extra voor opties, Tesla was daar een uitzondering op. Nu niet meer..
Pagina: 1 ... 233 234 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: