• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:29
Chrissy55 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 00:24:
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb een tesla model 3 long range awd uit januari 2026. Ik heb het soundsysteem getest.. Alleen de headliner speakers geven geen geluid. Ik heb het ook in de servicemode gecheckt en alle speakers afzonderlijk getest. Maar ook nu geen geluid uit die speakers. Weet iemand hoe dat komt?[Afbeelding]

De headlinerspeakers zijn de twee groene rondjes
Voor die moet je immersive sound aan zetten bij de EQ settings. Als die uit staat gebruikt hij die speakers niet.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:09
Chrissy55 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 00:24:
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb een tesla model 3 long range awd uit januari 2026. Ik heb het soundsysteem getest.. Alleen de headliner speakers geven geen geluid. Ik heb het ook in de servicemode gecheckt en alle speakers afzonderlijk getest. Maar ook nu geen geluid uit die speakers. Weet iemand hoe dat komt?[Afbeelding]

De headlinerspeakers zijn de twee groene rondjes
Welke toonhoogte heb je mee getest? Te laag komt daar misschien niet uit.

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:51
Inspired schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 22:15:
[...]

De 4680 pakt net ff de 500/250kW zodat Tesla het op de site kan zetten als max charging speed. Na enkele momenten zakt hij snel weg. Het is gewoon een pack met lage prijs en wellicht in grote aantallen te produceren. Qua laden is het veel minder dan packs van 7 jaar geleden.
voor mij klopt dat iig wel ja. Mijn panasonic M3LR uit 2019 houd de 250/ of 200+ kW snelheden veel langer vol dan mijn 2024 M3P van 2024. Maar aangezien die laatste veel zuiniger is, maakt het op lange ritten niets uit.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:42
markklok schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 20:48:
Hmmm met 1480km op de teller (Model Y RW standaard) merk ik een geschut van de auto rond de 50 / 60 km/u . Eerst dacht ik steeds dat het aan het wegdek lag maar nu zijn er toch wel heeeel veel weggetjes die de auto zo laten schutten. De auto lijkt haperig over de weg te gaan met een constante snelheid 🤔
Er liggen mooie standaard 18" banden (hankook) onder.

Versnel ik naar 70 / 80 is het gehobbel weg.... En nee die snelheid kan ik niet overal aanhouden 😂

@ybos @avdl72 Hadden jullie nog een goeie oplossing gevonden?
Ik rij nu anderhalve week op verlaagde spanning zoals hier als tip gegeven werd, maar vooralsnog voel ik de trilling nog steeds.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:42
avdl72 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 22:31:
[...]

Nee. Ik miet eerst 5000km rijden voordat ze bij Tesla verder gaan kijken. Nog een kleine 1000km te gaan en ga ik weer een service verzoek aanmaken. Want het wordt helemaal niet minder.
Ik vrees dat ze voor de vorm balanceren en verder niets doen. Ik werd ook met "opnieuw gebalanceerde" wielen weggestuurd.

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:34

VP.

Mackeessie schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 20:00:
Ik heb morgen een testrit met een tesla Model Y met FSD supervised, maar nu moet ik de app installeren, maar die heb ik al voor mijn eigen tesla. Ik moet dan mijn rijbewijs uploaden, waar hoe? iemand ervaring hiermee?
De testrit komt onder je ‘producten’ te staan. Als je die selecteert kun je door de stappen heen lopen.

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Sunshin3 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 15:14:
[...]

Met apple een opdracht in je telefoon zetten dat wanneer je telefoon contact maakt met de Bluethooth van de auto automatisch flitsmeister opent.
In flitsmeister bij gluidsopties Bleutooth op via HFP zetten.
Dan heb je geen betaalde FM nodig ;) (komt inderdaad als telefoongesprek binnen)
Ik he sinds laatste tijd dat zodra de opdracht getriggerd wordt, ik eerst een soort goedkeuring moet geven waarna hij vervolgens de opdracht pas uitvoert. Kan je dat uitzetten of hebben jullie dat ook?

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gumball schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:50:
Na een tijdje te hebben rondgereden met fout: “rcm2_ a452 probl. Voetg. Veil.syst.” Heb ik dit toch maar laten nakijken bij een Tesla service center. De oorzaak bleek een doorgeknaagde sensorkabel te zijn. Waarschijnlijk het werk van een steenmarter.

[Afbeelding]
Zijn er Tesla rijders die meer ervaring hebben met marters? Ik ben vooral benieuwd naar te tegenmaatregelen :)

• Timdekraker
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:11
Afgelopen weekend de Model Y Juniper - AWD Long range verlaagd met de Unplugged Performance verlagingsveren in de Mild setup.

Na aanschaf op de 19" crossflow velgen vond ik de Model Y optisch erg hoog op zijn vering staan.
De eerste optische verbetering was het aanschaffen van de 21" Arachnid 2.0 velgen die standaard op de performance versie zitten.

In eerste instantie heb ik daar 295 achter en 275 voor aan banden op gelegd, maar omdat dit waren geen banden die voor EV geoptimailiseerd zijn, en daardoor toch wat veel geluid maakte en een hoog verbruik lieten zien. Daarom toch een standaard Pirelli Pzero setje uit Duitsland opgehaald (zo goed als nieuw) en deze erop gelegd. Verschil was enorm, verbuik weer normaal en geluid weer lekker stil.

Toch vond ik het optisch nog steeds net niet mooi genoeg. Daarom gezocht naar veren die zowel iets verlaging geven, maar niet te stug worden in het rijgedrag.

Uitgekomen bij de Unplugged Performance veren die ik in de US besteld heb.
Deze vering heeft een DUAL RATE, een stijver en een minder stijf gedeelte. Hierdoor heb je comfort op lage snelheid, en stijfheid in snelle bochten en hoge snelheid.

De veren kwamen na een weekje binnen en zijn door Vettura Customs in Apeldoorn gemonteerd onder de Model Y.
Hele goede service, netjes en steeds updates over de voortgang. Dit is echt een top adres.

Bijgaand een aantal foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4COiy2Fb-8syJ_N1kmfbNokmhY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KlmZtnObPN5eIGLkeodNPtKg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eX69MMSkzbIKDvGQUIMBe-WOHIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bDhA6f2RBtYWiOlTQgHMCth4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLExkyTSUfxojJyAe59ofXaSOi8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oj5i82Tc8az5goWGDy0KSBUM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qR63yI34NLvM0YuCKAu7acPp8d4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYslVnsfEiQEGfm7HNl3a7Zt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUVRHY4k4VzZPrTKBW6MU4dxLa8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hDG9D7I5lgBrquRJ3ojIquiW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrU2ycE05naS4E6E86ozVCfvjyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rw6tZuLpf1GCQei1TfRl8Je8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7jBzdw75Va8u2mv0y1ofei0wpM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3tWcvAU0yiefOi2NLWkmabnH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Timdekraker op 15-04-2026 15:49 ]

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:41
ybos schreef op woensdag 15 april 2026 @ 08:35:
[...]

Ik rij nu anderhalve week op verlaagde spanning zoals hier als tip gegeven werd, maar vooralsnog voel ik de trilling nog steeds.
Ook ik ervaar nog steeds een vervelende trilling in mijn 5 maanden oude MY-RWD ('Premium', SR) met 19" Crossflow. Zowel met zomer- als winterband. Beide Hankook. Bij de wissel terug naar zomerbanden, zelfs met Roadforce laten balanceren, maar helaas, ook dat loste het probleem niet op.

Tesla zegt doodleuk dat trillingen mogen voorkomen en doet er verder niks aan.

Ben er dus wel over uit dat het niet meer aan de banden of wielen zou moeten kunnen liggen.
Onderstel is sowieso erg gevoelig, ook bij de nieuwe MY; je voelt elk ribbeltje in de weg.

Voor een auto van 45k, vind ik zowel de mate van comfort als service niveau ondermaats.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• Gelukszak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:45
Timdekraker schreef op woensdag 15 april 2026 @ 14:00:
Afgelopen weekend de Model Y Juniper - AWD Long range verlaagd met de Unplugged Performance verlagingsveren in de Mild setup.

Na aanschaf op de 19" crossflow velgen vond ik de Model Y optisch erg hoog op zijn vering staan.
De eerste optische verbetering was het aanschaffen van de 21" Arachnid 2.0 velgen die standaard op de performance versie zitten.

In eerste instantie heb ik daar 295 achter en 275 voor aan banden op gelegd, maar omdat dit waren geen banden die voor EV geoptimailiseerd zijn, en daardoor toch wat veel geluid maakte en een hoog verbruik lieten zien. Daarom toch een standaard Pirelli Pzero setje uit Duitsland opgehaald (zo goed als nieuw) en deze erop gelegd. Verschil was enorm, verbuik weer normaal en geluid weer lekker stil.

Toch vond ik het optisch nog steeds net niet mooi genoeg. Daarom gezocht naar veren die zowel iets verlaging geven, maar niet te stug worden in het rijgedrag.

Deze kwamen na een weekje binnen en zijn door Vettura Customs in Apeldoorn gemonteerd onder de Model Y.
Hele goede service, netjes en steeds updates over de voortgang. Dit is echt een top adres.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mag ik vragen wat de kosten waren voor de veren en montage?

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Timdekraker schreef op woensdag 15 april 2026 @ 14:00:

Deze kwamen na een weekje binnen en zijn door Vettura Customs in Apeldoorn gemonteerd onder de Model Y.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi, proper!
Mag ik iets vragen? Lijkt dat op die foto erger dan het is als je er langs staat, maar dat kleine ruitje versus je achterruiten, die tint lijkt verschillend?

• Timdekraker
Gelukszak schreef op woensdag 15 april 2026 @ 15:29:
[...]

Mag ik vragen wat de kosten waren voor de veren en montage?
De veren kosten ongeveer €420 euro plus nog €130 aan kosten voor het inklaren uit de US.
De montage kost ca. €500 ex btw bij Vettura Customs in Apeldoorn.

• Timdekraker
HyperBart schreef op woensdag 15 april 2026 @ 15:31:
[...]

Mooi, proper!
Mag ik iets vragen? Lijkt dat op die foto erger dan het is als je er langs staat, maar dat kleine ruitje versus je achterruiten, die tint lijkt verschillend?
Dat is denk ik optisch bedrog op de foto, in real life zijn alle ruitjes achter de B-stijl dezelfde tint.

• Timdekraker
Ik heb nog een aantal foto's toegevoegd met de vering, en als laatste een vergelijk voor en na de verlaging, al zijn dat dus ook nog andere banden erop, dus het is niet helemaal een eerlijk vergelijk.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Er was hier ook ergens een hele grote kleurrijke tabel te vinden met alle modellen en hun batterijtypes samen met hun geografie/productieplaats maar ik heb na zoeken op jpeg/png en charts er niets van teruggevonden. Kan iemand mij naar die post wijzen? Ging met name over de NMC/LFP dacht ik en van ieder model kreeg je dan exact met balkjes te zien waar en wat hij bevatte.
HyperBart schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:11:
Er was hier ook ergens een hele grote kleurrijke tabel te vinden met alle modellen en hun batterijtypes samen met hun geografie/productieplaats maar ik heb na zoeken op jpeg/png en charts er niets van teruggevonden. Kan iemand mij naar die post wijzen? Ging met name over de NMC/LFP dacht ik en van ieder model kreeg je dan exact met balkjes te zien waar en wat hij bevatte.
Denk dat je dit plaatje bedoeld, wat uit deze post komt. Daar staat de nieuwe MY Premium LR RWD nog niet in
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zftsh6nBt1ZAEA7bYKfT5o4nTrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IuwGhIAXS99QXzrvRDpKgyTM.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 234 235 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: