Het Flitsmeister DOT topic

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:15
Dit topic is bedoeld als algemene verzamelplek voor ervaringen met de Flitsmeister DOT.

Flitsmeister heeft de DOT uitgebracht: een compact hardware-apparaat dat samenwerkt met de Flitsmeister-app en bedoeld is voor schermvrij rijden. De DOT waarschuwt onderweg voor flitsers, verkeershinder en gevaren via licht, geluid en spraak, zodat je niet op je telefoon hoeft te kijken tijdens het rijden.

Het apparaat is los verkrijgbaar voor €49,99 en vereist geen abonnement. De DOT werkt via Bluetooth Low Energy in combinatie met de Flitsmeister-app en heeft een interne accu die volgens de fabrikant ongeveer 1.000 km meegaat. Opladen gebeurt via USB-C. Montage gaat via een meegeleverde dashboardhouder, waarbij de DOT eenvoudig los te halen is om op te laden of in een andere auto te gebruiken.

bron: https://www.flitsmeister.nl/dot

Overzicht specificaties:
  • Type: los hardware-apparaat (dashboardmontage)
  • Verbinding: Bluetooth Low Energy (BLE)
  • Waarschuwingen: licht (8 LED’s), geluid en spraak
  • Speaker: 1 W
  • Batterijduur: ~1.000 km
  • Opladen: USB-C
  • Afmetingen: Ø 55 mm, 17,9 mm diep
  • Gewicht: 35 gram
  • Inhoud doos: DOT, dashboardhouder, USB-C-kabel
  • Abonnement: niet vereist
FAQ:

Wanneer ontvang ik de DOT als ik hem nu bestel?
De Flitsmeister DOT staat direct in de startblokken om jouw kant op te komen. Onze bezorgmeisters doen hun best om de Flitsmeister DOT a.s. maandag bij jou te bezorgen. Het pakket past door de brievenbus, dus je hoeft er niet voor thuis te blijven. Je ontvangt per mail een track & trace om de bezorging te volgen.

Heb ik een abonnement nodig?
Nee, je hebt geen abonnement nodig om de Flitsmeister DOT te gebruiken. Alle functies werken direct via de Flitsmeister app, zonder maandelijkse kosten of verborgen abonnementen. Je betaalt één keer voor het apparaat, daarna is het gewoon verbinden en rijden.

Is Flitsmeister DOT legaal?
DOT is legaal in Nederland en in veel Europese landen. In sommige landen, zoals Duitsland en Frankrijk, zijn waarschuwingen voor snelheidscontroles en flitsers aan specifieke regels gebonden of (deels) verboden. Raadpleeg de lokale wetgeving voor je op reis gaat.

Heb ik mijn telefoon nodig met de Flitsmeister DOT?
Voor het gebruik van de Flitsmeister DOT heb je jouw telefoon nodig. De Flitsmeister DOT werkt alleen met een actieve verbinding met je telefoon.

Overige vragen: https://help.flitsmeister.com/hc/nl/sections/25024141282844-Flitsmeister-DOT

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3V7hbuZwp-qMvFPl_lAaVfmmrsU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4HhbGy5ajCJq7CUVBPmuHHpc.avif?f=fotoalbum_large

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:08
Na de bevestiging gezien te hebben dat hij met meerdere telefoons gekoppeld kan worden heb ik de bestelling geplaatst.
Ben benieuwd!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21
Dit product lijkt wel heel erg op de FM One, wat niet erg is want ik ben met de FM nog steeds zeer tevreden (geen Abo).

Functioneel lijkt die hetzelfde behalve dat de FM Dot 1000km meegaat en mijn FM One gaat denk ik een kilometer of 80.000 mee :P

Ga mijn FM Dot daarom denk ik niet vervangen, tenzij ze de support eruit slopen. Dan koop ik hem wel :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:31

lasharor

7 december 2004

Is er ergens een video van dit ding in werking? Ik zie alleen een video/render van de componenten...

• magetrip
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:06
Lijkt mij heel interessant, aangezien er geen abbo voor nodig is. Enige ergenis: kleine batterij, waardoor je hem dus uit de auto moet halen om te laden.

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:17
magetrip schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:08:
Enige ergenis: kleine batterij, waardoor je hem dus uit de auto moet halen om te laden.
Niet als je usb(-c) in de auto hebt, kun je hem feitelijk ingeplugd laten als je zou willen.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Exact... dat gebeurt hier ook met de DASH.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 19:28
laurens0619 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:23:
Dit product lijkt wel heel erg op de FM One, wat niet erg is want ik ben met de FM nog steeds zeer tevreden (geen Abo).

Functioneel lijkt die hetzelfde behalve dat de FM Dot 1000km meegaat en mijn FM One gaat denk ik een kilometer of 80.000 mee :P

Ga mijn FM Dot daarom denk ik niet vervangen, tenzij ze de support eruit slopen. Dan koop ik hem wel :)
Ik zei ook al in het andere topic. Hij is iets meer fancy dan de one, maar verder zie ik 0 toegevoegde waarde. Wel als je nu een two of dash hebt, want dat zijn waardeloze apparaten.

• laurens0619
B R M schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:25:
[...]

Ik zei ook al in het andere topic. Hij is iets meer fancy dan de one, maar verder zie ik 0 toegevoegde waarde. Wel als je nu een two of dash hebt, want dat zijn waardeloze apparaten.
Haha ja ik heb ook nooit de noodzaak gevoeld om te upgraden bij die Two/Dash.

Nu nog steeds niet, iedere 1000km opladen is bij mij ongeveer 1,5 week. maw: dat ding moet permanent aan de stroom.
Snap niet waarom dat ding zoveel zuipt. Die One gaat echt heel lang mee op een knoopcel

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Display?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• magetrip
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:06
JeroenV_ schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:16:
[...]

Niet als je usb(-c) in de auto hebt, kun je hem feitelijk ingeplugd laten als je zou willen.
Voor carplay gaat de USB-C in de telefoon, anders begint de batterij te stomen. Ik rij ong. 15K km per jaar, dus dan zou ik hem om de 3-4 weken een keer moeten laden. Maar als ik zo lees hoe zelden de rest geladen moet worden, is het wel wat moeite.

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 19:28
laurens0619 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:30:
[...]

Haha ja ik heb ook nooit de noodzaak gevoeld om te upgraden bij die Two/Dash.

Nu nog steeds niet, iedere 1000km opladen is bij mij ongeveer 1,5 week. maw: dat ding moet permanent aan de stroom.
Snap niet waarom dat ding zoveel zuipt. Die One gaat echt heel lang mee op een knoopcel
Ik heb de ONE gehad, toen de TWO. Na 2 jaar de TWO voor een hele mooie prijs kunnen verkopen (165 euro, ze zijn gewild op marktplaats), nadat ik de batterij zo ongeveer elke 5 dagen moest opladen. Daarna weer terug naar de ONE voor 40 euro.

• laurens0619
Misschien zit er trouwens een gps sensor in die DOT en hij puur de bluetooth voor data gebruikt.

Zou het accugebruik wel wat meer verklaren.
Of zit er echt een full lcd display op? Leek nu ook meer op lampjes/geluid

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:06
Zie het punt niet in van dit product. Je krijgt toch al een geluidssignaal via bluetooth vanuit je telefoon?

Dacht wil het wel kopen, omdat de app dan automatisch opstart bij het wegrijden (soms swipe ik de app perongeluk "weg" op m'n telefoon, en dan wilt hij niet meer automatisch). Maar ik lees dat je ook hier de app niet kan wegswipen.

https://help.flitsmeister...tten-voordat-ik-ga-rijden

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Wat voegt de DOT toe ten opzichte van Flitsmeister Pro op mijn telefoon?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
Stronk schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:18:
Zie het punt niet in van dit product. Je krijgt toch al een geluidssignaal via bluetooth vanuit je telefoon?

Dacht wil het wel kopen, omdat de app dan automatisch opstart bij het wegrijden (soms swipe ik de app perongeluk "weg" op m'n telefoon, en dan wilt hij niet meer automatisch). Maar ik lees dat je ook hier de app niet kan wegswipen.

https://help.flitsmeister...tten-voordat-ik-ga-rijden
Je kunt op iOS een opdracht maken dat Flitsmeister opent wanneer je telefoon verbinding maakt met je auto door middel van Bluetooth of Carplay. Dit zal op Android ook mogelijk moeten zijn lijkt mij. Zo doe ik het al jaren. :)

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb ook nog steeds een One. Als ik nu een nieuwe moest hebben dan zou ik wel voor de DOT kiezen, maar zie niet de noodzaak om m’n One te vervangen hiermee. Wel de eerste daadwerkelijke upgrade sinds de One, die écht beter is, de Two en Dash waren ook mooi maar te duur of overkill qua functies.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:07

Mystikal

It never hurts to help!

Ik had nog niets, ik heb hem maar een besteld om te kijken of het wat is. Had al wel Flitsmeister abbo.

Basement Bios ---- Exo-S

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:07
Ik heb m ook besteld, geinige gadget met een strakke uitstraling. Ben wel benieuwd hoe dit apparaatje zorgt voor automatische start. Los van een “opdracht” op je telefoon want volgens de site kan dit apparaat dat zelf.

• Stronk
  • Laatst online: 23:06
xSmooth- schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:51:
[...]

Je kunt op iOS een opdracht maken dat Flitsmeister opent wanneer je telefoon verbinding maakt met je auto door middel van Bluetooth of Carplay. Dit zal op Android ook mogelijk moeten zijn lijkt mij. Zo doe ik het al jaren. :)
Dit werkt volgensmij niet meer op iPhone? Je moet altijd een melding wegklikken, waarin je bevestigt dat de app opent, wanneer je de shortcut configureerd in samenhang met bluetooth of carplay. Apple deed dat opzettelijk als "security feature".
https://discussions.apple.com/thread/255767636?sortBy=rank

Maar zal het van de week weer proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Stronk op 04-02-2026 23:06 ]

• Molukker
  • Laatst online: 23:09
Hier ook besteld, ben benieuwd!

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:23
Stronk schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 23:05:
[...]

Dit werkt volgensmij niet meer op iPhone? Je moet altijd een melding wegklikken, waarin je bevestigt dat de app opent, wanneer je de shortcut configureerd in samenhang met bluetooth of carplay. Apple deed dat opzettelijk als "security feature".
https://discussions.apple.com/thread/255767636?sortBy=rank

Maar zal het van de week weer proberen.
Klopt. Deze automatisering kan niet zonder het scherm te ontgrendelen. Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.
Pagina: 1