Het Flitsmeister/One/Two/DOT topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• John Duh
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-02 15:34
Ook mijn Dot heeft een valse start gemaakt vanmorgen.
Omdat de accu indicator in de app aangaf dat de capaciteit op 96% stond, ging ik er vanuit dat deze opgeladen uit de doos was gekomen.

Dat bleek bij de praktijk test vanmorgen helaas niet het geval. Maar nadat ik 'm in de auto aan de lader had gehangen ging werkte het prima.

Wel ga ik nog even de meldingen drastisch terugschroeven want ik werd gek van alle waarschuwingen rondom files e.d. Enkel de meldingen voor flitsers en hulpdiensten lijken mij écht relevant.

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:22
Werkt het bij jou over de speakers van de auto? Zo ja welke instellingen gebruik je daarvoor?
John Duh schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 10:58:
Ook mijn Dot heeft een valse start gemaakt vanmorgen.
Omdat de accu indicator in de app aangaf dat de capaciteit op 96% stond, ging ik er vanuit dat deze opgeladen uit de doos was gekomen.

Dat bleek bij de praktijk test vanmorgen helaas niet het geval. Maar nadat ik 'm in de auto aan de lader had gehangen ging werkte het prima.

Wel ga ik nog even de meldingen drastisch terugschroeven want ik werd gek van alle waarschuwingen rondom files e.d. Enkel de meldingen voor flitsers en hulpdiensten lijken mij écht relevant.

• Tilburg013
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 02-03 09:50
Nou, hier komt mijn relaas.
Gistermiddag bij ontvangst: geleverd zoals beloofd op maandag 9-2 in mooie verpakking, lange usb-c/usb-c kabel, 2 leuke stickers, en de DOT was 98% vol. Leuk kaartje dat ik bij de eerste 1000 zit.
Maar tot zover de positieve ervaringen. Er staat op het kaartje "Laat je ons weten wat je ervan vindt?" maar er staat niet bij hoe/waar ik dat moet laten weten en toen zag ik vanmorgen dit topic dus mag ik hier "los gaan".

Het koppelen met een Samsung S23 ging niet gelijk goed. Het was onduidelijk of je de DOT nu moest opzoeken in de Bluetooth-lijst van je telefoon of dat de app hem zelf zou vinden. Het bleek het laatste.

In de handleiding of online wordt niks uitgelegd over de verschillende kleurcombinaties. Ik bedoel dan niet het verticale balkje dat blauw is wanneer er een flitspaal aankomt, maar de andere knipperende lampjes links en rechts.

Ook staat er niks in uitgelegd hoe je makkelijk of snel meldingen kunt maken of kunt beoordelen. Volgens de website van Flitsmeister moet je dan op een knop drukken maar enige uitleg hierover ontbreekt.

Vervolgens in de avondspits mee gaan rijden op de A65 van Tilburg naar Vught met de nodige flitspalen.

Opmerkingen:
- toen ik tot 3x toe op mijn telefoon keek en de FM app wegklikte (niet afsloot) en mijn scherm vergrendelde, knipperden er een paar keer blauwe en rode lampjes op de DOT; totaal niet duidelijk waarom hij dat deed en wat dat betekende
- toen ik in de buurt van de eerste flitspaal kwam, hoorde ik niks; ik had muziek opstaan, maar echt heel zacht. Er gaat een blauw verticaal balkje knipperen en als je de flitspaal voorbij bent, knipper ie nog 2x en dan branden er even kort een blauw en rood lampje aan de zijkant, geen idee waarom hij dat doet, aanname is dat het betekent dat je de flitspaal voorbij bent.
- voor de tweede flitspaal de muziek uitgezet en toen hoorde ik wel een vrouwenstem "flitspaal" zeggen, enigszins krakend maar vooral echt heel erg zacht, ook op de hardste stand. Ik heb hem juist gekocht om ook een geluidssignaal te krijgen en niet enkel licht (ben nog kleurenblind ook, maar goed, blauw kan ik wel zien (paars niet)) maar dat is echt onvoldoende hard. Daarnaast ben ik gewend dat de app zegt "flitspaal 80 kilometer per uur" of "flitspaal rood en 50" maar die info ontbreekt. Daarnaast geeft de app mooi de afstand tot de flitspaal aan zodat je weet hoe lang je nog kunt uitrollen maar met de DOT heb je eigenlijk geen flauw idee hoever je er vanaf bent. Dat vind ik wel echt een gemis waarbij ik steeds minder blij van de DOT werd.
- voor de derde flitspaal deed hij helemaal niks; geen geluid, geen lampjes.
- toen was er een file en kwam er een (volgens mij) oranje streepje dat steeds korter wordt, maar ook hier, geen idee of het 3 kilometer of 1 kilometer is. Het kan ook groen geweest zijn (kleurenblind).
- toen de file ruimschoots voorbij was, kreeg ik 2x achter elkaar het geluid van 'file voorbij' te horen. Ook de keren erna na files, steeds 2x dat geluid.
- ik heb hem daarna uit de auto gehaald en 's avonds heb ik hem maar uitgezet want als ik hem oppakte om even te bekijken, dan sprong ie aan en kreeg ik op mijn telefoon een melding dat de DOT ingeschakeld was. Ik snap dat ik hem straks in de auto laat liggen dus dit is dan nog geen ramp.
- vanmorgen wilde ik hem aanzetten en hij deed helemaal niks. Ik kon de knopjes indrukken wat ik wilde maar niks werkte. Ik heb hem toen meegenomen naar de auto en even een seconde aan de usb-c kabel gelegd en toen ging ie wel aan. Heel raar en gaf ook gelijk echt mijn laatste beetje vertrouwen op.
- en hij gaf in de app 83% aan dus hij is 15% opgegaan terwijl ik er maar 35km mee heb gereden. Waar dan die +/- 1000km in de specs vandaan komt, geen idee, maar dat ga ik er zo nooit mee halen.

Ik kijk het nog even aan, misschien komen er wel snel updates maar tot op heden is mijn mening dat het een compleet overbodig en door FM opgehyped product is waar ze ff mee cashen maar waar je als gebruiker echt niks aan hebt behalve dan dat je je telefoonscherm (in een Tesla) niet aan hoeft te houden.
Maar omdat de informatievoorziening zo ondermaats is (te zacht geluid en geen aanvullende info over de soort flitser en de afstand), is me dat geen 50 euro waard.

[ Voor 6% gewijzigd door Tilburg013 op 10-02-2026 12:11 . Reden: Vergeten datum erbij te zetten en extra opmerking over de gebrekkige handleiding ]

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ziet er naar uit dat de ONE gewoon nog steeds voldoende is.

• John Duh
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-02 15:34
mavical schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 11:24:
Werkt het bij jou over de speakers van de auto? Zo ja welke instellingen gebruik je daarvoor?

[...]
Nee, helaas. Het 1 Watt speakertje komt nauwelijks boven de radio en het geluid van de snelweg uit, ook niet op de hardste stand. "Gelukkig" zijn de ledjes niet te missen....

• kayhan66
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:12
John Duh schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 11:34:
[...]

Nee, helaas. Het 1 Watt speakertje komt nauwelijks boven de radio en het geluid van de snelweg uit, ook niet op de hardste stand. "Gelukkig" zijn de ledjes niet te missen....
Ook bij mij werkt het niet over de auto speakers, wat voorheen wel bij de FM One wel het geval was lijkt mij een software probleem te zijn in de DOT?

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:52
kayhan66 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 11:45:
[...]

Ook bij mij werkt het niet over de auto speakers, wat voorheen wel bij de FM One wel het geval was lijkt mij een software probleem te zijn in de DOT?
Volgens mij zit dat niet in het ontwerp van de DOT; meldingen over de luidsprekers van de auto kunnen in dit geval alleen via de FM-app zelf (als je daar carplay/android-auto voor nodig hebt zul je een pro-abo moeten nemen).

Maar: correct me if I'm wrong ;)

• mavical
Mijn bericht aan FM

Korte vraag. Ik gebruik nu de fm one. Via HFP komen de meldingen over de speakers. Bij de Dot krijg ik dat niet voor elkaar. De speaker van de dot is onbruikbaar ondat het geluid veels te zacht is. Ik hoop dat jullie mee lezen in het forum op Tweakers. Er zijn momenteel veel klachten en de eerste exemplaren worden al teruggestuurd.

Hun reactie:

Bedankt voor je bericht.

Vervelend dat het geluid niet goed gaat, wij zijn er mee bezig om dit na te kijken.
Eventuele aanpassingen/oplossingen rollen wij uit in een update.

Weet dat wij er mee bezig zijn, bedankt voor jouw geduld hierin!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:02

Pierre

Van nature lui!

Wat ik niet snap is worden dit soort dingen niet getest voordat je een stukje hardware op de markt brengt?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:15
@Tilburg013 heb je de onboarding wel helemaal doorgelopen? Daar wordt je uitgelegd waarvoor die knoppen zijn. Bij een melding om te bevestigen dat het klopt (blauw = klopt, rood = klopt niet). En zonder melding is blauw voor een flitser te melden en rood om gevaar te melden. Die moet je dan 2 seconden ingedrukt houden, zoals je in de onboarding ook moet doen.

Dat koppelen vind ik geen probleem. Als je gewoon in de app was begonnen dan werd meteen duidelijk wat je moest doen.

• xFeverr
Pierre schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:15:
Wat ik niet snap is worden dit soort dingen niet getest voordat je een stukje hardware op de markt brengt?
Uit ervaring weet ik dat je nog zoveel kunt testen wat je wil, zodra de massaproductie opgestart is blijken er toch weer allemaal wijzigingen te zijn of stukjes miscommunicatie te zijn geweest. Terwijl je testsamples zelf dan perfect werken.

Mooi voorbeeld is de LTT backpack van Linus Tech Tips. Die zou een dubbele bodem moeten hebben en om dat te bewijzen werd er live in de WAN-show een tas open gesneden. En toen bleek er geen dubbele bodem in de productieversie te zitten, na talloze testen en bevestigingen van eerdere samples. Stonden ze goed voor joker, maar het is allemaal netjes opgelost volgens mij.

Die dingen gebeuren nou eenmaal. Als je dat niet wil dan moet je eigenlijk nooit de eerste batches van een nieuw product kopen.

• kayhan66
mavical schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:03:
Mijn bericht aan FM

Korte vraag. Ik gebruik nu de fm one. Via HFP komen de meldingen over de speakers. Bij de Dot krijg ik dat niet voor elkaar. De speaker van de dot is onbruikbaar ondat het geluid veels te zacht is. Ik hoop dat jullie mee lezen in het forum op Tweakers. Er zijn momenteel veel klachten en de eerste exemplaren worden al teruggestuurd.

Hun reactie:

Bedankt voor je bericht.

Vervelend dat het geluid niet goed gaat, wij zijn er mee bezig om dit na te kijken.
Eventuele aanpassingen/oplossingen rollen wij uit in een update.

Weet dat wij er mee bezig zijn, bedankt voor jouw geduld hierin!
Hier is in iedergeval niet over nagedacht bij release, Ik kreeg namelijk als antwoord dat het niet mogelijk is om zowel de speaker van de dot als audio over de speakers van de auto te laten afspelen.
Ook kon men mij niet vertellen waarom als mijn telefoon de scherm uitvalt zowel de fm one als de dot dan niks meer doen, ondanks dat ik de stappenplan heb gevolgd op hun site over batterij besparingen rechten en machtigingen.

• Tilburg013
xFeverr schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:15:
@Tilburg013 heb je de onboarding wel helemaal doorgelopen? Daar wordt je uitgelegd waarvoor die knoppen zijn. Bij een melding om te bevestigen dat het klopt (blauw = klopt, rood = klopt niet). En zonder melding is blauw voor een flitser te melden en rood om gevaar te melden. Die moet je dan 2 seconden ingedrukt houden, zoals je in de onboarding ook moet doen.

Dat koppelen vind ik geen probleem. Als je gewoon in de app was begonnen dan werd meteen duidelijk wat je moest doen.
Hi, bedankt voor de toelichting! Dan snap ik nu dus waarom hij na de flitspaal een blauw en rood lampje toont. Ik ben de onboarding niet vanuit de app begonnen, maar vanuit de papieren handleiding. Ik zie nu dat er staat in stap 4 "Tik op apparaat verbinden en volg de onboarding stappen". Ik kan me wel herinneren dat hij toen verbond en ik in de app wat instellingen kon aangeven (geluidsniveau en welke meldingen wel/niet) maar er waren verder geen wizard of instructies/uitleg. De uitleg die jij nu geeft, ben ik dus nergens tegengekomen.

Hoe zijn jouw ervaringen verder tot nu toe?

• xFeverr
Tilburg013 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:23:
[...]

Hi, bedankt voor de toelichting! Dan snap ik nu dus waarom hij na de flitspaal een blauw en rood lampje toont. Ik ben de onboarding niet vanuit de app begonnen, maar vanuit de papieren handleiding. Ik zie nu dat er staat in stap 4 "Tik op apparaat verbinden en volg de onboarding stappen". Ik kan me wel herinneren dat hij toen verbond en ik in de app wat instellingen kon aangeven (geluidsniveau en welke meldingen wel/niet) maar er waren verder geen wizard of instructies/uitleg. De uitleg die jij nu geeft, ben ik dus nergens tegengekomen.

Hoe zijn jouw ervaringen verder tot nu toe?
Je kunt in de instellingen van je dot ook opnieuw door de onboarding heengaan, dan krijg je de uitleg alsnog te zien. Kan alleen maar handig zijn.

Ik moet donderdag en vrijdag naar kantoor met gegarandeerd veel file en andere ellende onderweg, dus dan pas kan ik echt testen hoe hij werkt. Wordt vervolgd dus.

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:25
Heb op mijn S23 de routine even uitgezet voor het starten van FM, in de FM app de DOT startup aangezet en vooralsnog gaat het goed. Er staat dan ook continue een notification in je scherm, wellicht dat deze "service" het wakker maken / pairen van de DOT wel goed afhandelt.

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17:07
Trent schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:27:
DIe van mij is intussen afgeleverd; iets op de test to-do: ik denk dat je op de meeste smartphones apps automatisch kan laten starten als Bluetooth met je wagen verbindt. Zo hoef je de Flitsmeister app niet per se altijd open hebben staan bij recent apps. Bijkomend moet je dan vermoedelijk geen ongelimiteerd background gebruik toelaten.
Dat zou handig zijn, weet je hoe dit moet toevallig bij Android?

• anton7
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11-02 10:44
Zo juist de DOT binnen gekregen gemonteerd en ben gaan rijden.Van de 5 flitspalen reageert hij op 4 van de 5 niet. de FM op de telefoon wel.En alsdie reageert moet je opletten want je krijgt heel kort een rood strepje te zien.Geluid heb ik helemaal niet gehoord.
Dus 50 euro weg gegooit.

• colossos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:32
Iemand een tip hoe 'de mount' zonder bruut geweld te verwijderen is? Ik heb m aan linksonder mn mediasysteem van mn T-Roc geplakt maar krijg m er niet normaal af. Frontje van het mediadisplay kwam los.

Ik heb m optisch scheef geplakt en dat irriteert me :+

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-03 11:13

yok

Hier ook de foutmelding 'Flitsmeister is onverwacht gestopt, tik hier om opnieuw te starten'. Gek genoeg blijft hij wel doen volgens mij.

Geluid is inderdaad te zacht om goed te kunnen horen als je de radio aan hebt staan, maar verder op zich blij met de LED's. Heeft iemand al uitgevogeld hoe je alleen meldingen van flitsers kan krijgen, in plaats van alle meldingen?

• Trent
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:59
Martijnvdb schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:23:
[...]

Dat zou handig zijn, weet je hoe dit moet toevallig bij Android?
Zie hier

Openen werkt voor me, sluiten voorlopig nog niet.

• Flash3d
Trent schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 17:42:
[...]

Zie hier

Openen werkt voor me, sluiten voorlopig nog niet.
Sluiten kan toch met de "Na 5 minuten" optie in het menu "Automatisch opstarten" onder "Automatisch afsluiten" van FM?

Gebruik nu ook de optie "Start via de Flitsmeister DOT" optie i.p.v. de Samsung routine, vooralsnog gaat de verbinding met de DOT dan goed.

• Trent
yok schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 16:06:
Hier ook de foutmelding 'Flitsmeister is onverwacht gestopt, tik hier om opnieuw te starten'. Gek genoeg blijft hij wel doen volgens mij.

Geluid is inderdaad te zacht om goed te kunnen horen als je de radio aan hebt staan, maar verder op zich blij met de LED's. Heeft iemand al uitgevogeld hoe je alleen meldingen van flitsers kan krijgen, in plaats van alle meldingen?
Heel eenvoudig bij instellingen (tandwiel rechtsonder) en dan waarschuwingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tgWcL9011Fi-S3ytNqp5wtd-7U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJYXTpiZ8kN6WcSZ3iSAhzJ4.jpg?f=fotoalbum_large

• Trent
@Flash3d nog niet geprobeerd maar dan moet je het pro abonnement hebben (en blijven afnemen). Maar zo kan het idd ook. Ik vraag me af hoeveel batterij het kost om de FM app blijven te laten zoeken naar de DOT...

[ Voor 27% gewijzigd door Trent op 10-02-2026 17:52 ]

• Flash3d
Trent schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 17:51:
@Flash3d nog niet geprobeerd maar dan moet je het pro abonnement hebben (en blijven afnemen). Maar zo kan het idd ook. Ik vraag me af hoeveel batterij het kost om de FM app blijven te laten zoeken naar de DOT...
Je hebt hiervoor geen abonnement nodig, ik gebruik FM zonder abonnement.

• Trent
@Flash3d ik zie dat bij de DOT een jaar (?)gratis pro is inbegrepen. Geldig tot 09/02/2027. Denk dat het daarna wellicht gedaan is

Zie ook hier voor de features. Automatisch opstarten zit er niet bij tenzij je dus pro neemt

[ Voor 36% gewijzigd door Trent op 10-02-2026 18:26 ]

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:38
Trent schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:21:
@Flash3d ik zie dat bij de DOT een jaar (?)gratis pro is inbegrepen. Geldig tot 09/02/2027. Denk dat het daarna wellicht gedaan is

Zie ook hier voor de features. Automatisch opstarten zit er niet bij tenzij je dus pro neemt
Waar zie jij dat als ik vragen mag?

• henkna
Hier ook steeds de melding ‘onverwachts gestopt’ Heb al een diagnosebestand moeten opsturen. Als dit zo blijft en de speaker niet met een update harder kan gaat hij retour

• Trent
@henkna bij je profiel in de app. Op de 3 streepjes duwen en dan helemaal bovenaan op je naam

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik heb een dot 1 maar sinds de verkoop van FM aan een investeerder gebruik ik het hele FM niet meer (behalve voor parkeren soms en toltunnel A24)
Abonnement was nodig om alle onnodige meldingen uit te zetten dus ik werd gek van die app (al begreep ik dat ze ANPR camera's er toch maar uitgehaald hebben).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Flash3d
Trent schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:30:
@henkna bij je profiel in de app. Op de 3 streepjes duwen en dan helemaal bovenaan op je naam
Staat bij mij upgrade naar pro, ook alle pro features staan uit. Starten met DOT is volgens mij een gratis optie.

• henkna
Voor de dot heb je geen abonnement nodig. Die start automatisch op bij verbinding met Bluetooth. Onafhankelijk van welk abonnement dan ook

• Flash3d
Lijkt mij ook commerciël gezien handig om de DOT beter te verkopen.

• thunder68
Flash3d schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:43:
[...]

Staat bij mij upgrade naar pro, ook alle pro features staan uit. Starten met DOT is volgens mij een gratis optie.
Ook hier zie ik niet terug dat pro een jaar gratizzz is te gebruiken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QzwYFbUHiQYUb2gDFCCquAnVQn4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Smsen3qzhbLkCedq8Cn7dVa3.jpg?f=fotoalbum_large

Doe ik wellicht iets verkeerd?

• Flash3d
Ik heb het idee dat als je de DOT service (menu --> optie "Start via de Flitsmeister DOT") op je telefoon laat draaien deze actief koppelt met de DOT zodra deze binnen bereik is. Zodra deze koppelt met de DOT start ook je FM app op.

Als je deze service niet hebt draaien en je zoals ik vanochtend FM laat starten met een Samsung Routine, dan wordt de DOT niet (altijd) gekoppeld. Vreemd was ook dat de DOT vastgelopen leek en ik deze alleen weer gekoppeld kreeg met een USB voeding erin en de knop(pen) ingedrukt.

Sinds ik de service heb draaien op mijn Android gaat het koppelen goed.

Vanochtend ook mailwisseling met FM support:

(Flitsmeister)
10 feb 2026 13:03 CET

Bedankt voor je reactie.

Ja dan vermoed ik dat dit het is, goed om te weten.

Ik hoor graag of het goed blijft gaan, anders kijk ik gratis mee!
Groetjes,

van Flitsmeister 🚘

Flash3d
10 feb 2026 12:09 CET

Ik ga dit proberen!

Net even mijn routine uitgezet op de Samsung telefoon en de optie van FM
starten gebruikt door de dot, dat ging net goed.
Dus wellicht dat het hier mee te maken heeft?

(Flitsmeister) schreef op 10-02-2026 11:48

Mijn voorkeur gaat ook uit naar het starten via een routine, ben ik ook van die "persistent notification" af. Lijkt mij op te lossen met een update van FM. Voor nu even de service maar aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Flash3d op 10-02-2026 19:18 ]

• xFeverr
Flash3d schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:15:
Mijn voorkeur gaat ook uit naar het starten via een routine, ben ik ook van die "persistent notification" af.
Als die permanente notificatie in een eigen notification channel staat kun je die uitzetten.

Samsung heeft echter beslist dat die opties opeens verstopt moeten zitten, dus die moet je eerst ergens bij de geavanceerde opties weer zichtbaar maken.

• Flash3d
xFeverr schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:56:
[...]

Als die permanente notificatie in een eigen notification channel staat kun je die uitzetten.

Samsung heeft echter beslist dat die opties opeens verstopt moeten zitten, dus die moet je eerst ergens bij de geavanceerde opties weer zichtbaar maken.
Yes, weg is ie. Was ik helemaal vergeten dat je die optie hebt. Draait in eigen notification channel BTW (Automatisch starten).

• Niekvl
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:29

Niekvl

QBased

Hier ook binnen. Koppelen ging snel. Speaker inderdaad zeer zacht. Irriteer me er ook aan dat ik de gesproken melding erbij moet hebben. Doe liever alleen het geluidssignaal.

Viel me op dat ik wel meteen een update kreeg toen ik hem aansloot. Firmware 2.1.0 staat hij nu op. Geen id of dat iets nieuws is.

Verder voornamelijk gekocht zodat de Tesla niet de muziek hoeft te stoppen, signaal afspeelt en dan weer verder gaat. Zonder pro zijn er zoveel nutteloze signalen die je niet kan uitschakelen (bizar..).
Morgen a overmorgen is testen in de auto.

• Trent
@Flash3d @thunder68
Lijkt er dan op dat ik dat voor een of andere reden heb gehad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5LPIcsw8wkoCzfIrn0CGvdKT3Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s1eUcuFluGbJdnpSRYRKRVhZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Trent
Flash3d schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:15:
Ik heb het idee dat als je de DOT service (menu --> optie "Start via de Flitsmeister DOT") op je telefoon laat draaien deze actief koppelt met de DOT zodra deze binnen bereik is. Zodra deze koppelt met de DOT start ook je FM app op.

Als je deze service niet hebt draaien en je zoals ik vanochtend FM laat starten met een Samsung Routine, dan wordt de DOT niet (altijd) gekoppeld. Vreemd was ook dat de DOT vastgelopen leek en ik deze alleen weer gekoppeld kreeg met een USB voeding erin en de knop(pen) ingedrukt.
Ben wat bezorgd hoeveel batterij dat gaat trekken met "Start via de Flitsmeister DOT". Hij moet dan steeds in de achtergrond kijken of de DOT er is. Bij mij lijkt het openen en automatisch koppelen met een routine wel goed te gaan. Enkel sluiten dus niet. Ook niet met een macro.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:12
Trent schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 00:07:
[...]

Ben wat bezorgd hoeveel batterij dat gaat trekken met "Start via de Flitsmeister DOT". Hij moet dan steeds in de achtergrond kijken of de DOT er is. Bij mij lijkt het openen en automatisch koppelen met een routine wel goed te gaan. Enkel sluiten dus niet. Ook niet met een macro.
Batterij verbruik moet echt meevallen met de huidige Bluetooth protocollen. Waar “vroeger” echt noodzakelijk om je Bluetooth uit te zetten is dat nu echt niet meer nodig tenzij je het voor andere doeleinden wilt uitzetten zoals privacy ivm tracking.

• Flash3d
Zag met een traject controle de blauwe streepjes minder worden afhankelijk van hoe lang de controle nog duurt. Met file gebeurt het zelfde maar dan in oranje en gaande lampjes uit vanuit het midden.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:44

Mystikal

It never hurts to help!

Ik zou inderdaad ook graag een beter overzicht hebben van wat alle kleurcodes precies betekenen? Daarnaast jammer dat de flitscamera melding niet zegt hoe hard je op dat moment mag rijden.

Basement Bios ---- Exo-S

• freakie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-02 08:39
Mystikal schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:01:
Ik zou inderdaad ook graag een beter overzicht hebben van wat alle kleurcodes precies betekenen? Daarnaast jammer dat de flitscamera melding niet zegt hoe hard je op dat moment mag rijden.
Vooral dit laatste vind ik een groot gemis. Met name omdat flitspalen vaak op strategische plekken staan waar je de maximum snelheid niet weet/moeilijk kunt inschatten. Voor mij een reden om de DOT, wanneer dit niet wordt aangepast, te retourneren.

• Tilburg013
freakie schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 13:24:
[...]

Vooral dit laatste vind ik een groot gemis. Met name omdat flitspalen vaak op strategische plekken staan waar je de maximum snelheid niet weet/moeilijk kunt inschatten. Voor mij een reden om de DOT, wanneer dit niet wordt aangepast, te retourneren.
Dan vrees ik dat je hem mag gaan retourneren want dit is hun antwoord:
"De  DOT geeft inderdaad geen specifieke snelheden of afstanden aan, zoals de app dat wel doet. De DOT is ontworpen om je op een snelle en visuele manier te informeren over flitsers en gevaren op de weg, zodat je je kunt blijven focussen op de weg. De gedetailleerde informatie, zoals de exacte afstand tot een flitser of de lengte van een file, kun je terugvinden in de Flitsmeister app op je telefoon."

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:41

Stimulate14

⭐⭐⭐

Bloed irritant dat FM je laat uitloggen als je op een ander device verder gaat.
Man man man wat een afbreuk.

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik hoop dat ze met een update komen die het een en ander oplost anders is het echt weg gegooid geld. Regelmatig de melding:

'Flitsmeister is onverwacht gestopt, tik hier om opnieuw te starten'

Verder hoor je helemaal niet het geluid afspelen bij een waarschuwing. Later bleek dat het dus wel geluid produceert maar je dus je oor tegen het apparaat moet houden om het te kunnen horen.-) Lampje brand soms ook helemaal niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Tasminos op 11-02-2026 17:52 ]

• henkna
Stap net de auto in. Geen melding/connectie. Batterij leeg 🪫. Gisteren opgeladen! Ik test de dot nog even en hoop op een update. Ben wel gecharmeerd van het idee. Uitvoering tot nu toe lachwekkend!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-03 11:13

yok

henkna schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:53:
Stap net de auto in. Geen melding/connectie. Batterij leeg 🪫. Gisteren opgeladen! Ik test de dot nog even en hoop op een update. Ben wel gecharmeerd van het idee. Uitvoering tot nu toe lachwekkend!
Had exact hetzelfde probleem vanochtend. Benieuwd of dit soort fouten worden opgelost met een toekomstige update

• henkna
yok schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 20:21:
[...]

Had exact hetzelfde probleem vanochtend. Benieuwd of dit soort fouten worden opgelost met een toekomstige update
Nou, ik ben er uit. Morgen gaat ie terug op de post

• thunder68
Vandaag ook de eerste ritjes gedaan; heenreis keurig meldingen gehad, geluidsniveau van de meldingen is zoals anderen al gedeeld hebben wat laag, hopelijk krikken ze dat softwarematig nog wat op.

Heenreis was ca 1.5hr, Dotje heeft daarna 4 uurtjes om stand-by gestaan. Bij aanvang terugreis deed hij nix, kon hem ook niet aanzetten. Ook geen connectie met de FM-app. Na een poosje aan de lader deed hij het weer dus vermoed dat het accuutje gewoon prut is. Geef het nog even een kans maar als hij echt zo snel leeg is gaat hij retour.

Het idee/concept is leuk, hoop dat hij in de herkansing laat zien dat hij het langer volhoudt op een lading.

• Trent
@thunder68 zie je hem uit gaan? Ik zie de mijne toch kenbaar maken dat hij uit gaat.

• Flash3d
Zie dat meerdere mensen een soortgelijk probleem hebben dat de DOT niets meer lijkt te doen, ik kreeg hem ook niet meer aan, alleen met usb lader erin en even de koppen indrukken deed ie het weer.

Sinds ik de starten met DOT optie gebruik heb ik geen problemen meer.

Spraak kwaliteit wordt aan gewerkt, hopelijk kunnen ze iets beters uit dat kleine speakertje persen, mischien met eq of andere stem.

Voor de rest bevalt ie mij wel. Ben van onderbreking muziek/podcast af en ledjes zijn goed te zien. Ook blij met de traject controle / file lengte animatie.

Sinds maandagavond in gebruik en batterij nu 93%, nog niet aan de lader geweest (behalve dan voor die reanimatie).

[ Voor 6% gewijzigd door Flash3d op 11-02-2026 23:47 ]

• Mhgjansen
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12-02 04:36
Sinds 2 dagen de DOT
Ben niet heel tevreden. Mn auto staat dichtbij huis, w meter. Als ik dan in huis toevallig in buurt van de auto kom maakt hij connectie en start fm op. Bloeirritant...
Gisteren tijdens terugreis geen meldingen terwijl er file stond.
Het onthouden van de kleurcombinatie is ook niet heel intuïtief.etterlijk kiezen tussen blauw en rood. Lampjes met tekst had ik dan logiser gevonden.
Ik baal van deze bestelling..50 euro is 35 euro teveel als je het mij vraagt. Voor 50 euro had apparaat en accu wel wat groter mogen zijn. Of een goede houder. Ik heb in Tesla nergens ruimte op een plek waar ik hem kan zien, aanraken en opladen.

• mavical
Ik heb in de Tesla model Y een FM one. Die werkt prima over de speakers. Ik vond de DOT ook tegen vallen. Speaker veel te zacht. Stroom moet ik weghalen onder de middenarmleuning. Dot gaat vandaag terug. Blijf lekker bij de FM One.
Mhgjansen schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 04:36:
Sinds 2 dagen de DOT
Ben niet heel tevreden. Mn auto staat dichtbij huis, w meter. Als ik dan in huis toevallig in buurt van de auto kom maakt hij connectie en start fm op. Bloeirritant...
Gisteren tijdens terugreis geen meldingen terwijl er file stond.
Het onthouden van de kleurcombinatie is ook niet heel intuïtief.etterlijk kiezen tussen blauw en rood. Lampjes met tekst had ik dan logiser gevonden.
Ik baal van deze bestelling..50 euro is 35 euro teveel als je het mij vraagt. Voor 50 euro had apparaat en accu wel wat groter mogen zijn. Of een goede houder. Ik heb in Tesla nergens ruimte op een plek waar ik hem kan zien, aanraken en opladen.

• Tilburg013
En jahoor, ook vandaag deed de DOT weer helemaal niks meer. Gisteravond uitgezet en in de auto gelaten; nu kan ik hem niet meer aanzetten, totdat ik de USB-kabel erin stop. Dan gaat ie wel aan en geeft ie in de app nog 60% aan. Dus dan is de accu toch niet leeg lijkt me.

Even een andere vraag: moet het mogelijk zijn met de gratis FM app, een Samsung S23 en nieuwe Tesla Y om het geluid van de FM app over de Tesla speakers te krijgen? Ik heb van alles gezocht maar kan het niet werkend krijgen. De telefoon verbindt wel automatisch via bluetooth met mijn Tesla maar hij speelt geen geluid af. Ik heb allerlei opties in de FM app geprobeerd onder het menu Geluidsopties (systeemvolume aan/uit, HSP ipv A2DP, geluidskanaal wisselen, forceer telefoonspeaker, muziek dempen) en geen enkele combi werkt. Als ik dit voor elkaar zou krijgen, dan mag de DOT sowieso direct terug want dat was mijn enige gemis.

• mavical
Dat probleem heb ik ook ervaren. Terwijl de FM One via HSP prima over de speakers zijn meldingen doet. Daarom stuur ik zelf de DOT retour.
Tilburg013 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 08:58:
En jahoor, ook vandaag deed de DOT weer helemaal niks meer. Gisteravond uitgezet en in de auto gelaten; nu kan ik hem niet meer aanzetten, totdat ik de USB-kabel erin stop. Dan gaat ie wel aan en geeft ie in de app nog 60% aan. Dus dan is de accu toch niet leeg lijkt me.

Even een andere vraag: moet het mogelijk zijn met de gratis FM app, een Samsung S23 en nieuwe Tesla Y om het geluid van de FM app over de Tesla speakers te krijgen? Ik heb van alles gezocht maar kan het niet werkend krijgen. De telefoon verbindt wel automatisch via bluetooth met mijn Tesla maar hij speelt geen geluid af. Ik heb allerlei opties in de FM app geprobeerd onder het menu Geluidsopties (systeemvolume aan/uit, HSP ipv A2DP, geluidskanaal wisselen, forceer telefoonspeaker, muziek dempen) en geen enkele combi werkt. Als ik dit voor elkaar zou krijgen, dan mag de DOT sowieso direct terug want dat was mijn enige gemis.

• thunder68
Trent schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 22:29:
@thunder68 zie je hem uit gaan? Ik zie de mijne toch kenbaar maken dat hij uit gaat.
Heb ik om eerlijk te zijn niet op gelet; toen ik in de auto kwam en FM gestart werd maakte hij geen verbinding met de Dot. Nadat ik op de dot drukte gebeurde er niets. Na aansluiten op de USBC ging de dot laden, er brande slechts 1 lampje in de led strip dus leek het mij dat hij leeg was en ging laden. Ik heb niet in de app gekeken hoeveel procent hij nog geladen was.

Zal hem vanavond thuis eens met de kabel aan mn telefoon koppelen en zien wat de status is.

• Niekvl
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:29

Niekvl

QBased

Niekvl schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 22:41:
Hier ook binnen. Koppelen ging snel. Speaker inderdaad zeer zacht. Irriteer me er ook aan dat ik de gesproken melding erbij moet hebben. Doe liever alleen het geluidssignaal.

Viel me op dat ik wel meteen een update kreeg toen ik hem aansloot. Firmware 2.1.0 staat hij nu op. Geen id of dat iets nieuws is.

Verder voornamelijk gekocht zodat de Tesla niet de muziek hoeft te stoppen, signaal afspeelt en dan weer verder gaat. Zonder pro zijn er zoveel nutteloze signalen die je niet kan uitschakelen (bizar..).
Morgen a overmorgen is testen in de auto.
Heb vanochtend een ritje gemaakt zonder hem al vastgeplakt te hebben. Lampjes geven goeie indicatie. Ik heb niet zoveel moeite met de kleuren herkennen.

Daarnaast hoor ik het toontje op zich ook wel, maar kan wel wat harder wat mij betreft.
Ik heb een automation aangemaakt op mijn mobiel om bij bluetooth verbinden met de Tesla FM op te starten. Heb FM niet als service runnen en volgens mij ging het wel goed met opstarten.

Wel fijn Dat de audio nu niet meer steeds mijn radio of muziek stopt (HSP) en het nu gewoon over de Dot gaat. Heb hem op het raam geplakt naast mijn achteruitkijkspiegel (Tesla M3 Highland).

So far eigenlijk wel tevreden.

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Tilburg013 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 08:58:

In mijn Tesla werkt het ALTIJD met de gratis FM versie.
Zodra fm een geluidje kwijt wil, schakelt de Tesla zijn audio kanaal automatisch naar het telefoon oproep kanaal. Geluid/fm spraak wordt keurig op speakers afgespeeld en Tesla schakelt daarna weer terug naar de bron waar ik op zat en speelt daar rustig verder (bijv DAB of Spotify).

Werkt echt altijd.
Kan je wel handsfree met iemand bellen met de Tesla?
Kan je wel handmatig via bluetooth muziek afspelen vanaf een bron op je telefoon over de Tesla speakers?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hlD-oM0eImVFdx_vgLh3MPQsUxM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6EXIphIk2Pq6xir8fkGxaYYs.jpg?f=fotoalbum_large

• Tilburg013
Allewijn schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 12:44:
[...]

Zodra fm een geluidje kwijt wil, schakelt de Tesla zijn audio kanaal automatisch naar het telefoon oproep kanaal. Geluid/fm spraak wordt keurig op speakers afgespeeld en Tesla schakelt daarna weer terug naar de bron waar ik op zat en speelt daar rustig verder (bijv DAB of Spotify).

Werkt echt altijd.
Kan je wel handmatig via bluetooth muziek afspelen vanaf een bron op je telefoon over de Tesla speakers?

[Afbeelding]
Dankjewel voor de screenshots. Ik heb mijn instellingen nu ook zo staan en zal het straks proberen.
Handsfree bellen werkt wel. Muziek afspelen vanaf mijn telefoon nog niet geprobeerd; ik gebruik enkel de Spotify app van Tesla zelf. Misschien zit het hem nog ergens in de machtigingen maar kon zover geen andere machtigingen op mijn telefoon of Tesla vinden.

• Allewijn
  • Niet online
Tilburg013 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 13:00:
[...]

Dankjewel voor de screenshots. Ik heb mijn instellingen nu ook zo staan en zal het straks proberen.
Handsfree bellen werkt wel. Muziek afspelen vanaf mijn telefoon nog niet geprobeerd; ik gebruik enkel de Spotify app van Tesla zelf. Misschien zit het hem nog ergens in de machtigingen maar kon zover geen andere machtigingen op mijn telefoon of Tesla vinden.
En bluetooth settings op je toestel zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oz2zAAqNXkGiH-rreGflYg0dBYs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dvNJbGi1MIlphtnpeQxbfKxA.jpg?f=fotoalbum_large

• Mausssie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-03 20:41
mavical schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 07:49:
Ik heb in de Tesla model Y een FM one. Die werkt prima over de speakers. Ik vond de DOT ook tegen vallen. Speaker veel te zacht. Stroom moet ik weghalen onder de middenarmleuning. Dot gaat vandaag terug. Blijf lekker bij de FM One.
[...]
Zou je de voor- en nadelen van de One t.o.v. de DOT kunnen geven?
Als je met een DOT niks hoort over de speakers, lijkt de One eventueel wel de betere keus.

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:16
Kan het zijn dat er geen flitspalen meer weergeven worden wanneer je bv in file staat (en oranje melding wordt weergegeven)?

• Tilburg013
Allewijn schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 13:04:
[...]

En bluetooth settings op je toestel zo:

[Afbeelding]
Ik denk dat dit de oplossing was! Net geprobeerd en het werkt. De muziek stopt en ik krijg de melding. Er zijn dus mensen die dat vervelend vinden maar ik heb liever een melding dat er een flitser staat zonder muziek dan dat ik niks hoor met de dot terwijl mijn muziek aan staat.
Ik zie nu dus geen enkele toegevoegde waarde meer voor de dot. Hij gaat helaas retour; op zich valt 50 euro wel mee maar voor zo weinig toegevoegde waarde, is dat zelfs nog te duur.

• Tilburg013
Avenger 2.0 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:18:
Kan het zijn dat er geen flitspalen meer weergeven worden wanneer je bv in file staat (en oranje melding wordt weergegeven)?
Ja, dit klopt helaas volgens mij! Er stond tussen Tilburg en Vught een file, die ophield bij de laatste (net nieuwe) flitspaal bij Vught maar ik kreeg door die oranje streep dus geen melding van die flitspaal te zien. Gelukkig reed ik maar 10km/u door de file ;)

• Tasminos
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid. De Dot kan dus niet gekoppeld worden aan je auto speakers? Ik ging hier eerlijk gezegd wel vanuit. De speaker van de DOT zelf is echt onvoldoende. Jammer idee/conept is mooi maar uitwerking is echt zwaar onvoldoende.

• Trent
En ik hang er ook aan. Dotje zo plat als een vijg. Van 99% naar 0 op 2 dagen. Niet gebruikt want ik lag in bed uit te zieken. Lijkt echt wel een issue te zijn met in standby gaan...

• Flash3d
Haha, vanochtend deed hij het weer niet omdat de telefoon was herstart en de service draaide niet van dot. Heb nu ook weer de routine van Samsung aangezet voor redundantie. Zou allemaal wat beter en makkelijker moeten gaan dit, wellicht Firmware update incoming.

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02 21:07
Uit frustratie over de Dot hier oplossingen proberen te vinden.
Grootste ergernis, het geluid. Ik zie het echt niet voldoende worden met een update. Morgen nog 600km rijden, en dan gaat ie retour.

Gebruik AA, en had altijd mijn telefoon met fm aanstaan. Wilde de verleiding voorkomen om onder het rijden met mijn telefoon te spelen.

De Dot zou de perfecte oplossing moeten zijn. Maar de laatste 2 dagen met ca 500km versta ik hem gewoon niet. Ik rij rustig, niet te hard, radio redelijk zacht, kan op een normale manier met mijn vriendin praten. Maar we verstaan hem gewoon niet.

Dan maar terug.

/Edit: retourlabel geprint, Morgen op de bus. Ben benieuwd hoeveel er teruggaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Koriel op 12-02-2026 19:44 ]

• Allewijn
  • Niet online
Tilburg013 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:27:
[...]

Ik denk dat dit de oplossing was! Net geprobeerd en het werkt. De muziek stopt en ik krijg de melding. Er zijn dus mensen die dat vervelend vinden maar ik heb liever een melding dat er een flitser staat zonder muziek dan dat ik niks hoor met de dot terwijl mijn muziek aan staat.
Ik zie nu dus geen enkele toegevoegde waarde meer voor de dot. Hij gaat helaas retour; op zich valt 50 euro wel mee maar voor zo weinig toegevoegde waarde, is dat zelfs nog te duur.
Fijn dat het bij jou nu ook werkt.
Ook ik wil idd graag dat mijn muziek even dempt zodat ik de flitser goed hoor. En daarbij ook goed hoor hoe hard je daar dan precies mag. Iets wat die stomme DOT ook al niet kan...
Blij dat ik hem niet gekocht heb. Wat een flut apparaat met enorm veel manco's.
Gratis FM met een auto start macro op mijn android toestel en hsp profiel is eigenlijk prima.
Zou hooguit een keer de betaalde willen omdat ik meldingen over slecht wegdek enzo liever niet wil horen. En dat kan allemaal alleen uitgeschakeld worden in de betaalde versie helaas...

• xFeverr
Vandaag ook een eerste langere rit met de dot gedaan met veel files en ellende, maar het werkt allemaal nog niet zo goed. Ik krijg ook voortdurend de melding dat FM onverwachts is gestopt.
Ik heb nu ook al in twee files gehad dat hij een paar keer achter elkaar het filegeluid + animatie, daarna file klaar geluid en daarna weer filegeluid + animatie bleef doen.
In de file zou het balkje van boven naar onder weer leeg moeten lopen naarmate je richting het einde rijdt, maar dat ding was zo van slag dat het leeg lopen opeens vanuit het midden, half hoog of half laag begon. Ziet er raar uit. En het geluid he…

Hij deed ook niets meer toen ik naar huis wou, denk ook lege batterij. Dat is al snel, maar goed, ik heb hem nog nooit helmaal opgeladen. Inpluggen en het werkte weer.

Ik kijk het nog eventjes aan. Het is nu gewoon niet betrouwbaar want de app valt steeds uit. Alle begin is lastig, maar als dit niet snel opgelost wordt moet ik hem ook retourneren.

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:16
Hier werkt de DOT wel okay (buiten wat kleine schoonheidsfoutjes). Na 2 dagen gebruik batterij nog in de 80%.
Wel spijtig dat er maar 1 houder meegeleverd is. Had deze graag gewisseld tussen 2 wagens.
Heb de DOT nu op een ronde adapter met magsafe ring geplakt zodat ik deze makkelijk kan wisselen.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:55
Koriel schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 19:35:
Uit frustratie over de Dot hier oplossingen proberen te vinden.
Grootste ergernis, het geluid. Ik zie het echt niet voldoende worden met een update. Morgen nog 600km rijden, en dan gaat ie retour.

Gebruik AA, en had altijd mijn telefoon met fm aanstaan. Wilde de verleiding voorkomen om onder het rijden met mijn telefoon te spelen.

De Dot zou de perfecte oplossing moeten zijn. Maar de laatste 2 dagen met ca 500km versta ik hem gewoon niet. Ik rij rustig, niet te hard, radio redelijk zacht, kan op een normale manier met mijn vriendin praten. Maar we verstaan hem gewoon niet.

Dan maar terug.

/Edit: retourlabel geprint, Morgen op de bus. Ben benieuwd hoeveel er teruggaan.
Heel goed! Als ik de reacties hier zo lees hebben ze overhaast een product uitgebracht en dit is niet acceptabel. Als iedereen ze retourneert, zullen ze vast en zeker wakker worden.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:11
Toch knap dat ze, naar eigen zeggen, een doorontwikkeld product van de FM One hebben gemaakt en deze alleen slechter hebben gemaakt.

Ik zou de ontevreden mensen adviseren een FM one op marktplaats te score want
- geluid hard genoeg (pc speaker beep)
- batterij gaat een km of 50.000 mee
- geluid blijft over speakers gaan

CISSP! Drop your encryption keys!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02 21:07
Dit kreeg ik gisteren in de mail:

Hi Koriel,

Thanks voor je bericht, wat leuk dat je een DOT hebt aangeschaft! 

Op dit moment is er een spraakpack op de DOT geïnstalleerd die helaas niet helemaal aan de verwachting voldoet en in de meeste gevallen een zacht of krakend geluid geeft. We zijn bezig met een update om dit op te lossen, er zal zo snel mogelijk (binnen maximaal 2 weken) een update zijn met een nieuwe stem die er voor gaat zorgen dat de gesproken meldingen zonder gekraak door zullen komen. Mijn excuses voor het ongemak. 

Een mooie dag verder! 

Met vriendelijke groet,

Lizzy van FlitsmeisterAfbeeldingslocatie: https://fonts.gstatic.com/s/e/notoemoji/16.0/1f697/72.pngAfbeeldingslocatie: https://fonts.gstatic.com/s/e/notoemoji/16.0/1f4a8/72.png

• thunder68
Heeft iemand hier al bij FM gemeld dat de DOt soms niet meer aan gaat? Lijkt me verstandig dat iedereen die dat ervaart even een melding aanmaakt zodat ze het kunnen fixen met een update of andere oplossing.

• A_ve_D
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 17:18
Allewijn schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 12:44:
[...]

Werkt echt altijd.

[Afbeelding]
Hoe kom ik in dit menu op een iPhone?
Ik heb alleen een standaard menu zonder uitgebreide opties.

Bij bluetooth kan ik alleen kiezen voor A2DP of HFP.

nvm is al gelukt

• Tilburg013
thunder68 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 09:55:
Heeft iemand hier al bij FM gemeld dat de DOt soms niet meer aan gaat? Lijkt me verstandig dat iedereen die dat ervaart even een melding aanmaakt zodat ze het kunnen fixen met een update of andere oplossing.
Ja, ik heb dit in een uitgebreide mail gemeld aan FM en helaas hebben ze op dat punt geen concreet antwoord gegeven, anders dan: "We hebben gemerkt dat de DOT bij het eerste gebruik wat sneller leeg is, maar dat deze na de tweede keer opladen de juiste accuduur levert. De DOT hoort op 1 volle accu ongeveer 1 maand/ 1000KM mee te gaan. Mocht de DOT ook na de 2e keer volledig opladen niet langer dan een dag mee gaan, dan horen we dat graag van je." dus ze reageren wel op de accuduur maar niet op het feit dat ie 3 dagen achter elkaar elke ochtend niet meer aan wilde gaan zonder de usb-kabel erin te stoppen.
Ik heb dat in een tweede mail nogmaals gemeld met de opmerking dat ik hem terug wil sturen, en ze reageren wederom niet inhoudelijk op het probleem met de accu maar enkel dat ze hun best gaan doen om de DOT zsm te verbeteren (wat dat dan ook concreet mag betekenen) en dat ik hem binnen 30 dagen terug kan sturen.

• thunder68
Tilburg013 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 10:05:
[...]

Ja, ik heb dit in een uitgebreide mail gemeld aan FM en helaas hebben ze op dat punt geen concreet antwoord gegeven, anders dan: "We hebben gemerkt dat de DOT bij het eerste gebruik wat sneller leeg is, maar dat deze na de tweede keer opladen de juiste accuduur levert. De DOT hoort op 1 volle accu ongeveer 1 maand/ 1000KM mee te gaan. Mocht de DOT ook na de 2e keer volledig opladen niet langer dan een dag mee gaan, dan horen we dat graag van je." dus ze reageren wel op de accuduur maar niet op het feit dat ie 3 dagen achter elkaar elke ochtend niet meer aan wilde gaan zonder de usb-kabel erin te stoppen.
Ik heb dat in een tweede mail nogmaals gemeld met de opmerking dat ik hem terug wil sturen, en ze reageren wederom niet inhoudelijk op het probleem met de accu maar enkel dat ze hun best gaan doen om de DOT zsm te verbeteren (wat dat dan ook concreet mag betekenen) en dat ik hem binnen 30 dagen terug kan sturen.
Dank je voor de update, ik ga het evengoed ook melden en ben benieuwd of ik dezelfde reactie krijg. Zal deze hier even delen zodra ik hem ontvangen heb. Ik stuur hem nu nog niet terug in de hoop dat updates hem beter maken.

Dat de DOT niet aan de audio van de auto te koppelen is is jammer maar 'by design'. Dat wist ik en is voor mij geen reden hem te retourneren. Maar verder moet hij wel verbeterd worden op de hier genoemde punten. Daar geef ik ze dus max 30 dagen voor O-)

• kayhan66
thunder68 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 10:10:
[...]

Dank je voor de update, ik ga het evengoed ook melden en ben benieuwd of ik dezelfde reactie krijg. Zal deze hier even delen zodra ik hem ontvangen heb. Ik stuur hem nu nog niet terug in de hoop dat updates hem beter maken.

Dat de DOT niet aan de audio van de auto te koppelen is is jammer maar 'by design'. Dat wist ik en is voor mij geen reden hem te retourneren. Maar verder moet hij wel verbeterd worden op de hier genoemde punten. Daar geef ik ze dus max 30 dagen voor O-)
Dat het niet via de speakers van de auto af te spelen is, hoe wist je dit dan als ik vragen mag ?

• thunder68
kayhan66 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 10:12:
[...]

Dat het niet via de speakers van de auto af te spelen is, hoe wist je dit dan als ik vragen mag ?
Uit het feit dat er geen abo aan zat, en je voor koppeling met carplay wél een abo nodig hebt had ik het idee dat hij niet via bluetooth te koppelen was met de auto.

• Tilburg013
kayhan66 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 10:12:
[...]

Er staat op hun website inderdaad niet super concreet dat dat niet werkt, maar er staat ook niet dat het wel werkt. Alle opmerkingen die er staan, duiden er wel op dat enkel over de DOT gesproken wordt. Ik quote:
"Realtime waarschuwingen met geluid, licht en spraak" + "De DOT waarschuwt je op tijd voor...." + er wordt in de technische specificaties gesproken over "Audio 1 W speaker" dus, alles wat ze hier zeggen gaat enkel over de DOT en er wordt niks gezegd over geluid via de auto-speakers.

• Tasminos
  • Niet online
Zo jammer. Idee is echt fantastisch. Alleen in de praktijk werkt het dus gewoon niet. Ik ga die van mij denk ik ook terug sturen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tasminos op 13-02-2026 14:46 ]

• Mausssie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-03 20:41
thunder68 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 10:48:
[...]

Uit het feit dat er geen abo aan zat, en je voor koppeling met carplay wél een abo nodig hebt had ik het idee dat hij niet via bluetooth te koppelen was met de auto.
Maar je zou dan toch prima alsnog het geluid via de DOT moeten kunnen afspelen én de waarschuwing op jouw telefoon via de autospeaker.
Volgens mij ging het bij de One ook zo.

• kayhan66
Mausssie schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:38:
[...]

Maar je zou dan toch prima alsnog het geluid via de DOT moeten kunnen afspelen én de waarschuwing op jouw telefoon via de autospeaker.
Volgens mij ging het bij de One ook zo.
Correct De one deed een piepsignaal en knipperend lampje met gesproken tekst uit de speakers, De dot is dit een groot gemis in ieder geval voor mij.

Dat kleine flut speakertje in de Dot is waardeloos op het moment iig voor mij.

• thunder68
Tilburg013 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 10:05:
[...]

Ook ik kreeg van Lizzy exact dezelfde terugkoppeling.. We gaan maar netjes helemaal opladen en zien hoelang hij het dan blijft doen. Wordt vervolgd dus :+

• Trent
Ik kreeg ook een soortgelijk bericht. 24u laden lijkt me wel overdreven...
Daan van Flitsmeister (Flitsmeister)

13 feb 2026 08:23 CET

Hoi Jeroen,

Goed dat je even contact met ons opneemt.

Zou je eens willen proberen om de DOT zo'n 24 uur aan de oplader te leggen? We zien vaker dat de batterij een keer goed opgeladen moet worden, zodat hij zijn prestaties zoals beloofd kan leveren.

Ik hoor graag van je of dit het probleem oplost!

• colossos
Ik had iets raars. Ik reed over een bekende weg met een flitspaal. Op de plek waar ik normaliter een melding zou krijgen, bleef de DOT stil. Pas toen ik mijn telefoon (iPhone) wakker had gemaakt, die stand-by aan het opladen was in de houder, kreeg ik de melding binnen via de DOT, Flitspaal gepasseerd, de DOT bleef knipperen, ook lang voorbij de flitspaal. Pas toen ik mijn telefoon weer wakker maakte, werd de DOT weer rustig.

Zelfde euvel op de ring A10: ik reed al binnen de trajectcontrole, maar had nog geen melding binnen. Telefoon wakker gemaakt, DOT ging branden. Trajectcontrole voorbij, DOT bleef branden. Telefoon wakker, DOT uit. Heel bijzonder dit.

Iemand die dit ook heeft meegemaakt?

Ik denk wel dat de DOT voor mij kan werken als de bugs eruit zijn. Het meest irritante is de melding 'Flitsmeister onverwacht gestopt'. Moet ik FM dan weer handmatig opstarten? Is FM op dat moment echt uit of blijft het op de achtergrond toch aan?

• henkna
thunder68 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 09:55:
Heb het gemeld maar ook de dot gisteren retour op de post gedaan! Wat een slecht doorontwikkeld product!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:32

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik heb naar aanleiding van deze thread wat navraag gedaan en er een artikel over geschreven voor de frontpage. Ze erkennen de problemen en zeggen aan een update te werken: nieuws: Tweakers klagen over slechte accu, geluid en verbinding van Flitsmeister-gadget

Ik wil graag mijn sponsor SouthVPN bedanken voor het mogelijk maken van deze handtekening

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-03 08:31
Met Macrodroid op Android gaat het goed. Maar ik heb ook dezelfde problemen ervaren als dag 1 gebruiker. Hopelijk nog een update die het oplost, maar op zich is het de 50 euro idd niet waard :-)

• freakie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-02 08:39
henkna schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:30:
Hier ook steeds de melding ‘onverwachts gestopt’ Heb al een diagnosebestand moeten opsturen. Als dit zo blijft en de speaker niet met een update harder kan gaat hij retour
En helaas hier ook dezelfde ‘onverwachts gestopt’ melding. Betreft iPhone 16 Pro Max met laatste IOS 26.3

• lowg
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hier ook problemen, vooral dat hij alleen nog aan gaat met de kabel. Wat een prut.

Verder is het idee goed.

• Romouw
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-03 20:47
Ok bij mij onverwacht stoppen. Moeizaam inschakelen, pas na aansluiten USB-c en late meldingen. Ga het nog even aanzien. Indien ze niet snel met een oplossing komen dan gaat hij terug.

• druktemaker
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-02 11:07
Dit gaat nog een dingetje worden voor FM, ook hier standaard een melding na een paar minuten: FM is onverwacht gestopt.

Geluid is zacht, maar ik heb de DOT linksonder bij de voorruit op het dashboard. Dit ik zie gelukkig wel knipperende lampjes in mijn ooghoek.

Helaas al wel een filtspaal gemist met een paar KM te hard, omdat ik toch teveel erop vertrouwde (en normaliter FM zelf starte, nu dus geen rekening houdende dat dat brakke apparaatje FM laat crashen)

• colossos
Wellicht een idee: bij een werkende verbinding met je telefoon een groen ledje dat om de 10 seconden even aan- en uitgaat, o.i.d. Zo weet je dat de verbinding nog actief is. Nu is het gokken of hij het doet of niet; ik heb er geen vertrouwen in.

[ Voor 5% gewijzigd door colossos op 14-02-2026 15:55 . Reden: typo ]

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:40
laurens0619 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 07:07:
Toch knap dat ze, naar eigen zeggen, een doorontwikkeld product van de FM One hebben gemaakt en deze alleen slechter hebben gemaakt.

Ik zou de ontevreden mensen adviseren een FM one op marktplaats te score want
- geluid hard genoeg (pc speaker beep)
- batterij gaat een km of 50.000 mee
- geluid blijft over speakers gaan
Bedrijven die worden overgenomen doen het over het algemeen erna niet beter, behalve op de korte termijn winst.

• Tilburg013
colossos schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 15:54:
Wellicht een idee: bij een werkende verbinding met je telefoon een groen ledje dat om de 10 seconden even aan- en uitgaat, o.i.d. Zo weet je dat de verbinding nog actief is. Nu is het gokken of hij het doet of niet; ik heb er geen vertrouwen in.
Dat is toch de omgekeerde wereld? Dat zou een pleister zijn maar het probleem wordt daarmee niet opgelost. Iedere 10 seconden een groen lampje op een rit van 1 uur is 360 knippers in mijn ooghoek; nee dankje.

• JJSomers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-02 13:55
Hi
Inmiddels heb ik de Dot teruggestuurd.
Direct na het openen van de verpakking en nadat de Dot gekoppeld was aan mijn telefoon was het geluid vervormd en kon je de stem niet verstaan.
Alsof de speaker was opgeblazen.

Na dit topic gelezen te hebben had ik niet het idee dat andere hier ook last van hadden enkel dat het geluid zeer zacht is.

Ik had verder ook geen vertrouwen dat het met een update opgelost zou worden en daarom de Dot retour gestuurd.
Als V2 komt kijk ik er wel weer eens naar.

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:32

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
TijsZonderH schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 18:57:
Ik heb naar aanleiding van deze thread wat navraag gedaan en er een artikel over geschreven voor de frontpage. Ze erkennen de problemen en zeggen aan een update te werken: nieuws: Tweakers klagen over slechte accu, geluid en verbinding van Flitsmeister-gadget
Naar aanleiding van dit bericht wil ik het overigens heel graag horen als deze beloofde update er is. Ik hou dit topic uiteraard ook in de gaten maar laat het me vooral ook via DM weten! Ik ben heel benieuwd of die update er inderdaad komt en of die de problemen ook echt oplost.

Ik wil graag mijn sponsor SouthVPN bedanken voor het mogelijk maken van deze handtekening

Pagina: 1 2 3 4 Laatste