Het Flitsmeister/One/Two/DOT topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• John Duh
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:41
Ook mijn Dot heeft een valse start gemaakt vanmorgen.
Omdat de accu indicator in de app aangaf dat de capaciteit op 96% stond, ging ik er vanuit dat deze opgeladen uit de doos was gekomen.

Dat bleek bij de praktijk test vanmorgen helaas niet het geval. Maar nadat ik 'm in de auto aan de lader had gehangen ging werkte het prima.

Wel ga ik nog even de meldingen drastisch terugschroeven want ik werd gek van alle waarschuwingen rondom files e.d. Enkel de meldingen voor flitsers en hulpdiensten lijken mij écht relevant.

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Werkt het bij jou over de speakers van de auto? Zo ja welke instellingen gebruik je daarvoor?
John Duh schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 10:58:
Ook mijn Dot heeft een valse start gemaakt vanmorgen.
Omdat de accu indicator in de app aangaf dat de capaciteit op 96% stond, ging ik er vanuit dat deze opgeladen uit de doos was gekomen.

Dat bleek bij de praktijk test vanmorgen helaas niet het geval. Maar nadat ik 'm in de auto aan de lader had gehangen ging werkte het prima.

Wel ga ik nog even de meldingen drastisch terugschroeven want ik werd gek van alle waarschuwingen rondom files e.d. Enkel de meldingen voor flitsers en hulpdiensten lijken mij écht relevant.

• Tilburg013
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 10-02 16:44
Nou, hier komt mijn relaas.
Gistermiddag bij ontvangst: geleverd zoals beloofd op maandag 9-2 in mooie verpakking, lange usb-c/usb-c kabel, 2 leuke stickers, en de DOT was 98% vol. Leuk kaartje dat ik bij de eerste 1000 zit.
Maar tot zover de positieve ervaringen. Er staat op het kaartje "Laat je ons weten wat je ervan vindt?" maar er staat niet bij hoe/waar ik dat moet laten weten en toen zag ik vanmorgen dit topic dus mag ik hier "los gaan".

Het koppelen met een Samsung S23 ging niet gelijk goed. Het was onduidelijk of je de DOT nu moest opzoeken in de Bluetooth-lijst van je telefoon of dat de app hem zelf zou vinden. Het bleek het laatste.

In de handleiding of online wordt niks uitgelegd over de verschillende kleurcombinaties. Ik bedoel dan niet het verticale balkje dat blauw is wanneer er een flitspaal aankomt, maar de andere knipperende lampjes links en rechts.

Ook staat er niks in uitgelegd hoe je makkelijk of snel meldingen kunt maken of kunt beoordelen. Volgens de website van Flitsmeister moet je dan op een knop drukken maar enige uitleg hierover ontbreekt.

Vervolgens in de avondspits mee gaan rijden op de A65 van Tilburg naar Vught met de nodige flitspalen.

Opmerkingen:
- toen ik tot 3x toe op mijn telefoon keek en de FM app wegklikte (niet afsloot) en mijn scherm vergrendelde, knipperden er een paar keer blauwe en rode lampjes op de DOT; totaal niet duidelijk waarom hij dat deed en wat dat betekende
- toen ik in de buurt van de eerste flitspaal kwam, hoorde ik niks; ik had muziek opstaan, maar echt heel zacht. Er gaat een blauw verticaal balkje knipperen en als je de flitspaal voorbij bent, knipper ie nog 2x en dan branden er even kort een blauw en rood lampje aan de zijkant, geen idee waarom hij dat doet, aanname is dat het betekent dat je de flitspaal voorbij bent.
- voor de tweede flitspaal de muziek uitgezet en toen hoorde ik wel een vrouwenstem "flitspaal" zeggen, enigszins krakend maar vooral echt heel erg zacht, ook op de hardste stand. Ik heb hem juist gekocht om ook een geluidssignaal te krijgen en niet enkel licht (ben nog kleurenblind ook, maar goed, blauw kan ik wel zien (paars niet)) maar dat is echt onvoldoende hard. Daarnaast ben ik gewend dat de app zegt "flitspaal 80 kilometer per uur" of "flitspaal rood en 50" maar die info ontbreekt. Daarnaast geeft de app mooi de afstand tot de flitspaal aan zodat je weet hoe lang je nog kunt uitrollen maar met de DOT heb je eigenlijk geen flauw idee hoever je er vanaf bent. Dat vind ik wel echt een gemis waarbij ik steeds minder blij van de DOT werd.
- voor de derde flitspaal deed hij helemaal niks; geen geluid, geen lampjes.
- toen was er een file en kwam er een (volgens mij) oranje streepje dat steeds korter wordt, maar ook hier, geen idee of het 3 kilometer of 1 kilometer is. Het kan ook groen geweest zijn (kleurenblind).
- toen de file ruimschoots voorbij was, kreeg ik 2x achter elkaar het geluid van 'file voorbij' te horen. Ook de keren erna na files, steeds 2x dat geluid.
- ik heb hem daarna uit de auto gehaald en 's avonds heb ik hem maar uitgezet want als ik hem oppakte om even te bekijken, dan sprong ie aan en kreeg ik op mijn telefoon een melding dat de DOT ingeschakeld was. Ik snap dat ik hem straks in de auto laat liggen dus dit is dan nog geen ramp.
- vanmorgen wilde ik hem aanzetten en hij deed helemaal niks. Ik kon de knopjes indrukken wat ik wilde maar niks werkte. Ik heb hem toen meegenomen naar de auto en even een seconde aan de usb-c kabel gelegd en toen ging ie wel aan. Heel raar en gaf ook gelijk echt mijn laatste beetje vertrouwen op.
- en hij gaf in de app 83% aan dus hij is 15% opgegaan terwijl ik er maar 35km mee heb gereden. Waar dan die +/- 1000km in de specs vandaan komt, geen idee, maar dat ga ik er zo nooit mee halen.

Ik kijk het nog even aan, misschien komen er wel snel updates maar tot op heden is mijn mening dat het een compleet overbodig en door FM opgehyped product is waar ze ff mee cashen maar waar je als gebruiker echt niks aan hebt behalve dan dat je je telefoonscherm (in een Tesla) niet aan hoeft te houden.
Maar omdat de informatievoorziening zo ondermaats is (te zacht geluid en geen aanvullende info over de soort flitser en de afstand), is me dat geen 50 euro waard.

[ Voor 6% gewijzigd door Tilburg013 op 10-02-2026 12:11 . Reden: Vergeten datum erbij te zetten en extra opmerking over de gebrekkige handleiding ]

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ziet er naar uit dat de ONE gewoon nog steeds voldoende is.

• John Duh
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:41
mavical schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 11:24:
Werkt het bij jou over de speakers van de auto? Zo ja welke instellingen gebruik je daarvoor?

[...]
Nee, helaas. Het 1 Watt speakertje komt nauwelijks boven de radio en het geluid van de snelweg uit, ook niet op de hardste stand. "Gelukkig" zijn de ledjes niet te missen....

• kayhan66
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-02 18:23
John Duh schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 11:34:
[...]

Nee, helaas. Het 1 Watt speakertje komt nauwelijks boven de radio en het geluid van de snelweg uit, ook niet op de hardste stand. "Gelukkig" zijn de ledjes niet te missen....
Ook bij mij werkt het niet over de auto speakers, wat voorheen wel bij de FM One wel het geval was lijkt mij een software probleem te zijn in de DOT?

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:28
kayhan66 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 11:45:
[...]

Ook bij mij werkt het niet over de auto speakers, wat voorheen wel bij de FM One wel het geval was lijkt mij een software probleem te zijn in de DOT?
Volgens mij zit dat niet in het ontwerp van de DOT; meldingen over de luidsprekers van de auto kunnen in dit geval alleen via de FM-app zelf (als je daar carplay/android-auto voor nodig hebt zul je een pro-abo moeten nemen).

Maar: correct me if I'm wrong ;)

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Mijn bericht aan FM

Korte vraag. Ik gebruik nu de fm one. Via HFP komen de meldingen over de speakers. Bij de Dot krijg ik dat niet voor elkaar. De speaker van de dot is onbruikbaar ondat het geluid veels te zacht is. Ik hoop dat jullie mee lezen in het forum op Tweakers. Er zijn momenteel veel klachten en de eerste exemplaren worden al teruggestuurd.

Hun reactie:

Bedankt voor je bericht.

Vervelend dat het geluid niet goed gaat, wij zijn er mee bezig om dit na te kijken.
Eventuele aanpassingen/oplossingen rollen wij uit in een update.

Weet dat wij er mee bezig zijn, bedankt voor jouw geduld hierin!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:35

Pierre

Van nature lui!

Wat ik niet snap is worden dit soort dingen niet getest voordat je een stukje hardware op de markt brengt?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:35
@Tilburg013 heb je de onboarding wel helemaal doorgelopen? Daar wordt je uitgelegd waarvoor die knoppen zijn. Bij een melding om te bevestigen dat het klopt (blauw = klopt, rood = klopt niet). En zonder melding is blauw voor een flitser te melden en rood om gevaar te melden. Die moet je dan 2 seconden ingedrukt houden, zoals je in de onboarding ook moet doen.

Dat koppelen vind ik geen probleem. Als je gewoon in de app was begonnen dan werd meteen duidelijk wat je moest doen.

• xFeverr
Pierre schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:15:
Wat ik niet snap is worden dit soort dingen niet getest voordat je een stukje hardware op de markt brengt?
Uit ervaring weet ik dat je nog zoveel kunt testen wat je wil, zodra de massaproductie opgestart is blijken er toch weer allemaal wijzigingen te zijn of stukjes miscommunicatie te zijn geweest. Terwijl je testsamples zelf dan perfect werken.

Mooi voorbeeld is de LTT backpack van Linus Tech Tips. Die zou een dubbele bodem moeten hebben en om dat te bewijzen werd er live in de WAN-show een tas open gesneden. En toen bleek er geen dubbele bodem in de productieversie te zitten, na talloze testen en bevestigingen van eerdere samples. Stonden ze goed voor joker, maar het is allemaal netjes opgelost volgens mij.

Die dingen gebeuren nou eenmaal. Als je dat niet wil dan moet je eigenlijk nooit de eerste batches van een nieuw product kopen.

• kayhan66
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-02 18:23
mavical schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:03:
Mijn bericht aan FM

Korte vraag. Ik gebruik nu de fm one. Via HFP komen de meldingen over de speakers. Bij de Dot krijg ik dat niet voor elkaar. De speaker van de dot is onbruikbaar ondat het geluid veels te zacht is. Ik hoop dat jullie mee lezen in het forum op Tweakers. Er zijn momenteel veel klachten en de eerste exemplaren worden al teruggestuurd.

Hun reactie:

Bedankt voor je bericht.

Vervelend dat het geluid niet goed gaat, wij zijn er mee bezig om dit na te kijken.
Eventuele aanpassingen/oplossingen rollen wij uit in een update.

Weet dat wij er mee bezig zijn, bedankt voor jouw geduld hierin!
Hier is in iedergeval niet over nagedacht bij release, Ik kreeg namelijk als antwoord dat het niet mogelijk is om zowel de speaker van de dot als audio over de speakers van de auto te laten afspelen.
Ook kon men mij niet vertellen waarom als mijn telefoon de scherm uitvalt zowel de fm one als de dot dan niks meer doen, ondanks dat ik de stappenplan heb gevolgd op hun site over batterij besparingen rechten en machtigingen.

• Tilburg013
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 10-02 16:44
xFeverr schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:15:
@Tilburg013 heb je de onboarding wel helemaal doorgelopen? Daar wordt je uitgelegd waarvoor die knoppen zijn. Bij een melding om te bevestigen dat het klopt (blauw = klopt, rood = klopt niet). En zonder melding is blauw voor een flitser te melden en rood om gevaar te melden. Die moet je dan 2 seconden ingedrukt houden, zoals je in de onboarding ook moet doen.

Dat koppelen vind ik geen probleem. Als je gewoon in de app was begonnen dan werd meteen duidelijk wat je moest doen.
Hi, bedankt voor de toelichting! Dan snap ik nu dus waarom hij na de flitspaal een blauw en rood lampje toont. Ik ben de onboarding niet vanuit de app begonnen, maar vanuit de papieren handleiding. Ik zie nu dat er staat in stap 4 "Tik op apparaat verbinden en volg de onboarding stappen". Ik kan me wel herinneren dat hij toen verbond en ik in de app wat instellingen kon aangeven (geluidsniveau en welke meldingen wel/niet) maar er waren verder geen wizard of instructies/uitleg. De uitleg die jij nu geeft, ben ik dus nergens tegengekomen.

Hoe zijn jouw ervaringen verder tot nu toe?

• xFeverr
Tilburg013 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:23:
[...]

Hi, bedankt voor de toelichting! Dan snap ik nu dus waarom hij na de flitspaal een blauw en rood lampje toont. Ik ben de onboarding niet vanuit de app begonnen, maar vanuit de papieren handleiding. Ik zie nu dat er staat in stap 4 "Tik op apparaat verbinden en volg de onboarding stappen". Ik kan me wel herinneren dat hij toen verbond en ik in de app wat instellingen kon aangeven (geluidsniveau en welke meldingen wel/niet) maar er waren verder geen wizard of instructies/uitleg. De uitleg die jij nu geeft, ben ik dus nergens tegengekomen.

Hoe zijn jouw ervaringen verder tot nu toe?
Je kunt in de instellingen van je dot ook opnieuw door de onboarding heengaan, dan krijg je de uitleg alsnog te zien. Kan alleen maar handig zijn.

Ik moet donderdag en vrijdag naar kantoor met gegarandeerd veel file en andere ellende onderweg, dus dan pas kan ik echt testen hoe hij werkt. Wordt vervolgd dus.

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:38
Heb op mijn S23 de routine even uitgezet voor het starten van FM, in de FM app de DOT startup aangezet en vooralsnog gaat het goed. Er staat dan ook continue een notification in je scherm, wellicht dat deze "service" het wakker maken / pairen van de DOT wel goed afhandelt.

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-02 15:30
Trent schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:27:
DIe van mij is intussen afgeleverd; iets op de test to-do: ik denk dat je op de meeste smartphones apps automatisch kan laten starten als Bluetooth met je wagen verbindt. Zo hoef je de Flitsmeister app niet per se altijd open hebben staan bij recent apps. Bijkomend moet je dan vermoedelijk geen ongelimiteerd background gebruik toelaten.
Dat zou handig zijn, weet je hoe dit moet toevallig bij Android?

• anton7
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-02 15:34
Zo juist de DOT binnen gekregen gemonteerd en ben gaan rijden.Van de 5 flitspalen reageert hij op 4 van de 5 niet. de FM op de telefoon wel.En alsdie reageert moet je opletten want je krijgt heel kort een rood strepje te zien.Geluid heb ik helemaal niet gehoord.
Dus 50 euro weg gegooit.

• colossos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:08
Iemand een tip hoe 'de mount' zonder bruut geweld te verwijderen is? Ik heb m aan linksonder mn mediasysteem van mn T-Roc geplakt maar krijg m er niet normaal af. Frontje van het mediadisplay kwam los.

Ik heb m optisch scheef geplakt en dat irriteert me :+

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:53

yok

Hier ook de foutmelding 'Flitsmeister is onverwacht gestopt, tik hier om opnieuw te starten'. Gek genoeg blijft hij wel doen volgens mij.

Geluid is inderdaad te zacht om goed te kunnen horen als je de radio aan hebt staan, maar verder op zich blij met de LED's. Heeft iemand al uitgevogeld hoe je alleen meldingen van flitsers kan krijgen, in plaats van alle meldingen?

• Trent
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:45
Martijnvdb schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:23:
[...]

Dat zou handig zijn, weet je hoe dit moet toevallig bij Android?
Zie hier

Openen werkt voor me, sluiten voorlopig nog niet.

• Flash3d
Trent schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 17:42:
[...]

Zie hier

Openen werkt voor me, sluiten voorlopig nog niet.
Sluiten kan toch met de "Na 5 minuten" optie in het menu "Automatisch opstarten" onder "Automatisch afsluiten" van FM?

Gebruik nu ook de optie "Start via de Flitsmeister DOT" optie i.p.v. de Samsung routine, vooralsnog gaat de verbinding met de DOT dan goed.

• Trent
yok schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 16:06:
Hier ook de foutmelding 'Flitsmeister is onverwacht gestopt, tik hier om opnieuw te starten'. Gek genoeg blijft hij wel doen volgens mij.

Geluid is inderdaad te zacht om goed te kunnen horen als je de radio aan hebt staan, maar verder op zich blij met de LED's. Heeft iemand al uitgevogeld hoe je alleen meldingen van flitsers kan krijgen, in plaats van alle meldingen?
Heel eenvoudig bij instellingen (tandwiel rechtsonder) en dan waarschuwingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tgWcL9011Fi-S3ytNqp5wtd-7U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJYXTpiZ8kN6WcSZ3iSAhzJ4.jpg?f=fotoalbum_large

• Trent
@Flash3d nog niet geprobeerd maar dan moet je het pro abonnement hebben (en blijven afnemen). Maar zo kan het idd ook. Ik vraag me af hoeveel batterij het kost om de FM app blijven te laten zoeken naar de DOT...

[ Voor 27% gewijzigd door Trent op 10-02-2026 17:52 ]

• Flash3d
Trent schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 17:51:
@Flash3d nog niet geprobeerd maar dan moet je het pro abonnement hebben (en blijven afnemen). Maar zo kan het idd ook. Ik vraag me af hoeveel batterij het kost om de FM app blijven te laten zoeken naar de DOT...
Je hebt hiervoor geen abonnement nodig, ik gebruik FM zonder abonnement.

• Trent
@Flash3d ik zie dat bij de DOT een jaar (?)gratis pro is inbegrepen. Geldig tot 09/02/2027. Denk dat het daarna wellicht gedaan is

Zie ook hier voor de features. Automatisch opstarten zit er niet bij tenzij je dus pro neemt

[ Voor 36% gewijzigd door Trent op 10-02-2026 18:26 ]

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:04
Trent schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:21:
@Flash3d ik zie dat bij de DOT een jaar (?)gratis pro is inbegrepen. Geldig tot 09/02/2027. Denk dat het daarna wellicht gedaan is

Zie ook hier voor de features. Automatisch opstarten zit er niet bij tenzij je dus pro neemt
Waar zie jij dat als ik vragen mag?

• henkna
Hier ook steeds de melding ‘onverwachts gestopt’ Heb al een diagnosebestand moeten opsturen. Als dit zo blijft en de speaker niet met een update harder kan gaat hij retour

• Trent
@henkna bij je profiel in de app. Op de 3 streepjes duwen en dan helemaal bovenaan op je naam

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:33

franssie

Save the albatross

Ik heb een dot 1 maar sinds de verkoop van FM aan een investeerder gebruik ik het hele FM niet meer (behalve voor parkeren soms en toltunnel A24)
Abonnement was nodig om alle onnodige meldingen uit te zetten dus ik werd gek van die app (al begreep ik dat ze ANPR camera's er toch maar uitgehaald hebben).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Flash3d
Trent schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:30:
@henkna bij je profiel in de app. Op de 3 streepjes duwen en dan helemaal bovenaan op je naam
Staat bij mij upgrade naar pro, ook alle pro features staan uit. Starten met DOT is volgens mij een gratis optie.

• henkna
Voor de dot heb je geen abonnement nodig. Die start automatisch op bij verbinding met Bluetooth. Onafhankelijk van welk abonnement dan ook

• Flash3d
Lijkt mij ook commerciël gezien handig om de DOT beter te verkopen.

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:28
Flash3d schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:43:
[...]

Staat bij mij upgrade naar pro, ook alle pro features staan uit. Starten met DOT is volgens mij een gratis optie.
Ook hier zie ik niet terug dat pro een jaar gratizzz is te gebruiken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QzwYFbUHiQYUb2gDFCCquAnVQn4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Smsen3qzhbLkCedq8Cn7dVa3.jpg?f=fotoalbum_large

Doe ik wellicht iets verkeerd?

• Flash3d
Ik heb het idee dat als je de DOT service (menu --> optie "Start via de Flitsmeister DOT") op je telefoon laat draaien deze actief koppelt met de DOT zodra deze binnen bereik is. Zodra deze koppelt met de DOT start ook je FM app op.

Als je deze service niet hebt draaien en je zoals ik vanochtend FM laat starten met een Samsung Routine, dan wordt de DOT niet (altijd) gekoppeld. Vreemd was ook dat de DOT vastgelopen leek en ik deze alleen weer gekoppeld kreeg met een USB voeding erin en de knop(pen) ingedrukt.

Sinds ik de service heb draaien op mijn Android gaat het koppelen goed.

Vanochtend ook mailwisseling met FM support:

(Flitsmeister)
10 feb 2026 13:03 CET

Bedankt voor je reactie.

Ja dan vermoed ik dat dit het is, goed om te weten.

Ik hoor graag of het goed blijft gaan, anders kijk ik gratis mee!
Groetjes,

van Flitsmeister 🚘

Flash3d
10 feb 2026 12:09 CET

Ik ga dit proberen!

Net even mijn routine uitgezet op de Samsung telefoon en de optie van FM
starten gebruikt door de dot, dat ging net goed.
Dus wellicht dat het hier mee te maken heeft?

(Flitsmeister) schreef op 10-02-2026 11:48

Mijn voorkeur gaat ook uit naar het starten via een routine, ben ik ook van die "persistent notification" af. Lijkt mij op te lossen met een update van FM. Voor nu even de service maar aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Flash3d op 10-02-2026 19:18 ]

• xFeverr
Flash3d schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:15:
Mijn voorkeur gaat ook uit naar het starten via een routine, ben ik ook van die "persistent notification" af.
Als die permanente notificatie in een eigen notification channel staat kun je die uitzetten.

Samsung heeft echter beslist dat die opties opeens verstopt moeten zitten, dus die moet je eerst ergens bij de geavanceerde opties weer zichtbaar maken.

• Flash3d
xFeverr schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:56:
[...]

Als die permanente notificatie in een eigen notification channel staat kun je die uitzetten.

Samsung heeft echter beslist dat die opties opeens verstopt moeten zitten, dus die moet je eerst ergens bij de geavanceerde opties weer zichtbaar maken.
Yes, weg is ie. Was ik helemaal vergeten dat je die optie hebt. Draait in eigen notification channel BTW (Automatisch starten).

• Niekvl
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23:19

Niekvl

QBased

Hier ook binnen. Koppelen ging snel. Speaker inderdaad zeer zacht. Irriteer me er ook aan dat ik de gesproken melding erbij moet hebben. Doe liever alleen het geluidssignaal.

Viel me op dat ik wel meteen een update kreeg toen ik hem aansloot. Firmware 2.1.0 staat hij nu op. Geen id of dat iets nieuws is.

Verder voornamelijk gekocht zodat de Tesla niet de muziek hoeft te stoppen, signaal afspeelt en dan weer verder gaat. Zonder pro zijn er zoveel nutteloze signalen die je niet kan uitschakelen (bizar..).
Morgen a overmorgen is testen in de auto.

• Trent
@Flash3d @thunder68
Lijkt er dan op dat ik dat voor een of andere reden heb gehad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5LPIcsw8wkoCzfIrn0CGvdKT3Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s1eUcuFluGbJdnpSRYRKRVhZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Trent
Flash3d schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:15:
Ik heb het idee dat als je de DOT service (menu --> optie "Start via de Flitsmeister DOT") op je telefoon laat draaien deze actief koppelt met de DOT zodra deze binnen bereik is. Zodra deze koppelt met de DOT start ook je FM app op.

Als je deze service niet hebt draaien en je zoals ik vanochtend FM laat starten met een Samsung Routine, dan wordt de DOT niet (altijd) gekoppeld. Vreemd was ook dat de DOT vastgelopen leek en ik deze alleen weer gekoppeld kreeg met een USB voeding erin en de knop(pen) ingedrukt.
Ben wat bezorgd hoeveel batterij dat gaat trekken met "Start via de Flitsmeister DOT". Hij moet dan steeds in de achtergrond kijken of de DOT er is. Bij mij lijkt het openen en automatisch koppelen met een routine wel goed te gaan. Enkel sluiten dus niet. Ook niet met een macro.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Trent schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 00:07:
[...]

Ben wat bezorgd hoeveel batterij dat gaat trekken met "Start via de Flitsmeister DOT". Hij moet dan steeds in de achtergrond kijken of de DOT er is. Bij mij lijkt het openen en automatisch koppelen met een routine wel goed te gaan. Enkel sluiten dus niet. Ook niet met een macro.
Batterij verbruik moet echt meevallen met de huidige Bluetooth protocollen. Waar “vroeger” echt noodzakelijk om je Bluetooth uit te zetten is dat nu echt niet meer nodig tenzij je het voor andere doeleinden wilt uitzetten zoals privacy ivm tracking.
Pagina: 1 2 Laatste