Het Flitsmeister/One/Two/DOT topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:25
Vanochtend weer geen verbinding, bij het instappen hoor en zie je "afsluitprocedure" witte lampjes en dat tikkende afsluit geluidje / verbinding mislukt geluidje?. Moest het knopje indrukken om te verbinden, daarna maakte de DOT verbinding. Heb nu de Samsung routine maar weer uit gezet en alleen de "Opstarten met DOT optie aan" in FM.

Liep vanochtend in de buurt van de auto en stapte niet direct in, liep weer van de auto weg. Heb het vermoeden dat het daarom mis gaat, je bent in de buurt, DOT wil verbinden en door weglopen lukt dat niet. Sluit dan weer af en maakt niet opnieuw verbinding. Lijkt mij op te lossen bij pas verbinden als DOT beweging detecteert.

• S83
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13:37

S83

Flash3d schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 08:26:
Vanochtend weer geen verbinding, bij het instappen hoor en zie je "afsluitprocedure" witte lampjes en dat tikkende afsluit geluidje / verbinding mislukt geluidje?. Moest het knopje indrukken om te verbinden, daarna maakte de DOT verbinding. Heb nu de Samsung routine maar weer uit gezet en alleen de "Opstarten met DOT optie aan" in FM.

Liep vanochtend in de buurt van de auto en stapte niet direct in, liep weer van de auto weg. Heb het vermoeden dat het daarom mis gaat, je bent in de buurt, DOT wil verbinden en door weglopen lukt dat niet. Sluit dan weer af en maakt niet opnieuw verbinding. Lijkt mij op te lossen bij pas verbinden als DOT beweging detecteert.
Maar dan een batterijslurper die 24 uur aan blijft staan begreep ik?

• Trent
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-03 22:57
@Flash3d ik merkte iets soortgelijk. 90% van de tijd werkt de Samsung routine. Maar wanneer ik maar even weg was en terug ging niet. Een beetje later kwam het zelf in orde. Minuut of 5 aan het rijden denk ik

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:25
Trent schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:10:
@Flash3d ik merkte iets soortgelijk. 90% van de tijd werkt de Samsung routine. Maar wanneer ik maar even weg was en terug ging niet. Een beetje later kwam het zelf in orde. Minuut of 5 aan het rijden denk ik
Liefste blijf ik alleen de Samsung routine gebruiken omdat deze altijd werkt, wellicht ben ik te ongeduldig en verbind de DOT na een tijdje rijden wel. Ga wel weer wat experimenteren.

• KipInBraadzak
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:29
Gisteren bijgewerkt, waren eigenlijk geen problemen. Nu startte de DOT niet op. Rit was te kort om de DOT aan te sluiten op kabel, maar er lijkt een nieuw probleem geïntroduceerd te zijn met de update.

• A_ve_D
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 15:05
Bij mij werkt het nu eigenlijk helemaal prima.
Afgelopen week +/-2000km gereden en geen problemen gehad.

Bij instappen start de DOT op, een enkele keer startte hij niet automatisch op.
Door 1x op de knop te drukken ging hij alsnog aan.

Ik heb een iPhone met automatisering + ingesteld in de FM app dat FM automatisch wordt opgestart bij verbinding met de DOT.

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:40
KipInBraadzak schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 12:35:
Gisteren bijgewerkt, waren eigenlijk geen problemen. Nu startte de DOT niet op. Rit was te kort om de DOT aan te sluiten op kabel, maar er lijkt een nieuw probleem geïntroduceerd te zijn met de update.
Hier exact hetzelfde gehad deze morgen. Heeft een dik kwartier aan de lader gehangen voordat er terug leven in kwam. Batterij was ervoor op 50%, dus niet geheel duidelijk of deze leeg gelopen is (door de update) of dat de gehele DOT vastgelopen is. Is er een 'reset' of 'force restart' procedure voor de DOT?

• KipInBraadzak
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:29
Batterij was over de nacht heen blijkbaar helemaal leeggelopen. Stekker erin en kwam weer tot leven. Helaas nog niet helemaal uitgetest dus.

• kayhan66
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:12
Kreeg net het mailtje over de update maar zie niks staan over het spelen van audio over de speakers, voor mij reden genoeg om de Dot terug te sturen en gebruik te maken van de One

• nlampens
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 09:54
Kan bevestigen dat de mannenstem inderdaad zoals jullie al meldden duidelijker is!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:45
Wat een drama ding, wel verbinding maar bij geen enkele flitspaal, file of trajectcontrole een melding. Heb een klacht ingediend en indien geen reactie dan gaat ie retour. De FM one deed het veel beter. Qua batterij ook.

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
Avenger 2.0 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 06:02:
Deze morgen was de DOT dood. Gisteren avond de update nog gedaan. Batterij was toen 50%. Deze morgen geen leven in te krijgen. Pas na dik kwartier aan de lader kwam deze tot leven. Nog iemand dit gehad? Bug in nieuwe firmware?
Mijn ervaring is juist positief, gisteren de update gedraaid en de Dot opgeladen. Daarna wel uit gezet, en vanmorgen aangezet toen ik in de auto stapte. De Dot ging netjes aan, Flitsmeister startte op en, belangrijk verschil met eerder: accu was na ritje van 1 uurtje nog 99%. (Waar hij vorig weekend binnen 3 km van 100 naar 77% ging). Op de terugweg die door files wat langer duurde, zakte hij weer 1%.
De nieuw stem klinkt iets luider ook. Voorlopig positief dus. Nu even de resultaten op langere termijn afwachten.

[ Voor 7% gewijzigd door thunder68 op 20-02-2026 20:37 ]

• ikheetjeff
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-03 16:40
S83 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:29:
Zou er ooit nog een update komen dat het geluid gewoon over de autospeakers gaat via BT/AA ipv over die gammele speaker?
Bij de TWO kan dit door de meldingen op de TWO zelf uit te zetten. Is dat bij de DOT anders?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZhwJ7fIlpp-hL8mAvp4fXrnTXA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbDH7e90EKc8CtWCsBdW7EZL.jpg?f=fotoalbum_large

Dit stond er vroeger:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UnunEF2aEKk8WXUdWhksjT8CMf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l3LgDfiXDZlyUdDzFWpzoyBV.jpg?f=fotoalbum_large

• Avenger 2.0
Vind de DOT eigenlijk slechter werken nu. Sluit nu na inschakelen zichzelf terug uit. Handmatig inschakelen zelfde probleem. Dan de App moeten openen (die thans open was), voordat deze aan wou blijven staan. Batterij lijkt wel niet meer leeg te lopen tenminste. Nog iemand dit probleem?

• S83

S83

ikheetjeff schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 23:31:
[...]

Bij de TWO kan dit door de meldingen op de TWO zelf uit te zetten. Is dat bij de DOT anders?

[Afbeelding]

Dit stond er vroeger:
[Afbeelding]
Heeft iemand dit al geprobeerd? Misschien de tip van de eeuw! 😀

• nlampens
S83 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 09:48:
[...]

Heeft iemand dit al geprobeerd? Misschien de tip van de eeuw! 😀
Ik heb het meteen geprobeerd.
Maar hij wordt gewoon gemuted en de luidsprekers nemen niets over helaas 🥹

• S83

S83

Jammer dat de DOT niet zo werkt als we allemaal gehoopt hadden...Nu zit ik met de volgende vraag:

Wie heeft er een ervaring met de Dash van FM? Ik vind het er heel interessant uit zien, ook omdat je echt alle info op het scherm ziet. Enige waar ik van schrok is het abonnement van 9.99 per maand en vroeg mij af of iemand ervaring heeft met de Dash en of dat het waard is?

Ik heb nu FM via AA voor 2.99 per maand, maar als je een waarschuwing krijgt via je autospeakers zie je niks en ik vind de navigatie van FM niks, dus dat is geen optie.

• Mausssie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-03 20:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vkwRS5hrPuIopIxpU6S8hsybmo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6S7WYkzWRmRbXwvc6DUvVdqJ.png?f=fotoalbum_large

Zelfs met de One loopt het niet meer echt soepel.

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zijn er meer die de DOT ervaren vast te lopen en dat deze pas weer actief komt na inpluggen usb-c kabel? Ik draai firmware 2.1.0. Ik zie nu versie 2.2.0 klaar staan en wil hem wel gaan updaten.

• S83

S83

matinez schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 20:26:
Zijn er meer die de DOT ervaren vast te lopen en dat deze pas weer actief komt na inpluggen usb-c kabel? Ik draai firmware 2.1.0. Ik zie nu versie 2.2.0 klaar staan en wil hem wel gaan updaten.
En alle problemen opgelost inclusief luider stem die te verstaan is?

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-03 08:31
S83 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:42:
[...]

Ja, best wel. Stem is beter en harder. Verbinding loopt goed als je Macrodroid gebruikt of Pro.

• nlampens
Nu snap ik waarom het bij mij zo goed werkt.
Ik kreeg PRO als nieuwe klant 30 dagen gratis. Benieuwd hoe het erna loopt.

• S83

S83

wvkreg schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:44:
[...]

Ja, best wel. Stem is beter en harder. Verbinding loopt goed als je Macrodroid gebruikt of Pro.
Wel slecht eigenlijk dat je eigenlijk gedwongen Pro moet gebruiken icm DOT om de werking te garanderen.....daarmee hebben ze dus valse beloftes gedaan in hun reclame!

Ik heb nu Pro voor 2.99 per maand vanwege AA en geluid over mijn autoradio. Navigatie is helaas erg slecht van FM vergeleken met TomTom GO.....andere ervaringen?

Maar om nu een DOT aan te schaffen en 2.99 per maand te blijven betalen schiet zijn doel een beetje voorbij toch?

Vind het ook echt jammer dat FM Pro via AA zonder navigatie geen overlay heeft die dan over je TomTom GO navigatie gaat bij een waarschuwing....dan is een DOT overbodig en heb je aan Pro genoeg 😉

• matinez
  • Niet online
S83 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:42:
[...]

Ben geupdate naar 2.2.0 en heb geen vastloper op basis van aanlaten staan en neerleggen van de DOT en hem niet meer bewegen. Ik kan hem na een uur gewoon uitzetten zonder de usb C kabel sinds de update.
Rijden met de auto heb ik nog niet getest. Ik update deze post, mocht het met autorijden gebeuren. Dat ik de FM niet uitkreeg of aan zonder de usb c kabel in te pluggen.

[ Voor 5% gewijzigd door matinez op 22-02-2026 14:38 ]

• S83

S83

matinez schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:37:
[...]

Ben geupdate naar 2.2.0 en heb geen vastloper op basis van aanlaten staan en neerleggen van de DOT en hem niet meer bewegen. Ik kan hem na een uur gewoon uitzetten zonder de usb C kabel sinds de update.
Rijden met de auto heb ik nog niet getest. Ik update deze post, mocht het met autorijden gebeuren. Dat ik de FM niet uitkreeg of aan zonder de usb c kabel in te pluggen.
Dus als ik het goed begrijp dat de DOT automatisch aan als je gaat rijden en weer uit als je uitstapt?

En jij hebt geen Pro?

• matinez
  • Niet online
S83 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 15:06:
[...]

Dus als ik het goed begrijp dat de DOT automatisch aan als je gaat rijden en weer uit als je uitstapt?

En jij hebt geen Pro?
Ik gebruik automatische opstarten niet, ik gebruik ook Start via de Flitsmeister DOT niet.
Wel heb ik PRO voor carplay. Zodra ik ga rijden start ik de DOT zelf en de app zet in in background op Apple iOS.

Versie 2.2.0 loopt bij mij weer vast. Moet weer usb c kabel inpluggen helaas.
Ik neem een powerbank mee in de auto zodat hij niet vast loopt..

[ Voor 13% gewijzigd door matinez op 24-02-2026 14:23 ]

• wvkreg
S83 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:07:
[...]

Wel slecht eigenlijk dat je eigenlijk gedwongen Pro moet gebruiken icm DOT om de werking te garanderen.....daarmee hebben ze dus valse beloftes gedaan in hun reclame!

Ik heb nu Pro voor 2.99 per maand vanwege AA en geluid over mijn autoradio. Navigatie is helaas erg slecht van FM vergeleken met TomTom GO.....andere ervaringen?

Maar om nu een DOT aan te schaffen en 2.99 per maand te blijven betalen schiet zijn doel een beetje voorbij toch?

Vind het ook echt jammer dat FM Pro via AA zonder navigatie geen overlay heeft die dan over je TomTom GO navigatie gaat bij een waarschuwing....dan is een DOT overbodig en heb je aan Pro genoeg 😉
dot werkt nooit via auto speakers.

• Trent
Ik ga 'm ook retourneren. Batterij was wéér plots op van 80% naar 0 door een dag en half standby. Er is toch een dingetje mee

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:13
Mijn DOT gaat ook retour, ja het geluid is wat harder na de update alleen nog steeds te zacht voor mij wanneer er op normaal volume muziek aan staat (wat vrijwel altijd het geval is). Het zal ook deels aan de plaatsing liggen maar ik wil niks op mijn dashboard of raam plakken. Ook een paar keer gehad dat de DOT niet aanging. Pas nadat ik de DOT aan de oplader zat ging die aan en de batterij was toen 56%. Ik had al flitsmeister pro en die blijf ik gebruiken met de functie focus mode.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• nlampens
Hij verbuikt echt superweinig batterij van je smartphone trouwens eens hij goed werkt.
Ik heb 1u51min gereden en dat vergt niets en toch heeft hij wel 25 meldingen gedaan hier in en rond de stad Gent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsBlVoRwu30_D3k25JMSHLkGCXQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TkzLjJ9lnBOr6XRPyiaF2j9K.png?f=fotoalbum_large

• Trent
Ik zou beter gediend zijn met een dash maar 10 euro abonnement is te hoog. Ik ben benieuwd welke richting het gaat uitgaan met Flitsmeister.

• Soeltanofswing
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 13:18
Zo na wat tijd met de dot even mijn review/ervaring.

Ik had de Dot de maandag dat hij uitkwam in huis en ja…waar te beginnen?!

Onboarden ging niet soepel, geluid te zacht / krakend en sterker nog constant een fout en de dot verbrak te verbinding en moest ik de app en de dot handmatig aandoen. Ik merkte ook dat op bekende plekken waar ik weet dat er flitsers zijn in de buurt hij gewoon niet af ging. Om er achter te komen dat het niet eens aan was ?!!

Afgelopen week ritje van en naar Amsterdam op geen van de trajectcontroles ging de Dot af. Drukte ik zelf op de linkerkant van de Dot schoot aan met meteen de melding “trajectcontrole”. Of te wel niet werkbaar.

Nu sinds een paar dagen werkt het feilloos *knocks on wood.

Bij het instappen gaat de Dot meteen aan, iPhone gebruiker en geen automation voor de FM app. Als ik stop met rijden, uitstap en even later weer instap start hij netjes op. Ook meldingen komen nu binnen dus hij staat gewoon netjes aan. Batterij gaat op zich ook lang mee in mijn geval. Sinds het aansluiten een kleine 3 weken geleden pas vandaag weer een laadmelding gekregen (terwijl hij nog op 33 procent stond).

Ja de speaker en stem zijn nog beter maar meer kunnen ze er niet aan doen (over CarPlay audio gaat het niet lukken want kannibalisme van je eigen markt) maar ben wel tevreden. Heb voor mezelf wel de dot half in zicht zodat de lampjes genoeg zijn voor me en ik niet hoef te horen WAT de melding precies is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TdaSI0z6N7B8Jyzj7m-YmfP-TdI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nKGm7H3go76GoUsPQLXYkADV.jpg?f=fotoalbum_large

• nlampens
Dus bij het instappen gaat hij aan op basis van de aanwezigheid van je telefoon en niet op basis van beweging van je telefoon of van de Dot?

• S83

S83

Megapaul schreef op zondag 22 februari 2026 @ 18:47:
Mijn DOT gaat ook retour, ja het geluid is wat harder na de update alleen nog steeds te zacht voor mij wanneer er op normaal volume muziek aan staat (wat vrijwel altijd het geval is). Het zal ook deels aan de plaatsing liggen maar ik wil niks op mijn dashboard of raam plakken. Ook een paar keer gehad dat de DOT niet aanging. Pas nadat ik de DOT aan de oplader zat ging die aan en de batterij was toen 56%. Ik had al flitsmeister pro en die blijf ik gebruiken met de functie focus mode.
Focus mode werkt ook met AA?

• Soeltanofswing
  • Registratie: Januari 2025
Dit zijn mijn instellingen en heb geen pro!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yXHgs-LBR5Sb6GFJLvG_pwikYA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/A8V9RYUutwCepLL8bNo89pEp.png?f=fotoalbum_large
nlampens schreef op zondag 22 februari 2026 @ 23:04:
Dus bij het instappen gaat hij aan op basis van de aanwezigheid van je telefoon en niet op basis van beweging van je telefoon of van de Dot?

• Avenger 2.0
Soeltanofswing schreef op maandag 23 februari 2026 @ 04:17:
Dit zijn mijn instellingen en heb geen pro!
Hier een jaar pro gratis gekregen bij de aankoop blijkbaar. Bij jou niet het geval?

• Ray!
  • Registratie: Augustus 2001
nlampens schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:05:
Hij verbuikt echt superweinig batterij van je smartphone trouwens eens hij goed werkt.
Ik heb 1u51min gereden en dat vergt niets en toch heeft hij wel 25 meldingen gedaan hier in en rond de stad Gent.

[Afbeelding]
Ja zo te zien gebruiken Bumble en Tinder meer, of die gebruik je vaker :+

Don't hate me for asking these stupid ass questions.

• nlampens
Avenger 2.0 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 08:37:
[...]

Hier een jaar pro gratis gekregen bij de aankoop blijkbaar. Bij jou niet het geval?
Een jaar? Hoezo? 😳
Ray! schreef op maandag 23 februari 2026 @ 09:55:
[...]

Ja zo te zien gebruiken Bumble en Tinder meer, of die gebruik je vaker :+
Gênante screenshot hé.
Hopelijk komt mijn echtgenote hier nooit kijken

• Avenger 2.0
Geen idee, was er vanzelf na bestelling van de DOT. Nog mensen gelezen hier bij wie dat het geval was. Misschien was het een tijdelijke actie? Of ander email gebruikt bij bestelling dan account?

• nlampens
Avenger 2.0 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:23:
[...]

Geen idee, was er vanzelf na bestelling van de DOT. Nog mensen gelezen hier bij wie dat het geval was. Misschien was het een tijdelijke actie? Of ander email gebruikt bij bestelling dan account?
Excuseer, je hebt helemaal gelijk.
Ik dacht dat ik een maand had maar het is ook een jaar.

• S83

S83

De DOT icm Pro krijgt (indien je AA hebt) geluid over je autospeakers.

Enige wat je dan moet doen is het geluid op de DOT uitschakelen zodat je via AA het geluid over de autospeakers krijgt.

Zomaar een gedachte wat opeens in mij op kwam 😀

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13:36
S83 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:56:

Enige wat je dan moet doen is het geluid op de DOT uitschakelen zodat je via AA het geluid over de autospeakers krijgt.

Sorry....waar staat AA voor?

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:15
Martijnvdb schreef op maandag 23 februari 2026 @ 16:12:
[...]

Sorry....waar staat AA voor?
Men is op Tweakers helaas kampioen afkortingen. AA staat voor Android Auto. De Android variant van Apple Carplay.

• S83

S83

Ja sorry, dat is inderdaad Android Auto.

Je krijgt dan de waarschuwingen van Pro over Android Auto en dus je autospeakers en de ledjes van de DOT.

Dit zal je dan een eenmalige aanschaf van €49.99 kosten en maandelijks €2.99 p/m.

• Sven 11
  • Laatst online: 10:54
S83 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 16:42:
Ja sorry, dat is inderdaad Android Auto.

Je krijgt dan de waarschuwingen van Pro over Android Auto en dus je autospeakers en de ledjes van de DOT.

Dit zal je dan een eenmalige aanschaf van €49.99 kosten en maandelijks €2.99 p/m.
Hier met een pro abonnement alleen navigatie instructies van FM over Android Auto via de speakers, de waarschuwingen vooralsnog alleen uit die koekblikspeaker van de Dot.

• S83

S83

Sven 11 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 16:55:
[...]

Hier met een pro abonnement alleen navigatie instructies van FM over Android Auto via de speakers, de waarschuwingen vooralsnog alleen uit die koekblikspeaker van de Dot.
Zet de DOT is op Mute oid? Dan krijg je alles over de autospeakers via Pro en de ledlampjes van de DOT.

Zo maar een ingeving dat theoretisch zou moeten werken 😉

[ Voor 6% gewijzigd door S83 op 23-02-2026 17:36 ]

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:13
S83 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 23:32:
[...]

Focus mode werkt ook met AA?
Ik heb flitsmeister (met focus mode) aan staan op mijn telefoonscherm en ben draadloos verbonden met Android Auto, daarop draai ik dan Tomtom go. Ik heb focus mode niet op Android Auto.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• S83

S83

Megapaul schreef op maandag 23 februari 2026 @ 18:52:
[...]

Ik heb flitsmeister (met focus mode) aan staan op mijn telefoonscherm en ben draadloos verbonden met Android Auto, daarop draai ik dan Tomtom go. Ik heb focus mode niet op Android Auto.
Ook jammer dat de Overlay niet werkt op Android Auto. Ik draai ook TomTom GO als navigatie en dan FM Pro op de achtergrond,maar dan hoor je alleen geluid over je autospeakers, maar ziet niks visueels...

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:41

Stimulate14

⭐⭐⭐

Leuk zo'n gratis jaar abo. Ben je straks verslaafd en dan komt de factuur voor het volgende abonnement op de deurmat. Ik ben nog niet echt overtuigd door de wisselende ervaringen hier. Ik blijf rustig mee loeren.

• nlampens
Ik vind het net een voordeel dat de biepjes en meldingen uit de Dot komen en mijn audiosysteem niet verpesten. Lijkt me net storend.

Dit ding is echt wel wat je moet hebben in een Tesla omdat je geen mogelijkheid hebt tot Carplay of Anroid Auto waarop je een app kan draaien.

• Mausssie
nlampens schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 18:35:
Ik vind het net een voordeel dat de biepjes en meldingen uit de Dot komen en mijn audiosysteem niet verpesten. Lijkt me net storend.

Dit ding is echt wel wat je moet hebben in een Tesla omdat je geen mogelijkheid hebt tot Carplay of Anroid Auto waarop je een app kan draaien.
Als de meldingen qua volume hard genoeg zouden zijn, zou het zeker een mooie toevoeging zijn.
Naar mijn idee zijn de meldingen echt te zacht, waardoor de DOT helaas weer retour gaat. Komt er een V2 met harder volume, zal ik die wel bestellen.
Daarnaast vind ik het ook echt een gemis dat de meldingen via DOT minder informatie bevatten dan de melding via je telefoon of Carplay.

• S83

S83

Mausssie schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:08:
[...]

Als de meldingen qua volume hard genoeg zouden zijn, zou het zeker een mooie toevoeging zijn.
Naar mijn idee zijn de meldingen echt te zacht, waardoor de DOT helaas weer retour gaat. Komt er een V2 met harder volume, zal ik die wel bestellen.
Daarnaast vind ik het ook echt een gemis dat de meldingen via DOT minder informatie bevatten dan de melding via je telefoon of Carplay.
Doel jij op de navigatie van FM Pro via Android Auto/Carplay? Want ik vraag mij af of de navigatie van FM net zo betrouwbaar/betrouwbaarder is dan TomTom GO?

Want gebruik je de navigatie niet van FM, dan hoor je alleen waarschuwingen via je autospeakers zonder te zien waar het dan is.....

• A_ve_D
Weet je wat het mooie is, het kan blijkbaar wel.
Wanneer ik te hard rij binnen een trajectcontrole krijg ik een melding via zowel de DOT als via mijn speakers..

• colossos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:32
Ik heb helaas nog steeds weinig vertrouwen in de DOT. Bij het instappen wordt hij wel wakker en lijkt hij te verbinden met Flitsmeister, maar na 5 minuten bij de eerste flitspaal na blijft het stil. Pas als ik handmatig de app opstart, wordt de DOT weer actief. Ik heb geen automatische Opdrachten (Siri Shortcuts) ingesteld voor Bluetooth; ik maak puur gebruik van de functie 'Start via de Flitsmeister DOT'.

Klopt het dat je de verbinding tussen de DOT en FM kan controleren door kort in het midden van de DOT te drukken? Dan gaan er groene ledjes aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-bE2pk5iAlsvPraIe0pJIGwhNoo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wcCvFb7xTZUAn3JrRrq4BSlu.jpg?f=fotoalbum_large

• S83

S83

A_ve_D schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 06:23:
Weet je wat het mooie is, het kan blijkbaar wel.
Wanneer ik te hard rij binnen een trajectcontrole krijg ik een melding via zowel de DOT als via mijn speakers..
Dus het onderstaande idee wat ik eerder hier schreef lijkt te werken?

• S83

S83

Als je FM mag geloven gaat de DOT uiteindelijk wel een topper worden?

https://help.flitsmeister...de-DOT-wordt-dit-opgelost

• A_ve_D
S83 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 07:55:
[...]

Dus het onderstaande idee wat ik eerder hier schreef lijkt te werken?

Dat durf ik niet te zeggen, de overige meldingen worden alleen via de DOT doorgegeven.
Aleen binnen de trajectcontrole komt hij over de speakers van de auto.

• Sven 11
S83 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 17:35:
[...]

Zet de DOT is op Mute oid? Dan krijg je alles over de autospeakers via Pro en de ledlampjes van de DOT.

Zo maar een ingeving dat theoretisch zou moeten werken 😉

Nee dat werkt niet. Dan krijg je helemaal geen audio waarschuwingen meer. Alleen nog maar visueel door de ledjes.

• S83

S83

A_ve_D schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 09:40:
[...]

Dat durf ik niet te zeggen, de overige meldingen worden alleen via de DOT doorgegeven.
Aleen binnen de trajectcontrole komt hij over de speakers van de auto.
Dan zijn ze misschien toch bezig om dit te integreren met een nieuwe update zou je denken.....?

• S83

S83

Ook niet als je FM Pro via Android Auto draait? Zonder de DOT krijg ik het nl wel over de autospeakers.

• Sven 11
S83 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 10:19:
[...]

Ook niet als je FM Pro via Android Auto draait? Zonder de DOT krijg ik het nl wel over de autospeakers.
Ik draai FM Pro via Android Auto en kreeg voorheen alle aanwijzingen en waarschuwingen via de speakers ook in combinatie met de FM One.
Zodra de Dot verbonden is krijg ik de aanwijzingen van de FM routeplanner nog steeds via de autospeakers, maar de waarschuwingen van de Dot niet. Die komen uit de Dot zelf. Ook niet als de Dot muted is, dan hoor je helemaal geen waarschuwingen.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft iemand hier een foto hoe hij zijn FM 2 in een BMW heeft zitten? Ik kan geen mooi plekje ervoor vinden.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 14:23
Ik snap nog steeds niet waarom er zo'n verschil in opties lijkt te zitten. Ik heb de ONE gehad, toen de TWO (matig apparaat, slecht te plaatsen in de auto, batterij na 2 jaar op en niet te vervangen, schermpje is eigenlijk totaal overbodig), daarna terug geswitcht naar de ONE. De DOT zou ik niet willen hebben. De ONE doet gewoon precies wat het moet doen.
Ik ben een voormalige jarenlange PRO gebruiker, maar dat ben ik al ongeveer 6 maanden niet meer. Ik heb een iPhone 15 Pro Max en dit zijn mijn instellingen, deze werken gewoon altijd. Ik heb dus ook geen automatisering etc ingesteld. Dit is het. En zodra ik in de auto van mijn vrouw stap, waarin ook een ONE zit, werkt het ook op exact dezelfde manier.

Ik hoef de app niet op de 'achtergrond' te laten draaien. Volledig killen kan prima en zodra de auto beweegt start de app op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZbCo2iHIeGHvt1k0NGi8DpfiwU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/txN1xtz0j0naPvW77LRCrKvp.png?f=fotoalbum_large

Werkt bovenstaande niet via de DOT?

[ Voor 32% gewijzigd door B R M op 25-02-2026 12:31 ]

• S83

S83

Sven 11 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 11:22:
[...]

Ik draai FM Pro via Android Auto en kreeg voorheen alle aanwijzingen en waarschuwingen via de speakers ook in combinatie met de FM One.
Zodra de Dot verbonden is krijg ik de aanwijzingen van de FM routeplanner nog steeds via de autospeakers, maar de waarschuwingen van de Dot niet. Die komen uit de Dot zelf. Ook niet als de Dot muted is, dan hoor je helemaal geen waarschuwingen.
Maar als je de FM navigatie gebruikt met Android Auto, dan is de DOT toch overbodig?
Je ziet dan alle info op je scherm?

Is de navigatie van FM überhaupt betrouwbaar vergeleken met TomTom GO bijv?

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:19
nlampens schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 18:35:

Als je het kan horen wel ja. Je hoort nu het piepje, maar niet waarom die piept.

• nlampens
jip_86 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 16:46:
[...]

Als je het kan horen wel ja. Je hoort nu het piepje, maar niet waarom die piept.
Maar als hij biept kijk je toch even naar de Dot en zie je de blauwe leds en weet je dat het om een flitser gaat?
Of bij gele led een vertraging.

Bij blauw zorg je ervoor dat je niet te snel rijdt en je rijdt toch pas weer sneller als de blauwe melding verdwenen is. Dit is meteen zo na een flitser en na een bepaalde afstand bij een trajectcontrole.
Ik vind het eigenlijk niet noodzakelijk dat hij praat, hij wijst na elk biepje op een flitser maar dat zag je al aan de leds en is toch wat overbodige info.
Rondom mij veel flitspalen en dan stoort het praten eerder dan dat het iets toevoegt.

Trouwens geen pleidooi om gelijk te halen of zo. Ik wens iedereen toe dat ze de Dot gewoon worden want het is een toestel met een meerwaarde denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door nlampens op 25-02-2026 17:14 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:19
nlampens schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 17:12:
[...]

Maar als hij biept kijk je toch even naar de Dot en zie je de blauwe leds en weet je dat het om een flitser gaat?
Of bij gele led een vertraging.

Bij blauw zorg je ervoor dat je niet te snel rijdt en je rijdt toch pas weer sneller als de blauwe melding verdwenen is. Dit is meteen zo na een flitser en na een bepaalde afstand bij een trajectcontrole.
Ik vind het eigenlijk niet noodzakelijk dat hij praat, hij wijst na elk biepje op een flitser maar dat zag je al aan de leds en is toch wat overbodige info.
Rondom mij veel flitspalen en dan stoort het praten eerder dan dat het iets toevoegt.

Trouwens geen pleidooi om gelijk te halen of zo. Ik wens iedereen toe dat ze de Dot gewoon worden want het is een toestel met een meerwaarde denk ik.
Het is niet zo simpel. Blauw is bijvoorbeeld ook hulpdiensten, slecht zicht of sneeuw op de weg.
Met name bij rood wil je graag wel weten of het slecht wegdek was of een stilstaand voertuig is bijvoorbeeld.
De hele lijst: https://help.flitsmeister...-waarschuwingen-op-de-DOT

• Mausssie
S83 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 10:18:
[...]

Dan zijn ze misschien toch bezig om dit te integreren met een nieuwe update zou je denken.....?
Mail van FM gehad, waarbij wordt gemeld dat dit niet op de planning staat.

• S83

S83

Misschien allemaal toch maar stoppen met FM? 😆

https://www.iphoned.nl/nieuws/flitsmeister-verkeersboete/

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:45
Tylen schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 11:37:
Heeft iemand hier een foto hoe hij zijn FM 2 in een BMW heeft zitten? Ik kan geen mooi plekje ervoor vinden.
Op de plek waar bij andere merken de richtingaanwijzerhendel zit? :+

Zonder gekheid, wat denk je van bovenaan op je voorruit, naast je binnenspiegel? Belemmert je zicht niet, maar wel in het zicht.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

pixels66 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 19:19:
[...]

Op de plek waar bij andere merken de richtingaanwijzerhendel zit? :+

Zonder gekheid, wat denk je van bovenaan op je voorruit, naast je binnenspiegel? Belemmert je zicht niet, maar wel in het zicht.
ik ben die 1ne rijder die ze juist wel ALTIJD gebruikt. ;) maar zal hem morgen daar eens houden. Thanks.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• nlampens
Ik heb ook verschillende plaatsen getest maar naast de achteruitkijkspiegel is echt ideaal, het geluid van de biepjes zit dichter bij je oor en de stem ook en de knoppen zijn intuïtief te bereiken.
Je ziet ook de animaties goed en nabij zonder dat ze in het donker ergens op weerspiegelen of erg afsteken tegen de rest van je dashboard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZGsKpa-sZaRRJz_GEzUb3wxE3U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DtOOeNvVKnR4FIU7bbtsldrS.png?f=fotoalbum_large

• S83

S83

Mijn FM Pro proefabonnement loopt bijna af en vroeg mij af of het de moeite waard is om te switchen naar de DOT of een Pro abonnement te nemen van €2.99 per maand....twijfel heel erg of de DOT wel goed genoeg werkt en of die überhaupt foutloos gaat draaien?

Bedankt alvast voor jullie reacties!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:52

WCA

Ze vergeten nog één cruciale bias: mensen die geen flitsmeister gebruiken zijn doorgaans mensen die simpelweg niet (bewust) te hard rijden.

Share and Enjoy!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
S83 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 08:37:
Mijn FM Pro proefabonnement loopt bijna af en vroeg mij af of het de moeite waard is om te switchen naar de DOT of een Pro abonnement te nemen van €2.99 per maand....twijfel heel erg of de DOT wel goed genoeg werkt en of die überhaupt foutloos gaat draaien?

Bedankt alvast voor jullie reacties!
Ik redeneer nu even vanuit de FM One - die ook zonder abonnement werkt: als je geen abonnement hebt kun je niet bepaalde meldingen uit- en aanzetten. Ik vind persoonlijk dat er dan voor veel te veel gewaarschuwd wordt. Dát is voor mij de reden om dus wel een abonnement te hebben.

• S83

S83

MrAcid schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 08:51:
[...]

Ik redeneer nu even vanuit de FM One - die ook zonder abonnement werkt: als je geen abonnement hebt kun je niet bepaalde meldingen uit- en aanzetten. Ik vind persoonlijk dat er dan voor veel te veel gewaarschuwd wordt. Dát is voor mij de reden om dus wel een abonnement te hebben.
Ik heb wel Android Auto, heeft de DOT dan nog meerwaarde als je FM Pro hebt?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
S83 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 10:00:
[...]

Ik heb wel Android Auto, heeft de DOT dan nog meerwaarde als FM Pro hebt?
Dat ligt eraan hoe je navigeert, muziek luistert, etc. Hét bestaansrecht van de One/Two/Dash/DOT is wat mij betreft dat het áltijd, automatisch, werkt en dat je altijd de signalen krijgt. Ongeacht wat er in de auto op je infotainment of op je telefoon gebeurt.

Als jij al altijd navigeert/werkt met Android Auto tijdens het rijden dan krijg je waarschijnlijk alle meldingen al gewoon op je scherm en biedt de DOT beperkter meerwaarde dan wanneer je nu veel meldingen mist omdat je bijv. in je auto op het (built-in, niet AA) radioscherm zit.

[ Voor 23% gewijzigd door MrAcid op 26-02-2026 10:34 ]

• S83

S83

MrAcid schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 10:32:
[...]

Dat ligt eraan hoe je navigeert, muziek luistert, etc. Hét bestaansrecht van de One/Two/Dash/DOT is wat mij betreft dat het áltijd, automatisch, werkt en dat je altijd de signalen krijgt. Ongeacht wat er in de auto op je infotainment of op je telefoon gebeurt.

Als jij al altijd navigeert/werkt met Android Auto tijdens het rijden dan krijg je waarschijnlijk alle meldingen al gewoon op je scherm en biedt de DOT beperkter meerwaarde dan wanneer je nu veel meldingen mist omdat je bijv. in je auto op het (built-in, niet AA) radioscherm zit.
Ik gebruik via Android Auto Spotify voor muziek en voor navigatie gebruik ik TomTom GO Expert en dan krijg ik via FM Pro meldingen over mijn autospeakers. Enige wat ik dan mis is waar de flitspalen, flitsers, werkzaamheden etc zijn, want je krijgt daar geen visuele indicatie van en via de DOT natuurlijk wel met behulp van de LEDjes?

• Mausssie
S83 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 10:00:
[...]

Ik heb wel Android Auto, heeft de DOT dan nog meerwaarde als je FM Pro hebt?
AA ken ik niet, maar als dit dezelfde functionaliteiten heeft als CarPlay, dan zie ik geen meerwaarde.

• wvkreg

Is onzin! Via speaker kan niet!

• Marcelwiss
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-02 17:30
Hoi,
Altijd veel plezier gehad met de One en Two dus wilde ook als een van de eersten de DOT hebben.
Beetje spijt van
- veel problemen met verbinden zowel automatisch als handmatig. Het lijkt iets beter te gaan als de oplaadkabel erin zit.
- verbindingsproblemen maken het nóg irritanter dat je helemaal niet kunt zien dat-ie aan staat.
- geluid is veel te zacht, baal ervan dat het niet via de speakers gaat waarbij het volume van radio automatisch lager gaat
- is stuk sneller leeg dan beloofd
- na de update een mannenstem ipv vrouwenstem is ook geen vooruitgang.
- na de update zo'n raar paniekerig geluidje als je flitser nadert, gewoon wat subtieler geluidje zou prettiger zijn
- geeft regelmatig te laat een melding als ik de flitser al voorbij ben

Kortom; loop er hard over te denken de Two maar weer te gaan gebruiken.

• Mausssie
Marcelwiss schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 21:35:
Kortom; loop er hard over te denken de Two maar weer te gaan gebruiken.
Ik ben weeer teruggegaan naar de One. Heb de Two nooit zelf gehad.
Vind jij de Two beter dan de One?

• Marcelwiss
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-02 17:30
Mausssie schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 22:42:
[...]

Ik ben weeer teruggegaan naar de One. Heb de Two nooit zelf gehad.
Vind jij de Two beter dan de One?
Je ziet natuurlijk iets meer info op de two, dat is wat handiger. De tijd dat ik de one had is al zo lang geleden dat ik me dat nauwelijks nog kan herinneren. Maar wat wel zo is; zowel de one als de two werkten probleemloos en dat kan ik van de DOT niet zeggen.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:19
Ik heb de two, werkt perfect en laat veel meer zien dan de dot. Icoontjes over de melding, huidige maximumsnelheid maar ook de gemiddelde snelheid in een TC.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• kayhan66
  • Registratie: Oktober 2012
hoevenpe schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:26:
Ik heb de two, werkt perfect en laat veel meer zien dan de dot. Icoontjes over de melding, huidige maximumsnelheid maar ook de gemiddelde snelheid in een TC.
De dot is ook meer bedoeld als een opvolgen van de FM One.

Voor de rest net weer een mail gehad voor een ventilatierooster houder [15euro]...
Duur spul he dat plastic 😶
Daarnaast kan je dus checken of je Dot actief is door 1 van de twee knoppen in te drukken bij het zien van groen is de Dot correct aan het werk aldus Flitsmeister team.
Ga maar eens kijken of ik zelf een mount kan maken voor de ventilatie rooster met de 3d printer.

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-03 20:25

SaN

kayhan66 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 10:14:
[...]

De dot is ook meer bedoeld als een opvolgen van de FM One.

Voor de rest net weer een mail gehad voor een ventilatierooster houder [15euro]...
Duur spul he dat plastic 😶
Daarnaast kan je dus checken of je Dot actief is door 1 van de twee knoppen in te drukken bij het zien van groen is de Dot correct aan het werk aldus Flitsmeister team.
Ga maar eens kijken of ik zelf een mount kan maken voor de ventilatie rooster met de 3d printer.
Gewoon op Ali een MagSafe houder kopen voor het ventilatierooster. Zit een metalen schijfje bij die je onder je Dot kan plakken. Twee euro

Ik denk dat ik hem toch terug ga sturen. Aangezien hij niet automatisch wilde starten heb ik nu ook een samsung routine gemaakt die AA automatisch start als ik ga rijden. Dan komen de meldingen netjes over de speaker. Ik zou hem hebben gehouden als het mogelijk was geweest om uitsluitend de visuele meldingen op de Dot te zien en de geluidsmeldingen over de speaker maar aangezien dat nu nog niet werkt en het niet duidelijk is of dat überhaupt nog geïmplementeerd gaat worden stuur ik hem terug. Mocht er ook nog iets aan gedaan worden koop ik hem wellicht wel opnieuw.

• S83

S83

Waarom kan je de Two niet meer bestellen als die beter is? Dus FM wil dat we allemaal verplicht aan de DOT of Dash gaan?!?

Jammer dat je de Two nergens meer officieel kan bestellen....of gaat de ondersteuning helemaal eruit?

Even totaal wat anders....Iemand ervaring met de navigatie van FM Pro via Android Auto? Is deze betrouwbaar met wegafsluitingen etc? TomTom GO Expert is hierin altijd erg betrouwbaar en die gebruik ik nu.

• S83

S83

SaN schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 10:59:
[...]

Gewoon op Ali een MagSafe houder kopen voor het ventilatierooster. Zit een metalen schijfje bij die je onder je Dot kan plakken. Twee euro

Ik denk dat ik hem toch terug ga sturen. Aangezien hij niet automatisch wilde starten heb ik nu ook een samsung routine gemaakt die AA automatisch start als ik ga rijden. Dan komen de meldingen netjes over de speaker. Ik zou hem hebben gehouden als het mogelijk was geweest om uitsluitend de visuele meldingen op de Dot te zien en de geluidsmeldingen over de speaker maar aangezien dat nu nog niet werkt en het niet duidelijk is of dat überhaupt nog geïmplementeerd gaat worden stuur ik hem terug. Mocht er ook nog iets aan gedaan worden koop ik hem wellicht wel opnieuw.
Komt het dan over je autospeakers bedoel je? Of bedoel je de speaker van de DOT zelf?

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-03 20:25

SaN

S83 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:05:
[...]

Komt het dan over je autospeakers bedoel je? Of bedoel je de speaker van de DOT zelf?
Nee, zodra de Dot in de auto ligt gaat het geluid over de Dot, maar ik vind hem niet betrouwbaar genoeg en het geluid te zacht. Als ik de Dot uit de auto haal en de Samsung routine (FM opstarten als de telefoon verbinding maakt met de auto) aan laat, dan krijg ik netjes een melding over de speakers ook als ik mijn telefoon in mijn zak laat en android auto automatisch start.

• hybride67
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-03 10:56
Ik kom met een minder goede review van de DOT. De flitsmeister app schakelde soms na een paar seconden uit,verbinding viel soms weg met de DOT en de dashboardadapter was met geen mogelijkheid los te krijgen van de DOT. Wat mij betreft een totale miskoop, ook heel snel geretourneerd

• colossos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:32
Hij gaat eruit. Zaterdag haal ik mijn nieuwe auto op en de DOT verhuist niet mee. Ik kan er simpelweg niet op vertrouwen.

Het patroon is telkens hetzelfde: hij verbindt keurig met FM zodra ik instap, maar daarna gebeurt er niks meer. Geen enkele melding, geen piepjes. Als ik dan handmatig de FM-app open (iPhone 17 PRO), zie ik in een flits 'geen GPS-verbinding' in beeld voordat hij eindelijk wakker wordt. Dat is voor mij de druppel; blijkbaar is de initiatie/GPS-lock via de DOT gewoon onbetrouwbaar. Einde oefening voor mij.

• S83

S83

Wat een negatieve reacties omtrent de DOT zeg.....zat eerst op het punt om de DOT misschien toch te kopen, maar nu begin ik toch weer heel erg te twijfelen 😉

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Zelfs Bright geeft aan dat Flitsmeister er maar mee moet stoppen, ook de DOT is nutteloos: YouTube: Flitsmeister, stop er maar mee: ook de DOT is nutteloos

• thunder68
turkeyhakan schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:12:
Zelfs Bright geeft aan dat Flitsmeister er maar mee moet stoppen, ook de DOT is nutteloos: YouTube: Flitsmeister, stop er maar mee: ook de DOT is nutteloos
Had het filmpje gezien, de conclusie van Bright was vooral gebaseerd op de voorkeur van de presentator die liever duidelijke visuele meldingen op een schermpje heeft waar de Dot niet voor ontworpen is. Dan kun je beter kiezen voor een FM2 of de app op je telefoon open houden.

vóór de update was ik niet zo blij met de dot (batterijduur, te laag volume van de stem). Maar daarna zijn bij mij de problemen opgelost en ben ik blij met hoe hij ontworpen is.

Kan mij voorstellen dat mensen liever andere functionaliteit willen maar dan moet je niet voor de DOT kiezen.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:52

WCA

turkeyhakan schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:12:
Wat een conclusie...

"Ja ding werkt eigenlijk perfect en doet wat het moet doen! Nutteloos"

Heb de mijne van mn pa gekregen. Hij doet het prima, maar vind het een duur ding voor wat het is. Zou het zelf niet kopen maar nu ik m toch heb gebruik ik m op zich graag.

Share and Enjoy!

• S83

S83

thunder68 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:29:
[...]

Had het filmpje gezien, de conclusie van Bright was vooral gebaseerd op de voorkeur van de presentator die liever duidelijke visuele meldingen op een schermpje heeft waar de Dot niet voor ontworpen is. Dan kun je beter kiezen voor een FM2 of de app op je telefoon open houden.

vóór de update was ik niet zo blij met de dot (batterijduur, te laag volume van de stem). Maar daarna zijn bij mij de problemen opgelost en ben ik blij met hoe hij ontworpen is.

Kan mij voorstellen dat mensen liever andere functionaliteit willen maar dan moet je niet voor de DOT kiezen.
Als ik jou zo hoor kan de DOT dus een interessante toevoeging zijn aan je huidige navigatie op Android Auto 😀

• thunder68
S83 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 12:16:
[...]

Als ik jou zo hoor kan de DOT dus een interessante toevoeging zijn aan je huidige navigatie op Android Auto 😀
Nope, gebruik geen android-auto :+ . Wil ook geen FM-abo overigens dus vandaar de DOT aangeschaft.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je al een FM abonnement hebt waarmee je FM automatisch kan laten opstarten dan biedt die DOT imo geen meerwaarde. De meeste moderne auto's hebben ook wel carplay/aa of bluetooth waardoor het geluid gaat en dat is veel duidelijker dan via de DOT (vooral omdat de muziek meestal automatisch dimt als er een FM notificatie komt). En als je het niet door de autospeakers kan/wil doen dan kun je net zo goed de speaker van je telefoon laten horen. Dat is vergelijkbaar of zelfs harder.

Zonder abo kan ik me er nog wel iets bij voorstellen, zodat ie automatisch opstart. Maar dan vind ik het wel weer vrij prijzig voor alleen die functionaliteit. Heb wel ooit voor mijn ouders de FM One gekocht vanwege het automatisch opstarten en geen omkijken meer aan hebben. Echter is dat ook niet altijd zo, want laatst was de batterij leeg en daar krijg je dan weer geen notificatie oid van.

• S83

S83

Palomar schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:18:
Als je al een FM abonnement hebt waarmee je FM automatisch kan laten opstarten dan biedt die DOT imo geen meerwaarde. De meeste moderne auto's hebben ook wel carplay/aa of bluetooth waardoor het geluid gaat en dat is veel duidelijker dan via de DOT (vooral omdat de muziek meestal automatisch dimt als er een FM notificatie komt). En als je het niet door de autospeakers kan/wil doen dan kun je net zo goed de speaker van je telefoon laten horen. Dat is vergelijkbaar of zelfs harder.

Zonder abo kan ik me er nog wel iets bij voorstellen, zodat ie automatisch opstart. Maar dan vind ik het wel weer vrij prijzig voor alleen die functionaliteit. Heb wel ooit voor mijn ouders de FM One gekocht vanwege het automatisch opstarten en geen omkijken meer aan hebben. Echter is dat ook niet altijd zo, want laatst was de batterij leeg en daar krijg je dan weer geen notificatie oid van.
Ben het met je eens wat betreft dat via Android Auto het geluid van FM Pro over de speakers gaat, enige nadeel vind ik dat je totaal geen visueel beeld hebt als je je eigen navigatie draait (TomTom GO) via Android Auto. Dan is een eenmalige aanschaf van €50 goedkoper (en dan visueel dmv de ledjes) dan elke keer €2.99 per maand te betalen voor de PRO.

Of mis ik iets in deze?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
S83 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:34:
[...]

Ben het met je eens wat betreft dat via Android Auto het geluid van FM Pro over de speakers gaat, enige nadeel vind ik dat je totaal geen visueel beeld hebt als je je eigen navigatie draait (TomTom GO) via Android Auto. Dan is een eenmalige aanschaf van €50 goedkoper (en dan visueel dmv de ledjes) dan elke keer €2.99 per maand te betalen voor de PRO.

Of mis ik iets in deze?
Klopt, ik heb daarom mijn telefoon ook in een telefoonhouder op het dashboard met Flitsmeister in beeld (naast Carplay waar ik dan Google Maps op heb). Dan zie je direct alles. Ik doe dat dan vooral op langere ritten (want dan wil je je telefoon ook opladen). Bij korte ritjes blijft de telefoon in de broekzak en hoor je wel het alarmpje door de speakers als er een flitser staat.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste