Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
De dot is ook meer bedoeld als een opvolgen van de FM One.hoevenpe schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:26:
Ik heb de two, werkt perfect en laat veel meer zien dan de dot. Icoontjes over de melding, huidige maximumsnelheid maar ook de gemiddelde snelheid in een TC.
Voor de rest net weer een mail gehad voor een ventilatierooster houder [15euro]...
Duur spul he dat plastic 😶
Daarnaast kan je dus checken of je Dot actief is door 1 van de twee knoppen in te drukken bij het zien van groen is de Dot correct aan het werk aldus Flitsmeister team.
Ga maar eens kijken of ik zelf een mount kan maken voor de ventilatie rooster met de 3d printer.
Gewoon op Ali een MagSafe houder kopen voor het ventilatierooster. Zit een metalen schijfje bij die je onder je Dot kan plakken. Twee eurokayhan66 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 10:14:
[...]
De dot is ook meer bedoeld als een opvolgen van de FM One.
Voor de rest net weer een mail gehad voor een ventilatierooster houder [15euro]...
Duur spul he dat plastic 😶
Daarnaast kan je dus checken of je Dot actief is door 1 van de twee knoppen in te drukken bij het zien van groen is de Dot correct aan het werk aldus Flitsmeister team.
Ga maar eens kijken of ik zelf een mount kan maken voor de ventilatie rooster met de 3d printer.
Ik denk dat ik hem toch terug ga sturen. Aangezien hij niet automatisch wilde starten heb ik nu ook een samsung routine gemaakt die AA automatisch start als ik ga rijden. Dan komen de meldingen netjes over de speaker. Ik zou hem hebben gehouden als het mogelijk was geweest om uitsluitend de visuele meldingen op de Dot te zien en de geluidsmeldingen over de speaker maar aangezien dat nu nog niet werkt en het niet duidelijk is of dat überhaupt nog geïmplementeerd gaat worden stuur ik hem terug. Mocht er ook nog iets aan gedaan worden koop ik hem wellicht wel opnieuw.
Jammer dat je de Two nergens meer officieel kan bestellen....of gaat de ondersteuning helemaal eruit?
Even totaal wat anders....Iemand ervaring met de navigatie van FM Pro via Android Auto? Is deze betrouwbaar met wegafsluitingen etc? TomTom GO Expert is hierin altijd erg betrouwbaar en die gebruik ik nu.
Komt het dan over je autospeakers bedoel je? Of bedoel je de speaker van de DOT zelf?SaN schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 10:59:
[...]
Gewoon op Ali een MagSafe houder kopen voor het ventilatierooster. Zit een metalen schijfje bij die je onder je Dot kan plakken. Twee euro
Ik denk dat ik hem toch terug ga sturen. Aangezien hij niet automatisch wilde starten heb ik nu ook een samsung routine gemaakt die AA automatisch start als ik ga rijden. Dan komen de meldingen netjes over de speaker. Ik zou hem hebben gehouden als het mogelijk was geweest om uitsluitend de visuele meldingen op de Dot te zien en de geluidsmeldingen over de speaker maar aangezien dat nu nog niet werkt en het niet duidelijk is of dat überhaupt nog geïmplementeerd gaat worden stuur ik hem terug. Mocht er ook nog iets aan gedaan worden koop ik hem wellicht wel opnieuw.
Nee, zodra de Dot in de auto ligt gaat het geluid over de Dot, maar ik vind hem niet betrouwbaar genoeg en het geluid te zacht. Als ik de Dot uit de auto haal en de Samsung routine (FM opstarten als de telefoon verbinding maakt met de auto) aan laat, dan krijg ik netjes een melding over de speakers ook als ik mijn telefoon in mijn zak laat en android auto automatisch start.S83 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:05:
[...]
Komt het dan over je autospeakers bedoel je? Of bedoel je de speaker van de DOT zelf?
Het patroon is telkens hetzelfde: hij verbindt keurig met FM zodra ik instap, maar daarna gebeurt er niks meer. Geen enkele melding, geen piepjes. Als ik dan handmatig de FM-app open (iPhone 17 PRO), zie ik in een flits 'geen GPS-verbinding' in beeld voordat hij eindelijk wakker wordt. Dat is voor mij de druppel; blijkbaar is de initiatie/GPS-lock via de DOT gewoon onbetrouwbaar. Einde oefening voor mij.
Had het filmpje gezien, de conclusie van Bright was vooral gebaseerd op de voorkeur van de presentator die liever duidelijke visuele meldingen op een schermpje heeft waar de Dot niet voor ontworpen is. Dan kun je beter kiezen voor een FM2 of de app op je telefoon open houden.turkeyhakan schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:12:
Zelfs Bright geeft aan dat Flitsmeister er maar mee moet stoppen, ook de DOT is nutteloos: YouTube: Flitsmeister, stop er maar mee: ook de DOT is nutteloos
vóór de update was ik niet zo blij met de dot (batterijduur, te laag volume van de stem). Maar daarna zijn bij mij de problemen opgelost en ben ik blij met hoe hij ontworpen is.
Kan mij voorstellen dat mensen liever andere functionaliteit willen maar dan moet je niet voor de DOT kiezen.
Wat een conclusie...turkeyhakan schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:12:
Zelfs Bright geeft aan dat Flitsmeister er maar mee moet stoppen, ook de DOT is nutteloos: YouTube: Flitsmeister, stop er maar mee: ook de DOT is nutteloos
"Ja ding werkt eigenlijk perfect en doet wat het moet doen! Nutteloos"
Heb de mijne van mn pa gekregen. Hij doet het prima, maar vind het een duur ding voor wat het is. Zou het zelf niet kopen maar nu ik m toch heb gebruik ik m op zich graag.
Share and Enjoy!
Als ik jou zo hoor kan de DOT dus een interessante toevoeging zijn aan je huidige navigatie op Android Auto 😀thunder68 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:29:
[...]
Had het filmpje gezien, de conclusie van Bright was vooral gebaseerd op de voorkeur van de presentator die liever duidelijke visuele meldingen op een schermpje heeft waar de Dot niet voor ontworpen is. Dan kun je beter kiezen voor een FM2 of de app op je telefoon open houden.
vóór de update was ik niet zo blij met de dot (batterijduur, te laag volume van de stem). Maar daarna zijn bij mij de problemen opgelost en ben ik blij met hoe hij ontworpen is.
Kan mij voorstellen dat mensen liever andere functionaliteit willen maar dan moet je niet voor de DOT kiezen.
Nope, gebruik geen android-autoS83 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 12:16:
[...]
Als ik jou zo hoor kan de DOT dus een interessante toevoeging zijn aan je huidige navigatie op Android Auto 😀
Zonder abo kan ik me er nog wel iets bij voorstellen, zodat ie automatisch opstart. Maar dan vind ik het wel weer vrij prijzig voor alleen die functionaliteit. Heb wel ooit voor mijn ouders de FM One gekocht vanwege het automatisch opstarten en geen omkijken meer aan hebben. Echter is dat ook niet altijd zo, want laatst was de batterij leeg en daar krijg je dan weer geen notificatie oid van.
Ben het met je eens wat betreft dat via Android Auto het geluid van FM Pro over de speakers gaat, enige nadeel vind ik dat je totaal geen visueel beeld hebt als je je eigen navigatie draait (TomTom GO) via Android Auto. Dan is een eenmalige aanschaf van €50 goedkoper (en dan visueel dmv de ledjes) dan elke keer €2.99 per maand te betalen voor de PRO.Palomar schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:18:
Als je al een FM abonnement hebt waarmee je FM automatisch kan laten opstarten dan biedt die DOT imo geen meerwaarde. De meeste moderne auto's hebben ook wel carplay/aa of bluetooth waardoor het geluid gaat en dat is veel duidelijker dan via de DOT (vooral omdat de muziek meestal automatisch dimt als er een FM notificatie komt). En als je het niet door de autospeakers kan/wil doen dan kun je net zo goed de speaker van je telefoon laten horen. Dat is vergelijkbaar of zelfs harder.
Zonder abo kan ik me er nog wel iets bij voorstellen, zodat ie automatisch opstart. Maar dan vind ik het wel weer vrij prijzig voor alleen die functionaliteit. Heb wel ooit voor mijn ouders de FM One gekocht vanwege het automatisch opstarten en geen omkijken meer aan hebben. Echter is dat ook niet altijd zo, want laatst was de batterij leeg en daar krijg je dan weer geen notificatie oid van.
Of mis ik iets in deze?
Klopt, ik heb daarom mijn telefoon ook in een telefoonhouder op het dashboard met Flitsmeister in beeld (naast Carplay waar ik dan Google Maps op heb). Dan zie je direct alles. Ik doe dat dan vooral op langere ritten (want dan wil je je telefoon ook opladen). Bij korte ritjes blijft de telefoon in de broekzak en hoor je wel het alarmpje door de speakers als er een flitser staat.S83 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:34:
[...]
Ben het met je eens wat betreft dat via Android Auto het geluid van FM Pro over de speakers gaat, enige nadeel vind ik dat je totaal geen visueel beeld hebt als je je eigen navigatie draait (TomTom GO) via Android Auto. Dan is een eenmalige aanschaf van €50 goedkoper (en dan visueel dmv de ledjes) dan elke keer €2.99 per maand te betalen voor de PRO.
Of mis ik iets in deze?
Maar persoonlijk wil ik liever niet een extra scherm (telefoon) naast het scherm van Android Auto...Palomar schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 14:27:
[...]
Klopt, ik heb daarom mijn telefoon ook in een telefoonhouder op het dashboard met Flitsmeister in beeld (naast Carplay waar ik dan Google Maps op heb). Dan zie je direct alles. Ik doe dat dan vooral op langere ritten (want dan wil je je telefoon ook opladen). Bij korte ritjes blijft de telefoon in de broekzak en hoor je wel het alarmpje door de speakers als er een flitser staat.
Dus dan zou de DOT een uitkomst kunnen bieden, alleen hoe betrouwbaar is die op dit moment?
Oei! Nu ga ik wel heel erg twijfelen aan de DOT.....zou dan TomTom Go/Sygic volstaan?Dutchviking schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:50:
De dot zit er al een paar weken in. Blij dat ik gewacht heb op een beugeltje voor aan de ventilatie opening... Dot opgeladen en vol goede moed gekoppeld aan de motorolla edge 50 pro....de reis kan beginnen...Jaja.... Drama...om de haverklap is ie of leeg EN dus uit of heeft ie weer geen verbinding en is de koppeling met de telefoon dus gewoon vervallen. Sorry hoor....maar vooralsnog is dit de miskoop van de maand... een ronduit onbetrouwbare prul. Ik kijk wel weer op mijn telefoon...
Blijkbaar zijn de ervaringen verschillend; bij mij persoonlijk werkt hij, sinds de update, naar behoren en ben ik er blij mee. Je zou het gewoon kunnen proberen; als hij bij jou niet naar je zin werkt kun je hem immers terugsturen?S83 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 14:55:
[...]
Oei! Nu ga ik wel heel erg twijfelen aan de DOT.....zou dan TomTom Go/Sygic volstaan?
Ik heb echt nog een hele vracht aan bol.com cadeaukaarten, dus waarom niet gewoon uitproberen inderdaad 😉thunder68 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:02:
[...]
Blijkbaar zijn de ervaringen verschillend; bij mij persoonlijk werkt hij, sinds de update, naar behoren en ben ik er blij mee. Je zou het gewoon kunnen proberen; als hij bij jou niet naar je zin werkt kun je hem immers terugsturen?
En die plek bij mijn achteruitkijkspiegel lijkt mij ideaal!
Het is een mega K ding. Stuur terug, dit is niet productie waardig.Dutchviking schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:50:
De dot zit er al een paar weken in. Blij dat ik gewacht heb op een beugeltje voor aan de ventilatie opening... Dot opgeladen en vol goede moed gekoppeld aan de motorolla edge 50 pro....de reis kan beginnen...Jaja.... Drama...om de haverklap is ie of leeg EN dus uit of heeft ie weer geen verbinding en is de koppeling met de telefoon dus gewoon vervallen. Sorry hoor....maar vooralsnog is dit de miskoop van de maand... een ronduit onbetrouwbare prul. Ik kijk wel weer op mijn telefoon...
Ik heb op dag 3 teruggestuurd en gewoon we phone in houder, app aan geen pro. Werkt!
Je leest namelijk dingen als dat hij waardeloos is omdat het geluid niet via de auto-luidsprekers gaat maar dat is net het punt van de Dot en je koopt hem net als apart toestelletje omdat je dat niet wil.
Ook lees je dat hij duur is en meteen terug wordt gestuurd maar hij kost maar 50 euro inclusief verzending dus ik vind dat wel erg sterke reacties.
Bij mij werkt hij perfect en dan zou ik denken dat het mogelijk moet zijn dat hij perfect werkt.
Ik kan geen app gebruiken via Carplay of Android Auto want ik heb een Tesla en wil naast dat gigantische scherm geen telefoon ook nog hebben om op te kijken want dat is onhandig.
De Dot lijkt wel geïntegreerd in mijn auto alsof hij er niet is maar hij geeft wel discreet de waarschuwingen. Eén keer per maand laat hij me weten dat het tijd is voor een laadbeurt en dan plug ik er een kabel in tijdens de nacht als mijn auto laadt. Verder lijkt het wel alsof hij er niet is.
Probeer hem zou ik zeggen en als hij teleurstelt stuur je hem terug maar verwacht ook geen apparaat van 1000 euro voor 50 euro.
Als je sowieso een app gebruikt en daar geen moeite mee hebt dan is hij wellicht geen meerwaarde maar voor sommige mensen wel.
De DOT is nog niet eens een maand uit. Hoe kan je dit beweren?nlampens schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 17:54:
Eén keer per maand laat hij me weten dat het tijd is voor een laadbeurt en dan plug ik er een kabel in tijdens de nacht als mijn auto laadt.
Dat maak je reactie dan nog zwakker. Je beweert dat andere reacties overtrokken zijn om vervolgens zelf te liegen over het opladen.nlampens schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 18:40:
Is een schatting van hoe hij zich bij mij zal gedragen, ik reed de afgelopen weken wat meer dan normaal 😬
Volgens mij is wel duidelijk dat voor sommigen hier het geen goed product is en dat de problemen reëel zijn. Wellicht had FM een iets minder grote broek moeten aantrekken met de lancering van hun product.
En ja, er zijn er ook een aantal hier die heel blij zijn met hun Dot waar jij één van bent.
En dat betekent dat ik hem éénmaal per maand zal moeten opladen. Geen leugen maar de waarheid.
Iets spotsgoedkoops kopen en dan stellen dat het te duur is voor wat het is of dat het meteen retour gaat (voor in hemelsnaam 50 euro) of dat het waardeloze rommel is dat zijn wel degelijk overtrokken reacties.
Ik kan dat begrijpen uit frustratie of ontgoocheling maar ik vind dat wel erg sterke uitdrukkingen voor iets wat zo weinig heeft gekost.
Ik schrijf iets positiefs over de Dot omdat ik iedereen er plezier mee toewens en niet omdat ik daar iets bij te winnen heb.
En inderdaad als hij niet bevalt stuur je hem toch gewoon terug.
Alleszins wel het proberen waard denk ik aangezien hij bij sommigen feilloos werkt en niets mee verloren.
Geen idee wat jij zo zwak vindt aan mijn reacties. Het is voor jou dat ik de moeite neem.
Ik heb die Samsung Routine nu al ingesteld voor Bluetooth en Android auto dat de FM app automatisch opstart als de auto verbonden is met Bluetooth en Android Auto en dat gaat altijd goed! Dus dat zou betekenen dat de DOT op die manier uitstekend gaat werken?Flash3d schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 19:19:
Heb er sinds de laatste update ook geen problemen meer mee, het koppelen van de DOT na het starten met een Samsung routine werkt nu goed. In een enkel geval moet je een paar minuten rijden maar hij verbind nu altijd. Geluid is wat beter maar de piep en het lichtsignaal is voldoende. Snap ook niet waarom je het geluid over de speakers van je auto zou willen, dat werkt toch ook zonder DOT? Wilde de DOT juist om van de onderbreking over de speakers af te zijn.
Correct, als je FM is opgestart en je gaat rijden of je portier hard dicht gooitS83 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 19:52:
[...]
Ik heb die Samsung Routine nu al ingesteld voor Bluetooth en Android auto dat de FM app automatisch opstart als de auto verbonden is met Bluetooth en Android Auto en dat gaat altijd goed! Dus dat zou betekenen dat de DOT op die manier uitstekend gaat werken?
Dus als ik het goed begrijp hoef je in de FM app niks aan te zetten voor de DOT, alleen via Samsung Routines is voldoende?Flash3d schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 20:07:
[...]
Correct, als je FM is opgestart en je gaat rijden of je portier hard dicht gooit, verbind de DOT vanzelf. Een enkele keer sluit de DOT weer af met een bepaald "tik" geluidje (verbinding mislukt?) maar als je gewoon gaat rijden verbind de DOT weer automatisch. Ik gebruik de DOT opstart functie dus niet in de FM app.
Correct, alleen de 1e keer pairen in FM en vanaf dan de Samsung routine.S83 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 20:41:
[...]
Dus als ik het goed begrijp hoef je in de FM app niks aan te zetten voor de DOT, alleen via Samsung Routines is voldoende?
Volgens mij deed hij dit in het begin niet.
Het is ook zonde iets te kopen wat misschien maar 1 a 2 jaar ondersteund wordt....
Ik heb mijn s25 ultra gereset, FM opnieuw geinstalleerd maar kan in de app niet inloggen. Krijg de foutmelding dat het wachtwoord niet klopt. Op de website inloggen lukt wel en het wachtwoord wijzigen ook. Maar de app krijg ik niet werkend, zelfs niet met google login of Apple login. Heb dit zowel op mn samsung als iphone. Heeft FM niet een server issue?, want facturen worden via de website ook niet ingeladen.
de combintatie:
https://www.action.com/nl...89/rookmelder-montageset/
https://www.action.com/nl...gnetische-telefoonhouder/
Van telefoonhouder alleen het magnetische plaatje plakken op de 3m sticker van de DOT en klaar.
Vanavond een rit gehad in het donker, mount op dashboard. Visueel een plaatje.
Jammer dat de Dot zo ruk is. Zelfs die 3 euro niet waard.matinez schreef op zondag 8 maart 2026 @ 20:04:
Ben erg tevreden met een magnetisch mount van Action voor de DOT.
de combintatie:
Van telefoonhouder alleen het magnetische plaatje plakken op de 3m sticker van de DOT en klaar.
Disconnects, lage stemvolume, bereik slecht, geen duidelijke notificaties, geen afstanden, Kansloos voor 3rd gen.
Misschien een domme opmerking van mij maar zit je op de laatst FW? Ik zelf had in het begin ook allemaal issues maar sinds de update werkt het nagenoeg perfect. Verbindt automatisch als ik de auto in kom en sluit niet meer af met een foutmelding. Meldingen zijn een stuk duidelijker al heb ik m boven m’n achteruitkijkspiegel En zie ik het lampje gewoon duidelijk. Maar het lijkt wel een stuk stabieler dan voorheen.wvkreg schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:42:
[...]
Jammer dat de Dot zo ruk is. Zelfs die 3 euro niet waard.
Disconnects, lage stemvolume, bereik slecht, geen duidelijke notificaties, geen afstanden, Kansloos voor 3rd gen.
Zeker via auto update. Bij mij zit ie op het dashboard zichtbaar, Maar met radio aan hoor je het nauwelijks en je ziet geen afstand tot een flitser of lengte van een file of werkzaamheden. Beetje middelmatig allemaal als dit een doorontwikkeling is van de one en two.Soeltanofswing schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:53:
[...]
Misschien een domme opmerking van mij maar zit je op de laatst FW? Ik zelf had in het begin ook allemaal issues maar sinds de update werkt het nagenoeg perfect. Verbindt automatisch als ik de auto in kom en sluit niet meer af met een foutmelding. Meldingen zijn een stuk duidelijker al heb ik m boven m’n achteruitkijkspiegel En zie ik het lampje gewoon duidelijk. Maar het lijkt wel een stuk stabieler dan voorheen.
Bijzonder, na de firmware-update is bij mij de stem luider, en veranderd in mannenstem ipv vrouwenstem. Ook de lengte van de files/trajectcontrole en werkzaamheden wordt getoond dmv teruiglopend aantal ledjes in het knightrider-ledbalkje.wvkreg schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:07:
[...]
Zeker via auto update. Bij mij zit ie op het dashboard zichtbaar, Maar met radio aan hoor je het nauwelijks en je ziet geen afstand tot een flitser of lengte van een file of werkzaamheden. Beetje middelmatig allemaal als dit een doorontwikkeling is van de one en two.
Heb je het al gemeld bij FM zelf?
Ik vind het geluid in de hoogste stand soms zelfs zo luid dat ik ervan schrik. Wellicht is de montage bij de achteruitkijkspiegel de beste oplossing indien men het geluid als te stil ervaart. Dichter bij je oor en minder interferentie met de luidsprekers van je audio-systeem.
Heb het nu ook gehad dat de Dot volledig leeg was en daardoor onactief zonder dat ik dit doorhad.
Het komt volgens mij omdat bij gebruik van de Dot de app volledig op de achtergrond van je smartphone wordt gehouden maar zo ook de accumeldingen.
Ik heb me nu voorgenomen om hem gewoon periodiek op te laden. Wellicht zou het een nuttige update zijn als hij zelf een signaal geeft het opstarten dat het accupeil laag is.
Mannenstem ja, maar te zacht. Niet instelbaar en niet over de speakers.thunder68 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:50:
[...]
Bijzonder, na de firmware-update is bij mij de stem luider, en veranderd in mannenstem ipv vrouwenstem. Ook de lengte van de files/trajectcontrole en werkzaamheden wordt getoond dmv teruiglopend aantal ledjes in het knightrider-ledbalkje.
Heb je het al gemeld bij FM zelf?
Files en flits info vind ik echt onvoldoende vergeleken met de app en de vorige generaties One en Two.
[ Voor 12% gewijzigd door jmamac op 21-03-2026 09:33 ]
matinez schreef op zondag 8 maart 2026 @ 20:04:
Ben erg tevreden met een magnetisch mount van Action voor de DOT.
de combintatie:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/O1bs2K8LkUiuKzhQXGCE69gb.jpg?f=user_large)
Deze update is dus vrij recent geweest of praten we hier over de eerste update qua geluid? (mannenstem ipv vrouwenstem)Huubk schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:54:
De Flitsmeister app is bijgewerkt en er is een extra geluidsvolume stap bijgeplaatst.
Is nu goed genoeg om te accepteren.[Afbeelding]
Lijkt een nieuwe update. Echter zie ik die extra stap nog niet. Misschien beta?S83 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 16:37:
[...]
Deze update is dus vrij recent geweest of praten we hier over de eerste update qua geluid? (mannenstem ipv vrouwenstem)
Na die update?nlampens schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:57:
Accu gaat veel sneller leeg zijn.
Wat is de meerwaard t.o.v. de bijgeleverde mount?
Dat klinkt erg goed! Helemaal tevreden nu? Werkt nu 100% ook zonder af te sluiten en start automatisch?Flash3d schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 19:16:
Android update van FM net geïnstalleerd en ook een extra (4e) volume optie, nu nog harder. Was er al tevreden over maar stukje luider is mooi meegenomen.
Correct, zie mijn vorige posts. Werkt feilloos met de Samsung routine.S83 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 21:14:
[...]
Dat klinkt erg goed! Helemaal tevreden nu? Werkt nu 100% ook zonder af te sluiten en start automatisch?
Als je het volume extra verhoogt zal dat meer energie vergen van dat kleine ding.
Bij wie werkt alles zonder iPhone-opdracht/Android-routine?
Ik gebruik de DOT op iPhone en dat werkt nu ‘gewoon’. Geen automatiseringen oid voor gemaakt. Ik stap in en hij werkt gelijk. Ik stap uit en krijg meteen de melding dat FM is gestopt omdat ik niet meer onderweg ben.nlampens schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 09:24:
[...]
Bij wie werkt alles zonder iPhone-opdracht/Android-routine?
Dus ik ben nu gewoon tevreden en blij dat ik hem in de eerste twee weken niet meteen teruggestuurd heb en het een kans heb gegeven.
Geluid ook beter nu?xFeverr schreef op zondag 29 maart 2026 @ 12:52:
[...]
Ik gebruik de DOT op iPhone en dat werkt nu ‘gewoon’. Geen automatiseringen oid voor gemaakt. Ik stap in en hij werkt gelijk. Ik stap uit en krijg meteen de melding dat FM is gestopt omdat ik niet meer onderweg ben.
Dus ik ben nu gewoon tevreden en blij dat ik hem in de eerste twee weken niet meteen teruggestuurd heb en het een kans heb gegeven.
@iedereen: Zijn er ook mensen die de DOT hebben ondanks dat ze Android Auto of Apple Carplay hebben?
Met deze instelling?xFeverr schreef op zondag 29 maart 2026 @ 12:52:
[...]
Ik gebruik de DOT op iPhone en dat werkt nu ‘gewoon’. Geen automatiseringen oid voor gemaakt. Ik stap in en hij werkt gelijk. Ik stap uit en krijg meteen de melding dat FM is gestopt omdat ik niet meer onderweg ben.
Oké, ik probeer het ook een keertje zo dan!
Ja, met die instelling. Ik heb verder ook geen Pro. Werkt prima zonlampens schreef op zondag 29 maart 2026 @ 21:25:
[...]
Met deze instelling?
Oké, ik probeer het ook een keertje zo dan!
[Afbeelding]
Ik lees dat de DOT ook verbinding heeft met een gsm. Betekent dat dat het niet veel gaat uitmaken wat betreft de hitte en accu-drain?
Voor de complexe app en alle gegevens waar die rekening mee houdt is jouw telefoon gewoon te veel verouderd vrees ik.
Op een nieuw toestel “voel” je niets van de Flitsmeister-app, ongeveer 4% per uur in de auto.
[ Voor 3% gewijzigd door nlampens op 30-03-2026 15:01 ]
Ik heb gemerkt dat ze hem een beetje geprogrammeerd hebben zoals de routine/opdrachten die wij hier gebruikten.xFeverr schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:48:
[...]
Ja, met die instelling. Ik heb verder ook geen Pro. Werkt prima zo
Niet beweging van de Dot maar de Bleutooth-verbinding die actief wordt doet hem opstarten.
De accu in mijn iPhone is slecht (77% capaciteit over) maar ik moet 2x per week naar kantoor (1-1,5u enkele reis) en dat trekt mijn telefoon prima, merk er niet zo veel van eigenlijk. Dat het scherm van je telefoon niet aan hoeft te staan helpt enorm.CWH schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:57:
Ik gebruik FM nu als app op mijn S21-Ultra. Die wordt bij gebruik van FM behoorlijk heet en trekt de accu ook snel(ler) leeg.
Ik lees dat de DOT ook verbinding heeft met een gsm. Betekent dat dat het niet veel gaat uitmaken wat betreft de hitte en accu-drain?
Hier trekt hij zo 20% in een uur uit de telefoon met Flitsmeister op CarPlay (met Google maps en spotify er bij)xFeverr schreef op maandag 30 maart 2026 @ 15:03:
[...]
De accu in mijn iPhone is slecht (77% capaciteit over) maar ik moet 2x per week naar kantoor (1-1,5u enkele reis) en dat trekt mijn telefoon prima, merk er niet zo veel van eigenlijk. Dat het scherm van je telefoon niet aan hoeft te staan helpt enorm.
yes, ik ben denk ik de enige die de DOT gebruikt waar de marketing om draait: minder afleiding. Hiervoor had ik FM pro, maar dan staat je scherm toch de hele tijd aan. Ik heb de DOT nu voor luchtrooster en gewoon altijd kabel erin, ding werkt perfect en is nooit leeg. over 21 maanden heb ik DOT eruit nu ik FM pro weg heb gedaan.S83 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 19:10:
[...]
Geluid ook beter nu?
@iedereen: Zijn er ook mensen die de DOT hebben ondanks dat ze Android Auto of Apple Carplay hebben?
Begin nu wel steeds meer overtuigd te raken nu ik de goede verhalen hoor over de laatste update.....Niet_Jan_Jaap schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:11:
[...]
yes, ik ben denk ik de enige die de DOT gebruikt waar de marketing om draait: minder afleiding. Hiervoor had ik FM pro, maar dan staat je scherm toch de hele tijd aan. Ik heb de DOT nu voor luchtrooster en gewoon altijd kabel erin, ding werkt perfect en is nooit leeg. over 21 maanden heb ik DOT eruit nu ik FM pro weg heb gedaan.
Gebruik nu navigatie van Sygic via Android Auto, maar die flitsers zijn niet altijd up to date, dat had ik ook met TomTom GO. Dan is denk ik de DOT een goede toevoeging icm mijn navigatie 😉
Ik twijfel alleen nog waar ik de DOT het beste kan bevestigen. Momenteel zit hij helemaal links op het dashboard (Tesla), maar misschien zijn er betere plekken? Ik vind het namelijk niet het mooiste apparaat…
Daarnaast zou het fijn zijn als ik een melding krijg wanneer de batterij bijna leeg is.
[ Voor 5% gewijzigd door TTSS op 30-03-2026 19:36 ]
In een eerder bericht gaf je aan dat je in Flitsmeister had ingesteld dat FM op beweging start, maar dat verbruikt ansich al best veel stroom omdat FM dan continue je locatie polt om te kijken of je verplaatst en daarmee wordt FM 1 van de grootste batterij-slurpers op een iPhone. Dat was juist de reden voor mij om een One te nemen.nlampens schreef op maandag 30 maart 2026 @ 14:59:
Niet beweging van de Dot maar de Bleutooth-verbinding die actief wordt doet hem opstarten.
Deze werkte een klein jaar naar behoren, echter de laatste weken steeds slechter en start hij FM vaker niet dan wel op.
Ook de (door meerdere) genoemde suggestie voor het maken van een opdracht die FM start bij een Bluetooth connectie kan niet, aangezien je telefoon ontgrendeld moet zijn om middels opdrachten een app te starten , dus dat schiet ook zijn doel voorbij.
Sta dan ook open voor nog wat opties of waar ik naar kan kijken.
Alle aanbevolen instellingen qua rechten etc nagelopen en de One ook al verwijderd en opnieuw gekoppeld in FM.
Het is niet de verbinding via Bluetooth met je telefoon die hem activeert maar wel degelijk beweging die hij vaststelt.
Soms duurt dit echter wel een paar kilometer merk ik nu voor hij opstart.
Met een opdracht start hij meteen op. Toch wel wat veiliger dus.
Las hierboven dat hij bij iemand meteen telkens opstart nochtans. Ik vraag me af wat hem triggert of de Dot in standby misschien periodiek iets scant?
Venzent, de instelling voor het activeren op basis van beweging is inderdaad een ramp voor je telefoon want continu op de achtergrond. Dit is dan de beweging van je telefoon.
De instelling start via de DOT is op basis van de beweging van de Dot en houdt de app niet actief.
Hoe stond het bij jou precies met die One? Op basis van de One opstarten?
Welke telefoon heb je precies?
Ik heb deze suggestie zojuist online aangegeven bij FM.TTSS schreef op maandag 30 maart 2026 @ 19:36:
Daarnaast zou het fijn zijn als ik een melding krijg wanneer de batterij bijna leeg is.
Wie brengt andere suggesties:
https://help.flitsmeister.com/hc/nl
Ik zie hem vaak al opstarten als ik de deur open trek en anders bij het dichtzwaaien van de deur. Heb hem eens met opladen op de bank gelegd, omdat daar een snoer lag, en elke keer als iemand ging zitten sprong hij aan. Lijkt dus eigenlijk best wel gevoelignlampens schreef op woensdag 1 april 2026 @ 01:02:
In mijn laatste bericht zat ik fout.
Het is niet de verbinding via Bluetooth met je telefoon die hem activeert maar wel degelijk beweging die hij vaststelt.
Soms duurt dit echter wel een paar kilometer merk ik nu voor hij opstart.
Met een opdracht start hij meteen op. Toch wel wat veiliger dus.
Las hierboven dat hij bij iemand meteen telkens opstart nochtans. Ik vraag me af wat hem triggert of de Dot in standby misschien periodiek iets scant?
Venzent, de instelling voor het activeren op basis van beweging is inderdaad een ramp voor je telefoon want continu op de achtergrond. Dit is dan de beweging van je telefoon.
De instelling start via de DOT is op basis van de beweging van de Dot en houdt de app niet actief.
Hoe stond het bij jou precies met die One? Op basis van de One opstarten?
Welke telefoon heb je precies?
Weet iemand of ik Flitsmeister nog kan updaten met de One zonder dat ie onbruikbaar gemaakt wordt?
Don't rely on their truth alone
Ik vind ze ook te aanwezig nu na enkele weken.Trent schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 18:26:
Ik heb 'm toch gehouden. Hij werkt wel goed nu. Nog mensen die graag enkel spraak zonder de piepen willen? Vindt de pieptonen best wel overheersend zijn
Had nabij de achteruitkijkspiegel gekozen als ideale locatie om de piepjes te horen en dan te kijken naar de animaties maar de waarschuwingen zijn op deze manier te storend.
Het zou beter zijn om het geluid uit te zetten en de leds frontaal in het zicht te hebben want visueel is iets toch minder storend aanwezig. Probleem is dan dat de leds bij volle zon te weinig de aandacht trekken en als het donker is echt enorm veel.
Ik zet hem nu gewoon uit op bekend terrein 🙃
Las dan hier dat het bij anderen ook perfect werkte zonder automatisering dus probeerde dat dan ook eens. Maar soms pas connectie met de Dot na enkele kilometers. Dus ik zette de automatisering weer aan. Maar het werkt niet meer zoals voorheen.
Snap niet hoe dit komt.
Ben verder ook nog wat aan het experimenteren met de beste opstelling. Achteruitkijkspiegel is goed maar dan heb je minder het visuele. Met luidere muziek hoor je de stem niet, zonder muziek is alles dan weer te luid. Ga nu proberen om hem eens wat meer in mijn zicht te plaatsen zodat het geluid minder luid kan nog eventueel.
Stel dat dit gewoon een app was die op mijn Tesla-scherm kon draaien, hoe perfect zou dat niet functioneren zeg.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik merkte het gisteren ineens onderweg; was even bang dat ik zelf wat geactiveerd had maar leuk om ff te proberen. Al weet ik zeker dat ik het abo niet ga nemen, anders had ik de DOT niet aangeschaft...Laguna schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:47:
Vanwege de aangekondigde flitsmarathon zijn alle accounts tijdelijk geüpgraded naar PRO.
Bug op Appeltjemvz schreef op woensdag 15 april 2026 @ 15:30:
Heb hier nu sinds een week op de iPhone ( IOS18 - laatste ) dat ik echt wel 20x op een dag de melding krijg 'Flitsmeister is onverwacht gestopt'.. is dit een bekende bug oid?
Als je dit als app op je Car Play/Android auto kan hebben, is dat natuurlijk visueel de betere optie. Maar dan kan je niet ook je favoriete navigatie app gebruiken...
Kortom voor 50 euro is het heus geen slechte deal.
[ Voor 5% gewijzigd door Trent op 21-04-2026 07:33 ]
Wat betreft de FM app via Android Auto vind ik inderdaad het grote nadeel dat je dan geen visuele waarschuwingen krijgt o er je navigatie (Sygic) heen. En volgens mij is de navigatie van FM onbetrouwbaar?
De Dot recht in het zicht vlak naast de kilometerteller. Je hebt dan de visuele waarschuwing sowieso telkens gezien en kan de biepjes op de stilste stand zetten zonder spraak, zo voelt het allemaal niet te veel aftermarket.
Als je dan je telefoon op de draadloze lader legt en bij de instelling Meldingen van iPhone instelt dat die van Flitsmeister mogen verschijnen ook als de telefoon vergendeld is dan licht het scherm op precies wanneer de Dot je aandacht trekt en kan je in een oogopslag naar de telefoonlader zien waarover de melding gaat, bv. Flitspaal 50 km/u en rood licht.
Verder heb ik ook een 3 meter lange USB-C kabel onder de bekleding naar de usb-poort achteraan geleid waardoor de Dot discreet altijd gevoed wordt, want het denken aan het opladen was ook nog een minpuntje.
Supertevreden nu!
Misschien wat foto's? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.nlampens schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 20:30:
Voor Tesla heb ik nu de perfecte setup gevonden.
De Dot recht in het zicht vlak naast de kilometerteller. Je hebt dan de visuele waarschuwing sowieso telkens gezien en kan de biepjes op de stilste stand zetten zonder spraak, zo voelt het allemaal niet te veel aftermarket.
Als je dan je telefoon op de draadloze lader legt en bij de instelling Meldingen van iPhone instelt dat die van Flitsmeister mogen verschijnen ook als de telefoon vergendeld is dan licht het scherm op precies wanneer de Dot je aandacht trekt en kan je in een oogopslag naar de telefoonlader zien waarover de melding gaat, bv. Flitspaal 50 km/u en rood licht.
Verder heb ik ook een 3 meter lange USB-C kabel onder de bekleding naar de usb-poort achteraan geleid waardoor de Dot discreet altijd gevoed wordt, want het denken aan het opladen was ook nog een minpuntje.
Supertevreden nu!
Zo ziet het eruit.
Is een alu Magsafe houder van AliExpres en een 3 meter lange kabel met dwarse stekkers.
Als je kinderen hebt wordt die wellicht wel vernield maar je kan de kabel van onderaan het scherm tussen de bekleding duwen naar beneden tot als je achteraan uitkomt.
Ik had hem eerst bij de achteruitkijkspiegel en daar was het mooist want niet zichtbaar maar deze opstelling werkt 10 keer beter. De kilometerteller zit eigenlijk altijd in je ooghoek en de Dot ook als hij daar zit.
Dat Tesla de telefoonopladers net zo heeft geplaatst dat je de meldingen kan lezen is echt helemaal ideaal.
:strip_exif()/f/image/2lkR7bm9Pyj9U3X2bRJPMknX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5sufqgZBEkQ8epzSzEfJEJ8m.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rxoHOeeYmrbHQUlDmb19NAGD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f3spQlQvcoRNNqtWAQkugaLM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CFsPRLZvAnVhZBvZHUb4TaMi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mm2yrP9dijwL6lmcs2njwoxt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JYGiljGTPf9bVZ3KvXBtbQls.jpg?f=fotoalbum_large)