Het Flitsmeister/One/Two/DOT topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• S83
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18:58

S83

Mausssie schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:08:
[...]

Als de meldingen qua volume hard genoeg zouden zijn, zou het zeker een mooie toevoeging zijn.
Naar mijn idee zijn de meldingen echt te zacht, waardoor de DOT helaas weer retour gaat. Komt er een V2 met harder volume, zal ik die wel bestellen.
Daarnaast vind ik het ook echt een gemis dat de meldingen via DOT minder informatie bevatten dan de melding via je telefoon of Carplay.
Doel jij op de navigatie van FM Pro via Android Auto/Carplay? Want ik vraag mij af of de navigatie van FM net zo betrouwbaar/betrouwbaarder is dan TomTom GO?

Want gebruik je de navigatie niet van FM, dan hoor je alleen waarschuwingen via je autospeakers zonder te zien waar het dan is.....

• A_ve_D
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 16:06
Weet je wat het mooie is, het kan blijkbaar wel.
Wanneer ik te hard rij binnen een trajectcontrole krijg ik een melding via zowel de DOT als via mijn speakers..

• colossos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-03 10:00
Ik heb helaas nog steeds weinig vertrouwen in de DOT. Bij het instappen wordt hij wel wakker en lijkt hij te verbinden met Flitsmeister, maar na 5 minuten bij de eerste flitspaal na blijft het stil. Pas als ik handmatig de app opstart, wordt de DOT weer actief. Ik heb geen automatische Opdrachten (Siri Shortcuts) ingesteld voor Bluetooth; ik maak puur gebruik van de functie 'Start via de Flitsmeister DOT'.

Klopt het dat je de verbinding tussen de DOT en FM kan controleren door kort in het midden van de DOT te drukken? Dan gaan er groene ledjes aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-bE2pk5iAlsvPraIe0pJIGwhNoo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wcCvFb7xTZUAn3JrRrq4BSlu.jpg?f=fotoalbum_large

• S83

S83

A_ve_D schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 06:23:
Weet je wat het mooie is, het kan blijkbaar wel.
Wanneer ik te hard rij binnen een trajectcontrole krijg ik een melding via zowel de DOT als via mijn speakers..
Dus het onderstaande idee wat ik eerder hier schreef lijkt te werken?

De DOT icm Pro krijgt (indien je AA hebt) geluid over je autospeakers.

Enige wat je dan moet doen is het geluid op de DOT uitschakelen zodat je via AA het geluid over de autospeakers krijgt.

Zomaar een gedachte wat opeens in mij op kwam 😀

• S83

S83

Als je FM mag geloven gaat de DOT uiteindelijk wel een topper worden?

https://help.flitsmeister...de-DOT-wordt-dit-opgelost

• A_ve_D
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 16:06
S83 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 07:55:
[...]

Dus het onderstaande idee wat ik eerder hier schreef lijkt te werken?

Enige wat je dan moet doen is het geluid op de DOT uitschakelen zodat je via AA het geluid over de autospeakers krijgt.

Zomaar een gedachte wat opeens in mij op kwam 😀
Dat durf ik niet te zeggen, de overige meldingen worden alleen via de DOT doorgegeven.
Aleen binnen de trajectcontrole komt hij over de speakers van de auto.

• Sven 11
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 18:33
S83 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 17:35:
[...]

Zet de DOT is op Mute oid? Dan krijg je alles over de autospeakers via Pro en de ledlampjes van de DOT.

Zo maar een ingeving dat theoretisch zou moeten werken 😉

Nee dat werkt niet. Dan krijg je helemaal geen audio waarschuwingen meer. Alleen nog maar visueel door de ledjes.

• S83

S83

A_ve_D schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 09:40:
[...]

Dat durf ik niet te zeggen, de overige meldingen worden alleen via de DOT doorgegeven.
Aleen binnen de trajectcontrole komt hij over de speakers van de auto.
Dan zijn ze misschien toch bezig om dit te integreren met een nieuwe update zou je denken.....?

• S83

S83

Ook niet als je FM Pro via Android Auto draait? Zonder de DOT krijg ik het nl wel over de autospeakers.

• Sven 11
  • Laatst online: 18:33
S83 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 10:19:
[...]

Ook niet als je FM Pro via Android Auto draait? Zonder de DOT krijg ik het nl wel over de autospeakers.
Ik draai FM Pro via Android Auto en kreeg voorheen alle aanwijzingen en waarschuwingen via de speakers ook in combinatie met de FM One.
Zodra de Dot verbonden is krijg ik de aanwijzingen van de FM routeplanner nog steeds via de autospeakers, maar de waarschuwingen van de Dot niet. Die komen uit de Dot zelf. Ook niet als de Dot muted is, dan hoor je helemaal geen waarschuwingen.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft iemand hier een foto hoe hij zijn FM 2 in een BMW heeft zitten? Ik kan geen mooi plekje ervoor vinden.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 18:16
Ik snap nog steeds niet waarom er zo'n verschil in opties lijkt te zitten. Ik heb de ONE gehad, toen de TWO (matig apparaat, slecht te plaatsen in de auto, batterij na 2 jaar op en niet te vervangen, schermpje is eigenlijk totaal overbodig), daarna terug geswitcht naar de ONE. De DOT zou ik niet willen hebben. De ONE doet gewoon precies wat het moet doen.
Ik ben een voormalige jarenlange PRO gebruiker, maar dat ben ik al ongeveer 6 maanden niet meer. Ik heb een iPhone 15 Pro Max en dit zijn mijn instellingen, deze werken gewoon altijd. Ik heb dus ook geen automatisering etc ingesteld. Dit is het. En zodra ik in de auto van mijn vrouw stap, waarin ook een ONE zit, werkt het ook op exact dezelfde manier.

Ik hoef de app niet op de 'achtergrond' te laten draaien. Volledig killen kan prima en zodra de auto beweegt start de app op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZbCo2iHIeGHvt1k0NGi8DpfiwU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/txN1xtz0j0naPvW77LRCrKvp.png?f=fotoalbum_large

Werkt bovenstaande niet via de DOT?

[ Voor 32% gewijzigd door B R M op 25-02-2026 12:31 ]

• S83

S83

Sven 11 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 11:22:
[...]

Ik draai FM Pro via Android Auto en kreeg voorheen alle aanwijzingen en waarschuwingen via de speakers ook in combinatie met de FM One.
Zodra de Dot verbonden is krijg ik de aanwijzingen van de FM routeplanner nog steeds via de autospeakers, maar de waarschuwingen van de Dot niet. Die komen uit de Dot zelf. Ook niet als de Dot muted is, dan hoor je helemaal geen waarschuwingen.
Maar als je de FM navigatie gebruikt met Android Auto, dan is de DOT toch overbodig?
Je ziet dan alle info op je scherm?

Is de navigatie van FM überhaupt betrouwbaar vergeleken met TomTom GO bijv?

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-03 13:33
nlampens schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 18:35:
Ik vind het net een voordeel dat de biepjes en meldingen uit de Dot komen en mijn audiosysteem niet verpesten. Lijkt me net storend.

Dit ding is echt wel wat je moet hebben in een Tesla omdat je geen mogelijkheid hebt tot Carplay of Anroid Auto waarop je een app kan draaien.
Als je het kan horen wel ja. Je hoort nu het piepje, maar niet waarom die piept.

• nlampens
  • Laatst online: 18:38
jip_86 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 16:46:
[...]

Als je het kan horen wel ja. Je hoort nu het piepje, maar niet waarom die piept.
Maar als hij biept kijk je toch even naar de Dot en zie je de blauwe leds en weet je dat het om een flitser gaat?
Of bij gele led een vertraging.

Bij blauw zorg je ervoor dat je niet te snel rijdt en je rijdt toch pas weer sneller als de blauwe melding verdwenen is. Dit is meteen zo na een flitser en na een bepaalde afstand bij een trajectcontrole.
Ik vind het eigenlijk niet noodzakelijk dat hij praat, hij wijst na elk biepje op een flitser maar dat zag je al aan de leds en is toch wat overbodige info.
Rondom mij veel flitspalen en dan stoort het praten eerder dan dat het iets toevoegt.

Trouwens geen pleidooi om gelijk te halen of zo. Ik wens iedereen toe dat ze de Dot gewoon worden want het is een toestel met een meerwaarde denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door nlampens op 25-02-2026 17:14 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-03 13:33
nlampens schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 17:12:
[...]

Maar als hij biept kijk je toch even naar de Dot en zie je de blauwe leds en weet je dat het om een flitser gaat?
Of bij gele led een vertraging.

Bij blauw zorg je ervoor dat je niet te snel rijdt en je rijdt toch pas weer sneller als de blauwe melding verdwenen is. Dit is meteen zo na een flitser en na een bepaalde afstand bij een trajectcontrole.
Ik vind het eigenlijk niet noodzakelijk dat hij praat, hij wijst na elk biepje op een flitser maar dat zag je al aan de leds en is toch wat overbodige info.
Rondom mij veel flitspalen en dan stoort het praten eerder dan dat het iets toevoegt.

Trouwens geen pleidooi om gelijk te halen of zo. Ik wens iedereen toe dat ze de Dot gewoon worden want het is een toestel met een meerwaarde denk ik.
Het is niet zo simpel. Blauw is bijvoorbeeld ook hulpdiensten, slecht zicht of sneeuw op de weg.
Met name bij rood wil je graag wel weten of het slecht wegdek was of een stilstaand voertuig is bijvoorbeeld.
De hele lijst: https://help.flitsmeister...-waarschuwingen-op-de-DOT

• Mausssie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:24
S83 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 10:18:
[...]

Dan zijn ze misschien toch bezig om dit te integreren met een nieuwe update zou je denken.....?
Mail van FM gehad, waarbij wordt gemeld dat dit niet op de planning staat.

• S83

S83

Misschien allemaal toch maar stoppen met FM? 😆

https://www.iphoned.nl/nieuws/flitsmeister-verkeersboete/

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:00
Tylen schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 11:37:
Heeft iemand hier een foto hoe hij zijn FM 2 in een BMW heeft zitten? Ik kan geen mooi plekje ervoor vinden.
Op de plek waar bij andere merken de richtingaanwijzerhendel zit? :+

Zonder gekheid, wat denk je van bovenaan op je voorruit, naast je binnenspiegel? Belemmert je zicht niet, maar wel in het zicht.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

pixels66 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 19:19:
[...]

Op de plek waar bij andere merken de richtingaanwijzerhendel zit? :+

Zonder gekheid, wat denk je van bovenaan op je voorruit, naast je binnenspiegel? Belemmert je zicht niet, maar wel in het zicht.
ik ben die 1ne rijder die ze juist wel ALTIJD gebruikt. ;) maar zal hem morgen daar eens houden. Thanks.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• nlampens
Ik heb ook verschillende plaatsen getest maar naast de achteruitkijkspiegel is echt ideaal, het geluid van de biepjes zit dichter bij je oor en de stem ook en de knoppen zijn intuïtief te bereiken.
Je ziet ook de animaties goed en nabij zonder dat ze in het donker ergens op weerspiegelen of erg afsteken tegen de rest van je dashboard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZGsKpa-sZaRRJz_GEzUb3wxE3U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DtOOeNvVKnR4FIU7bbtsldrS.png?f=fotoalbum_large

• S83

S83

Mijn FM Pro proefabonnement loopt bijna af en vroeg mij af of het de moeite waard is om te switchen naar de DOT of een Pro abonnement te nemen van €2.99 per maand....twijfel heel erg of de DOT wel goed genoeg werkt en of die überhaupt foutloos gaat draaien?

Bedankt alvast voor jullie reacties!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:44

WCA

Ze vergeten nog één cruciale bias: mensen die geen flitsmeister gebruiken zijn doorgaans mensen die simpelweg niet (bewust) te hard rijden.

Share and Enjoy!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
S83 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 08:37:
Mijn FM Pro proefabonnement loopt bijna af en vroeg mij af of het de moeite waard is om te switchen naar de DOT of een Pro abonnement te nemen van €2.99 per maand....twijfel heel erg of de DOT wel goed genoeg werkt en of die überhaupt foutloos gaat draaien?

Bedankt alvast voor jullie reacties!
Ik redeneer nu even vanuit de FM One - die ook zonder abonnement werkt: als je geen abonnement hebt kun je niet bepaalde meldingen uit- en aanzetten. Ik vind persoonlijk dat er dan voor veel te veel gewaarschuwd wordt. Dát is voor mij de reden om dus wel een abonnement te hebben.

• S83

S83

MrAcid schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 08:51:
[...]

Ik redeneer nu even vanuit de FM One - die ook zonder abonnement werkt: als je geen abonnement hebt kun je niet bepaalde meldingen uit- en aanzetten. Ik vind persoonlijk dat er dan voor veel te veel gewaarschuwd wordt. Dát is voor mij de reden om dus wel een abonnement te hebben.
Ik heb wel Android Auto, heeft de DOT dan nog meerwaarde als je FM Pro hebt?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
S83 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 10:00:
[...]

Ik heb wel Android Auto, heeft de DOT dan nog meerwaarde als FM Pro hebt?
Dat ligt eraan hoe je navigeert, muziek luistert, etc. Hét bestaansrecht van de One/Two/Dash/DOT is wat mij betreft dat het áltijd, automatisch, werkt en dat je altijd de signalen krijgt. Ongeacht wat er in de auto op je infotainment of op je telefoon gebeurt.

Als jij al altijd navigeert/werkt met Android Auto tijdens het rijden dan krijg je waarschijnlijk alle meldingen al gewoon op je scherm en biedt de DOT beperkter meerwaarde dan wanneer je nu veel meldingen mist omdat je bijv. in je auto op het (built-in, niet AA) radioscherm zit.

[ Voor 23% gewijzigd door MrAcid op 26-02-2026 10:34 ]

• S83

S83

MrAcid schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 10:32:
[...]

Dat ligt eraan hoe je navigeert, muziek luistert, etc. Hét bestaansrecht van de One/Two/Dash/DOT is wat mij betreft dat het áltijd, automatisch, werkt en dat je altijd de signalen krijgt. Ongeacht wat er in de auto op je infotainment of op je telefoon gebeurt.

Als jij al altijd navigeert/werkt met Android Auto tijdens het rijden dan krijg je waarschijnlijk alle meldingen al gewoon op je scherm en biedt de DOT beperkter meerwaarde dan wanneer je nu veel meldingen mist omdat je bijv. in je auto op het (built-in, niet AA) radioscherm zit.
Ik gebruik via Android Auto Spotify voor muziek en voor navigatie gebruik ik TomTom GO Expert en dan krijg ik via FM Pro meldingen over mijn autospeakers. Enige wat ik dan mis is waar de flitspalen, flitsers, werkzaamheden etc zijn, want je krijgt daar geen visuele indicatie van en via de DOT natuurlijk wel met behulp van de LEDjes?

• Mausssie
S83 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 10:00:
[...]

Ik heb wel Android Auto, heeft de DOT dan nog meerwaarde als je FM Pro hebt?
AA ken ik niet, maar als dit dezelfde functionaliteiten heeft als CarPlay, dan zie ik geen meerwaarde.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 09:56

Is onzin! Via speaker kan niet!

• Marcelwiss
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-02 17:30
Hoi,
Altijd veel plezier gehad met de One en Two dus wilde ook als een van de eersten de DOT hebben.
Beetje spijt van
- veel problemen met verbinden zowel automatisch als handmatig. Het lijkt iets beter te gaan als de oplaadkabel erin zit.
- verbindingsproblemen maken het nóg irritanter dat je helemaal niet kunt zien dat-ie aan staat.
- geluid is veel te zacht, baal ervan dat het niet via de speakers gaat waarbij het volume van radio automatisch lager gaat
- is stuk sneller leeg dan beloofd
- na de update een mannenstem ipv vrouwenstem is ook geen vooruitgang.
- na de update zo'n raar paniekerig geluidje als je flitser nadert, gewoon wat subtieler geluidje zou prettiger zijn
- geeft regelmatig te laat een melding als ik de flitser al voorbij ben

Kortom; loop er hard over te denken de Two maar weer te gaan gebruiken.

• Mausssie
Marcelwiss schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 21:35:
Kortom; loop er hard over te denken de Two maar weer te gaan gebruiken.
Ik ben weeer teruggegaan naar de One. Heb de Two nooit zelf gehad.
Vind jij de Two beter dan de One?

• Marcelwiss
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-02 17:30
Mausssie schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 22:42:
[...]

Ik ben weeer teruggegaan naar de One. Heb de Two nooit zelf gehad.
Vind jij de Two beter dan de One?
Je ziet natuurlijk iets meer info op de two, dat is wat handiger. De tijd dat ik de one had is al zo lang geleden dat ik me dat nauwelijks nog kan herinneren. Maar wat wel zo is; zowel de one als de two werkten probleemloos en dat kan ik van de DOT niet zeggen.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:01
Ik heb de two, werkt perfect en laat veel meer zien dan de dot. Icoontjes over de melding, huidige maximumsnelheid maar ook de gemiddelde snelheid in een TC.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• kayhan66
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-03 11:35
hoevenpe schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:26:
Ik heb de two, werkt perfect en laat veel meer zien dan de dot. Icoontjes over de melding, huidige maximumsnelheid maar ook de gemiddelde snelheid in een TC.
De dot is ook meer bedoeld als een opvolgen van de FM One.

Voor de rest net weer een mail gehad voor een ventilatierooster houder [15euro]...
Duur spul he dat plastic 😶
Daarnaast kan je dus checken of je Dot actief is door 1 van de twee knoppen in te drukken bij het zien van groen is de Dot correct aan het werk aldus Flitsmeister team.
Ga maar eens kijken of ik zelf een mount kan maken voor de ventilatie rooster met de 3d printer.

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:38

SaN

kayhan66 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 10:14:
[...]

De dot is ook meer bedoeld als een opvolgen van de FM One.

Voor de rest net weer een mail gehad voor een ventilatierooster houder [15euro]...
Duur spul he dat plastic 😶
Daarnaast kan je dus checken of je Dot actief is door 1 van de twee knoppen in te drukken bij het zien van groen is de Dot correct aan het werk aldus Flitsmeister team.
Ga maar eens kijken of ik zelf een mount kan maken voor de ventilatie rooster met de 3d printer.
Gewoon op Ali een MagSafe houder kopen voor het ventilatierooster. Zit een metalen schijfje bij die je onder je Dot kan plakken. Twee euro

Ik denk dat ik hem toch terug ga sturen. Aangezien hij niet automatisch wilde starten heb ik nu ook een samsung routine gemaakt die AA automatisch start als ik ga rijden. Dan komen de meldingen netjes over de speaker. Ik zou hem hebben gehouden als het mogelijk was geweest om uitsluitend de visuele meldingen op de Dot te zien en de geluidsmeldingen over de speaker maar aangezien dat nu nog niet werkt en het niet duidelijk is of dat überhaupt nog geïmplementeerd gaat worden stuur ik hem terug. Mocht er ook nog iets aan gedaan worden koop ik hem wellicht wel opnieuw.

• S83

S83

Waarom kan je de Two niet meer bestellen als die beter is? Dus FM wil dat we allemaal verplicht aan de DOT of Dash gaan?!?

Jammer dat je de Two nergens meer officieel kan bestellen....of gaat de ondersteuning helemaal eruit?

Even totaal wat anders....Iemand ervaring met de navigatie van FM Pro via Android Auto? Is deze betrouwbaar met wegafsluitingen etc? TomTom GO Expert is hierin altijd erg betrouwbaar en die gebruik ik nu.

• S83

S83

SaN schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 10:59:
[...]

Gewoon op Ali een MagSafe houder kopen voor het ventilatierooster. Zit een metalen schijfje bij die je onder je Dot kan plakken. Twee euro

Ik denk dat ik hem toch terug ga sturen. Aangezien hij niet automatisch wilde starten heb ik nu ook een samsung routine gemaakt die AA automatisch start als ik ga rijden. Dan komen de meldingen netjes over de speaker. Ik zou hem hebben gehouden als het mogelijk was geweest om uitsluitend de visuele meldingen op de Dot te zien en de geluidsmeldingen over de speaker maar aangezien dat nu nog niet werkt en het niet duidelijk is of dat überhaupt nog geïmplementeerd gaat worden stuur ik hem terug. Mocht er ook nog iets aan gedaan worden koop ik hem wellicht wel opnieuw.
Komt het dan over je autospeakers bedoel je? Of bedoel je de speaker van de DOT zelf?

• SaN

SaN

S83 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:05:
[...]

Komt het dan over je autospeakers bedoel je? Of bedoel je de speaker van de DOT zelf?
Nee, zodra de Dot in de auto ligt gaat het geluid over de Dot, maar ik vind hem niet betrouwbaar genoeg en het geluid te zacht. Als ik de Dot uit de auto haal en de Samsung routine (FM opstarten als de telefoon verbinding maakt met de auto) aan laat, dan krijg ik netjes een melding over de speakers ook als ik mijn telefoon in mijn zak laat en android auto automatisch start.

• hybride67
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-03 10:56
Ik kom met een minder goede review van de DOT. De flitsmeister app schakelde soms na een paar seconden uit,verbinding viel soms weg met de DOT en de dashboardadapter was met geen mogelijkheid los te krijgen van de DOT. Wat mij betreft een totale miskoop, ook heel snel geretourneerd

• colossos
Hij gaat eruit. Zaterdag haal ik mijn nieuwe auto op en de DOT verhuist niet mee. Ik kan er simpelweg niet op vertrouwen.

Het patroon is telkens hetzelfde: hij verbindt keurig met FM zodra ik instap, maar daarna gebeurt er niks meer. Geen enkele melding, geen piepjes. Als ik dan handmatig de FM-app open (iPhone 17 PRO), zie ik in een flits 'geen GPS-verbinding' in beeld voordat hij eindelijk wakker wordt. Dat is voor mij de druppel; blijkbaar is de initiatie/GPS-lock via de DOT gewoon onbetrouwbaar. Einde oefening voor mij.

• S83

S83

Wat een negatieve reacties omtrent de DOT zeg.....zat eerst op het punt om de DOT misschien toch te kopen, maar nu begin ik toch weer heel erg te twijfelen 😉

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:34
Zelfs Bright geeft aan dat Flitsmeister er maar mee moet stoppen, ook de DOT is nutteloos: YouTube: Flitsmeister, stop er maar mee: ook de DOT is nutteloos

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:58
turkeyhakan schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:12:
Zelfs Bright geeft aan dat Flitsmeister er maar mee moet stoppen, ook de DOT is nutteloos: YouTube: Flitsmeister, stop er maar mee: ook de DOT is nutteloos
Had het filmpje gezien, de conclusie van Bright was vooral gebaseerd op de voorkeur van de presentator die liever duidelijke visuele meldingen op een schermpje heeft waar de Dot niet voor ontworpen is. Dan kun je beter kiezen voor een FM2 of de app op je telefoon open houden.

vóór de update was ik niet zo blij met de dot (batterijduur, te laag volume van de stem). Maar daarna zijn bij mij de problemen opgelost en ben ik blij met hoe hij ontworpen is.

Kan mij voorstellen dat mensen liever andere functionaliteit willen maar dan moet je niet voor de DOT kiezen.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:44

WCA

turkeyhakan schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:12:
Wat een conclusie...

"Ja ding werkt eigenlijk perfect en doet wat het moet doen! Nutteloos"

Heb de mijne van mn pa gekregen. Hij doet het prima, maar vind het een duur ding voor wat het is. Zou het zelf niet kopen maar nu ik m toch heb gebruik ik m op zich graag.

Share and Enjoy!

• S83

S83

thunder68 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:29:
[...]

Had het filmpje gezien, de conclusie van Bright was vooral gebaseerd op de voorkeur van de presentator die liever duidelijke visuele meldingen op een schermpje heeft waar de Dot niet voor ontworpen is. Dan kun je beter kiezen voor een FM2 of de app op je telefoon open houden.

vóór de update was ik niet zo blij met de dot (batterijduur, te laag volume van de stem). Maar daarna zijn bij mij de problemen opgelost en ben ik blij met hoe hij ontworpen is.

Kan mij voorstellen dat mensen liever andere functionaliteit willen maar dan moet je niet voor de DOT kiezen.
Als ik jou zo hoor kan de DOT dus een interessante toevoeging zijn aan je huidige navigatie op Android Auto 😀

• thunder68
S83 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 12:16:
[...]

Als ik jou zo hoor kan de DOT dus een interessante toevoeging zijn aan je huidige navigatie op Android Auto 😀
Nope, gebruik geen android-auto :+ . Wil ook geen FM-abo overigens dus vandaar de DOT aangeschaft.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je al een FM abonnement hebt waarmee je FM automatisch kan laten opstarten dan biedt die DOT imo geen meerwaarde. De meeste moderne auto's hebben ook wel carplay/aa of bluetooth waardoor het geluid gaat en dat is veel duidelijker dan via de DOT (vooral omdat de muziek meestal automatisch dimt als er een FM notificatie komt). En als je het niet door de autospeakers kan/wil doen dan kun je net zo goed de speaker van je telefoon laten horen. Dat is vergelijkbaar of zelfs harder.

Zonder abo kan ik me er nog wel iets bij voorstellen, zodat ie automatisch opstart. Maar dan vind ik het wel weer vrij prijzig voor alleen die functionaliteit. Heb wel ooit voor mijn ouders de FM One gekocht vanwege het automatisch opstarten en geen omkijken meer aan hebben. Echter is dat ook niet altijd zo, want laatst was de batterij leeg en daar krijg je dan weer geen notificatie oid van.

• S83

S83

Palomar schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:18:
Als je al een FM abonnement hebt waarmee je FM automatisch kan laten opstarten dan biedt die DOT imo geen meerwaarde. De meeste moderne auto's hebben ook wel carplay/aa of bluetooth waardoor het geluid gaat en dat is veel duidelijker dan via de DOT (vooral omdat de muziek meestal automatisch dimt als er een FM notificatie komt). En als je het niet door de autospeakers kan/wil doen dan kun je net zo goed de speaker van je telefoon laten horen. Dat is vergelijkbaar of zelfs harder.

Zonder abo kan ik me er nog wel iets bij voorstellen, zodat ie automatisch opstart. Maar dan vind ik het wel weer vrij prijzig voor alleen die functionaliteit. Heb wel ooit voor mijn ouders de FM One gekocht vanwege het automatisch opstarten en geen omkijken meer aan hebben. Echter is dat ook niet altijd zo, want laatst was de batterij leeg en daar krijg je dan weer geen notificatie oid van.
Ben het met je eens wat betreft dat via Android Auto het geluid van FM Pro over de speakers gaat, enige nadeel vind ik dat je totaal geen visueel beeld hebt als je je eigen navigatie draait (TomTom GO) via Android Auto. Dan is een eenmalige aanschaf van €50 goedkoper (en dan visueel dmv de ledjes) dan elke keer €2.99 per maand te betalen voor de PRO.

Of mis ik iets in deze?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
S83 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:34:
[...]

Ben het met je eens wat betreft dat via Android Auto het geluid van FM Pro over de speakers gaat, enige nadeel vind ik dat je totaal geen visueel beeld hebt als je je eigen navigatie draait (TomTom GO) via Android Auto. Dan is een eenmalige aanschaf van €50 goedkoper (en dan visueel dmv de ledjes) dan elke keer €2.99 per maand te betalen voor de PRO.

Of mis ik iets in deze?
Klopt, ik heb daarom mijn telefoon ook in een telefoonhouder op het dashboard met Flitsmeister in beeld (naast Carplay waar ik dan Google Maps op heb). Dan zie je direct alles. Ik doe dat dan vooral op langere ritten (want dan wil je je telefoon ook opladen). Bij korte ritjes blijft de telefoon in de broekzak en hoor je wel het alarmpje door de speakers als er een flitser staat.

• S83

S83

Palomar schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 14:27:
[...]

Klopt, ik heb daarom mijn telefoon ook in een telefoonhouder op het dashboard met Flitsmeister in beeld (naast Carplay waar ik dan Google Maps op heb). Dan zie je direct alles. Ik doe dat dan vooral op langere ritten (want dan wil je je telefoon ook opladen). Bij korte ritjes blijft de telefoon in de broekzak en hoor je wel het alarmpje door de speakers als er een flitser staat.
Maar persoonlijk wil ik liever niet een extra scherm (telefoon) naast het scherm van Android Auto...

Dus dan zou de DOT een uitkomst kunnen bieden, alleen hoe betrouwbaar is die op dit moment?

• SaN

SaN

Ik denk dat ik hem al (duur) visueel hulpmiddel zou houden als het geluid van FM gewoon over de speakers van de auto kon als de DOT ook in de auto is, maar dat hebben ze nog niet geïmplementeerd en ik heb geen tijd meer om daarop te wachten dus hij gaat terug. Als ze dat alsnog implementeren denk ik er nog wel eens over na om hem nog een keer te bestellen.

• S83

S83

Mocht ik besluiten de DOT toch te kopen, is het dan een optie de DOT te hangen links naast mijn achteruitkijkspiegel op de zwarte puntjes? (Zie foto)
Of geeft dat dan een conflict met de sensoren en sensorverwarming?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aov1MyxKig0tEiXRzGCvl2fJ4_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5sufqgZBEkQ8epzSzEfJEJ8m.jpg?f=fotoalbum_large

• nlampens
Dat is geen enkel probleem, kan geen conflict geven.

• Dutchviking
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 05-03 12:54
De dot zit er al een paar weken in. Blij dat ik gewacht heb op een beugeltje voor aan de ventilatie opening... Dot opgeladen en vol goede moed gekoppeld aan de motorolla edge 50 pro....de reis kan beginnen...Jaja.... Drama...om de haverklap is ie of leeg EN dus uit of heeft ie weer geen verbinding en is de koppeling met de telefoon dus gewoon vervallen. Sorry hoor....maar vooralsnog is dit de miskoop van de maand... een ronduit onbetrouwbare prul. Ik kijk wel weer op mijn telefoon...

• S83

S83

Dutchviking schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:50:
De dot zit er al een paar weken in. Blij dat ik gewacht heb op een beugeltje voor aan de ventilatie opening... Dot opgeladen en vol goede moed gekoppeld aan de motorolla edge 50 pro....de reis kan beginnen...Jaja.... Drama...om de haverklap is ie of leeg EN dus uit of heeft ie weer geen verbinding en is de koppeling met de telefoon dus gewoon vervallen. Sorry hoor....maar vooralsnog is dit de miskoop van de maand... een ronduit onbetrouwbare prul. Ik kijk wel weer op mijn telefoon...
Oei! Nu ga ik wel heel erg twijfelen aan de DOT.....zou dan TomTom Go/Sygic volstaan?

• thunder68
S83 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 14:55:
[...]

Oei! Nu ga ik wel heel erg twijfelen aan de DOT.....zou dan TomTom Go/Sygic volstaan?
Blijkbaar zijn de ervaringen verschillend; bij mij persoonlijk werkt hij, sinds de update, naar behoren en ben ik er blij mee. Je zou het gewoon kunnen proberen; als hij bij jou niet naar je zin werkt kun je hem immers terugsturen?

• S83

S83

thunder68 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:02:
[...]

Blijkbaar zijn de ervaringen verschillend; bij mij persoonlijk werkt hij, sinds de update, naar behoren en ben ik er blij mee. Je zou het gewoon kunnen proberen; als hij bij jou niet naar je zin werkt kun je hem immers terugsturen?
Ik heb echt nog een hele vracht aan bol.com cadeaukaarten, dus waarom niet gewoon uitproberen inderdaad 😉

En die plek bij mijn achteruitkijkspiegel lijkt mij ideaal!

• wvkreg
Dutchviking schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:50:
Het is een mega K ding. Stuur terug, dit is niet productie waardig.

Ik heb op dag 3 teruggestuurd en gewoon we phone in houder, app aan geen pro. Werkt!

• nlampens
Ik wil geen enkele afbreuk doen aan de meningen van andere gebruikers hier maar ik zou me niet te veel laten beïnvloeden door dit topic als je interesse hebt in het apparaat.

Je leest namelijk dingen als dat hij waardeloos is omdat het geluid niet via de auto-luidsprekers gaat maar dat is net het punt van de Dot en je koopt hem net als apart toestelletje omdat je dat niet wil.

Ook lees je dat hij duur is en meteen terug wordt gestuurd maar hij kost maar 50 euro inclusief verzending dus ik vind dat wel erg sterke reacties.

Bij mij werkt hij perfect en dan zou ik denken dat het mogelijk moet zijn dat hij perfect werkt.
Ik kan geen app gebruiken via Carplay of Android Auto want ik heb een Tesla en wil naast dat gigantische scherm geen telefoon ook nog hebben om op te kijken want dat is onhandig.

De Dot lijkt wel geïntegreerd in mijn auto alsof hij er niet is maar hij geeft wel discreet de waarschuwingen. Eén keer per maand laat hij me weten dat het tijd is voor een laadbeurt en dan plug ik er een kabel in tijdens de nacht als mijn auto laadt. Verder lijkt het wel alsof hij er niet is.

Probeer hem zou ik zeggen en als hij teleurstelt stuur je hem terug maar verwacht ook geen apparaat van 1000 euro voor 50 euro.
Als je sowieso een app gebruikt en daar geen moeite mee hebt dan is hij wellicht geen meerwaarde maar voor sommige mensen wel.

• colossos
nlampens schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 17:54:
Eén keer per maand laat hij me weten dat het tijd is voor een laadbeurt en dan plug ik er een kabel in tijdens de nacht als mijn auto laadt.
De DOT is nog niet eens een maand uit. Hoe kan je dit beweren?

• nlampens
Is een schatting van hoe hij zich bij mij zal gedragen, ik reed de afgelopen weken wat meer dan normaal 😬

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:28
nlampens schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 18:40:
Is een schatting van hoe hij zich bij mij zal gedragen, ik reed de afgelopen weken wat meer dan normaal 😬
Dat maak je reactie dan nog zwakker. Je beweert dat andere reacties overtrokken zijn om vervolgens zelf te liegen over het opladen.

Volgens mij is wel duidelijk dat voor sommigen hier het geen goed product is en dat de problemen reëel zijn. Wellicht had FM een iets minder grote broek moeten aantrekken met de lancering van hun product.

En ja, er zijn er ook een aantal hier die heel blij zijn met hun Dot waar jij één van bent.

• nlampens
Om geïnteresseerden een beter beeld te kunnen geven van hoe hij ook wél kan zijn schets ik hoe hij het bij mij doet.
En dat betekent dat ik hem éénmaal per maand zal moeten opladen. Geen leugen maar de waarheid.

Iets spotsgoedkoops kopen en dan stellen dat het te duur is voor wat het is of dat het meteen retour gaat (voor in hemelsnaam 50 euro) of dat het waardeloze rommel is dat zijn wel degelijk overtrokken reacties.
Ik kan dat begrijpen uit frustratie of ontgoocheling maar ik vind dat wel erg sterke uitdrukkingen voor iets wat zo weinig heeft gekost.

Ik schrijf iets positiefs over de Dot omdat ik iedereen er plezier mee toewens en niet omdat ik daar iets bij te winnen heb.
En inderdaad als hij niet bevalt stuur je hem toch gewoon terug.
Alleszins wel het proberen waard denk ik aangezien hij bij sommigen feilloos werkt en niets mee verloren.

Geen idee wat jij zo zwak vindt aan mijn reacties. Het is voor jou dat ik de moeite neem.

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:15
Heb er sinds de laatste update ook geen problemen meer mee, het koppelen van de DOT na het starten met een Samsung routine werkt nu goed. In een enkel geval moet je een paar minuten rijden maar hij verbind nu altijd. Geluid is wat beter maar de piep en het lichtsignaal is voldoende. Snap ook niet waarom je het geluid over de speakers van je auto zou willen, dat werkt toch ook zonder DOT? Wilde de DOT juist om van de onderbreking over de speakers af te zijn.

• S83

S83

Flash3d schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 19:19:
Heb er sinds de laatste update ook geen problemen meer mee, het koppelen van de DOT na het starten met een Samsung routine werkt nu goed. In een enkel geval moet je een paar minuten rijden maar hij verbind nu altijd. Geluid is wat beter maar de piep en het lichtsignaal is voldoende. Snap ook niet waarom je het geluid over de speakers van je auto zou willen, dat werkt toch ook zonder DOT? Wilde de DOT juist om van de onderbreking over de speakers af te zijn.
Ik heb die Samsung Routine nu al ingesteld voor Bluetooth en Android auto dat de FM app automatisch opstart als de auto verbonden is met Bluetooth en Android Auto en dat gaat altijd goed! Dus dat zou betekenen dat de DOT op die manier uitstekend gaat werken?

• Flash3d
S83 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 19:52:
[...]

Ik heb die Samsung Routine nu al ingesteld voor Bluetooth en Android auto dat de FM app automatisch opstart als de auto verbonden is met Bluetooth en Android Auto en dat gaat altijd goed! Dus dat zou betekenen dat de DOT op die manier uitstekend gaat werken?
Correct, als je FM is opgestart en je gaat rijden of je portier hard dicht gooit :), verbind de DOT vanzelf. Een enkele keer sluit de DOT weer af met een bepaald "tik" geluidje (verbinding mislukt?) maar als je gewoon gaat rijden verbind de DOT weer automatisch. Ik gebruik de DOT opstart functie dus niet in de FM app.

• S83

S83

Flash3d schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 20:07:
[...]

Correct, als je FM is opgestart en je gaat rijden of je portier hard dicht gooit :), verbind de DOT vanzelf. Een enkele keer sluit de DOT weer af met een bepaald "tik" geluidje (verbinding mislukt?) maar als je gewoon gaat rijden verbind de DOT weer automatisch. Ik gebruik de DOT opstart functie dus niet in de FM app.
Dus als ik het goed begrijp hoef je in de FM app niks aan te zetten voor de DOT, alleen via Samsung Routines is voldoende?

• Flash3d
S83 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 20:41:
[...]

Dus als ik het goed begrijp hoef je in de FM app niks aan te zetten voor de DOT, alleen via Samsung Routines is voldoende?
Correct, alleen de 1e keer pairen in FM en vanaf dan de Samsung routine.

• nlampens
Hij geeft ook aan als je te snel aan het rijden bent door een trajectcontrole.
Volgens mij deed hij dit in het begin niet.

• S83

S83

Enige vraag blijft voor hoelang blijft de DOT actief qua updates enzo? FM had ook eerst de One en toen de Two, alleen geen idee hoelang daar tussen zat?

Het is ook zonde iets te kopen wat misschien maar 1 a 2 jaar ondersteund wordt....

• fluxsystem
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-03 21:26
Even een offtopic ding want kan het nergens vinden.
Ik heb mijn s25 ultra gereset, FM opnieuw geinstalleerd maar kan in de app niet inloggen. Krijg de foutmelding dat het wachtwoord niet klopt. Op de website inloggen lukt wel en het wachtwoord wijzigen ook. Maar de app krijg ik niet werkend, zelfs niet met google login of Apple login. Heb dit zowel op mn samsung als iphone. Heeft FM niet een server issue?, want facturen worden via de website ook niet ingeladen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LCYrkOUz0ZufiwsiIv5udkSbUA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K83D5CJeFYWUI95ebHJJLEHC.png?f=fotoalbum_large

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ben erg tevreden met een magnetisch mount van Action voor de DOT.

de combintatie:
https://www.action.com/nl...89/rookmelder-montageset/
https://www.action.com/nl...gnetische-telefoonhouder/

Van telefoonhouder alleen het magnetische plaatje plakken op de 3m sticker van de DOT en klaar.
Vanavond een rit gehad in het donker, mount op dashboard. Visueel een plaatje.

• wvkreg
matinez schreef op zondag 8 maart 2026 @ 20:04:
Ben erg tevreden met een magnetisch mount van Action voor de DOT.

de combintatie:
https://www.action.com/nl...89/rookmelder-montageset/
https://www.action.com/nl...gnetische-telefoonhouder/

Van telefoonhouder alleen het magnetische plaatje plakken op de 3m sticker van de DOT en klaar.
Vanavond een rit gehad in het donker, mount op dashboard. Visueel een plaatje.
Jammer dat de Dot zo ruk is. Zelfs die 3 euro niet waard.

Disconnects, lage stemvolume, bereik slecht, geen duidelijke notificaties, geen afstanden, Kansloos voor 3rd gen.

• Soeltanofswing
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19-03 17:56
wvkreg schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:42:
[...]

Jammer dat de Dot zo ruk is. Zelfs die 3 euro niet waard.

Disconnects, lage stemvolume, bereik slecht, geen duidelijke notificaties, geen afstanden, Kansloos voor 3rd gen.
Misschien een domme opmerking van mij maar zit je op de laatst FW? Ik zelf had in het begin ook allemaal issues maar sinds de update werkt het nagenoeg perfect. Verbindt automatisch als ik de auto in kom en sluit niet meer af met een foutmelding. Meldingen zijn een stuk duidelijker al heb ik m boven m’n achteruitkijkspiegel En zie ik het lampje gewoon duidelijk. Maar het lijkt wel een stuk stabieler dan voorheen.

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:27
Hier ook geen problemen meer. Fix was 2 ledig enerzijds update van de dot anderzijds uitzetten van energiebesparing op de telefoon.

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15:10
Hier werkt ook alles prima inmiddels.1x even geen contact. Kabel inpluggen en alles werkte weer, batterij 100%

• wvkreg
Soeltanofswing schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:53:
[...]

Misschien een domme opmerking van mij maar zit je op de laatst FW? Ik zelf had in het begin ook allemaal issues maar sinds de update werkt het nagenoeg perfect. Verbindt automatisch als ik de auto in kom en sluit niet meer af met een foutmelding. Meldingen zijn een stuk duidelijker al heb ik m boven m’n achteruitkijkspiegel En zie ik het lampje gewoon duidelijk. Maar het lijkt wel een stuk stabieler dan voorheen.
Zeker via auto update. Bij mij zit ie op het dashboard zichtbaar, Maar met radio aan hoor je het nauwelijks en je ziet geen afstand tot een flitser of lengte van een file of werkzaamheden. Beetje middelmatig allemaal als dit een doorontwikkeling is van de one en two.

• thunder68
wvkreg schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:07:
[...]

Zeker via auto update. Bij mij zit ie op het dashboard zichtbaar, Maar met radio aan hoor je het nauwelijks en je ziet geen afstand tot een flitser of lengte van een file of werkzaamheden. Beetje middelmatig allemaal als dit een doorontwikkeling is van de one en two.
Bijzonder, na de firmware-update is bij mij de stem luider, en veranderd in mannenstem ipv vrouwenstem. Ook de lengte van de files/trajectcontrole en werkzaamheden wordt getoond dmv teruiglopend aantal ledjes in het knightrider-ledbalkje.

Heb je het al gemeld bij FM zelf?

• nlampens
En ook wordt het nu aangegeven met zowel licht en geluid als je te snel rijdt bij een controle.

Ik vind het geluid in de hoogste stand soms zelfs zo luid dat ik ervan schrik. Wellicht is de montage bij de achteruitkijkspiegel de beste oplossing indien men het geluid als te stil ervaart. Dichter bij je oor en minder interferentie met de luidsprekers van je audio-systeem.

Heb het nu ook gehad dat de Dot volledig leeg was en daardoor onactief zonder dat ik dit doorhad.
Het komt volgens mij omdat bij gebruik van de Dot de app volledig op de achtergrond van je smartphone wordt gehouden maar zo ook de accumeldingen.

Ik heb me nu voorgenomen om hem gewoon periodiek op te laden. Wellicht zou het een nuttige update zijn als hij zelf een signaal geeft het opstarten dat het accupeil laag is.

• wvkreg
thunder68 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:50:
[...]

Bijzonder, na de firmware-update is bij mij de stem luider, en veranderd in mannenstem ipv vrouwenstem. Ook de lengte van de files/trajectcontrole en werkzaamheden wordt getoond dmv teruiglopend aantal ledjes in het knightrider-ledbalkje.

Heb je het al gemeld bij FM zelf?
Mannenstem ja, maar te zacht. Niet instelbaar en niet over de speakers.

Files en flits info vind ik echt onvoldoende vergeleken met de app en de vorige generaties One en Two.

• S83

S83

En is de DOT ondertussen al meer verbeterd met updates of is het bij de laatste update gebleven?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste