Het Flitsmeister/One/Two/DOT topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Mausssie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:16
laurens0619 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 07:07:
Toch knap dat ze, naar eigen zeggen, een doorontwikkeld product van de FM One hebben gemaakt en deze alleen slechter hebben gemaakt.

Ik zou de ontevreden mensen adviseren een FM one op marktplaats te score want
- geluid hard genoeg (pc speaker beep)
- batterij gaat een km of 50.000 mee
- geluid blijft over speakers gaan
Ik twijfel nu ook sterk om de DOT te retourneren en een One aan te schaffen.

Heeft iemand ervaring met beide? Hoor graag of de One inderdaad de betere keus is om te kopen of dat ik de DOT toch nog maar een kans moet geven, omdat er wel bepaalde voordelen aanzitten.

• Sven 11
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 10-03 18:21
Ook ik ervaar de problemen zoals hierboven beschreven. Het enige voordeel ten opzichte van de One is dat hij er veel mooier uitziet (strak) en dat de blauwe en rode knop verlicht zijn. Dat laatste is de voornaamste reden dat ik de Dot aangeschaft heb omdat ik in het donker regelmatig naar de knoppen moest zoeken.
Kan niet wachten op de update en hoop dat hij dan net zoals de One via de speakers van de auto kan, die ingebouwde luidspreker is echt waardeloos. Als je op de snelweg rijdt is het gewoon echt niet te verstaan en mijn auto is behoorlijk stil.

[ Voor 11% gewijzigd door Sven 11 op 15-02-2026 14:48 ]

• Tompieejj
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-02 16:22
Heb hem nu een paar dagen in gebruik en vindt het een fijn ding.

Rij 80.000 km per jaar dus hij hangt wel aan de usb standaard. Voor mij geen probleem.

start elke keer goed op binnen een paar seconden nadat ik in de auto stap.

• Niekvl
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-03 23:53

Niekvl

QBased

Na een prima eerste rit, start de DOT helaas niet meer zelf op en kan ik hem ook niet opstarten door 1 knop of beide knoppen in te drukken. De DOT lijkt wel dood.

Enige fix lijkt de USB-C aansluiten (beide kanten, dus op stroom), daarna doet hij het weer. Raar issue. Hoop op een snelle update.

• Tilburg013
  • Laatst online: 02-03 09:50
Ik heb hem vandaag teruggestuurd; ik ga niet wachten op een update waarvan nog niet eens duidelijk is wat die exact gaat oplossen. Ik kijk wel wanneer er een v2 is.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:53

Pierre

Van nature lui!

Ik wilde hem ook kopen (mede door het feit dat ik geen abonnement nodig heb) maar ik denk dat ik pas, dan maar een Pro abonnement nemen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

ja3

Ik wou dan toch weer mijn positieve review delen. Ik had een Flitsmeister Two en nu dus de DOT. Hij doet eigenlijk precies hetzelfde alleen de speaker is wat luider. Afhankelijk van de positionering in de auto nog steeds niet erg hard met spraak overigens maar voor mij helemaal prima. En nu heb ik geen Pro abonnement meer nodig.
Kan alleen over de batterij nog weinig zeggen.

• KipInBraadzak
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-03 09:18
Van mij uit ook een positief gestemdere post. Voor mij doet de DOT precies wat deze moet doen. De speaker zou iets harder mogen, maar ik hoor 'm alsnog prima en zie duidelijk ook de optische signalen die het apparaat geeft. Meldingen komen keurig door, batterij na een week in gebruik is 63%.

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-03 13:28
KipInBraadzak schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:58:
Van mij uit ook een positief gestemdere post. Voor mij doet de DOT precies wat deze moet doen. De speaker zou iets harder mogen, maar ik hoor 'm alsnog prima en zie duidelijk ook de optische signalen die het apparaat geeft. Meldingen komen keurig door, batterij na een week in gebruik is 63%.
Dat klinkt al beter:) welke instellingen heb je gedaan om hem automatisch te laten starten? Ervan uitgaande dat je geen abonnement hebt. Die van mij gaat niet aan als ik instap/ga rijden.

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:49
Mausssie schreef op zondag 15 februari 2026 @ 13:13:
[...]
Ik twijfel nu ook sterk om de DOT te retourneren en een One aan te schaffen.
Die One is toch niet meer te koop? Of bedoel je tweedehands aankopen?

• Avenger 2.0
KipInBraadzak schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:58:
Hier ook wel tevreden over de DOT, al moet ik hem soms manueel starten met eens op de knop te duwen. Had begrepen dat dit in de volgende update wel opgelost wordt.

Heb mijn op een MagSafe houder geplakt zodat ik snel kan loskoppelen en ook van wagen wisselen.

• Martijnvdb
Avenger 2.0 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:12:
[...]

Hier ook wel tevreden over de DOT, al moet ik hem soms manueel starten met eens op de knop te duwen. Had begrepen dat dit in de volgende update wel opgelost wordt.

Heb mijn op een MagSafe houder geplakt zodat ik snel kan loskoppelen en ook van wagen wisselen.
Fijn. Dat klinkt al beter:) welke instellingen heb je gedaan om hem automatisch te laten starten? Ervan uitgaande dat je geen abonnement hebt. Die van mij gaat niet aan als ik instap/ga rijden.

• nlampens
  • Laatst online: 11-03 15:11
Niet tevreden hier.
In het begin wel. Geluid is voor mij oké. Autonomie ook wel best.
Opstarten automatisch doet hij soms wel en soms niet maar dat vond ik geen probleem omdat ik hem net zo graag even activeer met de knop. Ik woon ook nabij nogal wat flitspalen die hij me eigenlijk niet hoeft te melden.

Maar wat ik heb gemerkt is dat hij veel flitspalen niet meldt en dan gewoonweg niets meldt heel de rit. Toch is hij dan verbonden en actief en staat dus aan. Maar hij meldt helemaal niets.
Dat is heel slecht want je vertrouwt er natuurlijk wat op. Ik geef het nog wat tijd maar als hij dit blijft doen dan moet ik hem wel weghalen want zo krijg je dus eerder meer boetes dan als je hem niet hebt.

• Avenger 2.0
Martijnvdb schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:18:
[...]
Fijn. Dat klinkt al beter:) welke instellingen heb je gedaan om hem automatisch te laten starten? Ervan uitgaande dat je geen abonnement hebt. Die van mij gaat niet aan als ik instap/ga rijden.
Na aankoop gemerkt dat ik haar Pro heb gekregen. In instellingen staat een optie om automatisch de App te laten starten als de DOT beweging detecteert.

• YLA
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-03 01:07

YLA

Zucht, wat een valentijnsgeschenk.

Ik laad op naar 100% alle ledjes branden zoals het hoort.

Volgende ochtend stap ik in de auto en het toestel wil niet meer aan gaan. Flits even blauw/rood en dan middelste 1 rood ledje dat drie keer pinkt en dan dood.

Ik steek hem in, en die is direct 99% procent.

Volgende ochtend.. zelfde verhaal weer dood.

• John Duh
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-02 15:34
YLA schreef op maandag 16 februari 2026 @ 19:50:
Zucht, wat een valentijnsgeschenk.

Ik laad op naar 100% alle ledjes branden zoals het hoort.

Volgende ochtend stap ik in de auto en het toestel wil niet meer aan gaan. Flits even blauw/rood en dan middelste 1 rood ledje dat drie keer pinkt en dan dood.

Ik steek hem in, en die is direct 99% procent.

Volgende ochtend.. zelfde verhaal weer dood.
Noem het een workaround of lifehack, maar ik heb de niet werkbare accucapaciteit en de om elke scheet knipperende lampjes als volgt opgelost.

De Dot heb ik permanent aangesloten op een USB in mijn auto die zicht buiten het zicht bevindt. In mijn geval was dat (in een VW Passat) in het opbergvakje vóór de versnellingspook, waar ook de Dot zelf en de laadkabel in passen.

Daarmee hoef ik de Dot nooit meer uit de auto te halen, is die compleet onzichtbaar, waardoor je ook van die onnodig knipperende lampjes af bent. Terwijl je d.m.v. het piepje wel wordt gewaarschuwd voor de flitsers, maar de onnodige ruis mist. Dat piepje komt in mijn geval boven de muziek uit indien die op een normaal volume staat.
Maar indien jouw USB zich bijvoorbeeld in het dashboardkastje bevindt, wordt dat wellicht een ander verhaal. En mocht er zich helemaal geen USB in de auto bevinden, dan zou je de Dot aan een powerbank kunnen leggen. Maar hoe praktisch dat allemaal dan nog is, mag je zelf beoordelen.

Het automatisch opstarten van de Dot werkt in mijn geval wel, maar ik begrijp dat dat helaas niet bij iedereen het geval is. Dan werkt dit natuurlijk niet en zou je beloofde update kunnen afwachten, waarin dit opgelost zou gaan worden.

[ Voor 0% gewijzigd door John Duh op 16-02-2026 21:09 . Reden: Typo. ]

• YLA
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-03 01:07

YLA

John Duh schreef op maandag 16 februari 2026 @ 21:06:
[...]

Noem het een workaround of lifehack, maar ik heb de niet werkbare accucapaciteit en de om elke scheet knipperende lampjes als volgt opgelost.

De Dot heb ik permanent aangesloten op een USB in mijn auto die zicht buiten het zicht bevindt. In mijn geval was dat (in een VW Passat) in het opbergvakje vóór de versnellingspook, waar ook de Dot zelf en de laadkabel in passen.

Daarmee hoef ik de Dot nooit meer uit de auto te halen, is die compleet onzichtbaar, waardoor je ook van die onnodig knipperende lampjes af bent. Terwijl je d.m.v. het piepje wel wordt gewaarschuwd voor de flitsers, maar de onnodige ruis mist. Dat piepje komt in mijn geval boven de muziek uit indien die op een normaal volume staat.
Maar indien jouw USB zich bijvoorbeeld in het dashboardkastje bevindt, wordt dat wellicht een ander verhaal. En mocht er zich helemaal geen USB in de auto bevinden, dan zou je de Dot aan een powerbank kunnen leggen. Maar hoe praktisch dat allemaal dan nog is, mag je zelf beoordelen.

Het automatisch opstarten van de Dot werkt in mijn geval wel, maar ik begrijp dat dat helaas niet bij iedereen het geval is. Dan werkt dit natuurlijk niet en zou je beloofde update kunnen afwachten, waarin dit opgelost zou gaan worden.
Bedankt voor je lange reply en oplossingen.

Wel in de middenconsole zie je de ledjes niet en de bleepjes wil ik niet. Een powerbank aan mijn raam hangen zie ik me ook niet doen.

Hierboven zegt iemand na 1 week rijden dat hij nog 63% batterij heeft. Dus er loopt wel degelijk iets mis bij mij (en andere).

• KipInBraadzak
Martijnvdb schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:07:
[...]

Dat klinkt al beter:) welke instellingen heb je gedaan om hem automatisch te laten starten? Ervan uitgaande dat je geen abonnement hebt. Die van mij gaat niet aan als ik instap/ga rijden.
Ik heb op m’n telefoon zowel opstarten van Flitsmeister op basis van beweging als door connectie met de DOT aan staan. Dat volstaat voor mij om bij het instappen al de bekende biepjes te horen.

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:11
Hierbij het vervolg op mijn eerdere melding die ik deed bij FM na eerste gebruik. Lizzy van FM stelde voor hem nogmaals volledig op te laden omdat het gebleken is dat hij na de 2e keer opladen wel de beloofde accuduur gehaald wordt…. Nou, niet bij mij dus:

Zaterdag 14 februari heb ik de Dot 100% geladen.
Die dag heb ik hem weer in de auto geplaatst, waarna hij netjes aanging en verbonden was. Volgens de app was de lading 100% bij vertrek. 
Ca 3km gereden, zonder meldingen via de dot (was ook geen file of flitspaal in de buurt).

Vervolgens 3km terug gereden. Bij thuiskomst was accu 77%; dus na 6km rijden al 23% minder!?

Heb de dot in de auto laten zitten in stand-by (niet uitgezet, zou niet nodig zijn immers?).

Zondag niet gereden, en vandaag pas weer kort ritje. Tot mijn verbazing ging de dot niet aan; nadat ik hem in de auto aan de lader koppelde en hij verbinding had met de app bleek de Dot-accu compleet leeg te zijn!?

Conclusie: óf de dot gebruikt in stand-by enorm veel stroom óf de accu is gewoon erg slecht.

Ik ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden. 1000km haalt hij nooit als hij na 6km en 1.5 dag stand-by al leeg is. Als dit niet verbeterd stuur ik hem terug en wacht ik af of er een verbeterde versie uitgebracht wordt die fatsoenlijk getest en doorontwikkeld is.

To be continued…

• John Duh
KipInBraadzak schreef op maandag 16 februari 2026 @ 21:17:
[...]
Ik heb op m’n telefoon zowel opstarten van Flitsmeister op basis van beweging als door connectie met de DOT aan staan. Dat volstaat voor mij om bij het instappen al de bekende biepjes te horen.
Op zich heeft Flitsmeister dat dan weer wel slim ingesteld, want enkel verbinding maken met de app activeert de Dot nog niet. Pas als de auto (of natuurlijk enkel de Dot) in beweging komt gaat ie aan. Ik heb dat net een paar keer getest met de app geopend. Dat werkt gelukkig feilloos in mijn geval, maar kennelijk zijn er wat issues met sommige telefoons waarvoor de beloofde update soelaas zou moeten gaan bieden.

• Mausssie
John Duh schreef op maandag 16 februari 2026 @ 21:06:
[...]

Klinkt alsof de One eigenlijk de betere optie zou zijn.

@Avenger 2.0 die is inderdaad niet meer te koop, maar op marktplaats nog wel te verkrijgen.

• thunder68
Hoe lang zouden de one en de two nog ondersteund worden? Wellicht inderdaad een goed alternatief mits ze blijven werken.

• gijsph
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23:20
Iemand een idee of ik tegen de achterkant van de DOT een schijfje kan plakken en zodoende de DOT op een magnetische houder kan plaatsen? Of wordt werking van de DOT dan verstoord?

• ikheetjeff
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-03 16:40
Ik hoop dat iemand met de DOT en iPhone dit kan beantwoorden:

Ik lees op deze pagina het volgende:
Let op: De DOT gaat na het rijden automatisch in slaapstand. Zet de DOT niet handmatig uit. De app dient in het geheugen van je telefoon te staan om automatisch te kunnen starten, dus swipe Flitsmeister niet omhoog in je app switcher.
Ik heb nu een TWO en die start ook als de app niet in de achtergrond staat. Enige noodzakelijke is dat bluetooth aan staat.

Wanneer de TWO standby staat en beweging detecteert, springt ‘ie aan. Vervolgens maakt ‘ie via BT connectie met telefoon en start ‘ie de FM app. De app is dan niet eens zichtbaar op de achtergrond.

Werkt dit anders met de DOT? Weet ik meteen of ik ‘t wel waard vind om ‘m aan te schaffen (in de toekomst).

—-

Verder voor de mensen die het over de speaker willen: bij de TWO gaat alleen de PIEP PIEP over de speaker van de TWO en de rest gaat nog wel (maar zacht) over de radio speaker. Dat was alleen niet te horen, dus heb het geluid van de TWO volledig op uit staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZhwJ7fIlpp-hL8mAvp4fXrnTXA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbDH7e90EKc8CtWCsBdW7EZL.jpg?f=fotoalbum_large

De tekst is minder compleet, maar dit stond er vroeger:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UnunEF2aEKk8WXUdWhksjT8CMf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l3LgDfiXDZlyUdDzFWpzoyBV.jpg?f=fotoalbum_large

Als bij de TWO het geluid uit staat, loopt alles via de radio speaker. Via de TWO hoor je dan dus niks. Ik vond dat niet erg want die speaker was zo zacht dat het geen nut had.

Wellicht werkt dit ook zo met de DOT? Als tijdelijke fix tot een update er is?

• John Duh
Mausssie schreef op maandag 16 februari 2026 @ 22:09:
[...]

Klinkt alsof de One eigenlijk de betere optie zou zijn.

@Avenger 2.0 die is inderdaad niet meer te koop, maar op marktplaats nog wel te verkrijgen.
De One was en is inderdaad een prima device, alleen een beetje (te) groot om ergens in de auto te plaatsen waar deze enkel de aandacht vraagt wanneer je dat wilt.

FlitsMeister geeft in de promo praatjes over de Dot zelf ook aan dat die als het kleinere broertje van de One en Two gezien kan worden.

Maar gezien het feit dat de Dot enkel bruikbaar is indien deze permanent aan de USB lader in de auto hangt en alle andere hier besproken problemen, lijkt deze te vroeg te zijn losgelaten.

• Mausssie
John Duh schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 06:54:
[...]

De One was en is inderdaad een prima device, alleen een beetje (te) groot om ergens in de auto te plaatsen waar deze enkel de aandacht vraagt wanneer je dat wilt.
Dat valt wel mee toch?
One: 64 x 34 mm.
Dot: 55mm

Hoe dan ook, vind ik het idee van de DOT erg goed. Uitwerking (op dit moment) erg beroerd.

• nlampens
nlampens schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:59:
Niet tevreden hier.
In het begin wel. Geluid is voor mij oké. Autonomie ook wel best.
Opstarten automatisch doet hij soms wel en soms niet maar dat vond ik geen probleem omdat ik hem net zo graag even activeer met de knop. Ik woon ook nabij nogal wat flitspalen die hij me eigenlijk niet hoeft te melden.

Maar wat ik heb gemerkt is dat hij veel flitspalen niet meldt en dan gewoonweg niets meldt heel de rit. Toch is hij dan verbonden en actief en staat dus aan. Maar hij meldt helemaal niets.
Dat is heel slecht want je vertrouwt er natuurlijk wat op. Ik geef het nog wat tijd maar als hij dit blijft doen dan moet ik hem wel weghalen want zo krijg je dus eerder meer boetes dan als je hem niet hebt.
Inmiddels is alles in orde hier!
Je moet zowel via de DOT de app laten opstarten maar ook automatisch bij beweging.
Sinds ik dat laatste ook heb aangezet doet hij het perfect.

Na 300 km nog 88% accu ook.
Hij hangt naast mijn achteruitkijkspiegel en die locatie is echt heel goed. Eerder op het dashboard wat te fel in het donker.

Hij heeft ook speciale geluidjes voor trajectcontrole en geeft aan wanneer ze stopt ook.
Ik vind de animaties goed en ik moet nog wennen dus ik verwacht en hoop nog tevredener te worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUNdAz0IxW38xmfdofcMC7qmJcU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0NDn3E9LzIDzFL6EYHT5hl1t.jpg?f=fotoalbum_large

• Martijnvdb
nlampens schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:10:
[...]

Inmiddels is alles in orde hier!
Je moet zowel via de DOT de app laten opstarten maar ook automatisch bij beweging.
Sinds ik dat laatste ook heb aangezet doet hij het perfect.

Na 300 km nog 88% accu ook.
Hij hangt naast mijn achteruitkijkspiegel en die locatie is echt heel goed. Eerder op het dashboard wat te fel in het donker.

Hij heeft ook speciale geluidjes voor trajectcontrole en geeft aan wanneer ze stopt ook.
Ik vind de animaties goed en ik moet nog wennen dus ik verwacht en hoop nog tevredener te worden.

[Afbeelding]
Dat klinkt goed. Kan je aangeven welke settings je hebt ingesteld? Even check omdat het bij mij nog niet goed gaat. En je hebt geen abonnement?

• nlampens
Ik heb bij Automatisch opstarten ook ingesteld dat hij het doet op basis van de beweging van mijn telefoon.
Eerst stond het enkel op de DOT maar die werd niet altijd wakker en ik denk dat mijn telefoon hem nu wakker schudt.

Geen abonnement nee maar staat wel op PRO door de DOT denk ik, of dat schreef iemand hier toch al.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8b-j5r5lAN9XzP3Iuad4kAs7Pfk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xIpHmQ5POTNZv7npNUkvW6z7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door nlampens op 17-02-2026 14:56 ]

• S83
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-03 20:33

S83

Ikzelf zit nog heel erg te twijfelen of ik de DOT moet aanschaffen of niet.....Als navigatie gebruik ik TomTom GO en dat is qua vaste flitsers en files een dikke prima, maar met mobiele flitsers laat TomTom het vaak afweten.

Is het iemand al gelukt om de meldingen van de DOT via Bluetooth/Android Auto over de autospeakers te krijgen? Want via een speakertje in het systeem vind ik toch wel heel armoedig klinken....

En wat betreft de stabiliteit, hoe stabiel is de DOT nu eigenlijk?

Wat is jullie advies? Kopen of even wachten tot de eerste update en dan kijken of alles verbeterd is wat ze beloven?

• Mausssie
nlampens schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:55:
Ik heb bij Automatisch opstarten ook ingesteld dat hij het doet op basis van de beweging van mijn telefoon.
Eerst stond het enkel op de DOT maar die werd niet altijd wakker en ik denk dat mijn telefoon hem nu wakker schudt.

Geen abonnement nee maar staat wel op PRO door de DOT denk ik, of dat schreef iemand hier toch al.

[Afbeelding]
Zonder het pro abonnement heb je de bovenste optie niet.

• Sven 11
Nadeel van automatisch opstarten bij beweging is dat flitsmeister op je telefoon ook start als je gaat lopen of fietsen... Eigenlijk draait hij dan continue en is daarmee met stip de grootste batterijslurper van mijn telefoon.

• nlampens
Sven 11 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 18:26:
Nadeel van automatisch opstarten bij beweging is dat flitsmeister op je telefoon ook start als je gaat lopen of fietsen... Eigenlijk draait hij dan continue en is daarmee met stip de grootste batterijslurper van mijn telefoon.
Ja, dat heb ik ook al bedacht. Ik had het om die reden ook niet aangezet eerst maar dat gaf dus problemen.

Ben blijkbaar niet de enige die PRO kreeg met de DOT.

Je kan dat denk ik ook bypassen door je telefoon een opdracht te geven als volgt: Indien verbonden met bluetooth van je auto, dan Flitsmeister-app opstarten.
Ik denk dan wel dat de app echt opstart terwijl hij via de Flitsmeister-instelling met de beweging op de achtergrond blijft.
Ben eens benieuwd of hij zal opstarten op de achtergrond bij het fietsen maar dat doen de meesten toch ook geen uren per dag…

• nlampens
Oké nee. Dit is ook niet de bedoeling…

Ik test het ook nog eens met het commando voor mijn telefoon vanaf nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tk5dBFrZLripUeQ1OMjyz6AaZn8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VdOpBJJan66yBefKrvcGor0g.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door nlampens op 17-02-2026 18:59 ]

• Trent
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-03 13:43
Batterij van de DOT lijkt zich nu te gedragen. Nog 90% na 3 dagen. Dus qua standby lijkt het me normaal. Enkel gaat m'n gsm scherm aan bij élke melding bij het rijden. Eens kijken of ik dat kan uitzetten

• thunder68
Weet iemand hoe lang de FM-one en Two nog ondersteund worden door FM?
#optiesoverwegen 🥴

• nlampens
Hier is alles in orde nu door mijn iPhone de opdracht te geven de app op te starten bij een Bleutoothverbinding met de auto.

App komt niet op het scherm en lijkt niet actief maar de DOT is het wel.
Blijft ook op de achtergrond in het verbruik en geen battery drain meer en alle flitsers worden gemeld.
Enkel de stem is niet verstaanbaar maar dat komt door de zuinige speaker die vooral voor biepjes is geschikt, voor 50 euro kan je niet veel meer verwachten denk ik ook.

• colossos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:44
nlampens schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:30:
Hier is alles in orde nu door mijn iPhone de opdracht te geven de app op te starten bij een Bleutoothverbinding met de auto.

Blijft ook op de achtergrond in het verbruik en geen battery drain meer en alle flitsers worden gemeld.
Enkel de stem is niet verstaanbaar maar dat komt door de zuinige speaker die vooral voor biepjes is geschikt, voor 50 euro kan je niet veel meer verwachten denk ik ook.
Hier dezelfde ervaring. Ik zou het fijn vinden als je alleen voor biepjes zou kunnen kiezen. Dus zonder stem.

• nlampens
colossos schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:35:
[...]

Hier dezelfde ervaring. Ik zou het fijn vinden als je alleen voor biepjes zou kunnen kiezen. Dus zonder stem.
Zou een goeie update zijn inderdaad!
Want uiteindelijk kan je uit het type biepje en de animatie wel afleiden waarover het gaat als je wat meer ervaring hebt met het apparaat.
Maar nu denk je: Wat zei die nu? En da’s vervelend.

Trouwens ook top dat de lengte van een trajectcontrole die nog te gaan is wordt getoond met de lengte van het ledbalkje.

• S83

S83

Zou er ooit nog een update komen dat het geluid gewoon over de autospeakers gaat via BT/AA ipv over die gammele speaker?

• Mausssie
S83 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:29:
Zou er ooit nog een update komen dat het geluid gewoon over de autospeakers gaat via BT/AA ipv over die gammele speaker?
Nee.

Antwoord van Flitsmeister:
Het klopt dat de meldingen niet door de auto speakers komt, dit is ook niet de bedoeling en staat ook niet op de planning.

• freakie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-02 08:39
nlampens schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:30:

Zou je een printscreen van jouw automatisering op de iPhone willen uploaden? Heb heel veel forums doorzocht/gelezen maar zonder het gewenste resultaat. En start de Flitsmeister app bij jou nu op zonder tussenkomst/onderbreking, dus 100% automatisch?
Alvast bedankt!

• Avenger 2.0
nlampens schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:55:
Hier ook gemerkt dat de DOT af en toe tijdens de RIT zich gewoon uitschakelt. Misschien dat deze optie hier ook voor helpt?

• S83

S83

Mausssie schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 07:26:
[...]

Nee.

Antwoord van Flitsmeister:

[...]
Dat is heel jammer! Of ze moeten het geluid uit het speakertje echt flink verbeteren met de volgende update....

• Mausssie
Er is nu een update voor de DOT beschikbaar.
Lijkt alsof de gesproken melding harder is.

Ben benieuwd hoe jullie dit ervaren.

• nlampens
Mausssie schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:10:
Er is nu een update voor de DOT beschikbaar.
Lijkt alsof de gesproken melding harder is.

Ben benieuwd hoe jullie dit ervaren.
Ik vind de stem niet luider.
Het is wel een andere stem.
Nu is het een man terwijl het eerst een vrouw was?
Voor mij klinkt de man nog Hollandser en dat begrijp ik nog moeilijker dan de vrouw.
De luidspreker is niet zo geschikt voor spraak.

• nlampens
freakie schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:37:
[...]

Zou je een printscreen van jouw automatisering op de iPhone willen uploaden? Heb heel veel forums doorzocht/gelezen maar zonder het gewenste resultaat. En start de Flitsmeister app bij jou nu op zonder tussenkomst/onderbreking, dus 100% automatisch?
Alvast bedankt!
Ja, bij mij werkt alles automatisch nu en elke keer.
Het automatisch opstarten van de app op basis van beweging moet uit want anders blijft die 24u actief.

Ik heb ook niet meer gehad dat die uitviel tijdens het rijden wat wel gebeurde de eerste ritten.
Lijkt wel alsof de app opstarten via de automatisering alles vervolgens actief houdt want je telefoongps houdt de rest van de rit de app actief en die vervolgens de DOT denk ik.

Ik ga ook zeker 1000 km halen met een batterijlading.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSIq6WsxD0Ew9ua8ESrAoH9PoNs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4JqpAbcJgJTJAkR5XxDAqJs0.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMinOgBv_0yggq3S88jglpFpmIs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4oyGun1McpW4mi5XXdmNsiLa.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zcp0V2X2Oriheq5I2-DuPBAO-5A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iLlMUS3o4q0muWejqxgBtymA.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFxz6oXTC2zxMYI-SyEv4ZhwGj0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PjKxgNRwpiBMip9jueaiKwwY.png?f=fotoalbum_large

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:14
ping @TijsZonderH
Korte ervaring met de (1.02?) update:

Android (S23) toestel:
- Stem is beter te verstaan, nog niet ideaal maar beter.
- Autostart via DOT bewust uitgezet omdat de Samsung Routine feilloos FM opstart bij BT verbinding auto. Ging goed, je moet wel een stukje gereden hebben maar DOT maakte verbinding. Even aankijken of het blijft werken op deze manier.

Als de DOT zo blijft werken ben ik wel tevreden en gaat hij niet retour.

Update: net verbond de DOT niet, denk dat de optie "Start met de Flitsmeister DOT" toch moet aanstaan voor goede werking.

[ Voor 19% gewijzigd door Flash3d op 19-02-2026 17:42 ]

• Avenger 2.0
Deze morgen was de DOT dood. Gisteren avond de update nog gedaan. Batterij was toen 50%. Deze morgen geen leven in te krijgen. Pas na dik kwartier aan de lader kwam deze tot leven. Nog iemand dit gehad? Bug in nieuwe firmware?

• Flash3d
Vanochtend weer geen verbinding, bij het instappen hoor en zie je "afsluitprocedure" witte lampjes en dat tikkende afsluit geluidje / verbinding mislukt geluidje?. Moest het knopje indrukken om te verbinden, daarna maakte de DOT verbinding. Heb nu de Samsung routine maar weer uit gezet en alleen de "Opstarten met DOT optie aan" in FM.

Liep vanochtend in de buurt van de auto en stapte niet direct in, liep weer van de auto weg. Heb het vermoeden dat het daarom mis gaat, je bent in de buurt, DOT wil verbinden en door weglopen lukt dat niet. Sluit dan weer af en maakt niet opnieuw verbinding. Lijkt mij op te lossen bij pas verbinden als DOT beweging detecteert.

• S83

S83

Flash3d schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 08:26:
Vanochtend weer geen verbinding, bij het instappen hoor en zie je "afsluitprocedure" witte lampjes en dat tikkende afsluit geluidje / verbinding mislukt geluidje?. Moest het knopje indrukken om te verbinden, daarna maakte de DOT verbinding. Heb nu de Samsung routine maar weer uit gezet en alleen de "Opstarten met DOT optie aan" in FM.

Liep vanochtend in de buurt van de auto en stapte niet direct in, liep weer van de auto weg. Heb het vermoeden dat het daarom mis gaat, je bent in de buurt, DOT wil verbinden en door weglopen lukt dat niet. Sluit dan weer af en maakt niet opnieuw verbinding. Lijkt mij op te lossen bij pas verbinden als DOT beweging detecteert.
Maar dan een batterijslurper die 24 uur aan blijft staan begreep ik?

• Trent
@Flash3d ik merkte iets soortgelijk. 90% van de tijd werkt de Samsung routine. Maar wanneer ik maar even weg was en terug ging niet. Een beetje later kwam het zelf in orde. Minuut of 5 aan het rijden denk ik

• Flash3d
Trent schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:10:
@Flash3d ik merkte iets soortgelijk. 90% van de tijd werkt de Samsung routine. Maar wanneer ik maar even weg was en terug ging niet. Een beetje later kwam het zelf in orde. Minuut of 5 aan het rijden denk ik
Liefste blijf ik alleen de Samsung routine gebruiken omdat deze altijd werkt, wellicht ben ik te ongeduldig en verbind de DOT na een tijdje rijden wel. Ga wel weer wat experimenteren.

• KipInBraadzak
Gisteren bijgewerkt, waren eigenlijk geen problemen. Nu startte de DOT niet op. Rit was te kort om de DOT aan te sluiten op kabel, maar er lijkt een nieuw probleem geïntroduceerd te zijn met de update.

• A_ve_D
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 16:23
Bij mij werkt het nu eigenlijk helemaal prima.
Afgelopen week +/-2000km gereden en geen problemen gehad.

Bij instappen start de DOT op, een enkele keer startte hij niet automatisch op.
Door 1x op de knop te drukken ging hij alsnog aan.

Ik heb een iPhone met automatisering + ingesteld in de FM app dat FM automatisch wordt opgestart bij verbinding met de DOT.

• Avenger 2.0
KipInBraadzak schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 12:35:
Gisteren bijgewerkt, waren eigenlijk geen problemen. Nu startte de DOT niet op. Rit was te kort om de DOT aan te sluiten op kabel, maar er lijkt een nieuw probleem geïntroduceerd te zijn met de update.
Hier exact hetzelfde gehad deze morgen. Heeft een dik kwartier aan de lader gehangen voordat er terug leven in kwam. Batterij was ervoor op 50%, dus niet geheel duidelijk of deze leeg gelopen is (door de update) of dat de gehele DOT vastgelopen is. Is er een 'reset' of 'force restart' procedure voor de DOT?

• KipInBraadzak
Batterij was over de nacht heen blijkbaar helemaal leeggelopen. Stekker erin en kwam weer tot leven. Helaas nog niet helemaal uitgetest dus.

• kayhan66
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:22
Kreeg net het mailtje over de update maar zie niks staan over het spelen van audio over de speakers, voor mij reden genoeg om de Dot terug te sturen en gebruik te maken van de One

• nlampens
Kan bevestigen dat de mannenstem inderdaad zoals jullie al meldden duidelijker is!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 12:24
Wat een drama ding, wel verbinding maar bij geen enkele flitspaal, file of trajectcontrole een melding. Heb een klacht ingediend en indien geen reactie dan gaat ie retour. De FM one deed het veel beter. Qua batterij ook.

• thunder68
Avenger 2.0 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 06:02:
Deze morgen was de DOT dood. Gisteren avond de update nog gedaan. Batterij was toen 50%. Deze morgen geen leven in te krijgen. Pas na dik kwartier aan de lader kwam deze tot leven. Nog iemand dit gehad? Bug in nieuwe firmware?
Mijn ervaring is juist positief, gisteren de update gedraaid en de Dot opgeladen. Daarna wel uit gezet, en vanmorgen aangezet toen ik in de auto stapte. De Dot ging netjes aan, Flitsmeister startte op en, belangrijk verschil met eerder: accu was na ritje van 1 uurtje nog 99%. (Waar hij vorig weekend binnen 3 km van 100 naar 77% ging). Op de terugweg die door files wat langer duurde, zakte hij weer 1%.
De nieuw stem klinkt iets luider ook. Voorlopig positief dus. Nu even de resultaten op langere termijn afwachten.

[ Voor 7% gewijzigd door thunder68 op 20-02-2026 20:37 ]

• ikheetjeff
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-03 16:40
S83 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:29:
Bij de TWO kan dit door de meldingen op de TWO zelf uit te zetten. Is dat bij de DOT anders?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZhwJ7fIlpp-hL8mAvp4fXrnTXA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbDH7e90EKc8CtWCsBdW7EZL.jpg?f=fotoalbum_large

Dit stond er vroeger:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UnunEF2aEKk8WXUdWhksjT8CMf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l3LgDfiXDZlyUdDzFWpzoyBV.jpg?f=fotoalbum_large

• Avenger 2.0
Vind de DOT eigenlijk slechter werken nu. Sluit nu na inschakelen zichzelf terug uit. Handmatig inschakelen zelfde probleem. Dan de App moeten openen (die thans open was), voordat deze aan wou blijven staan. Batterij lijkt wel niet meer leeg te lopen tenminste. Nog iemand dit probleem?

• S83

S83

ikheetjeff schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 23:31:
[...]

Bij de TWO kan dit door de meldingen op de TWO zelf uit te zetten. Is dat bij de DOT anders?

[Afbeelding]

Dit stond er vroeger:
[Afbeelding]
Heeft iemand dit al geprobeerd? Misschien de tip van de eeuw! 😀

• nlampens
S83 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 09:48:
[...]

Heeft iemand dit al geprobeerd? Misschien de tip van de eeuw! 😀
Ik heb het meteen geprobeerd.
Maar hij wordt gewoon gemuted en de luidsprekers nemen niets over helaas 🥹

• S83

S83

Jammer dat de DOT niet zo werkt als we allemaal gehoopt hadden...Nu zit ik met de volgende vraag:

Wie heeft er een ervaring met de Dash van FM? Ik vind het er heel interessant uit zien, ook omdat je echt alle info op het scherm ziet. Enige waar ik van schrok is het abonnement van 9.99 per maand en vroeg mij af of iemand ervaring heeft met de Dash en of dat het waard is?

Ik heb nu FM via AA voor 2.99 per maand, maar als je een waarschuwing krijgt via je autospeakers zie je niks en ik vind de navigatie van FM niks, dus dat is geen optie.

• Mausssie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vkwRS5hrPuIopIxpU6S8hsybmo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6S7WYkzWRmRbXwvc6DUvVdqJ.png?f=fotoalbum_large

Zelfs met de One loopt het niet meer echt soepel.

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zijn er meer die de DOT ervaren vast te lopen en dat deze pas weer actief komt na inpluggen usb-c kabel? Ik draai firmware 2.1.0. Ik zie nu versie 2.2.0 klaar staan en wil hem wel gaan updaten.

• S83

S83

matinez schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 20:26:
Zijn er meer die de DOT ervaren vast te lopen en dat deze pas weer actief komt na inpluggen usb-c kabel? Ik draai firmware 2.1.0. Ik zie nu versie 2.2.0 klaar staan en wil hem wel gaan updaten.
En alle problemen opgelost inclusief luider stem die te verstaan is?

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-03 22:42
S83 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:42:
[...]

Ja, best wel. Stem is beter en harder. Verbinding loopt goed als je Macrodroid gebruikt of Pro.

• nlampens
Nu snap ik waarom het bij mij zo goed werkt.
Ik kreeg PRO als nieuwe klant 30 dagen gratis. Benieuwd hoe het erna loopt.

• S83

S83

wvkreg schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:44:
[...]

Ja, best wel. Stem is beter en harder. Verbinding loopt goed als je Macrodroid gebruikt of Pro.
Wel slecht eigenlijk dat je eigenlijk gedwongen Pro moet gebruiken icm DOT om de werking te garanderen.....daarmee hebben ze dus valse beloftes gedaan in hun reclame!

Ik heb nu Pro voor 2.99 per maand vanwege AA en geluid over mijn autoradio. Navigatie is helaas erg slecht van FM vergeleken met TomTom GO.....andere ervaringen?

Maar om nu een DOT aan te schaffen en 2.99 per maand te blijven betalen schiet zijn doel een beetje voorbij toch?

Vind het ook echt jammer dat FM Pro via AA zonder navigatie geen overlay heeft die dan over je TomTom GO navigatie gaat bij een waarschuwing....dan is een DOT overbodig en heb je aan Pro genoeg 😉

• matinez
  • Niet online
S83 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:42:
[...]

Ben geupdate naar 2.2.0 en heb geen vastloper op basis van aanlaten staan en neerleggen van de DOT en hem niet meer bewegen. Ik kan hem na een uur gewoon uitzetten zonder de usb C kabel sinds de update.
Rijden met de auto heb ik nog niet getest. Ik update deze post, mocht het met autorijden gebeuren. Dat ik de FM niet uitkreeg of aan zonder de usb c kabel in te pluggen.

[ Voor 5% gewijzigd door matinez op 22-02-2026 14:38 ]

• S83

S83

matinez schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:37:
[...]

Ben geupdate naar 2.2.0 en heb geen vastloper op basis van aanlaten staan en neerleggen van de DOT en hem niet meer bewegen. Ik kan hem na een uur gewoon uitzetten zonder de usb C kabel sinds de update.
Rijden met de auto heb ik nog niet getest. Ik update deze post, mocht het met autorijden gebeuren. Dat ik de FM niet uitkreeg of aan zonder de usb c kabel in te pluggen.
Dus als ik het goed begrijp dat de DOT automatisch aan als je gaat rijden en weer uit als je uitstapt?

En jij hebt geen Pro?

• matinez
  • Niet online
S83 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 15:06:
[...]

Dus als ik het goed begrijp dat de DOT automatisch aan als je gaat rijden en weer uit als je uitstapt?

En jij hebt geen Pro?
Ik gebruik automatische opstarten niet, ik gebruik ook Start via de Flitsmeister DOT niet.
Wel heb ik PRO voor carplay. Zodra ik ga rijden start ik de DOT zelf en de app zet in in background op Apple iOS.

Versie 2.2.0 loopt bij mij weer vast. Moet weer usb c kabel inpluggen helaas.
Ik neem een powerbank mee in de auto zodat hij niet vast loopt..

[ Voor 13% gewijzigd door matinez op 24-02-2026 14:23 ]

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-03 22:42
S83 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:07:
[...]

Wel slecht eigenlijk dat je eigenlijk gedwongen Pro moet gebruiken icm DOT om de werking te garanderen.....daarmee hebben ze dus valse beloftes gedaan in hun reclame!

Ik heb nu Pro voor 2.99 per maand vanwege AA en geluid over mijn autoradio. Navigatie is helaas erg slecht van FM vergeleken met TomTom GO.....andere ervaringen?

Maar om nu een DOT aan te schaffen en 2.99 per maand te blijven betalen schiet zijn doel een beetje voorbij toch?

Vind het ook echt jammer dat FM Pro via AA zonder navigatie geen overlay heeft die dan over je TomTom GO navigatie gaat bij een waarschuwing....dan is een DOT overbodig en heb je aan Pro genoeg 😉
dot werkt nooit via auto speakers.

• Trent
Ik ga 'm ook retourneren. Batterij was wéér plots op van 80% naar 0 door een dag en half standby. Er is toch een dingetje mee

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:33
Mijn DOT gaat ook retour, ja het geluid is wat harder na de update alleen nog steeds te zacht voor mij wanneer er op normaal volume muziek aan staat (wat vrijwel altijd het geval is). Het zal ook deels aan de plaatsing liggen maar ik wil niks op mijn dashboard of raam plakken. Ook een paar keer gehad dat de DOT niet aanging. Pas nadat ik de DOT aan de oplader zat ging die aan en de batterij was toen 56%. Ik had al flitsmeister pro en die blijf ik gebruiken met de functie focus mode.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• nlampens
Hij verbuikt echt superweinig batterij van je smartphone trouwens eens hij goed werkt.
Ik heb 1u51min gereden en dat vergt niets en toch heeft hij wel 25 meldingen gedaan hier in en rond de stad Gent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsBlVoRwu30_D3k25JMSHLkGCXQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TkzLjJ9lnBOr6XRPyiaF2j9K.png?f=fotoalbum_large

• Trent
Ik zou beter gediend zijn met een dash maar 10 euro abonnement is te hoog. Ik ben benieuwd welke richting het gaat uitgaan met Flitsmeister.

• Soeltanofswing
  • Registratie: Januari 2025
  • Nu online
Zo na wat tijd met de dot even mijn review/ervaring.

Ik had de Dot de maandag dat hij uitkwam in huis en ja…waar te beginnen?!

Onboarden ging niet soepel, geluid te zacht / krakend en sterker nog constant een fout en de dot verbrak te verbinding en moest ik de app en de dot handmatig aandoen. Ik merkte ook dat op bekende plekken waar ik weet dat er flitsers zijn in de buurt hij gewoon niet af ging. Om er achter te komen dat het niet eens aan was ?!!

Afgelopen week ritje van en naar Amsterdam op geen van de trajectcontroles ging de Dot af. Drukte ik zelf op de linkerkant van de Dot schoot aan met meteen de melding “trajectcontrole”. Of te wel niet werkbaar.

Nu sinds een paar dagen werkt het feilloos *knocks on wood.

Bij het instappen gaat de Dot meteen aan, iPhone gebruiker en geen automation voor de FM app. Als ik stop met rijden, uitstap en even later weer instap start hij netjes op. Ook meldingen komen nu binnen dus hij staat gewoon netjes aan. Batterij gaat op zich ook lang mee in mijn geval. Sinds het aansluiten een kleine 3 weken geleden pas vandaag weer een laadmelding gekregen (terwijl hij nog op 33 procent stond).

Ja de speaker en stem zijn nog beter maar meer kunnen ze er niet aan doen (over CarPlay audio gaat het niet lukken want kannibalisme van je eigen markt) maar ben wel tevreden. Heb voor mezelf wel de dot half in zicht zodat de lampjes genoeg zijn voor me en ik niet hoef te horen WAT de melding precies is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TdaSI0z6N7B8Jyzj7m-YmfP-TdI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nKGm7H3go76GoUsPQLXYkADV.jpg?f=fotoalbum_large

• nlampens
Dus bij het instappen gaat hij aan op basis van de aanwezigheid van je telefoon en niet op basis van beweging van je telefoon of van de Dot?

• S83

S83

Megapaul schreef op zondag 22 februari 2026 @ 18:47:
Mijn DOT gaat ook retour, ja het geluid is wat harder na de update alleen nog steeds te zacht voor mij wanneer er op normaal volume muziek aan staat (wat vrijwel altijd het geval is). Het zal ook deels aan de plaatsing liggen maar ik wil niks op mijn dashboard of raam plakken. Ook een paar keer gehad dat de DOT niet aanging. Pas nadat ik de DOT aan de oplader zat ging die aan en de batterij was toen 56%. Ik had al flitsmeister pro en die blijf ik gebruiken met de functie focus mode.
Focus mode werkt ook met AA?

• Soeltanofswing
  • Registratie: Januari 2025
  • Nu online
Dit zijn mijn instellingen en heb geen pro!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yXHgs-LBR5Sb6GFJLvG_pwikYA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/A8V9RYUutwCepLL8bNo89pEp.png?f=fotoalbum_large
nlampens schreef op zondag 22 februari 2026 @ 23:04:
Dus bij het instappen gaat hij aan op basis van de aanwezigheid van je telefoon en niet op basis van beweging van je telefoon of van de Dot?

• Avenger 2.0
Soeltanofswing schreef op maandag 23 februari 2026 @ 04:17:
Dit zijn mijn instellingen en heb geen pro!
Hier een jaar pro gratis gekregen bij de aankoop blijkbaar. Bij jou niet het geval?

• Ray!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 15:32
nlampens schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:05:
Hij verbuikt echt superweinig batterij van je smartphone trouwens eens hij goed werkt.
Ik heb 1u51min gereden en dat vergt niets en toch heeft hij wel 25 meldingen gedaan hier in en rond de stad Gent.

[Afbeelding]
Ja zo te zien gebruiken Bumble en Tinder meer, of die gebruik je vaker :+

Don't hate me for asking these stupid ass questions.

• nlampens
Avenger 2.0 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 08:37:
[...]

Hier een jaar pro gratis gekregen bij de aankoop blijkbaar. Bij jou niet het geval?
Een jaar? Hoezo? 😳
Ray! schreef op maandag 23 februari 2026 @ 09:55:
[...]

Ja zo te zien gebruiken Bumble en Tinder meer, of die gebruik je vaker :+
Gênante screenshot hé.
Hopelijk komt mijn echtgenote hier nooit kijken

• Avenger 2.0
Geen idee, was er vanzelf na bestelling van de DOT. Nog mensen gelezen hier bij wie dat het geval was. Misschien was het een tijdelijke actie? Of ander email gebruikt bij bestelling dan account?

• nlampens
Avenger 2.0 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:23:
[...]

Geen idee, was er vanzelf na bestelling van de DOT. Nog mensen gelezen hier bij wie dat het geval was. Misschien was het een tijdelijke actie? Of ander email gebruikt bij bestelling dan account?
Excuseer, je hebt helemaal gelijk.
Ik dacht dat ik een maand had maar het is ook een jaar.

• S83

S83

De DOT icm Pro krijgt (indien je AA hebt) geluid over je autospeakers.

Enige wat je dan moet doen is het geluid op de DOT uitschakelen zodat je via AA het geluid over de autospeakers krijgt.

Zomaar een gedachte wat opeens in mij op kwam 😀

• Martijnvdb
S83 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:56:
De DOT icm Pro krijgt (indien je AA hebt) geluid over je autospeakers.

Enige wat je dan moet doen is het geluid op de DOT uitschakelen zodat je via AA het geluid over de autospeakers krijgt.

Zomaar een gedachte wat opeens in mij op kwam 😀
Sorry....waar staat AA voor?

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:06
Martijnvdb schreef op maandag 23 februari 2026 @ 16:12:
[...]

Sorry....waar staat AA voor?
Men is op Tweakers helaas kampioen afkortingen. AA staat voor Android Auto. De Android variant van Apple Carplay.

• S83

S83

Ja sorry, dat is inderdaad Android Auto.

Je krijgt dan de waarschuwingen van Pro over Android Auto en dus je autospeakers en de ledjes van de DOT.

Dit zal je dan een eenmalige aanschaf van €49.99 kosten en maandelijks €2.99 p/m.

• Sven 11
S83 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 16:42:
Ja sorry, dat is inderdaad Android Auto.

Je krijgt dan de waarschuwingen van Pro over Android Auto en dus je autospeakers en de ledjes van de DOT.

Dit zal je dan een eenmalige aanschaf van €49.99 kosten en maandelijks €2.99 p/m.
Hier met een pro abonnement alleen navigatie instructies van FM over Android Auto via de speakers, de waarschuwingen vooralsnog alleen uit die koekblikspeaker van de Dot.

• S83

S83

Sven 11 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 16:55:
[...]

Hier met een pro abonnement alleen navigatie instructies van FM over Android Auto via de speakers, de waarschuwingen vooralsnog alleen uit die koekblikspeaker van de Dot.
Zet de DOT is op Mute oid? Dan krijg je alles over de autospeakers via Pro en de ledlampjes van de DOT.

Zo maar een ingeving dat theoretisch zou moeten werken 😉

[ Voor 6% gewijzigd door S83 op 23-02-2026 17:36 ]

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:33
S83 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 23:32:
[...]

Focus mode werkt ook met AA?
Ik heb flitsmeister (met focus mode) aan staan op mijn telefoonscherm en ben draadloos verbonden met Android Auto, daarop draai ik dan Tomtom go. Ik heb focus mode niet op Android Auto.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• S83

S83

Megapaul schreef op maandag 23 februari 2026 @ 18:52:
[...]

Ik heb flitsmeister (met focus mode) aan staan op mijn telefoonscherm en ben draadloos verbonden met Android Auto, daarop draai ik dan Tomtom go. Ik heb focus mode niet op Android Auto.
Ook jammer dat de Overlay niet werkt op Android Auto. Ik draai ook TomTom GO als navigatie en dan FM Pro op de achtergrond,maar dan hoor je alleen geluid over je autospeakers, maar ziet niks visueels...

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:40

Stimulate14

⭐⭐⭐

Leuk zo'n gratis jaar abo. Ben je straks verslaafd en dan komt de factuur voor het volgende abonnement op de deurmat. Ik ben nog niet echt overtuigd door de wisselende ervaringen hier. Ik blijf rustig mee loeren.

• nlampens
Ik vind het net een voordeel dat de biepjes en meldingen uit de Dot komen en mijn audiosysteem niet verpesten. Lijkt me net storend.

Dit ding is echt wel wat je moet hebben in een Tesla omdat je geen mogelijkheid hebt tot Carplay of Anroid Auto waarop je een app kan draaien.

• Mausssie
nlampens schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 18:35:
Ik vind het net een voordeel dat de biepjes en meldingen uit de Dot komen en mijn audiosysteem niet verpesten. Lijkt me net storend.

Dit ding is echt wel wat je moet hebben in een Tesla omdat je geen mogelijkheid hebt tot Carplay of Anroid Auto waarop je een app kan draaien.
Als de meldingen qua volume hard genoeg zouden zijn, zou het zeker een mooie toevoeging zijn.
Naar mijn idee zijn de meldingen echt te zacht, waardoor de DOT helaas weer retour gaat. Komt er een V2 met harder volume, zal ik die wel bestellen.
Daarnaast vind ik het ook echt een gemis dat de meldingen via DOT minder informatie bevatten dan de melding via je telefoon of Carplay.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste