Het Flitsmeister/One/Two/DOT topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Mausssie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:29
laurens0619 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 07:07:
Toch knap dat ze, naar eigen zeggen, een doorontwikkeld product van de FM One hebben gemaakt en deze alleen slechter hebben gemaakt.

Ik zou de ontevreden mensen adviseren een FM one op marktplaats te score want
- geluid hard genoeg (pc speaker beep)
- batterij gaat een km of 50.000 mee
- geluid blijft over speakers gaan
Ik twijfel nu ook sterk om de DOT te retourneren en een One aan te schaffen.

Heeft iemand ervaring met beide? Hoor graag of de One inderdaad de betere keus is om te kopen of dat ik de DOT toch nog maar een kans moet geven, omdat er wel bepaalde voordelen aanzitten.

• Sven 11
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 18:35
Ook ik ervaar de problemen zoals hierboven beschreven. Het enige voordeel ten opzichte van de One is dat hij er veel mooier uitziet (strak) en dat de blauwe en rode knop verlicht zijn. Dat laatste is de voornaamste reden dat ik de Dot aangeschaft heb omdat ik in het donker regelmatig naar de knoppen moest zoeken.
Kan niet wachten op de update en hoop dat hij dan net zoals de One via de speakers van de auto kan, die ingebouwde luidspreker is echt waardeloos. Als je op de snelweg rijdt is het gewoon echt niet te verstaan en mijn auto is behoorlijk stil.

[ Voor 11% gewijzigd door Sven 11 op 15-02-2026 14:48 ]

• Tompieejj
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:01
Heb hem nu een paar dagen in gebruik en vindt het een fijn ding.

Rij 80.000 km per jaar dus hij hangt wel aan de usb standaard. Voor mij geen probleem.

start elke keer goed op binnen een paar seconden nadat ik in de auto stap.

• Niekvl
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:19

Niekvl

QBased

Na een prima eerste rit, start de DOT helaas niet meer zelf op en kan ik hem ook niet opstarten door 1 knop of beide knoppen in te drukken. De DOT lijkt wel dood.

Enige fix lijkt de USB-C aansluiten (beide kanten, dus op stroom), daarna doet hij het weer. Raar issue. Hoop op een snelle update.

• Tilburg013
  • Laatst online: 13:01
Ik heb hem vandaag teruggestuurd; ik ga niet wachten op een update waarvan nog niet eens duidelijk is wat die exact gaat oplossen. Ik kijk wel wanneer er een v2 is.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:03

Pierre

Van nature lui!

Ik wilde hem ook kopen (mede door het feit dat ik geen abonnement nodig heb) maar ik denk dat ik pas, dan maar een Pro abonnement nemen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:37

ja3

Ik wou dan toch weer mijn positieve review delen. Ik had een Flitsmeister Two en nu dus de DOT. Hij doet eigenlijk precies hetzelfde alleen de speaker is wat luider. Afhankelijk van de positionering in de auto nog steeds niet erg hard met spraak overigens maar voor mij helemaal prima. En nu heb ik geen Pro abonnement meer nodig.
Kan alleen over de batterij nog weinig zeggen.

• KipInBraadzak
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:18
Van mij uit ook een positief gestemdere post. Voor mij doet de DOT precies wat deze moet doen. De speaker zou iets harder mogen, maar ik hoor 'm alsnog prima en zie duidelijk ook de optische signalen die het apparaat geeft. Meldingen komen keurig door, batterij na een week in gebruik is 63%.

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17:17
KipInBraadzak schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:58:
Van mij uit ook een positief gestemdere post. Voor mij doet de DOT precies wat deze moet doen. De speaker zou iets harder mogen, maar ik hoor 'm alsnog prima en zie duidelijk ook de optische signalen die het apparaat geeft. Meldingen komen keurig door, batterij na een week in gebruik is 63%.
Dat klinkt al beter:) welke instellingen heb je gedaan om hem automatisch te laten starten? Ervan uitgaande dat je geen abonnement hebt. Die van mij gaat niet aan als ik instap/ga rijden.

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:23
Mausssie schreef op zondag 15 februari 2026 @ 13:13:
[...]
Ik twijfel nu ook sterk om de DOT te retourneren en een One aan te schaffen.
Die One is toch niet meer te koop? Of bedoel je tweedehands aankopen?

• Avenger 2.0
KipInBraadzak schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:58:
Hier ook wel tevreden over de DOT, al moet ik hem soms manueel starten met eens op de knop te duwen. Had begrepen dat dit in de volgende update wel opgelost wordt.

Heb mijn op een MagSafe houder geplakt zodat ik snel kan loskoppelen en ook van wagen wisselen.

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17:17
Avenger 2.0 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:12:
[...]

Hier ook wel tevreden over de DOT, al moet ik hem soms manueel starten met eens op de knop te duwen. Had begrepen dat dit in de volgende update wel opgelost wordt.

Heb mijn op een MagSafe houder geplakt zodat ik snel kan loskoppelen en ook van wagen wisselen.
Fijn. Dat klinkt al beter:) welke instellingen heb je gedaan om hem automatisch te laten starten? Ervan uitgaande dat je geen abonnement hebt. Die van mij gaat niet aan als ik instap/ga rijden.

• nlampens
  • Laatst online: 16:59
Niet tevreden hier.
In het begin wel. Geluid is voor mij oké. Autonomie ook wel best.
Opstarten automatisch doet hij soms wel en soms niet maar dat vond ik geen probleem omdat ik hem net zo graag even activeer met de knop. Ik woon ook nabij nogal wat flitspalen die hij me eigenlijk niet hoeft te melden.

Maar wat ik heb gemerkt is dat hij veel flitspalen niet meldt en dan gewoonweg niets meldt heel de rit. Toch is hij dan verbonden en actief en staat dus aan. Maar hij meldt helemaal niets.
Dat is heel slecht want je vertrouwt er natuurlijk wat op. Ik geef het nog wat tijd maar als hij dit blijft doen dan moet ik hem wel weghalen want zo krijg je dus eerder meer boetes dan als je hem niet hebt.

• Avenger 2.0
Martijnvdb schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:18:
[...]
Fijn. Dat klinkt al beter:) welke instellingen heb je gedaan om hem automatisch te laten starten? Ervan uitgaande dat je geen abonnement hebt. Die van mij gaat niet aan als ik instap/ga rijden.
Na aankoop gemerkt dat ik haar Pro heb gekregen. In instellingen staat een optie om automatisch de App te laten starten als de DOT beweging detecteert.

• YLA
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online

YLA

Zucht, wat een valentijnsgeschenk.

Ik laad op naar 100% alle ledjes branden zoals het hoort.

Volgende ochtend stap ik in de auto en het toestel wil niet meer aan gaan. Flits even blauw/rood en dan middelste 1 rood ledje dat drie keer pinkt en dan dood.

Ik steek hem in, en die is direct 99% procent.

Volgende ochtend.. zelfde verhaal weer dood.
Pagina: 1 2 3 Laatste