• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
turkeyhakan schreef op maandag 6 april 2026 @ 17:09:
[...]

Tip: berg je laadkabel op in de frunk.
Ja spuit 11 :+

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:55
gjcvro schreef op maandag 6 april 2026 @ 17:22:
[...]

T is sowieso veel geld, maar neem aan dat de balk vervangen wordt, en de software moet bijgewerkt worden.
Nee is voorbereid die balk en de software ook.

Nadeel van aftermarket is dat als je inruilt bij tesla ze je minder geven omdat ze de aftermarket eraf halen. Je zal geen tesla zien bij verkoop tweedehands via de dealer met aftermarket spul.

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 20:14

me1299

$ondertitel

Gumball schreef op maandag 6 april 2026 @ 10:36:
[Afbeelding]

Bij het opruimen van de laadkabel tikte ik met kabel tegen de onderkant de de achterruit…
Cosmetisch boeit het me niet zo maar weet niet of dit wellicht kan doorscheuren… any advise?
2x gehad, en het gaat sowieso doorscheuren is mijn ervaring! De 2e keer had ik een klein pitje de grootte van een haar en ook die scheurde door binnen 2 maanden.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:43

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

sdk1985 schreef op maandag 6 april 2026 @ 17:11:
[...]

Ah netjes. Daar moet dan wel e.e.a voor worden voorbereid neem ik aan? Want als dat fabriek-af zou werken dan is 1350 euro wel veel geld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/br3fL7-oBQB1utb4xupa1vJZuV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lQSETg8CWtJHbx75diUlRRNa.jpg?f=fotoalbum_large

Voorbeeld om het met een 3d print af te dekken

Legion 7i i9 3080 32gb

• sender
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:08
markklok schreef op maandag 6 april 2026 @ 19:44:
[...]

[Afbeelding]
Heb je een link naar de print?

• markklok

markklok

Legion 7i i9 3080 32gb

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:00
markklok schreef op maandag 6 april 2026 @ 19:44:
[...]

[Afbeelding]

Let wel dat dit niet werkt voor een model 3.

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:21
Hele mooie deal! Dank voor het delen. Weet iemand tot wanneer deze actie uiterlijk geldig is?

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:00
Let wel goed op de voorwaarden van de actie: de montagekosten moeten op dezelfde factuur staan als de banden en apart zijn gespecificeerd. Als je online bestelt is dat meestal niet het geval.

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:39
me1299 schreef op maandag 6 april 2026 @ 18:51:
[...]

2x gehad, en het gaat sowieso doorscheuren is mijn ervaring! De 2e keer had ik een klein pitje de grootte van een haar en ook die scheurde door binnen 2 maanden.
Is dit het oude model 3 of de highland ik heb de oude gehad en daarvan was de achterruit enkel glas voelde ook dunner zeker als je er tegen tikte op de highland is die dubble glas en voelt en je hoord dat het dikker is lijkt me dan ook steviger ?

PSN: FreakGIB

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:03
sdk1985 schreef op maandag 6 april 2026 @ 17:11:
[...]

Ah netjes. Daar moet dan wel e.e.a voor worden voorbereid neem ik aan? Want als dat fabriek-af zou werken dan is 1350 euro wel veel geld.
Toen ik mijn auto ging ophalen, bleek de bestelde trekhaak niet gemonteerd te zijn, deze zou later op locatie gemonteerd worden als de trekhaak weer leverbaar was. Na een maand had ik een afspraak.
De Monteur ging als volgt te werk:
Hij schroefde eerste een paar lange schroeven uit de bumper aan de bovenkant en 2 schroeven aan de onderkant. Daarna haalde hij met een soort van wrikijzer de bumper los. Dit alles duurde misschien niet meer dan 3 minuten. Toen de bumper eraf lag, schroefde hij twee flinke bouten los, hiermee kwam een aluminium balk los die achter de bumper zit (m.i. is dit de echte bumper die de klappen opvangt). Daarna monteerde hij een soort gelijk model op de zelfde boutgaten maar hier in zit een gat aan de onderzijde waar de trekhaak in klikt. De 13 polige stekker werd aanbracht en aangesloten op een stekker die er al hing/lag. Daarna monteerde hij de bumper en draaide alles weer vast. Al met al was hij hier circa 15 minuten mee bezig. Daarna moest hij nieuwe software inlezen activeren, dit duurde ook nog eens 15 minuten. Daarna was alles klaar.

Als je geen trekhaak monteert, zie je niets, als het plaatje loshaalt waar de trekhaakaansluiting onder zit, heb je inderdaad een gat van 30 x15 cm, maar dit zie je ook niet tenzij je onder de auto gaat liggen.

In het begin heb ik wel zitten morren over deze constructie want het is niet echt gebruiksvriendelijk. Maar na een aantal keren monteren/demonteren leer je er mee leven. Al snap ik niet dat ze niet een gemakkelijkere afdekplaat maken waar de 13 polig stekker en het de trekhaak in kan. Moet niet te ingewikkeld zijn als je een slimme tekenaar/engineer hebt.

Omdat ik bij de aanschaf ook wilde weten hoe en wat (en niets kon vinden) heb ik zojuist weer onder de auto gelegen om een paar foto's te maken tijdens het monteren van de trekhaak.. Ik hoop dat ze duidelijk genoeg zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XeQbbf7F3QCghHy_VuxhC3UuRNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/alrW6HcETv3gmjVjc3caGiG6.jpg?f=fotoalbum_large
De Trekhaak in zijn opbergverpakking

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adtqoYjYZpx78yl5Db-n_SO_CDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rDq8MnxEmr9NKF9a87kJ2ROY.jpg?f=fotoalbum_large
De afdekplaat die losgehaald moet worden met twee schroeven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1CmKMs2Q34u6broxuiAJSxC8oz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BEemGFphp9irCl6iwkgibBQu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCzqtoFo20AciXl34Ffd7OrvpjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8jBnd5mgwBMMIe1mbHDI0Xsl.jpg?f=fotoalbum_large
De afdekplaat is verwijderd en hier komt de trekhaak

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Ijh5nRadCTE6su7tJxWqucmveU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QtLgFwAKL1fE06N3usAv0Grt.jpg?f=fotoalbum_large
Afdekplaat en afdekkapje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nq2S_BIr3VZJwj0ypu4mw4_gwqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PIGeVYl0gg7o4mT2WS4zbkR.jpg?f=fotoalbum_large
Trekhaak gemonteerd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVdkwRM9gVvbXxjtXRgXUIkTQD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Du4I6REkjgBVNAThRQXXSzC7.jpg?f=fotoalbum_large
De 13 polige stekkeraansluiting, links van de trekhaak.

Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:17
WhoDoYaThinkIAm schreef op maandag 6 april 2026 @ 23:49:
Let wel goed op de voorwaarden van de actie: de montagekosten moeten op dezelfde factuur staan als de banden en apart zijn gespecificeerd. Als je online bestelt is dat meestal niet het geval.
Bij BetterTires lijkt dit goed te gaan iig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8mIflRTpVXgZpjcrXLj11n5_w8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iwdncUvZiC5VmaWQ0hMHmepQ.png?f=fotoalbum_large

• markklok

markklok

ChromeFR schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:17:
[...]

Bij BetterTires lijkt dit goed te gaan iig.

[Afbeelding]
Hier ook zojuist 4 bandjes besteld 235/55/18 voor 521 (ex teruggave).
Auto heeft nog maar 1k gereden maar dan heb ik ze alvast op voorraad.

Legion 7i i9 3080 32gb

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:38

ChUcKiE

Dus........

Heb je 55 of 45 hoog besteld?

[ Voor 34% gewijzigd door ChUcKiE op 07-04-2026 10:02 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:08
Kan iemand kort uitleggen wat je bij inruil op de externe 'tradeinspection' website moet invullen/uploaden, en met name wat anders is van de foto's die je in 1e instantie via de app moet downloaden?

Het gaat er mij met name om of ik de kinderstoeltjes op de achterbank moet demonteren (lijken nadelig bij inruil), in de app moest er geen foto van de achterbank geupload worden.

• happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:35
saturn21 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:06:
Kan iemand kort uitleggen wat je bij inruil op de externe 'tradeinspection' website moet invullen/uploaden, en met name wat anders is van de foto's die je in 1e instantie via de app moet downloaden?

Het gaat er mij met name om of ik de kinderstoeltjes op de achterbank moet demonteren (lijken nadelig bij inruil), in de app moest er geen foto van de achterbank geupload worden.
Je wordt door een aantal stappen geleid waarbij je vanuit meerdere punten en hoeken foto’s moet maken. De achterbank is hier ook onderdeel van, en kinderstoeltjes moeten er helaas uit.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:05
CEdS schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:10:
[...]
Al snap ik niet dat ze niet een gemakkelijkere afdekplaat maken waar de 13 polig stekker en het de trekhaak in kan. Moet niet te ingewikkeld zijn als je een slimme tekenaar/engineer hebt.
[...]
Omdat Tesla juist adviseert om de trekhaak niet te laten zitten. Dan gaan ze geen accessoire maken waarmee je hem juist wel laat zitten...

• markklok

markklok

Ik ben voor 55 gegaan (zoals die er nu ook onder liggen)

Legion 7i i9 3080 32gb

Pagina: 1 ... 230 231 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: