• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
turkeyhakan schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:21:
[...]

De 3 standaard heeft wel matrix lampen, toch?
Jep, maar praktisch altijd uitstaan, verblind ongeveer iedereen, vooral op langere wegen rechtuit

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Aldusso schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:23:
[...]

Jep, maar praktisch altijd uitstaan, verblind ongeveer iedereen, vooral op langere wegen rechtuit
Geen last van, bij mij staat het standaard aan. Krijg je signalen van de tegenliggers of is het je aanname?

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 16:57
Uiteraard, en de achterbank plat.

Hier is iemand die er zelfs 2 fietsen in heeft weten te tetrissen:

https://www.reddit.com/r/...es_in_model3_trunk/?tl=nl

Mijn ervaring: in je uppie met 1 fiets is de kofferbak sneller dan een fietsendrager monteren. Wel even een kleedje er onder als hij vies is ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Pierz op 02-04-2026 16:57 ]

Richh schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:18:
[...]
Ik weet ook niet hoe het precies zit, maar er zit dus geen coating op het glas, dat is het dingetje. Tis dus geen kwestie van een mes erin en voila, panoramadak. Klaarblijkelijk is die coating duurder dan het bekleden met stof...
Wonderlijk idd, want de prijs van alleen het glas in EPC is gelijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_FHTmdYmgTSEPD-Xt13BLBAYBY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/495ekCOBZUNZdFkfjAum9uyh.png?f=user_large

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
daemonix schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:40:
[...]

Geen last van, bij mij staat het standaard aan. Krijg je signalen van de tegenliggers of is het je aanname?
Sinds het matrix gedoe in gebruik ging, heb ik ook het idee juist minder anderen te hinderen met mijn licht.
Daarvoor kreeg ik wel eens knipperende tegenliggers, nu nooit meer.

Zeker als het een tikkie mistig is, zie je mooi zien hoe de lampen zich aanpassen en het valt mij op hoe snel ze dat doen zodra er wat koplampen verschijnen.

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:12
Aldusso schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:23:
[...]

Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Persoonlijk vind ik die matrix lampen echt super, ik wel een premium model 3 LR maar de lampen zullen hetzelfde zijn waar we over praten denk ik? Ik rijd veel in het donker en veel op onverlichte wegen (Frankrijk/Belgie) De enige keren dat ik een seintje krijg, is in heuvelachtiggebied, meestal van een vrachtwagen die dan nog half boven de heuvel uitsteekt en de Tesla de koplampen van de vrachtwagen nog niet in het snotje heeft. Ook op de snelweg of gewone vlakke rechte wegen werkt het prima. Daarnaast hebben we ook een Inster, deze heeft gewone Ledkoplampen met automatisch grootlichtschakeling, dat werkt echt beroerd; altijd is de Inster te laat met uitschakelen.

De werking is ook erg leuk; je ziet de hele tijd de verlichting het wegdeel maximaal verlichten al naar gelang de tegenliggers en de verkeersborden verblinden je ook niet meer, de matrixlampen beschijnen zo'n bord dan minder.

[ Voor 10% gewijzigd door CEdS op 02-04-2026 17:49 ]

Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-04 18:05
Ik heb een model Y SR van november 2024, dus nog net het oude model. Regelmatig klapt bij het openen van de auto de spiegel bestuurderskant niet open. Dan moet ik alle spiegels inklappen, daarna weer uitklappen en dan kan ik wegrijden. Twee maal service aan huis gehad en spiegel vervangen. Dat helpt niet. Gisteren naar Amsterdam Service Center gegaan. Conclusie: Softwarefout en nu niet te repareren.
Wie heeft dit probleem nog meer (gehad) en wat was de oplossing?

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:15
Een vraagje.

Ik probeer een tweede phonekey te koppelen aan mijn tesla y. Nu wordt ik overal, ook in de tesla software verwezen naar "beveiliging en bestuurders" in de app.

Maar ik heb alleen een knop beveiliging, en daaron kan ik ook alleen phonekey aan of uit zetten. Maar niks toevoegen.

Is dat naar een andere plek verplaatst dat ik hem maar niet kan vinden. Voor mijn gevoel heb ik elk menu al een paar keer gehad en kan ik niks vinden wat er op lijkt om iets toe te voegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TD-gzDoaUMlRpHY0IKqdAXc_Zhs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lpWtoXYLRdzGBfqtNb2b0nQ2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LM_doKcca9tmjGRoYOFjgdD2mSA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cltJX0STru9F9oirdiMqrBq9.jpg?f=fotoalbum_large

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:19
Edgenumber schreef op donderdag 2 april 2026 @ 17:58:
Een vraagje.

Ik probeer een tweede phonekey te koppelen aan mijn tesla y. Nu wordt ik overal, ook in de tesla software verwezen naar "beveiliging en bestuurders" in de app.

Maar ik heb alleen een knop beveiliging, en daaron kan ik ook alleen phonekey aan of uit zetten. Maar niks toevoegen.

Is dat naar een andere plek verplaatst dat ik hem maar niet kan vinden. Voor mijn gevoel heb ik elk menu al een paar keer gehad en kan ik niks vinden wat er op lijkt om iets toe te voegen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je een leaseauto hebt zal de Lease het hoofdaccount hebben. In dat geval is het het makkelijkste om met jouw info op de telefoon van de ander in te loggen.

De ander kan nog steeds zijn toestel aan zijn eigen profiel koppelen etc

Of de lease vragen om een bestuurder toe te voegen.

Zo ziet het eruit als je het hoofdaccount hebt (en FSD)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQiSTbpOLZrlBcPdqld3b28QPlM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Be8BZbyemZtnUzNsxkXMYLyk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKIfeBYL43CZeodtwmj6NqFCLWQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/SdJQYIFwp7IqidDoemX5thkd.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 23% gewijzigd door Mar.tin op 02-04-2026 18:19 ]

• ratje_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:29
Hallo Mede-tweakers,

Ik heb gezocht maar niet echt een mooi goed antwoord kunnen vinden op mijn vragen vandaar dat ik deze stel.

De tijd zit eraan te komen dat ik voor het werk een elektrische auto moet uitzoeken. Nu heb ik proef gereden in een model 3 awd ( ik ga uiteindelijk voor de rwd ). Ik ben best enthousiast eigenlijk alleen heb ik behoorlijk lange benen. Na een uurtje gereden te hebben had ik een beetje een "zeurend" gevoel in mijn rechterbeen. Zijn er mensen hier die ook dit probleem ervaren ? Op internet wordt je doodgegooid met speciale kussens om de stoel te "verlengen" maar is er iemand die dit ook daadwerkelijk gebruikt ?

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
fretnn schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:22:
[...]

- ontbreken van hoedenplank was ook een minpunt, maar we hebben de premium hoedenplank kunnen nabestellen (175€ )
Zou je willen delen welke hoedenplank je hebt en waar je die gekocht hebt?
Bij Tesla is die €450 8)7

• Mar.tin
ratje_nl schreef op donderdag 2 april 2026 @ 18:40:
Hallo Mede-tweakers,

Ik heb gezocht maar niet echt een mooi goed antwoord kunnen vinden op mijn vragen vandaar dat ik deze stel.

De tijd zit eraan te komen dat ik voor het werk een elektrische auto moet uitzoeken. Nu heb ik proef gereden in een model 3 awd ( ik ga uiteindelijk voor de rwd ). Ik ben best enthousiast eigenlijk alleen heb ik behoorlijk lange benen. Na een uurtje gereden te hebben had ik een beetje een "zeurend" gevoel in mijn rechterbeen. Zijn er mensen hier die ook dit probleem ervaren ? Op internet wordt je doodgegooid met speciale kussens om de stoel te "verlengen" maar is er iemand die dit ook daadwerkelijk gebruikt ?
Meer gebruik maken van TACV/Autosteer en/of je stoel nog een beetje beter afstellen lijkt me een goed begin, zeker als het alleen een proefrit was ;).

Ik ben zelf 1m93, en had in mijn 3 eigenlijk alleen wat last van een been als ik uur(en) met het acceleratiepedaal moest rommelen ipv gewoon cruise control.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ratje_nl schreef op donderdag 2 april 2026 @ 18:40:
Hallo Mede-tweakers,

Ik ben zelf slechts 1.87m maar misschien had je de zitting van de stoel te ver achterover gekanteld staan? Dan krijg ik soms ook wel last van mijn benen door het knellen. Anders geen last. Maar qua steun in je benen houdt het niet over in vergelijking met bijvoorbeeld de uitschuifbare zitting van BMW.

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:38
Pierz schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:11:
[...]

Ik heb mijn MTB ook altijd in de kofferbak van de 3, gewoon het voorwiel er uit dan past het prima. 2 fietsen er in wordt wel lastig.
...
2 mtb's met enige voorzorgsmaatregelen op elkaar leggen past ook kan ik uit ervaring zeggen. (En de klep kan gewoon dicht)

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:36
hansvanhengel schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:13:
[...]

Als ik de auto die jij beschrijft (Premium RWD + Ultra Red + Wit interieur + trekhaak + zonnescherm) samenstel op de website van Tesla, kom ik toch echt op maar € 50.540. Tenzij je per ongeluk de Long Range versie bedoelde?

Dat gezegd hebbende. Het liquiditeitsvoordeel bied wel echt kansen. Als jij dat geld echt weet te beleggen, zou je zelfs met maar 2% rendement al voordeliger uit zijn.
De Premium is er alleen in long range.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8f0hXwi1np9LQlSeFqWKCplsoAA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/z5SYQi4DRqYDAqzV9xOfAuNj.png?f=fotoalbum_large

En ja liquiditeit wordt vaak onderschat in veel kosten vergelijkingen terwijl het in dit geval een mega saving kan zijn.

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 07:14
LaadVraagjes , ik laad vrij regelmatig bij superchargers maar valt mij op dat dat knopje op die Electraslang bijna nooit werkt (vandaag weer in Harderwijk ) . Ik moet bijna altijd de laadsessie stoppen in de ap of op het scherm . Waarom zit dat knopje er eigenlijk op als het niet werkt, of doe ik iets verkeerd?

Verder zijn sinds een tijd de supercharge laad awards weg , waarom eigenlijk ik vond dat een leuke gimmick. Lees er nergens wat over.

• ewrz
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 21:43
pdidi schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:52:
[...]

Wonderlijk idd, want de prijs van alleen het glas in EPC is gelijk
[Afbeelding]
Ik vermoed dat de besparing voor Tesla zit in het kunnen gebruiken van glas met een optisch defect er in. Glas met kleurverschil of een ander klein defect wat normaal afkeur zou zijn kan nu (na ondoorzichtig gemaakt te zijn) alsnog gewoon gebruikt worden. Beetje zoals CPUs met een paar defecte cores worden verkocht als instap/middenklasse CPU's in plaats van ze weg te gooien.

Is speculatie van mij maar het lijkt mij logischer dan dat het verschil alleen in de prijs van de coating zit.

• Mar.tin
ewrz schreef op donderdag 2 april 2026 @ 20:55:
[...]

Ik vermoed dat de besparing voor Tesla zit in het kunnen gebruiken van glas met een optisch defect er in. Glas met kleurverschil of een ander klein defect wat normaal afkeur zou zijn kan nu (na ondoorzichtig gemaakt te zijn) alsnog gewoon gebruikt worden. Beetje zoals CPUs met een paar defecte cores worden verkocht als instap/middenklasse CPU's in plaats van ze weg te gooien.

Is speculatie van mij maar het lijkt mij logischer dan dat het verschil alleen in de prijs van de coating zit.
Ik vermoed dat het een kunstmatig excuus is om een goedkopere auto aan te bieden die minder premium voelt. En dat er geen verschil in het glas is. Maargoed, schijnbaar verschilt het onder de voorklep ook voldoende om de Premium Frunk niet te laten passen dus.. Wie weet.

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:15
Mar.tin schreef op donderdag 2 april 2026 @ 18:17:
[...]

Als je een leaseauto hebt zal de Lease het hoofdaccount hebben. In dat geval is het het makkelijkste om met jouw info op de telefoon van de ander in te loggen.

De ander kan nog steeds zijn toestel aan zijn eigen profiel koppelen etc

Of de lease vragen om een bestuurder toe te voegen.

Zo ziet het eruit als je het hoofdaccount hebt (en FSD)
[Afbeelding][Afbeelding]
Aha, top. Dank voor je antwoord. Ik heb me rotgezocht of ik wat over het hoofd zag.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:50
Waarom staat er bij de Y Premium long range geen WLTP maar geschat als range? Dacht dat er een tijd geleden ook WLTP stond. Zit er een mindere batterij nu in?

• Mar.tin
Freshnub schreef op donderdag 2 april 2026 @ 21:09:
Waarom staat er bij de Y Premium long range geen WLTP maar geschat als range? Dacht dat er een tijd geleden ook WLTP stond. Zit er een mindere batterij nu in?
Heeft wellicht met je velgselectie te maken? Ze hadden vroegah niet voor alle velgmaten een WLTP
Freshnub schreef op donderdag 2 april 2026 @ 21:09:
De Y Premium LR krijgt een nieuwe accu (de Tesla 8L), maar die heeft nog geen WLTP en heeft ook nog geen RDW goedkeuring

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:06
Richh schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:50:
[...]

De Elroq is kaal nog wel iets goedkoper. Maar dan krijg je wel een heel stuk minder ruimte en minder range. Imho is de Y Standard meer formaatje Enyaq.

Ik denk dat de audio in een kale Elroq niet per se veel minder is dan de audio in een Y Standard. Ik ben er best tevreden mee, maar je mist wel een subwoofer.
De elektrische klep is idd standaard bij Tesla (en idd die is zeer fijn, ook met UWB kan ie open als je er achter staat met een vol krat boodschappen). De elektrische stoelen zijn prima, easy entry bij Tesla werkt goed en alles is gekoppeld aan je phone key. Maar, dat er geen knopjes op zitten is wel jammer.

[...]

Geluid in de cabine is beter dan bij de oude 3, en de vering ook :) dat was mijn referentiekader. Is ook echt puur een kwestie van 'wat ben je gewend' en als je een premium en standard vlak achter elkaar test dan merk je het wel.

De Y Standard is, ook op 140+km/u, prima geschikt om met elkaar te praten en kan ook prima over klinkerweggetjes of irritante drempels rijden. Het kan altijd wel meer en beter, maar de euro's zijn een keer op toch?
Ik merkte bij de proefrit met de Model Y Standard dat deze bij drempels ver door zakte aan de achterkant. Misschien was dit exemplarisch. Herken je dit? Het stoorde mij een beetje.

• fretnn
  • Laatst online: 07:52
avdl72 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 19:11:
[...]

Zou je willen delen welke hoedenplank je hebt en waar je die gekocht hebt?
Bij Tesla is die €450 8)7
De nieuwe premium hoedenplank kost 210€. Je moet langsgaan in het service center om ze te bestellen. (Mijn eerder bericht was fout i.v.m. de prijs)

Die voor het oude model kost idd 450€

[ Voor 5% gewijzigd door fretnn op 02-04-2026 21:50 ]

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
Mar.tin schreef op donderdag 2 april 2026 @ 20:58:
[...]

Ik vermoed dat het een kunstmatig excuus is om een goedkopere auto aan te bieden die minder premium voelt. En dat er geen verschil in het glas is. Maargoed, schijnbaar verschilt het onder de voorklep ook voldoende om de Premium Frunk niet te laten passen dus.. Wie weet.
Ik denk dat de goedkope frunk ook een goedkopere voorklep heeftt: geen rubberrand en dus geen luchtafvoerwerkje nodig onder de voorklep om de overdruk af te voeren bij dichtdrukken.

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:28
karel_G_1981 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 20:42:
LaadVraagjes , ik laad vrij regelmatig bij superchargers maar valt mij op dat dat knopje op die Electraslang bijna nooit werkt (vandaag weer in Harderwijk ) . Ik moet bijna altijd de laadsessie stoppen in de ap of op het scherm . Waarom zit dat knopje er eigenlijk op als het niet werkt, of doe ik iets verkeerd?

Verder zijn sinds een tijd de supercharge laad awards weg , waarom eigenlijk ik vond dat een leuke gimmick. Lees er nergens wat over.
Tip houd de rechts achter deur ruim 3 sec open en dan bedoel ik de handel open houden dan stop die ook met laden en unlocked die de kabel.

PSN: FreakGIB

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 07:14
FreakGIB schreef op donderdag 2 april 2026 @ 22:20:
[...]

Tip houd de rechts achter deur ruim 3 sec open en dan bedoel ik de handel open houden dan stop die ook met laden en unlocked die de kabel.
dat weet ik wel want die truc gebruik ik thuis, maar bij die SUC zit er een knopje op die stekker , je zou verwachten dat je die kan gebruiken
karel_G_1981 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 22:23:
[...]
dat weet ik wel want die truc gebruik ik thuis, maar bij die SUC zit er een knopje op die stekker , je zou verwachten dat je die kan gebruiken
Bij v4 werkt die gewoon soms niet idd. Beetje vaag.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:03
fretnn schreef op donderdag 2 april 2026 @ 21:48:
[...]

De nieuwe premium hoedenplank kost 210€. Je moet langsgaan in het service center om ze te bestellen. (Mijn eerder bericht was fout i.v.m. de prijs)

Die voor het oude model kost idd 450€
Wat is de 'nieuwe' hoedenplank? Is dat nog steeds gewoon dat onhandige 3-delige plooiding?
Inspired schreef op donderdag 2 april 2026 @ 22:30:
[...]

Bij v4 werkt die gewoon soms niet idd. Beetje vaag.
Ik supercharge niet heel vaak, en nog maar enkele keren een v4 gehad, maar nog nooit voorgehad dat de knop niet werkte.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:15
Mar.tin schreef op donderdag 2 april 2026 @ 20:58:
[...]

Het zal sowieso wat schelen in verbruik omdat de auto minder warm word.

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:53
wimvanb schreef op donderdag 2 april 2026 @ 17:51:
Ik heb een model Y SR van november 2024, dus nog net het oude model. Regelmatig klapt bij het openen van de auto de spiegel bestuurderskant niet open. Dan moet ik alle spiegels inklappen, daarna weer uitklappen en dan kan ik wegrijden. Twee maal service aan huis gehad en spiegel vervangen. Dat helpt niet. Gisteren naar Amsterdam Service Center gegaan. Conclusie: Softwarefout en nu niet te repareren.
Wie heeft dit probleem nog meer (gehad) en wat was de oplossing?
Ik heb precies hetzelfde probleem (model Y juli 2024) met dezelfde work around. Eén keer in SEC Utrecht naar laten kijken en een keer een mobiele monteur langs gehad. Nog niet verholpen, dus ik ga hem maar weer aanmelden. Software probleem klinkt als onzin. De laatste monteur dacht dat er misschien ergens een kabel klem zat.

No matter the age, never lose the Kramer inside

• fretnn
  • Laatst online: 07:52
Fire69 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 23:03:
[...]

Wat is de 'nieuwe' hoedenplank? Is dat nog steeds gewoon dat onhandige 3-delige plooiding?

[...]
Ik ken de oude plank niet maar het is idd een plooi ding. We hebben vroeger. Of zo’n oprol ding gehad maar we vonden die niet zo praktisch in gebruik vanwege het doorzakken als we er jassen op legden.

Het kan aan mij liggen maar ik heb het gevoel dat die de auto wat stiller maakt, onlangs zat ze er niet in en het leek alsof ik meer lawaai hoorde.
Ik zou het eens moeten meten
Pagina: 1 ... 229 230 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: