doebbalapoent11 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:09:
[...]
Haha dat zijn er wel veel heb ik gemerkt. T.o.v. mijn huidige auto zou het volgende een upgrade zijn met de standard:
- automatische achterklep
- betere audio (bijna zeker)
- sneller (dik 2 seconden op de 100 sprint, en tussensprints met instant torque sws)
- elektrisch verstelbare stoelen (oke moet via scherm, maar alleen ik of mijn vriendin rijdt. mooi met memory)
- adaptive cruise
- RUIMTE (dé reden om niet voor een 3 te gaan, nu past de racefiets niet effe in de kofferback. dan wel)
- automaat
- elektrisch rijden, dat is wel echt een upgrade
- stilte in de cabine
- RUIMTE (nogmaals)
- infotainment
- draadloze telefoonoplader
- middenarmsteun
- RUIMTE
tov onze vorige auto (nissan qashqai 2011);
- ondanks het ontbreken van een HEPA filter, relatief propere lucht in de cabine
- stilte
- ja idd RUIMTE, ongelooflijk veel RUIMTE
- de opening in de middenconsole ter hoogte van de voeten is heel praktisch
- tacc + autopilot op autosnelweg: top, tacc in het centrum -> bah, ik verkies in deze situatie de domme cruise control van de nissan qashqai
- audio is iets minder dan in vorige wagen, maar die was uitgerust met een premium bose systeem, maar neem dit met een korreltje zout want de kwaliteit van audio is echt nog steeds top
- ondanks dat dit de traagste Tesla is, damn wat een snelle wagen
- automatisch vooruit / achteruit schakelen: ik denk niet dat ik ooit nog terug kan
- ingebouwde dashcam: praktisch !
- als de muziek luid staat en je doet de deur open, dan gaat de muziek instant stiller. Dit is handig, want dan kijkt niet de hele parking van de winkel naar jou tijdens het uitstappen
- De gebruikersprofielen zijn heel praktisch, enkel jammer dat het stuur manueel verzet moet worden, in onze vorige auto was dit ook manueel te verzetten maar vonden we de gouden middenweg, nu vinden we die zo net niet.
- de navigatie is snel, heel snel, ook sneller dan bvb op mijn telefoon.
- Toont gemiddelde snelheid tijdens trajectcontroles (enkel als navigatie aan staat): wist niet dat deze feature er in zat maar dit is iets wat ik al jaren wou
- ik kan eindelijk de bandendruk zien !
- geen handgrepen in het dak, klein minpunt
- ontbreken van hoedenplank was ook een minpunt, maar we hebben de premium hoedenplank kunnen nabestellen (175€ dacht ik)
- De hendel voor de knipperlichten voelt perfect aan, de feedback of hoe je het moet noemen tijdens het gebruik geeft mij altijd een goed gevoel. Had dit niet zien aankomen aangezien velen klaagden dat het een cheapo stalk is.
- het dashboard reflecteert bijna niet in het raam, heerlijk, bij onze qashqai was dit niet het geval
- stuurverwarming !
en meer, kortom, voor ons een gigantische upgrade