• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:14
revolution-nl schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 09:55:
[...]

Ik heb voor de km declaratie een tessie abonnement waar ik mij ritten mee bijhoudt, erg tevreden mee. Ook omdat ik hiermee mijn auto ook weer in home assistant kan aansturen :)
ah dit is volgens mij echt top! Ik heb nu de proefversie kijken of het idd doet wat ik wil, heel nice :) thx voor de tip!

Nog een vraagje, ik heb nu 40K kilometers gemaakt in ongeveer 1,5 jaar heb banden niet vervangen of onderhoud gehad. Wat raden jullie aan wanneer zou ik dat eens moeten doen? Ik heb eigenlijk 0 problemen maar wil ook niet dat er schade komt door te lang afwachten.

[ Voor 23% gewijzigd door Jasper 99 op 31-03-2026 12:15 ]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:58
sender schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 12:03:
[...]

Hahahaha, even bellen... ik heb hier nog nooit iets aan gehad
Oh, jammer. Hier in België ging dat prima, werd goed te woord gestaan en je kon ook aan de balie iemand spreken. Niets te klagen van die dienstverlening.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:23
zunrob schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 09:02:
Weet iemand het volgende allicht? We hebben de auto met mijn account besteld, maar willen hem op naam van mijn vriendin zetten. Volgens mij kan ik dit bij betreffende stap in de app invoeren. Echter, in de verwachte leverperiode is zij voor een tijdje in het buitenland, maar zoals ik van Tesla begreep moet de auto (i.v.m. de korting) meteen opgehaald worden als ze dat aangeven. Kans dus dat zij niet aanwezig is op dat moment. Is er een work around zonder de auto eerst op mijn naam te moeten zetten zodat ik hem op kan halen?
Je kunt vooraf iemand machtigen is mij bevestigd. Er is nu ook een thuislevering (a 150,00).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:38
mcduck schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:26:
[...]

@Alper587 Was dit probleem inmiddels al opgelost? Bij mijn exemplaar is dit niet aan de hand, maar wellicht is deze info waardevol voor je:

Heb regelmatig op forums gelezen over deze hoogfrequent piep voorin het interieur van Model 3's of Y's. Het had bij al die mensen uiteindelijk niets te maken met scherm of stuurwiel, maar met de interieurcamera module bij de binnenspiegel. Daar zit (afh van het modeljaar) namelijk een IR-led in voor nachtverlichting tbv deze camera, de aan/uit en helderheid regeling daarvan gaat mee omgeving licht en/of scherm helderheid. Bij sommige Tesla's is deze IR unit (enigszins) kapot en veroorzaakt dan die hoogfrequente pieptoon. Ook afhankelijk dus van de helderheid.

Wellicht kun checken of dit bij jou ook zo is, misschien komt het geluid daar vandaan. De module kun je dan eventueel laten vervangen, van wat ik heb gelezen lost dat het probleem op.
Dank voor de tip. Voor zover ik heb geluisterd (bij de interieurcamera) komt het geluid bij mij niet daar vandaan, maar eerder van achter en boven het stuur. Ik zal dit zeker laten controleren voor de zekerheid. _/-\o_

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:38
Maurice- schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 13:46:
[...]

Misschien wel leuk om het vergelijkbaar aantal Hz hier te posten. Ik denk dat het een leeftijdissue is O-) Bij mij houdt het met 15k wel op.
Zou best kunnen dat de frequentie rond de 16-17k ligt. Dan kan het idd lastig worden om te horen wanneer je een minder gehoor hebt.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:37
zunrob schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 09:02:
Weet iemand het volgende allicht? We hebben de auto met mijn account besteld, maar willen hem op naam van mijn vriendin zetten. Volgens mij kan ik dit bij betreffende stap in de app invoeren. Echter, in de verwachte leverperiode is zij voor een tijdje in het buitenland, maar zoals ik van Tesla begreep moet de auto (i.v.m. de korting) meteen opgehaald worden als ze dat aangeven. Kans dus dat zij niet aanwezig is op dat moment. Is er een work around zonder de auto eerst op mijn naam te moeten zetten zodat ik hem op kan halen?
Je partner kan je gewoon machtigen om de auto op te halen. Het codewoord hiervoor is "volmacht" zou hierover even contact zoeken met Tesla :) Ik kon zo 123 alleen dingen voor de zakelijke markt.

• Mar.tin
Jasper 99 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 12:09:
[...]

ah dit is volgens mij echt top! Ik heb nu de proefversie kijken of het idd doet wat ik wil, heel nice :) thx voor de tip!

Nog een vraagje, ik heb nu 40K kilometers gemaakt in ongeveer 1,5 jaar heb banden niet vervangen of onderhoud gehad. Wat raden jullie aan wanneer zou ik dat eens moeten doen? Ik heb eigenlijk 0 problemen maar wil ook niet dat er schade komt door te lang afwachten.
Eigenlijk is het gewoon een normale ICE zonder de ICE. Dus alle onderstelzaken hebben "gewoon" onderhoud nodig. Remmen is altijd wel fijn om die eens in de 1-2 jaar even schoon te laten maken. :) En in zijn algemeenheid even je banden lagers / onderstel te laten checken.

Elke garage kan dit in principe. Al zullen sommigen liever niet aan een Tesla werken voor mij onbekende redenen.

[ Voor 11% gewijzigd door Mar.tin op 31-03-2026 14:08 ]

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:23
Jasper 99 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 12:09:
[...]

Na 40K zou ik even het profiel meten van je (achter) banden.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:15

Boost9898

Software developer

Over het profiel van banden gesproken, in de Tesla app zie ik bij service een rood bolletje staan met de tekst "Banden roteren". Nu heb ik het profiel van m'n zomerbanden gemeten en zowel voor als achter hebben nog een kleine 4mm profiel. Heeft het dan eigenlijk wel nut om deze te roteren als zowel voor als achter even veel slijtage vertonen?

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:36
Boost9898 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:14:
Over het profiel van banden gesproken, in de Tesla app zie ik bij service een rood bolletje staan met de tekst "Banden roteren". Nu heb ik het profiel van m'n zomerbanden gemeten en zowel voor als achter hebben nog een kleine 4mm profiel. Heeft het dan eigenlijk wel nut om deze te roteren als zowel voor als achter even veel slijtage vertonen?
Wat mij betreft niet. Ik heb een AWD en de banden slijten bijna gelijk.

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:56
Achterbanden slijten door aandrijving en voorbanden door het sturen. Meestal gaat dat wel gelijk op. Als alle banden gelijk slijten, dus over de volle breedte (geen uitlijning issues) dan is het niet perse nodig om te roteren.
Banden roteren is iets voor amerikanen (en vooral voor de werkplaatsen) om extra omzet te draaien nu auto's minder olie nodig hebben...
Gewoon niet doen, maar wel af en toe profieldiepte checken.
En dan paar per paar vervangen als het nodig is en het verschil wat groter wordt.

Maar meestal gaat dat met de zomer/winter wissel mee.
Eigenlijk heb ik geen idee of ze die roteren dan wel, ik denk gewoon van niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Tommie12 op 31-03-2026 15:48 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Mar.tin
Bij geen verschil in profiel heeft het 0 zin. Ik doe preventief met de seizoenswissel altijd voor en achter omruilen, maar dat doe ik zelf, dus kost, noch levert mij wat op.
Pagina: 1 ... 228 229 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: