• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:59
Papieren? Pasje was er in 1 werkdag. De rest kan je online bij de RDW inzien met DigiD. Tesla had vorig jaar niet eens de tenaamstellingscode nodig. Het kentekenbewijs (pasje) en rijbewijs was voldoende.

De verzekering was de goedkoopste dagelijks opzegbare WA van Independer. 22 euro per maand. Na opzegging door verkoop zelfs nog 10 euro teveel vooruitbetaalde premie teruggekregen.

Lekker!

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:07
Napsju schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:27:
[...]

Papieren? Pasje was er in 1 werkdag. De rest kan je online bij de RDW inzien met DigiD. Tesla had vorig jaar niet eens de tenaamstellingscode nodig. Het kentekenbewijs (pasje) en rijbewijs was voldoende.

De verzekering was de goedkoopste dagelijks opzegbare WA van Independer. 22 euro per maand. Na opzegging door verkoop zelfs nog 10 euro teveel vooruitbetaalde premie teruggekregen.
Bij mij was het precies de voorgeschreven 3 werkdagen en zoals ik zei, ik weet niet meer of de kentekencard ingenomen was bij inruil (of dus nodig is). Maar ik kan het dus iedereen aanraden, je moet er wat moeite voor doen/creatief in zijn maar dit is tenslotte tweakers.

Qua papieren is het dus ook deel 2 van de tenaamstellingscode, die heb je nodig. Inzien/resetten bij RDW kan maar kost een paar euro.

[ Voor 8% gewijzigd door Kiwi_Kevin op 27-03-2026 13:35 ]

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:26
Knip

[ Voor 150% gewijzigd door Notna op 27-03-2026 13:40 . Reden: Vast goed bedoeld, maar lees nog even de huisregels omtrent AI antwoorden na aub ]

PSN: FreakGIB

• NRDSCHLF
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 20:03
sdk1985 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 00:03:
[...]

Zal wellicht icm de 31 maart deadline nu wat lastiger liggen? Zo ver ik begreep honoreren ze wel bestellingen die voor 31 maart zijn geplaatst onder de voorwaarden tot levering. Maar als je nu op de website besteld zonder iets in te leveren dan betwijfel ik of je dan volgende week in April alsnog met een inruiler aan kunt komen zetten.
Volgens mij was het zo dat op de website inderdaad staat dat de nieuwe auto ook voor de 31e opgehaald moet zijn maar dat 'konden ze niet aanpassen o.i.d.'. Omdat Tesla nu de auto niet binnen het tijdsbestek tot 31-03 kan leveren is er voor zulke last-minute gevallen nog de uitzondering dat de auto ook ingeruild mag worden ná 31-03. Correct me if i'm wrong want dan cancel ik mijn order alsnog ha ha ha.

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:13
R-R-L schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:38:
Deze week de knoop doorgehakt, de privé 2019 LR AWD gaat er uit en zakelijke Premium LR RWD is aangevraagd. Ik heb de trekhaak daarbij als accessoire opgenomen, kan ik volledig wegschrijven in het maandbedrag. Nou belde de leasemij gisteren dat ze slechte ervaringen hebben met trekhaken als accessoire bij Tesla. Worden vaak bij de levering vergeten en moeten vervolgens via serviceverzoeken besteld worden, gaf vaak vooral veel administratief gedoe en kon zo 6-8 weken duren tot de trekhaak er dan daadwerkelijk onder zit. Verzoek dus of ze de trekhaak als fabrieksoptie mee konden nemen.

Hoe zijn de ervaringen van anderen die de trekhaak als accessoire hebben opgenomen? Als hij er niet direct onder zit is dat geen probleem, hooguit dat het met de vakantie krap wordt. Kan ik als alternatief altijd nog de racefiets op de dakdragers meenemen.
Hier helemaal geen probleem. Via een serviceverzoek kwam de ranger hem keurig op de oprit monteren.
pdidi schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:45:
[...]

Klinkt als Athlon. Ik had uiteindelijk deze toch maar als fabrieks optie genomen, omdat ik het snel nodig had en het maandbedrag dan lager was (ik begrijp dat accessoires volledig worden afgeschreven, opties niet)
Bij mij is de leasemaatschappij ook Athlon, als accessoire meegeleverd, geen problemen...

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:06
Hoe gaat het in de winter met de standaard banden? Ik ben gewend aan allseason of winterbanden. Ik zie dat de 18” Photon Pirelli winterpakket voor 1868 in de optie staan. Iemand die deze winter baalde dat hij geen allseason/winterbanden had?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:36
R-R-L schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:38:
Hoe zijn de ervaringen van anderen die de trekhaak als accessoire hebben opgenomen? Als hij er niet direct onder zit is dat geen probleem, hooguit dat het met de vakantie krap wordt. Kan ik als alternatief altijd nog de racefiets op de dakdragers meenemen.
Als je een trekhaak als accessoire leased zit deze er in principe nooit al onder bij afleveren. Dat moet idd met een serviceverzoek. Ik vond dat geen probleem, werd 2 weken later voor de deur gedaan.

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18:42
700.000 km uit 2020
Zie video
https://youtu.be/uGRQQzqZ9L4?is=1dhIPj7dJi3892rD

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:42
Is een M3 uit 2019, maar los daarvan indrukkende presentatie :Y). Stelt me gerust over m'n eigen model 3 uit 2019 met 150k op de klok. :9

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Mevius schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:07:
[...]

Is een M3 uit 2019, maar los daarvan indrukkende presentatie :Y). Stelt me gerust over m'n eigen model 3 uit 2019 met 150k op de klok. :9
Wat ik me afvraag: als je niet de eerste eigenaar bent (zoals hier het geval is) hoe weet je dan zeker of er nog de originele HV accu in zit?

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:24

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• The__Virus
  • Laatst online: 14-05 20:45
pdidi schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:12:
[...]

Wat ik me afvraag: als je niet de eerste eigenaar bent (zoals hier het geval is) hoe weet je dan zeker of er nog de originele HV accu in zit?
De servicehistorie in de Tesla app? Alhoewel ie beweert de eerste eigenaar te zijn. Mogelijk eerst geleaset en toen overgekocht ofzo. Want zat wel wat eigenarenhistorie aan.

[ Voor 18% gewijzigd door The__Virus op 27-03-2026 16:28 ]

The__Virus schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:27:
[...]

De servicehistorie in de Tesla app? Alhoewel ie beweert de eerste eigenaar te zijn. Mogelijk eerst geleaset en toen overgekocht ofzo. Want zat wel wat eigenarenhistorie aan.
Als je geen accu garantie meer hebt, hoef je niet naar Tesla te gaan. Denk niet dat er dan iets in de logging/servicehistorie komt. Check hier het Eigenarenoverzicht

• RealPG
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-05 11:51
anti elppa schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 16:32:
[...]Wat trouwens echt key is, is dat je ruim van te voren je accu opwarmt voor je vertrekt van huis. Dus niet alleen cabine verwarmen, maar ook zeker uur de accu laten voor verwarmen. Dit scheel echt enorm in de winter
Hoe regel je dat, je accu voorverwarmen terwijl de auto stilstaat?
*edit* zie nu pas dat deze vraag al beantwoord is 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door RealPG op 27-03-2026 16:43 ]

• daemonix
  • Niet online
RealPG schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:40:
[...]

Hoe regel je dat, je accu voorverwarmen terwijl de auto stilstaat?
*edit* zie nu pas dat deze vraag al beantwoord is 8)7
Op je telefoon?

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• RealPG
  • Laatst online: 15-05 11:51

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:46
megabeat schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 11:01:
Ik heb nu ook obd dongle gekocht met scan my Tesla. Ik ben nog een noob hoe het werkt. Long range 2019

De app zegt best merkwaardige dingen, nominal pack en usable is erg laag? Daarnaast zijn de onbalansen in orde?

Cac imbalance is 2ah
Km stand 110k
[Afbeelding]
Update over dit, maand geleden had ik nog 444 rated range, 2 weken terug was dat gedaald naar 421 en nu 407. Nominal pack staat nu op 62 kWh, ik verlies elke paar dagen 1kwh nominal. Ook is het snelladen traag (soc 20% 60kw), en regeneration is bij warme accu met soc 60% nog niet mogelijk met paar blokjes.

En dit na een deep discharge (7%) laad sessie naar 100%

Oftewel mijn pack is aan het sterven :+

[ Voor 3% gewijzigd door megabeat op 27-03-2026 17:29 ]

• sender
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:56
Weet iemand of en waar ik het verbruik in de tesla app in kan zien van de auto?

En nog een vreemde: ik heb een peblar laadpaal en heb enkel nog alleen maar thuis geladen. De paal geeft 400kwh aan. De tesla app 341kwh... 🙃

• Gelukszak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04:40
sender schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 22:06:

En nog een vreemde: ik heb een peblar laadpaal en heb enkel nog alleen maar thuis geladen. De paal geeft 400kwh aan. De tesla app 341kwh... 🙃
Misschien makkelijk gedacht maar is dat niet gewoon je laadverlies?

• sender
Gelukszak schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 22:20:
[...]

Misschien makkelijk gedacht maar is dat niet gewoon je laadverlies?
Dat zou inderdaad kunnen... 10-15%

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:57
sender schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:38:
[...]
Overigens wil Tesla mijn auto nu toch "servicen" en is er een "0" Euro afspraak gemaakt. ik moet dat nu gaan inplannen. Maar er staat ook bij dat als het niet aan Tesla ligt ik dan de rekening krijg. Ik heb vragen gesteld hoe dat dan zit want het lijkt erop dat ze thuis langs willen komen. Maar ik krijg gewoon geen antwoord.

Waar is de goede oude tijd dat je even de garage kon bellen --> nee service is niet telefonisch bereikbaar.
Ik zou gewoon die €0 afspraak inplannen en de mobiele monteur laten kijken. Hij connect je Tesla met zijn laptop met toolbox erop, dan kan hij precies zien hoe het met de software gesteld is. Daarvoor worden geen voorrijkosten of uren voor gerekend hoor.
Pas als er echt onderdelen buiten garantie vervangen worden, dan krijg je de rekening, maar dat gaat in overleg.
Heb je de afspraak al gepland?

• Empie69
Als ik vanuit de zoekbalk in de navigatie naar beneden swipe, wordt automatisch Thuis als bestemming gekozen. Ik merkte sinds vandaag dat bij deze actie niet meer Thuis, maar Werk werd geselecteerd. Hebben anderen dit ook?
Empie69 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 13:21:
Als ik vanuit de zoekbalk in de navigatie naar beneden swipe, wordt automatisch Thuis als bestemming gekozen. Ik merkte sinds vandaag dat bij deze actie niet meer Thuis, maar Werk werd geselecteerd. Hebben anderen dit ook?
Beetje wisselend. Volgens mij pakt ie de verst gelegen tov huidige positie

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:44
pdidi schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 13:26:
[...]

Beetje wisselend. Volgens mij pakt ie de verst gelegen tov huidige positie
Ik dacht dat die ook naar het tijdstip keek?

Ochtend: navigeren naar 'Werk'.
Avond: weer naar huis?

• sender
Ik denk gelezen te hebben dat naar beneden thuis is en opzij werk.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:37
sender schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 13:53:
[...]

Ik denk gelezen te hebben dat naar beneden thuis is en opzij werk.
Ik swipe al een jaar lang naar rechts om naar huis te gaan. Maar heb dan ook werk helemaal niet ingesteld staan.

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:07
gjcvro schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 14:31:
[...]

Ik swipe al een jaar lang naar rechts om naar huis te gaan. Maar heb dan ook werk helemaal niet ingesteld staan.
Hier beide ingesteld, naar rechts is bij mij ook huis.
Op de zoekbalk klikken geeft thuis, werk, historie en suggesties.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:22
Vandaag proefgereden met een 3 RWD (standaard). Echt dikke prima! Ik kom van een M3P en vond het echt niet tegenvallen.

• gjcvro
Wanneer komt de keuze dat er een ranger bij je thuis komt? Ik zie nu net dat er een onderhoudstaak staat om de ruit schoon te maken bij de camera, en de ruitenwissers vervangen moeten worden. Ruitenwissers regel ik zelf wel (of weet iemand zo wat Tesla daar voor vaagt?) maar ik kan alleen kiezen voor service centers?

De vorige keer met het plaatsen van de trekhaak had ik dat ook al, iedereen kon dat lekker thuis doen, maar ik mocht/moest naar duiven op en neer rijden.

• sender
sender schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 22:06:

Wellicht was het eerste deel van de vraag weggevallen, maar:

En nog een 2e vraag.

Is er na de 2025.44 sw een verbetering in de software waarbij de radio/audio voorkeuren per bestuurder worden onthouden en meegenomen?
Want nu staat het radio station van besteruurder 1 gewoon aan als bestuurder 2 instapt.

• MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:20
sender schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 21:00:
[...]
Staat niet in de app, maar wel op het scherm in de auto, niet zo heel veel data. Maar wel wat samenvattingen.
Als je Home Assistant hebt kan je de Tesla integratie toevoegen, dan heb je wel meer data. Ook historisch.
https://www.home-assistant.io/integrations/tesla_fleet/

Als je een OBD dongle zoals OBDLink MX+ gebruikt kan je nog meer data uitlezen, o.a. met Scan My Tesla of met eigen software. Dan kan je loggen wat je wilt, zoals dit.
"BMS_nominalFullPackEnergy";"BMS_nominalEnergyRemaining";"BMS_expectedEnergyRemaining";"BMS_idealEnergyRemaining";"BMS_energyToChargeComplete";"BMS_energyBuffer";"CANBUSSpeed";"KM Auto";"Remaining_KM";
"82,24";"39,88";"39,74";"39,74";"31,40";"3,70";"0";"2623.537";"256,29";

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:19
Wordt een Standard 3 met of zonder vloermatten geleverd?

• ReconE
gjcvro schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 20:20:
Wanneer komt de keuze dat er een ranger bij je thuis komt? Ik zie nu net dat er een onderhoudstaak staat om de ruit schoon te maken bij de camera, en de ruitenwissers vervangen moeten worden. Ruitenwissers regel ik zelf wel (of weet iemand zo wat Tesla daar voor vaagt?) maar ik kan alleen kiezen voor service centers?

De vorige keer met het plaatsen van de trekhaak had ik dat ook al, iedereen kon dat lekker thuis doen, maar ik mocht/moest naar duiven op en neer rijden.
Ruitenwissers vervangen kostte mij €82 incl btw en arbeid een paar weken geleden, wat ik achteraf wel duur vind. Maar ik was een beetje lui op dat moment. Over een jaar zal ik waarschijnlijk deze € 35 set bestellen en het even zelf doen: https://www.greendrive-ac...odel-3-3701388103334.html
Grondige reiniging gedeelte voorruit bij camera kostte mij €41 incl arbeid en btw, wat ik dan wel weer oké vind.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:46
Als je thuis bent dan gaat hij bij een swipe naar werk navigeren, in alle andere gevallen naar huis.
Althans dat is mijn ervaring :)

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04:42
ReconE schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:40:
[...]

Over een jaar zal ik waarschijnlijk deze € 35 set bestellen en het even zelf doen: https://www.greendrive-ac...odel-3-3701388103334.html
Ik zet er ieder jaar een vers setje Bosch Aerotwin A102S op, regelmatig in de aanbieding rond de 20 euro en gratis verzenden bij de grote online shops. Is er een reden waarom je voor de greendrive set gaat?

• ReconE
stefxx schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:52:
[...]

Ik zet er ieder jaar een vers setje Bosch Aerotwin A102S op, regelmatig in de aanbieding rond de 20 euro en gratis verzenden bij de grote online shops. Is er een reden waarom je voor de greendrive set gaat?
Ik vind die Greendrive wel makkelijk omdat je dan zeker de juiste maat hebt, maar als je weet dat A102S zeker past, maakt dat niet uit. Heb de Greendrive nog niet geprobeerd. De Bosch Aerotwin heb ik op mijn eerdere auto gehad, en was vanaf het begin af aan al niet zo goed met wipen, vond ik: al meteen van die hele kleine strepen. Dus ik ga het de komende jaren uitproberen :)
Oja, en de Tesla wipers ben ik ook niet tevreden over: geen perfecte wiping vanaf nieuwstatus. Ik verwacht dat de eerste wipes gewoon echt goed zijn, en over tijd krijg je meer strepen. Maar vanaf het begin al strepen, daarvan vind ik dat dat beter kan.

[ Voor 15% gewijzigd door ReconE op 29-03-2026 09:00 ]

• gjcvro
stefxx schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:52:
[...]

Ja, heb ze nou gevonden op amazon. 27 euro

• gjcvro
ReconE schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:40:
[...]
Grondige reiniging gedeelte voorruit bij camera kostte mij €41 incl arbeid en btw, wat ik dan wel weer oké vind.
Dit lijkt voor nu gratis te zijn (geschatte kosten 0 euro) maar ik kan alleen kiezen om het bij een sc uit te laten voeren. En ik heb niet zo heel veel zin om 1,5 uur en 50 km heen en weer rijden te spenderen aan een schoonmaakklusje van 10 minuten. Deel van het idee van de aankoop van een tesla was dat ik niet voor elke poep en scheet naar de dealer hoefde te rijden, maar dat ze sommige dingen lekker simpel aan huis komen doen. Is dan jammer als dat niet zo lijkt te werken omdat ik op een verkeerde plek woon.. Of dat het niet werkt omdat ik iets verkeerd doe of over het hoofd ziet. Zeker met iets als dit zou het mooi zijn dat als er toevallig een keer iemand in de buurt is dat ze dit tussendoor kunnen doen.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
zunrob schreef op zondag 29 maart 2026 @ 00:05:
Ik zie deze vraag vaker en vraag me af waar hij vandaan komt. Is er ooit een auto (zelfs non-Tesla) überhaupt zonder matten afgeleverd?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:46
_eLMo_ schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:45:
[...]

Ik zie deze vraag vaker en vraag me af waar hij vandaan komt. Is er ooit een auto (zelfs non-Tesla) überhaupt zonder matten afgeleverd?
Ja, de Tesla Model 3 SR+ in 2019 kwam bijvoorbeeld zonder matten ;)
Dit is iets waar ze bij tesla geregel op beknibbelen en het wisselt nogal vaak bij real of iets er nu wel/niet bij zit.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Smobbo schreef op zondag 29 maart 2026 @ 10:05:
[...]

Dit is iets waar ze bij tesla geregel op beknibbelen en het wisselt nogal vaak bij real of iets er nu wel/niet bij zit.
Wauw, dat is wel mega cheapskate, je kan letterlijk de auto geen 50.000km gebruiken zonder vloermatten… Dan slijt je door de bekleding heen en dat is veel te duur om te herstellen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• gjcvro
Smobbo schreef op zondag 29 maart 2026 @ 10:05:
[...]

Ik kreeg bij de highland in 2024 wel matten, maar het zijn wel de slechtst mogelijke matten die ik in lange tijd gezien heb. Ik ben niet veeleisend, maar een paar weken geleden dacht ik dat ze zo ver verschoven waren dat ik de rand voelde, maar er zat dus gewoon een kreukel/vouw in over de breedte waar mijn hak elke keer achter bleef hangen. Zo dun zijn ze.

• ReconE
gjcvro schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:38:
[...]

Dit lijkt voor nu gratis te zijn (geschatte kosten 0 euro) maar ik kan alleen kiezen om het bij een sc uit te laten voeren. En ik heb niet zo heel veel zin om 1,5 uur en 50 km heen en weer rijden te spenderen aan een schoonmaakklusje van 10 minuten. Deel van het idee van de aankoop van een tesla was dat ik niet voor elke poep en scheet naar de dealer hoefde te rijden, maar dat ze sommige dingen lekker simpel aan huis komen doen. Is dan jammer als dat niet zo lijkt te werken omdat ik op een verkeerde plek woon.. Of dat het niet werkt omdat ik iets verkeerd doe of over het hoofd ziet. Zeker met iets als dit zou het mooi zijn dat als er toevallig een keer iemand in de buurt is dat ze dit tussendoor kunnen doen.
Misschien kun je in de chat van de service ticket er bij typen dat je graag wil dat een mobiele monteur langskomt. Heb je dat gedaan?

• gjcvro
ReconE schreef op zondag 29 maart 2026 @ 10:47:
[...]

Misschien kun je in de chat van de service ticket er bij typen dat je graag wil dat een mobiele monteur langskomt. Heb je dat gedaan?
Nee, heb de ticket nog niet aangemaakt.

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-05 16:42
pdidi schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:12:
[...]

Van maart 2014 tot dec 2025 heb ik een Model S 85 gereden. Toen ik 'm met 3 ton op de teller inleverde bij Tesla Was de degradatie 12%, nog steeds de 1e motor en originele accu en zowel schijven als blokken waren nog nooit vervangen. Bij 2 ton heb ik de draagarmen rondom laten doen. In de 1e 2 jaar heb ik wel een hoop onder garantie laten vervangen (deurhendels, ICCU, pomp van luchtvering, motor stoelverstelling, hoofddisplay, raammechanisme en wellicht ben ik nog wat vergeten......)
Ik heb met het volste vertrouwen in dec 2025 een nieuwe model 3 gekocht!

Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||

Oprit bij de A1 hier al twee weken dicht omdat rijkswaterstaat geen geld meer heeft. Drie keer raden waar de Tesla de A1 op wil?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

CEdS schreef op zondag 29 maart 2026 @ 11:13:
[...]

Van maart 2014 tot dec 2025 heb ik een Model S 85 gereden. Toen ik 'm met 3 ton op de teller inleverde bij Tesla Was de degradatie 12%, nog steeds de 1e motor en originele accu en zowel schijven als blokken waren nog nooit vervangen. Bij 2 ton heb ik de draagarmen rondom laten doen. In de 1e 2 jaar heb ik wel een hoop onder garantie laten vervangen (deurhendels, ICCU, pomp van luchtvering, motor stoelverstelling, hoofddisplay, raammechanisme en wellicht ben ik nog wat vergeten......)
Ik heb met het volste vertrouwen in dec 2025 een nieuwe model 3 gekocht!
Mooie cijfers, op naar de volgende 3 ton. Die 7 ton van die model 3 is echt wel next level. Als ik op Teslalogger kijk komt daar geen M3 boven de 3 ton

• Maurice-
  • Laatst online: 22:17
ReconE schreef op zondag 29 maart 2026 @ 10:47:
[...]

Sommige werkzaamheden doen ze gewoon niet aan de deur, die intensieve voorruit reiniging is er een van. Waarschijnlijk omdat ze ook de buitenkant doen voor calibratie. Ik woon in de buurt van SeC Zwolle maar toch komt er soms een ranger thuis.

• sdk1985
emmerx schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 01:56:
[...]

Mooie vergelijking onder Nederlandse omstandigheden (dus geen sneeuw):
https://www.tyrereviews.c...-Sport-5-vs-Primacy-5.htm
Is ook een 'originele' YouTube versie van ...

AllSeason banden doen het dus heel goed in droog, maar zijn dus veel minder goed in natte omstandigheden dan zomerbanden. En dat hebben we dan weer wel heel vaak in NL.
Uit eerdere tests van tyre reviews haalde ik een ander beeld; Zomerband haalt in dry breaking ook bij 0 graden goede resultaten, want geen lamellen en dus meer contact met de weg. Bij wet breaking is het dan weer de omgekeerde wereld. Allseason banden doen het flink beter zodra de temperatuur daalt, de zomerband kan heel slecht omgaan met nattigheid rond het vriespunt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/emBa5PlDuvoVsZ6zGeHRE_g98H8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Nt2uPnhyIQOUFUK7X6ERTvl1.png?f=fotoalbum_large

Eindadvies van deze test voor zeeklimaat (uk) is in de zomer zomerbanden en in de winter allseason banden (dus geen winterbanden, die scoorden overal slechter behalve in de sneeuw).

Even goed de link gekeken want het is immers dezelfde reviewer en in de link staat "While I can't speak for how this test was conducted, I do know the CC3 and CC3 Sport wet handling times are significantly slower than mine using the same tyre size, vehicle and test track, which might indicate it was very hot, or the driver had a driving style that didn't work well for the all seasons.".

Ik ga nog weleens even rondkijken of ik zo'n allseason band set voor vergelijkbare prijs kan vinden als de winterbandenset die tesla aanbied (1850).

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 29-03-2026 16:54 ]

• zunrob
Afgelopen maandag auto besteld, dinsdagochtend meteen alle gegevens van de inruilauto ingevuld. Tot nu toe echter nog niks gehoord, hoe werkt dit/hoe lang duurt dit? In een ander topic las ik dat iemand dezelfde middag al een bod had.

• sdk1985
zunrob schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:56:
Afgelopen maandag auto besteld, dinsdagochtend meteen alle gegevens van de inruilauto ingevuld. Tot nu toe echter nog niks gehoord, hoe werkt dit/hoe lang duurt dit? In een ander topic las ik dat iemand dezelfde middag al een bod had.
Volgens mij is er een verschil tussen de website waar je alleen nummerbord en vin opgeeft en de tesla app bij aankoop welke om diverse foto's vraagt.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-05 14:57
Het tweede meer gedetailleerdere bod duurde bij mij inderdaad ook langer dan het eerste, volgens mij zeker wel een paar dagen op zitten wachten.

• zunrob
In mijn geval idd via de app na aanschaf. Nog even geduld dus. Zie overigens dat de verwachte levering nu verschoven is naar juni... Nog even geduld dus.

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 22:31
Hoi ik heb van die al weather matten gekocht van jowua op aanraden van reviews , wat een rotzooi is dat . e waren echt super duur , ze schuiven , zijnflinterdun en passen niet goed er zijn dikke gaten aan de zijkant en de trunk mat bubbelt. !!! Iemand ervaring met deze rommel , of heb ik gewoon pech??? Ik dacht dat het mooie zware matten waren maar het is nog slechter als alie al express troep. Had gewoon de originele tesla moeten kopen was ik de helft goedkoper uit geweest
:( :( :( :(

[ Voor 12% gewijzigd door karel_G_1981 op 29-03-2026 18:44 ]

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19:35

EDB

zunrob schreef op zondag 29 maart 2026 @ 00:05:
Niet helemaal een antwoord op jouw vraag maar mijn model Y (standard) werd vorig week in ieder geval met matten geleverd.

Tesla model Y RWD 2026. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

• bestbeforeee
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21:27
karel_G_1981 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 18:40:
Hoi ik heb van die al weather matten gekocht van jowua op aanraden van reviews , wat een rotzooi is dat . e waren echt super duur , ze schuiven , zijnflinterdun en passen niet goed er zijn dikke gaten aan de zijkant en de trunk mat bubbelt. !!! Iemand ervaring met deze rommel , of heb ik gewoon pech??? Ik dacht dat het mooie zware matten waren maar het is nog slechter als alie al express troep. Had gewoon de originele tesla moeten kopen was ik de helft goedkoper uit geweest
:( :( :( :(
Dat is klote. Retour sturen? Jowua ken ik verder niet.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:37

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

_eLMo_ schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:45:
[...]

Mijn 2019 SR+ mocht ik bij de ophalen op een regenachtig haven terrein zonder vloermatten.

Ondanks de scène en het ontbreken van de matten een onvergetelijk moment <3

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• karel_G_1981
bestbeforeee schreef op zondag 29 maart 2026 @ 19:21:
[...]

Dat is klote. Retour sturen? Jowua ken ik verder niet.
Heb een ticket aangemaakt probleem is dat het uit Taiwan komt , verzendkosten zullen wel astronomisch zijn. Ik wacht ff af wat hun helpdesk zegt. Ze profileren zich als “premium”
Maar die matten zijn echt troep. Snap niet dat ik zoveel positieve reviews zie en YouTube filmpjes , zouden die lui allemaal betaald krijgen? Heb me daarbij ook nog late. Leiden door Google Gemini NOOIT MEER dus ! 7(8)7

• bestbeforeee
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21:27
karel_G_1981 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 19:56:
[...]

Heb een ticket aangemaakt probleem is dat het uit Taiwan komt , verzendkosten zullen wel astronomisch zijn. Ik wacht ff af wat hun helpdesk zegt. Ze profileren zich als “premium”
Maar die matten zijn echt troep. Snap niet dat ik zoveel positieve reviews zie en YouTube filmpjes , zouden die lui allemaal betaald krijgen? Heb me daarbij ook nog late. Leiden door Google Gemini NOOIT MEER dus ! 7(8)7
https://www.justcarpets.nl/automatten/tesla/

Daar hoor je wel goede verhalen over. Zelf geen ervaring mee trouwens.

• sender
Nadat je allllllleeee info in de tesla app hebt gegooid. Moet je straks ook nog via een of andere shabby website nog veeeeeeelllll meer doen, foto's, verklaren, beschrijven, daar ben je wel ff mee bezig. Ik kreeg eerst 100 euro voorlopig, toen weer via de tesla app 100 en uiteindelijk 30 euro... duurde inderdaad "dagen".

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:07
Mij werd gevraagd om Tesla Delivery te bellen zodra ik de auto had, dan maakten zij een link aan voor de inruilportal waar je foto’s moet aanleveren. Gek genoeg moest dat twee keer, in de tesla app en daarna in de externe portaal. Dat is blijkbaar als je een niet-tesla inruilt.

Daarna gaat hij de veiling op en kort daarna (2 dagen meen ik) krijg je het definitieve veilingbod. Het telefoonnummer is +31 13 799 88 14

• zunrob
Kiwi_Kevin schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:18:
[...]

Mij werd gevraagd om Tesla Delivery te bellen zodra ik de auto had, dan maakten zij een link aan voor de inruilportal waar je foto’s moet aanleveren. Gek genoeg moest dat twee keer, in de tesla app en daarna in de externe portaal. Dat is blijkbaar als je een niet-tesla inruilt.

Daarna gaat hij de veiling op en kort daarna (2 dagen meen ik) krijg je het definitieve veilingbod. Het telefoonnummer is +31 13 799 88 14
O, bijzonder dat dat proces zo onduidelijk is. Heb nu even de Tesla verkoper waar ik contact mee heb gehad maar even gemaild.

Edit: misschien krijg je de link naar het portaal pas als de ontvangstdatum binnen 30 dagen ligt?

[ Voor 6% gewijzigd door zunrob op 29-03-2026 20:48 ]

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-05 18:15

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

bestbeforeee schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:00:
[...]

Daar komen mijn matten vandaan.
Ik heb zelf de Luxury gekozen. En zeer tevreden mee!

• karel_G_1981
karel_G_1981 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 19:56:
[...]

Zou het kunnen dat ze de verkeerde hebben gestuurd ? Weet iemand of de vloer van de oude 3 breder of smaller is? Ik heb wel degelijk de juiste besteld voor de highland maar er zit ongeveer 3 cm speling aan de zijkant van de matten hij kan dus heen en weer schuiven . Ook glijdt hij gewoon over de vloer , terwijl ze adverteren dat hij laserfit is gemaakt en niet kan slippen

Dit is ook lekker:” , if a defect arises in the product, and you follow the proper instructions for returning the product at your expense, we will repair or replace your product.”

Product komt uit Taiwan dus als ik die dozen daarheen terug moet sturen kost me wel 100 euro

[ Voor 13% gewijzigd door karel_G_1981 op 30-03-2026 08:33 ]

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 11:52
[...]

hier heb ik voor mijn model 3 uit 2020 destijds de allweather trunk mat besteld. paste prima. na 5 jaar intensief gebruik nog altijd in keurige staat. Bij mijn vorige model y juniper waren de all weather matten van tesla zelf meegeleast. passen uiteraard ook prima maar heel erg duur. Nu weer in afwachting van een model y ( levering in juni) maar daar ga ik ook weer bij justcarpets een all weather mat voor de trunk bestellen.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:36
amsterdammertje schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:23:
[...]

hier heb ik voor mijn model 3 uit 2020 destijds de allweather trunk mat besteld. paste prima. na 5 jaar intensief gebruik nog altijd in keurige staat. Bij mijn vorige model y juniper waren de all weather matten van tesla zelf meegeleast. passen uiteraard ook prima maar heel erg duur. Nu weer in afwachting van een model y ( levering in juni) maar daar ga ik ook weer bij justcarpets een all weather mat voor de trunk bestellen.
karel_G_1981 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:28:
[...]

Zou het kunnen dat ze de verkeerde hebben gestuurd ? Weet iemand of de vloer van de oude 3 breder of smaller is? Ik heb wel degelijk de juiste besteld voor de highland maar er zit ongeveer 3 cm speling aan de zijkant van de matten hij kan dus heen en weer schuiven . Ook glijdt hij gewoon over de vloer , terwijl ze adverteren dat hij laserfit is gemaakt en niet kan slippen

Dit is ook lekker:” , if a defect arises in the product, and you follow the proper instructions for returning the product at your expense, we will repair or replace your product.”

Product komt uit Taiwan dus als ik die dozen daarheen terug moet sturen kost me wel 100 euro
WishmasterNL schreef op maandag 30 maart 2026 @ 00:09:
[...]

Daar komen mijn matten vandaan.
Ik heb zelf de Luxury gekozen. En zeer tevreden mee!
Tip: hiervoor is er een accessoire topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2224766

No matter the age, never lose the Kramer inside

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-05 08:58
Dat hangt er van af waar je fysiek staat. Als je op je werk staat, wil ie naar huis navigeren en vice versa.
Sta je ergens anders, bepaalt de gebruikelijke vertrektijd de bestemming...

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:42
Grappig, dit merkte ik vannacht ook op. Ik wilde om 01:00 uur naar huis navigeren maar de Tesla dacht dat het wel een mooie tijd was om richting werk te vertrekken :Y) .

Ik dacht dat ik voorheen kon kiezen (naar beneden = thuis, naar rechts = werk) maar dit lijkt niet (meer) te werken. Beide navigeren nu naar dezelfde bestemming.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• Empie69
Mevius schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:30:
[...]

Grappig, dit merkte ik vannacht ook op. Ik wilde om 01:00 uur naar huis navigeren maar de Tesla dacht dat het wel een mooie tijd was om richting werk te vertrekken :Y) .

Ik dacht dat ik voorheen kon kiezen (naar beneden = thuis, naar rechts = werk) maar dit lijkt niet (meer) te werken. Beide navigeren nu naar dezelfde bestemming.
Ja dat dus, bij mij was dit voorheen niet afhankelijk van locatie of tijdstip.
Naar beneden swipen was altijd naar huis...

• Pierz
  • Laatst online: 13-05 07:52
[...]

Hier heb ik mijn rubber vloermatten vandaan (want geen matten meegeleverd in 2020). Inmiddels meer dan 5 jaar oud en nog in prima conditie.

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-05 08:58
Empie69 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:32:
[...]

Ja dat dus, bij mij was dit voorheen niet afhankelijk van locatie of tijdstip.
Naar beneden swipen was altijd naar huis...
... of opzij swipen, zelfde actie...
pdidi schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 09:44:
[...]

Volgens mij staat het verkeerd in het Tweakers artikel (heb daar een Geachte redactie voor aangemaakt) en gaat het over het verbieden van de integratie van Grok in X
@talkatoo Het artikel is aangepast. Dit lijkt dus geen blocker te worden voor Grok uitrol in Tesla's

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
sdk1985 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 16:52:
[...]

Uit eerdere tests van tyre reviews haalde ik een ander beeld; Zomerband haalt in dry breaking ook bij 0 graden goede resultaten, want geen lamellen en dus meer contact met de weg. Bij wet breaking is het dan weer de omgekeerde wereld. Allseason banden doen het flink beter zodra de temperatuur daalt, de zomerband kan heel slecht omgaan met nattigheid rond het vriespunt.

[Afbeelding]

Test is al wat jaren oud, en al flink achterhaald in veel testen met name in Duitsland, waar de omstandigheden meer treffend zijn, en bandenontwikkeling flinke stappen maakt. Voor winterse omstandigheden beste een winterband. Daartussen amper verschil. Persoonlijk beide gehad, maar zou zeker geen allseason meer nemen met de Tesla (mag ook niet van werkgever dus da's makkelijk)
Eindadvies van deze test voor zeeklimaat (uk) is in de zomer zomerbanden en in de winter allseason banden (dus geen winterbanden, die scoorden overal slechter behalve in de sneeuw).

Even goed de link gekeken want het is immers dezelfde reviewer en in de link staat "While I can't speak for how this test was conducted, I do know the CC3 and CC3 Sport wet handling times are significantly slower than mine using the same tyre size, vehicle and test track, which might indicate it was very hot, or the driver had a driving style that didn't work well for the all seasons.".

Ik ga nog weleens even rondkijken of ik zo'n allseason band set voor vergelijkbare prijs kan vinden als de winterbandenset die tesla aanbied (1850).

• Aldusso
  • Niet online

• sdk1985
Ik denk dat er iets mis gaat met de quote tags maar ik zie de reactie er wel tussen staan.
Test is inderdaad 6 jaar oud. Echter heb ik dus nergens een vergelijkbare test kunnen vinden waarbij bijvoorbeeld Allseason, winter en zomerbanden bij bijvoorbeeld 2 graden worden getest. Als jij wel zoiets hebt dan heb ik daar zeker oren naar. Ik heb absoluut niet de insteek om hier mijn gelijk over te halen. Ik probeer puur te achterhalen wat het beste gaat werken. Dus deel gerust.

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-05 15:11
heeft iemand toevallig een idee hoe je makkelijk ritten kan extracten uit de tesla? Of is er een mooie gevibecode app die iemand heeft bedacht ;) ! Ik moet zakelijk ritten bijhouden maar nog niet echt een handige manier gevonden terwijl al die data lijkt me gewoon ergens staat...

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:30

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Jasper 99 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 17:35:
heeft iemand toevallig een idee hoe je makkelijk ritten kan extracten uit de tesla? Of is er een mooie gevibecode app die iemand heeft bedacht ;) ! Ik moet zakelijk ritten bijhouden maar nog niet echt een handige manier gevonden terwijl al die data lijkt me gewoon ergens staat...
Als je de mogelijkheid hebt zou ik TeslaMate gaan draaien in Rocker.

• fretnn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:47
Die data staat nergens voor zo ver ik weet. Enkel als je TeslaMate of iets gelijkaardigs installeert zal die data beschikbaar komen op de computer die deze tool heeft geïnstalleerd staan.

Wat dergelijke tools doen is elke X seconden/minuten de status van je wagen opvragen via de tesla API en dan lokaal alles bewaren.
De status van je wagen moet je breed zien, die bevat nl heel veel info

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19:35

EDB

Heinemancp schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:40:
[...]

Nieuwe kenteken invoeren in de portal en je kunt het houden
Je hebt gelijk! Ik had 2 jaar geleden Sepp aangevraagd voor een 2e hands EV en heb net een nieuwe Tesla gekocht. Heb via de portal het nieuwe kenteken (en kopie factuur) doorgegeven en binnen een paar dagen bericht dat de subsidie is overgezet.
Ik had die vraag eerder bij het RVO uitgezet en kreeg toen nog een negatief antwoord maar het kan dus wel. Scheelt weer een paar centen!

Tesla model Y RWD 2026. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

• Sypheron
  • Laatst online: 14-05 14:57
Ik gebruik Tessie voor een hele boel dingen, kun je ook een flinke export met data uit krijgen. Let wel; pas vanaf het moment dat je Tessie gebruikt wordt deze data verzameld. Zowel op desktop als op app beschikbaar en gratis proefperiode:
https://www.tessie.com/

• Aldusso
  • Niet online
sdk1985 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 14:08:
[...]

Ik denk dat er iets mis gaat met de quote tags maar ik zie de reactie er wel tussen staan.
Test is inderdaad 6 jaar oud. Echter heb ik dus nergens een vergelijkbare test kunnen vinden waarbij bijvoorbeeld Allseason, winter en zomerbanden bij bijvoorbeeld 2 graden worden getest. Als jij wel zoiets hebt dan heb ik daar zeker oren naar. Ik heb absoluut niet de insteek om hier mijn gelijk over te halen. Ik probeer puur te achterhalen wat het beste gaat werken. Dus deel gerust.
Ja doe ik als ik het weer terugvindt. Maar ieder moet doen wat hij wil hoor, want bij beetje normaal gebruik in NL kan je met beide uit de voeten, en in de sneeuw moeten we allemaal rustig aan doen. Al was de Y AWD wel echt goed in de sneeuw met winterbanden, niet normaal wat een grip tov vorige auto's (zelfde banden) (uiteraard NL-sneeuw tot 10-15 cm). Maar onze werkgever verplicht winterbanden, all-season is geen keus, en omdat we veel in DE (en regelmatig FR, IT, CH, AT) komen is dat ook het handigste, en dan zijn zomerbanden in Duitsland (qua snelheden e.d.) zeker aan te bevelen in de zomer tov all-season

• Timdekraker
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17-05 16:48
Ik heb onlangs een setje veren aangeschaft van Unplugged Performance voor de Model Y juniper AWD long range.
Naast dat ze qua verlaging ongeveer overeenkomen met de Performance versie (ik vind de grote hoeveelheid ruimte in de wielkast bij de AWD niet zo mooi) hebben ze ook een dubbele veer functie. Zacht voor oneffenheden en harder voor sportief rijgedrag in bochten etc.

Nu zoek ik nog een adresje om ze te laten plaatsen. Heeft er iemand ervaring hiermee, bij voorkeur omgeving Apeldoorn/Arnhem, maar elders mag ook.

• MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:20
Timdekraker schreef op maandag 30 maart 2026 @ 19:18:
Ik heb onlangs een setje veren aangeschaft van Unplugged Performance voor de Model Y juniper AWD long range.
Naast dat ze qua verlaging ongeveer overeenkomen met de Performance versie (ik vind de grote hoeveelheid ruimte in de wielkast bij de AWD niet zo mooi) hebben ze ook een dubbele veer functie. Zacht voor oneffenheden en harder voor sportief rijgedrag in bochten etc.
Mooie spullen! Welke set heb je genomen?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:30

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb vandaag mijn Aero velgen verruild voor een set 19" sport velgen. Erg blij mee en qua comfort niets op aan te merken.

Heb er Hankook Ventus S1 evo3 banden omheen laten zetten.

• Timdekraker
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17-05 16:48
MartinPTweak schreef op maandag 30 maart 2026 @ 20:00:
[...]

Mooie spullen! Welke set heb je genomen?
De mild setup Knip[

[ Voor 45% gewijzigd door Notna op 31-03-2026 08:01 . Reden: Die halen we voor jou eigen veiligheid even weg ]

• Gelukszak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04:40
@Timdekraker Er staan wel heel veel persoonlijke gegevens op de bestelbevestiging.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:11
Omdat ik geen grote fan ben van de meeste SuC en ze ook niet altijd op de juiste plaats komen (ik ga niet graag laden met bv 35%) is mijn workaround de volgende:

Navigeren naar de eindbestemming.
Verwijderen van de laadsessie.

Dan rit bewerken, en snellader invoegen, dan zoekt de auto naar de laadlocaties die langs de route liggen en geeft een indicatie hoe veel extra afstand of tijd je nodig hebt.
Dan kan ik ook kijken waar die locatie ligt omdat ik best wel kan inschatten hoe veel ik nog kan rijden. Meestal doe ik dat ook niet bij vertrek, maar als ik nog ca 30% heb.

Nu wil ik dat proces wat verbeteren, maar loop tegen een paar probleempjes aan:

- het is moelijk te zien of er op die locatie iets om te eten is. Daarvoor moet ik inzoemen en gaan kijken of er een resto of burgerketen te vinden is.
- als ik dit tijdens het rijden doe is het soms toch wat ... uitdagend om de aandacht bij de weg te houden.
Het lukt me niet om dat via een spraakcommando te doen.
Iemand tips?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:23
Tommie12 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 08:15:
Omdat ik geen grote fan ben van de meeste SuC en ze ook niet altijd op de juiste plaats komen (ik ga niet graag laden met bv 35%) is mijn workaround de volgende:

Navigeren naar de eindbestemming.
Verwijderen van de laadsessie.

Dan rit bewerken, en snellader invoegen, dan zoekt de auto naar de laadlocaties die langs de route liggen en geeft een indicatie hoe veel extra afstand of tijd je nodig hebt.
Dan kan ik ook kijken waar die locatie ligt omdat ik best wel kan inschatten hoe veel ik nog kan rijden. Meestal doe ik dat ook niet bij vertrek, maar als ik nog ca 30% heb.

Nu wil ik dat proces wat verbeteren, maar loop tegen een paar probleempjes aan:

- het is moelijk te zien of er op die locatie iets om te eten is. Daarvoor moet ik inzoemen en gaan kijken of er een resto of burgerketen te vinden is.
- als ik dit tijdens het rijden doe is het soms toch wat ... uitdagend om de aandacht bij de weg te houden.
Het lukt me niet om dat via een spraakcommando te doen.
Iemand tips?
Ik heb me hier (in het begin) ook wel eens druk over gemaakt, een keer naar vakantie ABRP gebruikt (die heeft wat meer opties voor toiletten/restaurants etc. Of de route zonder laadstops inplannen en dan zelf kijken.

Voor mij gaf dit uiteindelijk toch een mindere ervaring omdat ik druk bleef met laadstops uitzoeken om 5 min eerder op vakantie aan te komen. De tesla houdt ook rekening met de drukte en capaciteit van de SuC (ik ben wel eens eigenwijs geweest en toen stonden er 5 auto's te wachten). Sindsdien zet ik de navigatie aan en doe ik wel wat ie zegt. Als je toch een laadstop verder kan komen, geeft ie dat bij mij ook netjes aan en herberekent ie de route.

• Tommie12
LigeTRy schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 08:21:
[...]

Ik heb me hier (in het begin) ook wel eens druk over gemaakt, een keer naar vakantie ABRP gebruikt (die heeft wat meer opties voor toiletten/restaurants etc. Of de route zonder laadstops inplannen en dan zelf kijken.

Voor mij gaf dit uiteindelijk toch een mindere ervaring omdat ik druk bleef met laadstops uitzoeken om 5 min eerder op vakantie aan te komen. De tesla houdt ook rekening met de drukte en capaciteit van de SuC (ik ben wel eens eigenwijs geweest en toen stonden er 5 auto's te wachten). Sindsdien zet ik de navigatie aan en doe ik wel wat ie zegt. Als je toch een laadstop verder kan komen, geeft ie dat bij mij ook netjes aan en herberekent ie de route.
Als je op een zwarte zaterdag gaat rijden, dan snap ik dat wel, maar dan wil je ook bij een stop echt zeker zijn van toilet en eetmogelijkheid.
En uit eigen ervaring... dat is er echt niet altijd bij een SuC.
Kijk maar eens naar de SuC Honfleur. Die ligt bij een outlet shopping center. Daar is enkel een kleine broodjeszaak die na 15h alleen nog een muffin kan verkopen, en na 19h is het dicht, ook 's morgens pas open om 10h en kan je zelfs niet naar toilet...
Maar er staat wel vrolijk een toilet en eetsymbool in de app...
Als ik daar met een vrouw met volle blaas en lege maag aan kom om 19h15, dan zijn de rapen gaar....

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:28

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Ik zag dat mijn SoC vanmorgen met 3% was gedaald, is de auto volgens TeslaMate tussen 6h19 en 8h20 2 uur 'wakker' geweest. Enig idee waarom dit is?

Sentry mode staat uit, er is geen update gedownload (gechecked in het netwerk) en niemand heeft/had de keycard nabij de auto.

www.google.nl

• megabeat
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 08:48:
Ik zag dat mijn SoC vanmorgen met 3% was gedaald, is de auto volgens TeslaMate tussen 6h19 en 8h20 2 uur 'wakker' geweest. Enig idee waarom dit is?

Sentry mode staat uit, er is geen update gedownload (gechecked in het netwerk) en niemand heeft/had de keycard nabij de auto.
Wanneer is je 12volt voor het laatst vervangen? Ik heb dit wekelijks wel, vooral bij koude nachten dat die paar uurtjes wakker is om oa de 12v bij te laden.

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:23
Tommie12 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 08:39:
[...]

Als je op een zwarte zaterdag gaat rijden, dan snap ik dat wel, maar dan wil je ook bij een stop echt zeker zijn van toilet en eetmogelijkheid.
En uit eigen ervaring... dat is er echt niet altijd bij een SuC.
Kijk maar eens naar de SuC Honfleur. Die ligt bij een outlet shopping center. Daar is enkel een kleine broodjeszaak die na 15h alleen nog een muffin kan verkopen, en na 19h is het dicht, ook 's morgens pas open om 10h en kan je zelfs niet naar toilet...
Maar er staat wel vrolijk een toilet en eetsymbool in de app...
Als ik daar met een vrouw met volle blaas en lege maag aan kom om 19h15, dan zijn de rapen gaar....
Er is natuurlijk geen goed of fout en ik herken je frustratie ook, hetzelfde is namelijk bij SuC Sollingen (ik weet nu wel uit ervaring dat ik dan maar lekker bij Hilden stop, koffietentje, 24x7 toilet.

Ter volledigheid, mijn strategie is inmiddels: plassen wanneer ik (of een autogenoot) moet plassen (en dan laad ik even kort bij de raststatte ofzo, vaak is ie dan voller dan je denkt), en verder de Tesla volgen. Ik reis gelukkig nooit op zwarte zaterdag, toch is het soms wel drukker dan je verwacht. Over de jaren heen hoop ik wel echt dat de faciliteiten overal wat verbeteren, al is het natuurlijk nu ook alweer beter dan 10 jaar geleden

[ Voor 5% gewijzigd door LigeTRy op 31-03-2026 08:56 ]

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 22:28
LigeTRy schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 08:56:
[...]
Ter volledigheid, mijn strategie is inmiddels: plassen wanneer ik (of een autogenoot) moet plassen (en dan laad ik even kort bij de raststatte ofzo, vaak is ie dan voller dan je denkt), en verder de Tesla volgen. Ik reis gelukkig nooit op zwarte zaterdag, toch is het soms wel drukker dan je verwacht. Over de jaren heen hoop ik wel echt dat de faciliteiten overal wat verbeteren, al is het natuurlijk nu ook alweer beter dan 10 jaar geleden
Hier hetzelfde, gewoon laden wat de planner zegt, en als er niets is plakken we er een korte stop tussen. Ik vind het de moeite niet waard om het zo ver te optimaliseren, ook inderdaad omdat het lastig is voldoende informatie te vinden over waar je wat kunt vinden. Met een bijrijder is het wat makkelijker, die kan het zoekwerk beter doen op het scherm. Met Grok integratie wordt het hopelijk wat eenvoudiger.

• zunrob
Weet iemand het volgende allicht? We hebben de auto met mijn account besteld, maar willen hem op naam van mijn vriendin zetten. Volgens mij kan ik dit bij betreffende stap in de app invoeren. Echter, in de verwachte leverperiode is zij voor een tijdje in het buitenland, maar zoals ik van Tesla begreep moet de auto (i.v.m. de korting) meteen opgehaald worden als ze dat aangeven. Kans dus dat zij niet aanwezig is op dat moment. Is er een work around zonder de auto eerst op mijn naam te moeten zetten zodat ik hem op kan halen?

• Tommie12
LigeTRy schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 08:56:
[...]

Er is natuurlijk geen goed of fout en ik herken je frustratie ook, hetzelfde is namelijk bij SuC Sollingen (ik weet nu wel uit ervaring dat ik dan maar lekker bij Hilden stop, koffietentje, 24x7 toilet.

En daarom zou ik een functie willen die zegt: ik wil plassen en laden. En dan zou ik alle laders willen zien die in de komende 30km op mijn pad liggen met aantal laders, en de aanwezige faciliteiten.
Ik schreef het al eerder, maar ook nogal wat Fastneds zijn me gewoon 'te droog'. Als er nog geen dixi staat wordt het moeilijk, en ik ken er zo wel wat.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:37

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ik heb voor de km declaratie een tessie abonnement waar ik mij ritten mee bijhoudt, erg tevreden mee. Ook omdat ik hiermee mijn auto ook weer in home assistant kan aansturen :)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:28

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

megabeat schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 08:53:
[...]

Wanneer is je 12volt voor het laatst vervangen? Ik heb dit wekelijks wel, vooral bij koude nachten dat die paar uurtjes wakker is om oa de 12v bij te laden.
Ehm, geen idee :+ Maar als dat de reden is, -of kan zijn- prima verder. Vroeg we gewoon af waarom de auto wakker zou worden midden in de nacht zonder interactie vanuit de gebruiker :)

www.google.nl

• megabeat
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 10:27:
[...]

Ehm, geen idee :+ Maar als dat de reden is, -of kan zijn- prima verder. Vroeg we gewoon af waarom de auto wakker zou worden midden in de nacht zonder interactie vanuit de gebruiker :)
Ik laat de wagen soms wel 5 dagen staan en dan wordt die wel elke 36 uur wel wakker. Soms na rijden blijft die voor paar uur wakker. Als jij je auto dagelijks gebruikt dan zal die niet zovaak wakker worden zonder interactie.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:34
zunrob schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 09:02:
Weet iemand het volgende allicht? We hebben de auto met mijn account besteld, maar willen hem op naam van mijn vriendin zetten. Volgens mij kan ik dit bij betreffende stap in de app invoeren. Echter, in de verwachte leverperiode is zij voor een tijdje in het buitenland, maar zoals ik van Tesla begreep moet de auto (i.v.m. de korting) meteen opgehaald worden als ze dat aangeven. Kans dus dat zij niet aanwezig is op dat moment. Is er een work around zonder de auto eerst op mijn naam te moeten zetten zodat ik hem op kan halen?
Op naam zetten of de technische account kunnen prima twee verschillende dingen zijn.
Als jij gewoon zorgt dat de Tesla account waar zij toegang tot heeft of waar de auto op besteld is beschikbaar is op jouw telefoon is het allemaal prima.
Bel even naar je Tesla center.

• sender
Bel even naar je Tesla center.
Hahahaha, even bellen... ik heb hier nog nooit iets aan gehad
Pagina: 1 ... 228 ... 249 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: