• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:43
Papieren? Pasje was er in 1 werkdag. De rest kan je online bij de RDW inzien met DigiD. Tesla had vorig jaar niet eens de tenaamstellingscode nodig. Het kentekenbewijs (pasje) en rijbewijs was voldoende.

De verzekering was de goedkoopste dagelijks opzegbare WA van Independer. 22 euro per maand. Na opzegging door verkoop zelfs nog 10 euro teveel vooruitbetaalde premie teruggekregen.

Lekker!

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:57
Napsju schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:27:
[...]

Papieren? Pasje was er in 1 werkdag. De rest kan je online bij de RDW inzien met DigiD. Tesla had vorig jaar niet eens de tenaamstellingscode nodig. Het kentekenbewijs (pasje) en rijbewijs was voldoende.

De verzekering was de goedkoopste dagelijks opzegbare WA van Independer. 22 euro per maand. Na opzegging door verkoop zelfs nog 10 euro teveel vooruitbetaalde premie teruggekregen.
Bij mij was het precies de voorgeschreven 3 werkdagen en zoals ik zei, ik weet niet meer of de kentekencard ingenomen was bij inruil (of dus nodig is). Maar ik kan het dus iedereen aanraden, je moet er wat moeite voor doen/creatief in zijn maar dit is tenslotte tweakers.

Qua papieren is het dus ook deel 2 van de tenaamstellingscode, die heb je nodig. Inzien/resetten bij RDW kan maar kost een paar euro.

[ Voor 8% gewijzigd door Kiwi_Kevin op 27-03-2026 13:35 ]

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:29
Knip

[ Voor 150% gewijzigd door Notna op 27-03-2026 13:40 . Reden: Vast goed bedoeld, maar lees nog even de huisregels omtrent AI antwoorden na aub ]

PSN: FreakGIB

• NRDSCHLF
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 14:01
sdk1985 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 00:03:
[...]

Zal wellicht icm de 31 maart deadline nu wat lastiger liggen? Zo ver ik begreep honoreren ze wel bestellingen die voor 31 maart zijn geplaatst onder de voorwaarden tot levering. Maar als je nu op de website besteld zonder iets in te leveren dan betwijfel ik of je dan volgende week in April alsnog met een inruiler aan kunt komen zetten.
Volgens mij was het zo dat op de website inderdaad staat dat de nieuwe auto ook voor de 31e opgehaald moet zijn maar dat 'konden ze niet aanpassen o.i.d.'. Omdat Tesla nu de auto niet binnen het tijdsbestek tot 31-03 kan leveren is er voor zulke last-minute gevallen nog de uitzondering dat de auto ook ingeruild mag worden ná 31-03. Correct me if i'm wrong want dan cancel ik mijn order alsnog ha ha ha.

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:40
R-R-L schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:38:
Deze week de knoop doorgehakt, de privé 2019 LR AWD gaat er uit en zakelijke Premium LR RWD is aangevraagd. Ik heb de trekhaak daarbij als accessoire opgenomen, kan ik volledig wegschrijven in het maandbedrag. Nou belde de leasemij gisteren dat ze slechte ervaringen hebben met trekhaken als accessoire bij Tesla. Worden vaak bij de levering vergeten en moeten vervolgens via serviceverzoeken besteld worden, gaf vaak vooral veel administratief gedoe en kon zo 6-8 weken duren tot de trekhaak er dan daadwerkelijk onder zit. Verzoek dus of ze de trekhaak als fabrieksoptie mee konden nemen.

Hoe zijn de ervaringen van anderen die de trekhaak als accessoire hebben opgenomen? Als hij er niet direct onder zit is dat geen probleem, hooguit dat het met de vakantie krap wordt. Kan ik als alternatief altijd nog de racefiets op de dakdragers meenemen.
Hier helemaal geen probleem. Via een serviceverzoek kwam de ranger hem keurig op de oprit monteren.
pdidi schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:45:
[...]

Klinkt als Athlon. Ik had uiteindelijk deze toch maar als fabrieks optie genomen, omdat ik het snel nodig had en het maandbedrag dan lager was (ik begrijp dat accessoires volledig worden afgeschreven, opties niet)
Bij mij is de leasemaatschappij ook Athlon, als accessoire meegeleverd, geen problemen...

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:17
Hoe gaat het in de winter met de standaard banden? Ik ben gewend aan allseason of winterbanden. Ik zie dat de 18” Photon Pirelli winterpakket voor 1868 in de optie staan. Iemand die deze winter baalde dat hij geen allseason/winterbanden had?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:21
R-R-L schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:38:
Hoe zijn de ervaringen van anderen die de trekhaak als accessoire hebben opgenomen? Als hij er niet direct onder zit is dat geen probleem, hooguit dat het met de vakantie krap wordt. Kan ik als alternatief altijd nog de racefiets op de dakdragers meenemen.
Als je een trekhaak als accessoire leased zit deze er in principe nooit al onder bij afleveren. Dat moet idd met een serviceverzoek. Ik vond dat geen probleem, werd 2 weken later voor de deur gedaan.

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18:56
700.000 km uit 2020
Zie video
https://youtu.be/uGRQQzqZ9L4?is=1dhIPj7dJi3892rD

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:44
Is een M3 uit 2019, maar los daarvan indrukkende presentatie :Y). Stelt me gerust over m'n eigen model 3 uit 2019 met 150k op de klok. :9

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Mevius schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:07:
[...]

Is een M3 uit 2019, maar los daarvan indrukkende presentatie :Y). Stelt me gerust over m'n eigen model 3 uit 2019 met 150k op de klok. :9
Wat ik me afvraag: als je niet de eerste eigenaar bent (zoals hier het geval is) hoe weet je dan zeker of er nog de originele HV accu in zit?

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:50

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• The__Virus
  • Laatst online: 17:45
pdidi schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:12:
[...]

Wat ik me afvraag: als je niet de eerste eigenaar bent (zoals hier het geval is) hoe weet je dan zeker of er nog de originele HV accu in zit?
De servicehistorie in de Tesla app? Alhoewel ie beweert de eerste eigenaar te zijn. Mogelijk eerst geleaset en toen overgekocht ofzo. Want zat wel wat eigenarenhistorie aan.

[ Voor 18% gewijzigd door The__Virus op 27-03-2026 16:28 ]

The__Virus schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:27:
[...]

De servicehistorie in de Tesla app? Alhoewel ie beweert de eerste eigenaar te zijn. Mogelijk eerst geleaset en toen overgekocht ofzo. Want zat wel wat eigenarenhistorie aan.
Als je geen accu garantie meer hebt, hoef je niet naar Tesla te gaan. Denk niet dat er dan iets in de logging/servicehistorie komt. Check hier het Eigenarenoverzicht

• RealPG
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:42
anti elppa schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 16:32:
[...]Wat trouwens echt key is, is dat je ruim van te voren je accu opwarmt voor je vertrekt van huis. Dus niet alleen cabine verwarmen, maar ook zeker uur de accu laten voor verwarmen. Dit scheel echt enorm in de winter
Hoe regel je dat, je accu voorverwarmen terwijl de auto stilstaat?
*edit* zie nu pas dat deze vraag al beantwoord is 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door RealPG op 27-03-2026 16:43 ]

• daemonix
  • Niet online
RealPG schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:40:
[...]

Hoe regel je dat, je accu voorverwarmen terwijl de auto stilstaat?
*edit* zie nu pas dat deze vraag al beantwoord is 8)7
Op je telefoon?

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• RealPG
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:42

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:07
megabeat schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 11:01:
Ik heb nu ook obd dongle gekocht met scan my Tesla. Ik ben nog een noob hoe het werkt. Long range 2019

De app zegt best merkwaardige dingen, nominal pack en usable is erg laag? Daarnaast zijn de onbalansen in orde?

Cac imbalance is 2ah
Km stand 110k
[Afbeelding]
Update over dit, maand geleden had ik nog 444 rated range, 2 weken terug was dat gedaald naar 421 en nu 407. Nominal pack staat nu op 62 kWh, ik verlies elke paar dagen 1kwh nominal. Ook is het snelladen traag (soc 20% 60kw), en regeneration is bij warme accu met soc 60% nog niet mogelijk met paar blokjes.

En dit na een deep discharge (7%) laad sessie naar 100%

Oftewel mijn pack is aan het sterven :+

[ Voor 3% gewijzigd door megabeat op 27-03-2026 17:29 ]

• sender
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24
Weet iemand of en waar ik het verbruik in de tesla app in kan zien van de auto?

En nog een vreemde: ik heb een peblar laadpaal en heb enkel nog alleen maar thuis geladen. De paal geeft 400kwh aan. De tesla app 341kwh... 🙃

• Gelukszak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:21
sender schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 22:06:
Weet iemand of en waar ik het verbruik in de tesla app in kan zien van de auto?

En nog een vreemde: ik heb een peblar laadpaal en heb enkel nog alleen maar thuis geladen. De paal geeft 400kwh aan. De tesla app 341kwh... 🙃
Misschien makkelijk gedacht maar is dat niet gewoon je laadverlies?

• sender
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24
Gelukszak schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 22:20:
[...]

Misschien makkelijk gedacht maar is dat niet gewoon je laadverlies?
Dat zou inderdaad kunnen... 10-15%
Pagina: 1 ... 227 228 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: