Dus die prijs is wel redelijk?patrickt35 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 20:28:
[...]
Remblokken voor auto's met veel vermogen hebben speciale remblokken. Deze zijn bestand tegen hogere temperaturen.
Overigens zie ik ook nergens staan dat ik besteld heb via een referral link. Is daar dan ook iets fout gegaan/wordt dat normaliter wel vermeld?
Heb de Y standaard 14 maart besteld, met inruil. De inruil geeft je in de app pas aan (in spoort onboarding flow), dan krijg je later pas nieuwe bevestiging met korting. Eerste document ontving ik ook zonder inruilpremie. No stress dus!zunrob schreef op maandag 23 maart 2026 @ 22:18:
Overigens zie ik ook nergens staan dat ik besteld heb via een referral link. Is daar dan ook iets fout gegaan/wordt dat normaliter wel vermeld?
[ Voor 4% gewijzigd door Jester op 23-03-2026 22:34 ]
- hardware always changes.. -
HELD! Ik ging al bijna met buikpijn naar bed.Jester schreef op maandag 23 maart 2026 @ 22:33:
[...]
Heb de Y standaard 14 maart besteld, met inruil. Dat geeft je in de app pas aan, dan krijg je later pas nieuwe bevestiging met korting. Eerste document ontving ik ook zonder inruilpremie. No stress dus!
Kan je dat met wat brake burnishing niet gewoon fixen? -> https://service.tesla.com...24-871E-5EF2F30C8285.htmlnDirect090 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 20:12:
[...]
Apk afgekeurd:
1x
De punten hieronder voldoen niet aan de APK-eisen.
Remschijf ernstig gecorrodeerd(5.2.31/1.1.14.a);
VOORZIJDE
Heb de auto pas 6 maanden (Tesla occassion), maar ze willen niet onder garantie doen..
In service menu zit daar een optie voor of anders met S3XY buttons regen gewoon uitzetten en dan paar keer bij 80km/h goed in de ankers...
[ Voor 8% gewijzigd door Damian op 23-03-2026 22:53 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Dat ga ik proberen idd, en hopen dat dat voldoende is. Maar ervan uitgaande dat het niet alleen oppervlakkige roest is, was ik wel benieuwd of de offerte niet hoog is en goedkoper kanDamian schreef op maandag 23 maart 2026 @ 22:51:
[...]
Kan je dat met wat brake burnishing niet gewoon fixen? -> https://service.tesla.com...24-871E-5EF2F30C8285.html
In service menu zit daar een optie voor of anders met S3XY buttons regen gewoon uitzetten en dan paar keer bij 80km/h goed in de ankers...
Thanks voor het aanbod. Waar wonen de banden/velgenemmerx schreef op maandag 23 maart 2026 @ 20:32:
[...]
Je mag een zo setje wielen (en krik) van me lenen om te testen.
En als je dan nog steeds geen vertrouwen in je ongeroafforcede banden hebt, dan wil ik die wel overnemen.
Ik ga eerst wel een keer bij een extern bedrijf nogmaals laten balanceren want zoals ik jouw bericht lees heb jij aardig vertrouwen in juist balanceren via roadforce. Ik ga eens even zoeken waar in de buurt van amersfoort ik dat balanceren kan laten doen.
Je hebt een Performance, dat is net als bij de performance wagens van “vroeger” nu eenmaal duurder rijden ivm afwijkende limieten. Daar moet je dus niet van opkijken anders had je een Standard moeten gaan rijden.nDirect090 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 23:13:
[...]
Dat ga ik proberen idd, en hopen dat dat voldoende is. Maar ervan uitgaande dat het niet alleen oppervlakkige roest is, was ik wel benieuwd of de offerte niet hoog is en goedkoper kan
Het goedkoopste is het om het zelf te doen en alleen de spullen te bestellen. Arbeidsloon is nu eenmaal prijzig tegenwoordig naast de wat duurdere schijven en pads ivm je Performance keuze.
Wellicht toeval of een one-off gevalletje, maar sinds update 2026.8.3 heb ik nu ineens dat Spotify netjes verder gaat waar het gebleven was, zelfs na een nacht dus na een deep sleep. Meer mensen dit gemerkt? Eerder was het altijd dat het leek alsof Spotify helemaal afgesloten was en dus niet verder ging met spelen waar ik gebleven was.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Rij sinds september 2025 in een tesla (eerst model 3 ‘21, en nu een ‘25).Damian schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 08:39:
Wellicht toeval of een one-off gevalletje, maar sinds update 2026.8.3 heb ik nu ineens dat Spotify netjes verder gaat waar het gebleven was, zelfs na een nacht dus na een deep sleep. Meer mensen dit gemerkt? Eerder was het altijd dat het leek alsof Spotify helemaal afgesloten was en dus niet verder ging met spelen waar ik gebleven was.
Kan mij niet anders heugen dat spotify altijd verder gaat daar waar ik gebleven was. Luister wel voornamelijk podcasts.
Ik snap dat het wat duurder is dan onderdelen van een Standard. Maar mijn vraag is eigenlijk meer of dit alsnog een normale prijs is voor performance remmen. Ook voor performance onderdelen heb je verschillende soorten en/of prijzen.GeeMoney schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 08:04:
[...]
Je hebt een Performance, dat is net als bij de performance wagens van “vroeger” nu eenmaal duurder rijden ivm afwijkende limieten. Daar moet je dus niet van opkijken anders had je een Standard moeten gaan rijden.
Het goedkoopste is het om het zelf te doen en alleen de spullen te bestellen. Arbeidsloon is nu eenmaal prijzig tegenwoordig naast de wat duurdere schijven en pads ivm je Performance keuze.
Welke auto heb je? Kun je niet gewoon naar de standaard remmen gaan? Heeft Tesla zelf ook bij bepaalde modellen gedaan.nDirect090 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 09:27:
[...]
Ik snap dat het wat duurder is dan onderdelen van een Standard. Maar mijn vraag is eigenlijk meer of dit alsnog een normale prijs is voor performance remmen. Ook voor performance onderdelen heb je verschillende soorten en/of prijzen.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Model 3 performance uit 2022. Wist niet dat Tesla dat eerder heeft gedaan, ik ga het opzoekenInspired schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 10:45:
[...]
Welke auto heb je? Kun je niet gewoon naar de standaard remmen gaan? Heeft Tesla zelf ook bij bepaalde modellen gedaan.
Ik denk dat ik liever naar een èchte bandenboer (*knip* ) zou gaan ipv Tesla.ybos schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:33:
[...]
Helaas. Ik heb hetzelfde: hogefrequente trilling in de auto (slapende voeten en handen).
Speciaal naar Wezep geweest ivm roadforce balancering. Geen verbetering en bekijk t maar...
Nu inmiddels meer dan 10.000km gereden en ik overweeg dan maar om op eigen kosten een nieuwe set te laten leggen want Tesla komt me daarin niet tegemoet.
Maar da's een persoonlijke mening...
[ Voor 2% gewijzigd door twain4me op 24-03-2026 13:22 . Reden: naamsverbasteringen voegen niets toe. ]
Kan ook echt aan de banden liggen en hoe ze gemonteerd zijn op de wielen. Ik heb best wat last van trillingen met mn vorige zomerbanden, zelfs 3x toe laten balanceren, door zowel een aangewezen van mossel garage (want leaseauto), daarna door garage met roadforce, daarna door lokale bandenboer. Elke keer geeft ie aan 0 lood nodig want goed gebalanceerd. Maar toch trillingen op bepaalde snelheid.ybos schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:33:
[...]
Helaas. Ik heb hetzelfde: hogefrequente trilling in de auto (slapende voeten en handen).
Speciaal naar Wezep geweest ivm roadforce balancering. Geen verbetering en bekijk t maar...
Nu inmiddels meer dan 10.000km gereden en ik overweeg dan maar om op eigen kosten een nieuwe set te laten leggen want Tesla komt me daarin niet tegemoet.
Toen tijd voor winterbanden, nieuwe banden op zelfde set velgen, 0.0 trillingen. Gewoon helemaal niks. Maak niet uit welke snelheid. Overigens wel door andere vanmossel vestiging gedaan want ik heb 0 vertrouwen op de vorige. Maar goed, het kan dus aan de banden liggen of hoe ze het op de velgen monteren.
Life is too short to drive boring cars
Naar mijn bescheiden mening is dit een prima prijs. Grappig het verschil met je eerste offerte (>3000 right?). Arbeidsloon ook niet abnormaal. Zelf doen is uiteraard een stuk goedkoper, maar ben je zonder brug etc wel even bezig. Zou dit gewoon doen als roest verwijderen met hard remmen etc niet werkt. Succes.nDirect090 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 09:27:
[...]
Ik snap dat het wat duurder is dan onderdelen van een Standard. Maar mijn vraag is eigenlijk meer of dit alsnog een normale prijs is voor performance remmen. Ook voor performance onderdelen heb je verschillende soorten en/of prijzen.
Het is natuurlijk gewoon garantie, daarom eerst naar Tesla gegaan.pimk schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 10:47:
[...]
Ik denk dat ik liever naar een èchte bandenboer (dus ook geen KwikFuck oid) zou gaan ipv Tesla.
Maar da's een persoonlijke mening...
En, roadforce is roadforce, of je dat nou bij Tesla of een bandenboer doet. Maar Tesla heeft ander belang, want vaak nieuwe banden plaatsen kost wel aardig geld (lees toch regelmatig dat er nieuwe banden geplaatst worden)
Ja ik denk dat die garage mijn wanhoop zag i.v.m. verlopen apk en daarom dacht goed te kunnen cashen dat weekend. Nu heeft die alleen de APK kosten en een niet terugkomende klant.Svinken schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 11:08:
[...]
Naar mijn bescheiden mening is dit een prima prijs. Grappig het verschil met je eerste offerte (>3000 right?). Arbeidsloon ook niet abnormaal. Zelf doen is uiteraard een stuk goedkoper, maar ben je zonder brug etc wel even bezig. Zou dit gewoon doen als roest verwijderen met hard remmen etc niet werkt. Succes.
Ik neig inderdaad het gewoon te laten doen, mits het hard remmen niet werkt. Ook fijn dat dit gewoon bij Tesla zelf is. Maar bevestiging van jullie is altijd fijn of dit een beetje de norm qua prijs is
Oh deze actie gemist was in de basis aan het kijken naar een occasion van <5 jaar met <100k om zo de gekste afschrijving te ontlopen. Met 5000 korting is afschrijving vergelijkbaar aan zo'n occasion. Echter voor eind maart geleverd gaat natuurlijk niet meer lukken op 24 maart. Toch benieuwd en even ingestuurd. Kreeg vanmorgen in de mail direct een inruilaanbod wat 2000 euro onder de anwb 'inruil bij autobedrijf' lag. Bekende sigaar uit eigen doos?zunrob schreef op maandag 23 maart 2026 @ 21:46:
[...]
Nee, geen inruilstappen doorlopen. Had dat gemoeten? Dat heb ik nergens zien staan.
Ik had alleen een inruil aanbod aangevraagd, daar stond dit.
[Afbeelding]
Ik heb alleen niet besteld via die link... Had dat gemoeten? Ben gewoon naar de Tesla website gegaan (via referral link).
[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 24-03-2026 13:19 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik vind de quote gevoelsmatig best ok voor nieuwe schijven en blokken.nDirect090 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 11:40:
[...]
Ja ik denk dat die garage mijn wanhoop zag i.v.m. verlopen apk en daarom dacht goed te kunnen cashen dat weekend. Nu heeft die alleen de APK kosten en een niet terugkomende klant.
Ik neig inderdaad het gewoon te laten doen, mits het hard remmen niet werkt. Ook fijn dat dit gewoon bij Tesla zelf is. Maar bevestiging van jullie is altijd fijn of dit een beetje de norm qua prijs is
Overigens heeft Tesla voor de meeste onderdelen gewoon de prijzen online staan (wel in USD):
https://parts.tesla.com/e...d7-43dd-ac46-a9c1dbcdc5aa
Staat gewoon in EUR zelfs, 2 x 165 + 500 voor de pads Is voor de nieuwe model 3
[ Voor 4% gewijzigd door Markofnikoff op 24-03-2026 13:26 ]
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
Tesla zit altijd wat aan de lagere kant met zijn inruilbiedingen inderdaad.sdk1985 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 13:18:
[...]
Oh deze actie gemist was in de basis aan het kijken naar een occasion van <5 jaar met <100k om zo de gekste afschrijving te ontlopen. Met 5000 korting is afschrijving vergelijkbaar aan zo'n occasion. Echter voor eind maart geleverd gaat natuurlijk niet meer lukken op 24 maart. Toch benieuwd en even ingestuurd. Kreeg vanmorgen in de mail direct een inruilaanbod wat 2000 euro onder de anwb 'inruil bij autobedrijf' lag. Bekende sigaar uit eigen doos?
Valt daar nog over te onderhandelen of is het take it or leave it?Mar.tin schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 13:29:
[...]
Tesla zit altijd wat aan de lagere kant met zijn inruilbiedingen inderdaad.
Bhansdg53 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 13:31:
[...]
Valt daar nog over te onderhandelen of is het take it or leave it?
Voorzover ik weet doen ze Tesla's in house inruilen, en gooien ze non-Tesla's gewoon op de handelsmarkt en 1-1 de aanbiedingen die ze krijgen door.
De initiële aanbieding is altijd grofweg gebaseerd op hetzelfde lijstje als de ANWB uit put op zijn website.
Daarna ga je foto's inleveren etc, en wordt ie aangeboden in de handel en komt er een "definitief" bod, dat in mijn ervaring altijd nog ietsje lager is.
Bij mijn Y van een jaar oud lag het €400 onder de schatting. Bij mijn moeder die een Leaf inruilde was het verschil €700 (op €10k of iets in die geest).
Daarnaast zou ik aanraden vooral niet extreem veel details te verstrekken, algemeen toepasbaar in het leven ook
Is een klein putje in de lak schade? Of een gebruikersspoor? Uiteindelijk is een auto met X aantal kilometers nooit meer in dezelfde staat als nieuw.
Ik had een klein steenslagje in de voorklep van mijn oude Y. Ik vind dat geen schade maar een gebruiksspoor na 42k km.
Duidelijke foto's van een schone auto aangeleverd. Was met inleveren prima.
Ik ben vrij kritisch, een ander ziet het wellicht niet eens. Net als met claimen bij een verzekering, altijd vaag blijven, nooit zeggen: ik heb hem zelf om die boom gevouwen. Maar: De voorkant van de auto heeft een aanrijdschade
[ Voor 46% gewijzigd door Mar.tin op 24-03-2026 13:45 ]
omg Leiden.ybos schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 07:54:
[...]
Thanks voor het aanbod. Waar wonen de banden/velgen
Ik ga eerst wel een keer bij een extern bedrijf nogmaals laten balanceren want zoals ik jouw bericht lees heb jij aardig vertrouwen in juist balanceren via roadforce.
Ik geloof juist helemaal niet in roadforce.
Eerder in gratis weekje rijden met hele lage bandenspanning (2.2) voor extra karkasvervorming en daarna weer terug naar 2.9. Truc van mensen met (show)auto's die weinig rijden c.q. waar de auto ook langere tijd stilstaat in dezelfde positie (van de banden).
[ Voor 6% gewijzigd door emmerx op 24-03-2026 14:18 ]
Draadloos laden op onze Zon
"die weinig rijden", zou dit geen heel belangrijk element zijn in dat trucje? Ik zou dat toch niet zomaar doen met banden die je dagelijks wilt gaan gebruiken en waarvan je verwacht dat je ze pas na 40k km oid gaat vervangen.emmerx schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 13:35:
[...]
omg Leiden.
Eerder in gratis weekje rijden met hele lage bandenspanning (2.2) voor extra karkasvervorming en daarna weer terug naar 2.9. Truc van mensen met (show)auto's die weinig rijden.
Tesla heeft toegezegd de korting ook te honoreren bij levering na maart, als maar voor 31 maart besteld is.sdk1985 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 13:18:
[...]
Oh deze actie gemist was in de basis aan het kijken naar een occasion van <5 jaar met <100k om zo de gekste afschrijving te ontlopen. Met 5000 korting is afschrijving vergelijkbaar aan zo'n occasion. Echter voor eind maart geleverd gaat natuurlijk niet meer lukken op 24 maart. Toch benieuwd en even ingestuurd. Kreeg vanmorgen in de mail direct een inruilaanbod wat 2000 euro onder de anwb 'inruil bij autobedrijf' lag. Bekende sigaar uit eigen doos?
Thanks voor de tip, dat is ook het proberen waardemmerx schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 13:35:
[...]
omg Leiden.
Eerder in gratis weekje rijden met hele lage bandenspanning (2.2) voor extra karkasvervorming en daarna weer terug naar 2.9. Truc van mensen met (show)auto's die weinig rijden c.q. waar de auto ook langere tijd stilstaat in dezelfde positie (van de banden).
Let op:
Gerelateerde topics:
- Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.